Ik moet de laatste 2 modulars en de nieuwe modular nog aanschaffen. Waar blijft die package deal?
Kleine €1000 euro, wel even aanmelden voor het Insiders programma voor de punten die je later kan inwisselen voor korting coupons voor nieuwe Lego setsAfas schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:18:
Ik moet de laatste 2 modulars en de nieuwe modular nog aanschaffen. Waar blijft die package deal?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
wachten tot de dubbele puntenAfas schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:18:
Ik vind rond de €600 (2×€175+250) en bij voorkeur wat minder voldoende. Ik merk dat ik steeds scherper grenzen stel. Niet dat €100 meer niet mogelijk is maar dan wordt de vraag of ik het er voor over heb.aReaRe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
Kleine €1000 euro, wel even aanmelden voor het Insiders programma voor de punten die je later kan inwisselen voor korting coupons voor nieuwe Lego sets
Jouw originele bericht:
Het "geniale" Venetië lukt je niet, maar mijn spul "zeker" wel? Voor de goede orde, ik ga er niet vanuit dat je het zo bedoelde, maar zo kan het wel gelezen worden42erik schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:18:
[...]
Kun je zo'n plek aanvragen bij de organisatie? Of hoe werkt dat? Zo'n geniaal Venetië red ik niet, maar iets als dit moet zeker lukken
Tipje voor wat voor thema je ook doet: beweging in je MOC is altijd goed, het liefst met een PF remote aan het hek dat de kinderen het zelf kunnen doen. Dat vinden ze geweldig.

https://rebrickable.com/m...cars/10295-bmw-m1/#photos
Iemand 9 sets over
Pfff wil je dat niet doen? Ik heb de Countach al een tijd geleden gekocht, maar kom er maar niet aan toe om die te bouwen..... Laat staan die andere 8Ingelogd schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:25:
[Afbeelding]
Iemand 9 sets overMOC bouwer Firas blijft maar verzinnen.
On another note: Boetiekhotel is af. Leuk om te bouwen en heel erg mooi, maar ik ben er nog niet zo door gegrepen dat ik nu alle modulars wil hebben. Voorlopig maar eens wat mocs proberen te bouwen en zoonlief te helpen met de Dreamzzz haaienboot. Hij is net 8, en vindt de 10+ build toch lastiger dan hij verwacht had (en/of hij vindt het gezellig als ik de steentjes uitzoeken en hem laat bouwen, en af en toe wat bijstuur als ik denk dat hij dingen op de verkeerde plek zet).
[ Voor 31% gewijzigd door gwystyl op 30-10-2023 23:15 ]
Heb nog getwijfeld om hierop te wachten, maar ik vind die moving truck stiekem leuker dan Galileo, dus heb op de orderknop gedrukt. Zul je zien dat Lego pas op 8 december verstuurt en DPD pas op 12 december levert.
Ach ja ...
Die Lamborghini vond ik erg leuk om te bouwen, en was ook binnen no-time af. Heb op zondagmiddag mijn Porsche (Turbo) afgebroken en die avond de Countach opgebouwd.gwystyl schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:10:
[...]
Pfff wil je dat niet doen? Ik heb de Countach al een tijd geleden gekocht, maar kom er maar niet aan toe om die te bouwen..... Laat staan die andere 8
Waar ik wel een beetje van baalde was dat je best veel van de reserverstukjes nodig hebt, en die lagen bij mij in de algemene kist op de kamer waar een kind lag te slapen. Toen ik na 3x binnen sluipen toch weer wat nodig had heb ik die kist dus maar mee naar beneden genomen

Ik heb nog een nieuw exemplaar van de Porsche in doos en wilde daar nog de Targa van maken, maar ik denk dat ik nog wel een firas build ga maken.
Damn you, die M1 van Firas kende ik nog niet. Nu wel dus die moet er ook komen. En ik heb al 3 Porsches (waarvan dus 2 omgebouwd tot Lambo's).Ingelogd schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:25:
[Afbeelding]
Iemand 9 sets overMOC bouwer Firas blijft maar verzinnen.
MP dan maar weer afstruinen voor een 4e set of toch maar 1 van de 3 sets opofferen?

Bij tijd en wijle is dit een zeer irritant forum!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik ben begonnen aan de Sian, Doos 1 is af. Zin om verder te gaan!TepelStreeltje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:10:
[...]
Vond de sian het gaafste om te bouwen, de Daytona minder. De Chiron denk ik nog iets leuker dan de Daytona, maar dat was mijn eerste grote.
De gebruikte technieken zijn bij alle 3 heel vet, sowieso is het bij allemaal genieten:)
Zou lekker beginnen met een, en wat tijd er tussen doen, is het weer "nieuw" als je met de volgende begint.
De Chiron heb ik (nog) niet, en ja, ik weet dat deze helaas retired is.
Persoonlijk vond ik de pimped up versie van de GT3RS toffer dan de Chiron (terwijl ik de chiron als eerste heb gebouwd), de Daytona was duidelijk een stukje beter dan de Chiron, geen problemen met inzakkende veering, en beter bodywork.melst90 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:34:
[...]
Ik ben begonnen aan de Sian, Doos 1 is af. Zin om verder te gaan!
De Chiron heb ik (nog) niet, en ja, ik weet dat deze helaas retired is.
Ik zou als je de Sian hebt, de Chiron alleen doen als je of de lijn persee compleet wil hebben, of de Chiron als auto gewoon heel tof vindt, als lego model is de Sian denk ik beter.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Vollgens de video promo wordt het de Galileo Galilei tribute.Loader schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:31:
Een scherpere foto gevonden van de mogelijke nieuwe gwp voor bij de nieuwe modulair
[Afbeelding]
Ik gok op allebeiHelsie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:40:
[...]
Vollgens de video promo wordt het de Galileo Galilei tribute.
lijkt mij qua theme ook de meest logischeHelsie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:40:
[...]
Alleen wat heeft die te maken met de modulair?Helsie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:40:
[...]
De verhuiswagen was voor Jazz Club modulair.
Net zoals de vintage taxi bij de boutique hotel modulair
bij de garage corner was de hot rod gwp
En verder terug had je nog een fontein, een bloemenverkoperkar, en meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Loader op 31-10-2023 13:23 ]
De Galileo Tribute lijkt me anders een stuk logischer bij het Natural History Museum dan een hotdog wagenLoader schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
Alleen wat heeft die te maken met de modulair?
hoi
Galilei wordt beschouwd als de vader van de moderne astronomie. Kijk even naar de inhoud van het museum. Daarnaast was hij ontzettend belangrijk voor de hedendaagse wetenschap. Al snap ik dat de GWP niet een iets is dat je zomaar in je dorpje erbij plaatst. Daarom dénk ik/hoop ik dat er nog een andere bij gaat komen.Loader schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Bint op 31-10-2023 15:17 ]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Dat kan wel. Maar de Galileo tribute is dezelfde soort set als de Charles Dickens set, de Amelia Earhart set, de Jane Fonda set etc. Dus een heel ander soort set. Daarom zou ik juist vreemd vinden als die als GWP wordt gegeven die specifiek wordt bedoeld voor dit gebouw.ReVision. schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:49:
[...]
De Galileo Tribute lijkt me anders een stuk logischer bij het Natural History Museum dan een hotdog wagen
Het kan zijn dat de Galileo ook als GWP wordt uitgegeven bij een bepaald bedrag. Maar niet per sé bij dit gebouw.
Volgens mij bedoel je denk ik Jane Goodall, Jane Fonda is een actriceLoader schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:12:
Dat kan wel. Maar de Galileo tribute is dezelfde soort set als de Charles Dickens set, de Amelia Earhart set, de Jane Fonda set etc. Dus een heel ander soort set. Daarom zou ik juist vreemd vinden als die als GWP wordt gegeven die specifiek wordt bedoeld voor dit gebouw.
Het kan zijn dat de Galileo ook als GWP wordt uitgegeven bij een bepaald bedrag. Maar niet per sé bij dit gebouw.
Galileo wordt sowieso uitgegeven als losse GWP bij besteding vanaf 130 euro per 1 November.40595 Tribute to Galileo Galilei will be available from 1-16 November 2023 when you spend US$130 / AU$215 / €130 / £130 on LEGO.com.
[ Voor 15% gewijzigd door ReVision. op 31-10-2023 15:24 ]
hoi
Bedoel je deze fontein?Loader schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
De verhuiswagen was voor Jazz Club modulair.
Net zoals de vintage taxi bij de boutique hotel modulair
bij de garage corner was de hot rod gwp
En verder terug had je nog een fontein, een bloemenverkoperkar, en meer.

Volgens mij was die niet specifiek bedoeld als add-on van de 10251 Brick Bank. Deze set past er wel bij qua stijl, maar is een creator vignette. Uiteraard is dit gewoon muggenzifterij van mijn kant
Door even terug te kijken naar die kleine set viel er mij een detail op in de nieuwe modular: de standbeelden hebben nu wel handjes die dezelfde kleur hebben als de torso, itt vroegere grijze torsos.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb niet idee dat ik beledig. Maar het is wel zo ja, dat ik dacht dat je echt high high level moest zijn om daar te mogen staan, niveau Venetië. Dat lijkt mee te vallenAppieNL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:22:
[...]
Jouw originele bericht:
[...]
Het "geniale" Venetië lukt je niet, maar mijn spul "zeker" wel? Voor de goede orde, ik ga er niet vanuit dat je het zo bedoelde, maar zo kan het wel gelezen wordenIk ga er vanuit dat je meer bedoelt dat het niet zo groots en gedetailleerd hoeft te zijn als zijn Venetië en/of dat Technic ook wordt gewaardeerd op Lego World.
Tipje voor wat voor thema je ook doet: beweging in je MOC is altijd goed, het liefst met een PF remote aan het hek dat de kinderen het zelf kunnen doen. Dat vinden ze geweldig.
CorrectQuattroNL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:45:
[...]
Bij tjjd en wijle is dit een zeer irritant forum!
Afijn, ik rook niet meer en dat scheelt een hoop geld
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik weet niet precies hoe je je eigen toon mist, maar je klinkt enorm denigrerend in je originele bericht.42erik schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:51:
[...]
Ik heb niet idee dat ik beledig. Maar het is wel zo ja, dat ik dacht dat je echt high high level moest zijn om daar te mogen staan, niveau Venetië. Dat lijkt mee te vallen
Lego MOC Challenge
De uitslag van de 23ste MOC challenge is bekend!Niet veel inzendingen deze keer, omdat het waarschijnlijk best een lastige set was met veel kleine steentjes. Toch nog verrassende build suit voort gekomen.
🥇@Zeehond | 🥈@krietjur | 🥉@Pazo |
![]() | ![]() | ![]() |
En nieuwe staat inmiddels online, terug naar de basis van een classic setje:
Tweakers Lego MOC Challenge 24 – november 2023
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
:fill(white):strip_exif()/f/image/QetbNnzJrmxkuEECFTeHrR7d.png?f=user_large)
Had deze nieuwe kerst GWP hier nog niet voorbij zien komen. Ik vind hem niet bijzonder. De truitjes van minifigs heb ik al uit andere sets, de blokjes voor de kraam zijn niet bijzonder. Heb verder ook al behoorlijk wat kraampjes kunnen maken met blokjes uit eigen voorraad en tekeningen van andere sets.
Al bekend wanneer die als GWP uitgegeven wordt?Donatelloo schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:31:
[Afbeelding]
Had deze nieuwe kerst GWP hier nog niet voorbij zien komen. Ik vind hem niet bijzonder. De truitjes van minifigs heb ik al uit andere sets, de blokjes voor de kraam zijn niet bijzonder. Heb verder ook al behoorlijk wat kraampjes kunnen maken met blokjes uit eigen voorraad en tekeningen van andere sets.
Ah, ik ben dus niet de enige die dat op die manier kon lezenKarp schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:33:
[...]
Ik weet niet precies hoe je je eigen toon mist, maar je klinkt enorm denigrerend in je originele bericht.
Grappig genoeg is het woord "geniaal" wel een paar keer gevallen tijdens Lego World voor Optimus Prime, vaker bleef het bij "Wow" en open monden. Heel af en toe zelfs een applausje. Een MOC waarbij het mij persoonlijk jeukt dat hij zichzelf niet kan optillen tijdens de transformatie (ik wil nog 1 alternatief mechaniek proberen voordat ik er een filmpje van maak). Met een lid van de stuurgroep besproken voor LW die hem ook al eens in het echt had gezien en die zei "meenemen!" De beste man van de stuurgroep had gelijk, want het publiek stoorde dat dus helemaal niet.
Er wordt zeker wel een vrij hoog niveau verwacht, hoewel Barthezz zijn Venetië wel van hele hoge klasse is, doet het overgrote deel (en dan doel ik even specifiek op System builds, want Technic is toch een andere tak van de sport zeg maar) er zeker niet voor onder imo. Er mogen 80 mensen in dat Fan hoekje staan op LW en er waren zo'n 120-140 aanmeldingen (voorheen lag dat tussen de 80-100 aanmeldingen), dus de stuurgroep heeft de ruimte om alleen te selecteren wat hun het beste lijkt.42erik schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:51:
[...]
Ik heb niet idee dat ik beledig. Maar het is wel zo ja, dat ik dacht dat je echt high high level moest zijn om daar te mogen staan, niveau Venetië. Dat lijkt mee te vallen
Betekent dit dat je er met een lager niveau dan Barthezz of al die andere bouwers er niet tussen komt? Nee niet per se, kans is misschien kleiner, maar als je MOC wat unieks kan of laat zien, is dat ook wat waard. De knikkerbaan (GBC) is daar een perfect voorbeeld van. Al jaren een vaste prik op LW, zijn het mooie machines om naar te kijken? Vaak niet (Berthil maakt wel hele mooie om naar te kijken en die ook nog eens technisch prachtig in elkaar zitten), maar vaak gaat het bij die machines puur om het mechaniek om het balletje van A naar B te brengen en dat vinden kinderen prachtig.
Hier hetzelfde. Ik vind de moving truck ook leuker dus heb een vroeg kerstcadeau aan mijzelf geschonken met de 10270 boekenwinkel.ThaRoof schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:07:
[...]
Heb nog getwijfeld om hierop te wachten, maar ik vind die moving truck stiekem leuker dan Galileo, dus heb op de orderknop gedrukt. Zul je zien dat Lego pas op 8 december verstuurt en DPD pas op 12 december levert.
Ach ja ...
[...]
Ik ben pas sinds kort aan Lego begonnen, dus ik heb nog wat achterstallig inhaalwerk
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Aan het thema te zien waarschijnlijk tijdens het Black Friday weekend of in december ergens.Blik1984 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:48:
[...]
Al bekend wanneer die als GWP uitgegeven wordt?
De jaarlijkse traditie wil dat we twee GWPs 'krijgen' in het thema van eindejaar.
Speaking of which, er is sinds vandaag ook een kleine Kerst GWP bij de promo's verschenen,
naast de eerder vernoemde Galileo GWP:
40609 Christmas Fun VIP Add-On Pack

De aankoopdrempel bedraagt €50.
Kijk dat zijn betere investeringen dan roken, goed dat je gestopt bent en top dat je ons komt versterkenaReaRe schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:54:
[...]
CorrectIk heb gisteravond de modulair Museum (10326) alvast besteld.
Afijn, ik rook niet meer en dat scheelt een hoop geld![]()
Ik zag deze link vanochtend voorbij komen.
https://www.bricktastic.n...-november-2023-overzicht/
Not sure hoe accuraat dit is, maar ik wacht eben met bestellen tot 18-19 november 😀
https://www.bricktastic.n...-november-2023-overzicht/
Not sure hoe accuraat dit is, maar ik wacht eben met bestellen tot 18-19 november 😀
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Ik heb laatst toch maar weer bij lego besteld, had nog 25 euro aan kortingscodes en er zat dit keer eindelijk een GWP bij die ik graag wilde hebben. Gelukkig kwam dat ook nog precies goed uit met de set die ik al even wilde kopen.

Uiteindelijk dus 75 euro betaald en dan nog deze gratis GWP erbij

hoi
Opmerken dat je een bepaald niveau zou moeten kunnen halen is toch niet denigrerend meteen?Karp schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:33:
[...]
Ik weet niet precies hoe je je eigen toon mist, maar je klinkt enorm denigrerend in je originele bericht.
Ik ben al een jaar of 6 uit mijn darkages, en met mijn beperkte ruimte om te showen beperk ik mij tot de modulars (alles vanaf de Petshop) en een paar leuke creator expert auto's (Beetle, oude VW bus (10220), Fiat 500, Mustang en de nog te bouwen Ecto-1.daantjuh68 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:15:
[...]
Kijk dat zijn betere investeringen dan roken, goed dat je gestopt bent en top dat je ons komt versterken
Het punt is dat je originele opmerking de indruk wekte dat Barthezz een hoog niveau haalt en mijn builds verre van.42erik schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:02:
[...]
Opmerken dat je een bepaald niveau zou moeten kunnen halen is toch niet denigrerend meteen?
Aangezien "dit" gaat over de foto van mijn tafel is dat best denigrerend.42erik schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:18:
[...]
Zo'n geniaal Venetië red ik niet, maar iets als dit moet zeker lukken
Ieder zijn mening over mijn MOCs uiteraard, maar wat netter verwoord was fijn geweest.
vond bezoek op zich wel de moeite waard, maar heb veel niet gezien (of te kort/weinig) vond het TE drukAppieNL schreef op woensdag 1 november 2023 @ 00:08:
Er wordt zeker wel een vrij hoog niveau verwacht, hoewel Barthezz zijn Venetië wel van hele hoge klasse is, doet het overgrote deel (en dan doel ik even specifiek op System builds, want Technic is toch een andere tak van de sport zeg maar) er zeker niet voor onder imo. Er mogen 80 mensen in dat Fan hoekje staan op LW en er waren zo'n 120-140 aanmeldingen (voorheen lag dat tussen de 80-100 aanmeldingen), dus de stuurgroep heeft de ruimte om alleen te selecteren wat hun het beste lijkt.
Betekent dit dat je er met een lager niveau dan Barthezz of al die andere bouwers er niet tussen komt? Nee niet per se, kans is misschien kleiner, maar als je MOC wat unieks kan of laat zien, is dat ook wat waard. De knikkerbaan (GBC) is daar een perfect voorbeeld van. Al jaren een vaste prik op LW, zijn het mooie machines om naar te kijken? Vaak niet (Berthil maakt wel hele mooie om naar te kijken en die ook nog eens technisch prachtig in elkaar zitten), maar vaak gaat het bij die machines puur om het mechaniek om het balletje van A naar B te brengen en dat vinden kinderen prachtig.
waardoor je niet goed bepaalde punten kon bezoeken. Paar keer weggelopen uit een rij of plek omdat erzo veel mensen op elkaar stonden (en ..... use some freaking deodorant!!!

ik zou graag 10-20euro meer betalen voor een 'beperkt aantal bezoekers' moment.
Ik als niet MOCer las het toch wat neutraler. Er stond een plaatje bij van een fantastisch bouwsel, schrijver meent dat hij dat zo schitterend ook kan bouwen, maar niet kan tippen aan Venetië, omdat dat magnifiek was.AppieNL schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:03:
[...]
Het punt is dat je originele opmerking de indruk wekte dat Barthezz een hoog niveau haalt en mijn builds verre van.
[...]
Aangezien "dit" gaat over de foto van mijn tafel is dat best denigrerend.
Ieder zijn mening over mijn MOCs uiteraard, maar wat netter verwoord was fijn geweest.
Zonder foto, maar met naam van bouwer / project, kun je inderdaad denken dat de schrijver het niet zo bijzonder vond wat er naast Venetië op Lego World stond, maar door de foto had ik die asociatie niet.
Dat is het mooie, maar ook gevaarlijke van schrijven, je weet niet wat de schrijvende partij niet schrijft (maar denkt) en je weet niet wat de lezende partij "tussen de letters door" leest...
Overigens, om terug te gaan naar het bouwen / Lego zelf! Ik kan prima instructies volgen en dan fraai bouwen wat Lego verzonnen heeft (en enkele keer een MOCer die instructies digitaal aanbiedt), maar verder gaan mijn bouwkunsten niet, of... nou ja, mijn jongste dochters (3 en 5) vinden mijn MOC huisjes en auto's nog prima, maar verre van Lego World waardig.....
Deze was volgens mij nog niet gedeeld hier. Vast leuk voor liefhebbers van LEGO en Lord of the Rings
The Lord of the Rings - Welcome to Rivendell (ft. LEGO)
Een kort filmpje van Warner Bros Entertainment (3:21)
Zie ik nu een nieuwe feature bij de prijzen op Brickwatch ? En wat kunnen wij ermee ? Die 6-Maand laagste ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/5KUESKZGSVYVDWoT1l2zSIIy.png?f=user_large)
Puur ter info gaat hier om de 42159
:fill(white):strip_exif()/f/image/5KUESKZGSVYVDWoT1l2zSIIy.png?f=user_large)
yeah, lotr set, zie plaatjes ... als wat minder entousiast. Zie de set opgebouwd in de winkelGim schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:43:
Deze was volgens mij nog niet gedeeld hier. Vast leuk voor liefhebbers van LEGO en Lord of the Rings![]()
[YouTube: The Lord of the Rings - Welcome to Rivendell (ft. LEGO)]
de plaatjes/fotos op lego.com doen af aan het feit hoe goed deze set er in het echt uit ziet (rare zin, hopelijk begrijp je mij)
Als je iets graag wil maar ziet dat hij ooit veel goedkoper was dan nu, laat je hem misschien passeren, is dat echter meer dan 6 maanden geleden en is het daardoor minder vanzelfsprekend dat hij weer op die prijs gaat komen, denk je daar wellicht anders over. Zeker bij langlopende sets kan dit van toepassing zijn.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:47:
Zie ik nu een nieuwe feature bij de prijzen op Brickwatch ? En wat kunnen wij ermee ? Die 6-Maand laagste ?
[Afbeelding]
Een beetje onderscheid kunnen maken (bij een oudere set in ieder geval) tussen een éénmalige uitschieter (laagste ooit) en recente laagste prijs (realistischer om nog eens voor te komen). Het grafiekje bekijken geeft uiteindelijk een beter beeld natuurlijkWiLLoW_TieN schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:47:
[Afbeelding]
Precies. Ik ga er overigens ook nog steeds niet van uit dat erik42 het denigrerend bedoelde. En als die dat wel doet en het zelf beter kan? Cool! Ik zie de foto's graag tegemoet, kan ik er wat technieken van jattenGoosebirdy schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:42:
[...]
Dat is het mooie, maar ook gevaarlijke van schrijven, je weet niet wat de schrijvende partij niet schrijft (maar denkt) en je weet niet wat de lezende partij "tussen de letters door" leest...
Het was 5 van de 7 dagen uitverkocht, 6de dag bijna en 7de dag was het gewoon "leuk" druk.himlims_ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:07:
[...]
vond bezoek op zich wel de moeite waard, maar heb veel niet gezien (of te kort/weinig) vond het TE druk
waardoor je niet goed bepaalde punten kon bezoeken. Paar keer weggelopen uit een rij of plek omdat erzo veel mensen op elkaar stonden (en ..... use some freaking deodorant!!!)
ik zou graag 10-20euro meer betalen voor een 'beperkt aantal bezoekers' moment.
Ik heb natuurlijk geen zicht voor 10u op de hele beurs, maar om 9:45u stonden de eerste al in de rij voor een poppetje of steentje laseren (dit is naast de Fan Zone). Dit is samen met 16:30u het meest gunstige moment om dat te doen, want dan was de rij het kortst. De Fan Zone op zich was vaak rustig tot een uur of 12:30u-13u en kakte vaak in richting 16u. Dus als je daar op je gemakje wil kijken, begin daar ipv voor in de beurs (ik snap dat dit lastig is met kinderen
Hier heb ik dezelfde sets liggen en net als bij jou voelt het ietwat spannend om eraan te beginnen. Zonet de doos van de Sian op tafel gezet dus de eerste horde is genomenmelst90 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:55:
Misschien een stomme vraag.
Ik heb de Daytona en de Sian liggen om te bouwen. Dit zijn de grootste sets die ik ooit heb gehad. (...)
Ik vind het een soort van spannend om aan 1 van deze te beginnen.
Mijn vraag is, welke van bovenstaande is het leukst op te bouwen? Dan ga ik er toch maar aan beginnen.
Heb jij ondertussen al een begin gemaakt?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
welke set van €0,01 heb je gekocht om tot die 100€ te komen gezien de camera €99,99 kost?ReVision. schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:54:
Ik heb laatst toch maar weer bij lego besteld, had nog 25 euro aan kortingscodes en er zat dit keer eindelijk een GWP bij die ik graag wilde hebben. Gelukkig kwam dat ook nog precies goed uit met de set die ik al even wilde kopen.
[Afbeelding]
Overigens viste ik achter het net met die GWP, maandag/dinsdag was deze al uitverkocht. Wel jammer, het kleine bootje zou leuk kunnen staan naast de grote Steamboat Willie
Heb er een Marvel minifig bij gedaan[b]vhal schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:26:[/b
welke set van €0,01 heb je gekocht om tot die 100€ te komen gezien de camera €99,99 kost?
Overigens viste ik achter het net met die GWP, maandag/dinsdag was deze al uitverkocht. Wel jammer, het kleine bootje zou leuk kunnen staan naast de grote Steamboat Willie
hoi
Ik heb dus dezelfde keus gemaakt. De Sian. Ik heb zojuist doosje drie uitgestald op tafel en gesorteerd.Superkiwi schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:19:
[...]
Hier heb ik dezelfde sets liggen en net als bij jou voelt het ietwat spannend om eraan te beginnen. Zonet de doos van de Sian op tafel gezet dus de eerste horde is genomen
Heb jij ondertussen al een begin gemaakt?
Na het openmaken van de doos, was de spanning er wel vanaf en ben ik nu lekker aan het bouwen.Ik heb de tijd en kan alles laten liggen. Lekker muziekje aan en gaan!
Wilt het daar ook lukken?
:strip_exif()/f/image/ap5C9P3PD9nsTJtrkIdVAoF9.jpg?f=fotoalbum_large)
Jazeker!
Net een uurtje bezig aan doos 1, lekker op het gemakje aan de versnellingsbak en de vering werken.
Toch wel weer een bijzondere doos. Anders dan de Bugatti maar wederom klasse uitstralend. Alvast 10 punten voor het Legodoos design team
:strip_exif()/f/image/lPLuMKZKwvyOnVIqcIgcF4Wy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OqJN0krxKRwkrMiCTgE2RRCB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OsedpPw7Pbw9WBxqAMujU03Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Net een uurtje bezig aan doos 1, lekker op het gemakje aan de versnellingsbak en de vering werken.
Toch wel weer een bijzondere doos. Anders dan de Bugatti maar wederom klasse uitstralend. Alvast 10 punten voor het Legodoos design team
:strip_exif()/f/image/lPLuMKZKwvyOnVIqcIgcF4Wy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OqJN0krxKRwkrMiCTgE2RRCB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OsedpPw7Pbw9WBxqAMujU03Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7nBsNwFMXldzPYvWdIuWAkGf.jpg?f=fotoalbum_large)
ik heb het idee dat hier vandaag wat meer in posts gezocht wordt dan er staat... en laat ik het daar maar bij laten, ander blijven we bezig
ja, vip is vervangen door insiders maar dat wordt soms toch nog door elkaar gebruiktLoader schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:11:
Zijn Lego VIP punten en Insiders punten dezelfde? Ik moet iets gemist hebben hierover...
Hoe haalt men kleuren van onderdelen uit elkaar? Ik heb volgens mij met m'n laatste Bricklink haul onderdelen in medium blue ipv sand blue, en reddish brown ipv dark orange, heb ontvangen...
Edit: ik heb niet het dark orange onderdeel besteld, want ik dacht zelf dat ik het al had
Edit: ik heb niet het dark orange onderdeel besteld, want ik dacht zelf dat ik het al had

[ Voor 21% gewijzigd door Br00d op 01-11-2023 23:34 ]
Het ligt aan wat voor MOC het is, maar soms kan je bij Lego ook gerust een andere kleur gebruiken. Ik heb voor de gevel van een gebouw wel eens net een andere tint blauw gebruikt omdat ik die toevallig had, en het duur was om stenen in die kleur bij te bestellen. Uiteindelijk vond ik het misschien zelfs nog leuker, het maakte mijn gebouw uniekBr00d schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:26:
Hoe haalt men kleuren van onderdelen uit elkaar? Ik heb volgens mij met m'n laatste Bricklink haul onderdelen in medium blue ipv sand blue, en reddish brown ipv dark orange, heb ontvangen...
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dat doet me denken aan dit citaat op brickset.com, in verband met de 'VIP Add-On' GWP die nu loopt.commentator schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:20:
[...]
ja, vip is vervangen door insiders maar dat wordt soms toch nog door elkaar gebruikt
:fill(white):strip_exif()/f/image/C9ABrm1HEENyjO926RJOz0RC.png?f=user_large)
Gisteren het Viking-dorp besteld, daar komt hij als het goed is bij. Vind 't wel een leuk setje met alle details in de kamer.Loader schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:09:
Weet niet of dit al voorbij gekomen is:
[Afbeelding]
Goed bezig! De verpakking is inderdaad al de moeite waard!Superkiwi schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:52:
Jazeker!
Toch wel weer een bijzondere doos. Anders dan de Bugatti maar wederom klasse uitstralend. Alvast 10 punten voor het Legodoos design team![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bevalt de bouw? Ik heb 1 verkeerde tandwiel geplaatst, kon een best groot deel opnieuw doen
Jawel!melst90 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:03:
[...]
Bevalt de bouw? Ik heb 1 verkeerde tandwiel geplaatst, kon een best groot deel opnieuw doen
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik de Chiron heb gebouwd en was even vergeten hoeveel tandwieltjes er in de versnellingsbak zaten. De laatste Technic die ik gebouw heb was de McLaren F1, maar die is kinderspel vergeleken met deze wagens.
Drie en een half uur over de eerste doos gedaan, constant oplettend dat alle assen, wieltjes en dergelijke loodrecht staan en niet verdraaien. Heerlijk om aan te werken en de hele bak vorm te zien krijgen
:strip_exif()/f/image/IVf96O59IiZbzdjnZG8W0HKx.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik dit zie krijg ik enorm veel zin in de nieuwe supercar in 2024.Superkiwi schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:06:
[...]
Jawel!
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik de Chiron heb gebouwd en was even vergeten hoeveel tandwieltjes er in de versnellingsbak zaten. De laatste Technic die ik gebouw heb was de McLaren F1, maar die is kinderspel vergeleken met deze wagens.
Drie en een half uur over de eerste doos gedaan, constant oplettend dat alle assen, wieltjes en dergelijke loodrecht staan en niet verdraaien. Heerlijk om aan te werken en de hele bak vorm te zien krijgen
[Afbeelding]
Dit had ik met de Daytonamelst90 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:03:
[...]
Ik heb 1 verkeerde tandwiel geplaatst, kon een best groot deel opnieuw doen

Poging 2 had ik een tandwiel verkeerd geplaatst, kon ik weer opnieuw
Ach, wel waar voor m'n geld
Nu je het zegt inderdaad. Ik zat even te kijken wanneer de release stonden gepland van de vorige auto's en het lijkt altijd in juni te zijn op de even jaren; 2020; 2022;2024 etc. We hebben nu een Bugatti, Lambo, Ferarri en Porsche gehad; wat zal de volgende worden in de lijn van 'hypercars'? Aston Martin Valkyrie, Lotus Evija, McLaren Senna, etcetc. Of een mooie klassieker zoals de P1. Blijven dromen.RBH schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:30:
[...]
Als ik dit zie krijg ik enorm veel zin in de nieuwe supercar in 2024.
Vorige week de GWP van de Jazz Club in elkaar gezet. Ik moet zeggen dat ik hem echt briljant vindt. Meer van dit!
Ik zou heel graag een Pagani Zonda zien. Die leent zich er ook wel goed voor denk ik, voornamelijk de achterkant.Metal Mark schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:58:
[...]
wat zal de volgende worden in de lijn van 'hypercars'?
Ik vind de Porsche 918 Spyder een gave wagen, maar hebben al meerdere Porsches.Metal Mark schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:58:
[...]
wat zal de volgende worden in de lijn van 'hypercars'
Hele andere kant. de Audi RS6 DTM die ene van Jon Olsson en afgefikt is, lijkt mij ook wel machtig om te maken. Zolang de stenen maar bedrukt zijn en geen stickers zijn.
Rimac Nevera zou een gave toevoeging zijn. Of wellicht de Lambo Revuelto? Ik heb de keuze voor de Sian nooit begrepen, gezien de Huracan en Aventator veel populairder zijn.
En als we onrealistische keuzes mogen doen: Project 8
En als we onrealistische keuzes mogen doen: Project 8
Bouwen uiteraard!
Ik had nog flink wat Insiders punten van de x2 actie laatst. En ik vond deze GWP erg leuk!
Ik ben pas sinds kort aan Lego begonnen, dus ik heb nog wat achterstallig inhaalwerk
[ Voor 13% gewijzigd door LuPo op 02-11-2023 12:43 ]
Heeft de 9x8 ook geprinte stenen of alleen stickers?FastFred schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:31:
De Peugeot 9x8 is af. Erg leuke build, mooie auto, mooie technische details etc.
Maar nu is de plank echt vol.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 02-11-2023 15:32 ]
Ik moet deze ook nog, maar heb de truck al. Zat te hopen dat truck eerder zou komen, samen met 2X punten, maar helaas. Nu wacht ik nog even af om te kijken wat er nog aankomt met Black Friday en evt. andere acties.LuPo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:38:
[...]
Ik had nog flink wat Insiders punten van de x2 actie laatst. En ik vond deze GWP erg leuk!
Wil het museum ook kopen, maar dan wel met andere GWP. Zoals die blauwe truck op foto's of 2X punten.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Helaas alleen maar stickersPdeBie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:31:
[...]
Heeft de 9x8 ook geprinte stenen of alleen stickers?
Ik plak het liefst ook geen stickers maar op een raceauto horen ze eigenlijk wel, anders is ie wel erg kaal:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0ULtxsAqKExEuc8jF2qz5QXK.jpg?f=user_large)
[ Voor 48% gewijzigd door QuattroNL op 02-11-2023 16:05 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Deze set heeft zelfs stickers aan de onderkant!PdeBie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:31:
[...]
Heeft de 9x8 ook geprinte stenen of alleen stickers?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hmmm jammer.QuattroNL schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:45:
[...]
Helaas alleen maar stickers
Ik plak het liefst ook geen stickers maar op een raceauto horen ze eigenlijk wel, anders is ie wel erg kaal:
[Afbeelding]
Zonder stickers is hij wel erg kaal ja.
Kijkend naar de prijs in vergelijking met bijvoorbeeld de Sian snap ik het wel, maar jammer is het wel.
De stoelen zitten erin!
Wat een heerlijke opgaven om deze unit in elkaar te zetten!
Wat een heerlijke opgaven om deze unit in elkaar te zetten!
:strip_exif()/f/image/bhE54GtObRT0p9qg5x70Cu6Q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door melst90 op 02-11-2023 17:30 ]
Gek dat ze die Technic minifigures niet meer produceren.
Mja, ik heb er een paar maar die staan niet in verhouding met de bolide zoals hierboven. Ze passen wel mooi in bijvoorbeeld de Ecto. Maarja, dat is dan weer geen Technic.Br00d schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:36:
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik heb er 2 in de boekenkast verstopt. Ik vind het ook een gemis, maar het maakt Technic wel helemaal vrij van vaste schaalverhoudingen.Br00d schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:36:
Tijdens de x2 punten kreeg ik GWP pirateneiland en een halloween VIP pack. Die vond ik niet zo interessant allebei en heb ik verkocht via marktplaats. Daardoor wel de set die ik toen kocht een stuk goedkoperDennis van der Stelt schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:36:
[...]
Ik moet deze ook nog, maar heb de truck al. Zat te hopen dat truck eerder zou komen, samen met 2X punten, maar helaas. Nu wacht ik nog even af om te kijken wat er nog aankomt met Black Friday en evt. andere acties.
Wil het museum ook kopen, maar dan wel met andere GWP. Zoals die blauwe truck op foto's of 2X punten.
Ik ben benieuwd wat er met BF komt
Hoe werkt dat als je iets van 300,- koopt met vip punten van 100,- gebruikt. Dan is het 200,-. Krijg je ook de GWP niet meer?
Water-Escape
Nee, dan krijg je hem wel.water_escape schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:41:
Hoe werkt dat als je iets van 300,- koopt met vip punten van 100,- gebruikt. Dan is het 200,-. Krijg je ook de GWP niet meer?
250 euro.... dat is ook niet leuk meer zo...RBH schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:33:
[Afbeelding]
De Majisto GWP. Drempel is maar liefst €250.. daar ging mijn idee om Eldorado Fortress te kopen..
wanneer komt die?RBH schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:33:
[Afbeelding]
De Majisto GWP. Drempel is maar liefst €250.. daar ging mijn idee om Eldorado Fortress te kopen..
Ik zou het doen!
ah, mooi moment om het spookhuis te kopen.
Ik zou het doen!
Ja dat prijspunt maakt het lastig om er 2 van te halen. Vind 'm qua uitstraling ook geen 10, maar wel een dragon knight, dat is dan weer leuk.
Denk dat Rivendell aan de beurt is, mooie build voor de kerst
.
Denk dat Rivendell aan de beurt is, mooie build voor de kerst
Deze is ondertussen af trouwens. Ik wilde eerst wat foto's maken, maar ik was zo enthousiast dat ik wel een hele review wil schrijven. Maarrrr dat is dan weer te veel gedoe nu, dus geen van beiden 😄Karp schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:57:
Ik heb recent "eindelijk" Lego 10320 Eldorado Fortress open gemaakt. Ik had zin in een grote set zonder stickers, en deze werd het!
Het schiet nog niet zo op (maar dat ligt aan mij) maar erg fijn bouwen tot nu toe. Het doet een beetje denken aan 10305 Lion Knights' Castle en 21322 Pirates of Barracuda Bay. Overal boogjes, haakjes, kaarsjes en alles wat vroeger uit grote onderdelen bestond maak je nu uit losse stukjes. De ontwerper van deze set had denk ik geen limiet qua aantal onderdelen!
Ik hoop aan het eind ruimte te hebben voor meer foto's. Er valt sowieso een hoop te zien!
[Afbeelding]
Ik vond het in ieder geval een hele toffe om te bouwen. Die hele baseplate uit blokjes. Hoe ze de oude stickers vertaald hebben naar nieuwe bouwmethodes. Sommige mensen vonden het te veel een 1op1 kopie geloof ik? Ik vind hem juist tof. En ze hebben dit ding geweldig bedacht. Heel duidelijk gebaseerd op wat er was, maar echt een moderne build met een moderne aanpak voor de raampjes, en schietgaten, en kantelen, etc.
Wie heeft er nog meer gemixte gevoelens rondom de Dune release?
Ik denk, eigenlijk vooral hoop dat Dune thema een erg mooie francise kan worden. Maar als ik de 10327 bekijk (vooral de presentatie van de release), lijkt het toch een beetje telleurstellend. Klein (vooral voor de prijs), vrij recht toe recht aan desgin.
Ik denk, eigenlijk vooral hoop dat Dune thema een erg mooie francise kan worden. Maar als ik de 10327 bekijk (vooral de presentatie van de release), lijkt het toch een beetje telleurstellend. Klein (vooral voor de prijs), vrij recht toe recht aan desgin.
Mjah. Ofschoon ik de eerste Dune film echt wel mooi vond, heb ik totaal niks met de set die ze hebben uitgebracht. En voor dat geld genoeg andere sets die wel de moeite waard zijn.korenpc schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:55:
Is dat niet omdat ze eerst willen aftasten of dat deze franchise wat kan worden? En blijkt dat daadwerkelijk zo te zijn dat ze dan met de mooie sets op de proppen komen. Lijkt mij geen heel gekke taktiekkorenpc schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:55:
Ik vind de Ornithopter wel mooi gelukt, ook leuk dat de vleugels verstelbaar zijn enzo. Maar ik twijfel erg of ie er gaat komen, vind 'm behoorlijk aan de prijs. Daarnaast betwijfel ik dat Dune groot/populair genoeg is om er een complete lijn aan te wijden. En daar komt nog bij dat met de Ornithopter imo het meest herkenbare "toestel" nu al uitgebracht is. Misschien dat er in deel 2 nog wat voorbij komt, maar ik zie hier nog geen Heighliner of iets anders op de kast staan, zijn allemaal net wat te generiek qua bouw.
Nomen nescio
Ik zie de Lego Ornithopter als de Lego Optimus Prime en verwacht dat de Ornithopter het zelfde lot zal ondergaan: tegenvallende verkoop vanwege de hoge prijs en beperkte doelgroep.
Ik verwacht dan ook dat de Ornithopter set na 2-3 maanden veelvuldig in de aanbieding zal zijn zelfs bij Lego zelf net zoals met Optimus.
Ik verwacht dan ook dat de Ornithopter set na 2-3 maanden veelvuldig in de aanbieding zal zijn zelfs bij Lego zelf net zoals met Optimus.
Wow, welke set is dat?bvsteyn schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:09:
Blijft een gave build:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het mooiste is dat alles ook volledig te bedienen is vanaf de telefoon via de poweredup app.
Als je het hoofd draait, heb je wel het gezicht uit het boekje (dat zit nu onder haar kapsel).Flying schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:08:
Boetiekhotel kunnen scoren tijdens de Dreamland-actie. Bij het bouwen valt me op dat een mini in het boek een ander gezicht heeft dan wat inbegrepen is:
[Afbeelding]
Kan iemand met deze set bevestigen dat dit bij hen ook zo is?
Althans, dat is bij mijn exemplaar wel zo
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked