Dit is niet toevallig zo'n hoofdje met 2 kanten? Zodat je 2 uitdrukkingen kan hebben op de minifigure?Flying schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:08:
Boetiekhotel kunnen scoren tijdens de Dreamland-actie. Bij het bouwen valt me op dat een mini in het boek een ander gezicht heeft dan wat inbegrepen is:
[Afbeelding]
Kan iemand met deze set bevestigen dat dit bij hen ook zo is?
Verdorie, dat hebben mijn sets ook... Nooit geweten!RubjeMazter schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:24:
[...]
Dit is niet toevallig zo'n hoofdje met 2 kanten? Zodat je 2 uitdrukkingen kan hebben op de minifigure?
Steam/Discord: Flimovic
Ik zie dat er wel nog een 25% korting gaande is voor Firas' MOCs. De 50 in de code vervangen door 25.zonoskar schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:03:
Als de bricklink order binnen is bouw ik hem op om te kijken of ik alles compleet heb. Ik heb natuurlijk ook meteen wat kleuren vervangen, alles wat rood, blauw of geel is heb ik vervangen door neutrale kleuren die ik nog had, of door zwart bij bricklink. Daarna natuurlijk een aantal MOCs bouwen op basis van de 10295, helaas is de 50% korting die Firas had afgelopen.
Weet niet of je nu een /s bent vergeten of dat je daadwerkelijk bent geholpen, dusss geen dank denk ik?Flimovic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:33:
[...]
Verdorie, dat hebben mijn sets ook... Nooit geweten!
Ik ben niet degene met de oorspronkelijke vraagRubjeMazter schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:35:
[...]
Weet niet of je nu een /s bent vergeten of dat je daadwerkelijk bent geholpen, dusss geen dank denk ik?
Steam/Discord: Flimovic
Leuk om de build te zien! Ik ga denk ik van het weekend die mij maar eens uitrusten met verlichting die nog hier ergens ligt!melst90 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:27:
De stoelen zitten erin!
Wat een heerlijke opgaven om deze unit in elkaar te zetten!
[Afbeelding]
Ik zie het inderdaad, uh, jouw naam begint ook met een F? Het is nog vroeg? Het is vrijdag! Dat is een excuusFlimovic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:37:
[...]
Ik ben niet degene met de oorspronkelijke vraagmaar n.a.v. jou post ging ik op onderzoek uit... Maar toch bedankt hoor! Weer wat geleerd namelijk!
Cool, benieuwd!Helox-in-a-box schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:40:
[...]
Leuk om de build te zien! Ik ga denk ik van het weekend die mij maar eens uitrusten met verlichting die nog hier ergens ligt!
Volgens mij is dat een alternatieve build van de 42100.
Ok, de bekende kogel is door de kerk: de Lambo Murcielago (de MOC op basis van de 10295 Porsche 911) wordt ontmanteld om te verworden tot een BMW M1, de MOC van Firas.
Laptop met de pdf: check
De Murc: check
Spare parts: check
Bakjes van de chinees en Hertog ijs: check
Let's go!
Laptop met de pdf: check
De Murc: check
Spare parts: check
Bakjes van de chinees en Hertog ijs: check
Let's go!
:strip_exif()/f/image/UhrXR3L6OXpoVciThOsk8QtA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 03-11-2023 11:59 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Na wat Googlen kwam ik bij deze instructies uit. Kan iemand mij vertellen of je geen extra onderdelen nodig hebt voor deze build? Is de volledige set 42100 voldoende?
Je kunt bij sectie Inventory ook Compare MOC doen en daar de MOC tegen een set aanhouden. Daar zou ik dan die 42100 invullen.3raser schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:10:
[...]
Na wat Googlen kwam ik bij deze instructies uit. Kan iemand mij vertellen of je geen extra onderdelen nodig hebt voor deze build? Is de volledige set 42100 voldoende?
Bij mij komen er dan een paar onderdelen naar voren.Ik had er alleen géén verwacht eigenlijk, vanwege de tekst "This is an alternate build of the Lego Set 42100, Liebherr 9800. Parts list used in the MOC is listed so you can opt to just buy the required parts instead of buying set 42100."
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RRVChwXlQnzcvVeHjO0MHdHu.jpg?f=user_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Gim op 03-11-2023 12:23 ]
Dat krijg ik ookGim schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:17:
[...]
Je kunt bij sectie Inventory ook Compare MOC doen en daar de MOC tegen een set aanhouden. Daar zou ik dan die 42100 invullen.
Bij mij komen er dan een paar onderdelen naar voren.Ik had er alleen géén verwacht eigenlijk, vanwege de tekst "This is an alternate build of the Lego Set 42100, Liebherr 9800. Parts list used in the MOC is listed so you can opt to just buy the required parts instead of buying set 42100."Ik had daarmee ergens verwacht dat je gewoon de set kunt kopen, waarmee je alles hebt én x aantal onderdelen teveel voor de MOC. Onjuiste gedachte of gaat er iets mis met de inventory check
![]()
[Afbeelding]
Maar de 1e zit in de set als 34x15100, en in Johnny als 30x75487. Dus die gaat alsnog goed. Voor de andere geldt hetzelfde, die vind je ook onder ander nummer
Ik heb deze al een keer gebouwd en op de lettertjes 'RJ' na zit alles in de 42100 set.3raser schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:10:
[...]
Ik zie dat er een v2 release is van de robot. Die moet je bij het vergelijken apart selecteren. In die vergelijking zie je dat alle onderdelen aanwezig zijn in set 42100. Ik denk dat hij in het eerste ontwerp een paar foute onderdelen had geselecteerd.Gim schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:17:
[...]
Je kunt bij sectie Inventory ook Compare MOC doen en daar de MOC tegen een set aanhouden. Daar zou ik dan die 42100 invullen.
Bij mij komen er dan een paar onderdelen naar voren.Ik had er alleen géén verwacht eigenlijk, vanwege de tekst "This is an alternate build of the Lego Set 42100, Liebherr 9800. Parts list used in the MOC is listed so you can opt to just buy the required parts instead of buying set 42100."Ik had daarmee ergens verwacht dat je gewoon de set kunt kopen, waarmee je alles hebt én x aantal onderdelen teveel voor de MOC. Onjuiste gedachte of gaat er iets mis met de inventory check
![]()
[Afbeelding]
ik zie nog potentie voor een spice harvester (Dune 2 RTS nostalgie) En de tweede film gaat verder in op de wormrijders, dus misschien dat daar nog een iconisch diorama van te maken is. Daarnaast is een helm van een stilsuit (zoals ze die ook hebben van stormtroopers) goed herkenbaar.Bra-Jo schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:27:
Ik vind de Ornithopter wel mooi gelukt, ook leuk dat de vleugels verstelbaar zijn enzo. Maar ik twijfel erg of ie er gaat komen, vind 'm behoorlijk aan de prijs. Daarnaast betwijfel ik dat Dune groot/populair genoeg is om er een complete lijn aan te wijden. En daar komt nog bij dat met de Ornithopter imo het meest herkenbare "toestel" nu al uitgebracht is. Misschien dat er in deel 2 nog wat voorbij komt, maar ik zie hier nog geen Heighliner of iets anders op de kast staan, zijn allemaal net wat te generiek qua bouw.
En natuurlijk kan je alles met Lego maken, dat hebben ze wel bewezen met Star Wars en Harry Potter. Een 1:1 Gom Jabbar? Een brandende palmboom? De kamer van Paul (incl assassin verstopt in de muur)? De kribbe van Leto II (incl mes)?
Ik had dezelfde gedachte.RBH schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:33:
[Afbeelding]
De Majisto GWP. Drempel is maar liefst €250.. daar ging mijn idee om Eldorado Fortress te kopen..
Mocht die 250e drempel juist zijn, dan zit ik er over te denken om wat Pick-a-brick bij te bestellen om wat te kunnen MOC'en bij Eldorado fortress.
er zijn inmiddels al een aantal mooie MOC's verschenen op rebrickable en andere plekken.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Ik vind 'm niet eens zo denderend eigenlijk, en qua exclusieve onderdelen valt het ook tegen (geen bedrukt schild). Deze gaat er niet komen met zo'n hoge drempel.RBH schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:33:
[Afbeelding]
De Majisto GWP. Drempel is maar liefst €250.. daar ging mijn idee om Eldorado Fortress te kopen..
Het valt me op bij de laatste twee acties gemeld in het aanbiedingen-topic, die van Amazon en Intertoys, dat de prijzen gewoon hetzelfde zijn als dat ze een paar weken terug waren. Dat de standaard prijs is verhoogd en daarna doen ze er een actie op om het presenteren als aanbieding.
Ook vaak dat een winkel de laagste prijs heeft maar vervolgens betaal je wel de reguliere prijs via de extra verzendkosten.
Kortom, Brickwatch is goud waard
Ook vaak dat een winkel de laagste prijs heeft maar vervolgens betaal je wel de reguliere prijs via de extra verzendkosten.
Amazon gaat er heel ver in, bij die battle packs doen ze zelfs de ‘van-voor’ prijs hoger dan de lego adviesprijs af en toe. Dat mag zelfs niet en wie gelooft ze, maar houd zoiets ook maar eens tegen. Ik koop er ook vrij weinig.Br00d schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:03:
Het valt me op bij de laatste twee acties gemeld in het aanbiedingen-topic, die van Amazon en Intertoys, dat de prijzen gewoon hetzelfde zijn als dat ze een paar weken terug waren. Dat de standaard prijs is verhoogd en daarna doen ze er een actie op om het presenteren als aanbieding.
Bedankt voor de afbeelding en info ivm drempel. Daarmee heb ik de knoop kunnen doorhakken en ben ik voor de Galileo GWP gegaan die nu loopt, die stond hoger op mijn verlanglijstje dan deze Majisto en de eerder getoonde Kerst GWPRBH schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:33:
[Afbeelding]
Er komt trouwens ook nog een live stream van Lego op 8 november, waarbij ze een set en GWP aankondigen voor het Black Friday weekend. Mogelijk is de GWP dus deze Majisto set.
LEGO has announced that they will be hosting a livestream event to reveal a new set and a gift-with-purchase that will both become available during the Black Friday / Cyber Monday weekend on November 24th.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Je hebt geen extra onderdelen nodig buiten de 42100.3raser schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:10:
[...]
Klopt inderdaad, voel me best dom nu. Nooit gezien dat het tweezijdig wasGmR schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:10:
[...]
Als je het hoofd draait, heb je wel het gezicht uit het boekje (dat zit nu onder haar kapsel).
Althans, dat is bij mijn exemplaar wel zo.

Hoe kan het dat sets zoals de Eiffeltoren nieuw (met om doos en verzegeld) voor lagere prijzen worden verkocht dan via de webshops op internet?
Heb je een linkje als voorbeeld? Klinkt een beetje als oplichting.Jakob1969 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:36:
Hoe kan het dat sets zoals de Eiffeltoren nieuw (met om doos en verzegeld) voor lagere prijzen worden verkocht dan via de webshops op internet?
Als je bedoelt dat dit bijvoorbeeld via marktplaats gebeurt kan ik me voorstellen dat de verkoper de set heeft gekocht tijdens een weekend met dubbele vip/insiders punten. Dat levert hem/haar 10 procent korting op. Soms zitten er in zo'n weekend ook nog twee leuke gwp's bij die soms voor bijvoorbeeld ook 30 Euro per stuk verkocht kunnen worden.Jakob1969 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:36:
Op die manier kan je zo'n set met een lagere prijs aanbieden zonder verlies te hebben.
Er zijn ook mensen met een hele backlog die zich bedenken dat ze een bepaalde set toch niet willen bouwen, en die dan voor een iets lagere prijs doorverkopen.
Ben je net 6 uur bezig geweest om de sequentiele versnellingsbak te maken en de 12 cilinders erop te monteren, hopende deze straks aan het werk te zien als de wagen af is, komt er een (overigens heel fraaie) engine cover op waardoor je er straks helemaal niks meer van terug ziet
:strip_exif()/f/image/EoHiMEdvR5HciMU5mHCpYx1H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QDCGUK4oTg124f20mpilalS9.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig is de bodemplaat nog enigszins open waardoor we de wieltjes nog wél kunnen zien draaien

:strip_exif()/f/image/EoHiMEdvR5HciMU5mHCpYx1H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QDCGUK4oTg124f20mpilalS9.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig is de bodemplaat nog enigszins open waardoor we de wieltjes nog wél kunnen zien draaien
:strip_exif()/f/image/z9DMQ0yNC8mbZDGK9miQy8ln.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Waarom maken de lego motoren zoveel lawaai en zijn er ook minder luidruchtige alternatieven (eventueel van een ander merk)?
@Luuk89 Alle motoren van alternatieve merken die ik heb die compatible zijn met Lego, maken evenveel herrie, dus verwacht daar geen winst.
@Superkiwi Gelukkig kun je de versnellingsbak wel nog van onderen zien werken.
@Superkiwi Gelukkig kun je de versnellingsbak wel nog van onderen zien werken.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Bricklink is schijnbaar het slachtoffer van een hacker geworden 😔
Die lui slaan ook overal toe, sjongejonge..
Die lui slaan ook overal toe, sjongejonge..
Ik dacht al, wat duurt de maintenance lang
Hopelijk is het resultaat enkel een leermoment voor hen.

Hopelijk is het resultaat enkel een leermoment voor hen.
Hier staat wat er ongeveer bekend is over de hack van Bricklink.
En bedankt, dat wordt weer een verjaardagscadeau op het lijstje van junior (wordt in februari 5 jaar).DCNY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:44:
Deze is nog niet voorbij gekomen volgens mij:
[Afbeelding]
In het kader van: ik heb liever wat kleinere sets in een wereld waar de legoset steeds groter en duurder worden, is dit een leuk setje!
Hier liggen de Ruimteachtbaan (31142) en Nachtmerrie Haaienschip (71469) tevens op zolder te wachten.
Ik had al eerder foto's gezien, maar op de 1 of andere manier ziet deze set er nu wel mooi uit...DCNY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:44:
Deze is nog niet voorbij gekomen volgens mij:
[Afbeelding]
In het kader van: ik heb liever wat kleinere sets in een wereld waar de legoset steeds groter en duurder worden, is dit een leuk setje!
Maar eens in een Lego store kijken, hoe ie in het echt is en of ie naast de rest vande Dino verzameling komt (T-Rex, indominous Rex, indorapter, velociraptor en de mososaurus die ik eens moet gaan bouwen)
Vooral deze vind ik bijzonderalmightyarjen schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:50:
Unfortunately, these scams worked – dozens of orders were placed and buyers who paid through bank transfer/IBAN and perhaps debit card are, it is sad to say, unlikely to get their money back.
Volgens mij werkt aansprakelijkheid niet zo
Is een lastige, mensen hebben immers vrijwillig (in de veronderstelling dat het klopt) geld over gemaakt. Dat is hetzelfde als jij geld via Marktplaats overmaakt naar een scammer, dan krijg je ook niet zomaar je geld terug. Niet van de bank niet van Marktplaats..42erik schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:02:
[...]
Vooral deze vind ik bijzonder
Unfortunately, these scams worked – dozens of orders were placed and buyers who paid through bank transfer/IBAN and perhaps debit card are, it is sad to say, unlikely to get their money back.
Volgens mij werkt aansprakelijkheid niet zo
Heeft er iemand ervaring/kennis of er met limieten zijn bij het bestellen van pick-a-brick? Ik heb nu totaal 1424 blokjes geselecteerd en krijg geen nieuwe stenen toegevoegd of hoger aantal van al eerder geselecteerde blokjes.
Foutmelding is generiek: er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw.
Welke set is dit?Superkiwi schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:46:
Ben je net 6 uur bezig geweest om de sequentiele versnellingsbak te maken en de 12 cilinders erop te monteren, hopende deze straks aan het werk te zien als de wagen af is, komt er een (overigens heel fraaie) engine cover op waardoor je er straks helemaal niks meer van terug ziet
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Thnx dat is het inderdaadFraggert schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:37:
[...]
42115 als ik het juist heb, correct @Superkiwi ?
De Lamborghini Sian

Ugh, dat wordt weer wachtwoorden aanpassen. Ik had daar een wachtwoord gebruikt die ik vaker toepas. Dom natuurlijk, maar daar heb ik nu niks meer aan. Pfff. Beter leert men fatsoenlijk wachtwoorden opslaan. Dan kun je je database nog op Facebook zetten zonder dat het gevolgen heeft.almightyarjen schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:50:
Ik heb afgelopen week 2300+ steentjes bij Lego besteld, dat was geen enkel probleem. Af en toe is het handig om je 'tas' te updaten. Maar ze hebben niet echt een limiet volgens mij.Firetrooper schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:09:
Heeft er iemand ervaring/kennis of er met limieten zijn bij het bestellen van pick-a-brick? Ik heb nu totaal 1424 blokjes geselecteerd en krijg geen nieuwe stenen toegevoegd of hoger aantal van al eerder geselecteerde blokjes.
Yup, welkom hiersanane schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:43:
[...]
Thnx dat is het inderdaadPff wat een dure hobby heb ik uitgekozen
Voor Lego aanbiedingen zie:
Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie:
Vraag & Aanbod overig
De Lamborghini Sian inderdaad.sanane schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:43:
[...]
Thnx dat is het inderdaadPff wat een dure hobby heb ik uitgekozen
De grote technic wagens zijn aan de prijs, dat klopt, al zijn ze wel vaak goedkoper te krijgen tijdens black Friday of tijdens een dagdeal van Bol.
Zo heb ik de Bugatti Chiron destijds voor €205 gekocht en ook deze Sian heeft vrij dicht tegen de €200 aangezeten.
Ter vergelijking: tijdens Lego World lag ie in de Toychamp hal voor €399

Top tip indien nog niet bekend: hou altijd Brickwatch.nl in de gaten om prijzen van (online) winkels te vergelijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 04-11-2023 12:32 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ha, heb tijdje in die winkel rondgelopen en mensen geadviseerd Brickwatch te bezoeken. Een goederentrein was ongeveer lowest price en dan nog 10% extra korting, dus dat was een goede deal. Maar veel sets waren veel en veel te duur.Superkiwi schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:26:
[...]
Ter vergelijking: tijdens Lego World lag ie in de Toychamp hal voor €399
Top tip indien nog niet bekend: hou altijd Brickwatch.nl in de gaten om prijzen van (online) winkels te vergelijken.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
M'n 'Every 911 is awesome' project, gebaseerd op de 'Everyone is awesome' set (40516) nadert z'n voltooiing.
Tot nu toe hebben 18 kleurijke 911's het levenslicht gezien.
:strip_exif()/f/image/SgwogXWxliINiUMZbvUmYweP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0PQxdFjEj4u4uCX2Cm5mNc0k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GH176Ia6DgrwEm5xA9KpUdxy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VEJEFO9w1H0nYupSrm1Wq99s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oVu7C4Bwhfx55xBVl6gW41H8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals te zien zijn niet alle onderdelen in elke kleur te krijgen, dus die maar vervangen voor zwart (ik noem het maar even de carbon upgrade).
Stickers zijn ook een uitdaging. Van 2e hands sets zijn ze nog wel te gebruiken maar alleen op de lichte kleuren omdat het transparante deel bij het verwijderen wat wittig uitslaat en dat valt wat op op een donkere kleur.
Ik mis nog 5 stickersetjes...
(en nee, nieuw niet meer te krijgen tenzij je 10,-/st wilt betalen...in de US of A).
Het display zelf is deel 2 van het project. Wordt zeg maar de XL-versie van die set 40516 maar ligt nu even stil vanwege het tijdelijk onbereikbaar zijn van Bricklink.
Dat Bricklink is wel de belangrijkste leverancier van al die onderdelen. En zo'n display in 18 kleuren is wel even een uitdaging, zeker met sommige wat minder courante kleuren.
Om nog maar te zwijgen over de 68 2x2 tiles per kleur...
Wordt zeker vervolgd maar wilde jullie op deze regenachtige zaterdagmiddag deze update niet onthouden
:strip_exif()/f/image/SgwogXWxliINiUMZbvUmYweP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0PQxdFjEj4u4uCX2Cm5mNc0k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GH176Ia6DgrwEm5xA9KpUdxy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VEJEFO9w1H0nYupSrm1Wq99s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oVu7C4Bwhfx55xBVl6gW41H8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals te zien zijn niet alle onderdelen in elke kleur te krijgen, dus die maar vervangen voor zwart (ik noem het maar even de carbon upgrade).
Stickers zijn ook een uitdaging. Van 2e hands sets zijn ze nog wel te gebruiken maar alleen op de lichte kleuren omdat het transparante deel bij het verwijderen wat wittig uitslaat en dat valt wat op op een donkere kleur.
Ik mis nog 5 stickersetjes...
(en nee, nieuw niet meer te krijgen tenzij je 10,-/st wilt betalen...in de US of A).
Het display zelf is deel 2 van het project. Wordt zeg maar de XL-versie van die set 40516 maar ligt nu even stil vanwege het tijdelijk onbereikbaar zijn van Bricklink.
Dat Bricklink is wel de belangrijkste leverancier van al die onderdelen. En zo'n display in 18 kleuren is wel even een uitdaging, zeker met sommige wat minder courante kleuren.
Om nog maar te zwijgen over de 68 2x2 tiles per kleur...
Wordt zeker vervolgd maar wilde jullie op deze regenachtige zaterdagmiddag deze update niet onthouden

Waarom direct bij lego en niet bricklink oid?Zenomyscus schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:13:
[...]
Ik heb afgelopen week 2300+ steentjes bij Lego besteld, dat was geen enkel probleem. Af en toe is het handig om je 'tas' te updaten. Maar ze hebben niet echt een limiet volgens mij.
Water-Escape
Maar markplaats heeft in het geval van een scammer niet zijn platform laten hacken. Dat heeft bricklink wel, dat is ze kwalijk te nemen. Dus ik denk dat zeggen "pech jongen" Ze weleens tegen kan valleniketot schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:05:
[...]
Is een lastige, mensen hebben immers vrijwillig (in de veronderstelling dat het klopt) geld over gemaakt. Dat is hetzelfde als jij geld via Marktplaats overmaakt naar een scammer, dan krijg je ook niet zomaar je geld terug. Niet van de bank niet van Marktplaats..
Ja dat is waar.. maar je leest ook dat er een Franse shop was en dat je moest betalen naar Italië.. beetje red flag.42erik schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:55:
[...]
Maar markplaats heeft in het geval van een scammer niet zijn platform laten hacken. Dat heeft bricklink wel, dat is ze kwalijk te nemen. Dus ik denk dat zeggen "pech jongen" Ze weleens tegen kan vallen
We zullen het zien/horen..
Soms is Lego direct goedkoper.water_escape schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:49:
[...]
Waarom direct bij lego en niet bricklink oid?
supergaaf d:)QuattroNL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:34:
M'n 'Every 911 is awesome' project, gebaseerd op de 'Everyone is awesome' set (40516) nadert z'n voltooiing.
maar zet die witte even op positie 1
Lego wel eens geprobeerd te bellen? Ik zou gewoon je verhaal vertellen van wat je aan het doen bent met je Porsche wagentjes en of ze misschien nog ergens stickers kunnen opsnorren, tegen betaling uiteraard. Hij is helaas al een tijdje uit de handel, maar wie weet, misschien liggen ze nog ergens in een opslag (dit kunnen ze beter zien als je belt dan dat je het via de site probeert). Niet geschoten, altijd mis?
That's Racist!Fraggert schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:17:
supergaaf d:)
maar zet die witte even op positie 1
hoi
Ik heb beide nu een keer gedaan en hoewel beide mij zijn bevallen koos ik dit keer voor Lego zelf omdat het ook voordelen heeft. Bij Lego krijg ik extra setjes als ik boven een bepaald bedrag uit kom en ook insider punten. Dat is niet de belangrijkste factor, want ik merkte dat bij sommige steentjes de meerprijs minimaal is, of er zelfs helemaal niet is. Daarnaast vielen de 'used' parts bij Bricklink mij over het algemeen tegen. Die zou ik niet in het zicht gebruiken. New is in een hoop gevallen goedkoop, maar niet altijd. Ik wilde bijvoorbeeld een bepaalde kleur hebben, die niet zo standaard is. Bricklink heeft er dan niet genoeg en dan val je terug op allerlei verschillende shops die enkele parts hebben. Vaak zijn die parts dan niet goedkoop.water_escape schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:49:
[...]
Waarom direct bij lego en niet bricklink oid?
Uiteindelijk maak ik dan de keuze om bij Lego te kijken, waar ik gewoon onbeperkt steentjes kan kiezen. Uiteindelijk heb ik daar bijvoorbeeld 50 steentjes voor 6,50. En dan precies in de kleur die ik zoek. Het nadeel is dat je dan lekker doorklikt en er ineens 2300 hebt geselecteerd
Ik heb in een leuk project in gedachten met een specieke kleur. Als alles binnen is zal ik hier een update sturen.
Een volgende keer ga ik ook zeker weer bij Bricklink kijken.
Yes! Vandaag de Icons Politiebureau (10278) set opgehaald bij Intertoys. Een paar weken geleden was deze met 25% korting te koop. Helaas was ik te laat voor thuisbezorgen, maar kon nog wel bij een winkel niet zo ver weg ophalen. Daarvoor gekozen. Ik kreeg toen een bericht dat de set daar niet op voorraad was, maar nog wel nageleverd kon worden. Ik had mijn vraagtekens bij dit bericht. Na twee weken bericht ontvangen dat de set onderweg was naar Intertoys winkel. Helaas kon ik de bezorging niet wijzigen naar thuisadres. Nog steeds had ik mijn twijfels. Is het wel de juiste set? Deze set was namelijk ondertussen helemaal niet meer te vinden op de website van Intertoys. Maar vandaag de set in ontvangst kunnen nemen! De doos ziet er ook top uit. Helemaal happy, zeker gezien de prijs en dat ie eind dit jaar met pensioen gaat.
En vergeet het Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops niet, dat wordt nog wel eens vergeten hieroFraggert schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:22:
[...]
Yup, welkom hier…..dure grap dat Lego. Ben je bekend met onderstaande topics?
Voor Lego aanbiedingen zie:
Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie:
Vraag & Aanbod overig

[ Voor 5% gewijzigd door RubjeMazter op 04-11-2023 21:36 ]
RubjeMazter schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:36:
[...]
En vergeet het Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops niet, dat wordt nog wel eens vergeten hiero*hint hint, nudge nudge*
@sanane
Heeft Lego ook een mogelijkheid een stukslijst te uploaden of moet je werkelijk elk steentje opzoeken? Ik zit al even rond te sneuffelen, maar ik zie de optie nergens? Kijk ik er mogelijk overheen?Zenomyscus schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:24:
[...]
Ik heb beide nu een keer gedaan en hoewel beide mij zijn bevallen is koos ik dit keer voor Lego zelf omdat het ook voordelen heeft. Bij Lego krijg ik extra setjes als ik boven een bepaald bedrag uit kom en ook insider punten. Dat is niet de belangrijkste factor, want ik merkte dat bij sommige steentjes de meerprijs minimaal is, of er zelfs helemaal niet is. Daarnaast vielen de 'used' parts bij Bricklink mij over het algemeen tegen. Die zou ik niet in het zicht gebruiken. New is in een hoop gevallen goedkoop, maar niet altijd. Ik wilde bijvoorbeeld een bepaalde kleur hebben, die niet zo standaard is. Bricklink heeft er dan niet genoeg en dan val je terug op allerlei verschillende shops die enkele parts hebben. Vaak zijn die parts dan niet goedkoop.
Uiteindelijk maak ik dan de keuze om bij Lego te kijken, waar ik gewoon onbeperkt steentjes kan kiezen. Uiteindelijk heb ik daar bijvoorbeeld 50 steentjes voor 6,50. En dan precies in de kleur die ik zoek. Het nadeel is dat je dan lekker doorklikt en er ineens 2300 hebt geselecteerdMaar bij Bricklink zou het een langdurige zoektocht worden, in elk geval voor een flinke set speciale steentjes. Ik probeer het ook binnen de EU te houden ivm shipping, dus het wereldwijde aanbod valt af. Ik vind het zonde als een schip de wereld rond gaat voor mijn steentjes, maar dat is wellicht naïef. Ik had ook geen zin om er weken over te doen, ik ben te druk met werk en het gezin. Dus dan probeer ik een middenweg te zoeken en kies ik ervoor om bij Lego te shoppen.
Ik heb in een leuk project in gedachten met een specieke kleur. Als alles binnen is zal ik hier een update sturen.
Een volgende keer ga ik ook zeker weer bij Bricklink kijken.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nee zover ik weet niet. Uberhaupt is het zoeken naar onderdelen soms lastig, maar naarmate je er langer mee bezig bent word je er steeds handiger merk ik. Ik heb bricklink er vaak wel naast om snel de juiste partnummers te vinden, want het zoeken bij Lego zelf is soms lastig. Maar met de partnummers kom je er wel. Je moet alleen handig worden met de filters. Ik zoek vaak ofwel eerst vanuit een bepaald soort steentje met een specifiek nummer. Of ik zoek vanuit een kleur en filter dan op een type. Denk aan zoektermen als "plate", "brick" of "wall element". Een handige import lijst hebben ze niet en niet alle bricklink partnummer matchen. Dat komt omdat Lego de kleur los ziet van het onderdeel. Bij bricklink heeft die combinatie een los ID._Dune_ schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:19:
[...]
Heeft Lego ook een mogelijkheid een stukslijst te uploaden of moet je werkelijk elk steentje opzoeken? Ik zit al even rond te sneuffelen, maar ik zie de optie nergens? Kijk ik er mogelijk overheen?
Met bricklink of een andere referentiesite erbij is het een stuk makkelijker. Ook de andere namen voor kleuren is even lastig, maar dat weet je na een paar keer ook wel. Light Bluish Gray = Medium stone grey bij Lego.
Overigens heeft Lego ook niet alles beschikbaar. Het is niet zo dat je van elk type steentje zelf de kleur kunt bepalen, het moet wel in een set gezeten hebben. Ik had graag bepaalde steentjes in een andere kleur willen hebben, maar die zijn simpelweg nooit gedrukt.
De Lego pick a brick is redelijk beperkt vergeleken bricklink. Maar daardoor ook wel relatief makkelijk, het is gewoon een simpel winkelmandje waar je steentjes in stopt.
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een MoC voor set 60386 Recycling Truck, een Split Compartment!
Voor meer informatie, inclusief demo, zie https://rebrickable.com/mocs/MOC-163240
Voor meer informatie, inclusief demo, zie https://rebrickable.com/mocs/MOC-163240
/f/image/GpVpmMMzxq5l0bFbKeXrKpP1.png?f=fotoalbum_large)
Zijn er toevallig speciale setjes te koop in Kuala Lumpur, Australie of Nieuw Zeeland?
Water-Escape
Geen idee. Ik zou de vraag even op Reddit plaatsen, daar is een internationaal publiek en wellicht ook mensen met lokale kennis wbt lego en speciale LEGO winkeltjes.water_escape schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:36:
Zijn er toevallig speciale setjes te koop in Kuala Lumpur, Australie of Nieuw Zeeland?
Zal er op magische wijze de 2e keer wel antwoord komen op je vraag?water_escape schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:36:
Heeft iemand van jullie ervaring met zowel de 60198 en de 60336 trein? Welke trein is leuker voor de kinderen om mee te spelen?
Heb al een aantal reviews gezien, maar er lijkt niet echt een eenduidig antwoord te zijn.
Gewoon beide kopen.zunrob schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:05:
Heeft iemand van jullie ervaring met zowel de 60198 en de 60336 trein? Welke trein is leuker voor de kinderen om mee te spelen?Heb al een aantal reviews gezien, maar er lijkt niet echt een eenduidig antwoord te zijn.
Vergeet overigens niet gelijk 10x AAA oplaadbare batterijen te kopen (mocht je die nog niet hebben). Vier voor de controller en zes voor de hub.
2 is wel een beetje veel van het goede.meesje schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:31:
[...]
Gewoon beide kopen.Heb je gelijk een linker en rechter wissel. Wij hebben zelf de 60198, maar ik denk dat de oudste de 60336 (deze was er toen nog niet) ook prima zou hebben gevonden. Mijn ervaring is dat er meer gereden werd met de trein dan het daadwerkelijk spelen met de containers e.d. Ook het programmeren van de trein met de PU app werd hier erg leuk gevonden. Maar ja, dat verschilt natuurlijk allemaal per kind.
Vergeet overigens niet gelijk 10x AAA oplaadbare batterijen te kopen (mocht je die nog niet hebben). Vier voor de controller en zes voor de hub.
Zijn het trouwens AA of AAA? Ik heb iig goede verhalen (hier) gelezen over de IKEA batterijen.
AAA. Volgens mij zijn die van IKEA een dikke prima. Ik heb zelf exemplaren van Sanyo. In ieder geval van het type eneloop. Dat zijn die van IKEA denk ik ook.zunrob schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:43:
[...]
2 is wel een beetje veel van het goede.Bedankt voor je bericht iig, ben ook benieuwd naar andermans mening!
Zijn het trouwens AA of AAA? Ik heb iig goede verhalen (hier) gelezen over de IKEA batterijen.
Welke trein boeit niet zo heel veel. Ik zou de goedkoopste nemen. Maar wel investeren in heel veel extra rails en wissels...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Spreekt hier het kind of de volwassene?Fiber schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:50:
Welke trein boeit niet zo heel veel. Ik zou de goedkoopste nemen. Maar wel investeren in heel veel extra rails en wissels...
Ze kosten op het moment evenveel, daarom ben ik echt benieuwd naar de (speel)ervaringen!Fiber schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:50:
Het verbaast me overigens dat de 60198 nog steeds in het assortiment zit. En er ook nog geen indicatie is dat deze er binnenkort uit gaat. Persoonlijk vind ik de locomotief van de 60198 mooier dan die van de nieuwe vrachttrein. Dit neemt niet weg dat de laatste passagierstrein (2x) en vrachttrein er nog wel een keer gaan komen.
Nu we hebben over treinen hebben, ik moet nog steeds een tweede 60197 kopen, om de trein af te maken.
Op MP aardig wat aanbod en ruim onder de adviesprijs. Valt gelukkig nog mee.
Nu we hebben over treinen hebben, ik moet nog steeds een tweede 60197 kopen, om de trein af te maken.
Op MP aardig wat aanbod en ruim onder de adviesprijs. Valt gelukkig nog mee.
Nu bricklink langer down is dacht ik bij Lego te bestellen, maar ik heb iets van 10 euro aan onderdelen nodig en dan krijg ik 15 euro verzendkosten. Ik wacht wel tot Bricklink weer up is. Ik vind het niet erg om verzendkosten te betalen, maar 15 euro is absurd.Zenomyscus schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:34:
De Lego pick a brick is redelijk beperkt vergeleken bricklink. Maar daardoor ook wel relatief makkelijk, het is gewoon een simpel winkelmandje waar je steentjes in stopt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik hoop dat die Lego Orient Express begin december uitgebracht wordt. Dan trakteer ik mezelf hierop als leuk kerstcadeau
Vandaag wat ruimte in onze lego kast gemaakt zodat de vrouw haar kerstdorpje kan plaatsen. Ondertussen flink dorpje geworden
Vandaag wat ruimte in onze lego kast gemaakt zodat de vrouw haar kerstdorpje kan plaatsen. Ondertussen flink dorpje geworden
Ja dat is jammer. Ik bestel tot nu toe veelal grote hoeveelheden, dan is de verzending gratis. Voor 10 euro aan steentjes zou ik dat ook niet gedaan hebben.zonoskar schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:32:
[...]
Nu bricklink langer down is dacht ik bij Lego te bestellen, maar ik heb iets van 10 euro aan onderdelen nodig en dan krijg ik 15 euro verzendkosten. Ik wacht wel tot Bricklink weer up is. Ik vind het niet erg om verzendkosten te betalen, maar 15 euro is absurd.
Dat vraagt om een foto!nextware schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:35:
Ik hoop dat die Lego Orient Express begin december uitgebracht wordt. Dan trakteer ik mezelf hierop als leuk kerstcadeau![]()
Misschien is BrickOwl te overwegen. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee overigens.zonoskar schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:32:
[...]
Nu bricklink langer down is dacht ik bij Lego te bestellen, maar ik heb iets van 10 euro aan onderdelen nodig en dan krijg ik 15 euro verzendkosten. Ik wacht wel tot Bricklink weer up is. Ik vind het niet erg om verzendkosten te betalen, maar 15 euro is absurd.
Dat hoopte ik wel. Die werd zo ondergesneeuwd door de nieuwe modular ineensRubjeMazter schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:54:
[...]
Zal er op magische wijze de 2e keer wel antwoord komen op je vraag?
Water-Escape
Kreeg 'm ook (net als iedereen met een account daar).ReVision. schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:05:
Zojuist een mail van Bricklink gehad. Helaas nog geen precieze datum wanneer ze weer online gaan.
[Afbeelding]
Goed dat ze een update sturen, al kan je het nauwelijks een update noemen want er staat niks echt nieuws in.
Het weinige nieuws geeft wellicht ook wel een beetje aan dat ze nog geen idee hebben qua impact en vervolg.
Anders had ik wel wat info verwacht over de omvang, wat je het beste kan doen met accountinfo die je elders ook gebruikt (zelfde loginnaam/email en wachtwoord) etc.
Maar ok, aan de andere kant wil je bepaalde lieden ook niet wijzer maken dan dit, lopende het onderzoek.
Achter de schermen zal zeker hard gewerkt worden dus we kunnen weinig anders doen dan wachten.
Valt marktplaats onder het topic van (web)shops of niet? Anders mag dit bericht verplaatst worden hoor. Maar ik denk dat ik even klaar ben met marktplaats 😑
Vaak genoeg onvolledige sets al gehad daar. "100% compleet!" en dan tijdens het bouwen toch dingen missen. Ik heb ondertussen geaccepteerd dat dat erbij hoort, hoe bizar dat al voelt.
Maar nu wel de druppel:
Ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar de 80012 - Monkey King Warrior Mech. Zo van, als die voor een leuke prijs voorbij komt, dan heb ik wel interesse. Vorige week eindelijk iemand die niet bizar veel vroeg. Voorstel/betaalverzoek verstuurd via de chat, en betaald. Nu heeft MP deze persoon verwijderd van het platform op verdenking van fraude.
Maar nou kan ik dus niet meer communiceren met deze persoon! Ik kan de advertentie niet eens meer bekijken. Geen enkele manier om m'n geld terug te krijgen (of de lego 🤞)
Misschien houd ik het voorlopig wel bij V&A en Bricklink (😬) om mezelf een hoop frustratie te besparen.
Vaak genoeg onvolledige sets al gehad daar. "100% compleet!" en dan tijdens het bouwen toch dingen missen. Ik heb ondertussen geaccepteerd dat dat erbij hoort, hoe bizar dat al voelt.
Maar nu wel de druppel:
Ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar de 80012 - Monkey King Warrior Mech. Zo van, als die voor een leuke prijs voorbij komt, dan heb ik wel interesse. Vorige week eindelijk iemand die niet bizar veel vroeg. Voorstel/betaalverzoek verstuurd via de chat, en betaald. Nu heeft MP deze persoon verwijderd van het platform op verdenking van fraude.
Maar nou kan ik dus niet meer communiceren met deze persoon! Ik kan de advertentie niet eens meer bekijken. Geen enkele manier om m'n geld terug te krijgen (of de lego 🤞)
Misschien houd ik het voorlopig wel bij V&A en Bricklink (😬) om mezelf een hoop frustratie te besparen.
Yup, bekend, ook al inmiddels 2x meegemaakt.Karp schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:12:
...Vorige week eindelijk iemand die niet bizar veel vroeg. Voorstel/betaalverzoek verstuurd via de chat, en betaald. Nu heeft MP deze persoon verwijderd van het platform op verdenking van fraude.
Ik noem het maar een ingecalculeerd risico
Soms wacht ik bij een hele mooie advertentie expres wat langer met betalen om te zien of ik zo'n mailtje van MP krijg. Maarja, soms ben je gewoon de Sjaak.
Als je dat risico niet wilt lopen dan kan je alleen maar bij betrouwbare winkels (nieuwe) Lego kopen.
Ik neem dus (bewust) de gok... (en baal natuurlijk flink als ik weer eens aan de beurt ben).
Samen spelen is altijd leuker en dat impliceert dat je het beste beide treinen kunt aanschaffenzunrob schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:05:
[...]
Ze kosten op het moment evenveel, daarom ben ik echt benieuwd naar de (speel)ervaringen!
Vorige week ook meegemaakt met de ninjago gardens set. Vanwege bovenstaande betaal ik zelf ook niet via marktplaats en haal ik sets zelf op, helaas levert dit wel een beperking op m.b.t. tot reistijd en afstand.Karp schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:12:
Paar weken geleden ook nog meegemaakt dat ik een set wilde ophalen. Bleek dat een set die 100% compleet zou zijn gewoon andere minifiguren had en nog wat blokken niet erbij had zitten.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat mijn definitie van compleet anders is dan het gros op marktplaats.
Ik krijg inmiddels op het email adres wat ik bij bricklink had staan heel veel spam, ik denk dat er wat gegevens gelekt zijn.ReVision. schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:05:
Zojuist een mail van Bricklink gehad. Helaas nog geen precieze datum wanneer ze weer online gaan.
[Afbeelding]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik heb afgelopen weken de Brick Bank en de Detective's Office herbouwd. Dat was echt leuk! Vooral de Detective's Office: ergens heeft dat gebouw iets heel eenvoudigs, en aan de andere kant zit het vol met leuke kleine verrassingen en creatieve bouwtechnieken.
Het enige dat ik jammer vond was dat ik weer opnieuw merkte dat een paar onderdelen kapot waren/gingen: een skeletpootje en een 1x1-brick met een haakje. Ik heb het dit keer doorgegeven aan Lego, en hoop vervangende onderdelen te krijgen.
Steendam komt steeds voller te staan! Volgende gebouw die ik mag herbouwen is de Corner Garage
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Het enige dat ik jammer vond was dat ik weer opnieuw merkte dat een paar onderdelen kapot waren/gingen: een skeletpootje en een 1x1-brick met een haakje. Ik heb het dit keer doorgegeven aan Lego, en hoop vervangende onderdelen te krijgen.
Steendam komt steeds voller te staan! Volgende gebouw die ik mag herbouwen is de Corner Garage
![]() | ![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Die "haakjes" onderdelen heb ik (ook) de slechtste ervaring mee. Vrees voor een aantal sets wanneer ik die afbreek (of weer opbouw).Jakkus schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:16:
Van de ene kant wil ik wachten met het melden bij LEGO om zodoende het aantal poststukken te beperken, maar als ik wacht om alle defecten in een keer op te lossen l, dan hebben ze misschien ook wel hun vraagtekens.
Ik moet zeggen dat ik het een paar gewoon bij een Bricklink bestelling erbij heb besteld (maakte niks uit voor verzendkosten). Ik ga echter geen losse Bricklink bestelling inschieten hiervoor, dan wordt t wat duur per onderdeel.
Ik heb ook wel eens een Bricklinkbestelling gedaan hiervoor. Maar nu heb ik voorlopig niets in de planning staan, dus ik dacht: maar eens op deze manier proberen. Ik ben benieuwd! Al heb ik er ook wel vertrouwen in dat ze het netjes oplossen bij Lego.Gim schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:46:
[...]
Die "haakjes" onderdelen heb ik (ook) de slechtste ervaring mee. Vrees voor een aantal sets wanneer ik die afbreek (of weer opbouw).
Van de ene kant wil ik wachten met het melden bij LEGO om zodoende het aantal poststukken te beperken, maar als ik wacht om alle defecten in een keer op te lossen l, dan hebben ze misschien ook wel hun vraagtekens.
Ik moet zeggen dat ik het een paar gewoon bij een Bricklink bestelling erbij heb besteld (maakte niks uit voor verzendkosten). Ik ga echter geen losse Bricklink bestelling inschieten hiervoor, dan wordt t wat duur per onderdeel.
Op deze foto kun je zien dat een van de twee onderdelen mist. Ik heb hem nu vervangen voor een gele versie van hetzelfde onderdeel, die zou medium nougat moeten zijn. Zo kon ik toch het Pool-uithangbord ophangen
:strip_exif()/f/image/jjDpq75kBKejItvAITefPSRH.jpg?f=fotoalbum_large)
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Toch jammer om te lezen dat er toch veel ervaringen zijn met marktplaats waarbij de set toch niet 100 % compleet is. Ik hoop dat jullie er niet laten tegenhouden hierdoor. Want zelf verkoop ik ook regelmatig, en geloof me maar, ik zorg dat het 100 % compleet is plus de reserve onderdelen erbij.
Die Detective Office is inderdaad een leuk gebouw! Maar ja wat wil je, is van dezelfde ontwerper als de Parisien Restaurant en de Brick Bank en die staan allemaal in mijn persoonlijke top 3.
Die Detective Office is inderdaad een leuk gebouw! Maar ja wat wil je, is van dezelfde ontwerper als de Parisien Restaurant en de Brick Bank en die staan allemaal in mijn persoonlijke top 3.
detective is hier mijn favoriete modular; zo veel details en vormgeving, echt zeer geslaagd. De Diner vond ik technisch verre weg het meest geslaagd, label 'expert' past daar -echt- bij.Jakkus schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:16:
Ik heb afgelopen weken de Brick Bank en de Detective's Office herbouwd. Dat was echt leuk! Vooral de Detective's Office: ergens heeft dat gebouw iets heel eenvoudigs, en aan de andere kant zit het vol met leuke kleine verrassingen en creatieve bouwtechnieken.
Maar ziet er goed uit!!!
https://www.instagram.com...lights/17921620121792164/
Van de zelfde bouwer als kerk Nijkerk, nu ook het stoomgemaal.
Van de zelfde bouwer als kerk Nijkerk, nu ook het stoomgemaal.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
To be fair. Als ik een set opbouw die ik een jaar ofzo geleden heb afgebroken en waarvan ik dacht dat hij 100% compleet was, mis ik ook vaak enkele onderdelen. Het is net als met sokken, volgens mij is er ergens een zwart gat waar Lego stukjes in verdwijnenKarp schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:12:
De Diner ga ik na de Corner Garage bouwen. Daar kijk ik ook naar uit!himlims_ schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:55:
[...]
detective is hier mijn favoriete modular; zo veel details en vormgeving, echt zeer geslaagd. De Diner vond ik technisch verre weg het meest geslaagd, label 'expert' past daar -echt- bij.
Maar ziet er goed uit!!!
Ik vond de Diner best wel fragiel?
Corner Garage en Detective's Office zijn precies de 2 modulars die ik nog heb liggen. Om naar uit te kijken!
Corner Garage en Detective's Office zijn precies de 2 modulars die ik nog heb liggen. Om naar uit te kijken!
Afgelopen week druk bezig geweest met het bouwen van de kerstsets, en de tweede plank van mijn kast ingedeeld.
Nog 2 planken te gaan en nog wat sets te bouwen.
:strip_exif()/f/image/m3ZYuceW1VNfrSiAQsi2uvUZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4olMIUCYqGG3XYHXL0Ncd306.jpg?f=fotoalbum_large)
[UR
Nog 2 planken te gaan en nog wat sets te bouwen.
:strip_exif()/f/image/m3ZYuceW1VNfrSiAQsi2uvUZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4olMIUCYqGG3XYHXL0Ncd306.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xplBNtYj8y4OngoyVmJPUaQY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door gizmokat op 06-11-2023 16:39 ]
Lekker bezig! Bij dit soort foto's baal ik altijd wel een beetje dat ik mijn Modular collectie verkocht hebJakkus schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:16:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Maargoed had gewoon niet genoeg plek om het houdbaar te houden
Gaaf die kleine T1 ook
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked