Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Marktplaats en Tweakers V&A zijn in mijn ogen inderdaad de beste opties. V&A vind ik zelf wat betrouwbaarder, ik heb zelf vaak het idee dat op marktplaats veel 'handelaren' zitten, die sets voor (te) hoge prijzen er op zetten.SpaceKees_ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:33:
Goededag Lego vrienden,
Helaas moet ik een aantal nieuwe sets weg gaan doen. Ongebouwd. Nieuw in doos.
Iemand ervaring wat dan handig werkt om ze aan te bieden ?
Marktplaats ? V&A Tweakers ?
Of zijn er nog andere verkoop-/community sites waar het beter gaat ?
Even voor wat meer toelichting :
Het zijn ongeveer 20 a 25 dozen, allemaal exclusives en winterhuisjes etc.
Ik heb de meeste nummers inmiddels genoteerd.
Bijv Ninja Movie City 70620, Oude Vissershut 21310,
Brandweerkazerne 10197, Dierenwinkel 10218, Stadhuis, Warenhuis 10211
De sets zitten nog nieuw in de doos. De meesten met daaromheen de kartonnen bruine 'omdoos'.
>> Wat is handig ?
Hoeveel vraag je voor 70620? 😊
Ik heb de Daytona en de Sian liggen om te bouwen. Dit zijn de grootste sets die ik ooit heb gehad. Grootste tot nu toe is de McLaren Formule1.
Ik vind het een soort van spannend om aan 1 van deze te beginnen.
Mijn vraag is, welke van bovenstaande is het leukst op te bouwen? Dan ga ik er toch maar aan beginnen.
Ben ook mijn muur aan het vullen met lego(bedankt voor de tip betreft duimschroeven paar pagina's terug) en daar passen deze 2 wagens mooi tussen.
Jammer dat het Colosseum eruit gaat, had deze nog graag gebouwd helaas heb ik geen idee waar ik dit moet gaan neerzetten
Kopen, in de doos laten zitten tot je er wel ruimte voor hebt, en dan bouwencherrycoke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:15:
https://www.lego.com/nl-nl/product/colosseum-10276
Jammer dat het Colosseum eruit gaat, had deze nog graag gebouwd helaas heb ik geen idee waar ik dit moet gaan neerzetten
Ey!! Macarena \o/
Vrij vlot, ik heb deze gebouwd sinds december 2020 (kerst cadeau van de werkgever). Is eventueel te koop mocht je interesse hebben (DM staat open). Inclusief dooshandleiding.cherrycoke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:15:
https://www.lego.com/nl-nl/product/colosseum-10276
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KMwyaFzdXhC43iQbcAh0X7Qm.jpg?f=user_large)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ligt ook gewoon in Scheveningen in de Lego shop hoor 😉 In Billund in de Legoland shop en de Lego House shop is ie ook verkrijgbaar.iketot schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:33:
[...]
De bus (40220) is exclusief in de UK te koop (bij Lego winkel iig, zie hem ook op Bol staan maar die hebben m waarschijnlijk gewoon uit de UK)
:strip_exif()/f/image/clCgxAmb0lMmQxcEAnvYsQOo.jpg?f=fotoalbum_large)
De kleine komt uit Legoland, de grote in Oberhausen opgepikt een jaar of 10 geleden.
[ Voor 36% gewijzigd door Den_S85 op 28-10-2023 20:41 ]
Goh okay, dan heb of ik ze verkeerd begrepen of zij mij 😁Den_S85 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:34:
[...]
Ligt ook gewoon in Scheveningen in de Lego shop hoor 😉 In Billund in de Legoland shop en de Lego House shop is ie ook verkrijgbaar.
[Afbeelding]
De kleine komt uit Legoland, de grote in Oberhausen opgepikt een jaar of 10 geleden.
Heb alle drie ook. De grote bus vond ik echt een van de meest saaie builds. Vooral al die busbankjes telkens maken. Ik heb er niet veel lol aan beleefd. Zit nu in de collectie, op zolder in de doosDen_S85 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:34:
[...]
Ligt ook gewoon in Scheveningen in de Lego shop hoor 😉 In Billund in de Legoland shop en de Lego House shop is ie ook verkrijgbaar.
[Afbeelding]

PhD i.o.
MOC Challenge Oktober
De challenge van oktober loopt ten einde. Het was een lastige deze keer omdat de gekozen set uit zeer veel vooral kleine steentjes bestaat, wat het lastig maakt om iets met volume te bouwen. Toch hebben weer een aantal tweakers zich eraan gewaagd en zijn er weer mooie creaties gebouwd.Vanaf heden kan er gestemd worden op de gepinde posts door een duimpje te geven
Mocht er iemand nog een suggestie hebben voor de volgende challenge van november, laat het even weten in het MOC Discussietopic.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
:strip_exif()/f/image/kK9MWLJqYaylT0EmPasKv4BS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ciRlX9byPU8qZBrSP0RjTv2t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/exLl40VBmkM2PmQRj4IEIRnG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vRgWPEct6ulTUydQu5frj4Hl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z533eTwAxdjsFPetc8flmRXS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mDOoUD1gQykwVFzE2Mlig2R3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/INQntMKD8GDMEfJG7OlrhQsW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rXwRNVIyN4Hc8e16VFpUbXA6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w5P5IY03g3cz6Ddj3f3qnhjf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c21e59HEycNaKTO0zuRe6mhX.jpg?f=fotoalbum_large)
Was een leuke build. Heb bewondering voor de ingenieurs bij Lego hoe ze sommige zaken opgelost hebben.
De handleiding was niet altijd even duidelijk helaas, waardoor ik soms een foutje maakte die ik later moest herstellen. Wat arcering om de vele zwarte stukjes had kunnen helpen.
Vraagje aan andere Sian eigenaren/bouwers:
Ik vind de deuren erg slap/wiebelig. Krijg ze ook niet helemaal gelijk afgesteld. Hebben jullie dit ook?
Vond de sian het gaafste om te bouwen, de Daytona minder. De Chiron denk ik nog iets leuker dan de Daytona, maar dat was mijn eerste grote.melst90 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:55:
Misschien een stomme vraag.
Ik heb de Daytona en de Sian liggen om te bouwen. Dit zijn de grootste sets die ik ooit heb gehad. Grootste tot nu toe is de McLaren Formule1.
Ik vind het een soort van spannend om aan 1 van deze te beginnen.
Mijn vraag is, welke van bovenstaande is het leukst op te bouwen? Dan ga ik er toch maar aan beginnen.
Ben ook mijn muur aan het vullen met lego(bedankt voor de tip betreft duimschroeven paar pagina's terug) en daar passen deze 2 wagens mooi tussen.
De gebruikte technieken zijn bij alle 3 heel vet, sowieso is het bij allemaal genieten:)
Zou lekker beginnen met een, en wat tijd er tussen doen, is het weer "nieuw" als je met de volgende begint.
Battle.net Spud#2543
Nope.
Ten eerste niet dat ik een Venetië bouw, maar not sure if I should be insulted voor mijn Technic MOCs
Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: ja, daarvoor kan je je opgeven bij de organisatie. Normaal begint de aanmeldingsprocedure in april/mei en dan kan je opgeven via een mailtje, liefst met foto's (vooral handig als nieuwe bouwer voor Lego World, dan kunnen ze inschatten wat voor vlees ze in de kuip hebben).
Heb hem ook. Bouw is repetief, maar daardoor juist heel zen en omdat hij 10.000 onderdelen heeft, ben je toch wel ff bezig.Vissa66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 02:45:
De handjes blijven kriebelen, dus maar weer op zoek naar een nieuwe set.
Aankomende dagen aan de 10307 starten. Vermoed een vrij repetitieve build, maar wilde hem toch eens gebouwd hebben.![]()
[Afbeelding]
Dit is iets voor Vraag en Aanbod: Overig
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 30-10-2023 11:41 ]
Water-Escape
Even een quote naar twee weken geleden omdat deze afbeelding precies weergeeft wat ik ook wil bouwen, dus stiekem heb ik gekeken voor inspiratie.Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:59:
Dit is hoe Sanctum eruit ziet in de stad. Excuses voor rommel, ben bezig ermee ;-)
[Afbeelding]
Ik had niet verwacht dat ik een backlog zou krijgen, maar helaas was het zo ver. Een aantal sets waren niet af af stonden nog in hun doos te wachten tot ik tijd had. Ik had ook niet verwacht de Jazz Club te kopen, maar bij de aanbieding van Intertoys kon ik het niet laten. Ik vond het altijd suf als hier iemand zei dat er een backlog was
Maargoed, mijn legostad begint er te komen. En omdat fotos meer zeggen dan woorden:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Die Friends set is fantastisch. De poppetjes ga ik niet gebruiken, maar verder past hij prima in een stad. Een leuk strand erbij, met veel kleuren, perfect voor de lego-inwoners. De set is leuk om in elkaar te zetten en heeft allerlei delen die je met 1 hendel kunt laten bewegen. Erg leuk!
Ondertussen moet het hotel nog omhoog zodat deze aansluit op de stoep en heb ik nog genoeg te doen om de huidige stadsdelen mooier te maken. En Jazz Club ligt nog te wachten.
Afijn, ik ben nog wel even zoet. Ik wil een berg maken, monorail, meer gebouwen en wat natuur inclusief water.
En.... The KRAGLLE!!!! Echt, wie lijmt nou een Lego set in elkaar. Gelukkig maar op een handvol plaatsen, dus ik heb een bricklink order gedaan, moest toch nog voor 25 euro aan onderdelen bij bestellen. Gelukkig was de set maar 55 euro, dus ik denk dat ik toch nog een redelijke deal heb gehad. De verkoper was overigens niet degene die de set vern#ukt heeft, dus nam zijn verlies nadat hij de staat van de set zag die hij kocht.
Als de bricklink order binnen is bouw ik hem op om te kijken of ik alles compleet heb. Ik heb natuurlijk ook meteen wat kleuren vervangen, alles wat rood, blauw of geel is heb ik vervangen door neutrale kleuren die ik nog had, of door zwart bij bricklink. Daarna natuurlijk een aantal MOCs bouwen op basis van de 10295, helaas is de 50% korting die Firas had afgelopen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Insulted? Hoe bedoel je?AppieNL schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:36:
[...]
Nope.
Ten eerste niet dat ik een Venetië bouw, maar not sure if I should be insulted voor mijn Technic MOCs
Ah, goed om te weten. Dank je!Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: ja, daarvoor kan je je opgeven bij de organisatie. Normaal begint de aanmeldingsprocedure in april/mei en dan kan je opgeven via een mailtje, liefst met foto's (vooral handig als nieuwe bouwer voor Lego World, dan kunnen ze inschatten wat voor vlees ze in de kuip hebben).
Misschien is dit wat voor je.
https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#details
Ik heb alle 4 grote technic supercars en ze zijn allemaal 'pimped'.
De pimped versies zijn technisch correcter en beter dan orgineel, tevens zijn de gratis digitale handleidingen vele malen uitdagender dan de orginele.
Leuke stukjes om te showen dat zekerzunrob schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Wat vind je ervan na het bouwen van al die grote sets?
Als ik dan een vraag mag stellen, ik heb de GT3RS (pimped) en de Chiron en Daytona in stock vorm, zou je zeggen dat de Sian dan de moeite nog waard is? Ik heb em tot nu toe links laten liggen omdat ie onderhuids schijnbaar vrijwel identiek is aan de Chiron, en lego nogal problemen heeft met de kleurconsistentie (en daarnaast vind ik de Sian ook een stuk minder mooi dan een hoop andere lambos, had liever een aventader gehad)dr_dreey schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:48:
@PdeBie
Ik heb alle 4 grote technic supercars en ze zijn allemaal 'pimped'.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Hmm… op dit moment geen Yes gevoel. Later maar eens goed beoordelen wanneer er meer foto’s zijn.RBH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:56:
[Afbeelding]
Eerste afbeelding van de nieuwe Modular.
Goed gelukt zeg, ik heb meteen “night at the museum” en “Smithsonian” vibes hiervan.RBH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:56:
[Afbeelding]
't Zit 'm duidelijk meer in de breedte dan in de hoogteRBH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:56:
[Afbeelding]
Ik moet er idd ook eerst even wat meer foto's van zien.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Massaal, dat is het woord wat me net niet te binnen schoot. Als ik de foto hierboven zie van een klein straatje met drie huizen, vind ik dit er niet zo mooi uitzien. De voorgaande modulars zijn heel sierlijk.Zingo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:33:
Hmm kan erg interessant worden van binnen, van voren vind ik hem iets te massaal. Maarja, ik wil hem toch hebben haha.
Op rebrickable zijn ook MOC's te vinden (betaald en gratis instructies) die de Sian als basis nemen en er wat anders van maken
https://rebrickable.com/s...=search_global#alt_builds
Ikzelf vind de Sian ook de minste van de 4 maar ik wil de 1:8 super cars graag compleet hebben en houden.
Kleurverschillen in 't lime zijn er idd, heb later via lego replacements gekregen, die zijn beter qua kleur maar nog steeds niet 100%. Moet wel zeggen dat toen ik 't model eenmaal had en de pimped versie na tijd heb gebouwd de Sian wel beter is gaan bevallen qua looks, it grows on you in miin geval.
Denk dat dit de eerste modular is welke ik pas in de aanbieding ga halen. Het mist een beetje sfeer door het rechte en kleurgebruik. En dan voelt 300 euro wel echt aan als een bak met geld, ja veel blokjes maar wel heel veel dezelfde
[ Voor 7% gewijzigd door rhodium op 29-10-2023 20:19 ]
10289 op de achtergrond? Tof!daantjuh68 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De afgelopen dagen deze Porsche gemaakt. Het excuus om deze te bestellen was omdat ik witte steentjes "nodig" heb voor kersthuisjes + omgeving.
De Porsche stond zo op tafel nadat vrouwlief geheel vrijwillig had gezegd hoe cool en gaaf ie wel niet is. k'vond het wel leuke shots.
😄
Ik heb recent de Turbo versie gebouwddaantjuh68 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De afgelopen dagen deze Porsche gemaakt. Het excuus om deze te bestellen was omdat ik witte steentjes "nodig" heb voor kersthuisjes + omgeving.
De Porsche stond zo op tafel nadat vrouwlief geheel vrijwillig had gezegd hoe cool en gaaf ie wel niet is. k'vond het wel leuke shots.
Mooie foto's!daantjuh68 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een tijd terug een 2e hands 911 Turbo gehaald (zonder spares voor de Targa). Gelukkig in prima staat en niet zoals @zonoskar
Ik had al 2 Porsches maar die zijn omgebouwd naar een Lamborghini Murcielago en Countach
:strip_exif()/f/image/uRVm7nAvPT7ALroYBnAKxt8s.jpg?f=fotoalbum_large)
(foto uit den ouden doosch)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ziet er interessant uit! Zoals altijd moet deze nog even bezinken
Trouwens wel bijzonder dat zo goed mogelijk wordt geprobeerd om de gevel van het gebouw te verbergen.
Of het nou een boom is, een ramenwasser of standbeelden, misschien dat er wel iets verborgen wordt
Ik zie een aantal leuke/grappige details:
-een ramenwasser zoals in het Grand Emporium.
-er staat een groot dinoskeket in, en buiten loopt een hond met een enorm bot
-een bankje met iemand die duiven voert.
-een soort planetarium (en een telescoop op het dak). Het planetarium lijkt in het midden op de eerste verdieping te staan. Op de achtergrond zie je de kop van de dino.
-de kozijnen van de ramen vind ik mooi.
-een mooie bloesemboom, en aan beide kanten van de ingang een tuintje met een hekje.
-de onderkant van de weer pilaren ziet er erg interessant uit, ik ben benieuwd hoe die gebouwd zijn. Het dak lijkt ook mooi afgewerkt.
Zoveel aandacht voor detail aan de buitenkant maakt me erg nieuwsgierig naar de binnenkant! Ik word steeds enthousiaster
[ Voor 33% gewijzigd door Jakkus op 29-10-2023 22:01 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik heb hetzelfde gevoel. Naarmate ik er langer naar kijk wordt hij mooier. Maar het is nog niet genoeg om hem ook daadwerkelijk te kopen, zeker gezien de prijs. Zelfs voor 230 euro zou ik hem niet kopen. Dat komt denk ik vooral door de breedte, wat niet aansluit bij de andere gebouwen die ik heb. Een basis van 32x32 is voor mij groot genoeg. Daarnaast heb ik al 1001 andere ideeen, dus ik geef liever mijn geld uit aan iets wat ik ècht leuk vind. Deze modular spreekt me dan onvoldoende aan. Hij blijft leuk hoor, maar is net te onhandig en mist de wauwfactor. De kleuren vind ik ook wat minder leuk. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, anders had ik het gevoel dat gebouw ook te moeten kopenJakkus schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:49:
Mijn eerste gevoel toen ik de nieuwe modular zag was 'mwah', maar hoe langer ik hem bekijk, hoe mooier ik hem ga vinden! Ik denk alleen dat de Jazz Club en de Boutique Hotel qua kleur niet de mooiste zijn om hem naast te zetten, in elk geval niet in deze volgorde.
Ik zie een aantal leuke/grappige details:
-een ramenwasser zoals in het Grand Emporium.
-er staat een groot dinoskeket in, en buiten loopt een hond met een enorm bot.
-een bankje met iemand die duiven voert.
-een soort planetarium (en een telescoop op het dak). Het planetarium lijkt in het midden op de eerste verdieping te staan. Op de achtergrond zie je de kop van de dino.
-de kozijnen van de ramen vind ik mooi.
-een mooie bloesemboom, en aan beide kanten van de ingang een tuintje met een hekje.
Zoveel aandacht voor detail aan de buitenkant maakt me erg nieuwsgierig naar de binnenkant! Ik word steeds enthousiaster
Waar laat je al die gebouwen ??aReaRe schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:19:
Jazzclub is afLeuke build, komende dagen de minifigs plaatsen en nog wat foto's maken. Daarna is mijn backlog beperkt tot de Ghostbusters Ecto-1.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik ben echt ah opruimen, en dan kijk ik nu alleen nog maar naar de ongebouwde zooi !
Zal ik anders hier een lijstje posten, van de dozen en nummers ?_Dune_ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:07:
[...]
Marktplaats is inderdaad een mogelijkheid, maar hier op GoT hebben we ook een speciaal hoekje: Vraag & Aanbod overig Wat zou je voor set 21310 willen hebben overigens?
[ Voor 183% gewijzigd door Outerspace op 30-10-2023 11:44 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 30-10-2023 11:44 ]
Heb nog geen modulars, maar deze 3 op een rij vind ik wel echt mooi. Aangenomen dat dit museum van binnen interessant zal zijn.
:strip_exif()/f/image/LgZeevTjBd7MtkHeiY9DXpG4.jpg?f=fotoalbum_large)
Liftcapaciteit valt best mee, je kan er zelfs het ISS mee optillen
:strip_exif()/f/image/0mTedv97x4H67GU3swzcmgbJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar toch klopte het qua verhoudingen niet helemaal. Dus nog een beetje lopen kloten met een alternatieve configuratie die je ook veel ziet. Aardig gelukt volgens mij
Een motor is afgekoppeld, maar verder nog prima te bedienen met de app.
:strip_exif()/f/image/kcpMexZhwyELvnAO774wL45D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TZ9hM4bJlbJ0LvwVvUSoatlA.jpg?f=fotoalbum_large)
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Gave collectie. Ik twijfel om de batcave te kopen. Iemand hier al ervaringen mee? Zo ja, hoe beviel de build?Dommel schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 00:43:
Vandaag de Tumbler afgemaakt. Paar avonden over gedaan om het bouwen wat te spreiden in plaats van alles in een keer te bouwen. Nu nog de Batwing bouwen en de Batcae kopen en bouwen en dan is de batman collectie voorlopig weer compleet
[Afbeelding]
Sowieso is het straatje op een keer wel een eens lang genoeg, het wordt steeds makkelijker om nieuwe modulars weg te wuiven wanneer je al een meter aan gebouwen op een plank hebt staan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/L6X5mCGYEnM2SyCo5gYNG7pC.png?f=user_large)
Heeft iemand enig idee waar ik het best een complete set kan kopen? Ik wil er vier hebben uit deze set, maar losse minifigs kopen via Bricklink was wel erg duur vorige keer.
Die Triceratops!ErikT738 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
De geiten! De geiten zijn terug! Verkoop je stockpile nu ze nog belachelijk duur zijn!
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
ik vind de nieuwe manier hoe minifigures verpakt worden teleurstellend; het 'voelen' is onmogelijkHelsie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:06:
[...]
Prachtig! Mijn zoontje wordt gek als ie die krijgt.
had ergens zijn charme wel; die zakjes individueel nalopen, als 40jr man
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 30-10-2023 10:14 ]
![]() |
(semi) impulsieve aankoop, stond al een tijdje op mijn boodschappen wanted lijstje.
Voor €60 kon ik het ding niet laten staan
Onlangs heb ik nog wat extra bouwplezier uit kleinere doosjes gehaald. Ik had gewoon alles in een schotel gemengd en hersenloos geklikt terwijl ik TV keek, zo heb ik toch meer dan een uurtje gespendeerd aan relatief kleine sets
![]() |
Clowns to the left of me, Jokers to the right
als een drugsdealer met weegschaal naar winkelhimlims_ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:13:
[...]
ik vind de nieuwe manier hoe minifigures verpakt worden teleurstellend; het 'voelen' is onmogelijk
had ergens zijn charme wel; die zakjes individueel nalopen, als 40jr mansamen met een andere AFOL beetje ongemakkelijk in de toystore
idd dat voelen was soms best ongemakkelijk.

ff angs de a c tion
https://www.action.com/nl...mini-precisie-weegschaal/
[ Voor 11% gewijzigd door leosand op 30-10-2023 10:38 ]
Deze is nu nog niet op de markt toch?ErikT738 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
De geiten! De geiten zijn terug! Verkoop je stockpile nu ze nog belachelijk duur zijn!
[Afbeelding]
Heeft iemand enig idee waar ik het best een complete set kan kopen? Ik wil er vier hebben uit deze set, maar losse minifigs kopen via Bricklink was wel erg duur vorige keer.
Ik zou als ik het precieze gewicht van iets onder de 200g zou willen weten zéker geen weegschaal van 3,49 van de action gebruiken, maar you do youleosand schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:31:
[...]
ff angs de a c tion
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik heb een tijdje geleden van een serie die ik compleet wilde hebben de hele doos via LToys (Luxemburgse speelgoedwinkel) gekocht, één set voor mezelf eruit gehaald en de rest doorverkocht. Ze verkopen daar ook losse minifigs, dus misschien kun je daar wel specifiek alleen de minifigs bestellen die je wilt. Serie 25 hebben ze trouwens nog niet zie ik, dus nog ff geduld hebben.ErikT738 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
Zijn die gewichten met of zonder verpakking....leosand schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:31:
[...]
als een drugsdealer met weegschaal naar winkel
idd dat voelen was soms best ongemakkelijk.
[Afbeelding]
ff angs de a c tion
losse figures koop ik zelf meestal in Denbosch of Nijmegen; beide (on officele) verkopen de figuurtjes los, of als serie.Haay schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Ik heb een tijdje geleden van een serie die ik compleet wilde hebben de hele doos via LToys (Luxemburgse speelgoedwinkel) gekocht, één set voor mezelf eruit gehaald en de rest doorverkocht. Ze verkopen daar ook losse minifigs, dus misschien kun je daar wel specifiek alleen de minifigs bestellen die je wilt. Serie 25 hebben ze trouwens nog niet zie ik, dus nog ff geduld hebben.
Nee, zou op z'n minst voor zoiets gaan:RubjeMazter schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:41:
[...]
Ik zou als ik het precieze gewicht van iets onder de 200g zou willen weten zéker geen weegschaal van 3,49 van de action gebruiken, maar you do you
https://www.weegschaal-on...gschaal-kern-adb-adj.html
Beter nog, zoiets van Mettler Toledo, maar die zetten geen prijzen online. Reken op het viervoudige als Kern.
En dan wel ff rekening mee houden dat de elektronica in zo'n ding eerst een half uurtje op temperatuur moet komen na aanzetten, voordat hij echt nauwkeurig meet...
Maar als de makers van de Weight Guide dan zo'n crappy Action kwaliteit weegschaal hebben gebruikt, dan heb je ook helemaal niks aan je Kern weegschaal van €800+Wild Chocolate schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:14:
[...]
Nee, zou op z'n minst voor zoiets gaan:
https://www.weegschaal-on...gschaal-kern-adb-adj.html
Beter nog, zoiets van Mettler Toledo, maar die zetten geen prijzen online. Reken op het viervoudige als Kern.
En dan wel ff rekening mee houden dat de elektronica in zo'n ding eerst een half uurtje op temperatuur moet komen na aanzetten, voordat hij echt nauwkeurig meet...

Zoals al uit de geruchten bleek, pre-order nu met levering vanaf 1 december.

EDIT: Nou, ik had wat harder op F5 mogen klikken ...
Oud nieuws dus

[ Voor 10% gewijzigd door ThaRoof op 30-10-2023 15:28 ]
welke GWP komt er dan bij denk je?Metal Mark schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:20:
Heel tofEn leuk om te zien dat de designer aan het woord is om alles uit te leggen. Vind hem goed geslaagd. Ik zag al beelden van een mogelijke GWP die er bij hoort, dus ff wachten of die er ook komt. Vandaag en morgen is nog bij Lego (180 euro besteden) de GWP te scoren die bij de Jazz Club hoort, dus dat is nog mooi te halen als je die nog niet hebt.
[YouTube: LEGO Natural History Museum - REVEALED]
Ik mis helaas nog 800 punten voor een leuke korting haha.
Water-Escape
Onderstaand plaatje gaat rond.water_escape schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:31:
[...]
welke GWP komt er dan bij denk je?
Ik mis helaas nog 800 punten voor een leuke korting haha.
:strip_exif()/f/image/PNeOqlA8JMnIJWkyNlm5bg8y.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is inderdaad erg karig binnen in. Er zal vast wel een MOC voor komen waar je van twee één grote maakt ofzo. Ik zie wel aardig wat MOC mogelijkheden bijvoorbeeld een Bank of Stadhuis.Loader schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:31:
Nou ik weet het niet.. maar vind hem voor een museum wel wat leeg uitzien...
[ Voor 11% gewijzigd door TheDudez op 30-10-2023 15:47 ]
edit: de GWP die er vandaag en morgen nog bij komt is de bekende verhuiswagen

[ Voor 46% gewijzigd door ReVision. op 30-10-2023 15:51 ]
hoi
Ik ben kleurenblind in het groen-bruin spectrum, dus dat olijfgroen is voor mij wat verwarrend.ReVision. schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:48:
Heel gaaf gebouw qua vormgeving en de facade maar ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van de kleur.
[Afbeelding]
Het is jammer dat ik niet kan ervaren hoe het gebouw er echt hoort uit te zien
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik vind 'm op zich wel tof, maar ze hebben de "venster poetser" er waarschijnlijk bijgevoegd zodat het de grootste set ooit is. Hij is maar klein aantal bricks groter. De voorkant is al druk genoeg, dus voor opvulling was het niet nodig. Had dan van binnen wat extras gedaan ofzo. Maar goed, kopen doe ik 'm toch wel ;-)Sjurm schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:05:
Ik vind de kleur toch wel erg lelijk helaas, jammer. Het was anders een mooie standalone geweest, maar deze past hier niet
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
na de 31ste komt galileo dacht ikReVision. schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:48:
Heel gaaf gebouw qua vormgeving en de facade maar ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van de kleur.
[Afbeelding]
Heel gaaf voor onze modulair builders.ThaRoof schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:27:
En de nieuwe Modular staat nu dan ook op lego.com: https://www.lego.com/nl-n...ural-history-museum-10326
Zoals al uit de geruchten bleek, pre-order nu met levering vanaf 1 december.
[Afbeelding]
EDIT: Nou, ik had wat harder op F5 mogen klikken ...
Oud nieuws dus
Ik vind het vooral zonde dat het imposante en naar mijn idee niet echt uitkomt. Natuurlijk voor het hele gebouw is het veel te groot (of het zou op een White House schaal moeten zijn)
Maar een dubbele rij pilaren, een imposante opening met trap en deuren.. Dat vind ik eigenlijk wel onbegrijpelijk dat het mist.. En die kleur? Waarom..

Maar goed, het is tenslotte lego en we kunnen los steentjes bestellen, er zullen ongetwijfeld mooie mocs verschijnen en wellicht vind ik zelf ook wat creativiteit
Plaatjes komen van Google en zag net nog deze, ik had iets in deze trant verwacht.. Wat mijn inziens ook veel beter zou passen in de modular reeks (en dan alleen het witte deel).

[ Voor 26% gewijzigd door DennisZ88 op 30-10-2023 17:14 ]
Wordt daar ook bij gezegd wanneer hij beschikbaar is?Metal Mark schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:42:
[...]
Onderstaand plaatje gaat rond.
[Afbeelding]
Ik vind het jammer dat je nu bij de pre-order precies dezelfde GWP krijgt als vorig jaar bij het Boutique Hotel. Voor mij reden om nog even te wachten tot er een leukere GWP komt
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
hoi
Poetst Visa kaart op.NotSoSteady schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Prachtig model. Zou €299,99 moeten kosten.
https://www.bricktastic.n...dings-serie-afbeeldingen/
[ Voor 33% gewijzigd door aReaRe op 30-10-2023 20:44 ]
Wat is die link aan het einde? Je eigen referral link?
[ Voor 11% gewijzigd door Helsie op 30-10-2023 22:26 ]
Verwijder de link alstublieft.Helsie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:40:
[...]
Wat is die link aan het einde? Je eigen referral link?
Login gegevens, maar wachtwoord is reeds gewijzigd.
Afijn 10326 is besteld, levering na 1 december.
Je kan hem zelf verwijderen hé, edit postaReaRe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:56:
[...]
Login gegevens, maar wachtwoord is reeds gewijzigd.
Afijn 10326 is besteld, levering na 1 december.
Reeds gedaan
De quote alleen niet
Link is oke nu, denk ik.RubjeMazter schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:11:
[...]
De quote alleen nietdie blijft netjes staan. Of is die link ook al 'oke'?
Afijn, bouwplezier komt eraan

Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked