Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 330 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.378.628 views

Onderwerpen

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:40

D75

Had set 77013 gemaakt en vond hem wat on-af.
Link: https://brickset.com/sets/77013-1/Escape-from-the-Lost-Tomb

Deze MOD ervan gemaakt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV9S4bHbuohm7Ta8wg1sDPm9nqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3kQlyHT7VmftBPjxQMPudJC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QugEL24EK-WT1IwjsoEQ0-Bi8y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jio11VbO8b3fjzLgHJLeVW8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ_QpQfpKP2Bb6LfBJCTc01rLqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wakObhInsx6Jz1dL9rWpV4sj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1yJpzKeS045YlGFOqOmHQi4-Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PUc5PcarmYHIV6YRA75TApI.jpg?f=fotoalbum_large

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00
RBH schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:23:
Ook Assembly Square kon je ooit kopen voor net geen €160, dat gaat ook wel gebeuren met deze nieuwe. Gewoon aanbiedingen in de gaten houden. :)
Dat was obv de 260 adviesprijs. En als ik me niet vergis had toen Hamley’s de AS flink in de aanbieding en om één of andere reden was de adviesprijs (voor de AS) in de UK een stuk lager dan bij ons. Overige modulars waren wel redelijk gelijk geprijsd.
160 euro op een 300 modular set gaat niet meer gebeuren. Leuk om te onthouden, maar de (Lego) tijden zijn een beetje veranderd.
In de huidige tijd vind ik 25% korting op een modular al een zeer goede deal (zoals laatst bij Intertoys).

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 25-10-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
D75 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:21:
Had set 77013 gemaakt en vond hem wat on-af.
Link: https://brickset.com/sets/77013-1/Escape-from-the-Lost-Tomb

Deze MOD ervan gemaakt..
Wat gaaf gemaakt! Zo had de set er wel gelijk uit mogen zien. Maar ja dan natuurlijk wel ander prijskaartje en adult doelgroep.

[ Voor 55% gewijzigd door meesje op 25-10-2023 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:57

QuattroNL

It is I.

gizmokat schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:25:
Goeie score vandaag, deze 2 speed champions die niet meer gemaakt worden en nu een veel hogere prijs voor gevraagd wordt, lagen bij de prijsmepper heb er 19.35€ voor de 2 betaald🙂.

[Afbeelding]
Gij mazzelaar! _/-\o_

Zeker die Porsche is leuk.
Mocht iemand nog van z'n (gebruikte) set afwillen, let me know! En dan gaat het me primair om de stickers want ook op BL droogt het nu rap op met nog 4 aanbieders wereldwijd waarvan 2 met achtelijke prijzen en 2 die niet naar NL willen versturen :-(

Op deze manier kan je mijn 'Every 911 is awesome' project steunen :+
(meer info en foto's binnenkort).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Gij mazzelaar! _/-\o_

Mocht iemand nog van z'n (gebruikte) set afwillen, let me know! En dan gaat het me primair om de stickers want ook op BL droogt het nu rap op met nog 4 aanbieders wereldwijd waarvan 2 met achtelijke prijzen en 2 die niet naar NL willen versturen :-(

Helaas net te laat, ik heb afgelopen weekend mijn vier 6-studs Speed Champions verkocht en ga me volledig focussen op de 8-studs modellen. Die heb ik nu inmiddels bijna compleet :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
We gaan dit jaar beginnen met onze nieuwe familietraditie; elk jaar een Winter Village set kopen om ons eigen LEGO Winterdorp bij elkaar te sparen :-). De kids (6-4-2 jaar) vinden LEGO erg leuk, maar zijn er nog niet allemaal aan toe qua leeftijd natuurlijk.

Ik zie nogal wat leuke Winter Village sets, maar wil met 1 grote of meerdere kleine beginnen en het liefst niet teveel betalen.... wie wel ;). Is Black Friday nog steeds hét moment van kopen? Of is een andere strategie het beste?

Wat is volgens jullie in het echt de mooiste/meest complete set (of combi van kleinere sets) om mee te beginnen en samen te bouwen met een 6 jarige met veel Lego Friends ervaring. De 4 jarige zal ook meehelpen, maar dat komt de komende jaren wel :-).

Alvast dank voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 21:04
gizmokat schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:25:
Goeie score vandaag, deze 2 speed champions die niet meer gemaakt worden en nu een veel hogere prijs voor gevraagd wordt, lagen bij de prijsmepper heb er 19.35€ voor de 2 betaald🙂.

[Afbeelding]
Vet! Je hebt vast geen meer bij betreffende winkel (waar? ;) ) achtergelaten voor de rest van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-07 17:06
[...]

Gij mazzelaar! _/-\o_

Ik heb nog een helemaal nieuwe in ongeopende doos liggen. Ooit gekocht als cadeau, maar hij had deze al. Daarna eigenlijk in de kast laten liggen. Alleen is dat geen gebruikte dus misschien niet zo je ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:09
himlims_ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:19:
80% van mijn modulars heb ik gekocht voor 130-150euro
afgelopen 2jr is dat naar 200 gegaan, schijbnaar is dat niet genoeg; we gaan naar de 300 grens

...

assembly square voor 189 gekocht
boetiek 190
politie 149
Waar jij hem voor heb gekocht zijn niet de adviesprijzen (MSRP), wij hebben het over adviesprijzen. Dat ik Lego (nieuw) heb gekocht met 60% korting maakt het niet opeens een goedkope set, alleen een erg goede aanbieding!

Assembly Square heeft NOOIT een adviesprijs gehad van €189, drie jaar geleden was deze op de Lego site €260, 3 jaar 15% in prijs verhoogd, naast de al 10% hogere prijs per steen...

Bron:
https://web.archive.org/w...uct/assembly-square-10255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
StealthyPeanut schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:22:
We gaan dit jaar beginnen met onze nieuwe familietraditie; elk jaar een Winter Village set kopen om ons eigen LEGO Winterdorp bij elkaar te sparen :-). De kids (6-4-2 jaar) vinden LEGO erg leuk, maar zijn er nog niet allemaal aan toe qua leeftijd natuurlijk.

Ik zie nogal wat leuke Winter Village sets, maar wil met 1 grote of meerdere kleine beginnen en het liefst niet teveel betalen.... wie wel ;). Is Black Friday nog steeds hét moment van kopen? Of is een andere strategie het beste?

Wat is volgens jullie in het echt de mooiste/meest complete set (of combi van kleinere sets) om mee te beginnen en samen te bouwen met een 6 jarige met veel Lego Friends ervaring. De 4 jarige zal ook meehelpen, maar dat komt de komende jaren wel :-).

Alvast dank voor de input!
Leuke traditie! Ik heb helemaal niks met Kerst dorpjes, maar met Lego vind ik het wel leuk. :) Blij dat ik destijds begonnen ben met trein en station. Die zijn nu al even retired en daardoor flink aan de prijs.

Mijn advies is kijk naar de huidige sets. Zo uit mijn hoofd zijn dat er nu drie (https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/156/ICONS). Het blauwe huisje (met wit dak) 10293 gaat er dit jaar uit. Die zou ik als eerste kopen. Qua prijs zijn de WV sets rond de 100 euro. Af en toe kun je deze met een leuke korting krijgen zoals afgelopen keer bij de Intertoys (75 euro?).

Bij Lego zelf heb je nog een paar leuke Kerst sets: kerstkrans, kerstboom en arrenslee. Deze behoren niet tot de WV serie en zijn alleen bij Lego te koop.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 25-10-2023 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:55
zunrob schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Vet! Je hebt vast geen meer bij betreffende winkel (waar? ;) ) achtergelaten voor de rest van ons?
Van de Porsche was er maar 1, van de Ferrari een stuk of 25 daar waren er genoeg van, de winkel is in heemskerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 10:30
water_escape schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Jazz club komt hier nu net binnen voor laagste prijs ooit :). Intertoys actie.
Heb d'r naast gegrepen....intertoys kon 'm niet meer leveren. Wel nog het boutique hotel in deze actie op kunnen pikken. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaI0F4uudqKMHk9F9FiZsWwlSSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vHy5hG9FTLL4iCllZc3uH935.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGS14Um81wnxby6jL3iqW8Z5xbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2fOcgkqcHECCdLzOuFS3vx8D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7FdY9DOE5MiK9W8MXluLxlqQl8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QXMRRDNsyx8sRbJdWzg3w3N7.png?f=fotoalbum_large

Voor het eerst papieren zakjes _/-\o_

Bugatti is af, leuke build, kan sturen, en motor werkt als je ermee rijd deuren kunnen open, Nu wil ik ook de blauwe versie hebben :+ 35 stickers dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35
meesje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Leuke traditie! Ik heb helemaal niks met Kerst dorpjes, maar met Lego vind ik het wel leuk. :) Blij dat ik destijds begonnen ben met trein en station. Die zijn nu al even retired en daardoor flink aan de prijs.

Mijn advies is kijk naar de huidige sets. Zo uit mijn hoofd zijn dat er nu drie (https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/156/ICONS). Het blauwe huisje (met wit dak) 10293 gaat er dit jaar uit. Die zou ik als eerste kopen. Qua prijs zijn de WV sets rond de 100 euro. Af en toe kun je deze met een leuke korting krijgen zoals afgelopen keer bij de Intertoys (75 euro?).

Bij Lego zelf heb je nog een paar leuke Kerst sets: kerstkrans, kerstboom en arrenslee. Deze behoren niet tot de WV serie en zijn alleen bij Lego te koop.
Ik heb de 10293 en 10308 van Winter Village inderdaad allebei voor €75 bij Intertoys besteld. Was een goede aanbieding!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-07 19:10
cherrycoke schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bugatti is af, leuke build, kan sturen, en motor werkt als je ermee rijd deuren kunnen open, Nu wil ik ook de blauwe versie hebben :+ 35 stickers dat wel
Er zit wel plastic in die papieren zakjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

Grappig, ik was op 2 Januari de eerste 's ochtends bij de winkel om de bugatti te halen, maar volgens mij was dat nog met plastic zakjes. Kan me niet herinneren dat ik ooit papieren zakjes gehad heb, ook niet met sets die echt heel recent zijn uitgekomen.

Speaking of which, als je de bugatti leuk vondt, kan ik je de Camaro, McLaren Senna en Lambo Huracan ook van harte aanbevelen (en toevallig heeft bol op al deze sets momenteel tot 25% stapelkorting, de prijzen zijn al scherp, maar als je er vier pakt krijg je dus 25% korting)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:25
ShadLink schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:55:
[...]

Wat zou daar de reden achter zijn? Waarom de buitenste wél in papier maar de binnenste niet? Komt op mij een beetje halfbakken over en snap niet dat de binnenste dan niet van papier kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

RubjeMazter schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Wat zou daar de reden achter zijn? Waarom de buitenste wél in papier maar de binnenste niet? Komt op mij een beetje halfbakken over en snap niet dat de binnenste dan niet van papier kunnen zijn.
Ik denk dat @ShadLink doelt op de plastic blokjes in de papieren zakjes, niet op eventuele plastic sub-zakjes.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bokkie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Zal de laatste zijn, want ik heb daarna geen ruimte meer :+
Groter huis aanschaffen :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gaat alvast het stof van zijn Visa afstoffen en er geld op storten *O*

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
vectormatic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Ik denk dat @ShadLink doelt op de plastic blokjes in de papieren zakjes, niet op eventuele plastic sub-zakjes.
Dôh, dat kan natuurlijk ook. Maar er zijn soms ook sub-zakjes in de grotere zakjes, zijn deze dan ook van papier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ShadLink schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:55:
[...]

Logisch toch, Lego is ABS plastic ;)

Of bedoelde je verpakkingsmateriaal?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-07 19:38

Amphiebietje

In de blubber

vectormatic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Kunnen ze die blokjes niet ook van papier maken? Of anders hout misschien.

spoiler:
Het eerste speelgoed van Lego was houten speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik had inderdaad ook voor het eerst papieren zakjes in de McLaren dubbel pack Speed Champions set. Maar inderdaad ook nog extra plastic zakjes in die papieren zakjes. Maar die zijn een stuk kleiner, dus toch best wat plastic bespaard op deze manier.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Precies dat. Pas een jurassic park setje, papieren zakken, maar daarin kleine plasticen.

Misschien nog voorraad die op moet? Sowieso heb ik die kleine zelf nooit zo goed begrepen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:36

SomerenV

It's something!

Ik was best hyped voor de Ornithopter maar vind de officiële set wat tegenvallen. Best wat speel-features, maar daarvoor is het een te dure set (vind ik) en voor de prijs te weinig nette afwerking en modelbouw-achtige details.

Dune vind ik echt heel tof. Nooit de boeken gelezen (ben totaal geen lezer) maar vroeger wel héél veel Dune 2000 gespeeld en uiteraard de nieuwe film gezien, dus Dune + LEGO zeg ik geen nee tegen, maar de Ornithopter-set is me iets te meh. Misschien dat ik hem een keer op de kop tik als ie (flink) in de aanbieding is. Hopelijk kunnen de gekleurde onderdelen vervangen worden voor grijze of zwarte onderdelen want al dat rood/blauw/geel doet me iets teveel afbreuk aan het geheel.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Tijdje geleden besloten dat ik de Speed Champions 8 studs collectie toch wel helemaal compleet wil maken.
Ik mis nog wel een aantal van de eerdere dubbel packs en van de recente modellen miste ik nog de F&F Charger en de Mclaren Elva. Deze laatste zit nu inmiddels in elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MkXg46j/IMG-20231021-164035.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vzQhSC4/IMG-20231021-164039.jpg

Ik ben alleen totaal geen fan van de Elva zo zonder een voorruit. Dit vind ik eigenlijk in het echt bij alle sportauto's ook helemaal niets als er geen voorruit zit.

Daarom een paar onderdelen gekocht en hem iets aangepast naar mijn smaak.
LET OP! Voor de autopuristen, de onderstaande beelden kunnen als schokkend worden ervaren :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hgPzzSy/IMG-20231021-164708.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gvWNLdB/IMG-20231021-164740.jpg

Wat mij betreft een veel gaver model zo, maar goed dan is slechts mijn mening ;)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

drop me een DM

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SomerenV schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 01:52:
Ik was best hyped voor de Ornithopter maar vind de officiële set wat tegenvallen. Best wat speel-features, maar daarvoor is het een te dure set (vind ik) en voor de prijs te weinig nette afwerking en modelbouw-achtige details.

Dune vind ik echt heel tof. Nooit de boeken gelezen (ben totaal geen lezer) maar vroeger wel héél veel Dune 2000 gespeeld en uiteraard de nieuwe film gezien, dus Dune + LEGO zeg ik geen nee tegen, maar de Ornithopter-set is me iets te meh. Misschien dat ik hem een keer op de kop tik als ie (flink) in de aanbieding is. Hopelijk kunnen de gekleurde onderdelen vervangen worden voor grijze of zwarte onderdelen want al dat rood/blauw/geel doet me iets teveel afbreuk aan het geheel.
Erg herkenbare post - sta er alleen wel anders in; ik wil juist het grijz/zwart vervangen voor de klassieke kleurtjes bij dune(2000)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 20:57

QuattroNL

It is I.

ReVision. schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:51:
Ik ben alleen totaal geen fan van de Elva zo zonder een voorruit. Dit vind ik eigenlijk in het echt bij alle sportauto's ook helemaal niets als er geen voorruit zit.

LET OP! Voor de autopuristen, de onderstaande beelden kunnen als schokkend worden ervaren :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat mij betreft een veel gaver model zo, maar goed dan is slechts mijn mening ;)
Zeker goed gelukt! _/-\o_
Imho veel beter model zo!

Van welk model heb je de voorruit gebruikt?
Moest je nog meer aanpassen?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ReVision. schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:51:
Tijdje geleden besloten dat ik de Speed Champions 8 studs collectie toch wel helemaal compleet wil maken.
Ik mis nog wel een aantal van de eerdere dubbel packs en van de recente modellen miste ik nog de F&F Charger en de Mclaren Elva. Deze laatste zit nu inmiddels in elkaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu nog de mini versie polybag scoren :P
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/7Olyn7ZAW1G1/1WnEkyq/1084x1200.jpg

Grote broer met mini McLaren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/lOFryM9Y64NMfFlX5GL8EM9x.jpg

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Zeker goed gelukt! _/-\o_
Imho veel beter model zo!

Van welk model heb je de voorruit gebruikt?
Moest je nog meer aanpassen?
lijkt op de koenigsegg (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@QuattroNL

De deuren moesten hoger worden omdat deze anders te laag waren en niet aansloten op de voorruit.
Aan de bovenkant van de deuren zijn twee steentjes aangepast omdat deze in de weg zaten voor de voorruit. Motorkap is iets verhoogd, en dashboard is iets aangepast om de vooruit te kunnen bevestigen.

Hieronder de onderdelen.:

6323888 x1 (raam is inderdaad van de Koenigsegg Jesko)
6055065 x1
362323x2
302323x2
371023 x2
4206330 x2

Ik was totaal incl verzending iets van 4,80 euro kwijt bij Bricklink (alle parts nieuw)

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Nu nog de mini versie polybag scoren :P
[Afbeelding]

Grote broer met mini McLaren:
[Afbeelding]
Binnenkort van Speed Champions, 5-wide, 9-wide, 13-wide and 'random-technic'-wide. Spaar ze allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ymnia schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:09:
[...]

Binnenkort van Speed Champions, 5-wide, 9-wide, 13-wide and 'random-technic'-wide. Spaar ze allemaal!
Sparen? Nee yoh. Investeren 8)

Steenrijk door beleggen in Lego? 'De doos is belangrijk'

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:32
'De doos is belangrijk'
Ah kak, net alle dozen weggegooid van alle sets, teveel ruimte nam het in :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-07 17:39
Je vergeet een quote:
Of het Lego dus een potentiële goudmijn is waar iedereen in moet stappen? Verlaan denkt van niet. "Het is belangrijk om liefhebber van Lego te zijn. Als het instort en het niets meer waard is, dan heb je het nog steeds om mee te spelen", zegt de podcastmaker. "Net zoals bij wijn: als het niets meer waard is kun je het nog wel drinken."
Maar wel mee kunnen bouwen/spelen dus dat scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Holzschuh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Je vergeet een quote:

[...]

Maar wel mee kunnen bouwen/spelen dus dat scheelt.
Nah, belangrijkste is vooral dat de doos nog ongeopend is en alles gesealed.

[ Voor 50% gewijzigd door Blik1984 op 26-10-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 11:24
Blik1984 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Ok, we nemen onderstaande doos Lego uit 2013, nieuw prijs was €99.99.
Die zou dus nu met 11% per jaar meer dan €200 moeten opleveren...
Op Bricklink is er laatst 1 voor €110 verkocht en de afgelopen ~5 jaar! zijn er maar liefst 7! verkocht, daar zit je dan als Lego belegger met je 10 mint conditie dozen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndu2tJNURxa1TBFB08ioU9w6oFM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3W7KnsAbaum00w6Ak5QBCT3B.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015

L23

chrisO schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Op Bricklink is er laatst 1 voor €110 verkocht en de afgelopen ~5 jaar! zijn er maar liefst 7! verkocht, daar zit je dan als Lego belegger met je 10 mint conditie dozen...
[Afbeelding]
Wat een raar voorbeeld. Er zijn door de jaren een heleboel verschillende brandweerkazernes uitgekomen. Waarom kies je deze set voor je argument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:10
L23 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Wat een raar voorbeeld. Er zijn door de jaren een heleboel verschillende brandweerkazernes uitgekomen. Waarom kies je deze set voor je argument?
Dat dacht ik ook. Bepaalde sets zijn zeker fors meer waard geworden, bijv. die Porsche GT3RS...
https://www.brickwatch.ne...6/Porsche-911-GT3-RS.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je moet ook wat kopen wat hierna 10 jaar niet meer uitkomt (dus iets wat uit productie gaat) en iets waar verzamelaars voor zijn. Zoals Star Wars, Harry Potter, Icons, etc. Een set gericht op kinderen zal nooit heel duur worden.

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 26-10-2023 15:53 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Eindelijk nieuws ivm deze GWP: Introducing the LEGO® Ideas 40595 Galileo Galilei Gift with Purchase!

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/998eea13-7ea0-47b1-a14b-3921ce4ec7b4/resize:1600:900/legacy
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/2dca2c70-262c-49bd-8a1b-d6be74622c1f/resize:1600:900/legacy

Wel weer een behoorlijke drempel, en dat vlak voor Black Friday :o
This Gift with Purchase will be available from the 1st of November until the 16th of November, 2023, as long as stocks last, for qualifying purchases at $130 / €130 / £130 and above. For full details of the promotion, please visit LEGO.com from the 1st of November, 2023.
En helaas ook stickers ipv bedrukte elementen als ik de foto goed bekijk...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:24
Kapoen schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:47:
Eindelijk nieuws ivm deze GWP: Introducing the LEGO® Ideas 40595 Galileo Galilei Gift with Purchase!

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wel weer een behoorlijke drempel, en dat vlak voor Black Friday :o

[...]

En helaas ook stickers ipv bedrukte elementen als ik de foto goed bekijk...
Tof setje wel! Misschien begin November de Ornithopter maar pre-orderen dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

[...]

[Afbeelding]
Verkeerd voorbeeld. City sets zijn geen bijzondere wanted sets (tenzij je ze 20 jaar lang vasthoudt). Je moet het meer zoeken in exclusievere sets zoals de modulars en andere sets voor AFOL's.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
almightyarjen schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Verkeerd voorbeeld. City sets zijn geen bijzondere wanted sets (tenzij je ze 20 jaar lang vasthoudt). Je moet het meer zoeken in exclusievere sets zoals de modulars en andere sets voor AFOL's.
Ja, dat klopt, maar ik reageerde op de volgende quote:
En ik toonde enkel aan dat, dat dus niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

fan sets; friends - big bang - scienfield
creator/ideas; tijdelijk - exclusief
francise; harry potter - starwars
collectables; brickheads - speedchampions - modulars

friends-lijn, city is minimaal ook na 10jr.

owjah; complete minifigure series ook de moeite

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 26-10-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
chrisO schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

[...]

Je hebt gelijk, maar in "Het Grote Lego topic" mag je wel verwachten dat mensen weten om welke sets/series het gaat als je in Lego wil investeren, en dan hebben we het inderdaad niet over een Lego City Brandweerkazerne.

Als je de Creator brandweerkazerne neemt (10197) was de advies prijs 149 euro, en de gemiddelde verkoopprijs op Bricklink in de afgelopen 6 maanden is 416 euro.. Dus net geen x 3 van je investering.

Overigens zijn de aangeboden items nu gemiddeld bijna 750 euro, wat dan weer een x 5 is van je investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Laatst online: 14:55
iketot schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:04:
[...]

Je hebt gelijk, maar in "Het Grote Lego topic" mag je wel verwachten dat mensen weten om welke sets/series het gaat als je in Lego wil investeren, en dan hebben we het inderdaad niet over een Lego City Brandweerkazerne.

Als je de Creator brandweerkazerne neemt (10197) was de advies prijs 149 euro, en de gemiddelde verkoopprijs op Bricklink in de afgelopen 6 maanden is 416 euro.. Dus net geen x 3 van je investering.

Overigens zijn de aangeboden items nu gemiddeld bijna 750 euro, wat dan weer een x 5 is van je investering.
Maar wie gaat er die prijs van 750 euro er voor betalen, ook 416 euro is al veel te veel, dan moet je wel gek zijn, ik ga echt niet achterlijke prijzen betalen omdat een set er uit is, bij mij zelf is het jammer dan, dan heb ik de set maar niet, ik ga echt geen woekerprijzen betalen.

En echt niet alle sets worden veel geld waard ook niet alle Creator en Icons en andere adult sets, en dat men achterlijke prijzen vraagt zegt ook niet dat het er voor verkocht word, soms zie ik ze heel lang staan zonder dat ze verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

[Afbeelding]
Probeer eenzelfde voorbeeld eens met unieke sets zoals kerstsets, Modulars, Star Wars, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
chrisO schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

[...]

Op zich ga ik er vanuit dat in dit topic dat gesneden koek is en geen verdere nuance meer nodig had…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Artikel goed gelezen? Daar staat dat het gemiddeld 11% stijging is. Dus niet elke set. En deze dus blijkbaar niet. En andere zullen juist weer meer zijn, maar die pak je dan weer niet voor je voorbeeld?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:10
42erik schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:52:
Precies dat. Pas een jurassic park setje, papieren zakken, maar daarin kleine plasticen.

Misschien nog voorraad die op moet? Sowieso heb ik die kleine zelf nooit zo goed begrepen..
Bij elke stap in de fabriek worden zakjes gewogen. Gewicht niet goed=zakje mist een onderdeel. De zakjes die IN zakjes zitten (of in dit geval in een papieren zakje), wordt gedaan om het risico te spreiden, want dat zakje wordt apart gewogen voordat het in het grotere (papieren) zakje wordt gedropt. Waarom dat kleine zakje niet ook van papier is? Misschien hebben ze het niet nog niet perfect kunnen afstemmen met de weegmachine, misschien vallen ze net niet vloeiend in het grote papieren zakje? Of het is idd voorraad die op moet. Het heeft vast een wel reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:10
Mastergo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eindelijk een op de kop kunnen tikken. De oranje porsche. Eerste 2 delen waren ooit opgebouwd, de rest zit nog nieuw in zakjes. Helaas stickers niet compleet dus die heb ik bijbesteld. Mis in de eerste 2 delen ook 5 steentjes. Die ook besteld bij lego. Al met al na de bugatti, sian en daytona nu ook deze in bezit.
Je bent al aardig ver in de build, maar voor deze set zou ik wel deze versie van de set aanraden: https://rebrickable.com/m...mp-up-my-porsche/#details
Bij de overige 1:8 auto's is het "pimpen" maar een kleine toegevoegde waarde (imo), maar dit model gaat er sprongen mee vooruit imo. En dan is een deel zelfs nog optioneel zoals de deurvergrendeling, HOG of removable body, maar de MOD voor de gehele gearbox is wat mij betreft verplicht.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 26-10-2023 23:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:48
Nieuwe video met een cabelbaan

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:51
Als je ervoor open staat je duits wat te gaan oefenen dan kun je de filmpjes van bob brickman ook even bekijken. Dan krijg je de updates net een weekje eerder :)

En kun je veel meer stad zien met filmpjes tot 5jr geleden.

[ Voor 6% gewijzigd door HBSVDK op 27-10-2023 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:21

Case_C

[Team Carrack]

Nou nog een klein maandje, dan weer flink in de buidel tasten :P . Rivendell staat er al een tijdje op de verlanglijst, en de verwachte Majisto GWP scoren (staat wel leuk bij het kasteel en de forest hideout.)

Wel benieuwd naar die GWP, lijkt me wel te verwachten dat Majisto en een ridder erbij zitten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10:29
Bol.com heeft de nieuwe botanical potjes al online geslingerd: Bekijk LEGO Icons Miniplantjes - 10329 op: https://www.bol.com/nl/p/...es-10329/9300000157956097

Ik vind ze erg leuk, moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZC22um9ZCqOHQQ0hD-6EbIIIrY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bcWFpzMdrW4iK2cANe5gHizH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
ThaRoof schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:22:
Bol.com heeft de nieuwe botanical potjes al online geslingerd: Bekijk LEGO Icons Miniplantjes - 10329 op: https://www.bol.com/nl/p/...es-10329/9300000157956097

Ik vind ze erg leuk, moet ik zeggen.

[Afbeelding]
Om de één of andere reden mis ik dat 'plantje' van de Mario Bros computerspellen in die serie :P

*edit* dat ding heet dus een Piranha plant blijkbaar.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7023/6712205425_d55f396b4d_b.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 27-10-2023 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:15
Kapoen schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:30:
[...]

Om de één of andere reden mis ik dat 'plantje' van de Mario Bros computerspellen in die serie :P

*edit* dat ding heet dus een Piranha plant blijkbaar.
[Afbeelding]
LEGO 71426 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
Zo tof! En mooie uitspraak om 1:52: Right now since we spent two minutes on planning, I think it's time to start building :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:48
HBSVDK schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:36:
[...]

Als je ervoor open staat je duits wat te gaan oefenen dan kun je de filmpjes van bob brickman ook even bekijken. Dan krijg je de updates net een weekje eerder :)

En kun je veel meer stad zien met filmpjes tot 5jr geleden.
Oeh goeie tip, dankjewel! Ik ben best bereid war Duits bij te schaven hoor :P

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:04:
[...]

Bij elke stap in de fabriek worden zakjes gewogen. Gewicht niet goed=zakje mist een onderdeel. De zakjes die IN zakjes zitten (of in dit geval in een papieren zakje), wordt gedaan om het risico te spreiden, want dat zakje wordt apart gewogen voordat het in het grotere (papieren) zakje wordt gedropt. Waarom dat kleine zakje niet ook van papier is? Misschien hebben ze het niet nog niet perfect kunnen afstemmen met de weegmachine, misschien vallen ze net niet vloeiend in het grote papieren zakje? Of het is idd voorraad die op moet. Het heeft vast een wel reden.
ah, natuurlijk, ja, dat klinkt heel logisch, thanks!
42erik schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:18:
[...]

Kun je zo'n plek aanvragen bij de organisatie? Of hoe werkt dat? Zo'n geniaal Venetië red ik niet, maar iets als dit moet zeker lukken
Had je deze vraag gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-07 17:39
Blik1984 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Heb je die hele quote dan ook gelezen? Er is geen garantie en als Lego gek is het voordeel dat je er altijd nog mee kunt spelen mocht je er mee zitten blijven :P.
Uiteindelijk moet je geluk hebben dat je er op tijd bij bent als Lego aan iets begint wat uiteindelijk een serie wordt die FOMO in de hand werkt. En dat blijft toch een "educated guess".

Mijn Cafe corner ging *5 unsealed, maar ik denk niet dat dit met de oranje Porsche zou lukken (hoeft ook niet gelukkig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
Blik1984 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:05:
[...]

Op zich ga ik er vanuit dat in dit topic dat gesneden koek is en geen verdere nuance meer nodig had…
Er komen hier geregeld nieuwe afols langs die nog niet alles weten, dus een beetje duidelijk is soms wel handig.
Uit het onderzoek blijkt dat de waarde van een gemiddelde set Lego tussen 1987 en 2015 jaarlijks met elf procent steeg.
Bovenstaande quote geldt natuurlijk niet voor de huidige sets.
Vanaf ~2015 is het aantal afols snel aan het stijgen en sinds/tijdens de corona crisis is die groei geëxplodeerd en daarmee ook het aantal Lego investeerders.
Door die gigantische toename van investeerders, zal je een soortgelijke gigantische prijs stijging, zoals bij sommige oudere sets niet (snel) meer zien bij de huidige/nieuwe sets.

Bijvoorbeeld: de Star Wars UCS A-Wing; Die is na bijna 2 jaar uit productie te zijn, nog te vinden voor €200-220. Dat is nauwelijks een stijging tov de originele verkoopprijs van €199.99

Hetzelfde zie je bijvoorbeeld bij de Corner Garage modular, die is al bijna 3 jaar uit productie en kan je nu nog kopen voor ~€220.

De prijzen stijgen echt niet zoveel/snel meer als vroeger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Discussie over LEGO als investering komt steeds terug. Zijn best een paar uitzonderingen die het verbazend goed doen (21303 Wall-E bijvoorbeeld) en bepaalde thema's ook. Ben sinds 2014 uit mijn Dark Ages en heb best wat moeten investeren om de modulaire gebouwen voor 2014 moeten kopen bijvoorbeeld. Het is ook een beetje van hoeveel de 'gek' er voor over heeft om iets compleet te krijgen. Denk dat LEGO in ieder geval wel altijd zijn waarde houdt, iets wat met Playmobil bijvoorbeeld minder lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk89
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-12-2023
Afgelopen week heb ik ergens gelezen dat de nieuwe modulair set vanaf vandaag (27 november) ge-preorderd zou kunnen worden. Hebben jullie al iets gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Luuk89 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:38:
Afgelopen week heb ik ergens gelezen dat de nieuwe modulair set vanaf vandaag (27 november) ge-preorderd zou kunnen worden. Hebben jullie al iets gezien?
Oktober… maar met de truck die niet echt uitnodigend is (voor mij)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
Luuk89 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:38:
Ik heb ook zoiets gezien, maar ik weet niet of het klopt. 1 december is ook genoemd als datum waarop hij uit zou komen, maar beide data zijn anders dan andere jaren.
Wie weet komt er vandaag in elk geval nieuwe informatie. En anders moeten we nog even geduld hebben :)

Wat gaat een jaar trouwens snel! :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Laatst online: 12-06 13:40
Voor de liefhebbers van jaren '80/'90 lego: ben een grote opruiming gestart. Altijd bewaard voor mijn kinderen maar die hebben niks met Lego, dus gaat weg.

Wordt momenteel allemaal in elkaar gezet en dan in de verkoop (deel staat al aangeboden op het forum).

Mocht iemand interesse hebben!

Hieronder de grootste sets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0DnbLeQuh_QZUXmkaN7buN9wJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ke2ReDunH8xtdH70ZFciJUM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
Scheeringa schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:20:
Wordt momenteel allemaal in elkaar gezet en dan in de verkoop (deel staat al aangeboden op het forum).
Waar precies ? Link ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
LEGO staat altijd onder 'Vraag & Aanbod overig' ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
Afgelopen week is hier de staart binnengekomen van de city trein!
Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Lego-2023-10-27.jpg
Stickers zijn voor later :P

nu nog een betere plek vinden dan mijn kantoorbureau

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Laatst online: 12-06 13:40
Vraag en aanbod en dan overige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

Reinier

\o/

ymnia schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:36:
Afgelopen week is hier de staart binnengekomen van de city trein!
[Afbeelding]
Stickers zijn voor later :P

nu nog een betere plek vinden dan mijn kantoorbureau
Leuk. Wel veel kleurverschil bij dat groen. Dat was me zelf bij Duplo-blokken van dezelfde kleur opgevallen. Blijkbaar een lastig soort groen om consequent te fabriceren.

Ah ik vind net deze jarenoude foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rOHaeO3sc4sDfTKeUV85un5778=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSezydXC5AH8PeR8DXT33Pu7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Reinier op 27-10-2023 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Reinier schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

Leuk. Wel veel kleurverschil bij dat groen. Dat was me zelf bij Duplo-blokken van dezelfde kleur opgevallen. Blijkbaar een lastig soort groen om consequent te fabriceren.
Komt waarschijnlijk omdat die bal in een andere fabriek gefabriceerd is :+

Denk dat je er niet makkelijk aan ontkomt met zo'n close up foto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:05
[...]

Dat kleurverschil valt mij niet erg op - kleurenblind - maar dat blokjes niet goed aangedrukt zijn, dat jeukt!

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
[...]

mja, kleurverschil zie ik nu inderdaad wel, maar ik verwacht dat zolang de trein rijdt, er niet zo'n probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
Bardu schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Dat kleurverschil valt mij niet erg op - kleurenblind - maar dat blokjes niet goed aangedrukt zijn, dat jeukt!
na de foto gemaakt te hebben, zie ik 'm ook.
de 'voorkant' stond in opslag tot vandaag, dus dat zal het zijn.
ik zal de stellen even langslopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:02

RBH

Jakkus schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

Ik heb ook zoiets gezien, maar ik weet niet of het klopt. 1 december is ook genoemd als datum waarop hij uit zou komen, maar beide data zijn anders dan andere jaren.
Wie weet komt er vandaag in elk geval nieuwe informatie. En anders moeten we nog even geduld hebben :)

Wat gaat een jaar trouwens snel! :p
Maandag de reveal las ik net! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Interessante video van RacingBrick met vragen aan het design team over van alles en nog wat, de 'kleurenkots' komt ook voorbij ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ri6SwXNIZuE

Aan het eind geeft 'ie aan dat hij nog meer info heeft maar dat 'ie dat nog niet mag delen i.v.m. embargo. Hij mag alleen ook niet delen wanneer dit embargo afloopt :+ maar er is dus meer info dan dit alleen :)

[ Voor 31% gewijzigd door RubjeMazter op 27-10-2023 19:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 23:18
In mijn zoektocht naar Lego lichtsetjes, kwam ik Lumable tegen.
https://vosentech.com/ind...able-wireless-lights-set/
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/vosentech.com/wp-content/uploads/2022/01/Intersection5.jpg?fit=1600%2C1600&ssl=1
Werkt via inductie, dus draadloos, behalve de base natuurlijk.
Ziet er leuk uit. Jammer dat de base te klein is voor modulairs. Denk dat de hoogte waarop de lampjes werken ook beperkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 01-07 14:54
Nog tips om mee te nemen uit Londen ? :). En nee ik kan niet voor jullie allemaal iets meenemen :)

Water-Escape

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iketot
water_escape schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:03:
Nog tips om mee te nemen uit Londen ? :). En nee ik kan niet voor jullie allemaal iets meenemen :)
De bus (40220) is exclusief in de UK te koop (bij Lego winkel iig, zie hem ook op Bol staan maar die hebben m waarschijnlijk gewoon uit de UK)

En polybag met Lester (40308) is ook exclusief voor de UK.

Voor de rest is het duurder dan hier 😜

En weer niet welke winkel je gaat, maar ga naar : Leicester Square. Die is huge en mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
iketot schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:33:
[...]

De bus (40220) is exclusief in de UK te koop (bij Lego winkel iig, zie hem ook op Bol staan maar die hebben m waarschijnlijk gewoon uit de UK)

En weer niet welke winkel je gaat, maar ga naar : Leicester Square. Die is huge en mooi!
Ehm, die bus heb ik bij Lego discovery in Oberhausen gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
42erik schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:53:
[...]

Ehm, die bus heb ik bij Lego discovery in Oberhausen gehaald
De kleine of de Creator versie 10258 ?
Want die is indd wel "vrij" verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
iketot schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

De kleine of de Creator versie 10258 ?
Want die is indd wel "vrij" verkrijgbaar.
De kleine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
water_escape schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:03:
Bij Hamley's verkopen ze een exclusieve minifig:
Afbeeldingslocatie: https://brickfinder.net/wp-content/uploads/2018/01/hamleys-royal-guard.jpg

Idem bij de genoemde Lego Store op Leicester Square:
Afbeeldingslocatie: https://c.76.my/Malaysia/lego-40308-lester-minifigure-polybag-misp-techagesolutions-1710-10-TechAgeSolutions@1.jpg

Het moet natuurlijk je ding zijn :)

*edit* ik ben niet zeker hoe het nu zit, dus best even informeren, maar ten gevolge van Brexit zou ik opletten met de waarde van 'goederen' die je meeneemt tijdens de terugreis. Misschien wil de douane ook nog even van gedachten wisselen met jou, dus kijk goed na wat het maximum bedrag is dat je kan spenderen aan souvenirs.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 28-10-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Apart, in de winkel in London vorige maand zeiden ze dat die exclusief was voor UK.. 🤷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:14
lordloeder schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:47:
[...]

Balen van de lijm, deze vind ik namelijk ook zeer interessant. Beetje een van de "leukere" objecten om neer te zetten. Past goed bij Optimus.
Jammer dat er nog geen moc t800 head is van Lego. Of ik heb wat gemist?
Jazeker wel!
https://www.brickvault.toys/products/t-800-terminator-bust

Alle lego onderdelen zijn binnen en ga langzaam aan beginnen :).

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:08
iketot schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:33:
[...]

Ja erg mooie winkel en ook ruim. 2 etages met veel leuke dingen om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Kapoen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

*edit* ik ben niet zeker hoe het nu zit, dus best even informeren, maar ten gevolge van Brexit zou ik opletten met de waarde van 'goederen' die je meeneemt tijdens de terugreis. Misschien wil de douane ook nog even van gedachten wisselen met jou, dus kijk goed na wat het maximum bedrag is dat je kan spenderen aan souvenirs.
Die hamley is wel gaaf. Die gaan we zoeken. Verder vooral kijken.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Kapoen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas. Hamleys doet deze minifigs niet meer. Niet meer te krijgen.

Water-Escape

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F2_ahPbmjrnutAqOduH2olyiGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXMCrhCRol2fPaEYK61w7tzd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_d6ROszAZ9cztKiJmVF96bPpros=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMpqOy4dxAr2NRmBXvKMYZtN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWH_0MuZGYmylf6sMV-aP_9Zzgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7P6wx8H5lN7NOVrRiIp2Muxr.jpg?f=fotoalbum_large

42153, NASCAR® Next Gen Chevrolet Camaro ZL1,

is af! wederom een leuke build, 31 stickers die ik echt wel goed gelukt vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 00:46
Goededag Lego vrienden,

Helaas moet ik een aantal nieuwe sets weg gaan doen. Ongebouwd. Nieuw in doos.
Iemand ervaring wat dan handig werkt om ze aan te bieden ?

Marktplaats ? V&A Tweakers ?
Of zijn er nog andere verkoop-/community sites waar het beter gaat ?

Even voor wat meer toelichting :
Het zijn ongeveer 20 a 25 dozen, allemaal exclusives en winterhuisjes etc.
Ik heb de meeste nummers inmiddels genoteerd.

Bijv Ninja Movie City 70620, Oude Vissershut 21310,
Brandweerkazerne 10197, Dierenwinkel 10218, Stadhuis, Warenhuis 10211
De sets zitten nog nieuw in de doos. De meesten met daaromheen de kartonnen bruine 'omdoos'.

>> Wat is handig ?

[ Voor 24% gewijzigd door SpaceKees_ op 28-10-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
De trick om stickers te plakken met zo een separator gaat behoorlijk goed, ik krijg ze aardig recht. Alleen doorzichtige stickers zijn een crime. Sommige lijken 1) niet goed te plakken waardoor je wat kleurverschil ziet, meestal aan de rand. En 2) er vliegt zonder dat je er iets aan kunt doen een donker stofje onder, die je ook niet meer eruit krijgt maar lelijk uitziet. Hoe doen jullie dit? Het frustreert.

Bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GA8M-OC4EoWjXdQmi6YdabBz9oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbWSz61ZSASy3ZT17nl6bxhT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door zunrob op 28-10-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SpaceKees_ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:33:
Goededag Lego vrienden,

De sets zitten nog nieuw in de doos. De meesten met daaromheen de kartonnen bruine 'omdoos'.

>> Wat is handig ?
Marktplaats is inderdaad een mogelijkheid, maar hier op GoT hebben we ook een speciaal hoekje: Vraag & Aanbod overig Wat zou je voor set 21310 willen hebben overigens?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
water_escape schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

Helaas. Hamleys doet deze minifigs niet meer. Niet meer te krijgen.
Sorry, dat wist ik echt niet. Ik ging ervan uit dat dit een 'evergreen' souvenir zou zijn van de Hamley's winkel in Londen. Ik kan ook geen reden bedenken waarom deze minifig uit productie zou genomen worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:06
SpaceKees_ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:33:
Goededag Lego vrienden,

>> Wat is handig ?
Marktplaats = groter publiek = meer reacties
zeker voor de sets die je opnoemt zal denk ik veel animo voor zijn.

Als je motivatie is een hoog bedrag te vangen dan is marktplaats (met bieden) een goede optie.

als je voor jezelf een duidelijke vraagprijs heb dan ben je ze waarschijnlijk via tweakers ook wel snel kwijt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Jazzclub is af *O* Leuke build, komende dagen de minifigs plaatsen en nog wat foto's maken. Daarna is mijn backlog beperkt tot de Ghostbusters Ecto-1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y59YJQwkuE_3NRO3y6BXg3d1bBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vx1zKWMRZC7SGreR7ZBxy0Q8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3Vh1lXrdIg1djSx-0pYRznRKFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tL6JA4DNDmtV5MLAtVPhrBjL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K3J3B4Guks_oTXws9uGUn4CpYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yg1fz86tUtZ69F6ypZJFqU30.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 330 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .