Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
[ Voor 94% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 13-10-2023 13:01 ]
Huh? Ik geloof niet dat ik snap wat je nu wil zeggenCergorach schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:21:
[...]
non-genuine product detected, bricking inbound!
Omdat Ali Express genoemd wordt, die geen echte Lego verkoopt en hij verwacht dat er nu scheld cannonade's komen over niet Lego producten. Denk ik :-)42erik schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:47:
[...]
Huh? Ik geloof niet dat ik snap wat je nu wil zeggen
:fill(white):strip_exif()/f/image/kZ5ixwzOnt4Y9SU8qrRwxD0h.png?f=user_large)
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Er staat ookKapoen schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:25:
Het staat ook letterlijk in de topic warning:
[Afbeelding]
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.
Tel gerust het aantal posts maar in de afgelopen paar weken over gedoe met intertoys, waar ondanks talloze topic reports niet op gemodereerd werd...
Op zijn best is moderatie in dit topic inconsequent te noemen.
Als Ali in een post noemen niet eens meer mag
Sowieso, genoeg andere zaken wat ook niet echte LEGO is en ook zo nu en dan benoemd wordt, zoals verlichting setjes, sbrick power functions, train rails met afwijkende radius voor bochten en grondplaten om voor die ene keer in het jaar een winters landschap mee te maken.
(edit: @42erik je was me net voor met reactie)
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 13-10-2023 15:08 ]

Om deze te kunnen maken:

Zal gaaf staan naast de rivendell set. Nu alleen nog iets vinden om ze op te kunnen zetten en tijd om ze te bouwen. Ik loop slechts 20 dozen achter (varierend van speedchampions tot roller coasters en de rivendell set.)
[ Voor 24% gewijzigd door Gisae op 13-10-2023 15:14 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Nu heb ik Santa's Visit, Alpine Lodge en de Kerst Dorpsstraat.
Heb er zin in om ze te bouwen (na Sinterklaar als de boom ook in huis komt) samen met me jongens. Hebben we alle 3 een set om te bouwen :-)
Dat is een toffe MOC! Ik heb hem eerder dit jaar gebouwd, het was de leukste van een serie MOCs op basis van het 3-in-1 kasteel. Binnenkort maar eens beginnen aan het Leeuwenhart-kasteel.
Nee, maar dat was niet alles, die foto die erbij staat geen Lego. En mijn opmerking zorgt al voor meer drama dan de bedoeling was...42erik schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:04:
Een opmerking dat Ali een set al heeft lijkt me toch geen onrust waard? Of moeten we alles daar doodzwijgen?

Ikzelf doe al sinds eind 2015 dat ik de VIP / Insider punten opspaar tot ik er een leuke korting mee kan krijgen voor een set die ik echt graag wil hebben.Cergorach schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:07:
Een vraagje betreft VIP/Insider punten, de afgelopen week een hoop opgebouwd. Wat is wijsheid, deze gebruiken voor korting of gebruiken voor VIP/Insider setjes? De imho leuke zijn al foetsie (piratenschip, drakenrijder, ruimteschip) en anderen zien er wel heel erg simpel uit voor de punten (zoals Wonderen van de Wereld voor 2700 punten => €18)... Komt daar regelmatig wat anders in voor, zijn er nog andere manieren om die punten te gebruiken die eens in de zoveel tijd worden aangeboden? Of gewoon zo snel mogelijk gebruiken?
"Zo snel mogelijk gebruiken" is niet nodig. Je moet minimaal 1x in de 12 of 18 maanden iets kopen en dan blijven al je Insider punten behouden. Even checken voordat je mij op m'n woord vertrouwd. Wat ze aan Insider spul aanbieden wat je met punten kunt kopen wisselt meen ik wel. Althans ik zie er nu dingen tussen staan die ik er eerder niet zag en andersom.Cergorach schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:07:
Een vraagje betreft VIP/Insider punten, de afgelopen week een hoop opgebouwd. Wat is wijsheid, deze gebruiken voor korting of gebruiken voor VIP/Insider setjes? De imho leuke zijn al foetsie (piratenschip, drakenrijder, ruimteschip) en anderen zien er wel heel erg simpel uit voor de punten (zoals Wonderen van de Wereld voor 2700 punten => €18)... Komt daar regelmatig wat anders in voor, zijn er nog andere manieren om die punten te gebruiken die eens in de zoveel tijd worden aangeboden? Of gewoon zo snel mogelijk gebruiken?
Stond me wel iets bij dat je maar 1 zo'n Insider product per bestelling kon doen. Weet niet of dat waar is. Dus dat je 2 interessante setjes ziet, ze koopt, wat neerkomt op 2 vouchers en dat je vervolgens die vouchers niet tegelijk met één bestelling kunt verrekenen. Ik hoop alleen dat het onzin is wat ik nu zeg, want het zou flauw zijn vanuit LEGO.
Je punten kun je ook gebruiken voor tickets e.d. Voor toegang tot Lego Discovery Centre of Lego Land o.i.d. Ik weet niet op welke manier je het meeste terugkrijgt voor je punten; ook maar de vraag of je "het meeste" puur financieel moet bekijken of gewoon wat je het meeste plezier geeft.
Ikzelf gebruik ze doorgaans gewoon voor korting op een volgende set en dan voornamelijk op sets die ik niet zo snel in een andere winkel zie (bijv. exclusief) of waarvan ik vermoed dat ik met mijn punten meer korting eraf kan krijgen dan wellicht ooit ergens met een aanbieding in een winkel. Als een set uiteindelijk wel in een retail winkel beland en daar vervolgens met een actie in de aanbieding komt dan heb ik onder de streep misschien wat Insider punten weggegooid, maar dat was dan blijkbaar de moeite waard
Denk ook aan de QR codes in de instructieboekjes sinds 2018 of zo. Als de set "meedoet" en de QR code nog niet eerder is geregistreerd, dan levert het je 20 punten op. Kan hard gaan als je veel (kleine) sets hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 13-10-2023 16:34 ]
Ik vond de Wonderen van de Wereld set wel een leuke. Vier kleine builds in architecture stijl. Leuk, klein en exclusief LEGO setje. Ik spaar mijn punten dus ook meer om dat soort sets te bestellen als ze uitkomen (had zelf niets met die arcade setjes dus heb ze langs me heen laten gaan). Punt is wel bij die sets dat je ze binnen 60 dagen moet verzilveren (dus bij een andere bestelling bijvoegen, 1 per bestelling).Cergorach schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:07:
Maar ja, je kan natuurlijk ook voor korting gaan. Niks mis mee.
Volgens mij was er vorig jaar met Black Friday een actie. Bonnen van 5 euro voor halve punten. Daar heb ik toen met plezier gebruik van gemaakt.Cergorach schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:07:
Daarom ook nu extra blij met mn dubbele punten van deze week!
roeleboel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:51:
[...]
Er staat ook
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.
Tel gerust het aantal posts maar in de afgelopen paar weken over gedoe met intertoys, waar ondanks talloze topic reports niet op gemodereerd werd...
Op zijn best is moderatie in dit topic inconsequent te noemen.
42erik schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:04:
Een opmerking dat Ali een set al heeft lijkt me toch geen onrust waard? Of moeten we alles daar doodzwijgen?
Ik zette die screenshot louter ter verduidelijking van het woord bricking/bricked.Gim schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:06:
Als Ali in een post noemen niet eens meer magMij staat trouwens bij dat je op Ali wél echte LEGO kunt krijgen, maar dat het dan belachelijk duur is
![]()
(edit: @42erik je was me net voor met reactie)
Ik had dat misschien duidelijker moeten aangeven
Ik heb er een ban voor gehad, omdat ik Ali en Lego vergeleek.42erik schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:04:
Er zijn er hier die nu gaan beweren dat Ali dit van Lego heeft kopieerd........
Maar goed, ik zeg niets.....
Ik ben het wel met je eens

Een ban zelfs? Pas @himlims_ al een ban, jij... In een topic over lego?Versaevel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:09:
[...]
Ik heb er een ban voor gehad, omdat ik Ali en Lego vergeleek.
Er zijn er hier die nu gaan beweren dat Ali dit van Lego heeft kopieerd........
Maar goed, ik zeg niets.....
Ik ben het wel met je eens
Men nemen een plaat multiplex of witte spaanplaat, grootte naar keuze, en vier zwenkwielen. Wieltjes op de hoeken, plaat rol je zo onder het bed van juniorKarp schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:39:
We wilden hier een lego stadje maken maar kon geen plek vinden. Dan maar het grootste dienblad dat we hebben. Maar eigenlijk was die ook wel heel snel vol 😬
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mvg Hans
Dat is er al Hans!Hansw1 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:40:
Beste , ik vernam het gerucht dat er in 2024 een nieuw Lego huis uitkomt , heeft iemand wat meer info
Mvg Hans
https://www.lego.com/nl-nl/product/lego-house-21037
To be serious: Wat bedoel je met 'huis'? Een nieuwe Modular? Ja, die komt ieder jaar. Geruchten zijn dat het een museum wordt. Veel meer nuttige informatie is er momenteel nog niet.
Doe er dan wel een laken op oid als je hem weglegt, want een bed geeft _mega_ veel stofThe Eagle schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:36:
[...]
Men nemen een plaat multiplex of witte spaanplaat, grootte naar keuze, en vier zwenkwielen. Wieltjes op de hoeken, plaat rol je zo onder het bed van junior
nope
Beproeft concept! In de jaren 80 hadden mijn broer en ik een dergelijke constructie onder mijn bedThe Eagle schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:36:
[...]
Men nemen een plaat multiplex of witte spaanplaat, grootte naar keuze, en vier zwenkwielen. Wieltjes op de hoeken, plaat rol je zo onder het bed van junior
Vandaag stuitte ik op iets meer informatie over de nieuwe modularBrammos85 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:58:
[...]
Dat is er al Hans!
https://www.lego.com/nl-nl/product/lego-house-21037
To be serious: Wat bedoel je met 'huis'? Een nieuwe Modular? Ja, die komt ieder jaar. Geruchten zijn dat het een museum wordt. Veel meer nuttige informatie is er momenteel nog niet.
www.bricktastic.nl/lego-i...n-modular-buildings-serie
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Volgens het artikel betreft het een modular van 48 op 32 studs en 4014 onderdelen.Jakkus schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:54:
[...]
Vandaag stuitte ik op iets meer informatie over de nieuwe modular
Dat is ongeveer gelijk aan de Assembly Square (4002 onderdelen), ik ben dan ook benieuwd hoe deze de grootste set zal worden
Ja en 4 van die zwenkwieltjes haal je voor 5 euro bij de Ikea (Rill). Heb er mijn Ivar boekenkasten ook mee op wieltjes gezet:).The Eagle schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:36:
[...]
Ik ben met vakantie nu dus plaatjes opzoeken etc gaat wat lastig hier.
Deze dus:Loader schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:22:
Die nieuwe moduliar doet mij denken aan iemand die de tower bridge had omgebouwd in een museum compleet met skeletten van dinosaurus.
Ik ben met vakantie nu dus plaatjes opzoeken etc gaat wat lastig hier.
https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details
Speciaal voor deze moc paar jaar geleden de Tower Bridge gekocht via mp. De brug moet ik alleen nog steeds afbreken, staat nog in een grote doos opgebouwd, de instructies al wel gekocht.
Je hebt per ongeluk het vinkje bij 'Advanced build' aangevinkt?cherrycoke schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:16:
[Afbeelding]
dit gaat niet helemaal goed geloof ik
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik heb geen plaatje nodig om te weten dat de preorder direct gedaan wordt. Relatief goedkoop, groot en interessant gebouw.Jakkus schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:54:
[...]
Vandaag stuitte ik op iets meer informatie over de nieuwe modular
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 14-10-2023 13:16 ]
/offtopic kom je gewoon een bekende tegen, ik heb vroeger mijn blog nog bij je gehost, zonder achternaamDennis van der Stelt schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:59:
Dit is hoe Sanctum eruit ziet in de stad. Excuses voor rommel, ben bezig ermee ;-)
[Afbeelding]
Maar dat ziet er niet verkeerd uit, ik overweeg om hem toch aan te schaffen, al heb ik nog veel teveel op mijn backlog 🙈
Memories of yesterday, will grow, but never die
Die is wel gaaf, dat is een van de weinige SC's die ik nog niet heb, als Max fan voelt het toch een beetje dubbel!Yonix schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:51:
Laatst mezelf dit setje cadeau gedaan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prima voor op de zaterdagochtend!![]()

[ Voor 99% gewijzigd door gizmokat op 14-10-2023 14:18 ]
Binnenkort met de lego zolder kamer beginnen, mijn kasten zijn nu overvol, slaapkamer staat ook vol met lego sets, en dan nog een grote backlog op zolder, heb nu ruimte gebrek.
:strip_exif()/f/image/RcGuZbxJbGb2ohGZw8xJobWP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0lL60KavyvuMz0x50kpdhJh8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ifpDSZwXfqsKOFvlEJ3cDx9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S5g0uXEhUH6fcEYqB7ebvPIQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1ZUmT79fxcjs60fO1P4b7BtK.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat van het online boekje? In het echte boekje staat het hele plaatje erop in ieder gevalcherrycoke schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:16:
[Afbeelding]
dit gaat niet helemaal goed geloof ik
Hier word de set dinsdag afgemaakt, nu staat er een half schip voor de tv

Gamertag: timmie271
Moet ik voor melding nu de set toevoegen aan mijn wensenlijst (hartje)?
Als een set tijdelijk niet beschikbaar is, kun hem gewoon bestellen. Wordt dan geleverd op het moment dat de voorraad aangevuld wordt.meesje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:37:
Bij de online Lego shop kon je toch vroeger je e-mail adres achter laten wanneer een set niet voorradig is?
Moet ik voor melding nu de set toevoegen aan mijn wensenlijst (hartje)?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
ik ben nu bij stap 456, heb nog 2 en een half boekje te gaan.timmie271 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Is dat van het online boekje? In het echte boekje staat het hele plaatje erop in ieder geval
De status is tijdelijk niet op voorraad. Maar bestellen kan ik deze niet. Ik mis de (oude?) e-mail achterlaten optie._Dune_ schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:02:
[...]
Als een set tijdelijk niet beschikbaar is, kun hem gewoon bestellen. Wordt dan geleverd op het moment dat de voorraad aangevuld wordt.
Zie bijvoorbeeld: https://www.lego.com/nl-nl/product/the-razor-crest-75292
Indien op nalevering dan kun je een set wel bestellen.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 14-10-2023 16:26 ]
Dit is een laatste kans set .. Waarschijnlijk nu gewoon op en dus niet na te bestellen ..meesje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:26:
[...]
De status is tijdelijk niet op voorraad. Maar bestellen kan ik deze niet. Ik mis de (oude?) e-mail achterlaten optie.
Zie bijvoorbeeld: https://www.lego.com/nl-nl/product/the-razor-crest-75292
Indien op nalevering dan kun je een set wel bestellen.
Ben een half bezig geweest met die onderkanttimmie271 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Is dat van het online boekje? In het echte boekje staat het hele plaatje erop in ieder geval

Nu wel gelukt, eest maar eens reperaties uitvoeren
Moet zeggen dat het scheelt dat ik hem samen met m'n broertje in elkaar zet. Met die grote grijze vlakken zagen we het soms ook even niet meercherrycoke schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:30:
[...]
Ben een half bezig geweest met die onderkantkreeg hem echt niet voor elkaar, dis ik zet hem rechtop en er kwamen allerlei stukken vanaf
![]()
Nu wel gelukt, eest maar eens reperaties uitvoeren

3 bolletjes vastdrukken en gelijktijdig ook nog een pin in een flexibele bevestiging drukken. Het geeft wat uitdagingen
Of bedoel je het middelste deel onder de cockpit? Die was ook een drama....
Succes met de reperaties! Wel langer plezier ervan nu
[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 14-10-2023 18:49 ]
Gamertag: timmie271
Je kan voor deze set ook nog tal van alternatieve builds vinden op Rebrickable zoals een Porsche 911 Turbo S of Lamborghini Countach.meesje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:23:
Sinds lange tijd weer eens een Lego set gebouwd: de 10295 Porsche. Mijn allereerste creator expert/icons auto.
Erg leuk om te bouwen. Nu even ter display ergens neergezet. Over een tijdje de targa versie bouwen. Weer even ergens neerzetten. En daarna in de verkoop.
[Afbeelding]
Dat is mij bekend, maar ik vind 1,5 versie wel best.zezke schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:29:
[...]
Je kan voor deze set ook nog tal van alternatieve builds vinden op Rebrickable zoals een Porsche 911 Turbo S of Lamborghini Countach.
https://rebrickable.com/m...ars/10295-bmw-m1/#details
hoi
Hmm, gewoon de schaal aanpassen tot je wel genoeg kwijt kuntKarp schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:39:
We wilden hier een lego stadje maken maar kon geen plek vinden. Dan maar het grootste dienblad dat we hebben. Maar eigenlijk was die ook wel heel snel vol 😬
[Afbeelding]
En anders is met dat beperkte oppervlak laagbouw zoals je nu hebt natuurlijk nooit rendabel. Hup, de hoogte in! Dat Up-huisje gaat vast vanzelf al omhoog
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Bedankt voor het meedenken maar die plek is al bezet 🥲The Eagle schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:36:
[...]
Heel gaaf design voor stoplicht met werkende led lichten
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Zo zie je maar weer.. Zelfs hij, kampt met ruimte gebrek..gamerboy schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:36:
[YouTube: Super Realistic Details: Fully Functional LEGO Traffic Lights - Lego City Update]
Heel gaaf design voor stoplicht met werkende led lichten
[ Voor 5% gewijzigd door DennisZ88 op 15-10-2023 16:20 ]
Maar goed, de Batmobile uit Arkham Knight revisited, hij werkt nog niet helemaal perfect, maar een hoop doet die al wel (en sowieso veel meer dan 8 jaar geleden

Transformeren werkt perfect, rijden goed, brake flaps goed, stuurwiel in the cabine goed, het werkelijke sturen werkt niet helemaal en hetzelfde dus voor de "360 mode" sturing. Zit nog teveel flex in het gedeeltje direct boven de wielen, maar om dat een beetje in de buurt te houden van het "echte" ding, is voor deze constructie gekozen, maar ik zal er toch nog maar eens naar moeten kijken.
Wil je hem in het echt zien? Kom dan naar Lego World
[ Voor 20% gewijzigd door AppieNL op 15-10-2023 17:09 ]
Ik blijf toch wel fan van kleine sets en de simpele bouwtechnieken.

Eind van de middag was ik weer thuis, en nu aan een grotere set begonnen, wie raad welke set het is?

Overigens had ik voor het eerst dat een stukje lego afbrak, dit terwijl ik echt maar heel weinig druk heb gezet. Heb gelijk maar even een nieuwe gekocht bij Lego.

hoi
Ik dacht dat hij op de laatste foto op een jetski zat en achtervolgt werd door een haaiRemy!!!! schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:48:
Men neme de Stuntz Airplane Bike uit de 60342 set.
En maakt er een spacebike van.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik had ook brekende stukjes bij de Destiny's bounty (en m'n eerste incomplete set)ReVision. schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:13:
Gisterenochtend weer even kort tijd om Lego te bouwen, dus maar twee kleine City setjes erbij gepakt.
Eind van de middag was ik weer thuis, en nu aan een grotere set begonnen, wie raad welke set het is?
[Afbeelding]
Overigens had ik voor het eerst dat een stukje lego afbrak, dit terwijl ik echt maar heel weinig druk heb gezet. Heb gelijk maar even een nieuwe gekocht bij Lego.
[Afbeelding]
Wel een geweldige build, hij staat bij mij al jaren prominent in de woonkamer.
dat is balen. Maar weet dat je die gratis kunt nabestellen bij Lego, volgens mij zitten er dan ook geen verzendkosten bij. Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt gelukkig, ik zou zo balen, omdat je dan niet verder kunt bouwen.ReVision. schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:13:
Gisterenochtend weer even kort tijd om Lego te bouwen, dus maar twee kleine City setjes erbij gepakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt. Ik heb ook wel eens een boekje gehad die op sommige pagina's een drukfout had. Gewoon gratis te bestellen zonder verzendkosten.Bint schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
dat is balen. Maar weet dat je die gratis kunt nabestellen bij Lego, volgens mij zitten er dan ook geen verzendkosten bij. Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt gelukkig, ik zou zo balen, omdat je dan niet verder kunt bouwen.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Precies goed geraden haha. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat wanneer hij straks klaar is.mathelicious schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:59:
Ik had ook brekende stukjes bij de Destiny's bounty (en m'n eerste incomplete set)
Wel een geweldige build, hij staat bij mij al jaren prominent in de woonkamer.
Ja ik weet dat ik hem ook gratis kan krijgen, maar omdat ik de set tweedehands heb gekocht en hij ook al 6 jaar oud is dacht ik bestel wel gewoon tegen betaling een onderdeel. Is geen ramp.Bint schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:36:
dat is balen. Maar weet dat je die gratis kunt nabestellen bij Lego, volgens mij zitten er dan ook geen verzendkosten bij. Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt gelukkig, ik zou zo balen, omdat je dan niet verder kunt bouwen.
Het geluk was wel dat dit onderdeel achteraan zit bij het roer die nog met twee andere onderdelen vast zit.
Ik kan dus gewoon door met bouwen en het roer later loshalen als het nieuwe onderdeel binnen is
hoi
- Fabrikant Playmobil zit in slechte papieren en schrapt 700 banen
- Waarom de verkoop van Playmobil wegzakt (terwijl Lego populair blijft)
Beide zijn artikels van een Belgische nieuwswebsite. Ik heb zelf nooit met Playmobil gespeeld als kind,
maar ik vind het minstens even iconisch speelgoed als Lego. En minder concurrentie is nooit goed, dus ik hoop echt dat dit merk niet verdwijnt.
En we zijn weer wat verder:Yonix schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:44:
[...]
Vandaag eindelijk maar eens begonnen aan de LEGO NASA Space Shuttle Discovery (10283).
[Afbeelding]
De Hubble-telescoop was al een erg leuk begin!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/TgCPF8QlRlKq7b3mDO8Hy65R.jpg?f=fotoalbum_large)
NASA Flatbed?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 11% gewijzigd door cherrycoke op 16-10-2023 18:20 ]
Wat jammer om te lezen. Ik had als kind best wat Playmobil sets (en geen Lego) waar veel mee gespeeld is. Kwalitatief goed spul wat ik allemaal nog in huis heb liggen voor de volgende generatie. Als volwassene koop ik Lego voor de bouwervaring en displaymogelijkheden, iets dat ik mis bij Playmobil... Wel haal ik nog met plezier de catalogus in huis (al hebben ze daar niet zo veel aanKapoen schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:47:
De concurrentie van Lego laat het een beetje afweten blijkbaar, dat is wel jammer volgens mij:
- Fabrikant Playmobil zit in slechte papieren en schrapt 700 banen
- Waarom de verkoop van Playmobil wegzakt (terwijl Lego populair blijft)
Beide zijn artikels van een Belgische nieuwswebsite. Ik heb zelf nooit met Playmobil gespeeld als kind,
maar ik vind het minstens even iconisch speelgoed als Lego. En minder concurrentie is nooit goed, dus ik hoop echt dat dit merk niet verdwijnt.
Afgelopen weekend heb ik onderstaand setje minifigures gekocht bij Intertoys. Is dit een oud Legoland setje o.i.d.?
:strip_exif()/f/image/ukYfUMa5ShsbqaVhFZ8NRBWX.jpg?f=fotoalbum_large)
hoe is je spaans portugees?CMilena schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:23:
[...]
Wat jammer om te lezen. Ik had als kind best wat Playmobil sets (en geen Lego) waar veel mee gespeeld is. Kwalitatief goed spul wat ik allemaal nog in huis heb liggen voor de volgende generatie. Als volwassene koop ik Lego voor de bouwervaring en displaymogelijkheden, iets dat ik mis bij Playmobil... Wel haal ik nog met plezier de catalogus in huis (al hebben ze daar niet zo veel aan).
Afgelopen weekend heb ik onderstaand setje minifigures gekocht bij Intertoys. Is dit een oud Legoland setje o.i.d.?
[Afbeelding]
https://www.brickfanatics...ifigure-characters-feb-22
maar bij intertoys? waar dan als ik vragen mag?
Oh! 'Gewoon' BAM dus.leosand schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:48:
[...]
hoe is je spaans portugees?![]()
https://www.brickfanatics...ifigure-characters-feb-22
maar bij intertoys? waar dan als ik vragen mag?
Zoetermeer Oosterheemplein (volgens mij een franchiser). 12,99 per stuk, relatief duur voor BAM. Deze hing er ook:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i9gteQtGIHxgGEPebinBj39L.jpg?f=user_large)
Ik zou het doen!
Ik ga zelf vrijdag en dan kan ik vooraf bedenken of het interessant is, dat scheelt weer impuls aankopen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
ik ga ook vrijdagspok9 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:23:
Mochten er mensen naar Lego world gaan: ik ben benieuwd wat daar te krijgen is bij de ‘factory store’ (10ct per gram).
Ik ga zelf vrijdag en dan kan ik vooraf bedenken of het interessant is, dat scheelt weer impuls aankopen
Aangezien LEGO nog niet eerder een drive-in bioscoop heeft uitgebracht, ben ik er mee aan de slag gegaan voor LEGO Ideas. Mijn Drive-in Cinema project bestaat uit 1100 onderdelen en bestaat uit een snackbar met compleet interieur, een cabriolet, een pick-up truck en een groot scherm. Het lijkt mij een mooie toevoeging voor elke LEGO-stad!
Het scherm kan verwisseld worden voor een smartphone zodat je minifigs kunnen genieten van een film naar keuze. Over minifigs gesproken: hij is iets ouder geworden, maar misschien herkennen jullie de avontuurlijke bestuurder van de cabrio
Ik ben heel benieuwd wat jullie van het project vinden en een stem wordt zeer gewaardeerd!
Stemmen kan op deze pagina: https://ideas.lego.com/pr...55-44b0-8e5c-49bb65d8ff02
/f/image/ujNmD8vSKasQFCh4TOZRMCcL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7gU0NQZggG4wSqHAffIBieaL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8oQHmFThXUo1lLEYir0shuN7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BmnnthRn27A4tR6XLM8jatBh.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door ReVision. op 16-10-2023 20:21 ]
hoi
Sta er met mijn Venetië layout! Mag er helaas niks kopen. Is alleen voor bezoekers 🤷♂️
Oh wat vet! Weet jij dan toevallig of het nou echt op kinderen is gericht, of vooral volwassenen?Barthezz Brick schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:06:
Ik ga de gehele week 🥸
Sta er met mijn Venetië layout! Mag er helaas niks kopen. Is alleen voor bezoekers 🤷♂️
Het is 90% kinderen en de andere 10% is kopen en de Afol/moc hoek bestaande uit een 80 exposanten.Bint schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:09:
[...]
Oh wat vet! Weet jij dan toevallig of het nou echt op kinderen is gericht, of vooral volwassenen?
Verder kun je natuurlijk overal lekker bouwen en wat opdrachten uitvoeren en alles bewonderen wat er staat. Wellicht is het voor andere een 70/30 verhouding.
Als ik er niet zou staan, zou ik er ook niet komen eerlijk gezegd voor alleen de moc hoek/verkoop.
Het is maar hoe kinderlijk jij je voelt 😁
[ Voor 11% gewijzigd door Barthezz Brick op 16-10-2023 22:13 ]
Me 2.... we hebben het onze zoon voor zijn verjaardag gegeven, dus dan moet pa ook wel mee he (vervelend
Ben heel benieuwd, hij heeft er iig al superveel zin in, en ik ga inderdaad ook even kijken of er nog wat leuks te krijgen is of dat het meer een groot uitgevallen kinderspeelplaats is....
van jezelf niet?Barthezz Brick schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:06:
Ik ga de gehele week 🥸
of organisatie? dat vind ik dan best flauw.
ik hik even tegen hoge entree prijs 26 euro en doorverkoop ticket zijn duurder.
Volgens mij kun je 10% korting krijgen met vip punten, dus dat scheelt iets.leosand schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:11:
[...]
van jezelf niet?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Vanuit de organisatie en dat vind ik ook terecht. Wij zijn er eerder en langer. Dan is natuurlijk de toko al leeg geroofd voor de bezoekers er zijn.leosand schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:11:
[...]
van jezelf niet?
Sommige Lego fanaten kunnen zich namelijk niet echt gedragen en denken alleen aan zichzelf. Daarom mag het niet meer. Vroeger mocht het nog wel.

Geen VIP/Insider punten nodig, alleen een VIP/Insider account. Maar je kunt er bij LEGO al geen gebruik meer van maken (uitverkocht). Ik heb geprobeerd er gebruik van te maken en ook netjes de instructies opgevolgd, maar de toegestuurde codes werkten simpelweg niet. Vanuit meerdere hoeken vernomen dat het problematisch was. Via de 'speciale link' naar Ticketmaster kwam het er uiteindelijk gewoon op neer dat je het volledige bedrag mocht betalen (tenzij je al Early Bird gekocht had).WVL_KsZeN schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:16:
Volgens mij kun je 10% korting krijgen met vip punten, dus dat scheelt iets.
Ach ja, zie het zo... door Corona kon je een aantal jaar helemaal niet gaan, dus daar heb je ook weer geld mee bespaard
Via ToyChamp kon je meen ik wel korting krijgen, maar dan moest je wel eerst voor een X bedrag besteden aan speelgoed (niet specifiek LEGO) bij hun in de zaak. Via die weg kon je meen ik ook korting krijgen die je kon toepassen op LEGO World, bovenop reeds bestaande kortingen. Zal het nog steeds wel aan de prijs zijn, maar voor wie toch graag iets wil kopen (voor z'n kinderen natuurlijk) die bespaart iets
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 17-10-2023 08:42 ]
Haha, ant-man als klein figuurRBH schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:44:
Nog meer leaks vwb de Avengers Tower.
[Afbeelding]
Meer: https://www.bricktastic.n...friday-2023-afbeeldingen/
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
De laatste keer dat ik bij Lego World was (voor corona), toen was de 'factory store' nog 6ct per gram.spok9 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:23:
Mochten er mensen naar Lego world gaan: ik ben benieuwd wat daar te krijgen is bij de ‘factory store’ (10ct per gram).
Voor die prijs zijn enkel speciale steentjes nog voordeliger dan Bricklink (voor plates/stenen was het dan al niet meer interessant).
Wil je leuke steentjes vinden, dan moet je er vroeg bij zijn want na een (half)uur zijn vrijwel alle leuke steentjes echt wel weg.
De laatste keer dat ik er was, waren er dus meerdere Bricklink store medewerkers de bakjes met onder andere minifig utils aan het leegroven
De steentjes in de store waren toen overigens ook niet allemaal nieuw, terwijl dit
wel door iedereen werd gezegd. In 1 van de bakken lag namelijk een 1/2 Claas Xerion en in een ander bak
met technic elementen lagen delen v/d Oceaanonderzoeker inclusief geplakte stickers.
Advies: als je hoopt wat leuke steentjes te vinden, zorg dan dat je vroeg bij Lego World bent en ga als eerste direct naar de ''factory store', na 10:30 is het daar echt druk, terwijl de rest van Lego World dan nog (relatief) rustig is.
Ik ga morgen met mijn zoontje van 8, zin in!spok9 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:23:
Vrijdag ben ik er nog een keer met mijn zoontje van 3,5
Ik ben vooral benieuwd naar de Star Wars afdeling en natuurlijk weer lekker veel bouwen.
Cool! Ik kom zeker kijkenBarthezz Brick schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:06:
Ik ga de gehele week 🥸
[ Voor 20% gewijzigd door Marsman83 op 17-10-2023 10:45 ]
Leuk! Enig idee of de sets nog een beetje intressant geprijst zijn? Of gewoon Lego advies verkoop?Barthezz Brick schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:06:
Ik ga de gehele week 🥸
Als je van deze ziet (speciaal in rood), koop er een paar honderd. Die zijn nu ongeveer 2 euro waard. Ik wou de stoelen in 1 van 1:8 supercars naar rood ombouwen, maar daarvoor moest ik 20 van deze onderdelen hebben. Toch maar niet gedaanspok9 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:23:

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Geen idee. De toychamp staat er met een stand.Danielson schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
Leuk! Enig idee of de sets nog een beetje intressant geprijst zijn? Of gewoon Lego advies verkoop?
Ik kom zeker even langs met de cameraBarthezz Brick schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:06:
Ik ga de gehele week 🥸
Thanks, dan laat ik deze lego world schieten, komt ook niet verkeerd uit eerlijk gezegd vwb vrije dagen.Barthezz Brick schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:11:
[...]
Het is 90% kinderen en de andere 10% is kopen en de Afol/moc hoek bestaande uit een 80 exposanten.
Verder kun je natuurlijk overal lekker bouwen en wat opdrachten uitvoeren en alles bewonderen wat er staat. Wellicht is het voor andere een 70/30 verhouding.
Als ik er niet zou staan, zou ik er ook niet komen eerlijk gezegd voor alleen de moc hoek/verkoop.
Het is maar hoe kinderlijk jij je voelt 😁
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked