Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.368.797 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 09:57
meesje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:27:
De Ducati smaakte naar meer. Vandaag begonnen met een nieuwe set. Het is bijna niks wat we gebouwd hebben, maar ik kan er al uren naar kijken. :)

[Afbeelding]
Nog bezig met de duc, maar deze range wil ik ook nog wel als hij in de aanbieding komt

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46
@Versaevel Zou het daar niet mee te maken kunnen hebben, dat de ijsbaan niet meer op voorraad was, en dat daarom je hele bestelling vertraging oploopt?
Het lijkt me wel echt balen! Misschien later eens bellen met Lego, wat er aan de hand is?

[ Voor 22% gewijzigd door Jakkus op 03-01-2021 19:00 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

meesje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:27:
De Ducati smaakte naar meer. Vandaag begonnen met een nieuwe set. Het is bijna niks wat we gebouwd hebben, maar ik kan er al uren naar kijken. :)[/URL]
Vandaag ook met de Defender bezig geweest, een V6 er in gebouwd. Half de aanwijzigingen in dit topic gevolg, half zelf wat verzonnen. Ik was wel blij dat ik al de pimp-my-defender build gedaan had, zo kon ik redelijk eenvoudig de body er af halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnRGgnuK9KZQTJecTqA-fYwvXo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RUjTQN75gG58DspR33rQahVy.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 03-01-2021 19:05 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jakkus
De European Jazz Café is klaar! Het was een hele klus om hem te bouwen, ik was er denk ik wel twee keer zo lang mee bezig als met een gewone modular. Waarschijnlijk ook doordat de steentjes niet gesorteerd waren, misschien moet ik dat de volgende keer toch maar van tevoren doen :p
Maar het is een erg mooi gebouw, met leuke details en interessante bouwtechnieken.
Ik wil later de andere MOC van deze designer nog eens gaan maken, de Book Shop (gemaakt met de onderdelen van de Pet Shop) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipMeiFUp51IwMUZ8POv9n4mkPg8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IViD6K7dY8O5dSiq0RQrXVMt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWL-qwhLMV84oCZJgv4DZ4TBsHg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhcerSXotUHr4toTvmwCxPvS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QebSBUs5mClrG-I1MPiQD--I9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHzUli3MCG1w6Z2GhmtznLDO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-eXwaHS5xjm2dXjnIUjI9f1Rrg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4EFZKxVme4SEc3YVzxwse1s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwwwFtVy6O1rOF-bTUYosIFaa4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KgSoMt4aPNBycy7krrj0RAa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DC5Zq5KAdkqyTpij_YDanWBEtAM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puwvhJSzUh68PulLWRCZgaqz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJPdNQvC1W3WI2l3tG-RiqeMS5s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EA2Cw34QcP0CEkOouJ1GKBls.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gx08EHiqwlvLJiUT_ETQS_uKXq0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9g4X5MwvaUTNLCpGdk3s3Jv2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5N7bBhWLIu_eLpVz4LxRpQQJw3U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgpxB4BW34YW4Xeu9OzgYZwH.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
meesje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Zat ik later ook aan te denken. Je kunt de modular buildings toch ook op (meerdere) grote plates bouwen. En dan inderdaad twee lagen, zodat met de gladde plates (de stoep) net iets hoger komt.
Ik zag in een ander filmpje dat met de nieuwe wegen, de straat best wel smal wordt.
De techniek die ik zelf gebruik om mijn city op te hogen is door gewoon op een baseplate blokjes of plates te leggen en daar een andere baseplate bovenop leggen. Dat kost alleen wel vrij veel steentjes om het stevig te krijgen. Een baseplate die los bovenop de noppen ligt van een andere plate of blokjes is precies evenhoog als een vastgeklite plate. Op onderstaande foto is goed zichtbaar wat ik precies doe als je inzoomt op het stuk met het gat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_bv9p_uqo2VSMQGdK0DPyCVk4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fjk50N5yYiTgC0c0vhSNDj2j.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het nieuwe systeem zou je dus gewoon de roodplates op een baseplate moeten bevestigen, en je modulaire gebouw met baseplate en al los op een andere baseplate moeten leggen waarna de tiles van de stoep evenhoog komen als de weg van de roadplates :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zeehond op 03-01-2021 19:56 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb de afgelopen week mijn 2 pirates of barracudabay sets en het piratenschip weer opgebouwd, het lag al weken/maanden, compleet gedemonteerd, in assortimentsdozen. Maar wat me opviel was dat er nogal wat steentjes gescheurd zijn. En dan vooral 1x1 steentjes en tonnetjes. Ik heb er nu 15 geteld met een scheur in de lengte richting van het steentje(moeilijk op de foto te krijgen). Mijn 35 jaar oude Lego heeft dat helemaal niet, behalve de paar stenen die ik als kind moedwillig heb gesloopt :P .
Nu ik ook wat meer met de oude Lego heb gebouwd, moet ik zeggen dat het er ook wat "anders" uitziet en aanvoelt. De nieuwe Lego "lijkt" veel glaziger, en harder. "Lijkt" omdat er natuurlijk 35 jaar verschil tussen zit, en het misschien wel helemaal niet zo is ;) , maar het viel me op.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:48
water_escape schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Nog bezig met de duc, maar deze range wil ik ook nog wel als hij in de aanbieding komt
De Ducati was mijn ultieme test: is Technic echt iets voor mij? Het antwoord daarop is JA. :)
Op voorhand had ik wel al vast de Land Rover, Bugatti en Sian in huis gehaald. Erg voordelig gekocht bij Amazon met de KWL actie. Mocht de Ducati mij niet bevallen, dan zouden deze sets zonder verlies weer makkelijk verkocht kunnen worden. Nu dus lekker met de Defender bezig, later dit jaar met de andere sets.

Het liefst wil ik het bouwen over zo veel mogelijk (korte) sessies uitsmeren. De Ducati wel in één keer gebouwd. Achteraf wel jammer, maar het was op ‘derde’ Kerstdag vrij slecht weer. ;)

Mijn Technic interesse is wel vnl. auto’s (of motoren). En het liefst wel een zo volledig mogelijke set. Dus incl. versnellingsbak. Echt super jammer dat ze dat niet hebben gedaan bij de witte Porsche en Ferrari. Mijn verwachting is dat er het komende jaar geen complete auto’s worden uitgebracht. Of zal er twee jaar na de Defender nog een soortgelijke set komen? Dus moet het een beetje rustig aan doen met de huidige sets. Zojuist gelezen over de Pimp my Defender guide. En in dit topic ook al gelezen over het vervangen van de 6-in-lijn motor door een V6. Dat zal mij al redelijk wat uitdaging geven.
zonoskar schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:03:
[...]

Vandaag ook met de Defender bezig geweest, een V6 er in gebouwd. Half de aanwijzigingen in dit topic gevolg, half zelf wat verzonnen. Ik was wel blij dat ik al de pimp-my-defender build gedaan had, zo kon ik redelijk eenvoudig de body er af halen.

[Afbeelding]
De pimp guide en V6 worden de uitdagingen als ik door mijn (hierboven genoemde) sets heen ben.
Wellicht daarna ook maar eens verder verdiepen in het pimpen van de Ducati. Op rebrickable wel eentje gevonden, maar daarbij moet je de schokdemper voorzichtig uit elkaar halen. Dat voelt een beetje als oneigenlijk pimpen.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een paar nieuwe MOC's online gezet.
Ik noem ze samen de

BrickDesigner Restroom Collection

deze bestaat uit:Een klein voorproefje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wol5cH7ZRy2zF1kes0z-u09rlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7zO8uMHA3zQ4qbkgG3IyI05B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Npqau3kv4HDpmQ549KvKyGiTAzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VGIYLTMWncknJUCVxtHFBDVh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VypfHkDzDwSpaRqkb2GZyJ9mn0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TCi8qK7zqPrUADvTSMj1QOc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sz2PyZ_fD2S-t8dGbLM01xWbzt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rmbPFPK0ItGqwI5DiCVzh01v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjsXrlRiPs_-1twef_NViWnCbzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9VOk1ovonIpyc322QK4dM6m7.png?f=fotoalbum_large

Dus mocht je nog een wc, urinoir, wc-rolhouder or handdroger nodig hebben in een van je LEGO meesterwerken, dan heb je hier wat voorbeelden. :)

Lijst met steentjes zit er bij, zowel op de webpagina's als in de pdf. De pdf's geven ook per wc/urinoir/etc. aan welke steentjes je nodig hebt en een close-up zodat je kunt zien waar elk steentje zit.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.

P.S. Een kleinere MOC zit nog in het review proces de wc-borsels en ontstoppers.

[ Voor 9% gewijzigd door djwice op 25-01-2021 22:26 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7li6ETk4UIz9YmXPtlwVXPJhyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qw5yuuUAvR0PAjrX6ub08bSL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1URyULIMgLfItBa7hOrrxWwiwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nMRIS8EAFQrG52YasCzXO1D.jpg?f=fotoalbum_large

Best creatieve build :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AppieNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 01:58:
[...]

Mijn probleem met die techniek is dat je dan nog steeds aan uitlijnen bent op een hoekje en dat is niet veel anders dan wat ik nu al doe. Ik ben zo'n "liefst keurig recht in het midden van het paneel" OCD figuur. En die UCS stickers zijn daarvoor een hel. Ik krijg ze nooit in 1 keer goed en zit dus te pielen op een hoekje/zijkant van de sticker, halve sticker lostrekken of "close enough" zeggen. Met de techniek in de video kan ik dus de buitenrandjes als afstandspunten gebruiken en de zijkant van de sticker met afgeknipte bodem in 1x goed plaatsen.
Bij zo'n groot vlak als in de video op Reddit is dit wel een handige methode, maar bijvoorbeeld bij de rode kraan en Defender zijn aardig wat smalle lange stickers die op een 8-15 stud balkje geplakt moeten worden. Daarbij heb ik ook een paar keer flink lopen vloeken, omdat mijn OCD het ook niet recht genoeg vond en ik tegelijk bang was om de stickers te beschadigen.
Ik denk dat ik de volgende keer ook maar de brick seperator methode ga proberen, dan zitten mijn dikke worstvingers in ieder geval niet zoveel in de weg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:12
15 studs lange (smalle) stickers heb ik gelukkig geen ervaring mee, komt wel in de buurt van de UCS sticker hel ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gwystyl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Bij zo'n groot vlak als in de video op Reddit is dit wel een handige methode, maar bijvoorbeeld bij de rode kraan en Defender zijn aardig wat smalle lange stickers die op een 8-15 stud balkje geplakt moeten worden. Daarbij heb ik ook een paar keer flink lopen vloeken, omdat mijn OCD het ook niet recht genoeg vond en ik tegelijk bang was om de stickers te beschadigen.
Ik denk dat ik de volgende keer ook maar de brick seperator methode ga proberen, dan zitten mijn dikke worstvingers in ieder geval niet zoveel in de weg :X
vraag me altijd af hoe dan? zo lastig is dat toch niet een sticker plakken. plak vaak een gedeelte (lange zijden) op een blokje (of brick seperator) hoekjes uitlijnen en plakken. zelfde als screenprotector :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

himlims_ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:40:
[...]

vraag me altijd af hoe dan? zo lastig is dat toch niet een sticker plakken. plak vaak een gedeelte (lange zijden) op een blokje (of brick seperator) hoekjes uitlijnen en plakken. zelfde als screenprotector :)
Die zijn ook kudt. :P

Ik heb gisteren de rode kraan afgemaakt, heerlijke build met mooie technieken en een feilloos mechanisme. Enige stickers die ik geplakt heb, zijn die die nodig zijn om de functionaliteit van de schakelaars enzo duidelijk te maken; de rest heb ik op het velletje laten zitten. Denk dat ik dat vanaf nu vaker ga doen: alleen de noodzakelijke stickers, en de rest lekker niet. Dan zitten ze ook niet storend scheef.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

himlims_ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Een stukje (on)handigheid van mij in combinatie met worstvingers en niet ideaal licht (ik bouw meestal 's avonds met verlichting die meer geschikt is voor gezelligheid dan om te werken) maakt dat ik ook die lange strookjes vaak nèt niet recht plak. Waarschijnlijk valt dat niet eens op als de build eenmaal af is en je er vluchtig naar kijkt, maar net na het plakken vind ik dat super storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bra-Jo schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Ik heb gisteren de rode kraan afgemaakt, heerlijke build met mooie technieken en een feilloos mechanisme. Enige stickers die ik geplakt heb, zijn die die nodig zijn om de functionaliteit van de schakelaars enzo duidelijk te maken; de rest heb ik op het velletje laten zitten. Denk dat ik dat vanaf nu vaker ga doen: alleen de noodzakelijke stickers, en de rest lekker niet. Dan zitten ze ook niet storend scheef.
Stickers zoals die geel-zwart schuine strepen gaan op zich wel nog. Niet noodzakelijk voor enige functionaliteit, maar die zou ik nog net wel plakken met toekomstige sets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:23:
15 studs lange (smalle) stickers heb ik gelukkig geen ervaring mee, komt wel in de buurt van de UCS sticker hel ja :D
Probleem met die grote (SW) UCS stickers vind ik niet eens het recht plakken, maar vooral het voorkomen van luchtbelletjes doordat er toch net een stofdeeltje of wat dan ook onder de sticker is beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:28
Ik vraag me af waarom LEGO stickers op grote tiles niet laat voordrukken, zoals ze bij de streepjescodes voor de Mario-sets hebben gedaan. Of zou dat ook te duur zijn.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afgelopen week de modular 'bookstore' in elkaar gezet, .... wat een teleurstellende build was dat;
- Beperkt interrieur
- Standaard bouwen (weinig snot-nifty dingen)
- Mini figures mweh
- "wat is het verhaal" ontbreekt ook compleet

vond dit de meest zwakke modular die tot nu toe gedaan heb. Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
himlims_ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:43:
Afgelopen week de modular 'bookstore' in elkaar gezet, .... wat een teleurstellende build was dat;
- Beperkt interrieur
- Mini figures mweh

vond dit de meest zwakke modular die tot nu toe gedaan heb. Hoe is jullie ervaring?
Hmmm ja het interieur was een beetje teleurstellend, maar voor mij is nog steeds de bioscoop de grootste teleurstelling. Het is dat ik er de plek voor heb om hem op display te laten staan anders was ie alweer in stukjes verdwenen in de kast.

Mijn favoriet is eigenlijk nog steeds het detective bureau, vind dat zo'n mooi gebouw :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04 08:20
- Beperkt interrieur
- Mini figures mweh

Als allereerste echte modular (3-1 creator semi-modular niet meegerekend) vond ik hem eigenlijk wel leuk! Ook het eindresultaat vind ik erg mooi :) Nu door naar Assembly Square 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
- Beperkt interrieur
- Mini figures mweh

Niet zelf gebouwd maar dochter:
Parisian Restaurant, Grand Emporium, Haunted House & Old Fishing Store (laatste twee niet die serie maar enfin). Daarvan vond ze volgens mij restaurant leukste om te bouwen, gevolgd door de Old Fishing Store; ik denk met name vanwege alle details in die sets. Ook erg mooi eindresultaat. Daarnaast Temple of Airjitzu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 07:17
Jakkus schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:00:
@Versaevel Zou het daar niet mee te maken kunnen hebben, dat de ijsbaan niet meer op voorraad was, en dat daarom je hele bestelling vertraging oploopt?
Het lijkt me wel echt balen! Misschien later eens bellen met Lego, wat er aan de hand is?
Ff gebeld. Volgens lego besteld om 23.59 (dus schaatsbaan), afgerond op 00.03(dus auto)

Krijg ze nu met uitzondering allebei maar omdat schaatsbaan in principe op was, kan het wat langer gaan duren.

Is op zich netjes, alleen moet ik nu wachten totdat ik kan gaan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik wil graag een MOC van rebrickable gaan bricklinken. Ik heb al een wanted list aangemaakt. Gezien veel steentjes in de kleur rood zijn, ga ik voor nieuw. En gezien de verzendkosten, kies ik ook voor winkels in NL. Via de buy optie krijg je te zien bij welke winkel welke (hoeveelheid) steentje te koop zijn. Hoe kan ik nu het makkelijkst achterhalen wat het restant steentjes zie (waarvoor ik dus bij een andere winkel moet shoppen)?
Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@himlims_ Maar is de bookshop echt zo'n teleurstelling of vooral wanneer je hem vergelijkt met andere modulaire gebouwen? Welke heb je eigenlijk al gebouwd; geeft een idee waar de bookshop het tegen af moet leggen. De lat wordt soms erg hoog gelegd door andere sets in een serie.
Viper_4111 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Hmmm ja het interieur was een beetje teleurstellend, maar voor mij is nog steeds de bioscoop de grootste teleurstelling. Het is dat ik er de plek voor heb om hem op display te laten staan anders was ie alweer in stukjes verdwenen in de kast.

Mijn favoriet is eigenlijk nog steeds het detective bureau, vind dat zo'n mooi gebouw :)
Ik heb hem gebouwd na het Parijse restaurant. Dan is de bioscoop inderdaad een heel ander verhaal :) Nu wist ik al dat het een ander verhaal zou worden, dus dan begin je ook anders aan zo'n set qua verwachtingen.Toch voor display doeleinden, van buitenaf, is de bioscoop ook weer niet zó slecht. Alleen het interieur is niet noemenswaardig... en de limo...

Het detective bureau heb ik helaas verkocht, omdat ik ooit besloot niet verder te willen gaan met modulaire gebouwen. Ik denk er nu maar niet teveel over na (oops, just did... |:( |:( ). Gelukkig heb ik nog een mooie Assembly Square staan die heel veel goed maakt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 04-01-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Quiz vraag:

Wie herkent dit onderdeel? Welke set is dat mogelijk? (Zal 30 jaar oud zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oKGvtmS5CAeKkcQQ6dGrN6zxKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrmCIGYweXtPU8hQPvyTZdzG.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:01
water_escape schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:16:
Quiz vraag:

[Afbeelding]
Dat is een moeilijke quiz vraag.

Dat onderdeel is heel veel gebruikt in jaren 80 - 90. Bij auto's.
Of je moet een geintje maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:06:
@himlims_ Maar is de bookshop echt zo'n teleurstelling of vooral wanneer je hem vergelijkt met andere modulaire gebouwen? Welke heb je eigenlijk al gebouwd; geeft een idee waar de bookshop het tegen af moet leggen. De lat wordt soms erg hoog gelegd door andere sets in een serie.
niet:
2.1 10182 - Café Corner
2.2 10190 - Market Street
2.3 10185 - Green Grocer
2.4 10197 - Fire Brigade
2.5 10211 - Grand Emporium
2.6 10218 - Pet Shop

wel:
2.7 10224 - Town Hall
2.8 10232 - Palace Cinema
2.9 10243 - Parisian Restaurant
2.10 10246 - Detective's Office
2.11 10251 - Brick Bank
2.12 10255 - Assembly Square
2.13 10260 - Downtown Diner
2.14 10264 - Corner Garage
2.15 10270 - Bookshop

de petstore wel gedeeltelijk gedaan bij kennis - maar niet in bezit/collectie. De detective en diner vind ik toch wel de leukste. (assembly/garage staan nog in de backlog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:06:
Ik wil graag een MOC van rebrickable gaan bricklinken. Ik heb al een wanted list aangemaakt. Gezien veel steentjes in de kleur rood zijn, ga ik voor nieuw. En gezien de verzendkosten, kies ik ook voor winkels in NL. Via de buy optie krijg je te zien bij welke winkel welke (hoeveelheid) steentje te koop zijn. Hoe kan ik nu het makkelijkst achterhalen wat het restant steentjes zie (waarvoor ik dus bij een andere winkel moet shoppen)?
Hebben jullie nog tips?
als je linkerzijde bij bricklink jouw wenslijst aanklikt; vult ie m aan, vervolgens heb je wanted-items (tap) kun je de onderdelen aan/uit zetten, zie screenshotje van me

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axAzaStdZlRsaVT9dtTkJrb8nnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZpj1XnjAj2ktHbPDHD7xgxN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Quiz vraag:

[Afbeelding]
https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=4212b&in=S

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Lego ideas heeft zijn volgende ronde

https://ideas.lego.com/bl...d1-44ab-855d-68896e332159

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
In principe heb ik alle modulairs behalve de eerste drie zoals benoemd door @himlims_.

Er is nog plek voor 3 modulairs en dan moet er wat uit elkaar gehaald worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dY5u2vLIvMv2iYAbjk4UFUbADr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHFPr9aKCadQiLhId2BqvugN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begin een tekort te krijgen aan ruimte in de computerkamer... luxe probleem.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:22:
[...]

als je linkerzijde bij bricklink jouw wenslijst aanklikt; vult ie m aan, vervolgens heb je wanted-items (tap) kun je de onderdelen aan/uit zetten, zie screenshotje van me

[Afbeelding]
Volgens mij is dat niet wat ik zoek, of ik begrijp het verkeerd.
In mijn wanted list zitten 92 Unique lots. Bij een NL winkel kan ik uiteindelijk 82 in 1 keer bestellen. Hoe kom er ik nu het eenvoudigst achter, zonder alles 1 voor 1 langs te moeten gaan, welke (8) lots ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:45
Quiz vraag:

[Afbeelding]
Eind 80 begin 90 inderdaad.
ben ook met deze sets bezig heb er meerdere in meerdere kleuren hier ook liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
poeh wist niet dat hij zo standaard was.
Ik heb uit die tijd veel van de space (monorail e.d)

Maar heb een doos met losse stukjes nog en geen boekjes meer. Zou een space vliegtuigje kunnen zijn dus.

Ik heb ook onderdelen om een redelijk vierkante witte politieauto te maken met laadbak. Maar kan deze ook nergens vinden zodat ik een nummer en manual heb.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Loader schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Dat is een moeilijke quiz vraag.

Dat onderdeel is heel veel gebruikt in jaren 80 - 90. Bij auto's.
Of je moet een geintje maken?
nee geen geintje :). wist ik niet.
Heb wat losse onderdelen en geen boekjes meer, dus wat is wat :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

QuattroNL

It is I.

- Beperkt interrieur
- Mini figures mweh

Ik heb 'm dit weekend aan m'n vrouw gegeven voor d'r verjaardag.
Zij heeft jaren in een boekenwinkel gewerkt dus ze wilde deze graag hebben ;)

Ze is nu halverwege (ik mag er alleen tandenknarsend naast zitten, het is per slot van rekening haar kado) en we vinden het beiden een leuke build. Ok, van binnen is het wat karig (maar 2 boekenkasten in een boekenwinkel) maar er zitten ook wel wat leuke details in (muizenval, leunstoel).
Maar ok, we zijn niet veel gewend (ik heb alleen het Parijse Restaurant), dat kan ietsje schelen :+

Ik ben al wel stiekum naar de Corner Garage aan het kijken.
Assembly Square lijkt me heel gaaf maar die is niet meer voor weinig ergens te halen (want EOL).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:51
meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:32:
[...]

In mijn wanted list zitten 92 Unique lots. Bij een NL winkel kan ik uiteindelijk 82 in 1 keer bestellen. Hoe kom er ik nu het eenvoudigst achter, zonder alles 1 voor 1 langs te moeten gaan, welke (8) lots ontbreken?
Je moet "Select" doen bij zo'n shop, dan verdwijnen die uit je overzicht.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:32:
[...]

toch maar keertje proberen :+ laat namelijk het restant zien. overigens zal je meestal bij meerdere shops moeten bestellen. of je kiest een shop als afol (betaal je meer per brick - wel breed assortiment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MarkH NL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Je moet "Select" doen bij zo'n shop, dan verdwijnen die uit je overzicht.
Ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb zo’n store geselecteerd (met 78 items). Wordt bovenaan het scherm weergegeven, maar in mijn wanted list staat nog steeds 92 items geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Quiz vraag:

[Afbeelding]
Is ie echt zo donkerrood? De jaren 80 Lego kleur rood was echt wel feller. Heb even met de kleurniveaus van je foto gespeeld, zoiets:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bfg9pZqFRM7GgczMEfYuU3IlfuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o0SUJ8wsVXKekJJVdVGcL5Jd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Helsie op 04-01-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:14:
[...]

Ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb zo’n store geselecteerd (met 78 items). Wordt bovenaan het scherm weergegeven, maar in mijn wanted list staat nog steeds 92 items geselecteerd.
Bij je wanted list waar al je items staan kun je ook gewoon Easy Buy selecteren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderA
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:25
Volgens rebrickable zit deze set in 20 verschillende sets:
https://rebrickable.com/p...derside-no-center-hole/4/
Hopelijk herken je een set die je hebt. Of kun je op basis van andere onderdelen bepalen welke set het moet zijn.

@Helsie, als je de foto's van rebrickable ziet deze er ook donkerder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
sanderA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:25:
Ja, grappig. Heb nog vrij recent oude sets zitten bouwen uit de 80's, dus ik heb het beeld voor mijn gevoel toch helder 'voor ogen' (in geheugen ;-) ) staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 16:02

Zalmanman

So long,

Zalmanman schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:57:
Helaas ontbreken een 6261374 en een 6101254 voor mijn Defender :/ Behoorlijk jammer, maar goed. Je kunt zonder, maar mooi is 't niet. Ik heb Lego een verzoekje gestuurd voor die twee stukjes, hopelijk wordt 't gehonoreerd. Duurt dat normaal lang?
Prins Spuit11 heeft ze teruggevonden in een tas }:O Ding 10x uitgeschud - natuurlijk als m'n partner die tas oppakt valt er van alles uit. Goed, Lego maar gemaild en gezegd dat het niet meer nodig is. De stukjes zijn ook nog niet verzonden, scheelt hen weer tijd en moeite.
Overigens, wat me opviel aan de Defender is dat er geen Black Beams 1x1 (6121485) aan de achterkant van het roofrack zitten, maar wel aan de voorkant. De twee 1x1s die ik over had heb ik daar even in gehangen en dat ziet er imho wel mooier uit. Enig idee waarom ze dat wel aan de voorkant hebben gedaan, maar niet aan de achterkant?

Nog bedankt voor de input m.b.t. de MOC @Joster! Meteen daar maar voor gegaan, exclusief de V6 though. Dat kan later nog, zou ik dat willen. Erg leuke build en fijn dat de PDF gratis is. Wat ik wel een ding vond was dat het kleurverschil tussen interieur en body op de handleiding niet al te best te zien was. Dat kostte soms even wat extra kijken.
Oh, en het stuur recht krijgen was een ramp. Dat ene Double Conical Wheel Z20 1M (6346517) wat aan de stuuras verbindt moet precies juist staan, anders zit je met een 45° gedraaid stuur terwijl je wielen recht staan. Prima voor de oude Defender, niet voor deze nieuwe :P

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Helsie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Is ie echt zo donkerrood? De jaren 80 Lego kleur rood was echt wel feller. Heb even met de kleurniveaus van je foto gespeeld, zoiets:[Afbeelding]
lastig op een beeldscherm. Maar ik denk wat donker idd.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
sanderA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:25:
Volgens rebrickable zit deze set in 20 verschillende sets:
https://rebrickable.com/p...derside-no-center-hole/4/
Hopelijk herken je een set die je hebt. Of kun je op basis van andere onderdelen bepalen welke set het moet zijn.

shit herken niks, maar wel meerdere onderdelen. Ik zal eens wat bij elkaar leggen en op de foto zetten.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
water_escape schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:40:
[...]

nee geen geintje :). wist ik niet.
Heb wat losse onderdelen en geen boekjes meer, dus wat is wat :)
Leg die onderdelen bij elkaar en maak een foto. Er zitten hier mensen die veel lego hebben uit 80 en 90 . En misschien zitten er onderdelen bij die herkenbaar zijn, waar jij misschien niet aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Even wat random blokjes. Kan ook meerdere sets of reserve onderdelen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzbZTVMgiVQmExmWZLjKLG2s9PU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUIzrYczwzpOhFLXKILT9Op2.jpg?f=fotoalbum_large
Loader schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Leg die onderdelen bij elkaar en maak een foto. Er zitten hier mensen die veel lego hebben uit 80 en 90 . En misschien zitten er onderdelen bij die herkenbaar zijn, waar jij misschien niet aan gedacht heb.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 13:52
water_escape schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:21:

[Afbeelding]

[...]
Ik herken een van de blokjes met de politiesticker uit deze set: https://brickset.com/sets/6676-1/Mobile-Command-Unit

En zijn die rode assen met van die demping veertjes erin? Werd dat destijds niet gebruikt bij offroad voertuigen? Of bijvoorbeeld deze? https://brickset.com/sets/6660-1/Hook-Haul-Wrecker

[ Voor 14% gewijzigd door Jemeenthet op 04-01-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

[Afbeelding]

[...]
aan de vleugels te zien zal er waarschijnlijk ook een space set bij zitten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cloud_VII
Grote verrassing uit de doos met oude sets.
Technic uit 1985. Helaas 2 stukjes kapot. Zo'n slangetje en de houder waar hij in zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGENZME6g5eD2iQiFeG4whobrak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENE4X9lprnwR6uE4BtRTPvbM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W16ND2ssyF6F7zSdcL0XRJonw30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCzT7C3zGBbohQ2KcCNL5JV2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:33
Afas schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:42:
[...]
Ben net klaar met het demonteren en grof sorteren van de kraan, dat was ook een forse klus :o

Er zijn zo veel MOC's dat het lastig kiezen is ;) De GBC is denk ik leuk om mee te beginnen, heb nog nooit zoiets gebouwd. Dus als je tips hebt, graag!

Eerst hebben mijn handen nu een dagje rust nodig _O-
Beter laat dan nooit: bij deze GBC kwam ik er pas na het bouwen achter dat het rad niet zo goed tussen de geleidewieltjes klemt. Het kan gebeuren dat een aantal knikkers het rad enigszins uit het lood drukken, en dan wordt het erg moeilijk om de geleidewieltjes weer goed aan te drukken. Na het bouwen is hier niet meer zoveel aan te doen, maar ik heb het volgende aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wD-pOYdmrwWTTPusrWXQpupq0tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyOiqwAmQVj0R13QD12mKT7Y.jpg?f=fotoalbum_large

De twee rode halve bars (1x3) zorgen ervoor dat het rad niet omlaag gedrukt kan worden. Oorspronkelijk had ik er nog een 1x5 halve bar overheen gezet om de rode pins te verankeren, maar dan wordt het geheel te star. De oranje pinnen zorgen ervoor dat de rode pinnen niet eruit kunnen vallen als je het geheel op zijn kop houdt.

Uiteraard is dit netter op te lossen als je vanaf het begin van de build hier rekening mee kunt houden. Verder heb ik de boel nog wat verstevigd en nog wat extra geleiding gebouwd voor de knikkers, maar dat vind je vanzelf uit als je de kinderen ermee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Cloud_VII schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:29:
Grote verrassing uit de doos met oude sets.
Technic uit 1985. Helaas 2 stukjes kapot. Zo'n slangetje en de houder waar hij in zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hey vet! Da's de kleine variant van

Zonder dollen, check eens wat zo'n slangetje kost op bricklink :X Ik moet er ook nog 1 hebben om mijn 8860 compleet te maken. Maar het is wel veel geld voor zo'n klein ding.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Jemeenthet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Ik herken een van de blokjes met de politiesticker uit deze set: https://brickset.com/sets/6676-1/Mobile-Command-Unit

En zijn die rode assen met van die demping veertjes erin? Werd dat destijds niet gebruikt bij offroad voertuigen? Of bijvoorbeeld deze? https://brickset.com/sets/6660-1/Hook-Haul-Wrecker
dat zou kunnen, maar niet zeker of deze ook de rode onderkant heeft.
Zijn dus duidelijk meerdere builds, of gewoon reserve delen, of te veel kwijt geraakt vroeger. (alles waar ik boekjes van heb is reeds weer opgebouwd)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:16

FeaR

In GoT we trust

[Afbeelding]
Lijkt mij een redelijk allegaartje. Het rode raam (links naast de wielen) is volgens mij Fabuland. Verder zie ik niets van die serie op de foto's.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
zonoskar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Hey vet! Da's de kleine variant van
[YouTube: XXL LEGO Go-Kart! | Design & Build | #1 - Mantis Hacks]

Zonder dollen, check eens wat zo'n slangetje kost op bricklink :X Ik moet er ook nog 1 hebben om mijn 8860 compleet te maken. Maar het is wel veel geld voor zo'n klein ding.
Ik zag 't. Denk niet dat ik zo'n slangetje ga kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 11:37
Er zitten aardig wat onderdelen bij van de 6529: Ultra Lite I.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
the___butcher schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Beter laat dan nooit: bij deze GBC kwam ik er pas na het bouwen achter dat het rad niet zo goed tussen de geleidewieltjes klemt. Het kan gebeuren dat een aantal knikkers het rad enigszins uit het lood drukken, en dan wordt het erg moeilijk om de geleidewieltjes weer goed aan te drukken. Na het bouwen is hier niet meer zoveel aan te doen, maar ik heb het volgende aangepast:

[Afbeelding]

De twee rode halve bars (1x3) zorgen ervoor dat het rad niet omlaag gedrukt kan worden. Oorspronkelijk had ik er nog een 1x5 halve bar overheen gezet om de rode pins te verankeren, maar dan wordt het geheel te star. De oranje pinnen zorgen ervoor dat de rode pinnen niet eruit kunnen vallen als je het geheel op zijn kop houdt.

Uiteraard is dit netter op te lossen als je vanaf het begin van de build hier rekening mee kunt houden. Verder heb ik de boel nog wat verstevigd en nog wat extra geleiding gebouwd voor de knikkers, maar dat vind je vanzelf uit als je de kinderen ermee spelen.
ik denk dat ik met deze ga beginnen om te kijken of gbc's me bevallen. Vanavond eerst wat balletjes bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

[...]
dat zijn er twee;dat kunnen er een paar zijn, ik gok;
- https://www.bricklink.com...logitem.page?S=6672-1#T=I ik gok deze
- https://www.bricklink.com...logitem.page?S=6660-1#T=S
- https://www.bricklink.com...talogitem.page?S=6648-1#T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
voske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Er zitten aardig wat onderdelen bij van de 6529: Ultra Lite I.
hele goede vondst. Die moet ik kunnen bouwen zo idd.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
moet ik eens goed bekijken.

De wielen met "vering" heb ik ook en de rode onderplaat. Maar is de rest er nog moet ik eens zoeken in de doos.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Die vleugel en de wielen en de tail komen uit 6529.

En dan idd de police command auto en de 6660.

Er zitten nog wat bij maar dat is niet genoeg om te bepalen.. alhoewel de onderste twee.... is dat lego?

Edit: is blijkbaar al gevonden... de pagina had niet ververst...... spuit 11.....

[ Voor 17% gewijzigd door Loader op 04-01-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/1c4c475e-a1d8-4684-b14f-7a83ed8a5c6b/resize:1600:900/webp

https://ideas.lego.com/pr...comments#content_nav_tabs

heb zon klein vermoedne dat deze er nog wel eens door zou kunnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Voor kormende Ideas ronde moet Lego een keuze maken uit 25 ideeen....

https://bouwsteentjes.inf...e-lego-ideas-review-2020/

De Colosseum en de Politiebureau kun je wegstrepen dus nog maar 23.

[ Voor 20% gewijzigd door Loader op 04-01-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:51
meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:14:
[...]

Na bestellen in je wanted lijst op "Apply order" doen, order selecteren en doorgeven. Bij filter opties heb je ook iets als "Hide items wanted/qty" ofzo (kan nu niet kijken). Die aanzetten en dan de resterende bricks bestellen.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Loader schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:18:

Dat Taekwondo spel kun je ook wel wegstrepen, hoe heeft dat ooit de 10K stemmen kunnen bereiken? Ik vind de garbage truck en de lighthouse wel erg cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik zou het ook raar vinden als Bag End er door komt, An unexpected gathering is nog niet zo lang geleden. Ja, deze is groter, mooier, maar daar blijft waarschijnlijk een stuk minder van over als het een echte set wordt.

Hier heel blij met Gravity Falls poging 2 en Starbug. Ben bang dat die beide niet de eindstreep halen (al is GF poging 1 mislukt omdat de ontwerper bij Lego werkte oid), maar ik kan hopen :D

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online

De architecture variant van het Colosseum heeft toch ook wel wat. En ja, ik heb de grote ook staan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Helsie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:00:
[...]

De architecture variant van het Colosseum heeft toch ook wel wat. En ja, ik heb de grote ook staan. :-)
Alleen heeft Lego Ideas de regel dat je niet verder mag borduren op al bestaande thema zoals Architecture. Dus mensen die toch poging wagen, dat heeft geen zin. Net zoals de Milwaukee Art Museum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

QuattroNL

It is I.

[Afbeelding]
Die onderste 2 rode parts (met het gaatje) is Fisher Technic :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024

Ik heb de rode kraan ondertussen ook af, vooralsnog mijn favoriete set tot nu toe.
Nu nog wachten op de onderdelen voor de mod dat je de 3 kraan functies tegelijkertijd kan doen, even spelen en dan uit elkaar voor een MOC :)

Ik heb alle stickers wel geplakt (voor het eerst). Mede omdat ik via Bricklink voor €1,75 een extra velletje stickers had gekocht :)
Hiervoor was ik er eigenlijk op tegen om ze te plakken (ivm eventueel verkopen), maar nu ik het eenmaal gedaan heb...voelt het wel als iets wat erbij hoort (part of the fun zeg maar). Het goedkoop kunnen scoren van een extra velletje zal er ook mede aan bijgedragen hebben ;)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:41

backupdevice

Boeh!

Ik mag de kraan vanavond verder afbreken zodat ik ook de tweede diff kan uitbouwen en op de juiste manier in elkaar zetten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@meesje Je kunt die winkel aanklikken, en dan 'confirm selection' aanklikken. Vervolgens wordt die winkel toegevoegd aan je winkelmand, en zoekt hij automatisch op de onderdelen die je nog mist.
Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
djwice schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:49:
[...]

Duitsland heeft tot vandaag 16% BTW, vanaf morgen wordt dat weer het normale percentage.
Als je een paar maandjes wacht en een alert op https://www.brickwatch.ne...10280/Flower-Bouquet.html instelt krijg je vanzelf een mailtje als de set met 23% korting wordt aangeboden. :)

Kwam vandaag ook een mooie flower MOC tegen:
[Afbeelding]
ik heb nog even niet gevonden wie hem gemaakt heeft, maar het is een mooie aanvulling de set 10280.
heb je het al kunnen vinden :) ?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 22:38
[...]

Hier ook bezig met rode kraan, doe lekker rustig aan met half uurtje a uurtje per avond. Stickers plak ik nooit, de functies weet ik naar een paar keer wel uit mijn hoofd. Nu zelfs vanaf ipad aan het bouwen.

Mijn laatste sets in de jeugd waren technic sets en de laatste jaren ook telkens technic. Maar in het najaar de Threehouse gebouwd. Ik moet eerlijk bekennen, ik vond de threehouse qua bouwen veel leuker. Nieuwe technieken erin, die kleine details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

Deze vakantie de Land Rover gemaakt... ik vond de stickers plakken en nerve wracking en ben ook niet helemaal tevreden over hoe alles zit, aan de andere kant wel onderdeel van de hele ervaring. Dit was na het ISS mijn eerste echte build, ik vond hem erg gaaf!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:34:
*edit* in de Bonsai Tree review op Brickset zie je de uiteindelijke reden waarvoor je deze set absoluut moet aanschaffen: 100 roze kikkers!
Voor mij eerlijk gezegd een reden waardoor hij nog op de twijfel lijst staat. Ik vind juist dat het wel erg veel op roze kikkers lijkt ipv bloesem.

Het hele idee van roze kikkers vind ik op zich wel geinig, maar dan eerder als ze op hun kop hadden gehangen ofzoiets waardoor je niet gelijk ziet dat het geen bloem maar een kikker is.

Ik wist ook niet dat de kikker een "handtekening" van een bepaalde ontwerper is, maar dat verklaard wellicht wel een paar kikkers in diverse sets (Winter Toy Shop, Brick Bank). Maar met wat zoeken lijkt de Brick Bank wel, maar de Winter Toy Shop niet door hem ontworpen te zijn. Misschien kom ik ooit nog eens achter het verhaal van die kikker onder het dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
water_escape schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:31:
[...]

heb je het al kunnen vinden :) ?
Nee, helaas. Ik heb Google via feedback gevraagd dit te doen voor me, dus ik hoop in een paar dagen betere resultaten met image search.

Ik vermoed wellicht een foto van een boeket in the Lego house.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 11:50
Hallo allemaal,

Namens mijn schoonvader heb ik de volgende vraag;

Hii heeft de liebherr 42100 en er schijnt een alternatieve sneeuwschuiver model van kunnen worden gebouwd,

Iemand hier bekend mee ? En weet wellicht waar je de bouwtekeningen hier van kan vinden?

Als hier simpel weg niks voor is dan horen we het ook graag. Dan hoeven we niet verder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 23:04
Lorenzoaliandro schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:51:
Hallo allemaal,

Namens mijn schoonvader heb ik de volgende vraag;

Hii heeft de liebherr 42100 en er schijnt een alternatieve sneeuwschuiver model van kunnen worden gebouwd,

Iemand hier bekend mee ? En weet wellicht waar je de bouwtekeningen hier van kan vinden?

Als hier simpel weg niks voor is dan horen we het ook graag. Dan hoeven we niet verder te zoeken.
Rebrickable heeft meerdere varianten pistenbully online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

mortael schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Ik heb de rode kraan ondertussen ook af, vooralsnog mijn favoriete set tot nu toe.
Nu nog wachten op de onderdelen voor de mod dat je de 3 kraan functies tegelijkertijd kan doen, even spelen en dan uit elkaar voor een MOC :)
Interessant! Heb je daar een linkje van?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:44:
Ik bekeek net de foto van de nieuwe modular, en toen vielen me al een paar leuke details op aan de gevel. Ik ben benieuwd naar de technieken erachter! Zeker naar die van de zijkanten van de voorgevel van het politiegebouw.
Had je hier al antwoord op gekregen? Het tweede plaatje is in ieder geval de onderkant van een 15573, zie de onderkant op bricklink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Met de Land Rover ben ik nu aanbeland bij afbeelding 70. Even (digitaal) doorgebladerd maar bij afbeelding 88 en verder wordt het spannend. Ik wil de bekende krak voorkomen. Ik had al gelezen dat de digitale handleiding was gecorrigeerd, maar ook niet volledig (tenminste dat staat me bij).

Klopt het dat in onderstaand plaatje de joint (heet dat steentje zo?) met de oranje pijl een kwartslag gedraaid moet worden? Dus dezelfde stand als de andere drie joints?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFc2iqPciB3qf2ghyoV9jpjnVIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0lQ4uh5wJmz9VcXQxCYp8a4w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:28:
Met de Land Rover ben ik nu aanbeland bij afbeelding 70. Even (digitaal) doorgebladerd maar bij afbeelding 88 en verder wordt het spannend. Ik wil de bekende krak voorkomen. Ik had al gelezen dat de digitale handleiding was gecorrigeerd, maar ook niet volledig (tenminste dat staat me bij).

Klopt het dat in onderstaand plaatje de joint (heet dat steentje zo?) met de oranje pijl een kwartslag gedraaid moet worden? Dus dezelfde stand als de andere drie joints?

[Afbeelding]
Voor zover ik het weet (en zelf gedaan heb) is stap 88 in de digitale (pdf) versie correct. Zie ook hier voor een filmpje met uitleg: https://racingbrick.com/2...repair-guide/#be_step8889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 06:50
Ik heb de landrover in de kerstvakantie gebouwd. Nu valt mij op dat je onder de motorkap niet zo actief die 'dingen' (luchters?) ziet bewegen. Dat kan bijna niet kloppen. En dat gekraak waarover @meesje het heeft. Zou dat moeten optreden als je de Landrover laat rijden? Volgens mij klopt er ergens iets niet in mijn build....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
the___butcher schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:32:
[...]

[Afbeelding]

200 knikkers besteld en pdf gedownload dus ik heb komend weekend wat te doen :)
Nogmaals dank voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mortael schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:43:
[...]

Voor zover ik het weet (en zelf gedaan heb) is stap 88 in de digitale (pdf) versie correct. Zie ook hier voor een filmpje met uitleg: https://racingbrick.com/2...repair-guide/#be_step8889
Ik zal het filmpje bekijken.
Stap 88 ziet er overigens duidelijk uit. Stap 89 vind ik verwarrend. In het losse plaatje hebben beide joints dezelfde stand, maar vast aan de rest zie je dat de rechter joint een kwartslag gedraaid is. Wat dus kennelijk ook terug komt in stap 90.
lutj schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:51:
Ik heb de landrover in de kerstvakantie gebouwd. Nu valt mij op dat je onder de motorkap niet zo actief die 'dingen' (luchters?) ziet bewegen. Dat kan bijna niet kloppen. En dat gekraak waarover @meesje het heeft. Zou dat moeten optreden als je de Landrover laat rijden? Volgens mij klopt er ergens iets niet in mijn build....
Hoe staan bij jou de joints?

Edit: de u-joints (sorry ‘u’ vergeten ;) ) moeten goed uitgelijnd zijn. In stap 89 is de uitvergroting dus juist, maar de verdere plaatjes niet. Slordig dat ze in de handleiding stap 89 en 90 niet verder hebben aangepast.

[ Voor 35% gewijzigd door meesje op 04-01-2021 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Net de eerste paar stappen bekeken van de racing brick Defender repair guide en ben blij om te zien dat ik wat ik tot stap 70 gedaan heb goed is. Verder ga ik niet kijken, ik wil geen spoilers. Wellicht wel elke keer achteraf even checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
JeroenE schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:36:
[...]
Had je hier al antwoord op gekregen? Het tweede plaatje is in ieder geval de onderkant van een 15573, zie de onderkant op bricklink.
Nee, ik moet nog even geduld hebben tot de set binnen is.
Ik had ook gezien dat het de onderkant is van dat steentje. Het lijkt me een verrassend gebouw om te bouwen :) De trap schijnt ook een interessante bouwtechniek te hebben, die bouw je zijwaarts als ik het goed heb.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mortael
Volgens mij had ik hem hier nog niet voorbij zien komen, maar hier is de Nederlandse 2021 catalogus te bekijken: https://catalogs.lego.com...we/bc-1hy-2021-nl/?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
mortael schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:37:
Volgens mij had ik hem hier nog niet voorbij zien komen, maar hier is de Nederlandse 2021 catalogus te bekijken: https://catalogs.lego.com...we/bc-1hy-2021-nl/?page=1
Hoe ga ik al die mooie sets ooit kunnen kopen 8)7 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:48:
Nee, ik moet nog even geduld hebben tot de set binnen is.
Ik was even vergeten dat je nu ook de bouwinstructies kan downloaden omdat de set al officieel uit is. Dus als je wil kan je al van te voren spieken hoe het zit met alle andere zaken. Ik ben benieuwd wanneer ik hem daadwerkelijk ga ontvangen. Gelukkig duurt het nog eventjes voor ik jarig ben O-)
De trap schijnt ook een interessante bouwtechniek te hebben, die bouw je zijwaarts als ik het goed heb.
Ja, dat zeggen ze in het promo filmpje meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
mortael schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:37:
Ik vind het adult aanbod best karig:
- Amper nieuwe Architecture sets (en steeds minder niet-skyline sets).
- Veel (te veel) dots/art. Niet interessant.
- Geen Space in verlengde van maanlander en Saturnus raket, ik blijf hopen op een tof Space Shuttle model!

Het bloemenboeket vind ik wel tof in elk geval!

[ Voor 4% gewijzigd door Helsie op 05-01-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 12:16

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Zou de catalogus alle actuele sets moeten laten zien, of is het een selectie? Ik mis best wel wat modellen die nu wel in de winkels staan en waarschijnlijk ook nog wel even blijven staan... hoe moet ik de catalogus interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Helsie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Ik vind het adult aanbod best karig:
- Amper nieuwe Architecture sets (en steeds minder niet-skyline sets).
- Veel (te veel) dots/art. Niet interessant.
- Geen Space in verlengde van maanlander en Saturnus raket, ik blijf hopen op een tof Space Shuttle model!

Het bloemenboeket vind ik wel tof in elk geval!
Het "adult" aanbod is toch altijd karig in zo'n catalogus? Ga maar eens op zoek naar de modulaire gebouwen, diverse IDEAS sets zoals de Piano, winter village thema of iets anders in de nieuwe "18+" (creator expert) reeks. Een grote Ninjago set verwacht ik er ook niet in. De duurdere sets zetten ze er op een paar uitzonderingen, zoals een Liebherr, niet in. Die catalogi zijn vooral gericht op kinderen lijkt me.
vanenkelen schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:16:
Zou de catalogus alle actuele sets moeten laten zien, of is het een selectie? Ik mis best wel wat modellen die nu wel in de winkels staan en waarschijnlijk ook nog wel even blijven staan... hoe moet ik de catalogus interpreteren?
Het is een selectie. Als je alle actuele sets wil hebben dan moet je naar de webshop van LEGO zelf gaan. Kan nog steeds zijn dat er winkels zijn die nog sets hebben die niet meer verkrijgbaar zijn bij LEGO zelf; de beschikbare doch niet actuele sets.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 05-01-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cloud_VII schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:35:
[...]

Hoe ga ik al die mooie sets ooit kunnen kopen 8)7 ;)
Niet. Dat mag duidelijk zijn. Tot alle frustratie aan toe :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:38
Kapoen schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:46:
Een eerste foto van de ideas Medieval Blacksmith set is opgedoken:
[Afbeelding]
In het bronartikel staat een foto van de originele inzending ter vergelijking.
Ik had deze nog niet gezien, maar ben stiekem (als enige in dit topic) best tevreden met het nieuwe ontwerp. De grauwe kleuren van het idee passen misschien bij de middeleeuwen, maar niet zo goed bij Lego. Ook is deze qua budget waarschijnlijk een stuk beter te doen door de lading aan dieren en bedrukte plankjes in te perken. Alleen het dak had van mij zonder die stukjes groen gemogen.

Nu maar hopen dat deze set populair genoeg wordt om in de toekomst wat meer nieuwe Castle sets te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:35:
Net de eerste paar stappen bekeken van de racing brick Defender repair guide en ben blij om te zien dat ik wat ik tot stap 70 gedaan heb goed is. Verder ga ik niet kijken, ik wil geen spoilers. Wellicht wel elke keer achteraf even checken. :)
En stel je maakt al een fout, van fouten kun je leren en leer je de set beter kennen :)
Pagina: 1 ... 32 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .