MdO82 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:31:
Hoe doen jullie dit met Bricklink.
Ik ben nog een beetje zoekende.
Ik heb hier de 8880 staan (die gelukkig de verhuizingen heeft overleefd)
Daarnaast heb ik ook de 8480 (Space Shuttle) oef wat merk je dan dat de tijd snel gaat.
Kan nog herinneren dat ik hem kocht in '96
Maar deze heeft de verhuizingen helaas minder overleefd
Hierdoor mis ik nog wel wat onderdelen.
Maar als ik zoek op bricklink dan zie ik verschillende shops die het ene wel hebben en dan weer zaken niet.
Maar dan betaal je wel telkens verzendkosten (wat natuurlijk logisch is)
Iemand tips hoe dit het beste aan te pakken ?
Recentelijk ben ik begonnen aan het bricklink avontuur. Ik vind het redelijk veel trial&error.
Wat ik gedaan heb tot nu toe:
1. Een wanted list aangemaakt. Dit ging vrij makkelijk. Ik wil namelijk proberen een MOC, gevonden op rebrickable, te bricklinken. Vanuit rebrickable kun je eenvoudig alle steentjes importeren naar een wanted list op bricklink.
2. Vanuit de wanted list kies ik voor Buy all.
3. Er komt dan een lijst met de winkels waar de onderdelen verkrijgbaar zijn. En er is inderdaad geen enkele winkel die al jouw onderdelen heeft.

4. Om te besparen op verzendkosten selecteer ik alleen winkels in NL (middels filter).
5. De Auto select optie bepaalt voor jou de gunstigste bestellingen (dat hoop ik

)
6. Wanneer je klikt op Create carts, zie je uiteindelijk in de winkelwagen wat de extra kosten zijn.
Bij deze laatste stap ging ik van b.v. 39 euro aan steentjes naar 60 euro. Procentueel gezien best een flink bedrag. Dit was trouwens bij conditie 'any'. Als ik de conditie instel op 'new', werd de 39 euro 63 euro. Het totaalbedrag ging van 60 naar 73, maar van twee winkels was er deze keer geen S&H berekend. Dat komt er dus nog bij.
Al met al vind ik het veel gepuzzel. Ik ben ook een beetje aan het spelen tussen de conditie van de steentjes. Niet alle hoeven perse nieuw te zijn, maar de MOC bevat veel rood en lichtgrijs. Als ik me van vroeger herinner zijn dit kleuren die in de zon een ander kleurtje kunnen krijgen. Grijs sowieso, maar rood niet helemaal zeker over.