Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.934 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 23:21
ErikT738 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Ik had deze nog niet gezien, maar ben stiekem (als enige in dit topic) best tevreden met het nieuwe ontwerp. De grauwe kleuren van het idee passen misschien bij de middeleeuwen, maar niet zo goed bij Lego. Ook is deze qua budget waarschijnlijk een stuk beter te doen door de lading aan dieren en bedrukte plankjes in te perken. Alleen het dak had van mij zonder die stukjes groen gemogen.

Nu maar hopen dat deze set populair genoeg wordt om in de toekomst wat meer nieuwe Castle sets te krijgen.
Ik denk niet dat je de enige bent in dit topic die tevreden is over het ontwerp of overweegt om deze set aan te schaffen. Iets met 'silent majority', de soep die nooit zo heet gegeten wordt,...

Zelf zou ik graag eerst heel het resultaat bekijken, we hebben nu slechts één gevel gezien en weten nog niet/of welke minifigs erbij komen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:52
Ik vind hem ook niet tegenvallen. Ik had wel verwacht dat hij anders zou zijn dan het ontwerp, dat is zo met de meeste Ideas-sets die uit worden gebracht. Ik denk dat hij ook wel erg duur geworden zou zijn, als hij was uitgebracht zoals hij in eerste instantie als idea ingediend was. Mij lijkt het een leuke set! Ik ben ook benieuwd wat voor MOCs mensen ermee gaan maken :)

@JeroenE Ik laat me verrassen, ik ga de handleiding denk ik pas bekijken als ik hem ga maken :)
Als jij een bericht van mij quote krijg ik daar geen melding van, gek genoeg

[ Voor 20% gewijzigd door Jakkus op 05-01-2021 12:38 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 07-10 23:21
Over ideas gesproken, er zijn er 25 geselecteerd voor review in de 3e ronde van 2020: overzicht met foto’s op brickset

Als ik mij niet vergis zit er nog één andere review aan te komen voor we de resultaten van deze kennen.

Mijn favorieten:
- Roman Warship
- Classic Castle
- Viking Village

Net zoals de auteur van het artikel op brickset vraag ik mij ook af wat die TX Games inzending precies moet voorstellen en hoe die überhaupt 10000 stemmen heeft gehaald. Het is niet meer dan wat tegels aan elkaar geklikt...

[ Voor 31% gewijzigd door Kapoen op 05-01-2021 12:35 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:03
Gim schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:29:
[...]

En stel je maakt al een fout, van fouten kun je leren en leer je de set beter kennen :)
Haha, dat betekent nog meer plezier van de set. :) (ik denk eerder frustratie ;))

Zelf ben ik geen ervaren (Technic) Lego bouwer, maar de meeste fouten die beschreven worden, komen volgens mij vnl. door onvoldoende kijken naar de plaatjes. Natuurlijk los van fouten in de handleiding. En soms is het niet altijd heel goed zichtbaar. Is het b.v. het grijze of zwarte tandwieltje? Even wat langer kijken, en dan zie je wel verschil. Al met al neem ik lekker de tijd. Mijn zoontje zit me soms op te jagen (hop, volgende bladzijde, hij wil zo snel mogelijk het eindresultaat zien, begrijpelijk hoor voor zijn leeftijd). Maar ik wil alles rustig en aandachtig kunnen bekijken, zowel de plaatjes in de handleiding, maar ook wat ik tot nu toe gebouwd heb. Dat is bij mij ook het onderdeel van het genieten.

Ik merk duidelijk dat Technic echt mijn ding is. Met b.v. het Peperkoekhuis had ik minder plezier. Natuurlijk is dit niet te vergelijken met een modular of een grote Ideas set (zoals Piraten of boomhut), maar het geeft wel een indicatie. Wellicht dat een set als de Mustang of Harley mij ook wel zullen aanspreken, omdat deze deze ook redelijk technisch zijn.

Heel wat anders. Mijn vrouw kwam afgelopen weekend met de vraag of ik de Lego fles (ship in a bottle) leuk vind. Ik lees hierover nu weinig in dit topic, omdat het een heruitgave is en menig liefhebber heeft deze al in huis. Is dit een leuke set om te bouwen? En qua display zou ie zelfs een plekje in de woonkamer mogen krijgen (daar gaat mijn vrouw over ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:45
Kapoen schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:51:
Over ideas gesproken, er zijn er 25 geselecteerd voor review in de 3e ronde van 2020: overzicht met foto’s op brickset

Als ik mij niet vergis zit er nog één andere review aan te komen voor we de resultaten van deze kennen.

Mijn favorieten:
- Roman Warship
- Classic Castle
- Viking Village

Net zoals de auteur van het artikel op brickset vraag ik mij ook af wat die TX Games inzending precies moet voorstellen en hoe die überhaupt 10000 stemmen heeft gehaald. Het is niet meer dan wat tegels aan elkaar geklikt...
Roman Warship zie ik het meeste zitten en is naar mijn idee ook een goede kanshebber. Hoewel ik altijd open sta voor nieuwe Castle sets vindt ik dit kasteel eigenlijk een beetje lelijk. Het vikingdorp ziet er wel aardig uit maar is verder niet heel uniek of bijzonder. De overige sets zijn niet echt mijn ding.

Eerst maar eens afwachten welke van de vorige ronde Lego Ideas uit gaan komen. Stiekem hoop ik er op dat ze wat moois weten te maken van het Heroquest idee, maar dat zal 'm vanwege licenties en een hoge partcount wel niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:53

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Gim schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:57:
[...]
Het is een selectie. Als je alle actuele sets wil hebben dan moet je naar de webshop van LEGO zelf gaan. Kan nog steeds zijn dat er winkels zijn die nog sets hebben die niet meer verkrijgbaar zijn bij LEGO zelf; de beschikbare doch niet actuele sets.
Helder! Ik miste bijvoorbeeld de Apollo en de Krokodil, toch wel modellen met behoorlijk wat aandacht afgelopen jaar en die waarschijnlijk nog wel even in de schappen blijven. Vreemd dat die dan niet in de catalogus staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:04:
@JeroenE Ik laat me verrassen, ik ga de handleiding denk ik pas bekijken als ik hem ga maken :)
Dat doe ik ook, anders ga ik me alleen maar ergeren dat ik hem niet in mijn vingers heb.
Als jij een bericht van mij quote krijg ik daar geen melding van, gek genoeg
ik wel van jou; volgens mij kan je dat niet per gebruiker blokkeren, alleen in zijn algemeen via het belletje (rechtsboven) en dan instellingen
meesje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:47:
Heel wat anders. Mijn vrouw kwam afgelopen weekend met de vraag of ik de Lego fles (ship in a bottle) leuk vind. Ik lees hierover nu weinig in dit topic, omdat het een heruitgave is en menig liefhebber heeft deze al in huis. Is dit een leuke set om te bouwen? En qua display zou ie zelfs een plekje in de woonkamer mogen krijgen (daar gaat mijn vrouw over ;)).
Ik heb de oorspronkelijke niet en de heruitgave wel gezien. Ik vind het idee op zich wel leuk, maar ik weet niet of ik die altijd in de woonkamer zou willen hebben. Dus ik denk dat ik hem nu ook niet ga kopen. Vooral omdat ik al best aardig wat heb en de max die getolereerd wordt begint in zicht te komen.

Dat gezegd hebbende zou ik een set die ik iets minder leuk vind maar de partner juist wel leuk vind om die reden misschien wel kopen. Dan heb je toch een beetje plezier met het bouwen en de partner het plezier van tentoonstellen. Of juist ook door je partner laten bouwen in de "hoop" dat die dan ook zin krijgt in meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
vanenkelen schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Helder! Ik miste bijvoorbeeld de Apollo en de Krokodil, toch wel modellen met behoorlijk wat aandacht afgelopen jaar en die waarschijnlijk nog wel even in de schappen blijven. Vreemd dat die dan niet in de catalogus staan.
Als ze sowieso al genoeg aandacht hebben gehad dan hoeven ze toch ook niet in een catalogus om onder de aandacht te brengen? En zoals al gezegd, er staat wel meer niet in. Het wordt een erg grote catalogus als ze alles erin zetten. Wordt een behoorlijke papier verspilling als ze zo'n boekwerken in de winkel zouden leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Haha, dat betekent nog meer plezier van de set. :) (ik denk eerder frustratie ;))

Zelf ben ik geen ervaren (Technic) Lego bouwer, maar de meeste fouten die beschreven worden, komen volgens mij vnl. door onvoldoende kijken naar de plaatjes. Natuurlijk los van fouten in de handleiding. En soms is het niet altijd heel goed zichtbaar. Is het b.v. het grijze of zwarte tandwieltje? Even wat langer kijken, en dan zie je wel verschil. Al met al neem ik lekker de tijd. Mijn zoontje zit me soms op te jagen (hop, volgende bladzijde, hij wil zo snel mogelijk het eindresultaat zien, begrijpelijk hoor voor zijn leeftijd). Maar ik wil alles rustig en aandachtig kunnen bekijken, zowel de plaatjes in de handleiding, maar ook wat ik tot nu toe gebouwd heb. Dat is bij mij ook het onderdeel van het genieten.

Ik merk duidelijk dat Technic echt mijn ding is. Met b.v. het Peperkoekhuis had ik minder plezier. Natuurlijk is dit niet te vergelijken met een modular of een grote Ideas set (zoals Piraten of boomhut), maar het geeft wel een indicatie. Wellicht dat een set als de Mustang of Harley mij ook wel zullen aanspreken, omdat deze deze ook redelijk technisch zijn.

Ik heb het schip in de fles. Destijds onderhand bij release gekocht. Het schip is redelijk snel gebouwd maar ik vond het zelf wel leuk om te bouwen. Je kunt langer doen over de build door de blauwe water steentjes tellend één voor één erin te doen ;) Qua display mag het er echt wel wezen. Hij staat hier nu trots te pronken in de vitrinekast.

Hier heeft ie korte tijd ter display gestaan wat al heel wat betekent. De rest vertrekt redelijk snel naar andere kamers normaal.

Met de fles onderdelen wel ervoor zorgen dat je de binnenkant niet besmeurd met vingerafdrukken tijdens de bouw. De buitenkant kun je wel afvegen.

Is het een display set voor altijd in de woonkamer? Ik zag iemand dat opmerken. Nee allicht niet voor altijd maar wat wel?! Het is toch juist leuk om af en toe wat te wisselen en wijzigen in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:16
[...]

Ik heb het origineel, staat hier op kantoor. Kreeg veel waardering (van de 50-100 nu per dag 0 - 9 andere collega's hier en we beperken kamer bezoek, dus deze set en wat Architectuur setjes worden nu maar slechts door mij en schoonmakers gezien).
Dus zeker een leuk setje om ergens neer te zetten.

De bouw echter is mij niet bijgebleven. Niks speciaals dus aan. Je bent er ook best snel klaar mee. Voor de bouw is het zeker geen aanrader. Omdat ik 'm had, heb ik 'm maar meegenomen naar kantoor, zodat het geen weggegooid geld was en hier stond ie dus leuk. Binnenkort eens vervangen als mijn winterspullen niet meer in rugzak zitten en er weer lego in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:53

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Gim schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Als ze sowieso al genoeg aandacht hebben gehad dan hoeven ze toch ook niet in een catalogus om onder de aandacht te brengen?
Daar heb je op zich wel een punt ;) . Ik had ze juist vanwege alle aandacht wel verwacht, als een soort showcase, maar inderdaad vanuit commercieel perspectief is dat dan dus juist niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Gim @Goosebirdy Nog even over nadenken, maar ik denk dat ik deze set wel ga doorgeven aan mijn vrouw. Nu nog even kijken of ze ook akkoord is met een Saturn in de woonkamer. Staand neemt ie wel lekker weinig ruimte in. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:16
@meesje de Apollo neemt liggend of staand evenveel ruimte in.... >:)
Liggend kan er niks meer naast, staand kan er geen extra plankje meer boven..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Goosebirdy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:08:
@meesje de Apollo neemt liggend of staand evenveel ruimte in.... >:)
Liggend kan er niks meer naast, staand kan er geen extra plankje meer boven..... :)
Haha je hebt gelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:33
Promobricks meldt dat de vroegere Creator Expert-auto dit jaar een Porsche 911 is die in twee varianten te bouwen is: Targa en Turbo. Hopelijk kloppen de geruchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:20
Lorenzoaliandro schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:51:
Hallo allemaal,

Namens mijn schoonvader heb ik de volgende vraag;

Hii heeft de liebherr 42100 en er schijnt een alternatieve sneeuwschuiver model van kunnen worden gebouwd,

Iemand hier bekend mee ? En weet wellicht waar je de bouwtekeningen hier van kan vinden?

Als hier simpel weg niks voor is dan horen we het ook graag. Dan hoeven we niet verder te zoeken.
Vermoed dat jouw schoonvader naar deze op zoek is: https://rebrickable.com/m...er-42100-b-model/#details

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:47
Politiestation is net binnen gekomen... maar moet eerst de ecto-1 nog afbouwen :p
(En heb ook nog een backlog van andere modulars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:58

QuattroNL

It is I.

BRO-JWE schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:15:
Promobricks meldt dat de vroegere Creator Expert-auto dit jaar een Porsche 911 is die in twee varianten te bouwen is: Targa en Turbo. Hopelijk kloppen de geruchten.
Gaaf!
Met 1485 parts is ie maar net iets kleiner dan de 9111 RSR en net iets groter dan de Mustang.

Laat maar komen! *O*

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Is er iemand die de StarWars Falcon heeft en deze op een statief heeft staan zodat die schuin geplaatst kan worden? Ik zoek een manier waarop hij minder sta-ruimte nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:12
SunnieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:27:
Politiestation is net binnen gekomen... maar moet eerst de ecto-1 nog afbouwen :p
Huh, heb de mijne 01-01-2021 om 1:30u besteld en staat bij mij nog in magazijn.
Of loopt de status op de lego site achter?
Stond/staat er bij jou wel shipped bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
fonias schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Huh, heb de mijne 01-01-2021 om 1:30u besteld en staat bij mij nog in magazijn.
Of loopt de status op de lego site achter?
Stond/staat er bij jou wel shipped bij?
Ja, kreeg gisteren mail dat hij het magazijn verliet. Had hem pas 1 Januari om 11.00 besteld, samen met dat Chinese parkje. Die laatste staat in backorder.
Status van de Lego site loopt overigens ook regelmatig achter, maar dan krijg je wel een mail van dpd dat iets onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:59
@SunnieNL Welke Falcon doel je op? Ik heb zelf de oudere kleinere speel variant en heb daar vanuit rebrickable een stand voor gevonden en die gebouwd met onderdelen via bricklink.
Diegene heeft ook een stand voor de grotere varianten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nicomo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:27
Na Assembly Square (10255) afgelopen jaar gebouwd te hebben en ook de European Jazz Cafe MOC, deze kerstvakantie het Assembly Square in spiegelbeeld gebouwd. Gewoon omdat het kan. Nu ook de cafe corner op de halve baseplate gezet zodat deze zowel links als rechts geplaats kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfWvk0sCOsURlScetDITGRxrL1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i84GpH4idOekaAXPGWhzj0sd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnH5L1FgyBwYroNNJRwNUR2C31w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KY7GUSFmmuzjsT4p72Q3p2nq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 06:12

Maximus

There is no substitute

Eindelijk maar toch! Heel gaaf als dit waarheid wordt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Een andere Porsche dan van de DB5 en Mini gebouwd konden worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:59
Bestelupdates mogen nog steeds niet.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 05-01-2021 17:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SunnieNL
Arunia schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:47:
@SunnieNL Welke Falcon doel je op? Ik heb zelf de oudere kleinere speel variant en heb daar vanuit rebrickable een stand voor gevonden en die gebouwd met onderdelen via bricklink.
Diegene heeft ook een stand voor de grotere varianten.
Ah ja, mijn fout. De grote volwassene set van 2019. De onderste op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaIoifVz2vq_8GxQyF4mp0gJskM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRnTHNwNJRG1cKAAFUbmJoMH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
SunnieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:27:
Bofferd! Ik wacht er met smart op. Heb niks meer liggen om te bouwen. De Ecto komt ook nog vanuit Amazon, maar dat is pas half februari. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:13

Superkiwi

Hoi doei

Jeetje wat een apparaten :D
Ik dacht dat mijn Bugatti op het dressoir al groot oogde...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:59
@SunnieNL
https://rebrickable.com/s...con+stand&search_type=all
Ik heb volgens mij die Dunes, maar denk dat die daarnaast wel beter is. Maar beide hebben hem voor het grotere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
SunnieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:17:
[...]

[Afbeelding]
HOMEY LIFT OFF FALCON

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Haha, Homey was van schrik omgevallen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Jemig wat een apparaten! Size does matter! :+

Ik zou ze graag willen hebben maar heb absoluut geen plek om ze ook maar ergens in het huis te stallen.
De plekken die ik heb zijn al ingenomen door allerlei X-wings, Snowspeeders, SpeedChampions, HP kastelen, locomotieven, Architecture creaties en de Bugatti en LM racer. En dan heb ik m'n Tie Fighter collectie al de deur uit gedaan.
Gelukkig al wel een plek geclaimed voor de Sian >:)

Had ik maar een groter huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
QuattroNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:39:
Jemig wat een apparaten! Size does matter! :+

Ik zou ze graag willen hebben maar heb absoluut geen plek om ze ook maar ergens in het huis te stallen.
De plekken die ik heb zijn al ingenomen door allerlei X-wings, Snowspeeders, SpeedChampions, HP kastelen, locomotieven, Architecture creaties en de Bugatti en LM racer. En dan heb ik m'n Tie Fighter collectie al de deur uit gedaan.
Gelukkig al wel een plek geclaimed voor de Sian >:)

Had ik maar een groter huis...
Ik verschuif dingen heen en weer. Op de plek van de destroyer staat nu het winterdorp.
Ik sluit ook niet uit dat ik de falcon een keer afbreek en ff een jaartje opberg om hem daarna weer op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
mortael schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Ik heb de rode kraan ondertussen ook af, vooralsnog mijn favoriete set tot nu toe.
Nu nog wachten op de onderdelen voor de mod dat je de 3 kraan functies tegelijkertijd kan doen, even spelen en dan uit elkaar voor een MOC :)
Haha dat gaat hier precies zo zijn :)

Ben mezelf alleen behoorlijk aan het kwellen door hem heel traag af te maken, zo heb ik in elk geval langer plezier van het bouwproces :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Joster schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Ben mezelf alleen behoorlijk aan het kwellen door hem heel traag af te maken, zo heb ik in elk geval langer plezier van het bouwproces :P
kraan komt morgen binnen, maar meteen de mod besteld vandaag

Water-Escape

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 06:12

Maximus

There is no substitute

Geen idee of deze al mag:

Afbeeldingslocatie: https://www.eurobricks.com/forum/uploads/monthly_2021_01/FB_IMG_1609855354574.jpg.317ed2828d720d78ff6c1e00cfa91cbb.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
SunnieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Ik verschuif dingen heen en weer. Op de plek van de destroyer staat nu het winterdorp.
Ik sluit ook niet uit dat ik de falcon een keer afbreek en ff een jaartje opberg om hem daarna weer op te bouwen.
bestaat er geen systeem om hem op te hangen? Aan een grote muur in de hal ofzo :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
Weet ik ook niet, maar je was me net voor met plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
water_escape schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:52:
[...]

kraan komt morgen binnen, maar meteen de mod besteld vandaag
Heb je toevallig een bricklink XML? (Mag ook via PM). Dan bestel ik het ook maar meteen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25

backupdevice

No Risk , Full Push

Joster schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Tipje om langer plezier van de build te hebben. Draai de diff om en test de wielen pas aan het einde van boekje 1.

Om dat te herstellen kan die bijna helemaal uit elkaar . Zoals hier dus, maar vervang bijna naar helemaal.

Ga vanavond opnieuw beginnen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Net als de Mustang weer een auto met bewegend stuur. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

@SunnieNL stands bestaan, maar ze kosten wel wat:

Bijvoorbeeld:
https://www.wickedbrick.com/products/display-stand-for-ucs-millennium-falcon-75192?_pos=2&_sid=e2a5462fe&_ss=r

Of deze, kan je de hoek kiezen waarop je hem zet:
https://www.idisplayit.co.uk/stands/2in1-display-stand-for-75192-ucs-millennium-falcon-mk2/

Er bestaat ook een stand gemaakt uit lego zelf (kijk even op rebrickable voor het plan - er zijn shops die deze als pakket aanbieden op bricklink) maar die heeft als nadeel dat de lego na verloop van tijd buigt: deze set is gewoon te zwaar

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Joster schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Heb je toevallig een bricklink XML? (Mag ook via PM). Dan bestel ik het ook maar meteen :)
staat volgens mij op deze pagina op pagina terug.
edit: hier is ie idd: https://rebrickable.com/m...-terrain-crane/#tab_parts

[ Voor 21% gewijzigd door water_escape op 05-01-2021 16:27 ]

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SunnieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:37:
Is er iemand die de StarWars Falcon heeft en deze op een statief heeft staan zodat die schuin geplaatst kan worden? Ik zoek een manier waarop hij minder sta-ruimte nodig heeft...
Ik gebruik deze, en werkt perfect: https://rebrickable.com/m...ium-falcon-75192/#details

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kapoen schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:51:

Mijn favorieten:
- Roman Warship
- Classic Castle
- Viking Village

Het is sowieso hoog nodig om het aantal stemmen omhoog te gooien naar 25.000 ofzo.

Ook weer kansloos nu in deze lijst:
- Colosseum (mooi, maar net een grote uitgebracht)
- Police Station (mooi, maar Lego zelf uitgebracht net)
- Open MRI (ziet er echt niet uit)
- TX Games (??????)
- Automated Garbage Truck (leuk maar ze gaan echt geen nieuwe vuilniswagen uitbrengen met enkel deze feature)

Verder wel redelijke ideeën er tussen. Dit is mijn persoonlijke top 3:
1. Bag End
2. Motorized Lighthouse
3. Classic Castle/Roman Warship

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SunnieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:17:
[...]

[Afbeelding]
Mooie combi. En ik zie net een gerucht langskomen dat er een Death Star komt van 11.000 stenen... Die zal daar mooi bij passen! :-D

Bron: https://www.bricktastic.n...eath-star-verschenen-ucs/

[ Voor 11% gewijzigd door Helsie op 05-01-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:46
Dat Republic Gunship wordt (hopelijk) ook een forse set voor de prijs die ze op bricktastic noemen, heel benieuwd naar wat Lego in petto heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

:9~ _/-\o_ *O*

Must have!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
backupdevice schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Tipje om langer plezier van de build te hebben. Draai de diff om en test de wielen pas aan het einde van boekje 1.

Om dat te herstellen kan die bijna helemaal uit elkaar . Zoals hier dus, maar vervang bijna naar helemaal.

Ga vanavond opnieuw beginnen
_O-

Ik heb de Defender ook grotendeels moeten slopen de eerste keer omdat ik een fout had gemaakt in de versnellingsbak. Toen heb ik het wel in modules kunnen doen.

Daarna heb ik hem wel helemaal uit elkaar gehaald en gesorteerd om de Pimped versie + V6 motor te bouwen :)
water_escape schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:24:
[...]

staat volgens mij op deze pagina op pagina terug.
edit: hier is ie idd: https://rebrickable.com/m...-terrain-crane/#tab_parts
Ohja ik zie nu dat het daar wel klopt inderdaad, bij de compare waar ik altijd start klopte het niet: https://rebrickable.com/s...t=MOC-50785&2-set=42082-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hiermee kunnen we de Fiat 500 snel vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Hiermee kunnen we de Fiat 500 snel vergeten :)
Haha, zowel qua uiterlijk als de techniek. Ook al wilde ik Creator Expert auto's overslaan, vind ik de Mustang en nu deze Porsche toch wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
linkje van pimped v6? :)
Joster schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:57:
[...]

_O-

Ik heb de Defender ook grotendeels moeten slopen de eerste keer omdat ik een fout had gemaakt in de versnellingsbak. Toen heb ik het wel in modules kunnen doen.

Daarna heb ik hem wel helemaal uit elkaar gehaald en gesorteerd om de Pimped versie + V6 motor te bouwen :)

[...]

Ohja ik zie nu dat het daar wel klopt inderdaad, bij de compare waar ik altijd start klopte het niet: https://rebrickable.com/s...t=MOC-50785&2-set=42082-1

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
Dit is de Pimped: https://rebrickable.com/m...up-my-land-rover/#details

De V6 hebben een aantal users in dit topic zelf ingebouwd en ik heb daar op basis van het initiatief van @AppieNL en een XML / Code lijstje van @Gim ook een bricklink bestelling voor gedaan. Vervolgens heb ik er op basis van foto's van beide nog een eigen draai aangegeven om hem in te bouwen, inclusief stuuras en nog wat verdere aankleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
Die Porsche 911 in de Creator Expert (18+ Adult Builders) lijn ziet er ERG goed uit en die gaat 100% zeker in mijn collectie erbij komen! Ben altijd al een Porsche fan geweest, helemaal na het geweldige PC spel "Need for Speed: Porche Unleashed" waarin je door de geschiedenis van Porsche speelt. Heb daarnaast alle auto's in die reeks sinds de VW T1, dus deze mag er sowieso niet in ontbreken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 15:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De V6 voor de Defneder wijst zichzelf eigenlijk. Als je wat extra Lego onderdelen hebt liggen is dat handig, je moet toch al 6 extra cilinders hebben. Ik heb de 42077 afgebroken hiervoor (en voor de pimped Porsche 911 GT3)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Helsie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Mooie combi. En ik zie net een gerucht langskomen dat er een Death Star komt van 11.000 stenen... Die zal daar mooi bij passen! :-D

Bron: https://www.bricktastic.n...eath-star-verschenen-ucs/
Mmm.. een bol is al helemaal lastig ergens kwijt te raken :p
Ligt eraan hoe die er uit ziet. De deathstar die er nu was, vond ik echt helemaal niks.
Maar 11.000 steentjes... de Falcon heb ik al ruim 40 uur over gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
roeleboel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:05:
@SunnieNL stands bestaan, maar ze kosten wel wat:

Bijvoorbeeld:
https://www.wickedbrick.com/products/display-stand-for-ucs-millennium-falcon-75192?_pos=2&_sid=e2a5462fe&_ss=r

Of deze, kan je de hoek kiezen waarop je hem zet:
https://www.idisplayit.co.uk/stands/2in1-display-stand-for-75192-ucs-millennium-falcon-mk2/

Er bestaat ook een stand gemaakt uit lego zelf (kijk even op rebrickable voor het plan - er zijn shops die deze als pakket aanbieden op bricklink) maar die heeft als nadeel dat de lego na verloop van tijd buigt: deze set is gewoon te zwaar
Die van Wicked Brick is wel gaaf, maar ze hebben alle orders naar de EU op dit moment geblokkeerd. Zal eens vragen of een collega van me in de UK hem kan opvangen en verder kan verschepen als gift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
himlims_ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:43:
Afgelopen week de modular 'bookstore' in elkaar gezet, .... wat een teleurstellende build was dat;
- Beperkt interrieur
- Standaard bouwen (weinig snot-nifty dingen)
- Mini figures mweh
- "wat is het verhaal" ontbreekt ook compleet

vond dit de meest zwakke modular die tot nu toe gedaan heb. Hoe is jullie ervaring?
Same here. Ik vond hem vergeleken met Assembly Square en Diner totaal in het niet vallen. Desondanks leuke techniekjes, maar erg karig.
QuattroNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Ik heb 'm dit weekend aan m'n vrouw gegeven voor d'r verjaardag.
Zij heeft jaren in een boekenwinkel gewerkt dus ze wilde deze graag hebben ;)

Ze is nu halverwege (ik mag er alleen tandenknarsend naast zitten, het is per slot van rekening haar kado) en we vinden het beiden een leuke build. Ok, van binnen is het wat karig (maar 2 boekenkasten in een boekenwinkel) maar er zitten ook wel wat leuke details in (muizenval, leunstoel).
Maar ok, we zijn niet veel gewend (ik heb alleen het Parijse Restaurant), dat kan ietsje schelen :+

Ik ben al wel stiekum naar de Corner Garage aan het kijken.
Assembly Square lijkt me heel gaaf maar die is niet meer voor weinig ergens te halen (want EOL).
Probeer dan toch echt Assembly Square te fixen. Of Diner, maar ook EOL zeker?

10273 Spookhuis is ook erg tof. Heel eerlijk zou ik anders dat nieuwe politiebureau doen, maar Corner Garage vond ik beetje tegenvallen ten opzichte van Assembly Square en Diner. Then again, wel leuker dan Bookstore ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:43:
Afgelopen week de modular 'bookstore' in elkaar gezet, .... wat een teleurstellende build was dat;
- Beperkt interrieur
- Standaard bouwen (weinig snot-nifty dingen)
- Mini figures mweh
- "wat is het verhaal" ontbreekt ook compleet

vond dit de meest zwakke modular die tot nu toe gedaan heb. Hoe is jullie ervaring?
Voor wat het waard is, je bent niet de enige die de bookstore teleurstellend vindt. ;)
https://www.brickfanatics...lar-buildings-collection/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Voor wat het waard is, je bent niet de enige die de bookstore teleurstellend vindt. ;)
Valt me wel tegen dat the palace cinema zo laag staat. Vond dat juist wel een leuke en vooral ook mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:54

kaanmijo

Picobello B.V.

QuattroNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Ik heb 'm dit weekend aan m'n vrouw gegeven voor d'r verjaardag.
Zij heeft jaren in een boekenwinkel gewerkt dus ze wilde deze graag hebben ;)

Ze is nu halverwege (ik mag er alleen tandenknarsend naast zitten, het is per slot van rekening haar kado) en we vinden het beiden een leuke build. Ok, van binnen is het wat karig (maar 2 boekenkasten in een boekenwinkel) maar er zitten ook wel wat leuke details in (muizenval, leunstoel).
Maar ok, we zijn niet veel gewend (ik heb alleen het Parijse Restaurant), dat kan ietsje schelen :+

Ik ben al wel stiekum naar de Corner Garage aan het kijken.
Assembly Square lijkt me heel gaaf maar die is niet meer voor weinig ergens te halen (want EOL).
Ik heb Assembly Square anderhalve week terug nog bij Lego zelf besteld. Dus óf ik ben de laatste shipment geweest, óf ze maken 'm nog wel :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Erg grappig. En hoe awful het ook mag zijn; op het bureau naast me staat ie ontzettende nostalgie uit te stralen :)

Al staat ie nu tussen de Sian en de Landrover... Dan zie je wel 30 jaar verschil terug! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Verschil al tussen die auto en de 8880... zou ook een leuke zijn voor een sim, die heeft wel al iets betere banden...

8880 laatst ik denk in een 80% af zijnde staat bij mn ouders opgepikt, de overige 20% zal hier vast wel her en der in bakken liggen.. keer afbreken, poetsen, opbouwen en resterende onderdelen zoeken. Maar eigenlijk moet ik dat ook doen met de rest van mn lego sets :p

Wel vorige week al m'n wintersets afgebroken en per set in een zak gedaan. Verschillende daarvan kunnen ook wel een poetsbeurtje gebruiken, einde jaar maar doen als projectje en dan gelijk weer opzetten voor de kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-10 15:06
Iemand die de logica van Lego snapt, mochten de geruchten waar zijn:

De MF 75192 heeft 7541 parts tegen 850 euro

en de nieuwe Death Star 11000 parts tegen 800 euro....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

meesje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Mooi lijstje en een hoop gebouwen heb ik inmiddels ook.

Dat Assambly Square #1 is klopt wel een beetje. Veel speelse elementen, veel kleurrijke menging van andere dozen en zodoende erg herkenbaar en dan ook veruit de grootste doos van de serie.
Politiestation is onderweg, dus daar heb ik geen idee van.

Maar qua best-of-the rest kan ik me er ook in vinden. Hoe statig de bank ook is, hoe mooi het Parijse restaurant ook is (ik was Parisien) en hoeveel ik ook van boeken houdt, de Detective Office was niet alleen erg kleurrijk, maar ronduit intelligent en speels met smokkeltunnels, geheime plekjes en een briljante pooltafel. Het was misschien een wat rommelig gebouw, maar stiekem eigenlijk de leukste van de serie.

* Delerium wordt nu erg nieuwsgierig naar het politiebureau.
Deze wordt verzonden, zojuist track&trace gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
Loader schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:25:

In de Duitsland is de Falcon 800 als ik me niet vergis, dus dat is een stukje NL heffing. Wellicht is de nieuwe Death Star daar ook weer €50 goedkoper, dan zou het wellicht gewoon aan het soort parts in de set liggen. Grote plates kosten meer dan een hoop klein grut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Het achterspatbord ziet er wel erg uitgeklopt uit. Net alsof ze die hebben overgenomen van de Kever.
Ik ben erg benieuwd naar foto’s uit andere hoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Delerium Ik ben het helemaal met je eens! De Brick Bank vond ik ook erg leuk, met die geldwasserette en de luchtschacht naar de kluis. Die twee winnen het voor mij qua 'verhaal'. En ik vind ze allebei ook erg mooi, de pub in de detective's office, en het kantoor van de detective zelf, bevatten superleuke details. Maar persoonlijk vind ik het parisian restaurant nog wel echt de mooiste van allemaal.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:00
Hoe doen jullie dit met Bricklink.
Ik ben nog een beetje zoekende.

Ik heb hier de 8880 staan (die gelukkig de verhuizingen heeft overleefd) *O*
Daarnaast heb ik ook de 8480 (Space Shuttle) oef wat merk je dan dat de tijd snel gaat.

Kan nog herinneren dat ik hem kocht in '96 _O-

Maar deze heeft de verhuizingen helaas minder overleefd ;(

Hierdoor mis ik nog wel wat onderdelen.
Maar als ik zoek op bricklink dan zie ik verschillende shops die het ene wel hebben en dan weer zaken niet.
Maar dan betaal je wel telkens verzendkosten (wat natuurlijk logisch is)

Iemand tips hoe dit het beste aan te pakken ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Mijn vrouw is helemaal los aan het gaan op de Modulars. Police Station is onderweg, Cafe Corner is al gebricklinked en klaar, Green Grocer is als Tan Grocer ook af. Book Store vond ze wel aardig, die set was natuurlijk ook wat goedkoper dan andere sets. Palace Cinema heeft ze nieuw voor 250 nog ergens opgepikt. Ik wou die vroeger nooit kopen en vind dat ik toen gelijk had. De limo is gewoon lelijk, de facade van het dak is incl. toren gewoon open aan de achterkant, heeft stickers en alles is gewoon maar meh afgewerkt.

Ze kan het niet uitstaan dat ik er nog een stuk of 5 MISB heb staan. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Even op rebrickable rond gekeken en kwam dit b model tegen van de 42108.
https://rebrickable.com/m...8-roll-off-truck/#details
Zeer indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kwam een hele gave MOC tegen op Lego Ideas:

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/71036e0e-3260-488f-ba06-13073869070a/resize:800:450/jpeg

De vuilnisemmer wordt met 1 draaiknop omklemt, opgepakt en geleegd, terug gezet en los gelaten.

Vernuftige tandwiel oplossing. Mocht je hem niet gezien hebben, zeker de moeite waard om het mechanisme even na te bouwen.
De video laat meer in detail zien hoe dat werkt.

Als bonus zie je heel even een grijze afval container met klep in beeld, ook leuk om na te bouwen. ;)

Edit: ik zie nu pas dat de bouwinstructie in de updates zit, incl. update voor een achter lader en de grijze container, en hoe je die aan een bestaande set toevoegd en met welke steentjes!

[ Voor 22% gewijzigd door djwice op 06-01-2021 16:39 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ben wel benieuwd of we die set gaan zien. Lijkt wel heel erg op een city set waar we regelmatig een vuilniswagen zien

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zeehond schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:09:
Ben wel benieuwd of we die set gaan zien. Lijkt wel heel erg op een city set waar we regelmatig een vuilniswagen zien
Geen idee, het is wel een super vet mechanisme wat niet veel geld in steentje kost om te produceren.
En hij heeft bekende gezichten achter zich gekregen, dus zou wel gek moeten lopen als het niet zo is. Bovendien worden er van die kleine sets vele malen meer verkocht. Dus wellicht juist een hele goede deal, gemaakt door vader en zoon. Nog een mooi verhaal er bij. Verkoopt denk ik als een trein.
Deze kleine set heeft technieken die normaal in grotere sets pas zitten toch?

Dat vind ik juist mooi, compacte ontwerpen met vol met vernuftige doch simpel te snappen functionaliteit.

Ik zie dat ze in hun update een 'patch' hebben voor set 4432, zodat ie ook de vuilnisbak oppakt.

Tot nu toe kwam het bij Lego zelf niet verder dan de techniek in set 60118

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/60118-1.png

dus dit is zeker een hele verbetering :)

[ Voor 27% gewijzigd door djwice op 05-01-2021 23:49 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
MdO82 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:31:
Hoe doen jullie dit met Bricklink.
Ik ben nog een beetje zoekende.

Ik heb hier de 8880 staan (die gelukkig de verhuizingen heeft overleefd) *O*
Daarnaast heb ik ook de 8480 (Space Shuttle) oef wat merk je dan dat de tijd snel gaat.

Kan nog herinneren dat ik hem kocht in '96 _O-

Maar deze heeft de verhuizingen helaas minder overleefd ;(

Hierdoor mis ik nog wel wat onderdelen.
Maar als ik zoek op bricklink dan zie ik verschillende shops die het ene wel hebben en dan weer zaken niet.
Maar dan betaal je wel telkens verzendkosten (wat natuurlijk logisch is)

Iemand tips hoe dit het beste aan te pakken ?
Recentelijk ben ik begonnen aan het bricklink avontuur. Ik vind het redelijk veel trial&error.
Wat ik gedaan heb tot nu toe:
1. Een wanted list aangemaakt. Dit ging vrij makkelijk. Ik wil namelijk proberen een MOC, gevonden op rebrickable, te bricklinken. Vanuit rebrickable kun je eenvoudig alle steentjes importeren naar een wanted list op bricklink.
2. Vanuit de wanted list kies ik voor Buy all.
3. Er komt dan een lijst met de winkels waar de onderdelen verkrijgbaar zijn. En er is inderdaad geen enkele winkel die al jouw onderdelen heeft. ;)
4. Om te besparen op verzendkosten selecteer ik alleen winkels in NL (middels filter).
5. De Auto select optie bepaalt voor jou de gunstigste bestellingen (dat hoop ik ;))
6. Wanneer je klikt op Create carts, zie je uiteindelijk in de winkelwagen wat de extra kosten zijn.

Bij deze laatste stap ging ik van b.v. 39 euro aan steentjes naar 60 euro. Procentueel gezien best een flink bedrag. Dit was trouwens bij conditie 'any'. Als ik de conditie instel op 'new', werd de 39 euro 63 euro. Het totaalbedrag ging van 60 naar 73, maar van twee winkels was er deze keer geen S&H berekend. Dat komt er dus nog bij.

Al met al vind ik het veel gepuzzel. Ik ben ook een beetje aan het spelen tussen de conditie van de steentjes. Niet alle hoeven perse nieuw te zijn, maar de MOC bevat veel rood en lichtgrijs. Als ik me van vroeger herinner zijn dit kleuren die in de zon een ander kleurtje kunnen krijgen. Grijs sowieso, maar rood niet helemaal zeker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 15:28

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Joster schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:34:
[...]

Dit is de Pimped: https://rebrickable.com/m...up-my-land-rover/#details

De V6 hebben een aantal users in dit topic zelf ingebouwd en ik heb daar op basis van het initiatief van @AppieNL en een XML / Code lijstje van @Gim ook een bricklink bestelling voor gedaan. Vervolgens heb ik er op basis van foto's van beide nog een eigen draai aangegeven om hem in te bouwen, inclusief stuuras en nog wat verdere aankleding.
Ik zal wel kippig zijn, maar ik heb de posts van @AppieNL en @Gim doorgelopen maar kon geen link vinden naar een XML / Code lijstje. Heb jij die voor mij. De 42110 is mijn tweede Technic Lego set. Mijn eerste set is de 854 :D. Sowieso is mijn oude lego zo'n 40 jaar oud.

Ik heb met de kerstdagen de 42110 afgebouwd maar ga deze de komende weken opnieuw bouwen. Ik heb al wat extra onderdelen in de bestelling staan om wat MOCs toe te passen maar heb dus niet echt reserve onderdelen. Vandaar dat een lijstje met benodigheden voor de V6 mij wel gaat helpen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Waar bestellen jullie de verlichtingsets voor de technics. Zie veel verschillende plekken, maar is nu een goede?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Loader schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:25:

Hoe LEGO de uiteindelijke winkelprijs van sets bepaalt is nog wel een beetje black-box voor ons consumenten. Sets met licenties zoals Star Wars of Harry Potter zijn meestal wel duurder dan even grote sets zonder licentie (bv. Ninjago of City). Het vaak gehanteerde "prijs per blokje" gaat tot op zekere hoogte wel op, maar zoals al genoemd: grote onderdelen zoals flinke plates zijn veel duurder dan kleine 1x1 plates en 'cheese slopes'. Heeft een set heel veel 1x1 plates dan geeft dat een relatief lage "prijs per blokje".

Vergelijk bv. de UCS Millennium Falcon met de UCS Imperial Star Destroyer:
75192 - 7541 onderdelen - €800 (DE prijs) --> 10,6 cent per onderdeel
75252 - 4784 onderdelen - €700 (NL en DE prijs) --> 14,6 cent per onderdeel

Een ander criterium zou kunnen zijn: prijs per gewicht.
75192 = 13.150 gram --> 6,1 cent per gram LEGO
75252 = 12.480 gram --> 5,6 cent per gram LEGO

Deels zal LEGO ook gewoon kijken wat marketingtechnisch een goede prijs zal zijn. Oftewel: hoeveel dozen ze per prijsniveau zullen verkopen en hoe ze maximale winst kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
ma9ma schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Ik zal wel kippig zijn, maar ik heb de posts van @AppieNL en @Gim doorgelopen maar kon geen link vinden naar een XML / Code lijstje. Heb jij die voor mij. De 42110 is mijn tweede Technic Lego set. Mijn eerste set is de 854 :D. Sowieso is mijn oude lego zo'n 40 jaar oud.

Ik heb met de kerstdagen de 42110 afgebouwd maar ga deze de komende weken opnieuw bouwen. Ik heb al wat extra onderdelen in de bestelling staan om wat MOCs toe te passen maar heb dus niet echt reserve onderdelen. Vandaar dat een lijstje met benodigheden voor de V6 mij wel gaat helpen.
Je hebt DM voor mijn bestellijst van de V6 voor de 42110 op basis van de foto's van Appie en Gim in dit topic. De XML voor de pimped versie is goed van Rebrickable af te halen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ma9ma schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Ik had de XML via PM verstuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@MdO82 Er zijn ook nog andere sites. Bijvoorbeeld www.brickscout.com. Zelf heb ik wel eens losse onderdelen besteld op www.toypro.nl. Daar kun je ook aangeven of ze een mail sturen als bepaalde items weer op voorraad zijn. Je zou kunnen kijken hoe ver je daarmee komt. Of inderdaad op Bricklink kijken of je alle onderdelen bij twee winkels uit Nederland kunt bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZUkEY_qaPPUxudNMAJb6CKdbN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B13sbjjbJJJBRQ0PvdINH2zL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0o3yLXmd7mcFQWvCM5i9Cw6AXlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHuomMwWNTgrUb811p6jl1DV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5SxnuXU_HxWaYwOy1nW4Ib0cU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZ6YCVKfuaWh7hO03hrrLKZS.jpg?f=fotoalbum_large

zit best leuk in elkaar; middels kleine 'modulaire' 16x16(?) tiles bouw je de mosaique, positief verrast met result

straks maar weer verder met de piano - 2020 was ruk, maar best goed lego jaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 06-01-2021 11:04 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 15:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik stoor me enorm aan die 'X' op zijn voorhoofd...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:40
Ik dacht op die laatste foto dat het Harry Potter was :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:37

RBH

zonoskar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:22:
Ik stoor me enorm aan die 'X' op zijn voorhoofd...
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/221/868/cannot_be_unseen.jpg

Wel gaaf verder! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
Laat ik mij hier ook eens melden. Het zien van de 10265 Mustang set heeft mij uit de Dark ages getrokken! Deze kerstvakantie besteld en in elkaar gezet, wat een gaaf ding. En zo ben je, na ruim 20 jaar, ineens weer hooked. Inmiddels via bricklink en amazon al diverse extra steentjes besteld om wat veranderingen aan de voor- en achterkant van de auto door te voeren. heerlijk puzzelwerk..

De 42082 All terrain kraan inmiddels ook nog voor een nette prijs besteld, voordat deze écht niet meer te vinden is. Gave build en een paar gave Moc's beschikbaar. Daarnaast ook een investering om met deze parts en aanvullen een moc hypercar te maken. Ook zin in! Wel even wachten, want het idee is dat ik die dan voor mij verjaardag krijg, dat duurt nog tot de zomer, een les in geduld..

En dan begint het wel te kriebelen. De bloemen ga ik denk ik ook maar bestellen, en geef ik aan mijn vrouw voor Valentijns of moederdag. Papa krijgt vervolgens de bonsai wel weer voor vaderdag. En dan kijk ik nu al met smart uit naar de introductie van de Porsche 911. Wat een feest. Mijn zoon heeft best wat Lego, maar speelt er amper mee. Doordat ik nu fanatiek ben, begint hij zijn Technic ook wat meer te waarderen. Mooi, want dan heeft papa wat vaker een excuus om e.e.a aan te schaffen. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Helaas. De 130 euro Ghostbusters auto deal van Amazon gast bij mij niet meer door. Ze blijken niet te kunnen leveren. Ze hebben wel 2 maanden op mijn centen mogen passen... Naja troost is dat de rente ook voor hun laag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

HBSVDK schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:20:
Helaas. De 130 euro Ghostbusters auto deal van Amazon gast bij mij niet meer door. Ze blijken niet te kunnen leveren. Ze hebben wel 2 maanden op mijn centen mogen passen... Naja troost is dat de rente ook voor hun laag is.
Daarom ook betalen via credit card, dan wordt het bedrag pas afgeschreven als het geleverd gaat worden.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
Die vlieger gaat niet altijd op, althans, Google haalde het bedrag wel van mijn CC maar leverde uiteindelijk niet. Twee maand op mijn geld kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Ik kreeg net hetzelfde bericht. Bummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Helaas, ik kreeg ook hetzelfde bericht. :'( Nou ja, gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 06-01-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Haay schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:14:
[...]

Helaas, ik kreeg ook hetzelfde bericht. :'( Nou ja, gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen.
Had het fijn gevonden als ze een optie hadden aangeboden. Of nu geld terug of langer wachten. Had ik er wel voor over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-10 15:06
Ik was er al bang voor dat het geannuleerd zou worden vooral omdat het bij lego steevast op naleveren of tijdelijk niet op voorraad staat.

Als lego hiermee al problemen heeft, dan kunnen ze moeilijk leveren aan amazon.

Net zoiets met de bonsai boom en de boeket bloemen, ik denk dat hier hetzelfde gaat gebeuren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Loader schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:25:
Ik was er al bang voor dat het geannuleerd zou worden vooral omdat het bij lego steevast op naleveren of tijdelijk niet op voorraad staat.

Als lego hiermee al problemen heeft, dan kunnen ze moeilijk leveren aan amazon.

Net zoiets met de bonsai boom en de boeket bloemen, ik denk dat hier hetzelfde gaat gebeuren .
vrienden van me werken bij de lego fabriek in hongarije; zij hebben daar veel gedoe gehad met corona, dorpen die afgesloten waren omdat bussen neit reden. Ik verwacht dat dit meespeelt in de matige voorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:31
himlims_ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:29:
[...]
vrienden van me werken bij de lego fabriek in hongarije; zij hebben daar veel gedoe gehad met corona, dorpen die afgesloten waren omdat bussen neit reden. Ik verwacht dat dit meespeelt in de matige voorraden.
Er zijn volledige Lego fabrieken gesloten (geweest?).

Bij Brickwatch krijg ik nu ook meer en meer partijen die offline gaan (lees: hele site sluiten),
of geen traffic mee willen, geen voorraad meer hebben etc. Veel meer dan in lockdown 1 van (vorig) voorjaar, toen waren het een handjevol partijen. Nu veel meer.

Zelfs Amazon heeft aangegeven niet meer in de email-alerts te willen worden opgenomen, dus gaat het nog wel even duren voordat alles weer een beetje normaal/op voorraad is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meer dat personeel niet naar het werk kon komen omdat bepaalde buslijnen niet reden. kan me voorstellen dat je een x percentage van personeel noodzakelijk is om productie te kunnen draaien. als vervolgens een groot gedeelte fysiek niet naar werk kan komen ... loopt productie achter. weet niet hoe dat bij andere productie centra is verlopen, maar voor hongarije kan ik je zeggen dat dit speelt.

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 06-01-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:25

Poekie McPurrr

Mreoww~

En hoewel wij het graag anders zouden zien zal het personeel van Lego nou niet echt als "essentieel" gezien worden dat ze zich mogen verplaatsen (voor zover daar sprake is van een lockdown/verplaatsingsverbod..)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Poekie McPurrr schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:57:
En hoewel wij het graag anders zouden zien zal het personeel van Lego nou niet echt als "essentieel" gezien worden dat ze zich mogen verplaatsen (voor zover daar sprake is van een lockdown/verplaatsingsverbod..)
reisbeperkingen lijken daar minimaal - maar als de buschaffeur ziek is, rijdt er al snel geen bus :+ ook al 2x mijn vlucht gemist daardoor (weet inmiddels dat 6uur vooraf vliegen moet vertrekken richting vliegveld)

on topic; iemand die nieuwe straten al in gebruik?

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 06-01-2021 14:31 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .