Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 294 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.370.913 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
DistractedBldr schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:
Hoi allemaal!

Ik ben de ontwerper van The Snack Shack op Bricklink's Desiger Program.

De set bevat 548 onderdelen en is geïnspireerd op een foodtruck die ik heb bezocht in Key West (Florida). Aan de binnenkant vind je o.a. een frituur met afzuigkap, een koelkast en een aanrecht met milkshake-machine en een contact-grill. De "trailer" is makkelijk van de bodemplaat af te halen en past daardoor in elke LEGO-stad.

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en een stem op Bricklink wordt uiteraard zeer gewaardeerd! _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk dat deze er door is, mooi klein setje wat waarschijnlijk ook niet te veel gaat kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:43
De X-wing is binnen, samen met alle goodies. Nu nog een plek zoeken. Het begint aardig vol te raken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StjEOARHlzbRr1R8hiV_tdAVL10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4OwUsBh7jKviHeFriXrlokG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door TimFelten op 09-05-2023 09:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• DistractedBldr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-04 15:16
Dank allemaal! Stiekem toch wel een jongensdroom die uitkomt zo. Kijk er erg naar uit om samen met Bricklink te werken aan een definitieve versie. Ik zal jullie op de hoogte houden ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:44
De nieuwe Ninjago City set

https://www.bricktastic.n...njago-71799-city-markets/

Hmm, heb er nu beter naar gekeken.
Maar ik vind deze wat minder. Alsof het wat gehaast ontworpen is.
Het lijkt net niet te passen.. ik kan mijn vinger er niet op leggen.

De eerste was veel meer gedetailleerd.

[ Voor 51% gewijzigd door Loader op 09-05-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
EPIC nu moet ik wat modulars af gaan breken anders past het niet meer :(

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:33
vhal schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:50:
Sommigen kennen deze ‘set’ wel, het is een educatieve LEGO set van een MRI-scanner. Nou ja, technisch gezien is het eerder een CT-scanner gezien de bewegende deel binnenin maar dan is de gantry weer aan de grote kant.
Deze set was aangetroffen in een kast op het werk en schijnbaar was deze al in elkaar gezet. Helaas zijn er een aantal minifigs gesneuveld en bleek de gantry van de scanner ook verkeerd om te staan. Verder blijkt het bedieningspaneel een krant te zijn :P

Echt veel meer informatie kan ik er niet meer over terugvinden, een handleiding is niet te vinden behalve enkele MOC’s en ik heb het idee dat er ook een versie is met 2 deuren? In ieder geval, op zich is het wel een grappig geheel maar m.i. een beetje simpel qua build. De dikke bodemplaat is ook wel typisch maar de kamers zijn wel separaat los te halen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien gaat het niet om echte Lego maar de imitatie uit China te koop bij ome Ali
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=qEsEGMlAcwA1

Ze lijken toch door Lego zelf gemaakt te zijn.
https://www.lego.com/ro-r...o-foundation-donation-mri

[ Voor 3% gewijzigd door gielie op 09-05-2023 13:10 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 23:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

JoeZuCK schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:04:
Die 375 inzendingen, voor de nieuwe Bricklink Designer Program, zou early may gereviewed worden (waar er dan 5 uit worden gekozen), maar als ik de time-line bekijk, kan het deze hele maand nog wel duren. Ben benieuwd welke 5 eruit komen. Hoop zo op een Western setje aangezien ik de Saloon uit een eerdere Bricklink Design program al heb.
En ja hoor! _/-\o_ (hoewel ik de Sheriff's Office van dezelfde maker nog iets leuker vond).

Overigens zijn alle 5 de designs mooi. Mountain Fortress en de General Store komen er sowieso. Toevallig heb ik het andere kasteel die SleeplessNight gemaakt heeft (niet door LEGO uitgebracht) ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfKRYLJuWNrYnTtoOdxhwDBLWlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JxyLbfxA994uNAkwbcoihG9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 09-05-2023 14:53 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is weer iemand creatief geweest met PWM geluiden. Na de Floppotron, nu dus ook met Lego motoren. LOL

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58

almightyarjen

When does the hurting stop?

zonoskar schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:11:
Is weer iemand creatief geweest met PWM geluiden. Na de Floppotron, nu dus ook met Lego motoren. LOL

[YouTube: Imperial March on Lego motors]
Geniaal (y) _O-

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:05

DropjesLover

Dit dus ->

TimFelten schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:34:
De X-wing is binnen, samen met alle goodies. Nu nog een plek zoeken. Het begint aardig vol te raken.[Afbeelding]
Is dat de nieuwe 75355 X-wing?
Ik heb hem besteld bij Brickfever en krijg hem pas in augustus.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:43
DropjesLover schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:14:
[...]

Is dat de nieuwe 75355 X-wing?
Ik heb hem besteld bij Brickfever en krijg hem pas in augustus.
Jup. Had hem op 1 mei direct besteld via Lego.com. Balen dat je er zo lang op moet wachten nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:26
Zenomyscus schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:14:
Nu heb ik echter nog wel een hoop vragen, dat volgt natuurlijk vanzelf als je veel ideeen hebt. Hoe maken jullie je wegen? En hoe sluit je die aan op de modulars? Ik zie verschillende soorten wegen voorbij komen online, denk aan MILS en de standaard wegen die lego aanbied. Maar ik lees ook bij de reviews van de nieuwe wegen van lego dat ze eigenlijk niet handig zijn omdat ze niet goed aansluiten en geen bochten hebben. Hoe hebben jullie dat opgelost? En waar kopen jullie dat? Ik zou graag willen beginnen met een stukje rechte weg langs het hotel, maar wil er wel zeker van zijn dat ik het goede aanschaf.
Zwart of donkergrijs papier, eventueel een passend donkerrood voor fietspaden.
Witte belijning kan met tape of verf gedaan worden.
Een hobbiewinkel kan je vast goed op weg helpen.

Mocht er een voorkeur bestaan voor een Lego oplossing dan heb ik maar één tip:
Een hele diepe portemonnee. :+

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Laatst online: 09:09
Sato schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:59:
[...]

Zwart of donkergrijs papier, eventueel een passend donkerrood voor fietspaden.
Witte belijning kan met tape of verf gedaan worden.
Een hobbiewinkel kan je vast goed op weg helpen.

Mocht er een voorkeur bestaan voor een Lego oplossing dan heb ik maar één tip:
Een hele diepe portemonnee. :+
Vast niet meer dan de modular set zelf. Toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
De nieuwe Lego Harry Potter (speel)trein (LEGO Harry Potter 76423 Hogwarts Express & Hogsmeade Station).
Helaas is deze niet out-of-the-box te motoriseren. Mooi dat er nu een tweede wagon bij zit. Verder lijkt de locomotief best op het vorige model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZQ1QOPLv-jdPMsynfGrjhKFHpM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GjhGRAt5r6UhPMuWspeZshnb.png?f=user_large

Bron: https://www.brickfanatics...ogwarts-express-hogsmeade

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 09-05-2023 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

meesje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:00:
De nieuwe Lego Harry Potter (speel)trein (LEGO Harry Potter 76423 Hogwarts Express & Hogsmeade Station).
Helaas is deze niet out-of-the-box te motoriseren. Mooi dat er nu een tweede wagon bij zit. Verder lijkt de locomotief best op het vorige model.

[Afbeelding]

Bron: https://www.brickfanatics...ogwarts-express-hogsmeade
Wat bedoel je met niet out-of-the-box te motoriseren? Het is Lego? Andere trein modellen hadden instructies om een motor toe te voegen? Of zijn er beperkingen in deze set die het niet mogelijk maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
L23 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:10:
[...]

Wat bedoel je met niet out-of-the-box te motoriseren? Het is Lego? Andere trein modellen hadden instructies om een motor toe te voegen? Of zijn er beperkingen in deze set die het niet mogelijk maken?
Met Out of the box bedoel ik dat er vanuit Lego een instructie is. Ongetwijfeld zullen er op YouTube of rebrickable wel instructies komen hoe dit te realiseren. Zelf vind ik het fijn als Lego hier al iets voor heeft liggen, zoals bij de Crocodile trein. Maar ja, dat is ook een andere doelgroep (zoals Lego het bestempeld heeft).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Dit ziet wel indrukwekkend uit. Ik heb nu niet het gevoel dat ik perse de eerste twee ook moet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rf6KRglrev7mFCLvYhP6Jpl-Z8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9azdewqdbyUF5JODvekPS6hl.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke functie! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84cfPmtjiWAUqUEBhzz7bACEqy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rtXgFQxN44DelYFdAYNJf2xv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:24

rammes

koekebakker 1e klas

Jongens, ik raak failliet zo. :/

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:26
Zenomyscus schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:34:
[...]

Vast niet meer dan de modular set zelf. Toch? :+
Nee dat niet :+
Maar hoe meer je stad/straat groeit des te duurder het wordt, en dat is op de duur toch al snel een nieuwe modular.
Wat best zonde is voor iets waar je ook niet bijzonder veel bouw plezier uit zult halen.

Steek dat geld zelf dan liever in wat meer auto's of straat aankleding.
Daarnaast geeft het je meer vrijheid in de breedte van de straten en de hoeken van de bochten.

Twee van mijn modulars staan nu op een zwarte plank in een kast met wat autotjes ervoor,
Maar gaan binnenkort naar een bredere plank in een andere kast en dan komt er zwart papier onder (donker bruine plank) en komen er twee of drie modulars bij.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-03 19:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htpGeZhH0QVcwinzKwCQpfHi-oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ihTymsw5xE8TTQQxvP1sWh6.jpg?f=fotoalbum_large

Fine art 🤗 (niet mijn collectie helaas)

[ Voor 3% gewijzigd door ridddick op 10-05-2023 08:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:14
ridddick schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:40:
[Afbeelding]

Dat wordt wel problematisch als er ooit nog een schip uitkomt. Of als hij een grotere TV wil kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

ridddick schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:40:
[Afbeelding]

Leuk, maar wat een k-werk om dat af te stoffen :X Een boot is meestal niet de meest stevige Lego set.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ErikT738 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Dat wordt wel problematisch als er ooit nog een schip uitkomt. Of als hij een grotere TV wil kopen.
standaard oplossing; verhuizen :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:41

MrScratch

I am rubber, you are glue

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TifEd6vnAdjCumu5PoM8d6EKyK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxILNZong1B4Q9ypebqgX1jA.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk de reeks weer compleet. Staat echt mooi zo in mijn woonkamer, al zeg ik het zelf.

Was leuke build die Daytona. Nu aan de gang met de PimpMy-versie ervan. Vast weer een aantal verbeteringen zoals HoG steering en de vering, die vooral voor vrij slecht is.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Viper_4111 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:44:
[...]

EPIC nu moet ik wat modulars af gaan breken anders past het niet meer :(
Ah, dan ben je al een stap verder dan ik. Ik ben nu Star Wars sets aan het afbreken om ruimte te maken voor modulars. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
rammes schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:34:
Als het zover is mag ik dan al je Lego sets voor een schijntje overnemen? :+

hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZrlSgSo5kDbmdHyutnq6tnirHM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SOyrMLaYWazFmL41teJFhJH8.jpg?f=user_large

Leuk die IKEA-kastjes, maar het past eigenlijk net niet dus. Of beter gezegd, de 8275 (rechts) past net niet. De 42131 (links) past gewoon niet. Maar hey, hij valt er niet uit, en ik heb geen betere plek, dus hij doet het er maar mee. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06

Wailing_Banshee

You're Next

Gaius schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:47:
[Afbeelding]

Leuk die IKEA-kastjes, maar het past eigenlijk net niet dus. Of beter gezegd, de 8275 (rechts) past net niet. De 42131 (links) past gewoon niet. Maar hey, hij valt er niet uit, en ik heb geen betere plek, dus hij doet het er maar mee. :+
Ik vind het wel geinig: hij wil eruit!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Viper_4111
Gaius schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Ah, dan ben je al een stap verder dan ik. Ik ben nu Star Wars sets aan het afbreken om ruimte te maken voor modulars. :+
Het nadeel is dat de nieuwe Ninjago 2 base plates groot is, dus ik moet twee gebouwen gaan afbreken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejleQXUF7-5tb-rYavotbg7pJMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQZtv2m1w9ZXhuVtzYdTG3Ft.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil hem dus links ervan hebben staan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 15:48
Gerucht voor het najaar. Een Lego Icons Concorde.
Ruim 2000 steentjes, $200,-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

excuus als deze reeds gedeeld is; https://ideas.lego.com/ch...fb-4099-8ec0-fa9321cf2867

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/e5b6ab93-db09-4e7d-9258-960814061e1e/resize:1600:900/webp

holy crap :P gaaaaf

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Viper_4111 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Het nadeel is dat de nieuwe Ninjago 2 base plates groot is, dus ik moet twee gebouwen gaan afbreken..

[Afbeelding]

Is er op de bovenste plank niet ruimte voor nog een modular?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:14
Ook leuk dat de Dungeon onder de Dragon een Beholder heeft!
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/45b012e0-f3cd-42c6-8513-00f9caf9b090/resize:950:633/webp
Ik hoop wel dat het officiële model een iets lagere partcount krijgt. Met 3000 stukjes wordt het al snel weer 300 euro, en dat geef ik niet zo snel in één keer uit aan Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
Karp schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:11:
[...]

Is er op de bovenste plank niet ruimte voor nog een modular?
Zeker, maar de nieuwe heeft 2 baseplates en ik haal 2 oudere uit elkaar, denk de Cinema en het Gemeente huis. Die laatste begint een beetje te verkleuren namelijk op de witte gedeeltes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
Wel zo leuk om even terug te koppelen, na jullie hulp m.b.t. LEGO-account en VIP-punten etc. Ondertussen heb ik via een mede Tweaker de Titanic gekocht. De buitendoos was geopend, maar de binnendoosjes nog helemaal gesloten. Zo goed als nieuw dus. Idee is dat we hem hier thuis samen gaan bouwen, ben heel benieuwd of en hoe dat gaat gaan. En hoe het me überhaupt gaat bevallen t.o.v. de Lamborghini waar ik nu nog mee bezig ben. De doos zelf is al prachtig, ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Lijkt me een prachtig stuk om te laten zien. Alleen moeten we het nog eens worden over de plek. Ik ga voor de kast in de woonkamer, mijn vriendin voor de kast in de slaapkamer... :P
@MrScratch, auto's staan prachtig zo in de kast! Zal niet ontkennen dat ik jaloers ben op de Porsche, die heb ik helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59
zunrob schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:38:
Wel zo leuk om even terug te koppelen, na jullie hulp m.b.t. LEGO-account en VIP-punten etc. Ondertussen heb ik via een mede Tweaker de Titanic gekocht. De buitendoos was geopend, maar de binnendoosjes nog helemaal gesloten. Zo goed als nieuw dus. Idee is dat we hem hier thuis samen gaan bouwen, ben heel benieuwd of en hoe dat gaat gaan. En hoe het me überhaupt gaat bevallen t.o.v. de Lamborghini waar ik nu nog mee bezig ben. De doos zelf is al prachtig, ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Lijkt me een prachtig stuk om te laten zien. Alleen moeten we het nog eens worden over de plek. Ik ga voor de kast in de woonkamer, mijn vriendin voor de kast in de slaapkamer... :P
Ikzelf heb de Titanic in mijn eentje gebouwd (en anderhalve maand over gedaan met elke dag een stukje bijbouwen) maar de Titanic leent zich prima voor samen bouwen. Het schip is namelijk in drie secties verdeeld: boeg, midschip en achtersteven. En elk van die drie secties heeft z'n eigen boekje en genummerde zakjes. Dus je kunt prima parallel twee secties tegelijk bouwen, en wanneer ze klaar zijn samenvoegen, om daarna het derde deel te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Haay schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:47:
[...]

Ikzelf heb de Titanic in mijn eentje gebouwd (en anderhalve maand over gedaan met elke dag een stukje bijbouwen) maar de Titanic leent zich prima voor samen bouwen. Het schip is namelijk in drie secties verdeeld: boeg, midschip en achtersteven. En elk van die drie secties heeft z'n eigen boekje en genummerde zakjes. Dus je kunt prima parallel twee secties tegelijk bouwen, en wanneer ze klaar zijn samenvoegen, om daarna het derde deel te bouwen.
Dat had ik me ook al bedacht. Moeten we alleen even kijken wie dan het derde deel gaat bouwen. We zijn allebei erg enthousiast namelijk. :+

Wel jammer, ik wou het eerste binnendoosje eruit halen met het handvat, scheurde het karton daar uit. :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:40
zunrob schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Dat had ik me ook al bedacht. Moeten we alleen even kijken wie dan het derde deel gaat bouwen. We zijn allebei erg enthousiast namelijk. :+
Degene die als eerste klaar is met het eerste deel natuurlijk >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Was vandaag even bij mijn ouders op zolder, stond nog bak lego die ik jaren geleden eens via facebook groep had overgenomen. Ik wist dat er star wars sets in zouden moeten zitten, maar niet precies wat. Ik wist wel dat vorige eigenaar heel veel minifigs eruit had gehaald en dus niet meer in de bak. Even snel gescand; republic frigate 7964 moet er in zitten, instructies zaten er bij in redelijke staat. Leuk model wel. Op bricklink gaat deze set al voor een flink bedrag weg, zelfs zonder minifigs.

Even verder door de bak gespit; de minifigs blijken er gewoon in te zitten in nieuwstaat! Drie van de vijf minifigs gaan op bricklink voor bizarre bedragen weg 😳

Ook op MP wordt er hard op Commander Wolff en de andere clone trooper geboden.

Ik denk dat ik maar eens wat tijd ga steken in het uitvlooien van de bak en kijken of de set compleet is. Zelfs als het schip niet compleet is, kan ik de minifigs nog verkopen om nieuw budget vrij te maken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de X-wing uit het gratis polybag maar eens in elkaar gezet. Ik vind het wel knap dat het Lego lukt om in zo'n kleine set iets te produceren wat echt lijkt op het voorbeeld. En de kleuren redelijk koppend krijgt, dit in tegenstelling tot de grote UCS X-wing, waarvan de neus gewoon wit is. Ik vind de neus wel iets te lang, dus die ga ik proberen 2 noppen in te korten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szRDlcmEKXiVLaz4rUxXYO7RPs8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dQFPDxeSgB0SbNZxMLYzAoex.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 10-05-2023 17:23 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

rammes schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:34:
Zelfbeheersing is een schone zaak :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCzRNPYemPMkLkCWj7WRgA2xJ-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yy1W1NGlRdY9GLTtdS1TOmH4.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Viper_4111 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:53:
[...]

[Afbeelding]

Dibs op de Townhall en de brandweerkazerne , €5 euro vanavond :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
aReaRe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:41:
[...]

Dibs op de Townhall en de brandweerkazerne , €5 euro vanavond :+
Ik heb er even over nagedacht maar nee. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Viper_4111 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:45:
[...]

Ik heb er even over nagedacht maar nee. haha.
Beetje jaloers, ik had hem graag willen kopen maar net te laat uit mijn dark ages gekomen. Maar ik heb nu alle modulairs na Palace cinema staan (paar inderdaad weer afgebroken in doos vanwege gebrek aan ruimte).

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 11:59
HIer zojuist mijn eerste MOC afgemaakt..

Het hier wel bekende logo van LM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vlZY0ogY9_xz72o3HZJteTuOm8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pViIUONx7XqRE7vr7gaqq5MU.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het geluk gehad om vorig jaar naar de studio te mogen en zeker weten een rondje door de Brickpit gemaakt te hebben :9~

Dus ik dacht voor een blijvend aandenken nu het logo bij elkaar te bricken.. komt nog een mooie van mijzelf in de Brickpit bij naast mijn eigen mini-fig .

Wel een saaie build met al dat geel en rood, ook niet heel goedkoop (vooral door de Wedge, Plate 6 x 3 Right & Left). Zeg rond de € 50,- in totaal voor 395 parts = 0.12 per steentje.

Maar toch, dit gaat een blijvertje zijn in de vitrinekast 8) vooral om het verhaal er om heen.

- The Neo and Only -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00

Dommel

Professioneel Software Sloper

Gaius schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:47:
[Afbeelding]

De IKEA Besta kasten daar past die wel in als je hem in de lengte er in zet (dat je hem van opzij ziet).... hij past maar net maar hij past :P Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMy11cta6HMo4nKVTdT1hS1xEAc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qSoS8iFFaGcuNmlc0QaHakb4.jpg?f=user_large

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06

Wailing_Banshee

You're Next

zunrob schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Daarom bouwen wij hem samen. Om en om een plaatje :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Viper_4111
aReaRe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:47:
[...]

Beetje jaloers, ik had hem graag willen kopen maar net te laat uit mijn dark ages gekomen. Maar ik heb nu alle modulairs na Palace cinema staan (paar inderdaad weer afgebroken in doos vanwege gebrek aan ruimte).
Ach ik heb hetzelfde met de Cafe Corner en Green Grocer. What is what is zeg ik dan maar, Ga geen 2k voor een stuk lego neertellen is een beetje teveel van het goede haha.

De rest staat boven op de andere kast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-__BVKVpN9qb4SI6D5iw3-KymlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myRLR6GWPp5p8hc3pipSS6Jk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:47
Gisteren hoofdstuk 2 van de Peugeot 9x8 gedaan. Ik zat wel even gek te kijken toen ik bij de vooras een differentieel en steekassen moest maken. Er loopt maar 1 as naar voren toe en die is voor HoG stuur? Maar daar imiteren ze dus het electrisch aangedreven deel mee incl. nep electro motor, erg tof gedaan! Leuke build tot nu toe!

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:07
Ik lurk dit topic af en toe omdat ik het leuk vind om te zien wat er nog in Lego land leeft. Heb zelf helemaal niets meer, totdat mijn ouders laatst de zolder moesten opruimen en ze met al mijn Lego op de stoep stonden.

Vanwege jeugdsentiment alles maar een keer weer gaan opbouwen. Eerst alles uit elkaar gehaald en op kleur in bakken gedaan en toen maar gaan bouwen. Heb gelukkig van bijna alles de instructies nog.

Hieronder het resultaat, voor jullie vermaak. Allemaal 80's en 90's dingen en verrassend genoeg is, op een 3-tal dingen na, elke set 100% compleet.

Nu maar eens bedenken wat ik er me ga doen, het bouwen is leuk, maar daarna staat het maar te staan.. Heb gelukkig ook nog een zolder ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOdR0dhwgjSaadIroLptMD-Y4P8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6PTC47TZXf6BKOXFWYxXmmx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8jHwIneDXo5Km3bsyDhdomHBcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qK5ruv0fULb8saG8wcCto29Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFNjwuwt9Hdtk2hk3WGoAGjavp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldH3k663UoV6adqLx1wtBL4p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2txgSr21_Ut_tm2LApg7nlFuWDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgfM4o67TKaL4F0qxBL3ILhy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfHgmd9vlQmcRDjAIZs3dp2WttY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMCz0y7sIn0CU8031WgREBCn.jpg?f=fotoalbum_large

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 16:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hopjesvla79 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:49:
Nu maar eens bedenken wat ik er me ga doen, het bouwen is leuk, maar daarna staat het maar te staan.. Heb gelukkig ook nog een zolder ;)
Als je het echt niet weet kom ik het wel gratis ophalen. :+

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
magic_nl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Als je nog een Imperial Star Destroyer (de 75252 dan he ;) ) heb liggen ter ruil kunnen we misschien praten :P

Doe ik de Fabuland die niet op de foto staat er nog bij :)

[ Voor 43% gewijzigd door Hopjesvla79 op 11-05-2023 15:32 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Hopjesvla79 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:19:
[...]

Als je nog een Imperial Star Destroyer heb liggen ter ruil kunnen we misschien praten :P

Hier de Fabuland foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMwSmJ7c3t3nF0eufb9NhTrnSp4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vDhl4eUWzVD9MWyd6CLWDjeK.jpg?f=user_large
https://www.brothers-brick.com/2021/12/11/__trashed-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik lurk dit topic af en toe omdat ik het leuk vind om te zien wat er nog in Lego land leeft. Heb zelf helemaal niets meer, totdat mijn ouders laatst de zolder moesten opruimen en ze met al mijn Lego op de stoep stonden.

Vanwege jeugdsentiment alles maar een keer weer gaan opbouwen. Eerst alles uit elkaar gehaald en op kleur in bakken gedaan en toen maar gaan bouwen. Heb gelukkig van bijna alles de instructies nog.

Hieronder het resultaat, voor jullie vermaak. Allemaal 80's en 90's dingen en verrassend genoeg is, op een 3-tal dingen na, elke set 100% compleet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zou zomaar allemaal uit mijn lego doos kunnen komen, ik heb bijna exact al die auto's en de boot had ik bijv ook. Leuk om weer is te zien.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:19
magic_nl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:57:
[...]

anders ik wel. ook als je de boel te koop zet laat maar weten.
ben eigenlijk wel into the space figuren :)

[ Voor 8% gewijzigd door leosand op 11-05-2023 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 16:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hopjesvla79 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:19:
[...]

Als je nog een Imperial Star Destroyer (de 75252 dan he ;) ) heb liggen ter ruil kunnen we misschien praten :P

Nee, helaas geen Star Wars in mijn collectie.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voor degene met een minifig collectie en een 3D printer:
ToolkiT in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn broertje en ik hebben ooit besloten alle lego samen te voegen. Die doos staat nog bij mijn ouders. Helaas hebben we allebei geen tijd om het uit te zoeken. Ik vrees dat het dagen werk is gezien de hoeveelheid lego die we ooit hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Zenomyscus schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:22:
[...]

Mijn broertje en ik hebben ooit besloten alle lego samen te voegen. Die doos staat nog bij mijn ouders. Helaas hebben we allebei geen tijd om het uit te zoeken. Ik vrees dat het dagen werk is gezien de hoeveelheid lego die we ooit hadden.
juist alles bij elkaar gooien was wel leuk (wel.op.kleur)...je weet(hoopt) dat dat ene steentje er is..maar waar? ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Het al een tijdje twijfels over de 31132, niet alleen vanwege de prijs maar ook omdat hij er op foto's nogal wat karig en simpel uit zag. Vorige week zag ik hem bij toeval bij een kennis gebouwd staan en toen wist ik direct dat ik hem moest hebben. Het viel me vooral op hoe groot en toch gedetaileerd de set is.

Op Marktplaats voor 75 euro incl. verzending gekocht dus ik ben zeer tevreden. Nu moet hij natuurlijk alleen nog even gebouwd gaan worden :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r39SdMX/IMG-20230511-184657.jpg

hoi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:21
Met de komst van dreamzzz was ik eens op verkenning gegaan welke toffe thema's er waren tijdens mijn dark ages.
Iets dat ik wel zag terugkomen en niet kende waren Power Miners.
Online gezocht naar wat goedkope aanbiedingen en een paar gekocht, en begrijp het wel, wat een coole reeks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Z96Yy_y_Begci9GSIQxlfB8XaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoAJ0dkQiqZ5CzqkG0WB62Y4.jpg?f=fotoalbum_large

Sets 8960 is wat mij betreft een toppertje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR3ahqcQLEvqUnSv6GxtOWavuvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnFjqLoHfk8C1w0T2ZCs3CH7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W32O1-QldkxYqf88mIpN_HVEUMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeUEq11bRejsIbDMQXrG5GGl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 14-05 23:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hey, ik heb ook bijna de complete serie van Power Miners. En wat dacht je dan van Exo-Force:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2o4eygfQcDLEWo4ZIIkMzqh7iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IiXC7Td9oI70Ci0vkd84rV9w.jpg?f=fotoalbum_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
KrusT schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:14:
Met de komst van dreamzzz was ik eens op verkenning gegaan welke toffe thema's er waren tijdens mijn dark ages.
Iets dat ik wel zag terugkomen en niet kende waren Power Miners.
Online gezocht naar wat goedkope aanbiedingen en een paar gekocht, en begrijp het wel, wat een coole reeks.
[Afbeelding]

Sets 8960 is wat mij betreft een toppertje!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt wel of die sets uit amper stukken bestaan. Die Exo-Force is dan wel weer gaaf.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:00

Reinier

\o/

Hopjesvla79 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:51:
[...]

juist alles bij elkaar gooien was wel leuk (wel.op.kleur)...je weet(hoopt) dat dat ene steentje er is..maar waar? ;)
Op kleur sorteren... daar herken je de amateurs aan :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:56
Reinier schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:40:
[...]

Op kleur sorteren... daar herken je de amateurs aan :+
Nee nee, dat is stage 5 van “the evolution of Lego sorting” :+
Here's a description of an evolution of lego collection sorting. It might
be yours, at least in parts. It's certainly been mine.

The Evolution of Lego Sorting
-----------------------------
Let's assume you start your lego collection like most of us did: with one
set.

1. You don't sort your Lego. You just keep them in the box they came in.

(Then, over time, you get another set, then another, then another.
And your pile of bricks grows. How do you cope?)

2. You start sorting your Lego. You sort it by set.

(Your collection grows.)

3. You give up on individual set boxes and toss all your Lego in a big
storage bin or a Lego denim bag, or a couple of your large set boxes. You
become very familiar with the sound of someone digging through large bricks
looking for a 1x1 transparent red plate.

(Your collection grows.)

4. You begin to sort your Lego by category: normal-looking bricks in one
set box, other pieces in another box.

(And grows.)

5. Ok, you realize you actually have to sort it. You decide to sort the
obvious way: by color.

(And grows.)

6. You keep sorting by color, but you get pickier about how you do it,
and you start filtering out by type for the first time: probably the
first things you sort out by type are minifigs and wheels. You realize
you already had baseplates sorted out separately.

(Let's just assume at this point that between every paragraph, your
keep adding lego to your collection.)

7. You cave in and actually get a storage system. Maybe it's rubbermaid
bins, or piles of blue buckets, or fishing tackle boxes, or ziplocks. But
now you've got a system.

8. You grow weary of digging through all the yellow bricks looking for that
one specialized yellow piece somewhere in 2 cubic feet of yellow. But you
think of how much work it's going to take to split by part and you don't do
it.

9. Sorting becomes difficult enough that you decide, in some cases, not to
break some sets down and put them in your main pile of lego... instead, you
store them as a set, because that set is so cool just the way it is. (Ok,
so this set is from the 80s...) The pieces for that set are either in their
box, or in a ziplock or something. Congratulations, you've just invented
Set Archiving, and now you have two ways you store your Lego: broken down
by parts, and archived by set.

10. You give up and decide to sort your parts by type rather than by color.
You go get more bins or tackle boxes or whatever your container of choice
is, you dedicate an evening or a weekend or a month to it, and you split by
type.

11. You have now invented your own Lego categorization system. You have no
doubt separated out bricks, plates, wheels, minifigs, slopes, and so on,
but you've also clumped "things with curves" together, and doors and
windshields together. You also have a category called "misc". Your
categories, amazingly, don't look much like the LDraw categories.

12. You realize you have piles of stuff that don't fit easily into the
categorization system: RCX bricks, train track, those huge A-shaped
pieces, monorial supports, and rubber bands. You get a different sized
drawer system for stuff like that.

13. Your collection is now clearly housed in many different types of
containers ranging from buckets to drawers to bins to individual tackle box
components.

14. You begin to develop large piles of lego in various states of being
sorted, i.e:
the sorted stuff
the stuff you've kinda sorted and is ready to be put away
piles of lego you aren't going to sort because you think you'll use
it all to build something else anyway
lego sorted some other way than the way you sorted into drawers to see
if this way works better than that way did
your building projects
your new boxes of lego, some opened, some not
oh, and let's not forget your various models and MOCs

15. You begin to develop strong opinions on Plano vs. Stak-On and
Rubbermaid vs. Sterilite.

16. The original categories you made begin to follow this life cycle:
- They grow too large to fit into their container.
- You divide the category into two categories in order to get them
to fit into the containers... one for each category. (Now you
have windshields, doors, and windows, each as a different category
of pieces, each in their own containers.)
- You store those subcategories together, but as parts of them become
too numerous or too hard to find, you split them out. So your tackle
boxes now have a different compartment for each type of door.
You realize that at this point the endgame is that you will have a
different compartment for every type of piece you have.

16.5. Every once in a while, you open a drawer you haven't opened in a
while and discover that you've been sorting some piece into two separate
places in your drawers. This throws your categorization for a loop.
How exactly do you categorize the 1x2 plate with the little robot-looking
thing on it? Oh no... partsref doesn't have it either, augh!

17. You rearrange your house so that you can fit your storage system into,
hopefully, just one room.

18. You give up on the "one compartment for every piece" theory because you
can't keep up with that. Instead, you start putting some of the similar
things into shoebox-sized bins. The way you decide what to
compartmentalize and what to put into bins together is to think about how
long it takes to find an individual element. It's ok to dig through a pile
of windshields looking for the trans yellow blacktron hood. It's not ok to
dig through a pile of slopes looking for the specialized corner cap slope.

18.5. You document your categories so you don't get lost.

19. You develop a multi-stage sorting system. It may take a piece several
hops before it ends up in its final resting spot, but it's a bit more
efficient to sort this way, and you can do some of it while watching a
video.

20. Bizarrely enough, you actually give up and go back to sorting by color.
Only this time, you sort by color after sorting by piece. So you now have
a bin for yellow 1x3 plates, and a bin for black 1x3 plates, and so on.

21. Finally you create an "overflow" system of buckets, where, if the bin
of 1x3 yellow plates is full, you just any additional ones into that
overflow bucket, along with other plates. (One of the first indicators that
you should do this was that you didn't have a compartment big enough to hold
all your Lego horses...)

22. You begin to toss most pieces directly into overflow.

23. You now have what, to a stranger, would be a bizarre sorting system. You
have some parts thrown together in bins by type. You have some parts split
out with a separate bin for each part. You have some parts split out with
a separate bin for each color. You even have some parts split out by how
old they are: red 1x2s from the 60s, red 1x2s from the 70s, new red 1x2s
that hold really well, and all the other red 1x2s. And you have an
alphabetized pile of large buckets for the overflow pieces and another one
for the 1st stage of sorting.

23.5. That stranger would also think you were certifiably insane. Or at
least retentive.

24. You start looking for a new house. One with a large basement.

25. Vision recognition becomes interesting to you.

26. You begin to long for the day when you could sit at your desk and
actually reach every piece you owned without getting up.

27. You decide to keep a special set or two at your desk, away from the
huge sorting system, just to play with a few great sets without having
to sort them. And then you add another cool set. Pretty soon
you're digging through 3 inches of bricks trying to find that 1x1
transparent red plate and you think about sorting your bricks...

Of course, somewhere along the way, you probably quit buying just sets, and
started to do things like:
- Buy lego sets in bulk, to the point where you have 10s to 100s
of unopened boxes.
- Work on very large construction projects.
- Acquire other people's collections.
- Run large auctions over the net.
And those bring up entirely new sorting challenges.... but those won't
be written about tonight, at least not by me.

-r'm

Remy Evard / evard@mcs.anl.gov
bron

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bint schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:56:
[...]

Nee nee, dat is stage 5 van “the evolution of Lego sorting” :+

[...]

bron
ok ok, stiekem zat ik al in stage 7.... :Y :9

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
Hopjesvla79 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:14:
[...]

ok ok, stiekem zat ik al in stage 7.... :Y :9
18 hier. maar meer omdat ik ook te gierig ben om zo'n sticker apparaat te halen, daar zit ik allang tegenaan te hikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenomyscus
Bint schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:57:
[...]

18 hier. maar meer omdat ik ook te gierig ben om zo'n sticker apparaat te halen, daar zit ik allang tegenaan te hikken.
Geef er nou maar gewoon aan toe, we weten allemaal dat je het toch wel gaat doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Weten jullie of de Jazzclub LEGO exclusief blijft, of zal ie in de toekomst ook via andere aanbieders verkocht worden? Nu net de verhuiswagen GWP wel een interessant moment om je kopen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

zunrob schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:53:
Weten jullie of de Jazzclub LEGO exclusief blijft, of zal ie in de toekomst ook via andere aanbieders verkocht worden? Nu net de verhuiswagen GWP wel een interessant moment om je kopen namelijk.
De jazzclub zal zeker wel elders beschikbaar komen. Ik heb wel het idee dat er de laatste paar jaar minder super goede deals op modular gebouwen waren elders dan in eerdere jaren. Dus met de verhuiswagen is zeker niet gek, dat is toch zeg 30-35 euro en een tientje aan vip punten aan korting. Maar dat kan ook een verkeerd beeld zijn hoor.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik heb de indruk (maar ik kan me zeker vergissen) dat GWPs steeds vaker een tweede keer aangeboden worden?
- Amelia Earthart Tribute
- Forest Hideout
- Vintage Taxi
- City ambulance
- Children's Amusement Park
(niet zeker, maar ik dacht ook Jane Goodall Tribute)
- Uiteraard wat in de posts hierboven reeds gemeld werd: Moving Truck
En dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een aantal, en dan zijn er nog de sets die via het VIP programma opnieuw aangeboden worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 12-05-2023 07:39 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik heb gister de jazz club bij Intertoys gezien, volgens mij zelfs met 20€ korting. Maar hij staat ook op de Intertoys site, in de winkels is hij op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
https://www.emerce.nl/wir...ie-bekende-bezorgwagentje

Binnenkort ook thuisbezorging van Picnic in jullie lego dorp??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:56
Intertoys heeft ‘m al een tijdje staan. Prijs weet ik zo even niet meer uit m’n hoofd. Was alweer even geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 16:29
Het Picnic autootje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mef-S7QNUaR52MS7JF5XxuGrp_8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NClN4kX2KMadKpVKOdvLuVI0.jpg?f=user_large
Autootje heeft 134 onderdelen en is met €24.95 stevig aan de prijs.

De kleur van de cabine klopt niet, deze zou wit moeten zijn met zwarte deuren. Qua bouwniveau is het wat mij betreft ook ondermaats. Ik heb geen Lego dorp en als ik die wel zou hebben, dan is dit autootje niet welkom >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
pukvg schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:11:
Wat doen jullie met sets die je jaren terug hebt gekocht en gebouwd, maar nu toch wel veel waard zijn geworden? Vind ze zelf nog steeds wel mooi, alleen staan ze er nu maar en kijk ik er bijna niet naar om, toch zou ik het zonde vinden om ze weg te doen.
Nu heb ik geen supergrote of speciale collectie of zo, maar stel ik zou LEGO hebben van bizar hoge waarde... ik zou het niet eens willen weten; wordt je alleen maar nerveus van, omdat je dan weer moet gaan nadenken over risico op beschadigingen, inbraak, verzekeringen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 12-05-2023 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Gim schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:59:
[...]

Nu heb ik geen supergrote of speciale collectie of zo, maar stel ik zou LEGO hebben van bizar hoge waarde... ik zou het niet eens willen weten; wordt je alleen maar nerveus van, omdat je dan weer moet gaan nadenken over risico op beschadigingen, inbraak, verzekeringen :P
Ik weet dat mijn collectie behoorlijk dure stukken bevat maar daar tegenover als ik me daar extra druk over moet gaan maken dan heb ik helemaal geen leven. Enige wat ik probeer te doen is het zo uit te stallen dat ik er van kan genieten (en mee kan spelen samen met mijn neefje en nichtje) en dat het verder niet meteen 100% duidelijk zichtbaar is.
Voor de rest ook niet continue overal laten zien wat ik heb staan en als ik iets laat zien ergens dan is dat veelal op plekken waarvan ik hoop dat er meer liefhebbers zitten als mensen die het willen komen ophalen op niet legale manieren :P
Oftewel mijn collectie zul je niet op facebook zien, zelfs niet in de gesloten groepen waarin mensen hun collectie showen.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gim schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:59:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar aan de andere kant kan je er beter nu over nadenken dan wanneer het te laat is en je jezelf enkel nog maar achter je oren kan krabben. Ik neem aan dat je sowieso buiten je Lego om ook gewoon een inboedel verzekering hebt?

Ik heb ook geen erorme waarde aan Lego staan, maar ik heb wel alles in BrickEconemy gezet incl de staat en wat ik er voor betaald heb. Ik doe er helemaal niets mee en kijk er verder ook nooit naar. Het is enkel om iets te hebben om op terug te vallen mocht ik ooit de verzekering om wat voor reden dan ook moeten inschakelen.

Zelfde geld voor mijn LP verzameling, al zit daar dan weer wel serieus geld in.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

ReVision. schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:20:
[...]
Ik heb ook geen erorme waarde aan Lego staan, maar ik heb wel alles in BrickEconemy gezet incl de staat en wat ik er voor betaald heb. Ik doe er helemaal niets mee en kijk er verder ook nooit naar. Het is enkel om iets te hebben om op terug te vallen mocht ik ooit de verzekering om wat voor reden dan ook moeten inschakelen.
Das op zich nog geen stom idee om te gaan doen. Heb ik de komende tijd weer iets anders te doen als kijken naar anderen die dingen gebouwd hebben :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Boingo
  • Laatst online: 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1c8OAXr8yagZqukJft4HPJwepQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmXguparK4TbxWIlmkLh7PeT.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 1 mei bestelling is eindelijk binnen, heeft ff geduurd maar het is het zeker waard.
Heb er zin in 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 06:58

QuattroNL

It is I.

Boingo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:06:
[Afbeelding]

Mijn 1 mei bestelling is eindelijk binnen, heeft ff geduurd maar het is het zeker waard.
Heb er zin in 😃
Wow, gaaf zeg! d:)b
En je kan niet zeggen dat je al niet een indrukwekkende SW collectie heb (gezien wat er op de achtergrond al staat).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Boingo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:06:
[Afbeelding]

Heb er zin in 😃
Welke destroyer staat daar achter?di is groot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-05 18:34
42erik schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:27:
[...]

Zo te zien de imperial star destroyer 75252

https://www.lego.com/nl-n...rial-star-destroyer-75252

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deze staat toch ook bij de betere Intertoys? Hier op de hoek hebben ze zelfs twee dozen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boingo
QuattroNL schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:08:
[...]

Wow, gaaf zeg! d:)b
En je kan niet zeggen dat je al niet een indrukwekkende SW collectie heb (gezien wat er op de achtergrond al staat).
Klopt, je begint met een paar sets en zo als iedereen hier weet is er steeds weer een reden om iets toe te voegen aan je verzameling.
Dat ene voertuig , dat specifieke figuurtje. Het gaat van kwaad tot erger. Maar zolang het kan en leuk blijft waarom niet.

Heb alleen het bekende ruimte gebrek 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 06:58

QuattroNL

It is I.

Delerium schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:21:
[...]

Deze staat toch ook bij de betere Intertoys? Hier op de hoek hebben ze zelfs twee dozen staan.
Klopt.
Typisch dat dat niet op BW vermeld staat (de koppeling met Intertoys heeft ie wel maar deze komt niet door blijkbaar).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boingo
42erik schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:27:
[...]

De 75252, heb ik ooit “tweedehands” gekocht. Vorige eigenaar was eraan begonnen maar kwam er naar de eerste paar zakken achter dat ie wel erg groot was 😂
De rest zat nog dicht in de zakjes
Toen heb ik m voor een mooi prijsje mogen overnemen.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben vandaag aan het puzzelen geweest met de twee kranen voor de geautomatiseerde containerterminal. De bedoeling is dat m.b.v. monorails containers verplaatst gaan worden. Ik heb altijd het idee gehad om de kranen tegenover elkaar met de monorail ertussen te plaatsen, maar ik kom lengte te kort waardoor dat niet lekker past. Uiteindelijk heb ik besloten de kranen naast elkaar te zetten. De monorail moet de lucht in omdat er nog treinsporen onderdoor gaan lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfrkUlr9VuTfCgNMR9p2C-rkI8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HbmofP85zW8wHOVaW85yn5tI.jpg?f=user_large

Voor meer info, mijn laatste Work In Progress video gaat hierover: YouTube: Automated container terminal WIP E49: monorail layout issues

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Boingo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:29:
[...]

De 75252, heb ik ooit “tweedehands” gekocht. Vorige eigenaar was eraan begonnen maar kwam er naar de eerste paar zakken achter dat ie wel erg groot was 😂
De rest zat nog dicht in de zakjes
Toen heb ik m voor een mooi prijsje mogen overnemen.
Ik had niet door dat die zó groot was... 😉

Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:09
Viper_4111 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:41:
[...]

Ach ik heb hetzelfde met de Cafe Corner en Green Grocer. What is what is zeg ik dan maar, Ga geen 2k voor een stuk lego neertellen is een beetje teveel van het goede haha.

De rest staat boven op de andere kast:

[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je die kast vandaan hebt waar de boomhut en leeuwenridder kasteel in staan? Ik heb beide sets en zit nog te kijken voor een kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 23:42

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:07:
Ik ben vandaag aan het puzzelen geweest [knip]
Na 5(!) jaar nadert het project dan toch het punt waarop je kunt zeggen... Klaar zo!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
QuattroNL schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:26:
[...]
Klopt.
Typisch dat dat niet op BW vermeld staat (de koppeling met Intertoys heeft ie wel maar deze komt niet door blijkbaar).
Alleen online te bestellen sets worden meegenomen. De Jazzclub staat sinds 6 mei op alleen afhalen bij ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
@JPDeckers Kan 42158 toegevoegd worden? Al paar keer geprobeerd via de functie op de site, maar zonder succes.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39
Afgelopen week 40 geworden… Of mijn vrouw de taart juist als statement gebruikt hoe ze over mijn hobbies denkt weet ik niet, maar ik zie het toch vooral als aanmoediging om meer Lego te kopen 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xkHJYKcP8R-p2QqD8x1owg6P14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHN766s4w78yABjdiAzQhfk0.jpg?f=fotoalbum_large

Niet voor verjaardag, maar werken voor Deens bedrijf heeft wat voordelen als Deense collega’s je komen bezoeken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpYx2l_e0txJpw1SEa4kRRuC4GY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFCNEA936s454OOGaUp2I4GC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-05 23:16
Whizon schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:17:
Op dagknaller de Ideas set van Seinfeld voor €49,95. Inclusief verzending.

Laagste prijs ooit (op basis van Brickwatch).
Wie niets met deze set heeft: alternatieve build met onderdelen uit deze set:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxnPvAp5GyWA9DqXVCIC5XexAco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E2oLojd1VSVSYEs5vdI0dSPV.jpg?f=user_large

bron: https://rebrickable.com/m...1328-alternative/#details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
jordy89 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:20:
[...]

Mag ik vragen waar je die kast vandaan hebt waar de boomhut en leeuwenridder kasteel in staan? Ik heb beide sets en zit nog te kijken voor een kast.
Dit is de besta reeks van Ikea. Het zijn meerdere delen bij elkaar, lampjes heb ik zelf gemaakt ook van Ikea met een slimme switch erachter, ook van Ikea haha. Ik was rond de 600 euro kwijt voor de gehele kast.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGHbnVPA2N49_chQPjSjlkZ24l4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnVjYgDhDrbDvhvM1G81Fh5f.jpg?f=fotoalbum_large
Wall charger :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QF8z1DL58yKBKsLuM3Se3q8epo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhAPxtrIImyqAfjYVQkp9Anj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuSjwnmtVSDO5kEmfTVomKN_mrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syY7wm7nCmoXRoMDtYkufotL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door ToolkiT op 13-05-2023 12:55 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
MiaBella schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:40:
[...]

Wie niets met deze set heeft: alternatieve build met onderdelen uit deze set:

[Afbeelding]

bron: https://rebrickable.com/m...1328-alternative/#details
aanrader! Ik had hem tweedehands voor deze alt. Hier en daar wel eigen stenen erin om het iets mooier te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:43
@Arnold Moest lachen, je profielnaam is Arnold, de naam op de taart is Arnold, je afbeelding is Arnold. Je leeft Arnold.
Pagina: 1 ... 294 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .