Aangezien het zowel afgelopen zaterdag als zondag lekker weer zou worden ben ik beide dagen wat eerder uit bed gekomen om toch nog even wat Lego te bouwen voor ik de deur uit ging. Dat is weer goed gelukt moet ik zeggen.
Dit weekend was het dan eindelijk tijd voor de 10290 Pickup Truck
Tijdens het bouwen van de sidebuilds in stap 1 mocht er gelijk een aantal stickers worden geplakt.
Wat me toen in eens opviel was dat ik een dubbel sticketsheetje heb gekregen, handig als backup
De sidebuild zijn erg leuk en hebben leuke details. behalve de boskrans, die was echt waardeloos en is 4x uit elkaar gevallen tijdens het bouwen en heb ik uiteindelijk maar opgegeven en niet gebouwd.
Het uiteindelijke resultaat is weer top, wel zijn er wat dingen die mij zijn opgevallen. De eerste twee zakjes van de truck bevatten veel Lego Technic, en ik vond de build aan het begin ook een stuk minder leuk dan andere sets. Ik heb het gevoel dat de andere Creator Export/Icons auto's een stuk minder Technic hadden en een groot deel voelde ook wat overbodig (alleen het stuur mechanisme niet)
Na de eerste twee zakjes was het gelukkig weer vrijwel allemaal brick build en toen werd het bouwen ook direct een stuk leuker. De manier waarop de wielkasten werden gebouwd en bevestigd was erg bijzonder. Ook de voorgrill was erg slim bedacht en het resultaat is erg gaaf.
Ik heb wel het gevoel dat dit oorspronkelijk een gelicenseerde set had moeten zijn, misschien van Ford of een ander auto merk maar uiteindelijk niet door is gegaan. Dit denk ik vanwege het ontbreken van het logo aan de voorkant van de motorkap. De drie open studs aan de zijkanten van de motorkap (waar denk ik een logo of iets had gemoeten) en de lego sticker aan de achterkant, waar denk ik ook eigenlijk een auto logo had gemoeten.
Als je kijkt naar alle andere Expert/Icons auto's, dan zijn dit ook allemaal stuk voor stuk gelicenseerde sets.
Het maakt uiteindelijk voor de build verder niets uit en het resultaat is nog steeds helemaal top. Maar het was gewoon iets wat me opviel. Mogelijk zit ik er helemaal naast hoor, maar zo voelt het in ieder geval.
Anyway, het was uiteindelijk weer een prima set om te bouwen en het eind resultaat is ook uitstekend.
Als je deze set voor een leuke prijs in de aanbieding kan vinden dan kan ik hem zeer zeker aanraden!