Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wie heeft een tip voor me?
(Een eerste zoektocht door dit topic levert me nog niets op, mogelijk zoek ik met de verkeerde trefwoorden...)
Hatsekidéé : Vraag & Aanbod overigtotalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:30:
Ik zoek een manier anders dan Marktplaats om een aantal nieuwe, ongeopende sets te verkopen. Het liefst in één of meer wat grotere partijen en niet doos voor doos via Bricklink oid, want dan gaat er wel erg veel tijd in zitten ben ik bang,
Wie heeft een tip voor me?
(Een eerste zoektocht door dit topic levert me nog niets op, mogelijk zoek ik met de verkeerde trefwoorden...)
zijn alternatieven voor marktplaats zoals Ebay een optie voor je?
Over wat voor hoeveelheden hebben we hier eigenlijk? 8 sets of een container met 500 stuks via BVA
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Poeh, ik moet dat nog uitzoeken en e.e.a. is ook afhankelijk van wat ik ervoor kan krijgen versus hoe erg het me in de weg ligtFraggert schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:58:
[...]
Hatsekidéé : Vraag & Aanbod overig
zijn alternatieven voor marktplaats zoals Ebay een optie voor je?
Over wat voor hoeveelheden hebben we hier eigenlijk? 8 sets of een container met 500 stuks via BVA
Hier in het topic mag je ze helaas niet overduidelijk te koop aanbieden, dat zul je in het Vraag&Aanbod-forum moeten doen.totalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:07:
[...]
Poeh, ik moet dat nog uitzoeken en e.e.a. is ook afhankelijk van wat ik ervoor kan krijgen versus hoe erg het me in de weg ligt, maar ik schat zo grofweg ergens rond de 100-ish dozen? Daarnaast nog een paar polybags. Vooral Star Wars, maar ook wat ander spul zoals wat (store) exclusives en een beetje Creator Expert bv.
Aangezien je hier op Tweakers wel een behoorlijk aantal AFOL's op één hoop zitten die sowieso hun weg naar V&A wel weten te vinden zou je ook de hele lijst daar eens kunnen neergooien, of 20 sets van 5 dozen, al naar gelang wat logisch is.
Dan heb je misschien nog steeds wel het marktplaats-principe van één doos (of hooguit enkele) per keer misschien maar het risico op marktplaats gezeik en no-show-ers terwijl je iemand aan de deur verwacht

is in mijn beleving bij Tweakers een heel stuk kleiner

Met zoiets zou ik overigens ook op marktplaats 1 advertentie zetten met het hele kavel. Gewoon op bieden zetten en onzinbiedingen niet op reageren, berichten blokkeren en geen tijd aan verspillen.
je hebt er maar 1 nodig die een goed bod doet, en wat dat is daar zul je van te voren inderdaad even goed over nagedacht te hebben. Maar dat hoef ik jou vast niet uit te leggen
Nog even afsluitend de nieuwsgierige vraag........wat is de reden van verkoop, heb je ze ooit aangeschaft als investeringkje? Stop je met je hobby? Hoe, wat, waar......zoveel vragen
Technic?totalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:07:
Vooral Star Wars, maar ook wat ander spul zoals wat (store) exclusives en een beetje Creator Expert bv.

Thanks, ik zal eens gaan inventariseren en inderdaad, een topicje op vraag en aanbod is een goed idee. Ik had niet eens in de gaten dat dat hier kon.Fraggert schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:25:
Nog even afsluitend de nieuwsgierige vraag........wat is de reden van verkoop, heb je ze ooit aangeschaft als investeringkje? Stop je met je hobby? Hoe, wat, waar......zoveel vragen
Ik heb diverse redenen om te overwegen ze te verkopen. Wegens diefstal van een deel van mijn verzameling uit m'n opslag bij Shurgard liggen ze nu elders opgeslagen (grotendeels niet thuis btw
Daarnaast is de lol er door die diefstal deels af, en is m'n zoon, waar ik ooit voor begon te verzamelen, nog wel af en toe met LEGO aan het spelen, maar krijgt zijn Fender Stratocaster tegenwoordig meer aandacht.
Zelf heb ik een andere hobby weer opgepakt, namelijk duiken. Dat is ook geen gratis hobby, zeker niet als ik naar Egypte vlieg om te duiken, en de duikspullen moet ik ook ergens kwijt kunnen.
Ik lees je verhaal net terug. Wat serieus rot zeg!totalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:34:
[...]
Thanks, ik zal eens gaan inventariseren en inderdaad, een topicje op vraag en aanbod is een goed idee. Ik had niet eens in de gaten dat dat hier kon.![]()
Ik heb diverse redenen om te overwegen ze te verkopen. Wegens diefstal van een deel van mijn verzameling uit m'n opslag bij Shurgard liggen ze nu elders opgeslagen (grotendeels niet thuis btw) en ik wil ze daar eigenlijk weghalen. Thuis kan ik ze niet kwijt en opslag in een storage unit doe ik nooit meer.
Daarnaast is de lol er door die diefstal deels af, en is m'n zoon, waar ik ooit voor begon te verzamelen, nog wel af en toe met LEGO aan het spelen, maar krijgt zijn Fender Stratocaster tegenwoordig meer aandacht.
Zelf heb ik een andere hobby weer opgepakt, namelijk duiken. Dat is ook geen gratis hobby, zeker niet als ik naar Egypte vlieg om te duiken, en de duikspullen moet ik ook ergens kwijt kunnen.
Gaaf. Is dat een combi met de boomhut? Ik heb zelf 3 x het creator kasteel aangeschaft en de bekende MOC gebouwd (met wat kleine eigen aanpassingen). Boompje erbij en de toren wat hoger gemaakt.Jakkus schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:09:
[...]
Leuk zeg! Zo heb je veel plezier met die sets
Ik kwam gisteren nog deze tegen, die lijkt me eigenlijk ook best tof:
[YouTube: Eine Burg zum Staunen! - MOC-126920 [Review] - "Tree of Life Castle" (2022)]
:strip_exif()/f/image/7aMo4SbFntdnMJtQbKg811Db.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FhYkCCPUV1SlzHQw52nbfPvT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BdtSqJASlAE8djKPVhSSZlKd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Physx op 05-05-2023 11:50 ]
Klopt, ik ben er heel lang ziek van geweest. Het is zelfs op Kassa Belbus geweest vorig jaar, maar dat leverde niets op behalve minachting, een gesloten deur en geflirt door de medewerker met de presentatrice.Karp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:44:
[...]
Ik lees je verhaal net terug. Wat een serieus rot zeg!
ah shit....dat topic heb ik gelezen ja.........ben jij dat joh......wat een fucking domper was dat zeg.totalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:34:
[...]
Thanks, ik zal eens gaan inventariseren en inderdaad, een topicje op vraag en aanbod is een goed idee. Ik had niet eens in de gaten dat dat hier kon.![]()
Ik heb diverse redenen om te overwegen ze te verkopen. Wegens diefstal van een deel van mijn verzameling uit m'n opslag bij Shurgard liggen ze nu elders opgeslagen (grotendeels niet thuis btw) en ik wil ze daar eigenlijk weghalen. Thuis kan ik ze niet kwijt en opslag in een storage unit doe ik nooit meer.
Meer voor het andere topic allicht maar heb je nog een kleine stand van zaken richting Shurgard?
Ik hoop in elk geval dat je zo een beetje kunt afsluiten, want wat een zure zaak.
Duiken is inderdaad erg prijzig, heb zelf Open Water en Advanced gehaald in NL en ben een aantal malen wezen duiken met mijn broertje op wat exotische plekken, leuk dat je in elk geval plezier daar aan beleeft

Succes gewenst met de verkoop in elk geval en de afsluiting van dit hoofdstuk.

Geen nieuws, het is weg, de politie kon niets doen, Shurgard liet zich van z'n slechtste kant zien op tv en daar bleef het bij. Ook een herhaling bij het jaaroverzicht van Kassa leverde helemaal niets op.Fraggert schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:47:
Meer voor het andere topic allicht maar heb je nog een kleine stand van zaken richting Shurgard?
...
Succes gewenst met de verkoop in elk geval en de afsluiting van dit hoofdstuk.
Ik heb het hoofdstuk overigens niet helemaal afgesloten, want soms bouw ik zelf nog wel eens iets, maar verzamelen doe ik niet meer.
(Het idee van een stad bouwen met dochter van 6 is ook iets concreter geworden. Dat helpt ook)
Snap ik. Zoiets kan je heel persoonlijk raken!totalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Klopt, ik ben er heel lang ziek van geweest. Het is zelfs op Kassa Belbus geweest vorig jaar, maar dat leverde niets op behalve minachting, een gesloten deur en geflirt door de medewerker met de presentatrice.
Ja, en het feit dat mijn zoon van destijds net 7 daar ook echt verdrietig over was, omdat hij wist dat er allerlei Star Wars dozen lagen die hij later zou mogen bouwen. Hij was in die periode echt helemaal gek van LEGO Star Wars. Zoals gezegd, inmiddels is dat wat minder, maar af en toe speelt hij er nog wel mee. Geen idee wat er was gebeurd als ik alles nog had gehad.
Ondanks je -deels- vervelende reden om er afstand van te doen, hou ik me aanbevolen voor een linkje naar je V&A topic straks.totalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:34:
[...]
Thanks, ik zal eens gaan inventariseren en inderdaad, een topicje op vraag en aanbod is een goed idee. Ik had niet eens in de gaten dat dat hier kon.
wauw..........nou daar heb ik geen woorden voor.......behalve dat ik het in en in triest vind voor je.totalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:49:
[...]
Geen nieuws, het is weg, de politie kon niets doen, Shurgard liet zich van z'n slechtste kant zien op tv en daar bleef het bij. Ook een herhaling bij het jaaroverzicht van Kassa leverde helemaal niets op.
Ik heb het hoofdstuk overigens niet helemaal afgesloten, want soms bouw ik zelf nog wel eens iets, maar verzamelen doe ik niet meer.

Ik denk dat ik voor de rest ook wel mag spreken dat we je toekomstige bouwsels graag eens zien hier, altijd leuk om te zien waar iemand mee bezig is om te bouwen.
Ja, dat klopt inderdaad! De boomhut en drie keer kasteel 31120.Physx schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Gaaf. Is dat een combi met de boomhut? Ik heb zelf 3 x het creator kasteel aangeschaft en de bekende MOC gebouwd (met wat kleine eigen aanpassingen). Boompje erbij en de toren wat hoger gemaakt.
Die MOC die jij hebt gemaakt heb ik ook ooit gebouwd. Leuk gedaan zo met die aanpassingen! Zo wordt het meer iets van jezelf
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
De boomhut heb ik ook nog beneden staan. Wel interessant om eens te combineren inderdaad. Thanks voor de link.Jakkus schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:16:
[...]
Ja, dat klopt inderdaad! De boomhut en drie keer kasteel 31120.
Die MOC die jij hebt gemaakt heb ik ook ooit gebouwd. Leuk gedaan zo met die aanpassingen! Zo wordt het meer iets van jezelf
Hier trouwens hoe nu de Lego kamer erbij staat. Beetje een bende maar er wordt tenminste lekker op de vloer mee gespeeld. Moet vaak Marvel poppetjes uit het kasteel vissen 😂 Wil het weer een keer anders inrichten en ruimte maken voor wat Modular’s en de Ninjago city trio (waar dit jaar nr 4 van uit komt).
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
ow wauw
ik ben nieuw op Tweakers, maar als ik alle berichten hier een beetje teruglees weet ik het wel zeker. hier zit ik op het goede forum.
" Ik ben Boingo en ik heb een Lego verslaving"

Welke kassa aflevering? Even terugkijkentotalatool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Klopt, ik ben er heel lang ziek van geweest. Het is zelfs op Kassa Belbus geweest vorig jaar, maar dat leverde niets op behalve minachting, een gesloten deur en geflirt door de medewerker met de presentatrice.
Edit; https://www.bnnvara.nl/ka...en-de-verdwenen-lego-sets
Ja, ik, dat was 2 seconden Google
[ Voor 14% gewijzigd door 42erik op 05-05-2023 13:05 ]
Maar dan zit je verkeerd hoor. Geen verslaving hier!Boingo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:59:
Hoi allemaal,
ik ben nieuw op Tweakers, maar als ik alle berichten hier een beetje teruglees weet ik het wel zeker. hier zit ik op het goede forum.
Welkom aan boordBoingo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:59:
Hoi allemaal,
Meteen maar het vragenuurtje...wat bouw je momenteel...en wat bouw je het liefste et cetera?
ik ga niet linken want namen etc......gewoon ff creatief doen op google42erik schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:03:
[...]
Welke kassa aflevering? Even terugkijken
Edit; https://www.bnnvara.nl/ka...en-de-verdwenen-lego-sets
Ja, ik, dat was 2 seconden Google
Ik ben 4 jaar geleden er weer ingerold door mijn "excuus" kinderen. Eerst alleen met hun samen bouwen maar later dan ook begonnen met de grotere sets voor mezelf. De eerste die ik voor mezelf kocht was de Bugatti Chiron. ( nee schat, dit is een set voor volwassenen )Fraggert schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:05:
[...]
Welkom aan boord![]()
Meteen maar het vragenuurtje...wat bouw je momenteel...en wat bouw je het liefste et cetera?
Maar het is pas echt fout gegaan toen ik de Lego Star wars sets ontdekte. Ben opgegroeid met episode VI en sindsdien liefhebber. Heb op dit moment veel teveel SW sets , maar kan daar echt geen afstand van doen.
Andere sets bouw ik ook ( technic , creator expert , modulars ) maar die verkoop ik weer nadat ze even hebben gestaan. Het moet betaalbaar blijven.
We zijn recent verhuisd en nu heb ik een zolder waar ik mijn sets kan uitstallen ( in het vorige huis mochten er slechts 1 a 2 sets in de woonkamer
Ben nu dus bezig om mijn sets een voor een op te bouwen, momenteel bezig met de Mos Eisley Cantina.
Is ontkenning niet het eerste teken van een verslaving ??Karp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:04:
[...]
Maar dan zit je verkeerd hoor. Geen verslaving hier!
I don't need to dri.. build, I can quit any time I want!Karp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:04:
[...]
Maar dan zit je verkeerd hoor. Geen verslaving hier!
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Nee!Boingo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:30:
[...]
Is ontkenning niet het eerste teken van een verslaving ??
Dat spul is hier in Noorwegen bijna aan te komen. Heb nu een winkel gevonden welke 'gestabiliseerd' 12% levert wat volgens hun gelijk staat aan 35%. Nu denk ik dat 12% in principe voldoende is dus we gaan het proberen.
Maar de vraag is: Hoeveel keer kan je het gebruiken voordat het uitgewerkt is? Ik moet het bestellen in literflessen en wil het liefst voorkomen dat ik 3x verzendkosten moet betalen. Is het na 1 dag in de zon over en uit of kan je het meerdere keren herhalen?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Waterstofperoxide is vrij instabiel en zal na verloop van tijd overgaan naar water en zuurstofgas. Maar hoe lang dat duurt is moeilijk te zeggen, is namelijk afhankelijk van flink wat factoren zoals temperatuur en licht.Rene schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:03:
Snelle vraag met betrekking tot het gebruik van waterstofperoxide...
Dat spul is hier in Noorwegen bijna aan te komen. Heb nu een winkel gevonden welke 'gestabiliseerd' 12% levert wat volgens hun gelijk staat aan 35%. Nu denk ik dat 12% in principe voldoende is dus we gaan het proberen.
Maar de vraag is: Hoeveel keer kan je het gebruiken voordat het uitgewerkt is? Ik moet het bestellen in literflessen en wil het liefst voorkomen dat ik 3x verzendkosten moet betalen. Is het na 1 dag in de zon over en uit of kan je het meerdere keren herhalen?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Huh? Ik snap niet wat je bedoelt?Fraggert schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:06:
[...]
ik ga niet linken want namen etc......gewoon ff creatief doen op google
PB
Ik ratel nog even verder hier (dan hoeft m'n vrouw het niet aan te horen).Karp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:51:
Ik heb geen interesse in star wars, of Jurassic park, of Indiana Jones, en zo verder. Ik ben nu aan het kijken wat voor oudere sets ik wil. Tweedehands spreekt me nu meer aan dan veel van het nieuwe.
(Het idee van een stad bouwen met dochter van 6 is ook iets concreter geworden. Dat helpt ook)
Ik denk nu vooral aan wat oudere modulars, en eventueel de grote Ninjago-sets.
Dus:
- Corner Garage
- Parisian Restaurant
- Detective's Office
En eventueel
- 71741 City Gardens
- 70620 City
- 70657 City Docks
Maar die Ninjago sets zijn zo enorm hoog geprijsd... dat schrikt me wel af. Ja, de UCLA Star Deformer en NYC Death Planet kosten vast meer, maar ik vind dit al zo veel!
Bij mij niet helemaal.
1 maart de SSD besteld, 2 mei werd die geannuleerd en kon m opnieuw bestellen.
Over 60 dagen komt die in nalevering...
ahhwAndries155 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:49:
[...]
Bij mij niet helemaal.
1 maart de SSD besteld, 2 mei werd die geannuleerd en kon m opnieuw bestellen.
Over 60 dagen komt die in nalevering...
Heb 1 mei in de ochtend de razor crest besteld met de kortingscode, maar helaas hij wordt nageleverd.
Mijn andere bestelling met Boushh en de SSD moet nog verwerkt worden 😢
Wat vooral leuk was, is dat je met vrijwel elk zakje een duidelijk deel van het schip maakt. Hierdoor zie je bij elke stap heel goed de voortgang en herken je steeds snel wat precies aan het bouwen bent. Dit is niet heel vaak het geval bij Lego sets van dit formaat, dan ben je soms gewoon een half uur blokjes aan het bouwens zonder dat je echt kan zien wat het gaat worden, Ja deze build bevield me echt heel goed.

Erg tevreden met het resultaat, een stuk leuker en mooier dan ik had verwacht eigenlijk. Mogelijk dat ik hem toch nog even laat staan voor ik hem uit elkaar haal voor de Lady Cutless MOC. Hij heeft voor nu een tijdelijk plekje gekregen naast de Blue Knight Castle MOC.
Wanneer ik de Barracuda Bay set een keer heb gebouwd dan krijgen de schepen een aparte plek

hoi
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik werd toch een beetje getriggerd door je post
Direct een bestelling geplaatst voor de overige helmen, die ik nog nodig heb voor de verzameling. Die Death Star kreeg ik helaas niet meer, alleen de miniatuur x-wing en dubbele vip punten
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 06-05-2023 13:52 ]
HerkenbaarReVision. schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:32:
Vanochtend aan de 31109 begonnen, wilde eigenlijk maar een uurtje of zo gaan bouwen maar het was zo'n leuke set om te maken dat ik hem in een keer afgemaakt heb.
Wat vooral leuk was, is dat je met vrijwel elk zakje een duidelijk deel van het schip maakt. Hierdoor zie je bij elke stap heel goed de voortgang en herken je steeds snel wat precies aan het bouwen bent. Dit is niet heel vaak het geval bij Lego sets van dit formaat, dan ben je soms gewoon een half uur blokjes aan het bouwens zonder dat je echt kan zien wat het gaat worden, Ja deze build bevield me echt heel goed.
Erg tevreden met het resultaat, een stuk leuker en mooier dan ik had verwacht eigenlijk. Mogelijk dat ik hem toch nog even laat staan voor ik hem uit elkaar haal voor de Lady Cutless MOC. Hij heeft voor nu een tijdelijk plekje gekregen naast de Blue Knight Castle MOC.
Ik heb er wel nog twee kanonnen bijgekocht, daar was Lego helaas iets te gierig mee.
Erg genoten van deze build, 1 van de beste die ik heb gebouwd! Ding is echt huge, zit ook stukje binnenwerk in, meestal mist dat wel met deze formaten..
Het is een duur grapje, maar reëel gezien wel dikke bang for your buck als je ziet wat er uiteindelijk staat & hoeveel uren bouwplezier ik ervan heb gehad 🥰
(En ja, de C zit verkeerd op het plankje, al gefixt 🤫)
:strip_exif()/f/image/2yJ1cvxgfq76jo9QVmkYvfHO.jpg?f=fotoalbum_large)
Update: mooie voor in dit topic 😂
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iUwtNs2mRciktFgvEI5Edjd6.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door SpeedyNick op 06-05-2023 23:05 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zePveGhdN2asgd7EyBEO3d4h.jpg?f=user_large)
Ondertussen ook bezig met een stukje monorail layout met een onderhoudsgebouw. Ik wil dit automatiseren, dat een monorail automatisch wordt afgelost door een "spare" monorail. Hiervoor moet ik ook wissels van de monorail motoriseren. Daar gaat de laatste Work In Progress video over:
YouTube: Automated container terminal WIP E48: monorail automation
Echter, we zouden nu graag de Titanic willen kopen. Deze vinden we super mooi en lijkt erg leuk te zijn om (samen) te bouwen. Nu is deze alleen, als je nieuw wilt, verkrijgbaar bij LEGO zelf. Ik lees hier vaker over VIP punten, acties met dubbele punten en GWP's, maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet helemaal in de gaten hoe dat werkt. Stel we willen de Titanic nieuw kopen, wanneer is dan het juiste moment? Willen we wachten op een actie, en wat voor een dan? Andere dingen waar we op moeten letten?
En o ja, het VIP-membership, is er nog een voordeel als je dat fysiek in een winkel afsluit?
[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 07-05-2023 14:07 ]
Welkom bij de familyzunrob schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:03:
Ik heb een klein beetje hulp/uitleg nodig, hopelijk kan iemand hierbij helpen. Wij (mijn vriendin en ik) hebben een tijd geleden LEGO weer herontdekt. Behoeft vast geen vermelding dat we het erg leuk vinden.
Afhankelijk van het thema wat op dat moment loopt bij LEGO qua acties is het beste moment.Echter, we zouden nu graag de Titanic willen kopen. Deze vinden we super mooi en lijkt erg leuk te zijn om (samen) te bouwen. Nu is deze alleen, als je nieuw wilt, verkrijgbaar bij LEGO zelf. Ik lees hier vaker over VIP punten, acties met dubbele punten en GWP's, maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet helemaal in de gaten hoe dat werkt. Stel we willen de Titanic nieuw kopen, wanneer is dan het juiste moment? Willen we wachten op een actie, en wat voor een dan? Andere dingen waar we op moeten letten?
Als je Star Wars (SW) fan bent was afgelopen week een hele goede week, 3 GWP's (waarvan eind v.d. week 1 was uitverkocht), je kon vip punten inwisselen voor extra SW goodies en je had evt. dubbele VIP punten op een x aantal SW sets (of allemaal? Ben zelf geen SW fan dus heb het niet tot in de puntjes bekeken
Het membership is eigenlijk alleen je mailadres achterlaten zodat er een account voor je gemaakt kan worden. Je krijgt dan volgens mij automatisch nieuwsbrieven e.d., en je krijgt in de winkel en online vip punten bij dit account geschreven. Het enige verschil is op moment dat er een actie loopt dat het in de winkel anders kan zijn dan online qua punten inlevering.En o ja, het VIP-membership, is er nog een voordeel als je dat fysiek in een winkel afsluit?
Damn… iedere update weer interessanter dan vorige. Machtig om die grote projecten va. Jou vorm te zien krijgen.almightyarjen schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:34:
Beide containerkranen zijn gereed en ik ga nu beginnen met ze te positioneren (niet naast elkaar). Vervolgens moet er nog aardig wat hardware- en softwarematig worden aangesloten
[Afbeelding]
Ondertussen ook bezig met een stukje monorail layout met een onderhoudsgebouw. Ik wil dit automatiseren, dat een monorail automatisch wordt afgelost door een "spare" monorail. Hiervoor moet ik ook wissels van de monorail motoriseren. Daar gaat de laatste Work In Progress video over:
YouTube: Automated container terminal WIP E48: monorail automation
Denk dat ook wel de kracht van Lego is; corrigeer me als ik het bij verkeerde eind heb @almightyarjen , zijn passie ligt bij het technische aspect en automatiseren van lego en maken van systemen?
@Barthezz Brick zijn ”ding” zie je terug in precisie voor bouw technieken en indrukwekkende architectuur
Custom builds en inspiratie van bestaande gebouwen lijkt voor @Jakkus een belangrijk onderdeel van Lego te zijn.
En zo kun je wel door gaan, in engineering en innovaties en mods van technisch Lego. Uitbreiden en verbeteren van menig auto of hijskraan tot een sneeuw schuiver.
Je eigen Sim-city simulatie die altijd te weinig ruimte heeft. Goeie motivatie om te verhuizen *kuch* @Kapoen
persoonlijk vind ik, los van het bouwen, juiste de kleine (semi)nutteloze details, scènes, verhaaltjes , perfecte mini figuur het leukste van een build of setting.
Totaal niet afgedwaald
Speaking of which, binnenkort ga ik eindelijk nog eens tijd hebben om veel te bouwen.himlims_ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:16:
[...]
Je eigen Sim-city simulatie die altijd te weinig ruimte heeft. Goeie motie om te verhuizen *kuch* @Kapoen
Mijn jaarlijkse lange vakantie komt eraan en ik heb voor een keer geen examens in de muziekschool voor te bereiden, dus meer tijd om mijn backlog te verkleinen en idd aan mijn stadje te werken.
Ik heb ter voorbereiding een paar van deze elementen gekocht:

Stevige 16x16 ‘frames’ die vnl. in Art sets gebruikt worden, eens kijken of ik er iets mee kan doen in combinatie met de nieuwere generatie straatplaten.
VIP punten kun je inzetten als korting op een volgende aankoop, het komt dan neer op 5% korting. Bij dubbele VIP punten is dit logischerwijze 10%. Wanneer er een actie komt met de Titanic weet alleen Lego, helaas is deze set exclusief bij Lego te koop, dus niet echt kans op leuke kortingen. Een GWP krijg je bij een bepaalde waarde van de bestelling, maar als je een Titanic koopt krijg je toch wel alle op dat moment geldende GWPs neem ik aan. Het is dan alleen nog wachten op een leuke actie (GWP en/of dubbele VIP punten).zunrob schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:03:
Echter, we zouden nu graag de Titanic willen kopen. Deze vinden we super mooi en lijkt erg leuk te zijn om (samen) te bouwen. Nu is deze alleen, als je nieuw wilt, verkrijgbaar bij LEGO zelf. Ik lees hier vaker over VIP punten, acties met dubbele punten en GWP's, maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet helemaal in de gaten hoe dat werkt. Stel we willen de Titanic nieuw kopen, wanneer is dan het juiste moment? Willen we wachten op een actie, en wat voor een dan? Andere dingen waar we op moeten letten?
En o ja, het VIP-membership, is er nog een voordeel als je dat fysiek in een winkel afsluit?
Volgens mij is het vaak dat in februari en oktober dubbele VIP punten acties zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nou, dit gaat lekker. Eerste oplichter op marktplaats al gevonden. Advertenties en chats zijn niet meer terug te vinden 😬Karp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:02:
[...]
Ik ratel nog even verder hier (dan hoeft m'n vrouw het niet aan te horen).
Ik denk nu vooral aan wat oudere modulars, en eventueel de grote Ninjago-sets.
Dus:
- Corner Garage
- Parisian Restaurant
- Detective's Office
En eventueel
- 71741 City Gardens
- 70620 City
- 70657 City Docks
Maar die Ninjago sets zijn zo enorm hoog geprijsd... dat schrikt me wel af. Ja, de UCLA Star Deformer en NYC Death Planet kosten vast meer, maar ik vind dit al zo veel!
Qua onderdelen waar vulling nodig is (onder de motorkap of achterkant) worden gewoon een paar hele hoogte blokjes gebruikt, en andere delen zitten wel erg leuk in elkaar.
Bij de Nissan Skyline en Countach waren er veel meer laagjes van creatief gestapelde platte delen, in verschillende kleuren, die je in het eindresultaat toch niet terug ziet...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ja?Karp schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:07:
[...]
Nou, dit gaat lekker. Eerste oplichter op marktplaats al gevonden. Advertenties en chats zijn niet meer terug te vinden 😬
Koop in je regio zou ik aanraden sowieso.
Dat is mij afgelopen week tweemaal overkomen, was overigens niet voor Lego. 😖Karp schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:07:
[...]
Nou, dit gaat lekker. Eerste oplichter op marktplaats al gevonden. Advertenties en chats zijn niet meer terug te vinden 😬
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dit begrijp ik niet helemaal. Betreft het hier iemand die toch niet wil kopen?Karp schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:07:
[...]
Want jij bent de verkoper toch?
Als iemand het niet wil kopen dan is het toch geen oplichter. Alleen niet betrouwbaar.
Als iemand iets wil verkopen en geld binnen heeft en dan niets meer laat horen, oplichter.
Ja, ik hou van het automatiseren van dingen. De combi van iets met Lego bouwen incl. elektronica en het vervolgens automatiseren kan ik de hele dag mee bezig zijn maar dan voelt het als een uurtje. Oh ja en Lego treinen, die moeten er natuurlijk ook altijd bijhimlims_ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:16:
[...]
Damn… iedere update weer interessanter dan vorige. Machtig om die grote projecten va. Jou vorm te zien krijgen.
Denk dat ook wel de kracht van Lego is; corrigeer me als ik het bij verkeerde eind heb @almightyarjen , zijn passie ligt bij het technische aspect en automatiseren van lego en maken van systemen?
@Barthezz Brick zijn passie zie je terug in precisie voor bouw technieken en indrukwekkende architectuur
Custom builds en inspiratie van bestaande gebouwen lijkt voor @Jakkus een belangrijk onderdeel van Lego te zijn.
En zo kun je wel door gaan, in engineering en innovaties en mods van technisch Lego. Uitbreiden en verbeteren van menig auto of hijskraan tot een sneeuw schuiver.
Je eigen Sim-city simulatie die altijd te weinig ruimte heeft. Goeie motie om te verhuizen *kuch* @Kapoen
persoonlijk vind ik, los van het bouwen, juiste de kleine (semi)nutteloze details, scènes, verhaaltjes , perfecte mini figuur het leukste van een build of setting.
Totaal niet afgedwaald:x toffe build update, more!
Karp schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:07:
[...]
Betaald via overschrijving of betaalverzoek? Je kan tegenwoordig via je bank geld terugvorderen, zie bv. hier._Dune_ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:21:
[...]
Dat is mij afgelopen week tweemaal overkomen, was overigens niet voor Lego. 😖
Ik doe tegenwoordig alleen nog aan handel via Marktplaats in-persoon... Geen verzending dus.
[ Voor 6% gewijzigd door spok9 op 08-05-2023 09:35 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Beste,
Onlangs heb je een bod of reactie geplaatst op de advertentie: [...] Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. We hebben daarom het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd. We raden je aan zeer voorzichtig te zijn in jouw verdere contact met deze adverteerder.
Voor de toekomst geven wij je graag de volgende tips mee:
- Laat jouw gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
- Bekijk hoe lang de verkoper actief is op Marktplaats, check zijn andere advertenties en maak persoonlijk contact.
- Controleer de verkoper: Google zijn gegevens en check telefoon en bankrekeningnummer via het Meldpunt Internetoplichting.
- Maak gebruik van Marktplaats-functionaliteiten zoals Betaalverzoeken en Kopersbescherming Service.
- Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland en gebruik geen (anonieme) betaalmethoden als Western Union.
- Voor meer kooptips bekijk onze Veilig Handelen pagina.
Wij wensen je veel succes op Marktplaats
Met vriendelijke groet,
Het Marktplaats team
offtopic,spok9 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:33:
Betaald via overschrijving of betaalverzoek? Je kan tegenwoordig via je bank geld terugvorderen, zie bv. hier.
Ik doe tegenwoordig alleen nog aan handel via Marktplaats in-persoon... Geen verzending dus.
Je kan je geld niet zomaar terug voorderen, als je volgens ASN aan alle stappen voldoet kan je mogelijk de NAW gegevens krijgen van de persoon waar de betaling aan is gedaan. Vervolgens moet je als nog zelf achter je geld aan door een deurwaarder of incassobureau in te schakelen.
En het is ook maar de vraag of andere banken überhaupt NAW gegevens gaan uitgeven.
Ontopic,Met de NAW-gegevens kun je een advocaat, deurwaarder of incassobureau inschakelen. Zij proberen dan je geld terug te vorderen bij de fraudeur. Het is belangrijk dat je nooit voor eigen rechter speelt.
Ik heb normaal gesproken niet zo heel veel interesse in Ninjago sets, maar ik kwam deze set vorige week op marktplaats tegen voor een zeer aantrekkelijke prijs en na wat reviews te hebben bekeken heb ik besloten dat ik hem voor die prijs niet kon laten schieten
Kan mooi bij mijn andere schepen straks, ook al is het een andere thema

[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 08-05-2023 10:12 ]
hoi
Dit was de enige Ninjago set die ik had, en omdat ik hem zo mooi vond had ik hem vanwege een hele goede aanbieding op Amazon zelfs twee keer. Beide stonden echter in de opslag en zijn dus gestolen, en nu kan ik het niet meer over mijn hart verkrijgen om hem opnieuw te kopen, wetende dat er een kleine kans bestaat dat ik mijn eigen gestolen set dan terugkoop.ReVision. schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:06:
Ik heb normaal gesproken niet zo heel veel interesse in Ninjago sets, maar ik kwam deze set op marktplaats tegen voor een zeer aantrekkelijke prijs en na wat reviews te hebben bekeken heb ik hem maar gekocht en afgelopen zaterdag kwam hij al binnen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/IgNRLDkUbQHvfeTqX9m7VkIE.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar zaten ook twee kleinere doosjes bij. Na jaren kijken en erover praten is het dan eindelijk zover: ik ben begonnen aan mijn ministad!
:strip_exif()/f/image/Aq5C4amQOHvqDj3QwD0niTVH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qMCsgzOS9pEN3utJ6uml0H2h.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik echter nog wel een hoop vragen, dat volgt natuurlijk vanzelf als je veel ideeen hebt. Hoe maken jullie je wegen? En hoe sluit je die aan op de modulars? Ik zie verschillende soorten wegen voorbij komen online, denk aan MILS en de standaard wegen die lego aanbied. Maar ik lees ook bij de reviews van de nieuwe wegen van lego dat ze eigenlijk niet handig zijn omdat ze niet goed aansluiten en geen bochten hebben. Hoe hebben jullie dat opgelost? En waar kopen jullie dat? Ik zou graag willen beginnen met een stukje rechte weg langs het hotel, maar wil er wel zeker van zijn dat ik het goede aanschaf.
Hier is alvast een tutorial die toont hoe je je klassieke baseplate/modular kan laten aansluiten op de nieuwe wegenplaten:Zenomyscus schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:14:
Nu heb ik echter nog wel een hoop vragen, dat volgt natuurlijk vanzelf als je veel ideeen hebt. Hoe maken jullie je wegen? En hoe sluit je die aan op de modulars? Ik zie verschillende soorten wegen voorbij komen online, denk aan MILS en de standaard wegen die lego aanbied. Maar ik lees ook bij de reviews van de nieuwe wegen van lego dat ze eigenlijk niet handig zijn omdat ze niet goed aansluiten en geen bochten hebben. Hoe hebben jullie dat opgelost? En waar kopen jullie dat? Ik zou graag willen beginnen met een stukje rechte weg langs het hotel, maar wil er wel zeker van zijn dat ik het goede aanschaf.
Supergaaf, dankjewel! Dit is inderdaad wat ik voor ogen heb. Waar kun je die extra steentjes aanschaffen om bijvoorbeeld die onderplaat te maken en de rest van de stoep? Het is nogal stapel van specifieke steentjes namelijk, die krijg je niet zomaar uit een set.Kapoen schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:27:
[...]
Hier is alvast een tutorial die toont hoe je je klassieke baseplate/modular kan laten aansluiten op de nieuwe wegenplaten:
[YouTube: Using New LEGO Road Plates With Baseplates & Modulars - Easy, Cost Effective, Looks Good 60304 🚗🚛🛣🏙🏹]
Ik ben dus helaas net begonnen, dus mijn legovoorraad is om precies te zijn 0
Dit is voor mij heel herkenbaar, ik stond als volwassene ook altijd te snoepen bij het Legovak bij de Intertoys totdat ik voor sint m'n eerste set kreeg. Be warned, er volgen meer sets, there is no way backZenomyscus schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:14:
Ik heb af en toe in dit topic wel eens gezegd dat ik graag weer met lego verder zou willen gaan. Met name de modulars spreken mij erg aan. Het lijkt me leuk een klein stadje / straatje te maken en dat te laten 'leven'. Ik was van plan om over een halfjaar een set te kopen omdat ik af en toe wat geld opzij leg van extra projecten die ik naast mijn werk doe. Dat hoeft niet meer, want mijn lieve partner heeft voor mijn verjaardag met de familie mijn eerste modular gekocht:
[Afbeelding]
Daar zaten ook twee kleinere doosjes bij. Na jaren kijken en erover praten is het dan eindelijk zover: ik ben begonnen aan mijn ministad!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb met mijn vrouw wel een budget afgesproken want met alle aanbiedingen en dergelijke is het soms moeilijk om iets niet te kopen. Voor nu bouw ik voor mezelf eerst een substantie van modulars op, dat kan je zonder wegplaten natuurlijk ook al levendig maken. Ik start er pas later mee, wel leuk om mee te kijken wat je vraag aan verdere antwoorden gaat opleveren.
Ok, vorderen is mogelijk niet het juiste woord, maar de bank vraagt wel degelijk het geld terug aan de ontvanger en als daaraan geen gehoor wordt gegeven krijg je naw gegevens om mee naar de politie te gaan. Je moet inderdaad wel aan de voorwaarden voldoen.ReVision. schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:06:
[...]
offtopic,
Je kan je geld niet zomaar terug voorderen, als je volgens ASN aan alle stappen voldoet kan je mogelijk de NAW gegevens krijgen van de persoon waar de betaling aan is gedaan. Vervolgens moet je als nog zelf achter je geld aan door een deurwaarder of incassobureau in te schakelen.
En het is ook maar de vraag of andere banken überhaupt NAW gegevens gaan uitgeven.
Om zeker te zijn, heb je het over dit frame?Zenomyscus schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Supergaaf, dankjewel! Dit is inderdaad wat ik voor ogen heb. Waar kun je die extra steentjes aanschaffen om bijvoorbeeld die onderplaat te maken en de rest van de stoep? Het is nogal stapel van specifieke steentjes namelijk, die krijg je niet zomaar uit een set.
Ik ben dus helaas net begonnen, dus mijn legovoorraad is om precies te zijn 0
/f/image/vU8vJx5a3P6aKRA9jAC4q03J.png?f=fotoalbum_large)
Het goede nieuws is dat het niet veel uitmaakt welk type plaatjes je koopt hiervoor, ze zullen volledig onzichtbaar weggewerkt worden. De maker van het filmpje gebruikt gewoon een bonte collectie van wat hij heeft liggen. Dat is kostenefficiënt
De bedoeling is dat jij een frame kan maken van 32x32 studs, met een rand van 1 stud aan de zijde(n) waar je je wegplaten wil laten aansluiten. Daarnaast is er ook ondersteuning in het midden om de modular/baseplate te dragen.
De voornaamste manieren die ik gebruik om elementen aan te schaffen:
- pick-a-brick in een Lego store -> nadeel is dat je gebonden bent aan de collectie die op dat moment aangeboden wordt, en dat is lukraak
- online pick-a-brick via Lego shop@home
- bricklink.com -> voor de 'onzichtbare' elementen kan je hier volop kiezen voor de goedkoopste elementen
[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 08-05-2023 11:03 ]
Ik vind deze ook wel tof:Kapoen schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:27:
[...]
Hier is alvast een tutorial die toont hoe je je klassieke baseplate/modular kan laten aansluiten op de nieuwe wegenplaten:
[YouTube: Using New LEGO Road Plates With Baseplates & Modulars - Easy, Cost Effective, Looks Good 60304 🚗🚛🛣🏙🏹]
En voor context, ik zit met dezelfde vraag. Ik heb zelf nog geen keuze gemaakt, of iets gebouwd!
De steentjes van het frame en de extra steentjes van de stoep bedoel ik inderdaad. Het zal wel even uitzoeken zijn voordat je de goede steentjes hebt gevonden op die sites, maar het is fijn om te zien dat je gewoon losse steentjes kunt aanschaffen. Dank!Kapoen schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:59:
[...]
Om zeker te zijn, heb je het over dit frame?
[Afbeelding]
Het goede nieuws is dat het niet veel uitmaakt welk type plaatjes je koopt hiervoor, ze zullen volledig onzichtbaar weggewerkt worden. De maker van het filmpje gebruikt gewoon een bonte collectie van wat hij heeft liggen. Dat is kostenefficiënt
De bedoeling is dat jij een frame kan maken van 32x32 studs, met een rand van 1 stud aan de zijde(n) waar je je wegplaten wil laten aansluiten. Daarnaast is er ook ondersteuning in het midden om de modular/baseplate te dragen.
De voornaamste manieren die ik gebruik om elementen aan te schaffen:
- pick-a-brick in een Lego store -> nadeel is dat je gebonden bent aan de collectie die op dat moment aangeboden wordt, en dat is lukraak
- online pick-a-brick via Lego shop@home
- bricklink.com -> voor de 'onzichtbare' elementen kan je hier volop kiezen voor de goedkoopste elementen
Xbox Live: MarkH
Even het Ninjago setje daargelaten welke ik voor één van de MOC challenges had aangeschaft, is het schip wat je toont de enige Ninjago set die ik ooit voor m'n collectie gekocht heb. Geen "schepen collectie" overigens want dan kom ik maar uit op twee stuks; deze en het 3-in-1 piratenschipReVision. schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:06:
Ik heb normaal gesproken niet zo heel veel interesse in Ninjago sets, maar ik kwam deze set vorige week op marktplaats tegen voor een zeer aantrekkelijke prijs en na wat reviews te hebben bekeken heb ik besloten dat ik hem voor die prijs niet kon laten schieten![]()
[Afbeelding]
Ik weet niet voor welke prijs je hem aantrekkelijk op marktplaats hebt gekocht, maar destijds toen hij in productie was was hij ook al voor zéér aantrekkelijke prijzen te koop. Ik kocht hem toen deels met de snode gedachte dat ik hem wellicht wel duurder kon doorverkopen
Leuke build met veel details, genoeg minifiguren (mocht je dat interesseren) van Ninjago en naast evt. speel set ook een waardige display set
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 08-05-2023 11:59 ]
Heb je wel contact opgenomen met de verkoper? Wellicht dat hij/zij tekst en uitleg kon geven? Verdere reviews bij deze verkoper waren positief?MarkH NL schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:53:
Denk dat ik mijn eerste slechte ervaring heb op Bricklink. Bestelling op 14 maart geplaatst, staat al heel lang op "Ready" maar werd nooit verzonden. Ik heb de verkoper inmiddels als "NSS (Non Shipping Seller)" gemarkeerd en hoop dat ik geld terug krijg. Iemand dit wel eens meegemaakt?
Ik heb weleens gehad dat het een poos duurde, maar de betreffende verkoper had ook in zijn terms opgenomen dat het allemaal niet zo snel zou gaan, dat het ook gewoon een hobby was, maar dat hij de spulletjes wel netjes zou versturen. Het duurde toen ook een poos, maar er was aan goede verwachtingsmanagement gedaan
Ja, had 1,5 week voordat ik NSS deed een berichtje gestuurd, heb vaak geen haast met m'n orders maar 2 maanden op "Ready" is wel vrij extreem.Gim schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:01:
[...]
Heb je wel contact opgenomen met de verkoper? Wellicht dat hij/zij tekst en uitleg kon geven? Verdere reviews bij deze verkoper waren positief?
Ik heb weleens gehad dat het een poos duurde, maar de betreffende verkoper had ook in zijn terms opgenomen dat het allemaal niet zo snel zou gaan, dat het ook gewoon een hobby was, maar dat hij de spulletjes wel netjes zou versturen. Het duurde toen ook een poos, maar er was aan goede verwachtingsmanagement gedaan
--
Oh, store staat inmiddels op
1
2
3
4
| Store Suspended On May 04, 2023 Reason: Three or more Completed NSS/NRS |
[ Voor 8% gewijzigd door MarkH NL op 08-05-2023 12:09 ]
Xbox Live: MarkH
dus als goed snap; "staat" je regulier gebouwde modular (op grondplaat) en die 'zweeft' op de blokjes? (staat dus los?)Karp schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:01:
[...]
Ik vind deze ook wel tof:
[YouTube: EASY FIX: Fit old Modulars to New LEGO Road Plates!]
En voor context, ik zit met dezelfde vraag. Ik heb zelf nog geen keuze gemaakt, of iets gebouwd!
je kan de baseplate op noppen leggen, en dan kom je (bijna precies) zo hoog als een plate, Dit kun je dus bovenop andere baseplates doen, maar ook bovenop andere constructies.himlims_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:24:
[...]
dus als goed snap; "staat" je regulier gebouwde modular (op grondplaat) en die 'zweeft' op de blokjes? (staat dus los?)
omdat baseplates onderop geen bevestiging hebben, kun je dus beter een gezamelijk punt aan de bovenkant zoeken waar je een 2x2 zonder noppen op doet, of met technic pins aan de zijkant, om alles steviger te maken,
Deze set was aangetroffen in een kast op het werk en schijnbaar was deze al in elkaar gezet. Helaas zijn er een aantal minifigs gesneuveld en bleek de gantry van de scanner ook verkeerd om te staan. Verder blijkt het bedieningspaneel een krant te zijn
Echt veel meer informatie kan ik er niet meer over terugvinden, een handleiding is niet te vinden behalve enkele MOC’s en ik heb het idee dat er ook een versie is met 2 deuren? In ieder geval, op zich is het wel een grappig geheel maar m.i. een beetje simpel qua build. De dikke bodemplaat is ook wel typisch maar de kamers zijn wel separaat los te halen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HhlB492bG92yHdkTuAjuE7Pm.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BKWsO5wY7TxcN0cVDVtKPu8b.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6cx3Bgy2IHxvN84hWO74l1Dn.jpg?f=user_large)
Ben erg benieuwd hoe hij er straks in het echt uit ziet als hij in elkaar staat. Wel echt super balen van jou natuurlijk, had je topic destijds ook gelezen en de kassa aflevering gezien erg naar allemaal.totalatool schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:12:
[...]
Dit was de enige Ninjago set die ik had, en omdat ik hem zo mooi vond had ik hem vanwege een hele goede aanbieding op Amazon zelfs twee keer. Beide stonden echter in de opslag en zijn dus gestolen, en nu kan ik het niet meer over mijn hart verkrijgen om hem opnieuw te kopen, wetende dat er een kleine kans bestaat dat ik mijn eigen gestolen set dan terugkoop.
Oke schepen collectie is bij mij ook iets overdreven want het zijn er tot dusver drie (of vier als je de dubbele 31109 mee telt) Ik heb de Ninjago set ruim onder de Lego retail prijs kunnen kopen maar zeker niet zo laag als de laagste prijs ooit volgens brickwatchGim schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:57:
[...]
Even het Ninjago setje daargelaten welke ik voor één van de MOC challenges had aangeschaft, is het schip wat je toont de enige Ninjago set die ik ooit voor m'n collectie gekocht heb. Geen "schepen collectie" overigens want dan kom ik maar uit op twee stuks; deze en het 3-in-1 piratenschip![]()
Ik weet niet voor welke prijs je hem aantrekkelijk op marktplaats hebt gekocht, maar destijds toen hij in productie was was hij ook al voor zéér aantrekkelijke prijzen te koop. Ik kocht hem toen deels met de snode gedachte dat ik hem wellicht wel duurder kon doorverkopenUiteindelijk snel van dat idee afgestapt en hem zelf met het grootste plezier gebouwd. Zoonlief kon het waarderen in zijn "Ninjago jaren"
![]()
Leuke build met veel details, genoeg minifiguren (mocht je dat interesseren) van Ninjago en naast evt. speel set ook een waardige display set
hoi
Wat ik kon vinden zo snel:vhal schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:50:
Sommigen kennen deze ‘set’ wel, het is een educatieve LEGO set van een MRI-scanner. Nou ja, technisch gezien is het eerder een CT-scanner gezien de bewegende deel binnenin maar dan is de gantry weer aan de grote kant.
Deze set was aangetroffen in een kast op het werk en schijnbaar was deze al in elkaar gezet. Helaas zijn er een aantal minifigs gesneuveld en bleek de gantry van de scanner ook verkeerd om te staan. Verder blijkt het bedieningspaneel een krant te zijn![]()
Echt veel meer informatie kan ik er niet meer over terugvinden, een handleiding is niet te vinden behalve enkele MOC’s en ik heb het idee dat er ook een versie is met 2 deuren? In ieder geval, op zich is het wel een grappig geheel maar m.i. een beetje simpel qua build. De dikke bodemplaat is ook wel typisch maar de kamers zijn wel separaat los te halen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/mocs/MOC-103049/ayayop/mri-scanner/
https://learningthroughplay.com/lego-mri-scanner-models
Leuk dat je deze laat zien, ik heb hem via LinkedIn al vaak voorbij zien komen in mijn bubble. Veel informatie heb ik niet voor je, er zijn wel verschillende fysici die MOC's hebben gemaakt van een MRI, CT en Linac.
Heb nog nooit oude sets opgezocht, nu ben ik toch wel benieuwd. Als ik er vanavond aan denk zal ik even loeren.pukvg schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:11:
Wat doen jullie met sets die je jaren terug hebt gekocht en gebouwd, maar nu toch wel veel waard zijn geworden? Vind ze zelf nog steeds wel mooi, alleen staan ze er nu maar en kijk ik er bijna niet naar om, toch zou ik het zonde vinden om ze weg te doen.
Ik zou het alleen dan nog steeds mooi in elkaar laten staan, stukje historie van jezelf
Ik had de set ook niet specifiek opgezocht, maar was op marktplaats op zoek naar en andere set. Toen kwam ik op iemands marktplaats profiel en zag toevallig een set die ik had en schrok toch wel van de prijs.RubjeMazter schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:53:
[...]
Heb nog nooit oude sets opgezocht, nu ben ik toch wel benieuwd. Als ik er vanavond aan denk zal ik even loeren.
Ik zou het alleen dan nog steeds mooi in elkaar laten staan, stukje historie van jezelf
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Google even, want alles wat ik lees zou ik goed nadenken of je daar iets wilt kopen.OMD schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:16:
Heeft iemand ervaring met Coolshop? Mijn vrouw wil graag iets kopen maar dat scheelt 80 euro met de winkels hier. Dat is toch best veel verschil.
Ik zou het doen!
Een keer besteld. Ging goed, wel ietwat spannend. Doos was uiteindelijk beschadigd, inhoud gelukkig niet. Tracking werkte maar tot het in NL was, niet binnen NL.OMD schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:16:
Heeft iemand ervaring met Coolshop? Mijn vrouw wil graag iets kopen maar dat scheelt 80 euro met de winkels hier. Dat is toch best veel verschil.
157000 reviews, geen zin om ze allemaal te lezenrammes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:22:
[...]
Google even, want alles wat ik lees zou ik goed nadenken of je daar iets wilt kopen.
Uiteraard bekend dat het uit Denemarken komt. Beschadigde doos heb ik echter geen trek in en retourneren kost aardig wat. Toch maar even nadenken of we niet gewoon het extra geld hier uitgeven voor wat zekerheid.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Congrats!DistractedBldr schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:
Hoi allemaal!
Ik ben de ontwerper van The Snack Shack op Bricklink's Desiger Program.

https://www.bricklink.com/v3/designer-program/main.page
4.5 op 150000 reviews...? Dat komt toch best goed over?rammes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:22:
[...]
Google even, want alles wat ik lees zou ik goed nadenken of je daar iets wilt kopen.
Nice! Gefeliciteerd @DistractedBldr
Ook mooi om te zien dat de productie van 10000 naar 20000 sets gaat. Ook 2 per huishouden al weet ik niet of dit nieuw is aangezien ik nooit een bricklink set gekocht heb.
Momenteel staat op de site dat ze worden verzonden na 16 mei. Heb zelf vandaag contact gehad met Lego i.v.m. een andere bestelling. Ze gaven aan dat 12 mei de eerste aanvulling op de voorraad zou komen. En dan dus mijn Razor Crest verstuurd zal worden. 1 mei besteld, dus maar even afwachten….zonoskar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:56:
Mijn haul is ook binnen. De Razor Crest wordt pas eind mei ofzo verstuurd.
[Afbeelding]
Hoe werkt dit nu precies? Wanneer kunnen we iets pre-orderen?
Brammos85 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:35:
[...]
Hoe werkt dit nu precies? Wanneer kunnen we iets pre-orderen?
:strip_exif()/f/image/sYNZSPPyQD29LcVnnGNyDX9Y.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.bricklink.com...rogram/series-1/main.page
Mooi ontwerp en fijn om te zien dat ook een "klein" ontwerp in de finale kan komen naast al die grote bouwwerken.DistractedBldr schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:
Hoi allemaal!
Ik ben de ontwerper van The Snack Shack op Bricklink's Desiger Program.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked