Op rekening is mij niet bekend.Bluebe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:18:
Iemand enige idee waarom ik niet op rekening kan kopen bij lego? Al vaker besteld en toen kon het wel. Ik beschik niet over deze betaal opties 😕
[Afbeelding]
bedrag te hoog?! (keertje te laat met betalen?)Bluebe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:18:
Iemand enige idee waarom ik niet op rekening kan kopen bij lego? Al vaker besteld en toen kon het wel. Ik beschik niet over deze betaal opties 😕
[Afbeelding]
eventueel kun je telefonisch wel op rekening bestellen.
(ideal schijnt [........] dit jaar te gaan komen)
https://www.bricktastic.n...643-40647-40649-en-40650/
Voor mij een must have. Enorm retro ‘80 jaren gevoel.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 02-05-2023 16:33 ]
Daar moet een Classic Space Minifigure van uitgebracht worden. Maar wellicht is deze makkelijk om te bouwen? Ziet er inderdaad tof uit.
wel jammer dat hij een muts heeft (groot) en de figure een pet [..] jah geneuzel
Volgens mij is het wel een pet. Maar zeker weten doe ik het ook niet. Op alle foto's kijkt de minifigure recht in de camera en zie je dus niet de cap...himlims_ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:44:
[...]
wel jammer dat hij een muts heeft (groot) en de figure een pet [..] jah geneuzel
Het figuur heeft een rood shirt met een blauwe muts en broek. Naast het bouwbare figuur is er ook regulier minifiguur beschikbaar in dezelfde outfit. In totaal bestaat de set uit 654 onderdelen.L23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:46:
[...]
Volgens mij is het wel een pet. Maar zeker weten doe ik het ook niet. Op alle foto's kijkt de minifigure recht in de camera en zie je dus niet de cap...
himlims_ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:47:
[...]
Het figuur heeft een rood shirt met een blauwe muts en broek. Naast het bouwbare figuur is er ook regulier minifiguur beschikbaar in dezelfde outfit. In totaal bestaat de set uit 654 onderdelen.
/f/image/Tg3OpjVN4DOs8nNspuqRuH2Y.webp?f=fotoalbum_large)
Wel een rare pet...
Heb ik niet zoveel mee maar misschien proberen te bouwen met mijn eigen voorraad steentjes.
Daily driver; MB R171 SLK280
De pet is inderdaad wel iets minder. Wel grappig bedacht dat de mini-fig de grote kan besturen. Tenminste zo zie ik het voor me.
De adviesprijs is 50 euro en per 1 juni te verkrijgen. Best een schappelijke prijs.
https://bouwsteentjes.inf...p-scaled-lego-minifigure/
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 02-05-2023 18:30 ]
Ik vind deze set en de creator 3in1 best leuke gebouwen. De prijs is inderdaad flink, maar ja gewoon wachten op een leuke aanbieding.Kapoen schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:56:
Ook in de City collectie komt er een nieuwe gebouwenset:
Summer City range unveiled! op brickset.com
Wel eentje met een stevig prijskaartje:
[...]
[Afbeelding]
Voorts nog een aantal andere kleinere gebouwen, allemaal te zien in het bronartikel.
Ik zag net een video van JANGBRiCKS, hij is ook enthousiast over de set. Hij denkt dat de koepel hetzelfde is als die gebruikt word in de Marvel Hulkbuster set. Weet ook niet hoe dit beter zou kunnen, ronde vormen zijn altijd lastig en met Lego blokjes zou het er niet beter op worden.meesje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:30:
[...]
De pet is inderdaad wel iets minder. Wel grappig bedacht dat de mini-fig de grote kan besturen. Tenminste zo zie ik het voor me.
De adviesprijs is 50 euro en per 1 juni te verkrijgen. Best een schappelijke prijs.
https://bouwsteentjes.inf...p-scaled-lego-minifigure/
Vanaf 1 juni verkrijgbaar: https://www.lego.com/nl-n...led-lego-minifigure-40649meesje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:32:
[...]
https://www.bricktastic.n...643-40647-40649-en-40650/
Voor mij een must have. Enorm retro ‘80 jaren gevoel.
Overigens is die pet dan een hele late jaren 80 begin 90. In de jaren 80 had je bij mijn weten maar twee petten: de rode wegwerkers pet en de politie pet (die was er in rood, blauw, zwart en wit). De pet met de klep kwam veel later pas.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Yes, gevonden! Ergens gelezen dat deze set onder ‘extended range’ valt. Volgens mij zijn dergelijke sets vrijwel altijd alleen bij Lego te koop.L23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:57:
[...]
Ik zag net een video van JANGBRiCKS, hij is ook enthousiast over de set. Hij denkt dat de koepel hetzelfde is als die gebruikt word in de Marvel Hulkbuster set. Weet ook niet hoe dit beter zou kunnen, ronde vormen zijn altijd lastig en met Lego blokjes zou het er niet beter op worden.
Ik denk je gelijk hebt! Ik zal eens op brickset kijken.The Eagle schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:01:
[...]
Overigens is die pet dan een hele late jaren 80 begin 90. In de jaren 80 had je bij mijn weten maar twee petten: de rode wegwerkers pet en de politie pet (die was er in rood, blauw, zwart en wit). De pet met de klep kwam veel later pas.
@The Eagle Onderstaande set had ik vroeger. Dateert uit 1984. Deze pet is weer iets anders dan die van de mini-fig, maar lijkt wel beter op die van de maxi fig: rechte klep ipv bol.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R38udqavG5HIDBVtosStywbc.jpg?f=user_large)
[ Voor 36% gewijzigd door meesje op 02-05-2023 19:57 ]
De pet die je hier ziet bestaat sinds 1983. Alleen de minifigure draagt een pet met gebogen klep. De pet die we kennen van de jaren 80 kwam het laatst voor in een set uit 2013.The Eagle schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:01:
[...]
Vanaf 1 juni verkrijgbaar: https://www.lego.com/nl-n...led-lego-minifigure-40649
[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 02-05-2023 19:26 ]
Vooruitbestelling toevallig? Daar had ik het laatst ook mee.Bluebe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:18:
[Afbeelding]
Inderdaad. Er zullen tzt ook wel wat MOC’s op rebrickable verschijnen.
Ooh, gimme gimme gimmeThe Eagle schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:01:
[...]
Vanaf 1 juni verkrijgbaar: https://www.lego.com/nl-n...led-lego-minifigure-40649
1 juni is de dag na mijn verjaardag, ik ben dan in vakantie... ik voel een trip naar de Lego store (Brussel of Antwerpen) aankomen
Ik was al aan het twijfelen om deze aan te schaffen via bricklink:

Ik denk dat de standaard minifig versie zeer 'customizable' zal zijn, dus interessanter.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Hier ben ik echt heel blij mee. Ik vond de houten minifig prijzig en de piraat een beetje meh, maar deze gaat er zeker komen.
nu nog een upscaled classic ruimtehelm erbij.
[ Voor 5% gewijzigd door Prosac op 02-05-2023 21:04 ]
Die zwart/gele was volgens mij een aardige mislukking.RubjeMazter schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:15:
Serieus? De bugatti bolide alleen dan in 't blauw?
Kom op LEGO, dat kan beter...
Ik bedoel: een Bugatti hoort gewoon blauw/zwart (of eigenlijk d.blauw) te zijn, dat is herkenbaar.
Ik, als autoliefhebber, hoefde die geel/zwarte ook niet.
Deze nieuwe heel misschien, maar dan nog vind ik er niet veel aan.
Wel lekker goedkoop voor Lego, een set in een andere kleur uitbrengen.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
De 10221 is beter
:strip_exif()/f/image/4kpa7RGeavm6DWUcZtlLQmHm.jpg?f=fotoalbum_large)
(Human for scale)
Wel leuk dat ze toch allebei dat kleintje ernaast hebben.
Vrij saaie build overigens verder, maar het resultaat is wel wow, groot!
[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 03-05-2023 03:26 ]
heb je het sommetje gemaakt? ben wel benieuwd; verwacht dat die 'faceplate' (sticker?) een afwijkende is qua prijs, overige lijkt me redelijk standaard / basic bricksKapoen schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:27:
[...]
Ooh, gimme gimme gimme![]()
1 juni is de dag na mijn verjaardag, ik ben dan in vakantie... ik voel een trip naar de Lego store (Brussel of Antwerpen) aankomen![]()
Ik was al aan het twijfelen om deze aan te schaffen via bricklink:
Ik bedoelde eigenlijk om de volledige set zo te kopen via bricklink, maar op dit moment is de goedkoopste sealed doos ongeveer het dubbele van de echte prijs in Lego House.himlims_ schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:30:
[...]
heb je het sommetje gemaakt? ben wel benieuwd; verwacht dat die 'faceplate' (sticker?) een afwijkende is qua prijs, overige lijkt me redelijk standaard / basic bricks
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Mijn vermoeden is dat de faceplate geen sticker is. Dat is bij het Harry Potter duo niet het geval.himlims_ schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:30:
[...]
heb je het sommetje gemaakt? ben wel benieuwd; verwacht dat die 'faceplate' (sticker?) een afwijkende is qua prijs, overige lijkt me redelijk standaard / basic bricks
Ik zat in 2011 nog even in een andere fase in mijn leven.sig69 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 03:21:
[...]
De 10221 is beter![]()
[Afbeelding]
(Human for scale)
Wel leuk dat ze toch allebei dat kleintje ernaast hebben.
Vrij saaie build overigens verder, maar het resultaat is wel wow, groot!
Op de tweedehands markt vragen ze er 1200 voor beetje gek, hopen dat hij ooit nog eens terugkomt in een verbeterset zoals de x-wing.
Ben al blij dat ik de normale star destroyer heb, dat ding is al immens groot.
Die heb ik hier nog niet gezien neemir4dor schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:41:
Ik kwam deze Creator Landrover Classic Defender tegen. Hier nog niet gepost?
Heb ik niet zoveel mee maar misschien proberen te bouwen met mijn eigen voorraad steentjes.
Lego heeft dan "recent" al 3 LaRo's op de markt gezet.
https://www.lego.com/nl-nl/product/land-rover-defender-42110
https://www.lego.com/nl-n...classic-defender-90-10317
https://www.lego.com/nl-n...er-classic-defender-40650
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik zou het doen!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jcDte0OH7vq9EiVgIbYcostY.jpg?f=user_large)
Stiekem hebben Creator en Friends de mooiste sets van wat ik tot nu toe heb gezien (al kunnen de koplampen van de Rover wel beter denk).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b3PCTHyCgluPNu8JKP9IbJ8R.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NkKjgiDkuqsk1wC9QIgbsEgd.jpg?f=user_large)
Ik heb op 29 april wél iets kunnen bestellen met achteraf betalen. Echter kreeg ik afgelopen maandag een email dat ze mijn bestelling niet konden versturen omdat het bedrag te hoog was. Ik moest dus alsnog via directe overschrijving betalen.Bluebe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:18:
[Afbeelding]
Nergens tijdens de bestelling stond een waarschuwing dat mijn artikel te duur was voor deze betaalmethode.
Dus nu blijft de status van mijn bestelling "hangen" op "IN MAGAZIJN"....Leuk, want ik heb het voor het weekend nodig...Laten we hopen dat het nog goed komt.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
oewh......ik denk dat je dan in de MOC's terecht komtrammes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:07:
ik zoek nog een minifig model (of iets groter) van een Toyota Landcruiser. als iemand tips heeft?
https://rebrickable.com/m...&include_gear=1&q=cruiser
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 03-05-2023 11:40 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Die botanische tuin is wel indrukwekkend.ErikT738 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:13:
Stiekem hebben Creator en Friends de mooiste sets van wat ik tot nu toe heb gezien (al kunnen de koplampen van de Rover wel beter denk).
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik vind het vooral mooi dat er saxofonen, pauldrons en mohawks groeien

Waarschijnlijk ga ik deze niet kopen, maar het wordt wel zo'n Friends set waar ik volgend jaar met koningsdag voor ga kijken. Echt bizar hoe goedkoop Friends Lego daar soms is.
Xtuv schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:37:
Nog wat plaatjes van de 42158 NASA Mars Rover Perseverance![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Adviesprijs 95 euro, verkrijgbaar vanaf 1 juni. Staat bij webwinkels al voor ~80 euro.
Volgens Brickset wordt hij 95 euro. https://brickset.com/sets...A-Mars-Perseverance-Rover Ik vind het jammer dat hij helemaal Technic is. Een gedeeltelijk system brick built zou de set goed doen passen bij de andere Nasa sets (moon lander, Space Shuttle enzo).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vind deze kleine Land Rover nog wel cooler dan de groteErikT738 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:13:
Er zijn weer een hoop nieuwe sets onthuld de afgelopen dagen. Kennelijk komt Lego o.a. met Vidiyo 2.0 onder de naam "Dreamzzz". Persoonlijk ben ik er niet echt van onder de indruk. Dit schip ziet er nog wel aardig uit, maar is gelijk ook weer de duurste set van de reeks met een prijskaartje van 140 euro...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PhD i.o.
Uiteindelijk gevonden, het komt door de VIP kortingscodes die ik heb gebruikt. Zodra ik er 1 gebruik dan verdwijnt de optie om bankoverschrijving te gebruiken, heel bijzonder.himlims_ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:26:
[...]
bedrag te hoog?! (keertje te laat met betalen?)
eventueel kun je telefonisch wel op rekening bestellen.
(ideal schijnt [........] dit jaar te gaan komen)
Dat gebeurd al snel hoor. Is een algoritme wat te maken heeft met je bestel- en betaalgedrag. Maar wordt nooit uitgelegd hoe en wat. Al je betaald is het in een werkdag of 3 altijd wel verwerkt en verzonden.Deathchant schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:38:
[...]
Ik heb op 29 april wél iets kunnen bestellen met achteraf betalen. Echter kreeg ik afgelopen maandag een email dat ze mijn bestelling niet konden versturen omdat het bedrag te hoog was. Ik moest dus alsnog via directe overschrijving betalen.
Nergens tijdens de bestelling stond een waarschuwing dat mijn artikel te duur was voor deze betaalmethode.
Dus nu blijft de status van mijn bestelling "hangen" op "IN MAGAZIJN"....Leuk, want ik heb het voor het weekend nodig...Laten we hopen dat het nog goed komt.
Klopt, is al tijdje zo. Niet handig, helaas gaan ze niet aanpassen (al vaker om gevraagd).Bluebe schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:46:
[...]
Uiteindelijk gevonden, het komt door de VIP kortingscodes die ik heb gebruikt. Zodra ik er 1 gebruik dan verdwijnt de optie om bankoverschrijving te gebruiken, heel bijzonder.
Ik zie ze op Bricklink voor €150 staan, wat betaal je er eigenlijk voor in het Lego House?Woodsy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:35:
Vandaag in het Lego House in Billund. Ik heb de eerste set maar alvast gekocht en in het kluisje gelegd.
[Afbeelding]
81,51 euro met de huidige wisselkoers ;-).almightyarjen schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:46:
[...]
Ik zie ze op Bricklink voor €150 staan, wat betaal je er eigenlijk voor in het Lego House?
Er staat een bordje met maximaal 1 p.p., maar ik zag mensen met hele stapels in de rij staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Woodsy op 03-05-2023 20:51 ]
Kep nog nooit wat besteld daar, dus dat zal t em wel zijnhemiparo schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:47:
[...]
Dat gebeurd al snel hoor. Is een algoritme wat te maken heeft met je bestel- en betaalgedrag. Maar wordt nooit uitgelegd hoe en wat. Al je betaald is het in een werkdag of 3 altijd wel verwerkt en verzonden.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Voertaal was bijna compleet Nederlands hier. Maar omdat ze een Max aantal bezoekers hanteren was het niet te druk. De kinderen hebben zich de hele dag uit kunnen leven, genoeg te zien en te doen. Tip voor andere tweakers: reserveer vantevoren je dag die je wilt gaan. Je kan altijd we de centrale hal in en de winkel bezoeken. Maar het huis is zeker de moeite waard (met kinderen zeker).
Verbazingwekkend wel hoeveel sets er alsnog worden verkocht hier. Ondanks dat Denemarken doorgaans nou niet echt de meest aantrekkelijke optie is voor Lego….
LegoLand was ook prima te doen gisteren. Gezellige drukte maar nog wel laagseizoen. Ofwel, heb je kinderen, ga dan in de meivakantie.
In magazijn is de fase van order picken hoor, dan hebben ze je betaling verwerkt, als dat niet zo is staat er ‘wachten op betaalgegevens’. Het is simpelweg druk waarschijnlijk nu door een piek in bestellingen. Ook aan de dpd kant overigens. Ik had vrijdag bericht dat iets onderweg was van lego, gisteren pas bericht van dpd (is dan wel gelijk de bezorgdag).Deathchant schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:38:
[...]
Ik heb op 29 april wél iets kunnen bestellen met achteraf betalen. Echter kreeg ik afgelopen maandag een email dat ze mijn bestelling niet konden versturen omdat het bedrag te hoog was. Ik moest dus alsnog via directe overschrijving betalen.
Wij waren vorig jaar in de mei-vakantie, het park was gezellig druk, wachtrijen bij de attracties waren maar kort, ze hadden zelfs de ingangen naar de attracties zo kort mogelijk gemaakt. Maar wij waren er maar een paar dagen, maar hoor toch dat wij nog terug moeten voor lego houseareyonga schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:31:
Lol, ook wij waren vandaag in het Lego House (lang leve de mei vakantie). De regel “1 piraat” per huishouden werd volgens mij idd niet heel streng gehanteerd idd.
Voertaal was bijna compleet Nederlands hier. Maar omdat ze een Max aantal bezoekers hanteren was het niet te druk. De kinderen hebben zich de hele dag uit kunnen leven, genoeg te zien en te doen. Tip voor andere tweakers: reserveer vantevoren je dag die je wilt gaan. Je kan altijd we de centrale hal in en de winkel bezoeken. Maar het huis is zeker de moeite waard (met kinderen zeker).
Verbazingwekkend wel hoeveel sets er alsnog worden verkocht hier. Ondanks dat Denemarken doorgaans nou niet echt de meest aantrekkelijke optie is voor Lego….
LegoLand was ook prima te doen gisteren. Gezellige drukte maar nog wel laagseizoen. Ofwel, heb je kinderen, ga dan in de meivakantie.
Thanks for your recent LEGO® order
We’re sure you’re eager for your order to arrive and we’re working hard to get it to you as soon as possible. We wanted to let you know that we’re receiving a high volume of orders so it’s taking longer than normal to get them packed and shipped.
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
nee niet 'direct'die herkenning, maar lijkt wel heeel erg op een bevestiging van spoiler van een speedchampion42erik schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:12:
[Afbeelding]
Tja... Verbouwing... Na afloop vind je dit in een doos, samen met het friends theater (waar de Muppets in leven). Maar daar lijkt ie niet bij te horen.
Iemand die dit meteen herkent en roept "ja, die zit in die set"?
Hier even doorheen scrollen of je een van deze sets hebt (bij Black natuurlijk):42erik schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:12:
[Afbeelding]
Tja... Verbouwing... Na afloop vind je dit in een doos, samen met het friends theater (waar de Muppets in leven). Maar daar lijkt ie niet bij te horen.
Iemand die dit meteen herkent en roept "ja, die zit in die set"?
https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=30377&in=S
Word lastig zoeken als het geen echte LEGO is op Bricklink natuurlijk42erik schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:33:
Found it! Blijkbaar zat er meer in die doos dan ik wist. Is de bumper van deze
[Afbeelding]
Dank voor het meedenken

Ik zat ook al even te kijken, maar kon geen sets vinden waar alle parts in voorkwamen (in de juiste kleuren)42erik schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:33:
[Afbeelding]
Dank voor het meedenken
Ja, da's wel waarRubjeMazter schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:41:
[...]
Word lastig zoeken als het geen echte LEGO is op Bricklink natuurlijk![]()
![]()

Wacht... Kun je zoeken op meerdere onderdelen tegelijk?erazer33 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:49:
[...]
Ik zat ook al even te kijken, maar kon geen sets vinden waar alle parts in voorkwamen (in de juiste kleuren)
Dit is ook een eye-opener voor mij42erik schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Wacht... Kun je zoeken op meerdere onderdelen tegelijk?
Nee, ik was de losse onderdelen aan het vergelijken op de sets waar deze in voorkwamen42erik schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Wacht... Kun je zoeken op meerdere onderdelen tegelijk?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NCnvr0kcHMpN2jy0UbaGLxZI.jpg?f=user_large)
detail van een aantal kenmerkende stukken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iJ4MRrUqBq0d2XDJGzLJBKQg.jpg?f=user_large)
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
cool modelletje, welke build/set is dit?42erik schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:33:
[Afbeelding]
Dank voor het meedenken
Je kan een beetje zoeken op de unieke(re) onderdelen bij Rebrickable of Bricklink, je minidoll lijkt in ieder geval uit deze set te komen: https://rebrickable.com/s...rkshop/?inventory=1#partsinquestos schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:58:
Ik heb bij de kringloop een doos met lego gekocht. Iemand een idee uit welke sets dit zou kunnen bestaan zodat ik ergens nog een handleiding kan vinden? Gezien de kleuren en figuren vermoed ik een 'Friends' set, maar waarschijnlijk ook nog wat anders er tussendoor?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dat glitter trans blue onderdeel komt in maar 4 sets voor: https://rebrickable.com/p...ock-panel-2-x-4-x-6/1003/
[ Voor 5% gewijzigd door Preau op 04-05-2023 15:12 ]
Het bootje komt hier uit: https://www.bricklink.com.../catalogitem.page?S=41000inquestos schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:58:
Ik heb bij de kringloop een doos met lego gekocht. Iemand een idee uit welke sets dit zou kunnen bestaan zodat ik ergens nog een handleiding kan vinden? Gezien de kleuren en figuren vermoed ik een 'Friends' set, maar waarschijnlijk ook nog wat anders er tussendoor?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gevonden met de multi-item search op Bricklink.
edit: Zelfs dat minisetje van de waterscooter lijkt niet compleet
[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 04-05-2023 15:25 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Maar zo op het oog ziet het er niet uit alsof er vele complete sets in zitten inderdaad
[ Voor 11% gewijzigd door Xtuv op 04-05-2023 15:27 ]
Hier heb je ook nog onderdelen van denk ik https://rebrickable.com/s...m-bike/?inventory=1#partsinquestos schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:22:
@Preau & @Xtuv : bedankt!![]()
Lijkt me dan helaas een ratjetoe te zijn van verschillende sets. Ik zag op die website net ook dat de spiraaltrap zoals verwacht wel uit een frozen serie moet komen net zoals dat raam wat jij al vond, maar kan veel andere bricks uit die sets kan ik dan weer niet terugvinden.
edit: Zelfs dat minisetje van de waterscooter lijkt niet compleet
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Online lijkt de GWP death star op dit moment inderdaad uitverkocht, maar in de Lego store in Amsterdam was deze vandaag aan het begin van de middag nog op voorraad (voor mijn gevoel zelfs nog ruim, ze hoefden er niet naar te zoeken ofzo). Misschien nog een optie voor wie hem heel graag wil?
Xtuv schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:26:
Maar zo op het oog ziet het er niet uit alsof er vele complete incomplete sets in zitten inderdaad
Vraag me echt af of een behulpzame kringloopmedewerker dit gewoon over meerdere bakken heeft verdeeld, of dat dit thuis al is gesplitst .Ach, als mijn dochter later net zo met lego speelt als ik deed (gewoon zelf iets verzinnen), is het geen enkel probleem.
€ 18.27 40%OFF | Sembo Blok Antieke Auto Vintage Stad Model Buliding Kit Moc Snelheid Kampioen Creatieve Set Klassieke Voertuig Supercar Ras Techniek
https://a.aliexpress.com/_mrxXnw8
Deze
Hele berg aan opties, dit was de leukste kleur
Hee wat leuk! Ben er ook voor het eerst geweest vorige week, een soort van de moeder-aller pick-a-brick-wallsDanielson schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:58:
Afgelopen week een aantal dagen naar Legoland in Duitsland geweest, dikke aanrader voor alle Lego fans!![]()
Wat ik ook erg leuk vond was de Lego "Fabrik", ik de Lego stores kun je vaak bij de Brickwall leuke losse blokjes kopen, maar de keuze was hier echt bizar groot, nagenoeg alle soorten blokjes kon je los kopen, ook alle soorten wielen, velgen, rompen van boten enz!
[Afbeelding]
Jammer dat er niet meer van dit soort plekken in de buurt zijn, maar misschien is dat maar beter ook..
Hier een tour door de 'Fabrik' van iemand anders op Youtube, geeft een goed beeld:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTube[ Voor 7% gewijzigd door Cyclonist op 05-05-2023 13:08 ]
wow, wat een snoepwinkel zeg! Helaas dat het zover weg is. En ik weet zeker dat ik mijn vrouw niet zo ver krijg om er een tussenstop te maken als wij op vakantie gaanCyclonist schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:45:
[...]
Hee wat leuk! Ben er ook voor het eerst geweest vorige week, een soort van de moeder-aller pick-a-brick-wallsJe betaald 9,90€ per 100 gram Lego: Dat is voornamelijk voor de plates, tiles, plants etc. erg interessant als je het vergelijkt met Bricklink of via lego.com. Veel van deze onderdelen zijn tegelijk ook gelimiteerd op 100g per persoon per dag.
Jammer dat er niet meer van dit soort plekken in de buurt zijn, maar misschien is dat maar beter ook..![]()
Hier een tour door de 'Fabrik' van iemand anders op Youtube, geeft een goed beeld:
YouTube: FACTORY STORE at LEGOLAND Germany: Update April 2023
Memories of yesterday, will grow, but never die
Mijn bestelling staat nog steeds op “in Magaziin”. Hoop dat ze er wat vaart achter zetten
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik snap t werkelijk niet. Die gwp, zijn die nou werkelijk zo bijzonder? Die munt ligt onderin de kist samen met die mini Death Star….Rene schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:56:
Ze hebben aardig wat Lego verkocht tijdens de Star Wars dagen. Als je nu een UCS Starfighter of Executor super star destroyer besteld wordt die pas eind juli verzonden. Muntjes en Death Star ook uitverkocht.
Mijn bestelling staat nog steeds op “in Magaziin”. Hoop dat ze er wat vaart achter zetten
En die andere sets kun je vast later wel met 40 korting oppikken.
Dan moet ik wel eerst uitzoeken waar hij zitBint schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:25:
[...]
wow, wat een snoepwinkel zeg! Helaas dat het zover weg is. En ik weet zeker dat ik mijn vrouw niet zo ver krijg om er een tussenstop te maken als wij op vakantie gaan
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Günzburg, bij MünchenWailing_Banshee schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:03:
[...]
Dan moet ik wel eerst uitzoeken waar hij zitAls hij op de route ligt, kan het wel eens zo zijn dat ik een dagje in de buurt daarvan plan... (het probleem is natuurlijk dan wel dat we met de MX5 op vakantie gaan, en dan hebben we niet veel "lege" ruimte in de auto
)
Memories of yesterday, will grow, but never die
Nee, dan is hij echt te ver weg, dat ligt echt volledig aan de verkeerde kant van Munchen (we gaan richting Passau, wat ongeveer net zover van Munchen af ligt, maar dan ten oosten van Munchen...)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
FOMO + elkaar opnaaien en het goed praten dat je shop tegoed en micro setjes krijgt (waardoor je duur bij lego blijft kopen). Je ziet het hier ook in de posts.HBSVDK schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:06:
[...]
Ik snap t werkelijk niet. Die gwp, zijn die nou werkelijk zo bijzonder? Die munt ligt onderin de kist samen met die mini Death Star….
Ik merk het zelf om me heen ook, als ik dan vertel dat ik wel een jaartje wacht met nieuwe sets kijkt men me aan alsof ik van een andere planeet kom.
Kudos voor lego, ze hebben het direct to consumer verkopen fantastisch voor elkaar en houden alle marge in eigen zak met dit soort acties en promoties.
(Geen aanval op de mensen die hebben gekocht, iedereen moet doen wat hij/zij fijn vind. Gewoon een observatie)
Het uiteindelijke resultaat is super, maar de bouw is niet helemaal zonder problemen en er zijn wat kleinigheden waar ik me beetje aan erger. Voor de rest heb ik er erg veel plezier gehad met bouwen. Hij staat er nu hij klaar is ook gewoon heel mooi bij
Indien je al twee 31120 sets hebt dan is deze MOC voor 5 euro een no-brainer. Heb je echter maar 1 of helemaal geen 31120 set. Dan zou ik ze niet zo snel speciaal en enkel voor deze MOC de Lego sets nieuw kopen.
Koop je echter de Lego sets in een scherpe aanbieding of tweedehands, en ben je zoals ik van plan om nog andere MOC's van de sets te bouwen. In dat geval is deze build zeker de moeite en de prijs van de Lego waard.

De Castle Keep of Castle Gate MOC stond hierna op de planning, Echter ben ik nog niet helemaal klaar om de Blacksmit uit elkaar te halen, ik wil er nog even iets langer van genieten eerst
Waarschijnlijk wordt de volgende MOC de Lady Cutless, gebouwd uit 2x 31109
Al ben ik er nog niet uit wat ik voor de zeilen ga doen, mogelijk maak ik hem zonder zeilen en enkel met de rigging.
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeSowieso wil ik eerst nog de base 31109 set bouwen, want dat heb ik ook nog niet gedaan
hoi
Zelf geen Star Wars fan maar kan mij best voorstellen dat sommige het wel leuk vinden, zeker voor verzamelaars. Zelf heb ik ook een aantal sets liggen die ik zelf goedkoper 2e hands had kunnen kopen maar waar het gewoon leuk van is dat je ze ergens fysiek hebt gekocht bijv. Daarnaast vind ik sommige GWP daadwerkelijk leuk.HBSVDK schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:06:
[...]
Ik snap t werkelijk niet. Die gwp, zijn die nou werkelijk zo bijzonder? Die munt ligt onderin de kist samen met die mini Death Star….
Over Thunderbirds gesproken, heeft iemand deze MOC wel eens gemaakt? https://rebrickable.com/m.../tomclarke/thunderbird-2/ErikT738 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:30:
Van wat er al in review is hoop ik dat Classic Thunderbirds het gaat redden, vooral omdat het niet zo'n grote set is.
[Afbeelding]
Ziet er wel heel gaaf uit, en volgens Rebrickable maar ~€40 aan steentjes
31109 ziet er sowieso uit als een erg leuke set in de line-up. Het Pirates thema heeft niet mijn focus, maar ik zag eerder al deze moc: https://rebrickable.com/m...irate-mech-mk-ii/#details
Een combi met Zane’s Titan Mecha, die ik al heb liggen. Goed excuus om die creator set toch op mijn lijstje te zetten…
Of een GWP bijzonder ligt, is geheel aan jezelf. Er zijn GWP's waar ik geen cent aan wil uitgeven, maar er zijn er ook die gewoon leuk zijn om te hebben. Af en toe moet je jezelf ook wat gunnen.HBSVDK schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:06:
Koop je bij LEGO dan betaal je de advies/hoofdprijs, tenzij je het over "uitverkoop" hebt; de Caterham 7 IDEAS set destijds nl. voor zo'n €53 gekocht. Mooi prijsje dacht ik zo, maar ja... doorgaans betaal je de hoofdprijs. Heb je het geld, wil/kun je niet wachten, hecht je waarde aan één of meerdere GWP's en levert het je ook nog (dubbele) VIP punten op... koop het lekker
Er zijn ook genoeg mensen die naderhand de GWP's verkopen tegen behoorlijke prijzen. Ook daar kunnen we wat van vinden, maar er zijn dus ook genoeg mensen die daar het geld voor over hebben. En dat maakt je aankoop weer voordelig(er). Dan zijn er ook nog de mensen die de (nog) exclusieve, nieuwe set óók gaan verkopen. Geef de mensen wat korting t.o.v. de LEGO prijs; dan ben je zelf de set kwijt, maar het levert je geld van de GWP (en VIP punten op).
@Strykeforce heeft het met zijn observatie over FOMO en "elkaar opnaaien" en "goed praten". Dat is echt wel herkenbaar, maar men kan ook gewoon een set kopen omdat men die gewoon gelijk bij release wil en moet hebben. Tja, dan betaal je gewoon voor je "ongeduld" of zullen we het gewoon enthousiasme noemen
Enige interessante lijkt mij die razor crest aanbieding dan nog. Geloof niet dat die elders scherper aan de prijs is.
Dat gaat natuurlijk voor alles op. Het is gewoon goede marketing van Lego. Ik kocht een paar dagen geleden voor 200 euro Lego. In de winkel had ik hoogstwaarschijnlijk rond de 150 betaald. Dan had ik voor bepaalde sets nog maanden moeten wachten. Verkoop ik die GWP's en gebruik ik de dubbele VIP punten volgende keer kom ik waarschijnlijk rond de 150 euro uit. In totaal valt het dus reuze mee
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Leuk zeg! Zo heb je veel plezier met die setsReVision. schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:53:toon volledige bericht
Deze week in etappes de Blue Knights Castle MOC gebouwd.
Het uiteindelijke resultaat is super, maar de bouw is niet helemaal zonder problemen en er zijn wat kleinigheden waar ik me beetje aan erger. Voor de rest heb ik er erg veel plezier gehad met bouwen. Hij staat er nu hij klaar is ook gewoon heel mooi bij
Indien je al twee 31120 sets hebt dan is deze MOC voor 5 euro een no-brainer. Heb je echter maar 1 of helemaal geen 31120 set. Dan zou ik ze niet zo snel speciaal en enkel voor deze MOC de Lego sets nieuw kopen.
Koop je echter de Lego sets in een scherpe aanbieding of tweedehands, en ben je zoals ik van plan om nog andere MOC's van de sets te bouwen. In dat geval is deze build zeker de moeite en de prijs van de Lego waard.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Castle Keep of Castle Gate MOC stond hierna op de planning, Echter ben ik nog niet helemaal klaar om de Blacksmit uit elkaar te halen, ik wil er nog even iets langer van genieten eerst![]()
Waarschijnlijk wordt de volgende MOC de Lady Cutless, gebouwd uit 2x 31109
Al ben ik er nog niet uit wat ik voor de zeilen ga doen, mogelijk maak ik hem zonder zeilen en enkel met de rigging.
[YouTube: Lego Creator 31109 Upgrade !!! " Lady Cutlass ".]
Sowieso wil ik eerst nog de base 31109 set bouwen, want dat heb ik ook nog niet gedaan
Ik kwam gisteren nog deze tegen, die lijkt me eigenlijk ook best tof:
Bekijk op YouTubeIf the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked