Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 282 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.180 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:26
How it started
Karp schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:46:
In aansluit op een topic op /r/lego, en het feit dat mensen hier sets van de hand willen doen. Hebben jullie ook nog "whites whales"? Sets die niet meer verkrijgbaar zijn, maar je best wel heeeul graag zou willen?
KrusT schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:23:
[...]

Ninjago City 70620 is eentje die ik nog wil.
Lego movie 2 Welcome to Apocalypseburg! ook wel.
Maar mijn top white whale is het gele kasteel, en wel met doos.
How it's going :P

De Rivendel set kan wachten, de 70620 voor een gelijkaardig bedrag gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poddB6TnOCgDhT_KdMTG8GSAAHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDmiA98tXiEgv2bYJ1sw8tAL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

MOC Zondag:
Set: All-Terrain Vehicle (42139)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/42139.png

Voor Technic liefhebbers echt een mooie betaalbare set:
- Werkende Lier
- Werkende Engine
- 2+N Gearbox
- Differentieel
- 'kantelende geveerde assen' (echt vering kun je het niet noemen, gaat 1 kant omhoog, dan gaat de ander omlaag, kunnen niet tegelijk inveren)
- Kantelende achterbak
- Kettingzaag

Echt een fantastische set, maar bleef de 6 wielen niet zo heel mooi vinden.
Dus maar wat tijd genomen om hem om te bouwen naar 4 wielen.

Zelfde functionaliteit behouden en qua looks zo veel mogelijk origineel maar dan ingekort.
Alleen de bak is iets minder mooi, maar zo kan hij nog wel kantelen (alleen de klep zit nu vast).

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QYy07Tn/Lego-Quad-1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vxP1mQk/Lego-Quad-2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C8HQg2v/Lego-Quad-3.png

Ik ben dik tevreden 8)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:33

QuattroNL

It is I.

De 42143 Ferrari is klaar en mag vol trots naast z'n mede supercars staan.
Mooi trio :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kODrvB6B1f3ldCTk4ONb230foGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdWHvGbj3Rgjk1VrStqeyeul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqSUgX2EK97qcuHahwTwk3uN4bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4Yn00yTdmprs3MVzKNlP9EA.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
QuattroNL schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:01:
De 42143 Ferrari is klaar en mag vol trots naast z'n mede supercars staan.
Mooi trio :Y
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi trio maar had eigenlijk een kwartet moeten zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Medjai schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:05:
[...]

Mooi trio maar had eigenlijk een kwartet moeten zijn? ;)
Had ik graag gewild maar gezien de prijs van die gekke Porsche laat ik het lekker hierbij :9
Het kwartet maak ik wel vol met de volgende Technic supercar. Al wordt dat gezien de ruimte (op die plek) een uitdaging ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Nu online
QuattroNL schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Had ik graag gewild maar gezien de prijs van die gekke Porsche laat ik het lekker hierbij :9
Het kwartet maak ik wel vol met de volgende Technic supercar. Al wordt dat gezien de ruimte (op die plek) een uitdaging ;(
Wat vond je van de Ferrari tov de andere twee? Hij staat bij mij nog in de doos....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

rammes schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:18:
Ik wil mijn 75192 Millennium Falcon graag in op een display stand zetten. Er is vanalles te vinden, maar ben benieuwd of iemand hier een mooie standaard in gebruik heeft en wat de ervaringen zijn.
Wat vind je van deze:
https://www.wickedbrick.c...s-millennium-falcon-75192

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1881/2599/products/DEF1.4-STD6_2048x2048_crop_center.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Medjai schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:25:
[...]Wat vond je van de Ferrari tov de andere twee? Hij staat bij mij nog in de doos....
De Ferrari heeft leuke nieuwe technieken.
De Technic panels sluiten veel mooier/nauwer op elkaar aan; het verschil met de Bugatti (en zelfs de Lambo) is goed te zien.
De deuren sluiten niet zo mooi dus ik ga daar wat zaken aanpassen. Op Rebrickable staan wel handige mods.
Ik heb niet gelijk de 'Pimp my Ferrari' mod gemaakt omdat ik de technische mods niet nodig vind; hij staat bij mij puur op display. Ik doe dan alleen de optische aanpassingen (zoals het inklapbare dak van @zonoskar )

De wielen vind ik wel heel gaaf, geeft 'm echt een dikke look d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door QuattroNL op 12-03-2023 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:49
Ben ik lekker met mijn dochtertje de Porsche 10295 aan het bouwen, mist bij zakje 5 bij het eerste plaatje meteen een aantal stukjes....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8PpTAubqtIGQUzxWJosLeKroUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wdU0i850FV1nlg7tUU2YFddb.png?f=fotoalbum_large
Hebben meer dit gehad? Zakje 6 bekeken, hier zitten ze ook niet in.
Of komt het vaker voor dat steentjes enkele zakjes later erbij zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

@YorgoB komt niet vaak voor, maar er zijn vaak wel meerdere zakjes met hetzelfde nummer. Weet je zeker dat je ze allemaal van nr 5 al uit de doos hebt?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:49
CyBeRSPiN schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:19:
@YorgoB komt niet vaak voor, maar er zijn vaak wel meerdere zakjes met hetzelfde nummer. Weet je zeker dat je ze allemaal van nr 5 al uit de doos hebt?
@CyBeRSPiN je hebt gelijk.... |:( |:(
Er zit nog een zakje met 5 in...
Moet denk ik vaker Lego gaan kopen :).

Dank voor je snelle reactie. Kunnen we weer verder!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Erg mooi resultaat

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42

Wailing_Banshee

You're Next

QuattroNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:20:
Tsja, als je een nieuwe set snel wil hebben dan is een ritje naar een Lego store wellicht zo gek nog niet.
Mijn zwager wilde graag de Rivendell set. Ritje naar de Lego store in Utrecht en met een flinke doos (en 2 GWP's) stond ie even later weer buiten.
2 uur nadat ie thuis was vertrokken kon ie thuis gaan bouwen.

Tuurlijk, het kost je wat tijd en (dus) geld om heen en weer te rijden maar als je een set echt graag wilt....
Het is een keuze :9
Ik denk dat het sneller is (voor mij) om hem online te bestellen. Kan niet zomaar een dag vrij nemen! En om nou op zaterdag naar Utrecht te gaan... Dat is niets mij waard :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Als je dit leuk vindt, zou je eens kunnen kijken naar brickswithkeith op instagram. :) Die heeft een hele berg modulars een apocalyptische slag gegeven. Ik weet niet of hij de bedenker daar van helemaal is. Hij geeft ze niet uit als moc, er staan wel vergelijkbare op rebrickable.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:51

Mad-Matt

TheDoctor#2181

YorgoB schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:26:
[...]

Geeft niet hoor, ik heb toch al aardig wat gebouwd, maar ik was ook dit kleine zakje 5 "vergeten"

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
YorgoB schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:15:
Ben ik lekker met mijn dochtertje de Porsche 10295 aan het bouwen, mist bij zakje 5 bij het eerste plaatje meteen een aantal stukjes....
[Afbeelding]
Hebben meer dit gehad? Zakje 6 bekeken, hier zitten ze ook niet in.
Of komt het vaker voor dat steentjes enkele zakjes later erbij zitten?
Ik heb tot nog toe alleen meegemaakt dat een enkel stukje ontbrak (niet meerdere) of een heel zakje (een ander zakje zat er dan dubbel in). => Dit was dan geen bouwwerk met genummerde zakjes, maar ik miste heel veel delen en ben (samen met LEGO, die écht oprecht goed hielpen) op zoek gegaan naar wat er miste. Op basis van alle missende onderdelen én alle dubbele onderdelen konden we nagaan welk zakje (blijkbaar zijn ze bij LEGO zelf wel genummerd) er miste én welke er dubbel was.
Het missende zakje hebben ze me daarna alsnog nagestuurd.

Wat ik vaak doe voor ik begin met bouwen:
- Alle zakjes eruit halen, nummer bij nummer leggen (sorteren dus) en in omgekeerde volgorde terug in de doos stoppen (dus het hoogste nummer, eerst in de doos en dan naar de lagere nummers), behalve de zakjes die ik van plan ben weg te werken qua bouwen. Dan heb ik enerzijds in beeld óf er dubbele zakjes zijn en kan ik ze gemakkelijk uit de doos pakken als ik een volgende serie zakjes ga bouwen.

[ Voor 16% gewijzigd door jbdeiman op 13-03-2023 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
YorgoB schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:26:
[...]

Heb ik hier ook best wel eens dat ik een zakje vergeten was te pakken, maar ook gehad dat een heel zakje miste. Dit nummer toen via Lego volledig gekregen (waren 2 zakjes en hadden aangegeven een specifiek zakje te missen met een aantal onderdelen die daar in hoorden te zitten). Dus netjes opgelost toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In de pimp-my-ferrari build is dit dakje nog eens verbetert, dus wel een goed idee om eens in die handleiding te kijken, is toch gratis.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 10:42

Wailing_Banshee

You're Next

jbdeiman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Ik heb tot nog toe alleen meegemaakt dat een enkel stukje ontbrak (niet meerdere) of een heel zakje (een ander zakje zat er dan dubbel in)
Ik miste heel veel stukjes bij m'n boomhut. Er zaten ook twee stukjes in die je helemaal niet verwachte. Het bovenlichaam van een poppetje was dubbel en er zat een stukje in die helemaal niet in de boomhut voorkwam, zelfs de kleur was heel erg afwijkend.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:37
offtopic:
edit: nevermind, spuit 11

[ Voor 93% gewijzigd door Tc99m op 13-03-2023 10:05 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:24

NoTimeRemains

I know

Ond schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Als je dit leuk vindt, zou je eens kunnen kijken naar brickswithkeith op instagram. :) Die heeft een hele berg modulars een apocalyptische slag gegeven. Ik weet niet of hij de bedenker daar van helemaal is. Hij geeft ze niet uit als moc, er staan wel vergelijkbare op rebrickable.
https://www.instagram.com/p/Cbxhmq6rT7o/

Die dino riders zijn vet zeg!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Vraagje, doen jullie veel effort om het vergelen tegen te gaan? En is dit wel nodig?
Mijn bakken Lego ( doorzichtige curver boxen) stonden tot nu toe altijd in een kleine berging waar geen licht binnen komt, maar die verhuizen nu naar mijn bureau.
Daar hangen wel van die stoffen vouwgordijnen van de Ikea (lichtdoorlatend), maar meer ook niet.
En hoewel er ook geen direct zonlicht op valt, wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen, en zien of er geen simpele maatregelen te treffen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

KrusT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:32:
Vraagje, doen jullie veel effort om het vergelen tegen te gaan? En is dit wel nodig?
Mijn bakken Lego ( doorzichtige curver boxen) stonden tot nu toe altijd in een kleine berging waar geen licht binnen komt, maar die verhuizen nu naar mijn bureau.
Daar hangen wel van die stoffen vouwgordijnen van de Ikea (lichtdoorlatend), maar meer ook niet.
En hoewel er ook geen direct zonlicht op valt, wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen, en zien of er geen simpele maatregelen te treffen zijn.
Ik heb begrepen dat vergeling niet alleen door zonlicht (UV) komt maar ook door temperatuur. Hoe hoger die is, des te meer het vergeeld. Zodoende kunnen ook witte delen in een dichte doos vergelen als die doos op een warme plek staat.
Nogmaals: dit heb ik gehoord/gelezen en geen eigen ervaring. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
QuattroNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Ik heb begrepen dat vergeling niet alleen door zonlicht (UV) komt maar ook door temperatuur. Hoe hoger die is, des te meer het vergeeld. Zodoende kunnen ook witte delen in een dichte doos vergelen als die doos op een warme plek staat.
Nogmaals: dit heb ik gehoord/gelezen en geen eigen ervaring. Iemand die dit kan bevestigen?
Ik twijfel of ik daar last van ga ondervinden.
De donkere berging was er eentje onder het dak (wel geinsoleerd), daar merk ik niet echt een vergeling op bij bricks van sets die daar toch al een jaar of 10 staan.
Wel heb ik eens een gebroken dark red tile gehad van de Fire Brigade, waarbij ik me wel afvroeg of die niet brozer worden door de warmte. blijkbaar gekend probleem bij Lego: https://www.newelementary...lor-dark-red-changed.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:32

D75

..en ze zijn officieel: de nieuwe indiana jones sets
De temple of doom is cancelled

https://brickset.com/arti...-sets-officially-revealed!

[ Voor 23% gewijzigd door D75 op 13-03-2023 16:19 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:01
Na vorige week de 76915 (Pagani) en de 76914 (Ferrari 812) te hebben gescoord;
Vandaag de Nissan Skyline gehaald. Geen actie bij de Intertoys maar kreeg er toch een setje gratis bij :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lRqKFS3Ia_0evT5YaOf0X4uCgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYSI2N4WVcMyEgW7WCB2XYF7.jpg?f=fotoalbum_large

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Flabergasted

Prepare to die !

Vaak wordt ik er flauw van, al die overbekende doosjes die steeds weer worden gepost, maar nu kan ik het zelf niet laten, sorry..

My Precioussss.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLurYvd5niviGlaETJJXOIk4BXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzkOTnMTJ16Oau4acEDQdC1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:51
Kreeg een alert vanuit brickwatch voor de Daytona SP3, 199,-. Dik halfuur na t aankomen van de mail gekeken (vond ik vrij vlot) en de prijs is weg. Nu is de 'laagste prijs ooit' natuurlijk flink gekelderd en zal dit niet echt of niet betrouwbaar zijn, maar hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 21:05
Sinds een paar maanden de Home Alone set in de huiskamer staan, in de boekenkast uit de zon.
Nu zie ik dat de steentjes (vooral bij de witte goed te zien) er erg vies uit beginnen te zien.
Ze zijn niet verkleurd door de zon maar er lijkt een soort van zwart/bruin laagje op zitten, zelfs tussen de studs in :/
Tijdens het bouwen altijd gezorgd voor schone handen.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan schoonmaken en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

RubjeMazter schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:46:
Kreeg een alert vanuit brickwatch voor de Daytona SP3, 199,-. Dik halfuur na t aankomen van de mail gekeken (vond ik vrij vlot) en de prijs is weg. Nu is de 'laagste prijs ooit' natuurlijk flink gekelderd en zal dit niet echt of niet betrouwbaar zijn, maar hoe dan?
Fout bij Top1Toys. Ik was er snel bij (instant...) maar prijs op de site was toen al weer de normale €449,- . Jammer dat dit soort fouten(?) inderdaad de historie om zeep helpen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Sommige bedrijven (Top1Toys in dit geval) willen even stunten (reclame maken) en hebben 1 set ofzo die idd die prijs had. Dus daarmee kom je in de lijsten en zien mensen dat.
Doe je niks aan, trek het je dus ook niet aan en wacht op een realistische aanbieding (want die komt nog wel hoor...iets met geduld :w ).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqf2u-WdkTzo4uhm3zd37FY_HmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yS6tKme0ZSrPsr0VpZ6kc85T.jpg?f=fotoalbum_large
Heb zelf niet zoveel met StarWars Lego, maar mijn zoon was erg blij met de At-At voor z’n verjaardag 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:51
QuattroNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:32:
[...]
Sommige bedrijven (Top1Toys in dit geval) willen even stunten (reclame maken) en hebben 1 set ofzo die idd die prijs had. Dus daarmee kom je in de lijsten en zien mensen dat.
Ik had de notificatie amper binnen en het was alweer weg :o geen goeie reclame als je naam daarna gelijk weg is en het niet terug te halen is wie 't is geweest :P
Doe je niks aan, trek het je dus ook niet aan en wacht op een realistische aanbieding (want die komt nog wel hoor...iets met geduld :w ).
Ik ben mijn uiterste best aan het doen voor de SP3... duurt wel lang :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

RubjeMazter schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Ik had de notificatie amper binnen en het was alweer weg :o geen goeie reclame als je naam daarna gelijk weg is en het niet terug te halen is wie 't is geweest :P
Je kan zien wie het geweest is.
Ga op Brickwatch naar de Ferrari.
Scroll naar het overzicht met winkels en klik onderaan op 'Alle 20 winkels laten zien' (of soms via het tabblad 'Niet meer leverbaar' boven de lijst).
Scroll door de lijst en kijk in een van de rechtse kolomen op een flinke prijsverhoging. Daar zie je de schuldige (de een na onderste):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-tRO-NKvBATXK5uNmKtjDv1g9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7YKKJrXYDVzACX1lB2eqMzV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:08

DropjesLover

Dit dus ->

Ik kreeg het idee voor een stand te maken met mn 3D printer voor de (nog in aanbouw zijnde) Space Shuttle. Kon niets vinden op de bekendere 3D print websites, dus zelf wat getekend (is mn werk :p ) en poging 2 succesvol geprint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeQbmkJQnH1_Sv_lxH0W1-YisB8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inuFH8YcQ8VxtK74MpfcHV92.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugvzCoAy5vLaYc3dUUswBpnhS-k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ih5rQRqd3bJPwscsJf8vk5ZD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuH57EHyAnaEp9y1GWHUJQhCCIA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N76neY0K7axYWI8Kz7rBY3H1.jpg?f=fotoalbum_tile

Staat schuin onder een hoek van 15°, houder/bovenplaat kan in stappen van 30° verdraaien. De houder/bovenplaat is 10 studs breed.

Niet ontevreden voor mn eerste echt eigen print :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Dacht dat zuurstof en andere externe gassen + UV van invloed zijn op kwaliteit en kleur. Maar temperatuur lijkt me ook aannemelijk.

Maar in praktijk doe ik weinig om dit te voorkomen; direct zonlicht wel beperkt maar niet onvermijdelijk in mijn huidige situatie.

Realistisch gezien is dat verkleuren onwenselijk, maar ergens heeft t ook wel zijn charme. :+ ligt beetje aan de set/build of dit ‘kwalijk’ is; ziekenhuis vind ik het erg vervelend, bij de space shuttle of de 3 traps raket, wat minder

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:28
Hij was redelijk direct weer hersteld. Stond foutief op de site, en was direct aangepast. Half uur is vaak lang bij dit soort aanbiedingen ;)
QuattroNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:32:
[...]
Algeheel geldt dit inderdaad, maar dit was wel duidleijk een vautje.
FeaR schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:27:
[...]
Fout bij Top1Toys. Ik was er snel bij (instant...) maar prijs op de site was toen al weer de normale €449,- . Jammer dat dit soort fouten(?) inderdaad de historie om zeep helpen.
Is er vanochtend alweer uit gehaald (was gisteravond The Last of Us aan het kijken).
Duidelijk foutieve prijzen haal ik er uit (als ik er weet van heb), maar soms prijzen sites de sets fout, maar worden ze wel geleverd, dan blijft die prijs staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05
Lego is aan het teasen met een Landrover, waar eerder al geruchten over waren:

https://twitter.com/lego_group/status/1635658015155036161

En een nieuwe Mandalorian set voor 1 augustus: https://www.lego.com/nl-nl/product/spider-tank-75361

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt3de19d1ec415c640/75361.png

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:22
Begonnen aan de Bricklink 1950s Diner.
Mijn zoontje gaat blij zijn met de prachtige auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Se3L6hTIZWcRSjC24ajhRAk69Tc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAhhDFOfFVbxSGwlmpSp6ogU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7c4HGt2nXPZ3t4OO5dsrr5E5UM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kOXMsmCimbvO7ZUSFarIgK0.jpg?f=fotoalbum_tile

Nou snel de volgende zakjes opruimen... Wil de pret nog wat langer spreiden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 15-09 10:53
ah sh$t here we go again.
10317 Land Rover Classic Defender

https://twitter.com/LEGO_...-land-rover-collaboration

ondanks dat je niets ziet... naar toch

[ Voor 5% gewijzigd door leosand op 15-03-2023 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

leosand schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:52:
ah sh$t here we go again.
10317 Land Rover Classic Defender

https://twitter.com/LEGO_...-land-rover-collaboration

ondanks dat je niets ziet... naar toch
Technic of soort van Creator model? Indien Technic en gezien het feit dat het om een classic Defender gaat zou ik wel een studded Technic versie kunnen waarderen, hoe classic wil je het hebben? :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
Frapant dat ze voor een 'monster of the week' gekozen hebben om een set op te baseren.
En al helemaal dat deze set dan maanden later pas verschijnt. Oftewel gaat deze constructie nog een rol spelen in de komende afleveringen van Mando, who's to say :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
almightyarjen schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:05:
[...]

Technic of soort van Creator model? Indien Technic en gezien het feit dat het om een classic Defender gaat zou ik wel een studded Technic versie kunnen waarderen, hoe classic wil je het hebben? :P
Icons/Creator Expert, geen Technic.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2023/03/LEGO-Icons-10317-Land-Rover-Classic-Defender.jpg

https://www.bricktastic.n...c-defender-eerste-teaser/

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 15-03-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
hmmm dat zou ik dan weer minder vinden. behoorlijke prijs dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:48

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Kapoen schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:24:
[...]

Frapant dat ze voor een 'monster of the week' gekozen hebben om een set op te baseren.
En al helemaal dat deze set dan maanden later pas verschijnt. Oftewel gaat deze constructie nog een rol spelen in de komende afleveringen van Mando, who's to say :)
Lijkt mij eerder dat deze van de aflevering van vorige week is.. Gezien ook Bo-Katan erbij zit. Chapter 18: The Mines of Mandalore

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou ben ik geen LaRo-connaisseur maar van die "1983" en "Defender" op 1 doos klopt volgens mij geen hout.

Die wagens gingen pas later Defender heten.

edit:

"
The coil-sprung Land Rover was introduced in 1983 as "Land Rover One Ten", and in 1984 the "Land Rover Ninety" was added – the numbers representing the respective wheelbases in inches. (In fact the Ninety was nearer 93 inches at 92.9".) The number was spelled in full in advertising and in handbooks and manuals, and the vehicles also carried badges above the radiator grille which read "Land Rover 90" or "Land Rover 110", with the number rendered numerically. The Ninety and One Ten replaced the earlier Land Rover Series, and at the time of launch, the only other Land Rover model in production was the Range Rover.

In 1989, a third model was brought out by Land Rover to be produced in parallel with the other two: the Land Rover Discovery. To avoid possible confusion, the 1991 model year Ninety and the One Ten were renamed the "Defender 90" and "Defender 110". These carried front badges that said "Defender", with a badge on the rear of the vehicle saying "Defender 90" or "Defender 110". The most recent model, from 2007–2016, still featured the space above the radiator for the badge but was blank. Instead it had "Land Rover" spelled across the leading edge of the bonnet in raised individual letters, in keeping with the Discovery and Freelander. At the rear was a new style of '"Defender" badge with an underlining "swoosh". On these last models there are no badges defining the wheelbase model of the vehicle.

The 127-inch (3,226 mm) wheelbase Land Rover 127, available from 1985, was always marketed with the name rendered numerically. Following the adoption of the Defender name, it became the "Defender 130", although the wheelbase remained unchanged.

The North American Specification (NAS) Defender 110 sold for the 1993 model year carried a badge above the radiator grille which read "Defender", whereas the NAS Defender 90 sold for the 1994 to 1997 model years had "Land Rover" spelled across the top of the radiator grille in individual letter decals. NAS Defenders also carried a cast plaque on the rear tub in the original style of the Series estate cars with "Defender 110" or "Defender 90" below the Land Rover lozenge and the vehicle's unique limited edition production run number.

"

[ Voor 88% gewijzigd door Fraggert op 15-03-2023 14:15 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leosand schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:53:
[...]

holy crap; ik had m geschat op ~150,-

lego wordt mij een te dure hobby, langzaam de boel aan sorteren en kan t naar marktplaats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 08:47

Maximus

There is no substitute

himlims_ schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:25:
[...]

holy crap; ik had m geschat op ~150,-

lego wordt mij een te dure hobby, langzaam de boel aan sorteren en kan t naar marktplaats
Dit, het is leuk voor 150-175 euro. Om hiervoor nu 240 euro neer te tellen. Dit zijn geen leuke prijzen meer, zelfs niet als je gewoon verdient.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:37
leosand schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:53:
[...]

Er was toch vrij recent nog een Technic Defender? Of was dat een ander 'type' Defender (ik ben niet zo thuis in automodellen, dus excuses als dat een domme vraag is ;) ).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Staar je niet blind op de adviesprijzen.
Ik koop hoogst zelden iets bij Lego zelf. Echt alleen als er een zeer gave GWP oid bij zit die ik persé wil hebben (en ja, die kan je later ook los op MP kopen).
Wachten op een aanbieding die gegarandeerd komt loont altijd.

Ook op de LaRo kan zeker 100,- af bij een mooie aanbieding.
Maarja, dan moet je geduld hebben (fomo, was da?).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maximus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Dit, het is leuk voor 150-175 euro. Om hiervoor nu 240 euro neer te tellen. Dit zijn geen leuke prijzen meer, zelfs niet als je gewoon verdient.
Mijn Opel Astra heeft mij 250,- euro gekost; dat ding kan je dus zelf in zitten, starten en mee weg rijden. (en heeft nog een radio!)

Vervolgens heb je een lego auto voor 250,- van plastic 'waar je niet eens de weg mee op kunt' :F

//edit; astra 1.5jr gehad, verkocht voor 300 aan wijkopenautos, ofwel; 50,- "winst" :+ :X :F

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 15-03-2023 14:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
himlims_ schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Mijn Opel Astra heeft mij 250,- euro gekost; dat ding kan je dus zelf in zitten, starten en mee weg rijden. (en heeft nog een radio!)

Vervolgens heb je een lego auto voor 250,- van plastic 'waar je niet eens de weg mee op kunt' :F
Heb toch liever een LEGO-set dan een Astra die €250 kost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 08:47

Maximus

There is no substitute

QuattroNL schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:31:
Staar je niet blind op de adviesprijzen.
Ik koop hoogst zelden iets bij Lego zelf. Echt alleen als er een zeer gave GWP oid bij zit die ik persé wil hebben (en ja, die kan je later ook los op MP kopen).
Wachten op een aanbieding die gegarandeerd komt loont altijd.

Ook op de LaRo kan zeker 100,- af bij een mooie aanbieding.
Maarja, dan moet je geduld hebben (fomo, was da?).
Aan fomo leid ik gelukkig niet ;) Vind wel dat de inflatie - en wellicht ook de licentiekosten - wat aan het doorslaan is. Met een mooie aanbieding prima, daar wacht ik ook rustig op. Blijft desondanks een forse prijs, zeker als je kijkt naar de eerdere modellen in de reeks.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Tc99m schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Er was toch vrij recent nog een Technic Defender? Of was dat een ander 'type' Defender (ik ben niet zo thuis in automodellen, dus excuses als dat een domme vraag is ;) ).
Klopt, dat is set 42110, maar die is er al een paar jaar. Deze stond nog op mijn lijstje, maar de prijs is inmiddels gaan woekeren boven de 200 euro omdat de set EOL is sinds december. Dat is me toch te gortig. Ik vind sowieso dat sets vrij snel EOL gaan, erg jammer.

Ik keek ook al een tijdje uit naar de nieuwe Land Rover set. Inderdaad even geduld hebben met de juiste aanbieding, want 240 euro gaat hem niet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bee.nl op 15-03-2023 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leosand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 11:12
Wellicht blijven de prijzen zo hoog. Of als de verkopen tegen vallen, zullen we wel zien of Lego veranderingen aan brengt.

Wat mij in ieder geval is opgevallen, is dat er regelmatig bij Lego zelf (vrij nieuwe) sets (tijdelijk) in de aanbieding waren, al dan niet middels een vooraf aan te schaffen coupon met vip punten. En volgens mij waren dit niet allemaal niet gewilde sets.

We zullen het wel zien in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ziet er mooi uit. Hopelijk geen stickers. Indien dit het geval is, gaat ie op mijn wensenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Leuk ding, maar te veel overeenkomsten met de Defender wat mij betreft. Misschien dat ie er komt, maar wel pas voor wanneer ie een keer bij Black Friday ofzo met 30% korting te krijgen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Bra-Jo op 15-03-2023 15:47 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:03
Flabergasted schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:24:
Vaak wordt ik er flauw van, al die overbekende doosjes die steeds weer worden gepost, maar nu kan ik het zelf niet laten, sorry..

My Precioussss.......

[Afbeelding]
Wauw wat is die set gaaf! Ik wilde me net laten verleiden om ooit te beginnen met lego modulars, maar dit is ook wel heel erg tof! Al heb je voor die prijs 2 gebouwen. Ik denk dat ik daar voor ga sparen.

Het is jullie schuld trouwens dat ik lego wil. Ik neem het jullie niet kwalijk, maar ik wilde het toch gezegd hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ziet er beter uit dan gedacht, maar ik wacht toch echt minimaal eerst op een goede 40% korting :) De Technic defender staat hier immers al en qua Expert/Icons gaat m'n voorkeur sowieso meer uit naar ander soort auto's, geen must have, dus wie weet skip ik hem wel. Ik merk echt wel dat ik steeds kritischer koop. Ergens jammer, maar ja... Ergens ook wel weer beter :P

En een adviesprijs zegt niet gelijk iets, want het is geen retail aanbieding prijs, maar het zegt wel wederom iets over LEGO's prijzen. Inflatie, blah blah, vooruit, maar mensen gaan zo deels afhaken.

Ergens hoop ik dat ze nóg een Expert/Icons voertuig eind dit jaar releasen die én leuker én goedkoper is.

Met m'n verjaardag eerst maar eens modular Boutique Hotel gaan bouwen. Iets moois om naar uit te kijken, met een set die al sinds september of zo klaar ligt *O* Nog even geduld hebben......

[ Voor 25% gewijzigd door Gim op 15-03-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
De oude defender was altijd heel populair en wel op te pikken voor 100-110 euro nieuw met een goede aanbieding. Maar de nieuwe moet 240 euro opleveren. Sowieso was de 10ct/part eerst een StarWars dingetje, maar nu sijpelt het ook door naar andere sets.

We hebben net de hele BrickLink collectie binnen gehad, het is even leuk zo. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:35
Wow, vind hem mooier dan de defender die ik nu heb....
Maar 240 euro vind ik net wat teveel om deze er ook nog weer bij te halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:51
Stormtrooper schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Lijkt mij eerder dat deze van de aflevering van vorige week is.. Gezien ook Bo-Katan erbij zit. Chapter 18: The Mines of Mandalore
Klopt, ik heb die aflevering gezien :) vandaar mijn opmerking ivm 'monster of the week'.
Ik kan niet goed inschatten waarom één losstaand figuur/baddie een eigen set verdiend,
vooral omdat de context 'the mines of Mandalore' ook niet kan afgeleid worden van dit model (ik zie niets dat naar een mijn verwijst ;) ).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Kapoen schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:40:
[...]

Klopt, ik heb die aflevering gezien :) vandaar mijn opmerking ivm 'monster of the week'.
Ik kan niet goed inschatten waarom één losstaand figuur/baddie een eigen set verdiend,
vooral omdat de context 'the mines of Mandalore' ook niet kan afgeleid worden van dit model (ik zie niets dat naar een mijn verwijst ;) ).
Zoals ik die aflevering opgevat heb: dat 'ding' is de bewaker van (de toegang naar) de mijn.
Maar idd, als er een hele set voor gemaakt is dan verwacht ik dat we dat ding vaker tegen gaan komen. Dikke spoiler dus deze set! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De Land Rover gaat er wel komen, wacht alleen even op een goeie GWP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Ik had eigenlijk wel de lange variant van de Land Rover verwacht. :?

Flinke prijs idd zeg. En de wielen ogen nogal modern? :?

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:30
QuattroNL schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Zoals ik die aflevering opgevat heb: dat 'ding' is de bewaker van (de toegang naar) de mijn.
Maar idd, als er een hele set voor gemaakt is dan verwacht ik dat we dat ding vaker tegen gaan komen. Dikke spoiler dus deze set! :9
Valt allemaal wel mee toch? Zowel dat het raar is om voor 1 ep een set te maken, of dat het meteen vaker voor moet komen....

75254, 75324, 75299, 75311, en volgens mij ook 75315, allemaal sets gebaseerd op 1 ep.

Benieuwd of er nog meer sets komen naar mate het nieuwe seizoen verder gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Net de Nissan Skyline 76917 bij Kruidvat met 25% korting kunnen kopen. Niet zo mooi als de andere SC die ik voor 12 ps heb kunnen kopen maar voor een nieuwe release maak ik mijn neefje er mee blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Joosie200 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:14:
Net de Nissan Skyline 76917 bij Kruidvat met 25% korting kunnen kopen. Niet zo mooi als de andere SC die ik voor 12 ps heb kunnen kopen maar voor een nieuwe release maak ik mijn neefje er mee blij.
Dan heb je mazzel, die set was binnen 1 minuut uitverkocht :D
Maar voor nu een leuke prijs d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:46
Wow, vet! Lego Resident Evil 4

YouTube: LEGO RESIDENT EVIL 4 ANIMATION

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:40

RBH

Nu ook ‘officieel’: Lego 10317 Land Rover Classic Defender 90

I like it. Niet voor die prijs, maar ergens onder de €200 komt hij hier wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tc99m schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Domme vragen bestaan niet, luie vragen wel ;)

https://www.lego.com/nl-nl/product/land-rover-defender-42110

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08

rammes

koekebakker 1e klas

RBH schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:40:

Ik ben blij dat het een meer "brick" model is en niet alleen technic, de 42110 heb ik ook en vind hem erg leuk maar als je 1x een differentieel gebouwd hebt dan weet je het wel.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mooi ding die oude Defender, die past wel mooi naast de nieuwe; zeker als hij dezelfde schaal heeft. Wel apart dat er zowel achterop als op de motorkap een reservewiel zit. Als ik zoek op plaatjes van de oude Defender zie ik ze wel met óf de één, óf de ander, maar niet met beide tegelijkertijd. Net als @RBH wacht ik wel tot hij wat vriendelijker geprijsd is 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08

rammes

koekebakker 1e klas

gwystyl schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:15:
. Als ik zoek op plaatjes van de oude Defender zie ik ze wel met óf de één, óf de ander, maar niet met beide tegelijkertijd. Net als @RBH wacht ik wel tot hij wat vriendelijker geprijsd is 8)
Even uit ervaring, vanuit de showroom zit de baggage er ook niet standaard op :+ als je op pad gaat (echt offroad) wil je zo veel mogelijk banden meenemen, ik ben wel eens met 3 reserve wielen de outback in geweest, en dan ben je blij als je ze hebt als t nodig is. 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een defender zonder vering is dikke fail. Jammer Lego.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH

RBH

zonoskar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:15:
Een defender zonder vering is dikke fail. Jammer Lego.
Zonder vering? Hij heeft active suspension, zoals op de foto’s te spotten is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-09 20:26
gwystyl schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:15:
Mooi ding die oude Defender, die past wel mooi naast de nieuwe; zeker als hij dezelfde schaal heeft. Wel apart dat er zowel achterop als op de motorkap een reservewiel zit. Als ik zoek op plaatjes van de oude Defender zie ik ze wel met óf de één, óf de ander, maar niet met beide tegelijkertijd. Net als @RBH wacht ik wel tot hij wat vriendelijker geprijsd is 8)
Is het niet meer dat als je de "kale" versie bouwt (zonder bagagerek) dat dan het wiel op de achterdeur zit en bij de andere uitvoering het reservewiel naar de motorklep wordt verplaatst?

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05
RichardG schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Is het niet meer dat als je de "kale" versie bouwt (zonder bagagerek) dat dan het wiel op de achterdeur zit en bij de andere uitvoering het reservewiel naar de motorklep wordt verplaatst?
Nope ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltbe39ce9bf3a0de10/10317_alt5.png

Officiele productpagina: https://www.lego.com/nl-n...classic-defender-90-10317

[ Voor 10% gewijzigd door Xtuv op 16-03-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-09 20:26
Dan had ik hem op de afbeeldingen bij Bricktastic niet goed genoeg bekeken ;-)

En dat artikel is inmiddels ook aangepast, zie ik net

[ Voor 26% gewijzigd door RichardG op 16-03-2023 14:37 ]

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RBH schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:40:

Ditto, deze past beter in mijn collectie dan de technics versie..
Ik ga maar vast een pricewatch neerzetten voor de Defender 90 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zuzL5GKIuuU90tkA2aAKlRr3QQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r1aqFhS7AUEnaVXqedUjE382.png?f=fotoalbum_large
bah humbug.. nog even wachten dus ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 16-03-2023 14:36 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

200 euro is wel een beetje de maximale prijs voor dat soort modellen. Weet niet hoe dat prijs per steen is, maar voor andere modellen zat het max op de 180 euro?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RBH schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Zonder vering? Hij heeft active suspension, zoals op de foto’s te spotten is. :)
|:( Ik zit niet goed te kijken, sorry Lego :)

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2023/03/10317_Lifestyle_04-scaled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Wel een erg geslaagd ontwerp, het echte model is natuurlijk ook uitermate geschikt om te worden omgezet in LEGO-stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Wat ik van de foto's kan ontdekken zit er maar 1 reservewiel bij, dus lijkt me iig dat het óf óf is, niet en en. :)

I stand corrected. Op het filmpje zijn duidelijk twee reservewielen te zien. :D

[ Voor 9% gewijzigd door RBH op 16-03-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Wat is die gaaf zeg!

Zodra de Land Rover een keer stevig in de aanbieding komt (maximaal 170/180 euro) dan zal ik hem waarschijnlijk wel kopen. Met de huidige prijs wacht ik het rustig af :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het is net als met de Tumbler. Je bent wel gek om die te halen tegen de adviesprijs. Maar tegen een leuke black friday deal, uitverkoop sale en je zou beide kunnen halen voor de adviesprijs van 1 blijft het leuk Lego verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
zonoskar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:39:
[...]

|:( Ik zit niet goed te kijken, sorry Lego :)

[Afbeelding]
Jemig wat knullig: stickers. En dan het zelf niet voor elkaar krijgen om de twee stickers voor DEFENDER goed uit te lijnen.
Verder een hele mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goed gelukt model, beetje jammer van dat hoekje in de achterdeur, dat had ook prima echt dicht gekund imho.

En verder had ik hem zelf liever in Camel Trophy geel gezien ipv vaal groen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
ToolkiT schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:32:
[...]
bah humbug.. nog even wachten dus ;)
Hij zit er inmiddels natuurlijk al weer in, maar, als je op "search the LEGO site" had gedrukt, was je de eerste geweest die hem aan z'n Brickwatch had toegevoegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Goed gelukt model, beetje jammer van dat hoekje in de achterdeur, dat had ook prima echt dicht gekund imho.

En verder had ik hem zelf liever in Camel Trophy geel gezien ipv vaal groen.
Als Camel Trophy geel echter hetzelfde gedoe geeft als het Fiat 500 geel, dan liever vaal groen... aangenomen dat daar geen kleurverschil en transparante steentjes bij voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JPDeckers schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:31:
[...]

Hij zit er inmiddels natuurlijk al weer in, maar, als je op "search the LEGO site" had gedrukt, was je de eerste geweest die hem aan z'n Brickwatch had toegevoegd :)
ah cool, die feature kende ik niet :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Vraagje waar hopelijk iemand mij bij kan helpen, ik ben op zoek naar een acrylic standaard voor zowel de Millenium Falcon 75257 als voor de Delorean 10300.

Nu kan ik er een paar vinden (etsy, wickedbricks en brickcessories) echter alles komt of uit de UK of USA waardoor de verzendkosten achterlijk hoog zijn en er ook nog btw betaald moet worden.

Iemand die toevallig een NL site weet of iets binnen de EU waarbij verzending niet een fortuin kost, en waar ik deze stands kan vinden?

[ Voor 37% gewijzigd door ReVision. op 16-03-2023 18:43 ]

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gim schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:31:
[...]

Als Camel Trophy geel echter hetzelfde gedoe geeft als het Fiat 500 geel, dan liever vaal groen... aangenomen dat daar geen kleurverschil en transparante steentjes bij voorkomen :)
Ik zal je alvast teleurstellen, op de promo foto's van Lego is duidelijk te zien dat niet alle groene stenen even groen zijn. En dan toch 240 euro vragen. Verder had deze inderdaad Camel geel moeten zijn. Lego heeft af en toe sets die in andere kleuren uitgegeven worden (bijv de Fiat 500), dus hopelijk komt deze ooit in het geel. Maar door die speciale spatborden kun je deze waarschijnlijk heel lang niet zelf ombouwen naar geel, helaas.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2023/03/10317_Bi_02-scaled.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met een spuitbus autolak kan alles :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
ReVision. schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:52:
Vraagje waar hopelijk iemand mij bij kan helpen, ik ben op zoek naar een acrylic standaard voor zowel de Millenium Falcon 75257 als voor de Delorean 10300.

Nu kan ik er een paar vinden (etsy, wickedbricks en brickcessories) echter alles komt of uit de UK of USA waardoor de verzendkosten achterlijk hoog zijn en er ook nog btw betaald moet worden.

Iemand die toevallig een NL site weet of iets binnen de EU waarbij verzending niet een fortuin kost, en waar ik deze stands kan vinden?
Ik bestel ze bij wickedbrick. Heb ze nog niet in dezelfde kwaliteit gevonden binnen Europa. Sinds de brexit laat ik ze afleveren bij een collega die een aantal keer per jaar van de uk naar Amsterdam komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:01

L23

zonoskar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Ik zal je alvast teleurstellen, op de promo foto's van Lego is duidelijk te zien dat niet alle groene stenen even groen zijn.
Ik vind dat aan de hand van de foto moeilijk te beoordelen. Zit een steentje net een beetje scheef dan geeft dat ook een hele andere reflectie. Maar zal me ook niet verbazen als er wel kleurverschillen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
zonoskar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Ik zal je alvast teleurstellen, op de promo foto's van Lego is duidelijk te zien dat niet alle groene stenen even groen zijn. En dan toch 240 euro vragen. Verder had deze inderdaad Camel geel moeten zijn. Lego heeft af en toe sets die in andere kleuren uitgegeven worden (bijv de Fiat 500), dus hopelijk komt deze ooit in het geel. Maar door die speciale spatborden kun je deze waarschijnlijk heel lang niet zelf ombouwen naar geel, helaas.

[Afbeelding]
Hoezo, de spatborden zijn officieel zwart, misschien zijn die wel te verkrijgen.
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-S9EMTR3ZATI/VmnCapy_LuI/AAAAAAAAD_g/PWCTmdbgP7Q/s1600/37e8b8a97c58f4d59c0e28d6c63cdfd3.jpg
En het dakrek hadden ze in de Lego versie vast wel anders kunnen doen, dacht al er klopt iets niet, niet hoekig genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Dagg op 16-03-2023 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 09:06
Het kenteken van deze Defender is de allereerste geregistreerde Defender en was in deze kleur. Zouden ze hem als de Camel Trophy hebben gedaan, zouden ze hem zonder kentekenplaat hebben moeten maken. Het een of het ander. Voor mij iets om op het lijstje te zetten voor ooit in de uitverkoop, zoals zoveel hier, vind ik 240 toch echt wat te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

la_fusion schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:08:
Het kenteken van deze Defender is de allereerste geregistreerde Defender en was in deze kleur. Zouden ze hem als de Camel Trophy hebben gedaan, zouden ze hem zonder kentekenplaat hebben moeten maken. Het een of het ander. Voor mij iets om op het lijstje te zetten voor ooit in de uitverkoop, zoals zoveel hier, vind ik 240 toch echt wat te veel.
Mja, dat kenteken is geen argument imho. De kentekens die meestal door Lego gebruikt worden zijn of een nummer dat verwijst naar de ontwerper, of gewoon het nummer van de set. Dus dit is al afwijkend

Ik vermoed eerder dat men bij TLG niet met tabak geassocieerd wilde worden. Jammer, maar begrijpelijk :)

Pagina: 1 ... 282 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .