Valt me tegen, helemaal met die prijzen.wlchris schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:11:
Inmiddels de officiële foto's vanuit Lego voor de nieuwe Jurassic Park sets.
https://www.bricktastic.n...-76958-76959-76960-76961/
Leuk, die gele graafmachine had ik ook. Was mijn grootste Technic set totdat ik wat ouder was en genoeg had gespaard om de 8868 te kunnen kopenprutsger schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:45:
Ook maar eens iets delen. Doe ik nooit zo snel maar zag een tijdje terug dat anderen ook oude Lego aan het opbouwen waren.
Ben al weken bezig de 42082 Technic Rode kraan voor een tweede keer op te bouwen. Tussendoor verschillende MOC's en GBC's er van gebouwd. Maar de onderdelen zitten verspreidt over 5 a 6 dozen met voornamelijk (oude) city en technic. Terwijl ik stukjes van de rode kraan niet kan vinden verzamel ik stukjes van andere oude sets en bouw ik die tussendoor. Zo is King's Castle (6080) bijna af en dit oudje helemaal:
[Afbeelding]
8853 Excavator (en ja, de [Afbeelding]technic plates 1x6 zitten verkeerd om).
Meerdere redenen denk ik: dure franchise, inflatie waar we nog niet aan zijn gewend geraakt en de dino's zijn behoorlijk grote moulds, dat zal ook wel kosten met zich meebrengen. Maar eens, prijzen aan de hoge kant idd.
Ik vond de sets er niet echt spannend uit zien. Heel karig en qua hoe het eruit ziet nogal basic. Toen zag ik jouw comment en heb ik de prijzen bekeken (in eerste instantie alleen op de plaatjes gelet).

Die zijn niet goed daar bij LEGO
De prijs per piece is natuurlijk best fors maar ik vermoed zomaar dat er nogal wat licentiekosten betaald moeten worden om dit uit te 'mogen' brengen.
Zie je natuurlijk wel bij (veel) meer sets (Disney, Marvel, Harry Potter, Star Wars, automerken) maar bij sommigen is het wat extremer dan bij anderen...
Zie je natuurlijk wel bij (veel) meer sets (Disney, Marvel, Harry Potter, Star Wars, automerken) maar bij sommigen is het wat extremer dan bij anderen...
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik kan me voorstellen dat 't ook met de dino's te maken heeft. Ik heb geen interesse in de sets.. Maar zo'n Brachiosaurus zou ik wel tof vinden in een modular street ofzo.
Make lovecraft not warcraft.
Gisteravond is bij mij de verhuiswagen binnengekomen, samen met de boekenwinkel.
:strip_exif()/f/image/yqV8NhNXT6s7JUlRZHhZqC9b.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet zeggen dat de verhuiswagen mij positief heeft verrast.
Ik heb al een tijd geen lego voertuigen gemaakt maar dit zit echt solide in elkaar, groter dan ik dacht en ook relatief zwaar. Daarnaast zitten er echt veel kleine builds bij, piano, schilderij, verhuisdoos(met donut), dressoir en een jukebox. Achterin de instructies staat dan ook precies hoe het past in de verhuiswagen, geniaal!
In de instructies zat een vooruitgangs lijn (progress bar) van 1 van de minifigs die dus per pagina iets verder op een lijn is gelopen. Is dit nieuw?
:strip_exif()/f/image/HdGW3DqqYWsx7VDgwt6XHEKa.jpg?f=fotoalbum_large)
De boekenwinkel gaan we in het weekend ergens mee beginnen.
:strip_exif()/f/image/yqV8NhNXT6s7JUlRZHhZqC9b.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet zeggen dat de verhuiswagen mij positief heeft verrast.
Ik heb al een tijd geen lego voertuigen gemaakt maar dit zit echt solide in elkaar, groter dan ik dacht en ook relatief zwaar. Daarnaast zitten er echt veel kleine builds bij, piano, schilderij, verhuisdoos(met donut), dressoir en een jukebox. Achterin de instructies staat dan ook precies hoe het past in de verhuiswagen, geniaal!
In de instructies zat een vooruitgangs lijn (progress bar) van 1 van de minifigs die dus per pagina iets verder op een lijn is gelopen. Is dit nieuw?
:strip_exif()/f/image/HdGW3DqqYWsx7VDgwt6XHEKa.jpg?f=fotoalbum_large)
De boekenwinkel gaan we in het weekend ergens mee beginnen.
Sluit ik me helemaal bij aan. Normaliter had ik nooit meer een Ninjago set(je) gekocht en nu ben je voor €9 (nou ja, minder want t was 2 + 1 gratis) dagen zoet met meerdere MOC bouwselsAfas schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:40:
In dit algemene topic nog eenvoor de bedenker en organisatie van de MOC challenge. Heb een tijdje niet meegedaan maar heb me prima vermaakt deze maand voor een whopping €9
Echt? Ik moet beter boekjes lezendaantjuh68 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:48:
……Achterin de instructies staat dan ook precies hoe het past in de verhuiswagen, geniaal!
……

Dat hebben ze sinds kort zo gedaan. Wel alleen bij de kleinere sets geloof ik.daantjuh68 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:48:
Nee, niet alleen bij de kleinere ook de Jazz-club modulair heeft deze voortgangsbalk!QuattroNL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:45:
[...]
Dat hebben ze sinds kort zo gedaan. Wel alleen bij de kleinere sets geloof ik.
Daarom dat je er bij de Triceratops set symbolisch een sh*t pile bijkrijgt

Alle gekheid op een stokje, ik vermoed dat er buiten de franchise taks ook de kost van de dino figuren zelf de prijs omhoogt duwt.
[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 09-03-2023 09:44 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb gelukkig niet zoveel met de Jurassic LEGO franchise (ofschoon ik de films wel altijd lachen vond), zeker als die dino's de kosten juist omhoog duwen. Eerste gedachte bij het zien van die grote, gegoten dino's is.... is het LEGO of is het Playmobil? Een soort noodzakelijk kwaad, maar heeft voor mij persoonlijk iets te weinig met LEGO bricks te maken.Kapoen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:37:
Alle gekheid op een stokje, ik vermoed dat er buiten de franchise taks ook de kost van de dino figuren zelf de prijs omhoogt duwt.
Van alle Marvel figuren valt de Hulk voor mij ook buiten de boot; wordt die eigenlijk tot de "mini"-figuren gerekend?
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 09-03-2023 10:51 ]
A-frame cabin heeft dit ook. Dacht dat het uniek was voor de set omdat de mini-figs hikers moeten voorstellen en dan was dit leuk bedacht. Niet uniek dusdaantjuh68 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:48:
[Afbeelding]
Ik heb het onlangs ook gezien in de instructies van de microfighter Razor Crest en een recente Lente/Pasen set.daantjuh68 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:48:
Ik ben niet bekend met de online instructies, dus verbeter mij indien ik het fout heb. Het lijkt erop dat Lego gewoon de digitale versie heeft afgedrukt en bij de sets gestoken?
Zo'n voortgangs balk is niet nieuw toch?
Ik ken ze vooral met gewoon een 'balletje' als indicator,
minifig zelf nog niet gezien. Wel toffe touch.
Ik ken ze vooral met gewoon een 'balletje' als indicator,
minifig zelf nog niet gezien. Wel toffe touch.
Bij 4+ sets is die voortgang met een minifig al langere tijd te zien. De cementwagen (60325) uit december 2021 heeft dit bijvoorbeeld ook.QuattroNL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:45:
[...]
Dat hebben ze sinds kort zo gedaan. Wel alleen bij de kleinere sets geloof ik.
De grote versies van de Hulk worden onder de Bigfigs geschaard (en zo zijn er meer categorieën, bijv Minidolls (Friends), Microfigs (de babyfiguren) en Nanofigs).Gim schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:50:
[...]
Van alle Marvel figuren valt de Hulk voor mij ook buiten de boot; wordt die eigenlijk tot de "mini"-figuren gerekend?
scintillating
Bij De Mandalorian N1 fighter zat oook zo'n voortgangsbalk met de Din-Djarin minfig. Zie mijn "review"
YouTube: Lego Star Wars set 75325 - The Mandalorian N-1
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
dit is toch helemaal geen Lego meer? Dit is gewoon PlaymobilKapoen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:37:
Daarom dat je er bij de Triceratops set symbolisch een sh*t pile bijkrijgt.
[Afbeelding]
Ze maken gewoon een mold van een speelgoed dino. Een romp, kop en 4 poten. Kloar.

eigenlijk zou er zoiets bij moeten
ik snap ook wel wat mooier is, aan de andere kant, het maakt een kind niets uit, die ziet hoe dan ook wel een dinosaurus. Daar hadden wij vroeger ook geen problemen mee. Hoe simpel het speelgoed ook was, de speelervaring was er niet minder om.
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-03-2023 12:51 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik snap je punt, ik heb deze ooit (2017) gekocht en met veel plezier in elkaar gezet:Alfa Novanta schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:49:
[...]
dit is toch helemaal geen Lego meer? Dit is gewoon Playmobil
Ze maken gewoon een mold van een speelgoed dino. Een romp, kop en 4 poten. Kloar.
ik snap ook wel wat mooier is, aan de andere kant, het maakt een kind niets uit, die ziet hoe dan ook wel een dinosaurus. Daar hadden wij vroeger ook geen problemen mee. Hoe simpel het speelgoed ook was, de speelervaring was er niet minder om.

Lego heeft deze set zelfs 2x opnieuw released (2021) in andere kleuren, dus ik vermoed dat ze weten dat brick built ook een optie is
Ik heb geen verstand van marketing, dus ik kan helaas geen verklaring geven waarom Lego voor grote moulds kiest in de JP sets.
Precies, dat is een schitterend model, met nog 2 andere opties ook! Ik ben groot fan van de Creator lijn.Kapoen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:02:
[...]
Ik snap je punt, ik heb deze ooit (2017) gekocht en met veel plezier in elkaar gezet:
[Afbeelding]
Lego heeft deze set zelfs 2x opnieuw released (2021) in andere kleuren, dus ik vermoed dat ze weten dat brick built ook een optie is
Ik heb geen verstand van marketing, dus ik kan helaas geen verklaring geven waarom Lego voor grote moulds kiest in de JP sets.
Het is waarschijnlijk overkill voor de Jurasic sets, maar dan is er vast ook nog wel een tussenweg.
Waarom ze het niet doen is denk ik wel duidelijk
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Haha, ik merkte hier precies hetzelfde op om 10u50 vandaagAlfa Novanta schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:49:
@Kapoen en inderdaad, mag duidelijk zijn dat ik die groene Dino wél gekocht heb
Ach ja, LEGO maakt mensen met verschillende meningen blij en kan daardoor wat Playmobil liefhebbers richting LEGO bewegen
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 09-03-2023 13:20 ]
zover was ik nog nietGim schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:19:
Haha, ik merkte hier precies hetzelfde op om 10u50 vandaag
Bij deze jij ook een thumbs up
En de overstappers vanuit het Playmobil kamp hoeven hun werkwijze helemaal niet aan te passen:Gim schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:19:
[...]
Ach ja, LEGO maakt mensen met verschillende meningen blij en kan daardoor wat Playmobil liefhebbers richting LEGO bewegen
Zet set in elkaar en zet set daarna op plank ter display. Klaar!
De Studgate, (340 euro) : winst 260NotSoSteady schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:48:
[...]
Ook snel verkocht. Heb alleen het Diner nog over. Astronomie voor 430, Studgate 600, Winter Chalet voor 400 en Modular Construction Site voor 500. Gaat nog wel een paar euro naar BrickLink, maar prima te doen.
Winter Chalet (170 euro) : winst : 230
modular construction site (270 euro) : winst 230
observatory (270 euro) : winst 160
Mooi geld verdiend met verkopen !
10.000 per set toch?Speedygekko152 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:16:
Iemand trouwens een idee waar ik kan vinden hoeveel exmplaren er van een bepaalde set geproduceerd zijn of werden ?
Een aantal van die Jurassic Park sets zijn gericht op kinderen van 8 of jonger. Die moet je echt geen brick-built dino's in elkaar laten zetten, dat is voor veel (niet alle, maar wel veel) jonge kinderen een frustrerende bouwervaring.Alfa Novanta schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:49:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast zijn het ook echte speelsets. Een realistisch ogende brick built dino zo bouwen dat er geen stukjes tijdens het spelen van afbreken is ook nog best lastig. Dan worden het grote constructies om het stevig te houden (en gaat de part count ook weer fors omhoog).
Vind ik de moulds mooi? Mwah. Snap ik waarom LEGO er voor kiest in dit geval? Ja.
[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 09-03-2023 14:31 ]
scintillating
Introduceer ik er nog een: de spacefigTc99m schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:52:
[...]
De grote versies van de Hulk worden onder de Bigfigs geschaard (en zo zijn er meer categorieën, bijv Minidolls (Friends), Microfigs (de babyfiguren) en Nanofigs).
Van de Bricklink sets ja, maar ik bedoelde eender welke Lego set...
10.000 exemplaren per set wereldwijd.Speedygekko152 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:16:
Iemand trouwens een idee waar ik kan vinden hoeveel exmplaren er van een bepaalde set geproduceerd zijn of werden ?
Volgens mij niet bekend, zal ook volledig afhangen van de populariteit.Speedygekko152 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:40:
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 09-03-2023 14:41 ]
Heeft Lego eerder van dergelijke dino’s gehad? Want ik heb een aantal jaren geleden via Aliexpress een aantal dino’s gekocht die op die manier in elkaar gezet moesten worden. Dus kop, lijf en 4 poten en eventueel nog een staart.
Of heeft Lego een keer een kopie gemaakt van een chinees model.
Hoi allemaal!
Ik ben de ontwerper van The Snack Shack op Bricklink's Desiger Program.
De set bevat 548 onderdelen en is geïnspireerd op een foodtruck die ik heb bezocht in Key West (Florida). Aan de binnenkant vind je o.a. een frituur met afzuigkap, een koelkast en een aanrecht met milkshake-machine en een contact-grill. De "trailer" is makkelijk van de bodemplaat af te halen en past daardoor in elke LEGO-stad.
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en een stem op Bricklink wordt uiteraard zeer gewaardeerd!
:strip_exif()/f/image/olLdSVErI0CLAHEpq71ZwXIS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aiz8818T9SVy8MC74MEXd9FW.jpg?f=fotoalbum_large)
De set bevat 548 onderdelen en is geïnspireerd op een foodtruck die ik heb bezocht in Key West (Florida). Aan de binnenkant vind je o.a. een frituur met afzuigkap, een koelkast en een aanrecht met milkshake-machine en een contact-grill. De "trailer" is makkelijk van de bodemplaat af te halen en past daardoor in elke LEGO-stad.
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en een stem op Bricklink wordt uiteraard zeer gewaardeerd!
:strip_exif()/f/image/olLdSVErI0CLAHEpq71ZwXIS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aiz8818T9SVy8MC74MEXd9FW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GBjpz0GkxRconnnSHc8qls9x.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind 'm leuk en mijn stem heb jeDistractedBldr schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:
Hoi allemaal!
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en een stem op Bricklink wordt uiteraard zeer gewaardeerd!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
En met die info ga je uiteraard een aantal specifieke dozen kopen zodat jij hier weer trots je woekerwinst kan melden terwijl de liefhebber mogelijk achter het net vist? Ik vind het bij mensen zoals jij altijd erg frappant dat ze enerzijds gratis advies/info verwachten en anderzijds het heel normaal vinden dat ze op basis van die gratis info extra geld verdienen.Speedygekko152 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:40:
[...]
Je zit hier op een forum voor Lego liefhebbers.Speedygekko152 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:16:
Ik vind dit soort posts waardeloos.
Kijk mij eens lekker geld verdienen met jullie hobby.
Maak lekker een "quick Flip" topic, maar hier aub niet.
Ik doe het uitdrukkelijk zelf niet omdat ik het niet helemaal ok vind dingen zo te ‘gijzelen’ voor de volgende fan. Ik heb die boot wel doorverkocht ooit omdat ik hem toch tegen vond vallen en dan ga je wel mee met de markt), maar de afgelopen bricklink ronde was hierin wel wat dubbel.Exo81 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:22:
[...]
En met die info ga je uiteraard een aantal specifieke dozen kopen zodat jij hier weer trots je woekerwinst kan melden terwijl de liefhebber mogelijk achter het net vist? Ik vind het bij mensen zoals jij altijd erg frappant dat ze enerzijds gratis advies/info verwachten en anderzijds het heel normaal vinden dat ze op basis van die gratis info extra geld verdienen.
De sets waren niet in minuten uitverkocht, als je iets had willen hebben als fan was er echt ook genoeg gelegenheid om het direct te kunnen kopen. En er was een limiet van één pp, dus echt handelen er mee wordt wel beperkt. Ik heb een geplande stop met de auto gemaakt om de modular construction site te kunnen kopen via de telefoon, maar achteraf was dat niet nodig.
Dus waar de grens ligt van eerlijke handel en niet is nog wel lastig vind ik, ik ga er niemand om veroordelen. Opsparen van oudere modulars etc is niet heel veel anders en doen heel veel mensen. Ik doe het zelf dus gewoon niet en betaal ook bijna nooit boven adviesprijs voor dit soort dingen of oudere sets.
Toevallig deze week iets geschreven en deze bron gebruikt!daantjuh68 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:48:
https://www.brothers-bric...tructions-guides-feature/
Nice! Veel plezier ermee!
Heb je de set in een Lego-winkel gehaald?
Ik heb zaterdagnacht om 1:00 uur besteld en kreeg gisteren het volgende bericht:
We’re sure you’re eager for your order to arrive and we’re working hard to get it to you as soon as possible. We wanted to let you know that we’re receiving a high volume of orders so it’s taking longer than normal to get them packed and shipped.

Zondag rond de middag besteld via lego.comTimx2 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:20:
[...]
Nice! Veel plezier ermee!
Heb je de set in een Lego-winkel gehaald?
Ik heb zaterdagnacht om 1:00 uur besteld en kreeg gisteren het volgende bericht:
We’re sure you’re eager for your order to arrive and we’re working hard to get it to you as soon as possible. We wanted to let you know that we’re receiving a high volume of orders so it’s taking longer than normal to get them packed and shipped.
Nou mag ook stellen dat de GWP magie op mij niet meer werkt.
Eerste dag van de Rivendell verkoop kon je natuurlijk 2GWP sets krijgen... maarja.. houses of the world.. grappig maar trekt me niet direct (En dan teken ik dagelijks huizen voor m'n werk
) En Frodo en Gollum brickheads... tja als ik poppetjes zou verzamelen... dan niet van die karikaturen...
Dus ja ene dag de ene GWP weg, en nu de 2e al weg... nou dan wacht ik nog wel een tijdje
.
De Indiana Jones sets zagen er ook wel tof uit in de leaks
.
Eerste dag van de Rivendell verkoop kon je natuurlijk 2GWP sets krijgen... maarja.. houses of the world.. grappig maar trekt me niet direct (En dan teken ik dagelijks huizen voor m'n werk
Dus ja ene dag de ene GWP weg, en nu de 2e al weg... nou dan wacht ik nog wel een tijdje
De Indiana Jones sets zagen er ook wel tof uit in de leaks
Niet alleen nu jat lego, ook bv het modulair in aanbouw dat nu via het bricklink program wordt verspreidt, is al een aantal jaar via Ali verkrijgbaar en zo kan ik er nog wel een paar noemen.Prosac schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:48:
Heeft Lego eerder van dergelijke dino’s gehad? Want ik heb een aantal jaren geleden via Aliexpress een aantal dino’s gekocht die op die manier in elkaar gezet moesten worden. Dus kop, lijf en 4 poten en eventueel nog een staart.
Maar dat mag ik hier eigenlijk niet zeggen.........
Het was maar een vraag hoor, get a life !Exo81 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:22:
[...]
En met die info ga je uiteraard een aantal specifieke dozen kopen zodat jij hier weer trots je woekerwinst kan melden terwijl de liefhebber mogelijk achter het net vist? Ik vind het bij mensen zoals jij altijd erg frappant dat ze enerzijds gratis advies/info verwachten en anderzijds het heel normaal vinden dat ze op basis van die gratis info extra geld verdienen.
Reageer dan op mensen die hier zitten te pochen met hun verkoopwinsten en niet op mij...
Mijn stem heb je en ik zou zeker overwegen om deze te kopen. Niet te groot formaat en toch tot z'n recht komende.DistractedBldr schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:
Hoi allemaal!
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en een stem op Bricklink wordt uiteraard zeer gewaardeerd!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook hier dezelfde opmerking als ik net maakte !Flabergasted schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:18:
[...]
Je zit hier op een forum voor Lego liefhebbers.
Ik vind dit soort posts waardeloos.
Kijk mij eens lekker geld verdienen met jullie hobby.
Maak lekker een "quick Flip" topic, maar hier aub niet.
Ik zit hier niet om geld te verdienen op sets waar een ander misschien al jaren naar uitkijkt, wie ben jij trouwens om over mij te oordelen ? Laat dit achterwege aub
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 12-03-2023 10:05 ]
Dat is exact wat je doet: Opscheppen.Speedygekko152 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:10:
[...]
Het was maar een vraag hoor, get a life !
Reageer dan op mensen die hier zitten te pochen met hun verkoopwinsten en niet op mij...
Maar je reacties zeggen mij inmiddels wel genoeg ...

Ik zie jou hier als enige al je verkoopwinsten opsommen in de afgelopen pagina's.Speedygekko152 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:10:
[...]
Het was maar een vraag hoor, get a life !
Verder ben je vrij om te posten wat je wilt. Maar vindt het gewoon een middelvinger naar de Lego fans hier. Past beter in een ander topic.
Als ik het goed lees, pocht @Speedygekko152 niet. Maar vat samen wat @NotSoSteady heeft verdiend.L23 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:23:
[...]
Ik zie jou hier als enige al je verkoopwinsten opsommen in de afgelopen pagina's.
Verder ben je vrij om te posten wat je wilt. Maar vindt het gewoon een middelvinger naar de Lego fans hier. Past beter in een ander topic.
Ok, sorry @Speedygekko152, dan heb ik het verkeerd gelezen.meesje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:24:
[...]
Als ik het goed lees, pocht @Speedygekko152 niet. Maar vat samen wat @NotSoSteady heeft verdiend.
Al vind ik in het algemeen aan Lego fans hier vragen welke sets ze het beste kunnen opkopen of bijvoorbeeld vragen voor hoeveel je iets kan verkopen op Marktplaats ook altijd apart om te lezen
Haha wat raar joh, ik kreeg ook die vertragingsmail vandaag en ik heb de Rivendell set zondagochtend rond 8:30 besteld. Niet echt fifo daar bij Lego
Ik had hem direct besteld om 1 uur snachts, en net om 9 uur verzendbevestiging ontvangen.
Prosac schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:48:
Even zoeken op “Dino” bij Brickset… https://brickset.com/sets/theme-DinoVersaevel schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:07:
[...]
Niet alleen nu jat lego, ook bv het modulair in aanbouw dat nu via het bricklink program wordt verspreidt, is al een aantal jaar via Ali verkrijgbaar en zo kan ik er nog wel een paar noemen.
Maar dat mag ik hier eigenlijk niet zeggen.........
LEGO had in 2012 al (en wellicht zelfs eerder) Dino-figuren die erg lijken op degene die nu bij de Jurassic Park sets zitten, dus LEGO beschuldigen van jatten slaat nergens op.
Het is eerder andersom: Chinese imitatiemerken jatten ontwerpen van LEGO, en sterker nog: ook van fans. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een MOC als “volledige set wordt aangeboden via Chinese webshops, zonder dat de ontwerper van de MOC daar ook maar iets van terugziet. Bij de Modular Construction Site is dat mogelijk dus ook.
scintillating
Beetje grijs gebied misschien. Ik heb ook een paar sets op marktplaats staan die ik een tijd geleden voor relatief weinig heb kunnen kopen. Ik vraag er niet de hoofdprijs voor, en zolang ze niet verkocht worden kan ik ze altijd zelf bouwen (als ik daar eens tijd voor heb). En gaan ze als 1x gebouwd voor wat minder weg, ook goed. Er wordt wel echt veel gehandeld in lego op marktplaats, gek wordt je ervan (lage biedingen, zielig verhaal erbij. En dan bekijk je hun advertenties hebben ze dezelfde set voor 50 euro meer te koop staanL23 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:27:
[...]
Ok, sorry @Speedygekko152, dan heb ik het verkeerd gelezen.
Al vind ik in het algemeen aan Lego fans hier vragen welke sets ze het beste kunnen opkopen of bijvoorbeeld vragen voor hoeveel je iets kan verkopen op Marktplaats ook altijd apart om te lezen

MCS is al jaren via Ali verkrijgbaar. En dat de Chinees jat, is algemeen bekend. Maar dat lego jat wil niemand maar tot zich door laten dringen........Tc99m schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:32:
[...]
[...]
Even zoeken op “Dino” bij Brickset… https://brickset.com/sets/theme-Dino
LEGO had in 2012 al (en wellicht zelfs eerder) Dino-figuren die erg lijken op degene die nu bij de Jurassic Park sets zitten, dus LEGO beschuldigen van jatten slaat nergens op.
Het is eerder andersom: Chinese imitatiemerken jatten ontwerpen van LEGO, en sterker nog: ook van fans. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een MOC als “volledige set wordt aangeboden via Chinese webshops, zonder dat de ontwerper van de MOC daar ook maar iets van terugziet. Bij de Modular Construction Site is dat mogelijk dus ook.
Maar goed, voor mensen met een klein budget kan ik het echt wel begrijpen als ze bij de Chinees boodschappen doen. Het prijsverschil is mega en de kwaliteit is echt met stappen vooruit gegaan.
(als ik de opmerkingen in het kleine topic moet geloven)
Maar om topic:
In het weekend een paar dagen naar Duitsland, weet iemand een zaak waar de kleine man (7 jaar) wat goedkoper lego kan halen.
[ Voor 18% gewijzigd door Versaevel op 10-03-2023 06:59 ]
Garagebox huren, groter huis, extra verdieping op je huis..... minder aanschaffenWailing_Banshee schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:17:
Gisteren is mijn observatorium binnengekomen, nu heb ik echt geen ruimte meer om dozen neer te zetten!
[Afbeelding]
en
[Afbeelding]
En dan zijn er 3 sets in aanbouw: de typemachine, de Titanic en de Cat D11...
Net is ik met meerdere tegelijk bezig. Bij mij ligt er een halve wereld kaart, een brokkie Jazz modulair en een BD-1 in aanbouw
De wereldkaart staar er tussen (die grote doos in de eerste foto). Ik denk dat ik voor nu even voor optie 4 kies.Versaevel schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:30:
[...]
Garagebox huren, groter huis, extra verdieping op je huis..... minder aanschaffen![]()
Net is ik met meerdere tegelijk bezig. Bij mij ligt er een halve wereld kaart, een brokkie Jazz modulair en een BD-1 in aanbouw
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik zou de grotere ketens in de gaten houden, daar heb je de grootste kans iets voor een leuk prijsje tegen te komen. Kaufhoff, Karstad, Müller e.d.Versaevel schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 06:52:
[...]
Maar om topic:
In het weekend een paar dagen naar Duitsland, weet iemand een zaak waar de kleine man (7 jaar) wat goedkoper lego kan halen.
In Duitsland heb je ook nog een andere keten maar daar krijg je geen Lego, dat is eerder eentje voor het andere topic.
Ik kom pas net tot de ontdekking dat er zoiets bestaat als BrickLink sets
Had graag die bouwplaats gekocht, volgende keer als er weer zo’n ronde is in de gaten houden en proberen er eentje te scoren!
ik kreeg de mail eergisteren ook, 20 minuten na de verzendbevestigingrickjehh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:54:
[...]
Haha wat raar joh, ik kreeg ook die vertragingsmail vandaag en ik heb de Rivendell set zondagochtend rond 8:30 besteld. Niet echt fifo daar bij Legohopelijk krijg ik morgen een verzendbevestiging
De Bricklink sets zijn sets die ooit op de Lego Ideas site wel de drempel van 10.000 stemmen hadden beslecht, maar in de Review ronde van Lego niet door de selectie zijn gekomen om als officiële Lego Ideas set te worden uitgebracht.kaanmijo schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:43:
Ik kom pas net tot de ontdekking dat er zoiets bestaat als BrickLink setsHad graag die bouwplaats gekocht, volgende keer als er weer zo’n ronde is in de gaten houden en proberen er eentje te scoren!
Via Bricklink krijgen sets waar de ontwerper ervan wil meewerken aan het Bricklink Designer Program een tweede kans om alsnog als set (maar dan als Bricklink set) uitgebracht te worden in een beperkte oplage.
Er loopt op dit moment een nieuwe ronde die in de derde fase zit, oftewel het verzamelen van support door ons Lego fans. Er zijn 375 ontwerpen waarop je kunt stemmen via knopjes met als betekenis:
- Not for me
- Like it
- Love it
De sets die uiteindelijk de meeste voorkeursstemmen verzamelen gaat uiteindelijk in een volgende fase daadwerkelijke inschrijvingen (met betalingsverplichting) verzamelen, en een aantal sets die als eerste voorbij de minimum drempel van inschrijvingen komen zullen daadwerkelijk geproduceerd en verzonden worden.
Je kunt hier stemmen: https://www.bricklink.com/v3/designer-program/main.page
Oh, wat ik overigens wel doe met het stemmen is heel bewust kijken of ik een set ook echt daadwerkelijk zou willen kopen. Dus niet op elk ontwerp dat ik als MOC mooi vind klakkeloos "Love it" stemmen.
[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 10-03-2023 09:50 ]
De woekerprijzen die er nu voor gevraagd worden zou je wellicht kunnen omzeilen door op basis van de instructies incl onderdelen zelf de set samen te stellen.kaanmijo schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:43:
Ik kom pas net tot de ontdekking dat er zoiets bestaat als BrickLink setsHad graag die bouwplaats gekocht, volgende keer als er weer zo’n ronde is in de gaten houden en proberen er eentje te scoren!
Van de ene kant jammer dat het zo gaat met veel van deze sets, van de andere kant verbaasd het mij ook niet echt. Te veel mensen die inmiddels weten dat er geld te verdienen valt met Lego in al zijn vormen.
Ik zou, zeker op marktplaats, nu alles bookmarken zodat je goed ziet hoe het zich ontwikkelt en wie er mee blijft zitten. Er is een beperkte groep mensen die er nu 500 euro voor wil en kan neerleggen. Bij oudere modular sets is dat soms ook zo.kaanmijo schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:43:
Daarna blijven er vast wel een paar staan en kan je misschien voor iets minder absurd kopen en wat onderhandelen. Pas wel op met de typische advertenties uit een uithoek die aansturen op verzenden, de oplichters hebben dit soort hypes ook altijd door.
Ter illustratie: ik had de boot uit de vorige ronde. Die viel me toch tegen qua boeg en grote kieren tussen de delen toen ik de doos vast had. Dus toch door verkopen. In eerste instantie leken ze voor 250-280 te gaan. Bij mij niet, ik heb die voor 200 verkocht uiteindelijk omdat ik geen zin heb in allerlei voorraad.
Dus als LEGO ontwerpen jat is het fout (ben ik met je eens, maar vraag me wel af welke dat zijn - die dino's hadden ze in ieder geval 11 jaar geleden al in productie en zijn dus niet gejat), maar als een Chinees bedrijf ontwerpen van LEGO en fan designers jat en zonder de ontwerpers te betalen in eigen webshops aanbiedt, is het te verantwoorden, want dat is fijn voor mensen met een kleine portemonnee.Versaevel schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 06:52:
[...]
MCS is al jaren via Ali verkrijgbaar. En dat de Chinees jat, is algemeen bekend. Maar dat lego jat wil niemand maar tot zich door laten dringen........
Maar goed, voor mensen met een klein budget kan ik het echt wel begrijpen als ze bij de Chinees boodschappen doen. Het prijsverschil is mega en de kwaliteit is echt met stappen vooruit gegaan.
(als ik de opmerkingen in het kleine topic moet geloven)
Voor de duidelijkheid: ik heb heb het niet over andere merken bouwstenen die compatible zijn met LEGO (geen enkel probleem mee) of merken als BlueBrixx en Cobi die eigen designs hebben, maar 'merken' die gewoon 1 op 1 sets kopieren/stelen.
scintillating
Volgens mij is dit niet helemaal wat er staat, @Versaevel geeft alleen aan dat het algemeen bekend is dat Chineze merken bouwsels stelen van LEGO maar dat het niet algemeen bekend is dat LEGO dat (blijkbaar, wist ik ook niet) bouwsels steelt van de Chineze merken. Lijkt er niet op dat hij dit goedkeurt, ik evenmin trouwens, maar ik shop af en toe ook bij de Chinezen maar dan alleen voor sets die LEGO zelf niet heeft, bijv. een andere 1:8 technische auto.Tc99m schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:15:
[...]
Dus als LEGO ontwerpen jat is het fout (ben ik met je eens, maar vraag me wel af welke dat zijn - die dino's hadden ze in ieder geval 11 jaar geleden al in productie en zijn dus niet gejat), maar als een Chinees bedrijf ontwerpen van LEGO en fan designers jat en zonder de ontwerpers te betalen in eigen webshops aanbiedt, is het te verantwoorden, want dat is fijn voor mensen met een kleine portemonnee.
Ik zeg niet dat het juist is, maar wel dat ik het begrijp als er mensen zijn die het kopen.Tc99m schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:15:
[...]
Dus als LEGO ontwerpen jat is het fout (ben ik met je eens, maar vraag me wel af welke dat zijn - die dino's hadden ze in ieder geval 11 jaar geleden al in productie en zijn dus niet gejat), maar als een Chinees bedrijf ontwerpen van LEGO en fan designers jat en zonder de ontwerpers te betalen in eigen webshops aanbiedt, is het te verantwoorden, want dat is fijn voor mensen met een kleine portemonnee.![]()
Voor de duidelijkheid: ik heb heb het niet over andere merken bouwstenen die compatible zijn met LEGO (geen enkel probleem mee) of merken als BlueBrixx en Cobi die eigen designs hebben, maar 'merken' die gewoon 1 op 1 sets kopieren/stelen.
Maar ik gaat niet weer een welles / nietes goed fout discussie aan anders worden de mods weer boos.
Het is in mijn gevoel jatwerk van beide kanten (van wat ik zie en wat ik tegenkom en wat ik eerder aan modellen heb aangegeven (verwijderd door de mods, want discussie werd zinloos) en als iemand mijn mening niet wil delen of respecteren..... jammer dan.
[ Voor 4% gewijzigd door Versaevel op 10-03-2023 10:40 ]
Juist, begrijpend lezen is in deze tijd erg moeilijk.RubjeMazter schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:36:
[...]
Volgens mij is dit niet helemaal wat er staat, @Versaevel geeft alleen aan dat het algemeen bekend is dat Chineze merken bouwsels stelen van LEGO maar dat het niet algemeen bekend is dat LEGO dat (blijkbaar, wist ik ook niet) bouwsels steelt van de Chineze merken. Lijkt er niet op dat hij dit goedkeurt, ik evenmin trouwens, maar ik shop af en toe ook bij de Chinezen maar dan alleen voor sets die LEGO zelf niet heeft, bijv. een andere 1:8 technische auto.
Ik koop ook bouwwerken bij de Chinees waarvan het model mij aanstaat en niet door lego geproduceerd.
Maar als ik bij Ali al een paar jaar geleden zo'n MCS zie staan en deze nu wordt geleverd door lego i.c.m bricklink, gaat er bij wel een gevalletje twijfel komen.
De modular construction site is toch juist gejat door ali zodra dat ontwerp mee deed in de initiële bricklink site selectie? Als die dan in de herkansing alsnog gemaakt wordt in het bricklink design programma ks dat toch geen jatten door lego?
Je kan het ook zo zien dat een fan/ontwerper die MCS heeft 'ontworpen' met die Ali set als voorbeeld.
In feite heeft hij dat idee dan 'gejat' (lees: als basis gebruikt en daarna omgezet in een Lego-set).
De fans hebben dan op dat idee gestemd en Lego heeft die set vervolgens 'alleen maar' geproduceerd.
Ik zie hier niet iets als fout of onrechtmatig (ja je kan het zo lezen/zien) maar meer ergens een mooi ontwerp zien en daar een Lego-sausje overheen doen.
Ik denk dat dit meer gebeurd, op allerlei vlakken, dan dat wij weten of willen weten.
Laat het, geniet van het bouwwerk, en door
Mijn Ferrari vordert gestaag, ben bang dat ik vanavond al weer klaar ben.
In feite heeft hij dat idee dan 'gejat' (lees: als basis gebruikt en daarna omgezet in een Lego-set).
De fans hebben dan op dat idee gestemd en Lego heeft die set vervolgens 'alleen maar' geproduceerd.
Ik zie hier niet iets als fout of onrechtmatig (ja je kan het zo lezen/zien) maar meer ergens een mooi ontwerp zien en daar een Lego-sausje overheen doen.
Ik denk dat dit meer gebeurd, op allerlei vlakken, dan dat wij weten of willen weten.
Laat het, geniet van het bouwwerk, en door

:strip_exif()/f/image/rVjOQ9tAERV5KYMBtgpnF2HB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door QuattroNL op 10-03-2023 11:23 ]
Als je nu alle onderdelen bij elkaar gooit kun je het nog wel wat rekken.QuattroNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:22:.
Moet wel leuk blijvenpukvg schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:34:
[...]
Als je nu alle onderdelen bij elkaar gooit kun je het nog wel wat rekken.
In deze fase van de bouw zou ik dat wel kunnen doen ja, in het begin zeker niet, kan m'n ocd niet aan!pukvg schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:34:
[...]
Als je nu alle onderdelen bij elkaar gooit kun je het nog wel wat rekken.
Vooral met een grote set (maar eigenlijk met elke gebruikte/reeds opgebouwde set) ben ik eerst een tijd bezig alles in bakjes te sorteren.
Alles op een grote hoop lijkt even leuk (lekker grabbelen) maar op den duur wordt dat een frusterende bezigheid
Wat een hoop garbage staat er tussen zeg. Hadden ze niet eerst even een voorselectie kunnen doen, er staan nu iets van 300 ontwerpen tussen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja, dat vermoeden heb ik ook. Het oorspronkelijke idee is door de ontwerper op LEGO Ideas gezet in januari 2016. Dus als daarna Ali met een gekopieerde set komt, dan vind ik het inderdaad geen jatten van LEGO als dit model uiteindelijk wordt geproduceerd (als Bricklink herkansing).Ond schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:09:
De modular construction site is toch juist gejat door ali zodra dat ontwerp mee deed in de initiële bricklink site selectie? Als die dan in de herkansing alsnog gemaakt wordt in het bricklink design programma ks dat toch geen jatten door lego?![]()
Beetje flauw om met een "begrijpend lezen is ook moeilijk" ad hominem aan te komen.Versaevel schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:46:
[...]
Juist, begrijpend lezen is in deze tijd erg moeilijk.
Ik koop ook bouwwerken bij de Chinees waarvan het model mij aanstaat en niet door lego geproduceerd.
Maar als ik bij Ali al een paar jaar geleden zo'n MCS zie staan en deze nu wordt geleverd door lego i.c.m bricklink, gaat er bij wel een gevalletje twijfel komen.
Zoals ik al zei: ik keur jatwerk van beide kanten af, maar ik ben dan oprecht benieuwd naar welke sets LEGO dan heeft gejat. Dat lijkt me bij de MCS (in 2016 al ingezonden bij IDEAS) niet het geval, maar goed.
Ik weet dat er veel te doen was om het Ghostbusters Fire Station, maar verder is mij niks bekend van 1-op-1 jatwerk (en nee, een set baseren op een IP, terwijl een IDEAS inzending ook al op dat IP was gebaseerd is geen jatwerk als het ontwerp anders is).
Als je verder geen concreet voorbeeld kunt noemen, heb ik ook niet zo'n zin in deze discussie. Lijkt me voor de sfeer hier ook beter.
scintillating
Dit is de link voor de aankondiging van lego op mario day. Begint om 17:00
YouTube: LEGO® Super Mario™ YouTube Premiere celebrating MAR10 Day
Volgende set zal aangekondigd worden en hopelijk nog meer wat nog niet geleaked is.
YouTube: LEGO® Super Mario™ YouTube Premiere celebrating MAR10 Day
Volgende set zal aangekondigd worden en hopelijk nog meer wat nog niet geleaked is.
Gelukkig heb ik niks met dat hele Mario-gebeuren.
Scheelt me weer geld (en ruimte)
Ik kijk vooral uit naar de nieuwe UCS X-wing die in mei uit lijkt te gaan komen
Scheelt me weer geld (en ruimte)
Ik kijk vooral uit naar de nieuwe UCS X-wing die in mei uit lijkt te gaan komen

Net vol enthouisme op DPD zitten wachten voor Rivendell, had de bezorger alleen de gwps. Rivendell nog vast in het distributiecentrum. Helaas pindakaas
Ah balen zegSlayaStone schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:18:
Net vol enthouisme op DPD zitten wachten voor Rivendell, had de bezorger alleen de gwps. Rivendell nog vast in het distributiecentrum. Helaas pindakaas
Ah balen! Ik heb überhaupt nog niets van een verzendbevestiging ontvangen en heb hierover vanochtend een klacht ingediend.SlayaStone schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:18:
De vorige keer heeft me dat bij een vergelijkbare situatie het dubbele aantal vip-punten opgeleverd, dus wie weet!
Tsja, als je een nieuwe set snel wil hebben dan is een ritje naar een Lego store wellicht zo gek nog niet.
Mijn zwager wilde graag de Rivendell set. Ritje naar de Lego store in Utrecht en met een flinke doos (en 2 GWP's) stond ie even later weer buiten.
2 uur nadat ie thuis was vertrokken kon ie thuis gaan bouwen.
Tuurlijk, het kost je wat tijd en (dus) geld om heen en weer te rijden maar als je een set echt graag wilt....
Het is een keuze
Mijn zwager wilde graag de Rivendell set. Ritje naar de Lego store in Utrecht en met een flinke doos (en 2 GWP's) stond ie even later weer buiten.
Tuurlijk, het kost je wat tijd en (dus) geld om heen en weer te rijden maar als je een set echt graag wilt....
Het is een keuze
Ter informatie:
:strip_exif()/f/image/NdUxsugXviUyLshORFe9DiNT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bDT64xggLhi5zv85kCGDCH0X.jpg?f=fotoalbum_large)
Past mooi
De bracket met de studs on side en dan 2 plates en dat weer mooi met de brick separator.
:strip_exif()/f/image/NdUxsugXviUyLshORFe9DiNT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bDT64xggLhi5zv85kCGDCH0X.jpg?f=fotoalbum_large)
Past mooi
De bracket met de studs on side en dan 2 plates en dat weer mooi met de brick separator.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Voor mij maakt het niet veel uit, want ik ga hem toch pas later bouwen. Voor mij is het meer een principe kwestie (en wil hem graag in handen hebbenQuattroNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:20:
Tsja, als je een nieuwe set snel wil hebben dan is een ritje naar een Lego store wellicht zo gek nog niet.
Het is een keuze
Een ritje naar de Lego store zou ik wel willen maar kost me minimaal twee uur rijden (Köln). Kun je daar reserveren? Rijden is één ding, maar daar erachter komen dat ze niet op voorraad zijn zou echt zuur zijn
Edit: weet niet wat ze aan het doen zijn bij Lego.nl, maar de reservering op de CC is ingetrokken 🤔
[ Voor 4% gewijzigd door Timx2 op 10-03-2023 23:13 ]
Was deze al langs gekomen hier?

Ik was eigenlijk deze tegen gekomen en ging toen even naar andere versies kijken toen ik bovenstaande zag.

Ik was eigenlijk deze tegen gekomen en ging toen even naar andere versies kijken toen ik bovenstaande zag.
Heel gaaf!Dagg schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:30:
Was deze al langs gekomen hier?
[Afbeelding]
Ook een linkje van die complete set?
Edit: afbeelding links door

Waar/wat zijn goede 3D print te vinden?
Ik wil een paar printen voor mn Space Shuttle (10 studs breed), wat verhoogd, onder een hoek van 10-20° en mn Speed Champions.
Voor de Speed Champions kwam ik wel een oudere 6 studs brede tegen in de stijl van een auto garage brug, maar verder niet echt iets.
Ik heb al gekeken bij thingverse en yeggi maar die zijn vaak voor minifiguren of specifieke modellen.
Ik wil een paar printen voor mn Space Shuttle (10 studs breed), wat verhoogd, onder een hoek van 10-20° en mn Speed Champions.
Voor de Speed Champions kwam ik wel een oudere 6 studs brede tegen in de stijl van een auto garage brug, maar verder niet echt iets.
Ik heb al gekeken bij thingverse en yeggi maar die zijn vaak voor minifiguren of specifieke modellen.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Rustig aan het bouwen aan mijn verjaardagscadeau, set 10264. Zakjes met #1 en #2 heb ik inmiddels gedaan (zijn grote zakken, want de hele set heeft slechts zakjes met #1 t/m #6).
Dit is mijn standaard manier van bouwen: aan de eettafel, zakjes uitgekiept op tafel maar wel in aparte hoopjes, boekje erbij en lekker aan de gang gaan.
Miste overigens nog één zakje met #3 op de foto. Kwam ik achter toen ik begon te bouwen en een onderdeel nodig had dat niet op tafel lag. 
:strip_exif()/f/image/TpZ6zP6UGYmsAhtAngp3Mceo.jpg?f=fotoalbum_large)
De roldeur en het mechaniek voor ervoor is leuk gedaan en werkt prima. Ook de brug voor de auto werkt erg goed.
:strip_exif()/f/image/z6bGnc9agwvYDCp7XoCIYKxj.jpg?f=fotoalbum_large)
In de werkplaats en winkeltje voor wat auto spullen:
Dit is mijn standaard manier van bouwen: aan de eettafel, zakjes uitgekiept op tafel maar wel in aparte hoopjes, boekje erbij en lekker aan de gang gaan.
:strip_exif()/f/image/TpZ6zP6UGYmsAhtAngp3Mceo.jpg?f=fotoalbum_large)
De roldeur en het mechaniek voor ervoor is leuk gedaan en werkt prima. Ook de brug voor de auto werkt erg goed.
:strip_exif()/f/image/z6bGnc9agwvYDCp7XoCIYKxj.jpg?f=fotoalbum_large)
In de werkplaats en winkeltje voor wat auto spullen:
:strip_exif()/f/image/sfc6euULD4i2TqVmo6eHLB9k.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hebt dit als antwoord gekregen op de vraag waarom het zolang duurt:rickjehh schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:55:
[...]
Ah balen zegDie van mij is nog steeds niet verzonden. Ik heb deze lange levertijd vanuit de Lego shop nog nooit eerder meegemaakt overigens. Alles eigenlijk altijd netjes binnen uiterlijk 4 werkdagen bezorgd.
Helaas hebben we een probleem in ons magazijn, wij zijn op dit moment hard bezig dit op te lossen en de sets uit te sturen, mijn excuses voor de vertraging.
En uiteraard wat gratis vip-puntjes😊. Ik hoop dat we komende week allemaal onze bestelling ontvangen!
Ik wil mijn 75192 Millennium Falcon graag in op een display stand zetten. Er is vanalles te vinden, maar ben benieuwd of iemand hier een mooie standaard in gebruik heeft en wat de ervaringen zijn.
Ik zou het doen!
Vandaag de Speed Champions McLaren set 76918 gekocht. En gelijk begonnen met de mooiste van de twee, de McLaren Solus GT. Nee grapje
Maar wel leuk om te bouwen en ziet er beter uit dan op de foto's.
Ik vond dit ook de ideale set om eens stickers te leren plakken. Ik las hier meerdere keren de tip om de Brick Separator te gebruiken om de stickers te plakken en dat werkte top.
:strip_exif()/f/image/avP5OW0CzIzVooEnoR5zFna4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond dit ook de ideale set om eens stickers te leren plakken. Ik las hier meerdere keren de tip om de Brick Separator te gebruiken om de stickers te plakken en dat werkte top.
:strip_exif()/f/image/avP5OW0CzIzVooEnoR5zFna4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VNpiad7Z5rnbAXeBJIRpJlIc.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze MOC schijnt goed te zijnrammes schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:18:
Ik wil mijn 75192 Millennium Falcon graag in op een display stand zetten. Er is vanalles te vinden, maar ben benieuwd of iemand hier een mooie standaard in gebruik heeft en wat de ervaringen zijn.
https://rebrickable.com/m...-millennium-falcon-75192/
die kan ik voor 5 euro bricklinken, dat is nog wel het proberen waardZegato schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:31:
[...]
Deze MOC schijnt goed te zijn
https://rebrickable.com/m...-millennium-falcon-75192/
Ik zou het doen!
Over een hoop Lego gesproken https://www.rijnmond.nl/n...-miljoenen-lego-steentjes
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is vooral groot en veel, maar ik zie nergens leuke details, interessante bouwtechnieken of wat dan ook. Die Euromast is gewoon een recht blokPierre schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:04:
Over een hoop Lego gesproken https://www.rijnmond.nl/n...-miljoenen-lego-steentjes
Het is inderdaad heel veel meer niet.Reinier schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:19:
[...]
Het is vooral groot en veel, maar ik zie nergens leuke details, interessante bouwtechnieken of wat dan ook. Die Euromast is gewoon een recht blok
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Een familie die plezier heeft aan bouwen. Dat het allamaal niet volgens de standaard gaat zoals men het hier ziet boeit me niet.Pierre schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:04:
Ik zou het doen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked