Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 283 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.172 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dagg schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:40:
[...]

Hoezo, de spatborden zijn officieel zwart, misschien zijn die wel te verkrijgen.
[Afbeelding]
En het dakrek hadden ze in de Lego versie vast wel anders kunnen doen, dacht al er klopt iets niet, niet hoekig genoeg.
Die heeft dan wel weer de 2 reservewielen die het Legomodel ook heeft (1 op de motorkap, andere op de achterdeur). :) Blijkbaar toch wel historisch correct.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• Blijfspelen
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xv41HF7QtlRwuvnWau8zd6N8TIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8C5zpA7WaaMujswi4m9zwnX.jpg?f=fotoalbum_large ik hoop dat het foto uploaden werkt. Na jarenlang meelezen nu maar eens iets plaatsen van mijn allereerste eigen legoland. Het begin is er, tips zijn zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

QuattroNL

It is I.

Blijfspelen schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:43:
[Afbeelding] ik hoop dat het foto uploaden werkt. Na jarenlang meelezen nu maar eens iets plaatsen van mijn allereerste eigen legoland. Het begin is er, tips zijn zeer welkom!
Gaaf gedaan! d:)b
Ook een mooi eenduidig thema (al is deze vuurtoren nog iets te modern met z'n 'echte' licht).

En als dit nog maar het begin is.... _/-\o_

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:50

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

QuattroNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Gaaf gedaan! d:)b
Ook een mooi eenduidig thema (al is deze vuurtoren nog iets te modern met z'n 'echte' licht).

En als dit nog maar het begin is.... _/-\o_
Je had er liever een vuurtje in gezien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[Afbeelding] ik hoop dat het foto uploaden werkt. Na jarenlang meelezen nu maar eens iets plaatsen van mijn allereerste eigen legoland. Het begin is er, tips zijn zeer welkom!
Erg leuk gedaan!

Is de windmolen een MOC of is dat een set die ik nog niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Heel gaaf gedaan! :) Een deel hiervan heb ik ook. Ze zijn juist zo leuk omdat ze ook los rondom het bekijken waard zijn, maar ook prima bij elkaar kunnen als diorama. Leuk alternatief voor modulars, want daar krijg je neiging om het compleet te maken.

Als aankleding zou je nog kunnen kijken naar de garnalenboot van hidden side of de zeilboot ideas gwp. Of de castaway gwp?

[ Voor 7% gewijzigd door Ond op 17-03-2023 10:19 ]

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:11
Heel tof! Welke set is dat huisje met de molen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
HappyPinguin schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Heel tof! Welke set is dat huisje met de molen?
Dat huisje ervoor is de middeleeuwse smit, de windmolen ben ik dus ook benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:58

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Afas schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Dat huisje ervoor is de middeleeuwse smit, de windmolen ben ik dus ook benieuwd naar.
https://www.bricklink.com.../215752/Mountain-Windmill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Xqlus1ve schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Je had er liever een vuurtje in gezien? :+
Idd. Een Lego-vuurtje dan dus ;)

Een middeleeuws kasteel helemaal rechts, eventueel op of (half) in rotsen, past ook mooi in dit thema.
De 31120 is nu bij de Intertoys weer in de aanbieding. En koop er 2 of 3 en je kan er mooie MOC's van maken (zie Rebrickable).

[ Voor 7% gewijzigd door QuattroNL op 17-03-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 20:07
Ik ben zojuist begonnen met het verzamelen van Speed Champions setjes. In mijn thuisbios had ik al de filmgerelateerde setjes (DB5, Charger, Skyline). Ik ben begonnen met wat ik wil hebben uit de 2021 lichting, dus via Marktplaats heb ik de Ford GT & Bronco en het Corvette 2-pack gekocht. Vooral dat Ford setje was niet leuk qua prijs, maar die GT wil ik te graag hebben. Bij Bol heb ik de Supra en Jesko besteld. Ik heb er zin in!

Heeft iemand van jullie nog tips voor auto's die heel leuk zijn om te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RobvG schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:35:
Ik ben zojuist begonnen met het verzamelen van Speed Champions setjes. In mijn thuisbios had ik al de filmgerelateerde setjes (DB5, Charger, Skyline). Ik ben begonnen met wat ik wil hebben uit de 2021 lichting, dus via Marktplaats heb ik de Ford GT & Bronco en het Corvette 2-pack gekocht. Vooral dat Ford setje was niet leuk qua prijs, maar die GT wil ik te graag hebben. Bij Bol heb ik de Supra en Jesko besteld. Ik heb er zin in!

Heeft iemand van jullie nog tips voor auto's die heel leuk zijn om te bouwen?
Héél leuk zijn? Geen idee. Ik heb niet alle SC modellen gebouwd, dus weet niet of degene die ik leuk vond om te bouwen specialer zijn dan die ik niet gebouwd heb. Ik wilde al net de Jesko benoemen, maar die heb je al gekocht zie ik :)

Ik vond de volgende min of meer 'recentere' SC modellen ook leuk om te bouwen:
Ferrari 512 M (1970)
Audi Sport Quattro S1

Als ik moet kiezen tussen beide modellen, dan ben ik echt meer gecharmeerd van de Audi; wellicht door het eindresultaat :)

En verder... de Lambo Countach vond ik als SC wat tegenvallen. Die heb ik nog staan om straks eens naast een grotere broer te zetten (Icons' Porsche 10295 MOC).

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 17-03-2023 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blijfspelen
Ond schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Heel gaaf gedaan! :) Een deel hiervan heb ik ook. Ze zijn juist zo leuk omdat ze ook los rondom het bekijken waard zijn, maar ook prima bij elkaar kunnen als diorama. Leuk alternatief voor modulars, want daar krijg je neiging om het compleet te maken.

Als aankleding zou je nog kunnen kijken naar de garnalenboot van hidden side of de zeilboot ideas gwp. Of de castaway gwp?
De castaway gwp staat verstopt achter de vuurtoren. Misschien nog eens een foto vanuit een andere hoek toevoegen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:19:
[...]

Ik vind dat aan de hand van de foto moeilijk te beoordelen. Zit een steentje net een beetje scheef dan geeft dat ook een hele andere reflectie. Maar zal me ook niet verbazen als er wel kleurverschillen zijn.
Het lijkt mee te vallen op deze (eerste?) speedbuild van de set, al kan het vertekenen met deze belichting.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Heel gaaf!

Heb je daar iets van plexiglas kap omheen ofzo? Of hoe houdt je het stofvrij?

Edit: tip:
Lichtjes toevoegen!

Dat moet echt heel sfeervol kunnen zijn 's avonds. :)

[ Voor 7% gewijzigd door JBplap op 17-03-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

(y)

Je doet je naam eer aan :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
JBplap schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:49:
[...]

In mijn geval heb ik een aantal make-up kwastjes die ik gebruik om alles stofvrij te maken 1x in het kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijfspelen
QuattroNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:44:
[...]

Idd. Een Lego-vuurtje dan dus ;)

Een middeleeuws kasteel helemaal rechts, eventueel op of (half) in rotsen, past ook mooi in dit thema.
De 31120 is nu bij de Intertoys weer in de aanbieding. En koop er 2 of 3 en je kan er mooie MOC's van maken (zie Rebrickable).
Kasteel heb ik ook al meerdere keren overwogen. Het "grote kasteel" is vanwege beperkte ruimte als optie afgevallen. Het 3-in-1 kasteel is zeker leuk.

De elders genoemde vissersboot heb ik helaas gemist toen die beschikbaar was via bricklink. Deze is vast niet goedkoper geworden sindsdien....

En volgens mij komt er nog een ideas-vikingdorp aan ook. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijfspelen
SunnieNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:46:
[...]

In mijn geval heb ik een aantal make-up kwastjes die ik gebruik om alles stofvrij te maken 1x in het kwartaal.
Dit is vooralsnog ook de hier gekozen optie. Als je niet al te kritisch kijkt is dat voorlopig nog voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Ik zal je alvast teleurstellen, op de promo foto's van Lego is duidelijk te zien dat niet alle groene stenen even groen zijn. En dan toch 240 euro vragen. Verder had deze inderdaad Camel geel moeten zijn. Lego heeft af en toe sets die in andere kleuren uitgegeven worden (bijv de Fiat 500), dus hopelijk komt deze ooit in het geel. Maar door die speciale spatborden kun je deze waarschijnlijk heel lang niet zelf ombouwen naar geel, helaas.

[Afbeelding]
Persoonlijk blij dat ie groen is, heb al twee gele auto's, de Caterham en Fiat 500. De laatste groene auto was de Mini Cooper, dus het was weer eens tijd voor een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:54
Naast een kwastje gebruik ik soms ook een blaasbalg om het stofvrij te houden. Niet die voor het stoken van een vuurtje maar voor cameralenzen :p

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Yes! Eindelijk ook eens een koopje kunnen scoren. Ik kon deze niet laten liggen voor deze prijs. Ik spaar de LEGO dozen toch niet, dus voor mij van geen enkele waarde.

Daar gaat mijn weekend ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FYlIWJlVZpa5okalAE6IOYolyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMkKtGmwkm1qhQm6mmqkUJT2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 97% gewijzigd door Kickasz op 17-03-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
SunnieNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:46:
[...]

D. Ninjai schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:20:
Naast een kwastje gebruik ik soms ook een blaasbalg om het stofvrij te houden. Niet die voor het stoken van een vuurtje maar voor cameralenzen :p
Fijn om eens wat te lezen over het schoonmaken van display sets. Binnenkort maar eens ‘een setje’ samenstellen om mee aan de slag te gaan, want het wordt langzaam aan nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
JBplap schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:49:
[...]

Heel gaaf!

Edit: tip:
Lichtjes toevoegen!

Dat moet echt heel sfeervol kunnen zijn 's avonds. :)
Ik heb oa de titanic uitgestald staan. 1x per week ga ik er met de stoomreiniger overheen. Dat werkt echt perfect. https://aionederland.nl/ecocleaner/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:54
tiesvts schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:22:
[...]

Ik heb oa de titanic uitgestald staan. 1x per week ga ik er met de stoomreiniger overheen. Dat werkt echt perfect. https://aionederland.nl/ecocleaner/
offtopic:
Pas je wel op dat ie niet gaat, het schip vaart op stoom ;-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

himlims_ schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:25:
[...]

holy crap; ik had m geschat op ~150,-

lego wordt mij een te dure hobby, langzaam de boel aan sorteren en kan t naar marktplaats
LEGO is alleen maar duur als je het _koopt_, niet als je het _al hebt_... ;)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93hTC-hJu17svwW9NVV5MmEfNUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6d0JpTExEeU6hkfSEUh7OOwV.jpg?f=fotoalbum_large
Hij is leuk!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

MoC Zondag #2

Waar het vorige week nog tijd was om een model te verkeinen,was deze week het vergroten aan de beurt.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74737464

Rally Ralph zat al een tijdje te klagen dat hij tijdens Rally's geen navigator mee kon nemen in zijn Fiesta, terwijl zijn maat Arie Audi dit wel kon in zijn wagen.

Op de 2e hands markt dus een rollend frame gekocht en aan de slag gegaan:
De originele 6 wide Speed Champion met het donor frame van een Nissan.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QJQT2J7/1e.png

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XzP6dxS/2e.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tY9TZDp/3e.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BsZHJ2J/4e.png

Ben zelf erg blij met het resultaat, ga in de toekomst er nog een paar verbreden van 6 naar 8 8)
Mijn doel was om zoveel mogelijk bij het origineel te blijven en iig de originele sticker stukken zo te gebruiken. En het toevoegen van spiegels.

Helaas passen de oude velgen niet, de 6 wide had axle aan de wielkant, de nieuwe wielhouders hebben juist de hole kant bij de wielen.

Wat ontzettend leuk om zo te knutselen, maar dan kom je er al snel achter dat je toch niet zoveel Lego hebt, er zijn nog behoorlijk wat stukken die een recolor nodig hebben. Maar had daar nu niks voor liggen.
Die medium azure diffuser zal uiteindelijk dus nog wel zwart worden :)

[ Voor 11% gewijzigd door JBplap op 19-03-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@JBplap Knap gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 06:49
Heel leuk! Welk koffiezetapparaat zie ik op de achtergrond? Mooie espresso machine gok ik zo. Das weer een andere hobby van mij :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

daantjuh68 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:57:
[...]Heel leuk! Welk koffiezetapparaat zie ik op de achtergrond? Mooie espresso machine gok ik zo. Das weer een andere hobby van mij :9
Ik vind Lego verzamelen al duur maar jij verzamelt er ook nog eens koffiemachines naast :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

daantjuh68 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:57:
[...]

Heel leuk! Welk koffiezetapparaat zie ik op de achtergrond? Mooie espresso machine gok ik zo. Das weer een andere hobby van mij :9
Brewtus 4 uit 2016 alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 21:07
Tof om dit topic hier tegen te komen!

Ik bouw zelf af en toe in de avonduren. Bij mij zit de lol echt in het bouwen, als het eenmaal af is duurt het vaak niet heel lang voor ik de set vervang. Nu heb ik recent de Technic CAT Bulldozer, Liebherr graafmachine en mobiele kraan gehad, en ook een groter project als de boomhut heb ik gehad. Maar... wat nu? Thema's als Star Wars doen me niet zo veel, en iets als de laatste achtbaan *schijnt* heel erg herhalend te zijn tijdens de bouw, niet heel afwisselend.

Iemand toevallig een tip? Budget tot 300. Vast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:52
Na lang getwijfeld te hebben ga ik hem toch bouwen. Ben benieuwd hoe de building experience zal zijn :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5a8Ksm26atKjIQAqyTmqqXidHjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YQ6eqi9TMsE9CpGGa9puPac.jpg?f=fotoalbum_large

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tijll
Off we go! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8icJpPni65yEQamex1erGNP0-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OosUQyTKgBJUVtRpXFmm2Gt2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik kan er bij die 10317 Landrover nog steeds niet over uit die mengelmoes van aanduidingen.

"Defender" op de motorkap, en dan het jaartal 1983 op de doos |:( daar klopt niet veel van.

Maar het is en blijft een leuk model _/-\o_ , gevalletje aanbieding een keer en dan kan hij mooi naast de 42110 d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:57
Gisteren begonnen met Bowser. Erg toffe build. Nog niet klaar, maar gaat wel hard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 09:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben weer een stap verder met de tweede kraan voor mijn container terminal. Het probleem met de kabel welke van de kraan afkomt is verholpen door een relatief simpele oplossing. In de nieuwe Work In Progress video kan je dat zien. In het tweede deel van de video kan je de nu volledige kraan aan het werk zien.

Next step: detaillering van de directe omgeving van de kraan. Mochten jullie nog tips hebben op dit vlak, dan hoor ik het graag! Er is al iets genoemd over een aantal uithalers, die gaan er sowieso ergens komen :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kickasz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:34:
Yes! Eindelijk ook eens een koopje kunnen scoren. Ik kon deze niet laten liggen voor deze prijs. Ik spaar de LEGO dozen toch niet, dus voor mij van geen enkele waarde.

[Afbeelding]
deze ligt geregeld hier bij de outlet voor ~80

outlet top1toys oss

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Kickasz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:34:

[Afbeelding]
Ik heb m zelf mogen bouwen (ook al een Ferrari) van een zwager. Die vinden lego leuk, maar hebben vaak niet het geduld om na het starten het ook af te maken. Dus dan krijg ik een item dat deels gebouwd is (start gemaakt, tot ong 1/4 max van het boekje). Deze haal ik uit elkaar, en dan start ik vanaf het begin met bouwen. Zeker bij technisch lego is dat wel handig omdat je dan een idee hebt hoe een en ander in elkaar zit en valt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tijll
Na zakje 4 v/d 25.
Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van de instructies. Het kan zijn dat het placebo is, maar het is een tikkeltje meer opletten dan bij een ‘normale’ Lego set.

Er zitten veel verschillende soorten steentjes, van dezelfde kleur, in 1 zakje. Normaliter is het wat meer verspreid. Klagen doe ik niet, ik vind het zelfs wel iets hebben. Aangezien ik zelf een behoorlijke snelheid heb qua bouwen, ‘vertraagd’ dit het bouwen een beetje. Super chill :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NcPO28P9KUcv3i8wptC7DHq6_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSNaTwlXOXGkf8KDbVtD2ibH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAMpxsA0crtoYeLOrTWI8BQF3C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCKD8AGLpRQubxYGcpR1DCpQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCTR7t7OS-5Sys8GMBEnHPtgKtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WU3utE75R8DxqU9OOkqButti.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XTc5HsN9aeja_cFKdnVtCBiMhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txul0jSxnWeP8wgi0sSgg2y6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JRKy6ysIIUpA--Au5ywDE-iU7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRnEI0zsgmZGzuDKBcFFnmuD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:03
Tijll schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:29:
Na lang getwijfeld te hebben ga ik hem toch bouwen. Ben benieuwd hoe de building experience zal zijn :D

[Afbeelding]
Deze legowereld is voor mij nog redelijk nieuw. Maar begrijp ik het goed dat je via Bricklink echte logo koopt? Sets die zij / anderen gemaakt hebben met echt logo? Zij hebben dan een deal met Lego om dat te mogen verkopen?

Want die set ziet er echt fantastisch uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zenomyscus schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:09:
[...]

Deze legowereld is voor mij nog redelijk nieuw. Maar begrijp ik het goed dat je via Bricklink echte logo koopt? Sets die zij / anderen gemaakt hebben met echt logo? Zij hebben dan een deal met Lego om dat te mogen verkopen?

Lego (als AFOL) is niet nieuw meer voor me..maar ook ik ontdek elke dag weer nieuws :P

Are BrickLink sets official?
They won't come in a traditional Lego box, mind you, and they won't be sold in stores. They'll exclusively be part of the online “BrickLink Designer Program,” where the boxes look like this: But make no mistake — these are sanctioned, sold, produced, and shipped by Lego itself, which purchased BrickLink back in 2019

via de google :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

long story short; lego heeft bricklink gekocht

via wedstrijd/stemmen kunnen bricklink modellen (moc) verkozen worden. De meest populaire worden door lego geproduceerd, voorizen van een doosje, bricklink labeltje; en zo verkocht.

Het bricklink design program, de jongens van bouwsteentjes hebben dat wat uitgebreider teogelicht; https://bouwsteentjes.inf...am-series-1-aangekondigd/

let wel; dit zijn geen officeel lego sets, de constructie is vaak 'iets' anders dan je van lego gewent bent. Maar dit levert wel erg mooie en unieke sets op (mening :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:11
Tijll schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:03:
Na zakje 4 v/d 25.
Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van de instructies. Het kan zijn dat het placebo is, maar het is een tikkeltje meer opletten dan bij een ‘normale’ Lego set.

Er zitten veel verschillende soorten steentjes, van dezelfde kleur, in 1 zakje. Normaliter is het wat meer verspreid. Klagen doe ik niet, ik vind het zelfs wel iets hebben. Aangezien ik zelf een behoorlijke snelheid heb qua bouwen, ‘vertraagd’ dit het bouwen een beetje. Super chill :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bizarre details heeft deze set zeg! Erg vet om te zien (en om te maken waarschijnlijk)

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijll
[...]

Ik kan geen betere uitleg geven dan @himlims_ al gegeven heeft! :D
KW25 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Bizarre details heeft deze set zeg! Erg vet om te zien (en om te maken waarschijnlijk)
Super leuk en rustgevend om te bouwen, dat zeker!
De set sprak me vanaf het begin heel erg aan :D

Wat wel is; bij deze set zijn de instructies/bevestigingen soms een beetje dubieus, dat kom je niet tot zeer zelden tegen in Lego 'designed' sets. Zoals hier, ik moest ook even 2-3x kijken, nu nog steeds.
Het groene 1 x 2 blokje hangt maar aan 1 stud vast. Later word hier gewoon omheen gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ELpthhxXYiNM_mUbrQQncc65sA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r6TIxHblg28uJOMGeRssJr0F.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZMK3-lMGR8zZxBNkqHPvFSD8uM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mx1lyJfNLgEfJE5G0UCKzERJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Tijll op 20-03-2023 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Die UFO poster is wel erg cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:37
Tijll schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Ik kan geen betere uitleg geven dan @himlims_ al gegeven heeft! :D

[...]

Super leuk en rustgevend om te bouwen, dat zeker!
De set sprak me vanaf het begin heel erg aan :D

Wat wel is; bij deze set zijn de instructies/bevestigingen soms een beetje dubieus, dat kom je niet tot zeer zelden tegen in Lego 'designed' sets. Zoals hier, ik moest ook even 2-3x kijken, nu nog steeds.
Het groene 1 x 2 blokje hangt maar aan 1 stud vast. Later word hier gewoon omheen gebouwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh grappig inderdaad. Volgens mij geen 'illegale' techniek (want het onderdeel wordt niet onder spanning gezet of beschadigd), maar vraag me inderdaad af of ze dat zo ook in een officiële set zouden doen.

Een inverted 1x2 slope lijkt me op deze plek overigens logischer, maar misschien is die er niet in deze kleur groen?

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
Tc99m schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Oh grappig inderdaad. Volgens mij geen 'illegale' techniek (want het onderdeel wordt niet onder spanning gezet of beschadigd), maar vraag me inderdaad af of ze dat zo ook in een officiële set zouden doen.

Een inverted 1x2 slope lijkt me op deze plek overigens logischer, maar misschien is die er niet in deze kleur groen?
Ja, ik begon al aan mezelf te twijfelen, terwijl ik eigenlijk al wel mijn hele leven Lego bouw haha.
Nog nooit eerder gezien van een steentje voor 50% zweeft op die manier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tijll
Update zakje 6 v/d 25 afgerond. Als deze laag af is neem ik even pauze. Super leuk om in elkaar te zetten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gl7HodMUwzRKgaIg67Qw4Aa_pVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCYj9U7kuCwrVOaz2Mg2FjBM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09 13:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCJ4BUsQO-73HtOXiuFyZ8qOQA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6rcnPy47GkyV4MusAM1oIcn.jpg?f=fotoalbum_large

Wat Tijll zegt, dat heb ik ook. Deze heb ik binnen gekregen.

En eerlijk is eerlijk, gezien hoeveel deze oplevert op MP , heb ik ook zitten twijfelen of ik wel of niet zou opbouwen.
Maar nu ik de doos heb kon ik de afbeeldingen goed bekijken, en het ziet er zo heerlijk kneuterig uit. Veel details. En vol gepropt.

Het enige waar ik nog over twijfel is of het goed gebouwd is. Ik bedoel met de Castle in the Forest, kwam naar voren dat het niet zo stevig was. Dat bepaalde onderdelen snel los lieten. Deze set heb ik hier ook liggen. Nog niet opgebouwd.
Het is dat de grote Leeuwenridderskasteel uitkwam, anders had ik de Castle in Forest al opgebouwd.

Maar als ik de Castle in Forest en de Observatorium ga vergelijken denk ik dat de Obserrvatorium veel leuker is. Meer details.

@Tijll ik las een review van iemand anders en die had 3 x dezelfde stickervellen in de doos zitten. Heb jij dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:37
Tijll schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Ja, ik begon al aan mezelf te twijfelen, terwijl ik eigenlijk al wel mijn hele leven Lego bouw haha.
Nog nooit eerder gezien van een steentje voor 50% zweeft op die manier.
Ik zie nu ook dat een inverted slope niet had gekund, omdat het aan de andere kant niet wordt afgedekt. Maar ik weet wel zeker dat je dat normaal nooit had gehad haha. Desondanks een fraai plaatje!

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Hij is echt gaaf! :9~

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
Loader schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:26:
[Afbeelding]

Wat Tijll zegt, dat heb ik ook. Deze heb ik binnen gekregen.

En eerlijk is eerlijk, gezien hoeveel deze oplevert op MP , heb ik ook zitten twijfelen of ik wel of niet zou opbouwen.
Maar nu ik de doos heb kon ik de afbeeldingen goed bekijken, en het ziet er zo heerlijk kneuterig uit. Veel details. En vol gepropt.

Het enige waar ik nog over twijfel is of het goed gebouwd is. Ik bedoel met de Castle in the Forest, kwam naar voren dat het niet zo stevig was. Dat bepaalde onderdelen snel los lieten. Deze set heb ik hier ook liggen. Nog niet opgebouwd.
Het is dat de grote Leeuwenridderskasteel uitkwam, anders had ik de Castle in Forest al opgebouwd.

Maar als ik de Castle in Forest en de Observatorium ga vergelijken denk ik dat de Obserrvatorium veel leuker is. Meer details.

@Tijll ik las een review van iemand anders en die had 3 x dezelfde stickervellen in de doos zitten. Heb jij dat ook?
Ik heb gewoon 1 stickervel!
Betreft de structurele integriteit zit het wel goed. Qua build-experience is het wel scherp blijven ten opzichte van een 'normale' Lego set. Hier en daar zijn wat afwijkende instructies.

Voor de rest, vind ik het een super leuke build om te maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46
Video gekeken. Tiago is niet onverdeeld enthousiast en de genoemde minpunten zijn ook wel dingen waar ik me aan zou irriteren. Een prettige bouwervaring is voor mij toch wel een van de voornaamste redenen om een Lego set te bouwen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tijll
Update zakje 14 v/d 25

Begint steeds meer vorm te krijgen, super blij met het resultaat tot nu toe. (En om de set toch zelf te bouwen :D)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I81Gf9rwQtXjmu3PVVDzVhQvocs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bf9oYUejgfGiLfxYcUQCmd5N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7yF8A0xsgwrK9KNIcbgoBHtCRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVwgkBO3MeGT3svP6DPCqxYg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItssfScL3rh4a5e1Dy0Kq9iQu5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNHYpOSpD11sVgXwM3MCDgF6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5e4JOdNQWhzZ6SAn6TbPSZLB-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvflEzt7tkJyNpb9sUVdx6b2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxJQpwssZoXaGZiCmQnOsLVvGgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXhpMKxeVqBbEgbtJZieUruo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47

Maximus

There is no substitute

Gaaf, maar vind Tiago realistisch en daarmee voor mij niet een directe koop. Vooral de prijs tov kwaliteit is een belangrijke downside.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Maximus schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:27:

Gaaf, maar vind Tiago realistisch en daarmee voor mij niet een directe koop. Vooral de prijs tov kwaliteit is een belangrijke downside.
Ja zeker mee eens, bouw ervaring is sowieso belangrijk en de prijs kwaliteit helemaal. Ik ga hem ook zeker niet voor de huidige nieuwprijs kopen, maar als er keer een goede aanbieding komt dan zeer zeker wel. Ik heb vrijwel alle andere modellen ook, dus deze mag niet ontbreken :)

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 09:33
Ik krijg een beetje FOMO bij het zien van 10264 (Corner Garage) hier. Het was de modular waarvan ik dacht "die lijkt me niet zo boeiend". Ik heb hem overgeslagen.

Nu heb ik net de nieuwe 10312 (Jazz club) afgemaakt en ehmm... ik vond hem niet zo boeiend? Beetje saai. Weinig verrassend. De kas op het dak leek me tof, maar stelt niet zo veel voor. Daarvoor de A-frame gebouwd, en die vond ik verrassend leuk om te doen. Sympathiek gebouw ook. 10312 voelde wat geforceerd. Stukjes tekst die verwijzen naar andere modulars om een samenhang te suggereren, maar het voelde eerder als een soort moetje. Alsof ze dit jaar een modular "moesten" uitbrengen omdat het zo veel oplevert.
Nu heb ik een beginnetje gemaakt aan Creator 3in1 31139 (Cozy House). De modular is ±4-5 keer zo duur, maar imho echt geen 4-5x zo leuk om te maken. Ik vind het niet jammer dat ik de 10312 heb gekocht. Ik houd van gebouwen bouwen. Maar als een eenmalige aankoop zou ik mensen niet deze aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Karp schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:43:
Ik krijg een beetje FOMO bij het zien van 10264 (Corner Garage) hier. Het was de modular waarvan ik dacht "die lijkt me niet zo boeiend". Ik heb hem overgeslagen.[…]
Oeh, jammer! Echt een ondergewaardeerde modular. Ik vind die leuk door de looks, maar ook omdat hij wat weg heeft van veel ouderwetse playsets. Een garage die het doet, een sleepwagen etc.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10
Kreeg vanmiddag een ingeving om eens wat te doen met de berg bricks in allerlei kleuren die ik zelden gebruik. Hier het resultaat :P met een plaatje van het gifje ernaast en zonder verder plan gebouwd. Kost toch meer tijd (en stenen) dan je denkt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXhUov-EfKFkwWVBrc6Q2eoW5MM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mwuKR5dmixmwHrJlq1sgkXI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

El-Loco schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:50:

Ik bouw zelf af en toe in de avonduren. Bij mij zit de lol echt in het bouwen, als het eenmaal af is duurt het vaak niet heel lang voor ik de set vervang. Nu heb ik recent de Technic CAT Bulldozer, Liebherr graafmachine en mobiele kraan gehad, en ook een groter project als de boomhut heb ik gehad. Maar... wat nu? Thema's als Star Wars doen me niet zo veel, en iets als de laatste achtbaan *schijnt* heel erg herhalend te zijn tijdens de bouw, niet heel afwisselend.

Ik zou ook eens naar mocs kijken. Er zijn bijvoorbeeld voor de boomhut ook hele leuke mocs. Mijn boomhut is nu een bonsai boompje en een huis aan een meer geworden :p

@Tijll hij staat hier ook nog, maar als ik jou beelden zie ga ik daar ook veel plezier aan beleven!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

El-Loco schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:50:

Als je de sets nog hebt dan kun je eens kijken naar de MOC's op Rebrickable.

Voor 10 a 20 euro download je een handleiding zodat je met je bestaande set een compleet ander ding kunt maken :)

Als je rechtsboven in het venster bijv de 42100 (de Liebherr) intypt en zoekt op MOCs dan vind je bijvoorbeeld deze:

https://rebrickable.com/m...err-pr-776-dozer/#details

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-51120.jpg/1000x800.jpg

https://rebrickable.com/m...th-6-attachments/#details

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-69908.jpg/1000x800.jpg

Die 776 heb ik gemaakt en dat was echt supergaaf _/-\o_ de QuadTrack volgt nog ;)

Ik heb helaas mijn foto-album moeten saneren anders postte ik nog wel ff een plaatje |:(

edit: img linken lukt ook :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 21-03-2023 09:30 . Reden: plaatjes linken :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Karp schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:43:
Ik krijg een beetje FOMO bij het zien van 10264 (Corner Garage) hier. Het was de modular waarvan ik dacht "die lijkt me niet zo boeiend". Ik heb hem overgeslagen.
Ik had initieel ook zo m'n bedenkingen over de Corner Garage, maar nu ik hem aan het bouwen ben (t/m zakjes met #5 gedaan, dus alleen het dak (#6) nog) vind ik het toch wel een hele leuke Modular! De schuine hoek in het gebouw, de indeling, de details, het zit goed in elkaar, heeft interessante bouwtechnieken en ziet er ook erg leuk uit. Dus ben blij dat ik deze Modular in mijn 'straatje' heb. :*)

Mijn straatje Modulars bestaat nu dus uit:
- Pet Shop (gesplitst als opvuller bij andere Modulars)
- Parisian Restaurant
- Detective's Office
- Brick Bank
- Assembly Square
- Downtown Diner
- Corner Garage
- Bookshop (ook gesplitst als opvuller bij andere Modulars)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 17:44
Haay schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:50:
[...]

Video gekeken. Tiago is niet onverdeeld enthousiast en de genoemde minpunten zijn ook wel dingen waar ik me aan zou irriteren. Een prettige bouwervaring is voor mij toch wel een van de voornaamste redenen om een Lego set te bouwen!
video ook gekeken. jammer dat tiago de oude defender set er niet even naast gezet heeft voor vergelijking, was wel benieuwd eigenlijk.

voor de liefhebber, het brickset review heeft wel een vergelijking tussen beide versies:
https://brickset.com/arti...17-land-rover-defender-90

[ Voor 14% gewijzigd door avdieren op 21-03-2023 10:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Daarvoor hebben we Racingbrick :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Potverdorie, leuk, vanavond kijken :)

Ik dacht dat hij een slagje kleiner zou zijn, nog maar iets groter als die SC's maar er zitten zowat 10 x zoveel stenen in :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tijll
Zakje 16, 17 en 18 achter de kiezen. Nu bezig met 19 :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Inkt52RoA8uAyYWpfO3eTkFgQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjB20ARkF7e2SlSdd0Jfbdpb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 09:33
Haay schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Ik had initieel ook zo m'n bedenkingen over de Corner Garage, maar nu ik hem aan het bouwen ben (t/m zakjes met #5 gedaan, dus alleen het dak (#6) nog) vind ik het toch wel een hele leuke Modular! De schuine hoek in het gebouw, de indeling, de details, het zit goed in elkaar, heeft interessante bouwtechnieken en ziet er ook erg leuk uit. Dus ben blij dat ik deze Modular in mijn 'straatje' heb. :*)

Mijn straatje Modulars bestaat nu dus uit:
- Pet Shop (gesplitst als opvuller bij andere Modulars)
- Parisian Restaurant
- Detective's Office
- Brick Bank
- Assembly Square
- Downtown Diner
- Corner Garage
- Bookshop (ook gesplitst als opvuller bij andere Modulars)
Misschien toch nog eens ergens zoeken, tweedehands oid dan!

Mooie rij is dat! Ik ben iets later "ingestapt" en zit nu op
- Assembly Square
- Downtown Diner
- Bookshop
- Police Station
- Boutique Hotel
- Jazz Club

Parisian Restaurant lijkt me ook nog eens prachtig. Maar tweedehands is snel zo prijzig. Ik vond dit nieuw al zo duur! Heb je favorieten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

leosand schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:53:
[...]

hmmm dat zou ik dan weer minder vinden. behoorlijke prijs dan wel.
Voor het geval je het niet weet er is ook een technics Landrover (wel de moderne versie).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:25:
[...]

Voor het geval je het niet weet er is ook een technics Landrover (wel de moderne versie).
@leosand

https://www.lego.com/nl-nl/product/land-rover-defender-42110

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Afgelopen weekend weer lekker aan het bouwen geweest :)
Sinds kort heb ik een tablet en dat bouwen met een digitale handleiding gaat echt super fijn

Als eerst eindelijk de Porsche gebouwd, die had ik echt al lang liggen hier. Weet alleen nog niet hoelang hij in elkaar blijft want ik wil de Countach MOC eigenlijk ook gaan bouwen. Misschien moet ik maar een tweede set gaan kopen ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VT7gCt7/IMG-20230318-085221.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vkYYH8Q/IMG-20230318-100544.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PD1JyKH/IMG-20230318-140215.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7rPGKkM/IMG-20230321-121830.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gJD8KPs/IMG-20230321-121741.jpg

Dan ook eindelijk gestart met de middeleeuwse smid, man wat een fantastisch set is dat geworden zeg!
Mijn nieuwe favoriete set nu, en ook echt een schappelijke prijs met 120 euro in de aanbieding destijds.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q9K0cpF/IMG-20230319-080647.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4MWDKh4/IMG-20230319-102052.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vzRq9TV/IMG-20230320-104134.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/68GT2KH/IMG-20230321-104735.jpg

Ik heb inmiddels ook een vitrinekast gekocht, zodra die in elkaar staat en gevuld staat met wat Lego zal ik daar ook eens een foto van posten :*)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
Helaaaaas, ik kan mijn Mountain View Observatory niet afmaken.
Voor de Telescoop in de Dome, zijn er 2x een Technic Axle van 8 studs en 1x een Axle van 10 studs nodig.
In mijn zakje zaten 3x Technic Axle van 8 studs :'(

Toevoeging: in mijn eigen voorraadje heb ik nog 2 extra 8 stud-axle's maar geen van 10..

[ Voor 17% gewijzigd door Tijll op 21-03-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Karp schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:09:
Parisian Restaurant lijkt me ook nog eens prachtig. Maar tweedehands is snel zo prijzig. Ik vond dit nieuw al zo duur! Heb je favorieten?
Parisian Restaurant was de eerste Modular die ik bouwde dus daar heb ik speciale herinneringen aan. :) Het is ook één geheel als gebouw, dus niet twee kleinere gebouwen tegen elkaar aan wat je zo veel ziet bij de latere Modulars.

Detective's Office en Downtown Diner vond ik beiden ook heel erg gaaf, zowel om te bouwen als vanwege het resultaat. En nu dus ook de Corner Garage, zowel voor de 'looks' als voor de functies en indeling.

De Pet Shop en Bookshop Modulars hebben de interessante functie dat je ze uit elkaar kunt halen en dus als halve Modular naast een andere Modular plaatsen als opvulling. Maar als Modulars zelf vind ik ze beiden niet zo goed. Doordat het bestaat uit twee smalle gebouwen tegen elkaar aan missen ze ruimte voor bv. sanitaire voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:23:
[...]

Voor 10 a 20 euro download je een handleiding zodat je met je bestaande set een compleet ander ding kunt maken :)

Als je rechtsboven in het venster bijv de 42100 (de Liebherr) intypt en zoekt op MOCs dan vind je bijvoorbeeld deze:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die 776 heb ik gemaakt en dat was echt supergaaf _/-\o_ de QuadTrack volgt nog ;)

Ik heb helaas mijn foto-album moeten saneren anders postte ik nog wel ff een plaatje |:(

Deze heb ik ook op mijn lijstje, maar de Liebherr uit elkaar halen is wel een klusje waar ik tegenop kijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Preau schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Deze heb ik ook op mijn lijstje, maar de Liebherr uit elkaar halen is wel een klusje waar ik tegenop kijk!
Hij is sneller uit elkaar dan in elkaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Fraggert schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De echte reden om de Liebherr te halen/hebben is R2-D2!
https://rebrickable.com/mocs/MOC-48738/Plaatart/42100-model-c-r2-d2/#details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hahahaha, ik heb meer met die Wall-E en Johny 5 maar R2-D2 is ook erg leuk gedaan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

ReVision. schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:41:
Als eerst eindelijk de Porsche gebouwd, die had ik echt al lang liggen hier. Weet alleen nog niet hoelang hij in elkaar blijft want ik wil de Countach MOC eigenlijk ook gaan bouwen. Misschien moet ik maar een tweede set gaan kopen ;)
En dan heb je de Countach gebouwd en dan zie je de Murcielago. Die wil je ook want die is (ook al) zo gaaf!
Om nog maar te zwijgen over de Corvette C3 en de Ford GT40.
En de 911 zelf is en blijft ook gaaf. Dus hoeveel keer de 10295 zou je dan wel niet willen hebben? :+
Ik heb het (voorlopig) maar even op 2 sets gehouden maar het kriebelt wel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zu5hKfRXtn5PHkXa2v3XSEnJVVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRVm7nAvPT7ALroYBnAKxt8s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tijll
Tijll schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:42:
Helaaaaas, ik kan mijn Mountain View Observatory niet afmaken.
Voor de Telescoop in de Dome, zijn er 2x een Technic Axle van 8 studs en 1x een Axle van 10 studs nodig.
In mijn zakje zaten 3x Technic Axle van 8 studs :'(

Toevoeging: in mijn eigen voorraadje heb ik nog 2 extra 8 stud-axle's maar geen van 10..
Ik heb hem toch afgebouwd, de dome is heel makkelijk eraf te halen en te openen.

Maar even, de Mountain View Observatory; WAT EEN VETTE SET!! Ik heb er totaal geen spijt om hem toch gebouwd te hebben. Ook al waren sommige stappen in de instructies dubieus, ik heb er elke seconde van genoten.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQgIU2LK4_EjJBJFjZ8r67E4ia4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLsmIXRoL72TYHXrxo3Ac06S.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8XJuBaT_t4aDiDz9JjayYjX59Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgjbKbu7cmET3DUIs9na9n8u.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnDtRiVPDDXJelIAuN5ctiHdEWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVjKe3fKcBTY2NRSSAQirOoU.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZPcPIN-D2rDusz0yhY7EJwDnHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbMZOeL6bJ0CuD2UT196ZrbD.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjX2DaZTVKMGVB6Nm4hHnFatea8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUoJP0wvX5wbNcfXptCdty0Z.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4w8vIpPk6KYiZSz9SXCTZwjw1Yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zkyBiNhy4p6M22moHjYhkST.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tijll op 21-03-2023 15:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ReVision. schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:41:
Afgelopen weekend weer lekker aan het bouwen geweest :)
Sinds kort heb ik een tablet en dat bouwen met een digitale handleiding gaat echt super fijn

de 911 nld mod vond ik wel gaaf;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhAU02WgGHIy8srLt7tqCRIX3pI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVU8NLzBzR8gUeUAaAj1znqs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GycAKb9Z4oFtPwJwGbEgwfn3Ml4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJuKe89wEoAcfmdTG7mTObxk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09 13:18
Tijll schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ik heb hem toch afgebouwd, de dome is heel makkelijk eraf te halen en te openen.

Maar even, de Mountain View Observatory; WAT EEN VETTE SET!! Ik heb er totaal geen spijt om hem toch gebouwd te hebben. Ook al waren sommige stappen in de instructies dubieus, ik heb er elke seconde van genoten.
Gaaf. En hoe voelt het geheel aan? Stevig? Of breken er makkelijk stukjes vanaf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijll
Loader schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:32:
[...]

Gaaf. En hoe voelt het geheel aan? Stevig? Of breken er makkelijk stukjes vanaf?
Structureel gezien heel stevig en betreft fragiele connecties, die zijn er niet. Alles zit stevig in elkaar.
Enige nadeeltje; er zijn 6 'boeken' die los op een plankje staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik vind de dome alleen wat rommelig voor tegenwoordige standaarden. Ik zou niet weten hoe, maar had dit beter gekund?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 14:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

QuattroNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:42:
[...]

En dan heb je de Countach gebouwd en dan zie je de Murcielago. Die wil je ook want die is (ook al) zo gaaf!
Om nog maar te zwijgen over de Corvette C3 en de Ford GT40.
En de 911 zelf is en blijft ook gaaf. Dus hoeveel keer de 10295 zou je dan wel niet willen hebben? :+
Ik heb het (voorlopig) maar even op 2 sets gehouden maar het kriebelt wel...

[Afbeelding]
Dus melden dat die momenteel met 20% korting te verkrijgen is bij Brickshop doet jou momenteel geen goed? })

Ben zelf nog steeds aan het twijfelen welke ik ga maken van die. Misschien dat ik mezelf wel ga overhalen om hem nog een keer aan te schaffen.... maar daar moet ik eerst nog even over nadenken. Niet te lang hopelijk :+

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dommel schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:35:
[...]

Dus melden dat die momenteel met 20% korting te verkrijgen is bij Brickshop doet jou momenteel geen goed? })
Vind het eerlijk gezegd geen hele bijzondere prijs.
Prijs bij launch was 149,-, dus ook al is de Lego-prijs nu 170,- dan vind ik 135,- nog magertjes.
Nee, ik kijk dan liever 2e hands. Een set zonder doos of boekjes is ook prima, heb die toch al 2x en die sets gaan ook nooit meer weg :9
Heb de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
QuattroNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:10:
[...]

Vind het eerlijk gezegd geen hele bijzondere prijs.
Prijs bij launch was 149,-, dus ook al is de Lego-prijs nu 170,- dan vind ik 135,- nog magertjes.
Nee, ik kijk dan liever 2e hands. Een set zonder doos of boekjes is ook prima, heb die toch al 2x en die sets gaan ook nooit meer weg :9
Heb de tijd...
Heb hem toch maar aangeschaft. Het kriebelde al langer :P Ga ook de Countach en Murcielago bouwen. Even kijken welke ik het mooist vind.
Welken vind jij het mooist en welke het leukst om te bouwen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10
Tijdens het onderdelen verzamelen/uitzoeken voor een Rebrickable-MOC (daarover binnenkort meer) kon ik het niet laten om even wat te experimenteren. Doel was om een SNOT (studs not on top) spaceship te maken. Het resultaat heeft wel iets van een Spinner uit Blade Runner. Ben redelijk tevreden met het resultaat, alleen de onderkant is een beetje afgeraffeld. Heb nog wel ideeën om meer details toe te voegen, maar waarschijnlijk gaat 'ie snel weer uit elkaar omdat de onderdelen nodig zijn voor andere projecten :Y)

Snot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yt-_mldn8GiMvQmCf8sMTu8mKrw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwEiihHEDdUD8UJaTKi1wXjk.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lWMhl79tMwnkRhvndGRFpXMotw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5QJawP7NG0B49Fz8BK9jvBz.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPvrJVlpGqrxyv1Rzr4wOV-5eNc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKFdLemcmNiSXGt8xitKiopM.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9a7BaqyIG2NzcSaYzPjqQLMtnao=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbPuKSchNXywHL2qcAtSFfFA.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlVJnx5-Y2Dbop7VNG5fFXXjw7w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kheMd0iUCF2CAdO5YjUmhlzV.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6z7A1gWlNZuH5b9cac5y4O14xck=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqhVEhEGNrBEurxRIHayGdp3.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI76XU1wWYQNGhOtc7HEToRPYrk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jNd2f9QLg9UQASh4eVuU2Wr.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNsGNy3I0lolDeZnSP7z_K7Tz4Q=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ryg1fhAjsiR6ZNiB9HkiPJ8.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpIKTLXgYkd19LYuZwR1uAGcz2c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44deGda9vooqWhstKm5mj5KM.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MFJzwkanhDfvbHFJbmDuWQtAlk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOA8CJnCGBLYjptId4gQWrfS.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77EApVgrAmxZN3Z1LDFbBK7eDtA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2rj7QRtyKEKhm5CVsVrArFH.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:06
Tijll schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:42:
[...]

spoiler:

spoiler:

spoiler:

spoiler:

spoiler:

spoiler:
misschien een domme vraag, maar waar kun je die bricklink sets bestellen (die in de omloop komen en of nog op voorraad zijn )?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap