Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 265 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.497 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Gim schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:43:
Woke minifiguren? Het mooie aan minifiguren is toch dat je ze naar wens kunt veranderen? Als een poppetje bij een set je niet bevalt, dan pas je het toch gewoon aan. M'n kinderen passen de poppetjes de hele tijd aan als ze ook maar enigszins de kans hebben. Ze lopen ook vaak genoeg zonder hoofd rond... de poppetjes :P
Hun interesse in "mijn" sets is ook vrijwel direct weg als ik zeg dat er geen minifigs bij zitten. _O-
En als ze er wel bij zitten, moet ik echt constant zeggen dat ze er wel mee mogen spelen, maar dat er geen benen, haren of rugzakken uitgewisseld mogen worden of dat die in elk geval in de buurt blijven. :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:34
Na de piraten en ridders ben ik aan de cowboy sets begonnen. 6769 staat in elkaar. Na pak en beet 25 jaar lijkt alleen een pet te ontbreken. Mogelijk komt die later nog uit een van de dozen.

Ik twijfel nog even wat we ermee gaan doen. Het zijn sets waarvan ik het zonde vind om mee te spelen. Zeker als het ergens op de grote Lego hoop van mijn zoontje eindigt. Eigenlijk moet je er natuurlijk gewoon mee spelen, maar door te verkopen kunnen we ook weer nieuwe sets halen. Dilemma’s…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeKXdEq6akmLkm8xEClrCxkc1lo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kSeNTe6fmMWj47fO38s84VZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_1AqQCjKWQ4SbPSSuLdnn3iEnM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCyvUDNYHnmKeBhlEF8fK7gm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Thh7A95KZ5AMUMH_bt49XjiR4rY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twOhYTMSnR6HHM4E8SiuRANw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXEWtEVzWWbxFQfK_RHUHU0NGLU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtVEq8VWjAsgEwqCG30j1n1K.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Woodsy schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:08:
Na de piraten en ridders ben ik aan de cowboy sets begonnen. 6769 staat in elkaar. Na pak en beet 25 jaar lijkt alleen een pet te ontbreken. Mogelijk komt die later nog uit een van de dozen.

Ik twijfel nog even wat we ermee gaan doen. Het zijn sets waarvan ik het zonde vind om mee te spelen. Zeker als het ergens op de grote Lego hoop van mijn zoontje eindigt. Eigenlijk moet je er natuurlijk gewoon mee spelen, maar door te verkopen kunnen we ook weer nieuwe sets halen. Dilemma’s…
Sets moeten aan minimaal één van vier voorwaarden voldoen, wat mij betreft:
  1. om mee te spelen
  2. om mee te (blijven) bouwen
  3. om te (gaan) displayen
  4. voor het nageslacht
Als het maar weggestopt in een doos zit (en blijft) dan gaat het hier weg, tenzij je nog voornemens hebt om het ergens in de toekomst aan je kinderen te geven. Het is toch net iets anders dan een eerste eigen knutselwerkje of eerste eigen tekening als kind die je bewaart. En er zullen ook wel weer mensen zijn die juist dat weer weggooien omdat het er nu niet meer toe doet.

Een 5e optie (bewaren als investering om later duurder te verkopen) heb ik weggelaten, want ook voor die sets geldt dat ze weg kunnen... alleen wat later :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 13-01-2023 14:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:43
Spierballen in mijn vingers kweken :p
Wel leuk dat ze er een podcast erbij hebben gedaan over dit werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiEaO_8oNrMZ07n5YPgfoQU0izM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DYpgcUFMHEwgXye2BA87SVy6.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

korenpc schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:15:
Is dit nu ook al woke volgens de anti woke brigade. Zou fijn zijn als mensen hun politieke kruistochten elders handhaven.
Welke anti woke brigade??
Ik gebruik 1x het woord woke en meteen heeft iedereen zijn knickers in a twist..
Het valt me op dat lego telkens meer woke-achtige acties doet bij de friends range.. ik plak daar helemaal geen waarde oordeel aan (sterker nog ik ben zelf behoorlijk woke) maar omdat ik 1 woordje gebruik en vraagtekens zet bij hoe ver je hiermee moet gaan (wat me een redelijke vraag lijkt) worden er meteen een hoop mensen getriggerd..

Persoonlijk denk ik dat je poltiek en speelgoed niet moet mixen.. maar die brug is lego al een poos over..

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 13-01-2023 14:59 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Laten we de woke discussie aub laten voor wat het is. Vergeet niet:

Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
*knip*
Zie de modbreak.

[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 13-01-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:17
D. Ninjai schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:43:
Spierballen in mijn vingers kweken :p
Wel leuk dat ze er een podcast erbij hebben gedaan over dit werk.

[Afbeelding]
Die heb ik afgelopen weekend gemaakt.

Moet 'm nog wel aan de muur hangen, maar dat wil ik doen zonder gaten te boren. Dus heb ik een bracket ontworpen (van Lego stenen) die dat moet gaan regelen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:13
Mog schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:18:
[Afbeelding]

Blacktron is by far mijn favoriete thema uit mijn kindertijd. Ik zou heel graag deze GWP willen hebben, maar €190 uitgeven op Lego.com gaat me te ver. Iemand tips om deze nieuw ergens anders te kopen? Is Bricklink betrouwbaar?
Denk gewoon via MP?

Hier in huis zijn we op het moment doorgeslagen met Lego (met mij als aanvoerder). Gisteren een AT-AT besteld (de speelvariant). De X-wing toegevoegd om ook de Blacktron gift te krijgen. Dit was ook mijn favoriete set. Past mooi in dit plaatje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj-eNnv6RbRJUMGDlYfeW_G_znI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4slpKRmejkAk5Nr3Aj5m8F1.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:19:
[...]
Op ebay en ali tref jhe vrijwel alleen nep-Lego aan waarbij de fabrikanten de ontwerpen gewoon van Rebrickable jatten en de sets uitbrengen.
Dat is niet volledig waar. Er zijn ook ontwerpers die hun ontwerp aan de andere fabrikant verkocht hebben. Al meerdere keren een ontwerper dat zien vertellen.

Maar ja, er zijn ook fabrikanten ze gewoon jatten ja. Ook dat al meerdere keren gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:05
Ik kan de Millenium Falcon voor een goede prijs kopen, twijfels… heb nog iets van 9 sets aan Harry Potter kits liggen, waaronder Hogwarts. MAAR misschien kan ik het ruimteschip nooit meer goedkoper krijgen… lastig :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Rene schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Denk gewoon via MP?

Hier in huis zijn we op het moment doorgeslagen met Lego (met mij als aanvoerder). Gisteren een AT-AT besteld (de speelvariant). De X-wing toegevoegd om ook de Blacktron gift te krijgen. Dit was ook mijn favoriete set. Past mooi in dit plaatje :)

[Afbeelding]
Achtjarige Mog zou hier zeer jaloers op zijn. Ik wilde alles van Blacktron. Uiteindelijk alleen een van de kleinere sets gekregen (die rechter, de "walker").

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:27
meesje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:08:
De volgende Ideas set. Ziet er leuk uit. Nu nog de prijs afwachten.

Release: februari 2023
Prijs: 180 euro

[Afbeelding]
Nu officieel

https://www.thebrickfan.c...338-officially-announced/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:11
Nu officieel op lego.com

https://www.lego.com/nl-n...5F4Vj1KA-3377200-124738-1

De nieuwe ideas set.

Ze hebben de achterkant dicht gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Loader schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:45:
Nu officieel op lego.com

De nieuwe ideas set.

Ik zie "Met 2 bouwinstructiesets, zodat je gezellig samen met een vriend kunt bouwen." staan. Hoe werkt dit? Zijn dit twee exact dezelfde handleidingen? Of bouwt de een de zolder en de ander de onderverdieping?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Mog schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Ik zie "Met 2 bouwinstructiesets, zodat je gezellig samen met een vriend kunt bouwen." staan. Hoe werkt dit? Zijn dit twee exact dezelfde handleidingen? Of bouwt de een de zolder en de ander de onderverdieping?
Om de beurt. Daarom heb je ook 2 instructieboekje. De ene zet een steentje en de ander kijkt in zijn eigen boekje wat de volgende steentje is. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
<knip>
Edit: zie de modbreak

Haal dan ook je doorgehaalde tekst weg. Scheelt ons werk en nu is het alsof je toch nog net even het laatste woord wil hebben.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 14-01-2023 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

<knip>
Maar laten we dit topic nu maar laten rusten :)
Die dat dan ook. Scheelt ons werk en nu is het alsof je toch nog net even het laatste woord wil hebben.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 14-01-2023 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Orangelights23 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:33:
Ik kan de Millenium Falcon voor een goede prijs kopen, twijfels… heb nog iets van 9 sets aan Harry Potter kits liggen, waaronder Hogwarts. MAAR misschien kan ik het ruimteschip nooit meer goedkoper krijgen… lastig :P
Eigenlijk heb je al besloten toch? Je wil die MF kopen :P Die HP sets die wachten wel >:)

Maar wat is een "goede prijs"? Is het écht wel een goede prijs? En is het een 2e hands set of gewoon nieuw in de winkel of van een particulier.

P.S. ik wil je hiermee niet richting de MF sturen. Ik zou hem wel een keertje willen bouwen, maar zou hem absoluut niet willen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 13-01-2023 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:05
Gim schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Eigenlijk heb je al besloten toch? Je wil die MF kopen :P Die HP sets die wachten wel >:)

Maar wat is een "goede prijs"? Is het écht wel een goede prijs? En is het een 2e hands set of gewoon nieuw in de winkel of van een particulier.

P.S. ik wil je hiermee niet richting de MF sturen. Ik zou hem wel een keertje willen bouwen, maar zou hem absoluut niet willen hebben.
Ik wil hem kopen!

Rond de 600 euro. Nieuw uit een winkel, ben bevriend met een eigenaar van een speelgoedwinkel die mij dit af een toe gunt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Holzschuh schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:31:
[...]

Yes, exact die. ~15 jaar geleden gekregen van mijn wederhelft. Heeft ze later nog wel eens spijt van gehad :*)
Merk dat die me nog echt doet denken aan Lego uit mijn jeugd; '85-'95, met gemak 10-20 blokjes per bouwstap verwerken en geen gekke oriëntatiekleuren.
Ik weet niet of je de doos nog compleet hebt, maar zoek eens op wat dat ding tegenwoordig waard is ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISP233p5ipUGRGGp2xHrs1gkB_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KQXDQIyIIgISBYZVv78J9ob.jpg?f=fotoalbum_large

De paarse spaceman is inmiddels ook volledig te maken met behulp van de chinees nieuwjaar set. Ook met de echt klassieke helm. :)

Sowieso leuke set, mijn kinderen zijn er al mee aan de gang, het kan door voor carnaval.

Leuke en veel minifigures ook altijd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bmd4N4XNpLiwEttO02zjczKnPas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2i7Zvxn0AUgNqGxRTDd1j6MC.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs leuke extra’s als de forrestman hoed, brandweer helm etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Ond op 13-01-2023 16:53 . Reden: Wat vergeten ]

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 23:38
Loader schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:45:
Nu officieel op lego.com

De nieuwe ideas set.

Grappig, de (mini) boomhut.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fa_3cnNjeP_YCdB-KPoDyPt9pq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqB53Vd8Fw6yFwGfeA57XhiL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:33
42erik schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:23:
[...]

Dat is niet volledig waar. Er zijn ook ontwerpers die hun ontwerp aan de andere fabrikant verkocht hebben. Al meerdere keren een ontwerper dat zien vertellen.

Maar ja, er zijn ook fabrikanten ze gewoon jatten ja. Ook dat al meerdere keren gezien
Klopt, ken genoeg voorbeelden waarvan lego een model uitbrengt wat al een aantal jaren bij de Chinees te koop is, maar als je dat hier teweeg brengt.......

Ach, laat ook maar :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015

L23

Ond schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:50:
[Afbeelding]

De paarse spaceman is inmiddels ook volledig te maken met behulp van de chinees nieuwjaar set. Ook met de echt klassieke helm. :)

Sowieso leuke set, mijn kinderen zijn er al mee aan de gang, het kan door voor carnaval.

Leuke en veel minifigures ook altijd. :)

[Afbeelding]

Zelfs leuke extra’s als de forrestman hoed, brandweer helm etc.
Goed bezig! Was je sowieso van plan de Chinese nieuwjaar set te kopen? Of speciaal gekocht voor de paarse spaceman?

Ik zie nu ook al absurde prijzen op Bricklink voorbij komen waarbij de paarse helm en de paarse zuurstoftank elk 25 euro kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

L23 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:02:
[...]

Goed bezig! Was je sowieso van plan de Chinese nieuwjaar set te kopen? Of speciaal gekocht voor de paarse spaceman?

Ik zie nu ook al absurde prijzen op Bricklink voorbij komen waarbij de paarse helm en de paarse zuurstoftank elk 25 euro kosten :P
Uh tja uh heel veel vip punten inleveren en de gwp zeg maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Ond schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:19:
[...]

Uh tja uh heel veel vip punten inleveren en de gwp zeg maar ;)
Ik heb wel 50 euro aan GWP punten, maar geef die dan liever aan een andere set uit :P Zou niet weten waar ik deze set zou moeten neerzetten, heb nog geen Chinees thema :P En qua onderdelen wordt ik ook niet gelijk enthousiast. Maar zitten wel meerdere leuke minifiguren in de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Versaevel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Klopt, ken genoeg voorbeelden waarvan lego een model uitbrengt wat al een aantal jaren bij de Chinees te koop is, maar als je dat hier teweeg brengt.......

Ach, laat ook maar :z :z
Oh, die volgorde was ik nog niet tegengekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mog schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:37:
Achtjarige Mog zou hier zeer jaloers op zijn. Ik wilde alles van Blacktron. Uiteindelijk alleen een van de kleinere sets gekregen (die rechter, de "walker").
me 2 !!!!!!! :D

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Ik had de fighter waar de gwp op gebaseerd is ook. En van blacktron 2 de enorme tank... :)

*zoekt plaatje

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/6933-1.jpg

Hmm, kom met zoeken deze vette ideas tegen:
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/978d477e-299a-4d39-b6f6-2994452f24d4/resize:1600:900/webp

https://ideas.lego.com/pr...55-45cb-9d98-6a3ad7d8160d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

42erik schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:00:
[...]

Ik had de fighter waar de gwp op gebaseerd is ook. En van blacktron 2 de enorme tank... :)

*zoekt plaatje

[Afbeelding]

Hmm, kom met zoeken deze vette ideas tegen:
[Afbeelding]

https://ideas.lego.com/pr...55-45cb-9d98-6a3ad7d8160d
Oh was dat ook blacktron, dan heb ik daar ook wat van gehad, iconische ambulance groene ramen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:49
Zat de developer van brickwatch hier ook niet mee te kijken af en toe?
Ik snap niet helemaal waarom alternate.nl wel in de lijst staat voor bijv. de monster jam auto (42119) en niet voor de ferrari 488 (42125). Hij is zelfs goedkoper dan de nr. 1 in de lijst momenteel (de 42125). Was gisteren net te laat bij amazon dus dacht ik hou de prijs even in de gaten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Hier is een simpele foto van m'n Kerstcadeau (met een easteregg):

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/lego_tallneck.png

Ik heb een leukere foto in het fotografie forum gepost, voor degene die zich daar ook begeven!

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
RubjeMazter schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:12:
Ik snap niet helemaal waarom alternate.nl wel in de lijst staat voor bijv. de monster jam auto (42119) en niet voor de ferrari 488 (42125). Hij is zelfs goedkoper dan de nr. 1 in de lijst momenteel (de 42125). Was gisteren net te laat bij amazon dus dacht ik hou de prijs even in de gaten.
Ja dat is JP. Dat is een tweaker en die heeft Brickwatch ontwikkeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Loader op 13-01-2023 22:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Nu we weer aan het werk zijn, is het bouwen van lego ook weer in een rustiger tempo gekomen. Vorige week begonnen aan de Jazz Band.

Is toch weer een compleet andere ervaring van bouwen. Vooral veel kleine legosteentjes en het eerste zakje was ik toch een beetje teleurgesteld. Vanwege alleen maar kleine steentjes en voelde al gepriegel.

maar vervolgens komt dan toch die lego-ervaring dat je pas laat ziet wat je eigenlijk aan het in elkaar klikken bent en dat er toch vernuftige dingetjes in zitten om bepaalde verbindingen e.d. voor elkaar te krijgen.

Vorige week de trompettist in elkaar gezet, vandaag de bassist. Kost een uurtje, hooguit. Bijna net zo'n tussendoortje als een speed champion.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hipnt9FU0-kiUkmo8s3V45cdWIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRRj72HlQWQINekjT9jtNToP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXCC2qVRcQ4IXzwnd8y7V_xmT2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hs3uSd8Qo9ME4CgTBB20v1br.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Laatst online: 18-06 14:39
L23 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:02:
[...]

Ik ben ook nog op zoek naar een budget vriendelijke route. Zouden deze ooit beschikbaar komen als pick a brick bij lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

SgtCaffran schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:34:
[...]

Ik ben ook nog op zoek naar een budget vriendelijke route. Zouden deze ooit beschikbaar komen als pick a brick bij lego?
Zelf weinig ervaring met pick a brick bij Lego. Maar volgens mij is dat goed mogelijk. Hoe kom je daar achter? Dagelijks kijken of ze toevallig beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
SgtCaffran schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:34:
[...]

Normaal gesproken wel , maar ik geloof dat door nieuwe regels, nieuwe onderdelen pas na half jaar bij pick a brick beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mog schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Nee, hoe dit meestal werkt is dat de randzaken rond de hut zoals het beekje in een apart boekje staat en dat de onderdelen in aparte zakjes zitten zodat je met zn tweeën tegelijkertijd op je eigen tempo kan bouwen. Bij bezoek aan de kerstman was dit ook het geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
RubjeMazter schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:12:
Ik snap niet helemaal waarom alternate.nl wel in de lijst staat voor bijv. de monster jam auto (42119) en niet voor de ferrari 488 (42125).
Off-topic, maar even snel antwoord: Simpelweg, die set zit niet (meer) in hun feed. Waarom? Geen idee. Feed loopt sowieso wel vaker achter bij ze. Zal eens pingen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:49
Zó. De ochtend even goed beginnen :)!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvrAohM9JbL9trkJe73WXRS57C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmKR5PN4Pdt5SEjiUETWVNxe.jpg?f=fotoalbum_large

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-06 06:27
Nice, ik wil hem ook graag hebben maar de Lego shop heeft ze telkens maar niet op voorraad. Zijn ze zo populair die Skyline’s of is er een logistiek probleem daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
pixels66 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:25:
Nice, ik wil hem ook graag hebben maar de Lego shop heeft ze telkens maar niet op voorraad. Zijn ze zo populair die Skyline’s of is er een logistiek probleem daar?
Geen idee! Persoonlijk had ik er totaal niet meer aan gedacht om hem te bestellen op 1 januari.
Maar sinds dien staat die inderdaad op 'niet op voorraad' bij Lego zelf.

Bij Jans-Steen was die vorige week op voorraad, toen heb ik hem laten gaan. Eergister stond die plots weer op voorraad bij die shop, toen heb ik hem maar direct besteld.

Andere webshops lijken de Skyline ook niet zo snel te krijgen. Ik zag Februari, Maart en zelfs April staan bij sommige webshops.

[ Voor 10% gewijzigd door Tijll op 14-01-2023 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 10:30
Als deze vraag hier niet mag hoor ik het graag. Maar ik zet de Maersk nieuw in doos te koop. Ik kan hiervan alleen niet echt de actuele realistische prijs vinden. Bricklink geeft 300+ aan, maar dat lijkt mij wat veel. Heb hem nu op MP gezet voor 265,- . tips?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:17

Eurionair

Senior Destructor

Zie er toch wel een aantal op MP met veel hogere prijzen.

PV Output

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BBC News - See the Lake District made entirely out of Lego
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-derbyshire-64223322
Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
water_escape schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:06:
Als deze vraag hier niet mag hoor ik het graag. Maar ik zet de Maersk nieuw in doos te koop. Ik kan hiervan alleen niet echt de actuele realistische prijs vinden. Bricklink geeft 300+ aan, maar dat lijkt mij wat veel. Heb hem nu op MP gezet voor 265,- . tips?
Welke set bedoel je met ‘De Maersk’? Als ik Google (‘Lego maersk’) kom ik een trein (10219) tegen en twee boten (10155 en 10241).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:15

QuattroNL

It is I.

Impressive!
Zal een leuk Bricklink ordertje geweest zijn :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Is het een echte LEGO designer? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xRJXrN44QtN4hfGjSAXfGauic4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HnXeqecd4WQYIvVkEfHyX1jR.png?f=user_large

Ongerelateerd: heeft er iemand hier ervaring met het bestellen van blauwe 1x1 tiles voor het bloemenboeket? Zit te denken om deze in een doorzichtige vaas te doen met doorzichtig blauwe tiles erin maar geen idee hoeveel ik er dan nodig zou hebben en of het uberhaupt een beetje leuk lijkt ;) Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door RubjeMazter op 14-01-2023 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Ik vond deze ook niet slecht. Kwam h’m op LinkedIn tegen:

https://www.linkedin.com/...are&utm_medium=member_ios

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
Voor de liefhebbers. Een stop-motion film van 2 uur (!) lang over de A-frame cabin in het bos, en wat de bewoners er zoal doen. Veel statische (webcam achtige) beelden maar met natuurgeluiden. Beetje zen :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Vandaag vrouwlief de deur uit, zoonlief boven aan het gamen, het regent, dus Lego time! oOo
Gister kwam er (weer) een Bricklink bestelling binnen dus lekker aan de slag.

Als eerste natuurlijk de Lambo moc (op basis van de 10295 Porsche 911) afgemaakt.
Stickers van de witte Speedchampions Lambo gebruikt voor het logo voorop en de logo's achterop.
Zodoende een nieuwe witte slope 8x2 voor de motorkap en een witte 2x8 brick voor de achterkant besteld.
Het resultaat mag er zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5r9-EJNrGJec--XZ-gEf8YrmtsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOitBYK99znPR0lb8nYMFECL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH-8gJZlzzAUkFaeYj3onoNor_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEptNTthmnoklB7fQY9PTFPA.jpg?f=fotoalbum_large

En in volle glorie, gewoon omdat ie zo gaaf is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFYbzJb2kol5bcBZEtnRxmzfg8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjzZcrUp2QuFKw624VpTFaIs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wf0VETYZclNDlW7nSwAf9vNvoRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UVDHsI9oXBzlLW8rdugZQ02.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoszZcGCSkOrWIdlg7A9wgU8aas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oDO22ndqlz9g2jWd9m6xZCM.jpg?f=fotoalbum_large

Verder de nodige parts binnen voor 2 andere projectjes maar daarover later meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 18:49
QuattroNL schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:41:
Vandaag vrouwlief de deur uit, zoonlief boven aan het gamen, het regent, dus Lego time! oOo

Als eerste natuurlijk de Lambo moc (op basis van de 10295 Porsche 911) afgemaakt.
Stickers van de witte Speedchampions Lambo gebruikt voor het logo voorop en de logo's achterop.
Zodoende een nieuwe witte slope 8x2 voor de motorkap en een witte 2x8 brick voor de achterkant besteld.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder de nodig parts binnen voor 2 andere projectjes maar daaover later meer :9
Helemaal gaaf ! Als je toch aan het bestellen bent voor deze MOC, waarom dan niet de windshield?
https://www.bricklink.com...80573&idColor=12#T=C&C=12

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

mir4dor schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:01:
[...]
Helemaal gaaf ! Als je toch aan het bestellen bent voor deze MOC, waarom dan niet de windshield?
https://www.bricklink.com...80573&idColor=12#T=C&C=12
Nah...de rest bestaat alleen maar uit de parts van de Porsche.
Tuurlijk kan je 'm zelf verder verfraaien maar ik vind het moc-en puur op basis van een bestaand model wel wat hebben. Alleen de stickers toegevoegd, dat vond ik wel een goede meerwaarde die weinig kostte (1,60 voor de 2 parts en het stickervelletje).
Zo'n raampje kost ook zeker een tientje (heb de Delorean set niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

pixels66 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:25:
Heb de Skyline vandaag in Lego winkel in Amsterdam gehaald. Zag dat die in de andere fysieke winkels ook nog "op voorraad" zou moeten zijn.

Denk dat het magazijn inderdaad leeg is voor de online bestellingen. Maar in de winkels dus nog op voorraad.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:46

Secsytime

Automagisch

FongWan schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Heb de Skyline vandaag in Lego winkel in Amsterdam gehaald. Zag dat die in de andere fysieke winkels ook nog "op voorraad" zou moeten zijn.

Denk dat het magazijn inderdaad leeg is voor de online bestellingen. Maar in de winkels dus nog op voorraad.
Ik ga er alleen niet 2 uur heen en 2 uur terug rijden voor een Lego set 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

NoTimeRemains

I know

Haay schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:42:
Voor de liefhebbers. Een stop-motion film van 2 uur (!) lang over de A-frame cabin in het bos, en wat de bewoners er zoal doen. Veel statische (webcam achtige) beelden maar met natuurgeluiden. Beetje zen :)
[YouTube: Experience the slow life in the LEGO Ideas A-Frame Cabin]
ik vind de blok hut echt super mooi! en dan die boomhut erbij! maar goed laat ik me maar blijven focussen op een soort lego en dan doet mn beurs al genoeg pijn

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Secsytime schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:57:
[...]
Geduld, die komt echt wel een keer in de aanbieding, ding is er net.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Woodsy
Afgelopen vakantie heb ik eindelijk mijn volledige oude Lego verzameling opgehaald uit mijn ouderlijk huis. Er waren meerdere ritjes voor nodig… Ik probeer het rustig uit te zoeken. Een set te bouwen, notitie maken wat eventueel ontbreekt en weer opruimen. Naarmate ik meer bouw wordt het zoeken naar steentjes makkelijker. Alles zat ongesorteerd in grote dozen. Tegelijk merk ik wel dat sommige kleinere sets gekannibaliseerd worden om de echt mooie sets compleet te maken. Dat zijn sowieso de sets waar het mij om gaat.

Vanmiddag het oude treinstation gebouwd: 4554. Die past mooi bij de trein die onder de kerstboom lag.
Ik blijf me verbazen over de boekjes. Mijn zoontje zit aan de andere kant van de tafel een nieuw politiebureau te maken met 5 boekjes die allen tientallen pagina’s hebben. Het treinstation is op pagina 23 klaar. Voor kinderen natuurlijk iets lastiger, maar het was wel meer puzzelen. Terugkijken of je iets gemist hebt. Tellen waar een steentje precies moet om later goed uit te komen. De uitdaging was vroeger iets groter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awMeUkBP-SV2aQH6OfYKjLAbBbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMafSmjHwQvllsTe2qOL7KSd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwA46uoCf752SFU7SoXWJB_Otbg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IF4rgjpPXTN5pS2jJZEnm03l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycGWvrwmjhxbouDhKiAFozj2h9A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsbbYC0a9La3vwkd7l7AaqW2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tijll
Als Fast and Furious liefhebber genoten van deze build :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHDuWVerRyvKqkINECNqrwZQP_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/roZvRuvnEEaVGnIqDfYJhAXv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juMD_6FJUJ3dee3D60J6os7KxKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtrumWx14RjzKROAzOVYeQKt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkqaV05XRX8ttPlr3rLVaAnV9EY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDj2C7vcciDPjU8gk9MZh8Vv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iatAmYCRHL0lZPnfLVOgUxr56T4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09jxGJEI9hhrxYNgf7X2Eqbb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-04 18:19
Gaaf! Eind december ergens een pre-order geplaatst zodat de set 3 januari geleverd zou worden.. Helaas tot heden niks ontvangen en staat er op de site dat de levering vertraagd is naar maart.

Via diverse FB groepen zie ik wel veel scalpers actief die 5 of meer sets opkopen zodra die ergens beschikbaar is...

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
mikejong schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Gaaf! Eind december ergens een pre-order geplaatst zodat de set 3 januari geleverd zou worden.. Helaas tot heden niks ontvangen en staat er op de site dat de levering vertraagd is naar maart.

Via diverse FB groepen zie ik wel veel scalpers actief die 5 of meer sets opkopen zodra die ergens beschikbaar is...
Ik zie ook inderdaad hier in het forum maar 1 bericht op 4 januari van een beschadigde doos van deze set.
Zijn er dan echt zoveel problemen mee en heb ik dan geluk gehad via eerder genoemde webshop?

Zag ook afgelopen week absurde prijzen op marktplaats voor deze set. Tussen de 40 en 60 euro. Die mensen zijn niet goed snik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Secsytime schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Snap ik, zou ik ook niet doen. Als ik vandaag niet in de buurt was geweest dan had ik ook gewacht tot ie weer online te bestellen was.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tijll schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:48:
[...]

Ik zie ook inderdaad hier in het forum maar 1 bericht op 4 januari van een beschadigde doos van deze set.
Zijn er dan echt zoveel problemen mee en heb ik dan geluk gehad via eerder genoemde webshop?

Zag ook afgelopen week absurde prijzen op marktplaats voor deze set. Tussen de 40 en 60 euro. Die mensen zijn niet goed snik..
Kennelijk voorziet het in de behoefte. In een Lego Technic groep op Facebook zag ik vanochtend een foto van iemand die vier van deze sets in de Lego store had gekocht. Dit bericht is gelukkig weggehaald (want had niks te maken met Technic), maar sowieso dat je zoiets post. Volgens mij is er ook niks bijzonders aan deze set. Niet gelimiteerd of zo? Straks toch gewoon weer voorradig bij menig winkel en wellicht zelfs ooit bij bv Kruidvat vrij goedkoop te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
QuattroNL schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder de nodige parts binnen voor 2 andere projectjes maar daarover later meer :9
Aangezien dat logo gemaakt is voor een auto die de helft kleiner is, valt die niet heel erg uit de maat? Kan dat lastig van de foto inschatten...

Of is een custom sticker maken eigenlijk mooier, zodra ik hem ga bouwen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38
Net de laatste hand gelegd aan de MOC van de Porsche 911 (10295). Heb voor nu gekozen om de Ford GT40 (als Ford liefhebber) te maken. Heb de Lambo handleiding ook nog, maar moest kiezen.. 8)

Wat zit het toch weer ongelooflijk knap in elkaar. Ontzettend knap dat je van de bestaande parts dit voor elkaar krijgt. Erg geslaagd model! _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOAGl1djQBny64C5g6uN3TECSfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZo9F1WjGBNwhDZAfBbj30ol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUPtZ0wekVOE-4-s2eqmcfrQt5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIgHlkstTVxmNK5uu02j28BF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1isFhCcOk0YMUB3jNWso08_Vqkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MKUxjLdQjkQDqIEWkZU246G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvBMHMFjAkslM1xghzpHKNPq5CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/St59AXeqUqJ29rjiGnVY8HHL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHGcBQQCwhFLIAVWN4aKdXt8zIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mV8v0WP1kBKnQjdiLXvBIgg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVCWzKSxul1baaJKd9-gIy4DBNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48XCovowLmMpFjjiqbnKBE2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_0t0sJGgcAMRfzQoGJSYSe47Js=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VL9Rxnxn2cMzjMYTDFxHu0Wn.jpg?f=fotoalbum_large

Zit nu te denken om de Lamborghini Sian om te bouwen naar de Ford F150 pickup. Maar heb ook nog de 42082 (rode kraan) en de 42100 (Liebherr) waar nog genoeg moois van te maken is. Keuzes..keuzes.. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:44
Razor Crest weer stukje verder gebouwd.
Het staartdeel gaat wel mooi open.
Neus zit er nu ook op.

Dacht Ff tijdens de bouw een nogal essentieel stukje niet te hebben..
Heb ik hem net besteld op de website en baalde er nog al van…
Komt de kat er mee aanlopen en legt hem voor mij neer als prooi….

Die Flerken van tegenwoordig… <zucht> ;)
Nu halverwege doos 1 van 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOMyOBVroGug6d-muzr9ZWTnAdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5fnnEYawLG3LbSLNWOz7Dxg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5puvWXHtVzcH-3NPc0nn72u15g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJTJUsxuZtqGi2qeRfYbMK1u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYAThca32I1ZVE3fyS52HD8pJSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jllB7CIDS4vr2xcd3nRIWs8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:18
Woodsy schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:32:
Afgelopen vakantie heb ik eindelijk mijn volledige oude Lego verzameling opgehaald uit mijn ouderlijk huis. Er waren meerdere ritjes voor nodig… Ik probeer het rustig uit te zoeken. Een set te bouwen, notitie maken wat eventueel ontbreekt en weer opruimen. Naarmate ik meer bouw wordt het zoeken naar steentjes makkelijker. Alles zat ongesorteerd in grote dozen. Tegelijk merk ik wel dat sommige kleinere sets gekannibaliseerd worden om de echt mooie sets compleet te maken. Dat zijn sowieso de sets waar het mij om gaat.

Vanmiddag het oude treinstation gebouwd: 4554. Die past mooi bij de trein die onder de kerstboom lag.
Ik blijf me verbazen over de boekjes. Mijn zoontje zit aan de andere kant van de tafel een nieuw politiebureau te maken met 5 boekjes die allen tientallen pagina’s hebben. Het treinstation is op pagina 23 klaar. Voor kinderen natuurlijk iets lastiger, maar het was wel meer puzzelen. Terugkijken of je iets gemist hebt. Tellen waar een steentje precies moet om later goed uit te komen. De uitdaging was vroeger iets groter.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat gaaf om hem weer eens te zien. Ik heb hem ook nog. Ligt bij mijn ouders al jaren in een doos met vele andere sets.
Krijg toch weer kriebels om hem te maken. Blijft een mooie set!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54hA8QYgBYXCengPBLmFqTY2D9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DQ2x7c0YbExbAmWJpln6Tad.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk weer wat tijd om te bouwen oOo

Morgen verder met het hoofdbestanddeel van deze set.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

42erik schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:55:
[...]

Aangezien dat logo gemaakt is voor een auto die de helft kleiner is, valt die niet heel erg uit de maat? Kan dat lastig van de foto inschatten...

Of is een custom sticker maken eigenlijk mooier, zodra ik hem ga bouwen
Het is eigenlijk andersom: het logo is zodanig groot (kleiner kan niet, dan wordt het teveel gepriegel) dat ie te groot is voor de Speedchampion. Op deze Countach is ie in verhouding dus eigenlijk precies goed (vind ik, ook als je 'm vergelijkt met het origineel) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Mensen hier ervaring met bestellen van bricks via bricklink? Krijg het niet voor elkaar om bijv. 1000 blauwe doorzichtige tiles via 1 partij te bestellen, doe ik iets verkeerd of kan ik beter bij LEGO zelf deze onderdelen bestellen d.m.v. pick a brick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
QuattroNL schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:00:
[...]

Het is eigenlijk andersom: het logo is zodanig groot (kleiner kan niet, dan wordt het teveel gepriegel) dat ie te groot is voor de Speedchampion. Op deze Countach is ie in verhouding dus eigenlijk precies goed (vind ik, ook als je 'm vergelijkt met het origineel) :*)
Ik ga hetzelfde stickervel bestellen hoor ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
RubjeMazter schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:46:
Mensen hier ervaring met bestellen van bricks via bricklink? Krijg het niet voor elkaar om bijv. 1000 blauwe doorzichtige tiles via 1 partij te bestellen, doe ik iets verkeerd of kan ik beter bij LEGO zelf deze onderdelen bestellen d.m.v. pick a brick?
Persoonlijke smaak maar ik vind Brickowl prettiger/ meer overzichtelijk. Misschien daar ook kijken ?
https://www.brickowl.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
mir4dor schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:50:
[...]

Persoonlijke smaak maar ik vind Brickowl prettiger/ meer overzichtelijk. Misschien daar ook kijken ?
https://www.brickowl.com/
Thanks! Zal het meenemen. Ik begrijp alleen niet helemaal hoe het werkt met stock en de desbetreffende aanbieder. Waarom zijn er zoveel aanbieders met minder dan 10 stock? Moet je dan bij deze aanbieder zelf kijken op een website o.i.d.? Hoe doen YouTubers als Brickscraft dit bijvoorbeeld? Alvast bedankt voor t uitleggen, eerste keer dat ik losse stenen bestel O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
RubjeMazter schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:14:
[...]

Thanks! Zal het meenemen. Ik begrijp alleen niet helemaal hoe het werkt met stock en de desbetreffende aanbieder. Waarom zijn er zoveel aanbieders met minder dan 10 stock? Moet je dan bij deze aanbieder zelf kijken op een website o.i.d.? Hoe doen YouTubers als Brickscraft dit bijvoorbeeld? Alvast bedankt voor t uitleggen, eerste keer dat ik losse stenen bestel O-)
Op Bricklink kan iedereen verkopen. Er zijn mensen die veel oude lego hebben maar incompleet, dus die zetten het per onderdeel op.

Er zijn mensen die groot inkopen bij lego zelf en dan verkopen per onderdeel. Al probeert Lego dit te stoppen omdat dit toch niet de bedoeling is.

En meest voorkomend, mensen kopen sets in de winkel, en verkopen het per onderdeel. Dan moet je weten welke meest waardevol is. Vaak levert het hun meer geld op door per onderdeel te verkopen.

Daarom kan het zijn dat iemand 10 of minder op voorraad heeft.

Welke zoek je, 1x1 of 1x2 tiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
RubjeMazter schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:14:
[...]

Als er zo weinig beschikbaar zijn van een bepaald steentje kan het zeldzaam zijn. Naar welk onderdeel nummer zoek je precies?
Iemand hier heeft eens een handige pdf sheet gepost met de meeste Lego stenen en bijbehorende nummers. Ik heb die sheet ook maar hoe hier te delen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Er komen 9 kleine Ideas sets uit, dit is een samenwerking van Pick A Brick met Lego

Hier kun je plaatjes bekijken

https://www.bricktastic.n...-binnenkort-in-lego-shop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Loader schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Op Bricklink kan iedereen verkopen. Er zijn mensen die veel oude lego hebben maar incompleet, dus die zetten het per onderdeel op.
Dat verklaard wel wat inderdaad...
Welke zoek je, 1x1 of 1x2 tiles?
Lichtblauwe doorzichtige tiles (1x1 round 6240214 of plat 6273627, of misschien 1x2 plat 6251289).
DIt zal voor vaas-vulling zijn voor bij de 10280 (bloemenboeket).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een wat ouder model op de kop getikt. De Lego 8070 Technic Supercar uit 2012. Eigenlijk zoals een supercar moet zijn. De motor bedient de deuren, de motorkap en de achterspoiler. Hand-of-God besturing en V8 die meeloopt via een diff. Geen versnellingsbak jammer genoeg. Er zit ieder geval een shit-load aan tandwielen in dit model. En vrijwel geen kleurenkots. Dat en een hele hoop rode onderdelen heb ik vervangen door zwart. Het was de 14 euro wel waard vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS7ONqkZe3fYBLlLP-FQkVrZGJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvUs3wlUTC9yVjcF7gfy6l4q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE2JQASnuhhq9pziXliJtJfYs-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Wf80DNkRmBixSsaZQYi5C1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een klein beetje gecheat, in de motorkap en de achterklep zaten 2 7L axles in grijs, ik heb daarvoor 2 rode 8L axles gebruikt waar ik een stukje af gesneden heb. :X Maar hey, het is wel echt Lego en geen nep :) Ik had nog gekeken of ik het interieur in Tan kon maken, maar een hoop onderdelen waren niet beschikbaar in die kleur (bijv de 5L liftarm). Soms blijft het vreemd dat sommige onderdelen niet in een bepaalde kleur beschikbaar zijn.

Overigens, voor degene die 'kritiek' op mijn opslag had, ik heb ook modellen uitgestald staan op mijn werkkamer en in de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiB4UefTmShllEM6xdhUz1DQ1m4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFzPSOcUU92CQQWb72Xe8RFj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gJvUWNxGIInXP_wV81_1xpYPiU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c2a8b8x6cEZjc3DfLwJ2AHjZ.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door zonoskar op 14-01-2023 23:38 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
RubjeMazter schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:17:
[...]

Dat verklaard wel wat inderdaad...

[...]

Lichtblauwe doorzichtige tiles (1x1 round 6240214 of plat 6273627, of misschien 1x2 plat 6251289).
DIt zal voor vaas-vulling zijn voor bij de 10280 (bloemenboeket).
De nummers die jij gebruikt zijn lego nummers, nummers die je vindt achterin je instructieboekje. Het vervelendste hieraan is dat website als bricklink of brickowl dit niet gebruiken.

1x1 rond tiles , nummer 98138

Als ik daarop kijk, zie ik verkoper duitsland staan, voor 0.02 per stuk, 5 euro verzendkosten
https://www.bricklink.com...e,%20Round%5D#T=S&C=15&O={%22color%22:%2215%22,%22minqty%22:%221000%22,%22iconly%22:0}

voor 1x1 tile moet je nummer 3070 hebben

voor 1x2 tile moet je nummer 3069 hebben

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ond

Ond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GewF-iMoSgOA-boeJgiwVx_49NQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmfWWSu9ikkBpSQG0QCxWu2n.jpg?f=fotoalbum_large

Begonnen met de t-rex breakout. Super leuk, je begint met de ford die nog heel is. :) Ik had deze al heel lang liggen, maar heb bewust gewacht tot er bedrukte stukjes voor te krijgen waren. :) Voor het eerst die gekocht (had wel al een tweedehands set met bedrukte blokjes). Prijzig, maar het wachten waard m.i. Als het goed is komen er meer sets uit van de originele film. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:25:
[...]

Als er zo weinig beschikbaar zijn van een bepaald steentje kan het zeldzaam zijn. Naar welk onderdeel nummer zoek je precies?
Iemand hier heeft eens een handige pdf sheet gepost met de meeste Lego stenen en bijbehorende nummers. Ik heb die sheet ook maar hoe hier te delen :|
Ben wel benieuwd, kan je m niet in wetransfer gooien ofzo, geen idee hoe je pdf deelt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:36:
De Lego 8070 Technic Supercar uit 2012.

Ook een klein beetje gecheat, in de motorkap en de achterklep zaten 2 7L axles in grijs, ik heb daarvoor 2 rode 8L axles gebruikt waar ik een stukje af gesneden heb. :X Maar hey, het is wel echt Lego en geen nep :) Ik had nog gekeken of ik het interieur in Tan kon maken, maar een hoop onderdelen waren niet beschikbaar in die kleur (bijv de 5L liftarm). Soms blijft het vreemd dat sommige onderdelen niet in een bepaalde kleur beschikbaar zijn.
Deze set bevat een 7L axle in rood:
https://www.bricklink.com...catalogitem.page?S=8653-1
Ze zijn (daardoor) ook los verkrijgbaar op bricklink.

Ik zelf probeer als een onderdeel niet of slechts verkrijgbaar is gewoon het design iets aan te passen. Bijvoorbeeld door axle connectors 2L en 3L te plaatsen.

Of 1x1 liftarm en https://www.bricklink.com...olor%22:5,%22iconly%22:0} om axles heen of gewoon verbonden via pin met friction (3L aan de zijkant en midden en 2L tussen in).

[ Voor 44% gewijzigd door djwice op 15-01-2023 08:27 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:23
Loader schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:38:
Er komen 9 kleine Ideas sets uit, dit is een samenwerking van Pick A Brick met Lego

Hier kun je plaatjes bekijken

https://www.bricktastic.n...-binnenkort-in-lego-shop/
Niet echt iets waar ik warm voor loop.

Quote: LEGO in samenwerking met Pick a Brick op LEGO.com de LEGO Ideas Test Lab challenge. Deze competitie gaf een selecte groep ontwerpers de uitdaging om met beperkt aantal stenen een kleine set samen te stellen. Het Het Pick a Brick-team heeft 9 ontwerpen geselecteerd die tot leven zullen komen als kleine, aanpasbare bouwwerken die de komende weken via de LEGO Shop gekocht kunnen worden. Twee van de 9 ontwerpen zullen later in het jaar beschikbaar komen.

Alle ingrediënten voor een nutteloos 'kijk ons eens gaaf doen' project.

Wat ik graag zou zien is dat de sets die hoog aangeschreven staan op Lego Ideas dat ik die gewoon kan kopen zonder dat Lego eerst 10000 aanpassingen gedaan heeft en het dan voor superduur gaat verkopen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
dr86 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 07:21:
[...]

Ben wel benieuwd, kan je m niet in wetransfer gooien ofzo, geen idee hoe je pdf deelt hier
Gevonden: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70045068

Dank aan @himlims_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

NoTimeRemains

I know

Ond schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:59:
[Afbeelding]

Begonnen met de t-rex breakout. Super leuk, je begint met de ford die nog heel is. :) Ik had deze al heel lang liggen, maar heb bewust gewacht tot er bedrukte stukjes voor te krijgen waren. :) Voor het eerst die gekocht (had wel al een tweedehands set met bedrukte blokjes). Prijzig, maar het wachten waard m.i. Als het goed is komen er meer sets uit van de originele film. :*)
Lego kom er maar door met de JP Ford in dezelfde maat als de Ecto-1 en de Delorean!

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dank! Zeer handig d:)b
De laatste versie (van 5 januari 2023) staat trouwens op https://brickarchitect.com/labels/ zie ik net.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:30
Dit regenachtig weekend begonnen met mijn 4e modular, assembly square! Wat een grote set.

Wat mij opvalt is dat de stappen groter zijn dan in nieuwere Modular’s/sets qua zakjes. Zijn maar 6 nummers op de zakjes waarbij elk nummer zeker 4 of meer zakjes bevat. Leuk, jammer dat dit niet meer is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSr1Xgc25z8fyHZlv5fto9shJMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PC1GFAjZuy2hLsuPjlT9kLlL.jpg?f=fotoalbum_large

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Maikjuh schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:18:
Dit regenachtig weekend begonnen met mijn 4e modular, assembly square! Wat een grote set.

Wat mij opvalt is dat de stappen groter zijn dan in nieuwere Modular’s/sets qua zakjes. Zijn maar 6 nummers op de zakjes waarbij elk nummer zeker 4 of meer zakjes bevat. Leuk, jammer dat dit niet meer is.

[Afbeelding]
Lijkt idd of lego het ieder jaar wat makkelijker maakt, ook qua onderdelen. Waar je vroeger meerdere blokjes nodig had heb je nu 1 compleet onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

NoTimeRemains schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Lego kom er maar door met de JP Ford in dezelfde maat als de Ecto-1 en de Delorean!
Oh zeker, of de jeep! Ik hoop dat de jeep ook in minifigure sets die komen zit en fatsoenlijk lijkt. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 19:15
Maikjuh schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:18:
Niemand houdt je tegen om alle zakjes in een grote bak te gooien. :9

[ Voor 29% gewijzigd door GermanPivo op 15-01-2023 13:02 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:30
GermanPivo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Niemand houdt je tegen om alle zakjes in een grote bak te gooien. :9
Haha nee klopt, maakt me ook niet veel uit hoor maar viel gewoon op ;)

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:05
Grapje van mijn ouders voor mijn verjaardag afgelopen vrijdag (41 :’( ), omdat ik meerdere auto Lego sets heb. De McLaren Elva Speed Champions editie (#30343).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uo7-A39nzyO69Dgo7yqGjXb62Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tVKAmJ3NW8AYdTVbZnObFcw.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn dochter vond het gelijk leuk voor bij haar Lego strandtent. Prima meid. Veel plezier ermee :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ja die polybag SpeedChampions zijn best leuk :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnXdQXdMSiBg6SGOZVWjNRLCFYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgKtxC2qNu4kLOSBcUQ5WgFQ.jpg?f=fotoalbum_large
(de achterste is de Batmobile)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gister en vandaag de laatste hand gelegd aan 2 andere projectjes.

- Project '42125 Ferrari 488 GTE ombouwen naar een straatversie, de 488 Pista'.
Een tijd terug een gebruikte Ferrari 488 GTE AF Corse gekocht waarvan de stickers niet geplakt waren. Mooi want daar hou ik van.
Vond 'm nog wat te 'sporty' dus ook die onderdelen moesten het veld ruimen.
Somige witte parts waren dan wel weer leuk en deed me gelijk denken aan de Pista uitvoering (een witte streep over de lengte).
De nodige rode en witte parts besteld en voila: de Ferrari 488 Pista:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWTad0yW0E8k1pgVEBIKS_B3zLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZrkr3c4pEmaLQuBZiQcQ0Mr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsuOd8v4hLnTOmnA5M3aVguUY3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOyPTQdJA0zErV2ZBsBVL2ks.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXbAHkPgC-IDcFYCj-_SvaT9Z_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LglplNRsP8aAhcPJnS4EaUNy.jpg?f=fotoalbum_large

- Project '75895 Porsche 911 SpeedChampion in het light- en dark bluish grey maken.
Ik had nog een witte 911 voor onderdelen liggen en besloot, in navolging van de 911 in 5 andere kleuren, ook eens te kijken hoe ver ik zou komen met de parts die ik had in deze kleuren.
Voornamelijk de wielkasten waren een spelbreker (maar dat wist ik op voorhand al) maar voor de rest had ik al best veel parts. M'n zoontje dacht dat ik een wide body versie had gemaakt met die witte wielkasten zo; lijkt er idd wel wat op.
Van de sloop Porsche de stickers af kunnen halen en ze redelijk netjes op 1 van de andere kunnen plakken.
Van de week de missing parts maar eens bestellen. Dit model in nóg een andere kleur maken is helaas niet mogelijk, er mist altijd wel wat essentieels in die kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NXIaZPEYirxc46RKUwGEl19OKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AULdu1Fedx797lBmEKnkEZ0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htBMHvj2qIWqpGv1r9yrdPhBdFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAii8tM0Cr4dG4bXZD2MUCVl.jpg?f=fotoalbum_large

En voor de volledigheid nog even twee foto's van de 911 in andere kleuren die ik een jaar of 2 geleden had gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC4ErcfGp0qzR9nM5rdir4A3_dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMt4nscz9tgz499bVGmMqZQn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2DrZzrDNrAoebIJeLHyVxcKgwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAz6XLOyMw0bDbLXiZ1gpSy9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 11:19

Neelon

FOR PONY!!!

En De Corvette is af. Erg gave bouw, ik blijf het geniaal vinden hoe de ontwerpers op dit soort dingen komen, helemaal met de limitatie van een set inhoud. Als je de nieuwe Batmobile hebt en een alternatief model zoekt, ik kan deze aanraden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8i4Dfht.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i36VtJY.jpg

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjhqpTmpJkJ-q2G0JlCqWjG5PM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LP5sPmhMSfq7Bbcej0ZbDurJ.jpg?f=fotoalbum_large

Wishlist item! Deze lijkt mij echt super vet!

Zijn er eigenlijk nog andere toffe Lego Peugeots? 205 GTi of zo?
Zag wel deze: https://ideas.lego.com/s/p:7e2824f5331c48d4aa2ae020b18b1e51

Maar die gaat het niet redden ben ik bang

[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 15-01-2023 16:53 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Woodsy
Heerlijk die regenachtige zondagen. Ik heb weer een oude set klaar. Helaas mis ik nog 2 poppetjes, maar het wordt te donker om door de bakken te graaien. Die bakken zijn gelukkig wel weer iets leger geworden.

Lego 6195.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWWRQaurrkeWMeXk5VvDvSsFVwY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEAxUeEj45rbF0dsMvhMSkbT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJ5TZbzCnlMW57b5Ko5fpyrTZg8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKhxtFJr41cEv8UuBL0joyuu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRaNcjRfGSDyeZhmPwyD1WN5RvY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojwuQZnhFSOnce4XamHuNeay.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3BnKlDJHxvZUflxO4Tp1XtCxOE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eS8Z9V5PwITZoHkuOZR0UoDs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_nsvd8UAfofECwzlxsvv3bYZFc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZhtLY7cDHNJUvXF8HdTJMZf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Hier ook de regenachtige middag met Lego doorgebracht. Zoonlief heeft bij een vriendje een radiografisch bestuurbare auto gezien, dus thuis er ook maar eentje gemaakt uit de bak met Technic, met wat hulp van Rebrickable https://rebrickable.com/m...y%20KK/reversible-rc-car/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CplGhAzkR02XGjntULuu18nRBsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNyYlT2mI1P15q5xqUEhvAgm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 265 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .