Is het nu al Maart?RBH schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:03:
Mijn goede voornemen om elke maand een LEGO set aan te schaffen, dan wel te bouwen gaat vooralsnog uitstekend.![]()
[Afbeelding]
daar heb je toch geen voornemen voor nodig? is dat niet eerder omgekeerd; voornemen om deze maand keertje niet mijn backlog te vergrotenRBH schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:03:
Mijn goede voornemen om elke maand een LEGO set aan te schaffen, dan wel te bouwen gaat vooralsnog uitstekend.
haha, dat is mijn versie van dry januari ook: verklein de backlog en koop vooral even niks bij..himlims_ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:16:
[...]
daar heb je toch geen voornemen voor nodig? is dat niet eerder omgekeerd; voornemen om deze maand keertje niet mijn backlog te vergroten
nog steeds gelukt en we zijn al de 11e
Haha, nou ja, afgelopen jaar veel te weinig Lego gebouwd, dus een goed voornemen om meer te bouwen is het zeker wel. Zonder nog te bouwen sets is dat lastig, hence wat nieuwe sets.himlims_ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:16:
[...]
daar heb je toch geen voornemen voor nodig? is dat niet eerder omgekeerd; voornemen om deze maand keertje niet mijn backlog te vergroten
Haha ja, aanschaffen van LEGO is meestal niet zo moeilijkRBH schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:03:
Mijn goede voornemen om elke maand een LEGO set aan te schaffen, dan wel te bouwen gaat vooralsnog uitstekend.![]()
[Afbeelding]
scintillating
Ben maar verdergegaan met de series 20 waar ik eerder over schreef. Het ziet ernaaruit dat alles er nog in zit. Zojuist de ridder, Viking en dronepilot meegenomen. En dat alles voor een kleine 3 euro per zakje
:strip_exif()/f/image/FeH5aAQ3mE2yPo8hL3nboj62.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
In mijn werkkamer op zolder heb ik meer Lego uitstalmogelijkheid nodig (nee, ik heb niet te veel, gewoon te weinig plankruimte
Nu wil ik onder het schuine dak bij het schot (ca. 1 meter hoog) een lage open kast zetten en daar alles op te zetten.
Ik neig naar de IVAR serie van Ikea, hier kan je zelf extra planken in zetten en zit je niet met vaste hoogtes waardoor je wat meer mogelijkheid hebt tot aanpassen aan de sets.
Maar wat hebben jullie?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Mad-Matt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:14:
Maar wat hebben jullie?

dat achteraf in hoogte kunnen aanpassen (en goede ondersteuning aan de onderkant) vind ik wel fijn. ziet er alleen wat minder hip/design uit dan ikea
Ik heb een Pax kastMad-Matt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:14:
Ik neig naar de IVAR serie van Ikea, hier kan je zelf extra planken in zetten en zit je niet met vaste hoogtes waardoor je wat meer mogelijkheid hebt tot aanpassen aan de sets.
Maar wat hebben jullie?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ankNjBrX3iQWUMTCRxXfgaDU.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wederom even een copypaste van mijn post uit de HK:SunnieNL schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:25:
[...]
Sinds de brexit is WickedBrick wel wat duur geworden idd. Ik heb er een aantal in huis. Zijn wel de betere en mooiere displays. In laat ze tegenwoordig bezorgen bij een collega in de UK die ze dan meeneemt als die deze kant een keer op komt.
Hier kun je dus customized displays krijgen, dus zelf samenstellen:
https://sora-shop.com/dis...e-to-measure-display-case
Ik heb dus 47x15x20 (lengte, diepte, hoogte) gerekend, met een zwarte bodem en achterwand.
Die achterwand moet dus een sonic-background krijgen van 20x47cm krijgen...en aangezien ik graag eigenlijk een originele "8 bit" versie wil hebben van de Sonic Green Hill zone, maar nergens kan vinden online, heb ik er zelf ene gemaakt...Dat had nogal wat voeten in aarde. Ik kon wel wat vinden, maar het was allemaal max 1920x1080 en de aspectratio komt veelal niet overeen met 20x47, dus ik wilde niks hebben wat ik moest oprekken en dan kwaliteitsverlies zou krijgen...Dus zie de eerste foto; hetgeen in het witte kader is waar je het mee moet doen....
Ik heb het me vast echt supermoeilijk gemaakt omdat mijn photoshop skills niet gevorderd genoeg zijn, maar ik heb het volgende gedaan voor iedereen die erin geinteresseerd is:
1: deze youtube video op hoogste kwaliteit en fullscreen gezet. Het einde van het level gescreenshot en geplakt in Paint
2: door de panorama-achtige verhouding, moest ik dus aan alle kanten (het meeste links en rechts) de scene uitbreiden. Dit heb ik gedaan door in het filmpje op zoek te gaan naar scenes die goed genoeg matchte met het screenshot. Ik heb daarvoor dus de hele tijd screenshots gemaakt terwijl het filmpje afspeelde, want als je het beeld bevriest in youtube, dan krijg je boven en onder permanent de progressiebalk en andere icoontjes en kleurverschillen. Die screenshots heb ik dan weer selecties uitgemaakt om zo goed mogelijk links en rechts te alignen met wat er al was. Uiteraard krijg je bij de overgangen dan van die harde cutoffs. Maar die heb ik na al het screenshotten en copy-pasten in Photoshop gefixed.
3: ik heb de lucht uitgebreid en steeds wolkengroepjes en individuele wolken uit verschillende screens gecopy-pasted zodat het wat realistischer zou uitzien. De vloer met die bruine blokjes heb ik ook hoger gemaakt, maar omdat ik het zo eentonig vond uitzien, heb ik die "deukjes" ook gecopy-pasted, zodat de vloer wat gebroken is en niet zo eentonig (zie de pijltjes in het plaatje). Het alignen van die blokjes zou je zeggen dat eenvoudig gaat, maar blijkbaar zitten in het originele spel al wat miniscule afwijkingen, dus ik moest hier en daar toch nog wat Photoshoppen.
4: vervolgens heb ik gezocht naar alle iconische items in het level om de scene mee te verrijken (te zien in het eerste plaatje hieronder in de witte cirkeltjes) zoals die steen, het krabbetje en killer-wasp, en ook de bevrijding van die piepkleine diertjes, ookal klopt het technisch niet met het einde van het level, maar goed, boeie, ik wilde herkenbare dingetjes erin.

5: als laatste stap heb ik de boel in Photoshop geopend om te perfectioneren:
- met de clonestamp tool en spothealing brush de golfjes/lijntjes in het water rondom gecopy-paste items goed te maken zodat er geen harde cutoffs meer waren
- idem met de grond/vloer/rotsen/watervallen, en ook herhalende patronen wat doorbroken
- zoals je in het filmpje kunt zien is het nogal flets en wat onverzadigd. Dus met een curves adjustment layer wat meer contrast erin gegooid (s-curve) en met een hue-saturation de kleur geel, en rood wat meer verzadigd. Het oranje werd al levendiger door die s-curve. Vervolgens de hue van de bomen (was wat groenig) gecorrigeerd naar meer rood-oranje en dat met een layermask alleen op de bomen toegepast.
Waar ik van baal:
- nergens in het filmpje heb ik een korte of lange boom gevonden die perfect matchte met de achtergrond van de bomen in het endlevel screenshot, om de lege ruimte rechts op te vullen...
- ik heb nergens zo'n powerup kistje (met de snelheidsschoentjes, super-sonic e.d.) kunnen vinden die goed matchte met de achtergrond.
Maar goed, ik heb in ieder geval het originele "8-bit" Sonic logo gevonden en in Photoshop transparant gemaakt waardoor ik die ruimte rechts een beetje heb kunnen opvullen zodat het niet vreselijk leeg zou uitzien.
Het eindresultaat (mét logo) is dus een jpg met 4700x1930px:

De bedoeling is dat ik eerst effe wacht totdat de displaycase binnen is en dan ga ik de boel toch nog eens opmeten en dan indien nodig mijn JPG aanpassen, en dan laat ik die afdrukken bij Profotonet.nl met Fuji lustre mat papier (ik heb geen A3 printer helaas).
Wanneer het klaar is laat ik het eindresultaat wel zien. Dan ben ik in ieder geval met 59 euro (en een paar euro voor de fotoafdruk) gewoon klaar, in plaats van 136 euro te betalen met importkosten enzo.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
ze doen aardig hun best andersTc99m schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:29:
Haha ja, aanschaffen van LEGO is meestal niet zo moeilijk

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Deathchant schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:36:
[...]
Het eindresultaat (mét logo) is dus een jpg met 4700x1930px:
[Afbeelding]
De bedoeling is dat ik eerst effe wacht totdat de displaycase binnen is en dan ga ik de boel toch nog eens opmeten en dan indien nodig mijn JPG aanpassen, en dan laat ik die afdrukken bij Profotonet.nl met Fuji lustre mat papier (ik heb geen A3 printer helaas).
Wanneer het klaar is laat ik het eindresultaat wel zien. Dan ben ik in ieder geval met 59 euro (en een paar euro voor de fotoafdruk) gewoon klaar, in plaats van 136 euro te betalen met importkosten enzo.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ziet er goed uit. Links Lego voor de man, rechts strandlakens en tassen voor de vrouw
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
:strip_exif()/f/image/HViUrT5GLO5BtjE8HdJgkG4Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
In other news:
Kwam deze tegen op Reddit, vond m wel toepasselijk:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u6jnvKKBgCVflLaBXnIlMqNH.jpg?f=user_large)
Nomen nescio
Combinatie van IKEA Besta kasten, IKEA lack planken, IKEA verlichting en fotoplankjes van Action. Pas een jaartje bezig maar collectie begint al aardige vormen aan te nemenMad-Matt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:14:
Maar wat hebben jullie?
:strip_exif()/f/image/w2sSbWJU8YeztISv5A8eO0I3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AJEdENMAo4aSXHg4QyTZgdQm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5biW7Jk76oYkGgAveVUcKLSw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XX0pLqSNJnlimCQfOHDQOHSx.jpg?f=fotoalbum_large)
Sora-shop werkt met inner dimensions, dus die 20x47 is de binnenkantBra-Jo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:27:
@Deathchant Je geeft voor je behuizing en voor je achtergrond dezelfde maten op, 47x20. Ik neem aan dat je 'm dan op de buitenkant plakt? Anders zou je van de achtergrond overal nog een paar mm af moeten halen, voor de dikte van het materiaal.
En anders idd een paar mm eraf snijden (van de achtergrond) is ook geen probleem. Maar daarom neem ik het zekere voor het onzekere en meet ik de boel eerst op voordat ik de achtergrond ga laten afdrukken.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Beetje mosterd na de maaltijd gezien je er volgens mij al behoorlijk veel werk in hebt gestopt, hulde trouwens, ziet er tof uit, misschien moet ik mijn Sonic setje ook nog eens een achtergrond geven...Deathchant schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:36:
[...]
Waar ik van baal:
- nergens in het filmpje heb ik een korte of lange boom gevonden die perfect matchte met de achtergrond van de bomen in het endlevel screenshot, om de lege ruimte rechts op te vullen...
- ik heb nergens zo'n powerup kistje (met de snelheidsschoentjes, super-sonic e.d.) kunnen vinden die goed matchte met de achtergrond.
Hoe dan ook, als Sonic-liefhebber ben ik wel eens op zoek gegaan naar volledige maps van de levels. Er zijn diverse sites waar ze getracht hebben een volledige map te maken, vaak wel met veel visuele zooi erin, immers een simpel printscreen van het lvl maken kan niet, geen idee hoe ze het wel hebben gedaan.
http://www.soniczone0.com/games/sonic1/greenhill/
https://info.sonicretro.org/Sonic_the_Hedgehog_(16-bit)/Maps <---- deze heeft volgens mij de plaatjes in de hoogste resolutie en ook zonder visuele meuk.
https://www.soniccenter.org/maps/sonic_1
Misschien heb je er nog wat aan, misschien maak ik het allemaal meer ingewikkeld dan nodig is
Maar vermelden kon geen kwaad dacht ik zo
Dat is geen uitstallen, dat is opslag. No offense, maar ik zou daar een dichte deur voor doen, ziet er beter uit.
Klopt, zit ook een dichte deur in. Ik heb inmiddels een aantal sets afgebroken, dus het is niet meer zo propvol.fishman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:40:
[...]
Dat is geen uitstallen, dat is opslag. No offense, maar ik zou daar een dichte deur voor doen, ziet er beter uit.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nee helemaal geen mosterd na de maaltijd; jij kon niet weten dat ik ermee bezig was hedavidov schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:09:
[...]
Beetje mosterd na de maaltijd gezien je er volgens mij al behoorlijk veel werk in hebt gestopt, hulde trouwens, ziet er tof uit, misschien moet ik mijn Sonic setje ook nog eens een achtergrond geven...
Hoe dan ook, als Sonic-liefhebber ben ik wel eens op zoek gegaan naar volledige maps van de levels. Er zijn diverse sites waar ze getracht hebben een volledige map te maken, vaak wel met veel visuele zooi erin, immers een simpel printscreen van het lvl maken kan niet, geen idee hoe ze het wel hebben gedaan.
http://www.soniczone0.com/games/sonic1/greenhill/
https://info.sonicretro.org/Sonic_the_Hedgehog_(16-bit)/Maps <---- deze heeft volgens mij de plaatjes in de hoogste resolutie en ook zonder visuele meuk.
https://www.soniccenter.org/maps/sonic_1
Misschien heb je er nog wat aan, misschien maak ik het allemaal meer ingewikkeld dan nodig is![]()
Maar vermelden kon geen kwaad dacht ik zo
EDIT: het schijnt te werken...Kep dus van die RAW map dat laatste bomenrijtje met paint eruit gehaald, toen in photoshop al het blauw weggehaald, en datgeen wat overbleef als aparte layer in mijn image gezet. Aangezien dat geknipte stukje dus klein was, heb ik moeten resizen naar de boompjes uit mijn image, en ik had verwacht dat het blurrier zou uitzien, maar het is eigenlijk zelfs wat scherper! Alle boompjes en grond vanaf de 2e gele bloem is met deze methode gedaan.
Ok, het is nu scherper, en feller, en de bloem is meer jaggety, maar dit is goed materiaal om mee te werken!

[ Voor 28% gewijzigd door Deathchant op 11-01-2023 19:31 ]
Rechtsboven heb je M. Verstappen op L. Hamilton te Monza nagebo(o)tst?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Hehe, alleen staat hier de zilveren auto op de blauwe.alesandro_46 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:49:
[...]
Rechtsboven heb je M. Verstappen op L. Hamilton te Monza nagebo(o)tst?
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 11-01-2023 19:57 ]
Geen stickers nee.meesje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:56:
Volgens mij lees ik er hier niet (vaak) over. Wat vinden jullie van de Star Wars diorama sets? Vorig jaar zijn er drie verschenen: Death Star Trench Run Diorama - 75329, Death Star Afvalpers diorama - 75339 en Jedi Training op Dagobah Diorama - 75330. Ik vind dit best leuke nostalgische sets. In het voorjaar 2023 komen er nog drie sets uit deze diorama serie op de markt. Als ik goed zie, bevatten deze sets geen stickers.
M'n zoontje heeft er 2, de Jedi training en de trench run.
Ik als SW fan vind ze zeker leuk.
Ik heb de oude SW diorama's nog, nieuw in doos, de 40333, 40362 en 40407.
Waren ooit GWP's.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik vind ze erg interessant, maar wel aan de dure kant. 80 euro voor een diorama vind ik te veel. Ze gaan er hier wel komen, maar pas bij een goede aanbieding.meesje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:56:
Volgens mij lees ik er hier niet (vaak) over. Wat vinden jullie van de Star Wars diorama sets? Vorig jaar zijn er drie verschenen: Death Star Trench Run Diorama - 75329, Death Star Afvalpers diorama - 75339 en Jedi Training op Dagobah Diorama - 75330. Ik vind dit best leuke nostalgische sets. In het voorjaar 2023 komen er nog drie sets uit deze diorama serie op de markt. Als ik goed zie, bevatten deze sets geen stickers.
Nomen nescio
Ik heb de Dagobah en vind hem absoluut de moeite waard. Zit veel details in, ik wil alleen nog iets van een lichtje hebben voor de hut/huis? van Yoda...meesje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:56:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hoi Bones,bones schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:58:
Beste mede AFOL, ik weet het nog niet 100% zeker maar ik ben van plan om mijn Lego hobby stop te zetten. Als kind zijnde was ik al groot Lego fan, maar mijn ouders hadden het niet breed, dus had bijna niks, en de sets die ik destijds wilde heb ik nooit kunnen kopen.
Sinds mijn 40e weer Lego gaan kopen voor mijzelf (doordat mijn kids het ook leuk vonden), en merk dat ik bijna alle sets die ik wil hebben, gewoon koop. Beetje door Fomo uit het verleden denk ik.
Echter kom ik door mijn werk en privé nauwelijks toe aan bouwen. Wellicht 1 set per maand, terwijl ik nog een backlog heb van iets van 21 sets. Heb echt duizenden euro's aan lego nog staan, en vind het eigenlijk wel zonde.
Ook al zou ik tijd hebben, ik heb geen ruimte om al die sets te stallen/displayen. Dus ik overweeg om geheel te stoppen met Lego, aangezien ik toch nog wat onrustig ben door al die sets die ik nog moet bouwen (soort van unfinished business).
Nu vroeg ik mij af, waar ik het beste mijn sets kan verkopen? Ik heb van alle gebruikte sets de dozen nog, en de nieuwe sets zijn soms vaak zelfs nog in de verzenddoos ongeopend.
Ik zoek het liefst een site waar andere Lego liefhebbers op zitten (en geen handelaren/scalpers), hoef geen winst te maken op de sets, maar kan er wellicht iemand anders er een plezier mee doen.
mijn eerste reactie is.......oooowwhh......als hij daar maar geen spijt van krijgt.
Ik ben hier een tijd geleden beland doordat ik wat Lego wilde bouwen ter ontspanning bij de behandeling van mijn depressie. Lego heeft echt goed geholpen, en ik ben weer helemaal OK
Punt is dat ik nu ook wat Lego heb, (paar 100 euro ipv 1000den) en ik heb ook overwogen ze van de hand te doen maar ik omdat ik het vanuit financieel oogpunt niet hoef te doen heb ik besloten het spul te houden.
Bij langdurig shitweer, een gebroken poot o.i.d. weet ik mijn PAXkast te vinden en de MOC's op Rebrickable
Moraal van het verhaal: Bezint eer ge begint verkoopt.
edit: ik zou dan ook zeker niet alles verkopen maar eerst beginnen bij de dozen waar je nu al van denkt, hhmm.....daar heb ik een beetje spijt van dat ik hem uberhaupt gekocht heb
[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 12-01-2023 08:49 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Bedankt voor je reactie (en de rest ook die hebben gereageerd). Ik heb behoorlijk wat dm's gehad over het overnemen van mijn Lego, en was al begonnen met een lijstje te maken. En begon toen weer te twijfelen. Ik moet er serieus nog even over nadenken. Voelt toch ook een beetje alsof ik een jeugd droom laat gaan.Fraggert schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:34:
[...]
Hoi Bones,
mijn eerste reactie is.......oooowwhh......als hij daar maar geen spijt van krijgt.
Ik ben hier een tijd geleden beland doordat ik wat Lego wilde bouwen ter ontspanning bij de behandeling van mijn depressie. Lego heeft echt goed geholpen, en ik ben weer helemaal OK![]()
Punt is dat ik nu ook wat Lego heb, (paar 100 euro ipv 1000den) en ik heb ook overwogen ze van de hand te doen maar ik omdat ik het vanuit financieel oogpunt niet hoef te doen heb ik besloten het spul te houden.
Bij langdurig shitweer, een gebroken poot o.i.d. weet ik mijn PAXkast te vinden en de MOC's op Rebrickable![]()
Moraal van het verhaal: Bezint eer ge begint verkoopt.
edit: ik zou dan ook zeker niet alles verkopen maar eerst beginnen bij de dozen waar je nu al van denkt, hhmm.....daar heb ik een beetje spijt van dat ik hem uberhaupt gekocht heb
Als ik toch besluit alles te verkopen zal ik het als eerste hier in V&A zetten voordat het marktplaats op gaat.
Graag gedaan, ik wilde je behoeden voor een overhaaste beslissing waar je echt spijt van kan krijgen.bones schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:24:
[...]
Bedankt voor je reactie (en de rest ook die hebben gereageerd). Ik heb behoorlijk wat dm's gehad over het overnemen van mijn Lego, en was al begonnen een met een lijstje te maken. En begon toen weer te twijfelen. Ik moet er serieus nog even over nadenken. Voelt toch ook een beetje alsof ik een jeugd droom laat gaan.
Als ik toch besluit alles te verkopen zal ik het als eerste hier in V&A zetten voordat het marktplaats op gaat.
Zeker de sets die nog niet gebouwd zijn (laat staan uitgepakt) kun je rustig zonder enorme afschrijving op de plank laten staan.
Mocht je besluiten te verkopen dan heb ik in elk geval hier gezien dat het onderling leuk gaat. Mijn eerste set, de Liebherr 9800, heb ik hier ook overgenomen voor heel fatsoenlijk geld.
Mocht ik tot verkoop overgaan dan zet ik ook als eerste alles neer.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
kleine tip voor die steentjes. Kun je de boom naar harte lust omstotenAiqo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]
Mijn lego Bonsai boompje omgestoten, duurde wel even voordat ik de 200 losse 1x1 steentjes teruggevonden had. Tenminste, ga er vanuit dat het ze allemaal zijn want heb ze niet geteld
Wat dat betreft de perfecte set om om te stoten
[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 12-01-2023 11:16 ]
Steentjes kopen via Bricklink of Brickowl. Als de MOC op Rebrickable staat kun je voor de aankoop van de steentjes doorklikken naar een van deze twee sites en alle steentjes die je moet hebben kun je daar in een wanted list zetten. Vervolgens kun je ze met een klik aanschaffen.Notlupus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:11:
Iemand ervaring met het aanschaffen van complete MOCs? Ik zou graag de Sisyphus Automata van JK Brickworks kopen, wel om zelf te bouwen maar dat ik niet elke markt af hoef em de stukjes bij elkaar te kopen. Ik zie hem bijvoorbeeld staat op mochub, mocfactory, rebrickable en zelfs op ebay of aliexpress voor prijzen die ver uit elkaar liggen. Iemand een aanrader voor een site die bekend en betrouwbaar is? Het zou de eerste keer zijn dat ik een Lego product koop wat niet een doos direct uit de winkel of van de Lego webshop is.
mochub en mocfactory betalen de designer en gebruiken echte Lego steentjes en zijn dus duur. Op ebay en ali tref jhe vrijwel alleen nep-Lego aan waarbij de fabrikanten de ontwerpen gewoon van Rebrickable jatten en de sets uitbrengen. Mocht je die route op gaan, zie Het kleine 'Bouwsteentjes' topic , De kwaliteit van de bricks van die ali sets kun je daar bespreken. Zorg er dan wel voor dat je zelf het ontwerp van de designer koopt op rebrickable (dat doe ik altijd als ik ze kan vinden).Notlupus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:11:
Iemand ervaring met het aanschaffen van complete MOCs? Ik zou graag de Sisyphus Automata van JK Brickworks kopen, wel om zelf te bouwen maar dat ik niet elke markt af hoef em de stukjes bij elkaar te kopen. Ik zie hem bijvoorbeeld staat op mochub, mocfactory, rebrickable en zelfs op ebay of aliexpress voor prijzen die ver uit elkaar liggen. Iemand een aanrader voor een site die bekend en betrouwbaar is? Het zou de eerste keer zijn dat ik een Lego product koop wat niet een doos direct uit de winkel of van de Lego webshop is.
Rebrickable heft alleen het ontwerp, zij verkopen geen steentjes, mochub en mocfactory ken ik zelf niet. Wat je kan doen, is via rebrickable de lijst met bouwsteentjes exporteren, en deze importeren in Bricklink, en die laten zoeken naar de shops naar gelang jouw criteria.Notlupus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:11:
Via Ali, en mogelijk ook ebay, heb je grote kans dat het ontwerp gestolen/geleend is, maar dat het totaal met de stentjes wel een stuk goedkoper is. De kwaliteit van de steentjes is dan wel hit or mis. Kan heel goed zijn, kan ook heel wat minder zijn.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Webgnome schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:15:
[...]
kleine tip voor die steentjes. Kun je de boom naar harte lust omstoten
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O0b4cIY83tA0Scr5nRl3gjRz.jpg?f=user_large)
Gewoon ergens neerzetten dat je hem niet makkelijk kunt omstoten...Webgnome schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:15:
[...]
kleine tip voor die steentjes. Kun je de boom naar harte lust omstoten
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Toch jammer, had ze allemaal graag in 1x willen kopen.
Het is toch ook eigenlijk van de zotte dat mensen maar gaan voelen omdat ze een specifieke minifig willen hebben? Het is random welke je krijgt, dat is het hele concept van een dicht zakje waar je niet in kan kijken... het feit dat 'de meest populaire' al weg zijn houdt in dat je die dus niet kan krijgen als je daar een random zakje koopt. Zou het wel netjes vinden als ze bij LEGO wel een 'koop de hele set' knop hadden zodat je alles in 1x hebt i.p.v. dat je kans hebt op duplicaten als je meerdere besteld... maar dat haalt de hele randomheid er ook weer vanaf natuurlijk.dr86 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:54:
Bij de legostore in leidschendam waren alle populaire minifigs (oa black falcon en bruine space) vanaf het begin al uitverkocht.
Dat probleem met het voelen van zakjes wordt opgelost vanaf september, al zal het niet zijn op de manier waarop de verzamelaars het wensen: LEGO Collectible Minifigures packaging is changing from bags to boxes in 2023RubjeMazter schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:18:
[...]
Het is toch ook eigenlijk van de zotte dat mensen maar gaan voelen omdat ze een specifieke minifig willen hebben?
De auteur claimed dat hij de info van Lego zelf heeft gekregen, ik kan dat natuurlijk bevestigen noch ontkennen.
De concept foto en meer info staan in het artikel.I was privileged enough to sit in a small, closed group interview with the following members from the LEGO Minifigures and Packaging team, and got to hear first hand from Rose Shulman (Sustainable Packaging Manager), Myra Lind (Marketing Manager, LEGO Minifigures) and Lukas Brza (Packaging Specialist) on these changes, and more importantly, the context behind it. They have also graciously shared some concept ideas and photos.
*edit* voor mensen die komende maanden nog aankopen plannen van grotere (oudere) sets:
Every LEGO Icons set retiring in 2023 and beyond – January update
*edit2* pakjesdag vandaag
![]() |
[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 12-01-2023 16:37 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ze liggen achter in het magazijn allemaal gesorteerd klaar, dus je kan normaliter een hele set in 1x compleet kopen.RubjeMazter schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:18:
[...]
Het is toch ook eigenlijk van de zotte dat mensen maar gaan voelen omdat ze een specifieke minifig willen hebben? Het is random welke je krijgt, dat is het hele concept van een dicht zakje waar je niet in kan kijken... het feit dat 'de meest populaire' al weg zijn houdt in dat je die dus niet kan krijgen als je daar een random zakje koopt. Zou het wel netjes vinden als ze bij LEGO wel een 'koop de hele set' knop hadden zodat je alles in 1x hebt i.p.v. dat je kans hebt op duplicaten als je meerdere besteld... maar dat haalt de hele randomheid er ook weer vanaf natuurlijk.
Maar nu zijn de populaire allen al vergeven, niet netjes dat dit binnen 2 weken al weggegeven is.
Was ook voorlopig geen kans op aanvulling omdat er nog genoeg voorraad van de rest lag.
Snap ik an sich wel, maar alleen voor mensen die de hele set willen.dr86 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:57:
[...]
Ze liggen achter in het magazijn allemaal gesorteerd klaar, dus je kan normaliter een hele set in 1x compleet kopen.
Daarom, ik vond die minifigures vroeger heel leuk maar ze zijn me toch te duur dat ik ze niet meer haal, dus eigenlijk moet ik gewoon niks meer zeggen hieroverMaar nu zijn de populaire allen al vergeven, niet netjes dat dit binnen 2 weken al weggegeven is.
Was ook voorlopig geen kans op aanvulling omdat er nog genoeg voorraad van de rest lag.
Release: februari 2023
Prijs: 180 euro
:strip_exif()/f/image/Ahlq3Fe2eaOTBRBxDVgAH6Fu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 12-01-2023 19:52 ]
https://www.lego.com/en-g...r-and-design-stores-41732
Is dat gewoon stiekum een modular?
/f/image/IXnPQ3iWk0OTrM3PeprYOULa.png?f=fotoalbum_large)
https://www.lego.com/en-g...nternational-school-41731
Is lego nu al zo woke dat na verschillende rassen friends er nu ook mensen met een handicap/afwijking bij moeten?
:fill(white):strip_exif()/f/image/ccYwDjGCkLRBPKKjnxGvBiDw.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 12-01-2023 19:11 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Oeh, ziet er goed uit. Ze lijken ook dicht bij het originele idee te zijn geblevenmeesje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:08:
De volgende Ideas set. Ziet er leuk uit. Nu nog de prijs afwachten.
[Afbeelding]
Die is erg sfeervol. Gaat er meteen komen!meesje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:08:
[Afbeelding]
Net zo leuke vibe als de boomhut.
Nog even verder gezocht.D. Ninjai schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:36:
[...]
Die is erg sfeervol. Gaat er meteen komen!
Net zo leuke vibe als de boomhut.
Niet alles wat probeert wat diverser te zijn en een keer iemand met handicap weer te geven staat gelijk aan woke fascisme.ToolkiT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:11:
We kregen gister de nieuwe lego folder binnen en een aantal dingen vielen me op:
[Afbeelding]
Is lego nu al zo woke dat na verschillende rassen friends er nu ook mensen met een handicap/afwijking bij moeten?
[Afbeelding]
Stel je die vraag ook zo als je real life gehandicapten tegen komt?
Niemand heeft lego hier gedwongen oid, niks mis mee.
Door jouw opmerking ben ik de eerder geplaatste opmerking gaan lezen. Verschillende rassen Friends…. Ik zie gewoon een gekleurd poppetje.Ond schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:48:
[...]
Niet alles wat probeert wat diverser te zijn en een keer iemand met handicap weer te geven staat gelijk aan woke fascisme.
Gaaf hoe ze het fundament (die grijze laag van 2 hoog) hebben gemaakt van (Thor) hamersmeesje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:08:
[Afbeelding]

Gave set, zeker, maar 180 euro...
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Prijs vind ik ook best flink. Komt overeen met de Middeleeuwse Smids. Maar ja, we weten allemaal dat die met 150 begon… Ik wacht wel op een leuke aanbieding bij de Intertoys of zo. Nu ben ik opeens weer naar de boomhut aan het kijken.QuattroNL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:59:
[...]
Gaaf hoe ze het fundament (die grijze laag van 2 hoog) hebben gemaakt van (Thor) hamers![]()
Gave set, zeker, maar 180 euro...
[URL="https://tweakers.net/i/hiDRGx-MX2JTUlSD1mXsFsT15CU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hl0z2DLKJkWU8Q2sD12AVqdi.jpg?f=user_large",,"1"]
:strip_exif()/f/image/Hl0z2DLKJkWU8Q2sD12AVqdi.jpg?f=fotoalbum_large)
Zohe! Beetje lange tenen?Ond schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:48:
[...]
Niet alles wat probeert wat diverser te zijn en een keer iemand met handicap weer te geven staat gelijk aan woke fascisme.
Waar zeg ik dat woke slecht is, laat staan fascistisch??
Je reactie zegt meer over jou dan over mij vrees ik ..
Het valt me alleen op dat lego Friends telkens worker/meer PC aan het worden is ....
En IRL kan ik een heel goed open gesprek voeren met mijn vriendin met been amputatie...
Ik zal haar eens vragen wat zij er van vind...
Dat vonden mijn dochters en ik ook, maar toen de originele friends crew vervangen werd door een meer diverse club vonden we dat wat onnodig eerlijk gezegd..meesje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:59:
[...]
Door jouw opmerking ben ik de eerder geplaatste opmerking gaan lezen. Verschillende rassen Friends…. Ik zie gewoon een gekleurd poppetje.
Er zat al een goede diversiteit in IMHO, maar soms schiet men wat door met goede bedoelingen...
En bij dit poppetje was mijn eerste ingeving dat er wat fout was gegaan bij de productie...
Nogmaals ik heb er geen problemen mee, maar het viel me wel op...
Vroeger had je gewoon allemaal gele hoofdjes, mooi simpel geen enkele ras associatie, en kreeg je vanzelf een gehandicapte als er een hand uit de minifig viel
Ik zeg dat ik dat zelf fascisme vind, maar een poppetje zonder arm niet woke vind evenmin als een poppetje met kleur. En ineens komt dit, right…ToolkiT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:22:
[...]
Zohe! Beetje lange tenen?
Waar zeg ik dat woke slecht is, laat staan fascistisch??
Je reactie zegt meer over jou dan over mij vrees ik ..
Het valt me alleen op dat lego Friends telkens worker/meer PC aan het worden is ....
En IRL kan ik een heel goed open gesprek voeren met mijn vriendin met been amputatie...
Ik zal haar eens vragen wat zij er van vind...

Ik heb via-via wat papieren gekregen van 3 sets uit (ik schat) de jaren '70. Sommige redelijk verkreukeld, de derde nog in redelijke conditie.
Het gaat mij niet om het geld, ik zou het gewoon zonde vinden om weg te gooien als ik er iemand blij mee kan maken.
Deze post is dus ook niet bedoeld om ze te verkopen, maar vooral om te vragen of daar in het algemeen interesse voor is en waar ik het dan het beste neer kan zetten. Op tweakers in de V&A of MP of elders?
Alvast bedankt.
Ond schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:32:
[...]
Ik zeg dat ik dat zelf fascisme vind, maar een poppetje zonder arm niet woke vind evenmin als een poppetje met kleur. En ineens komt dit, right…
Gerucht, maar waar rook is, is…🤞🏻
[ Voor 7% gewijzigd door Timx2 op 12-01-2023 21:55 ]
Bijgaand een speed build video ervan:
www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike
Hier begint het een beetje vorm te krijgen.

En hier wordt al echt zichtbaar wat het moet worden.

Ik heb deze Batmobile gekocht voor en deze MOC, en de aangepaste versie van de Batmobile.
Hij gaat bij mij dus van Batmobile terug naar muscle car, en weer heen naar de Batmobile.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
In de Jazzclub modular zit toch ook een minifig met een hoortoestel print op zijn hoofd?ToolkiT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:11:
[Afbeelding]
Ah, die kende ik nog niet .zonoskar schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:10:
[...]
In de Jazzclub modular zit toch ook een minifig met een hoortoestel print op zijn hoofd?
Maar dat is alleen een print neem ik aan?
Om beetje on-topic te blijven, na opruimen van de kerstsetjes moest de ontstane ruimte weer gevuld worden. Bij doorzoeken van de boekjes wat nostalgisch geworden en begonnen aan mijn eerste set die mij uit mijn dark ages heeft gehaald.
:strip_exif()/f/image/fdS536WCj9xE7IsALg8utszS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem zelf niet, en nooit gebouwd, maar ik moet direct aan deze set denken:Holzschuh schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:52:
Om beetje on-topic te blijven, na opruimen van de kerstsetjes moest de ontstane ruimte weer gevuld worden. Bij doorzoeken van de boekjes wat nostalgisch geworden en begonnen aan mijn eerste set die mij uit mijn dark ages heeft gehaald.

Correct?
Lijkt wel een beetje op een witte bubbel waar je in zit, want de wereldbevolking en huidskleur is wel wat anders verdeeld:Secsytime schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:40:
Vind het ook een beetje vreemd. Ondertussen hebben we meer gekleurde Duplo poppetjes dan ongekleurde.. voelt een beetje geforceerd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nwGzLX37VLA3FSOmnwggWO2Y.jpg?f=user_large)
Nou is de rijkdom niet zo eerlijk verdeeld, dus ik weet niet hoe bereikbaar Lego is voor een groot gedeelte van de wereldbevolking.
Realiteit is gewoon dat Lego niet alleen maar sets ontwerpt voor witte Nederlandse gezinnetjes
Ik zit absoluut in een witte bubbel (wonen in het noorden). Dat maakt het extra vreemd om grotendeels gekleurde Duplos te hebbenfishman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:55:
[...]
Lijkt wel een beetje op een witte bubbel waar je in zit, want de wereldbevolking en huidskleur is wel wat anders verdeeld:
[Afbeelding]
Nou is de rijkdom niet zo eerlijk verdeeld, dus ik weet niet hoe bereikbaar Lego is voor een groot gedeelte van de wereldbevolking.
Realiteit is gewoon dat Lego niet alleen maar sets ontwerpt voor witte Nederlandse gezinnetjes
Die set ziet er mooi uit! Het lijkt wel een beetje alsof de achterkant open is: door de opening in de deur zie je de groene achtergrond. Dat zou wel een beetje jammer zijn, vind ik..meesje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:08:
[Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Zoals eerder al eens aangehaald past hij mooi bij de boomhut en zo zou ik hem ook wel bij ons op het dressoir neer willen zetten maar hij is wel prijzig inderdaad.meesje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:08:
[Afbeelding]
Yes, exact die. ~15 jaar geleden gekregen van mijn wederhelft. Heeft ze later nog wel eens spijt van gehadHaay schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:13:
[...]
Ik heb hem zelf niet, en nooit gebouwd, maar ik moet direct aan deze set denken:
[Afbeelding]
Correct?
Merk dat die me nog echt doet denken aan Lego uit mijn jeugd; '85-'95, met gemak 10-20 blokjes per bouwstap verwerken en geen gekke oriëntatiekleuren.
Zorgt er wel voor dat het wat toegankeler en speelbaarder wordt aan de achterkant, of je moet een openklap-systeem erin verwerken.Jakkus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:09:
[...]
Die set ziet er mooi uit! Het lijkt wel een beetje alsof de achterkant open is: door de opening in de deur zie je de groene achtergrond. Dat zou wel een beetje jammer zijn, vind ik..
Ja zoals de oude viswinkel maar dat lijkt me best lastig met deze vorm. Maar ben ook niet zo creatief dus misschien kan het wel eenvoudigBlik1984 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:34:
[...]
Zorgt er wel voor dat het wat toegankeler en speelbaarder wordt aan de achterkant, of je moet een openklap-systeem erin verwerken.
[ Voor 131% gewijzigd door Morpheus2003 op 13-01-2023 10:13 ]
Ik denk dat inderdaad de achterkant open is. Dat heeft de originele inzending ook.Jakkus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:09:
[...]
Die set ziet er mooi uit! Het lijkt wel een beetje alsof de achterkant open is: door de opening in de deur zie je de groene achtergrond. Dat zou wel een beetje jammer zijn, vind ik..
https://ideas.lego.com/pr...83-46fd-b0d4-8ee079318afc
Maar ik denk wel dat hij er gaat komenla_fusion schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:22:
[...]
Zoals eerder al eens aangehaald past hij mooi bij de boomhut en zo zou ik hem ook wel bij ons op het dressoir neer willen zetten maar hij is wel prijzig inderdaad.
scintillating
Haha, goed punt! Dat wist ik nietmeesje schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:17:
[...]
Ik denk dat inderdaad de achterkant open is. Dat heeft de originele inzending ook.
https://ideas.lego.com/pr...83-46fd-b0d4-8ee079318afc
Toch hou ik zelf wel het meest van afgesloten gebouwen. Maar goed, met Lego valt veel te tweaken
Ik vind de bomen trouwens echt mooi!
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 13-01-2023 10:59 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dit is het tegenovergestelde... zullen we het anders bij LEGO laten en deze discussie in DM's voeren o.i.d.? Bij voorbaat dank!Mog schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:03:
[...]
Hele rare opmerking ditAlle mensen behoren tot hetzelfde ras. Er bestaan binnen homo sapiens geen verschillende rassen. En wat is er precies "woke" aan om verschillende mensen te representeren? Het juist mooi dat we een diversiteit aan Lego poppetjes hebben/krijgen.
Sorry voor mijn bewoording maar WTF is daar mis mee? Maar inderdaad.. laat ook maar.ToolkiT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:11:
We kregen gister de nieuwe lego folder binnen en een aantal dingen vielen me op:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En als je je bedenkt dat in de donkere plekken de volkingsdichtheid vrij hoog is (met name in India) dan zullen er vast veeeel meer gekleurde mensen in de wereld zijn dan blanken..fishman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:55:
[...]
Lijkt wel een beetje op een witte bubbel waar je in zit, want de wereldbevolking en huidskleur is wel wat anders verdeeld:
[Afbeelding]
Maar dit is wel een ding ik denk dan verreweg het grootste deel van de lego kopers blank is..fishman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:55:
Bij Friends had je van begin af aan al een mooi divers groepje IMHO en dat is een positief iets, maar ik deel wel het gevoel dat ze het risico doorlopen om door te schieten.. waar stop je?
Wat dat betreft zijn minifig eigenlijk veel beter en democratischer.. alle proppetjes zijn gelijk en in een kleur waar niemand zich mee identificeerd..
Nogmaal ik ben voorstander van diversiteit etc, maar dit ding viel me gewoon op en riep de vraag op, hoe woke nodig is.. en wanneer het kunstmatig word..
Idd mischien wel een goed idee om deze sub-discussie af te splitsen..RubjeMazter schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:05:
[...]
Dit is het tegenovergestelde... zullen we het anders bij LEGO laten en deze discussie in DM's voeren o.i.d.? Bij voorbaat dank!
Modjes?
Bricklink is zeker betrouwbaar, maar Marktplaats staat er ook echt vol mee.Mog schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:18:
[Afbeelding]
Blacktron is by far mijn favoriete thema uit mijn kindertijd. Ik zou heel graag deze GWP willen hebben, maar €190 uitgeven op Lego.com gaat me te ver. Iemand tips om deze nieuw ergens anders te kopen? Is Bricklink betrouwbaar?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Van mij mogen ze alle minifighead weer terug naar de jaren '80 classic doen.ToolkiT schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:06:
[...]
En als je je bedenkt dat in de donkere plekken de volkingsdichtheid vrij hoog is (met name in India) dan zullen er vast veeeel meer gekleurde mensen in de wereld zijn dan blanken..
[...]
Maar dit is wel een ding ik denk dan verreweg het grootste deel van de lego kopers blank is..
Bij Friends had je van begin af aan al een mooi divers groepje IMHO en dat is een positief iets, maar ik deel wel het gevoel dat ze het risico doorlopen om door te schieten.. waar stop je?
Wat dat betreft zijn minifig eigenlijk veel beter en democratischer.. alle proppetjes zijn gelijk en in een kleur waar niemand zich mee identificeerd..
Nogmaal ik ben voorstander van diversiteit etc, maar dit ding viel me gewoon op en riep de vraag op, hoe woke nodig is.. en wanneer het kunstmatig word..
Toen was er geen diversiteit om over te discusiëren, en voelde niemand zich achtergesteld, want alle minifigs hadden hetzelfde gezicht. Ook geen discussie over de kleur of iets dergelijks.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uEJDtI6PxoXw4BxaFvrxdyBG.jpg?f=user_large)
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
genoeg aanbod op Marktplaats zoals iedereen zegt en ik heb hem vorige week gewoon voor 30 euro van iemand gekocht.Mog schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:18:
[Afbeelding]
Blacktron is by far mijn favoriete thema uit mijn kindertijd. Ik zou heel graag deze GWP willen hebben, maar €190 uitgeven op Lego.com gaat me te ver. Iemand tips om deze nieuw ergens anders te kopen? Is Bricklink betrouwbaar?
Juist dat mensen uit hun panty lijken te scheuren als er eenmagic_nl schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:31:
[...]
Van mij mogen ze alle minifighead weer terug naar de jaren '80 classic doen.
Toen was er geen diversiteit om over te discusiëren, en voelde niemand zich achtergesteld, want alle minifigs hadden hetzelfde gezicht. Ook geen discussie over de kleur of iets dergelijks.
[Afbeelding]
Ik heb hem inmiddels ook gekocht. Wel voor €35, maar dat overleef ik.Prosac schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:34:
[...]
genoeg aanbod op Marktplaats zoals iedereen zegt en ik heb hem vorige week gewoon voor 30 euro van iemand gekocht.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hoezo "Done!"?
https://rebrickable.com/s...osaur-fossils/#alt_builds
Maar mooie set. Een van m'n beste spontane LEGO aankopen. De T-rex is wel veruit m'n favoriet van de drie, maar dan nog een hele geslaagde set over de hele linie.
[ Voor 34% gewijzigd door Gim op 13-01-2023 14:04 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked