Vanwaar de vraag naar de afmetingen van de doos waarin het pakket is verzonden? Gezien je de set al gebouwd hebt.basvanderploeg schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:33:
Inmiddels staat de Jazzclub hier ook. Inclusief interactieve verlichting.![]()
[Afbeelding]
Een Flower-Power walkerSchildje schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:08:
Nadat ik de vogel weer uit elkaar had gehaald wilde ik toch nog eens proberen om nog iets anders met set 31128 te bouwen, uiteindelijk kwam ik op een AT-ST Walker
Ook hier weer gratis instructies beschikbaar voor de liefhebber:
https://rebrickable.com/m...dly-at-st-walker/#details
[Afbeelding]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik heb de doos gebruikt om een Marktplaats verkoop in te verzenden. En ik ontving een bericht van PostNL dat het pakket 2cm te groot zou zijn voor het verzendlabel dat ik had gekocht.L23 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:56:
[...]
Vanwaar de vraag naar de afmetingen van de doos waarin het pakket is verzonden? Gezien je de set al gebouwd hebt.
Dus ik wil graag controleren of dat echt zo is. 😛
Je hebt deze set toch niet als brievenbus post gefrankeerd?basvanderploeg schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:30:
[...]
Ik heb de doos gebruikt om een Marktplaats verkoop in te verzenden. En ik ontving een bericht van PostNL dat het pakket 2cm te groot zou zijn voor het verzendlabel dat ik had gekocht.
Dat is wel raar. Die omdoos voor lego modulairs, die gebruik ik ook voor versturen. Nooit problemen mee gehad.
Deze dag heb ik optimus prime in elkaar gezet. Alleen ik merk dat bij het switchen van vrachtauto en robot zeer fragiel gaat. Vooral bij de draaischijf zit hij erg losjes. Zijn er mensen die daar ook last van hebben? Eventuele tips om het wat vaster te zetten zijn welkom.
Heeft iemand hier eigk de The Office set? Hoe is die? Ik ben groot fan maar ik weet nog steeds niet of ik t 100 eu waard vind.
This is the Way.
Ik heb de set, direct gekocht toen ie uitkwam. En hij zit nog steeds in de doos. Te wachten totdat ie gebouwd wordt...
Ik kijk soms wel eens naar de doos, maar moet eerst plek hebben in huis
Ik kijk soms wel eens naar de doos, maar moet eerst plek hebben in huis
Nou de 42096 is ook al een tijdje af.LuPo schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:31:
Sinds kort weer begonnen met Lego.
Als eerste de 42141 gemaakt. Erg ontspannend en gaaf om de auto op te bouwen.
[Afbeelding]
Ik ben nu begonnen aan de 42096 Porsche 911 RSR. Die gaat er uit dacht ik.
Ik heb de 42083 Bugatti Chiron ook gekocht, omdat die er binnenkort uit gaat. Leuk deze nieuwe hobby![]()
Nu nog een display kast kopen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R5rgEwU5vdyyTXaZlYNVL0l7.jpg?f=user_large)
Ik heb wel de moc toegepast m.b.t. de verlaging. Hij staat anders veel te hoog op z'n poten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5625H5szitkDi57yfRbc6mjX.jpg?f=user_large)
En gisteren bij Ikea een display kastje gekocht
Next up: 10265 Ford Mustang
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Doos is bij mij 70,5 x 51 x 34. Is dus niet een omdoos maar gewone verzenddoos, waar ook GWP's in zaten.basvanderploeg schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:52:
Is er hier iemand die deze week de Jazzclub heeft ontvangen uit de online LEGO Store?
Ik ben op zoek naar de afmetingen van de doos waarin het pakket is verzonden. (Dus niet de afmetingen van de doos van de set zelf.)
Zou iemand deze kunnen opmeten?
Ja helaas is dat het geval. Zelf ook al vaker gehad. Als je via DHL dezelfde doos verstuurt, dan heb je dit probleem niet.basvanderploeg schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:30:
[...]
Ik heb de doos gebruikt om een Marktplaats verkoop in te verzenden. En ik ontving een bericht van PostNL dat het pakket 2cm te groot zou zijn voor het verzendlabel dat ik had gekocht.
Hij is inderdaad redelijk fragiel voor een officiele lego set, maar dat komt vanwege die transformeer gimmick. Ik denk niet dat je het veel beter gaat krijgen. Het is dan ook geen play-set.Nimflix schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:06:
Deze dag heb ik optimus prime in elkaar gezet. Alleen ik merk dat bij het switchen van vrachtauto en robot zeer fragiel gaat. Vooral bij de draaischijf zit hij erg losjes. Zijn er mensen die daar ook last van hebben? Eventuele tips om het wat vaster te zetten zijn welkom.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Bij DHL mag het pakket max. 80x50x35 zijn (voor 4,95)Baumans schreef op zondag 8 januari 2023 @ 07:28:
[...]Ja helaas is dat het geval. Zelf ook al vaker gehad. Als je via DHL dezelfde doos verstuurt, dan heb je dit probleem niet.
Via PostNL mag het pakket max. 100x50x50 zijn (voor 6,95) of 176x78x58 (voor 13,20).
Zo kreeg ik laatst van PostNL een naheffing omdat mijn verzonden pakket net 2cm te breed was.
Idd wel iets om op te letten.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik heb deze 2weken geleden inelkaar gezet. Ik vind het echt een gave Porsche!!LuPo schreef op zondag 8 januari 2023 @ 05:39:
[...]
Nou de 42096 is ook al een tijdje af.
[Afbeelding]
Ik heb wel de moc toegepast m.b.t. de verlaging. Hij staat anders veel te hoog op z'n poten.
[Afbeelding]
En gisteren bij Ikea een display kastje gekochthttps://www.ikea.com/nl/n...ekast-antraciet-50450137/
Next up: 10265 Ford Mustang
Wat was de fout in de handleiding? Ik heb hem een tijd geleden ook gebouwd maar herinner me geen fout.Yonix schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:38:
Gistermiddag naar 'Naturalis' geweest, waar ik mij bedacht dat ik deze set (21320) nog op zolder had liggen. Leuk voor de zondagmorgen!
[Afbeelding]
Helaas wel een fout in de handleiding én een missend stukje, maar dat hebben we kunnen herstellen.
Over lego verlichting gesproken : deze vond ik nog in den ouden doosch. De kabeltjes heb ik ook nog gevonden
Het lampje kun je verwisselen via de onderkant en is volgens mij zo'n type dat je ook in deurbellen ziet (soort glaszekering).
:strip_exif()/f/image/lM7ic3y86W5hQ1LYERvJcdau.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door WVL_KsZeN op 08-01-2023 12:24 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Nieuw jaar, nieuwe Lego om te bouwen.
Met de verkoop van de Republic Gunship (te lomp, paste niet echt bij de rest) nu begonnen met de Razor Crest. Daar zie je toch wel dat Lego er werk van kan maken. De grote doos is verdeeld in 2 kleinere die voorzien zijn met foto’s uit de serie. Ik gebruik ze maar als achtergrond van de foto’s tijdens het bouwen
Mezelf Ff een stop gegeven voor ik vandaag de hele eerste doos afbouw
Met de verkoop van de Republic Gunship (te lomp, paste niet echt bij de rest) nu begonnen met de Razor Crest. Daar zie je toch wel dat Lego er werk van kan maken. De grote doos is verdeeld in 2 kleinere die voorzien zijn met foto’s uit de serie. Ik gebruik ze maar als achtergrond van de foto’s tijdens het bouwen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Bleek uiteindelijk mijn fout te zijn, had een gladde 4x1 over waarvan ik dacht dat die boven het staartbeen moest. Bleek niet zo te zijn.Gim schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:03:
[...]
Wat was de fout in de handleiding? Ik heb hem een tijd geleden ook gebouwd maar herinner me geen fout.
Baal wel van de gouden stut die ik mis in het staartbeen, heb die kunnen vervangen door een witte - die ik nog over had.
Waarom niet even bij Lego melden en het missende onderdeel alsnog ontvangen?Yonix schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:38:
[...]
Bleek uiteindelijk mijn fout te zijn, had een gladde 4x1 nodig waarvan ik dacht dat die boven het staartbeen moest. Bleek niet zo te zijn.
Baal wel van de gouden stut die ik mis in het staartbeen, heb die kunnen vervangen door een witte - die ik nog over had.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Vind ik de moeite niet waard. Gaat ook best wat tijd en energie zitten in het verzenden van dat ene stukje Lego, niet echt milieuvriendelijk._Dune_ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:40:
[...]
Waarom niet even bij Lego melden en het missende onderdeel alsnog ontvangen?
Ik kijk op een later moment nog wel eens op zolder of ik ergens nog een gouden stut heb liggen.
Dit ken ik niet, als ik Google vind ik niks.. woon in het noorden.la_fusion schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:26:
[...]
Geen idee waar je woont maar in het verleden vaker succesvol bij van Cranenbroek nieuwe sets voor een goedkope prijs kunnen vinden. Dit gaat dan met name over de Speed Champions.
Meest waarschijnlijk is dat je iets omgewisseld hebt. Er zou sowieso een stut extra zijn
Als je nog even doorbouwt kan je deze toffe MOC wellicht namaken.. ;)Yonix schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:38:
Gistermiddag naar 'Naturalis' geweest, waar ik mij bedacht dat ik deze set (21320) nog op zolder had liggen. Leuk voor de zondagmorgen!
[Afbeelding]
Helaas wel een fout in de handleiding én een missend stukje, maar dat hebben we kunnen herstellen.

Dit ken ik niet, als ik Google vind ik niks.. woon in het noorden.
[/quote]
Cranenbroek zit in het zuiden, o.a. in Dongen.
[/quote]
Cranenbroek zit in het zuiden, o.a. in Dongen.
Zou me niet verbazen, jij komt vaker verrassingen op je zolder tegen.Yonix schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:46:
Ik kijk op een later moment nog wel eens op zolder of ik ergens nog een gouden stut heb liggen.
Fantastisch ding! Ik vind hem alleen zo groot en het is ook een kostbare set natuurlijk. Wie weet val ik er toch voor bij een aanbieding.🙂SunnieNL schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:10:
Nieuw jaar, nieuwe Lego om te bouwen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Beetje een crosspost van de huiskamer....
Mijn kerstcadeautje staat (iets meer dan 3 uurtjes over gedaan, wel lekker rustig aan):
:strip_exif()/f/image/t67qMowWyHXYqietVtzH4nNs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Zd4TppsTBLMH5bABiiOBrXV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C84E2ARNYvpipRd1nptKBuBk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tWGK4yqHzKWdOKqH2UeDT5yO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8K6pRd0OPRsBO2vkgyAG6xZV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil ze graag displayen, maar dan niet in een kast (geen plaats), maar aan de muur. Ik heb een mooie display gevonden, maar damn, 68 euro en 25 euro verzending, exclusief importeren:
/f/image/T0I43v5JlwI5KltgIiEmrhZV.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.wickedbrick.c...hog-green-hill-zone-21331
Dus dat gaat em niet worden
Maar wat anders voor verzinnen dan.
Maar goed, ik ben gister in Aken geweest en heb daar het volgende gekocht (goedkoper dan dat ik ze tot nu toe heb gezien:
:strip_exif()/f/image/sxFtmkvCI6CUSS8SVOoMOwS3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rAsRiBCM0Gcs46vdmGkniyN4.jpg?f=fotoalbum_large)
Met bowser (194 euro) ga ik vandaag beginnen
Jurassic Park moet ik nog gaan ophalen, omdat ze enkel de etalagedoos nog hadden die ze vanuit het magazijn moesten vullen, en de doos was beetje afgeragd. Dus kep er ene besteld voor 79 euro.
Mijn kerstcadeautje staat (iets meer dan 3 uurtjes over gedaan, wel lekker rustig aan):
:strip_exif()/f/image/t67qMowWyHXYqietVtzH4nNs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Zd4TppsTBLMH5bABiiOBrXV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C84E2ARNYvpipRd1nptKBuBk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tWGK4yqHzKWdOKqH2UeDT5yO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8K6pRd0OPRsBO2vkgyAG6xZV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil ze graag displayen, maar dan niet in een kast (geen plaats), maar aan de muur. Ik heb een mooie display gevonden, maar damn, 68 euro en 25 euro verzending, exclusief importeren:
/f/image/T0I43v5JlwI5KltgIiEmrhZV.png?f=fotoalbum_large)
Dus dat gaat em niet worden

Maar goed, ik ben gister in Aken geweest en heb daar het volgende gekocht (goedkoper dan dat ik ze tot nu toe heb gezien:
:strip_exif()/f/image/sxFtmkvCI6CUSS8SVOoMOwS3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rAsRiBCM0Gcs46vdmGkniyN4.jpg?f=fotoalbum_large)
Met bowser (194 euro) ga ik vandaag beginnen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Leuk, ik ga van de week ook jurassic park bouwen denk ik, had gisteren mijn bedrukte blokjes daarvoor binnen.Deathchant schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:10:
Beetje een crosspost van de huiskamer....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus dat gaat em niet wordenMaar wat anders voor verzinnen dan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met bowser (194 euro) ga ik vandaag beginnenJurassic Park moet ik nog gaan ophalen, omdat ze enkel de etalagedoos nog hadden die ze vanuit het magazijn moesten vullen, en de doos was beetje afgeragd. Dus kep er ene besteld voor 79 euro.
Sinds de brexit is WickedBrick wel wat duur geworden idd. Ik heb er een aantal in huis. Zijn wel de betere en mooiere displays. In laat ze tegenwoordig bezorgen bij een collega in de UK die ze dan meeneemt als die deze kant een keer op komt.Deathchant schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:10:
[Afbeelding]
Dus dat gaat em niet wordenMaar wat anders voor verzinnen dan.
En hij is af. Nagenoeg compleet, er miste 1 stickertje, maar voor een MP vondst voor 40% van de nieuwprijs, kan ik er mee leven. Bestel wel een keer een sticker setje en de steentjes waar de stickers op zitten. Wil er later de Ecto-1 van de orginele film van maken.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Daar zou wellicht een leuk prijskaartje aan vasthangenLoader schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:32:
[...]
Die zou ik meteen kopen als het uitgebracht zou worden.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Wat bedoel je daarmee? Deze Ecto-1 (uit de film Ghostbusters Afterlife) is toch dezelfde als uit de originele film?Neelon schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:36:
En hij is af. Nagenoeg compleet, er miste 1 stickertje, maar voor een MP vondst voor 40% van de nieuwprijs, kan ik er mee leven. Bestel wel een keer een sticker setje en de steentjes waar de stickers op zitten. Wil er later de Ecto-1 van de orginele film van maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee hoor. In de originele film zat toch geen gunner seat en ook niet dat luikje aan de onderzijde waar dat wagentje uit kwam. En de ecto-1 uit afterlife heeft roestvlekken (of modder?).meesje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:49:
[...]
Wat bedoel je daarmee? Deze Ecto-1 (uit de film Ghostbusters Afterlife) is toch dezelfde als uit de originele film?
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 08-01-2023 18:02 ]
Ah op die fiets. Het is gewoon dezelfde auto (met stof en roest) maar de producent heeft ten behoeve van het script een tweetal aanpassingen doorgevoerd. Dus stickers verwijderen en stoel en luik vastzetten, dan ben je er toch?Gim schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:01:
[...]
Nee hoor. In de originele film zat toch geen gunner seat en ook niet dat luikje aan de onderzijde waar dat wagentje uit kwam. En de ecto-1 uit afterlife heeft roestvlekken (of modder?).
[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 08-01-2023 18:36 ]
Ook niet vergeten het laddertje van kant te wisselenmeesje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:15:
[...]
Ah op die fiets. Het is gewoon dezelfde auto (met stof en roest) maar de producent heeft ten behoeve van het script een tweetal aanpassingen doorgevoerd. Dus stickers verwijderen en stoel en luik vastzetten, dan ben je er toch?
Ik kom mij ook melden in dit topic, na een ‘dark age’ van ruim twintig jaar. Zit al langer met een schuin oog naar bijvoorbeeld de NASA-setjes te kijken, maar kon me altijd inhouden…
Nu de 76989 Tallneck weer eens in de aanbieding was, de knoop doorgehakt. En nog voor ik begon met bouwen eens goed gaan nadenken wat een echte must-have set is voor mij.
Vroeger heb ik nooit Technics-sets gehad, maar de catalogusboekjes waren mijn favoriete leesvoer… De huidige modellen spreken me niet super aan qua onderwerpen, dus de oude boekjes nog eens bekeken.
Zo kwam ik achter het bestaan van de 8480 Space Shuttle. NASA én een grote Technics-set… die bovendien bomvol bijzondere functies zit. Dat moest ‘m worden! Flink wat ingelezen, Marktplaats afgestruind… En nu ben ik de trotse bezitter van deze klassieker.
De Space Shuttle gaat uitgestald worden en dan houd ik niks meer over om mee te bouwen… dus ook maar een 42110 Land Rover Defender gescoord. Die doos heeft lekker veel stukjes en er zijn diverse gave alternate builds voor zag ik. Inmiddels aardig op weg met de Defender, bevalt goed! Erg gaaf, al die functionaliteit die erin zit.
:strip_exif()/f/image/XsQ3dp9qH2ju8PNO4ZGUKfof.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sqQgMI29f3nCRjza9CUzR70s.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de 8480 Space Shuttle moet ik nog even geduld hebben. De rubberisolatie van de elektriciteitskabeltjes is broos en valt er af, dus die moet ik vervangen. Zie op YouTube daar wel tutorials voor, maar de uitdaging is vooral de juiste draad (dikte van de isolatie) vinden. Er staan wat suggesties van complete spoelen die in de VS te koop zijn, maar dat is voor mij wat overkill. Iemand hier ervaring met en tips voor welke draad te gebruiken?
Nu de 76989 Tallneck weer eens in de aanbieding was, de knoop doorgehakt. En nog voor ik begon met bouwen eens goed gaan nadenken wat een echte must-have set is voor mij.
Vroeger heb ik nooit Technics-sets gehad, maar de catalogusboekjes waren mijn favoriete leesvoer… De huidige modellen spreken me niet super aan qua onderwerpen, dus de oude boekjes nog eens bekeken.
Zo kwam ik achter het bestaan van de 8480 Space Shuttle. NASA én een grote Technics-set… die bovendien bomvol bijzondere functies zit. Dat moest ‘m worden! Flink wat ingelezen, Marktplaats afgestruind… En nu ben ik de trotse bezitter van deze klassieker.
De Space Shuttle gaat uitgestald worden en dan houd ik niks meer over om mee te bouwen… dus ook maar een 42110 Land Rover Defender gescoord. Die doos heeft lekker veel stukjes en er zijn diverse gave alternate builds voor zag ik. Inmiddels aardig op weg met de Defender, bevalt goed! Erg gaaf, al die functionaliteit die erin zit.
:strip_exif()/f/image/XsQ3dp9qH2ju8PNO4ZGUKfof.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sqQgMI29f3nCRjza9CUzR70s.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de 8480 Space Shuttle moet ik nog even geduld hebben. De rubberisolatie van de elektriciteitskabeltjes is broos en valt er af, dus die moet ik vervangen. Zie op YouTube daar wel tutorials voor, maar de uitdaging is vooral de juiste draad (dikte van de isolatie) vinden. Er staan wat suggesties van complete spoelen die in de VS te koop zijn, maar dat is voor mij wat overkill. Iemand hier ervaring met en tips voor welke draad te gebruiken?
Hier ook weer even uitgebouwd, de Almighty Bowser zit in elkaar. Wat een leuke set en wat een zware jongen is het ook geworden. Enige wat ik erg jammer vind is dat de pilaren op slechts 2 studs vastzitten en daardoor heel snel omvallen als één van de katten er weer eens aan langs loopt.. ;-)
Binnenkort een grote verbouwing in huis en daarna maar eens een mooie vitrinekast halen!
Op de wensenlijst staat nu nog de Bugatti Chiron, hopende dat ik hem toch nog ergens voor een leuk(er) prijsje kan scoren voor hij definitief het archief in gaat...
Binnenkort een grote verbouwing in huis en daarna maar eens een mooie vitrinekast halen!
Op de wensenlijst staat nu nog de Bugatti Chiron, hopende dat ik hem toch nog ergens voor een leuk(er) prijsje kan scoren voor hij definitief het archief in gaat...
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Heb dezelfde uitdaging hier voor twee 9V motoren-setjes. Geen suggesties, maar mocht je iets vinden dat goed werkt ben ik wel benieuwd!Xtuv schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:59:
De rubberisolatie van de elektriciteitskabeltjes is broos en valt er af, dus die moet ik vervangen. Zie op YouTube daar wel tutorials voor, maar de uitdaging is vooral de juiste draad (dikte van de isolatie) vinden. Er staan wat suggesties van complete spoelen die in de VS te koop zijn, maar dat is voor mij wat overkill. Iemand hier ervaring met en tips voor welke draad te gebruiken?
Ik kan de discussie(s) even zo snel niet terugvinden en aangezien meningen/voorkeuren kunnen veranderen, ben ik even op zoek naar meningen/voorkeuren anno 2023 aangaande verkoop van LEGO
Ik heb na flink wat wikken en wegen besloten om een deel van m'n LEGO te gaan verkopen. Het gaat hierbij om van alles en nog wat aan gebouwde sets: wat Technic, wat Winter Village, wat Harry Potter, wat Hidden Side. Daarnaast nog een paar kleine sets in doos en wat minifiguren, maar daar weet ik wel raad mee.
Is het 't beste om gebouwde LEGO gebouwd aan te bieden of is jullie ervaring dat het doorgaans ook prima gaat met kopers dat de set netjes afgebroken in één of meerdere zakjes zit, zolang ik wél foto's heb (met persoonlijk naambriefje) van de sets?
Zo heb ik bijvoorbeeld de Technic MACK truck, maar daarvan heb ik het B-model gebouwd staan. Ik heb wel foto's van de het A-model. Ik zie het niet helemaal zitten om het A-model opnieuw te bouwen, maar als een foto niks betekent dan doe ik het wel.
Verder heb ik ook nog wat afgebroken sets zónder foto's, maar waarvan ik wel zeker weet dat ze compleet zijn. Is het dan toch verstandig om die sets even opnieuw te bouwen?
Ik heb na flink wat wikken en wegen besloten om een deel van m'n LEGO te gaan verkopen. Het gaat hierbij om van alles en nog wat aan gebouwde sets: wat Technic, wat Winter Village, wat Harry Potter, wat Hidden Side. Daarnaast nog een paar kleine sets in doos en wat minifiguren, maar daar weet ik wel raad mee.
Is het 't beste om gebouwde LEGO gebouwd aan te bieden of is jullie ervaring dat het doorgaans ook prima gaat met kopers dat de set netjes afgebroken in één of meerdere zakjes zit, zolang ik wél foto's heb (met persoonlijk naambriefje) van de sets?
Zo heb ik bijvoorbeeld de Technic MACK truck, maar daarvan heb ik het B-model gebouwd staan. Ik heb wel foto's van de het A-model. Ik zie het niet helemaal zitten om het A-model opnieuw te bouwen, maar als een foto niks betekent dan doe ik het wel.
Verder heb ik ook nog wat afgebroken sets zónder foto's, maar waarvan ik wel zeker weet dat ze compleet zijn. Is het dan toch verstandig om die sets even opnieuw te bouwen?
Ik heb net voor bijna €700 aan setjes op MP verkocht. Die stonden nog allemaal opgebouwd. Na akkoord op een bod heb ik bij de kopers gemeld dat ze in elkaar zaten. De meesten vonden dat prima, maar bijv. de Caterham 7 heb ik wel uit elkaar gehaald omdat de koper dat graag wilde.
Opvallend trouwens dat er vaak gevraagd werd of ik de doos nog had, o.a. omdat de kans op fake LEGO dan kleiner zou zijn. Maar als ik een fake setje op AliExpress zou kopen, dan kan ik toch alsnog de doos via Bricklink bemachtigen? Oh well. Ik heb daar sowieso een t*fushekel aan.
Opvallend trouwens dat er vaak gevraagd werd of ik de doos nog had, o.a. omdat de kans op fake LEGO dan kleiner zou zijn. Maar als ik een fake setje op AliExpress zou kopen, dan kan ik toch alsnog de doos via Bricklink bemachtigen? Oh well. Ik heb daar sowieso een t*fushekel aan.
Mijn ervaring na een succesvolle verkoop Lego Architecture (15 sets, 801 euro )Gim schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:29:
Ik kan de discussie(s) even zo snel niet terugvinden en aangezien meningen/voorkeuren kunnen veranderen, ben ik even op zoek naar meningen/voorkeuren anno 2023 aangaande verkoop van LEGO![]()
- Maak foto's van hetgeen je wil verkopen in opgebouwde vorm. Als je foto's van internet afplukt gaan mensen twijfelen en vragen er naar. Dus bouw het op en maak een foto en breek het weer af.
- Maak van alle dozen en boekjes die je nog hebt ook even een foto of zet er bij dat je die nog hebt
- Wees eerlijk, als er verkleuring zit benoem dit dan
- Zet de hele collectie als een enkele advertentie op marktplaats en ook alle losse sets als losse advertenties.
- Bepaal op welk moment je het wil plaatsen. Midden in de zomer heeft geen zin maar bijvoorbeeld vlak voor een school vakantie of feestdagen is altijd handiger
- Pas op voor mensen die echt geen verstand hebben van Lego. Zo had ik mijn Lego Architecture serie onlinet e koop staan. 15 sets. Bied men 100 euro..
[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 09-01-2023 09:48 ]
Toevallig dat ik nog een discussie erover had, omdat iemand het onnodig vond dat ik de moeite nam om de doos te bewaren (voor evt. verkoop of gewoon omdat ik graag de boel compleet heb). Diezelfde persoon had zelf overigens AliReinier schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:40:
Maar wat je zegt, een doos zegt nog niet gelijk alles over de bouwstenen. Het gaat echter over het gevoel. Net zoals de reden waarom dat je afstand doet van je LEGO. Een reden die je compleet uit je duim kunt zuigen. Kopers willen gewoon een goed gevoel hebben bij wat ze kopen... dat ze een goede, vertrouwde koop hebben gedaan voor een nette prijs.
En met een doos kan een koper het leuker cadeau geven aan iemand; ookal is het 2e hands.
menig is positief over marktplaats (regulier, of via facebook groep)Gim schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:29:
Ik kan de discussie(s) even zo snel niet terugvinden en aangezien meningen/voorkeuren kunnen veranderen, ben ik even op zoek naar meningen/voorkeuren anno 2023 aangaande verkoop van LEGO![]()
zelf zet ik nog wel eens op V&A, maar niet indruk dat die sectie beetje loopt (voelt beetje als onderbelicht onderdeel van forum)
bricklink zou kunnen, maar heb je wel weer 'gedoe' met afnemers; verzenden etc. allemaal jouw verantwoordelijkheid
Ik heb een paar jaar terug mijn 8480 gerestaureerd, 9v draadjes vielen bij mij ook uit elkaar; https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/63202640#63202640.Xtuv schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:59:
Thanks, daar kan ik wat meebasvkesteren schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:53:
[...]
Ik heb een paar jaar terug mijn 8480 gerestaureerd, 9v draadjes vielen bij mij ook uit elkaar; https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/63202640#63202640.
Beste mede AFOL, ik weet het nog niet 100% zeker maar ik ben van plan om mijn Lego hobby stop te zetten. Als kind zijnde was ik al groot Lego fan, maar mijn ouders hadden het niet breed, dus had bijna niks, en de sets die ik destijds wilde heb ik nooit kunnen kopen.
Sinds mijn 40e weer Lego gaan kopen voor mijzelf (doordat mijn kids het ook leuk vonden), en merk dat ik bijna alle sets die ik wil hebben, gewoon koop. Beetje door Fomo uit het verleden denk ik.
Echter kom ik door mijn werk en privé nauwelijks toe aan bouwen. Wellicht 1 set per maand, terwijl ik nog een backlog heb van iets van 21 sets. Heb echt duizenden euro's aan lego nog staan, en vind het eigenlijk wel zonde.
Ook al zou ik tijd hebben, ik heb geen ruimte om al die sets te stallen/displayen. Dus ik overweeg om geheel te stoppen met Lego, aangezien ik toch nog wat onrustig ben door al die sets die ik nog moet bouwen (soort van unfinished business).
Nu vroeg ik mij af, waar ik het beste mijn sets kan verkopen? Ik heb van alle gebruikte sets de dozen nog, en de nieuwe sets zijn soms vaak zelfs nog in de verzenddoos ongeopend.
Ik zoek het liefst een site waar andere Lego liefhebbers op zitten (en geen handelaren/scalpers), hoef geen winst te maken op de sets, maar kan er wellicht iemand anders er een plezier mee doen.
Sinds mijn 40e weer Lego gaan kopen voor mijzelf (doordat mijn kids het ook leuk vonden), en merk dat ik bijna alle sets die ik wil hebben, gewoon koop. Beetje door Fomo uit het verleden denk ik.
Echter kom ik door mijn werk en privé nauwelijks toe aan bouwen. Wellicht 1 set per maand, terwijl ik nog een backlog heb van iets van 21 sets. Heb echt duizenden euro's aan lego nog staan, en vind het eigenlijk wel zonde.
Ook al zou ik tijd hebben, ik heb geen ruimte om al die sets te stallen/displayen. Dus ik overweeg om geheel te stoppen met Lego, aangezien ik toch nog wat onrustig ben door al die sets die ik nog moet bouwen (soort van unfinished business).
Nu vroeg ik mij af, waar ik het beste mijn sets kan verkopen? Ik heb van alle gebruikte sets de dozen nog, en de nieuwe sets zijn soms vaak zelfs nog in de verzenddoos ongeopend.
Ik zoek het liefst een site waar andere Lego liefhebbers op zitten (en geen handelaren/scalpers), hoef geen winst te maken op de sets, maar kan er wellicht iemand anders er een plezier mee doen.
zo herkenbaar eerste gedeelte dan.. ik kan nog niet scheiden,,bones schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:58:
Beste mede AFOL, ik weet het nog niet 100% zeker maar ik ben van plan om mijn Lego hobby stop te zetten. Als kind zijnde was ik al groot Lego fan, maar mijn ouders hadden het niet breed, dus had bijna niks, en de sets die ik destijds wilde heb ik nooit kunnen kopen.
Je raakt ze volgens mij prima kwijt als je ze hier bij Vraag & aanbod zet.bones schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:58:
Nu vroeg ik mij af, waar ik het beste mijn sets kan verkopen?
Doe je zelf een plezier, hou één of twee van je leukste sets, bewaar ze voor vakanties of zo, verkoop de rest. En koop vervolgens in de toekomst maar 1 set per jaar ofzo, en alleen wanneer je zeker weet dat je 'm snel gaat bouwen.
Make lovecraft not warcraft.
Vraag & Aanbod hier is in mijn optiek dan de beste manier.bones schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:58:
Ik zou in ieder geval wegblijven van Marktplaats. Veel te veel handelaren/scalpers daar, of mensen die proberen je Lego voor een appel en een ei van je af te troggelen.bones schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:58:
Voor Lego liefhebbers denk ik in de eerste plaats aan Bricklink (sinds vorig jaar ook eigendom van de Lego Group), maar om daar te kunnen verkopen moet je eerst een paar keer daar wat Lego kopen om positieve reputatie te krijgen. Dus geen optie dan voor jou lijkt me.
Ik denk dat je het beste kunt kijken wat je sets ongeveer waard zijn (via set opzoeken op Brickset en dan vanaf daar de doorlink naar Bricklink prijzen volgen), en dan in V&A per afzonderlijke set een advertentie maken met een in jouw ogen redelijke prijs.
Ik zou juist Marktplaats gebruiken. Bricklink kost teveel moeite en gedoe als je sets (snel) wilt verkopen. Op Tweakers zitten veel minder potentiële klanten dan op Marktplaats.Haay schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:30:
[...]
Ik zou in ieder geval wegblijven van Marktplaats. Veel te veel handelaren/scalpers daar, of mensen die proberen je Lego voor een appel en een ei van je af te troggelen.
Voor Lego liefhebbers denk ik in de eerste plaats aan Bricklink (sinds vorig jaar ook eigendom van de Lego Group), maar om daar te kunnen verkopen moet je eerst een paar keer daar wat Lego kopen om positieve reputatie te krijgen. Dus geen optie dan voor jou lijkt me.
Ik denk dat je het beste kunt kijken wat je sets ongeveer waard zijn (via set opzoeken op Brickset en dan vanaf daar de doorlink naar Bricklink prijzen volgen), en dan in V&A per afzonderlijke set een advertentie maken met een in jouw ogen redelijke prijs.
Zoek de sets op, op Marktplaats en kijk wat anderen ervoor vragen en als je snel van je sets af wilt zijn, dan ga je ~5-10% onder de laagste prijs zitten (als de laagste prijs niet te veel afwijkt).
Zet het prijstype niet op bieden, want dan wordt je gek van de scalpers/handelaren.
En hier even melden wat je te koop hebt. 
Marktplaats is overigens verder niks mis mee, maar je moet er inderdaad wel tegen kunnen dat je te maken krijgt met mensen die soms zelfs boos worden als je niet voor een (te) lage prijs wilt verkopen.
Ik zet vaak zelfs in een advertentie dat ik niet reageer op lage boden.
Zelf vorige week via MP die nieuwe GWP opgepikt. Had geen 190 euro te besteden op Lego.com, maar wilde wel graag dat blacktron schip. Uiteindelijk waren er toch een paar mensen die het voor een redelijker 30 euro aanboden. Zeer erkentelijk.
Marktplaats is overigens verder niks mis mee, maar je moet er inderdaad wel tegen kunnen dat je te maken krijgt met mensen die soms zelfs boos worden als je niet voor een (te) lage prijs wilt verkopen.
Ik zet vaak zelfs in een advertentie dat ik niet reageer op lage boden.
Zelf vorige week via MP die nieuwe GWP opgepikt. Had geen 190 euro te besteden op Lego.com, maar wilde wel graag dat blacktron schip. Uiteindelijk waren er toch een paar mensen die het voor een redelijker 30 euro aanboden. Zeer erkentelijk.
Ik zou Marktplaats afraden. Dan krijg je voornamelijk onzin biedingen wat alleen maar tijd kost, helemaal als je 20+ sets wilt verkopen. Tweakers V&A is een goede optie, anders zou ik ook serieus Bricklink in gedachten nemen. Als je geen haast hebt zal Bricklink het meeste opleveren; daar zitten de echte Lego liefhebbers en geen geneuzel met onzin biedingen.
Marktplaats is op zich niks mis mee, als ik iets verkoop zet ik er altijd bij dat ik niet op onzin biedingen reageer. Voor prijzen, kijk wat de markt doet (op MP, Bricklink en Brickwatch (als ze nog nieuw te koop zijn).
Ik vind marktplaats ook niks mis mee. Gisteren nog een 8070 gescoort voor 70 euro (wel zonder boekjes en doos).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Inderdaad wel gewoon mp zou ik doen. Gewoon geduld en scherp prijzen met bieden uit (en niet reageren op de onzinbiedingen), er komt dan altijd vanzelf iemand.
Het is nu overigens wel redelijk rustig hoor met mp. Mensen hebben hoge kosten of onzekerheid. Ik heb nu nog een paar laatste exemplaren van de serie auto’s voor redelijk scherpe prijzen en dan moet je toch geduld hebben. Pakembeet een jaar terug was je er zo vanaf voor hogere bedragen.
Voor mij niet erg, desnoods blijven ze tot ze uit productie zijn of bouw ik er zelf eentje.
Het is nu overigens wel redelijk rustig hoor met mp. Mensen hebben hoge kosten of onzekerheid. Ik heb nu nog een paar laatste exemplaren van de serie auto’s voor redelijk scherpe prijzen en dan moet je toch geduld hebben. Pakembeet een jaar terug was je er zo vanaf voor hogere bedragen.
Voor mij niet erg, desnoods blijven ze tot ze uit productie zijn of bouw ik er zelf eentje.
Wat je op Marktplaats vooral moet doen is belachelijk (lage) biedingen gelijk verwijderen. Als je dit niet doet is de kans groot dat mensen elke keer €10 extra bieden terwijl het item honderden euro's meer waard is.
Dan moet je dus ook een mimimum instellenRoi schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:32:
Wat je op Marktplaats vooral moet doen is belachelijk (lage) biedingen gelijk verwijderen. Als je dit niet doet is de kans groot dat mensen elke keer €10 extra bieden terwijl het item honderden euro's meer waard is.

Ik bied regelmatig belachelijk laag, en ik heb hier diverse sets naast mij staan die ik daardoor verrassend had mogen ophalen.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Misschien ook wel leuk om hier te delen. 😜
https://basvanderploeg.nl/lightmylego/
Op dit moment live. Iedereen kan via deze website de verlichting in m'n Modular Buildings bedienen.
Het is maar een test, maar probeer het even.
Op dit moment live. Iedereen kan via deze website de verlichting in m'n Modular Buildings bedienen.
/f/image/fiYMsVwBcoQ9qhxdqe0qG4fs.png?f=fotoalbum_large)
@basvanderploeg Erg leuk! Hoe groot is de vertraging van de verlichting bedienen? Volgens mij wordt er momenteel door veel mensen tegelijkertijd de verlichting aan en uit gezet
De vertraging tussen het schakelen is eigenlijk vrijwel nul. Het is vooral de livestream die een paar seconden achterloopt.L23 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:25:
@basvanderploeg Erg leuk! Hoe groot is de vertraging van de verlichting bedienen? Volgens mij wordt er momenteel door veel mensen tegelijkertijd de verlichting aan en uit gezet
geweldig!basvanderploeg schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:19:
[Afbeelding]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Welkom back uit je dark agesXtuv schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:59:
Ik kom mij ook melden in dit topic, na een ‘dark age’ van ruim twintig jaar. Zit al langer met een schuin oog naar bijvoorbeeld de NASA-setjes te kijken, maar kon me altijd inhouden…
en vergeet dit niet
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yy1W1NGlRdY9GLTtdS1TOmH4.jpg?f=user_large)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
De Defender is echt fantastisch, en er zijn veel goede upgrades en moc's voor te vinden.Xtuv schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Word je niet helemaal gek?basvanderploeg schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:19:
[Afbeelding]
Briljant! Zo te zien ben ik niet de enige die aan het kijken en klikken is!basvanderploeg schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:19:
[Afbeelding]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Nu externe toegang maar uitgezet
3839 schakelingen in een paar uurtjes.
Wat coolbasvanderploeg schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:19:
[Afbeelding]
Ik weet niet wat voor soort sets in je backlog hebt, maar als je ook wat kleinere sets hebt (en gezien je eigen ervaringen met het niet breed hebben), zou je kunnen overwegen die te doneren aan de lokale speelgoedbank (of een vergelijkbaar initiatief).bones schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:58:
Ik heb regelmatig een paar kleine setjes (die ik in een opwelling bij de Kruidvat o.i.d. had gekocht) aan de Speelgoedbank hier in de stad gedoneerd. Daar kunnen alleen gezinnen terecht die het ook echt nodig hebben (je moet een doorverwijzing van de voedselbank of maatschappelijk werk hebben). Je donatie komt dus altijd goed terecht, en zowel met LEGO die nog in de doos zit, als met LEGO in bulk of een reeds gebouwde set, zijn ze altijd enorm blij.
(ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, en weet niet wat voor soort sets je wil verkopen, puur bedoeld als een eventuele alternatieve bestemming)
scintillating
Thanks! En jep... de wishlist is al flink aan het groeienaReaRe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:46:
[...]
Welkom back uit je dark ages
en vergeet dit niet
[Afbeelding]

Ja, ik vind 'm erg gaaf om te bouwen. Het model doet mij verder vrij weinig, maar dat maakt het wel makkelijker om 'm weer uit elkaar te halen en met de alternate builds aan de slag te gaan. Heb onderstaande lijstje al in de favorieten staanNeelon schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:53:
[...]
De Defender is echt fantastisch, en er zijn veel goede upgrades en moc's voor te vinden.
https://rebrickable.com/m...9/grohl/stadium-truck-20/
https://rebrickable.com/m...helicopter-42110-c-model/
https://rebrickable.com/m.../grohl/mad-max-clawcar-2/
https://rebrickable.com/m...ngler-bruiser-conversion/
https://rebrickable.com/m...reations/42110-lmp-racer/
uit het zakje?Reinier schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:29:
Ik ben misschien een zeikerd
Maar het valt me op dat er zo vaak kleine foutjes in de bouwinstructies zitten. Met een gezin vol OCD'ers is dat vrij lastig
Voorbeeld: waar komen de gele bloemen en de vlinder vandaan?
Wat zijn nu aan te raden verbeteringen voor de Defender?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
rebrickable staat er vol meeSnowhite0901 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:55:
Dat is juist het probleem. Er zijn er belachelijk veel. Ik zag bijvoorbeeld deze https://rebrickable.com/m...d-rover-defender/#details
Maar is dat een goede of is er een betere, en zijn er meer die aan te raden zijn?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik heb zelf deze:Snowhite0901 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:55:
https://rebrickable.com/m...up-my-land-rover/#details
En voor de eerste alternatieve bouw heb ik gekozen voor deze (gemaakt door de Lego ontwerper zelf, afaik):
https://rebrickable.com/m...stadium-truck-20/#details
Voor de volgende moc wordt het waarschijnlijk deze:
https://rebrickable.com/m.../42110-lmp-racer/#details
Grohl (Milan Reindl) is inderdaad ontwerper bij Lego en heeft onder andere de Defender gemaakt (ook de nieuwe 42154 2022 Ford GT is van hem).Neelon schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:09:
[...]
En voor de eerste alternatieve bouw heb ik gekozen voor deze (gemaakt door de Lego ontwerper zelf, afaik):
https://rebrickable.com/m...stadium-truck-20/#details
De Lego Technics sets op basis van bestaande auto's hebben geen officiele B-modellen vanwege de licenties. Grohl heeft ook van diverse andere Lego-sets B-modellen op Rebrickable staan. Leuk om op die manier toch een soort 'officiele' B-modellen te hebben
Hij heeft ook een YouTube-kanaal waar hij zijn eigen sets (en andere) bespreekt en diverse Technics principes uitlegt.
Die ken ik idd. Is ook zijn "schuld" dat ik een Space Police set heb gehaald via MP. En die nieuwe Ford gaat er ook komen.Xtuv schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:33:
[...]
Grohl (Milan Reindl) is inderdaad ontwerper bij Lego en heeft onder andere de Defender gemaakt (ook de nieuwe 42154 2022 Ford GT is van hem).
De Lego Technics sets op basis van bestaande auto's hebben geen officiele B-modellen vanwege de licenties. Grohl heeft ook van diverse andere Lego-sets B-modellen op Rebrickable staan. Leuk om op die manier toch een soort 'officiele' B-modellen te hebben
Hij heeft ook een YouTube-kanaal waar hij zijn eigen sets (en andere) bespreekt en diverse Technics principes uitlegt.
Op Eurobricks staat een lijstje van komende Technics set. Nog niet officieel aangekondigd, en ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar deze Duitse site heeft ze ook in een lijstje staan.
De Mars Rover mag er komen wat mij betreftMay 1st 2023:
- 42156 Peugeot 9X8 Hypercar (18+) - 1775 pieces - 199.99$
Summer 2023:
- 42146 Liebherr LR 13000 (18+) - 2882 pieces - 449.99$
August 1st 2023:
- 42157 Skidder John Deere 948L-II - 1492 pieces - 170-180$
- 42158 NASA Perseverance Mars Rover - 1132 pieces - 89.99$
- 42159 TBA IP Vehicle (18+) - 1475 pieces - 240-250$
- 42160 Audi RS Q e-tron - 914 pieces - 159.99$
- 42161 Lamborghini Huracan - 806 pieces - 49.99$

Weet iemand of het mogelijk is om VIP reward vouchers in een Lego store om te wisselen?
Hoogstwaarschijnlijk niet wegens een gebrek aan voorraad maar ik wilde het toch eens navragen.
Hoogstwaarschijnlijk niet wegens een gebrek aan voorraad maar ik wilde het toch eens navragen.
Ik moet m'n eerste moderne Tecnic set nog bouwen (begin ik dit weekend aan), maar over het algemeen hou ik niet zo van de Technics designs.. De Mars Rover daarentegen, die leent zich daar prima voor denk ik. Wordt misschien m'n 2de (moderne) Tecnics set. Zou mooi zijn!
Make lovecraft not warcraft.
Dat wordt dan zeker een RC-car met een delay van 20 minutenXtuv schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:50:
Op Eurobricks staat een lijstje van komende Technics set. Nog niet officieel aangekondigd, en ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar deze Duitse site heeft ze ook in een lijstje staan.
[...]
De Mars Rover mag er komen wat mij betreft
- This line is intentionally left blank -
Even gegoogled, maar de John Deere lijkt me wel gaaf.Xtuv schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:50:
[...]
De Mars Rover mag er komen wat mij betreft
Ik ben begonnen om de eerste kraan van mijn container terminal, gebouwd in jawel 2019, opnieuw op te bouwen n.a.v. voortschrijdend inzicht en de installatie van het PoweredUp systeem. Deze kraan gebruikte nog een NXT/EV3 arduino shield welke soms onverklaarbare kuren had, mede daarom stap ik over op PU, ook omdat de blauwe kraan daar ook al is mee uitgerust.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ntkBndpAovyfa5kNG1uCdtem.jpg?f=user_large)
Voor wat meer info verwijs ik naar onderstaande video's
YouTube: Automated container terminal E38: Reviving the red crane
YouTube: Automated container terminal E39 New red crane design part 1
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ntkBndpAovyfa5kNG1uCdtem.jpg?f=user_large)
Voor wat meer info verwijs ik naar onderstaande video's
YouTube: Automated container terminal E38: Reviving the red crane
YouTube: Automated container terminal E39 New red crane design part 1
Iedereen roept hier dat Lego verkopen op V&A de beste manier is, maar Lego heeft niet eens een eigen catagorie
Net ook maar wat Lego te koop aangeboden en heb het maar onder de catagorie gadgets geplaatst.
Voor het verkopen van electronica is V&A iig erg geschikt
Net ook maar wat Lego te koop aangeboden en heb het maar onder de catagorie gadgets geplaatst.
Zie de topic warning in het rode blok. Met VA wordt het forumdeel 'vraag en aanbod overig' bedoeld niet die van de frontpageschumi1986 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:51:
Iedereen roept hier dat Lego verkopen op V&A de beste manier is, maar Lego heeft niet eens een eigen catagorie![]()
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Aaah oepsgws24 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:57:
[...]
Zie de topic warning in het rode blok. Met VA wordt het forumdeel 'vraag en aanbod overig' bedoeld niet die van de frontpage
Bedankt voor deze geweldige tip haha
Een vraagje, misschien weten jullie hoe dat zit: ik was in de veronderstelling dat er elk jaar een nieuwe serie minifigs uitkomt. Nou was in januari 2021 serie 21 uitgekomen, in januari 2022 serie 22, in augustus 2022 serie 23 en in januari 2023 serie 24. Waren het er altijd al twee per jaar, of was dat alleen het afgelopen jaar? En zou er dit jaar halverwege het jaar weer een nieuwe komen, of pas weer eind van het jaar/begin volgend jaar? En zijn er in het verleden al vaker meerdere series per jaar uitgekomen?
Ik zoek even de logica, maar misschien is die er gewoon niet en moet ik me daarbij neerleggen
Ik zoek even de logica, maar misschien is die er gewoon niet en moet ik me daarbij neerleggen
[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 11-01-2023 12:10 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Die is inderdaad lastig te vinden:Jakkus schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:09:
Een vraagje, misschien weten jullie hoe dat zit: ik was in de veronderstelling dat er elk jaar een nieuwe serie minifigs uitkomt. Nou was in januari 2021 serie 21 uitgekomen, in januari 2022 serie 22, in augustus 2022 serie 23 en in januari 2023 serie 24. Waren het er altijd al twee per jaar, of was dat alleen het afgelopen jaar? En zou er dit jaar halverwege het jaar weer een nieuwe komen, of pas weer eind van het jaar/begin volgend jaar? En zijn er in het verleden al vaker meerdere series per jaar uitgekomen?
:strip_exif()/f/image/AmEe6KIp3sA87yLvoi9ZzPok.jpg?f=fotoalbum_large)
De logica is waarschijnlijk afhankelijk van wat LEGO verder wil uitbrengen aan minifigures in een jaar; zo te zien tegenwoordig een maximum van 3 series per jaar.Jakkus schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:09:
Eerst had je alleen de originele series en kwamen daarvan zelfs meer dan 2 per jaar uit. Later kreeg je de speciale en gelicenseerde series erbij en werd het een beetje afwachten wanneer er weer een gewone serie kwam.
Als ik alle berichten mag geloven, dan gaat er een vervolg komen op Ghostbusters: Afterlife met als werktitel Ghostbusters: Firehouse.
Afterlife werd door LEGO aangegrepen om een mooie Ecto-1 uit te brengen. Wat voor set(s) verwachten jullie met Ghostbusters: Firehouse?
Áls er een set komt, zouden ze het zich dan makkelijk maken en het Firehouse HQ opnieuw uitbrengen? Die was er ter ere van het 35-jarig bestaan van de eerste film. Ik heb hem al dus voor mij hoeft het allerminst.
Of zouden we Stay Puft o.i.d. krijgen?
Waar hopen jullie op?
Afterlife werd door LEGO aangegrepen om een mooie Ecto-1 uit te brengen. Wat voor set(s) verwachten jullie met Ghostbusters: Firehouse?
Áls er een set komt, zouden ze het zich dan makkelijk maken en het Firehouse HQ opnieuw uitbrengen? Die was er ter ere van het 35-jarig bestaan van de eerste film. Ik heb hem al dus voor mij hoeft het allerminst.
Of zouden we Stay Puft o.i.d. krijgen?
Waar hopen jullie op?
Een speedchampions Ecto-1
Of het uitbrengen van een kleinere playset met auto zoals bij BTTF of Batman.
Buiten de kazerne zie ik niet echt iconische dingen voor me
[ Voor 77% gewijzigd door Prosac op 11-01-2023 12:59 ]
Haha, een speedchampion Ecto-1. Nou ja, misschien dat er een SC is of komt waarmee wel een Ecto-1 MOC gemaakt kan worden. Zo zag ik er ook al eentje voorbij komen van BTTF.Prosac schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:55:
Een speedchampions Ecto-1![]()
LEGO zal waarschijnlijk niet z'n vingers willen branden aan een nieuwe set die alleen raakvlakken heeft met de nieuwe film. Wellicht dat ik daarom ook nog even naar Stay Puft grijp, omdat deze bekend is van de eerste film en ik wat geruchten las dat hij ook wederom in de nieuwe film een rol(letje) gaat krijgen. Ik wil denk ik vooral niet dat er een suffe re-release komt van een set
De rooftop scene van GB1 met Zuul, Gozer en Staypuft die zijn pissed-off gezicht laat zien, zou ook nog wel een mooie display set kunnen opleveren. Naast Zuul dan ook Vinz Clortho, zodat zowel de gatekeeper als de keymaster erin zit. En in die standbeelden ruimte voor een minifiguur van Sigourney Weaver en Rick Moranis
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 11-01-2023 13:26 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked