Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 262 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.314 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:31:
[...]

Waterstofperoxide oplossing max. 9% i.c.m. UV-A licht (zon of speciale lamp) bij een temperatuur van de oplossing boven de 20 graden. Het makkelijkste kan je dit dus doen in de zomer. Tijdsduur is afhankelijk van de hoeveelheid vergeling en percentage H2O2, gemiddeld 1 a 2 uur per kant. Blokjes kan je vastzetten op een baseplate of onder water houden met een glazen ovenschaal.

Het viel mij idd ook op dat sommige blokjes die ik 2 jaar geleden ontgeeld had weer wat geler zijn geworden terwijl ze niet in de zon hebben gestaan, wel indirect daglicht. Het is op dit moment niet erger dan voor het ontgelden. Op basis van deze bevinding ben ik een maand geleden een proef gestart: de helft van een regelmatig vergeelde set heb ik ontgeeld en de andere helft niet. Vervolgens heb ik die ergens in een doosje op zolder gezet, er kan dus geen UV licht bijkomen. Resultaten zijn eind 2025 bekend :P
Ik gebruik gewoon zo'n potje van de etos met 3%.
in de zon gaat het inderdaad het snelste, maar als je ze een paar dagen voor het raam legt dan gaat dat ook prima in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

chrisO schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Vergeling wordt veroorzaakt door de aanwezige vrije bromiden in het plastic. Het ontgelen van plastic dmv Waterstofperoxide verwijderd enkel de bromiden aan de oppervlakte van het vergeelde plastic.
De vrij gekomen bromiden die dieper in het plastic zitten zullen na verloop van tijd naar de oppervlakte van het plastic komen en weer voor (lichte) vergeling zorgen, hiervoor is dus geen contact met uv licht nodig.
De temperatuur waarin de Lego wordt bewaard heeft invloed op de snelheid waarmee de Lego opnieuw vergeeld..
Thanks, weer wat geleerd!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
[...]
De temperatuur waarin de Lego wordt bewaard heeft invloed op de snelheid waarmee de Lego opnieuw vergeeld..
Lagere temp's = langere tijdsduur vermoed ik?
Dus hup alle witte Lego in de koelkast!

[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 05-01-2023 16:06 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

Vergeling wordt veroorzaakt door de aanwezige vrije bromiden in het plastic. Het ontgelen van plastic dmv Waterstofperoxide verwijderd enkel de bromiden aan de oppervlakte van het vergeelde plastic.
De vrij gekomen bromiden die dieper in het plastic zitten zullen na verloop van tijd naar de oppervlakte van het plastic komen en weer voor (lichte) vergeling zorgen, hiervoor is dus geen contact met uv licht nodig.
Invriezen dus of naar een hoger gelegen land (Denemarken?) verhuizen voor een lager temperatuurtje :) Maar met die uitleg mag je toch hopen dat niet al te veel handelaren of verzamelaars hun handeltje Taj Mahal, Saturn V, Ecto-1, Porsche e.d. op een broeierige warme zolder hebben liggen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 05-01-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:05:
Dus hup alle witte Lego in de koelkast!
alle witte lego is sneeuw :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Never eat yellow lego :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Kan je het ook snuiven :P

En de Jazzclub is bezorgd evenals die ruimtecruiser. Leuk ding, is reeds gebouwd maar mag nu wel in de verkoop omdat het niet allemaal past in mijn verzameling Modulairs (en ruimtegebrek).

[ Voor 35% gewijzigd door aReaRe op 05-01-2023 17:24 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

spok9

Groen...

froid schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:01:
[...]

Volgens mij zelfs elk willekeurig aantal punten wat ze dan omrekenen naar de waarde in euro’s. Als ik het me goed herinner van toen ik in december de vuurtoren kocht vroegen ze of ik al m’n punten wilde gebruiken.
Dit inderdaad, elk bedrag korting vanaf 1 euro is mogelijk en de punten worden naar rato afgeschreven.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:01

MEJ

Afgelopen week de Sian gebouwd. Weer erg van genoten na onlangs al de Daytona gedaan te hebben. Ik heb mij niet gestoord aan sommige kleurverschillen. Zitten vooral in de pin-with-pin hole (15100) die een wat andere kleur groen heeft. Hij heeft een mooi plekje bemachtigd in de kast.

Paar maanden terug weer begonnen met Lego en toen de Rudsta vitrinekast van Ikea gekocht maar die is door mijn enthousiaste Lego aankopen alweer snel te klein geworden dus die moest vervangen worden. Eind vorig jaar met de 2x €190 van meneer Rutte naar Ikea gereden en direct geslaagd.

- Billy kast met glazen deuren en wat luxere deurknoppen los erbij gekocht
- 2 extra Billy planken zodat ik 8 planken heb om auto’s neer te zetten ipv standaard 6. Alvast vooruitdenkend. Met de actie bij Amazon/misterbricks de Bugatti voor €222 kunnen scoren en de Ford (42154) staat ook op mijn lijstje samen met de Camaro (10304).
- 8 mittled spots met driver voor aansturing via tradfri dimmer.

Alles in een avondje geboord en gemonteerd en erg blij met resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnT9qYkPeX-fDDtjMRTGnZ_h5gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCYNFUqWazQTapwcIt7mGBzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQxgGNcewJJZTEY1xDFCdkyV8YI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmWUpEiTAeNDQXqqAwfFPs4c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyUynAalHY97-ppqZ0b97sG507M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJFsHdu3JdJ9P6G16fX7pbrp.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 14:36
Eerste setjes voor 2023 zijn binnen! Erg gaaf dat er nu Lord of the Rings lego is! Komt er nog meer LotR lego?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiW-tcOQ5wOo9_suR5j4h_gGSFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAULGi6Qh7AciTJd94vlodXA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melst90
MEJ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:40:

Billy kast met glazen deuren en wat luxere deurknoppen los erbij gekocht
- 2 extra Billy planken zodat ik 8 planken heb om auto’s neer te zetten ipv standaard 6. Alvast vooruitdenkend. Met de actie bij Amazon/misterbricks de Bugatti voor €222 kunnen scoren en de Ford (42154) staat ook op mijn lijstje samen met de Camaro (10304).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Zijn het nou nog gekleurde lampjes of is dat de weerkaatsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 17:20
[...]

Dank! Ik was de 42009 uit elkaar halen en daar is grijs, wit en geel redelijk verkleurd. Helaas ook de mechanische cilinders en de batterijhouder. Gaat de voorgestelde methode bij deze componenten ook goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
melst90 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:54:
Eerste setjes voor 2023 zijn binnen!
Ben erg benieuwd wat je van de Bugatti vindt.

Die roadrunner Brickheadz is pure nostalgie! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melst90
QuattroNL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:22:
[...]

De Bugatti ga ik tegelijk bouwen met een vriend. Een lego avondje!

Ik kwam 3cent te kort voor gratis verzending. De Roadrunner was ik de uitverkoop en vond ik altijd een leuke serie om te kijken, 1+1=kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Angeloonie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:39:
Wauw.. Deze onlangs voor een spotprijsje nieuw kunnen scoren, eergisteren en gisteren gebouwd en wat een ontzettend gaaf ding. Voor de schaal & het aantal stukjes is het detail echt fantastich. Ga denk ik voor de baseplate nog wat meer plantjes erbij zetten want hij is ietwat kaal, maar dit is een van de coolste sets die ik heb nu :D
[Afbeelding]
Vraagje, ook voor anderen die deze gebouwd hebben: staat het hoofd horizontaal bij jullie?

Bij mij zit hij dan net tussen twee rustpunten van die scharnierende blokjes in :?

Edit: laat maar, kwestie van de poten |:( 8)7 O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Ond op 05-01-2023 22:21 ]

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:18
Ond schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Vraagje, ook voor anderen die deze gebouwd hebben: staat het hoofd horizontaal bij jullie?

Bij mij zit hij dan net tussen twee rustpunten van die scharnierende blokjes in :?
Kijk eens of je de poten van het beest juist hebt staan. Dat deed het hem bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

Timx2 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:21:
[...]

Kijk eens of je de poten van het beest juist hebt staan. Dat deed het hem bij mij.
Idd, uiteraard laatste waar ik aan dacht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
[...]

Die is best gaaf die heb ik vorige week gebouwd en staat hier nu op de autotransporter :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:49

L23

De tweede Speed Champions 8-stud set gebouwd, de Lamborghini Countach 76908. Hiervoor de Speed Champions Mercedes set 76909 die ik heb omgebouwd naar de Delorean Time Machine.
Leuke set. Vindt de Speed Champions sowieso leuke kleine sets om te bouwen. Wel vond ik de Mercedes-AMG Project One qua bouwtechnieken een stuk interessanter. Maar de Lamborghini Countach is natuurlijk een stuk iconischer. Wel een set die duidelijk stickers kan gebruiken, maar ben geen fan van stickers plakken... wellicht later alsnog een keer doen.
Ik kijk uit naar de Speed Champions McLaren F1 LM, samen met de Lamborghini Countach doet me dat denken aan de eerste Need For Speed games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiiXJeaBoVy2AMobqP4F5b6nQps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnqxCO7JkJCd2ZPsHjgCyIZH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ond schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Edit: laat maar, kwestie van de poten |:( 8)7 O-)
Ik zat gisteren precies hetzelfde te denken.. "Hey wtf hij staat scheef"

Idd poten aanpassen en klaar :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

L23 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:40:
De tweede Speed Champions 8-stud set gebouwd, de Lamborghini Countach 76908. Hiervoor de Speed Champions Mercedes set 76909 die ik heb omgebouwd naar de Delorean Time Machine.
Leuke set. Vindt de Speed Champions sowieso leuke kleine sets om te bouwen. Wel vond ik de Mercedes-AMG Project One qua bouwtechnieken een stuk interessanter. Maar de Lamborghini Countach is natuurlijk een stuk iconischer. Wel een set die duidelijk stickers kan gebruiken, maar ben geen fan van stickers plakken... wellicht later alsnog een keer doen.
Ik kijk uit naar de Speed Champions McLaren F1 LM, samen met de Lamborghini Countach doet me dat denken aan de eerste Need For Speed games.

[Afbeelding]
Ik moet bij de countach altijd denken aan de wolf of wallstreet, als ik hem zou hebben zocht ik er een passende leonardo dicaprio minifigure bij. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Ond schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:27:
[...]

Ik moet bij de countach altijd denken aan de wolf of wallstreet, als ik hem zou hebben zocht ik er een passende leonardo dicaprio minifigure bij. :+
Ik dacht aan een minifigure in Miami Vice stijl, maar Wolf of Wallstreet is ook een uitstekend idee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ond

Ond

L23 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:35:
[...]

Ik dacht aan een minifigure in Miami Vice stijl, maar Wolf of Wallstreet is ook een uitstekend idee!
Liggend op de grond aan de rechterkant dan he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Ik heb de Bolide de afgelopen dagen gebouwd, wat mij betreft echt een meesterwerkje van de designer.

Vooropgesteld:
a) ik ben geen fan van de mini-fake engines, het mechanisme is fundamenteel verkeerd, namelijk een nokkenas ipv een krukas, en hoewel ik snap dat op deze schaal je niet met de normale engine parts aan kan komen zetten, zit dit me altijd dwars
b) het gebrek aan differentieel zit me ook dwars, wat mij betreft is een dif een must-have in elke technic auto groter dan een kart (die in het echt ook geen dif hebben)

Ondanks die twee punten, ben ik echt groot fan van de Bugatti Bolide, het is een erg "dichte" (en: dense) build, met overal interessante truuks om de panels op de juiste plek te krijgen. De motor, ondanks mijn kritiek op de mini-fake engine, is heel erg tof, met zoals het hoort 4x4 "cilinders" en 1 "kruk"-as (in tegenstelling tot de chiron). Verder ben ik erg onder de indruk van alle nieuwe kleine panels die weer extra details mogelijk maken. Het kleurenschema staat ook erg goed.

Mijn laatste auto op deze schaal was de corvette, ik heb tot nu toe elke keer naast de senna gegrepen als ik interesse had, maar in mijn ogen zijn er forse stappen gemaakt kwa design (kan ook niet anders met al die nieuwe parts).

Ik heb em voor 40 euro gevonden, en gelet op de details, de lengte van de klus en hoe cool het eindresultaat er uit ziet kan ik niet anders dan deze set van harte aanraden aan iedereen die iets met race-autos heeft.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:40:
Heb je hier nog extra onderdelen voor nodig behalve de Mercedes set ? Dat is mij niet helemaal duidelijk uit de rebrickable pagina..

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ReVision. schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:50:
[...]

Heb je hier nog extra onderdelen voor nodig behalve de Mercedes set ? Dat is mij niet helemaal duidelijk uit de rebrickable pagina..
Van de MOC pagina:
"The windscreen for the DeLorean is from the Mercedes-AMG Speed Champions set (76909), and that set has 127 other pieces in total that can be used in this build"

Dus je hebt nog extra bricks nodig buiten de Speed Champions set.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEJ

MEJ

melst90 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:03:
[...]

Ziet er goed uit! Zijn het nou nog gekleurde lampjes of is dat de weerkaatsing?
Zijn gewoon wit, kan weerkaatsing zijn of kwaliteit van de foto.

Gaat om deze spots;

https://www.ikea.com/nl/n...pot-dimbaar-wit-00528662/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
melst90 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:54:
Eerste setjes voor 2023 zijn binnen! Erg gaaf dat er nu Lord of the Rings lego is! Komt er nog meer LotR lego?
Je bedoelt denk ik dat er nu weer Lord of the Rings Lego is. ;) In 2012/2013 was er natuurlijk ook al LotR Lego, met als grootste set de Tower of Orthanc.

Er gaat wel een gerucht dat we in de loop van dit jaar een grote Rivendell set van 500 Euro gaan krijgen. Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Even een vraagje, ik had iets besteld op lego.com voor de eerste keer. Echter was het niet meer op voorraad blijkbaar nadat ik had besteld en ook end of life. Ik had betaald met creditcard, het geld was er gelijk af nu is het een beetje lastig om de helpdesk te pakken te krijgen.

In de email die ik kreeg stond eerst dat als er niks verzonden wordt dat er dan nog niks in rekening zou worden gebracht, toen uiteindelijk de order door lego gecancelled werd stond dat er dus ook terwijl ik toch echt betaald heb.

Heb mailtje gedaan naar hun helpdesk 2 dagen geleden nog niks gehoord. Iemand die weet of ik hier verder achteraan moet of het geld refund wordt op de cc binnen een bepaald tijdsbestek?

Iemand die weet wat ik het beste kan doen? Het is al triest dat het out of stock was en ik betaald had en dan ook nog gewoon zomaar geannuleerd wordt en geen woord over refund van mijn geld. Had ik niet verwacht van Lego.com hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Arsenius schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:12:
Even een vraagje, ik had iets besteld op lego.com voor de eerste keer. Echter was het niet meer op voorraad blijkbaar nadat ik had besteld en ook end of life. Ik had betaald met creditcard, het geld was er gelijk af nu is het een beetje lastig om de helpdesk te pakken te krijgen.

In de email die ik kreeg stond eerst dat als er niks verzonden wordt dat er dan nog niks in rekening zou worden gebracht, toen uiteindelijk de order door lego gecancelled werd stond dat er dus ook terwijl ik toch echt betaald heb.

Heb mailtje gedaan naar hun helpdesk 2 dagen geleden nog niks gehoord. Iemand die weet of ik hier verder achteraan moet of het geld refund wordt op de cc binnen een bepaald tijdsbestek?

Iemand die weet wat ik het beste kan doen? Het is al triest dat het out of stock was en ik betaald had en dan ook nog gewoon zomaar geannuleerd wordt en geen woord over refund van mijn geld. Had ik niet verwacht van Lego.com hoor.
Als je met je CC betaalt is dat normaliter als reservering zichtbaar in je bank-app, als de order van hun kant geannuleerd wordt verdwijnt die reservering en betaal je uiteindelijk niets. CCbetalingen gaan niet direct van je rekening af (iig niet bij de CC die ik heb of heb gehad).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Ze zijn inderdaad niet de snelsten, op alle vlakken (van reageren op emails tot versturen van bestellingen), maar misschien zijn we ook wel wat verwend in NL. ;)

Mijn ervaring is dat ze in drukkere periodes wat later reageren op emails, maar dat zaken wel altijd netjes afgehandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Mijn failure rate met de LEGO klantenservice is 100%. Ik had een van die Bricklink-setjes besteld en die werd random gecanceld. Ik wacht nog steeds op de reden waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Nou ik heb N26 gebruikt, dat is dus een CC waar geld op stort zeg maar (prepaid), daar is gewoon het bedrag eraf gegaan van de balance en er staat niks bij van enige reservering. Dus vandaar mijn zorg.. Het geld is gewoon eraf, minus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:22

RBH

Arsenius schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:21:
Nou ik heb N26 gebruikt, dat is dus een CC waar geld op stort zeg maar (prepaid), daar is gewoon het bedrag eraf gegaan van de balance en er staat niks bij van enige reservering. Dus vandaar mijn zorg.. Het geld is gewoon eraf, minus..
Heb je al met ze gebeld? Dat is een veel betere en snellere manier van contacten met Lego in mijn ervaring. Vooral voor zo’n issue die jij hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Net gebeld, ze zeggen dat het bedrag als reservering stond en gecancelled is en het zou moeten veranderen binnen een week op mijn CC account. Bij hun is niks binnengekomen dus zal het aan N26 liggen.. Tsja, maar even afwachten dan.

Snap er allemaal niet zoveel van, misschien staat er bij N26 nooit 'reservering' bij, nooit echt op gelet ofzo..

Jullie betalen meestal met welke methode op lego.com ?

[ Voor 7% gewijzigd door Arsenius op 06-01-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
Arsenius schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:01:
Met Paypal. Puur omdat dat voor mij de makkelijkste manier is. Maar cc kan ook en zal ook prima werken.

Helaas werkt iDeal niet bij hen. Is ook een puur Nedelands iets dus snap dat ze daar niet echt de moeite voor doen om dat te implementeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TacoB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:59
Voor kerst van mijn vriendin de BD-1 gekregen. Leuke build en toch een stuk groter dan ik had verwacht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9wj2BgMBXLK20-SKi3lIoyfKdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bqe4XbVkrq8itf9Wp7RubAUm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_QBQQXgdf3SttiL2brMdxm8gQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HADNmuDiWLurPw1iDEWlQWMb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uYVAcslr2G_7xpI04Wnd6JdTBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qthXeKxSMl2YUgnD5iXT2pmf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

ReVision. schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:50:
[...]

Klopt inderdaad wat zonoskar zegt. Je houdt wel aardig wat onderdelen over van de Mercedes Speed Champions set, maar de windscreen van de Mercedes-AMG heb ik nergens los te koop gezien. Maar dus de windscreen en 127 andere onderdelen kan je gebruiken van de Mercedes Speed Champions set.
Je kan op Rebrickable de MOC en de Speed Champions set vergelijken en zo de resterende onderdelen bestellen. In de onderdelen van de MOC zitten nog de wielkasten in Dark Bluish Gray, die kan je vervangen door Light Bluish Gray (recent geïntroduceerd bij de Speed Champions Aston Martin DB5).
En er staat in de beschrijving nog een lijstje met een een paar extra onderdelen die je nodig hebt voor de Hover versie die ik op de foto gebouwd heb.

Sinds kort staan er ook instructies/onderdelen voor de BTTF3 treinwielen versie, die heb ik zelf niet. Maar laat voorlopig ook de Hover versie staan. Het even ombouwen naar de Hover versie zag er simpel uit met een paar onderdelen. Maar tijdens het ombouwen zat ik qua gevoel de halve auto te slopen en was ik toch een tijdje bezig voor alles weer goed zat. Eenmaal in elkaar wel een stevige build en vond dat de set wel leuke bouwtechnieken had, maar af en toe wat priegelwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door L23 op 06-01-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:42
QuattroNL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Met Paypal. Puur omdat dat voor mij de makkelijkste manier is. Maar cc kan ook en zal ook prima werken.

Helaas werkt iDeal niet bij hen. Is ook een puur Nedelands iets dus snap dat ze daar niet echt de moeite voor doen om dat te implementeren.
Dat vind ik zelf een beetje een drogreden, gezien ze vrij eenvoudig een provider kunnen implementeren die ook gewoon iDeal ondersteund (en anderen). Maar ze houden vast aan PayPal, credit card en overboeken.

Dat laatste is wel het handigste als je geen paypal wil en geen credit card hebt. Je krijgt dan achteraf een rekening, die betaal je dan via internetbankieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51

Paypal, lekker makkelijk.
En ik kan zo kiezen tussen "uitgesteld betalen" via CC of van de rekening betalen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
TacoB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:23:
Voor kerst van mijn vriendin de BD-1 gekregen. Leuke build en toch een stuk groter dan ik had verwacht :)
Tussen kerst en nieuwjaar toevallig ook net de BD-1 gebouwd en ik vond het een erg leuke build!

Nu doen WALL-E en BD-1 een wedstrijdje wie de schattigste LEGO robot is O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIj6FqPb5CfP-2-Q_j5Vo4Rihtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LraIzuFe1jvLL2eEIkFzFdb9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23

L23

@Haay WALL-E heeft gewonnen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
@Haay ik meen begrepen te hebben via de geruchtenmolen dat er dit jaar een Wall-E BrickHeadz zit aan te komen. Wellicht kan je die later ook opnemen in deze wedstrijd? :p

Wall-E zit hier trouwens nog in mijn backlog |:(
Nuja, ik heb eindelijk een lading Kallax kasten aangeschaft, dus anderhalf jaar na mijn verhuis kan ik eindelijk beginnen bouwen!

[ Voor 34% gewijzigd door Kapoen op 06-01-2023 12:28 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melst90
Jaaa!! Leuk! Vooral Gandalf is goed gelukt!
Van het weekend nog Frodo met Hollum en Arwen met Aragorn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2ve-2HUEmBhMqXqvQJ47arqY1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihoZkiFDKJ0PJ7CPiEd9YEDi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Nu al het beste Lego setje van 2023. Voor 10 euro is dit echt een musthave O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lrvt2WeP_oYvQ_7H-e1tYT3QaYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06cSb5ELBn8w6fqPKB1V7owD.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:43
Net gebeld, ze zeggen dat het bedrag als reservering stond en gecancelled is en het zou moeten veranderen binnen een week op mijn CC account. Bij hun is niks binnengekomen dus zal het aan N26 liggen.. Tsja, maar even afwachten dan.

Snap er allemaal niet zoveel van, misschien staat er bij N26 nooit 'reservering' bij, nooit echt op gelet ofzo..

Ik betaal altijd met creditcard, en bij mij komt het inderdaad altijd als reservering op mijn rekeningoverzicht te staan. Pas als de order wordt verzonden (en ja, dat kan bij LEGO S@H soms even duren), wordt het bedrag daadwerkelijk afgeschreven.

Ik denk dat het in jouw geval toch te maken heeft met N26. Wellicht ondersteunen zij de mogelijkheid om te reserveren niet omdat het prepaid is.

En hoewel LEGO S@H qua snelheid van levering niet te vergelijken is met een 'professionele dozenschuiver' zoals Amazon of Bol, vind ik de kwaliteit van hun service echt super goed (je hoeft maar over een deukje op de doos te klagen en je krijgt welgemeende excuses en 1500 VIP punten aangeboden ter compensatie - daar hoef je bij andere winkels echt niet over te beginnen).

Van die oplichtingspraktijken zoals je soms wel eens bij andere webshops ziet (bijv. moeilijk doen over een restitutie waar je recht op hebt) hoef je je bij LEGO geen zorgen te maken. Er gaan misschien een paar werkdagen over heen, maar je krijgt je geld echt terug.

scintillating

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30
Nou dit gedrocht lag lang in de kast, maar toch maar gebouwd. Weet niet wat de bedenker van dit ding op had toen ie het bedacht, maar kan niet veel goeds zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaxHORFJ_0UnnIbCrjQBv6HsB98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsElUzdJhAhmHLioklMNWduH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
crimby schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:25:
Nou dit gedrocht lag lang in de kast, maar toch maar gebouwd. Weet niet wat de bedenker van dit ding op had toen ie het bedacht, maar kan niet veel goeds zijn.
[Afbeelding]
Huh, is dit een officiële set? :D

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]
Vette set hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Tc99m schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Huh, is dit een officiële set? :D
Jazeker, lego 6387808
Het is zelfs een 3-1

[ Voor 5% gewijzigd door crimby op 06-01-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:06
Maar een vliegtuig ho maar :+
Dit is echt geniaal _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
[Afbeelding]
Mr. Bean meets The Lego Movie? :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
crimby schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Jazeker, lego 6387808
Het is zelfs een 3-1
Ja, zo kan ik ook een 3-in-1 ontwerpen. :D

"My two year old could design this" ;)

scintillating

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• crimby
Heeft een mooi plekje gekregen op het dak van de bakker. Het is immers de vliegauto van de bakker met z’n pretzel als kenteken en croissant achter. Ben benieuwd hoelang het duurt voor mijn vrouw het laat verdwijnen, aangezien het haar modulars zijn…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VbGV_5HxO3CUUl0VxAnzZta3Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skgMl7g1Qg5DWbEWVWFnsPxF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
MEJ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:40:
Afgelopen week de Sian gebouwd. Weer erg van genoten na onlangs al de Daytona gedaan te hebben. Ik heb mij niet gestoord aan sommige kleurverschillen. Zitten vooral in de pin-with-pin hole (15100) die een wat andere kleur groen heeft. Hij heeft een mooi plekje bemachtigd in de kast.

Paar maanden terug weer begonnen met Lego en toen de Rudsta vitrinekast van Ikea gekocht maar die is door mijn enthousiaste Lego aankopen alweer snel te klein geworden dus die moest vervangen worden. Eind vorig jaar met de 2x €190 van meneer Rutte naar Ikea gereden en direct geslaagd.

- Billy kast met glazen deuren en wat luxere deurknoppen los erbij gekocht

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit! Welke auto staat daar onderin je kast?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
crimby schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:39:
Heeft een mooi plekje gekregen op het dak van de bakker. Het is immers de vliegauto van de bakker met z’n pretzel als kenteken en croissant achter. Ben benieuwd hoelang het duurt voor mijn vrouw het laat verdwijnen, aangezien het haar modulars zijn…

[Afbeelding]
Als ze de vliegauto niet opmerkt, dan besteedt ze te weinig aandacht aan haar LEGO. Tijd voor een serieus gesprek dan. En als ze het het wél opmerkt, verdwijnt dan alleen de vliegauto of krijg jij daarnaast ook nog een officiële waarschuwing? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
[Afbeelding]
_O-

Wow dat moet toch wel de lelijkste set zijn die ze ooit uitgebracht hebben, iig in de top5 van lelijkste en minst creatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Tc99m schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:23:
[...]

Ik betaal altijd met creditcard, en bij mij komt het inderdaad altijd als reservering op mijn rekeningoverzicht te staan. Pas als de order wordt verzonden (en ja, dat kan bij LEGO S@H soms even duren), wordt het bedrag daadwerkelijk afgeschreven.

Ik denk dat het in jouw geval toch te maken heeft met N26. Wellicht ondersteunen zij de mogelijkheid om te reserveren niet omdat het prepaid is.

En hoewel LEGO S@H qua snelheid van levering niet te vergelijken is met een 'professionele dozenschuiver' zoals Amazon of Bol, vind ik de kwaliteit van hun service echt super goed (je hoeft maar over een deukje op de doos te klagen en je krijgt welgemeende excuses en 1500 VIP punten aangeboden ter compensatie - daar hoef je bij andere winkels echt niet over te beginnen).

Van die oplichtingspraktijken zoals je soms wel eens bij andere webshops ziet (bijv. moeilijk doen over een restitutie waar je recht op hebt) hoef je je bij LEGO geen zorgen te maken. Er gaan misschien een paar werkdagen over heen, maar je krijgt je geld echt terug.
Zal wel goed komen, ik kijk volgende week wel weer.. Zal idd zijn omdat N26 een prepaid CC-boer is. Volgende keer maar PayPal of de CC van mijn bank gebruiken. Ik ben altijd een beetje huiverig om de CC van mijn echte bank te gebruiken bij webshops en vooral voor de eerste keer bij een webshop waar ik nooit eerder besteld heb.

Vandaar dat N26 altijd wel handig was, maar als ze raar gaan doen met reserveringen of moeilijk refunds doen dan maar wat anders gebruiken zoals de echte CC van de bank, alhoewel ik denk ik liever voor Paypal zou gaan doen. Voelt veiliger.

In Nederland gebruiken we de CC niet zo vaak, vandaar misschien wat huiverig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Gim schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Als ze de vliegauto niet opmerkt, dan besteedt ze te weinig aandacht aan haar LEGO. Tijd voor een serieus gesprek dan. En als ze het het wél opmerkt, verdwijnt dan alleen de vliegauto of krijg jij daarnaast ook nog een officiële waarschuwing? :P
Wat betreft dat laatste.. denk het wel! En een vermindering van het lego budget voor 2023.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapoen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:31:
[...]

Mr. Bean meets The Lego Movie? :P
Dat was ook mijn idee ja. Maar er zat geen teddybeer bij :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

Pelle

🚴‍♂️

Wat is de handigste manier om van 28 kilo Lego af te komen?

Het zijn 128 voornamelijk kleinere sets gekocht tussen 2011 en 2018. Nieuwwaarde volgens Brickeconomy was € 1.614, en de huidige waarde voor deze sets in gebruikte staat (met boekje) is volgens diezelfde site € 1.122.
De stenen zitten enigszins logisch gesorteerd in 16 stapelbare bakken (bricks, plates, wielen, technic, minifigs etc) maar er zit geen set in elkaar. Ik kan ook niet instaan voor 100% compleetheid van alles.

Ik kan het op Marktplaats zetten voor 300 euro en dan is het vandaag nog weg. Ik heb geen zin om alles in elkaar te gaan zetten, maar ook geen zin om het voor een prikkie te verkopen.

Iemand ervaring met dit scenario?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23

L23

Pelle schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:08:

Het zijn 128 voornamelijk kleinere sets gekocht tussen 2011 en 2018. Nieuwwaarde volgens Brickeconomy was € 1.614, en de huidige waarde voor deze sets in gebruikte staat (met boekje) is volgens diezelfde site € 1.122.
De stenen zitten enigszins logisch gesorteerd in 16 stapelbare bakken (bricks, plates, wielen, technic, minifigs etc) maar er zit geen set in elkaar. Ik kan ook niet instaan voor 100% compleetheid van alles.

Ik kan het op Marktplaats zetten voor 300 euro en dan is het vandaag nog weg. Ik heb geen zin om alles in elkaar te gaan zetten, maar ook geen zin om het voor een prikkie te verkopen.

Gewoon voor die 300 euro verkopen. Of de moeite nemen om de sets uit te zoeken, dan neemt inderdaad de waarde toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-09 15:21
Pelle schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:08:

Ik heb via Bricklink alle sets uitgezocht en vervolgens per set op MP gezet waarbij aangegeven welke onderdelen ontbraken / verkleurd etc. Heb diverse sets kunnen verkopen maar je merkt wel dat niet alle sets even gewild zijn.
Adventurers, Knights gaan naar mijn idee gemakkelijk weg maar veel andere sets lijkt geen markt voor.

Zou dus gewilde sets sorteren en de rest in bulk verkopen. Maar hoe je nu kan weten of iets gewild is of niet durf ik niet te zeggen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Gisteren het tweede Leen Bakker kastje opgehangen https://www.leenbakker.nl...ompilati-wit-60x80x9-5-cm

Deze wil ik gebruiken voor de minifigs en minibuilds van bestaand Lego en eigen bouwsels.
Het Starwars setje kon ik zo plaatsen maar Ray moest helemaal opnieuw worden ingedeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwMrPKVBVOLcF2PSMI06zaSqzoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFGb2iCYqN4wdQwqmRMibNOh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYmY2XOKu-zfXRg7FE3sTJlTFys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asA35mnnnXsea77xVlJL2ynk.jpg?f=fotoalbum_large
Best even puzzelen want alles moet in 7,5 cm passen :P
Ja, ik gebruik niet Lego baseplates (niet verder vertellen) a. Omdat het erg prijzig wordt anders- en b. Was van plan om te lijmen maar ontdek juist dat het gebruik van brackets toch beter werkt https://www.brickowl.com/...vertical-tile-2-x-2-41682

Ach, lekker creatief bezig en prima afsluiting van de vakantie (y)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Iemand de Nissan Skyline SC al in een winkel gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Altijd met een Visa prepaid creditcard, de laatste keer (Jazzclub) met een Visa GO debet prepaid card.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ

MEJ

LuPo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:04:
[...]

Daarvoor moet ik je verwijzen naar het ‘Het kleine 'Bouwsteentjes' topic’. Is geen officiële Lego auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melst90
LuPo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:04:
[...]

Volgens mij is dat de Mustang Shelby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:31
Secsytime schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:36:
Iemand de Nissan Skyline SC al in een winkel gespot?
Nee, en de Lego store heeft m ook niet. Best vreemd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Meen hem vorig weekend te hebben zien staan, niet meegenomen though.

Wat dat betreft woon ik wel ideaal: in een omtrek van ca 10km 4 winkels met een heel groot assortiment aan Lego, waarvan er slechts 1 een speciaalzaak is en ook een webshop heeft. De tweede zit bij ons in het dorp en doet veel Duitse import, de derde heeft al sinds jaar en dag een naam in de regio. En de vierde is een relatief obscuur winkeltje in een dorpje verderop, met net zo'n groot assortiment als de speciaalzaak maar veel minder klanten.

Kortom: ik koop mijn Lego lekker lokaal, dat soort winkels wil ik graag behouden :)

En nee, die adresjes hou ik lekker voor mezelf anders zijn ze leeg :P

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 06-01-2023 19:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
The Eagle schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:37:

Wat dat betreft woon ik wel ideaal: in een omtrek van ca 10km 4 winkels met een heel groot assortiment aan Lego, waarvan er slechts 1 een speciaalzaak is en ook een webshop heeft. De tweede zit bij ons in het dorp en doet veel Duitse import, de derde heeft al sinds jaar en dag een naam in de regio. En de vierde is een relatief obscuur winkeltje in een dorpje verderop, met net zo'n groot assortiment als de speciaalzaak maar veel minder klanten.

Kortom: ik koop mijn Lego lekker lokaal, dat soort winkels wil ik graag behouden :)

Jaloers! Hier zit alleen een intertoys in een dorp verder op en that’s it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik was vandaag even collectibles aan het voelen, maar de space kon ik er niet uit halen. Of deze was al weg, maar dat weet ik niet.
Ik probeerde de baby te voelen, maar blijkbaar bestaat ie uit 1 stukjes: Hoofd en lijf. Volgens "Feel guides" moet ik blijkbaar naar de airtanks voelen. Ik ga het maandag nog eens proberen bij een andere winkel.

Wel 2* de falcon gevonden, wat een goede additie is op mijn Leeuwenridder kasteel. Ook 1* de Orc, welke ik 2* had willen hebben en de laatste de robot, welke ik dus niet had willen hebben. Misschien geldt hier ook Practice makes perfect.

Dan zou je ze toch juist aan extra klanten moeten helpen, ipv ze voor jezelf houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melst90
crimby schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Jaloers! Hier zit alleen een intertoys in een dorp verder op en that’s it.
Hier ook, mijn werk is dan wel vlakbij de Westfield Mall met een lego Store. Alleen is het altijd druk daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah, Intertoys. Die was ik vergeten. Zat er eentje in het dorp, die is weg. Wel nog twee in de stad (ook binnen die straal van 10km). Die in de binnenstad heeft niet echt een denderend Lego assortiment, die bij de andere staat het ca 12m breed en bijna 3m hoog. Maar alleen de standaard dozen, niet de specials die de rest vaak wel heeft :)

En aan meer klanten wil ik ze wel helpen, maar niet het type klanten dat mijn eigen keuze beperkt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Laatst online: 18:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MTbMxQOzcRHzKzelI2oANwZEtg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fp0nMuy7nZFi2xgPkfTZDP3t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKF4cx5Ls0J7vocIWYxoL_ysPPk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/230LAA59wiHPmjVneYJRolx3.jpg?f=fotoalbum_tile

Ben eindelijk zo ver met de 42127. Veel met de kinderen gebouwd de afgelopen tijd en nu was het mijn beurt. Leuke build en sowieso geen recente ervaring met Technic dus regelmatig verbaasd over het hoe precies in elkaar past, met werkende zuigers in het motorblok etc. Erg gaaf, ben sowieso fan van het donkere/stoere uiterlijk. Niet helemaal tevreden over de hoeveelheid blauwe vlammetjes en jammer dat het stuurwiel niet werkt, het mechanisme zit op het dak. Zag ook wat alternatieve builds maar die laat ik aan mij voorbij gaan, zal nog eens kijken of ik hem nog iets kan tweaken voordat ie definitief op de plank komt te staan.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daedalus81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 00:56
mir4dor schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:36:
Gisteren het tweede Leen Bakker kastje opgehangen https://www.leenbakker.nl...ompilati-wit-60x80x9-5-cm

Deze wil ik gebruiken voor de minifigs en minibuilds van bestaand Lego en eigen bouwsels.
Het Starwars setje kon ik zo plaatsen maar Ray moest helemaal opnieuw worden ingedeeld.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Best even puzzelen want alles moet in 7,5 cm passen :P
Ja, ik gebruik niet Lego baseplates (niet verder vertellen) a. Omdat het erg prijzig wordt anders- en b. Was van plan om te lijmen maar ontdek juist dat het gebruik van brackets toch beter werkt https://www.brickowl.com/...vertical-tile-2-x-2-41682

Ach, lekker creatief bezig en prima afsluiting van de vakantie (y)
passen hier de nieuwste speed champions in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Kunnen ze van alleen jouw omzet blijven bestaan dan? :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crimby
Vandaag zijn we begonnen met het Boutique hotel. Eerste keer dat mijn vrouw en ik samen aan een set werken. Ik mag de beneden verdieping en terras doen en zij de rest. Bevalt tot nu toe goed!
Eerste twee zakjes zitten erop en eerlijk gezegd vind ik de vloer echt heel gaaf!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHrVy_DUG6X5OkjFshndmCWMq6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHlclfQrweuy3L7wPvsHv3Hq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

melst90 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:25:
[...]

Volgens mij is dat de Mustang Shelby
Nee, dat is of een MOC op basis van de Sian, of een nep Lego set. Denk ik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:22

RBH

Voor de liefhebbers; de R34 GT-R speed champions is weer op voorraad bij Lego. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:54
FReaKaNDeLL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:47:
Ik was vandaag even collectibles aan het voelen, maar de space kon ik er niet uit halen. Of deze was al weg, maar dat weet ik niet.
Ik probeerde de baby te voelen, maar blijkbaar bestaat ie uit 1 stukjes: Hoofd en lijf. Volgens "Feel guides" moet ik blijkbaar naar de airtanks voelen. Ik ga het maandag nog eens proberen bij een andere winkel.

Wel 2* de falcon gevonden, wat een goede additie is op mijn Leeuwenridder kasteel. Ook 1* de Orc, welke ik 2* had willen hebben en de laatste de robot, welke ik dus niet had willen hebben. Misschien geldt hier ook Practice makes perfect.

[...]

Dan zou je ze toch juist aan extra klanten moeten helpen, ipv ze voor jezelf houden?
Je voelt verkeerd denk ik. Zo heb ik dit gedaan: voelen naar 1x2 tile.

Vind je hem, voel dan of je een bal voelt. Zo ja, dan is het de vrouwelijke scheidsrechter. Zo nee, astronaut.
Meer zekerheid: zoek naar helm, die heeft 2 openingen.
Voel je 1x2 met stud op, meisje met schommelpaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

IK weet een adresje in Gouda, of die nog bestaat :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
FReaKaNDeLL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:47:

[...]

ik heb vandaag na een kwartiertje voelen ook een spaceman gevonden bij Intertoys. Je kunt letten op de helm, de airtanks en de walkietalkie (die heeft een antenne). De baby bestaat uit 2 onderdelen (hoofd met helm+airtank en lijf) en is dus lastig te voelen.

Er zit ook een 2x1 tile bij, die is makkelijk te voelen, maar dan moet je wel opletten dat je niet de scheidsrechter hebt want die heeft twee 2x1 tiles (de rode en gele kaart).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 15:31
Is er hier iemand die deze week de Jazzclub heeft ontvangen uit de online LEGO Store?

Ik ben op zoek naar de afmetingen van de doos waarin het pakket is verzonden. (Dus niet de afmetingen van de doos van de set zelf.)

Zou iemand deze kunnen opmeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:27:
[...]

Kunnen ze van alleen jouw omzet blijven bestaan dan? :o
Over een tijdje krijgen we een post van @The Eagle Dat één van zijn vaste adresjes over de kop gegaan is door matige klandizie... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Qua voelen van zakjes, de laatste keer dat ik echt naar een specifieke op zoek was, bleek dat ze in de Lego store in Utrecht ze in hun rustige tijd zaten te voelen en ze ze dus zo konden pakken voor je.

Heeft me de laatste Muppets opgeleverd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23

L23

42erik schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Over een tijdje krijgen we een post van @The Eagle Dat één van zijn vaste adresjes over de kop gegaan is door matige klandizie... 😉
Als er dan een grote uitverkoop is en wel zijn vaste adresjes wil delen dan is zijn post in ieder geval interessant om te lezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Toch wel leuk, die blacktron cruiser. Groter dan ik dacht ook. Hij is al geconfisqueerd door mijn driejarige, gaat wonderwel ook goed.

Wat ik echt niet snap is de keuze voor clips met verbinden, dit had toch gewoon met technic pins gekund, misschien dat hooguit dat staartje dan minder ok zou zitten. Ik denk dat ik die verbindingen een keer vervang.

En jammer van de stickers, zeker op die ruwe oppervlakken vind ik het echt niks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Toch weer een lastig moment, alle kerstlego uit elkaar halen en terug in de doos stoppen voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Blik1984 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:53:
Toch weer een lastig moment, alle kerstlego uit elkaar halen en terug in de doos stoppen voor volgend jaar.
Ik begrijp je helemaal :) Layout weer afbreken. Jammer. Ik ga de sets niet helemaal afbreken. Die gaan in een doos.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Nadat ik de vogel weer uit elkaar had gehaald wilde ik toch nog eens proberen om nog iets anders met set 31128 te bouwen, uiteindelijk kwam ik op een AT-ST Walker :)

Ook hier weer gratis instructies beschikbaar voor de liefhebber:
https://rebrickable.com/m...dly-at-st-walker/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBE4S9-TXoHASk1vsaI7gbToDHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAjS2RNw4ZSTz0TDabFwmzIw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

RBH schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:54:
Voor de liefhebbers; de R34 GT-R speed champions is weer op voorraad bij Lego. :)
Inmiddels weer uitverkocht :/

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
En hij is af. Leuk om te bouwen. Is mijn tweede modular, na het politiebureau. Die vind ik iets leuker om te bouwen (en ook mooier vwb eindresultaat), maar ook meer de tijd voorgenomen. De Jazzclub heeft me toch positief verrast, na aankondiging leek hij me erg tegen te vallen, maar er zitten hele leuke dingen in. De kleermaker, entree en pizzeria zijn wat mij betreft erg geslaagd. Plantenkas op het dak maakt het mooi af. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWgDiAxd7kOcAYg70DJ3sX2-CnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmRphIwibq3NRb9nU0jtA6rl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_Q-9PHE8__rPFMMDCb0zO6TpMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWvLUH7KwKEL6CDyBBk7TkLe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jeo3wXtiqp7xJ-H_obeft8kHGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNi5MiA8rkZxmlpW0B5Cyyt7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Alz7r6JvMC4nyWVKUY4C10j6bMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HpS6hfNazIUM8Oyg4xemfA1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2b_ktggnQpqZdBPTgjG0XIV3rU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8miR8t9RQWhpLYTandXHsTzT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_zeIdJgVmX7I16YbDdVipd7bPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhiTreEJLe7qYT63VdLOofnu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3Oj89qycfvHIlF3UD7eXJkY4mE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96CxrIQXYkHsy2RU5wn72cxO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NemI0GgaKyUQ6XniZ2E63QdRkaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ljd21YkqJt7m9BZ4uzqPd6tu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

basvanderploeg schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:52:
Is er hier iemand die deze week de Jazzclub heeft ontvangen uit de online LEGO Store?

Ik ben op zoek naar de afmetingen van de doos waarin het pakket is verzonden. (Dus niet de afmetingen van de doos van de set zelf.)

Zou iemand deze kunnen opmeten?
De om doos :?

Helaas, die heb ik reeds versneden anders is mijn papierbak meteen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Laatst online: 21:01
aReaRe schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:57:
[...]

IK weet een adresje in Gouda, of die nog bestaat :?
Als je play today bedoelt, ja die bestaan gelukkig nog, bedoel je de zevenspoor aan de rand van Bodegraven, ja, die bestaat gelukkig ook nog (zijn mijn vaste adressen)

En ook ja, bij beide kun je losse minifiguren naar keuze kopen indien ze voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D026
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10-2024
Vandaag met mijn zoon de collectibles geprobeerd te voelen.
We hebben nu de Trex, krantenverkoper en wortel.

Zijn er mensen in omgeving Arnhem die eventueel dubbele kunnen ruilen?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Weer een gouwe ouwe opgebouwd. Gedeelte lag nog kant en klaar in een bak, de rest weer bij elkaar gezocht. Vond tijdens het zoeken de papieren handleiding ook nog weer terug, dus dat was ook wel weer mooi meegenomen.

Kan enkel 1 paneel van de motorkap niet zo 1-2-3 vinden, dus hoop dat ik die nog ergens tegen kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dzpOymiYzJrIgdxSUijHTe61QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j27Umegi2CXhkNtHP2sMckwP.jpg?f=fotoalbum_large

In de tussentijd ook nog de SC Charger opgepikt en gebouwd. Wel beetje verslavend dat Lego. O+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 15:31
Inmiddels staat de Jazzclub hier ook. Inclusief interactieve verlichting. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbQukgXWWbZbuoULRqVYqgY3pCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiBwVRn6rEzGTtHbTzNoOb9t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Secsytime schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Inmiddels weer uitverkocht :/
Geen idee waar je woont maar in het verleden vaker succesvol bij van Cranenbroek nieuwe sets voor een goedkope prijs kunnen vinden. Dit gaat dan met name over de Speed Champions.
Pagina: 1 ... 262 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .