Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 261 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.317 views

Onderwerpen

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Vandaag de Lambo van Firas afgerond; https://rebrickable.com/m...orghini-countach/#details

Zoals gewoonlijk elke paar pagina's het idee van, hoe verzin je het toch? Leuk om te bouwen al vind ik het uiteindelijke resultaat van de Corvette en de GT40 toch wat bruter.
Op één of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om de windshield te vervangen dus dat vele zwart is hier niet te zien :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcoYWPXGfD3bnWqAqWuUnNPg1S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnrwU09CMbIegbRT2Sa4SVkd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTF43V6ftitA1vaficBpCgTlLlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuYvErVYTXnIRERwEvcfN7Hr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhCz5p6Fy9unkXCtCGvbMcT1mdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVGz55CZzmFzgYlX8RCkbNjK.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas geen ruimte om de bovenkant van de windsnelheid af te dekken maar al met al redelijk tevreden met het resultaat. Ook geen wiper trouwens, dit is een mooi weer rijder :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben weer begonnen aan de geautomatiseerde container terminal. Als eerste heb ik de kraan van de container yard opgepakt: die was ingestort en moest opnieuw gebouwd en gekalibreerd worden. Als test heb ik de kraan 15 containers naar random posities laten verplaatsen om te zien hoe de kleine afwijkingen zich gedragen op de wat langere termijn (normaal gesproken zal de kraan na één "sessie" van drie containers terug gaan naar zijn originele positie en daardoor automatisch gekalibreerd worden). De kraan heeft de proef goed doorstaan. Timelapse:

Meer achtergrond hierover in de Work In Progress video:
YouTube: Automated lego train container terminal E37: Reviving the blue crane

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
QuattroNL schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:07:
Mijn favorieten: de Ferrari en Pagani.
Maargoed, ik koop ze toch wel allemaal :+
(incl een 3e vitrinekast :9 )
Welke vitrinekast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

cherrycoke schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:00:
[...]

Wel muizen binnen gehad, Ik ben alleen en vaak ook gewoon 8-12 uur aan het werk, dan zit zo een beest de hele dag alleen.

Dat kan ik dan weer niet over mijn hart strijken.
Dat je geen kat hebt gezien je werk kan ik prima begrijpen.

Het ging mij meer om de gevaarzetting gezien de Titanic, dat Stwarwars ding en de Eiffeltoren.
Met een kat was het wat lastiger om dit heel te houden , vandaar mijn opmerking :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 16:45
Vandaag ook besloten om van die minifiguren te gaan sparen. Kost niet zoveel en neemt weinig plek in :+

De lokale shop had nog geen series 24 dus er is hoop zodra deze binnenkomen. Ze hadden wel genoeg series 20/21/22 en 23 liggen. Uiteindelijk 3 stuks series 20 meegenomen (mooi startpunt). Gelijk 2 dezelfde :+.

Zag op het zakje en nummer wat 2x gelijk was en 1x anders. Kan je aan de hand van dat nummer de inhoud achterhalen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UjY2BgO2y3McotKQ3dfl5YtJxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0l6vggvppGOCSK4AMTFrB5q.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:49

L23

@Rene Lijkt me niet, maar wat zat in beide zakjes met nummer 08S0?

Edit: Even opgezocht, geeft aan dat ze uit dezelfde productie batch komen. Als ze dezelfde minifigure hadden dan was dat toeval.

[ Voor 49% gewijzigd door L23 op 03-01-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
L23 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:50:
@Rene Lijkt me niet, maar wat zat in beide zakjes met nummer 08S0?

Edit: Even opgezocht, geeft aan dat ze uit dezelfde productie batch komen. Als ze dezelfde minifigure hadden dan was dat toeval.
Ok. Zal er morgen nog een paar kopen met dezelfde batch.

Was overigens dit figuurtje ;): https://www.bricklink.com...em.page?S=col20-10#T=S&O=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Loev schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:26:
[...]

Ik snap dat die pas 1 maart beschikbaar is, maar is die dan ook al in de winkels te koop? 6 euro verzendkosten op een pakket van 25 euro is wat veel.
Bij de Skyline geeft toychamp aan dat die vanaf 9 jan gewoon te koop is bij hun, dus ik neem aan dat Intertoys ze dan ook heeft. Ik neem aan dat dit met de andere auto's uit de serie niet anders zal zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Rene schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Ok. Zal er morgen nog een paar kopen met dezelfde batch.

Was overigens dit figuurtje ;): https://www.bricklink.com...em.page?S=col20-10#T=S&O=
Vraag me af van wat er nog ligt of daar niet al de leukste minifigures tussen uit gehaald zijn. Wellicht kan je bij Serie 22 nog de ruimtewezen vinden/voelen.

Zelf de ruimtewezen nog een keer gekocht en hopelijk kan ik binnenkort op Bricklink enigszins makkelijk komen aan een dark purple helm en zuurstoftank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

zonoskar schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:12:
[...]

Bij de Skyline geeft toychamp aan dat die vanaf 9 jan gewoon te koop is bij hun, dus ik neem aan dat Intertoys ze dan ook heeft. Ik neem aan dat dit met de andere auto's uit de serie niet anders zal zijn.
Wat bedoel je met de andere auto's? Alles is maart behalve de Skyline.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
Vorige week alle kersthuisjes weer afgebroken en de afgelopen dagen druk bezig geweest met de Pyramid. Erg fraai. Koepel wat repetitief, maar resultaat mag er wezen. Gaandeweg al de lampjes erin weggewerkt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_jbfPYm24TZsq1EDEgyYVzdlKY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dVEvDJNaI7mVgk3jByHmDa5a.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuNOqC6TScFpys5qHexvvYwssBk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vik9LYwxwznszmfy03c7NsYf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsjysSZYVct_MOXmJGzrkJuQ2NQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OU0HUcraXRq490Vaf5IzctIE.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:14:
[...]

Wat bedoel je met de andere auto's? Alles is maart behalve de Skyline.
Ja, dat bedoel ik. De Skyline is nu een week exclusief bij Lego, ik verwacht dat de rest in maart dan ook 1 week exclusief is en na 8/9 maart in de winkel zal liggen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:13
Ik ben van om de Iris ladekast te kopen voor het bewaren van mijn lego.
https://www.bol.com/nl/nl...2sJAEZZrMRdBoCB7cQAvD_BwE

Iemand nog tips voor inzetbakjes om te gebruiken in deze ladekast voor de kleinere onderdelen? Ik zag eerder in het topic iemand auer bakjes noemen, maar die website lijkt vooral zakelijk te zijn en erg hoge verzendkosten voor een paar bakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Laatst online: 01-09 15:38
Als ford-liefhebber staat deze al op mijn verlanglijstje..leuk model.
https://www.lego.com/nl-nl/product/2022-ford-gt-42154

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
Ik heb nu 2x de Ikea Besta hangen, de 60x64cm versie en van binnen 18cm diep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFxnpboL741jY-FjrAZOtkTmRWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSKVIp3D1PoeA4yxpagf9X0j.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de autootjes net even wat ingeschikt dus er kunnen er weer een paar bij d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door QuattroNL op 04-01-2023 17:01 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
tiesvts schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:08:
Jaaaa, die gaat hier wel komen ja *O*
Schaal is helaas net weer even anders dan de rest, kleiner dan de Ferrari 488GTE. Maar boeie, hij's gaaf, zeker in die d-blauwe kleur :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52

404error

Page Not Found

Ophidian schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:18:
Vorige week alle kersthuisjes weer afgebroken en de afgelopen dagen druk bezig geweest met de Pyramid. Erg fraai. Koepel wat repetitief, maar resultaat mag er wezen. Gaandeweg al de lampjes erin weggewerkt :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi, welk licht setje is dat?

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:35
404error schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:47:
[...]

Mooi, welk licht setje is dat?
Deze heb ik gebruikt. Had hem voor twintig euro toen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

tiesvts schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:08:
De prijs is stukken sympatieker dan de 488gte, maar weer een nieuwe schasa er bij? We hebben 1:8, 1:10, doms charger is pakweg 1:13, de 50 euro autos zo rond de 1:15, en nu deze op 1:12... De raptor, defender en mclaren heb ik nog niet opgezocht.

Ik vind de gelijkenis overigens niet heel geweldig, nadeel van de kleinere schaal denk ik dan

(Redelijke kans dat ie er toch wel komt hoor, ondanks alle kritiek)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• L23

L23

Lego Art Project 21226 hangt aan de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8ecVLR9vjgCfj2AVPUd1JoafgQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/9PRci3RL4H3lRzBQKS9ALtzz.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
vectormatic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:42:
[...]

De prijs is stukken sympatieker dan de 488gte, maar weer een nieuwe schasa er bij? We hebben 1:8, 1:10, doms charger is pakweg 1:13, de 50 euro autos zo rond de 1:15, en nu deze op 1:12... De raptor, defender en mclaren heb ik nog niet opgezocht.

Ik vind de gelijkenis overigens niet heel geweldig, nadeel van de kleinere schaal denk ik dan

(Redelijke kans dat ie er toch wel komt hoor, ondanks alle kritiek)
De 488gte voor €111 gekocht bij Amazon.de
Daarna was hij bij Kruidvat zelfs €105 tijdens de 40% kortingsactie.

Wel gek van al die verschillende schaalmodellen inderdaad :?
Maar ook hier gaat hij op termijn wel komen, hij staat al in Brickwatch.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Ond schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Je krijgt ze niet beide, iemand anders hier had al uitgezocht dat het huisje er na pas komt.
Dat is wat ik wilde weten, heb dan toch liever de Blacktron.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Als je alle kleuren spacemen in de galaxy explorer wilt wordt het wel druk onderhand. :P Gelukkig kijken de meeste nog blij. :+ In het dock is nog plek op de rover, misschien nog één binnen en dan is het wel klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ovx6_PZTEvk9ubtgzFj3tvispA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CP7841FeL5Kb0zsANWcLA1O.jpg?f=fotoalbum_large

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Voor de liefhebbers: ik zag dat steindrucker inmiddels bedrukte blokjes aan biedt voor de t-rex ontsnapping Jurassic park set.

Ik ben er voor gevallen ondanks de kosten, ik wil die al een tijd bouwen, maar had geen zin in stickers op zo’n leuke set.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik kreeg hem gisteren al binnen. Gisteravond al in elkaar gezet. Prachtige "kunst" trouwens. Ik vond die van Gogh maar mwah, deze is veel meer LEGO kunst. Als ik hem heb opgehangen, zal ik een foto posten.

Bij veel LEGO shops is ie trouwens voor ~89 euro te koop, want best een goeie deal is. De doos is groot en zwaar (door de onderdelen voor de lijst en de 6 plates die de tekening vormen).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ond schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:08:
Als je alle kleuren spacemen in de galaxy explorer wilt wordt het wel druk onderhand. :P Gelukkig kijken de meeste nog blij. :+ In het dock is nog plek op de rover, misschien nog één binnen en dan is het wel klaar.

[Afbeelding]
Haha, dat is nou goede kleurenkots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 21:02
De Lego Technic Land Rover Defender ( 42110 ) schijnt nu toch ook hard richting EOL te gaan ?

Dit ; https://www.brickwatch.ne.../Land-Rover-Defender.html

Dat ; https://www.lego.com/nl-nl/product/land-rover-defender-42110

[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-01-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Is al dik 3 jaar op de markt, was wel te verwachten. Jammer, want het is een dijk van een set.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 02:40
Begin Corona ben ik Lego aan het herontdekken. Eerst vol voor technic gegaan waarbij de Defender echt de mooiste set is in mijn ogen. Ben nu langzaam afscheid aan het nemen van mijn technic sets maar de Defender hou ik zelf.
Ben er achter gekomen dat ik de modulaire gebouwen mooier en leuker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 00:34
almightyarjen schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:39:
Ik ben weer begonnen aan de geautomatiseerde container terminal. Als eerste heb ik de kraan van de container yard opgepakt: die was ingestort en moest opnieuw gebouwd en gekalibreerd worden. Als test heb ik de kraan 15 containers naar random posities laten verplaatsen om te zien hoe de kleine afwijkingen zich gedragen op de wat langere termijn (normaal gesproken zal de kraan na één "sessie" van drie containers terug gaan naar zijn originele positie en daardoor automatisch gekalibreerd worden). De kraan heeft de proef goed doorstaan. Timelapse:

[YouTube: Timelapse 15 containers random movement]

Meer achtergrond hierover in de Work In Progress video:
YouTube: Automated lego train container terminal E37: Reviving the blue crane
Elke keer als ik dit zie moet ik aan een opdracht denken uit de eerste jaar van mijn studie waarbij we dit container gedoe moesten programmeren/visualiseren :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

LuPo schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 05:56:
[...]

De 488gte voor €111 gekocht bij Amazon.de
Daarna was hij bij Kruidvat zelfs €105 tijdens de 40% kortingsactie.

Wel gek van al die verschillende schaalmodellen inderdaad :?
Maar ook hier gaat hij op termijn wel komen, hij staat al in Brickwatch.
De 488 GTE heb ik ook hoor, voor een eurotje of 120 gekocht, vrij snel na de release :) Maar de Ford GT zal tot onder de 90 mogen zakken voor ik em overweeg

[Afbeelding]
De oplossing is simpel, gewoon nog een Galaxy Explorer er bij ;) Ik heb hier ook een 2e klaarstaan in doos (maar dan meer voor de B/C models, de eerste GE heeft alleen nog maar Benny als extra crew, gaat prima :P)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28
Tc99m schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:13:
[...]

Ik heb hem hier toevallig naast me staan op mijn thuiswerkplek, en die deur kan bij mij volledig open. Misschien het ronde connectortje op het zwarte pinnetje iets lager drukken zodat de eerste plank ook iets lager komt te hangen?
Ik dacht dat ik hem goed had aangedrukt, maar dit bleek inderdaad toch het probleem. Extra hard aangedrukt en nu gaat de deur er precies overheen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
L23 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:48:

[Afbeelding]
Mooi die Lego-naut aan de muur! Maar ik vind die lamp nog mooier... haha! Welke is dat dan :9~

- The Neo and Only -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

NeoFoX schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Mooi die Lego-naut aan de muur! Maar ik vind die lamp nog mooier... haha! Welke is dat dan :9~
Vos lamp. Zelf gemaakt. Led strip profiel gericht op de muur. Net als het Lego Art Project met visdraad opgehangen en de pootjes houden het profiel een paar centimeter van de muur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

L23 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:48:

[Afbeelding]
Ik zie nu pas dat het een vos spaceman mix is :X zal eerder niet wakker geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ond schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Ik zie nu pas dat het een vos spaceman mix is :X zal eerder niet wakker geweest zijn.
Dan is het goed gelukt :P Wou er een eigen creatieve draai aan geven.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik kwam dit gisteren tegen op internet en ik vond het zo leuk dat ik het even met jullie wil delen.

Afbeeldingslocatie: https://www.looopings.nl/img/foto/23/0103raaflegoa9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.looopings.nl/img/foto/23/0103raaflegoa5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.looopings.nl/img/foto/23/0103raaflegoa1.jpg

https://www.looopings.nl/...lokjes--440-uur-werk.html

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vorige maand een LEGO store bezocht en daardoor m'n allereerste lego set ooit gekocht.

De Horizon Tallneck, ik ben er al een stukje mee bezig. Het viel me op dat ik met de eerste twee zakjes al wat kleine onderdeeltjes over hield, heb de manual nog eens bekeken en ik ben niets vergeten. Dit doet lego gewoon als spare parts erbij o.i.d.?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zoektocht op zolder naar Lego van vroeger. 8865 helemaal opgebouwd uit een doos gevist. Kwam nog een flinke lading boekjes tegen van sets waar ik niet eens meer van wist dat ik ze had. Ridders, space en nog flink wat andere technic met pneumatic of motortjes. Ook sowieso nog een deel van een witte Amerikaanse vrachtwagen (5580 blijkbaar) waarvan ik het boekje niet meer zo snel kan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/115jfZN0cpSgSkbrxgxQ6rxxxc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqVvJqdS82wYRn7IV79Gqu4q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VX-ErilLECx9UHlgt5Qy0w9_iV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gg1JZO9ua14J9Dp2zroCtAsa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGh9pvjNh6cjDiwQxMAPQEIuE-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDgsPwsq2SoHJsworGw1bg19.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:01

MEJ

De 2022 Ford GT (42154) is al beschikbaar voor pre order bij 2ttoys met 15% korting, komt op €101,99. Als je hem snel in huis wilt hebben bij release met korting lijkt dit een goede deal. Ik houd hem zelf ook in gedachte even.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Jackson6 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:45:
Vorige maand een LEGO store bezocht en daardoor m'n allereerste lego set ooit gekocht.

De Horizon Tallneck, ik ben er al een stukje mee bezig. Het viel me op dat ik met de eerste twee zakjes al wat kleine onderdeeltjes over hield, heb de manual nog eens bekeken en ik ben niets vergeten. Dit doet lego gewoon als spare parts erbij o.i.d.?
Klopt, je houdt altijd wat kleine onderdelen over. Goed bewaren, bijvoorbeeld in een zakje/bakje met het setnummer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Goku33 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Klopt, je houdt altijd wat kleine onderdelen over. Goed bewaren, bijvoorbeeld in een zakje/bakje met het setnummer erop.
Thanks, dan ben ik weer gerust haha. Ik doe alles netjes terug in de zakjes waar ze vandaan kwamen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:06
Het viel me op dat ik met de eerste twee zakjes al wat kleine onderdeeltjes over hield, heb de manual nog eens bekeken en ik ben niets vergeten. Dit doet lego gewoon als spare parts erbij o.i.d.?
Als het goed is hou je van alle kleine onderdelen 1 over (set-breed), als je er meer overhoudt ben je in het proces hoogstwaarschijnlijk iets vergeten. Het is mij in elk geval nog nooit overkomen dat ik meer overhad en dat er niet iets mis was maar dat er een extra restant in zat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pjot1 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:34:
Ik kwam dit gisteren tegen op internet en ik vond het zo leuk dat ik het even met jullie wil delen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.looopings.nl/...lokjes--440-uur-werk.html
Maar dit is toch niet echt? Dit is gewoon in een 3D model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:19
Chip. schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:05:
[...]

Maar dit is toch niet echt? Dit is gewoon in een 3D model?
Het zijn (vermoedelijk) stud.io renders, een programma waarin je 3d modellen kan maken met lego steentjes.
De maker gaf al aan in het artikel dat hij dit niet in het echt gaat bouwen aangezien het de prijs van een kleine sportauto zou kosten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pjlgt schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:46:
Zoektocht op zolder naar Lego van vroeger. 8865 helemaal opgebouwd uit een doos gevist. Kwam nog een flinke lading boekjes tegen van sets waar ik niet eens meer van wist dat ik ze had. Ridders, space en nog flink wat andere technic met pneumatic of motortjes. Ook sowieso nog een deel van een witte Amerikaanse vrachtwagen (5580 blijkbaar) waarvan ik het boekje niet meer zo snel kan vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik die van mij weer naar de originele staat terugbreng hou ik waarschijnlijk een halve brandweerkazerne, twee -helis en drie -wagens over. Alsook een aantal doze classic space:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/es-EFEK72tMjChltSLHFqIhJlO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azjpO2HlRBvD7eZG5zcLDlY1.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Al is ie origineel toch ook wel erg mooi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor

Op Bricklink kun het set nummer invoeren onder "inventory". Je krijgt dan alle onderdelen voor die set te zien maar ook de extra stukjes (spare parts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
vectormatic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:56:
[...]

De 488 GTE heb ik ook hoor, voor een eurotje of 120 gekocht, vrij snel na de release :) Maar de Ford GT zal tot onder de 90 mogen zakken voor ik em overweeg

[...]
Ik wacht ook rustig af tot hij een stuk zakt. :)
Nog genoeg te bouwen :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:13
Ik moest hard lachen:
https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop

Video van Lego, niet geschikt voor mensen met OCD >:)

[ Voor 13% gewijzigd door fishman op 04-01-2023 16:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
pekelveld schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:23:
Heeft er iemand een goed idee voor een vitrine voor de speed champions (die van 8 studs breed)? Ik ben tot op heden 'compleet', dus ben de 20 alweer gepasseerd. Het afstoffen ervan is niet de grootste hobby, dus iets met glas ervoor zou fijn zijn. Een snelle zoektocht hier leverde niets op. Wellicht is dit wat, maar ik vraag me af of dat gaat passen qua diepte.

***members only***
Mijn eerste reactie was misschien iets te enthousiast, ben alweer wat rustiger :+

Bij nader inzien passen de SC's prima. Tot nu toe past alleen de McLaren 76902 niet achter het "tweede" deurtje vanwege de spiegels. Ook de BTTF MOC niet vanwege de meuk die aan de zijkant hangt.
Verder prima dus ik ga de tweede ook ophangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0m9vvS7hkS8PkvqhF3zn_dlvS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcW9bSUZDtKwZXc55eBBBRPK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gUKvRPVxWQBwas-WqS7wJkYTQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSUk2LdAMQOc8lfwns77HFv3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:04
Ond schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:09:
De valkenier uit cmf 24 is overigens ook erg leuk. 🙂
Misschien dat het aan mij ligt, maar is de kwaliteit van deze CMF een beetje... Shitty? Ik heb mijn bestelling net binnen, en de cape is niet gemaakt van de "stugge" stof die ik van lego gewend ben maar van een veel slappere variant. Ook zit de cape niet echt mooi om de minifig heen naar mijn idee en blijft de valk nauwelijks op de hand van de valkenier zitten. Zelfs het papiertje met de "bouwtekening" voelde dun en goedkoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARpUDPy9B0S0C6aWgSrSFjjGTYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gI0UXN8IYoWCDpF5DioTHD44.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag zo binnen gekregen. De doos eromheen had geen schade, de andere drie sets in de doos ook niet. Vraag me dan toch af wat er hiermee is gebeurd.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

ErikT738 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:05:
[...]

Misschien dat het aan mij ligt, maar is de kwaliteit van deze CMF een beetje... Shitty? Ik heb mijn bestelling net binnen, en de cape is niet gemaakt van de "stugge" stof die ik van lego gewend ben maar van een veel slappere variant. Ook zit de cape niet echt mooi om de minifig heen naar mijn idee en blijft de valk nauwelijks op de hand van de valkenier zitten. Zelfs het papiertje met de "bouwtekening" voelde dun en goedkoop aan.
Geen ervaring met capes, maar zit hier mooi om de minifigure heen. Vond het alleen zonder instructies wat onduidelijk hoe je de cape om doet, dus eerst goed gekeken naar foto's op de Lego website. De valk blijft goed zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzwYiSvJsNbqWtn4kRuEWyA5YGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KNYvAoTUVLInhsvfAF0lVRD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

ErikT738 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:05:
[...]

Oh joh, lastig.

Hier niks mis, mijn cape was ook al gemonteerd omdat ik uit de zak kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
3clectic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:11:
[Afbeelding]

Vandaag zo binnen gekregen. De doos eromheen had geen schade, de andere drie sets in de doos ook niet. Vraag me dan toch af wat er hiermee is gebeurd.
Lekker dan. Tenminste, als je het belangrijk vindt dat de doos netjes is, ook al bouw je de set. Zo ja dan zou ik er wel even achteraan bellen.
Waar heb je deze gekocht/besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

DropjesLover schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:45:
Afgelopen dagen weer verder gegaan met het uitsorteren voor mn 8084 Space Shuttle.
Man man man wat heb je om een beetje uit te sorteren toch een hoop bakjes nodig...

Ik had eerst gesorteerd op kleur, maar neig nu naar sorteren op type/afmetingen. Kleurtjes herken je snel genoeg.
Maar ja, 1x1, 1x2, 1x3, 1x4, 1x6, etc (met nopje, glad, massief en technic natuurlijk) zijn echt veel bakjes (meer dan ik heb) :/
Even een foto met hoe ik het doe.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NiSdlfm.jpg

En tevens een progressie foto van de Ecto-1 die ik 2e hands van MP heb gehaald. Zit iets over 1/3de nu. Gekke is, ik mis een stickertje, maar niet het steentje waar het op moet. Geen groot gemis, ik ga deze naderhand toch ombouwen naar de 80's-90's versie via rebrickable.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HVPgURO.jpg

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:54

[Afbeelding]
Net de film Reservoir Dogs....

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 23:28
Afgelopen dagen bezig geweest met een MOC van de Ford Mustang (10265) gemaakt door Firas. Blijf me verbazen hoe iemand een dergelijk model kan verzinnen met de beperking van de bestaande steentjes uit de set. Zit erg knap in elkaar en ook stevig genoeg om op te pakken of te verplaatsen. Erg gaaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWV9QeizI1YoaKwUBGcHoqNDw3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z36oEBg097bAX16oxFxIpDBp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dqMKNVV2Q0GZSFm9M-pkkb8Sqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2hlxMARnVYJfhVZzt2dT96z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mry3YXpiKlTRPGbsjLwmHUY5Iws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vg2QvAbyjV0bTcsrmKAjiE45.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2p7IRLnvsD5P5wQ-onF0e9itXOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNVJleXTm5mOtlWotjhSPcJ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bQkx1LDMifWxCymtPl4-4Z93UU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yptEARfdPjFHaKLpnB3y3HBs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ki-TPpOw6ouB_wptAUgNSM7QNAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpXysMYKCYZ3i6jccnwOa5gr.jpg?f=fotoalbum_large

oef... zo in het kunstmatige licht zie je wel dat de steentjes inmiddels wat te lijden hebben gehad.. ;(

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Kon deze set natuurlijk niet laten liggen. We zijn helemaal gek van Japan en ben erg blij met het resultaat. Het is even raar dat je die witte vogels op het schilderijtje moet plaatsen, maar van een afstandje zie je daar niks van. Ik vind hem geslaagd :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dggmSMzqgeVkQEOMQdjQ9Lv2wN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9ZZm6Z66ygyPOHoq0JUd7gc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:35

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Oops

[ Voor 99% gewijzigd door Xqlus1ve op 04-01-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Loader schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:17:
[...]

Net de film Reservoir Dogs....
Gelukkig hebben minifigs geen oren >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orinti
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-09 15:50
3clectic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:11:
[Afbeelding]

Ex LEGO designer/Youtube reviewer Tiago Catarino heeft precies dezelfde beschadigde doos ontvangen. Lijkt me meer dan toeval? Zie hier zijn review.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mir4dor
bvsteyn schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:54:
Afgelopen dagen bezig geweest met een MOC van de Ford Mustang (10265) gemaakt door Firas. Blijf me verbazen hoe iemand een dergelijk model kan verzinnen met de beperking van de bestaande steentjes uit de set. Zit erg knap in elkaar en ook stevig genoeg om op te pakken of te verplaatsen. Erg gaaf!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

oef... zo in het kunstmatige licht zie je wel dat de steentjes inmiddels wat te lijden hebben gehad.. ;(
Ja super leuke build !
Ik heb deze juist uit elkaar gehaald en de muscle car gebouwd. Heerlijk twee weken vakantie, dan kun je iets. Ik denk dat ik nog een paar weken wil :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNYNLNAJYRhUyw5-QHzgGyuth9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTIwmRjb89q4Pq5bNkeD1rRi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DU9NbHdVkVPLAzFxfuyynXKCRkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtCX7gNsajq4T3Ms6saF51a5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zeg, willen jullie die Countach niet zoveel spammen? Nou krijg ik heel veel drang om de 911 uit elkaar te halen :( :+

Ik heb net de Ferrari 488 GTE af. Die had ik "gekregen" bij het verlengen van mijn Top Gear magazine abonnement. Zo heb ik eerder ook de Porsche 911 RSR en Landrover Defender bemachtigd, dus wat mij betreft zijn ze goed bezig daar. Je kan het bekijken als volle prijs voor de Lego en gratis TG erbij of andersom, maar de combi is in ieder geval goed als je in beide geïnteresserd bent.
Nou is de Ferrari 488 niet per se een auto die ik zelf gekocht zou hebben (de Defender waarschijnlijk wel, en de Porsche was mijn ontwaking uit mijn winterslaap dus altijd leuk), maar het bouwen was wel weer leuk. Ik had een paar keer het idee dat ze een veel te moeilijke constructie hebben bedacht om iets heel simpels te maken, maar achteraf was het dan toch wel slim bedacht of handig om goed uit te komen qua plaatsing.
Dit was wel het eerste model waarbij ik echt een aversie tegen de stickers had. Het zijn er echt heel veel. Ergens logisch omdat het om een racewagen met volledige livery gaat, maar het stond me op een gegeven moment echt tegen. Bij de 911 RSR en Defender vond ik de stickers veel minder hinderlijk.

Ik heb laatst voor mijn vrouw weer een bloemetje gekocht, namelijk de orchidee. Met moederdag had ze het bosje bloemen gehad, en sinds die tijd hintte ze al wel af en toe dat ze de orchidee ook wel mooi vond. Mijn zoon en ik hebben hem samen gebouwd, en het resultaat is erg mooi. Van een afstandje is het bijna een echte plant, en van dichtbij kan ik nog steeds genieten van hoe knap ze met redelijk standaard steentjes zoiets hebben kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 23:28
mir4dor schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Ja super leuke build !
Ik heb deze juist uit elkaar gehaald en de muscle car gebouwd. Heerlijk twee weken vakantie, dan kun je iets. Ik denk dat ik nog een paar weken wil :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah....de charger. Die moet ik ook nog bouwen.. :P
Ga nu eerst de porsche ombouwen naar de Ford GT40. En dan zie ik wel verder...maar vermoedelijk gaat dan de Sian omgebouwd worden naar de Ford F150.. 8) ...ben wel een beetje Ford fan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
QuattroNL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:33:
[...]

Lekker dan. Tenminste, als je het belangrijk vindt dat de doos netjes is, ook al bouw je de set. Zo ja dan zou ik er wel even achteraan bellen.
Waar heb je deze gekocht/besteld?
Deze is gewoon via Lego besteld. Het aparte is dat de overdoos en de andere sets niet beschadigd zijn. Normaal vind ik het niet zo erg, maar ik bewaar de speed champion doosjes wel dus zonde.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 00:15
RubjeMazter schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Als het goed is hou je van alle kleine onderdelen 1 over (set-breed), als je er meer overhoudt ben je in het proces hoogstwaarschijnlijk iets vergeten. Het is mij in elk geval nog nooit overkomen dat ik meer overhad en dat er niet iets mis was maar dat er een extra restant in zat :>
Ik ben de Sian aan het bouwen, en ik had na de eerste doos twee zwarte pinnetjes (om aan beide zijden te verbinden) over. Heb de instructies nog een keer doorgelopen maar ben er volgens mij geen vergeten...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:01
Vandaag Jazzclub binnengekregen, gelijk een eind op weg, leuk!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QX9lJUFbt5t8D7Ya9TS9OYxtcig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjT08eHvHc2TJiI7PLucIIJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZRHIO21fX3H7pk4YapQhOTnPUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyUihRB5XBiMiDLswfL7Bp6W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0nWmMWXIqjJz1-5JyN5_HDZvGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WIWdbNc5w6VSQTabSXg8YCC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uvhpz7az6WbnQLpAyXsODagzYLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oc22khoEHf9aHrmBw8nF9Ezt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUNNu92PnasJ0Qs-0MZGJ_UaxgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyivfGfmTFAHIOEDlePdlzLY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:54
3clectic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:19:
[...]

Deze is gewoon via Lego besteld. Het aparte is dat de overdoos en de andere sets niet beschadigd zijn. Normaal vind ik het niet zo erg, maar ik bewaar de speed champion doosjes wel dus zonde.
Je kunt contact opnemen met de klantenservic en de situatie uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

DropjesLover

Dit dus ->

Neelon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:43:
[...]

Even een foto met hoe ik het doe.

[Afbeelding]
Thx!
Verschil is wel dat je een afgebakende set hebt, terwijl ik meerdere grote sets (8480, 8478) door elkaar heb zitten, dus ook veel meer uit te sorteren / meer dan nodig voor 1 set in m'n bakjes heb.
De sorteerbak met technic elementen (zwarte/grijze pinnen, tandwielen, etc) is al overvol :P

Ik denk nu inderdaad 1, 1x2, 1xN, 2x2, 2x4 en 2xN (in verschillende hoogtes) gewoon bij elkaar te mikken.

Ik zal eens een fotootje maken.
En tevens een progressie foto van de Ecto-1 die ik 2e hands van MP heb gehaald. Zit iets over 1/3de nu. Gekke is, ik mis een stickertje, maar niet het steentje waar het op moet. Geen groot gemis, ik ga deze naderhand toch ombouwen naar de 80's-90's versie via rebrickable.

[Afbeelding]
Nice :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:45
Hoop hem vandaag of morgen ook binnen te krijgen dan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Lekker bezig oOo

Met een beetje mazzel komt DPD hier vandaag ook langs om deze set te bezorgen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SvenVis schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:00:
Vandaag Jazzclub binnengekregen, gelijk een eind op weg, leuk![Afbeelding]
[Afbeelding]
stand alone test build
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0VjDxN9K9KD3MiASNDUYIfoR1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqIGedAKcdTQShgYxJTdECJ3.jpg?f=fotoalbum_large

in de pizza toko (een gesloopte pizza truck 60150)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnpkTy9MubgEfCEBPAO78iu_qG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z762d5gVOuUpPzxiOvmDk0GU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJGcfJvSLELRzvwYtc2opdUjL3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xXdsOXpSRa9cRiaBGirZaU0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klq816fANTKnZQLanjx8S4nBid8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5Z37VnCS9Xlh6y5tDCvcmsC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oniGgyLzeSyQbltdk2G4UspjE2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC8ugysvUMcysydFzTrCyWDA.jpg?f=fotoalbum_large

vond ik mijn pizza oven zo slecht nog niet :) kan een pizza of 2 op

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 05-01-2023 10:48 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Metal Mark schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:48:
Kon deze set natuurlijk niet laten liggen. We zijn helemaal gek van Japan en ben erg blij met het resultaat. Het is even raar dat je die witte vogels op het schilderijtje moet plaatsen, maar van een afstandje zie je daar niks van. Ik vind hem geslaagd :D

[Afbeelding]
Hij is echt heel tof, ik twijfel zeer om hem te kopen. Zou je misschien willen meten hoe groot het middelste gedeelte op zichzelf is, dus zonder de beige/witte lijst eromheen?

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 14:43
himlims_ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:45:
[...]

stand alone test build
[Afbeelding]

in de pizza toko (een gesloopte pizza truck 60150)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

vond ik mijn pizza oven zo slecht nog niet :) kan een pizza of 2 op
Bij die minifig met die rode pet krijg ik om de een of andere reden gelijk flashbacks naar het LEGO Island computerspel uit de jaren 90. :D Alsof hij volwassen is geworden in de tussentijd en een eigen zaak in de grote stad heeft geopend (ook al lijkt hij er helemaal niet op haha).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met reinigen in waterstofperoxide? Mijn futuron Lego is aardig geel, en ook de grijze panelen van mijn king Castle zijn aardig verkleurd.

Ik lees hee vee positief maar vandaag kwam ik een artikel tegen waarbij de middel-lange termijn effecten averechts bleken.

Ik ben niet van plan om maar iets te verkopen dus als het op termijn erger wordt prefereer ik vergeelde (originele) blokjes. Maar als er tweakers zijn die dit zonder problemen gedaan hebben en het blijft mooi ga ik het wellicht proberen op een kleine set…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Rene schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:36:
Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met reinigen in waterstofperoxide? Mijn futuron Lego is aardig geel, en ook de grijze panelen van mijn king Castle zijn aardig verkleurd.

Ik lees hee vee positief maar vandaag kwam ik een artikel tegen waarbij de middel-lange termijn effecten averechts bleken.

Ik ben niet van plan om maar iets te verkopen dus als het op termijn erger wordt prefereer ik vergeelde (originele) blokjes. Maar als er tweakers zijn die dit zonder problemen gedaan hebben en het blijft mooi ga ik het wellicht proberen op een kleine set…
Ik heb het een aantal keer gebruikt ja. Op mijn grijze en blauwe blokjes was het effect niet geweldig, deze werden eigenlijk te licht. De witte stenen (ook met print) zagen er na een bad in waterstofperoxide (met een flinke dosis zonlicht!) weer perfect uit. Wel heb ik het idee dat deze inmiddels weer een beetje aan het vergelen zijn (zo'n 2,5 jaar later, afgaande op wanneer ik deze foto op Tweakers heb geüpload).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQdIHdY5MszkJFS1KHuSp5ebfwQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cfpyGsxoRZsIQi3m9QnMTALG.jpg?f=user_large

Edit - nog een voor en na foto fan twee stenen. Die grijze had mooier kunnen zijn als ik 'm beter in de gaten had gehouden waarschijnlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVCzkRirJZa59C3-_Ta5MX1gOik=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNFnHyUhaDq7m0rDABfXcGWD.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSBq0ImPOo9A1SElfDvd-AO_bxE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFsBa9lAa0p69NMeGZnedHL0.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 25% gewijzigd door ErikT738 op 05-01-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
Weet iemand of dat er in de nieuwe Lego Galaxy Explorer blokjes zitten die niet in jaren 80 lego te vinden zijn? Wij hebben hier namelijk nog een hele bak ( kilo of 10 ~ 20) aan lego uit de 80's waaronder ook de nodige space lego. Dus ik dacht ik maak die zelf wel even.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Webgnome schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:00:
Weet iemand of dat er in de nieuwe Lego Galaxy Explorer blokjes zitten die niet in jaren 80 lego te vinden zijn? Wij hebben hier namelijk nog een hele bak ( kilo of 10 ~ 20) aan lego uit de 80's waaronder ook de nodige space lego. Dus ik dacht ik maak die zelf wel even.
Ik heb 'm nog niet gebouwd, maar puur afgaand op de doos zijn dat er nogal wat. Toen ik zelf aan het bouwen was met mijn oude Space Lego liep ik er tegen aan dat er veel minder SNOT-bricks beschikbaar zijn. Natuurlijk kan je wel met Technic-bricks en headlight pieces aan de slag, maar het is toch iets meer beperkt.

Laat dit je echter vooral niet tegen houden om een vet schip in de Classic Space stijl in elkaar te zetten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

spok9

Groen...

Bij de Lego winkel in Utrecht staat een medewerker uitgebreid specifieke minifigs te zoeken, maar ondanks een vol rek moest er voor er voor de Valkenier een nieuwe doos aan te pas komen. Uiteindelijk twee spacemen, valkenier en wortel meegenomen :)

Edit: wisten jullie trouwens dat je bij de Lego winkel niet gebonden bent aan de kortingsbedragen die je online kan krijgen in ruil voor punten? Je kan aan de kassa elk willekeurig bedrag korting krijgen tegen inlevering van punten.

[ Voor 32% gewijzigd door spok9 op 05-01-2023 13:31 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zoek 'even' terug in het topic, is al regelmatig behandeld.

los van welke/hoeveel waterstofperoxide (ik had 100ml flesjes bij kruidvat, amazon verkoop 1L flessen) wat HET belangrijkste is; een lekker zonnige dag (zo'n 30+ dagje).

Ofwel; verzamel, en zoek nu de gewenste blokjes uit, wacht tot het lekker zonnig dagje is en ga dan je verkleurde lego 'laten zonnen'

De zon (in mij theorie ook warmte) zorgt ervoor dat er bubbeltjes ontstaan op je gerkleurde lego. (dit werkt ook met blokjes met stikker)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqgJLYiFLkRRKDjyXiDsfuqPafA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFoyHaZBlsSCPZMMY6kuKl08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VWTB8bw27ErlZtlhGj16gBL0jc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EGldPq8vgkgdii0K3DPeIV0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 05-01-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Metal Mark schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:48:

[Afbeelding]
Dank je voor de foto. Ik ben ook helemaal gek van Japan, weet nu dus ook zeker dat ik deze moet gaan halen. Nu al zin om te gaan bouwen...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Webgnome schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:00:
Zie de onderdelen lijst:
https://rebrickable.com/sets/10497-1/galaxy-explorer/#parts

Ik denk dat je met wat creativiteit aardig ver komt. Maar je hebt ook Lego technic nodig. En het formaat windshield is een stuk groter dan bij het oude Lego.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wauw.. Deze onlangs voor een spotprijsje nieuw kunnen scoren, eergisteren en gisteren gebouwd en wat een ontzettend gaaf ding. Voor de schaal & het aantal stukjes is het detail echt fantastich. Ga denk ik voor de baseplate nog wat meer plantjes erbij zetten want hij is ietwat kaal, maar dit is een van de coolste sets die ik heb nu :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WvPP_-7BCjnYU5Xw4A7UYwyxIc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8z67VFNI702NOvsvTIp3e09C.png?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Angeloonie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:39:
Wauw.. Deze onlangs voor een spotprijsje nieuw kunnen scoren, eergisteren en gisteren gebouwd en wat een ontzettend gaaf ding. Voor de schaal & het aantal stukjes is het detail echt fantastich. Ga denk ik voor de baseplate nog wat meer plantjes erbij zetten want hij is ietwat kaal, maar dit is een van de coolste sets die ik heb nu :D
[Afbeelding]
dat is de enige van die serie/game toch? of zijn er meerdere builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

himlims_ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:47:
[...]

dat is de enige van die serie/game toch? of zijn er meerdere builds?
Dat is helaas momenteel de enige officiële set van Horizon ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:19
[Afbeelding]
Mooi ding ja, ik ben alleen niet helemaal blij met de watcher die er bij staat.

Ik wil die graag nog een "upgraden" naar een alternatief model, maar daar moet ik de onderdelen nog even voor scoren.

https://rebrickable.com/m...bel.Punk/watcher/#details

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-102715.jpg/1000x800.jpg?1661182123.0722723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
spok9 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:10:
Edit: wisten jullie trouwens dat je bij de Lego winkel niet gebonden bent aan de kortingsbedragen die je online kan krijgen in ruil voor punten? Je kan aan de kassa elk willekeurig bedrag korting krijgen tegen inlevering van punten.
Die indruk had ik inderdaad ook bij LEGO House bij mijn aankoop in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

milo526 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Mooi ding ja, ik ben alleen niet helemaal blij met de watcher die er bij staat.

Ik wil die graag nog een "upgraden" naar een alternatief model, maar daar moet ik de onderdelen nog even voor scoren.

https://rebrickable.com/m...bel.Punk/watcher/#details

[Afbeelding]
Mooie MOC is dat wel ja, maar qua schaal ook een stukje groter dan de huidige watcher. Denk dat het dan meer uit verhouding gaat t.o.v. de Tallneck?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

Waterstofperoxide oplossing max. 9% i.c.m. UV-A licht (zon of speciale lamp) bij een temperatuur van de oplossing boven de 20 graden. Het makkelijkste kan je dit dus doen in de zomer. Tijdsduur is afhankelijk van de hoeveelheid vergeling en percentage H2O2, gemiddeld 1 a 2 uur per kant. Blokjes kan je vastzetten op een baseplate of onder water houden met een glazen ovenschaal.

Het viel mij idd ook op dat sommige blokjes die ik 2 jaar geleden ontgeeld had weer wat geler zijn geworden terwijl ze niet in de zon hebben gestaan, wel indirect daglicht. Het is op dit moment niet erger dan voor het ontgelden. Op basis van deze bevinding ben ik een maand geleden een proef gestart: de helft van een regelmatig vergeelde set heb ik ontgeeld en de andere helft niet. Vervolgens heb ik die ergens in een doosje op zolder gezet, er kan dus geen UV licht bijkomen. Resultaten zijn eind 2025 bekend :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

[Afbeelding]
Zo gaaf, ik ben nu ook bezig, vanavond de poten en kop. Heel leuk qua looks en bouwtechnieken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
almightyarjen schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:31:
[...]

Waterstofperoxide oplossing max. 9% i.c.m. UV-A licht (zon of speciale lamp) bij een temperatuur van de oplossing boven de 20 graden. Het makkelijkste kan je dit dus doen in de zomer. Tijdsduur is afhankelijk van de hoeveelheid vergeling en percentage H2O2, gemiddeld 1 a 2 uur per kant. Blokjes kan je vastzetten op een baseplate of onder water houden met een glazen ovenschaal.

Het viel mij idd ook op dat sommige blokjes die ik 2 jaar geleden ontgeeld had weer wat geler zijn geworden terwijl ze niet in de zon hebben gestaan, wel indirect daglicht. Het is op dit moment niet erger dan voor het ontgelden. Op basis van deze bevinding ben ik een maand geleden een proef gestart: de helft van een regelmatig vergeelde set heb ik ontgeeld en de andere helft niet. Vervolgens heb ik die ergens in een doosje op zolder gezet, er kan dus geen UV licht bijkomen. Resultaten zijn eind 2025 bekend :P
Dan wacht ik het resultaat af :+

De meeste sets van mij zijn nu rond de 30 jaar oud. Het is daarom vooral lange termijn. Als die behandelde blokjes over 3 jaar net zo geel of geler zijn dan laat ik het lekker natuurlijk vergelen. Stiekem heeft het ook wel wat om eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
Hoe moet ik dat zien? Ik wil aan de kassa 750 VIP punten inruilen waarmee ik normaal gesproken 5,- korting krijg en ik vraag om 10,- korting en dat wordt dan gehonoreerd?
If so dan moet ik hoognodig maar weer eens langs een Lego store :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

QuattroNL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Hoe moet ik dat zien? Ik wil aan de kassa 750 VIP punten inruilen waarmee ik normaal gesproken 5,- korting krijg en ik vraag om 10,- korting en dat wordt dan gehonoreerd?
Nee, 750 VIP punten blijft natuurlijk 5 euro korting. Mogelijk in de winkel meer tussenstappen om je punten in te wisselen voor korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Laatst online: 19-09 15:46
QuattroNL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Ze doen simpelweg tweemaal de 5 euro code inwisselen, dus er gaan 1500 punten van je account af. Dit kun je online uiteraard op dezelfde manier doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Schildje op 05-01-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Bij de Lego winkel in Utrecht staat een medewerker uitgebreid specifieke minifigs te zoeken, maar ondanks een vol rek moest er voor er voor de Valkenier een nieuwe doos aan te pas komen. Uiteindelijk twee spacemen, valkenier en wortel meegenomen :)

Wat bedoel je daar specifiek mee? Want bijv. het combineren van VIP-kortingen (ook verschillende bedragen, dus bijv. 5+5+20) is in de webshop ook mogelijk.

Of kun je ook een korting van bijv. 7,50 met VIP punten krijgen aan de kassa in de winkel? Dat is voor mij inderdaad nieuw, fijn als dat zou kunnen!

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froid
  • Laatst online: 20-09 07:52
Tc99m schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Wat bedoel je daar specifiek mee? Want bijv. het combineren van VIP-kortingen (ook verschillende bedragen, dus bijv. 5+5+20) is in de webshop ook mogelijk.

Of kun je ook een korting van bijv. 7,50 met VIP punten krijgen aan de kassa in de winkel? Dat is voor mij inderdaad nieuw, fijn als dat zou kunnen!
Volgens mij zelfs elk willekeurig aantal punten wat ze dan omrekenen naar de waarde in euro’s. Als ik het me goed herinner van toen ik in december de vuurtoren kocht vroegen ze of ik al m’n punten wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m

Ik heb het een keer gedaan, werkte goed. Dat was een paar jaar geleden (weet niet meer precies wanneer), tot nu toe geen nieuwe vergeling.

JANGBRiCKS op YouTube heeft er een goede video over: YouTube: How to Restore Discolored LEGO Parts!

Je hebt wel echt sterk UV-licht nodig (van de zon of een speciale lamp, zoals almightyarjen). Als je het met de zon doet, is het in januari bij lange na niet licht genoeg. Een zonnige, onbewolkte dag in de vroege middag in mei-augustus geeft je een beter resultaat.

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
almightyarjen schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:31:
[...]

Vergeling wordt veroorzaakt door de aanwezige vrije bromiden in het plastic. Het ontgelen van plastic dmv Waterstofperoxide verwijderd enkel de bromiden aan de oppervlakte van het vergeelde plastic.
De vrij gekomen bromiden die dieper in het plastic zitten zullen na verloop van tijd naar de oppervlakte van het plastic komen en weer voor (lichte) vergeling zorgen, hiervoor is dus geen contact met uv licht nodig.
De temperatuur waarin de Lego wordt bewaard heeft invloed op de snelheid waarmee de Lego opnieuw vergeeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wy-lsS1mvBtWwVWor0_4NAZSWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWFtRsTI7xay83VW9KpDZFTu.jpg?f=fotoalbum_large

Vind t boeket nogal op de eerste lijken
Pagina: 1 ... 261 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .