Wat een tip zag ik in het filmpje van Racingbrick! Als een net geplakte sticker niet goed zit, kun je zonder beschadigingen deze sticker weer los krijgen door gebruik te maken van de rand van een stickervel. Zojuist van deze tip gebruik moeten maken (voor een set van mijn zoontje). Echt super. Met een scherp mesje maak je toch kleine beschadigingen.
Ik had gisteren gekeken, er zijn nu meer bijgekomen.meesje schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:45:
[...]
Voor je zoiets beweert, check even zelf MP. Daar zijn nu vraagprijzen van tegen de 40 euro.
Maar er si ook iemand die 60 voor vraagt dus dat heb je ook weer.
Ik heb af en toe eens van die typische kringlooppartijen met lego. Het is dan alleen een heel gedoe om uit te vinden welke sets er dan in zitten. Hier mensen die daar een goede tip voor hebben? Op rebrickable lijk je alleen per blokje te kunnen kijken welke set hij in zit, maar niet in een selectie van blokjes helaas.
Heb je een link ergens?meesje schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:47:
Wat een tip zag ik in het filmpje van Racingbrick! Als een net geplakte sticker niet goed zit, kun je zonder beschadigingen deze sticker weer los krijgen door gebruik te maken van de rand van een stickervel. Zojuist van deze tip gebruik moeten maken (voor een set van mijn zoontje). Echt super. Met een scherp mesje maak je toch kleine beschadigingen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nieuwe lego Technic sets bekend gemaakt, Fort GT, Batcycle, Brandweer Vliegtuig en Nascar Camaro
Staan nog niet op de officiele pagina maar wel via lego speelplaats te vinden
https://www.lego.com/nl-nl/kids/sets/technic

https://www.lego.com/nl-n...a849a28fdd757834ac32c0d60
Staan nog niet op de officiele pagina maar wel via lego speelplaats te vinden
https://www.lego.com/nl-nl/kids/sets/technic

https://www.lego.com/nl-n...a849a28fdd757834ac32c0d60
[ Voor 42% gewijzigd door ReVision. op 01-01-2023 15:44 ]
hoi
Vanaf 4:00 YouTube: LEGO Speed Champions 76917 F&F Nissan Skyline GT-R R34 detailed buil...MsG schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:52:
Ik heb af en toe eens van die typische kringlooppartijen met lego. Het is dan alleen een heel gedoe om uit te vinden welke sets er dan in zitten. Hier mensen die daar een goede tip voor hebben? Op rebrickable lijk je alleen per blokje te kunnen kijken welke set hij in zit, maar niet in een selectie van blokjes helaas.
[...]
Heb je een link ergens?
Had stiekem gehoopt op een foto van de nieuwe Landrover defender die 1 april komt. Gok voor nu een maand te vroeg?
PhD i.o.
Is wel jammer van die Ford GT dat hij nu uitkomt in 1:10 schaal. Dan kunnen ze hem niet nog eens uitbrengen op 1:8 supercar schaal lijkt me. Het zou wel een mooie kandidaat geweest zijn IMHO voor de supercar van 2024..
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De beste Lego bouw wensen voor 2023
.
Vannacht omstreeks 1:30 onder invloed de Jazzclub besteld en ik krijg er de blacktron cruiser / chinees nieuwjaar pakket er ook bij als GWP.
Blij mee, alleen de backlog voor builds is weer iets groter geworden. En de noodzaak om mijn werkkamer op te ruimen in de boekenkasten zodat ik weer extra plek heb
#FWP

Vannacht omstreeks 1:30 onder invloed de Jazzclub besteld en ik krijg er de blacktron cruiser / chinees nieuwjaar pakket er ook bij als GWP.
Blij mee, alleen de backlog voor builds is weer iets groter geworden. En de noodzaak om mijn werkkamer op te ruimen in de boekenkasten zodat ik weer extra plek heb
#FWP
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Binnen welke parameters? Elke maand een expert/icons of een polybag maakt nogal een verschilRBH schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:57:
Goed voornemen voor 2023: elke maand een nieuwe Lego set!
Clowns to the left of me, Jokers to the right
De beste (Lego) wensen allemaal! Mijn goede voornemen is om de geautomatiseerde containerterminal af te bouwen, al sinds 2017 on/off mee bezig. Het wordt tijd
De beste wensen allemaal!
Voor degene die set 31128 hebben: Ik heb een alternatieve build hiervoor gemaakt met gratis instructies op Rebrickable, dus mocht je de set hebben en zin hebben om hem te bouwen, ga je gang
https://rebrickable.com/m...Bricks/blue-bird/#details
Voor degene die set 31128 hebben: Ik heb een alternatieve build hiervoor gemaakt met gratis instructies op Rebrickable, dus mocht je de set hebben en zin hebben om hem te bouwen, ga je gang
:strip_exif()/f/image/4Uj4XMCMVbGO9hzMQ3Y7SqmV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik maak het redelijk gemakkelijk voor mezelf: geen budget. Dus ene maand een Speed champions set, de andere een Expert/icons.Kapoen schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:35:
[...]
Binnen welke parameters? Elke maand een expert/icons of een polybag maakt nogal een verschil
Zo weekje vakantie zonder rare feestdagen, dus deze week maar
in elkaar zetten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
:fill(white):strip_exif()/f/image/spq3Qjbp221xjJAY46IDs6T9.png?f=user_large)
hoppakee, nieuwe tie bomber voor de star wars collectie
Voor de oudste (7) was het afgelopen week een Lego Super Mario week: Peach starter set, het grote Peach kasteel en de grootste Luigi set. Ik merk wel dat hij erg van het bouwen is. De komende periode maar eens een middagje plannen om al zijn Mario sets uit te stallen en een mooi parcours te maken.
Vandaag heeft hij onderstaande set gebouwd. Voor menig volwassene wellicht wat minder interessant maar erg leuk om mee te spelen. De jongste (2) vond het schitterend om de auto te lanceren.
Vandaag heeft hij onderstaande set gebouwd. Voor menig volwassene wellicht wat minder interessant maar erg leuk om mee te spelen. De jongste (2) vond het schitterend om de auto te lanceren.
:strip_exif()/f/image/6EaEsuxqaHAxg8RIXAv504si.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag was echt zo'n 'day after' dus lekker relaxed kunnen Lego-en.
Dit keer de Ford GT40 van Firas kunnen bouwen op basis van de 10295 Porsche 911.
Well, dat was een erg gave built! Leuke technieken, zeker omdat hij het moest doen met alleen de parts uit die set.
Het resultaat mag er zijn! Enjoy:
:strip_exif()/f/image/dmaAQfUVDzK43LsxAuBjwSgB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h29kyyHoObmEDlMVmRTGozOe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ovBpqq56IXLfpywUoehcjpCK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7wuVyyWYT2NA8GbZ0bTXRGrb.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan moest de, in mijn ogen, ultieme moc van hem er natuurlijk ook even naast:
:strip_exif()/f/image/XFp3Ko6n0WxUhsE8NgWfXwWK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UnY07j6fDMDt8IzPQfD2kDip.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qCa2y91fRZ6u0QOhI2dW0w4K.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik heb de bouwbeschrijving van de Corvette C3 ook nog liggen. O luxe probleem!
Dit keer de Ford GT40 van Firas kunnen bouwen op basis van de 10295 Porsche 911.
Well, dat was een erg gave built! Leuke technieken, zeker omdat hij het moest doen met alleen de parts uit die set.
Het resultaat mag er zijn! Enjoy:
:strip_exif()/f/image/dmaAQfUVDzK43LsxAuBjwSgB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h29kyyHoObmEDlMVmRTGozOe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ovBpqq56IXLfpywUoehcjpCK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7wuVyyWYT2NA8GbZ0bTXRGrb.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan moest de, in mijn ogen, ultieme moc van hem er natuurlijk ook even naast:
:strip_exif()/f/image/XFp3Ko6n0WxUhsE8NgWfXwWK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UnY07j6fDMDt8IzPQfD2kDip.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qCa2y91fRZ6u0QOhI2dW0w4K.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik heb de bouwbeschrijving van de Corvette C3 ook nog liggen. O luxe probleem!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Gaaf om te zien! Heb vandeweek de instructies voor de Countach gekocht met die kortingscode. Hoe is deze Ford GT ivm de Countach?
Lastig, ze zijn beiden gewoon gaaf om te bouwen.
Bij de Lambo blijven de typische Lambo-deuren een uitdaging. De grote voorruit ook (die lukt dus niet echt).
Heel objectief zou ik stellen dat de Ford net wat realistischer overkomt.
Maarja, I love the Countach als model dus ik ben wat bevooroordeeld

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 01-01-2023 22:57 ]
Wat bedoel je hier precies mee ? Is het een moeilijke constructie of zit er een fout in de beschrijving?QuattroNL schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:30:
[...]De grote voorruit ook (die lukt dus niet echt)
Ik heb m ook op de valreep gekocht met korting, moet de GT40 nog slopen
Eerder dacht ik dat ik al zijn MOCs voor de 10295 al had maar er is ook nog de Viper. Die vind ik een beetje mwa eerlijk gezegd.
Daily driver; MB R171 SLK280
Het raam van de Porsche is veel kleiner dan dat enorme raam van de Lambo. De rest is dus opgevuld met zwart. Ja ok, het kan niet anders maar echt mooi is het niet.mir4dor schreef op zondag 1 januari 2023 @ 23:11:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee ? Is het een moeilijke constructie of zit er een fout in de beschrijving?
Ik had vanwege mijn vorige aankoop bij de lego store - het leeuwenridders kasteel - nogal wat bonusjes liggen. Daarom voelde ik me bijna verplicht een tweede bestelling te doen, het systeem werkt!
Ik had 20 euro aan korting en de drakenrit en piratenrit promotie setjes. Helaas kunnen die laaste twee dus niet samen met 1 bestelling mee, dat is wel echt flauw.
Nu wilde ik nog twee keer de Galaxy Explorer halen voor de kinderen later (en voor papa... ) en vind ik de Blacktron GWP erg toepasselijk, toch maar gedaan. Al is de Galaxy Explorer bij de intertoys standaard al 10 euro goedkoper, de korting maakt dat weer oké. Ben benieuwd of de Blacktron GWP nog gewild blijkt net zoals de forest hideout vorig jaar.
Ik had 20 euro aan korting en de drakenrit en piratenrit promotie setjes. Helaas kunnen die laaste twee dus niet samen met 1 bestelling mee, dat is wel echt flauw.
Nu wilde ik nog twee keer de Galaxy Explorer halen voor de kinderen later (en voor papa... ) en vind ik de Blacktron GWP erg toepasselijk, toch maar gedaan. Al is de Galaxy Explorer bij de intertoys standaard al 10 euro goedkoper, de korting maakt dat weer oké. Ben benieuwd of de Blacktron GWP nog gewild blijkt net zoals de forest hideout vorig jaar.
had er iemand al een partlist voor de blacktrorn dan ga ik dat los halen.
https://rebrickable.com/s.../blacktron-cruiser/#partscherrycoke schreef op zondag 1 januari 2023 @ 23:49:
had er iemand al een partlist voor de blacktrorn dan ga ik dat los halen.
De forest hideout werd vorig jaar twee keer aangeboden (15 juni en 1 augustus), ik vermoed dat het hier ook zo zal zijn.SgtCaffran schreef op zondag 1 januari 2023 @ 23:43:
Ben benieuwd of de Blacktron GWP nog gewild blijkt net zoals de forest hideout vorig jaar.
Het blijft uiteraard een gok van mijn kant:
- hogere drempel, €190 vs €150
- vlak na een drukke pakjesperiode
- geen link met een specifieke set/hype (Lion's Castle), de Galaxy Explorer is reeds een poos verkrijgbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 02-01-2023 06:36 ]
Heel apart, de chinees nieuwjaar parade heb ik 1 januari kunnen bestellen. Die staat nu op ‘ binnenkort vanaf 10 januari’ bij lego?
In mijn bestelling staat die ook op ‘verwerken’ en de rest op ‘in magazijn’.
In mijn bestelling staat die ook op ‘verwerken’ en de rest op ‘in magazijn’.
@Kapoen de blacktron set is tot nu toe wel slechts de vierde 90 years of lego set en heeft 356 pieces vergeleken met 258 van de forest hideout. Maar de vraag is inderdaad of Blacktron qua nostalgie net zo trekt als classic castle.
De beste wensen iedereen!

Helaas (nog) geen foto's, maar van het weekend de 3 modellen van de 3-in-1 Magestic Tiger gebouwd. De rode panda vond ik het minst geslaagd, de koi gaf een mooi resultaat, maar de tijger zelf... simpelweg wow! Het hoofd met de ogen, overtuigend dreigende blik
De 3-in-1 leeuw staat letterlijk en figuurlijk in de schaduw
Dry January is dus uitermate goed begonnen voor jou... met de nieuwe modularaReaRe schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:44:
De beste Lego bouw wensen voor 2023.
#FWP
[ Voor 35% gewijzigd door Gim op 02-01-2023 11:12 ]
Om precies te zijn: De blacktron is de zesde set uit de 90 years of play serie.SgtCaffran schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:54:
@Kapoen de blacktron set is tot nu toe wel slechts de vierde 90 years of lego set en heeft 356 pieces vergeleken met 258 van de forest hideout. Maar de vraag is inderdaad of Blacktron qua nostalgie net zo trekt als classic castle.
https://www.brickfanatics...ry-lego-set-revealed/amp/
Ik wil dit jaar de Gemotoriseerde vuurtoren 21335 kopen, maar de Blacktron Cruiser GWP doet mij persoonlijk niet veel. Geen fan van stickers. En ik zie dit soort setjes liever los in de winkel en dan met iets meer onderdelen voor 50 a 100 euro. Maar wellicht ook meer Classic Space fan, de Galaxy Explorer vond ik erg tof. Ik moet ook alle kleuren van de Classic Space minifiguren hebben. Deze Blacktron minifigure vind ik vrij standaard. En ik heb alleen een klein Blacktron II setje, de Super Nova II. Toevallig wel dezelfde torso van Blacktron, die zat in de set Mag Racer 6648 uit 1992.Kapoen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 06:28:
[...]
De forest hideout werd vorig jaar twee keer aangeboden (15 juni en 1 augustus), ik vermoed dat het hier ook zo zal zijn.
Het blijft uiteraard een gok van mijn kant:
- hogere drempel, €190 vs €150
- vlak na een drukke pakjesperiode
- geen link met een specifieke set/hype (Lion's Castle), de Galaxy Explorer is reeds een poos verkrijgbaar.
Maar goed, de Forest Hideout vond ik persoonlijk een interessantere GWP. Ik kijk nog even aan wat dit jaar brengt voordat ik Gemotoriseerde vuurtoren bestel.
pak een laptop/ipad er bij en bouw vanaf de PDFCrazy D schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:05:
Ik ben bezig met de boomhut.
[Afbeelding]
Wel erg geinig hoor, met wat leuke details zoals het vogelhuisje, een klok in 1 van de kamers, douche, een schaar onder het bed![]()
Vind het boekje wel lastiger om goed te zien, niet alle kleuren zijn even duidelijk te zien. Of het is de leeftijd
Ik zou het doen!
na een jaar lang twijfelen of het wel zoveel geld waard is, toch maar gekocht.
:strip_exif()/f/image/IKc3E1ynE7p2PBJzlE1diKzg.jpg?f=fotoalbum_large)
zo blij als een kind momenteel
nu heb ik behalve de super star destroyer eigenlijk geen wensen meer qua sets die niet meer gemaakt worden.
en helaas is de super star destroyer nog is 3x zo duur als deze set, dus die komt er alleen als ik ooit de loterij win.
:strip_exif()/f/image/IKc3E1ynE7p2PBJzlE1diKzg.jpg?f=fotoalbum_large)
zo blij als een kind momenteel
nu heb ik behalve de super star destroyer eigenlijk geen wensen meer qua sets die niet meer gemaakt worden.
en helaas is de super star destroyer nog is 3x zo duur als deze set, dus die komt er alleen als ik ooit de loterij win.
IS de nieuwe LEGO 76917 2 Fast 2 Furious Nissan Skyline GT-R (R34) een timed exclusive op de Lego Webshop toevallig? Nergens te vinden in andere webshops.
Dit is de eerste keer dat ik bij release naar een Speed Champion kijk, vandaar de vraag.
Dit is de eerste keer dat ik bij release naar een Speed Champion kijk, vandaar de vraag.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
ik heb di nog nergens te koop gezienNeelon schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:48:
IS de nieuwe LEGO 76917 2 Fast 2 Furious Nissan Skyline GT-R (R34) een timed exclusive op de Lego Webshop toevallig? Nergens te vinden in andere webshops.
Hij's op dit moment 'uitverkocht' bij Lego zelf dus dan zullen andere shops 'm ook niet kunnen leveren lijkt me. Al is het wel raar dat Lego er bij een release niet genoeg op voorraad heeft weten te leggen.
Heb een SC nog nooit als een exclusive bij Lego gezien dus die komt straks echt wel breed beschikbaar.
Heb een SC nog nooit als een exclusive bij Lego gezien dus die komt straks echt wel breed beschikbaar.
Ik zie op een aantal plekken, waaronder de Lego site dat hij uitverkocht is.Neelon schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:48:
Mijn lokale Lego winkel heeft hem wel op voorraad
https://www.jans-steen.co...t-furious-nissan-sky.html
hoi
Niet helemaal eens wat betreft de laatste alinea. De SC 76909 is alleen nog maar bij Lego en Intertoys te koop geweest. Dat noem ik niet breed beschikbaar. Wellicht was dit incidenteel of misschien een nieuwe ontwikkeling?QuattroNL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:03:
Hij's op dit moment 'uitverkocht' bij Lego zelf dus dan zullen andere shops 'm ook niet kunnen leveren lijkt me. Al is het wel raar dat Lego er bij een release niet genoeg op voorraad heeft weten te leggen.
Net even bij de lokale Intertoys binnen gelopen, ze hadden de SC 76917 niet binnen gekregen, woensdag kwam er weer een zending. We gaan het zien.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ah de Mercedes set, ja daar heb je gelijk in! Die had ik idd even over het hoofd gezien.meesje schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:48:
[...]
Niet helemaal eens wat betreft de laatste alinea. De SC 76909 is alleen nog maar bij Lego en Intertoys te koop geweest. Dat noem ik niet breed beschikbaar. Wellicht was dit incidenteel of misschien een nieuwe ontwikkeling?
Al hebben meerdere shops deze set blijkbaar gehad (volgens BW):
:strip_exif()/f/image/LOwpquUm8CBm0vr9oKNUVKwz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben idd benieuwd of dat vaker gaat gebeuren. Bij een exclusief merk kan ik me voorstellen dat ze dat eisen. Vind de Skyline nou niet echt tot die categorie horen (hoop niet dat ik nu liefhebbers op de tenen heb getrapt).
[ Voor 25% gewijzigd door QuattroNL op 02-01-2023 16:59 ]
Ik heb met de SC serie geen haast, die komen eigenlijk allemaal wel een keer bij de Intertoys en/of Kruidvat flink in de aanbieding (en idd: ervaringen uit het verleden....je kent 'm).Neelon schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:53:
Net even bij de lokale Intertoys binnen gelopen, ze hadden de SC 76917 niet binnen gekregen, woensdag kwam er weer een zending. We gaan het zien.
Bij brickshop staat die zelfs als verwacht op 1 maart...Neelon schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:48:
Dat triggerde ook mijn vraag, eenzelfde zag ik bij brickmo.Andries155 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:55:
[...]
Bij brickshop staat die zelfs als verwacht op 1 maart...
Daar past die jazzclub mooi inWebgnome schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:24:
Aangezien we vorige week vlak na kerst onze hele Architecture serie verkocht hebben(iets van 20 sets ) hadden we weer ruimte in de vitrine kast:
[Afbeelding]
Een tijdje terug de 2 MOC's van Optimus 10302 gemaakt, samen met z'n trailer. Staat mooi op de plank moet ik zeggen.

Ben nu bezig de Ecto-1 in elkaar te zetten, goedkoop gevonden op MP (90 euro), zit op 1/3 ongeveer nu. En vorige week de nieuwe Batmobile in elkaar gezet, ook gevonden op MP (45 euro).
En als de Ecto-1 klaar is? Ik denk een andere MOC voor de Defender, ben er alleen nog niet uit of ik voor de LMP ga, of de Jeep.

Ben nu bezig de Ecto-1 in elkaar te zetten, goedkoop gevonden op MP (90 euro), zit op 1/3 ongeveer nu. En vorige week de nieuwe Batmobile in elkaar gezet, ook gevonden op MP (45 euro).
En als de Ecto-1 klaar is? Ik denk een andere MOC voor de Defender, ben er alleen nog niet uit of ik voor de LMP ga, of de Jeep.
Heeft er iemand een goed idee voor een vitrine voor de speed champions (die van 8 studs breed)? Ik ben tot op heden 'compleet', dus ben de 20 alweer gepasseerd. Het afstoffen ervan is niet de grootste hobby, dus iets met glas ervoor zou fijn zijn. Een snelle zoektocht hier leverde niets op. Wellicht is dit wat, maar ik vraag me af of dat gaat passen qua diepte.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dit is bizar toevallig zeg !pekelveld schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:23:
Heeft er iemand een goed idee voor een vitrine voor de speed champions (die van 8 studs breed)? Ik ben tot op heden 'compleet', dus ben de 20 alweer gepasseerd. Het afstoffen ervan is niet de grootste hobby, dus iets met glas ervoor zou fijn zijn. Een snelle zoektocht hier leverde niets op. Wellicht is dit wat, maar ik vraag me af of dat gaat passen qua diepte.
***members only***
Ik heb er twee gekocht en op 28 december kon ik ze ophalen. Eenmaal thuisgekomen kwam ik tot de ontdekking dat ze een fractie te ondiep zijn, althans, de modellen zitten echt ingeklemd tussen het "tweede" deurtje en de achterwand.
Ik wilde de kast gebruiken om de SC te stallen maar er ook een soort van 2D diorama in te maken. Vangrail, boompje, verkeerslicht etc. Dit gaat dus niet passen en mijn teleurstelling was dan ook groot
Ik heb nu wat glaslatten gehaald en wil zo proberen de kast iets dieper te maken, ik kan me er alleen nog niet echt toe zetten.
Ik wil morgen wel een foto voor je maken, kun je misschien een beter beeld schetsen voor jezelf.
@Ond die wil ik nog scoren voor bij het kasteel! Moeilijk te voelen of heb je er een hele zooi gekocht? Welke Nederlandse winkels hebben eigenlijk die minifigure series?
Ik ben ook niet goed in dat voelen hoor. Ik heb gekocht in beesd bij 1001farmtoys. Leuke mensen en je kan daar uitgepakt kopen (kwartje extra geloof ik, maar dat is me tijd en me raar bekeken voelen in de intertoys waardSgtCaffran schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:08:
@Ond die wil ik nog scoren voor bij het kasteel! Moeilijk te voelen of heb je er een hele zooi gekocht? Welke Nederlandse winkels hebben eigenlijk die minifigure series?
Ik ben dus naar huis gegaan met spaceman, valkenier en de krantenjongen (en nog paar andere die minn kids wilden)
Tijdens corona kon je bij lego in de winkel ook specifieke kopen, ik weet niet of ze dat nu nog doen. Maar dat is voor mij sowieso verder nu.
dankjewel. Heb 'm direct doorgestuurd naar mijn vriendinSchildje schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:28:
De beste wensen allemaal!
[Afbeelding]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik heb die van mijne gekocht bij top1toys.SgtCaffran schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:08:
Voelen is makkelijk. Er zijn feelguides op internet te vinden, dan weet je waar je op moet letten.
Je kan ook naar lego winkel gaan, in utrecht is het zo dat ze al gevoeld hebben dus je wijst aan wat je wilt hebben en dan geven je die. Maar als het net uitgebracht is, dan is het vaak op. Dan moet je wachten tot ze nieuwe lading hebben.
't is nou net of er een AT-AT doorheen is gecrashed.
Make lovecraft not warcraft.
Doet me een beetje aan de «Robin Hood» boomhut denken van vroegerOnd schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:09:
[Afbeelding]
De valkenier uit cmf 24 is overigens ook erg leuk. 🙂
(Linksboven in mijn ridderverzameling):
:strip_exif()/f/image/35Uq4zlyBhU2MF7qpOn7COk6.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Daar is de boom ook de heruitgave van, toch?Rene schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:08:
[...]
Doet me een beetje aan de «Robin Hood» boomhut denken van vroeger![]()
(Linksboven in mijn ridderverzameling):
[Afbeelding]
@Rene Daar is het dan ook de "nieuwe" versie van, speciaal voor de negentigste verjaardag van Lego 
Voelen in een speelgoedwinkel weiger ik gewoon, zelfs al waren er nog speelgoedwinkels in de buurt.
Edit - toch maar op Bricklink gekocht voor dat deze nog duurder wordt.
Ik ben er ook nog naar op zoek, maar buiten Bricklink om kan ik 'm nergens vinden (en op Bricklink wordt het al een duur geintje voor één minifig).Ond schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:09:
De valkenier uit cmf 24 is overigens ook erg leuk. 🙂
Voelen in een speelgoedwinkel weiger ik gewoon, zelfs al waren er nog speelgoedwinkels in de buurt.
Edit - toch maar op Bricklink gekocht voor dat deze nog duurder wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door ErikT738 op 03-01-2023 09:43 ]
Ja echt? Bezwaard?ErikT738 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:17:
@Rene Daar is het dan ook de "nieuwe" versie van, speciaal voor de negentigste verjaardag van Lego![]()
[...]
Ik ben er ook nog naar op zoek, maar buiten Bricklink om kan ik 'm nergens vinden (en op Bricklink wordt het al een duur geintje voor één minifig).
Ik vind minuten lang frommelen door een hele doos niks. Maar als ik specifiek iets wil zoek ik bij zo’n adres als ik noemde, ik wilde nu met de spaceman niet het risico lopen dat ze er overal al uitgevist zijn en ik op bricklink of marktplaats veel meer betaal. Als ik er anders koop zijn er eigenlijk vooral altijd bij die ik niet wil hebben. Er zit altijd een suffe space robot in zo’n serie en ik heb ook niks met de dierenpakken. Geeft niks, dat voorkomt ook dat er iets van compleet krijgen aangewakkerd wordt.
Wauw die trailer is gaaf zeg! Heb je daar een omschrijving/linkje van?Neelon schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:49:
Een tijdje terug de 2 MOC's van Optimus 10302 gemaakt, samen met z'n trailer. Staat mooi op de plank moet ik zeggen.
[Afbeelding]
Die wil ik ook bij mijn Optimus
Alle nieuwe Speedchampions staan sinds gisteren op de Lego site.
De nieuwe zijn vanaf 1 maart verkrijgbaar (de Skyline is er al, al is ie alweer uitverkocht
).
Mijn favorieten: de Ferrari en Pagani.
Maargoed, ik koop ze toch wel allemaal
(incl een 3e vitrinekast
)
De nieuwe zijn vanaf 1 maart verkrijgbaar (de Skyline is er al, al is ie alweer uitverkocht

Mijn favorieten: de Ferrari en Pagani.
Maargoed, ik koop ze toch wel allemaal
(incl een 3e vitrinekast
Ik koop meestal de hele serie op A2toys.nlSgtCaffran schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:08:
Zitten goed van prijs ook.
Mooie collectie van Creator Expert voertuigen!pekelveld schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:23:
***members only***
Nou vooruit, ook een (matige) foto van een deel van de eigen collectie
Heb lang zitten dubben of ik die VW T2 nou wel of niet zou kopen, maar omdat ik niks heb met dat specifieke model -en- meerdere reviews nogal negatief over dat model waren heb ik die set overgeslagen. Ik bouw Lego sets niet alleen voor de displaywaarde maar zeker ook voor het bouwplezier, dus wanneer meerdere reviewers frustraties beschrijven over het bouwen van die set, dan hoeft het voor mij al niet meer.
Over bouwplezier gesproken ... Ik heb in de week tussen kerst en nieuwjaar de Star Wars BD-1 (75335) set gebouwd en die set vond ik heel erg leuk om te bouwen! Zit vernuftig in elkaar met leuke bouwtechnieken en geeft een mooie displaywaardige Star Wars droid. Niet op dezelfde schaal als BB-8 en R2-D2 maar desondanks nog steeds een erg leuke set!
Ik heb deze keer ook de hele serie gekocht, wel een andere winkel. Bij Serie 24 vind ik ze op 2 na allemaal tof om te hebben.KrusT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:27:
[...]
Ik koop meestal de hele serie op A2toys.nl
De astronaut en valkenier zullen los ook wel schaars zijn en een stuk duurder. En mijn ervaring met de Lego Store Utrecht is dat de populaire minifigures in de middag al op zijn, speciaal daarvoor heen reizen kost ook al geld
Zijn de zakjes dan opengeknipt of zitten ze nog dicht?KrusT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:27:
[...]
Ik koop meestal de hele serie op A2toys.nl
Ik wil ook graag de hele serie kopen, maar mijn voorkeur heeft dan wel dichte zakjes.
Dit ivm het geven aan mijn zoontje en hij ze dan kan openmaken.
Ik had hem al een tijdje staan, maar nu toch begonnen met bouwen. Samen met vrouwlief al een aantal avondjes zitten bouwen aan 71043.
https://www.lego.com/nl-nl/product/hogwarts-castle-71043
Kom ik er net achter dat zakje 23 ontbreekt
Gelukkig zijn we pas bij zakje 14, maar toch. Heb ook zakje 11 dubbel, maar die lijkt uit een andere set te komen.
Via de klanten service telefonisch goed geholpen en als het goed is komt er een nieuw zakje 23 onze kant op.
Kom ik er net achter dat zakje 23 ontbreekt
Gelukkig zijn we pas bij zakje 14, maar toch. Heb ook zakje 11 dubbel, maar die lijkt uit een andere set te komen.
Via de klanten service telefonisch goed geholpen en als het goed is komt er een nieuw zakje 23 onze kant op.
https://f1nerd.nl
het spannendste is natuurlijk, uit welke set komt zakje 11ymoona schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:32:
Ik had hem al een tijdje staan, maar nu toch begonnen met bouwen. Samen met vrouwlief al een aantal avondjes zitten bouwen aan 71043.
Kom ik er net achter dat zakje 23 ontbreekt![]()
Ik zou het doen!
Nou, zojuist tijdens mijn lunchpauze even naar mijn 'vaste' LEGO verkoper hier in Den Bosch (Otten) geweest voor de nieuwe minifiguren.
Vandaag is de eerste dag in het jaar dat deze winkel open is, maar binnen 2 uur na openingstijd was hij al door zijn volledige voorraad Classic Spaceman + baby heen...
Dat had hij zelf dus ook nog nooit meegemaakt. Hij had een stuk of 8 dozen staan en de spaceman en de falconer waren uit alle dozen al weg.
Ik weet dat het uiteindelijk maar om een hoopje plastic gaat, maar baal er wel een beetje van dat sommige andere LEGO 'fans' blijkbaar meer bezig zijn met doorverkoop dan anderen iets gunnen. 👎
De winkelier bood nog zijn excuses aan (alsof hij er iets aan kon doen - hij zei ook dat hij een paar kopers had geweigerd die er te veel wilden meenemen).
Vandaag is de eerste dag in het jaar dat deze winkel open is, maar binnen 2 uur na openingstijd was hij al door zijn volledige voorraad Classic Spaceman + baby heen...

Ik weet dat het uiteindelijk maar om een hoopje plastic gaat, maar baal er wel een beetje van dat sommige andere LEGO 'fans' blijkbaar meer bezig zijn met doorverkoop dan anderen iets gunnen. 👎
De winkelier bood nog zijn excuses aan (alsof hij er iets aan kon doen - hij zei ook dat hij een paar kopers had geweigerd die er te veel wilden meenemen).
scintillating
Ik was ook al even aan 't kijken op bricklink voor die classic spaceman, prijzen beginnen al tussen €8 en €10 (in EU winkels)Tc99m schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:09:
Nou, zojuist tijdens mijn lunchpauze even naar mijn 'vaste' LEGO verkoper hier in Den Bosch (Otten) geweest voor de nieuwe minifiguren.
Vandaag is de eerste dag in het jaar dat deze winkel open is, maar binnen 2 uur na openingstijd was hij al door zijn volledige voorraad Classic Spaceman + baby heen...Dat had hij zelf dus ook nog nooit meegemaakt. Hij had een stuk of 8 dozen staan en de spaceman en de falconer waren uit alle dozen al weg.

Zit een grote aanname in dat ze zijn gekocht voor de doorverkoop natuurlijk. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn.Tc99m schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:09:
Vandaag is de eerste dag in het jaar dat deze winkel open is, maar binnen 2 uur na openingstijd was hij al door zijn volledige voorraad Classic Spaceman + baby heen...Dat had hij zelf dus ook nog nooit meegemaakt. Hij had een stuk of 8 dozen staan en de spaceman en de falconer waren uit alle dozen al weg.
In ieder geval jammer dat je nu eventjes moet wachten
Als de winkelier tegen mij zegt dat hij tegen iemand die er 5 wilde kopen nee zei, en dat die persoon er vervolgens 2 meeneemt (en dat dat niet de enige was), dan is het echt geen grote aanname dat die personen ze voor de wederverkoop halen.Secsytime schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:22:
[...]
Zit een grote aanname in dat ze zijn gekocht voor de doorverkoop natuurlijk. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn.
In ieder geval jammer dat je nu eventjes moet wachten
Het waren ook echt alleen de classic spaceman en de falconer die al helemaal weg waren (al heb ik zelf overigens niks met het knights thema - wel lullig voor de echte verzamelaars van die lijn).
En ik vind het niet erg om te wachten, sterker nog, ik vind het zelfs irritant dat ik op dag 1 naar de winkel moet racen om de figuren nog te kunnen krijgen.
Nu mag ik allerlei andere winkels langsgaan om 'm nog voor een normale prijs te kunnen krijgen. Via Marktplaats of Bricklink ga ik het in ieder geval niet doen, dat moedigt die scalpers alleen maar aan.
scintillating
Of ze hebben ze meegenomen voor partner/kinderen/vrienden, om nou meteen van het meest negatieve scenario uit te gaan.Tc99m schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:29:
[...]
Als de winkelier tegen mij zegt dat hij tegen iemand die er 5 wilde kopen nee zei, en dat die persoon er vervolgens 2 meeneemt (en dat dat niet de enige was), dan is het echt geen grote aanname dat die personen ze voor de wederverkoop halen.
Het waren ook echt alleen de classic spaceman en de falconer die al helemaal weg waren (al heb ik zelf overigens niks met het knights thema - wel lullig voor de echte verzamelaars van die lijn).
En ik vind het niet erg om te wachten, sterker nog, ik vind het zelfs irritant dat ik op dag 1 naar de winkel moet racen om de figuren nog te kunnen krijgen.
Nu mag ik allerlei andere winkels langsgaan om 'm nog voor een normale prijs te kunnen krijgen. Via Marktplaats of Bricklink ga ik het in ieder geval niet doen, dat moedigt die scalpers alleen maar aan.
Nou idd, maar hoe kom je daar achter? Heb al gezocht op het serie nummer, maar kon niets vinden.rammes schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:34:
[...]
het spannendste is natuurlijk, uit welke set komt zakje 11
https://f1nerd.nl
Hier een foto plaatsen? Misschien herkent iemand het zakje.ymoona schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:15:
[...]
Nou idd, maar hoe kom je daar achter? Heb al gezocht op het serie nummer, maar kon niets vinden.
Balen joh. Intertoys is doorgaans ook redelijk voorzien van cmf, die zitten er ook vlakbij.Tc99m schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:09:
Daar was ik inderdaad al even langsgefietst, maar ze hadden ze nog niet op voorraad.Ond schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:25:
[...]
Balen joh. Intertoys is doorgaans ook redelijk voorzien van cmf, die zitten er ook vlakbij.
2T-Toys ook al even gecontacteerd, maar die verkopen voorlopig alleen nog maar de volledige sets.
Dus even die twee in de gaten houden, en anders maar op tijd in het weekend (heb een weekend vrij abonnement, dus kan gratis op en neer) naar Utrecht in de hoop dat ze daar ook niet al direct zijn uitverkocht in de ochtend.
scintillating
Ik ben er op het moment ook mee bezig en toevallig exact even ver als op deze foto.Crazy D schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:05:
Ik ben bezig met de boomhut.
[Afbeelding]
Wel erg geinig hoor, met wat leuke details zoals het vogelhuisje, een klok in 1 van de kamers, douche, een schaar onder het bed![]()
Vind het boekje wel lastiger om goed te zien, niet alle kleuren zijn even duidelijk te zien. Of het is de leeftijd
Leuke build met inderdaad veel grappige elementen, maar wel wat repetitief hier en daar. Ik smeer het bouwen dus maar uit over meerdere sessies.
Klopt het dat de deur van de tweede cabine inderdaad bijna niet open kan door de loopbrug die ervoor zit?
[ Voor 6% gewijzigd door ruurd v. op 03-01-2023 14:41 ]
De Batmobile hoort bij DC (volgens brickwatch), de ECTO-1 en BTTF horen bij de icons selectie, welke de opvolger is van de creator expert. Als ik ook aan DC begin, dan moet ik ook (o.a.) de tumbler kopen...Haay schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:52:
[...]
Mooie collectie van Creator Expert voertuigen!Op de VW T2 na heb ik ze ook allemaal. Alleen mis ik in jouw collectie dan weer de Batman 1989 Batmobile, daar je wel de Ghostbusters ECTO-1 en Back to the Future Timemachine hebt.
Ik heb hem hier toevallig naast me staan op mijn thuiswerkplek, en die deur kan bij mij volledig open. Misschien het ronde connectortje op het zwarte pinnetje iets lager drukken zodat de eerste plank ook iets lager komt te hangen?ruurd v. schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:39:
[...]
Ik ben er op het moment ook mee bezig en toevallig exact even ver als op deze foto.![]()
Leuke build met inderdaad veel grappige elementen, maar wel wat repetitief hier en daar. Ik smeer het bouwen dus maar uit over meerdere sessies.
Klopt het dat de deur van de tweede cabine inderdaad bijna niet open kan door de loopbrug die ervoor zit?
scintillating
De Porsche 963 lijkt mij mooi, wel erg veel stickers zo te zien. Deze is toch gewoon beschikbaar bij de Lego winkels?
Ik wil de Jazzclub gaan bestellen, en best iets extra's erbij doen om boven de € 50 uit te komen, zodat ik de Blacktron erbij krijg en deze: https://www.bricktastic.n...s-cadeau-bij-aankoop-gwp/ .
Klopt het dat die laatste er nog niet is, en zou ie dan überhaupt te combineren zijn met de Blacktron?
Klopt het dat die laatste er nog niet is, en zou ie dan überhaupt te combineren zijn met de Blacktron?
Nederlands is makkelijker als je denkt
nou ik zie de nieuwe minifig serie erbij doen.SeatRider schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:29:
Ik wil de Jazzclub gaan bestellen, en best iets extra's erbij doen om boven de € 50 uit te komen, zodat ik de Blacktron erbij krijg en deze: https://www.bricktastic.n...s-cadeau-bij-aankoop-gwp/ .

Ik zou het doen!
Je krijgt ze niet beide, iemand anders hier had al uitgezocht dat het huisje er na pas komt.SeatRider schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:29:
Onder de prijs staat duidelijk "Binnenkort op 1 maart 2023" dus nog even wachten.Loev schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:22:
De Porsche 963 lijkt mij mooi, wel erg veel stickers zo te zien. Deze is toch gewoon beschikbaar bij de Lego winkels?
En ja wel veel stickers maar dat is best wel gebruikelijk bij Speed Champions
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Ja dat heb ik dus ook. Zal wel goed zijn. Heb braaf alles gevolgdruurd v. schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:39:
[...]
Ik ben er op het moment ook mee bezig en toevallig exact even ver als op deze foto.![]()
Exact expert nodig?
Afgelopen dagen weer verder gegaan met het uitsorteren voor mn 8084 Space Shuttle.
Man man man wat heb je om een beetje uit te sorteren toch een hoop bakjes nodig...
Ik had eerst gesorteerd op kleur, maar neig nu naar sorteren op type/afmetingen. Kleurtjes herken je snel genoeg.
Maar ja, 1x1, 1x2, 1x3, 1x4, 1x6, etc (met nopje, glad, massief en technic natuurlijk) zijn echt veel bakjes (meer dan ik heb)
Man man man wat heb je om een beetje uit te sorteren toch een hoop bakjes nodig...
Ik had eerst gesorteerd op kleur, maar neig nu naar sorteren op type/afmetingen. Kleurtjes herken je snel genoeg.
Maar ja, 1x1, 1x2, 1x3, 1x4, 1x6, etc (met nopje, glad, massief en technic natuurlijk) zijn echt veel bakjes (meer dan ik heb)

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 03-01-2023 16:46 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik doe meestal:DropjesLover schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:45:
Afgelopen dagen weer verder gegaan met het uitsorteren voor mn 8084 Space Shuttle.
alle 1x1 bij elkaar (tiles/plates etc)
alle resterende tiles
alle resterende plates
alle transparante elementen
alle verbindings elementen (wat in elkaar haakt/klikt)
alle technic pins/asjes etc (de technic verbindingselementen)
alle building blocks
alle technic beams
alle vreemd gevormde elementen (tonnetjes/kluisjes/flexibele slangen etc)
enzovoorts...
Ik heb een stuk of 16 van die Blokker Seoul Organizers (ik dacht 4 XL en de rest L), veel meer passen er niet op mn buro.
Gaaf! Ik heb de Great Wave al als doek in huis hangen, maar deze komt er zeker bij. Stiekem vind ik deze mooier, maar dat mag hier eigelijk niet gezegd wordenMaximus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:30:
31208 The Great Wave
Ik snap dat die pas 1 maart beschikbaar is, maar is die dan ook al in de winkels te koop? 6 euro verzendkosten op een pakket van 25 euro is wat veel.jvanderkroon schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:50:
[...]
Onder de prijs staat duidelijk "Binnenkort op 1 maart 2023" dus nog even wachten.
En ja wel veel stickers maar dat is best wel gebruikelijk bij Speed Champions
Dan zal die ook in de fysieke Lego winkels te koop zijn.Loev schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:26:
[...]
Ik snap dat die pas 1 maart beschikbaar is, maar is die dan ook al in de winkels te koop? 6 euro verzendkosten op een pakket van 25 euro is wat veel.
Het is duidelijk zichtbaar dat je geen katten hebtcherrycoke schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:44:
[Afbeelding]
hij is af! en wat is hij groot. moest met een trappetje het bovenste gedeelte erop zetten.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Wel muizen binnen gehad, Ik ben alleen en vaak ook gewoon 8-12 uur aan het werk, dan zit zo een beest de hele dag alleen.aReaRe schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:58:
[...]
Het is duidelijk zichtbaar dat je geen katten hebt
Dat kan ik dan weer niet over mijn hart strijken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked