Dat is zo'n beetje het meest hard-to-get item van die set. Ik heb vorig jaar mijn set verkocht, incompleet, maar met zeilen. kreeg er 250€ voor, de koper kocht het puur voor de zeilen, hij had er al 1 compleet, maar met een zeil waar op getekend wasTc99m schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:47:
[...]
(En als het echt niet schoon is te krijgen, check op bricklink of je de zeilen los kunt kopen van iemand)

Ik dacht nog, zal ik er bij zetten "maar ik weet niet hoe duur die zijn".prein2 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:50:
[...]
Dat is zo'n beetje het meest hard-to-get item van die set. Ik heb vorig jaar mijn set verkocht, incompleet, maar met zeilen. kreeg er 250€ voor, de koper kocht het puur voor de zeilen, hij had er al 1 compleet, maar met een zeil waar op getekend was
scintillating
Ik vind hem misschien nog wel geslaagder dan de 'Starry Night'. Thuis heb ik nog een eenmaal in elkaar gezette - onbestickerde - Lego Ferrari (42125) liggen welke al weer een tijdje in de doos zit. Nu nog iemand vinden die wil ruilen...Maximus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:30:
31208 The Great Wave
[Afbeelding]
https://brickset.com/arti...8-the-great-wave-revealed
1.810 bricks, kost EUR 100 vanaf 1 januari te bestellen.
Deze is wel heel erg leuk en past goed bij de Van Gogh.
Bedankt voor je leuke reactie, ja uit de losse pols en met de creativiteit van de dochter 😀Jakkus schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:55:
[...]
Wat leuk dat jullie dat zo gedaan hebben. Uit de losse pols? Echt knap! Ik vind hem erg leuk geworden

Wilde vandaag of morgen nog even langs Hoog Catherijne gaan, maar als ze er niet meer zijn bespaart me dat weer een ritje.
scintillating
Goede vraag, ik zie zeep als een 'voorzichtigere' eerste stap dan soda. Soda heeft dacht ik ook een blekende werking, en daar moet je (denk ik) met de rode strepen van het zeil een beetje mee uitkijken. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Het zal ook een beetje van de aard van de vlekken afhangen.Ond schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:19:
[...]
Is een beetje gewone soda niet een slimmere eerste voorzichtige stap?
Misschien is de beste eerste stap wel gewoon even weken in schoon handwarm water, zonder iets er bij. En dan direct goed drogen met keukenpapier.
scintillating
Bel ze op, en indien ja, misschien kunnen ze apart voor je leggen.Tc99m schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:43:
Weet iemand hier of je bij de LEGO store in Utrecht nog de "winterselectie" van Build a Minifig kunt krijgen? Ik bedoel dus deze:
[Afbeelding]
Wilde vandaag of morgen nog even langs Hoog Catherijne gaan, maar als ze er niet meer zijn bespaart me dat weer een ritje.
https://www.intertoys.nl/...rmers-optimus-prime-10302
35% korting.
Hopelijk komen ze met meer Transformers
[ Voor 15% gewijzigd door Nimflix op 30-12-2022 14:17 ]
Mijn boefje is liev!
Dank, mooie korting! Heb 'm gebruikt voor onderstaande MOC:mir4dor schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:58:
[...]
Een van de betere moccers vind ik; https://rebrickable.com/users/firas_legocars/mocs/
[Edit2]
Subject: 35% Christmas Discount
Hello everyone and Merry Christmas!
I'd like to take this opportunity to thank you for your support and to present this discount code for all of my models on Rebrickable. Code valid till 31/Dec/2022
(please copy/paste)
FAJ35OFF
:strip_exif()/f/image/mZhLJDvsl5z9UQvfBYGkIvPa.jpg?f=fotoalbum_large)
De Lambo MOC die ik al een tijdje terug had gemaakt moest natuurlijk in elkaar blijven dus ik heb gewoon een 2e hands 10295 Porsche 911 gekocht

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ah gaaf! De GT40 staat hier al een tijdje, de Lambo is de enige van Firas die ik nog niet heb.QuattroNL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:42:
[...]
Dank, mooie korting! Heb 'm gebruikt voor onderstaande MOC:
[Afbeelding]
De Lambo MOC die ik al een tijdje terug had gemaakt moest natuurlijk in elkaar blijven dus ik heb gewoon een 2e hands 10295 Porsche 911 gekocht![]()
Gewoon een tweede gescoord, held
Ik wil een groter huis
Daily driver; MB R171 SLK280
Voor hen die nog wat achtergrond willen bij de Great Wave:Maximus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:30:
31208 The Great Wave
[Afbeelding]
https://brickset.com/arti...8-the-great-wave-revealed
1.810 bricks, kost EUR 100 vanaf 1 januari te bestellen.
Deze is wel heel erg leuk en past goed bij de Van Gogh.
YouTube: The Great Wave by Hokusai: Great Art Explained
PhD i.o.
Jij ook bedankt want, die pick-up truck staat hier al een tijdje. Nu geïnspireerd dus ga die muscle car makenalesandro_46 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:42:
[...]
Bedankt voor de code, die heb ik gebruikt om de instructies van onderstaande twee MOCs te kopen.
[Afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door ReVision. op 30-12-2022 15:18 ]
hoi
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BujZL97BrAKf7PoBYddpRFcs.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LJr4y8cNe8XH9YwhaOhI5yV5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YCbNQAUUkJFkyhZWFOnacVGw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gsZHmyY1EplmIraMKpRkGAOz.jpg?f=user_large)
11 pagina’s verder en er zit 1 been in elkaar. Begint nu steeds meer op de echte Optimus Prime te lijken!
— edit —
Been #2 ook klaar
:strip_exif()/f/image/k76tjaJ2ZlwH1ROLjZqbutFB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XqtERoMX1OO9vLswCNRXNaUc.jpg?f=fotoalbum_large)
— edit 2 —
Voeten en brandstoftanks ook klaar
:strip_exif()/f/image/JtRhDWBhVPxaGoCCXBqepcuK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w29mriY7elvY5da6fRdAU7Lw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JYPTqvPClp3PfBMxd4Ldwn5e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FlLy9uGiRMI6DsFM8picQCV7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door PdeBie op 30-12-2022 16:40 . Reden: Been 2 toegevoegd ]
Ik vnl als opvulling in een gebouw of andere constructie. Of om een berg of muur (kasteel) te bouwen.jordy89 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:49:
Het viel mij op dat er veel 2 x 4 stenen lagen. Ik gebruik deze stenen eigenlijk niet. Waar gebruiken jullie deze stenen voornamelijk voor?
Bedanktmir4dor schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:58:
Een van de betere moccers vind ik; https://rebrickable.com/users/firas_legocars/mocs/
[Edit2]
I'd like to take this opportunity to thank you for your support and to present this discount code for all of my models on Rebrickable. Code valid till 31/Dec/2022
(please copy/paste)
FAJ35OFF
Ik heb zowel voor de Porsche als de Mustang nu meerdere MOCs te bouwen
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 30-12-2022 16:25 ]
Oh zeker, ik bedoelde t.o.v. Vanish.Tc99m schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:54:
[...]
Goede vraag, ik zie zeep als een 'voorzichtigere' eerste stap dan soda. Soda heeft dacht ik ook een blekende werking, en daar moet je (denk ik) met de rode strepen van het zeil een beetje mee uitkijken. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Het zal ook een beetje van de aard van de vlekken afhangen.
Misschien is de beste eerste stap wel gewoon even weken in schoon handwarm water, zonder iets er bij. En dan direct goed drogen met keukenpapier.
Danl je wel! De lamborghini pdf is binnen!mir4dor schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:58:
[...]
Tja, het verschil is pinnetjes duwen of blokjes stapelen. (hier geleerd)![]()
Ik denk toch echt persoonlijke smaak. Ik begon zelf met grote Technic sets maar vind nu het normale Lego eigenlijk leuker om te bouwen.
Van die Creator Expert serie zijn ook nog eens leuke Mocs te vinden op Rebrickable.
[Edit2]
(please copy/paste)
FAJ35OFF
Ik heb hier wel eens begrepen dat door het in een sloop te doen je vooral krassen krijgt op je Lego. Wordt een handwasje 😉millerman_sf schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:54:
Over het wassen van stenen: ik zag net dat onze wasmachine bij alle keuzes ook Lego heeft staan, al noemen ze het niet zo. Na selectie krijg je de tip om alles in een kussensloop te wassen.
[Afbeelding]
verschil vindt ik wel dat Starry Night als geheel via lego ideas (dus fan made is) en deze uit de professionele koker komt.Tehh schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:55:
[...]
Ik vind hem misschien nog wel geslaagder dan de 'Starry Night'. Thuis heb ik nog een eenmaal in elkaar gezette - onbestickerde - Lego Ferrari (42125) liggen welke al weer een tijdje in de doos zit. Nu nog iemand vinden die wil ruilen...
Ik heb thuis er een IXXI van hangen, dus deze gaat er ook zeker komen.Tehh schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:55:
[...]
Ik vind hem misschien nog wel geslaagder dan de 'Starry Night'. Thuis heb ik nog een eenmaal in elkaar gezette - onbestickerde - Lego Ferrari (42125) liggen welke al weer een tijdje in de doos zit. Nu nog iemand vinden die wil ruilen...
Alleen vind 100 euro aan de dure kant gezien de vele 1x1 tiles die er in zitten.
Ik had de code ook ontvangen. Dus maar gelijk de GT40, de Lambo, de blauwe charger en pickup gescoord. Nu eerst de blauwe mustang afbreken.. 😊mir4dor schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:47:
[...]
Ah gaaf! De GT40 staat hier al een tijdje, de Lambo is de enige van Firas die ik nog niet heb.
Gewoon een tweede gescoord, held![]()
Ik wil een groter huis
Had van Firas overigens al wel de Shelby GT500 gemaakt. Maar dat was een echt show model, want verplaatsen was gegarandeerd slopen van het model..😂
Je kunt alleen via PayPal betalen? Dan laat ik het aan me voorbij gaan. Ga er geen account voor openen.bvsteyn schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:37:
[...]
Ik had de code ook ontvangen. Dus maar gelijk de GT40, de Lambo, de blauwe charger en pickup gescoord. Nu eerst de blauwe mustang afbreken.. 😊
Had van Firas overigens al wel de Shelby GT500 gemaakt. Maar dat was een echt show model, want verplaatsen was gegarandeerd slopen van het model..😂
Dat is wel een dingetje inderdaad. Soms kun je ook met cc betalen maar weet niet of dit ook bij Firas kan?darth.75 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:17:
[...]
Je kunt alleen via PayPal betalen? Dan laat ik het aan me voorbij gaan. Ga er geen account voor openen.
Ik vind de verschillende MOCs toch te leuk om aan te schaffen dus wel een pp account aangemaakt.
Andere review van de nieuwe SC.
Ook weer fan van de bouwtechnieken. Dit is wel waarom ik de speedchampions zo verrassend leuk ben gaan vinden dit jaar.
Volgens mij wel. Misschien dat anders iemand anders ze kan bestellen voor je?darth.75 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:17:
[...]
Je kunt alleen via PayPal betalen? Dan laat ik het aan me voorbij gaan. Ga er geen account voor openen.
Idd alleen Paypal.darth.75 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:17:
[...]Je kunt alleen via PayPal betalen? Dan laat ik het aan me voorbij gaan. Ga er geen account voor openen.
Via de Paypal app kan je wel kiezen om het van je bankrek. af te laten schrijven maar als je geen PP account hebt lukt dat natuurlijk ook niet.
Welke MOC's wil je van hem hebben?
Ik wil graag van zowel de 10295 en 10265 een model kopen:QuattroNL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:35:
[...]
Idd alleen Paypal.
Via de Paypal app kan je wel kiezen om het van je bankrek. af te laten schrijven maar als je geen PP account hebt lukt dat natuurlijk ook niet.
Welke MOC's wil je van hem hebben?
:strip_exif()/f/image/FS5EbvtYkYNHnRNe2Ati7BXs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HuFKNw2dblRlaO5yjdnP2sWu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0YGj0dL8p3hd56K5ISfKhREZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DhHxh82uR9QsezOt97qiBDYp.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is af!
Gisteravond de build afgerond.
Was een makkelijke build met wat vernuftige dingen om hem transformeerbaar te maken. Kost wat moeite om hem te transformeren, maar dat zal gewenning zijn.
Waar ik minder tevreden over ben is dat de romp redelijk zwaar is waardoor hij op het draaipunt elke keer los gaat. Ervaren andere eigenaren dit ook?
Verder zitten er wat accessoires bij als een bijl en een energycube, maar die zullen denk ik in de lade verdwijnen. Het pistool is iconisch en blijft er wel bij natuurlijk.
Al met al wel blij met deze aankoop. Mooie aanvulling in de werkkamer.
kubus en zwaard doen mij ook niks.
Wat ik wel jammer vind is dat de elleboogscharnieren niet zo stug zijn en de armen weer naar beneden zakken als je hem het wapen in handen heeft. Dat van de romp herken ik niet.
Bij mij is het een stukje van de voet die los laat.PdeBie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:20:
Ok, bij mij laat hij op die ronde schijf elke keer los. Heb hem stevig vast gedrukt, maar na elke transformatie of verloop van tijd laat hij weer los.
Het is geen foutje, het is een feature.
Zo te lezen zal de volgende transformer Ratchet moeten zijn.Prosac schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:20:
[...]
Bij mij is het een stukje van de voet die los laat.
Het is geen foutje, het is een feature.
:strip_exif()/f/image/WpsZLAzK4crLtnY0S89WgZCP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9XisQG8agp2HRklaeQWwIhPO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/74IxG0RbapShlhMt9bIQPdEW.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag de MOC van het model 42114 afgemaakt. Volledig bestuurbaar. Ik gebruik daar de app controlz+ voor. Het was mijn eerste Lego set met motoren. De orginele set heb ik gemonteerd tweedehands gekocht.
De kraan is ook gemonteerd tweedehands gekocht. Deze werkt niet helemaal goed. Dus een leuk projectje: demonteren, schoonmaken en weer monteren.
De wel bekende land rover was mijn eerste set, vorig jaar gekocht. Deze heb ik vorig jaar gemonteerd en dit jaar de MOC heftruck van gemaakt. Deze heb ik nu aan mijn vader gegeven zodat hij kan ontdekken of lego ook wat voor hem is.
Gave MOC! Mocht je er nog 1 willen maken kan ik deze ook aanraden;m4bnl schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag de MOC van het model 42114 afgemaakt. Volledig bestuurbaar. Ik gebruik daar de app controlz+ voor. Het was mijn eerste Lego set met motoren. De orginele set heb ik gemonteerd tweedehands gekocht.
De kraan is ook gemonteerd tweedehands gekocht. Deze werkt niet helemaal goed. Dus een leuk projectje: demonteren, schoonmaken en weer monteren.
De wel bekende land rover was mijn eerste set, vorig jaar gekocht. Deze heb ik vorig jaar gemonteerd en dit jaar de MOC heftruck van gemaakt. Deze heb ik nu aan mijn vader gegeven zodat hij kan ontdekken of lego ook wat voor hem is.
https://rebrickable.com/m...ining-dump-truck/#details
Dit zou nou wel een gave collectie icons zijn ..maar ratchet why…doen dan bumblebee marketing technisch wise ookAfas schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:37:
[...]
Zo te lezen zal de volgende transformer Ratchet moeten zijn.
spoiler:dat is de medic voor degenen waarvoor dit geen jeugdsentiment is
Ziet er ook heel mooi uit!froid schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:08:
[...]
Gave MOC! Mocht je er nog 1 willen maken kan ik deze ook aanraden;
https://rebrickable.com/m...ining-dump-truck/#details
Gaaf om te zien.PdeBie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is af!
Gisteravond de build afgerond.
Was een makkelijke build met wat vernuftige dingen om hem transformeerbaar te maken. Kost wat moeite om hem te transformeren, maar dat zal gewenning zijn.
Waar ik minder tevreden over ben is dat de romp redelijk zwaar is waardoor hij op het draaipunt elke keer los gaat. Ervaren andere eigenaren dit ook?
Verder zitten er wat accessoires bij als een bijl en een energycube, maar die zullen denk ik in de lade verdwijnen. Het pistool is iconisch en blijft er wel bij natuurlijk.
Al met al wel blij met deze aankoop. Mooie aanvulling in de werkkamer.
Heb ook 76989 Tallneck vandaag binnen gekregen, kijken welke ik eerst ga maken.
Ik ben redelijk aangestoken door het Lego virus
Eerst de F1 Mclaren wagen gebouwd, toen de Porsche 911 RSR en nu bovenstaande twee. Via marktplaats ook de Bugatti Chiron nieuw in doos op de kop getikt. Iemand van hier waar ik de 42056 oranje Porsche 911 van kan kopen, stuur me een DM met de staat waarin 'ie verkeert en de prijs.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Als dit een serie wordt staan er een paar hoger op de lijst inderdaaddjerror schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:24:
[...]
Dit zou nou wel een gave collectie icons zijn ..maar ratchet why…doen dan bumblebee marketing technisch wise ook

Als dit een serie wordt, dan voorzie ik een ruzie met mijn vrouw aankomenAfas schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:14:
[...]
Als dit een serie wordt staan er een paar hoger op de lijst inderdaad

Wel jammer dat dat niet bekend is, als alleenstaand figuur vind ik het niet zo… maar als serie zou ik het echt super gaaf vinden.
Het chassis kan na wat jaren gemonteerd te staan wat doorhangen bij die set, dan lopen de tandwielen niet meer zo soepel.m4bnl schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:02:
Ik heb me altijd afgevraagd of die naar nurse Ratched is vernoemd..Afas schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:37:
[...]
Zo te lezen zal de volgende transformer Ratchet moeten zijn.
spoiler:dat is de medic voor degenen waarvoor dit geen jeugdsentiment is
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Omdat ratchet de medic is en prime blijkbaar uit elkaar valt?djerror schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:24:
[...]
Dit zou nou wel een gave collectie icons zijn ..maar ratchet why…doen dan bumblebee marketing technisch wise ook
Hmm... Dat is best een logische combinatieMalfunctions schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:03:
[...]
Ik heb me altijd afgevraagd of die naar nurse Ratched is vernoemd..

Ik kan een hele wishlist verzinnenAfas schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:14:
[...]
Als dit een serie wordt staan er een paar hoger op de lijst inderdaad

Overigens stond in de winkel deze in de vitrine:
:strip_exif()/f/image/drgkMvwne6vAD8PXBkX45wC2.jpg?f=fotoalbum_large)
Eigenaresse meende dat het een bestaand model was, daterend uit de jaren 80 nog van voor het hele kasteel. Dat leek me gezien de gebruikte steentjes wat stug
Having said that, als het een bestaand model is ben ik wel benieuwd welke
Verder: iemand ooit gehoord van een piratenschip dat vóór of ttv het gele kasteel uit kwam
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Enige wat ik kan vinden is de barricuda van 1989 die bestempeld wordt als eerste piratenschip..The Eagle schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:17:
* The Eagle kan ook weer aan het bouwen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eigenaresse meende dat het een bestaand model was, daterend uit de jaren 80 nog van voor het hele kasteel. Dat leek me gezien de gebruikte steentjes wat stug
Verder: iemand ooit gehoord van een piratenschip dat vóór of ttv het gele kasteel uit kwamIk ben zelf van 77 en het zegt mij niks - en ik ken de catalogi van begin jaren 80 vrij goed
Is dit niet zo Pirates of the Carribean schip? Vliegende Hollander of zo?The Eagle schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder: iemand ooit gehoord van een piratenschip dat vóór of ttv het gele kasteel uit kwamIk ben zelf van 77 en het zegt mij niks - en ik ken de catalogi van begin jaren 80 vrij goed
Lego Lepin 16016 lijkt er wel sprekend op!darth.75 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:40:
[...]
Is dit niet zo Pirates of the Carribean schip? Vliegende Hollander of zo?
Zou dus geen echte lego zijn..
[ Voor 8% gewijzigd door crimby op 31-12-2022 14:49 ]
Daar deed ie me ook meteen aan denken, dus ja, dat geloof ik ookcrimby schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:46:
[...]
Lego Lepin 16016 lijkt er wel sprekend op!
Zou dus geen echte lego zijn..
Dame van de winkel zei dat ze er een bod voor 1000 euro voor had - die had ik dan heel gauw aangenomen als ik haar was
Leek me ook al sterk. Zou wel mooi zijn als iemand de Lepin instructies had gekocht en de boel in Lego had gebouwd though.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De lepin variant kan je voor 240 euro bij bol.com bestellenThe Eagle schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:10:
Die Lepin lijkt er wel sterk op idd.
Dame van de winkel zei dat ze er een bod voor 1000 euro voor had - die had ik dan heel gauw aangenomen als ik haar was
Leek me ook al sterk. Zou wel mooi zijn als iemand de Lepin instructies had gekocht en de boel in Lego had gebouwd though.

En voor 80 a 90 op Ali. Maar daar gaat dit topic niet overcrimby schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:20:
[...]
De lepin variant kan je voor 240 euro bij bol.com bestellen
Klopt maar het was een antwoord op dat bod van 1000 euro :-)The Eagle schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:25:
[...]
En voor 80 a 90 op Ali. Maar daar gaat dit topic niet over
Ik heb laatst een hele partij folders uit 60/70 doorgespit en ik meen me te herinneren dat er een schip in stond, maar niet zo gedetailleerd. Folders heb ik verkocht, Ik zal eens kijken of ik er toevallig een foto van heb gemaaktThe Eagle schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Ziet er gaaf uit!Prosac schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:44:
[YouTube: LEGO Speed Champions 76917 F&F Nissan Skyline GT-R R34 detailed building review]
Andere review van de nieuwe SC.
Ook weer fan van de bouwtechnieken. Dit is wel waarom ik de speedchampions zo verrassend leuk ben gaan vinden dit jaar.
Maar eigenlijk is een dergelijke review toch één grote spoiler?
Ding via Marktplaats gekocht, kwam helemaal in elkaar aan in een doos, op zich netjes verpakt. Maar voor mij haalt het wat plezier weg om het model al helemaal klaar te zien voordat je hem zelf hebt gebouwd.
Uit elkaar gehaald en gewassen, toen viel het me al op dat er wat stickers ontbraken. Geen ramp, wel vervelend. Vervangend stickersetje is op zich zo gekocht (replica wel, want origineel kost mij te veel).
Toen gaan bouwen. Nou halverwege boekje 1 gestopt, ik miste al enorm veel onderdeeltjes.
Of ze waren er niet, of in een vervangende kleur, of vervangen door 2 kleinere (b.v. 1x8 in 1x2 en 1x6)
Flink balend de rest van de stappen doorgelopen en alle onderdelen in zakjes gedaan.
Uiteindelijk mis ik 27 onderdelen, totaal ongeveer 12 euro. Financieel geen ramp, maar voor een set die aangekondigd wordt als 100% vind ik dit schandalig.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
https://www.facebook.com/Toyboxafterwork
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Maar dat zijn geen transformers volgens mij!Mad-Matt schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:17:
Trouwens voor de Transformers fans, er is een Japanner die enorm toffe mocs maakt.
https://www.facebook.com/Toyboxafterwork
Jawelcrimby schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:21:
[...]
Maar dat zijn geen transformers volgens mij!

Nu heb ik ik de stoel er in gezet maar wat er onder zit (dat pneumatische ding) en de stoel zelf zit heel erg gammel en zit nergens aan vast, en als je de stoel vast zet dan kan je het helemaal heen en weer bewegen.
Doe ik nu iets niet goed? Ben altijd gewend dat alles vast zit in een Lego set.
Elect a clown, expect a circus.
https://brickset.com/sets/398-1/USS-ConstellationThe Eagle schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:17:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die stoel moet kunnen bewegen.Slasher schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:34:
Ik ben bezig met de Ghostbusters ECTO-1 10274, ben aan het einde van het 2e zakje aangekomen.
Nu heb ik ik de stoel er in gezet maar wat er onder zit (dat pneumatische ding) en de stoel zelf zit heel erg gammel en zit nergens aan vast, en als je de stoel vast zet dan kan je het helemaal heen en weer bewegen.
Ah kijk, thx
1978...toen was ik 1. Nog te jong om om een catalogus te vragen in de speelgoedwinkel
Nu al?!Loader schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 21:14:
Mijn familie is weer uitgebreid...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn lokale top1tpys had ze blijkbaar al een week in winkel liggen... wist ik niet. ging gisteren naar toe voor iets anders. Heb er 7 verschillende minifigs meegenomen
de koala verzorger, pottenbakster, meisje met schommelpaard, krantenverkoper, vrouwelijke ridder, wortel figuur en astronaut
Je zet dat in een later stadium van de bouw vast. Die stoel moet kunnen bewegen. Die "pomp" dek je later af waardoor die vast komt te zitten. Vindt die ECTO-1 één van mijn leukste sets en krijg er best veel vragen/opmerkingen over van vriendenSlasher schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:34:
Ik ben bezig met de Ghostbusters ECTO-1 10274, ben aan het einde van het 2e zakje aangekomen.
Oh super, ik hoopte ook al op zoiets, maar helaas hierLoader schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 21:17:
[...]
Mijn lokale top1tpys had ze blijkbaar al een week in winkel liggen... wist ik niet. ging gisteren naar toe voor iets anders. Heb er 7 verschillende minifigs meegenomen
de koala verzorger, pottenbakster, meisje met schommelpaard, krantenverkoper, vrouwelijke ridder, wortel figuur en astronaut

Maandag op pad!
Hou er rekening mee dat op maandag veel winkels niet open gaan. Ze grijpen altijd de eerste dag van jaar aan voor inventarisatie van de winkel voorraad. Tenminste, dat is hier zo.Ond schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:16:
[...]
Oh super, ik hoopte ook al op zoiets, maar helaas hier
Maandag op pad!
Goede tip, maar waar ik heen ga is zeker open en hebben ze in huis.Loader schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:23:
[...]
Hou er rekening mee dat op maandag veel winkels niet open gaan. Ze grijpen altijd de eerste dag van jaar aan voor inventarisatie van de winkel voorraad. Tenminste, dat is hier zo.
Racingbrick heeft alle Speedchampion sets in zijn video. Coole auto’s. De Ferrari en de McLaren sets komen er zeker.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Ik zou het doen!
DIe Mclaren F1 GTR zeg, die is wel goed gelukt zeg! (ga er niet aan beginnen maar deze was wel mijn kinder droom auto)zonoskar schreef op zondag 1 januari 2023 @ 00:43:
[YouTube: LEGO Speed Champions 2023 March lineup designer reveal with all details, new parts and more!]
Racingbrick heeft alle Speedchampion sets in zijn video. Coole auto’s. De Ferrari en de McLaren sets komen er zeker.
Zou herbouwen dat euvel oplossen?AppieNL schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:54:
[...]
Het chassis kan na wat jaren gemonteerd te staan wat doorhangen bij die set, dan lopen de tandwielen niet meer zo soepel.
Op de Facebook pagina zijn het geen transformers, maar zgn. Gundam. 😁
De nieuwste optimus set is trouwens wel gaaf!
https://www.intertoys.nl/...rator&utm_campaign=208743
Insgelijks!
Lego is al besteld, ben toch gevallen voor de drempel om de gwp te bemachtigen.
Dan maar de Chinese nieuwjaar set en de Apollo maanlander, die kom je nauwelijks met korting tegen.
Ook maar een bestelling geplaatst om de Blacktron Cruiser te bemachtigen. De 4x €5 kortingscodes van Black Friday verzachtten de 'pijn' wat.
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Sinds een paar maand Lego weer helemaal gevonden na bijna 30 jaar denk ik.
En de bestelling voor de nieuwe Modular is inmiddels ook gedaan.
Deze komt van die Facebook pagina af..Rob-T6 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 01:13:
[...]
Op de Facebook pagina zijn het geen transformers, maar zgn. Gundam. 😁
De nieuwste optimus set is trouwens wel gaaf!
https://www.intertoys.nl/...rator&utm_campaign=208743
Hij heeft beide
Zeker, voor 1 tot 3 jaar.
Permanente oplossing zal toch het verstevigen van het chassis inhouden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, de ruimte is beperkt en de berg aan vertragingen in de geartrain hebben helaas wel een functie: zorgen dat het model werkt, maar niet met teveel koppel dat de clutch gear in de geartrain de hele zooi stil legt. Het is een set die de grens opzocht, met de moderne lineair clutch is een efficiëntere geartrain misschien een optie.
Anders een nieuw opgebouwd chassis met (nieuwe) Technic frames. Old school oplossing is anders nog liftarms vervangen door Technic bricks (verbonden met elkaar door 2 plates er tussen en pinholes gebruiken om het te bevestigen aan de rest). Die oplossing is altijd nog het sterkst (maar frames komen daar heel dicht bij).
Klopt, ik had bij wijze van test voor €330 aan waarde in mijn mandje gegooid en zag alleen de Blacktron GWP en het VIP Lunar New Year add-on zakje. Ik heb ook even in de VIP winkel gekeken, maar vond geen bijkomende setjes die we kunnen aankopen.Ond schreef op zondag 1 januari 2023 @ 02:01:
Ik kreeg trouwens dat huisje niet in de mand, ook niet met een hogere bestelling dan ik uiteindelijk gedaan heb.
Ik heb nog even getwijfeld om de nieuwe modular al aan te schaffen, maar zal het voorlopig zo laten.
Eergisteren heb ik het nieuwe jaar al ingezet met een 'HNGD' (zie gitaartopic), en ik wil nog kunnen eten deze maand
Daarbij wil ik graag mijn backlog een beetje onder controle houden dit jaar (yeah right
Beste wensen aan iedereen hier in het topic (en GoT), veel inspiratie en speelplezier in 2023!
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 01-01-2023 09:02 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Het huisje is pas vanaf 15 januari, de blacktron set loopt tot en met 14 januari.Ond schreef op zondag 1 januari 2023 @ 02:01:
Ik kreeg trouwens dat huisje niet in de mand, ook niet met een hogere bestelling dan ik uiteindelijk gedaan heb.
https://www.briqfo.com/le...promotional-calendar-2023
Ik heb deze set gisteren afgerond. Ik vond het een heel leuke build en het resultaat mag er zijn! Veel plezier ermee!TimFelten schreef op zondag 1 januari 2023 @ 10:54:
Als eerst: de beste legowensen voor 2023!
Ik ben gestart met de bouw van de Tallneck (76989). Tot nu toe leuke build met leuke details.
Het is weer eens anders dan Star Wars (wat tot nu toe mijn enige thema was). [Afbeelding]
Als eerste iedereen de beste wensen voor 2023.
Ik ben geen echte bouwer maar meer een "verzamelaar" die af en toe iets koopt.
Zo heb ik de Porsche 911, de Bugatti chiron, de Lamborghini sian, de container vrachtwagen, de mobiele hijskraan, de T1 camper en nog wat klein spul.
Momenteel is de McLaren F1 2022 onderweg.
Het huis ziet er wel interessant uit op eerste zicht:
31139 Cosy House

Toch redelijk gedetailleerd voor een Creator set. Helaas staat er nog geen prijs bij vermeldt.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Die Ferrari voel ik nog niet helemaal, die andere 3 zijn wel tof.zonoskar schreef op zondag 1 januari 2023 @ 00:43:
[YouTube: LEGO Speed Champions 2023 March lineup designer reveal with all details, new parts and more!]
Check daarvoor gewoon even MP. Dan heb je een goede indicatie. Wil je de set snel kwijt, ga je wat lager zitten. Als dat niet het geval is, ga je wat hoger zitten. Eigenlijk best voor de hand liggende zaken.stijn1309 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:34:
Nieuwjaar goed begonnen, zojuist de jazz modulair besteld, had nog 20 euro aan korting liggen. Krijg daar dus twee GWP's bij, maar denk die blackton cruiser dicht te laten en te verkopen. Wat is een "normale" verkoopprijs voor zo'n GWP?
O ja. Voor een andere indicatie kun je het set nummer ingeven bij BW. Lego heeft deze set een prijs meegegeven van 29,99 euro. Een verkoop rond die prijs zal het zeker wel op moeten leveren.
https://www.brickwatch.ne...80/Blacktron-Cruiser.html
[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 01-01-2023 11:44 ]
Je kan wel 50 voor krijgen. Moet je nu op mp zetten en een zeggen dat het nog binnen moet komen. Genoeg mensen die ervoor betalen. In begin hoog, later zakken de prijs vanwege aanbod.stijn1309 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:34:
Nieuwjaar goed begonnen, zojuist de jazz modulair besteld, had nog 20 euro aan korting liggen. Krijg daar dus twee GWP's bij, maar denk die blackton cruiser dicht te laten en te verkopen. Wat is een "normale" verkoopprijs voor zo'n GWP?
Voor je zoiets beweert, check even zelf MP. Daar zijn nu vraagprijzen van tegen de 40 euro.Loader schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:29:
[...]
Je kan wel 50 voor krijgen. Moet je nu op mp zetten en een zeggen dat het nog binnen moet komen. Genoeg mensen die ervoor betalen. In begin hoog, later zakken de prijs vanwege aanbod.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked