Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 258 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.345 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

daedalus81 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 03:32:
ik heb een groot deel van de creator sets (auto's)
nu kan ik via iemand de 3-in-1 piratenboot (31109) overkopen.
is deze set aan te raden als je creator expert sets gewend bent?
ik zie dat deze set uit 2020 is.
Wanneer zou deze dan uit productie gaan? en stijgen deze ook in waarde dan?
ik vraag dit omdat ik graag bouw en verkoop om zo steeds andere sets te kunnen kopen.
maw is dit een goede investering? en is deze leuk om te bouwen?
Deze is volgens brickwatch €52.50 geweest. En nu onder de €100 euro. Qua investeringswaarde zou ik er niet te veel van verwachten (of je moet hem goedkoop kunnen krijgen)

Ik vind de creator 3 in 1 wel leuke bouwwerken meestal. De woonboot 3 in 1 vind ik net zo leuk om te bouwen als de mustang

Stadia was beter....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
NeutraleTeun schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:40:
@crimby klopt. Ik kan anders niks vinden wat een beetje bij mijn idee past.

Het kastje komt tegen het voeteneind van een bed te staan, en dat is 71cm hoog.
Dus iets wat daar onder blijft zou (denk ik) het meest ideaal zijn.

@QuattroNL de lage Billy ben ik nog niet tegengekomen.
Maar is met 106cm ook gelijk een stuk hoger. En had er voor die hoogte best wel een plank extra in gemogen.

Ik speel nog met het idee van 2x deze op elkaar
https://www.ikea.com/nl/n...schoenenrek-wit-30152638/
En dan zelf planken erop maken.

Maar wellicht is zo'n Billy dan toch wel een betere/makkelijkere optie.
Wellicht is zelf maken dan een betere/flexibelere/goedkopere keus.
Hier in de buurt zaagt de bouwmarkt niet alleen houten platen op maat maar ook meubpanelen.
Die panelen heb je in verschillende stijlen (bijvoorbeeld massief vuren of een eiken fineer op een basis van spaanplaat).
Daar op maat laten zagen, thuis gaten voorboren en in elkaar schroeven. Bijna net als Lego. :D

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:40
RBH schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:02:
Tijdens Black Friday de Home Alone set gekocht bij Bol.com. Ondanks dat ik hem nu voor een wel erg mooie prijs kon kopen had ik dit veel eerder moeten doen; wat een leuke set zeg! Ben nu eindelijk een beetje aan het bouwen toegekomen, deze foto’s zijn van vorige week. De details zijn super leuk om te bouwen als je echt dan bent van de film ook. :D

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Een verlichting set van Game of Bricks is ook onderweg. 8)
Verlichtings set van Game of Bricks erin gebouwd dit jaar (vorig jaar had ik de set al)... maar wat een werk (complete set gekocht met muziek). Zeer leuk, maar het idee om hem elk jaar op te bouwen sneuvelt wel of dit was het enige jaar met de verlichting 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 18:40
Crazy D schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:48:
[...]

Ik speel digitale piano dus kan het niet helemaal vergelijken :P Maar volgens mij is het mechanisme redelijk zoals in werkelijkheid. Inclusief sustain pedaal wat dus echt de dempers die normaal op de snaren liggen, optilt. Voor zover ik kan beoordelen wel een heel dichte benadering van de werkelijkheid. Helaas wil de bluetooth niet verbinden, er zit een motortje die de toetsen ook kunnen aansturen vanuit de app maar ja. Bij mij niet dus. Ik vond vooral het gevoel voor realisme wel heel mooi.

https://www.lego.com/en-u...uildinginstructions/21323
had je al geprobeerd om eerst de power up hub te upgraden? maand of 2 terug hetzelfde gehad met een power up uit een trein set. Wilde ook niet verbinden, tot we een firmware upgrade gingen doen. Dat moest toen via de boost app, geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:48
ik vraag dit omdat ik graag bouw en verkoop om zo steeds andere sets te kunnen kopen.
Ik heb de 31109 hier staan, grotendeels vanwege nostalgie naar de jaren '80 piratenlijn.
Qua bouwervaring is het absoluut een aanrader wmb, ik heb er veel van geleerd.
Net zoals de 3-in-1 Tijger bevat deze set veel aha momenten zou ik zeggen.

Ik kan mij vergissen, maar het verschil tussen 'expert' en 3-in-1 Creator sets slaat niet altijd op de moeilijkheidsgraad van de bouw. Ik durf te stellen dat de tijger en de piratenboot 'moeilijker' zijn dan een gemiddelde modular.

Qua investeringswaarde durf ik er mij niet over uitspreken, de creator 3-in-1 sets bestaan meestal uit standaard verkrijgbare onderdelen, dus voor de unieke elementen moet je het niet doen.
De grote broer 21322 Pirates of Barracuda Bay heeft waarschijnlijk wel meer waarde.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 28-12-2022 10:08 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:03:
[...]

Ik heb de 31109 hier staan, grotendeels vanwege nostalgie naar de jaren '80 piratenlijn.
Qua bouwervaring is het absoluut een aanrader wmb, ik heb er veel van geleerd.
Net zoals de 3-in-1 Tijger bevat deze set veel aha momenten zou ik zeggen.

Ik kan mij vergissen, maar het verschil tussen 'expert' en 3-in-1 Creator sets slaat niet altijd op de moeilijkheidsgraagd van de bouw. Ik durf te stellen dat de tijger en de piratenboot 'moeilijker' zijn dan een gemiddelde modular.

Qua investeringswaarde durf ik mij er niet over uit te spreken, de creator 3-in-1 sets bestaan meestal uit standaard verkrijgbare onderdelen, dus voor de unieke elementen moet je het niet doen.
De grote broer 21322 Pirates of Barracuda Bay van deze set heeft waarschijnlijk wel meer waarde.
de 'iets grotere' 3-in-1 sets zijn bijn allemaal redelijk in waarde gestegen. De kleine verdubbelen niet zo snel. Maar neem bijv jouw bootje, dat is een aardige die in prijs omhoog gegaan is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNO_tKzzh2pv_hlvLnvF-igemtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJ18JuoXU1GnUPFCRFx1svV8.jpg?f=fotoalbum_large
en barracuda island is de beste lego set afgelopen 30jr :+ geen discussie mogelijk arrrrrgt O-)

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 28-12-2022 10:08 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:08:
[...]
en barracuda island is de beste lego set afgelopen 30jr :+ geen discussie mogelijk arrrrrgt O-)
Arr matey, de originele barracuda set kreeg ik van de Sint in '89. De nieuwe versie voor mijn... 40-1 verjaardag. Over nostalgie gesproken... :P

Bedankt @froid voor die link naar rebrickable ivm de eiland mod, die kende ik nog niet _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 28-12-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:08:
[...]

de 'iets grotere' 3-in-1 sets zijn bijn allemaal redelijk in waarde gestegen. De kleine verdubbelen niet zo snel. Maar neem bijv jouw bootje, dat is een aardige die in prijs omhoog gegaan is.

[Afbeelding]
Ik heb hem nog steeds nieuw in de doos staan, maar uiteindelijk zal de nostalgie het wel gaan winnen van de 'winst' die er te maken valt. En zo veel is die set toch nog niet in waarde gestegen?

Sowieso 'winst' , Lego is een bodemloze put gebleken sinds Covid-17 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afas schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:21:
[...]

Ik heb hem nog steeds nieuw in de doos staan, maar uiteindelijk zal de nostalgie het wel gaan winnen van de 'winst' die er te maken valt. En zo veel is die set toch nog niet in waarde gestegen?

Sowieso 'winst' , Lego is een bodemloze put gebleken sinds Covid-17 :+
En zo veel is die set toch nog niet in waarde gestegen?, valt mee van 160-200 naar 300-400, is maar een verdubbeling % :) percentages waar de crypto gokker niet wakker van ligt. Ik zou m bouwen!! maar hier was dat precies hetzelfde met wat @Kapoen schreef; als kleine lego fan de barracud voor verjaardag _/-\o_ inmiddels bijna 40jr oud, en toen kwam de 'remake' _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ik vind eigenlijk jammer dat ik m niet 2x heb :(

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 28-12-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:25:
[...]

En zo veel is die set toch nog niet in waarde gestegen?, valt mee van 160-200 naar 300-400, is maar een verdubbeling % :) percentages waar de crypto gokker niet wakker van ligt. Ik zou m bouwen!! maar hier was dat precies hetzelfde met wat @Kapoen schreef; als kleine lego fan de barracud voor verjaardag _/-\o_ inmiddels bijna 40jr oud, en toen kwam de 'remake' _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ik vind eigenlijk jammer dat ik m niet 2x heb :(
Nu overdrijf je wat. 270 euro nieuw in doos en als je een kleine beschadiging aan de doos accepteert 250 euro op Marktplaats.

Ik heb als kind de originele set nooit gehad, ik kreeg vooral technic Lego van mijn ouders. Daarom wilde ik deze iconische piratenset hebben. En dat is ook waarom ik eigenlijk al weet dat ik ga zwichten voor het Leeuwenridders kasteel.

[ Voor 14% gewijzigd door Afas op 28-12-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb ook een groot deel van de Creator Expert auto's én ik heb óók de 31109 piratenboot. Het een sluit echt het ander niet uit. 3-in-1 sets zijn doorgaans leuke builds en met die piratenboot heb je een compleet bruik build avontuur inclusief bruik-build zeilen i.t.t. zo'n duurdere barracuda set (met kant-en-klare zeilen). Zie het zo, alleen maar fijn om af en toe iets anders te bouwen dan een auto ;)

Voor hoeveel kun je hem overnemen? En is de set nieuw in verzegelde doos?

Ik heb hem zelf nieuw voor ~€51 gekocht, maar dat was echt zo'n typisch moment (Kruidvat die stunt met een prijs en vervolgens nog 30-40% extra eraf haalt). Ik denk niet dat je hem anno nu nog voor die prijs zult kunnen kopen nieuw. Dat was nog voor de adviesprijs stijging die menig set heeft meegekregen. Ik zie 3-in-1 sets niet gelijk als investeringssets; daarvoor moet je denk ik toch al eerder bij de Expert, Ideas, Icons sets wezen. Ik zie 3-in-1 sets vooral als erg leuke builds voor minder geld.

Gebouwd zal zo'n 3-in-1 set het m.i. niet goed doen als investeringsset. Voor alle sets geldt in principe wel dat 'bouwen' niet goed is voor de verkoopwaarde. Dus als je het wil bouwen en verkopen, dan al helemaal proberen om hem goedkoop aan te schaffen, veel plezier te hebben aan de bouw en dan het evt. "verlies" bij verkoop recht te praten met het plezier aan bouwuren wat de set je gegeven heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 28-12-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:24
In 2023 (zomer?) komen er waarschijnlijk vijf sets in het Sega Sonic thema.
https://www.nintendolife....-have-been-spotted-online
Dit verklaart de pin connectors bij de Sonic Ideas set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:34:
Maar dan zouden er dus non-IDEAS sets gekoppeld worden aan de Sonic set? Da's nieuw. Ik snap het wel; het leent zich er voor. Valt dan een beetje in de categorie van LEGO Mario met zo'n parcours of die gekoppelde Harry Potter sets.

Het had niet persé voor me gehoeven. Het leuke aan de IDEAS sets is dat het gewoon leuke, op zichzelf staande stand-alone sets zijn. Dan hadden ze ook die andere gebouw(en) van die bedenker kunnen uitbrengen die Old Fishing Store had ingediend. Zij het onder de LEGO Icons vlag i.p.v. de LEGO IDEAS vlag... of was de bedenker het daar niet mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:44:
[...]

Maar dan zouden er dus non-IDEAS sets gekoppeld worden aan de Sonic set? Da's nieuw. Ik snap het wel; het leent zich er voor. Valt dan een beetje in de categorie van LEGO Mario met zo'n parcours of die gekoppelde Harry Potter sets.

Het had niet persé voor me gehoeven. Het leuke aan de IDEAS sets is dat het gewoon leuke, op zichzelf staande stand-alone sets zijn. Dan hadden ze ook die andere gebouw(en) van die bedenker kunnen uitbrengen die Old Fishing Store had ingediend. Zij het onder de LEGO Icons vlag i.p.v. de LEGO IDEAS vlag... of was de bedenker het daar niet mee eens?
Ik weet niet of dit een ‘urban legend’ is, maar ik meen begrepen te hebben dat Lego een aanbod had gedaan aan de bedenker van de Old Fishing Store. Dit in de vorm van een contract als designer.

Geen idee of het klopt, of waarom het feest uiteindelijk niet doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:59:
[...]

Ik weet niet of dit een ‘urban legend’ is, maar ik meen begrepen te hebben dat Lego een aanbod had gedaan aan de bedenker van de Old Fishing Store. Dit in de vorm van een contract als designer.

dat begreep ik ook, dat aanbod is hij niet op in gegaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 14:36
Martijn1990 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:19:
Hoe pakken jullie dit aan? Ik heb geen vaste bouwplaats, dus kan nergens op een tafel uitgestald liggen. Een set van 2049 steentjes, willekeurig in boterham zakjes. Alles in 1 grote bak legen en zoeken zoeken zoeken? Of meerdere bakjes en verdelen op grootte of kleur of zo?

[Afbeelding]
Ik ben nu bezig met de Porsche 911 RSR. De zakjes zijn niet niet genummerd, dus heb alle grote delen op tafel uitgestald en de kleinere dingetjes in bakjes.

Oja, heb de vrouw en kids voor 2nachtjes op pad gestuurd naar oma, heb dus gelijk een deadline!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7a6azjJjxfg9Y73Nib4JMDZngdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VmHsLkC7EYLAyuDDiWiXUUT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

avdieren schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:49:
[...]

had je al geprobeerd om eerst de power up hub te upgraden? maand of 2 terug hetzelfde gehad met een power up uit een trein set. Wilde ook niet verbinden, tot we een firmware upgrade gingen doen. Dat moest toen via de boost app, geloof ik
oh dat ga ik even proberen te onthouden :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Kapoen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:59:
Voor zover ik weet klopt dat verhaal van het baan aanbod. (Koste Lego namelijk aanzienlijk minder dan x% van de winst op de sets wat je bij een uitgebrachte ideas set krijgt)

Weet niet of jij zin hebt om naar Denemarken te verhuizen om dan voor een gemiddeld loon te gaan werken en je familie en vrienden nog maar een paar keer per jaar te zien, je partner mee te sleuren en eventueel je kinderen in een ander land met een andere taal te laten opgroeien?

Ik in elk geval niet (en ik heb niet eens een partner), en de ontwerper van de fishing store had daar ook geen zin in (had een partner en volgens mij zelfs ook al een beter betalende baan)

Lego set designers komen in twee soorten, de carriere tijgers die je ook bij Lego masters ziet verschijnen en degene die binnen 5 jaar weer vertrekken.
Van de tweede categorie zijn er helaas aanzienlijk meer.

Wij Lego fans zouden zeer graag zien dat onze favorite fan designer voor Lego gaat werken, maar Lego's set regels moeten volgen kan helaas een aanslag zijn op je creativiteit.

Lego is geheel vrij om met mijn alternative build ontwerpen en bouw instucties te doen wat ze maar willen, hoef er niks voor terug.
Maar voor ze werken ga ik nooit doen. Daar heb ik meerdere redenen voor, maar dat ga ik niet allemaal uitlichten hier.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Zojuist de nieuwe Bugatti binnengekregen, eens kijken wanneer we die gaan bouwen (en zal mooi passen bij de overige kleuren technic auto’s).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNfTYHMdajDdq-ApG25URO9hKDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/910dWAuQhYvaGGy0MYGf2J3n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Naast mijn speed champions wil ik eigenlijk nog wat auto's een slag groter. Nu twijfel ik alleen tussen de normale en de technic auto's. Wat zijn jullie ervaringen qua looks en experience?

Dus qua normale heb je bijvoorbeeld de Lego Porsche 911 en technic de 911 RSR... qua prijs en aantal steentjes is het redelijk vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

RBH

crimby schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:50:
Naast mijn speed champions wil ik eigenlijk nog wat auto's een slag groter. Nu twijfel ik alleen tussen de normale en de technic auto's. Wat zijn jullie ervaringen qua looks en experience?

Dus qua normale heb je bijvoorbeeld de Lego Porsche 911 en technic de 911 RSR... qua prijs en aantal steentjes is het redelijk vergelijkbaar.
Ik vond persoonlijk de Creator Expert 911 veel leuker om te bouwen dan de RSR. Vond ik ook niet heel erg recht doen aan Technic, de RSR. Van de 911 is ook een moc beschikbaar om niet een targa óf Turbo te maken, maar een Turbo Targa. Die kan ik ook van harte aanbevelen! 8)

Edit: oh, en je kan er een Lamborghini Countach van maken!

[ Voor 4% gewijzigd door RBH op 28-12-2022 14:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 21:34
crimby schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:50:

Tja, het verschil is pinnetjes duwen of blokjes stapelen. (hier geleerd) :+

Ik denk toch echt persoonlijke smaak. Ik begon zelf met grote Technic sets maar vind nu het normale Lego eigenlijk leuker om te bouwen.
Van die Creator Expert serie zijn ook nog eens leuke Mocs te vinden op Rebrickable.

Een van de betere moccers vind ik; https://rebrickable.com/users/firas_legocars/mocs/
[Edit2]
Subject: 35% Christmas Discount

Hello everyone and Merry Christmas!

I'd like to take this opportunity to thank you for your support and to present this discount code for all of my models on Rebrickable. Code valid till 31/Dec/2022
(please copy/paste)
FAJ35OFF

[ Voor 19% gewijzigd door mir4dor op 28-12-2022 17:37 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Om je een beeld te geven van het grote verschil tussen de Speed Champions en deze Technic sets (ik heb ook nog wel grotere zoals de F1 auto maar die is echt een stuk groter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJO8fl68g_a88p58khGGEeqCoPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMGbI9eZX2DBFbsES0lKPUWu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nOdb5qqPqtmY4yR1gyxAHmChWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zlAr55ocMJ3gZMHJzJFM3hX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Iedereen thuis ziek, zwak en misselijk. Dochterlief wilde niet langer tv kijken en met mij lego-en. Prima!

Ik deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eix9xesYKbmYy5KTXP2e3Rs4SZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPYm2LQSqac984TCle1jF0PI.jpg?f=fotoalbum_large

zij cupcakes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUwkxvI4kpI9l9186TjgDjbXvDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ahzq9ZS1ukmuRUtIXB6yhdmu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQrV3Q3X1ZrnLSsDrYNJ1IDOA20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pV6EQrHU5QAz3AokEckDqhDi.jpg?f=fotoalbum_large

De Kruidvat order is binnen, wat een service, verwachte donderdag al binnen kon ik het vandaag al ophalen

ik zeg top voor elkaar Kruidvat _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prosac
Zo, morgen verder. Toch weer kunstig hoe ze de hoeken en schuine stukken voor elkaar krijgen.
En groot fan van de klassieke helmen. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwUSicwRvshh_ufQTCT9D_w3vDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5ZkhIJJSJdVEAGZY0pCLnOq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfvj24r1FNPlL1s9y0OWvU539_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ucipua1Ujbxv22s9XLAACOB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgZTJnRKRK5jn0_BHP9AxsUtzfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6rpQY1pNNnsfeJ1NDMVTVa0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Prosac schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:54:
Zo, morgen verder. Toch weer kunstig hoe ze de hoeken en schuine stukken voor elkaar krijgen.
En groot fan van de klassieke helmen. O+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jaaa! Super leuke build. Erg speelbaar ook en ik ben van '67 _O-
Ik houd mijn avonturen even voor me tot je klaar bent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
cherrycoke schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:58:
[Afbeelding]

De Kruidvat order is binnen, wat een service, verwachte donderdag al binnen kon ik het vandaag al ophalen

ik zeg top voor elkaar Kruidvat _/-\o_
Die heb ik ook vandaag gekregen met nog 2 sets erbij, gewoon in 3 dozen apart aan de deur.
Altijd top verpakt bij kruidvat is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daedalus81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:21
meesje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:34:
kan deze voor voor ongeveer 60 euro krijgen
hij is niet sealed meer.
twijfel nog steeds :-) de dochters vinden piraten maar niks :-)
ik wil er ook de hoofdprijs niet voor omdat ik toch alles minstens 1 keer bouw.
ik heb alleen nog maar gemaakte sets verkocht en heb nog geen 1 keer verlies gehad dusja.

heb op de verkeerde gequote denk ik.
dit gaat over piratenset 3-1

[ Voor 5% gewijzigd door daedalus81 op 28-12-2022 18:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Prosac Hoe smaken de cupcakes? (op de achtergrond?) :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
Volgens mij nog niet eerder voorbij zien komen: LEGO 40580 Blacktron Cruiser
GWP bij aanschaf van 190 euro, 1 /m 14 januari, 356 steentjes, remake van 6894.

De GWP lijkt me vnl. gericht op volwassenen, wat dus de hoge drempel verklaart. Zelf kende ik deze set helemaal niet. In 1987 speelde ik niet meer met Lego. Bij Classic space denk ik eerder aan de 10497.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbvS5PyJTJ5BcW_qQ5Z9LhHAzns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oHU0j983lUkPuoao5lTpbRvz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Gunner schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:14:
@Prosac Hoe smaken de cupcakes? (op de achtergrond?) :P
Die waren echt heerlijk knapperig en goed gevuld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
meesje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:08:

De GWP lijkt me vnl. gericht op volwassenen, wat dus de hoge drempel verklaart. Zelf kende ik deze set helemaal niet. In 1987 speelde ik niet meer met Lego. Bij Classic space denk ik eerder aan de 10497.

[Afbeelding]
Ik vind hem wel cool, maar ben zelf van de M-tron generatie.
En vond die blauwe spacesets altijd cool, hoewel voor mijn tijd, zag ze wel her en der. Vandaar dat ik die speciale set ook kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:51
Ik heb het origineel van die blacktron set nog. Alleen de set, geen doos of boekje.

Ik heb de set ooit eens gehad tijdens een zomervakantie. Vervolgens hebben de onderdelen tich jaar in een krat gezeten. En warempel een paar jaar geleden bleek hij nog steeds compleet *O*

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

[Afbeelding]
Zo leuk, maar die drempel pfffff. :-(

Is natuurlijk bewust om de modular en ander nieuwe sets aantrekkelijk te maken. Maar ik had gehoopt op 150 eigenlijk…..

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb er een tijdje geleden al over gepost, maar toegegeven dat waren slechts vergeetbare wazige plaatjes ;)

Er komt overigens nog een andere GWP in januari, volgens deze review door Bricksie:

Volgens Bricksie zou Lego van deze huisjes een serie willen uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:58
Kapoen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:15:
[...]

Ik heb er een tijdje geleden al over gepost, maar dat waren slechts wazige plaatjes O-)

Er komt overigens nog een andere GWP in januari, volgens deze review door Bricksie:
[YouTube: LEGO Houses of the World 2023 GIFT WITH PURCHASE]
In de video zegt hij dat deze 1 jan komt, wat volgens andere bronnen dus later in januari is.

Ik wil in januari nog het Lion Knights Castle of de Diagon Alley halen (nog niet helemaal over uit, iemand suggestie welke van de twee ik zou doen O-) ?). Ik heb nog redelijk wat VIP (ook van BF) in te wisselen en hoop er nog een mooie GWP bij te krijgen om door te verkopen. Even kijken welke daar beter voor geschikt is, ik vermoed eigenlijk de Blacktron (gewilder), ik vind dit huisje niet zo heel bijzonder. Maar aan de andere kant is hiervoor de prijsdrempel hoger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Kapoen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:15:
[...]

Ik heb er een tijdje geleden al over gepost, maar toegegeven dat waren slechts vergeetbare wazige plaatjes ;)

[YouTube: LEGO Houses of the World 2023 GIFT WITH PURCHASE]
Dit vind ik nu weer niet iets om in huis te halen….. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 19:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

[Afbeelding]
Ik ben zelf meer van de Blacktron II sets, maar deze vind ik zeker tof, alleen jammer dat lego dit ding dan weer moet uitbuiten als gwp. Zelfs als ik iets voor 190+ euro zou kunnen verzinnen, kan je dezelfde aankoop ook 50ish euro goedkoper doen elders, dan is het ineens wel een erg duur blacktron scheepje.

Als losse set voor een euro of 30-40 had ik em zo gekocht, maar de gwp zwendel trap ik niet in

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Ond schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:53:
[...]

Dit vind ik nu weer niet iets om in huis te halen….. :|
maar maar... chihuahua! :P

Ik vind de schaal van het gebouw een beetje raar, tussen micro en minifig scale in.
Als deze GWP(s) stapelbaar is (zijn) met andere zaken (zoals bv. de Blacktron GWP) ok,
als losse GWP heb ik ook geen interesse.
vectormatic schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:38:
[...]

Ik ben zelf meer van de Blacktron II sets, maar deze vind ik zeker tof, alleen jammer dat lego dit ding dan weer moet uitbuiten als gwp. Zelfs als ik iets voor 190+ euro zou kunnen verzinnen, kan je dezelfde aankoop ook 50ish euro goedkoper doen elders, dan is het ineens wel een erg duur blacktron scheepje.

Als losse set voor een euro of 30-40 had ik em zo gekocht, maar de gwp zwendel trap ik niet in
Ik heb een vermoeden (eerder een gok) dat deze blacktron GWP net zoals de forest hideout meerdere keren zal aangeboden worden. Als alleenstaande GWP met een drempel 150 <-> 200 euro is het inderdaad te duur, zeker zo vlak na de traditionele pakjesperiode.

Wishful thinking scenario:
- nieuwe modular op 1 januari
- bijpassende GWP bij die modular (ik dacht dat er een pizzawagen in de geruchtenmolen zat?)
- Blacktron GWP
- micro/mini/... house GWP of year of the rabbit
- uiteraard alles stapelbaar :9

Dat zou een scenario zijn waarbij het wel interessant is om zo'n grote aankoop te doen denk ik.

• Ond

Ond

Kapoen schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:59:
[...]

Ik vind de schaal van het gebouw een beetje raar, tussen micro en minifig scale in.
Als deze GWP(s) stapelbaar is (zijn) met andere zaken (zoals bv. de Blacktron GWP) ok,

[...]

Ik heb een vermoeden (eerder een gok) dat deze blacktron GWP net zoals de forest hideout meerdere keren zal aangeboden worden. Als alleenstaande GWP met een drempel 150 <-> 200 euro is het inderdaad te duur, zeker zo vlak na de traditionele pakjesperiode.

- bijpassende GWP bij die modular (ik dacht dat er een pizzawagen in de geruchtenmolen zat?)
- Blacktron GWP

Dat zou een scenario zijn waarbij het wel interessant is om zo'n grote aankoop te doen denk ik.
Stapelen zou inderdaad wel ok zijn. De pizzawagen kan waarschijnlijk uit het rijtje, die zou later pas komen, dat was met de taxi bij het hotel vorig jaar ook. Ik denk dat ze dat heel bewust doen om twee koop impulsen voor de jazzclub te creëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MiniBillund is terug!
https://m.museumhoorn.nl/#!/page/137687

Afbeeldingslocatie: https://m.museumhoorn.nl/content/5548/pages/clnt/753_org.jpg?width=1440

De miniBillund collectie staat nu in Hoorn!
Facebook bericht van miniBillund https://m.facebook.com/100066379496553/

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/HCJgF_xqOrCq6iE2zTmDmGXcI2w/diocontent/225560662/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8&desiredformat=webp

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/TMqxACJmueVJaovAT6KbBdtaJgQ/diocontent/225620109/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8

[ Voor 23% gewijzigd door djwice op 29-12-2022 10:34 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nice. Museum van de 20e eeuw is sowieso leuk om te bezoeken. Maar nu dus met een mooi extraatje.

Enige dat ik dan weer jammer vind is dat het oude mini Billund op een half uurtje rijden zat, en Hoorn het dubbele is. Oh well, mooie stad ook dus prima voor een dagtrip :)

@almightyarjen had jij niet ook spullen daar staan? Staat dat nu in Hoorn of heb je dat enorme station weer terug?

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 29-12-2022 10:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 19:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

- Blacktron GWP

Ik spaar geen modulars, eigenlijk alleen technic, speed champions en soms wat klein SW spul, allemaal elders stukken goedkoper te krijgen dan bij lego zelf

Misschien ga ik eens kijken of het blacktron ding in de secundaire markt voor een ok prijs te vinden is, maar ik reken er niet op.

Lego zal zn huiswerk wel gedaan hebben wat betreft kunstmatige schaarste, de die hard afol zal er wel intrappen, maar voor de iets minder fanatieke klant is het knap vervelend

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• crimby
vectormatic schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:55:
[...]

Misschien ga ik eens kijken of het blacktron ding in de secundaire markt voor een ok prijs te vinden is, maar ik reken er niet op.
De meeste GWP's staan gewoon rijkelijk aanwezig op marktplaats. Als ik in die periode iets bij lego zou kopen,zou die ook op marktplaats belanden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 19:44

Maximus

There is no substitute

31208 The Great Wave

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/88201_31208_Back_01.jpg

https://brickset.com/arti...8-the-great-wave-revealed

1.810 bricks, kost EUR 100 vanaf 1 januari te bestellen.

Deze is wel heel erg leuk en past goed bij de Van Gogh.

[ Voor 11% gewijzigd door Maximus op 29-12-2022 11:31 ]

PhD i.o.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
mir4dor schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:58:
[...]

Tja, het verschil is pinnetjes duwen of blokjes stapelen. (hier geleerd) :+

Ik denk toch echt persoonlijke smaak. Ik begon zelf met grote Technic sets maar vind nu het normale Lego eigenlijk leuker om te bouwen.
Van die Creator Expert serie zijn ook nog eens leuke Mocs te vinden op Rebrickable.

Een van de betere moccers vind ik; https://rebrickable.com/users/firas_legocars/mocs/
[Edit2]
Subject: 35% Christmas Discount

Hello everyone and Merry Christmas!

I'd like to take this opportunity to thank you for your support and to present this discount code for all of my models on Rebrickable. Code valid till 31/Dec/2022
(please copy/paste)
FAJ35OFF
Bedankt voor de code, die heb ik gebruikt om de instructies van onderstaande twee MOCs te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-45479.jpg/1000x800.jpg?1664978617.383952

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:04

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
Zijn dit nou gezichtjes?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqGbX_skPsuLVxcLg7GIOwBPe9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l7cvLs4OU1YoeqrOGEKkGJa.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Maximus
  • Laatst online: 19:44

Maximus

There is no substitute

Klopt; volgens mij wel. Vind wel dat Mount Fuji er wat minder uit komt in de lego set. Wel cool gedaan dat je deze echt kan ophangen in zijn geheel. Dat wil bij de van Gogh wat minder als je hem helemaal wilt opbouwen.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maximus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:30:
31208 The Great Wave

[Afbeelding]

voor 1euro koop je 50 cirkelvorimige tiles
voor 10 euro 1000
maar voor 100euro gaat het aantal flink omhoog gezien korting.

wederom een bizar prijskaartje

gister de lego kerst special gezien, echt moeite om niet te kotsen :F 8)7 :r :r :r :r :r :r

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 29-12-2022 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:49:

@almightyarjen had jij niet ook spullen daar staan? Staat dat nu in Hoorn of heb je dat enorme station weer terug?
Ik heb geen idee wat er met dat station is gebeurd, de overleden eigenaar van Minibillund heeft het destijds van mij gekocht. Wat er na de ophef van Minibillund mee gedaan is weet ik niet.

Maar de collectie die te zien is in het museum van de 20e eeuw lijkt mij vooral het wat oudere spul in een paar vitrines.

[ Voor 12% gewijzigd door almightyarjen op 29-12-2022 12:44 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:40:
[...]

Ik heb geen idee wat er met dat station is gebeurd, de overleden eigenaar van Minibillund heeft het destijds van mij gekocht. Wat er na de ophef van Minibillund mee gedaan is weet ik niet.

Maar de collectie die te zien is in het museum van de 20e eeuw lijkt mij vooral het wat oudere spul in een paar vitrines.
kan je met zekerheid zeggen dat hij daar niet te zien is (maandje of 5-6 geleden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:33
Dat zijn de vissers op de vissersboten die, al biddend, bedolven worden onder de golf. Helaas heeft Lego ervoor gekozen de visserboten niet vorm te geven in deze Lego Art variant.

• djwice
  • Niet online

[Afbeelding]
De originele heb ik heel veel mee gespeeld. Om eerlijk te zijn vindt ik deze minder mooi. De originele sluit echt goed af, dus wat je er ook in opbergt het blijft er in en je ziet het niet.
Ook merk ik dat LEGO clips vaak breken, bij bloemen van Lego Friends etc. Dus ze gebruiken voor onderdelen los en vast te klikken is niet duurzaam, dat gaat stuk.

[ Voor 14% gewijzigd door djwice op 29-12-2022 13:21 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• djwice
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:49:
[...]

kan je met zekerheid zeggen dat hij daar niet te zien is (maandje of 5-6 geleden)
Het museum heeft pas sinds 17 december 2022 officiëel de miniBillund collectie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
Tijd voor iets nieuws voor de collectie <3

Geboren in 1982, dus dit is helemaal mijn ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I19bVevaMvUMr0IRlu_au8Tf-qw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pQ9CdNtWoI0tOy9FIRYIT3OQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVwsgIyUtun14OIBlqzLaA70NsU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tHhnvH6m5nUYW0xN73aoTkj2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDvQUYl0M8VhCZN_ogsECOu-8Z8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LrHavLjADGyB2URocKRTYJXO.jpg?f=user_large

Hoop dat er ook een Megatron en Starscream komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
PdeBie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:31:
Tijd voor iets nieuws voor de collectie <3

Geboren in 1982, dus dit is helemaal mijn ding.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoop dat er ook een Megatron en Starscream komen.
Als het geen loner blijft, dan lijkt me dit ook wel een mooie! Maar inderdaad wil ik wel een leger aan good en bad guys kunnen bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Oeh bedenk mij net dat Soundwave met cassettedeck in zijn borst ook erg gaaf zou zijn. Toffe challenge om te ontwikkelen voor de Lego ontwikkelaars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Maximus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:30:
31208 The Great Wave

[Afbeelding]

Dan kun je die twee ook gewoon combineren ;)

Afbeeldingslocatie: https://wallpapercave.com/wp/wp6265086.jpg

Ik zag hem gister avond op de site verschijnen en dacht die moet ik hebben, ook al is die niet heel verfijnt. Leuk nieuwjaarsgeschenk.
Psyx88 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:10:
[...]

Dat zijn de vissers op de vissersboten die, al biddend, bedolven worden onder de golf. Helaas heeft Lego ervoor gekozen de visserboten niet vorm te geven in deze Lego Art variant.
Wat bedoel je daar mee? Ik zie de boten wel maar doel je dan op zoals dat bij de Van Gogh is gedaan, meer uitstekende elementen (diepte)?

[ Voor 35% gewijzigd door Dagg op 29-12-2022 14:14 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Prosac
Nog 1 zakje te gaan en mijn dochters vinden het inmiddels erg moeilijk er niet al mee te gaan spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxqKQWM3iX7ogg2M23uGZjZsK68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMFVzg7eN0OtNsfckNcjVAN0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZritXZ1V1im15jbQLdYR3GIJ00o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIyVOzmX7oLC4H45VsVACNOB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLN--Ta0iUK5n3nCIt58wE2iiWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J610ZPObbXQwUk3LqhNEE7At.jpg?f=fotoalbum_large

• Psyx88
Dagg schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:09:
Wat bedoel je daar mee? Ik zie de boten wel maar doel je dan op zoals dat bij de Van Gogh is gedaan, meer uitstekende elementen (diepte)?
Ik bedoel dat de boten heel subtiel zijn in de Lego versie, ze gaan behoorlijk op in de golf, terwijl deze in het echte kunstwerk veel uitgesprokener zijn (dat komt grotendeels door de omlijning, daar ben ik me van bewust). Dus ja Lego had dit beter kunnen uitvoeren.

De wave zelf is mooi gemaakt, maar de boten, achtergrond en Mt Fuji vind ik in deze interpretatie minder goed tot hun recht komen. Then again, dat is mijn mening 😁

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Net als wellicht vele mede-Tweakers wordt deze vakantie ook gebruikt om mijn oude verzameling te inventariseren en controleren. Ik ben begonnen met het piraten thema. Helaas paste de originele piratenboot niet meer in de auto. Die moest in mijn ouderlijk huis blijven (tot de volgende keer).

6234
6259
6260
6267
6270
6276
6278

Ongelofelijk dat sommige sets 30 jaar oud zijn. Hiermee heb ik iedere dag van mijn jeugd uren doorgebracht. En nu zet ik ze samen met mijn zoontje in elkaar. Lego is echt tijdloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZ6n3zB_0uv9PG0KGHmSJy-7LGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsnQQKsoSR5Rv7BMtsmRJqIG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66cd3zBNWs8IN5Cna0WIQ3BBfjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUiZnGo03KevihqOUQaNOpFw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K6db6Qa49BlNLBjHQjhqtuTbyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WggXt0xryl87BRv0Jv0csunk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40
Prosac schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:10:
Nog 1 zakje te gaan en mijn dochters vinden het inmiddels erg moeilijk er niet al mee te gaan spelen.
Nice, ben er zelf ook mee bezig, zal een mooie aanvulling zijn op de oude 928 die hier al staat. :D

Heb ook nog een kleine upgrade op de ghostbusters auto weten te maken met oud (1980) lego:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpMRWv_hG7jXIrdyPz-ikj6EKNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfmO5GlBNwlsOdHnbFpLeU9C.jpg?f=fotoalbum_large

Vond dit zelf wel een gemis aan dit model.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• mir4dor
Whizzy schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:56:
[...]

Heb ook nog een kleine upgrade op de ghostbusters auto weten te maken met oud (1980) lego:

[Afbeelding]

He dat lijkt SC schaal. Welke set is dit ?

• almightyarjen

almightyarjen

Woodsy schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:50:
Net als wellicht vele mede-Tweakers wordt deze vakantie ook gebruikt om mijn oude verzameling te inventariseren en controleren. Ik ben begonnen met het piraten thema. Helaas paste de originele piratenboot niet meer in de auto. Die moest in mijn ouderlijk huis blijven (tot de volgende keer).

6234
6259
6260
6267
6270
6276
6278

Ongelofelijk dat sommige sets 30 jaar oud zijn. Hiermee heb ik iedere dag van mijn jeugd uren doorgebracht. En nu zet ik ze samen met mijn zoontje in elkaar. Lego is echt tijdloos.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nostalgie! Die oude piratensets hebben gewoon wat, heerlijk! :Y

• Prosac
Whizzy schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:56:
[...]

Nice, ben er zelf ook mee bezig, zal een mooie aanvulling zijn op de oude 928 die hier al staat. :D

[Afbeelding]

Is dat het oude GB model met de minifigs erbij?

• Prosac
almightyarjen schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:04:
[...]

Nostalgie! Die oude piratensets hebben gewoon wat, heerlijk! :Y
In mijn herinnering waren dat voor mij de eerste sets met kanonnen (die ook nog werkten) en realistische vuurwapens. Dat sprak mij als kleine Prosac wel aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Prosac op 29-12-2022 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40
Prosac schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:14:
[...]

Is dat het oude GB model met de minifigs erbij?
Yes de LEGO 21108 lego ideas versie

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:57

L23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
Zo! Hij is cooler dan je op basis van de foto's verwacht.
Ik ga wel ff op marktplaats struinen een week na release.

Ik voel een spaceship-lijn aankomen als tegenhanger van de speedchampions O+ :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:26

Secsytime

Automagisch

6234
6259
6260
6267
6270
6276
6278

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool, die sets heb ik ook allemaal gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
Prosac schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:25:
[...]
Ik ga wel ff op marktplaats struinen een week na release.

Ik voel een spaceship-lijn aankomen als tegenhanger van de speedchampions O+ :9~
Nee liever niet, heb nu al geen ruimte meer :N

Op MP staat de eerste Blacktron GWP al...voor 60,-

• Prosac
QuattroNL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:43:
[...]

Nee liever niet, heb nu al geen ruimte meer :N

Op MP staat de eerste Blacktron GWP al...voor 60,-
Die neemt alvast een voorschot, maar er zijn voldoende verkopers op MP altijd. Ook voor normale prijzen.
Kwestie van geduld. De fleecedeken uiteindelijk voor 25 euro gescoord en diverse andere GWP's voor 15 a 20 euro.
Deze zal gezien de omvang wel iets duurder zijn, maar 60 euro is achterlijk natuurlijk. Zo leuk vind ik hem nou ook weer niet. :+

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
Prosac schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:46:
[...]Die neemt alvast een voorschot, maar er zijn voldoende verkopers op MP altijd. Ook voor normale prijzen.
Kwestie van geduld. De fleecedeken uiteindelijk voor 25 euro gescoord en diverse andere GWP's voor 15 a 20 euro.
Deze zal gezien de omvang wel iets duurder zijn, maar 60 euro is achterlijk natuurlijk. Zo leuk vind ik hem nou ook weer niet. :+
Yes, I snap :+
En proberen kan altijd natuurlijk.

Ik heb eigenlijk niks met Blacktron en M-tron dus dat scheelt. Classic space daarentegen oOo

• PdeBie
Oeh die mini figure en droid roepen wel herinneringen op zeg. Geweldig!

• Ond

Ond

Het gaat echt aan de drempel liggen of ik er in mee ga. :) Ik vind hem niet fantastisch, die antennes oid voorop gaan zeker los bij het minste of geringste, die klepjes van het compartiment dus ook. :/

En de stikkers is ook minder. :/

En waarom clips ipv technic pins?

Hoe lang zijn ingewisselde kortingscodes eigenlijk geldig ( ik heb er met Black Friday gekocht toen, maar kan de houdbaarheid niet terug vinden bij lego)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Ond schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:21:
[...]

Het gaat echt aan de drempel liggen of ik er in mee ga. :) Ik vind hem niet fantastisch, die antennes oid voorop gaan zeker los bij het minste of geringste, die klepjes van het compartiment dus ook. :/

En de stikkers is ook minder. :/

En waarom clips ipv technic pins?

Hoe lang zijn ingewisselde kortingscodes eigenlijk geldig ( ik heb er met Black Friday gekocht toen, maar kan de houdbaarheid niet terug vinden bij lego)?
De LEGO® VIP-korting is 60 dagen geldig vanaf het moment van inwisselen.

• Ond

Ond

Prosac schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:27:
[...]

De LEGO® VIP-korting is 60 dagen geldig vanaf het moment van inwisselen.
Thanks, dan wordt het wel iets in januari in huis halen dus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
[...]

[...]

- Blacktron GWP

Nog niet helemaal je scenario, maar twee GWP sets zijn per 1 januari beschikbaar. Naast de blacktron ook de LEGO 40583 Houses of the World 1. Wel een minimaal aanschaf van 250 euro…. Stel het is een serie van acht, dan kun je zo minimaal 2000 euro aftikken. Wat een geld!
https://www.bricktastic.n...s-cadeau-bij-aankoop-gwp/

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:04:
[...]

Nog niet helemaal je scenario, maar twee GWP sets zijn per 1 januari beschikbaar. Naast de blacktron ook de LEGO 40583 Houses of the World 1. Wel een minimaal aanschaf van 250 euro…. Stel het is een serie van acht, dan kun je zo minimaal 2000 euro aftikken. Wat een geld!
Houses of the world zullen ook wel op Bricklink te krijgen zijn. Daar ga je dan wel relatief veel voor betalen.

• meesje
almightyarjen schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:37:
[...]

Houses of the world zullen ook wel op Bricklink te krijgen zijn. Daar ga je dan wel relatief veel voor betalen.
Gelukkig doet me dit setje niet zo veel. Wat niet is, kan nog komen natuurlijk. :)

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09 23:13

6234
6259
6260
6267
6270
6276
6278

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die op de tweede afbeelding heb ik als kind ook gehad. 1 van mijn favoriete sets destijds. Ik heb mijn oude lego nog bewaard, dus ga hem binnenkort ook eens maken en hopen dat het nog compleet is.

• Kapoen
meesje schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:04:
[...]

Oei, €190 voor de Blacktron GWP en €250 voor dat huisje is wel heel hoog zonder andere aanbiedingen aan lagere drempels.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Tagor555
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-11-2023
Ben groot geworden met Lego zo’n 40 jaar geleden en mijn ouders hebben het altijd bewaard tot vandaag. Onze dochter is ook groot fan van Lego en ik vroeg haar wat wil je bouwen met jou stenen en mijn stenen? Een helikopter zei ze…. Oke, laten we eens beginnen. Het resultaat is een 71cm lange helikopter met de nodige moeite, maar we vinden het resultaat prima “op de poten na”. Wat vinden jullie ervan?Alvast bedankt voor de feedback Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBAzJlfJxL61XE44ovYjojbOjQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrIDEAFA0gsI0ZKF5NnhCRxh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vF4sVqvDgwl40sYFFjzNHYfYbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDjjjAFClUuGeMuPf5xbRG5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBzLtCtIpEHZ-YwHpmQ8zITA4F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1QUL1gl3jERJjrttyKHqipn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf0kwcykcyPe3MyYUnHLOVUdaPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCGl1ahEYi2pBLVc0iF0oZsB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PK-mG_GS93MKooQGFTPGnrVoy-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g91LKdrLLLKH5Uuo3WuZppy2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfoyjK0qPypdahowW7xoiyJ-tRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qjkLsAklwgWqPkv2eM8nmUI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27

FeaR

In GoT we trust

Damn wat is The Starry Night lastig. Ik bijt me vooral stuk op de kleuren. Zowel die in de papieren handleiding als online wijken behoorlijk af van de steentjes in het echt. Einde zakje drie en ik vraag me oprecht af of ik kleuren verkeerd geïnterpreteerd heb of dat ik, voor het eerst, een incomplete Lego set heb. Ik moet op het einde namelijk net twee andere kleuren hebben dan ik over heb. Als ik mijn bouwwerk vergelijk met het boekje klopt het.... Morgen bij daglicht nog eens kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

Rhapsody

In Metal We Trust

FeaR schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:33:
Damn wat is The Starry Night lastig. Ik bijt me vooral stuk op de kleuren. Zowel die in de papieren handleiding als online wijken behoorlijk af van de steentjes in het echt. Einde zakje drie en ik vraag me oprecht af of ik kleuren verkeerd geïnterpreteerd heb of dat ik, voor het eerst, een incomplete Lego set heb. Ik moet op het einde namelijk net twee andere kleuren hebben dan ik over heb. Als ik mijn bouwwerk vergelijk met het boekje klopt het.... Morgen bij daglicht nog eens kijken.
ja dat is echt een set om bij voldoende daglicht te bouwen. Dan is die achterwand al voldoende uitdaging.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had nog een filmpje gemaakt over de UCS AT-AT die ik gehuurd had :) Enjoy!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

FeaR schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:33:
Ik weet niet hoeveel Lego het originele ontwerp "versimpeld" heeft, maar ik heb dus het origineel gebouwd (uit China). Man wat een drama... :X Dit is de enige set waarvan ik ooit gedacht heb dat ik 'm nooit van z'n leven meer uit elkaar ga halen om opnieuw te bouwen.
Van de andere kant, tis wel echt een mooi displaysetje, dat dan weer wel.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wait .. 18 years and up!? :o

ze kunnen beter zeggen bouwjaar 1985 of eerder :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27

FeaR

In GoT we trust

Rhapsody schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:58:
[...]
ja dat is echt een set om bij voldoende daglicht te bouwen. Dan is die achterwand al voldoende uitdaging.
Na lang blindstaren op mijn bouwwerk en deze vergelijken met de versie in de handleiding de conclusie getrokken dat het overeenkomt. Duurde even voordat het kwartje viel dat er mogelijk ook een dergelijk steentje (ronde 2 x 2 tile) in het geheel gebruikt kon worden. Terugbladeren in de instructies en inderdaad, middenin het bouwwerk had ik een verkeerde kleur gebruikt. Uiteindelijk viel het me nog alles mee dat het maar één verkeerde was aangezien de kleuren dus best een dingetje zijn.
Bra-Jo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:37:
[...]
Ik weet niet hoeveel Lego het originele ontwerp "versimpeld" heeft, maar ik heb dus het origineel gebouwd (uit China). Man wat een drama... :X Dit is de enige set waarvan ik ooit gedacht heb dat ik 'm nooit van z'n leven meer uit elkaar ga halen om opnieuw te bouwen.
Van de andere kant, tis wel echt een mooi displaysetje, dat dan weer wel.
ALS ik deze set ooit uit elkaar haal dan ga ik doen wat ik gezworden heb nooit te doen: uit elkaar halen door de instructies achteruit te volgen. Alle steentjes op één hoop gaat met deze set zeker leiden tot fouten.

Wel apart dat zowel de digitale als papieren instructies zo afwijken qua kleuren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:44
Praktische vraag, ik heb onlangs de befaamde 6285 Black Seas Barracuda overgenomen van iemand maar de zeilen zijn nogal vuil. Enige tips om deze weer mooi proper en rood wit te krijgen? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:57

L23

Alfa Novanta schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:42:
[...]

wait .. 18 years and up!? :o

ze kunnen beter zeggen bouwjaar 1985 of eerder :+
Dat staat op al die retro doosjes. Black Forest Hideout 40567 heeft het ook. Bouwjaar zou inderdaad logischer zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ridddick schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:05:
Praktische vraag, ik heb onlangs de befaamde 6285 Black Seas Barracuda overgenomen van iemand maar de zeilen zijn nogal vuil. Enige tips om deze weer mooi proper en rood wit te krijgen? Alvast bedankt!
Het is stof toch? misschien een 30C badje met Vanish ?

Afbeeldingslocatie: https://media-services.hyho-digital.com/s3/hyho-live-productcatalogue/sys-master/images/h4e/h39/8862222057502/3174954_Vanish_Oxi_Advance_LaundryBooster_Powder_600g.png

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:29
ridddick schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:05:
Ik zou beginnen met weken in handwarm water met eventueel een beetje vloeibare zeep of afwasmiddel. Als dat niet werkt kun je (eerst naspoelen en laten drogen) naar “zwaardere” middelen zoals oxi-poeder overstappen (Vanish of ander merk).

Let wel op dat je dan niet het oxi-poeder pakt voor witte was (daar zit vaak bleekmiddel in en dat kan icm het rood verkeerd uitpakken) maar voor gekleurde was, en dat je het er niet te lang in laat liggen.

Om te voorkomen dat de zeilen kreuken tijdens het drogen (weet niet exact wat het materiaal is dus ook niet wat het risico is), laten drogen tussen een paar lagen keukenpapier met een zwaar boek er op.

(En als het echt niet schoon is te krijgen, check op bricklink of je de zeilen los kunt kopen van iemand)

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:14
Tagor555 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:51:
Ben groot geworden met Lego zo’n 40 jaar geleden en mijn ouders hebben het altijd bewaard tot vandaag. Onze dochter is ook groot fan van Lego en ik vroeg haar wat wil je bouwen met jou stenen en mijn stenen? Een helikopter zei ze…. Oke, laten we eens beginnen. Het resultaat is een 71cm lange helikopter met de nodige moeite, maar we vinden het resultaat prima “op de poten na”. Wat vinden jullie ervan?Alvast bedankt voor de feedback
Wat leuk dat jullie dat zo gedaan hebben. Uit de losse pols? Echt knap! Ik vind hem erg leuk geworden :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Prosac
En klaar! (ja, het voertuig is wat uitgebreid met overgebleven stukjes).
Genoten van de bouw en wat fijn dat er 0! stickers in zitten.
En voor jullie het vragen: ja ik heb er al even mee gevlogen door het huis. Vonden de dochters bijzonder grappig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdPWP6rU0eV30DdnZesUZEmnQ-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXnJeFzqxHEaEyPEGh2Ikma2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zujPZmQW1z117biqAfxV6Z9cAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPB7izzoR3dXDl4MQYAac5AA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyx88
@ridddick Wat @Alfa Novanta zegt werkt inderdaad het beste: De zeilen 30min in een laag bakje met verwarmd water mer Vanish oxy action leggen en daarna afspoelen onder de kraan. Let er wel op dat de Oxy poeder goed oplost en er geen poederkorrels op de zeilen blijven liggen, want daar krijg je een soort 'witte' vlekken van die je ook met bleek ziet.

Als de zeilen verkreukeld zijn, kan je ze tussen een theedoek of keukenpapier doen en voorzichtig strijken.

Let wel, door ze te wassen, verliezen de zeilen wel een beetje hun 'stijfheid'.

Dit is de methode die ik heb gebruikt om mijn zeilen schoon te maken en ze zien er weer als nieuw uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

Prosac schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:57:
En klaar! (ja, het voertuig is wat uitgebreid met overgebleven stukjes).
Genoten van de bouw en wat fijn dat er 0! stickers in zitten.
En voor jullie het vragen: ja ik heb er al even mee gevlogen door het huis. Vonden de dochters bijzonder grappig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf he?! Mijn zoon van 3 kan er ook redelijk mee spelen, deuren open en de schans neer, eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Tc99m schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:47:
[...]

Ik zou beginnen met weken in handwarm water met eventueel een beetje vloeibare zeep of afwasmiddel. Als dat niet werkt kun je (eerst naspoelen en laten drogen) naar “zwaardere” middelen zoals oxi-poeder overstappen (Vanish of ander merk).

Let wel op dat je dan niet het oxi-poeder pakt voor witte was (daar zit vaak bleekmiddel in en dat kan icm het rood verkeerd uitpakken) maar voor gekleurde was, en dat je het er niet te lang in laat liggen.

Om te voorkomen dat de zeilen kreuken tijdens het drogen (weet niet exact wat het materiaal is dus ook niet wat het risico is), laten drogen tussen een paar lagen keukenpapier met een zwaar boek er op.

(En als het echt niet schoon is te krijgen, check op bricklink of je de zeilen los kunt kopen van iemand)
Is een beetje gewone soda niet een slimmere eerste voorzichtige stap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:44
Bedankt voor de wastips! Fingers crossed dat het er weer “nieuw” zal uitzien! 🤗
Pagina: 1 ... 258 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .