Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 266 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.453 views

Onderwerpen

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:10

Pazo

Mroaw?

Nostalgie! (deel 1 van ...?)

Heb wel eens eerder verteld hier dat ik vroeger, ca 25-30 jaar geleden, samen met mijn broer zeer fanatieke legobouwers waren. Al dat lego is (gelukkig) bewaard gebleven bij mijn ouders. Nu gaan mijn ouders binnenkort verhuizen, en zijn ze alles aan het uitzoeken. Ze vonden dat de lego maar weer eens verdeeld moest worden tussen mijn broer en ik, dus afgelopen zaterdag een uitzoekmiddagje gehad. Enerzijds hadden we zeer veel lego city / system modellen, maar ook nog ouder. Anderzijds veel Technic. Mijn broer heeft al het Technic meegenomen, ik het 'gewone' lego, mede omdat mijn oudste dochter (nu 6,5) lego erg leuk begint te vinden, en de kleine sets kan ze prima zelf maken.

Van heel veel lego hebben we ook nog de originele boekjes / bouwtekeningen. Het toffe is dat mijn vader de afgelopen jaren heel veel modellen weer bij elkaar heeft gezocht, compleet gemaakt en gebouwd, en daarna weer afgebroken en netjes in bakjes heeft gedaan. Ik heb hier nu 4 grote kratten met denk ik wel 60 bakjes met lego modellen staan. Ook een paar grotere sets met doos. Dus de komende weken lekker bouwen en herinneringen ophalen!

Vandaag begonnen met set 6397: Octan Gas N' Wash Express (1992)

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/9a/9e/f7/9a9ef7976a37503748b92ffe959cbbff.jpg

Samen met dochterlief een middagje wezen bouwen. Ik vooral de onderdelen zoeken, zij bouwen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgRMr_2LUZ6-hNmliZ33TCbLu1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p4gzuYcciVqnrD36VfpdTlJT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7-iIJ_GaTOoY0Ocyizk0lZR3lg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zd7l0GPaJxgXHavn4OHMLhFu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCrelVnlh8NIs-0a11dyIzJFVdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O3gUrtGmktdjjgRRGfbcPOQj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gyaqNRz-kC_W9b24_ZUo_j-RQA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SmMJ6DAn45510Pnaq8fzljhs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzmn0Yuu1YrAlmZmtp_Dq0AR4tg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o1gQ2uyiwMS2ipi41GMeCH50.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8PkLZ8_za3qRbQrgNs3Hd_HDO0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y88aQdQQSAiskLLq01qcdflP.jpg?f=user_large

Leuke onderdelen zitten erin, zoals de borstels en de krik.
Verder viel het mij op dat het wit nog steeds behoorlijk mooi wit is, en ook de stickers er nog goed uit zien. En dat voor een set uit 1992. Alleen op het dak mis ik nog een paar zwarte balkjes, maar ik verwacht dat ik hier binnenkort nog wel ga vinden, want er staat ook nog een grote bak met ongesorteerde lego.

We hadden de smaak te pakken, dus weer verder!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WloXEcnxmS8znTCbeVIqN17ECck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fSN0yo8Z4mBCxG2gp9KNxOdg.jpg?f=user_large

Iets heel bijzonders, een elektrische lego trein, de 7722 uit 1985!
(Dochter bezig met de 6896 Celestial Forager uit 1990)

Zelfs het boekje zit er nog bij. Helaas (nog) niet helemaal compleet, gaat denk ik later wel goed komen, maar het belangrijkste is: hij doet het ook nog steeds! En de originele rails zit er ook nog bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDEQYXOGlwP3_Gn576OIOmBRHnk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XAScYIbrt7Ri5FbxbSvohOlI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jA2QHTlulaBwFGAaBbKsLLPGlBA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pe1tBXzPybVPxifcdAdRqY5m.jpg?f=user_large

Een en al glimlach en herinneringen ophalen vandaag. En er ligt nog zoooo veel. Zoals de 5591 Mach II Red Bird Rig uit 1994 en de elektrisch / motorisch bedienbare 6484 F1 Hauler uit 1995, en nog veel meer! Zal de komende tijd meer posten 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Pazo op 15-01-2023 20:25 . Reden: Octan tankstation had verkeerd jaar ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:38
cbr600f4i schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Wat ik graag zou zien is dat de sets die hoog aangeschreven staan op Lego Ideas dat ik die gewoon kan kopen zonder dat Lego eerst 10000 aanpassingen gedaan heeft en het dan voor superduur gaat verkopen.
Lego moet wel aanpassingen doen. Deels om het ‘betaalbaar’ te houden en ook omdat Lego hoge eisen stelt aan de bouwkwaliteit van de modellen. Als je kijkt naar het Bricklink designer programma, kom je instabiele of zeer fragiele constructies tegen. In sommige gevallen zodanig dat iets frustrerend is om in elkaar te zetten en dat wil Lego niet.

Sommige projecten op Ideas zijn zo groot dat ze te duur worden om interessant te zijn voor Lego.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBfYNrFfTGSkQstmrQ0onElEWEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lY4wnN9a9OVIg4SaRBFg3jxH.jpg?f=fotoalbum_large

De onderbouw van de space shuttle is flink gevorderd. Bij het bouwen viel op dat er best wat gelijkenissen zijn met de bouw van de galaxy explorer. Ze mogen straks ook naast elkaar staan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 17:50
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8cyzGv0c/IMG-20230114-124946-746.jpg

Grootste set die ik ooit gebouwd heb. Vond het herhalende aan de tribunes erg zen werken en het eindresultaat mag er zeker wezen.

Nu alleen nog bedenken waar ik het weg ga zetten. Kanonnen wat is dat ding groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:18
Sabbas-nl schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:03:
[...]

Lego moet wel aanpassingen doen. Deels om het ‘betaalbaar’ te houden en ook omdat Lego hoge eisen stelt aan de bouwkwaliteit van de modellen. Als je kijkt naar het Bricklink designer programma, kom je instabiele of zeer fragiele constructies tegen. In sommige gevallen zodanig dat iets frustrerend is om in elkaar te zetten en dat wil Lego niet.

Sommige projecten op Ideas zijn zo groot dat ze te duur worden om interessant te zijn voor Lego.
Het spectrum is enorm groot - van een paar steentjes tot enkele duizenden - maar het is nou ook geen rocket-science. Veel sets en voornamelijk van de meest populaire lijken me ook niet echt fragiel en anders zou het simpelweg een voorwaarde kunnen zijn om in aanmerking voor zoiets te kunnen komen. De enige reden die ik me kan bedenken is dat ze het logistiek niet voor mekaar kunnen krijgen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een nieuwe MOC gemaakt voor Valentijnsdag O+ Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/BrickDesigner/companion-cube-valentines-day/Compact%20Companion%20Cube.png/800x800.pngHier vind je de PDF bouwinstructie en onderdelenlijst.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:40

Superkiwi

Hoi doei

Toen ik vorig jaar de kleine Claas tractor kocht heb ik er gelijk de Koeningsegg Jesko Speed Champion bij gekocht vanwege de '2e set 20% korting' actie bij de Kruidvat. Vorige week eindelijk in elkaar gezet en ik was blij verrast met het resultaat. Zo verrast dat ik gelijk de Countach heb besteld, een dag later gevolgd door de Supra en de Ferrari 512. Daar blijft het niet bij want ik ben alweer aan het azen op enkele andere Speed Champions ;)

Nu de Koeningsegg en de Lambo gebouwd zijn (foto's volgen nog) hierbij mijn ervaringen:
Positieve punten:
  • De wagentjes zijn ondanks hun beperkte formaat gelijk herkenbaar.
  • In beide modellen zijn vernuftige techniekjes verwerkt die per model verschillen, zo heb je echt het idee dat je twee verschillende autootjes aan het bouwen bent.
  • Er blijven voor zulke kleine setjes opvallend veel onderdeeltjes over
Negatieve punten:
  • De voorbedrukte raamstijlen zijn grijs ipv wit, wat m.i. behoorlijk afbreuk doet aan het geheel

Individuele plus- en minpunten:
Lamborghini Countach:
Pro:
-Transparante stickers
Con:
-Dichte velgen (schijfremmen niet zichtbaar)

Koeningsegg Jesko:
Pro:
-Open velgen (schijfremmen zichtbaar)
Con:
-Witte stickers (geen heel groot nadeel maar transparant is net iets mooier)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Sabbas-nl schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:03:
[...]

Bricklink is ook eigendom van The LEGO Group. Het nieuwe Bricklink programma stelt al weer een stuk meer eisen aan de sets. Zo is nu vooraf een lijst met steentjes en kleuren die je kunt gebruiken en die is beschikbaar in Bricklink Studio, je moet je model aanleveren als studio file en de stabiliteit al testen met de software, je moet minimaal 400 onderdelen gebruiken, en je moet deze zo efficiënt mogelijk gebruiken, dus geen gesjoemel om de 400 grens te halen e.d. en hij moet in Studio zo zijn opgebouwd - in volgorde - als dat je in het echt ook zou doen.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:20

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:28

L23

Superkiwi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 02:11:
  • De voorbedrukte raamstijlen zijn grijs ipv wit, wat m.i. behoorlijk afbreuk doet aan het geheel
Grijs wil ik het niet noemen. Het raampje van Speed Champions 76909 (hier een MOC van de DeLorean Time Machine) is grijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiiXJeaBoVy2AMobqP4F5b6nQps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnqxCO7JkJCd2ZPsHjgCyIZH.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het raampje met grijze opdruk komt inderdaad beter overeen met de grijze stenen dan de witte opdruk met de witte stenen. Ik denk dat het moeilijk is om een witte opdruk op een trans-black steentje echt wit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
L23 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Grijs wil ik het niet noemen. Het raampje van Speed Champions 76909 (hier een MOC van de DeLorean Time Machine) is grijs.

[Afbeelding]

Maar het raampje met grijze opdruk komt inderdaad beter overeen met de grijze stenen dan de witte opdruk met de witte stenen. Ik denk dat het moeilijk is om een witte opdruk op een trans-black steentje echt wit te krijgen.
Als ik deze foto zie dan krijg ik spontaan spijt van mijn SC Countach aankoop; ik zou hem direct inruilen voor die DeLorean MOC als ik moest kiezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 02:11:
Koeningsegg Jesko:
Pro:
-Open velgen (schijfremmen zichtbaar)
Con:
-Witte stickers (geen heel groot nadeel maar transparant is net iets mooier)
Transparant heeft ook weer z'n nadelen. Misschien een persoonlijk probleem, maar toch diverse transparante stickers gehad met LEGO die wat lelijk ogen. Geen idee of het komt doordat ik de lijmlaag per ongeluk of teveel heb aangeraakt met m'n vinger of zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30
[b]Pazo in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Zelfs het boekje zit er nog bij. Helaas (nog) niet helemaal compleet, gaat denk ik later wel goed komen, maar het belangrijkste is: hij doet het ook nog steeds! En de originele rails zit er ook nog bij.

[Afbeelding]
Die heb ik ook nog ergens liggen, maar werken gaat hij niet meer doen.
Als kind het lumineuze idee gehad om te testen aan welke snelheid hij zou rijden als ik hem op netspanning aansluit.
Nou, helaas gewoon niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

KrusT schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Als kind het lumineuze idee gehad om te testen aan welke snelheid hij zou rijden als ik hem op netspanning aansluit.
Haha, paar volt er bij lukt vaak nog wel, maar van +/- 9 naar 230 wordt wat lastig. Wel zonde.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAwLQg-Ru_y0CxqBxfCd-kRVkZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49GLz65IudWwBo3Mee2Igjkb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2E1lV1QwhEBq3i9Kl0yo60gCAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZBktLxztsCS7yz5AEyWOiG7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVDQyi-L3_uc-9FeAkdzYQEhkQA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHPhLGitM7PIPT18AFoea5Ld.jpg?f=fotoalbum_tile

De verslagenheid is groot onder de inwoners van Legostad Steendam. Steeds meer gebouwen van hun stad verdwijnen, zomaar ineens. Het gerucht gaat rond dat zelfs de hele stad afgebroken zal worden.
Een inwoner van de stad: "Ik weet niet wat er gebeurt. Vroeger kon je hier nog gewoon naar de noedelwinkel, of naar de garage, of naar het ziekenhuis. Maar steeds meer voorzieningen verdwijnen uit de stad. Ik weet niet hoe lang ik hier nog wil blijven wonen."
Een andere inwoner kijkt de toekomst met meer vertrouwen tegemoet. "Soms moet Lego worden afgebroken. Maar het zal vast weer worden opgebouwd! Wie weet zal de stad straks op een andere plek weer verrijzen!"
We hebben ook de burgemeester gevraagd om een reactie. Hij blijft echter vrolijk zwaaien vanaf zijn balkon, alsof er niets aan de hand is.

Hoe zal de toekomst van Steendam eruit zien? Zal de stad weer opgebouwd worden, op een andere plek? We weten niet hoe de toekomst eruit ziet, maar we houden de moed erin!

Van uw verslaggever, B. Lokje

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Jakkus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:52:

Hoe zal de toekomst van Steendam eruit zien? Zal de stad weer opgebouwd worden, op een andere plek? We weten niet hoe de toekomst eruit ziet, maar we houden de moed erin!

Zeker weer onder invloed van het IMG of niet? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
Prosac schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:25:
[...]
Zeker weer onder invloed van het IMG of niet? :+
Je zou het bijna zeggen; een soort Lützerath ;) Maar de echte reden is dat ik ga verhuizen in maart. Ik ben al een tijdje bezig met afbreken, het is een behoorlijke klus! Al kijk ik er wel naar uit om straks alles rustig aan weer op te bouwen en daar opnieuw van te genieten (zonder tijdsdruk :p ).

In het nieuwe huis is de beschikbare ruimte waarschijnlijk wel een stukje kleiner (het is nu nog niet helemaal zeker in wel huis ik kom te wonen), dus ik zal keuzes moeten maken in wat er in de stad komt, en of er überhaupt een stad komt of dat ik moet kiezen voor een andere setup. We gaan het zien! Eerst maar eens door deze klus heen bijten :)

Ik ben net klaar met het afbreken van de Palace Cinema. Helaas is één ronde dark red 1x1 brick gesneuveld. Gelukkig had ik al vaker gehoord dat de dark red-onderdelen snel breken.

[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 16-01-2023 17:54 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08

Maximus

There is no substitute

Pazo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:07:
Nostalgie! (deel 1 van ...?)

Heb wel eens eerder verteld hier dat ik vroeger, ca 25-30 jaar geleden, samen met mijn broer zeer fanatieke legobouwers waren. Al dat lego is (gelukkig) bewaard gebleven bij mijn ouders. Nu gaan mijn ouders binnenkort verhuizen, en zijn ze alles aan het uitzoeken. Ze vonden dat de lego maar weer eens verdeeld moest worden tussen mijn broer en ik, dus afgelopen zaterdag een uitzoekmiddagje gehad. Enerzijds hadden we zeer veel lego city / system modellen, maar ook nog ouder. Anderzijds veel Technic. Mijn broer heeft al het Technic meegenomen, ik het 'gewone' lego, mede omdat mijn oudste dochter (nu 6,5) lego erg leuk begint te vinden, en de kleine sets kan ze prima zelf maken.

Van heel veel lego hebben we ook nog de originele boekjes / bouwtekeningen. Het toffe is dat mijn vader de afgelopen jaren heel veel modellen weer bij elkaar heeft gezocht, compleet gemaakt en gebouwd, en daarna weer afgebroken en netjes in bakjes heeft gedaan. Ik heb hier nu 4 grote kratten met denk ik wel 60 bakjes met lego modellen staan. Ook een paar grotere sets met doos. Dus de komende weken lekker bouwen en herinneringen ophalen!

Vandaag begonnen met set 6397: Octan Gas N' Wash Express (1992)

[Afbeelding]

Samen met dochterlief een middagje wezen bouwen. Ik vooral de onderdelen zoeken, zij bouwen 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuke onderdelen zitten erin, zoals de borstels en de krik.
Verder viel het mij op dat het wit nog steeds behoorlijk mooi wit is, en ook de stickers er nog goed uit zien. En dat voor een set uit 1992. Alleen op het dak mis ik nog een paar zwarte balkjes, maar ik verwacht dat ik hier binnenkort nog wel ga vinden, want er staat ook nog een grote bak met ongesorteerde lego.

We hadden de smaak te pakken, dus weer verder!

[Afbeelding]

Iets heel bijzonders, een elektrische lego trein, de 7722 uit 1985!
(Dochter bezig met de 6896 Celestial Forager uit 1990)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een en al glimlach en herinneringen ophalen vandaag. En er ligt nog zoooo veel. Zoals de 5591 Mach II Red Bird Rig uit 1994 en de elektrisch / motorisch bedienbare 6484 F1 Hauler uit 1995, en nog veel meer! Zal de komende tijd meer posten 8)
De Octan tankstation stond meer dan zeer hoog op mijn lijst; nooit weten te bemachtigen. Dank voor het open maken van dit lidteken :P :+
Afas schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:56:
[Afbeelding]

De onderbouw van de space shuttle is flink gevorderd. Bij het bouwen viel op dat er best wat gelijkenissen zijn met de bouw van de galaxy explorer. Ze mogen straks ook naast elkaar staan.
Lang geleden dat ik zo genoten heb van een build. De space shuttle staat echt met stip op 1. Vond dat zo gaaf ook om de functies te zien worden. Zeer leuk!

[ Voor 6% gewijzigd door Maximus op 16-01-2023 18:02 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gim schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:10:
[...]
Transparant heeft ook weer z'n nadelen. Misschien een persoonlijk probleem, maar toch diverse transparante stickers gehad met LEGO die wat lelijk ogen. Geen idee of het komt doordat ik de lijmlaag per ongeluk of teveel heb aangeraakt met m'n vinger of zo.
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Een vingerafdruk is inderdaad vrij snel zichtbaar.
Oké, dan toch maar wit als voorkeur hanteren voor de volgende keer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

KrusT schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Dat was dus eenmalig een echte stoomtrein en toen niet meer :+

@Jakkus Ik heb ooit een een Lego stad gezien op een plaat die opgehesen kon worden. Wellicht voor jou een idee if need be :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
The Eagle schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:42:
@Jakkus Ik heb ooit een een Lego stad gezien op een plaat die opgehesen kon worden. Wellicht voor jou een idee if need be :)
Haha, dat klinkt als een goed idee! :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jakkus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Haha, dat klinkt als een goed idee! :p
Zeker. Met een geplastificeerde staalkabel en een paar katrollen doe je al veel. Kan zo de daknok in als het moet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:05:
[...]

Zeker. Met een geplastificeerde staalkabel en een paar katrollen doe je al veel. Kan zo de daknok in als het moet :)
Wel even goed berekenen, een @Jakkus stad is niet bepaald light weight :9

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22
Voelen vandaag! De lokale speelgoedwinkel had eindelijk de series 24 binnengekregen EN 20% korting. Maar besloten om heel de collectie in 1x naar binnen te hengelen.

Uiteindelijk een mooie vangst gedaan met 1 mega grote WTF. Kudo’s voor degene die dat kan raden aan de hand van de foto. (En nee niet de missende T-Rex, die ga ik morgen nog even halen).

Overigens genoeg om nog 12 Bennies, orcs en Falconers mee te nemen maar vond het we welletjes. Ik heb ze niet voor de handel dus 1 voor mij en 1 voor de kids om mee te spelen was genoeg :). Dat moet een groot voordeel zijn met een afgelegen winkel waar de keuze legio is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MLPjIkQzWim02bkGBefY8qygSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JV6tJRODpJXdB0JyCTkFgJG.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:30
Rene schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:09:

Uiteindelijk een mooie vangst gedaan met 1 mega grote WTF. Kudo’s voor degene die dat kan raden aan de hand van de foto. (En nee niet de missende T-Rex, die ga ik morgen nog even halen).

[Afbeelding]
Mist die rechtsvoor nou een standaard-plaatje en de vogel :?

[ Voor 27% gewijzigd door Tijll op 16-01-2023 19:18 ]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mir4dor schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Wel even goed berekenen, een @Jakkus stad is niet bepaald light weight :9
Das sowieso een goed idee en anders: het is Lego, dus mocht het neerstorten kun je het iig weer opnieuw opbouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Maximus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:01:
[...]

De Octan tankstation stond meer dan zeer hoog op mijn lijst; nooit weten te bemachtigen. Dank voor het open maken van dit lidteken :P :+

[...]

Lang geleden dat ik zo genoten heb van een build. De space shuttle staat echt met stip op 1. Vond dat zo gaaf ook om de functies te zien worden. Zeer leuk!
Het is een leuke set, hoewel ik nostalgisch ook erg genoten heb van de galaxy explorer.

Ben nu bij het plakken van de stikkers op de ronde elementen en daar ligt niet mijn grootste kwaliteit :'(

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Nostalgie! Deel 2.

Vandaag de 6484: F1 Hauler (1995) gebouwd. Helemaal compleet en werkend. Ziet er nog uit als nieuw. Lampjes kunnen knipperen en de lier kan elektrisch op- en afwinden. Leuk al dat gereedschap. Kan mij niet heugen dat dit ook bij andere sets voor kwam. En wel opmerkelijk dat dit model 6 studs breed is. Volgens mij was het meest in de jaren '90 4 studs breed qua voertuigen. Enjoy!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9MRXH2xSaHQgpLXSXzO3BxULzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V7TAgX6l6s2PVY76ApUEVJGh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZudAiNZZRmHCuoG94rPBCHzDwtQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VTi95LXGs4VVOfEcf34bP0V5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_GP2G6whB_ptxo6sz8AL6w0dPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fSgFX0VerL9wcZryfDkFIrdO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csTggQPS1gDp1LsbNGUq3aIVG5k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FrJWREchUeVRRL6VDNj652u2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCw6CrTkNaWWooi-vYhmcNkL8LY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KE7giG42RPKSJ4IE9Lrw3SZN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMnUfoyAmap5jxyDekB3BFYQy-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vgsor7YF56JdnYScLVcjjHdW.jpg?f=user_large

En voor de liefhebbers van bewegend beeld, de truck in actie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0R9y_8w314gP9ywoe8obcw_G5Tk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/nkqZSueWreX3jEavcrnTWHVh.gif?f=user_large

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Tijll schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:18:
[...]

Mist die rechtsvoor nou een standaard-plaatje en de vogel :?
Ja! Maar er zaten 2 falconers in 1 zakje :D. Exclusief 1x vogel, 1x cape en standplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:16

QuattroNL

It is I.

Tsja, dat krijg je dan als de nieuwe Nissan Skyline SpeedChampion niet normaal leverbaar is. Dan komt ie dus op MP voor een handelaarsprijs :o
NB: de Lego adviesprijs is 24,99 }:|

Creëert Lego zo niet expres een schaarste? Ze hebben zelf, klaarblijkelijk, een hekel aan handelaren (gezien de heruitgaven van de diverse sets: Batman Tumbler, Saturn5 etc.) maar als je zelf al niet genoeg sets op voorraad hebt bij de launch dan weet je dat dit gaat gebeuren. Vaag.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Superkiwi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:32:
[...]

Daar moet ik je wel gelijk in geven. Een vingerafdruk is inderdaad vrij snel zichtbaar.
Nieuwe tactiek:
Net bij de Supra een pincet uit de la getrokken. Het uiterste hoekje van de transparante stickers vastgepakt, op zijn plek gehoverd en met de duim van de andere hand rustig aangedrukt. Perfecte plaatsting en geen vingerafdrukken te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqItkL7swLrA2gupL7Fel8zF_qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqw5fDGoEr0h4X1J3CBmacmX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPt2KWZf6wIX93Yqv9XBiLzdgn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOsBsBmObd4W96UH5SmLqIig.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@QuattroNL Van die man uit Bennekom heb ik wel eens gehoord van mijn broer. Mijn broer doet ook veel in lego, en handelt er ook af en toe een beetje in. Maar die man uit Bennekom doet dat al tientallen jaren. Koopt bij release meerdere stuks van een model / set op, en die gaan dan ongeopend de opslag in, om soms zelfs pas tientallen jaren weer te verkopen. Dan gaan ze soms wel 4-5x over de kop. Mijn broer is daar laatst geweest omdat deze man van hem wat wilde kopen, en omdat het dicht bij was heeft hij besloten het te brengen en eens een kijkje te nemen. Schijnt echt duizenden dozen met lego te hebben staan, allemaal gesorteerd, netjes op nummer, etc etc. Staat sets van wel 30 jaar oud, nieuw in doos. Staat voor kapitalen daar. Puur voor de handel. Echt bizar. Kan je een museum mee beginnen waar Lego zelf nog jaloers van wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pazo op 16-01-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip

[ Voor 98% gewijzigd door Superkiwi op 16-01-2023 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Pazo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:42:
@QuattroNL Van die man uit Bennekom heb ik wel eens gehoord van mijn broer. Mijn broer doet ook veel in lego, en handelt er ook af en toe een beetje in. Maar die man uit Bennekom doet dat al tientallen jaren. Koopt bij release meerdere stuks van een model / set op, en die gaan dan ongeopend de opslag in, om soms zelfs pas tientallen jaren weer te verkopen. Dan gaan ze soms wel 4-5x over de kop. Mijn broer is daar laatst geweest omdat deze man van hem wat wilde kopen, en omdat het dicht bij was heeft hij besloten het te brengen en eens een kijkje te nemen. Schijnt echt duizenden dozen met lego te hebben staan, allemaal gesorteerd, netjes op nummer, etc etc. Staat sets van wel 30 jaar oud, nieuw in doos. Staat voor kapitalen daar. Puur voor de handel. Echt bizar. Kan je een museum mee beginnen waar Lego zelf nog jaloers van wordt.
Klinkt, opzich, als heaven om daar eens rond te neuzen.
Zal initieel wel een flinke investering vergen om dat allemaal eerst aan te kopen.
Ik bedoel, ik verkoop ook wel eens een set voor de winst maar om nou tig dozen tig jaar op te slaan....kost me een ruimte! Ook wel risicovol, er mag niks mee gebeuren. Ik ga er van uit dat ie dat extra verzekerd heeft (inboedel).

Maarja, als er vraag is naar bijzondere en/of oude sets en mensen willen de hoofdprijs betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

QuattroNL schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:06:
[...]

Klinkt, opzich, als heaven om daar eens rond te neuzen.
Zal initieel wel een flinke investering vergen om dat allemaal eerst aan te kopen.
Ik bedoel, ik verkoop ook wel eens een set voor de winst maar om nou tig dozen tig jaar op te slaan....kost me een ruimte! Ook wel risicovol, er mag niks mee gebeuren. Ik ga er van uit dat ie dat extra verzekerd heeft (inboedel).

Maarja, als er vraag is naar bijzondere en/of oude sets en mensen willen de hoofdprijs betalen....
Geen idee of dat extra is verzekerd of überhaupt te verzekeren is.
Mijn broer doet het ook een beetje, schijnt een doosje of 20 te hebben liggen, ook duurdere sets, en verkoopt het een half jaar of jaar later weer. Levert meer op dan rente ;)
Schijnt echt wel een levendige handel in te zitten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-06 10:50

Roi

Aiqo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]

Mijn lego Bonsai boompje omgestoten, duurde wel even voordat ik de 200 losse 1x1 steentjes teruggevonden had. Tenminste, ga er vanuit dat het ze allemaal zijn want heb ze niet geteld :P
Wat dat betreft de perfecte set om om te stoten :X
Goh dat is toevallig. Vorige week was ik mijn kerstboom aan het weghalen en toen stootte ik mijn Lego bonsai om met een tak van de kerstboom. Het gevolg.. honderden stukjes den/naald met daartussen allemaal mini (1x1) stukjes Lego :X :D . Ja dat heeft me echt even tijd gekost alles te zoeken voordat ik vervolgens de dennenaalden kon opvegen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7cRIWDCSErQJsXcq2C1BwKuMDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdzj6cq4uux1lQfQg6Clqhxh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
QuattroNL schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:29:
Tsja, dat krijg je dan als de nieuwe Nissan Skyline SpeedChampion niet normaal leverbaar is. Dan komt ie dus op MP voor een handelaarsprijs :o
NB: de Lego adviesprijs is 24,99 }:|

Creëert Lego zo niet expres een schaarste? Ze hebben zelf, klaarblijkelijk, een hekel aan handelaren (gezien de heruitgaven van de diverse sets: Batman Tumbler, Saturn5 etc.) maar als je zelf al niet genoeg sets op voorraad hebt bij de launch dan weet je dat dit gaat gebeuren. Vaag.
Het is gewoon een kwestie van geduld, het is niet dat die set nu nooit meer te krijgen is. Lego zal ook niet direct grotere hoeveelheden willen/kunnen produceren. Ik kon de Speed Champions DB5 eerst ook alleen maar voor hogere prijzen krijgen. Paar maanden later geen enkel probleem met leveringen.
Volgens mij kopen dergelijke handelaren ook snel de mooie goedkope setjes bij Kruidvat op enzo. Ze gokken op mensen die geen geduld hebben of geen weet van de prijzen.

Ik vind het jammer, maar zo werkt het ook nou eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 11:19

Neelon

FOR PONY!!!

IK heb zelf alle 5 (nu aangekondigde) Speed Champions sets besteld bij Brickmo in Oostenrijk. Onder de 120 euro voor alle sets, met verzending meegerekend. Niet verkeerd voor 6 modellen moet ik zeggen. Ik moet dan wel tot ergens in Maart, misschien April wachten voor ik ze heb, maar dat maakt niet zo veel uit. Ik kan voorlopig wel vooruit met Rebrickable en wat ik her en der vind op Marktplaats.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Roi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:35:
[...]

Goh dat is toevallig. Vorige week was ik mijn kerstboom aan het weghalen en toen stootte ik mijn Lego bonsai om met een tak van de kerstboom. Het gevolg.. honderden stukjes den/naald met daartussen allemaal mini (1x1) stukjes Lego :X :D . Ja dat heeft me echt even tijd gekost alles te zoeken voordat ik vervolgens de dennenaalden kon opvegen!

[Afbeelding]
Voor de volgende keer: hele bende opvegen met handveger en blik en dan in een vergiet gooien. Naalden er doorheen, Lego blijft hangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Pazo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:09:
Nostalgie! Deel 2.

Vandaag de 6484: F1 Hauler (1995) gebouwd. Helemaal compleet en werkend. Ziet er nog uit als nieuw. Lampjes kunnen knipperen en de lier kan elektrisch op- en afwinden. Leuk al dat gereedschap. Kan mij niet heugen dat dit ook bij andere sets voor kwam. En wel opmerkelijk dat dit model 6 studs breed is. Volgens mij was het meest in de jaren '90 4 studs breed qua voertuigen. Enjoy!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En voor de liefhebbers van bewegend beeld, de truck in actie:

[Afbeelding]
Die 6 studs breed moest wel, anders krijg je de batterij box niet kwijt.
Overigens zit de rode batterij box maar in twee sets: die van jou en de 6399 Airport monorail. Betekent ook dat het onderdeel vrij veel waard is: https://www.bricklink.com...G.asp?P=4760c01&colorID=5
Ergens tussen de 20 en 35 euro (dan hou ik de mafklapper die 140 durft te vragen voor een gebruikt onderdeel even buiten beschouwing).
Verklaart ook waarom die set tweedehands minimaal 75 euro doet :)

Kortom: zuinig op zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Neelon schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:47:
IK heb zelf alle 5 (nu aangekondigde) Speed Champions sets besteld bij Brickmo in Oostenrijk. Onder de 120 euro voor alle sets, met verzending meegerekend. Niet verkeerd voor 6 modellen moet ik zeggen. Ik moet dan wel tot ergens in Maart, misschien April wachten voor ik ze heb, maar dat maakt niet zo veel uit. Ik kan voorlopig wel vooruit met Rebrickable en wat ik her en der vind op Marktplaats.
Da's dus zo'n 20,- per set. Vind ik eerlijk gezegd best wel fors. En dan moet je ook nog een paar maanden wachten.
Maar ok, je hebt ze dan wel 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

The Eagle schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:58:
[...]

Die 6 studs breed moest wel, anders krijg je de batterij box niet kwijt.
Overigens zit de rode batterij box maar in twee sets: die van jou en de 6399 Airport monorail. Betekent ook dat het onderdeel vrij veel waard is: https://www.bricklink.com...G.asp?P=4760c01&colorID=5
Ergens tussen de 20 en 35 euro (dan hou ik de mafklapper die 140 durft te vragen voor een gebruikt onderdeel even buiten beschouwing).
Verklaart ook waarom die set tweedehands minimaal 75 euro doet :)

Kortom: zuinig op zijn :)
Die batterijbox zit ook in deze, die heb ik namelijk ook ergens liggen :)

Afbeeldingslocatie: https://www.site-annonce.fr/sh-img/lego_vintage_police_patrol_light__sound_1471770828_d83ca92f.jpg

Die is wel 4 studs breed.

Kan alleen het nummer nog niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:49
Pazo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:38:
[...]

Die batterijbox zit ook in deze, die heb ik namelijk ook :)

[Afbeelding]

LEGO Night Patroller 6430
(met behulp van Google Image search op je eigen afbeelding ;) )

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

alesandro_46 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:43:
[...]

LEGO Night Patroller 6430
(met behulp van Google Image search op je eigen afbeelding ;) )
Thanks. Zit op mn mobiel dus gaat wat lastiger.
Maar die zit ook ergens in al die bakjes, zal ik ook nog eens bouwen. Zit ook geluid in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 23:37
Jakkus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:52:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De verslagenheid is groot onder de inwoners van Legostad Steendam. Steeds meer gebouwen van hun stad verdwijnen, zomaar ineens. Het gerucht gaat rond dat zelfs de hele stad afgebroken zal worden.
Een inwoner van de stad: "Ik weet niet wat er gebeurt. Vroeger kon je hier nog gewoon naar de noedelwinkel, of naar de garage, of naar het ziekenhuis. Maar steeds meer voorzieningen verdwijnen uit de stad. Ik weet niet hoe lang ik hier nog wil blijven wonen."
Een andere inwoner kijkt de toekomst met meer vertrouwen tegemoet. "Soms moet Lego worden afgebroken. Maar het zal vast weer worden opgebouwd! Wie weet zal de stad straks op een andere plek weer verrijzen!"
We hebben ook de burgemeester gevraagd om een reactie. Hij blijft echter vrolijk zwaaien vanaf zijn balkon, alsof er niets aan de hand is.

Toen ik je foto's zag, dacht ik "Zo, die heeft tijd teveel!" en toen las ik je tekst en werd dat beeld alleen maar bevestigd :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:49

DropjesLover

Dit dus ->

Iemand wilde heeeeeel graag beginnen aan mn 8084 Space Shuttle, ookal was pas 90% van al mn steentjes gesorteerd.

Dus begonnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk_j1nfWcGoXV27_VtFOwQFZtms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ho26gJAPhZUkeBm3C707KbaU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juB74N3jTPQgZs1dxwNdKvkXCz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZ8l3XsyMVIGf90KfR7L5kJu.jpg?f=fotoalbum_tile

En weer gestopt, ik had nu al de 59 brick lange electrische kabel nodig...
En die heb ik niet gevonden. Evenals de 9V motor, en 1 polarity changer (1 wel gevonden), en 1 glass fibre. En de witte batterijhouder is enorm vergeeld.

Dus maar verder gegaan met sorteren, met focus op deze set.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vcGQToA4Yn76lYrUgpkfkE8aqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ha1tkmfZc52QQXJdjoSq6YbC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwKD86YtH6QSxZ1plJ_o4X0kIcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZe64hQkzi7ZZhdkMLQZT4aT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou nu iig snel de bricklink stuklijst na moeten kunnen lopen om bij te kopen wat mist.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

[Afbeelding]

Oh wauw, die heb ik net in mn handen gehad bij het sorteren :+
Volgens mij heb ik precies die set :)

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 16-01-2023 23:03 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

[Afbeelding]

De witte ja, niet de rode. De rode zit maar in twee sets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DropjesLover schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:56:
Iemand wilde heeeeeel graag beginnen aan mn 8084 Space Shuttle, ookal was pas 90% van al mn steentjes gesorteerd.

Dus begonnen...

[Afbeelding][Afbeelding]

En weer gestopt, ik had nu al de 59 brick lange electrische kabel nodig...
En die heb ik niet gevonden. Evenals de 9V motor, en 1 polarity changer (1 wel gevonden), en 1 glass fibre. En de witte batterijhouder is enorm vergeeld.

Dus maar verder gegaan met sorteren, met focus op deze set.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou nu iig snel de bricklink stuklijst na moeten kunnen lopen om bij te kopen wat mist.
Daar heb ik jaren plezier van gehad, die versie functies via de motor bedienen, die rode plastic draadjes voor verlichting, daarna heeft hij jarenlang als duikboot gestaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Xqlus1ve schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:01:
[...]

Daar heb ik jaren plezier van gehad, die versie functies via de motor bedienen, die rode plastic draadjes voor verlichting, daarna heeft hij jarenlang als duikboot gestaan,
Ik vind met name die 4-optie versnellingsbak geweldig!
Hmmm, ik ben ook mn code pilot met mat kwijt. Ik weet zeker dat ik die een paar jaar geleden nog gezien heb. Misschien zitten mn elektrische elementen in 1 doosje ergens... :/

BThGvNeOA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:33
The Eagle schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Ik weet niet of je de doos nog compleet hebt, maar zoek eens op wat dat ding tegenwoordig waard is ;)
Die ligt ook nog op zolder. 6-7 jaar geleden al iemand gehad die wilde weten of die te koop was. Maar geloof dat de steentjes wat geleden hebben..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfsJ-IHxelXGTxMLPU-J8rGKo-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAfPwlJOaRrvuc9lJHvceesG.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje creatief zijn met wel en minder zichtbaar. Zit op 85% ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik zou hem op marktplaats zetten en kijken wat er gebeurd you never now >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
Rene schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:09:
Voelen vandaag! De lokale speelgoedwinkel had eindelijk de series 24 binnengekregen EN 20% korting. Maar besloten om heel de collectie in 1x naar binnen te hengelen.

Overigens genoeg om nog 12 Bennies, orcs en Falconers mee te nemen maar vond het we welletjes. Ik heb ze niet voor de handel dus 1 voor mij en 1 voor de kids om mee te spelen was genoeg :). Dat moet een groot voordeel zijn met een afgelegen winkel waar de keuze legio is!

[Afbeelding]
Misschien dat onze lokale winkel ze ondertussen ook eindelijk heeft. De wortel en figuur met valk zijn makkelijk te voelen, mini Benny wat lastiger?

[ Voor 8% gewijzigd door Ardiendo op 17-01-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ardiendo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:31:
[...]

Misschien dat onze lokale winkel ze ondertussen ook eindelijk heeft. De wortel en figuur met valk zijn makkelijk te voelen, mini Benny wat lastiger?
Falconer was het makkelijkste. Die pluk je er zo uit omdat er en zakje in het zakje zit ;) dat is alleen het geval bij de Orc en de Falconer.

Benny vond ik lastig. Het makkelijkste vond ik om de antenne te vinden. Ook heeft Benny vrij veel onderdelen en een 1x2 tile welke je kan voelen. Let er wel op dat die baby uit 2 delen bestaat.

Ik ben gisteravond nog even teruggegaan om de T-Rex eruit te vissen. Nu is de verzameling hier compleet :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 19:33
Na bijna 25 jaar geen Lego te hebben aangeraakt, belandde ik vorige week ineens heel random in een Lego store en stond ik een uur later buiten met een stapel dozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PxInOqHwzX4VCQ-sUsFr7lz4YY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zITbraE4K3qw6CT8JkSDv5wA.jpg?f=fotoalbum_large

Sindsdien ben ik weer helemaal hooked en alleen maar online aan het neuzen naar de volgende sets die ik hierna kan gaan bouwen. Nu ben ik (nog) helemaal niet thuis in de "Lego scene" en ik ben nu heel erg zoekende naar hoe ik deze hobby ga oppakken qua tijd, kosten etc.

Ik vind vooral het bouwen een heerlijke bezigheid en hecht minder waarde aan het zichtbaar opstellen van gebouwde sets. Een hele verzameling opbouwen die alleen maar in de berging ligt vind ik ook zonde, maar ik heb er geen moeite mee om sets te bewaren voor mijn dochters (0 en 2 jaar) in de toekomst, zoals bijvoorbeeld de '31129 Grote Tijger' die ik gekocht heb.

Het lijkt erop dat wanneer je wat geduld op kan brengen, je niet constant de hoofdprijs voor sets hoeft te betalen. Ik ben begonnen om een lijstje aan te maken op Brickwatch zodat ik op de hoogte kan blijven van prijsdalingen, maar vroeg me af of de ervaringsdeskundigen wellicht nog meer tips en adviezen voor me hebben. Ik sta er op zich ook wel voor open om een deel van m'n sets tweedehands te halen, mits netjes compleet uiteraard.

De sets die het hoogst op mijn lijstje staan zijn:
  • Monkey King Ultra Mech (80045)
  • Ninjago Stadstuinen (71741)
  • NES (71374)
  • Medieval Blacksmith (21325)
  • Ghostbusters ECTO-1 (10274)
  • Alles uit de botanische collectie
Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan of dat je gewoon altijd direct koopt wat je op dat moment wilt en kunt betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door MvdD op 17-01-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 11:19

Neelon

FOR PONY!!!

MvdD schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:16:
Na bijna 25 jaar geen Lego te hebben aangeraakt, belandde ik vorige week ineens heel random in een Lego store en stond ik een uur later buiten met een stapel dozen.

[Afbeelding]

Sindsdien ben ik weer helemaal hooked en alleen maar online aan het neuzen naar de volgende sets die ik hierna kan gaan bouwen. Nu ben ik (nog) helemaal niet thuis in de "Lego scene" en ik ben nu heel erg zoekende naar hoe ik deze hobby ga oppakken qua tijd, kosten etc.

Ik vind vooral het bouwen een heerlijke bezigheid en hecht minder waarde aan het zichtbaar opstellen van gebouwde sets. Een hele verzameling opbouwen die alleen maar in de berging ligt vind ik ook zonde, maar ik heb er geen moeite mee om sets te bewaren voor mijn dochters (0 en 2 jaar) in de toekomst, zoals bijvoorbeeld de '31129 Grote Tijger' die ik gekocht heb.

Het lijkt erop dat wanneer je wat geduld op kan brengen, je niet constant de hoofdprijs voor sets hoeft te betalen. Ik ben begonnen om een lijstje aan te maken op Brickwatch zodat ik op de hoogte kan blijven van prijsdalingen, maar vroeg me af of de ervaringsdeskundigen wellicht nog meer tips en adviezen voor me hebben.

De sets die het hoogst op mijn lijstje staan zijn:
  • Monkey King Ultra Mech (80045)
  • Ninjago Stadstuinen (71741)
  • NES (71374)
  • Medieval Blacksmith (21325)
  • Ghostbusters ECTO-1 (10274)
  • Alles uit de botanische collectie
Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan of dat je gewoon altijd direct koopt wat je op dat moment wilt en kunt betalen.
IK kan niet betalen wat ik allemaal zou willen hebben, niet dat ik de ruimte heb om dat allemaal op display te zetten ook nog tot daar en toe.

Ik hou aanbiedingen in de gaten (via Brickwatch) en heb een aantal set-nummers als zoekopdracht op Marktplaats staan. Heb zo vorige maand de nieuwe Batmobile voor 45 euro, end e Ecto-1 voor 90 euro kunnen scoren. Ik ben een extra kast nodig, alleen moet eerst een raam vervangen worden op die kamer.

edit: ook kijk ik op Rebrickable in hoeverre een set om te bouwen is naar iets anders wat ik mooi vind. Vooral de 18+ Icons auto's doen het goed wat dat betreft. De Porsche en de Ford staan hoog op mn lijst daardoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Neelon op 17-01-2023 12:36 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MvdD schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:16:
And so it begins... _/-\o_

Ik ben in 2014 (geloof ik) uit mijn Dark Ages gekomen door de 'kleine' ECTO-1 (21108) en daarna kwamen de Firehouse, modulaire gebouwen, Ideas (ondertussen mee gestopt) en nog heel veel meer!
Sets die gewoon te koop zijn moet je in principe niet bij LEGO zelf halen, met uitzondering van de LEGO only sets. Zijn simpelweg te prijzig en vaak goedkoper te krijgen, soms na een aantal maanden al.

Heel veel plezier bij het (her) ontdekken, er is heel veel moois!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Yes, hij is klaar!!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52632592751_bc5249f3b7_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52632078007_f25339982c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52632847649_a099fffeec_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52633076898_ee92f15284_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52633031555_28eccd965b_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52632077867_f4a7a97d80_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52633031485_d1d49cf610_c.jpg

Maar tegelijkertijd: shit, hij is al klaar :'(

Kep nog wat werk te doen, want ik wil namelijk net als Sonic dat Bowser ook een mooie displaycase met bijbehorende achtergrond krijgt, zoals hier is te zien:

https://www.wickedbrick.c...-lego-mighty-bowser-71411

Ik heb gisteren uren gezocht naar welke achtergrond dat is, en die is blijkbaar van Super Smash Bros. Brawl (Bowsers Castle hallway).
Die heb ik werkelijk nergens kunnen krijgen in normale resolutie. Dus ik heb deze gevonden uit Super Mario Bros. 3 (NES) die er enorm op lijkt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52632594676_f7d4ed3500_z.jpg

Die is wat pixeliger dan die van WickedBrick, en de aspectratio klopt natuurlijk niet, want de displaycase is 47x35cm, maar ja, ik moet het ermee doen.
Om die van WickedBrick te evenaren, heb ik in Photoshop het volgende gedaan:
- de grijze stenen en de deur rechts weg gecloned; gelukkig is het een symmetrische scene waardoor je makkelijk elders kunt samplen;
- de onderkant bijgesneden en de uitsnede gemaakt zoals die van WickedBrick (met maar 1 paal in het midden)
- vervolgens geupscaled naar 4700x3500px (de breedte en hoogte van de displaycase is 47x35cm), en omdat het soort van pixel-art is, gaat dit upscalen erg goed zonder kwaliteitverlies
- mist rondom de onderkant van de scene toegevoegd met een brush (nieuwe layer) en daar een gaussian blur op gedaan, zodat de hardheid van de overgangen zacht wordt.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52632849934_844a3e96bd_c.jpg

Resultaat 2:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52633208303_4b26361e21_c.jpg
Die ga ik dan samen laten drukken met die achtergrond van Sonic wat ik had gemaakt en dan dus nog de customized displaycase op sora-shop.com bestellen.

Op naar Jurassic Park T. Rex Breakout!! oOo

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deathchant schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:42:
Yes, hij is klaar!!

[Afbeelding]

Maar tegelijkertijd: shit, hij is al klaar :'(

Kep nog wat werk te doen, want ik wil namelijk net als Sonic dat Bowser ook een mooie displaycase met bijbehorende achtergrond krijgt, zoals hier is te zien:

https://www.wickedbrick.c...-lego-mighty-bowser-71411

Ik heb gisteren uren gezocht naar welke achtergrond dat is, en die is blijkbaar van Super Smash Bros. Brawl (Bowsers Castle hallway).
Die heb ik werkelijk nergens kunnen krijgen in normale resolutie. Dus ik heb deze gevonden uit Super Mario Bros. 3 (NES) die er enorm op lijkt:

Die is wat pixeliger dan die van WickedBrick, en de aspectratio klopt natuurlijk niet, want de displaycase is 47x35cm, maar ja, ik moet het ermee doen.
Om die van WickedBrick te evenaren, heb ik in Photoshop het volgende gedaan:
- de grijze stenen en de deur rechts weg gecloned; gelukkig is het een symmetrische scene waardoor je makkelijk elders kunt samplen;
- de onderkant bijgesneden en de uitsnede gemaakt zoals die van WickedBrick (met maar 1 paal in het midden)
- vervolgens geupscaled naar 4700x3500px (de breedte en hoogte van de displaycase is 47x35cm), en omdat het soort van pixel-art is, gaat dit upscalen erg goed zonder kwaliteitverlies
- mist rondom de onderkant van de scene toegevoegd met een brush (nieuwe layer) en daar een gaussian blur op gedaan, zodat de hardheid van de overgangen zacht wordt.
Resultaat:
Die ga ik dan samen laten drukken met die achtergrond van Sonic wat ik had gemaakt en dan dus nog de customized displaycase op sora-shop.com bestellen.

Op naar Jurassic Park T. Rex Breakout!! oOo
Die blik heeft m'n vrouw ook als ik weer met Lego thuis kom.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
Kwam net op Rebrickable de MOCs van PiXEL DAN tegen. Veel mini-versies van Star Wars-sets, ook wat medium sized modellen en upgrades van bestaande medium size modellen, om ze meer in lijn te krijgen van de UCS-modellen, zoals deze Y-Wing.

Zijn nieuwste project is een upgrade van de 75257 Millenium Falcon. Gebruikt 1000 van de originele stukjes (van de 1351) en zo'n 2300 nieuwe erbij. Kost wat... maar ziet er erg gaaf uit!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-135072.jpg/1000x800.jpg?1673896611.5183096

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/PiXEL-DAN/75257_falcon/_000_Space_00004.png/683x512p.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-06 20:41
Ik ben van plan (een deel van) mijn collectie te verkopen. Veel sets van 90-00. Als er iemand interesse heeft kan ik hier straks wel even de setnummers plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:04
mathelicious schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:03:
Ik ben van plan (een deel van) mijn collectie te verkopen. Veel sets van 90-00. Als er iemand interesse heeft kan ik hier straks wel even de setnummers plaatsen.
Zekers, mijn bouwjaar zit daartussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Absoluut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:43

Secsytime

Automagisch

Zouden die Speed Champions bij de Kruidvat nog weer op voorraad komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Secsytime schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:33:
Zouden die Speed Champions bij de Kruidvat nog weer op voorraad komen?
Ervaring uit het verleden: ja.
Ik wacht daar dus rustig op. Voorheen wel eens te snel die sets gekocht (FOMO) en later verschenen ze voor minder bij de Kruidvat (2e halve prijs, 2-voor-1).
De eerste van de nieuwe reeks is net uit (en zeer slecht leverbaar), de rest moet nog komen. Geef het een 3 kwart jaar en ze zijn een stuk goedkoper.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:29

RBH

Was eigenlijk de bedoeling dat hij zo met de feestdagen er al bij stond, maar gisteren dan eindelijk toegekomen aan het plaatsen van lichtjes in de Home Alone set. Het is echt een priegelwerk om te doen, maar het resultaat mag er zijn! Je ziet het en der nog wel wat draden, kan nog beter weggewerkt worden, maar over een maandje of twee haal ik alles toch weer uit elkaar om hem met kerst weer op te bouwen. :)

Helaas miste het lichtje boven de voordeur, daar moet ik nog even achteraan..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xfjVBtN/B1-AF4-AC1-CA10-4193-8-AC0-C0-E29-ED3106-A.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8gmWBqN/F09443-DF-7-C80-4-F92-9704-86-DBBA0-D1971.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8NzJCCB/CBE5-C826-B979-4-F23-AE73-9-EB1-BE2-E9547.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1LLMqrp/A765-FA6-C-0-BD8-4208-9-D97-37-A1-CC1-ECE35.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/17F6cv1/3-AF22-AC5-F86-A-4124-87-DA-5-F5103-C4717-F.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gRmWdfm/7-DDE27-DF-75-CA-472-F-816-D-E2-D16352-D691.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Zeker interessant!
Hint: zet een advertentie in V&A en plaats hier een link (officieel mag dat geloof ik alleen in je sig maar ik persoonlijk vind het prima als je het in een post plaatst :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

RBH schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:06:
Was eigenlijk de bedoeling dat hij zo met de feestdagen er al bij stond, maar gisteren dan eindelijk toegekomen aan het plaatsen van lichtjes in de Home Alone set. Het is echt een priegelwerk om te doen, maar het resultaat mag er zijn! Je ziet het en der nog wel wat draden, kan nog beter weggewerkt worden, maar over een maandje of twee haal ik alles toch weer uit elkaar om hem met kerst weer op te bouwen. :)

Helaas miste het lichtje boven de voordeur, daar moet ik nog even achteraan..

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is echt gaaf met die lichtjes!! (y)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathelicious
QuattroNL schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Zeker interessant!
Hint: zet een advertentie in V&A en plaats hier een link (officieel mag dat geloof ik alleen in je sig maar ik persoonlijk vind het prima als je het in een post plaatst :+ )
Ik zet hier even een lijst met setnummers waarvan ik de boekjes heb en daarna mag iedereen v&a opzoeken ;)
Op dit moment ligt alle lego toch op bijna 1 grote hoop dus moet mag nog even uitzoeken :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathelicious
Verkoop mag niet via het forum.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 17-01-2023 17:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 14:47
Afgelopen 2 weekenden 2 technic auto’s gebouwd dien hier nog in de kast stonden :) zijn beide goed gelukt qua stikkers (das toch altijd een dingetje vooral de Ferrari is een sticker monster)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QLqGZ7GYP8fyY-fPqEyGJx_yyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzojYuUGOqqNd2StPFLgTRSC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXk2T6ZYHYy_Sn-J95v6B7ODqpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvLjOUZiwTSRGaxPSfCWWkfO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJQVy5KF4marG1S_zpwqWEtadCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eFtGLWZzYomRJ61KtAqbkHN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znbDrnQm0FwfDtYk4SvMkI3OQZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyQNPitCMb4qPTMgLP3GmsWl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

LightStar schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:59:
Afgelopen 2 weekenden 2 technic auto’s gebouwd dien hier nog in de kast stonden :) zijn beide goed gelukt qua stikkers (das toch altijd een dingetje vooral de Ferrari is een sticker monster)
Gave sets blijven dat toch! Al zien ze er wat simpel (open) uit.

Ik heb ze beide stickerloos opgebouwd.
Sterker nog: ik heb de Ferrari omgebouwd naar een straatversie (zie een paar posts terug).

Er staan online wat tweaks om ze beide wat lager te zetten want ze staan nu beide wel erg hoog op de poten.
Kost je aan parts maar een paar cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 14:47
QuattroNL schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:13:
[...]

Gave sets blijven dat toch! Al zien ze er wat simpel (open) uit.

Ik heb ze beide stickerloos opgebouwd.
Sterker nog: ik heb de Ferrari omgebouwd naar een straatversie (zie een paar posts terug).

Er staan online wat tweaks om ze beide wat lager te zetten want ze staan nu beide wel erg hoog op de poten.
Kost je aan parts maar een paar cent.
Ja dat laatste klopt idd, ik vind ze nu ook te hoog staan (allebei) zal er eens na kijken hoe aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26
Xtuv schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:58:
Kwam net op Rebrickable de MOCs van PiXEL DAN tegen. Veel mini-versies van Star Wars-sets, ook wat medium sized modellen en upgrades van bestaande medium size modellen, om ze meer in lijn te krijgen van de UCS-modellen, zoals deze Y-Wing.

Zijn nieuwste project is een upgrade van de 75257 Millenium Falcon. Gebruikt 1000 van de originele stukjes (van de 1351) en zo'n 2300 nieuwe erbij. Kost wat... maar ziet er erg gaaf uit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Holy... Dat is gaaf. Ik heb ooit in 2004 denk ik van mijn vrouw zo'n speel variant gekregen en daar ook een standaard voor gebouwd. Maar moet nog een keer de Falcon opnieuw gaan bouwen. Nadeel, deze is niet op dat model gebaseerd, maar wellicht eens kijken naar de parts en dan wellicht kijken wat het kost om hem alsnog om te bouwen. :+ Leuk project, want deze versie ziet er erg goed uit.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Jakkus
Haha, zo geniaal! Ik kwam in een groep op Facebook deze foto's tegen: iemand heeft de Muppet-minifigs in de Jazz Club gezet. Wat een combinatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99dlH05s-J7OOQoPwVgS4claLz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtkhLnH28TV04sDCh9HFUjf5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz8u7NZcjxPPRrUUAJmFb-MBTOg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTyFK5G30gsSrloUteuDzT5w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ochXhOg4_xzAXhsp1kKqaE02Xgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTkXAGj1PimtAw7VnEh01kPq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY4g89cctayKSqWtR-yBXSZRsik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctIjZ1PDHm7s1pcFfMAL1Jn4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4enCnLz80o0rv6sJJduqUQ6TrHs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cfnu0cLoBG4Mp4MIDCFdnEyf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
mathelicious schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:40:
[mbr]Verkoop mag niet via het forum.[/]
Prima, het staat nu op V&A zoals ik al aangaf te gaan doen. Gelukkig had ik de pagina nog open staan, anders had je een uur werk teniet gedaan...

Als er mensen zijn die interesse hebben in lego uit de jaren 90-00 dan staat alles nu dus op V&A overig. d:)b
Help Mathelicious het huwelijksbootje in door me van mijn lego af te helpen ^)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tijll
Vandaag was een kleine bricklink order-dag.
Voor mijne nieuwe Nissan R34 een standaardje gebouwd & een paar extra voor de toekomst ( ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmr3OVaLbtKW__8Oy5FtmY927ec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlaMY6fpYBbwXg7YkGZXfXm6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfhZ5na8YDI6-kKIEnM-2Rkflcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMegDvC4ft4SgFSCCi09nGIE.jpg?f=fotoalbum_large
Creator van de standaardjes > https://rebrickable.com/m...-champions-stand/#details

&

Ik vond het roze thema op de bonsai niet mooi. Dus heb deze veranderd naar rode bloemetjes en kersjes. (roze kikkers > rode bloemetjes | donker-roze bloemetjes > rode kersjes)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzmrG9DfN5NiNSR7CRt53FcPGvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLNGKDnwClWdTJMnS8zZsBKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v145-BIS0pC7tEiVrVgTUZl8qf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bCXmwjTlN4bLRBJ0oo6ys3W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Volgens bouwsteentjes is de LEGO Speed Champions 76917 2 Fast 2 Furious Nissan Skyline GT-R (R34) set een Lego exclusive tot 1 maart. Dus nog even zes weken geduld hebben. Ik wacht wel tot een leuke actie bij het Kruidvat of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 17-01-2023 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Bij deze een lijst met Speed Champions sets die eind 2023 en eind 2024 met pensioen gaan.
https://www.brickfanatics...ons-retiring-2023-january
Opvallend is dat de 76911 en 76912 eerder met pensioen gaan dan de 76908 en 76909.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
djwice schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:16:
Ik heb een nieuwe MOC gemaakt voor Valentijnsdag O+ [Afbeelding]Hier vind je de PDF bouwinstructie en onderdelenlijst.
Inmiddels ook een short gemaakt waarin de cube ronddraait.
YouTube: Companion Cube - Valentine's Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:38
djwice schreef op maandag 16 januari 2023 @ 04:36:
[...]

Bricklink is ook eigendom van The LEGO Group. Het nieuwe Bricklink programma stelt al weer een stuk meer eisen aan de sets. Zo is nu vooraf een lijst met steentjes en kleuren die je kunt gebruiken en die is beschikbaar in Bricklink Studio, je moet je model aanleveren als studio file en de stabiliteit al testen met de software, je moet minimaal 400 onderdelen gebruiken, en je moet deze zo efficiënt mogelijk gebruiken, dus geen gesjoemel om de 400 grens te halen e.d. en hij moet in Studio zo zijn opgebouwd - in volgorde - als dat je in het echt ook zou doen.
Dat van die aanvullende eisen had ik niet meegekregen. Goede stap van Lego. Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 20:19
Iemand onlangs masonry stenen gespot bij een PAB muur?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Nostalgie! deeltje 3.
Boten!

Vanavond eerst de 4021: Police patrol boat uit 1991 in elkaar gezet. Hierbij wel wat verkleuringen tegen gekomen in de witte steentjes. Wellicht eens kijken om die te vervangen. Gelukkig nog wel lichte raampjes in de kleppen van het motorruim kunnen vinden zodat ze allemaal de zelfde kleur zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulFTff0Bf-fjHn2kLxT3eYWq8bU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eNm2bPeN2yz7LWClG5xxkyKW.jpg?f=user_large

Stickers laten na 32 jaar ook iets los, maar toch mag het resultaat er nog wezen.
Vroeger heeft deze boot vaak in de vijver bij mijn ouders rondgedobberd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwdCVppZSQZiCTGGT-fY88Kn9i4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TsP5YxOc6QwI2xra5uZAcoCq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYwvdRdCIIwJGVstB1Rr9gGMmbc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7homvzFik4zih1YviHbzIGYn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELgNOMAsMxqJ5Ik1GdGrzRM_fZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/22IjR0OZ7aUBt44eLKnVUB3k.jpg?f=user_large

En daarna ook de 4002: Riptide Racer (1996) gebouwd. Leuk klein bootje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf24A5akor3Tf_FsNeXOh4O6VzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/50Z74IOpPLTO5mDLsvZR6Zm7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AW3QBXrVkH9KqP9zHzwGa0d3JEA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4qqCLJbI4Gym8IBpxhGZaiQB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ2z8X_T224jpqU-Y9-Dc-s0XPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oUE5b2PhUwzWoPKl9NGgd3N2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKAvwbL05j2hNG1eorPAVx4kgb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D37s8YabYlCTdV4CAyas1JKV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:43

Secsytime

Automagisch

Dit topic is echt geweldig! Ik kom echt allemaal nostalgische sets van vroeger tegen, en sets die mijn broer/zus blijkbaar hebben gekregen omdat ik onderdelen herken van de sets!

Jammer dat mijn ouders de boekjes nooit hebben bewaard.

Herinner ik het me goed dat er vroeger soms ook kleppen op en kijk raampjes in Lego dozen zaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:27:
Dit topic is echt geweldig! Ik kom echt allemaal nostalgische sets van vroeger tegen, en sets die mijn broer/zus blijkbaar hebben gekregen omdat ik onderdelen herken van de sets!

Herinner ik het me goed dat er vroeger soms ook kleppen op en kijk raampjes in Lego dozen zaten?
De grote dozen hadden idd een doorzichtig plastic binnenkant waar je kon zien wat er in zat en een flap aan de voorkant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
jordy89 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:09:
Iemand onlangs masonry stenen gespot bij een PAB muur?
In leidschendam niet iig vorige week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 20:19
dr86 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:46:
[...]

De grote dozen hadden idd een doorzichtig plastic binnenkant waar je kon zien wat er in zat en een flap aan de voorkant
Dankjewel voor jouw reactie.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Zo, de oudste en de middelste zijn naar school, de jongste ligt op bed, moeders is werken, dus wat gaat pappa doen op zijn pappadag? :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvOEdispw1kJUFua3LqgC0GNQ8E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f4HAkxBoEqYINvbotH1kY4zv.jpg?f=user_large

Dat klopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0pqy6dCINaeM5_YXBURNWtWGDc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cRQ2Xa4Y1glCzXQRvsNJnHnV.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door Pazo op 18-01-2023 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15

Als je op Bricklink zoekt naar de wat meer "bijzondere" en/of bedrukte onderdelen dan kom je er vaak wel achter welke sets je hebt en kan je de boekjes downloaden.

En sommige sets hadden inderdaad kijkramen vroeger! Ergens is het wel jammer dat de huidige Lego dozen zo saai zijn geworden (er staan ook geen alternatieve builds meer op bijvoorbeeld).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 18:29
Pazo schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:51:
Zo, de oudste en de middelste zijn naar school, de jongste ligt op bed, moeders is werken, dus wat gaat pappa doen op zijn pappadag? :9
Pas maar op he, hoe meer je je erop verheugt, hoe sneller ze wakker zijn is mijn ervaring ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
ErikT738 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:03:
[...]

Als je op Bricklink zoekt naar de wat meer "bijzondere" en/of bedrukte onderdelen dan kom je er vaak wel achter welke sets je hebt en kan je de boekjes downloaden.

En sommige sets hadden inderdaad kijkramen vroeger! Ergens is het wel jammer dat de huidige Lego dozen zo saai zijn geworden (er staan ook geen alternatieve builds meer op bijvoorbeeld).
Die kijk ramen waren zo mooi! Ik herinner me de doos van mijn Blacktron base als de dag van gisteren. En dat is ca. 30 jaar geleden. Helaas is de doos met de jaren verloren gegaan :(

Vooral die alternatieve builds waren mooi. Maar zonder internet en manual vaak onmogelijk om te bouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lk4TBPrA2qAYvtB9g-bibRJwxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bmb2cHkbSBFH46tEnUOWWdTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51

NoTimeRemains

I know

Straks komt de Mandalorian Starfighter (75316) binnen, via MP sealed 'redelijk' goedkoop kunnen kopen. En ik heb de Ecto-1 (10274) tweedehands gekocht. Op de foto's zag alles er goed uit en alles was compleet dus ik ben erg benieuwd, eerste keer een tweedehands set.

De volgende Lego aankoop moet toch iets van een kast worden...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 14:39
@Tijll Leuk die andere kleur bloesem. Duur? Welke parts en hoeveel heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben weer een stap verder met de geautomatiseerde containerterminal. In onderstaande video ga ik in op het herontwerpen van het bovenste bewegende deel van de kraan :)
YouTube: Automated container terminal E40 New red crane design part 2

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online

Op Peeron kun je van de meeste oude sets wel gescande bouwinstructies vinden, zoals deze:
http://www.peeron.com/cgi-bin/invcgis/scans/4002-1/

Van nieuwere sets kun je een PDF vinden op de LEGO website:
https://www.lego.com/en-us/service/buildinginstructions/

Van ongeveer 1200 sets kun je ook een 3D bestand krijgen die je kunt gebruiken in http://stud.io (CAD software voor LEGO) en ook daarin zit een bouwinstructie (niet mooi opgemaakt wel met welke steentje per stap hoe moeten worden geplaatst) voor de set, deze vind je hier:
https://omr.ldraw.org/files

[ Voor 19% gewijzigd door djwice op 18-01-2023 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Zoals in de voorbeelden te zien is: inderdaad, zat, in mijn eind jaren 90 beleving vooral op de grotere sets/met bijzondere onderdelen, grote wielen, graafmachien/shovel bak of Pneumatics bijvoorbeeld.
Pazo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:20:
Nostalgie! deeltje 3.
Boten!

Vanavond eerst de 4021: Police patrol boat uit 1991 in elkaar gezet. Hierbij wel wat verkleuringen tegen gekomen in de witte steentjes. Wellicht eens kijken om die te vervangen. Gelukkig nog wel lichte raampjes in de kleppen van het motorruim kunnen vinden zodat ze allemaal de zelfde kleur zijn.

[Afbeelding]

Stickers laten na 32 jaar ook iets los, maar toch mag het resultaat er nog wezen.
Vroeger heeft deze boot vaak in de vijver bij mijn ouders rondgedobberd :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En daarna ook de 4002: Riptide Racer (1996) gebouwd. Leuk klein bootje :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice had zelf een latere (all brick) politie boot met sirene, vond het toch altijd jammer dat die niet echt kon drijven. Had wel die witte Sport-vis boot, MET motortje en roertje er aan, lekker rondjes in de badkuip tussen mij en m'n broer. Vond het wel tof overigens, daar zat een grote rode brick in als ballast.

Kan online niet echt veel vinden over een motortje, zie alleen een enigszins vergelijkbare gele of oranje maar die van mij was toch echt blauw met wit en had verder ook niet echt een 'lego' vorm, meer een soort van torpedo. Hij schoof wel op de zelfde manier in een geultje onder de boot.

Zal ergens midden jaren 90 geweest zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door GoldenSample op 18-01-2023 12:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tijll
SgtCaffran schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:56:
@Tijll Leuk die andere kleur bloesem. Duur? Welke parts en hoeveel heb je besteld?
Wat ik heb gedaan is:
40 donker-roze bloemen veranderd in 40 kersen.
100 licht-roze kikkers veranderd in 100 rode bloemetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHoxMhYuyWBWTlp8LPe8pYGmxPk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5AalWe79NZ1UYuQNBeqrtwc3.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Tijll op 18-01-2023 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

GoldenSample schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:31:
Kan online niet echt veel vinden over een motortje, zie alleen een enigszins vergelijkbare gele of oranje maar die van mij was toch echt blauw met wit en had verder ook niet echt een 'lego' vorm, meer een soort van torpedo. Hij schoof wel op de zelfde manier in een geultje onder de boot.

Zal ergens midden jaren 90 geweest zijn.
Zoiets als deze. Ik heb nog ergens die blauwe liggen...
Afbeeldingslocatie: https://www.steinpalast.eu/media/image/84/40/49/15427_600x600.webp

edit: zie net dat je ook al een link had toegevoegd. Die blauwe kom ik idd ook nergens tegen.

[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 18-01-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Ik kom op Rebrickable toch weer een pareltje tegen in SC formaat https://rebrickable.com/m...ocs/porsche-917k/#details

Klein probleempje, de azurblauwe fenders zijn bijna niet te krijgen. Kwamen ook maar in een set namelijk de 76905 die inmiddels alleen voor achterlijke bedragen te krijgen is :'( Iemand nog een idee hoe die dingen te verkrijgen?

Daily driver; MB R171 SLK280

Pagina: 1 ... 266 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .