Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 254 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.357 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:18
himlims_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:57:
[...]

qua build/technieken is de diner (in mijn optiek) nog de meeste 'expert' van alle modulars. Had gehoopt dat het een nieuwe standaard zou worden voor modulars, maar helaas [..]
de prijsstijging is al eventjes gaande, daar waar voorheen voor praktisch iedere 'modular' 130 betaald heb. is dat langzaam omhoog aan het gaan; politiebureau ga je niet vinden voor 130. En de sets daarna ook niet meer :( jammer. Vind 200euro een stap te hoog voor zo'n set.
Waarschijnlijk/hopelijk zakt de prijs nog een beetje zodra hij via resellers beschikbaar wordt (de Diner was oorspronkelijk ook 170, ik heb hem ook voor rond de 140 gekocht dacht ik). Dus heeeel misschien zakt hij ooit naar 180? O-)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@himlims_ @markkie95 Het is dus meer azen op een strakke aanbieding. Politiebureau modular was vorig jaar in ieder geval nog voor €128 gekocht door een Tweaker in 2021 en dit jaar zag ik prijzen van €140 en €145 voorbij komen. Ik meende dat iemand hem dit jaar nog voor €130 op de kop had getikt nieuw, maar die post kon ik niet zo snel terugvinden. Die prijs is me bij gebleven, omdat ik daardoor kortstondig aan het twijfelen was om hem toch aan te schaffen (uiteindelijk niet gedaan omdat ik er minder mee heb, dus dan is elke euro nog teveel).

Maar zeker, de prijzen zijn omhoog gegaan.

Op naar de volgende Black Friday bij Bol of bij Amazon en op naar de volgende verjaardag van Fun en aanbiedingen bij Dreamland. Dat gaat t dan worden...

Of LEGO en de verdere retailers er uiteindelijk echt blij van worden? Als ze minder van een set verkopen? Ook gelet op de huidige economie, mensen kunnen minder met hun geld of worden voorzichtiger.

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 12-12-2022 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
himlims_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:33:
was wel beetje te verwachten; hier de indruk dat het een groot succes was (ook snelheid waarmee sommige sets uitverkocht waren ...)

bricklink is tegenwoordig van lego zelf, toch?
Ja, Bricklink is gekocht door LEGO en nu dus een redelijk zelfstandig onderdeel binnen het Lego concern. Maar wat het Bricklink Designer programma betreft, daar heb ik toch wel m'n bedenkingen over. Als je de reviews lees over de Bricklink Designer sets die uit de vorige serie kwamen, dan lees je toch wel veel problemen/irritaties over de bouw van die sets. Onderdelen die niet netjes aansluiten, of met maar 1 stud verbonden zijn en snel los laten... Het zijn tenslotte geen sets die door Lego designers ontworpen zijn, en zich aan alle ontwerpregels van Lego moeten houden. Daarom zie je ook dat goedgekeurde Ideas sets regelmatig flinke wijzigingen krijgen van het oorspronkelijke ontwerp tot de uiteindelijke officiële set.

Ik heb twee sets uit de eerste Bricklink serie: BL19007 (Science Tower) en BL19011 (Vintage Roadster) en die waren wel leuk. Maar ik denk dat ik daar maar bij laat en het verder bij officiële Lego sets houd. :)

Wat Modular gebouwen en hun prijzen betreft, dit zijn de gebouwen die ik heb, met de prijzen die ik betaald heb:
- Pet Shop (van €150 voor €120)
- Parisian Restaurant (van €160 voor €132)
- Detective's Office (van €160 voor €155. --> wilde niet wachten tot hogere korting :P )
- Brick Bank (van €170 voor €105)
- Assembly Square (van €260 voor €155)
- Downtown Diner (van €170 voor €115)
- Corner Garage (van €190 voor €152)
- Bookshop (van oude prijs €170 voor €129)
- Police Station (van oude prijs €180 voor €150)
- Boutique Hotel (van oude prijs €200 voor €154)

Dus met wachten op een goede aanbieding zou €160-€170 voor de nieuwe Jazzclub & Pizzeria zeker wel mogelijk moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Haay op 12-12-2022 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 17:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben benieuwd, ik heb de Diner besteld uit de Bricklink serie. Weet niet of ik hem bouw of in de doos hou.

Gister een pre-kerstcadeautje gehad van mijn vrouw
Afbeeldingslocatie: https://www.alternate.nl/p/o/6/8/LEGO_Star_Wars___Boba_Fett_s_sterrenschip_Constructiespeelgoed@@1737086.jpg

Die past mooi naast de Razor Crest en Boba Fett helm.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Mad-Matt schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:20:
Ik ben benieuwd, ik heb de Diner besteld uit de Bricklink serie. Weet niet of ik hem bouw of in de doos hou.
Welke diner is dat precies? linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

crimby schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:27:
[...]

Welke diner is dat precies? linkje?
https://www.bricklink.com...f-lego/215339/1950s-Diner

De auto is veel te groot wat een hoop mensen ook aangeven, maar kan mij eigenlijk niet boeien. Ik vind het een enorm leuke set.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Sinds kort weer begonnen met Lego. :)

Als eerste de 42141 gemaakt. Erg ontspannend en gaaf om de auto op te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZvci9WjC21GSgmpd2OQB4pMf1U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTMkbgECyCYY0wC0sksNOM8i.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik ben nu begonnen aan de 42096 Porsche 911 RSR. Die gaat er uit dacht ik.

Ik heb de 42083 Bugatti Chiron ook gekocht, omdat die er binnenkort uit gaat. Leuk deze nieuwe hobby 8)

Nu nog een display kast kopen :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Mad-Matt schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:30:
[...]

https://www.bricklink.com...f-lego/215339/1950s-Diner

De auto is veel te groot wat een hoop mensen ook aangeven, maar kan mij eigenlijk niet boeien. Ik vind het een enorm leuke set.
Valt wel mee toch? Dat type Amerikaanse auto's was sowieso gewoon een slagschip op zichzelf. Daarnaast is de auto 8studs breed en de lengte zelf ook niet overdreven.

Ik vind eerder de dinner veel te klein dan de auto veel te groot.. Zeker als ik er nu nog eens naar kijk is de dinner gewoon niet in schaal 😅

[ Voor 13% gewijzigd door Barthezz Brick op 12-12-2022 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Barthezz Brick schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:44:
[...]

Valt wel mee toch? Dat type Amerikaanse auto's was sowieso gewoon een slagschip op zichzelf. Daarnaast is de auto 8studs breed en de lengte zelf ook niet overdreven.

Ik vind eerder de dinner veel te klein dan de auto veel te groot.. Zeker als ik er nu nog eens naar kijk is de dinner gewoon niet in schaal 😅
Diner is best klein, maar ik vond hem gewoon super leuk.
(ben een sucker voor 50s/60s Americana meuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Mad-Matt schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:47:
[...]

Diner is best klein, maar ik vond hem gewoon super leuk.
(ben een sucker voor 50s/60s Americana meuk)
Zeker een leuke moc met goede details. Reageerde puur op de comment dat de "auto te groot is" 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:51

L23

mir4dor schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:22:
Als aanvulling op https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73604934

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb zo een lol met deze MOC, die printed (rare) plate moest er dus gewoon komen :+
Hier zijn de BrickLink bestelling onderweg en nog even Lego Speed Champions Mercedes 76909 bij de Intertoys kopen. Nog tips om die license plate enigszins betaalbaar te scoren? Ik denk dat ik zelf een ander random 1 x 2 plate ga kopen die wel betaalbaar is op BrickLink :P

Heb je ook de onderdelen voor de BTTF 2 hover versie? En ik ben zelf benieuwd hoe makkelijk er een BTTF 3 versie van te maken is met andere wielen en/of treinwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
L23 schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:55:
[...]

Hier zijn de BrickLink bestelling onderweg en nog even Lego Speed Champions Mercedes 76909 bij de Intertoys kopen. Nog tips om die license plate enigszins betaalbaar te scoren? Ik denk dat ik zelf een ander random 1 x 2 plate ga kopen die wel betaalbaar is op BrickLink :P

Heb je ook de onderdelen voor de BTTF 2 hover versie? En ik ben zelf benieuwd hoe makkelijk er een BTTF 3 versie van te maken is met andere wielen en/of treinwielen.
Hier ook de Mercedes set als donor gebruikt inderdaad. De plate heb ik op Brickowl gescoord voor 12,50 en het mezelf uiteraard goed gepraat :+ (een verkoper uit Duitsland)
Daarna zag ik er nog een uit het VK maar die vraagt maarliefst 35,-
De hover-versie heb ik nog niet gedaan, heb ook niet alle onderdelen daarvoor.

Leuk dat je m ook gaat maken !

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mir4dor schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:20:
[...]

Hier ook de Mercedes set als donor gebruikt inderdaad. De plate heb ik op Brickowl gescoord voor 12,50 en het mezelf uiteraard goed gepraat :+ (een verkoper uit Duitsland)
Daarna zag ik er nog een uit het VK maar die vraagt maarliefst 35,-
De hover-versie heb ik nog niet gedaan, heb ook niet alle onderdelen daarvoor.

Leuk dat je m ook gaat maken !
€35 voor een bedrukt steentje van 1x2? 8)7 Dat gaat wel heel ver.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 19-09 13:46
Top plan bedacht gister, vandaag denk ik daar lichtelijk anders over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/191tZ24ZiaqnvBaYn77wkVjMmNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZ4HaYZmUA46HdUMiCY8g1pN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Dagg schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:00:
[Afbeelding]
Ik zie Leeuwenridders kasteel 10305? Begrijp sowieso niet dat mensen het hier leuk vinden om alle zakken te openen en op een stapel te gooien, ik bouw altijd per zakje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05:33
L23 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:03:
[...]

Ik zie Leeuwenridders kasteel 10305? Begrijp sowieso niet dat mensen het hier leuk vinden om alle zakken te openen en op een stapel te gooien, ik bouw altijd per zakje :P
Bezigheidstherapie :P ik doe het hier ook per zakje maar kan me voorstellen dat als je de uitdaging aan wilt gaan om het als puzzel op te lossen je het op een hoop gooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dagg schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:00:
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/rebricknet/

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
Beste LEGO sets van 2022, volgens Tiago Catarino:

Eens? Niet eens? Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

RubjeMazter schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:07:
[...]

Bezigheidstherapie :P ik doe het hier ook per zakje maar kan me voorstellen dat als je de uitdaging aan wilt gaan om het als puzzel op te lossen je het op een hoop gooit :D
Nog niet meegemaakt, maar je zal maar uren zoeken naar een steen en dan blijkt 1 van de zakjes te missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:42
RubjeMazter schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:07:
[...]

Haha, het is nog net geen Finding Waldo op deze manier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
L23 schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:55:
[...]

In de Lego store kun je printjes op bricks, tiles en minifiguren laten maken... Wellicht een idee?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

djwice schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:12:
[...]

In de Lego store kun je printjes op bricks, tiles en minifiguren laten maken... Wellicht een idee?
Welke winkels zijn dat? Ik heb het bij Utrecht niet gezien, maar wellicht niet goed opgelet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
L23 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:26:
[...]

Welke winkels zijn dat? Ik heb het bij Utrecht niet gezien, maar wellicht niet goed opgelet.
Volgens de Lego website zou Utrecht dat ook moeten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 19-09 13:46
Klopt @L23, en 40567 Forest Hideout ligt er ook tussen.

Zoals @RubjeMazter zegt, bezigheidstherapie. Of beter gezegd, verlenging van het bouwplezier. Per zakje bouwen gaat bij mij veel te snel de drang om door te gaan is dan te groot. Zo ook de 42082 Rough Terrain Crane binnen no time afgeraffeld toen ik daar mee begon.
Ik weet niet hoe laat ik er mee begon in de middag maar in de nacht om 0142h was die klaar staat mij nog erg goed voor de geest. Niet gezond.

Nu is het voor mij toch makkelijker om de set weg te leggen omdat ik een steentje niet kan vinden bijvoorbeeld of er gewoon even klaar mee ben omdat het langer duurt door het zoeken (het geluid van door de steentjes graaien/schuiven blijft verslavend) en ik hierdoor ook niet op let bij welke stap ik nu eigenlijk ben. ‘Rustgevender’ bouwen om zo maar te zeggen.

Vroeger zaten er niet zo veel stukjes in een set en dat het dan in stappen is ingedeeld is goed te begrijpen maar wel minder leuk voor mij persoonlijk merk ik.

En je moet inderdaad de zakjes openen, leeg gooien, apart leggen, daarna alles nogmaals langs lopen. Ik had drie stukjes die in de zakjes bleven hangen. Als ik even niet had opgelet dan was ik inderdaad een paar stukjes kwijt geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
L23 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:26:
[...]

Anders kan het bijvoorbeeld hier ook https://bedrukjeblokje.nl...-met-foto/Tegels-met-foto

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoonlief werd vorige week 7 en heeft van opa en oma https://www.lego.com/nl-nl/product/rescue-hovercraft-42120 gekregen. Dacht dat ie er wel problemen mee zou hebben (papa zag zichzelf alweer een leuke doos Technic in elkaar zetten :P), maar afgezien van wat vervelende steentjes flikt ie het hem gewoon helemaal zelf - en vrijwel zonder fouten :D

* The Eagle trotse papa 8)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Haay schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:08:
[YouTube: BEST LEGO sets of 2022]

De keuzes die gemaakt worden door hem en de community. Zonder te spoilen ben ik het wel eens met de uitkomst, juist die set staat heel hoog op de verlanglijst.

Het zijn vaak wel de duurdere sets die aan bod komen, een winnaar per prijs categorie zou ook wel gaaf zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Dit weekend de Porsche 99X 42137 gemaakt voor de kids. Ondanks dat ik geen groot fan ben van technic racewagens (sorry guys..) was dit toch een behoorlijk leuke build. Zo had ik namelijk niet verwacht dat er een "launch"-mechanische in de wagen zou zitten en was ook de rest van de wagen leuk om te bouwen.

Hij is volgens mij nog wel eens in de aanbieding en dan is het zeker een aanrader.

Op de doos staat overigens van alles over de "AR app" die met deze auto moet werken, maar die weigert op al mijn devices te starten. Kan ik dus niets over zeggen..

[ Voor 17% gewijzigd door cheiron op 12-12-2022 17:44 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:17

QuattroNL

It is I.

Tc99m schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:55:
[...]
Alleen de prijs... € 230... tja, inflatie, dure grondstoffen, etc., maar dat wordt gewoon een beetje te duur voor 1 LEGO set. Als ik deze set wil, ga ik sowieso wachten tot de prijs zakt.
Ach, het Boetiekhotel heeft ook een adviesprijs van 230,-.
Deze is nu een jaar in productie en de laagste prijs was 175,-. Die gaat in z'n leven vast nog wel een keer goedkoper worden.

Het Politieburo (2 jaar in prod.) en de Bookshop (3 jaar in prod.) hebben een adviesprijs van 200,- en de laagste prijs was resp. 126,- en 125,-

Dus gewoon geduld hebben, je ogen goed open houden en dan een modulair scoren als deze in de aanbieding is.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:16

Ik vond de Galaxy Explorer en het kasteel het leukste :) Van mij mag Lego meer van zulke sets uitbrengen!
De vuurtoren lijkt me ook wel mooi, maar die vind ik best duur voor wat je ervoor krijgt.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 19:56

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SE6_Bn1hUpm9Uyuh7znSNQVePKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kHV8yrBooDIFSQhe6E2MryH.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heeft Sinterklaas gebracht. Dit blijft echt een van mijn favoriete series. Leuk om te bouwen, details zijn leuk en fraaier in het echt dan op foto. Dat alles tegen een aantrekkelijke prijs.

Alleen die stickers he...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:13:
[...]

Ik vond de Galaxy Explorer en het kasteel het leukste :) Van mij mag Lego meer van zulke sets uitbrengen!
De vuurtoren lijkt me ook wel mooi, maar die vind ik best duur voor wat je ervoor krijgt.
De Galaxy explorer vind ik ook tof, moet nog wel steeds de andere modellen bouwen. Dat is iets voor de kerst.

Dat kasteel trekt me ook al een tijdje maar die prijs....
Misschien toch eens wat Lego gaan verkopen. Ik heb nog steeds Pirates of barracuda bay liggen maar die trekt net zo hard aan mijn sentimentele kant als de Galaxy Explorer en het kasteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Wom schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:19:
[Afbeelding]

Deze heeft Sinterklaas gebracht. Dit blijft echt een van mijn favoriete series. Leuk om te bouwen, details zijn leuk en fraaier in het echt dan op foto. Dat alles tegen een aantrekkelijke prijs.

Alleen die stickers he...
Helemaal eens ! Ik vind het ook echt een goede bang for the buck.
Die stickers moet je even doorheen, ze zien er zoveel beter uit met (mijn mening)
Deze set, en ik dacht de Ferrari, komen met transparante stickers; brilliant :Y

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Haay Winnaar is terecht. Zonder de uitkomst te verklappen zou ik tegen LEGO willen zeggen; doe nu wat het grote publiek wil en maak deze thema weer great again. Kenners weten nu al wel over welk thema ik het heb haha.

[ Voor 16% gewijzigd door JoeZuCK op 12-12-2022 19:31 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Tutorial 10 van 12.

Dit zijn meelzakken die ik heb gebruikt in mijn Venetië 1486 layout. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel mooi 🥶😁

Morgen volgt nog een golvend water tutorial en woensdag hoe ik het ronde dak heb gemaakt.

Daarna ga ik lekker verder met mijn nieuwe project: Molen Nederwaard nr.5 die op de Kinderdijk staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3ulCTcM4_xGOlgd9QDgLIkVtss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dx1DPH5vqz49j4pjZUbB7fMd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An-IScZLtn122J3OosllhuHszy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7akrWwh8v5WmJ89RqMd4VGr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xOCiEqLQIciAfX7TzbLLY-n0_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrW3sgVgGAQvXlUb6RbXAa03.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfpJC0JBOePzrq3kYCGUi_Tmy4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWSGB8C7QVRbrP0uwLlMpkRI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Barthezz Brick schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:31:
Tutorial 10 van 12.

Dit zijn meelzakken die ik heb gebruikt in mijn Venetië 1486 layout. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel mooi 🥶😁

Morgen volgt nog een golvend water tutorial en woensdag hoe ik het ronde dak heb gemaakt.

Daarna ga ik lekker verder met mijn nieuwe project: Molen Nederwaard nr.5 die op de Kinderdijk staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan niet wachten tot de molen. Hoe ver ben je daar mee? Nog in het gedachtenproces of wordt er al gebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Afas schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:35:
[...]
Ik kan niet wachten tot de molen. Hoe ver ben je daar mee? Nog in het gedachtenproces of wordt er al gebouwd?
Ben al aan het bouwen/testen. Het is me in iedergeval gelukt om zowel rond als conisch te bouwen om het gemetselde effect te creëren. Dat is het moeilijkste stuk. Dus die kunnen we afvinken.

Verder wil ik een setting in de winter van de jaren 30 met een mooi zeilbootje aan de kade en veel leuke details uit die tijd.

Heb nog niet echt foto's kunnen vinden uit dit tijd. Dus mocht iemand nog wat hebben, let me know!

We gaan dus eens wat namaken/recreëren 🙌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
QuattroNL schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:45:
[...]

Deze is nu een jaar in productie en de laagste prijs was 175,-. Die gaat in z'n leven vast nog wel een keer goedkoper worden.

Het Politieburo (2 jaar in prod.) en de Bookshop (3 jaar in prod.) hebben een adviesprijs van 200,- en de laagste prijs was resp. 126,- en 125,-

Dus gewoon geduld hebben, je ogen goed open houden en dan een modulair scoren als deze in de aanbieding is.
Ja, met wel de aantekening dat de adviesprijs van het Boetiekhotel eerst € 199,99 was. ;)
Ik denk dat de prijs van de nieuwe modular niet zo vaak onder de € 190 zal komen te liggen. Maar we zullen zien, ik wacht geduldig af. :)

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Barthezz Brick schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:40:
[...]

Ben al aan het bouwen/testen. Het is me in iedergeval gelukt om zowel rond als conisch te bouwen om het gemetselde effect te creëren. Dat is het moeilijkste stuk. Dus die kunnen we afvinken.

Verder wil ik een setting in de winter van de jaren 30 met een mooi zeilbootje aan de kade en veel leuke details uit die tijd.

Heb nog niet echt foto's kunnen vinden uit dit tijd. Dus mocht iemand nog wat hebben, let me know!

We gaan dus eens wat namaken/recreëren 🙌
Heb je hier al gekeken:

https://www.nationaalarch...ery&searchTerm=kinderdijk

En https://beeldbank.culture...nderdijk&page=1&reverse=0

[ Voor 7% gewijzigd door Afas op 12-12-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Afas schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:21:
[...]

De Galaxy explorer vind ik ook tof, moet nog wel steeds de andere modellen bouwen. Dat is iets voor de kerst.

Dat kasteel trekt me ook al een tijdje maar die prijs....
Misschien toch eens wat Lego gaan verkopen. Ik heb nog steeds Pirates of barracuda bay liggen maar die trekt net zo hard aan mijn sentimentele kant als de Galaxy Explorer en het kasteel.
De Pirates of Barracuda Bay vond ik ook een erg leuke set inderdaad :) Ik heb zelf om het kasteel te kopen ook eerst wat andere sets verkocht.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Ooo wauw, vooral de laatste is top (gezocht op Nederwaard nr 5). Precies de detailshots van de omgeving die ik zoek. Het huisje wat een stukje van de molen af staat is dus nog redelijk nieuw. In 1980 stond er dus wat anders. Al is het moeilijk om te achterhalen wat er staat.

Thx 🙌

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 10:27
Mezelf een leuk kerstcadeautje gegeven! En ook maar direct in elkaar gestoken. Als grote Beatles fan moest ik deze wel hebben 😎😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7s9XkoVUzlhwInPBjORsJVTWuUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JZis5WIWtHW7s4nq2MKXahd.jpg?f=fotoalbum_large

Dan kan ik nu weer verder met deze in elkaar te steken. Ik ben een van de velen waar Lego Masters een groot effect op had, dus maar direct met iets groots begonnen 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBsiMEqyCyp3-A8nNvqvNtR2phg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsTOC8Liv3Bbrcd4gUcVNwri.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
Anoniemand schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:10:
[...]

Haha, het is nog net geen Finding Waldo op deze manier :+
Daar heeft lego een variant op uitgebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FixTG2udFl_hco5s9bepIRx-K0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6zWMqckmsLYH9YahSwXXAu8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbksjBZ0y68omx0STEQ1F1zbCKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvoXpWCkw3lVM8QFCZlHCzRD.jpg?f=fotoalbum_large

Boek viel tegen. Had gehoopt op mooie opgebouwde echte lego omgeving om daar in te zoeken naar het juiste poppetje, diep teleurgesteld op het gefotoshopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:58

Wailing_Banshee

You're Next

L23 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:03:
[...]

Het graaien in een bak met lego is een integraal onderdeel van bouwen met lego, voor mij. Plus dat het ook voo rmij een verlenging van het plezier is.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
QuattroNL schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:45:
[...]

De laagste prijs van het boetiekhotel was €150 bij Intertoys, maar dat was wel nog net voor de prijsverhogingen. De laagste prijs van het politiebureau was die niet ook van voor de prijsverhogingen?

Maar wat je zegt, aanbiedingen in de gaten houden.

En al zou de prijs net iets hoger liggen dan een laagste prijs ooit... Tja, dan kun je wachten tot je een ons weegt of hopen op een gelukje. Lijkt er soms ook op dat bepaalde mensen perse die €5 nog willen besparen op een dure set, zodat ze echt de laagste prijs ooit hebben. Dan kan men beter tweedehands kijken voordat ie EOL is.

Hoe verhoudt het aantal onderdelen van de nieuwe set zich sowieso ten opzichte van de oudere sets. De nieuwe set kreeg er bijna 2900 toch? Ik hou t meestal niet bij, dus ook totaal vergeten met boetiekhotel, bookshop e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 13-12-2022 08:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dalike schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:14:
Mezelf een leuk kerstcadeautje gegeven! En ook maar direct in elkaar gestoken. Als grote Beatles fan moest ik deze wel hebben 😎😊
welcom bij de club :+ waarschijnlijk had je het al gelezen, zo niet;
* brickwatch (wensenlijstje voor lego sets aanleggen, en mailtje krijgen bij aanbieding _/-\o_ _/-\o_ )
* bricklink / brickowl (kopen van losse / extra blokjes)
* stud.io (mooi voor digitaal bouwen, testen etc.)
* -alle- lego wordt beter van verlichting; https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-lego-led-light.html

ik kwam deze plaat tegen bij fok.nl Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQ7XoWtmFxYJSITdQkhVHVcszz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WVawpiq2swjC4yYg147tiueg.png?f=user_large

iemand enig idee naar instructie/bron ofzo?
https://fhm.nl/voor-de-ec...jn-er-nu-katten-van-lego/

[ Voor 44% gewijzigd door himlims_ op 13-12-2022 09:42 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06

crisp

Devver

Pixelated

himlims_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:34:
[...]

ik kwam deze plaat tegen bij fok.nl [Afbeelding]

iemand enig idee naar instructie/bron ofzo?
https://fhm.nl/voor-de-ec...jn-er-nu-katten-van-lego/
Dat is fake-lego die je via Ali kan bestellen. Soms ook met hele kleine priegelsteentjes. Mijn moeder heeft er een hele verzameling hondjes van :P

[ Voor 32% gewijzigd door crisp op 13-12-2022 09:48 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 10:27
himlims_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:34:
[...]

welcom bij de club :+ waarschijnlijk had je het al gelezen, zo niet;
* brickwatch (wensenlijstje voor lego sets aanleggen, en mailtje krijgen bij aanbieding _/-\o_ _/-\o_ )
* bricklink / brickowl (kopen van losse / extra blokjes)
* stud.io (mooi voor digitaal bouwen, testen etc.)
* -alle- lego wordt beter van verlichting; https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-lego-led-light.html

Thanks! Lampjes voor Hogwarts liggen al klaar :-) Ben benieuwd hoe hard ik mij ga enerveren om het opnieuw gedeeltelijk af te breken om die lampjes te steken oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

crisp schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:47:
[...]

Dat is fake-lego die je via Ali kan bestellen. Soms ook met hele kleine priegelsteentjes. Mijn moeder heeft er een hele verzameling hondjes van :P
Dat had ik ngo niet door, dacht dat het 'gewoon' basic-lego was. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dalike schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:49:
[...]

Thanks! Lampjes voor Hogwarts liggen al klaar :-) Ben benieuwd hoe hard ik mij ga enerveren om het opnieuw gedeeltelijk af te breken om die lampjes te steken oOo
hogwards (miniatuur) niet gebouwd; de reguliere van harry wel bijna alles (vriendin aangestoken)

zelf bouw ik, en daarna pas lampjes. maar zijn ook andere fans die het tijdens bouwproces de electra al aanleggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
In deze video zijn wat meer plaatjes te zien van de doos en de binnenkant van de nieuwe modular:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Jakkus schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:14:
In deze video zijn wat meer plaatjes te zien van de doos en de binnenkant van de nieuwe modular:
[YouTube: NEW LEGO LEAKS! (18+ Sets, Ideas, Promos & MORE!)]
Ik zag het, ik werd er niet warmer van. Wat een lauwe modular.

Die kerel kijk ik wel vaker, maar echt onverstaanbaar, zo irritant.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05:33
Jakkus schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:14:
[YouTube: NEW LEGO LEAKS! (18+ Sets, Ideas, Promos & MORE!)]
Die bloemsetjes zien er weer leuk uit (van wat je er van kan zien :+ ), die komen sowieso op het wensenlijstje :) verder niet heel veel spannends imo in deze leaks :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:50:
[...]

Dat had ik ngo niet door, dacht dat het 'gewoon' basic-lego was. thx
https://a.aliexpress.com/_mMAkaXg

Niet helemaal dezelfde, maar wel dezelfde serie zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:36
Ze maken het niet heel klantvriendelijk om op lego.com te bestellen. 4 december een bestelling gedaan voor kerstsets, en heb vandaag nog steeds geen idee wanneer die sets nou mijn kant op gaan komen. Ik hoop ze voor de kerst te krijgen in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Blik1984 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:15:
Ze maken het niet heel klantvriendelijk om op lego.com te bestellen. 4 december een bestelling gedaan voor kerstsets, en heb vandaag nog steeds geen idee wanneer die sets nou mijn kant op gaan komen. Ik hoop ze voor de kerst te krijgen in ieder geval...
klantenservice bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ond schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:01:
Die kerel kijk ik wel vaker, maar echt onverstaanbaar, zo irritant.
Ik dacht dat ik de enige was :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
zonoskar schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:09:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was :)
Hij praat te snel, maar goed, het gaat om te plaatjes.
Ik kon die review van de Tie Bomber niet uitkijken, die gozer ratelde alsof hij echt 100% zeker wilde zijn de eerste reviewer te zijn.
Heb echt meermalen gekeken of ik de afspeelsnelheid niet per ongeluk op 1,5 of 2 had staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Prosac schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:22:
[...]

Hij praat te snel, maar goed, het gaat om te plaatjes.
Ik kon die review van de Tie Bomber niet uitkijken, die gozer ratelde alsof hij echt 100% zeker wilde zijn de eerste reviewer te zijn.
Heb echt meermalen gekeken of ik de afspeelsnelheid niet per ongeluk op 1,5 of 2 had staan. :P
Het is een of ander dialect ook als het ware. Ik heb er wel eens onder de video commentaar op gegeven, was geen aanrader.

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Tutorial 11 van 12 > golvend water!

Je sluit natuurlijk niet ieder net zo op, maar dat doe je pas wanneer je klaar bent en het geheel wilt opsluiten. Gebruik wel de 1x2 tiles om de netten aan elkaar te verbinden.

Bij vragen weten jullie me te vinden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRuUOXPMw9vzZ8VqniCIHj2zDkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSe02HVtDxIVXDbDtpMbaTeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NmTsUmBpcqD5MLBS1JJMyvtK20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kuzBJHHPhmPPTXmv5V8XxUBA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BN9_AVzv1KUdo0sBz7IIPrRk_Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyrRYSx9vcFLmn4REHZIBZCD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HFfUzOZtMxGXpHMB35dY0GdBf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USrKYzsZtoBVTzoWeaQC3exV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw5u3XdOPmNH3RcZ8z3vxEkP83Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQPLHNSn5VdDcMErMLGv7hmo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkaeMyK_Xm8oPXGfcU_VbxoJ4MQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mexFjzg6QNKkWphExN1aVgVO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlRYXxR-MwG_ii6l7UqPebznkkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kame0ugUvlPxVhgfoiVo1yZs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UM6ZT3Y47jCV7CLIfsqp3ZmnLm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s82cJ0aYxzhFaCJ2QmMYwyY9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQL9TYj7UtnoMk_Mg54aXkpV2Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1stcSYoxGFHaN7RbQOa7tGPM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udWqU78wdvv5lOc8Z_xQJwnucaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nq8Gsf84zx4Yp1zuUqxGAJo6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wat heb jij toch een creatieve geest _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:36
Toevallig vandaag melding gekregen dat het verzonden is. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Blik1984 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:22:
[...]

Toevallig vandaag melding gekregen dat het verzonden is. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren…
Als het eenmaal verzonden is heb je het binnen 1-2 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:39
Ik ben mijn sets in kaart aan het brengen. Ik ben begonnen om dit in Lego Builder te doen n.a.v. nieuws om geen instructies meer mee te leveren bij nieuwe sets. Maar deze blijkt met name bij oude sets lang niet compleet te zijn. Onder andere mijn hele Blacktron 1 en 2 serie missen.

Zijn er dus alternatieve programma's waar je sets kunt beheren en handleidingen erbij hebt? Bij voorkeur Android, maar Windows kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Paultje3181 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:44:
Ik ben mijn sets in kaart aan het brengen. Ik ben begonnen om dit in Lego Builder te doen n.a.v. nieuws om geen instructies meer mee te leveren bij nieuwe sets. Maar deze blijkt met name bij oude sets lang niet compleet te zijn. Onder andere mijn hele Blacktron 1 en 2 serie missen.

Zijn er dus alternatieve programma's waar je sets kunt beheren en handleidingen erbij hebt? Bij voorkeur Android, maar Windows kan natuurlijk ook.
Je kunt op Brickset ook je collectie en wishlist bijhouden.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Paultje3181 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:44:

Ik gebruik Rebrickable om mijn setlist bij te houden, zij linken ook direct door naar de pdf bouwinstructies op de Lego website.
Geen app nodig, werkt op elk device overal.

Je kunt deze ook weer exporteren/exporteren als csv, zodat je een backup hebt.
Je kunt ze pushen naar Brickset en BrickLink.

[ Voor 8% gewijzigd door djwice op 14-12-2022 01:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 03:25
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/12/LEGO-Icons-10312-Jazz-Club-1-scaled.jpeg

Meer afbeeldingen van de jazzclub.

https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

O die gaat er hier wel komen.
....met een goede aanbieding natuurlijk :+
(max 175,-, 2e hands met doos mag ook, ik ga 'm toch bouwen).

[ Voor 20% gewijzigd door QuattroNL op 14-12-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Zo schuin zie je er idd wel iets van fire brigade in zeg, ik dacht ook dat @Jakkus zoiets aan gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Ik ben wel blij met deze modular, vooral ook omdat deze heel mooi staat tussen het politiebureau en het boetiekhotel!

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 07:56
PSV-EHV schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:41:
Ik ben wel blij met deze modular, vooral ook omdat deze heel mooi staat tussen het politiebureau en het boetiekhotel!
Bij het zien van deze modular moest ik gelijk denken aan het politiebureau. Deze heeft ook zo’n los klein gebouwtje. Ik heb me er niet in verdiept, maar het zal me niet verbazen als beide modulars dezelfde ontwerper hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

De laatste paar gebouwen zijn allemaal te splitsen in 2 gebouwtjes: Assembly Square (al is dat meer optisch, fysiek moet je wel wat losmaken), Bookstore, Politieburo. De hoekgebouwen (Corner garage en Boetiekhotel) hebben dat niet, daar is het ook veel lastiger ivm de ruimte die de hoek in beslag neemt.

Ik kan de afweging begrijpen (je zit niet vast aan 1 stijl en onderwerp) maar persoonlijk vind ik 1 groot gebouw denk ik wel mooier, het oogt dan pompeuzer, groter (groter=beter?).

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Na ruim 2 weken bouwen is de USC AT-AT af. Ik heb elke avond een uurtje of 2 gebouwd, dus meestal 1 zakje van de 18. De poten waren een beetje eentonig, maar was ook wel weer leuk om te zien hoe ze in elkaar zitten. De opbouw en de kop waren erg leuk om te bouwen. De zijpanelen dan weer wat eentonig, ook omdat ze vrijwel precies hetzelfde zijn. Wel grappig dar de grote deuren sideways gebouwd zijn. De scharnieren zijn ook wel leuk gemaakt, het schuift en draait. Het draaien gebeurd gewoon op een nop, dus geen fance scharnier bricks worden gebruikt.

Wat ik minder vond (en dat vindt je op meerdere reviews):
- Er zitten wel weinig minifigs bij. Er is plaats voor ca 40 figs, er zitten er maar een paar bij.
- Er had best een paar extra speederbikes bij gemogen, eri is plek zat.
- Fragiele constructies precies waar je hem op wilt pakken.
- De bovenplaten liggen er gewoon op. Maar ik neem aan dat niemand dit ding op zijn kop zal zetten.
- De zetels in het midden kun je niet meer bij zonder de zijplaat er af te halen, aan de voorkant kun je wel bij.
- Luke hangt er onder, maar kan fisiek niet naar binnen. Er is wel een aanduiding voor een luik, maar dus geen doorgang naar binnen.
- Misschien was een snowspeeder ook wel leuk geweest voor erbij, al zal er wel een set zijn die erbij paste. (maar dan hadden de speederbikes ook wel weggelaten kunnen worden).

Al met al vind ik een mooie set, maar ik ben wel blij dat ik hem gehuurd heb via bouwsteenwinkel.nl Hij is nl. wel erg groot en vooral hoog, dus ik kan hem nergens kwijt. Ik moet nog eens foto's maken met de kleine AT-AT er naast. Het scheelt echt een hoop :) Ik heb de built gefilmd, dus er komt nog een filmpje met een speedbuild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dp3pY32_Rp8Oii7V0Pa8w6OAbw4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yN2NFPdMV3APvxQ9M38Ou8Ln.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WePX-uro2j3AAHiG6sSOGwFA-64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eoCibMf3xOq84BKnRZrlhnwp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4YvKVN2edfe1jj4E_FSDyrjLzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DoCbTDHF4aIMQpsR75OuMQz4.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

@zonoskar cool. Was je de eerste huurder die deze set bouwde? En moet je bij het retourneren alles weer in genummerde zakjes stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Mooi! Hij komt op de verlanglijst, maar ik wacht wel op een goede aanbieding.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:24
zonoskar schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:59:
Wat ik minder vond (en dat vindt je op meerdere reviews):
- Er zitten wel weinig minifigs bij. Er is plaats voor ca 40 figs, er zitten er maar een paar bij.
Ik begrijp ook niet waarom Lego zo gierig is met minifigs tegenwoordig, zeker bij zo'n dure set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

zonoskar schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:59:

- Luke hangt er onder, maar kan fisiek niet naar binnen. Er is wel een aanduiding voor een luik, maar dus geen doorgang naar binnen.
Luke gaat ook nooit naar binnen in de films toch? Hijst zich omhoog, gooit er een granaat in en laat zich vallen.

Of was dat een spoiler. :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

SnoeiKoei schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:13:
[...]
Luke gaat ook nooit naar binnen in de films toch? Hijst zich omhoog, gooit er een granaat in en laat zich vallen.

Of was dat een spoiler. :+
En spoiler voor een 42 jaar oude film _O-

Maar er zullen inmiddels generaties zijn die die film (Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back) nog nooit gezien hebben. True.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Ik vind de nieuwe modular wel erg leuk, voornamelijk de jazz club gedeelte lijkt me leuk om toe te voegen aan mijn stad. Wel even wachten tot er een mooie aanbieding komt :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:36
Even voor gemak alle plaatjes hieronder gezet

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0008.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0009.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0010.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0011.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0016.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0015.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0013.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0017.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0014.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2022/12/lego-icons-10312-jazz-club-2023-0012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:42
Cool! Ziet er echt leuk uit! En idd even wachten op een leuke aanbieding, maar die komt vanzelf :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Loader
Weet je wat gaaf is, kijk bij de muzikanten, die ene rechts met die grote viool, die is doof! Kijk maar naar zijn oorhanger. ( ik ben zelf ook doof vandaar.. )

Ik mis alleen 1 foto van interieur. Eerste verdieping, rechtergebouw. Ik zie op een ander fout iets van rood geel en groen uitsteken op achterste muur maar wat dat is?

[ Voor 47% gewijzigd door Loader op 14-12-2022 15:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Loader schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:31:
Weet je wat gaaf is, kijk bij de muzikanten, die ene rechts met die grote viool, die is doof! Kijk maar naar zijn oorhanger. ( ik ben zelf ook doof vandaar.. )

Ik mis alleen 1 foto van interieur. Eerste verdieping, rechtergebouw. Ik zie op een ander fout iets van rood geel en groen uitsteken op achterste muur maar wat dat is?
Scherp gezien! Leuk. Stiekem doet mij dit als slechthorende wel wat in positieve zin.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 22:09
Konijn uit de hoed, heerlijk die kleine dingetjes _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mooie set weer. Toch wel spijt dat ik de modulars nooit ben gaan verzamelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:18:
@zonoskar cool. Was je de eerste huurder die deze set bouwde? En moet je bij het retourneren alles weer in genummerde zakjes stoppen?
Nee, ik was niet de eerste huurder. En ja, je moet bij het retourneren de set weer afbreken en alles correct in de genummerde zakjes stoppen, al was dat door de vorige huurder ook niet perfect gedaan. Zo kwam ik pas een 2x4 tile tegen in zakje 15 die ik al bij zakje 4 nodig had, ik had hem al vermist opgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
Ingelogd schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:37:
Konijn uit de hoed, heerlijk die kleine dingetjes _O-
Of wat te denken van die pistool, gebruikt als naald voor de lp speler....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Moeten dat glas in lood ramen voorstellen bij die Jazz Club? Zo ja, dan wel leuk gedaan. Ook al is het dan geen glas in lood, het is wel meer dan "standaard" glas :)

Met het zien van dat grote JAZZ CLUB (met programma eronder) moest ik wel even terugdenken aan Palace Cinema. Het mooie van laatstgenoemde was dat die Palace met bricks geschreven had i.p.v. twee grote (bedrukte?) tiles. Brick-build heeft echt zo z'n charme.
Loader schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:29:
Even voor gemak alle plaatjes hieronder gezet

...
Superleuke details weer *O*. Die kas op het dak vind ik ook wel geinig. Maareuh... een jazz club, een eettentje, maar je kunt er niet naar de WC? -O- Ik zit te wachten op een modular met een "wildplas" hoekje/steegje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 16:04

Dat zijn denk ik de stofrollen voor de kleermaker. Die komen in rollen van 25 meter of meer.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Loader schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:41:
[...]

Of wat te denken van die pistool, gebruikt als naald voor de lp speler....
Dit soort details is voor mij toch altijd wel de grote kracht van LEGO (en aanverwante partijen die tegenwoordig ook "kleine bouwsteentjes" aanbieden. Er zijn zoveel manieren om bepaalde onderdelen te gebruiken. Zo heb ik een Speed Champions (Lotus), waar je voor de achterspoiler eigenlijk gewoon een snowboard hebt van Lego zeg maar. Je kan precies dezelfde onderdelen op zoveel manieren gebruiken/ inizetten dat je er compleet wawt anders mee kan doen en het toch volledig klopt.

Zie bijvoorbeeld (op dezelfde afbeelding als de platenspeler met pistool) de luidspreker van de platenspeler en de groene lamp. Dit zijn praktisch (volgens mij minimale verschillen, buiten de kleur) dezelfde onderdelen, met een heel ander resulaat omdat ze andersom geplaatst zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

... die ene rechts met die grote viool, die is doof!
Da's een contrabas :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

jbdeiman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:48:
[...]

Je kan precies dezelfde onderdelen op zoveel manieren gebruiken/ inizetten dat je er compleet wawt anders mee kan doen en het toch volledig klopt.
Ja inderdaad. Of wat dacht je van de bonsaiboom vol met rose kikkertjes :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Gim schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:44:
[...]

Moeten dat glas in lood ramen voorstellen bij die Jazz Club? Zo ja, dan wel leuk gedaan. Ook al is het dan geen glas in lood, het is wel meer dan "standaard" glas :)

Met het zien van dat grote JAZZ CLUB (met programma eronder) moest ik wel even terugdenken aan Palace Cinema. Het mooie van laatstgenoemde was dat die Palace met bricks geschreven had i.p.v. twee grote (bedrukte?) tiles. Brick-build heeft echt zo z'n charme.
[...]

Superleuke details weer *O*. Die kas op het dak vind ik ook wel geinig. Maareuh... een jazz club, een eettentje, maar je kunt er niet naar de WC? -O- Ik zit te wachten op een modular met een "wildplas" hoekje/steegje :P
Volgens mij zit er een toilet onder de trap :)

https://bouwsteentjes.info/lego-icons-10312-jazz-club/

In het filmpje op 6 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Aha... dat was hem... kon alsmaar niet op woord komen vandaar haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
wlchris schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:52:
[...]

Volgens mij zit er een toilet onder de trap :)

https://bouwsteentjes.info/lego-icons-10312-jazz-club/

In het filmpje op 6 sec.
Vooruit, misschien :) Een sprankje hoop weer :+ Ik neem voor nu aan dat het geen bezemkast is met daarin een jongetje met bril en litteken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
HMaster_II schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:44:
[...]

Dat zijn denk ik de stofrollen voor de kleermaker. Die komen in rollen van 25 meter of meer.
Je hebt gelijk, ik keek naar het filmpje. Er is wel foto gemaakt van de ruimte maar die rollen staan net aan de andere kant.

En ik lees op bouwsteentjes, deze set heeft geen stickers!! Dus de Jazz bord is dus opdruk.

[ Voor 12% gewijzigd door Loader op 14-12-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06

Ottooo

Vuurvlieg

Op deze instagram-post zijn een paar andere foto's zichtbaar, o.a. van de stofrollen en het toilet:

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22

Niet mee eens.. De Razor Crest had er bij gemoeten.. en de Looping Coaster eigenlijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:37:
Mooie set weer. Toch wel spijt dat ik de modulars nooit ben gaan verzamelen.
Je kan ze nu juist met de nieuwe dozen gaan verzamelen, politiebureau was de eerste in zwarte doos. En die is regelmatig voor een hele scherpe prijs te koop bij intertoys.
Pagina: 1 ... 254 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .