Erbij gemoeten? Als winnaar? De Looping Coaster is toch in ieder geval genomineerd (in de categorie 'best functions'). En ofschoon 'het publiek' hem niet gekozen heeft als winnaar, Tiago Catarino weer wél. Het is en blijven persoonlijke meningen. Dat de set genomineerd is betekent toch dat ie 't al aardig ver geschopt heeft?SunnieNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:26:
[...]
Niet mee eens.. De Razor Crest had er bij gemoeten.. en de Looping Coaster eigenlijk ook...
Inderdaad. Of je start juist met deze set, want eerste met icons logo. Of je begint met onderstaande straat (met vijf sets). Zelf vind ik het straatje met de laatste drie het fraaist. Al met al genoeg keuzes (met verschillende kosten) om te starten met deze serie.dr86 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:37:
[...]
Je kan ze nu juist met de nieuwe dozen gaan verzamelen, politiebureau was de eerste in zwarte doos. En die is regelmatig voor een hele scherpe prijs te koop bij intertoys.
:strip_exif()/f/image/fbwlfRHSYAhR5tRRkztObEOX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RYJPu8XHmt8DHASyGMmN1kjy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind de variatie in hoogte en diepte wel erg goed. Ik ben fan ondanks dat ik dit nooit ga aanschaffen. Zo alle vijf als hier boven afgebeeld geeft een mooi levendig beeld, erg leuk.
Beste set van 2022 volgens mij:Haay schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:08:
Beste LEGO sets van 2022, volgens Tiago Catarino:
[YouTube: BEST LEGO sets of 2022]
Eens? Niet eens? Wat is jullie mening?

Alle gekheid op een stokje, uiteraard heb ik dit jaar ook grotere sets gekocht (modular, galaxy explorer), maar het was een goed jaar voor kleine(re) sets (GWP of betalend).

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Heb nog geen Modulars maar ik ga hier starten. Deze is echt heel gaaf! Erg leuk dat twee hobbies gecombineerd worden. Jazz en Italiaans eten 😎meesje schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:18:
[...]
Inderdaad. Of je start juist met deze set, want eerste met icons logo. Of je begint met onderstaande straat (met vijf sets). Zelf vind ik het straatje met de laatste drie het fraaist. Al met al genoeg keuzes (met verschillende kosten) om te starten met deze serie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PhD i.o.
RayKapoen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:23:
[...]
Beste set van 2022 volgens mij:
[Afbeelding]
![]()
Alle gekheid op een stokje, uiteraard heb ik dit jaar ook grotere sets gekocht (modular, galaxy explorer), maar het was een goed jaar voor kleine(re) sets (GWP of betalend).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daily driver; MB R171 SLK280
Het spookhuis 10273 staat op mijn verlanglijstje. Die zie ik nu voor 229 staat (originele prijs 299. dat is best wel een mooie deal toch?!
Ik zou het doen!
Heb ik van meer mensen begrepen maar,Ond schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:38:
[...]
Echt?! Ik vond dat de meest teleurstellende gwp in tijden….
Toen ik deze zag moest ik m hebben op een of andere manier. Ik vind het leuk gedaan

Dit is de 12e en laatste tutorial (voor nu) voor het maken van een puntdak. In deze tutorial heb ik het dak maar 2/3 rond gemaakt om alles duidelijk te laten zien.
In werkelijkheid is het dak netjes 360 graden rond te maken binnen iedere laag en hoef je niet te sjoemelen
Voor een V2 versie is het ondertussen ook gelukt om het dak volledig op te bouwen (gaat om de laatste 2/3 lagen). Die volgt een andere keer
:strip_exif()/f/image/KLXgGn64xyuauGcI0i80jaG8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wEttQ5p0wDfzRsJb3ishz4lz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w4FRjnN7w5JTKIcktqQLmf8H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jOGt96TMCVMHIGarrpym3eL7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UcQqyCoJxeOCisUAK5MiHTqX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i8KKmQOCLP97pxxGHeeIcRN3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3QhnqYcgZKOqULVJl8YVocgo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dIv408j7RYIHOxlN2TtIzBmc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nnyJqyNZqj2CdLwwhzKBUs1s.jpg?f=fotoalbum_large)
In werkelijkheid is het dak netjes 360 graden rond te maken binnen iedere laag en hoef je niet te sjoemelen
Voor een V2 versie is het ondertussen ook gelukt om het dak volledig op te bouwen (gaat om de laatste 2/3 lagen). Die volgt een andere keer
:strip_exif()/f/image/KLXgGn64xyuauGcI0i80jaG8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wEttQ5p0wDfzRsJb3ishz4lz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w4FRjnN7w5JTKIcktqQLmf8H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jOGt96TMCVMHIGarrpym3eL7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UcQqyCoJxeOCisUAK5MiHTqX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i8KKmQOCLP97pxxGHeeIcRN3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3QhnqYcgZKOqULVJl8YVocgo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dIv408j7RYIHOxlN2TtIzBmc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nnyJqyNZqj2CdLwwhzKBUs1s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tFubYhvBdOx1O1XrWhqwwgu1.jpg?f=fotoalbum_large)
Briljant allemaal Barthezz!
Alle technieken helemaal zelf bedacht of reeds elders ervaring opgedaan?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Heb je deze ook al in huis gehaald?Maximus schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:44:
[...]
Heb nog geen Modulars maar ik ga hier starten. Deze is echt heel gaaf! Erg leuk dat twee hobbies gecombineerd worden. Jazz en Italiaans eten 😎

Deze heb ik mij onlangs besteld, ook omwille van de liefhebberij.
Ik ken eigenlijk niet zo veel van Jazz, maar probeer af en toe toch wat te spelen op mijn gitaar
Redelijk ok.rammes schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:40:
Het spookhuis 10273 staat op mijn verlanglijstje. Die zie ik nu voor 229 staat (originele prijs 299. dat is best wel een mooie deal toch?!
Op MP staat ie bij diverse aanbieders voor 210.
Gebruikt is ie voor 170 prima te vinden, incl doos e.d.
Net wat je wilt dus.
Succes! Ik vind het een leuk gebouw, en groot! Steekt flink boven de modulairs uit.
:strip_exif()/f/image/MlhKWfsnNiZ2y8b1ChPSxU01.jpg?f=fotoalbum_large)
De badkuip-motor in combinatie met wat Stuntz onderdelen zorgt hier regelmatig voor veel hilariteit.Kapoen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:23:
[...]
Beste set van 2022 volgens mij:
[Afbeelding]
Flickr PSN ID= cheironnl
Allemaal zelf bedacht al zal ik natuurlijk niet de enige zijn op de wereld die zoiets bedenkt 😉QuattroNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:54:
Briljant allemaal Barthezz!![]()
![]()
Google schijnt toch te weten wat ik leuk vind, en dat klopt;
https://rebrickable.com/m...rari-daytona-sp3/#details
[Edit] leuk gebruik ook van een Technic part. Niet eerder gezien maar ziet er goed uit.
[Edit] leuk gebruik ook van een Technic part. Niet eerder gezien maar ziet er goed uit.
[ Voor 25% gewijzigd door mir4dor op 14-12-2022 21:42 ]
Wat mij betreft beter gelukt als het originele technic modelmir4dor schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:23:
Eindelijk wat energie gestoken in het (mega) grote park wat ik wil maken (zie flickr voor m'n inspiratiebron). Was niet helemaal tevreden met de eerste versie van de schuine trap, de boel was instabiel en sloot niet lekker aan. Vorige week in stud.io een nieuwe versie gemaakt en de stenen besteld. Deze sluit een stuk beter aan (en zit daadwerkelijk vast). Volgende stap is het verstevigen van het gras rond de trap, heb daar wat dingen moeten slopen zodat het pad goed zat. En daarna maar eens een stukje tiles leggen zodat ik kan zien hoe mooi de aansluiting is en of ik de border tussen gras en tegels wil houden (die klopt nu niet helemaal meer trouwens). Eerdere feedback was namelijk dat het gras ook wel over het pad mocht om het wat natuurlijker te maken.
Verder op Black Friday wat instructies voor verschillende soorten bomen en struiken gekocht en bestel ik via Bricklink wat kleinere dingen mee die een plekje in t park kunnen krijgen.
Nu de basis vrijwel af is kan ik gaan kijken hoeveel stenen ik nodig ga hebben om de overige delen te maken.
Totale afmetingen zijn 96x160 studs (76,8cm x 128cm, 4x 48x48 & 4x 32x32) en 6.600+ bricks.
Nieuwe renders
Verder op Black Friday wat instructies voor verschillende soorten bomen en struiken gekocht en bestel ik via Bricklink wat kleinere dingen mee die een plekje in t park kunnen krijgen.
Nu de basis vrijwel af is kan ik gaan kijken hoeveel stenen ik nodig ga hebben om de overige delen te maken.
Totale afmetingen zijn 96x160 studs (76,8cm x 128cm, 4x 48x48 & 4x 32x32) en 6.600+ bricks.
![]() | ![]() | ![]() |
Nieuwe renders
![]() | ![]() |
Xbox Live: MarkH
Erg leuke set idd, heb m 2x gebouwd en blijft een leuke build.rammes schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:40:
Als je niets om nieuw geeft zou ik m op marktplaats kopen. Heb m daar ook vandaan van iemand die m 1x gebouwd had.
Volgens mij heb ik er 200,- voor betaald toen ie net een paar weken uit was.
Zeker true... De huidige pubergeneratie heeft geen idee...QuattroNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:17:
[...]
En spoiler voor een 42 jaar oude film![]()
Maar er zullen inmiddels generaties zijn die die film (Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back) nog nooit gezien hebben. True.
Erg goed gelukt model inderdaad! Alleen dat Technic onderdeel kan ik zo snel niet terug vinden, ook niet in de partslist.. Kun je mij verlichten?mir4dor schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:23:
al die plaatjes van die modular lijn doet wel kriebelen.
Hoewel ik mezelf er tot nu toe heb kunnen dwingen om niet aan die lijn te beginnen, moet ik zeggen dat ik zo langzamerhand MP aan het afstruinen ben op zoek naar gebruikte/gebouwde versies om te kijken of ik een mooie prijs kan scoren.
Erugh, die legokoorts heeft me goed te pakken sinds mijn dochter haar eerste pakket kreeg voor haar verjaardag en ik niet mocht helpen bouwen (opa kreeg die eer).
Dit jaar is een duur jaar geweest qua 'kado's voor mezelf'
@Barthezz Brick je tutorials zijn een eye-opener mbt wat er allemaal kan met lego, al verbaas ik me elke keer hoeveel stukken er in 1 toren/fontein/brug gaan. Mooi ontworpen!
Hoewel ik mezelf er tot nu toe heb kunnen dwingen om niet aan die lijn te beginnen, moet ik zeggen dat ik zo langzamerhand MP aan het afstruinen ben op zoek naar gebruikte/gebouwde versies om te kijken of ik een mooie prijs kan scoren.
Erugh, die legokoorts heeft me goed te pakken sinds mijn dochter haar eerste pakket kreeg voor haar verjaardag en ik niet mocht helpen bouwen (opa kreeg die eer).
@Barthezz Brick je tutorials zijn een eye-opener mbt wat er allemaal kan met lego, al verbaas ik me elke keer hoeveel stukken er in 1 toren/fontein/brug gaan. Mooi ontworpen!
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Zag 'm ook voorbij komen. Was in eerste instantie onder de indruk ook van het technic onderdeeltje. Helaas bestaat hij niet mèt printmir4dor schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:23:
Beetje off topic. Ik heb op mp advertenties gezet voor lego. Maar als ik hier in vraag en aanbod lego te koop wil aanbieden, kan / mag dat ,ook al staat het op mp?
Geen probleem. Lego kan je hier aanbieden; Vraag & Aanbod overigLoader schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:30:
Beetje off topic. Ik heb op mp advertenties gezet voor lego. Maar als ik hier in vraag en aanbod lego te koop wil aanbieden, kan / mag dat ,ook al staat het op mp?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Waarom zou dat niet mogen? Er is toch geen exclusiviteitsbeding ofzo? Mooiere prijs voor mede tweakers hanteren is natuurlijk wel aardig.Loader schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:30:
Als je ze zo compleet mogelijk wilt moet je wel echt ruimte hebben hoor. Als je de verzamel/compleet stand uit zet kun je ook alleen degene in huis halen die je echt leuk vindt. Maar dat is lastig, lego en dit soort plekken spelen er mooi op in.Stappieterug schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:40:
al die plaatjes van die modular lijn doet wel kriebelen.
Ik had een omslag na het politiebureau eigenlijk, ik vroeg me af waarom ik dat ding had.

Toen alles verkocht en alleen een handjevol gehouden. Deze laat ik ook weer gaan. Had het een ziekenhuis geweest of een heruitgave van de fire brigade oid dan was ik wel voor de bijl gegaan.
Zo te zien maakt dat deel uit van de deur. Staat hier gewoon in de partslist trouwens. Niet geprint zoals @Tijll aangeeft maar het is dan ook geen officiële Lego set.la_fusion schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:17:
[...]
Erg goed gelukt model inderdaad! Alleen dat Technic onderdeel kan ik zo snel niet terug vinden, ook niet in de partslist.. Kun je mij verlichten?
Wat is trouwens een goede manier om niet-Lego stickers te verkrijgen als je zelf geen fatsoenlijke printer hebt
[Edit] wegens interesse de bouwbeschrijving aangeschaft, deze wil ik

Ik zie daarom hoe het Technic deel wordt gebruikt;
Weet niet of dit helemaal de bedoeling is maar het is maar een piepklein stukje van de beschrijving

[ Voor 34% gewijzigd door mir4dor op 15-12-2022 18:34 ]
Ah ik had dat over het hoofd gezien als Technic onderdeel. Was meer op zoek naar een balk of tandwiel;)mir4dor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:48:
[...]
Zo te zien maakt dat deel uit van de deur. Staat hier gewoon in de partslist trouwens. Niet geprint zoals @Tijll aangeeft maar het is dan ook geen officiële Lego set.
Wat is trouwens een goede manier om niet-Lego stickers te verkrijgen als je zelf geen fatsoenlijke printer hebt
[Edit] wegens interesse de bouwbeschrijving aangeschaft, deze wil ik![]()
spoiler:
Weet niet of dit helemaal de bedoeling is maar het is maar een piepklein stukje van de beschrijving
Goedenavond allen!
Ik ben momenteel druk bezig met de Lamborghini set maar heb het idee dat ik een verkeerde steen heb gekregen in de set. Kan iemand dat bevestigen?
In de tekening op pagina 257 van boek 1 staan duidelijk twee zwarte balken. In de doos zit er een grijze en een zwarte. Gezien de locatie waar ze moeten komen zou zwart ook het meest logische zijn.
:strip_exif()/f/image/UZxcRIm9MnlerlIhQjKAyok1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OByAoy8sYpUgsdLBnfNcZA8d.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ik het goed en moet ik twee zwarte hebben?
Alvast bedankt!
Ik ben momenteel druk bezig met de Lamborghini set maar heb het idee dat ik een verkeerde steen heb gekregen in de set. Kan iemand dat bevestigen?
In de tekening op pagina 257 van boek 1 staan duidelijk twee zwarte balken. In de doos zit er een grijze en een zwarte. Gezien de locatie waar ze moeten komen zou zwart ook het meest logische zijn.
:strip_exif()/f/image/UZxcRIm9MnlerlIhQjKAyok1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OByAoy8sYpUgsdLBnfNcZA8d.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt!
Staat er inderdaad, nog een kans dat je al eerder per ongeluk een zwarte hebt gebruikt ipv de grijze die je nu over hebt?Michel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:43:
Goedenavond allen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
In de hele set zijn er slechts twee grijze. Dus wanneer dit de enige is die je nog hebt, lijkt het erop dat je een foutje hebt gemaakt. Heb je er drie dan is het een fout van Lego.Michel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:43:
Goedenavond allen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
-- check pagina 194 en 200
Michel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:43:
Goedenavond allen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
Ik gok (uit ervaring) dat de andere grijze balk ergens in de eerste 5 pagina's is gebruikt.SvenVis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:00:
[...]
In de hele set zijn er slechts twee grijze. Dus wanneer dit de enige is die je nog hebt, lijkt het erop dat je een foutje hebt gemaakt. Heb je er drie dan is het een fout van Lego.
Heb zelf wel eens de 42055 uit elkaar kunnen halen na 300 pagina's omdat ik 2 pinnetjes niet had gezien op de 14e pagina....

Inderdaad. Ziekenhuis was instant buy. Nu is het weer een jaar wachten :'-(Ond schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:41:
[...]
Als je ze zo compleet mogelijk wilt moet je wel echt ruimte hebben hoor. Als je de verzamel/compleet stand uit zet kun je ook alleen degene in huis halen die je echt leuk vindt. Maar dat is lastig, lego en dit soort plekken spelen er mooi op in.
![]()
Ik had een omslag na het politiebureau eigenlijk, ik vroeg me af waarom ik dat ding had.Alleen uit compleet zijn, ik vond er niks aan eigenlijk, hele slechte uitvoering m.i.
![]()
Toen alles verkocht en alleen een handjevol gehouden. Deze laat ik ook weer gaan. Had het een ziekenhuis geweest of een heruitgave van de fire brigade oid dan was ik wel voor de bijl gegaan.
Gewoon moedswillig saboteren voor jezelfOnd schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:41:
[...]
Als je ze zo compleet mogelijk wilt moet je wel echt ruimte hebben hoor. Als je de verzamel/compleet stand uit zet kun je ook alleen degene in huis halen die je echt leuk vindt. Maar dat is lastig, lego en dit soort plekken spelen er mooi op in.
Ooit ingestapt met de modulaire gebouwen (en expert voertuigen) en alles vanaf gebouw X in de reeks gekocht. Los ervan dat ik ze ook wel tof vond, werd het ook wel wat routinematig kopen; haast blind of op basis van een snelle eerste indruk. Doordat m.i. Diner en Corner Garage niet helemaal pastten in de lijn die ik had ging ik er veel bewuster instaan. De drang om die twee de kopen was er niet en ik ging ook nadenken over de sets die ik dusver had. Wellicht was het allemaal wel een beetje uit de hand gelopen?
Met de Expert voertuigen is het ook zo gegaan. Alleen de voertuigen die me echt aanstaan heb ik staan, de anderen niet gekocht of weer verkocht. Dus wees lief voor jezelf en saboteer, saboteer, saboteer!
Maar wat je zegt. Deze plekken helpen niet altijd. Er is altijd wel iemand te vinden die enthousiast is over model A dan wel model B dan wel C. En als het al gelijk meer mensen zijn (bij een release) dan komt die heerlijke FOMO om te hoek kijken. Als je daar vatbaar voor bent heb je kans dat je sets gaat kopen, waarbij het enthousiasme van een ander je 'overtuigd' dat die niet mag ontbreken, terwijl het eigenlijk geen échte must-haves voor jezelf waren.
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 16-12-2022 10:05 ]
Herkenbaar verhaal, bedankt voor het delen!Gim schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:58:
[...]
Gewoon moedswillig saboteren voor jezelf![]()
Ooit ingestapt met de modulaire gebouwen (en expert voertuigen) en alles vanaf gebouw X in de reeks gekocht. Los ervan dat ik ze ook wel tof vond, werd het ook wel wat routinematig kopen; haast blind of op basis van een snelle eerste indruk. Doordat m.i. Diner en Corner Garage niet helemaal pastten in de lijn die ik had ging ik er veel bewuster instaan. De drang om die twee de kopen was er niet en ik ging ook nadenken over de sets die ik dusver had. Wellicht was het allemaal wel een beetje uit de hand gelopen?Ik heb toen even een punt gezet achter de modulaire gebouwen en ook een aantal gebouwen moedswillig verkocht. Gelijk genezen van het hele verzamel gebeuren
De Bookshop vond ik dan wel weer leuk, maar die heb ik pas gekocht nadat het begon te kriebelen met het Boetiekhotel. Sets die ik gewoon écht wilde hebben.
Met de Expert voertuigen is het ook zo gegaan. Alleen de voertuigen die me echt aanstaan heb ik staan, de anderen niet gekocht of weer verkocht. Dus wees lief voor jezelf en saboteer, saboteer, saboteer!Een boodschap die ik graag herhaal haha
![]()
Maar wat je zegt. Deze plekken helpen niet altijd. Er is altijd wel iemand te vinden die enthousiast is over model A dan wel model B dan wel C. En als het al gelijk meer mensen zijn (bij een release) dan komt die heerlijke FOMO om te hoek kijken. Als je daar vatbaar voor bent heb je kans dat je sets gaat kopen, waarbij het enthousiasme van een ander je 'overtuigd' dat die niet mag ontbreken, terwijl het eigenlijk geen échte must-haves voor jezelf waren.
Ik heb nog 60347 op mijn lijstje staan maar volgens mij ben ik te laat. Bij Kruidvat wil hij ook niet meer op voorraad komen. Jammer dat deze zo snel EOL is gegaan.
Voor de meeste sets heb ik een maximum aankoopprijs in mijn hoofd, en dan wacht ik tot ze eronder zakken. Maakt het wel een leuke jacht vind ik zo, al grijp ik daardoor nu - voor de eerste keer - mis.
Voor de meeste sets heb ik een maximum aankoopprijs in mijn hoofd, en dan wacht ik tot ze eronder zakken. Maakt het wel een leuke jacht vind ik zo, al grijp ik daardoor nu - voor de eerste keer - mis.
Ik heb in het verleden best wel sets gekocht omdat ik ze 'gewoon' leuk vond.
Het aantal sets hebben nu een dusdanig omvang gekregen dat ik gewoon wel een keus moet maken met welke thema's ik echt verder wil; de ruimte is gewoon op.
Ik ga dus wat sets nalopen op compleetheid en ze daarna verkopen.
Blijft voor mij over: de auto's (zowel Speedchampions als Expert als de (middel)grote Technic sets), gebouwen (modulairs en aanverwanten zoals het Spookhuis en Sanctum Sanctorum) en van Star Wars de Snowspeeders, X-Wings en helmen). M'n classic Space verzameling hou ik natuurlijk ook, pure nostalgie. Dus de Galaxy Explorer mag ook blijven
...eens kijken hoe consequent ik kan blijven....fomo ligt soms nog wel op de loer
Het aantal sets hebben nu een dusdanig omvang gekregen dat ik gewoon wel een keus moet maken met welke thema's ik echt verder wil; de ruimte is gewoon op.
Ik ga dus wat sets nalopen op compleetheid en ze daarna verkopen.
Blijft voor mij over: de auto's (zowel Speedchampions als Expert als de (middel)grote Technic sets), gebouwen (modulairs en aanverwanten zoals het Spookhuis en Sanctum Sanctorum) en van Star Wars de Snowspeeders, X-Wings en helmen). M'n classic Space verzameling hou ik natuurlijk ook, pure nostalgie. Dus de Galaxy Explorer mag ook blijven
...eens kijken hoe consequent ik kan blijven....fomo ligt soms nog wel op de loer

[ Voor 10% gewijzigd door QuattroNL op 16-12-2022 10:19 ]
Mooi dat jullie dit delen!
Ik ben zelf ook wel echt een verzamelaar: als ik iets heb, moet ik de hele reeks hebben. Dat heb ik altijd een beetje gehad. De modulaire gebouwen vind ik superleuk, daarom wil ik graag doorgaan met die verzamelen. Al kan het heel goed zijn dat ik in de zeer nabije toekomst kleiner kom te wonen, en ik echt keuzes moet gaan maken in hoe ik het opstel en misschien ook hoeveel ik kan kopen/bewaren (en ik moet ook nog gaan bedenken hoe ik het allemaal wil vervoeren).
Het laatste half jaar heb ik wel veel minder Lego gekocht dan daarvoor. Zoals @QuattroNL zegt: ik probeer keuzes te maken in welke thema's ik echt leuk vind en welke niet, en me niet te laten leiden door FOMO. Op dit moment beperkt het zich voor mij vooral tot modulaire gebouwen, minifigs, kleine creator-gebouwen.
De Sanctum Sanctorum heb ik wel gekocht in een aanbieding (nog niet gebouwd), maar de Daily Bugle vind ik écht heel lelijk, donker en grijs, die gaat er niet komen. En ik ga een paar wat kleinere sets wegdoen, verwacht ik.
Ik vind het ook een goed advies van @Gim om het te 'doorbreken' en gewoon iets te verkopen. Daar ben ik nu nog niet. Wie weet ooit nog in de toekomst, als de verzameling elk jaar groter blijft worden.
Wat ik de laatste tijd ook probeer is om met de Lego die ik al heb iets anders te bouwen, alternative builds. Ze worden niet perfect, maar het is gewoon leuk om te doen, en om echt iets in de stad te hebben staan dat ik zelf bedacht heb. Ik vind het echt leuk om mezelf daarin uit te dagen. De laatste maanden is het er niet van gekomen, maar over een tijdje wil ik dat weer op gaan pakken! Wie weet ga ik dat ooit wel met alle modulaire gebouwen doen.
Ik ben zelf ook wel echt een verzamelaar: als ik iets heb, moet ik de hele reeks hebben. Dat heb ik altijd een beetje gehad. De modulaire gebouwen vind ik superleuk, daarom wil ik graag doorgaan met die verzamelen. Al kan het heel goed zijn dat ik in de zeer nabije toekomst kleiner kom te wonen, en ik echt keuzes moet gaan maken in hoe ik het opstel en misschien ook hoeveel ik kan kopen/bewaren (en ik moet ook nog gaan bedenken hoe ik het allemaal wil vervoeren).
Het laatste half jaar heb ik wel veel minder Lego gekocht dan daarvoor. Zoals @QuattroNL zegt: ik probeer keuzes te maken in welke thema's ik echt leuk vind en welke niet, en me niet te laten leiden door FOMO. Op dit moment beperkt het zich voor mij vooral tot modulaire gebouwen, minifigs, kleine creator-gebouwen.
De Sanctum Sanctorum heb ik wel gekocht in een aanbieding (nog niet gebouwd), maar de Daily Bugle vind ik écht heel lelijk, donker en grijs, die gaat er niet komen. En ik ga een paar wat kleinere sets wegdoen, verwacht ik.
Ik vind het ook een goed advies van @Gim om het te 'doorbreken' en gewoon iets te verkopen. Daar ben ik nu nog niet. Wie weet ooit nog in de toekomst, als de verzameling elk jaar groter blijft worden.
Wat ik de laatste tijd ook probeer is om met de Lego die ik al heb iets anders te bouwen, alternative builds. Ze worden niet perfect, maar het is gewoon leuk om te doen, en om echt iets in de stad te hebben staan dat ik zelf bedacht heb. Ik vind het echt leuk om mezelf daarin uit te dagen. De laatste maanden is het er niet van gekomen, maar over een tijdje wil ik dat weer op gaan pakken! Wie weet ga ik dat ooit wel met alle modulaire gebouwen doen.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Leuke berichten om zo te lezen, ik was tot voor kort ook niet van het verkopen van mijn sets. Wilde eigenlijk niks weg doen, alles moest blijven, ook al keek ik er (bijna) niet meer naar om. Nu heb ik wel de omslag gemaakt om gewoon wat ruimte te maken voor nieuwe sets. Zowel fysiek als financieel. 
Heb bijvoorbeeld de rode kraan staan (42082), die had ik voor een leuke prijs op MP gekocht. Een keer gebouwd met het idee om een van de vele rebrickable sets van te maken, maar merk nu dat ik er gewoon niet aan toe kom en liever nieuwere sets bouw. Dus die mag het veld ruimen.
Heb bijvoorbeeld het leeuwenridders kasteel op het oog die ik heel graag zou willen hebben, maar 400€ is nogal wat. Dan maar wat verkopen zodat ik er ruimte voor creeer.
Het enige wat ik echt verzamel en nooit weg gaat zijn de Technic supercars.
Begin de laatste tijd wel meer naar de Modular’s te kijken, maar volgens mij moet ik daar niet aan beginnen. Haha.
Heb bijvoorbeeld de rode kraan staan (42082), die had ik voor een leuke prijs op MP gekocht. Een keer gebouwd met het idee om een van de vele rebrickable sets van te maken, maar merk nu dat ik er gewoon niet aan toe kom en liever nieuwere sets bouw. Dus die mag het veld ruimen.
Heb bijvoorbeeld het leeuwenridders kasteel op het oog die ik heel graag zou willen hebben, maar 400€ is nogal wat. Dan maar wat verkopen zodat ik er ruimte voor creeer.
Begin de laatste tijd wel meer naar de Modular’s te kijken, maar volgens mij moet ik daar niet aan beginnen. Haha.

@RBH Niet aan beginnen is soms de beste manier!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik heb de rode kraan en de landrover ook staan en ik merk dat ik ook steeds sterker overweeg die van de hand te gaan doen. Ik heb niet oneindig ruimte en vooral niet oneindig tijd en dan moet je keuzes maken.RBH schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:43:
Leuke berichten om zo te lezen, ik was tot voor kort ook niet van het verkopen van mijn sets. Wilde eigenlijk niks weg doen, alles moest blijven, ook al keek ik er (bijna) niet meer naar om. Nu heb ik wel de omslag gemaakt om gewoon wat ruimte te maken voor nieuwe sets. Zowel fysiek als financieel.
Absoluut herkenbaar!Jakkus schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:32:
Ik ben zelf ook wel echt een verzamelaar: als ik iets heb, moet ik de hele reeks hebben.
Dit heb ik zeker met de Speedchampions maar ook de modulairs ontkomen daar niet aan. En de helmen. en.... (kappen nu!)
Ik moet mezelf ook bedwingen om dingen niet te kopen. Heb vaak wel last van FOMO bij sets, terwijl ik vooral voor de bouwervaring ga en de coolheidfactor.
Daarom weet ik me uiteindelijk ook wel te bedwingen (tot nu toe) het kasteel te kopen. Daarom koop ik ook niet de grote sets van de UCS serie. Die AT-AT is cool, maar waar moet die staan?
Bovendien kan ik van die 600/700 euro veel meer andere sets kopen. Dan maar de kleine AT-AT als die weer in een mooie aanbieding is.
Het ruimtevoertuig heb ik dan wel weer gekocht, want cool en niet duur. De jazz-band net zo. Waarschijnlijk blijft vanuit emtioneel standpunt uiteindelijk alleen de trompettist staan (mijn schoonvader was trompettist in een jazzband).
De wintervillage wel gekocht, want leuk om rond kerst even mee bezig te zijn. Maar het laat me tegelijkertijd merken dat ik het bouwen van gebouwen helemaal zo leuk niet vind. De tram was leuk, maar die gebouwen niet zo. Stapelen van steentjes uiteindelijk.
Ik heb dit jaar best wat gebouwd, Optimus Prima was gaaf, de DeLorean en Ecto-1 waren fantastisch. Maar misschien vond ik stiekem uiteindelijk het ruimteschip van Buzz Lightyear nog wel het leukste, omdat die verrassend was. Leuker dan gedacht en ook een heel cool ruimteschip.
Maar ik doe er verder nooit wat mee, het staat er maar. Voor de speed champions (ik koop alleen de auto's die ik cool vind), wil ik denk ik een oplossing om die aan de muur te hangen. De Saturn-1 wordt hier uiteindelijk ook opgehangen aan de muur.
Daarom weet ik me uiteindelijk ook wel te bedwingen (tot nu toe) het kasteel te kopen. Daarom koop ik ook niet de grote sets van de UCS serie. Die AT-AT is cool, maar waar moet die staan?
Bovendien kan ik van die 600/700 euro veel meer andere sets kopen. Dan maar de kleine AT-AT als die weer in een mooie aanbieding is.
Het ruimtevoertuig heb ik dan wel weer gekocht, want cool en niet duur. De jazz-band net zo. Waarschijnlijk blijft vanuit emtioneel standpunt uiteindelijk alleen de trompettist staan (mijn schoonvader was trompettist in een jazzband).
De wintervillage wel gekocht, want leuk om rond kerst even mee bezig te zijn. Maar het laat me tegelijkertijd merken dat ik het bouwen van gebouwen helemaal zo leuk niet vind. De tram was leuk, maar die gebouwen niet zo. Stapelen van steentjes uiteindelijk.
Ik heb dit jaar best wat gebouwd, Optimus Prima was gaaf, de DeLorean en Ecto-1 waren fantastisch. Maar misschien vond ik stiekem uiteindelijk het ruimteschip van Buzz Lightyear nog wel het leukste, omdat die verrassend was. Leuker dan gedacht en ook een heel cool ruimteschip.
Maar ik doe er verder nooit wat mee, het staat er maar. Voor de speed champions (ik koop alleen de auto's die ik cool vind), wil ik denk ik een oplossing om die aan de muur te hangen. De Saturn-1 wordt hier uiteindelijk ook opgehangen aan de muur.
[ Voor 9% gewijzigd door Prosac op 16-12-2022 11:04 ]
Ik zit ondertussen al op dat pad, ik heb onlangs een lijst van sets voor de verkoop gemaakt mbv brickset.Jakkus schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:32:
Mijn backlog is te groot, door al de redenen die de mede-tweakers hier reeds beschreven hebben.
Het is inderdaad hoog tijd om mijn Lego consumptie veel kritischer aan te pakken, zo maak ik meer plaats voor nodeloze aankopen ivm muziek/gitaar
Het equivalent van teveel geld spenderen aan Lego in de gitaarwereld:

*edit* dit is niet mijn collectie trouwens, ik weet me gelukkig nog te beperken tot enkele pedalen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 16-12-2022 11:05 ]
Hahaha, ik had dat met apparatuur voor bij mijn dj-set. Maar uiteindelijk heb ik daar toch wel vrij gemakkelijk afscheid kunnen nemen van diverse apparaten. Maar vooral ook omdat ik ze tweedehands kocht en er dus nauwelijks verlies op leed bij verkoop.Kapoen schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:04:
[...]
Het is inderdaad hoog tijd om mijn Lego consumptie veel kritischer aan te pakken, zo maak ik meer plaats voor nodeloze aankopen ivm muziek/gitaar![]()
Het equivalent van teveel geld spenderen aan Lego in de gitaarwereld:
[Afbeelding]
Ik had daar de regel: 6 maanden niet gebruikt > marktplaats.
En zodra je beseft hoeveel alternatieve builds er af en toe voor sets zijn, zonder dat je zelf ook maar iets hoeft te verzinnen, dan kun je bezwijken onder de druk hoeveel tijd je nodig gaat hebben om al die builds te bouwen met al die sets die je gekocht hebtJakkus schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:32:
Mooi dat jullie dit delen!
Met de Winter Village heb ik overigens altijd wel plezier gehad aan het bouwen van de sets. In tegenstelling tot bepaalde andere mensen doe ik ze echter niet elk jaar opnieuw opbouwen. Het wordt dan gewoon een kwestie van ergens netjes plaatsen in een nieuwe lay-out van het winterdorp.
Maar het vervolgens echt zelf iets toevoegen aan het winterdorp... dat geeft helemaal top voldoening, hoe knullig het dan ook mag zijn in de ogen van pro bouwers
De befaamde Rode Kraan. Nog net niet in therapie gegaan vanwege die setRBH schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:43:
Je kunt echt wel 'beginnen' met de modulars, maar het is vooral weten waaraan je begint en nagaan welke sets je echt wil en wellicht wat je er verder mee wil. Voor het zelfde geld vind je het leuk om een klein rijtje te hebben met de beste modulars. Als je voor jezelf ná dat rijtje kunt besluiten dat je de 'minste' modular verkoopt, mocht je een nog geweldigere modular tegenkomen, dan blijft het bij een 'best of' rijtje en blijven de kosten en ruimte ook bespaard.
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 16-12-2022 11:16 ]
Held! Dat is inderdaad waar het fout is gegaan!SvenVis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:00:
[...]
In de hele set zijn er slechts twee grijze. Dus wanneer dit de enige is die je nog hebt, lijkt het erop dat je een foutje hebt gemaakt. Heb je er drie dan is het een fout van Lego.
-- check pagina 194 en 200
Ik kan er nu nog bij gelukkig, dus snel omgewisseld!
Thanks!
Ik zoek juist de rode kraan al een hele tijd op MP voor een leuke prijs.RBH schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:43:
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Stuur me een PB met een leuk bod en wellicht is ‘ie voor jou!magic_nl schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:43:
[...]
Ik zoek juist de rode kraan al een hele tijd op MP voor een leuke prijs.
Wacht niet op mij met verkopen, want daarvoor moet bij mij eerst de 13e maand binnen zijn.RBH schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:45:
[...]
Stuur me een PB met een leuk bod en wellicht is ‘ie voor jou!
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Och, geen haast hoor, ik ben al zeker twee maanden van plan om hem te verkopen, maar kom er niet eens aan toe om hem online te zetten.magic_nl schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:57:
[...]
Wacht niet op mij met verkopen, want daarvoor moet bij mij eerst de 13e maand binnen zijn.
https://www.brickwatch.ne.../60347/Grocery-Store.htmlCMilena schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:08:
Ik heb nog 60347 op mijn lijstje staan maar volgens mij ben ik te laat. Bij Kruidvat wil hij ook niet meer op voorraad komen. Jammer dat deze zo snel EOL is gegaan.
Brickfever heeft hem nog voor de adviesprijs, en ik zie dat hij bij Bol ook nog beschikbaar is als ik direct op hun site zoek.
Waarschijnlijk tegenvallende verkoop... moet zeggen dat ik het zelf ook niet zo'n spectaculaire set vond (de nieuwe LEGO Friends supermarkt vind ik beter gelukt). Ik heb het idee dat LEGO dit jaar veel sneller tegenvallende sets in de aanbieding doet en stopt met productie (zie ook de IDEAS voetbaltafel die nu al met korting wordt aangeboden).
scintillating
De Lego stores in Wijnegem (bij Antwerpen) en Keulen hebben hem ook nog in voorraadTc99m schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:04:
[...]
https://www.brickwatch.ne.../60347/Grocery-Store.html
Brickfever heeft hem nog voor de adviesprijs, en ik zie dat hij bij Bol ook nog beschikbaar is als ik direct op hun site zoek.
Waarschijnlijk tegenvallende verkoop... moet zeggen dat ik het zelf ook niet zo'n spectaculaire set vond (de nieuwe LEGO Friends supermarkt vind ik beter gelukt). Ik heb het idee dat LEGO dit jaar veel sneller tegenvallende sets in de aanbieding doet en stopt met productie (zie ook de IDEAS voetbaltafel die nu al met korting wordt aangeboden).
Dit keer is het tijd voor Santa's Workshop om te verhuizen naar de main street. De workshop is omgebouwd tot een modular building en past mooi in de main street
/f/image/um3KWu0f7OUMKfC6FyaFbBQ5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RgwGS8pwqxENz3KW67xb41yT.png?f=fotoalbum_large)
https://rebrickable.com/m...workshop-modular/#details
/f/image/um3KWu0f7OUMKfC6FyaFbBQ5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RgwGS8pwqxENz3KW67xb41yT.png?f=fotoalbum_large)
Mits goed uitgevoerd he.Chip. schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:22:
[...]
Inderdaad. Ziekenhuis was instant buy. Nu is het weer een jaar wachten :'-(
Thanks, maar de adviesprijs vind ik juist te hoog.
Ik had €35 in gedachte in plaats van €60. Laagste ooit is 36,99 maar die heb ik blijkbaar gemist. Met een beetje geluk komt hij nog ergens voorbij voor ~40 en anders heb ik pech.
Inderdaad, als je je patroon doorbreekt of er niet aan begint is het allemaal te doen.Gim schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:58:
[...]
Gewoon moedswillig saboteren voor jezelf![]()
Ooit ingestapt met de modulaire gebouwen (en expert voertuigen) en alles vanaf gebouw X in de reeks gekocht. Los ervan dat ik ze ook wel tof vond, werd het ook wel wat routinematig kopen; haast blind of op basis van een snelle eerste indruk. Doordat m.i. Diner en Corner Garage niet helemaal pastten in de lijn die ik had ging ik er veel bewuster instaan. De drang om die twee de kopen was er niet en ik ging ook nadenken over de sets die ik dusver had. Wellicht was het allemaal wel een beetje uit de hand gelopen?Ik heb toen even een punt gezet achter de modulaire gebouwen en ook een aantal gebouwen moedswillig verkocht. Gelijk genezen van het hele verzamel gebeuren
De Bookshop vond ik dan wel weer leuk, maar die heb ik pas gekocht nadat het begon te kriebelen met het Boetiekhotel. Sets die ik gewoon écht wilde hebben.
Met de Expert voertuigen is het ook zo gegaan. Alleen de voertuigen die me echt aanstaan heb ik staan, de anderen niet gekocht of weer verkocht. Dus wees lief voor jezelf en saboteer, saboteer, saboteer!Een boodschap die ik graag herhaal haha
![]()
Maar ik was net in de lego store, oeioei. Die razor crest is mooi zeg. Wel lomp groot zoiets, ik denk dat het me tegen gaat houden.
Ik heb wel ook ooit spijt van verkopen gehad. De ellende begon bij mij bij de fishing store en die heb ik verkocht ten gunste van de eerste modular.

[ Voor 0% gewijzigd door Ond op 16-12-2022 15:34 . Reden: Foutje ]
https://www.brickfever.nl...brickwatch&utm_medium=cpcCMilena schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:08:
Gunner schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:37:
[...]
Geen probleem. Lego kan je hier aanbieden; Vraag & Aanbod overig
Dank voor jullie reactie.SvenVis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:37:
[...]
Waarom zou dat niet mogen? Er is toch geen exclusiviteitsbeding ofzo? Mooiere prijs voor mede tweakers hanteren is natuurlijk wel aardig.
Ik wist niet meer welk website het was maar daar kon je niets te koop aanbieden als het al op marktplaats stond en ik wist niet meer of het tweakers was en welke regels hier gelden, Vandaar mijn vraag.
Heb net lego sets te koop aangeboden gezet.
Net al sommigen hier moet ik ook keuzes gaan maken en het aantal sets wordt te veel.
Iets met te weinig ruimte.....

[ Voor 7% gewijzigd door Loader op 16-12-2022 18:08 ]
denk dat je een van de vele facebookgroepen bedoeld
Lego verkopen? Hell no. Worst case zet ik het door naar de kinderen. Zeldzame spul MISB blijft daar voorlopig btw, net als de city monorail. Die laatste is me voor jochies van 4 en 7 net iets te duur en zeldzaam
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik kon het niet laten om ook een custom Speed Champions setje aan te schaffen.mir4dor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:48:
[...]
Zo te zien maakt dat deel uit van de deur. Staat hier gewoon in de partslist trouwens. Niet geprint zoals @Tijll aangeeft maar het is dan ook geen officiële Lego set.
[Edit] wegens interesse de bouwbeschrijving aangeschaft, deze wil ik![]()
spoiler:

Giving credits where credits due, de designer: Fakhri Argya
Wel met een aanpassing (rode wedge-tile ipv de grijze) want wil namelijk de stickers gebruiken van de Officiele F8 Tributo Speed Champions set.

Doe je dit nu enkel digitaal of ook in het eggie?emieltenberge schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:55:
Dit keer is het tijd voor Santa's Workshop om te verhuizen naar de main street. De workshop is omgebouwd tot een modular building en past mooi in de main street
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is voor een 10254 Winter train fatsoenlijke tweedehandse prijs?
Check bricklink en marktplaats.Nimflix schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:10:
Staat 1 voor 180 op bricklink, nieuw. Daarna 185, en hoger.Nimflix schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:10:
Ik zou zeggen tussen 170 en 200.
Goed gevonden !Tijll schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:04:
[...]
Ik kon het niet laten om ook een custom Speed Champions setje aan te schaffen.
[Afbeelding]
Giving credits where credits due, de designer: Fakhri Argya
Wel met een aanpassing (rode wedge-tile ipv de grijze) want wil namelijk de stickers gebruiken van de Officiele F8 Tributo Speed Champions set.
[Afbeelding]
De functies open deuren, trunk, hood zijn wel creatief maar vaak ook wat bulky op deze schaal. Je houd er minder mooie lijnen aan over, maargoed, dat is dan mijn mening.
Stickersheet is een goede tip zeg, ik ga eens opzoek. Thanks
De blauwe hebben frictie en de grijze uit de handleiding niet.Michel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:43:
Goedenavond allen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Voor een gebruikte , zo rond 150 - 160 want een nieuwe kun je al krijgen rond 175 euro, als ik zo op marktplaats kijk.Nimflix schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:10:
Deze zijn ter voorbereiding voor mijn winterdorp van volgend jaarChip. schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:04:
[...]
Doe je dit nu enkel digitaal of ook in het eggie?
Ik vind je ontwerpen erg vet. Ga er zeker 1 of 2 volgend jaar proberen te maken.emieltenberge schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 07:42:
[...]
Deze zijn ter voorbereiding voor mijn winterdorp van volgend jaar
Interview met de ‘baas’ van oa de modulars.
YouTube: MODULAR BUILDINGS! LEGO Master Jamie Exclusive Interview!
Rond de twintig minuten komt de vraag of er ooit een ziekenhuis komt. Ik interpreteer het antwoord als ‘ja’, maar zonder echt duidelijk antwoord over wanneer. Maar wel met hints dat het er klassiek uit moet zien en dat het voor de designers logisch moet zijn dat een ziekenhuis de volgende stap in de straat wordt. Dus wie weet.
Rond de twintig minuten komt de vraag of er ooit een ziekenhuis komt. Ik interpreteer het antwoord als ‘ja’, maar zonder echt duidelijk antwoord over wanneer. Maar wel met hints dat het er klassiek uit moet zien en dat het voor de designers logisch moet zijn dat een ziekenhuis de volgende stap in de straat wordt. Dus wie weet.
Tijdens de opname van de 2022 waren er een paar fails, voor de geïnteresseerden, hier is een (korte) video:
YouTube: Lego train 2022 layout: the fails
De oorspronkelijke Crocodile was toch niet zo'n bagger loc?almightyarjen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:35:
Tijdens de opname van de 2022 waren er een paar fails, voor de geïnteresseerden, hier is een (korte) video:

Met al die wensen voor een ziekenhuis was ik benieuwd of er van de bestaande modular sets ooit al eens een ziekenhuis alternatieve build/MOC was gemaakt.Ond schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:47:
Interview met de ‘baas’ van oa de modulars.
10264 - Hospital MOC (Corner Garage)
Ik kwam er bij uit via een speedbuild YouTube filmpje van AustrianBrickFan. Misschien is dat een tijdelijke oplossing voor tekort aan zorg in je straat
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 17-12-2022 10:54 ]
Leuk.Gim schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:52:
[...]
Met al die wensen voor een ziekenhuis was ik benieuwd of er van de bestaande modular sets ooit al eens een ziekenhuis alternatieve build/MOC was gemaakt.
10264 - Hospital MOC (Corner Garage)
Ik kwam er bij uit via een speedbuild YouTube filmpje van AustrianBrickFan. Misschien is dat een tijdelijke oplossing voor tekort aan zorg in je straat
Bedoel je die 9V versie?Afas schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:51:
[...]
De oorspronkelijke Crocodile was toch niet zo'n bagger loc?

Nee, maar die is ook niet super stabiel maar die ontspoort lang zo snel niet als de nieuwe crocodile.
Ik bedoelde de eckte trein waar dit model op gebaseerd isalmightyarjen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:02:
[...]
Bedoel je die 9V versie?
[Afbeelding]
Nee, maar die is ook niet super stabiel maar die ontspoort lang zo snel niet als de nieuwe crocodile.
Ik wist niet dat er ook een oud Lego model was van deze trein
Echt jongens, die display cases voor Lego sets, waarom zijn die zo idioot duur?
Begreep omdat plexi glas ontzettend duur is. Daarnaast alles wat voor 'verzamelaars' wordt goed op/aan verdiend.Brammos85 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:21:
Echt jongens, die display cases voor Lego sets, waarom zijn die zo idioot duur?
Nee, integendeel! Het origineel rijdt na 100 jaar nog steeds rond in Zwitserland. Alleen op weg naar Zweden liep er een paar jaar geleden een lager uit en dat moest onderweg in Duitsland even gefixt worden.Afas schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:51:
[...]
De oorspronkelijke Crocodile was toch niet zo'n bagger loc?
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Nou, set een halve dag in een emmer sop gedaan, dat werkte goed.SeatRider schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:11:
[...]
Wat ik altijd doe is de set uit elkaar halen en alle steentjes in een emmer lauwwarm water met allesreiniger een paar uur laten weken. Dan in een vergiet afspoelen en aan de lucht laten drogen op een handdoek.
ik heb ook een keer een set gekocht waar de rokerslucht echt in de autobanden was getrokken, die banden hebben nog 2 of 3 keer een volle nacht in de schoonmaakazijn gelegen voordat dat enigszins te harden was.
Behalve voor de banden, dus die liggen nu in de schoonmaakazijn, hoop dat dit helpt
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bellen naar de klantenservice. Sowieso zijn stickervellen nooit beschikbaar geweest via de site.Blik1984 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:43:
Kak, stickervel zit niet bij de set “bezoek van de kerstman”. En ook niet beschikbaar via de site…
Ik heb iets ergs gedaan… mijn vrouw is sinds kort helemaal verslaafd aan Lego en dan de Harry Potter sets. Nu heb ik alle beschikbare sets gekocht, alleen passen die niet meer onder de kerstboom
Maar we hebben wel veel te bouwen komende tijd!
Grotere kerstboom kopen?Orangelights23 schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:56:
Ik heb iets ergs gedaan… mijn vrouw is sinds kort helemaal verslaafd aan Lego en dan de Harry Potter sets. Nu heb ik alle beschikbare sets gekocht, alleen passen die niet meer onder de kerstboomMaar we hebben wel veel te bouwen komende tijd!
Vraag van een niet zo fanatieke Legobouwer :-) ik heb met veel plezier de Chiron in elkaar gezet en nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets wat qua bouwen daarmee vergelijkbaar is. Hebben jullie
misschien wat tips? Kom er online niet uit
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Als je qua techniek in gears denk zou een 2e hands uit elkaar zijnde 42082 interessant zijn. Vooral het onderstel. Weet dat je na de bouw hem saai zult vinden en weer zal willen verkopen.Frostie schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:38:
Vraag van een niet zo fanatieke Legobouwer :-) ik heb met veel plezier de Chiron in elkaar gezet en nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets wat qua bouwen daarmee vergelijkbaar is. Hebben jullie
Zie https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html je hoeft 2e hands echt niet meer dan 30% van de adviesprijs te betalen, zo super gewild is hij niet.en de kans is groot dat de verkoper hem voor €189 of minder nieuw gekocht heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door djwice op 18-12-2022 08:48 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Op Rebrickable wordt van https://www.brickwatch.ne...Heavy-duty-Tow-Truck.html door veel mensen gezegt dat dit de beste Technic set is die ze hebben, en is een van de best verkochte sets uit 2021.Frostie schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:38:
Deze is vet inderdaad - eens kijken of ik die voor een zacht prijsje kan vinden want goedkoopste op MP is 50% van nieuwprijsdjwice schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:45:
[...]
Als je qua techniek in gears denk zou een 2e hands uit elkaar zijnde 42082 interessant zijn. Vooral het onderstel. Weet dat je na de bouw hem saai zult vinden en weer zal willen verkopen.
Zie https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html je hoeft 2e hands echt niet meer dan 30% van de adviesprijs te betalen, zo super gewild is hij niet.en de kans is groot dat de verkoper hem voor €189 of minder nieuw gekocht heeft.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Ik zie dat ik mijn tekst verkeerd formuleerde: ik bedoelde 70% van de adviesprijs, dus adviesprijs min 30%.Frostie schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:03:
[...]
Deze is vet inderdaad - eens kijken of ik die voor een zacht prijsje kan vinden want goedkoopste op MP is 50% van nieuwprijs
Sorry.
Ah dat klinkt logischer :-) daar kun je hem zelfs nieuw voor vinden!djwice schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:35:
[...]
Ik zie dat ik mijn tekst verkeerd formuleerde: ik bedoelde 70% van de adviesprijs, dus adviesprijs min 30%.
Sorry.
Altijd fijn als een kind 30+ sets uit elkaar haalt en zijn eigen creaties ervan gaat maken. En dan uiteindelijk vraagt of ik de originele sets weer kan maken.

Niet wetende of alles nog compleet is.
Of in welke creaties de stukjes verstopt zitten.
Krijg je wel een paar dagen mee om.
En zeer pijnlijke knieen...

Niet wetende of alles nog compleet is.
Of in welke creaties de stukjes verstopt zitten.
Krijg je wel een paar dagen mee om.
En zeer pijnlijke knieen...
Ben erg benieuwd of bij jou de lucht al na 1x weg was?Angeloonie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:10:
[...]
Nou, set een halve dag in een emmer sop gedaan, dat werkte goed.
Behalve voor de banden, dus die liggen nu in de schoonmaakazijn, hoop dat dit helpt
Nederlands is makkelijker als je denkt
De nieuwe modular is wel weer top.
Zit alleen met een ruimte probleem. Heb nog 3 Modulars in doos
Dus ben bang dat deze later in 2023 gaat worden gekocht. Mooie set voor de dubbele punten.
Als kerst achter de rug is en het kerstdorp weer opgeborgen is, ga ik maar eens beginnen met de Razor Crest. En, om ruimte te maken, ga ik afscheid nemen van de Republic Gunship (hij staat al in v&a overig). De eerste keer dat ik een set ga verkopen.
Weet gewoon niet meer waar ik het allemaal moet laten. Als ik ooit ga samenwonen of ga verhuizen moet het huis groter, kleiner is geen optie
Zit alleen met een ruimte probleem. Heb nog 3 Modulars in doos
Dus ben bang dat deze later in 2023 gaat worden gekocht. Mooie set voor de dubbele punten.
Als kerst achter de rug is en het kerstdorp weer opgeborgen is, ga ik maar eens beginnen met de Razor Crest. En, om ruimte te maken, ga ik afscheid nemen van de Republic Gunship (hij staat al in v&a overig). De eerste keer dat ik een set ga verkopen.
Weet gewoon niet meer waar ik het allemaal moet laten. Als ik ooit ga samenwonen of ga verhuizen moet het huis groter, kleiner is geen optie
[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 18-12-2022 15:26 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked