Of op een kratje zetten zodat die wat hoger staat
Leuk, wij hebben vorige week ook alle modular Hogwarts sets op de kop getikt inclusief de twee promo’s(gryffindor dorms en grand staircase), en fluffy’s encounter en flying lesson erbij. Wordt een groot project zo maar wel genieten zo!Orangelights23 schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:56:
Ik heb iets ergs gedaan… mijn vrouw is sinds kort helemaal verslaafd aan Lego en dan de Harry Potter sets. Nu heb ik alle beschikbare sets gekocht, alleen passen die niet meer onder de kerstboomMaar we hebben wel veel te bouwen komende tijd!
Vraagje aan de mensen die een UCS Millennium Falcon hebben gebouwd. Ik ben bezig om die bij elkaar te krijgen in losse onderdelen, maar ik heb een vraagje over hoe hij opgebouwd wordt. Is hij verplaatsbaar tijdens het bouwen? Want ik heb niet echt de ruimte om zo'n groot project weken op een tafel te hebben staan.
Ja.Ossi schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:00:
Vraagje aan de mensen die een UCS Millennium Falcon hebben gebouwd. Ik ben bezig om die bij elkaar te krijgen in losse onderdelen, maar ik heb een vraagje over hoe hij opgebouwd wordt. Is hij verplaatsbaar tijdens het bouwen? Want ik heb niet echt de ruimte om zo'n groot project weken op een tafel te hebben staan.
YT had je dat ook kunnen vertellen
ja, maar makkelijk is anders. je moet wel vrij voorzichtig doen tijdens het verplaatsen.Ossi schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:00:
Ik ben bij zakje(s) 10. en er al en tijdje mee bezig, bij ons staat hij op de eettafel. bij zakjes 8 geloof ik moet je weer iets aan de onderkant doen. erg lastig dus hebben we hem op t vloerkleed gelegd en omgedraaid.Ossi schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:00:
In de handleiding staat overigens ook hoe je hem het beste kunt oppakken.
Succes met het bouwen!
Ik zou het doen!
Nadat ik het frame van de MF af had heb ik deze boven laten staan. Het is daarna grotendeels de aankleding die je per deel makkelijk aan het frame kunt bevestigen.
Edit: ben zelf alweer enige tijd bezig met de Assembly Square
Edit: ben zelf alweer enige tijd bezig met de Assembly Square
:strip_exif()/f/image/p7Gz8cucOLPYWZaFGqb9Y2kb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door schumi1986 op 18-12-2022 21:15 ]
Yes! Vanmorgen er uit gehaald, met handzeep nagewassen en afgedroogd. Zitten nu onder de set en ze ruiken niet meer naar rookSeatRider schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:21:
[...]
Ben erg benieuwd of bij jou de lucht al na 1x weg was?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bij de cmf series zie je altijd in de vs dat mensen ze voor de release datum hebben, gewoon via de walmarts en costcos. Ik zag ze nu ook alweer op YouTube.
Hier in eu en nl is dat nergens toch, dat ze eigenlijk al beschikbaar zijn?
Hier in eu en nl is dat nergens toch, dat ze eigenlijk al beschikbaar zijn?
[ Voor 0% gewijzigd door Ond op 19-12-2022 13:48 . Reden: Typo ]
Ik ben em aan het bouwen. Wat herhalend maar wel erg gaaf. En groot!cherrycoke schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:45:
[Afbeelding]
Na bijna een maand wachten, ontelbare telefoontjes naar lego/dpd is ie nu toch eindelijk binnen jawel hoor.
maar wacht, wat is dit, ohnee toch
[Afbeelding]
ze zijn een promo artikel vergeten, dat word mailen.
Wel super blij dat de Eifeltoren nu dan toch eindelijk binnen is kan wel janken.
Er is inmiddels ook een lichtset beschikbaar bij Game of Bricks; https://gameofbricks.eu/p...fel-tower-10307-light-kit
Mijn zoon is gek van Lego en in de herstvakantie zijn we naar Legoland en het Lego-huis in BIllund geweest. Hij had lang gespaard om wat te kopen en ik heb zelf de Camaro (10304) gekocht.
Leuke set om te bouwen, zitten wel wat bijzondere technieken in. Voor mij althans, maar ik besteed dan ook meer tijd aan het afbreken van Lego-sets van mijn zoon dan aan zelf bouwen ;-)
Ik moet hem nog een keer ombouwen naar de cabrio-uitvoering, maar met dak vind ik hem eerlijk gezegd het mooist.
Leuke set om te bouwen, zitten wel wat bijzondere technieken in. Voor mij althans, maar ik besteed dan ook meer tijd aan het afbreken van Lego-sets van mijn zoon dan aan zelf bouwen ;-)
Ik moet hem nog een keer ombouwen naar de cabrio-uitvoering, maar met dak vind ik hem eerlijk gezegd het mooist.
De nieuwe modulair kan er nog wel bij maar daarna gaat het krap worden.
Idd, absoluut een luxe probleem!
:strip_exif()/f/image/B7Hhj44dBJBihfAPxCN3pgyT.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gebouw rechtsonder is trouwens een MOC van de Tower Bridge
En voor de oplettende kijkert: beide delen van de Bookstore hebben er een verdieping bij gekregen. Omdat het kan
En voor de geïnteresseerden: de planken zijn van de Ikea Lack serie; precies even diep als een 32x32 baseplate
Idd, absoluut een luxe probleem!
:strip_exif()/f/image/B7Hhj44dBJBihfAPxCN3pgyT.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor de oplettende kijkert: beide delen van de Bookstore hebben er een verdieping bij gekregen. Omdat het kan

En voor de geïnteresseerden: de planken zijn van de Ikea Lack serie; precies even diep als een 32x32 baseplate
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Nice! Zo te zien houden de wandplanken het ook goed vol qua gewicht?QuattroNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:28:
Idd, absoluut een luxe probleem!![]()
[Afbeelding]
En voor de oplettende kijkert: beide delen van de Bookstore hebben er een verdieping bij gekregen. Omdat het kan![]()
Die extra verdiepingen, heb je daarvoor een tweede set gekocht, of heb je losse steentjes besteld? Leuk gedaanQuattroNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:28:
[Afbeelding]
En voor de oplettende kijkert: beide delen van de Bookstore hebben er een verdieping bij gekregen. Omdat het kan![]()
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dat eerste. Een gebruikte set voor een mooie prijs gekocht.Jakkus schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:31:
[...]
Die extra verdiepingen, heb je daarvoor een tweede set gekocht, of heb je losse steentjes besteld? Leuk gedaan
Vond beide gebouwen wat ielig dus ik wilde ze wat 'volwassener' maken
Die planken kunnen veel hebben; zit een metalen frame die aan de wand hangt.Slapabeardon schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:13:
[...]
Nice! Zo te zien houden de wandplanken het ook goed vol qua gewicht?
Deze paar gebouwen zijn peanuts.
Owh dat is mss nog een oplossing voor mijn ruimte probleemQuattroNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:28:
[Afbeelding]
Nog een geruchtenfilmpje ivm 2023 releases, te beginnen met de Blacktron GWP (de foto's lijken echt): joetjuub link
Er zijn meer foto's in het filmpje:

Andere GWPs:

Het zou leuk zijn als deze allemaal te stapelen zouden zijn, maar wishful thinking waarschijnlijk...

Andere GWPs:

Het zou leuk zijn als deze allemaal te stapelen zouden zijn, maar wishful thinking waarschijnlijk...
[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 20-12-2022 08:37 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Nice! Fijn ook dat het geen gigantische set is. Scheelt weer een beetje in de kosten en de ruimte die je moet vrijmaken haha.Kapoen schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:27:
Nog een geruchtenfilmpje ivm 2023 releases, te beginnen met de Blacktron GWP (de foto's lijken echt): joetjuub link
[Afbeelding]
scintillating
Holy crap, dat zijn die ikea schapjes [..] living on the edge !!Slapabeardon schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:13:
[...]
Nice! Zo te zien houden de wandplanken het ook goed vol qua gewicht?
we hadden die hier ook voor mijn vriendin, haar handtassen, die had ik met keilbouten(?) vastgezet; nog na beneden gekomen!
Die is 190cm. de kleinere is 110cm.SunnieNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:48:
[...]
Owh dat is mss nog een oplossing voor mijn ruimte probleemwelke lengte is die langste? Lastig waterpas te hangen?
https://www.ikea.com/nl/nl/search/?q=lack%20wandplank
Nou, tijdlang niks meer gekocht (moest aardig wat in huis gebeuren, dus dat was een betere optie). Maar wel al een to buy list erbij
Nieuwe modular
Vespa scooter (wordt een cadeau)
Everyone is awesome 2e set (1 in woonkamer, 1 op zolder bij PC's)
En waarschijnlijk nog veel meer. Maar dat zie ik wel als ik weer naar Disney parijs ga (de enige lego shop waar ik nog spul koop, want 10-20% korting)
Nieuwe modular
Vespa scooter (wordt een cadeau)
Everyone is awesome 2e set (1 in woonkamer, 1 op zolder bij PC's)
En waarschijnlijk nog veel meer. Maar dat zie ik wel als ik weer naar Disney parijs ga (de enige lego shop waar ik nog spul koop, want 10-20% korting)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zaten er bakstenen in die tassen? Of was het een gipsmuurtje?himlims_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:47:
[...]
Holy crap, dat zijn die ikea schapjes [..] living on the edge !!
we hadden die hier ook voor mijn vriendin, haar handtassen, die had ik met keilbouten(?) vastgezet; nog na beneden gekomen!
Vanwege het metalen frame hangt het best wel stevig (zie de instructies).
En ja, dat frame is prima waterpas te bevestigen.
Want je bent ultraVIP o.i.d.?corset schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:22:
Maar dat zie ik wel als ik weer naar Disney parijs ga (de enige lego shop waar ik nog spul koop, want 10-20% korting)
haha zoveel geef ik niet uitRubjeMazter schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:27:
[...]
Want je bent ultraVIP o.i.d.?waar komt die 10-20% korting vandaan?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Inmiddels al ruim twee jaar geleden ben ik verhuisd naar een groter huis met een mooie erker. En dit jaar eindelijk tijd en energie om het hele winterdorp uit te stallen. De afgelopen tijd een paar duizend witte stenen op bricklink besteld om een berg te kunnen bouwen met een treintunnel. Daarmee een item op de bucketlist afgestreept dat er al bijna dertig jaar opstaat
.
Het komende jaar wordt het investeren in meer verlichting, aankleding en eventueel nog de 10235 (carousel). En als er voor een leuke prijs nog ladingen witte stenen verkrijgbaar zijn wordt de berg volgend jaar nog een maatje groter.
Het leuke is dat het een familie-aangelegenheid is geweest om het op te zetten. De vriendin heeft veel lol gehad in het leuk neerzetten en nog een stationnetje ontworpen voor in de berg. Een van de oppassoma's heeft tijdens de middagslaapjes van de grootste kleine fan van dit dorp verschillende sets gebouwd.
Het komende jaar wordt het investeren in meer verlichting, aankleding en eventueel nog de 10235 (carousel). En als er voor een leuke prijs nog ladingen witte stenen verkrijgbaar zijn wordt de berg volgend jaar nog een maatje groter.
Het leuke is dat het een familie-aangelegenheid is geweest om het op te zetten. De vriendin heeft veel lol gehad in het leuk neerzetten en nog een stationnetje ontworpen voor in de berg. Een van de oppassoma's heeft tijdens de middagslaapjes van de grootste kleine fan van dit dorp verschillende sets gebouwd.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Klopt het dat bij de Ecto-1 10274 geen minifigs zitten?
This is the Way.
Jammer, dan ga ik eens zoeken voor een setje erbijShadLink schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:05:
Helaas klopt dat.
This is the Way.
Ik heb die IKEA plankjes ook in de keuken, er staan o.a. glazen voorraadpotten op, na 4 jaar hangen ze nog steeds even recht. Dus voor LEGO zou het ook prima moeten kunnen.QuattroNL schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:27:
[...]
Zaten er bakstenen in die tassen? Of was het een gipsmuurtje?
Vanwege het metalen frame hangt het best wel stevig (zie de instructies).
En ja, dat frame is prima waterpas te bevestigen.
Maar het is idd wel afhankelijk van het type muur icm plug of ze recht blijven hangen, bij een vriend hingen ze al na een maand schuin naar beneden.
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 20-12-2022 11:46 ]
scintillating
Voor diegene die wel eens een doos minifigures kopen, heb er een paar maanden terug een via marktplaats gekocht en opgehaald. Doos zat in de seal en de verkoper had gewoon goede reviews.
Gister uiteindelijk toch besloten om m open te maken en toen viel me op dat er onder de doos een vouw zat wat leek alsof de doos aan de onderkant open gemaakt was.
Dit bleek na alle figuurtjes gechecked te hebben ook zo te zijn. De meest gewilde minifigs die ontbraken en van de minste zaten er 5 of 6 in.
Helaas verwijderd marktplaats na een x aantal maanden de berichten dus weet niet meer wie de verkoper was.
Maar in ieder geval een tip om goed te checken of de doos niet ergens anders open geweest is als je toch een gesealde doos via marktplaats koopt.
Overigens mijn eerste marktplaats “oplichting” verder nooit problemen gehad de afgelopen jaren.
Gister uiteindelijk toch besloten om m open te maken en toen viel me op dat er onder de doos een vouw zat wat leek alsof de doos aan de onderkant open gemaakt was.
Dit bleek na alle figuurtjes gechecked te hebben ook zo te zijn. De meest gewilde minifigs die ontbraken en van de minste zaten er 5 of 6 in.
Helaas verwijderd marktplaats na een x aantal maanden de berichten dus weet niet meer wie de verkoper was.
Maar in ieder geval een tip om goed te checken of de doos niet ergens anders open geweest is als je toch een gesealde doos via marktplaats koopt.
Overigens mijn eerste marktplaats “oplichting” verder nooit problemen gehad de afgelopen jaren.
Kan zelfs dan zo zijn dat het niet eens deze verkoper was die de doos heeft opengemaakt als deze goede (recente?) reviews heeft. Toch handig om elke hoek van zo'n doos dus te bekijken als je 'm overneemtdr86 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:41:
Voor diegene die wel eens een doos minifigures kopen, heb er een paar maanden terug een via marktplaats gekocht en opgehaald. Doos zat in de seal en de verkoper had gewoon goede reviews.

Wel balen...
Tijdje terug ook met een bestelling bij Bol.com gehad. Een seal (onderkant doos) ontbrak op 1 van de 2 bestelde dozen van S23. De zakjes van deze doos waren ook meer verkreukeld en er zaten dubbele minifigs in.dr86 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:41:
[ Voor 14% gewijzigd door BeZaX op 20-12-2022 12:13 ]
ik blijf het herhalen; blijf weg van marktplaats voor lego (goedkoop is vaak duurkoop) tuurlijk zitten er eerlijke verkopers tussen, mooie succes verhalen [..] helaas is mijn ervaring niets van dat;dr86 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:41:
- koop je doos lego, blijkt de helft uit aliexpres blokjes te bestaan
- koopt een 'sealed' doos, blijkt achteraf niet zo te zijn
- koop een complete set, blijkt later nodige te ontbreken
- etc. etc.
ik blij er bij; lego en marktplaatst [..] gewoon niet doen. Ik betaal "graag" een x% meer via bricklink etc. maar via MP echt niet meer
Mag je op bricklink alleen je lego verkopen, indien je er ooit iets hebt gekocht?himlims_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:22:
[...]
ik blijf het herhalen; blijf weg van marktplaats voor lego (goedkoop is vaak duurkoop) tuurlijk zitten er eerlijke verkopers tussen, mooie succes verhalen [..] helaas is mijn ervaring niets van dat;
- etc. etc.
ik blij er bij; lego en marktplaatst [..] gewoon niet doen. Ik betaal "graag" een x% meer via bricklink etc. maar via MP echt niet meer
twijfel ik over, zou kunnen. weet wel dat er redelijk wat condities en voorwaarden zitten aan BL voor verkopende partij.NaxxiusX schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:27:
[...]
Mag je op bricklink alleen je lego verkopen, indien je er ooit iets hebt gekocht?
zoals hierboven eerder schreef; berust op mijn ervaring, ongetwijfeld dat er vele een andere beleving hebben, prima verkopers zijn, of 'mooie pareltjes' gescored hebben. ik heb me een aantal keer behoorlijk 'genaaid' gevoeld door de ervaring op MP. De ervaring van @dr86 is dan ook geen uitzondering.
@dr86 dr = da rumble? oud modje?
Ja nadeel is dat het in dit geval een doos was die al jaren uit productie was. Marktplaats gebruik ik alleen voor oude sets die ik wil hebben.himlims_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:22:
[...]
ik blijf het herhalen; blijf weg van marktplaats voor lego (goedkoop is vaak duurkoop) tuurlijk zitten er eerlijke verkopers tussen, mooie succes verhalen [..] helaas is mijn ervaring niets van dat;
- etc. etc.
Gewoon Ghostbusters Headquarters set erbij kopen. Zal niet goedkoop zijn, maar dan heb je wel een gratis gebouw bij je €400+ minifigurenNoTimeRemains schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:07:
[...]
Jammer, dan ga ik eens zoeken voor een setje erbij
Of je kijkt voor de kleine IDEAS Ecto-1, daar zaten ze ook bij. En die past dan weer wel goed qua schaal bij GBHQ. Eigenlijk moet je ze dus gewoon allebei kopen.
En als je dan toch bezig bent dan kijk je ook voor het LEGO Dimensions Stay Puft Marshmallow Man setje, zodat je ook die klassieker hebt
Ik ben zo'n eerlijke verkoperhimlims_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:22:
[...]
- etc. etc.
Ik heb zelf echt alleen maar positieve Lego-Marktplaats verhalen. Het ergste wat me is overkomen is dat een verkoper nadat ik had betaald niet meer van zich liet horen (maar wel het geld had teruggestort). Het zal schelen dat ik vooral tweedehands "normale" Lego heb gekocht en geen dure verzamelobjecten.himlims_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:22:
[...]
- etc. etc.
Heb ik ook eens gedaan. Was vlak voor sinterklaas en had het gevoel dat de koper aan haar limiet zat. Dan liever iets minder ontvangen met een grotere kans dat een jeugdige Lego liefhebber er veel plezier aan beleeft.Gim schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:17:
[...]
Ik ben zo'n eerlijke verkoperMaar wat je zegt, naast succesverhalen zijn er ook teleurstellende verhalen. Zowel verkoper als potentiële koper kunnen erg teleurstellen. Zo heb ik sets naar kopers laten gaan die minder boden, maar die ik het 10x meer gunde dan de hoogste bieders; door algehele houding en gedrag.
Tja, ik kan je geen ongelijk geven, alleen is voor mij (als iemand die af en toe LEGO verkoopt) er niet echt een ander platform beschikbaar voor verkoop. Bricklink kun je alleen verkopen als je al eerder iets gekocht hebt daar (heb ik niet), en V&A hier op Tweakers heeft een beperkt bereik.himlims_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:22:
[...]
- etc. etc.
Maar ik zou zelf inderdaad ook niet zo snel via Marktplaats LEGO kopen zonder dat ik die kan ophalen en inspecteren (en vind het daarom ook geen probleem als anderen dat bij mij willen doen).
scintillating
Ik koop aardig wat via MP.
Meeste haal ik op.
Versturen is altijd een risico. Heb in al die jaren maar 2x een slechte ervaring en daarmee geld weg. Weegt niet op tegen de goedkopere prijs bij alle andere sets.
Maar ieder z'n ding en doe waar je je goed bij voelt.
Meeste haal ik op.
Versturen is altijd een risico. Heb in al die jaren maar 2x een slechte ervaring en daarmee geld weg. Weegt niet op tegen de goedkopere prijs bij alle andere sets.
Maar ieder z'n ding en doe waar je je goed bij voelt.
Ik doe veel via MP. Vooral verkoop, ik omschrijf het altijd duidelijk wat het is . Of iets beschadigd is etc. En hoe je kan laten versturen etc.
Bij ophalen kan de koper inspecteren maar bij dure of gewilde sets, hou ik de doos zelf vast bij inspectie. De koper kan zien of de seals er nog opzitten en andere dingen. En dan zet ik de doos naast mij neer op de grond en tel ik het geld.
Ik weet dat er mensen zijn die slechte ervaringen kunnen hebben maar niet iedereen is zo.
Bricklink is lastig, komt veel bij kijken waaronder 'terms'. En als er iemand uit buitenland wilt kopen dan moet ik uitzoeken hoe en wat.
De V&A hier is inderdaad beperkt., er komen niet veel mensen op af, dus dan maar via Marktplaats.
Bij ophalen kan de koper inspecteren maar bij dure of gewilde sets, hou ik de doos zelf vast bij inspectie. De koper kan zien of de seals er nog opzitten en andere dingen. En dan zet ik de doos naast mij neer op de grond en tel ik het geld.
Ik weet dat er mensen zijn die slechte ervaringen kunnen hebben maar niet iedereen is zo.
Bricklink is lastig, komt veel bij kijken waaronder 'terms'. En als er iemand uit buitenland wilt kopen dan moet ik uitzoeken hoe en wat.
De V&A hier is inderdaad beperkt., er komen niet veel mensen op af, dus dan maar via Marktplaats.
Stella di orione - Florence Koopvaardijschip
Deze 15e eeuwse 'Caraval' draagt de naam 'Orion Star' en wordt gebruikt voor het vervoer van goederen langs de mediterrane handelsroutes. In 1486 hadden Florence en Venetië algemeen aanvaarde handelsovereenkomsten en voordeel van elkaar binnen de steeds groter wordende wereldwijde handelsroutes.
Afgezien van het creëren van de vorm van dit schip, de zeilen en het kleurenschema, was de echte uitdaging om het symbool van Florence na te bootsen; de iconische fleur de lis.
Persoonlijk denk ik dat dit redelijk goed is gelukt
Wat achtergrondverhaal;
Ik heb voor dit type schip gekozen omdat het past binnen het timeframe en de kenmerken van de lagune van Venetië die tijd (niet diep en veel zandbanken).
De Caraval had een hekroer en een verhoogd voorschip en hekkasteel. Caravals hadden een typische lengte-balkverhouding van 3,5:1 met een geringe diepgang. Het was ook zeer wendbaar en snel. Al deze kenmerken maakten de Caraval ideaal voor het verkennen van onbekende wateren en ondiepe kustwateren, waar grotere schepen gemakkelijk op zandbanken waren gestrand of door rotsen waren beschadigd.
Stella di orione - Florence Merchant ship (main) by Barthezz Brick, on Flickr
Stella di orione - Florence Merchant ship (side) by Barthezz Brick, on Flickr
Stella di orione - Florence Merchant ship (back) by Barthezz Brick, on Flickr
Stella di orione - Florence Merchant ship (detail) by Barthezz Brick, on Flickr
Deze 15e eeuwse 'Caraval' draagt de naam 'Orion Star' en wordt gebruikt voor het vervoer van goederen langs de mediterrane handelsroutes. In 1486 hadden Florence en Venetië algemeen aanvaarde handelsovereenkomsten en voordeel van elkaar binnen de steeds groter wordende wereldwijde handelsroutes.
Afgezien van het creëren van de vorm van dit schip, de zeilen en het kleurenschema, was de echte uitdaging om het symbool van Florence na te bootsen; de iconische fleur de lis.
Persoonlijk denk ik dat dit redelijk goed is gelukt
Wat achtergrondverhaal;
Ik heb voor dit type schip gekozen omdat het past binnen het timeframe en de kenmerken van de lagune van Venetië die tijd (niet diep en veel zandbanken).
De Caraval had een hekroer en een verhoogd voorschip en hekkasteel. Caravals hadden een typische lengte-balkverhouding van 3,5:1 met een geringe diepgang. Het was ook zeer wendbaar en snel. Al deze kenmerken maakten de Caraval ideaal voor het verkennen van onbekende wateren en ondiepe kustwateren, waar grotere schepen gemakkelijk op zandbanken waren gestrand of door rotsen waren beschadigd.

Ik verhandel ook veel via marktplaats, maar wel met bepaalde ethiek. Ik doe nauwelijks sets die uit productie zijn tegen hogere prijs (een groot deel van het aanbod is dat, maar dat werkt niet als handel, teveel aanbod en kleinere groep potentiële kopers), en zeker nooit nog sets in productie tegen hogere prijs. Ik stoor me zelf ook aan de titanics met flinke prijs er op.
Ik ben er flink op gebrand 5 uit 5 sterren te krijgen, dus lever zoals ik het zelf zou willen. Nette afspraken, nette prijzen, net verpakt en eerlijk over wat het is. Enige dat ik niet kan garanderen is verzenden omdat PostNL ook wel eens verzaakt en standaard verzenden niet verzekerd is, ook als zij het verklooien. Liefst heb ik daarom ophalen. En met kopers is het op marktplaats misschien nog wel erger dan met verkopers. Ik krijg talloze ‘wat is je laagste prijs’ berichtjes (dat is een voorteken van toch niet kopen). Of een bod van de helft….ik reageer er al niet meer op.
Het meeste wat ik aan biedt is eigenlijk gewild en slecht leverbaar waarvan ik alleen de vip punten op strijk. Veel mensen interesseert dat niks omdat ze niet extreem veel lego kopen en bijvoorbeeld zo veel sneller in huis hebben dan via lego zelf, zeker rond feestdagen enzo.
Ik ben er flink op gebrand 5 uit 5 sterren te krijgen, dus lever zoals ik het zelf zou willen. Nette afspraken, nette prijzen, net verpakt en eerlijk over wat het is. Enige dat ik niet kan garanderen is verzenden omdat PostNL ook wel eens verzaakt en standaard verzenden niet verzekerd is, ook als zij het verklooien. Liefst heb ik daarom ophalen. En met kopers is het op marktplaats misschien nog wel erger dan met verkopers. Ik krijg talloze ‘wat is je laagste prijs’ berichtjes (dat is een voorteken van toch niet kopen). Of een bod van de helft….ik reageer er al niet meer op.
Het meeste wat ik aan biedt is eigenlijk gewild en slecht leverbaar waarvan ik alleen de vip punten op strijk. Veel mensen interesseert dat niks omdat ze niet extreem veel lego kopen en bijvoorbeeld zo veel sneller in huis hebben dan via lego zelf, zeker rond feestdagen enzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Ond op 20-12-2022 19:29 . Reden: Kleine verduidelijking ]
Die flipperBarthezz Brick schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:00:
Persoonlijk denk ik dat dit redelijk goed is gelukt![]()
Wat achtergrondverhaal;
[Afbeelding]Stella di orione - Florence Merchant ship (main) by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Stella di orione - Florence Merchant ship (side) by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Stella di orione - Florence Merchant ship (back) by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Stella di orione - Florence Merchant ship (detail) by Barthezz Brick, on Flickr
Ziet er goed uit! Klopt het dat bepaalde huisjes niet goed op de basisplaat zijn geklikt? Ik heb daar zelf ook last van in mijn winterdorp. Komt bij mij volgens mij doordat de de ondergrond niet helemaal glad is.SandaX schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:34:
Inmiddels al ruim twee jaar geleden ben ik verhuisd naar een groter huis met een mooie erker. En dit jaar eindelijk tijd en energie om het hele winterdorp uit te stallen. De afgelopen tijd een paar duizend witte stenen op bricklink besteld om een berg te kunnen bouwen met een treintunnel. Daarmee een item op de bucketlist afgestreept dat er al bijna dertig jaar opstaat.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik verkoop ook graag op Marktplaats. Het is toch genieten als iemand zijn spaarpot aan het legen is en net die gave set kan kopen omdat jij niet het onderste uit de kan hoeft. Daarom is het leuker dat iemand de set ophaalt alhoewel ik ook veel verstuur. En met die paar euro's die ik er tussen uit haal kan ik zelf ook een leuke set aanschaffen.
Met een dreumes die over een tijdje ook aan de Lego gaat (hoop ik) en nu ik dit topic al even volg, ben ik ook enigszins besmet geraakt met het Lego virus
.
Gisteren via marktplaats de nasa discovery 10283 gekocht, nieuw in doos. Ik had nog wel een albert Heijn tas mee voor de doos, maar dat werd ‘m niet
.
Leuk kerstvakantie bouw/puzzel projectje!
Gisteren via marktplaats de nasa discovery 10283 gekocht, nieuw in doos. Ik had nog wel een albert Heijn tas mee voor de doos, maar dat werd ‘m niet
Leuk kerstvakantie bouw/puzzel projectje!
Vind ik een fijne instelling, Ik kocht een tijdje geleden die uit productie speed champions Lamborghini-set en die Audi Quattro. Beide voor een normale prijs, duurder dan nieuw, maar niet meer dan 10 euro hoger. Terwijl anderen die dingen voor 75+ aanboden.pier-nl schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:20:
Ik verkoop ook graag op Marktplaats. Het is toch genieten als iemand zijn spaarpot aan het legen is en net die gave set kan kopen omdat jij niet het onderste uit de kan hoeft. Daarom is het leuker dat iemand de set ophaalt alhoewel ik ook veel verstuur. En met die paar euro's die ik er tussen uit haal kan ik zelf ook een leuke set aanschaffen.
Heb de verkopers dan ook hartelijk bedankt voor het aanbieden van die sets voor die prijzen.
Na al een lange tijd zoeken eindelijk 1 van mijn "holy grails" weten te kopen voor een (voor mij) acceptabele prijs.

Nu nog tegen mijn vrouw vertellen dat ik "weer" Lego heb gekocht

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Nice 
Tip: ingepakt onder de kerstboom leggen...eventueel bij je voordeur met een briefje erbij van een anonieme afzender erbij waarbij je de indruk wekt dat jij de set gekregen hebt.
Tip: ingepakt onder de kerstboom leggen...eventueel bij je voordeur met een briefje erbij van een anonieme afzender erbij waarbij je de indruk wekt dat jij de set gekregen hebt.

Ze is helaas niet achterlijkareyonga schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:06:
Nice
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ook ik verkoop wel eens wat via MP.pier-nl schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:20:
Wat ik dan zo raar vind is dat sommige oude ( nieuwe ) sets helemaal GEEN vraag naar is bv de 6869
misschien stomme vraag maar waar is het stuurhuis? of werkte schepen van die generatie nog niet met stuur (stokje direcht aan het roer?)Barthezz Brick schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:00:
Deze 15e eeuwse 'Caraval' draagt de naam 'Orion Star' en wordt gebruikt voor het vervoer van goederen langs de mediterrane handelsroutes.
Het helpt bij mij om er een setje Harry Potter Lego bij te doen voor mijn vrouw.Mad-Matt schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:00:
Na al een lange tijd zoeken eindelijk 1 van mijn "holy grails" weten te kopen voor een (voor mij) acceptabele prijs.
[Afbeelding]
Volgens mij zie je op de foto's wel duidelijk dat er een grote stok boven het roer het dek op gaat.himlims_ schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:40:
[...]
misschien stomme vraag maar waar is het stuurhuis? of werkte schepen van die generatie nog niet met stuur (stokje direcht aan het roer?)
The S in IOT stands for security.
Nadeel van 'HP setje erbij' is dat ik na tijdje dubbele geefProsac schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:42:
[...]
Het helpt bij mij om er een setje Harry Potter Lego bij te doen voor mijn vrouw.

= meer blokjes in de bouwbak.himlims_ schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:36:
[...]
Nadeel van 'HP setje erbij' is dat ik na tijdje dubbele geefdie HP dingen lijken ook allemaal op elkaar
#omdenken tip 346
Ongetwijfeld zal ik niet de enige zijn die zit te wachten op PostNL leveringen (kerstdrukte)
Van de drie Brickowl bestellingen afgelopen vrijdag mis ik er nog eentje om met een gekochte MOC te beginnen.
Dusssss, al tientallen keren voorbij gelopen @Intertoys, twijfel, twijfel, toch maar de 76904 meegenomen. Vrije woensdag dus dan wil ik vaak bouwen.
Behoorlijk sticker festijn maar al met al toch een leuke build. Zoals anderen al aangegeven zijn de achterwielen nogal tiny dus even wat anders gemonteerd;
:strip_exif()/f/image/NgVyMb4vbw4cFdT8nkQesAgT.jpg?f=fotoalbum_large)
Stuk beter vind ik. Er kan ook nog wel wat kleur bij dus ik zeg W.I.P.
Van de drie Brickowl bestellingen afgelopen vrijdag mis ik er nog eentje om met een gekochte MOC te beginnen.
Dusssss, al tientallen keren voorbij gelopen @Intertoys, twijfel, twijfel, toch maar de 76904 meegenomen. Vrije woensdag dus dan wil ik vaak bouwen.
Behoorlijk sticker festijn maar al met al toch een leuke build. Zoals anderen al aangegeven zijn de achterwielen nogal tiny dus even wat anders gemonteerd;
:strip_exif()/f/image/NgVyMb4vbw4cFdT8nkQesAgT.jpg?f=fotoalbum_large)
Stuk beter vind ik. Er kan ook nog wel wat kleur bij dus ik zeg W.I.P.
Daily driver; MB R171 SLK280
Mijn lego kerstdorp voor dit jaar is klaar.... met Harry Potter thema.
De (relevante) sets van mijn vrouw gebouwd en een sneeuw/kerst make-over gegegeven.
Daarnaast wat eigen creaties en CMF's... en grapjes van mijn zoon (spiderman, selfie-rendier etc)
:strip_exif()/f/image/fopAdE1TTz1IfdV3MEH6DiSh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/63y0211dtqLkCcKXxTTnIZYF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gNx0xSC0fE9qiJVeJJuCjitj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tBpjjz4ZdNCIKgXPOL2zcWbX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UgVr18acpPfuPme2Nh37vjoQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HZm9APDKvytMytfaar5OS4aw.jpg?f=fotoalbum_large)
En met verlichting......
:strip_exif()/f/image/6xFnf6hhQLzpl7jYBdjyqSZe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KHDjPyPQJypEDXwb25gYBagZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer fotos in mijn Lego Flickr-albums.
https://flickr.com/photos...6229322/with/52577254321/
De (relevante) sets van mijn vrouw gebouwd en een sneeuw/kerst make-over gegegeven.
Daarnaast wat eigen creaties en CMF's... en grapjes van mijn zoon (spiderman, selfie-rendier etc)
:strip_exif()/f/image/fopAdE1TTz1IfdV3MEH6DiSh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/63y0211dtqLkCcKXxTTnIZYF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gNx0xSC0fE9qiJVeJJuCjitj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tBpjjz4ZdNCIKgXPOL2zcWbX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UgVr18acpPfuPme2Nh37vjoQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HZm9APDKvytMytfaar5OS4aw.jpg?f=fotoalbum_large)
En met verlichting......
:strip_exif()/f/image/6xFnf6hhQLzpl7jYBdjyqSZe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KHDjPyPQJypEDXwb25gYBagZ.jpg?f=fotoalbum_large)
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Gaaf die HP setup links!D75 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:44:
Is dat opgebouwd uit onderstaande 4 sets?
:strip_exif()/f/image/ZpOA0mPNsbfKaxHDLNFbbxEi.jpg?f=fotoalbum_large)
Als extra zie ik een muur bestaande uit veel tan- blokjes? Nog een doorgang/poort erin gemaakt?
Wilde mijn 4 HP setjes eigenlijk verkopen maar als ik dit zo zie...
O ja, iets met ruimte
Ja idd die 4 sets als basis.QuattroNL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:29:
[...]
Gaaf die HP setup links!
Is dat opgebouwd uit onderstaande 4 sets?
[Afbeelding]
Als extra zie ik een muur bestaande uit veel tan- blokjes? Nog een doorgang/poort erin gemaakt?
Wilde mijn 4 HP setjes eigenlijk verkopen maar als ik dit zo zie...![]()
O ja, iets met ruimte
Nee geen doorgang...
De verhoging is gemaakt met Ikea legodozen... En dan de muur er tegenaan met begroeiing, trap omhoog en een nep-doorgang voor de trein.
Zie hieronder en op de foto van de schaatsbaan
:strip_exif()/f/image/TG09KVnzD83O9ZSDTwyudxyN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door D75 op 21-12-2022 19:52 ]
Zeker!cherrycoke schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:38:
[Afbeelding]
begint het al op een Eifeltoren te lijken?
@cherrycoke autocorrect....
[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 21-12-2022 20:21 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
wat zorg?Snowhite0901 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:15:
[...]
Zeker!Wat een gekleurde blokjes trouwens. Laat zo nu en dan nog maar wat zorg als je wil.
Beetje 😉 Hier al wat verder;cherrycoke schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:38:
[Afbeelding]
begint het al op een Eifeltoren te lijken?
:strip_exif()/f/image/FgtPdIo1cqblBrh0XEr5MlD1.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/M46xt3GboZDd3SY5rNV9NzFn.png?f=user_large)
contact gehad met customer service en ze gaan hem nazenden, de vergeten promo.
Ik vind hem niet echt realistisch. Daar hoort minimaal 2x50 meter aan rijen toeristen bij te staanMorpheus2003 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:43:
[...]
Beetje 😉 Hier al wat verder;
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De Eiffeltoren wordt getoond in een post-apocalyptische staat, half gesloopt. Dat er geen toeristen staan is juist heel realistischThe Eagle schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:09:
[...]
Ik vind hem niet echt realistisch. Daar hoort minimaal 2x50 meter aan rijen toeristen bij te staan
Afhankelijk welke maand en tijdstip, wij hebben enkel 5 minuten in de rij gestaan in Sept 2018 ergens tussen 11 en 13 uurThe Eagle schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:09:
[...]
Ik vind hem niet echt realistisch. Daar hoort minimaal 2x50 meter aan rijen toeristen bij te staan
Mooi man! Had voorheen ook een flinke verzameling, maar door scheiding uiteindelijk alles verkocht.. jammer.D75 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En met verlichting......
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sinds vandaag weer begonnen met een nieuwe verzameling.
10923
10308
10275
Dus nu nog snel lekker bouwen voor kerst :-)
Ziet niemand dat het blokjes zijn in de kleuren van de franse vlag?Snowhite0901 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:15:
[...]
Zeker!Wat een gekleurde blokjes trouwens. Laat zo nu en dan nog maar wat zien als je wil.
@cherrycoke autocorrect....
Ik dacht de Hollandsecherrycoke schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:44:
[...]
Ziet niemand dat het blokjes zijn in de kleuren van de franse vlag?
Vergeet de verkopers van de kleine plastic torentjes nietThe Eagle schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:09:
[...]
Ik zie een gelijkenis met de geschiedenis, goed gedaanMorpheus2003 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:43:
[...]
[Afbeelding]

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Als we zo gaan beginnen moet er ook een trits blauwe ledjes en een lichtshow inXqlus1ve schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:30:
[...]
Afhankelijk welke maand en tijdstip, wij hebben enkel 5 minuten in de rij gestaan in Sept 2018 ergens tussen 11 en 13 uur
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Goed idee!The Eagle schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:31:
[...]
Als we zo gaan beginnen moet er ook een trits blauwe ledjes en een lichtshow in

D75 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:44:
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Welke Hp sets zijn het voor het kasteel?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En met verlichting......
[Afbeelding]
[Afbeelding]
75953: Hogwarts Whomping Willow
75954: Hogwarts Great Hall
75948: Hogwarts Clock Tower
75969: Hogwarts Astronomy Tower
Zie: https://brickset.com/sets/theme-Harry-Potter
In die tijd was er nog geen stuurhuis (althans niet bij dit type schip), maar inderdaad een stok direct aan het roerhimlims_ schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:40:
[...]
misschien stomme vraag maar waar is het stuurhuis? of werkte schepen van die generatie nog niet met stuur (stokje direcht aan het roer?)
Goedenavond,
Al langer liep ik met de gedachte om eens een keer wat in te sturen voor LEGO Ideas. Al heb ik nooit de intentie gehad om er speciaal iets voor te maken. Nu heb ik voor Venetië verschillende gondels gemaakt en dat leek mij de perfecte inzending om het eens te proberen.
De gondel zou het goed kunnen doen als GWP tijdens het zomerseizoen of als kleine set/souvenir na een bezoek aan Venetië deze zomer (dromen mag).
Vind je het een leuk idee, dan mag je natuurlijk altijd stemmen > Click hier om te stemmen
Venice 1486 - Gondola (main) by Barthezz Brick, on Flickr
Venice 1486 - Gondola (side 1) by Barthezz Brick, on Flickr
Venice 1486 - Gondola (Side 2) by Barthezz Brick, on Flickr
Al langer liep ik met de gedachte om eens een keer wat in te sturen voor LEGO Ideas. Al heb ik nooit de intentie gehad om er speciaal iets voor te maken. Nu heb ik voor Venetië verschillende gondels gemaakt en dat leek mij de perfecte inzending om het eens te proberen.
De gondel zou het goed kunnen doen als GWP tijdens het zomerseizoen of als kleine set/souvenir na een bezoek aan Venetië deze zomer (dromen mag).
Vind je het een leuk idee, dan mag je natuurlijk altijd stemmen > Click hier om te stemmen

Heb hem ook. Repeterende bouw, maar gek genoeg ontzettend rustgevend. Gewoon lekker blokjes stapelen.
En eindresultaat is fantastisch. Echte eye catcher.
En eindresultaat is fantastisch. Echte eye catcher.
[ Voor 22% gewijzigd door darth.75 op 23-12-2022 11:24 ]
Ik heb sinds 35 jaar weer wat met lego 
Deze heb ik de afgelopen week gemaakt, uurtje of 12-13 mee bezig geweest. Had iets sneller gekund als ik iets minder had zitten chatten tussendoor :-) Smaak te pakken, de boomhut van Lego Ideas is binnen als kerstkado en de Nintendo set ook besteld als jeugdsentiment
:strip_exif()/f/image/buLbUnWzdt662TgsCOjlamkr.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb alleen ruzie met de PoweredUp bluetooth, die wil dus niet connecten
Deze heb ik de afgelopen week gemaakt, uurtje of 12-13 mee bezig geweest. Had iets sneller gekund als ik iets minder had zitten chatten tussendoor :-) Smaak te pakken, de boomhut van Lego Ideas is binnen als kerstkado en de Nintendo set ook besteld als jeugdsentiment
:strip_exif()/f/image/buLbUnWzdt662TgsCOjlamkr.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb alleen ruzie met de PoweredUp bluetooth, die wil dus niet connecten
Exact expert nodig?
Mijn stem heb je, sowieso zou ideas weer wat kleinere setjes mogen uitbrengen. Die grote komen er vaak toch nooit door.Barthezz Brick schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:48:
Goedenavond,
[Afbeelding]Venice 1486 - Gondola (main) by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Venice 1486 - Gondola (side 1) by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Venice 1486 - Gondola (Side 2) by Barthezz Brick, on Flickr
Ik vind die grotere boot die je eerder deze week liet zien zeker ook ideas waardigBarthezz Brick schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:48:
Goedenavond,
Als je weet Hoe het intern in elkaar zit dan weet je gewoon dat het nooit een set gaat worden.Afas schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:49:
[...]
Ik vind die grotere boot die je eerder deze week liet zien zeker ook ideas waardig
Je kan alles op lego ideas zetten, maar de gondel zit echt in elkaar als ik een set. Legale technieken en een goede constructie.
Dat maakt wel het verschil. Al weet ik nu al dat die gondel nooit 10K stemmen gaat halen 😅.
Nou, mijn stem heb je in ieder geval op die gondel (stem 73Barthezz Brick schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:14:
[...]
Als je weet Hoe het intern in elkaar zit dan weet je gewoon dat het nooit een set gaat worden.
Je kan alles op lego ideas zetten, maar de gondel zit echt in elkaar als ik een set. Legale technieken en een goede constructie.
Dat maakt wel het verschil. Al weet ik nu al dat die gondel nooit 10K stemmen gaat halen 😅.
Gezien de details en structuur van de gehele setting neem ik aan (aanname nooit handig) dat je in Venetië bent geweestBarthezz Brick schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:48:
Dan heb je deze (matige) Moc ook gezien toch?
:strip_exif()/f/image/rz1rGbY2jXqmIW5V7se24QfJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dfNq6pIZz8svU5uQAlOEmls6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJgAELW5VMdPmxdmJwFxzyE7.jpg?f=fotoalbum_large)
Wordt bij 101 winkels verkocht. Vond m zelf niet zo geslaagd, en te groot voor bij mijn architectuur , dus heb m niet meegenomen.
:strip_exif()/f/image/2a8ldOzID5WQx9Sy19yV86lN.jpg?f=fotoalbum_large)
Links mijn mini-build
:strip_exif()/f/image/rCWEpNFWvMWPu7XxsAqJi92M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wet25hPgC64nvhuMPm8GbWYP.jpg?f=fotoalbum_large)
Bovenstaande de Lego winkel, ik dacht dat het geen officiële locatie is
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 23-12-2022 13:38 ]
Yes, deze ken ik inderdaad. Dan wil je toch zeker die van mij wel hebben 😁himlims_ schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:37:
[...]
Gezien de details en structuur van de gehele setting neem ik aan (aanname nooit handig) dat je in Venetië bent geweest
Dan heb je deze (matige) Moc ook gezien toch?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wordt bij 101 winkels verkocht. Vond m zelf niet zo geslaagd, en te groot voor bij mijn architectuur , dus heb m niet meegenomen.
[Afbeelding]
Links mijn mini-build
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bovenstaande de Lego winkel, ik dacht dat het geen officiële locatie is
Daarom is er wel een markt voor en met die gedachte gepost op lego ideas, maarja we gaan het zien, haha
Zoals gezegd ben ik op zich wel fan van mp handel.
Maar hier wordt ik toch niet goed van
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
(De nieuwe cmf bruine spaceman voor 25 euro
)
(De nieuwe cmf bruine spaceman voor 25 euro

Niemand verplicht je te bieden, tochOnd schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:22:
(De nieuwe cmf bruine spaceman voor 25 euro![]()
![]()
)
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 23-12-2022 19:39 ]
Ow zeker wel, die “semi-officiële moc” vond ik heel zwakjes qua bouw en look.Barthezz Brick schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:33:
[...]
Yes, deze ken ik inderdaad. Dan wil je toch zeker die van mij wel hebben 😁
Daarom is er wel een markt voor en met die gedachte gepost op lego ideas, maarja we gaan het zien, haha
Edoch wordt die redelijk wat verkocht als ik de mini-Lego store mocht geloven (niet die in centrum, maar nabij de kermis) echte liefhebbers zaak (1001 oude/nieuwe minifigures, “antieke” Lego systems sets etc.)
Die moc die daar verkocht wordt zo vertelde hij mij, is ontwerp en samenwerking van locale Lego afol/fan club. Schijnbaar deels gesubsidieerd vanuit locale overheid daar.
Maar 110% mee eens; jouw build spreekt meer tot de verbeelding, en zit technisch beter in elkaar. Vanuit Lego perspectief gezien; “toffe build meneer bartez, goed idee: die gaan we afwijzen”. En kaartje later komt Lego met eigen build :C
PS: er zijn +5 votes bij vanuit deze kant
Zoals mijn docente Frans vroeger zei: "repetez maintenant "Morpheus2003 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:43:
[...]
[Afbeelding]

Is deze nu al verkrijgbaar? Ik dacht volgend jaar pas?Ond schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:22:
(De nieuwe cmf bruine spaceman voor 25 euro![]()
![]()
)
Ja dat zal de reden zijn. In het buitenland (iig VS) kun je ze al bij de supermarkt ketens krijgen.Loader schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:02:
[...]
Is deze nu al verkrijgbaar? Ik dacht volgend jaar pas?
Hier niet, ik heb al geprobeerd er een nu te krijgen bij mijn vaste adres omdat ik er even was, maar het was een ‘nee’.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked