Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 253 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.360 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:16
Wat is een normale prijs per kilo? Ik zou graag mijn "grabbelton" willen vergroten, alleen weet ik nooit zo goed de waarde te schatten.

Van lego sets kun je het relatief makkelijk opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NaxxiusX schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:25:
Wat is een normale prijs per kilo? Ik zou graag mijn "grabbelton" willen vergroten, alleen weet ik nooit zo goed de waarde te schatten.
Vuistregel is geloof ik 10 euro per kilo als het ongesorteerd is.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 07-12-2022 22:32 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:47
Gim schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:14:
[...]

LEGO verzint ook maar één setje in de reeks per jaar, dus je hebt voor het eerste jaar al heel veel gedaan. Een jaar de tijd voor nieuwe inspiratie.

Ook deze MOC ziet er weer leuk uit! :)
Dankjewel :D. Ben benieuwd wat Lego volgens jaar zal uitbrengen als kerst-set. Verlangen blijft altijd leuk.
Nogmaals dankjewel voor al het advies & tips. Ik ga het idee met omgevallen ladder nog gebruiken, denk wellicht tegen/onder de boog.
QuattroNL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:24:
[...]

Wederom ERG leuk bedacht! d:)b
Dank voor de inspiratie 8)
:9

Ohja, en alvast een parkeerplaats voor de Nieuwe Speed Champions Ferrari 812 Competizione (76914).
Mag niet missen in een luxe winkelstraat :P. Nu hopen dat het een 'clean' decal versie word.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52549758809_971b8d3214_o.png

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Jochem Boom schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:21:
Ik ben sinds kort weer in de lego Rabbit Hole gedoken. Ik zie nu de felbegeerde Millennium Falcon voor 685 staan bij bol.com. Zien jullie deze set vaker in de aanbieding en voor een lagere prijs dan dit, of moet ik meteen op bestellen klikken?
Ik heb hem zelf ooit voor €598 kunnen kopen, via de Engelse Disney store. Dat was nog vóór de Brexit, dus toen nog geen importkosten. Maar daarvoor zul je hem niet meer kunnen krijgen. Ik denk dat €685 op dit moment een prima korting is. Geen garantie dat die niet ooit nog eens voor iets minder in een aanbieding komt (zeg: €650), maar voor hetzelfde geld is dit nu de laagste prijs en komen er geen echt goede aanbiedingen meer tot de set uit productie gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Thanks mensen voor de snelle reacties. Ik heb hem besteld. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
HMaster_II schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:13:
Mensen even een vraagje.
12 kilo lege (ongezien van alles wat) voor € 95,- is dat een reële vraagprijs?? Heb een partij gezien bij de kringloop. Ziet er uit als oudere series
Ik zou zeggen dat het een koopje is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:24
HMaster_II schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:13:
Mensen even een vraagje.
12 kilo lege (ongezien van alles wat) voor € 95,- is dat een reële vraagprijs?? Heb een partij gezien bij de kringloop. Ziet er uit als oudere series
Het lijkt me een prima prijs, tenzij er veel kapot is of alle minifigures en dergelijke er al uit zijn gefilterd. Bij een kringloop kan je dat denk wel zien.

De laatste keer dat ik blind bij de kringloop heb gekocht zag ik alleen deze vlag en een palmboom zitten en wist ik daardoor gelijk dat er niet was gefilterd en dat de Lego uit een voor mij interessante periode kwam. Voor 30 euro kon ik het bakje dan ook niet laten staan :p

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PL/2525px2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn zoontje heeft een Lego-adventkalender.

Deze is heel leuk, er zitten een soort miniatuur-voertuigen in. Kleine ambulance, stadsbus, politiewagen, etc. Heel erg cool.

Nu vroeg ik me af of dit een bepaalde naam heeft en of jullie misschien een website of iets weten waar instructies staan om meer van dit soort miniatuurdingen staan om te bouwen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
anandus schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:08:
Mijn zoontje heeft een Lego-adventkalender.

Deze is heel leuk, er zitten een soort miniatuur-voertuigen in. Kleine ambulance, stadsbus, politiewagen, etc. Heel erg cool.

Nu vroeg ik me af of dit een bepaalde naam heeft en of jullie misschien een website of iets weten waar instructies staan om meer van dit soort miniatuurdingen staan om te bouwen?
Google eens 'Lego Micro Builds'. Volgens mij is dat wat je zoekt 8)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weer wat avondjes gewerkt aan de UCS AT-AT. De kop en het chassis zijn echt wel cool om te bouwen. Het ding wordt wel erg groot nu, past nog net op de tafel :)

Ik moet de zijkanten nog en dan is ie af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1P4frYfoHXzcVHTySvwk5evc6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hGWUD0sdypSkZBE7O09fF6pT.jpg?f=user_large

Lekker kontje :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pqJI99Ud8dcYt14p0zwgdW5N88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1w0FH2aeqE3WOHx0QfsEImK.jpg?f=fotoalbum_large

Koppie mag er ook wezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uInf01n-sY5RiHpUNt8-xVAf9e0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1VFmRn7OMfnxwv1TY1JonrQr.jpg?f=user_large

Er zitten ook wat verborgen details in die je nooit meer gaat zien. Zo zitten er Octan 'powercells' in de machineruimte, maar doordat er een klepje overheen zit, en daar weer een technic liftarm overheen die niet los kan, kun je er nooit meer bij. Eigenlijk wel jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPdKY5Gb-rQ88wQvw-BoGv9RTBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ukc33uLBbtGH2RnHe0iwdR4f.jpg?f=fotoalbum_large

Die technic liftarm kan niet scharnieren, dus blokkeert het klepje waardoor je het detail niet meer kan zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39CCftlFwn58ystAcfFpVzBixqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpQ8ljV3L6Jby9rcBHcJwLFB.jpg?f=fotoalbum_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:16

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben een absolute n00b wat betreft SW, maar is er al eens een gemotoriseerde MOC op deze schaal van dat "beest" gemaakt? Lijkt me wel indrukwekkend namelijk!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:02:
[...]

Het lijkt me een prima prijs, tenzij er veel kapot is of alle minifigures en dergelijke er al uit zijn gefilterd. Bij een kringloop kan je dat denk wel zien.

De laatste keer dat ik blind bij de kringloop heb gekocht zag ik alleen deze vlag en een palmboom zitten en wist ik daardoor gelijk dat er niet was gefilterd en dat de Lego uit een voor mij interessante periode kwam. Voor 30 euro kon ik het bakje dan ook niet laten staan :p

[Afbeelding]
Alleen doe vlag is al de helft waard, dus dan zit je goed hehe.

Heb m laatst nog gekocht omdat die van mij geen clipjes meer had

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:39

FeaR

In GoT we trust

6276, Eldorado Fortress? Staat hier ook opgebouwd uit nostalgie :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5xsKqOQ2KfHej_ySNlRGQfQV28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMkD577oGH5x7aeyFz3ocYWy.jpg?f=fotoalbum_large

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:25
Ik heb nou 4 keer ofzo de Apollo 11 in handen gehad en 4 keer kan ik de helft van de grond rapen…. Wat een instabiel bouwwerk is dat zeg’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

almightyarjen schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:50:
Ik ben een absolute n00b wat betreft SW, maar is er al eens een gemotoriseerde MOC op deze schaal van dat "beest" gemaakt? Lijkt me wel indrukwekkend namelijk!
Ja, er was ooit een gemotoriseerde AT-AT, set 10178. Maar die was wel een slagje kleiner. beetje de grootte van de normale AT-AT sets van rond de 1100 stukjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:24
FeaR schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:30:
[...]

6276, Eldorado Fortress? Staat hier ook opgebouwd uit nostalgie :)
[Afbeelding]
Het was "slechts" de 6265, maar er zaten nog genoeg andere setjes bij. Vrijwel niets compleet, maar alles wel van eind jaren tachtig begin jaren negentig in goede staat.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/sets/6265-1/3584.jpg/1000x800p.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
crimby schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:59:
Ik heb nou 4 keer ofzo de Apollo 11 in handen gehad en 4 keer kan ik de helft van de grond rapen…. Wat een instabiel bouwwerk is dat zeg’
Laat hem dan gewoon staan :P Het is een display set. Neerzetten en niet meer aankomen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Gim schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:27:
[...]

Laat hem dan gewoon staan :P Het is een display set. Neerzetten en niet meer aankomen 8)
Staat nu op de juiste plek hehe! Moest hem steeds verplaatsen, was er niet mee aan het rondvliegen haha!

Nu een nieuwe kast gekocht en daar staat ie op.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Haay
Ik had een tijdje geleden de 10270 Bookshop gebouwd. Mooie van die set vind ik dat je die kunt splitsen, zodat het perfect naast een volledige Modular past in de IKEA vitrine kast. Dat had ik al eerder met de Pet Shop set gedaan, en nu kon ik dat dus wederom doen met de Bookshop. Ik denk dat ik deze combinatie wel visueel aantrekkelijk vind. :)

De Birch Books boekenwinkel naast de Brick Bank:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CdixL9_fKb_vpAM1qD4aRRbkls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gISBNi9qs5HjVkNDy6qtiKG.jpg?f=fotoalbum_large

En het woonhuis naast de Diner, met matchende kleur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oejZnslq5ErCcqj-USYOyOc9wHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qrHME4CzH0XAvtZokXZVxpm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 10:55
Haay schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:15:

[Afbeelding]
Staat heel tof naast elkaar! Die Diner is een mooie set zeg, maar behoorlijk over de kop gegaan qua prijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
markkie95 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:35:
[...]

Staat heel tof naast elkaar! Die Diner is een mooie set zeg, maar behoorlijk over de kop gegaan qua prijs :'(
Ik heb de Diner overgeslagen omdat ik hem niet zo mooi vond maar heb nu wel een beetje spijt dat ik hem niet toch heb gehaald destijds ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
De Rikster schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb de Diner overgeslagen omdat ik hem niet zo mooi vond maar heb nu wel een beetje spijt dat ik hem niet toch heb gehaald destijds ;(
In de tijd dat de Diner uit kwam was ik niet zo actief met Lego bezig als nu (heb het sinds vorig jaar weer opgepakt met voorraad van vroeger haha), anders denk ik dat ik het wel had gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:49
Haay schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:15:
Ik had een tijdje geleden de 10270 Bookshop gebouwd. Mooie van die set vind ik dat je die kunt splitsen, zodat het perfect naast een volledige Modular past in de IKEA vitrine kast. Dat had ik al eerder met de Pet Shop set gedaan, en nu kon ik dat dus wederom doen met de Bookshop. Ik denk dat ik deze combinatie wel visueel aantrekkelijk vind. :)

De Birch Books boekenwinkel naast de Brick Bank:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Dat komt denk ik door de kleuren, maar ook door de ronde ramen, die passen mooi bij elkaar :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:15
Ons Kerst’dorp’ voor dit jaar. :) Het zal nog wel twee jaartjes duren voordat de Winter Village sets weer uitgestald kunnen worden rond de Kerstboom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-r_UA_bSB1cz_4n89wYjc0Hrd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwvxuDud9Tro1jyiH4vkHALr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:51

L23

crimby schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:59:
Als je het goed stevig in elkaar gezet hebt best een stabiel bouwwerk. Hangt hier al bijna 2 jaar horizontaal met visdraad aan het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Is er toevallig iemand die het Lego fleece deken heeft en die mij kan vertellen wat de afmetingen zijn?
Staan helaas geen afmetingen op de lego website, en op de foto lijkt hij behoorlijk klein.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
L23 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:38:
[...]

Als je het goed stevig in elkaar gezet hebt best een stabiel bouwwerk. Hangt hier al bijna 2 jaar horizontaal met visdraad aan het plafond.
Hoe dan? Het bouwwerk is in 3-4 delen uit elkaar te halen door die clipjes. Die gaan bij mij dus altijd los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:15
ReVision. schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:48:
Is er toevallig iemand die het Lego fleece deken heeft en die mij kan vertellen wat de afmetingen zijn?
Staan helaas geen afmetingen op de lego website, en op de foto lijkt hij behoorlijk klein.
Zelf ben ik benieuwd of een dergelijke deken een ‘knetter’ festijn wordt wanneer je deze bv opvouwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:22
Ik kan het je binnenkort hopelijk vertellen, al duren die bestellingen via lego.com wel echt belachelijk lang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
120 cm x 150 cm. Informatie Hier gevonden dmv Google :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

crimby schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:50:
[...]

Hoe dan? Het bouwwerk is in 3-4 delen uit elkaar te halen door die clipjes. Die gaan bij mij dus altijd los..
Mogelijk verschil in hoe precies de Lego blokjes stevig in elkaar zijn gezet, de een bouwt wat preciezer dan de ander. En de delen goed op elkaar vastklikken, mogelijk zaten een aantal van de clipjes al niet goed vast. Of je bouwt graag een set meerdere keren opnieuw.

Maar best een stevig bouwwerk hoor. Al had ik wel enigszins verwacht dat het na lange tijd horizontaal hangen een keer naar beneden zou vallen, tot dusver nog niet gebeurd :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4C44hmZflXeTYjrlS4Oi62e0bEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHHJDn8RcZoGaI1a0MEHFNbj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
L23 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:09:
[...]

Mogelijk verschil in hoe precies de Lego blokjes stevig in elkaar zijn gezet, de een bouwt wat preciezer dan de ander. En de delen goed op elkaar vastklikken, mogelijk zaten een aantal van de clipjes al niet goed vast. Of je bouwt graag een set meerdere keren opnieuw.

Maar best een stevig bouwwerk hoor. Al had ik wel enigszins verwacht dat het na lange tijd horizontaal hangen een keer naar beneden zou vallen, tot dusver nog niet gebeurd :P

[Afbeelding]
Nou bij mij gaat ie puur op die clipjes los, alles zit stevig alleen die 2 of 4 clipjes waar ie mee vast zit gaan gewoon snel los. Dan valt ie op de grond en dan ja kan ik eea opnieuw bouwen.

Maargoed, staat nu op zn plek en daar blijft ie voorlopig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05:20
Maar weer even verder gegaan met mijn van Gogh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w094dDZiqfitMVeJskJN4k76HQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiIeH8SmL94xjEBGyxNzyZP0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZnMzkx2Zj1u3JrHAIL7x6SiVN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvMCK7os5bRSTkgJjj7dvfvE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfuAkI2il-i9_GUdrPQ2oOpqXA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHeOqe08WohL48WDz0Aotlws.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ptVfPpWrtpn-OJS_94OgZrw3qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9ejI5cVPEBYn1j8nm6TYMLo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnzr1NraT0CcZJsKS0iWew6harw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIEEtc8HK0PoDW3oAYrwSGFk.jpg?f=fotoalbum_large

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

[...]

Crap..
Van de zomer zag ik 'm nog ergens voor € 300,- (waarvan ik de link hier gepost heb..)

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Ik zit te zoeken, ook op instagram en YouTube, maar nog geen enkel beeld van de modular toch? :?

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ond schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:23:
Ik zit te zoeken, ook op instagram en YouTube, maar nog geen enkel beeld van de modular toch? :?
Nope

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• areyonga
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 21:52
* datum gefixt :P

De release zou heel goed vandaag kunnen zijn....

Een van de 'posters' in boutique hotel zou iig een sterke hint kunnen zijn...12/10 = 10 december. En Andy Sax als hint naar de jazz club (net als de pizzabakker linksboven)...

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/LEGO-for-Adults-10297-Boutique-Hotel-review-71.jpg

Oa. gevonden via: https://www.brickfanatics...-modular-building-reveal/

Hoe dan ook, ik ben ook heel erg benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

areyonga schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:38:

Een van de 'posters' in boutique hotel zou iig een sterke hint kunnen zijn...12/10 = 12 december. En Andy Sax als hint naar de jazz club (net als de pizzabakker linksboven)...

[Afbeelding]

10 december. Amerikanen draaien datum en maand om.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@areyonga Ik ben ook heel erg benieuwd! Ik zou het erg grappig vinden als het vandaag om 10:21 bekend gemaakt wordt :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26

C11

areyonga schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:38:

Een van de 'posters' in boutique hotel zou iig een sterke hint kunnen zijn...12/10 = 12 december. En Andy Sax als hint naar de jazz club (net als de pizzabakker linksboven)...

[Afbeelding]

Ik zou een boksclub ook wel heel vet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
JoeZuCK schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:40:
[...]

10 december. Amerikanen draaien datum en maand om.
LEGO is toch Deens (Europees?)
STEL het is een easter egg naar de nieuwe modular, waarom zouden ze dan Amerikaanse datum/tijd hanteren?

Sorry ben nog heel moe, las alles echt super verkeerd. My bad!

[ Voor 10% gewijzigd door Tijll op 10-12-2022 09:56 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
We kunnen los:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xX6sSwweuzUiNnTpcyPBONYdM4I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iIDa2x4VjcCmuiECrMVqO6gD.jpg?f=user_large

Tweemaal een groot schip. Hopelijk zinken deze niet :+

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-09 20:36
C11 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:46:
[...]

Ik zou een boksclub ook wel heel vet vinden :)
Dat zat er al in bij Downtown Diner, met boksring en bokszak. Kijk maar of je de plaatjes kunt vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Afgelopen Black Friday periode heb ik mezelf netjes ingehouden en geen "nieuw" lego gekocht.
De meeste sets die ik wil hebben heb ik wel al, en voor de paar sets die ik nog wil waren er geen mooie aanbiedingen.

Wel heb ik een aantal tweedehands 3-1 creator sets gekocht die ik niet kon laten schieten voor de aangeboden prijs. Deze zijn inmiddels binnen, dus heb even snel een plaatje geschoten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Yd3hvps/1670678742221.jpg

ik ben echt wel fan van de 3-1 sets, kijk nu al uit om deze drie in elkaar te zetten :*)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05:33
Die 1e ken ik niet, die 2e heb ik ook nog bij mn ouders staan en die 3e ziet er ook leuk uit :D
Misschien ook maar eens tweedehands want rondneuzen, waar doe je dit normaliter? Gewoon "lego" op marktplaats en achteraan beginnen bij de paginas? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
ReVision. schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:34:
ik ben echt wel fan van de 3-1 sets, kijk nu al uit om deze drie in elkaar te zetten :*)
Oh, die bovenste heb ik hier ook staan. Die is erg leuk! En het raam is vrijwel hetzelfde als het raam van de Ferrari F40 (set 10248). Zelfde formaat, alleen bij de Ferrari F40 zijn de A-stijlen in rood geprint op het raam, terwijl het raam bij die 31070 set zonder print is. Is ook leuk om die twee naast elkaar te zetten. :)
Je moet dan ook niet op Brickwatch kijken voor sets die uit productie zijn. :P De Diner is op Marktplaats (nieuw in doos) op z'n goedkoopst voor minder dan €250 te krijgen, en op Bricklink €260 (+verzending binnen Europa). Natuurlijk een stuk meer dan destijds toen de set nog in productie was, maar niet zulke waanzinnige prijzen die nu voor de Brick Bank gevraagd worden (niet meer ver onder de €500 inmiddels).

[ Voor 40% gewijzigd door Haay op 10-12-2022 14:59 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:44

Pazo

Mroaw?

Vandaag lekker met een Technic setje bezig geweest. Denk dat het zeker 20 jaar geleden is dat ik met Technic heb gebouwd. Het is heel anders denken / bouwen. Maar, ik ben zeker niet ontevreden met deze eerst MOC :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpYjOeLNQtKO9gnTTb0JdMXHmqA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q2WwPUbTd6pONa9bN706VNdi.jpg?f=user_large

Meer foto's in het MOC challenge topic (zou zeggen, kom ook gezellig mee doen! ;) )
Pazo in "Lego MOC Challenge 15 - Dec 2022 / Jan 2023"

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gamerboy
Eindelijk af, wat een hoop kleine steentjes en details. Enorm leuke build en zeker een aanrader als die weer in de aanbieding is voor 100 euro!

Final pics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XilLNRUlboHT8CzvZwOrnbOiLuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeEUQH9fUXJipU3g5wT0Nlrp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxF8Sg7D4Z0pLZmX67ZDNqZ6Pvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17cBxaLmC4usxfqDYpyEH6cF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEDTxBAY8htK_tGU6QfiPVkaOX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8snOyjuMc29tL3GHnT4aKOz7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv2HOzi3t6P9uvkw38gIA3O_VsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Q1TNluHXJcbYwndvVNbSYGR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8-rO2I_1iMaz_6FVKLBL6iu3xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4ZL7LKzHnZI69zEGvBAYCiB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynWjvzd6MsA8rljl0OIAAe3D6Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bTeP6c5fs3qUrmC5yOsQmKq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqWl4yshKs5ZyTKAWKGoqQD3ma8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlUjihtjkTaSg8epA51mcxRi.jpg?f=fotoalbum_large

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:45
Zo jammer, Lego House Dinosaurs (40633) is wel te verkrijgen @Lego.co.uk, maar hier dus niet ...

Jammer. Weet niet of ik er € 150 voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:15
Yonix schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:04:
Zo jammer, Lego House Dinosaurs (40633) is wel te verkrijgen @Lego.co.uk, maar hier dus niet ...

Jammer. Weet niet of ik er € 150 voor over heb.
is op marktplaats vaak nieuw voor veel minder te krijgen.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
RubjeMazter schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:44:
Die 1e ken ik niet, die 2e heb ik ook nog bij mn ouders staan en die 3e ziet er ook leuk uit :D
Misschien ook maar eens tweedehands want rondneuzen, waar doe je dit normaliter? Gewoon "lego" op marktplaats en achteraan beginnen bij de paginas? :P
In mijn geval zoek ik op Marktplaats naar Lego Creator 3 1, vervolgens begin ik gewoon bij pagina 1 en dan zoek ik een boel pagina's af tot ik een gave set ben tegen gekomen. Dan bekijk ik eerst of er video's van zijn op Youtube om een goed beeld van de set te krijgen en of deze mij de moeite waard lijkt. Dan zoek ik naar meerdere advertenties op marktplaats en kijk ik wat een gangbare prijs is op Bricklink. Als ik wat vind wat compleet met doos en boekje is voor een nette prijs doe ik gewoon een bod en dan zie ik wel,

Deze laatste drie waren van dezelfde eigenaar dus dat ging mooi gemakkelijk in 1 koop :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
we zullen nog wel wat langer wachten op de onthulling van de nieuwe modulair denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-09 15:21
Heeft er iemand wel eens wat verkocht via Bricklink? Werkt dat een beetje goed?

Ik heb diverse oude sets op zolder gevonden, veelal met instructieboekjes nog. Als ze wat geld opleveren dan wil ik ze best sorteren maar vraag mij af of er nog echt vraag is naar oude City, Desert, Western sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aiqo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:12:
Heeft er iemand wel eens wat verkocht via Bricklink? Werkt dat een beetje goed?

Ik heb diverse oude sets op zolder gevonden, veelal met instructieboekjes nog. Als ze wat geld opleveren dan wil ik ze best sorteren maar vraag mij af of er nog echt vraag is naar oude City, Desert, Western sets.
Haal ze door bricklink heen en kijk wat ze waard zijn zou ik zeggen. Dan kun je zelf bepalen of het de moeite is.
Worst case knal je ze hier in V&A :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:29
gamerboy schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:55:
Eindelijk af, wat een hoop kleine steentjes en details. Enorm leuke build en zeker een aanrader als die weer in de aanbieding is voor 100 euro!

Final pics:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Ik heb de set gisteren ook af gemaakt. Inderdaad een leuke build. Vooral de "draaiende" elementen in de lucht en het dorpje in de voorgrond vond ik erg leuk om te maken.

De achterkant (8 miljard 4*1 plaatjes in 4 kleuren blauw) vond ik wel een exercitie in masochisme :P

Vandaag eindelijk de vuurtoren mogen uitpakken, dus ik kan weer door ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
cheiron schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:57:
[...]

Leuk! Ik heb de set gisteren ook af gemaakt. Inderdaad een leuke build. Vooral de "draaiende" elementen in de lucht en het dorpje in de voorgrond vond ik erg leuk om te maken.

De achterkant (8 miljard 4*1 plaatjes in 4 kleuren blauw) vond ik wel een exercitie in masochisme :P

Jaa zelfde gevoel over, alsnog leuke bezigheidstherapie.

Laat even weten hoe de vuurtoren is. De volgende wordt die of de wereldbol :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
cheiron schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:57:
[...]

Proficiat 🥳 leuk verjaardagscadeau, de vuurtoren moet ik nog bouwen maar wat mij betreft de leukste set van 2022 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gamerboy schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:59:
[...]

De wereldbol bevat veel herhaling, dan is de vuurtoren denk ik een leukere build, vind hem er persoonlijk ook er gaaf uitzien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Laatst online: 21-09 20:58
gamerboy schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:59:
[...]

Ik heb ze beiden naast elkaar staan. De vuurtoren is naar mijn mening zowel een mooiere displayset als een leukere build, met name dat laatste. Maar hij is wel een stuk prijziger. Beide sets raad ik wel aan, ze zijn fantastisch om neer te zetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gim schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:27:
[...]

Nee joh, het is geen display set. Het is alleen dat de Apollo 11 ontworpen is om te opereren bij een veel lagere zwaartekracht.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]
Dat is toch niet een Apollo 11 op de foto?
De Apollo 11 ziet er toch zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt5e2703640ec85d2a/10266.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
djwice schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:54:
[...]

Dat is toch niet een Apollo 11 op de foto?
De Apollo 11 ziet er toch zo uit:

[Afbeelding]
Apollo 11 was de raket waarmee men naar de maan ging. Wat jij op de foto hebt is een onderdeel ervan, de maanlander. Die heette niet Apollo 11.
The Apollo spacecraft had three parts: a command module (CM) with a cabin for the three astronauts, the only part that returned to Earth; a service module (SM), which supported the command module with propulsion, electrical power, oxygen, and water; and a lunar module (LM) that had two stages—a descent stage for landing on the Moon and an ascent stage to place the astronauts back into lunar orbit.
Het maanlandprogramma van de NASA was Apollo

[ Voor 30% gewijzigd door Prosac op 11-12-2022 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:49
Prosac schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:06:
[...]

Apollo 11 was de raket waarmee men naar de maan ging. Wat jij op de foto hebt is een onderdeel ervan, de maanlander. Die heette niet Apollo 11.

[...]

De raket heette Saturnus 5 (V). De maanlander noemden ze Eagle.

[ Voor 4% gewijzigd door Cass Casey op 11-12-2022 14:14 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Het programma heette Apollo 11 wat bestond uit de Saturn V en de Maanlander, daarom wordt de maanlander Apollo 11 genoemd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:04
schumi1986 schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:18:
Het programma heette Apollo 11 wat bestond uit de Saturn V en de Maanlander, daarom wordt de maanlander Apollo 11 genoemd
Het programma heette Apollo, en alle lanceringen hadden gewoon een volgnummer. Nummer 11 ging als eerste naar de maan en nummer 13 kende veel problemen en daar is ook de film Apollo 13 over gemaakt.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50
Met de kerstboom bestelt. Wellicht is dat de kerstboom voor dit jaar
Weten nog niet of we onze kerstboom neer gaan zetten dit jaar, dus ook wel leuk als tegenhanger.

Ga die moc reeks nog kopen voor de winter village sets.
Enige is alleen dat ik met mijn winter village sets kan filteren qua onderdelen, maar het lukt me niet om het restant over te gooien naar bricklink om de rest van de onderdelen te kopen.

[ Voor 42% gewijzigd door Arunia op 11-12-2022 14:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:25
schumi1986 schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:18:
Zoals @Cass Casey reeds aangaf, de maanlander van de Apollo 11 missie heette Eagle.
Elke Apollo missie vanaf nummer 9 had een lander, met een andere naam:

9 - Spider
10 - Snoopy
11 - Eagle
12 - Intrepid
13 - Aquarius
14 - Antares
15 - Falcon
16 - Orion
17 - Challenger

bron: list of apollo missions
Volgens dat artikel had zelfs de 'command module' van de lander ook nog een aparte naam,
dus voor Apollo 11 was er de combinatie Columbia/Eagle (de anderen staan ook in het artikel).

*edit* dwz dat dus evengoed een eerste landing met Charlie Brown/Snoopy had gekund,
aangezien Apollo 10 de eerste test richting maanoppervlak deed met de lander :D

"Houston, Snoopy has landed"

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 11-12-2022 17:43 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Kapoen schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:07:
[...]

Zoals @Cass Casey reeds aangaf, de maanlander van de Apollo 11 missie heette Eagle.
Elke Apollo missie vanaf nummer 9 had een lander, met een andere naam:

9 - Spider
10 - Snoopy
11 - Eagle
12 - Intrepid
13 - Aquarius
14 - Antares
15 - Falcon
16 - Orion
17 - Challenger

bron: list of apollo missions
Volgens dat artikel had zelfs de 'command module' van de lander ook nog een apparte naam,
dus voor Apollo 11 was er de combinatie Columbia/Eagle (de anderen staan ook in het artikel).
Misschien was ik niet duidelijk genoeg :p

De reden dat Lego de maanlander Apollo 11 noemt komt omdat de missie Apollo 11 werd genoemd wat bestond uit de Saturn V en de Maanlander :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jp1CrVr_8H4lg2czDOtNvEMCepU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tj3FJ1thuXoJ3NuiJZhKGbAe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door schumi1986 op 11-12-2022 15:12 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Het is weer Lego Kerst in huize Helsie 😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5gOwaISHNRp3iHgI_Vj36i_77k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlQataguXmSfWrEOkj8wSEHS.jpg?f=fotoalbum_large
Of met bewegend beeld en verlichting: https://youtu.be/CAAoYWC0MHk

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jakkus
"That's one small step for a minifig, one giant leap for Legokind".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSPtfPFBx_1486pqOhmJ6jkTj1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuK2aWh595HwBkHupVTvHCQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de afgelopen week deze set gebouwd: de Galaxy Explorer. Een hele leuke set, hij is echt de moeite waard! Er zitten een paar verrassende bouwtechnieken in.
De inwoners van Steendam gaan de ruimte verkennen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 11-12-2022 17:12 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Leut
  • Nu online
Het was even buffelen na gisterochtend rond 10.00 uur te zijn begonnen en het was ook best veel, maar het resultaat mag er zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KH8zVvIlsJ5F8SrS3yU8r6oDAfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ikUx1btFi2I7OcwEKfMCBnDy.jpg?f=user_large

Wat een ontzettend gaaf model! *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Leut op 11-12-2022 17:19 ]

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Voor het eerst ook maar eens een kerstbouwwerk gemaakt. En aangezien Wons te verkrijgen was bij de supermarkt die maar bij de boom gezet voor de kerstsfeer :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lv7DxPdZPTqJ4Wmdu7rFTVJ2t_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q90ErgFo8NvvkpNV09vjqewa.jpg?f=fotoalbum_large
offtopic:
Ja de sneeuwman staat voor het huis van Fred en Wilma 8)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:50
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik wist dat de 42114 een zwak punt met het scharnier had, toch uit de handen gevallen. Maar bij het repareren blijkt m’n wielnaaf het niet te hebben overleefd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0d5gI1zW4FcUzkHDkhhwj_JfY18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsvpyKMPXoQgHy9PQrXor7cA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Prosac schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:06:
[...]

[...]

De LEGO sets worden anders genoemd:
10266 NASA Apollo 11 Maanlander (die op de foto die ik postte)
92176 NASA Apollo Saturn V (die op de foto die aan het plafond hangt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Leut schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:18:
Het was even buffelen na gisterochtend rond 10.00 uur te zijn begonnen en het was ook best veel, maar het resultaat mag er zijn:
[Afbeelding]

Waaom 2?
En dat is best snel trouwens!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ben weer wat verder. De schuifknoppen (bewegen in tegengestelde richting) en de grijze draai knop worden met de onderste gear op de achterkant aangestuurd, de pitch wheel wordt bestuurd door de hoge gear achter.

Ik wil de hoge gear nog weg en het pitch wheel ook door onderste gear aan de achterkant laten bedienen.
En dan de toetsen nog automatisch laten bewegen. :)

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/BrickDesigner/rebuild-the-world/music-rebuild-by-mark-ronson/music%20rebuild%20by%20Mark%20Ronson_v9%20-%20front.png

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/BrickDesigner/rebuild-the-world/music-rebuild-by-mark-ronson/music%20rebuild%20by%20Mark%20Ronson_v9%20-%20back.png

Zodat het dit wordt:

Op 2:14 een paar tellen.

[ Voor 10% gewijzigd door djwice op 11-12-2022 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

djwice schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:47:
[...]

De LEGO sets worden anders genoemd:
10266 NASA Apollo 11 Maanlander (die op de foto die ik postte)
92176 NASA Apollo Saturn V (die op de foto die aan het plafond hangt)
Je hebt gelijk. Maar ik reageerde met die foto van de Saturn V omdat ik wist om welke set het ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:17

QuattroNL

It is I.

Het was even buffelen na gisterochtend rond 10.00 uur te zijn begonnen en het was ook best veel, maar het resultaat mag er zijn
Ik zou er nog een kopen en dan ook de naambordjes met 'Olympic' en 'Britannic' erop, dan heb je alle lijnschepen van de White Star Line :+
Gewoon omdat het (blijkbaar) kan :Y

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Nu online
djwice schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:50:
[...]

Waaom 2?
En dat is best snel trouwens!
Heb altijd samen met een vriend dit soort bouwweekenden. Ditmaal was de Titanic aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:24

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

djwice schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:16:
Ben weer wat verder. De schuifknoppen (bewegen in tegengestelde richting) en de grijze draai knop worden met de onderste gear op de achterkant aangestuurd, de pitch wheel wordt bestuurd door de hoge gear achter.

Ik wil de hoge gear nog weg en het pitch wheel ook door onderste gear aan de achterkant laten bedienen.
En dan de toetsen nog automatisch laten bewegen. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zodat het dit wordt:
[YouTube: How Mark Ronson Builds a Melody with LEGO Bricks]
Op 2:14 een paar tellen.
Dit zou zo in een Star Wars interieur passen :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFx6-n_WdEZpf8TZgSH8Rq0Lozk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gh6ZSUpmAgBjKvvCHJ7qDvDx.jpg?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk wordt dit de nieuwe modular :)

Bron:
https://www.eurobricks.co...-and-discussion/&page=432

https://www.instagram.com/p/CmCWk8uryAq/?hl=en

Op de 2e etage van de pizzeria schijnt een kleermaker te zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Jakkus op 11-12-2022 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25

LifeBricks heeft al een review van de nieuwe Tie Bomber en de rest van de 2023 sets

[ Voor 7% gewijzigd door ggj87 op 11-12-2022 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 14:21
YouTube: LEGO JAZZ CLUB 10312 NEW MODULAR LEAKED!!

alleen maar 1 plaatje op promobricks

Prijs?

€229.-

[ Voor 8% gewijzigd door johnb52 op 11-12-2022 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
ik ben allang blij dat de nieuwe modulair geen witte facade heeft, dat gaat snel verkleuren. nu wachten op de rest van de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Vergeleken met het boutique hotel vind ik m (op basis van 1 foto) een beetje mwa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Er is een kleermaker, er staat een bord tegen de gevel met tailor op en de minifiguur op voorgrond houdt een schaar vast.

Er is een pizza koerier op scooter

Het leukste is, die minifiguur helemaal links, die draagt een grote vioolkoffer op zijn rug.

Glas in lood ramen op de verdiepingen.

De voorkant doet mij beetje denken aan Palace Cinema. Met die bord en die reclamebord aan voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Loader schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:06:
Er is een kleermaker, er staat een bord tegen de gevel met tailor op en de minifiguur op voorgrond houdt een schaar vast.

Er is een pizza koerier op scooter

Het leukste is, die minifiguur helemaal links, die draagt een grote vioolkoffer op zijn rug.

Glas in lood ramen op de verdiepingen.

De voorkant doet mij beetje denken aan Palace Cinema. Met die bord en die reclamebord aan voorkant.
Ik vind het simpele van dit gebouw wel wat hebben. Ik denk dat hier beter mee te MOCcen valt dan met de Boutique Hotel, deze nodigt daar echt toe uit. Hij doet denken aan de Fire Brigade en de Palace Cinema, het voelt als een eerbetoon aan die twee gebouwen. En qua kleuren doet het ook denken aan wat 3-in-1-gebouwtjes (bijv. 31026 en 31097). Verder is de diagonale ingang van de Jazz Club leuk, net als de glas-in-loodramen. De kleuren moet ik nog wat aan wennen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer een grappig geheel. Ik vind hem wel wat aan de kleine kant, vooral de pizzeria, die had van mij hoger gemogen.
Ik denk trouwens ook dat ik hem niet zo mooi vind staan naast de Bookshop, zoals op de foto. Ik ben benieuwd hoe het eruit zou zien als je de Boutique Hotel links zou zetten en de Police Station rechts (of naast de Fire Brigade/Palace Cinema).

De minifigs vind ik trouwens erg leuk!

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 11-12-2022 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Jakkus schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:10:
[...]

Ik vind het simpele van dit gebouw wel wat hebben. Ik denk dat hier beter mee te MOCcen valt dan met de Boutique Hotel, deze nodigt daar echt toe uit. Hij doet denken aan de Fire Brigade en de Palace Cinema, het voelt als een eerbetoon aan die twee gebouwen. En qua kleuren doet het ook denken aan wat 3-in-1-gebouwtjes (bijv. 31026 en 31097). Verder is de diagonale ingang van de Jazz Club leuk, net als de glas-in-loodramen. De kleuren moet ik nog wat aan wennen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer een grappig geheel. Ik vind hem wel wat aan de kleine kant, vooral de pizzeria, die had van mij hoger gemogen.
Ik denk trouwens ook dat ik hem niet zo mooi vind staan naast de Bookshop, zoals op de foto. Ik ben benieuwd hoe het eruit zou zien als je de Boutique Hotel links zou zetten en de Police Station rechts.

De minifigs vind ik trouwens erg leuk!
Mij doet het juist beetje denken aan de Ghostbusters HQ, vanwege de kleuren rood en grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Deze slaan we maar even over. Het grijpt mij niet qua architectuur.

Dat dak van de kas bovenop het pizza restaurant hadden ze ook wel beter kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13

rammes

koekebakker 1e klas

Ik vind dat de jazzclub wel wat minder "blanke" minifigs mag hebben ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

rammes schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:18:
Ik vind dat de jazzclub wel wat minder "blanke" minifigs mag hebben ;)
Dacht dat lego geel was, maar zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Ik ben zo blij dat ik af ben van het compleet krijgen van die reeks modulars. :P
Niks mis mee op zich, maar geen 200 plus euro voor mij waard. :)

(Ik heb er nog wel een paar overigens, de garage, de bugle en die in aanbouw met de kraan van het bricklink programma komt ook komend voorjaar)

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:10
Jakkus schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:21:
[Afbeelding]

Waarschijnlijk wordt dit de nieuwe modular :)

Bron:
https://www.eurobricks.co...-and-discussion/&page=432

https://www.instagram.com/p/CmCWk8uryAq/?hl=en

Op de 2e etage van de pizzeria schijnt een kleermaker te zitten.
Las het net ook op Eurobricks. Ik ben redelijk enthousiast (de foto is van matige kwaliteit dus ik wacht nog even op de officiële beelden voor mijn eindoordeel :P ). Ik ben al lang blij dat ze niet voor een faux-italiaans gebouw zijn gegaan zoals in die Ideas inzending die ook veel werd gedeeld in de afgelopen weken.

Alleen de prijs... € 230... tja, inflatie, dure grondstoffen, etc., maar dat wordt gewoon een beetje te duur voor 1 LEGO set. Als ik deze set wil, ga ik sowieso wachten tot de prijs zakt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zoals ik al eerder zei. Ben beetje klaar met de restaurants, muziek clubjes etc... Waarom geen ziekenhuis? Is nog steeds geen modular in dat thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
Sméagol schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:58:
[...]

Crap..
Van de zomer zag ik 'm nog ergens voor € 300,- (waarvan ik de link hier gepost heb..)
Echt huilen dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:11

Wailing_Banshee

You're Next

[Afbeelding]

Wij hebben nog steeds maar 1 deel af :p (de achtersteven is nu "bijna" klaar :D (we zijn met doos 3 begonnen) Hebben niet zo heel veel haast, dat ding komt volgend jaar wel eens een keer af, denk ik....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sméagol schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:58:
[...]

Crap..
qua build/technieken is de diner (in mijn optiek) nog de meeste 'expert' van alle modulars. Had gehoopt dat het een nieuwe standaard zou worden voor modulars, maar helaas [..]
de prijsstijging is al eventjes gaande, daar waar voorheen voor praktisch iedere 'modular' 130 betaald heb. is dat langzaam omhoog aan het gaan; politiebureau ga je niet vinden voor 130. En de sets daarna ook niet meer :( jammer. Vind 200euro een stap te hoog voor zo'n set.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Het Bricklink Designer Program krijgt een vervolg:

https://bouwsteentjes.inf...am-series-1-aangekondigd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

was wel beetje te verwachten; hier de indruk dat het een groot succes was (ook snelheid waarmee sommige sets uitverkocht waren ...)

bricklink is tegenwoordig van lego zelf, toch?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
himlims_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:57:
[...]

qua build/technieken is de diner (in mijn optiek) nog de meeste 'expert' van alle modulars. Had gehoopt dat het een nieuwe standaard zou worden voor modulars, maar helaas [..]
de prijsstijging is al eventjes gaande, daar waar voorheen voor praktisch iedere 'modular' 130 betaald heb. is dat langzaam omhoog aan het gaan; politiebureau ga je niet vinden voor 130. En de sets daarna ook niet meer :( jammer. Vind 200euro een stap te hoog voor zo'n set.
Ik ben het helemaal met je eens. Noem mij een zeikerd maar sommige series zijn echt omhoog geschoten qua retail prijs. Naar prijzen toe waar ik het soms niet waard vind om het te kopen :-(
Pagina: 1 ... 253 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .