Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 252 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.366 views

Onderwerpen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Een nieuwe doos;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez61wSlB9W79Xyj9e9CIOT1xICo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PX7ZORz7cpZSAqfsYOl6ubSM.jpg?f=fotoalbum_large

Het verhaal;

Sinterklaas is verkeerd gereden met Oh-Zo-Snel want afgeleverd in België bij maatje dus moet nog even wachten tot ie bij mij is :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:32

QuattroNL

It is I.

De doos van de set ziet er nog verbazingwekkend goed uit met die 'hoeveelheid' opvulling 8)7

Ik kreeg de mijne (via Dreamland) in de originele omdoos. Was ik toch wel blij mee, zeker met zo'n dure set als deze.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoetwathe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
QuattroNL schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:22:
[...]

De doos van de set ziet er nog verbazingwekkend goed uit met die 'hoeveelheid' opvulling 8)7

Ik kreeg de mijne (via Dreamland) in de originele omdoos. Was ik toch wel blij mee, zeker met zo'n dure set als deze.
Ik kon via Dearmland.be niet bestellen, accepteerde geen adres in NL.
Hoe bestellen jullie daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
jemoetwathe schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:49:
[...]

Ik kon via Dearmland.be niet bestellen, accepteerde geen adres in NL.
Hoe bestellen jullie daar?
Bezorgen bij afhaalpunt nabij grens. En met afhaalpunt bedoel ik dan een supermarkt o.i.d. die tot Dreamland behoort.

Heeft dus alleen zin als je nabij de Belgische grens woont of zo veel in de aanbieding besteld dat een lang tripje naar België zich nog loont.

Of dat of gewoon zelf in België wonen of familie in België hebben wonen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 04-12-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:26
Gim schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:33:
Wat kan er gaande zijn wanneer ik een Powerfunctions trein motor wel electrisch hoor "piepen" maar hij wil maar moeizaam qua wielen gaan draaien? Soms komt ie helemaal niet op gang, soms wel en dat ie plots wegschiet. Heb t idee dat ie van binnen last heeft van wrijving of slipt als dat kan? Of is de trein motor gewoon op? Dat ie het gewoon niet meer trekt om de wielen te laten draaien?

Geen idee of er tips zijn om hem weer werkend te krijgen.

Zowel geprobeerd met losse motor als met een licht locomotiefje erom heen gebouwd.

Verse lading batterijen gebruikt enzovoort, andere IR receiver. Enzovoort maar het zit hem echt in de trein motor als je mij vraagt.

Ik heb de motor destijds ZGAN (althans zo werd ie verkocht) tweedehands gekocht. Kat in de zak?
Het is allemaal plastic op plastic, schrale bende, zeker als je er regelmatig mee rijd.
Haren zijn killing... en stof misschien? Dat wil snel ophopen.
Ik heb laatst een heel klein beetje van dat witte smeervet (speciaal voor kunststof) op de asjes gedaan, dat lijkt wel te werken en het voelt weer wat soepeler.
De rubber elastiekjes om de aandrijfwieltjes, verharden en breken ook regelmatig hier, als het wat ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Vorig jaar 6 dec werd het Boutique Hotel onthult. Denk dat we volgende week nieuws kunnen verwachten. Ben benieuwd. Zou een jazzclub boven een pizzaria worden.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:45
Ik ben nu bezig met de Speed Champions 76996 (Ferrari 512M) en dit vond ik toch wel opmerkelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIGnoKNPkK0JhDOwhoxL4M9lBuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hgm7iEdEnRZssojwhqrd7iHr.jpg?f=fotoalbum_large

Allereerst is een deel van de stickers (argh stickers!) niet te gebruiken i.v.m. een slecht afgesneden stickervel. Sommige stickers ontbreken zelfs.

Wat ik nog het meest opmerkelijke vind is het gebruik van deze kleine rakkers, waar het Ferrari-logo op staat gedrukt, maar die vervolgens helemaal weggewerkt worden in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-REJ2m3mIpaMJ1L3qi5Axc1ohc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpRZVjaziziPlBVSxFxCr79o.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is toch raar? :S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASkbeg493VkHGEeCQduVfkwo9Ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yb31NvNLBXKIp6WXgnZK8nfM.jpg?f=fotoalbum_large

Bij ons staat het weer! Vorig jaar op het dressoir dit keer ernaast en de trein onder de boom door :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
GeeEs schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:16:
[...]

Het is allemaal plastic op plastic, schrale bende, zeker als je er regelmatig mee rijd.
Haren zijn killing... en stof misschien? Dat wil snel ophopen.
Ik heb laatst een heel klein beetje van dat witte smeervet (speciaal voor kunststof) op de asjes gedaan, dat lijkt wel te werken en het voelt weer wat soepeler.
De rubber elastiekjes om de aandrijfwieltjes, verharden en breken ook regelmatig hier, als het wat ouder is.
In ieder geval geen wielen die slippen op de rails, puur de assen die niet of niet goed draaien. De tip van wat smeervet kan ik nog wel proberen.

Ondertussen toch nog een motortje op Bricklink besteld. Zoveel moeite gedaan om iets leuks te maken, dan kan ik het niet hebben dat het verziekt wordt door een motor die niet werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:01:
Wat ik nog het meest opmerkelijke vind is het gebruik van deze kleine rakkers, waar het Ferrari-logo op staat gedrukt, maar die vervolgens helemaal weggewerkt worden in de auto.

Volgens mij is dat om het aantal verschillende stenen in 1 set te beperken. Dus er zijn vast zometeen nog van deze kleintjes nodig ergens waar je de opdruk wel ziet, maar zo zitten er geen 1x1 platte rode stenen in zonder opdruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik ben nu bezig met de Speed Champions 76996 (Ferrari 512M) en dit vond ik toch wel opmerkelijk:

Allereerst is een deel van de stickers (argh stickers!) niet te gebruiken i.v.m. een slecht afgesneden stickervel. Sommige stickers ontbreken zelfs.
Misdruk dus bij Lego een nieuw velletje bestellen (via ontbrekende/missende stenen). Is gratis maar kan even duren.

Die worden wel degelijk zichtbaar gebruikt alleen zitten er een paar extra bij. Of ze zijn allemaal bedrukt, kan ook. Is voor mij alweer even geleden dat ik 'm bouwde.
Maar het klopt dus.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn laatste Moc online gezet :)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52542368745_7fd6414fdf_c.jpgResearch Space Ship

Meer fotos in het album op flickr

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:50
Projectmiddag is van start. Alle steentjes zijn binnengekomen vandaag :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaWS_FDvdYXadylApMZA_cSbAvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxEB7PFM50hQPU5AMfRTcfYd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62YzVJtHlnJRa_49jqlEnqeTnhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0lN87aXU4jAgqZr4EApzEXY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lf-7NxVQh19gFSzaEI_2SLL7VTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUwdADVnaZpS8VlJxXdZfh6L.jpg?f=fotoalbum_large

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
Arunia schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:49:
[...]

Zelf niet gedaan, maar als ik dat zou doen, koop ik toch altijd de dure setjes van hier:
https://www.lightmybricks...os=1&_sid=f57853129&_ss=r

Blijf het een nadeel vinden dat je bouwwerk toch wat minder stevig wordt omdat de draadjes onder de bricks door moeten lopen. Eigenlijk zou ik blokjes moeten snijden om daaronder de draadjes te laten lopen, maar dat vind ik toch zonde.
Dat ziet er leuk uit.
Maar 69,99 voor een paar lampjes is erg duur vind ik.
Op Ali zie ik ze voor rond 20 euro, vraag is of de draadjes makkelijk weg zijn te werken.
Of zo als ik hier al ergens had gelezen, extra blokjes bestellen en daar mee werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 14:21

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet raar

Lego heeft dat expres gedaan, alle rode 1x1 plates een opdruk gegeven en er ook een extra bijgedaan.

Waarom?

Omdat dat dat heel veel stress, afbreek en herbouw-werk en/of "missende" steentjes aanvragen voorkomt.

Zoek maar op bricklink naar

3024pb013

En pas de laatste 2 cijfers aan naar 12 11 10 enz enz

Zo kom je erachter dat ze bij meerdere sets dit al doen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mijn zoon (3,5 jaar oud) heeft een van mijn favoriete setjes uit m'n jeugd ontdekt. Ik kreeg 6480 in januari 1987 als cadeautje omdat we gingen verhuizen. Nu, 35 jaar later, doen de gloeilampjes en de sirene het nog prima :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TZ3PxzD_jBBkylLCQK7kFNoqUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E2qrSfkUkhxvcJlKX1Mau6gv.png?f=fotoalbum_large

Het setje heeft 20 jaar in de opslag gelegen. Mijn OCD kan er niet tegen dat het aanhangertje destijds fout gebouwd opgeborgen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
master30 schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:33:
[...]

Dat ziet er leuk uit.
Maar 69,99 voor een paar lampjes is erg duur vind ik.
Op Ali zie ik ze voor rond 20 euro, vraag is of de draadjes makkelijk weg zijn te werken.
Of zo als ik hier al ergens had gelezen, extra blokjes bestellen en daar mee werken.
Gaat mij om voor mijn gevoel betere kwaliteit en/of ondersteuning. Ik wilde een setje voor mijn oudere 1e generatie speel Millenium Falcon. Die stond niet op de site, maar kreeg bij navraag vrij snel welke je hiervoor kon gebruiken. Dus daar zal wel iets van het geld ook heen gaan.

Maar veel doe ik op gevoel en het zal allemaal ook best prima zijn.

Qua blokjes en aanpassen ben ik ook naar aan het kijken omdat er altijd een kier tussen zal zitten omdat de draadjes onder de blokjes door gaan. Dat is wat me tegenhoudt om vol op de verlichting in te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:36
Daantju schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:50:
Hebben jullie ervaring met het lego Harry Potter kasteel? Ik twijfel over het kopen van deze. Volgens mij is deze niet op dezelfde schaal als andere gebouwen zoals de weg-is-weg etc. Het liefst bouw ik een groot harry potter dorp met kasteel en alles er op en eraan. Maar als het kasteel in een soort mini-formaat is, kan ik wellicht beter allemaal losse gebouwen kopen en dan een MOC-variant pakken? Al zijn deze ook niet echt vindbaar.

Ben benieuwd hoe jullie dit zien!
Het grote kasteel is in Micro-schaal dus niet hetzelfde als de andere gebouwen.

Volgens mij kan je die losse kasteeldelen, Grote Zaal, Klokkentoren etc wel allemaal aan elkaar vast klikken. Maar ik weet zo even niet of je dan ook echt een heel kasteel krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:58
@Daantju Toevallig net Hogwarts afgemaakt. Is een andere schaal dan de andere HP sets, maar komt er op 1 of andere manier wel mee weg.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Tijll
Paar uurtjes verder >
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RATBrGibtN9xsV-sLh2nzt6YTfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjEi7l2lP9804hHB3DKBVJzL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KqlZcbwZ334t_MMuTQVrI6_EUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHQcMMM4LXWkgdfeWTaWDZgM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:27
johnb52 schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:28:
[...]

Niet raar

Lego heeft dat expres gedaan, alle rode 1x1 plates een opdruk gegeven en er ook een extra bijgedaan.

Waarom?

Omdat dat dat heel veel stress, afbreek en herbouw-werk en/of "missende" steentjes aanvragen voorkomt.

Zoek maar op bricklink naar

3024pb013

En pas de laatste 2 cijfers aan naar 12 11 10 enz enz
Of zoek even het interview van Racingbrick met de ontwerper op YouTube. Daarin verteld hij dat ze deze steentjes erin hebben gedaan omdat ze erg gewenst zijn.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Reinier schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:34:
Mijn zoon (3,5 jaar oud) heeft een van mijn favoriete setjes uit m'n jeugd ontdekt. Ik kreeg 6480 in januari 1986 als cadeautje omdat we gingen verhuizen. Nu, 35 jaar later, doen de gloeilampjes en de sirene het nog prima :)

[Afbeelding]

Het setje heeft 20 jaar in de opslag gelegen. Mijn OCD kan er niet tegen dat het aanhangertje destijds fout gebouwd opgeborgen is :P
Die had ik ook... nouja, heb, nog ergens in onderdelen :p
Geloof wel dat het bolletje van de aanhagner was afgebroken, had dat bij meer van die steentjes. Net als bepaalde tandwielen altijd afbraken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
cheiron schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:43:
Ik dacht vanavond een klein begin te maken met de Starry Night set (Dankuwel Sinterklaas) door de minifig met schilderijtje vast te maken. Helaas ontbreekt daar een (redelijk uniek) stukje waardoor dat niet kan. De site van Lego geeft aan dat zij hem niet op voorraad hebben. Dit gaat dus wel even duren ben ik bang.

Overigens de eerste keer dat ik een stukje mis. En 1 op de 1000 keer dat ik dacht een stukje te missen valt dan wel weer mee ;)
Ok..ok.. toen ik op een gegeven moment 12 stukjes van zakje 1 miste toch eens verder in de doos gekeken. 'Hé, 4 zakjes nr.5. 3 Zakjes nr.3...oh oh..'

Er was dus een tweede zakje 1.. ik kan mij niet herinneren dat eerder gehad te hebben. Maar even een excuusmailtje naar Lego gestuurd..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

TinusXIII schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:06:
[...]

Het grote kasteel is in Micro-schaal dus niet hetzelfde als de andere gebouwen.

Volgens mij kan je die losse kasteeldelen, Grote Zaal, Klokkentoren etc wel allemaal aan elkaar vast klikken. Maar ik weet zo even niet of je dan ook echt een heel kasteel krijgt.
Ik heb ze alle 4. Als je ze aan elkaar klikt dan staan ze naast elkaar. Dat staat vanaf de voorkant heel leuk maar het is geen kasteel.
Met wat aanpassingen (extra blokjes) zou je wel een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:58
QuattroNL schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:43:
[...]

Ik heb ze alle 4. Als je ze aan elkaar klikt dan staan ze naast elkaar. Dat staat vanaf de voorkant heel leuk maar het is geen kasteel.
Met wat aanpassingen (extra blokjes) zou je wel een heel eind kunnen komen.
Heb je toevallig een foto van dat resultaat als geheel?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:44
Iedereen druk met de kerstdorpen, hier afgelopen weekend alle Lego Friends van dochterlief weer stofvrij gemaakt en opgesteld, was een leuke middag met z'n tweeën.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spVTtGmt05PZc3dEI4xmdFXyJP4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L4VWBV0puaE7ZPC4tMJcqiRj.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEU9YoAGrWX6SWnf7URacde6cHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kVmLajlhq35r7hdV5pfFNru5.jpg?f=user_large

En mooi gebruik van mijn eigen oude wegenplaten, al had wat frisser grijs nog mooier geweest, maar die maakt Lego niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

pixels66 schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:05:
[...]
Heb je toevallig een foto van dat resultaat als geheel?
Ja....ergens :9
Anders maak ik morgen, bij daglicht, ff een nieuwe foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 14:21
WVL_KsZeN schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:06:
[...]

Of zoek even het interview van Racingbrick met de ontwerper op YouTube. Daarin verteld hij dat ze deze steentjes erin hebben gedaan omdat ze erg gewenst zijn.
YouTube: LEGO Speed Champions 2022 building reviews - Ferrari 512M, Lotus Evi...

Deze review?

Daar staat precies wat ik verteld in... Niet dat ze erg gewenst zijn.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
Wat een interessante build die Starry Night. Zit je een uur lang te bouwen en denkt 'hmm..lijkt niet echt', draai je 4 stappen later het geheel 90 graden en klopt het toch :)

Vinny moet nog wel even doorwerken deze week.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLn4GP1HaNH9pDzMpd37F75k4fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lo7GS0zW5HRgpKu1HD4NcOtC.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
Arunia schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:36:
[...]

Gaat mij om voor mijn gevoel betere kwaliteit en/of ondersteuning. Ik wilde een setje voor mijn oudere 1e generatie speel Millenium Falcon. Die stond niet op de site, maar kreeg bij navraag vrij snel welke je hiervoor kon gebruiken. Dus daar zal wel iets van het geld ook heen gaan.

Maar veel doe ik op gevoel en het zal allemaal ook best prima zijn.

Qua blokjes en aanpassen ben ik ook naar aan het kijken omdat er altijd een kier tussen zal zitten omdat de draadjes onder de blokjes door gaan. Dat is wat me tegenhoudt om vol op de verlichting in te zetten.
Op de juiste plek het steentje iets uitfrezen zou het kunnen oplossen, met reserve blokjes.
Zie op ali setjes waar je de draadjes ziet zitten, dat is ook geen gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Er waren vroeger altijd van die blokjes met uitsparingen voor stroomdraadjes. Ik weet alleen niet of dat in het 4,5/12V tijdperk was, of in de 9V periode :)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
master30 schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:55:
[...]

Op de juiste plek het steentje iets uitfrezen zou het kunnen oplossen, met reserve blokjes.
Zie op ali setjes waar je de draadjes ziet zitten, dat is ook geen gezicht.
Bij LMB hebben ze de draadjes wel qua handleiding overal weggewerkt, maar het probleem blijft dat de blokjes logisch niet meer helemaal aangedrukt kunnen worden. Het is heel weinig, maar inderdaad met frezen al is het maar een mm, zou dat wel opgelost zijn.

Wellicht ooit. En ik ga pas met verlichting in de kerstsets beginnen zodra Lego stopt met nieuwe. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 20:41

scorpionv

This space for rent

APClll schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:12:
Er waren vroeger altijd van die blokjes met uitsparingen voor stroomdraadjes. Ik weet alleen niet of dat in het 4,5/12V tijdperk was, of in de 9V periode :)
4,5V tijdperk. Ik heb de oude 3x C batterij houder nog liggen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

daar verbaasde ik me ook over, dat is wel vaker bij deze serie dat sommige blokjes bedrukt zijn. Verlichting soms, bepaalde logo's, of 'sticker' die anders op een 'gebold' blokje zouden moeten komen.

vandaag de speedchampion lotus in elkaar gezet, qua blokjes (gevoelsmatig) wat minder van aantal, maar sommige onderdelen en lijnen worden weer bizonder aan elkaar gezet. Blijft (in mijn optiek) de beste lego-serie qua prijs, vormgeving en zeker techniek. De techniek die ze bij speedchampions toepassen zie je maar beperkt terug bij 'expert' lego.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 14:53
Reinier schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:34:
Mijn zoon (3,5 jaar oud) heeft een van mijn favoriete setjes uit m'n jeugd ontdekt. Ik kreeg 6480 in januari 1987 als cadeautje omdat we gingen verhuizen. Nu, 35 jaar later, doen de gloeilampjes en de sirene het nog prima :)
Memories! :) Ik had hem ook, nadat ik eerst de politieauto had gekregen met hetzelfde systeem. De gekleurde, verwisselbare lichtkapjes waren wel erg fragiel, want extra dun gemaakt. De auto's voelden door de batterij ook zo lekker massief aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verder met de AT-AT. De opbouw van het interieur was erg cool, al snap ik al die bruine 'tonnetjes' niet. Er zitten wel heel veel sand blue stoeltjes in deze set :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAAZI4FdiwVuRfRdrLtmbn1AE5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/azYcbWC9ZC7VwNmSTpx0XX4y.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBTcCFwZLq_ABGU5UBkdJ_bXC30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S2aRF1VbrUMNSiiZAX1mQLk2.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zonoskar schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:35:
Verder met de AT-AT. De opbouw van het interieur was erg cool, al snap ik al die bruine 'tonnetjes' niet. Er zitten wel heel veel sand blue stoeltjes in deze set :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iES3KopDMhM4jg8C3XzmaVkiGCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTcWDUvUjFTEkDviBVzafWhz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:35
Gim schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:24:
[...]

Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, kon t alleen niet laten :P Als ik hierdoor maar niet op de naughty list kom van de kerstman haha.

Maar zal wel zaak zijn dat je dan iemand kent die enigszins zorgvuldig omspringt met LEGO. Zou wat zijn als je dadelijk bij het opbouwen steentjes mist waarvan je durft te zweren dat ze erbij zaten.
Het probleem heeft zichzelf opgelost.
Ik kwam gisterenavond thuis met de nieuwe aanwinst, ik had de achtbaan op zijn geheel in de koffer van de auto gestoken. Dat ging soepel en vlot. Bij het uithalen van de achtbaan op de oprit liep het helemaal mis, de ondersteuning in het midden viel weg en alles op de grond op de kiezelstenen. |:(

Eventjes gevloekt en getierd. Vervolgens met zaklamp en enkele lege action opbergboxen alles gaan oprapen.
Ik beklaag mij nu dat ik te boos was om er enkele foto's van te nemen.
Door de val van anderhalve meter hoog waren bepaalde stukjes toch enkele meters weggesprongen.

Van morgen nog eens gaan kijken, gelukkig niet gesneeuwd, en toch nog enkele stukjes gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPKW-Xvvt4FU1T236yqxGMw34QQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7nY9WgKQdGZd5zpAOJwRP4M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YA5FYTmXc7Pg6poOcJ7gm5kIVTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtDWR0jAFa3bkob6cSue9BEN.jpg?f=fotoalbum_large

Op de 2e foto zie je nog een stukje liggen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Np32olyKm6AVC38ytIlNMla_M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSvDE0ATeYtOpo6E0eVqnb5g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Ik ben nu bezig met het bouwen van de 10290 Pick Up Truck maar wat een geweldige bouw ervaring is dit weer! Zit echt te genieten van de manieren hoe je delen via SNOT zijwaarts en ondersteboven bouwt, en dan aan het model toevoegt om bepaalde vormen te krijgen. Zit ook goed en solide in elkaar, dus geen vage connecties die tijdens het bouwen er al weer af vallen. Mooie set en voor de Creator Expert / Icons serie auto's een aanrader! :)

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• Tijll
Het resultaat mag er zijn. Ben er super blij mee, precies wat ik van de renders verwacht had. Maar wat een hels karwei zijn al die 1 x 1 round tiles. Het waren er gelukkig maar +/- 700. Mij zie je nooit die landskaart maken waar 8000+ tiles in zitten :O.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w57xgXqgmEoymcTbJwPIKrX3Ajk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLcLSwaRF5Y5O9kp67ydtOOV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyYf7M1KYG4mIe7olvMKmrwktSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Au0FiW8UfMUQoFxd9ay0YTTy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAadaJDrbKHQSXlc5kMfR9EFJ5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svmPE8DpTsMqFvJdOMNk6mxh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVqGUinrcix0sMUZmUc7rw2X1N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jB067pGWBxDxe8o7uzdjr7YO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG-BkH29H8I-TDLVJrgC-9fAge0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAmhgvxRPXMenOvIwqrk096o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Xi4nl8ew0wNH0BaU9U9JMMosSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPjupfrQEp6918dOvpuiAfov.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNh0QRbXXw3Nr_xuYNMrXpb4NnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPwcjslq4HthEssECYKEUi6J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:09
Tijll schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:22:
Mij zie je nooit die landskaart maken waar 8000+ tiles in zitten :O.
Heeft ook wel wat rustgevends hoor :)
Hebben hem hier thuis in 2 dagen in elkaar gezet (toen waren we nog niet op de hoogte van de digitale database met instructies :+ ), het is meer puzzelen dan domweg wat tiles vastmaken hoor, maar het moet je wel zinnen natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:10
Het resultaat mag er zijn. Ben er super blij mee, precies wat ik van de renders verwacht had. Maar wat een hels karwei zijn al die 1 x 1 round tiles. Het waren er gelukkig maar +/- 700. Mij zie je nooit die landskaart maken waar 8000+ tiles in zitten :O.
Die is leuk geworden. Grappig ook, die vuurwerkopslag op t dak en de minifig verkleed als vuurpijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
QuattroNL schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:22:
[...]

Ja....ergens :9
Hier nog even op terugkomend mbt Harry Potter Hogwarts/Zweinstein, passen de wat oudere sets ook modulair erbij, of is het gestart met de huidige 4 sets van waaruit ze opnieuw gestart zijn(met hopelijk jaarlijks nieuwe sets?)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

QuattroNL schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:22:
[...]
Ff snel een foto gemaakt van hoe het op mijn vensterbank staat.
Je kan de volgorde van de 4 sets natuurlijk naar believen aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZFc4driCdYmvbsUwLIrGMEFkI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpOA0mPNsbfKaxHDLNFbbxEi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fantastisch! _/-\o_ Echt mooi gedaan!

Ik had op goed geluk een aantal van die round tiles besteld. Ik vond dat ik er aardig wat besteld had, maar ik had gewoon moeten tellen en inschatten. Ik kwam er al snel achter dat de hoeveelheid die ik had helemaal niet veel was. De voorraad was binnen no time op. Logisch ook, ze zijn 1x1 |:( Heb daarom maar besloten om her en der nog een beetje "pad" te tonen met die tiles... een beetje a la hoe ze het ook bij de voordeur van enkele WV sets hebben gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

tsjarlie schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:07:
Op de 2e foto zie je nog een stukje liggen 8)
Zie er zelfs 2.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:10:
[...]

Ik had op goed geluk een aantal van die round tiles besteld. Ik vond dat ik er aardig wat besteld had, maar ik had gewoon moeten tellen en inschatten. Ik kwam er al snel achter dat de hoeveelheid die ik had helemaal niet veel was. De voorraad was binnen no time op. Logisch ook, ze zijn 1x1 |:( Heb daarom maar besloten om her en der nog een beetje "pad" te tonen met die tiles... een beetje a la hoe ze het ook bij de voordeur van enkele WV sets hebben gedaan :P
pick-n-brick heeft ze bijna altijd wel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:35
waar? Of bedoel je die 2 aan elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

tsjarlie schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:26:
waar? Of bedoel je die 2 aan elkaar.
Ik dacht ik ga niet als enige 5 minuten lopen zoeken op een plaatje.. O-)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ontzettend gaaf gedaan! Nog een kleine kanttekening. Ik begrijp dat de winkeliers hun stoep schonen moeten houden, maar wellicht toch nog een verdwaald hoopje sneeuw aanbrengen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijll
SunnieNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:46:
[...]

Die is leuk geworden. Grappig ook, die vuurwerkopslag op t dak en de minifig verkleed als vuurpijl :)
Bedankt! Oorspronkelijk was het idee om een vuurwerk kraampje te maken met de minifig als verkoper/mascotte. Echter zoals je ziet op de fotos past nergens echt meer een volwaardig vuurwerk kraampje, vandaar dat ze afgestoken worden op het dak :D
Gim schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:10:
[...]

Bedankt ;). Ben toevallig afgelopen paar dagen bezig geweest binnen software met een aantal ideetjes die je me had voorgesteld :D

Nu ben ik ook benieuwd aan wat voor een bouwwerk jij bezig bent! Foto? :)
meesje schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:46:
[...]

Wat ontzettend gaaf gedaan! Nog een kleine kanttekening. Ik begrijp dat de winkeliers hun stoep schonen moeten houden, maar wellicht toch nog een verdwaald hoopje sneeuw aanbrengen?
Dit is iets wat ik nu inderdaad wil gaat toevoegen. Wat sneeuw 'patches' en wat oneffenheden toevoegen aan/op de stoep. Bijvoorbeeld rond de lantaarnpalen en brievenbus is het makkelijk te doen, andere plekjes moet ik nog even goed voor zitten :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41

D75

@pixels66 , @QuattroNL

Ik ben ze aan het gebruiken in mijn kerstdorp die dit jaar een Harry Potter thema heeft... Dus wat sneeuw toegevoegd.
Handig dat alles modulair is en je dus zelf de gebouwen kan mengen.

Nog WIP.... verhoging met behulp van Ikea legodozen. Komen nog muren/rotsen aan zijkant van de dozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZAJYbWWhWcI-c5VcLn-vTPHvTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hH2j0EQyuiICu65iunpT572.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door D75 op 05-12-2022 19:01 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

D75 schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:01:
@pixels66 , @QuattroNL

Ik ben ze aan het gebruiken in mijn kerstdorp die dit jaar een Harry Potter thema heeft... Dus wat sneeuw toegevoegd.

Nog WIP.... verhoging met behulp van Ikea legodozen. Komen nog muren/rotsen aan zijkant van de dozen.

[Afbeelding]
Aan zoiets zat ik ook te denken.
Wil dan eigenlijk wel alle daken en torentjes wit hebben en ik vermoed dat dat een kostbare zaak gaat worden.

Heb ze wel eens met kerst op een randje in de woonkamer gezet en voorzien van lampjes. Dat was best leuk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
@pixels66 , @QuattroNL

[Afbeelding]
Ziet er leuk uit! Ik zie dat dit nog over de oude lijn gaat, ik doel meer op de nieuwe serie met groene daken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41

D75

QuattroNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:14:
[...]

Aan zoiets zat ik ook te denken.
Wil dan eigenlijk wel alle daken en torentjes wit hebben en ik vermoed dat dat een kostbare zaak gaat worden.

Heb ze wel eens met kerst op een randje in de woonkamer gezet en voorzien van lampjes. Dat was best leuk :Y
Bij mij komen er ook nog lampjes in.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Nieuwe week, nieuwe tutorial. Dit is nummer 7 van 12. Dit is een kleine tutorial van een standbeeld die een mooi plekje had in het water 'verstopt' tussen het riet.

Favoriete onderdelen zijn toch wel de halo en de star wars helm om het beeld zijn eigen karakter te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHkjKsO-LuO9zAPPfxI2p_Ff-E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6DlGpQU4bmazAu5V9CbsHC3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwkuNb0JspSPgq1irC3hw7c0rGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QJCOSsOWLGs3WXz9RPkZuG4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaH2eEzx8gbQOpC7k0-rWsSeW8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwOOcmAQmwPiM0dL3Hz0w8Jl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRxPMMHlci2Uk2t5n1xuzbzTIi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeXUrO0CjdwwJ8bFUNRjvutl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyY7x7c674xyYdzxOKh3cHracF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaVn9EkVXzBMDGalLP044Git.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUw62xDMyoUk5ctiz4160q2trk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRHPBvRvyyFFNvZg747hlDOB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGsVOElZDx060_dO0IxE0B7z9m4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApHsvvZOMyK7bD6nQAhchXx4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppENCYKKhYoZ-nvLPrDrM65TqE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/am4AikS6QPkh0yLC042iD0O4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WprBctQz5DWke5yunHMB4xNE-m4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRiHT67ZrI1BPU5zjx6FWBeU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9zWcSXZ5IzbfRGj8unAV3-xjK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUOzynNB56J5tE9KOG1tDeav.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:25
@pixels66 , @QuattroNL

[Afbeelding]
Gaaf! Is dit nano-scale (het echte kasteel) of zijn dit losse sets die je hebt gecombineerd? Ik heb een aantal sets uit de 2022 editie. Daar helaas nog geen 'great hall'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:27
Barthezz Brick schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:43:
Nieuwe week, nieuwe tutorial. Dit is nummer 7 van 12. Dit is een kleine tutorial van een standbeeld die een mooi plekje had in het water 'verstopt' tussen het riet.

Favoriete onderdelen zijn toch wel de halo en de star wars helm om het beeld zijn eigen karakter te geven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze is tot nu toe wel de mooiste van de zeven! Niet dat de rest prut was ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Daantju schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:50:
[...]

Gaaf! Is dit nano-scale (het echte kasteel) of zijn dit losse sets die je hebt gecombineerd? Ik heb een aantal sets uit de 2022 editie. Daar helaas nog geen 'great hall'.
Dit zijn de:
75948 Klokkentoren
75953 Beukwilg
75954 Zweinstein grote zaal
75969 Astronomietoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 11:36
rense schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:58:
[...]

Memories! :) Ik had hem ook, nadat ik eerst de politieauto had gekregen met hetzelfde systeem. De gekleurde, verwisselbare lichtkapjes waren wel erg fragiel, want extra dun gemaakt. De auto's voelden door de batterij ook zo lekker massief aan.
Ik herkende de set eerst niet. Maar toen je het had over lampjes en dunne kapjes begon me iets te dagen! Ik weet niet zeker of ik deze set gehad heb, ben namelijk pas in 1988 geboren, maar die lampjes komen me bekend voor! Ik vraag me af op welke set die nog meer zaten. Bedankt iig, ik wist niet dat ik dit nog wist! :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

WIP;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P75F1Fx-ee5tFR9AJZ8z16Xz3VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiqStkF0pYwiEfgFjedcSEfd.jpg?f=fotoalbum_large

Flink degelijk bloempotje met gewicht.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:55
Ben inmiddels aangekomen bij het bouwen van het platform van de Hogwarts Express, laatste boek, de trein zelf is af. Maar het lijkt erop dat ik 9 kleine wielen overhou? Is dat normaal of heeft nog niemand deze set gebouwd hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:21
JB schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:30:
WIP;

[Afbeelding]

Wel enigszins “overdreven” met de bricks, 300 stuks is zandvulling :D

Maar erg mooi, heb hem ook staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:38
Martijn1990 schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:38:
Ben inmiddels aangekomen bij het bouwen van het platform van de Hogwarts Express, laatste boek, de trein zelf is af. Maar het lijkt erop dat ik 9 kleine wielen overhou? Is dat normaal of heeft nog niemand deze set gebouwd hier?
Dat is normaal, dat zijn wielen zonder flens. Geen idee waarom in een treinwielenzakje er 2 wielen met flens en eentje zonder zit... Nu houdt je dus al die wielen zonder over. Misschien heeft iemand een leuk creatief idee om deze te gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:28
WIP;

[Afbeelding]

Die Lego cupcakes _/-\o_
Mooie opstelling, ik moet er spontaan van glimlachen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

WIP;

[Afbeelding]

Dat heeft hij wel nodig, want de plant is best top-zwaar! Hij stat bij ons erg mooi op de schouw...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05:20
Gister avond begonnen aan mijn nieuwste aankoop. The starry night van Van Gogh.

Hier mijn progressie :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yi_hEh4x3_aaDCnXQpDk4Y5uk5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoTO9sNPpxhmbiT0vLq0vI3T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9P5CBFcICkjNT71kyVzrx4iFdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRVPhBgXLomtYNoCewBXDxPo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdGGDJ8x1p6XyOAIdSqVcMrNZ7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvfZBMGwNsJtr2XplMysWnR5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r5fyglNG6cjMqHzviwHKKdMshw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFFP7hlzPzwNHrqY8XlYy2e0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_dh5qjyfOcs5emt551urz1Qvx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3ynJBe4t2MmmKMHPlPQp5GA.jpg?f=fotoalbum_large

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
WIP;

[Afbeelding]

Leuk, die wil ik wel af zien in een huis setting, dat vind ik altijd lastig inschatten met de botanische sets.
gamerboy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helpt het boekje nog met de kleuren? zo allemaal door elkaar heen dat blauw zal best even zoeken zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door daantjuh68 op 06-12-2022 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
daantjuh68 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:28:
[...]

Leuk, die wil ik wel af zien in een huis setting, dat vind ik altijd lastig inschatten met de botanische sets.

[...]

Helpt het boekje nog met de kleuren? zo allemaal door elkaar heen dat blauw zal best even zoeken zijn.
Helpt wel aardig maar er zit een licht groen en licht blauw steentje bij en het verschil is in het boekje niet helemaal duidelijk te zien (3 keer een paar stappen terug moeten gaan omdat ik de verkeerde had gebruikt) ;)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:38
Hallo oude vriend! Terug als minifig na 28 jaar, dixit de handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZh-vihY5_BUmxCqBKLF0-qHV-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y43R0SWLRu7z93WJZTE9aHSL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

gamerboy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:33:
[...]

Helpt wel aardig maar er zit een licht groen en licht blauw steentje bij en het verschil is in het boekje niet helemaal duidelijk te zien (3 keer een paar stappen terug moeten gaan omdat ik de verkeerde had gebruikt) ;)
Had dezelfde ervaring: CyBeRSPiN in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Zou in dit geval mooi zijn als er een inlegvel was met een kleurechte weergave van de steentjes, want zoals gedrukt in dat boekje komt het niet overeen met de echte kleur van de steentjes.
Als je deze set later nog eens wilt maken en al je steentjes van andere sets op 1 hoop zou hebben gegooid, success... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

zunrob schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:19:
[...]

Ik herkende de set eerst niet. Maar toen je het had over lampjes en dunne kapjes begon me iets te dagen! Ik weet niet zeker of ik deze set gehad heb, ben namelijk pas in 1988 geboren, maar die lampjes komen me bekend voor! Ik vraag me af op welke set die nog meer zaten. Bedankt iig, ik wist niet dat ik dit nog wist! :)
Het Light & Sound System zat in best veel sets van Classic Town en (Classic) Space.

https://rebrickable.com/p...-1-x-23-light-bulb-cover/

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

daantjuh68 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:28:
[...]

Bij ons op de schouw:
Goede plek om te liggen

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:29
zezke schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:49:
Hallo oude vriend! Terug als minifig na 28 jaar, dixit de handleiding.

[Afbeelding]
Zit z'n gewaad niet verkeerd om? :p

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:52:
[...]

Had dezelfde ervaring: CyBeRSPiN in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Zou in dit geval mooi zijn als er een inlegvel was met een kleurechte weergave van de steentjes, want zoals gedrukt in dat boekje komt het niet overeen met de echte kleur van de steentjes.
Als je deze set later nog eens wilt maken en al je steentjes van andere sets op 1 hoop zou hebben gegooid, success... ;)
Is het dan niet handiger om vanaf de pdf te bouwen? Ik doe dat sowieso altijd, vaak duidelijker te zien dan in de boekjes, en neemt minder ruimte in.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Schattig, zoontje van bijna 4 heeft zondag 60318 gekregen van Sinterklaas.
Reactie gisterochtend, toen hij het doosje weer zag (hij had hem nog niet eens in elkaar gezet).
Ik hoef geen cadeaus meer, ik vind deze zo leuk! Ik wil hier altijd mee spelen

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

u_nix_we_all schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:19:
[...]

Is het dan niet handiger om vanaf de pdf te bouwen? Ik doe dat sowieso altijd, vaak duidelijker te zien dan in de boekjes, en neemt minder ruimte in.
Heb ik er ook bijgepakt, maar min of meer zelfde issue.
Bouwen van PDF vind ik toch een beetje afbreuk doen aan de ervaring, ik wil door dat boekje bladeren :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Mijn dochter van 4.5 heeft deze set (#41683) van de lieve Sint gekregen. Sint had alleen niet door dat het een set voor 7+jr is.

Geen probleem! Ze had hem zelf in 1 middag in elkaar. O+

Heb alleen met de stickers, deurtjes en raampjes moeten helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oghxrn3t75uks0Qdx4OlzFsm1wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ud3itWiiTbRdZhrAWCVrMGZH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLEDuR7aLJcrH1CXJj1DtXirGxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7Nu5QFjYKXI2RVBJvK7vhb1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ligt het aan mij of is lego laat met het bekend maken van de nieuwe modular die over 3 weken al uit moet komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

dr86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:46:
Ligt het aan mij of is lego laat met het bekend maken van de nieuwe modular die over 3 weken al uit moet komen?
Het gaat volgens Brick Clicker de 10312 Jazzclub & pizzeria voor $230,- worden maar de echte beelden zijn er nog niet. De beelden die je er van vindt zijn (blijkbaar) van een Ideas set dus die gaat het sowieso niet worden.
Ik ben ook erg benieuwd!

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Barthezz Brick
En dit is nummer 8 van 12 (morgen de ronde toren techniek).

Vandaag hebben we een deur in de aanbieding. Hopelijk zijn de instructies duidelijk en anders vooral vragen stellen. Het is wel een deur die moeilijk opengaat : O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BxLxq6PSEOEgn_hXPVaxmT8I7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ul6cbjxIHfaYFvhHKfxRizrn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USnIJLtvVHtVXq00WM0GT18z22k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWFE7edjabF18Ew9P5ZZhulv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDBVYb57EIjOdudMZIZ4NsZdx5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hmfwZDpflxJfxlkC03W0xv0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duu2KFEcMAj0ikebmQ3w5q-mGQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1YkwXIABeaYKQ1qTtMEwIXv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_sPZlTFl6eJuteapoZuNOoyFR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8POiVUMtO3DHSMra5z9OrBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APL_6JLGy_7e_xfefdhk309VduI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onNwKqghfoYSPeOYyNxPGukq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIFyE7CNCTaaUfbuBahIDsr8iEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VO2x6I3HQZiq4n6N0Kml3Eje.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eBi5lfnoi3R9PcEZtLZL7uZDr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEav6w4TBNafwAzc4EtqrSTR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qk5mNDvDOBNWl_VfcWEpQ2ysHy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFwVgZZ4K7vBGqxpkZndK28D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j37aQpWbS-v00gYg_JGdO5gTE5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrWe7NyKpR8KDFpEDw809slS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gamerboy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een tijdje terug een time lapse gemaakt van mijn starry night build.
https://tube.tchncs.de/w/tzHoqfJiAzWm5EKvqdY2Mx

Daarna heb ik mijn camerasensor en lens schoongemaakt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
Ultra schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:48:
[...]

Ik heb een tijdje terug een time lapse gemaakt van mijn starry night build.
https://tube.tchncs.de/w/kdQ4aqb9XwKheS7ZQ37NJJ

Daarna heb ik mijn camerasensor en lens schoongemaakt..
Heel ziek gedaan!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:16
Als aanvulling op https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73604934

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwFaT3mGGj8q1Cp0Sn-uka0kKY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ke5wLRFJY3hJ4CaNZkF01IXy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpSS99ELGcfAbjBJZNUwaUAppOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieNh3BjLDhnhX1JnbpoW2C4J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpeDA9P_eCuRa1E0F2pMx5HHoTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3kTCiE2t7FKk6NAsEsNKONf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zo een lol met deze MOC, die printed (rare) plate moest er dus gewoon komen :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Tijll
Nou, de laatste in de serie is er. Bakkerij & Klokkentoren.
Voor nu is mijn denk-tank toch echt op.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52548571850_c930c1cf27_k.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Tijll schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:01:
[Afbeelding]
LEGO verzint ook maar één setje in de reeks per jaar, dus je hebt voor het eerste jaar al heel veel gedaan. Een jaar de tijd voor nieuwe inspiratie.

Ook deze MOC ziet er weer leuk uit! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Tijll schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:01:
[Afbeelding]
Wederom ERG leuk bedacht! d:)b
Dank voor de inspiratie 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:10
Weet niet of deze al wel eens voorbij is gekomen, maar het is wel een kijkje waard...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5YXUZ5s2ll-IHxPhi6svMXloAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2xsiNOKTp5BR4Xtbxmt7J8EY.jpg?f=user_large

Ik heb de Star Wars adventskalender gekregen. Zitten best leuke mini builds tussen. Bovenstaand is tot gisteren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
zonoskar schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:58:
[Afbeelding]

Ik heb de Star Wars adventskalender gekregen. Zitten best leuke mini builds tussen. Bovenstaand is tot gisteren.
Mis je er dan 2 of krijg je bij een vakje maar een halve unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54
Ha, ik heb ook de Star Wars adventskalender, eerste keer zo'n kalender van Lego en het is leuker dan ik dacht!
Vind de mini-builds wel grappig, met slechts 1 plaatje als voorbeeld is het net iets meer puzzelen en goed kijken dan normaal.

@RubjeMazter Er zitten ook figures bij, op de foto ontbreekt een clone trooper (commander?) en een battle droid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@davidov Ja, ik heb de minfigs weggelaten, daar is niet veel te bouwen. Maar die kleine schepen zijn soms nog best lastig te bouwen van 1 foto met vaak slechts 2 stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
davidov schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:43:
@RubjeMazter Er zitten ook figures bij, op de foto ontbreekt een clone trooper (commander?) en een battle droid.
Dacht al :P heb hier de City variant.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Tutorial 9 van 12!

Vandaag hebben we een ronde toren techniek in de aanbieding. Deze tutorial is de meest basic versie zonder details of texture (eerste afbeelding doet anders vermoeden). Ik weet dat er meerdere technieken mogelijk zijn en dat deze nogal parts intensief is, maar het biedt je wel alle vrijheid die de techniek met bv plates met daarop tiles niet biedt. Plus met deze techniek krijg je de torens een stuk ronder qua vorm.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je deze altijd stellen natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHI6pzh50ZfytwydCkoijZ-wUR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aUS5TtcWYTxkuEfPR6aUmU7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU0ZpBIRK9xAPG5LhB_6khUM8fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psTmuDnxduLJVbgzjvkDCEl8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h57N6AWoo7YkptBWbUpTfPkyGU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VJNDTbpyxU3PukN3dp3CJQt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eh83_7hfrltuLLNRje2tCp0Gn7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHiXy2XMlCQykaKK41AE514a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPymenE0IR1D0cmgdao1-fz2zDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pm5Vugs1CEw6rIaZj4jj5UEN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbeZGf8n58Cc8ogPfb388avsEU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IxN2SifHkv0cQU2EPOzFK7LY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP7X-ylfDvI0L7OcSs3xVLQTLCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alJd9dn7h4eAXLCjTaZnY6qD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B0e2hC1ff2dpA9cZi7rNZzXDZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnH4LnEOV3TQlY1rwpFDdu0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6hrjS0SVMhFF5QlNkWGFVSm1f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COfmdZ62qUqisbSbSeuyOtsm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxWMutjw2pCEaGD9og0AS0SgEbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pu9J7VdURlSmTTWXmZlcFGLt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 16:04
Mensen even een vraagje.
12 kilo lege (ongezien van alles wat) voor € 95,- is dat een reële vraagprijs?? Heb een partij gezien bij de kringloop. Ziet er uit als oudere series

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

HMaster_II schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:13:
Mensen even een vraagje.
12 kilo lege (ongezien van alles wat) voor € 95,- is dat een reële vraagprijs?? Heb een partij gezien bij de kringloop. Ziet er uit als oudere series
direct meenemen!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik ben sinds kort weer in de lego Rabbit Hole gedoken. Ik zie nu de felbegeerde Millennium Falcon voor 685 staan bij bol.com. Zien jullie deze set vaker in de aanbieding en voor een lagere prijs dan dit, of moet ik meteen op bestellen klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

Jochem Boom schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:21:
Ik ben sinds kort weer in de lego Rabbit Hole gedoken. Ik zie nu de felbegeerde Millennium Falcon voor 685 staan bij bol.com. Zien jullie deze set vaker in de aanbieding en voor een lagere prijs dan dit, of moet ik meteen op bestellen klikken?
ik ben er een jaar mee bezig geweest om een goede deal te krijgen en kwam niet verder dan 650.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Barthezz Brick schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:06:
Tutorial 9 van 12!

Vandaag hebben we een ronde toren techniek in de aanbieding. Deze tutorial is de meest basic versie zonder details of texture (eerste afbeelding doet anders vermoeden). Ik weet dat er meerdere technieken mogelijk zijn en dat deze nogal parts intensief is, maar het biedt je wel alle vrijheid die de techniek met bv plates met daarop tiles niet biedt. Plus met deze techniek krijg je de torens een stuk ronder qua vorm.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je deze altijd stellen natuurlijk ;)
Mooie technieken weer! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:28
Jochem Boom schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:21:
Op brickwatch.net kan je de evolutie van de prijs bekijken.
De laagste prijs ooit was blijkbaar €560, maar als ik de grafiek bekijk lijkt dat eerder een anomalie (Amazon flash sale?). 685 lijkt al een mooie deal, maar ik ben niet zo thuis in SW sets.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Pagina: 1 ... 252 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .