Dagg schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 00:08:
Top-tip: schaf 21334 aan, gooi alle onderdelen uit elk zakje in één en de zelfde bak of op één groot kleed. Succes met bouwen!
Ik had al eens gemeld dat ik het echt een leuke set vond toen de final werd aangekondigd. Nu ben ik aan het bouwen en het wordt alleen maar leuker!
Ik zal later met mijn bevindingen komen maar aan de andere bouwers van deze set, wat maakt voor jullie deze set zo leuk?
Ik moet nog terug komen op de Lego Ideas Jazz Quartet.
Er zitten zo veel verschillende elementen en kleuren in deze set dat je genoeg vermaak haalt uit het zoeken naar de stukken, helemaal als je alle zakjes opent en in één in/op de zelfde bak/doos/kleed/tafel uitstrooit om dan pas te beginnen met bouwen.
Zoals hier met enige regelmaat wordt gesproken over repetitie, hoe ver je dat wil zoeken is persoonlijk maar de variatie is zo groot voor mij dat ik hier erg van genoten heb.
De hoeveelheid kleuren en afhankelijk van je eigen zicht, soms lastig te onderscheiden kleuren in het avondlicht was het uitdagend genoeg dag ik niet al te snel bouwde. Best vaak zitten zoeken/kijken of ik wel de juiste kleur had in de stapel steentjes en de 5 handleidingen.
Nee, het is geen Lego uit mijn jeugd want dat was echt wel simplistisch ten opzicht van wat er nu allemaal uit komt. Maar ik ben zelf ook gegroeid en deze set benaderde wel erg goed mijn gevoelens uit mijn jeugd qua bouwen.
Het spelen ontbreekt wel uit mijn jeugd omdat er geen Lego figuurtjes in de set zitten. En dat niet alles kan bewegen bij deze figuren is zeker geen gemis, dit is wel echt een displayset en geen speelset.
Nu de 10305 nog een keer bouwen maar wat was dit een topset. Ik zou deze iedereen aanraden vanwege hoe voor mij Lego vroeger was. Nogmaals, een TOP aankoop!