Hoe zal dat in de manual staan bij het colloseum of de eifeltoren?zonoskar schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:20:
Dit is echt de leukste fase van de bouw. Not. Maar je moet er doorheen bijten
[Afbeelding]
Ook omdat de manual letterlijk zegt "x4" als je klaar bent met eentje.
Opzich voor de afwisseling slim gevonden toch.sebastiaan89 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:35:
[...]
Eindeloos! Als je dit vervelend vind vooral niet 10214 gaan bouwen. Daar hebben ze om de x16 te voorkomen sommige onderdelen gewoon 4 pagina's verder verstopt. Waardoor je dus 2x x8 doet
ISS vond ik best meevallen, alleen de zonnepanelen.. waarvan je het al weer voor je die überhaupt koopt.
@dr86 absoluut, was ook een hele leuke en ergens ook uitdagende build omdat je af en toe echt jezelf moest dwingen om door te zetten. En dat lukte dan wel weer doordat er echt progressie in zat.
Maar als je dus x4 van een ATAT al vervelend vind kan je hier beter van wegblijven
Maar als je dus x4 van een ATAT al vervelend vind kan je hier beter van wegblijven
Ik had gehoopt dat de greebling op de poten lichtjes anders was voor elke poot. In het 'chassis' zitten ook veel dingen die links en rechts gelijk zijn, of net gespiegeld. Maar dat het een beetje veel herhaling was wist ik van te voren. Dat is ook de reden waarom ik de set heb gehuurd, niet gekochtsebastiaan89 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:44:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Even moeten zoeken, maar 10214 is blijkbaar de Tower Bridge. Maar daar zitten toch maar 2 torens op?sebastiaan89 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:35:
[...]
Eindeloos! Als je dit vervelend vind vooral niet 10214 gaan bouwen. Daar hebben ze om de x16 te voorkomen sommige onderdelen gewoon 4 pagina's verder verstopt. Waardoor je dus 2x x8 doet
Oja. En als je dan daar mee klaar bent met de eerste toren krijg je helemaal aan het eind nog een keer x2.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Inderdaad, vandaar ook dat je twee torens moet bouwen, en aangezien de torens bijna identiek zijn doe je elke stap die je in toren 1 deed in toren 2 nog een keer.
Ik weet niet of je al antwoord hebt gekregen maar als je spijt hebt van je aankoop dan neem je contact op met LEGO en dan krijg je een retourlabel.iAR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:59:
Heeft iemand ervaring met het retourneren van Lego (bij Lego.com) zonder GWP sets? Worden die dan alsnog in rekening gebracht?
Maar je wil de GWP houden dan? LEGO zal dit waarschijnlijk vooral niet netjes vinden als dat het geval is. Ook wanneer je aangeeft dat je er wel voor wil betalen. LEGO zal genoeg ervaring hebben met mensen die bewust iets doen om echt gratis een GWP te bemachtigen (zonder aankoop). Jij bent dan misschien goudeerlijk, maar LEGO zal het zich toch ergens afvragen. Ik denk niet dat ze de GWP in rekening brengen. Weet niet eens of hun systeem dat toelaat.
En stel je "vergeet" de GWP mee terug te sturen, dan laat LEGO hem je waarschijnlijk wel houden, en dan heb je een leuk extraatje, maar ze zullen allicht ook zeggen dat t niet te vaak moet gebeuren.
Als je dan toch al wat moet terugsturen, dan zou je dus eigenlijk de GWP mee terug moeten sturen. Je hebt immers al een verzendlabel dan.
Ander verhaal: Zo kunnen er ook bestellingen geplaatst worden waarbij het dure artikel (waardoor je recht hebt op de GWP) nageleverd wordt, terwijl LEGO als service het voorradige bestelde artikel (bijvoorbeeld een sleutelhanger) alvast toestuurt met de GWP. Dan zou het dure artikel bijvoorbeeld telefonisch geannuleerd kunnen worden. Eigenlijk zou LEGO dan een retourlabel moeten geven voor de GWP, maar zullen het vanwege kosten waarschijnlijk niet doen. Ook daarbij zal LEGO aangeven dat het niet de bedoeling is en eigenlijk niet netjes is mocht er sprake zijn van voorbedachte rade. Het kan dan zijn dat je bij toekomstige aankopen uitgesloten wordt van GWP.
[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 29-11-2022 10:42 ]
Het zal mij niks verbazen als ze direct je account dichtzetten en niet weer openen voordat de GWP ook weer terug is.Gim schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:37:
[...]
Het kan dan zijn dat je bij toekomstige aankopen uitgesloten wordt van GWP.
Nee, dat doen ze niet gelijk. Ze kunnen je niet gelijk veroordelen. Soms is er namelijk geen kwade opzet.RubjeMazter schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:41:
[...]
Het zal mij niks verbazen als ze direct je account dichtzetten en niet weer openen voordat de GWP ook weer terug is.
Ik heb zo nl. ook al eens gratis een GWP gehad. Ik had geen kwaad voor ogen en wilde er ook voor betalen en zelfs terugsturen maar ze lieten me de GWP houden. Ze gaven wel aan dat t niet te vaak moest gebeuren, omdat het eigenlijk niet netjes was dat ik dan een GWP had terwijl een ander er wel voor betaald had met een aankoop.
In mijn geval ging het om een geannuleerde nalevering die zo laat geleverd ging worden (bijgestelde datum) dat het te laat zou zijn voor de beoogde verjaardag. Ik kon op voorhand niet weten dat de datum bijgesteld ging worden.
Ik heb de set overigens een jaar later opnieuw besteld (wel op tijd). Ditmaal zonder GWP overigens. Daarmee is de morele rekening m.i. wel rechtgezet
Waarom stuurt LEGO de GWP apart van de normale artikelen? Kunnen ze dan niet beter wachten tot alles er is en dan verschepen? Zal wel uit kunnen om het apart te doen denk ik dan.Gim schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:50:
[...]
In mijn geval ging het om een geannuleerde nalevering die zo laat geleverd ging worden (bijgestelde datum) dat het te laat zou zijn voor de beoogde verjaardag. Ik kon op voorhand niet weten dat de datum bijgesteld ging worden.
[ Voor 12% gewijzigd door RubjeMazter op 29-11-2022 10:57 ]
Blijkbaar is het toch niet "de bekende weg"... wat is jouw ervaring?Xqlus1ve schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:02:
Beetje vragen naar de bekende weg. Wat denk je zelf dat het antwoord is?
Ik zal verder niet in gaan op de details maar ik heb een foutje gemaakt. Ik heb nu twee dezelfde sets maar ik wil één GWP niet kwijt!Gim schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:37:
Maar je wil de GWP houden dan? LEGO zal dit waarschijnlijk vooral niet netjes vinden als dat het geval is. Ook wanneer je aangeeft dat je er wel voor wil betalen. LEGO zal genoeg ervaring hebben met mensen die bewust iets doen om echt gratis een GWP te bemachtigen (zonder aankoop). Jij bent dan misschien goudeerlijk, maar LEGO zal het zich toch ergens afvragen. Ik denk niet dat ze de GWP in rekening brengen. Weet niet eens of hun systeem dat toelaat.
En stel je "vergeet" de GWP mee terug te sturen, dan laat LEGO hem je waarschijnlijk wel houden, en dan heb je een leuk extraatje, maar ze zullen allicht ook zeggen dat t niet te vaak moet gebeuren.
Als je dan toch al wat moet terugsturen, dan zou je dus eigenlijk de GWP mee terug moeten sturen. Je hebt immers al een verzendlabel dan.
Kijk, als ik hem niet mag houden/kopen, dan houd ik ook gewoon de set. Die is jaren later nog wel te verkopen.
[ Voor 76% gewijzigd door iAR op 29-11-2022 11:02 ]
Je koopt een mooi Lego set en krijgt daar dan gratis een leuke GWP bij.iAR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:57:
[...]
Blijkbaar is het toch niet "de bekende weg"... wat is jouw ervaring?
[...]
Ik zal verder niet in gaan op de details maar ik heb een foutje gemaakt. Ik heb nu twee dezelfde sets maar ik wil één GWP niet kwijt!
Kijk, als ik hem niet mag houden/kopen, dan houd ik ook gewoon de set. Die is jaren later nog wel te verkopen.
vervolgens wil je de set terugsturen, maar je wilt de GWP houden, eventueel door daarvoor een kleine vergoeding te betalen...
Helaas, dat gaat dus niet en wel om de eenvoudige reden dat als dat wel zou kunnen, dan zou iedereen dat gaan doen.
Als je meer dan één artikel besteld dan kan het zijn dat LEGO je alvast toestuurt wat wel voorradig is en direct geleverd kan worden. Zie het als service, vertrouwen, klantvriendelijkheid. En daar kun je misbruik van maken, net zoals de zelfscan bij een supermarkt. Je hoeft het niet te doen, soms is het niet eens met opzet gedaan, maar het biedt ruimte voor misbruik.RubjeMazter schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:57:
[...]
Waarom stuurt LEGO de GWP apart van de normale artikelen? Kunnen ze dan niet beter wachten tot alles er is en dan verschepen? Zal wel uit kunnen om het apart te doen denk ik dan.
/edit: was al op gereageerd
[ Voor 93% gewijzigd door Tc99m op 29-11-2022 11:22 ]
scintillating
Vermoedelijk krijg je met een eerstvolgende bestelling gewoon nep LEGO toegestuurd. Dat controleer je waarschijnlijk toch niet omdat het van LEGO afkomt; blind vertrouwenTc99m schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:21:
[...]
Ik weet het antwoord ook niet hoor (en ik ben toch al best een tijdje bezig met LEGO).
Ik wil het niet aanmoedigen, maar ik weet aan de andere kant ook niet wat er gebeurt als je een set terugstuurt en de bijbehorende GWP achterhoudt. Doet LEGO niks? Storten ze je aankoopbedrag niet terug? Krijg je een boze brief? Kom je op de zwarte lijst te staan bij S@H?
Of dat of ze sturen je gewoon een set uit een slechte batch met veel kleurverschil
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 29-11-2022 11:24 ]
Ik vermoed dat als je de GWP volgens voorwaarden eigenlijk niet meer mag hebben, dat ze het bedrag wat de GWP kost aftrekken van het bedrag wat je retour zou moeten krijgen.iAR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:57:
[...]
Blijkbaar is het toch niet "de bekende weg"... wat is jouw ervaring?
[...]
Ik zal verder niet in gaan op de details maar ik heb een foutje gemaakt. Ik heb nu twee dezelfde sets maar ik wil één GWP niet kwijt!
Je kunt je vraag ook altijd voorleggen aan de klantenservice van Lego, misschien willen ze wel met je meedenken. Zeker als je het geen probleem zou vinden om de set toch te houden en niet terug te sturen, daar kun je altijd nog voor kiezen als ze zeggen dat het niet mogelijk is om alleen de set terug te sturen, zonder de GWP.iAR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:57:
Of je kunt de set met een klein beetje verlies doorverkopen, en dat verlies zien als de aanschafprijs voor de GWP
[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 29-11-2022 12:12 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik reageer even voornamelijk op het vetgedrukte: Alleen hebben we dus een speciaal topic voor Lego bestellingen. Dus nee, ze horen hier niet thuis. En dat topic is in het leven geroepen omdat ik niet de enige was die dat soort posts niet aanstond. Scrollde ik ze gewoon door voordat het aparte topic er was? Zeker, maar nu is er een topic voor, is het dan heel raar dat ik er een verwijzing naar maak?dr86 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:14:
[...]
Niet mee eens, als iemand trots is op zn aangekomen set mag dat toch gewoon gedeeld worden. Er staan genoeg dingen op dit forum waar ik ook niks mee heb, maar dan scroll ik verder.
Dit is een algemeen lego topic, zolang het niet over de aanbiedingen gaat is het hier gewoon welkom.
[...]
Persoonlijk erg matig dit als je het mij vraagt, maakt de sfeer er niet leuker op. Terwijl het nergens voor nodig is.
Die report is er voor posts die hier echt niet thuishoren. Niet omdat een post jou niet aanstaat.
Zou mooi zijn als we het met zn allen gewoon gezellig houden als lego liefhebbers onder elkaar en elkaar niet veroordelen, volgens mij is er al genoeg ellende in de wereld
Lego aanbiedingen, waar je blijkbaar geen probleem mee hebt als apart topic, was ooit ook onderdeel van dit topic. Dat kreeg toen z'n eigen topic omdat het nogal snel ondersneeuwde in de normale Lego discussie in dit topic. En het status update topic is ontstaan omdat de normale Lego discussie ondersneeuwde door alle status updates op sommige dagen (vooral na nieuwe exclusieve releases op de Lego site). Dus ja, laten we vooral de sfeer leuk houden en hier over Lego praten zonder dat het ondersneewt door status updates van bestellingen.
Is dit te mooi om waar te zijn? Ferrari daytona voor €200, daarnaast ook het Disney kasteel voor €200. Account is 4.5 jaar oud en heeft 78 reviews over het algemeen 5 sterren. Alleen niks in de categorie speelgoed/Lego.
https://www.marktplaats.n...i-daytona-sp3-42143-nieuw
Ik krijg overigens echt net bericht van dreamland om de Ferrari afgehaald kan worden met click & collect voor €212 met gebruik van een code een paar berichten terug.
Ik krijg overigens echt net bericht van dreamland om de Ferrari afgehaald kan worden met click & collect voor €212 met gebruik van een code een paar berichten terug.
[ Voor 19% gewijzigd door pukvg op 29-11-2022 14:35 ]
Best vreemd, mogelijk gehackte account.pukvg schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:30:
Is dit te mooi om waar te zijn? Ferrari daytona voor €200, daarnaast ook het Disney kasteel voor €200. Account is 4.5 jaar oud en heeft 78 reviews over het algemeen 5 sterren. Alleen niks in de categorie speelgoed/Lego.
Er is geen enkele reden om aan die prijzen te verkopen ... alsook verkopers die standaard productfotos gebruiken vind ik ook maar vreemd. Je wil toch zien in welke staat de set/doos is.
Het kan natuurlijk altijd dat deze verkoper er gewoon graag snel vanaf wil en het gewoon niet zo belangrijk vindt om de hoofdprijs te krijgen. Of dat hij mensen in DMs laat bieden.pukvg schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:30:
Bij twijfel via Marktplaats: altijd persoonlijk afhalen. En bij sets die als nieuw worden verkocht, checken of er niet met de doos is gerommeld.
scintillating
Heb er maar eens een bericht aan gewaagd. Zal wel niks zijn maar je weet nooit.pukvg schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:30:
Op de Ferrari kan je niet bieden, op het kasteel wel.
[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 29-11-2022 15:22 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Sowieso een gehackt account. Volgt precies het bekende stramien, enkel zinnetje als omschrijving. Ik heb dit eerder aan de hand gehad met een Garmin fietscomputer en luidsprekers. Als je contact opneemt willen ze dat je direct overschakelt op Whatsapp.pukvg schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:30:
Kan niet stoppen met ontploffen!
Even naar Belgie voor paar tientjes extra
Mijn boefje is liev!
Vooralsnog gaat de communicatie via MP. Er werd, natuurlijk, voorgesteld om de set op te sturen omdat men er niet is als ik langs wil komen. Maar we zijn nog bezig...Bob Popcorn schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:28:
[...]Sowieso een gehackt account. Volgt precies het bekende stramien, enkel zinnetje als omschrijving. Ik heb dit eerder aan de hand gehad met een Garmin fietscomputer en luidsprekers. Als je contact opneemt willen ze dat je direct overschakelt op Whatsapp.
Zou ik sowieso niet doen met dergelijke prijzen. Been there done that. Als ze willen verkopen zorgen ze maar dat ze een keer thuis zijn.QuattroNL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:43:
[...]
Vooralsnog gaat de communicatie via MP. Er werd, natuurlijk, voorgesteld om de set op te sturen omdat men er niet is als ik langs wil komen. Maar we zijn nog bezig...
Is toch wel duidelijk dan dat het een gevalletje oplichting is...QuattroNL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:43:
[...]
Vooralsnog gaat de communicatie via MP. Er werd, natuurlijk, voorgesteld om de set op te sturen omdat men er niet is als ik langs wil komen. Maar we zijn nog bezig...
Niet voor de hoofdprijs willen verkopen is 1 ding, maar 200 Euro is nog net niet gratis weggeven. En dan net niet thuis zijn als jij wil komen ophalen en dan als verkoper verzenden voorstellen...dan zijn toch alle kruisjes voor oplichtingsbingo toch wel gezet?
Klopt, maar ik speel het spelletje graag even mee, gewoon omdat het kanchrisO schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:50:
[...]
Is toch wel duidelijk dan dat het een gevalletje oplichting is...
Niet voor de hoofdprijs willen verkopen is 1 ding, maar 200 Euro is nog net niet gratis weggeven. En dan net niet thuis zijn als jij wil komen ophalen en dan als verkoper verzenden voorstellen...dan zijn toch alle kruisjes voor oplichtingsbingo toch wel gezet?
Tuurlijk snap ik dat dit een nep advertentie is.
Ow he kijk eens in de topic warning.... man man man dat een post van mij zoveel gezeur op kan leveren is echt met geen pen te beschrijven. 24 uur later is men er nog mee bezig... Hebben we dan echt niks beters te doen?AppieNL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:27:
[...]
Ik reageer even voornamelijk op het vetgedrukte: Alleen hebben we dus een speciaal topic voor Lego bestellingen. Dus nee, ze horen hier niet thuis. En dat topic is in het leven geroepen omdat ik niet de enige was die dat soort posts niet aanstond. Scrollde ik ze gewoon door voordat het aparte topic er was? Zeker, maar nu is er een topic voor, is het dan heel raar dat ik er een verwijzing naar maak?
Lego aanbiedingen, waar je blijkbaar geen probleem mee hebt als apart topic, was ooit ook onderdeel van dit topic. Dat kreeg toen z'n eigen topic omdat het nogal snel ondersneeuwde in de normale Lego discussie in dit topic. En het status update topic is ontstaan omdat de normale Lego discussie ondersneeuwde door alle status updates op sommige dagen (vooral na nieuwe exclusieve releases op de Lego site). Dus ja, laten we vooral de sfeer leuk houden en hier over Lego praten zonder dat het ondersneewt door status updates van bestellingen.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
Inderdaad gewoon lekker doen hoor en is dus gewoon conform de regels. Zoals eerder aangegeven vind ik het wel leuk als men uit enthousiasme hun aankopen showt. Het kan voor mij best inspirerend zijn.Dracula schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:00:
[...]
Ow he kijk eens in de topic warning.... man man man dat een post van mij zoveel gezeur op kan leveren is echt met geen pen te beschrijven. 24 uur later is men er nog mee bezig... Hebben we dan echt niks beters te doen?
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 29-11-2022 16:23 ]
Het slaat ook gewoonweg nergens op. Gejank over een bestellingen topic terwijl nog geen 50 posts voor een Sian doos 6 thumbs up worden gegeven op;meesje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:02:
[...]
Inderdaad gewoon lekker doen hoor en is dus gewoon conform de regels. Zoals eerder aangegeven vind ik het wel leuk als men uit enthousiasme hun aankopen showen.
Ophidian in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
De Sian van @Dracula kende 10+ thumbs up maar hoort hier niet thuis. Schei toch uit man

Mijn boefje is liev!
Bijzonder. LEGO heeft de LEGO 40579 Eiffel’s Apartment promotie verlengd tot het einde van dit jaar. De verkoop valt dus tegen.
Is die compatible met die grote nieuwe eiffeltoren?meesje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:21:
Bijzonder. LEGO heeft de LEGO 40579 Eiffel’s Apartment promotie verlengd tot het einde van dit jaar. De verkoop valt dus tegen.
Kan niet stoppen met ontploffen!
beetje te verwachten toch? denk (hoop) dat lego beseft dat er grens bereikt is, met hun gekke prijzen. (jah price ber brick blablabla)meesje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:21:
Ik kan anders ook nog wel zoeken naar posts in dit topic die (terecht) zijn verwijderd met 10+ duimpjes voordat ze verwijderd werden. Laten we nou niet gaan doen alsof duimpjes zaligmakend zijn.JB schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:14:
[...]
De Sian van @Dracula kende 10+ thumbs up maar hoort hier niet thuis. Schei toch uit man![]()
Maar goed, jullie zijn er blij mee en het staat dus idd zo in de topicwarning. Prima, ik scroll er gewoon langs. Net zoals die van Ophidian trouwens, was die dus ook al weer vergeten net zoals ik die van Dracula zou zijn vergeten na mijn (onterechte, gezien de topicwarning dus) opmerking.
De communicatie is inmiddels geworden tot een compleet stilzwijgen van de adverteerder nadat ik had aangegeven de set toch echt alleen te willen afhalen.pukvg schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:30:
Zoals verwacht.
Nou heb ik wel de optie onderaan de adv. 'Meld aan MP' gebruikt maar ik heb weinig fiducie dat er dan ook daadwerkelijk wat gebeurt.
Als jullie nou allemaal eens die optie gebruiken om een verdachte adv. te melden dan gebeurt er hopelijk wat aan MP zijde (power to the community!
Ik poog dus te proberen om die adv. offline te krijgen voordat er mensen wél in trappen
*neuriet "jaaaa, we moeten lief zijn voor elkaar...."
Zullen we weer terug gaan naar belangrijkere onderwerpen...
Zelf benieuwd wanneer de eerste officiele beelden 'uitlekken' van de nieuwe modular. Tot nu toe is het nog redelijk karig met de info, behalve dat het een combi pizzaria / jazzclub zou gaan worden... (aldus https://www.bricksup.co.u...2023-new-modular-building etc)
Heeft er niet iemand een goede link met Denemarken hier?
Zullen we weer terug gaan naar belangrijkere onderwerpen...
Zelf benieuwd wanneer de eerste officiele beelden 'uitlekken' van de nieuwe modular. Tot nu toe is het nog redelijk karig met de info, behalve dat het een combi pizzaria / jazzclub zou gaan worden... (aldus https://www.bricksup.co.u...2023-new-modular-building etc)
Zijn er al afbeeldingen van de nieuwe Speed Champions?
Nee, wel welke modellen het zouden gaan worden: https://www.bricktastic.n...eed-champions-2023-nieuw/melst90 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:30:
Zijn er al afbeeldingen van de nieuwe Speed Champions?
Moet er toch weer een vitrinekast bij

Zo, en dit is nummer 5
Een van de bruggen die ik heb gebruikt in mijn Venetië 1486 layout. Deze vergt wellicht iets meer input ook vanuit jezelf, maar ik denk dat het wel duidelijk is zo (en anders moet je het zeker vragen).
De travis bricks schuif je wat meer naar elkaar om de boog te maken (anders blijft de brug plat) en op die manier creëer je net voldoende weerstand om de boog te behouden, maar niet genoeg om frictie op de bricks te krijgen.
De handrail heeft los van functioneel en mooi geen functie in de contructie. Je 'buigt' de bricks mee in de vorm van de brug. Dat lukt met de round bricks en studs zoals je kunt zien
:strip_exif()/f/image/mumDQ4oypx6Z9vgmTh9rnfxN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/odABVSmuBUmtwHk99GcjRH9g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5eV4hXzQD6UIwo6lXGri6kBf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0I0j8xWM4NM91YAuYJEt2Jkp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MKCxxeagoW0LikCXHVWr9Krk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AwOM9aUoKYrxTuz2ykdnmEho.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ph8BpFnIwaZPueXOdynl2GrT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l3fWWlB3OR2J8jBgeR8x6TLV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rhb7kCoeVrrqm48nFqrwabbt.jpg?f=fotoalbum_large)
De travis bricks schuif je wat meer naar elkaar om de boog te maken (anders blijft de brug plat) en op die manier creëer je net voldoende weerstand om de boog te behouden, maar niet genoeg om frictie op de bricks te krijgen.
De handrail heeft los van functioneel en mooi geen functie in de contructie. Je 'buigt' de bricks mee in de vorm van de brug. Dat lukt met de round bricks en studs zoals je kunt zien
:strip_exif()/f/image/mumDQ4oypx6Z9vgmTh9rnfxN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/odABVSmuBUmtwHk99GcjRH9g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5eV4hXzQD6UIwo6lXGri6kBf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0I0j8xWM4NM91YAuYJEt2Jkp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MKCxxeagoW0LikCXHVWr9Krk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AwOM9aUoKYrxTuz2ykdnmEho.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ph8BpFnIwaZPueXOdynl2GrT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l3fWWlB3OR2J8jBgeR8x6TLV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rhb7kCoeVrrqm48nFqrwabbt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uFSn6HCSVQOdYHS6B2xSaWmR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg het niet bedacht hoe jij deze had gemaakt, toch beetje alsof de tovenaar zijn geheim prijs geeft. Leuke serie deze Posts van je!Barthezz Brick schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:37:
Zo, en dit is nummer 5Een van de bruggen die ik heb gebruikt in mijn Venetië 1486 layout. Deze vergt wellicht iets meer input ook vanuit jezelf, maar ik denk dat het wel duidelijk is zo (en anders moet je het zeker vragen).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Yonix Veel bouwplezier, genoeg ruimte op de tafel voor het bouwen
Krijgt ie straks dan ook een mooi zichtbaar plekje nabij de game console?
Ik vond het al zo raar dat hij maar zo kort beschikbaar zou zijn, het is een bedrag wat je niet even in een impuls aankoop doet. Dus het cadeau seizoen meenemen is niet zo'n gek idee (vooral de kerst periode).meesje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:21:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik ben ook erg benieuwd! Ik verwacht wel dat het ergens in de komende week (begin december) bekend gemaakt gaat worden. Op Eurobricks staat ook nog niet meer informatie.areyonga schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:46:
De combinatie van een pizzeria en een jazz club spreekt mij wel aan. Ik ben heel nieuwsgierig wat ze ervan gaan maken! Ik ben ook benieuwd naar de stijl. Ik zou Europees wel leuk vinden, net als de Boutique Hotel. En ik ben benieuwd of het één groot gebouw wordt, of twee halve, of één grote en één/twee kleintjes, zoals de laatste twee jaar.
Pizza is in elk geval altijd goed
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
YW!himlims_ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:58:
[...]
Ik kreeg het niet bedacht hoe jij deze had gemaakt, toch beetje alsof de tovenaar zijn geheim prijs geeft. Leuke serie deze Posts van je!
Er volgt nog meer leuks en werken we langzamerhand naar de rond toren & dak tutorial (daar is vooral veel vraag naar).
Ik vind het ook leuk om te zien! Het enige wat ik altijd wel jammer vind is de hoeveelheid geld die er bij zoiets 'simpels' als een brug in gaat zitten. Er zitten zoveel (kleine) onderdelen in dat het al heel snel oploopt. Dat is denk ik ook direct het gevaar van zo'n beetje iedere MOC.Barthezz Brick schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:28:
[...]
YW!
Er volgt nog meer leuks en weken we langzamerhand naar de rond toren & dak tutorial (daar is vooral veel vraag naar).
Stel je de city layout van Jangbricks of Alex Nunes voor met de afwerking/details van Barthezz Bricks of ID5la_fusion schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:41:
[...]
Ik vind het ook leuk om te zien! Het enige wat ik altijd wel jammer vind is de hoeveelheid geld die er bij zoiets 'simpels' als een brug in gaat zitten. Er zitten zoveel (kleine) onderdelen in dat het al heel snel oploopt. Dat is denk ik ook direct het gevaar van zo'n beetje iedere MOC.

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Klopt deels. Het is natuurlijk ook afhankelijk van je insteek. Koop je voornamelijk sets en wil je zoiets maken en je hebt de onderdelen niet of niet genoeg dan kost het geld (of sneller geld).la_fusion schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:41:
[...]
Ik vind het ook leuk om te zien! Het enige wat ik altijd wel jammer vind is de hoeveelheid geld die er bij zoiets 'simpels' als een brug in gaat zitten. Er zitten zoveel (kleine) onderdelen in dat het al heel snel oploopt. Dat is denk ik ook direct het gevaar van zo'n beetje iedere MOC.
Daarnaast kun je met de meer basis stenen zoiets gewoon niet voor elkaar krijgen. Dus het komt vooral neer op keuzes, keuzes.
Bij dit soort tutorials zou ik vooral naar de basis kijken; Hoe krijg je de curve in de brug? In welke kleur kan ik het evt. wel maken? Plus de handrail kun je helemaal weglaten of versimpelen zoals onderstaand model in Venetië.
:strip_exif()/f/image/nLoUKEwNRHhIvrZZ79FLah94.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is vanuit mij ook geen oordeel hoor. Ik vind het vooral mooi om te zien wat je er allemaal mee kan maken maar dat is ook direct met een groot nadeel komt, het gebruikt gewoon veel stenen. Als simpel voorbeeld een stoel.Barthezz Brick schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:57:
[...]
Klopt deels. Het is natuurlijk ook afhankelijk van je insteek. Koop je voornamelijk sets en wil je zoiets maken en je hebt de onderdelen niet of niet genoeg dan kost het geld (of sneller geld).
Daarnaast kun je met de meer basis stenen zoiets gewoon niet voor elkaar krijgen. Dus het komt vooral neer op keuzes, keuzes.
Bij dit soort tutorials zou ik vooral naar de basis kijken; Hoe krijg je de curve in de brug? In welke kleur kan ik het evt. wel maken? Plus de handrail kun je helemaal weglaten of versimpelen zoals onderstaand model in Venetië.
[Afbeelding]
1. Het standaard stoeltje + 2x2 blokje eronder, 2 onderdelen.
2. Een stoeltje zoals links uit de Friends set(https://media1.popsugar-a...nic-Couch-Chair-Setup.jpg), 9 onderdelen
3. Een stoeltje zoals deze MOC(https://1.bp.blogspot.com...478/miro-dudas-zorro.jpeg), te veel om te tellen
Dat maakt het gewoon enorm prijzig en is denk ik wel belangrijk om bij een MOC rekening mee te houden als je alle losse onderdelen moet kopen.
Haha, ja, elke keer weer leuk als je ziet hoeveel onderdelen er in gaan zitten.Kapoen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:55:
[...]
Stel je de city layout van Jangbricks of Alex Nunes voor met de afwerking/details van Barthezz Bricks of ID5![]()
Die details kosten altijd veel kleine blokjes, al probeer ik nog wel een evenwicht te vinden in de hoeveelheid die ik gebruik. Vooral als het een model is die ik alleen voor een foto maak, dan wil ik nog wel eens maar 2 van de 4 wanden maken bijvoorbeeld, de rest zie je toch niet.
Het antwoord is Ja!crimby schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:34:
Krijg je trouwens de GWP ook als je kortingsbonnen gebruikt? Stel ik koop iets voor €180 en gebruik €50 euro aan kortingsbonnen. Aankomende GWP is vanaf €150… krijg ik die dan wel?
Had de vraag aan Lego gestuurd en kreeg onderstaande reactie terug:
Ik kan mij goed voorstellen dat u de promotie niet mis wilt lopen doordat u een VIP-korting gebruikt!
Nou dan heb ik goed nieuws voor u want u zult alsnog de promotie item ontvangen als dit nog op voorraad is. U kunt dit zien wanneer u in uw tas bent, en de GWP er ook in zit ;-)
Veel plezier met uw aankopen!
Hier nog wat bouwwerken van de afgelopen tijd die ik nog niet gedeeld had:
Japanse boeren:
Japanese farmers
Micro kasteel:
Dawnward castle and the earth dragon
Een klein herfst tafereeltje:
Harvest festival preparations
Een luchtschip:
Imperial Scout Schip
Met een kleine versie van m'n vorige bouwwerk:
Japanse boeren:

Micro kasteel:

Een klein herfst tafereeltje:

Een luchtschip:

Met een kleine versie van m'n vorige bouwwerk:
ID5 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:33:
Gisteren m'n nieuwste bouwwerk op de foto gezet, een steampunk vuurtoren op een zwevende rots:
[Afbeelding]
Iron Point Beacon
Volgens mij is dit gewoon enthousiasme, juist waar dit topic voor is. Dus ik zou me niet teveel van het gezeik van sommigen aantrekkenDracula schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:22:
Ben er wel klaar mee met deze post dus floep weg ermee.
Gedoe om een gave set die ik heb gekocht en wil showen. Eerst al in het heb je wat nieuws topic on de HK en nu hier…..
[ Voor 50% gewijzigd door 42erik op 30-11-2022 10:34 ]
Zo vatte ik het ook niet op of probeerde een oordeel te vellen over wat je had neer gepend. Zijn we daar in iedergeval over uit 😆la_fusion schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:46:
[...]
Het is vanuit mij ook geen oordeel hoor. Ik vind het vooral mooi om te zien wat je er allemaal mee kan maken maar dat is ook direct met een groot nadeel komt, het gebruikt gewoon veel stenen. Als simpel voorbeeld een stoel.
1. Het standaard stoeltje + 2x2 blokje eronder, 2 onderdelen.
2. Een stoeltje zoals links uit de Friends set(https://media1.popsugar-a...nic-Couch-Chair-Setup.jpg), 9 onderdelen
3. Een stoeltje zoals deze MOC(https://1.bp.blogspot.com...478/miro-dudas-zorro.jpeg), te veel om te tellen
Dat maakt het gewoon enorm prijzig en is denk ik wel belangrijk om bij een MOC rekening mee te houden als je alle losse onderdelen moet kopen.
Met je voorbeelden snap ik wat je bedoeld. Je kunt het zo complex of simpel mogelijk maken.. denk dat Lego ook naar de doelgroep kijkt + bouwervaring = keuze x.
Ik zelf ga juist opzoek naar de grenzen of wat heb ik of een ander nog niet eerder gedaan (of heb ik niet gezien). Dan wordt het al snel complex en meer parts intensief.
Een stad zoals Jangbricks of Alex Nunes zou ik zeker zo bouwen als een Venetië. Het kost meer tijd en stenen, maar voor mij persoonlijk is het altijd kwaliteit boven kwantiteit. Ik doe liever 10jaar over een stad dan een stad die in 6maanden staat, maar net zo is als ieder ander + wat tweaks om weer een nieuwe video te kunnen maken.
Ik ga zelf goed op details, realiteit (zover dat kan met Lego) en looks/technisch vernuft. Vergis je niet dat Venetië een 3/3,5m2 groot is en ik zou in theorie gewoon door kunnen bouwen..
Dat men enthousiast is over de nieuwe aankoop kan ik begrijpen, maar dan hoef je nog niet een standaard foto van een Lego doos te posten, dat voegt niets toe aan dit topic. Daarnaast is er een apart topic voor de updates van bestellingen en dus ook voor fotos die aangeven dat je bestelling is gearriveerd.42erik schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:31:
[...]
Volgens mij is dit gewoon enthousiasme, juist waar dit topic voor is. Dus ik zou me niet teveel van het gezeik van sommigen aantrekken
Als iedereen hier zijn bestelling updates gaat lopen posten met afbeeldingen, dan raken de echt interessante en leuke posts zoals de MOCs van @ID5 , @Barthezz Brick ondergesneeuwd in een stortvloed van 12 in een dozijn fotos van Lego dozen, Als het dan toch 'moet', doe dan tenminste iets origineels ipv een stomme foto van een doos!
Deze fotoserie van het bouwen van een MOC door @mir4dor vond ik bijvoorbeeld erg leuk gedaan.
Je mag in de praktijk ook door bouwen aan Venetië en ons vermaken met alle adembenemende bouwwerkenBarthezz Brick schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:48:
[...]
Zo vatte ik het ook niet op of probeerde een oordeel te vellen over wat je had neer gepend. Zijn we daar in iedergeval over uit 😆
Met je voorbeelden snap ik wat je bedoeld. Je kunt het zo complex of simpel mogelijk maken.. denk dat Lego ook naar de doelgroep kijkt + bouwervaring = keuze x.
Ik zelf ga juist opzoek naar de grenzen of wat heb ik of een ander nog niet eerder gedaan (of heb ik niet gezien). Dan wordt het al snel complex en meer parts intensief.
Een stad zoals Jangbricks of Alex Nunes zou ik zeker zo bouwen als een Venetië. Het kost meer tijd en stenen, maar voor mij persoonlijk is het altijd kwaliteit boven kwantiteit. Ik doe liever 10jaar over een stad dan een stad die in 6maanden staat, maar net zo is als ieder ander + wat tweaks om weer een nieuwe video te kunnen maken.
Ik ga zelf goed op details, realiteit (zover dat kan met Lego) en looks/technisch vernuft. Vergis je niet dat Venetië een 3/3,5m2 groot is en ik zou in theorie gewoon door kunnen bouwen..
Dank je wel, ik twijfelde al een tijdje over deze. Maar als het bouwen saai is, laat ik hem gaanC11 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:53:
Gisteren eindelijk de Daily Bugle afgemaakt. Hij stond al een hele tijd in de steigers...
Ik vind het gebouw er fantastisch uit zien en als Spider-Man fan moest hij gewoon tussen mijn andere modulars staan, maar het bouwproces was echt wel erg saai. Ik kan geen kleine raampjes meer zien
Wat kan jou het schelen wat andere mensen er van vinden, als je er trots op bent en het is niet verboden in de chat te plaatsen zou ik zeggen gooi alles erin... (oke misschien niet alles maar je snapt wat ik bedoelDracula schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:22:
Ben er wel klaar mee met deze post dus floep weg ermee.
Gedoe om een gave set die ik heb gekocht en wil showen. Eerst al in het heb je wat nieuws topic on de HK en nu hier…..
Gelukkig is jouw mening niet de enige wat telt.. zo vind ik bijvoorbeeld dat deze hele loze discussie het topic aardig verpest. Er is allang vastgesteld dat het niet tegen de regels is en dat er zat zijn, waaronder ik, die het wel leuk vinden als men nieuwe aankopen deelt. En wat is er sowieso origineel aan een standaard set? De foto zal nagenoeg altijd hetzelfde zijn…chrisO schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:56:
[...]
Dat men enthousiast is over de nieuwe aankoop kan ik begrijpen, maar dan hoef je nog niet een standaard foto van een Lego doos te posten, dat voegt niets toe aan dit topic. Daarnaast is er een apart topic voor de updates van bestellingen en dus ook voor fotos die aangeven dat je bestelling is gearriveerd.
Als iedereen hier zijn bestelling updates gaat lopen posten met afbeeldingen, dan raken de echt interessante en leuke posts zoals de MOCs van @ID5 , @Barthezz Brick ondergesneeuwd in een stortvloed van 12 in een dozijn fotos van Lego dozen, Als het dan toch 'moet', doe dan tenminste iets origineels ipv een stomme foto van een doos!
Deze fotoserie van het bouwen van een MOC door @mir4dor vond ik bijvoorbeeld erg leuk gedaan.
Als er iets tussen zit wat je niet interessant vind, scroll dan door en geniet van je dag. Dat heb ik in ieder geval afgelopen 6 pagina’s gedaan tijdens deze discussie..
@Dracula lekker posten en ben benieuwd naar het eindresultaat.
ik kijk vaak of er misschien ook een leuke moc is van een set. Dat was voor mij een extra reden om de boomhut te kopen: er zijn ook erg leuke mocs voor42erik schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:17:
[...]
Dank je wel, ik twijfelde al een tijdje over deze. Maar als het bouwen saai is, laat ik hem gaan
Wat een ontzettend gave next level Lego bouwwerken zie ik voorbij komen. Super gaaf om dit te zien. Niet alleen de beheersing van technieken, maar ook dat je het bedenkt (creativiteit). Nogmaals echt super!
[ Voor 71% gewijzigd door meesje op 30-11-2022 13:16 ]
Resultaat van een paar avonden bouwen aan de UCS AT-AT:
:strip_exif()/f/image/C0b7y0Zkzn5won0f1tgegc2M.jpg?f=fotoalbum_large)
Het saaie deel is af, hopelijk is de 'kop' en de romp leuker om te bouwen. (en ja, ik mis een 2x4 tile op 1 van de poten).
:strip_exif()/f/image/C0b7y0Zkzn5won0f1tgegc2M.jpg?f=fotoalbum_large)
Het saaie deel is af, hopelijk is de 'kop' en de romp leuker om te bouwen. (en ja, ik mis een 2x4 tile op 1 van de poten).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die poten lijken mij wel interesant, ok, 4x identiek, maar de techniek die gebruikt moet zijn om alles stabiliteit te geven...zonoskar schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:52:
Resultaat van een paar avonden bouwen aan de UCS AT-AT:
[Afbeelding]
Het saaie deel is af, hopelijk is de 'kop' en de romp leuker om te bouwen. (en ja, ik mis een 2x4 plate op 1 van de poten).
De afgelopen weken lekker bezig geweest met het winter kerst thema, ik heb nu ook een beetje het zelf bouwen uit gevonden, mijn vrouw heeft heel veel losse lego, daar gebruik van gemaakt.
Ik heb de hiddenside trein set zelf wat veranderd, het eethuisje samen met de stationshal met klok toren en de rest van dit tafereel zelf een beetje uit vrije hand gebouwd, ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond om te doen en is weer eens wat anders dan alleen maar sets bouwen.
verder heb ik de muppets een plekje gegeven, ga er nog wel wat bij bouwen.
Voor nu ga ik verder met de home alone set die ik bij Bol heb gekocht.:strip_exif()/f/image/qKTpJUChfHWfQPuH1Fw3bWDY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nQt8yFXTAOStTG7wk1W1BzoL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YqY7yXxyzBVFA0hU738EDGvA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bplwjHZocNSmUqLzoeR7BccB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BXoEsf3SIDPPGFmZc0q1uWYp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Naz339k50IVTZrIvPRroAiqR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cDRW9mkubcNlv7MxReBPrr1R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/inlIH1yWmwX86FypNKhWOQha.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fsb2mTYDoFDTOvXrhjfckQhj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ojZeZeiW3HOUqOp1BjfITCKs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d9oZUgU4GL3JG5f0BmiQvKLI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de hiddenside trein set zelf wat veranderd, het eethuisje samen met de stationshal met klok toren en de rest van dit tafereel zelf een beetje uit vrije hand gebouwd, ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond om te doen en is weer eens wat anders dan alleen maar sets bouwen.
Voor nu ga ik verder met de home alone set die ik bij Bol heb gekocht.
:strip_exif()/f/image/qKTpJUChfHWfQPuH1Fw3bWDY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nQt8yFXTAOStTG7wk1W1BzoL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YqY7yXxyzBVFA0hU738EDGvA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bplwjHZocNSmUqLzoeR7BccB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BXoEsf3SIDPPGFmZc0q1uWYp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Naz339k50IVTZrIvPRroAiqR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cDRW9mkubcNlv7MxReBPrr1R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/inlIH1yWmwX86FypNKhWOQha.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fsb2mTYDoFDTOvXrhjfckQhj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ojZeZeiW3HOUqOp1BjfITCKs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d9oZUgU4GL3JG5f0BmiQvKLI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hFlFxOdaEe8SnW7ZgEDAMyzJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat klopt. Het is 1 grote bonk aan technic frames en van die grote turn tables. En een hele hoop halve pins om de bekleding te kunnen bevestigen. Hoe de 'voeten' bevestigd zijn is ook interessant. Maar inderdaad, 4 keer bouwen is wat minder leuk.Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:53:
[...]
Die poten lijken mij wel interesant, ok, 4x identiek, maar de techniek die gebruikt moet zijn om alles stabiliteit te geven...
Misschien een zeikerd (mogen jullie vinden) maar ook ik raak geïrriteerd over het niveau.
We gaan voor het volgende:
Topic 1: we hebben iets besteld
Topic 2: iets is onderweg
Topic 3: we hebben iets onrvangen
Topic 4: wat doen we met een lege doos
etc. etc.
Vraag, moet je altijd ergens uitgebreid op reageren?
Pietje heeft iets besteld (misschien wel lang voor moeten sparen) en is daar blij mee. Geef een duimpje
Pietje wil weten wat je met een lege doos doet. Jantje verwijst naar een ander gedeelte van het topic, moet klaasje dan ook nog reageren?
Ik ga er dan vanuit dat Pietje serieus iets wil weten.
Wil je niet lezen, scroll dan door (net als ik)
Wil je je mening geven, doe dat dan (ook al zijn de mods het er niet altijd mee eens (zal wel weer een waarschuwing opleveren) als iedereen het altijd met elkaar eens is, is het ook niet goed.
Ik lever ook kritiek op iets hier (ik lever geen kritiek op de site van de bakker als ik het op de slager hebt)
Persoonlijk vind ik het jammer dat de challenge ook al in een apart topic is gemikt. Kondig de challenge aan, geef aan het eind een up-date en laat wat inzendingen zien. Het is lego, onze hobby en iedereen beleeft dat op zijn eigen manier. Laat dan ook iedereen in zijn waarde.....
Nogmaals, jullie mogen mij een zeikerd vinden, dat mag. Wil je kritiek geven, geen probleem, maar probeer me te overtuigen ipv af te kraken.
etc. etc.
Pietje heeft iets besteld (misschien wel lang voor moeten sparen) en is daar blij mee. Geef een duimpje
Pietje wil weten wat je met een lege doos doet. Jantje verwijst naar een ander gedeelte van het topic, moet klaasje dan ook nog reageren?
Wil je je mening geven, doe dat dan (ook al zijn de mods het er niet altijd mee eens (zal wel weer een waarschuwing opleveren) als iedereen het altijd met elkaar eens is, is het ook niet goed.
Ik lever ook kritiek op iets hier (ik lever geen kritiek op de site van de bakker als ik het op de slager hebt)
Persoonlijk vind ik het jammer dat de challenge ook al in een apart topic is gemikt. Kondig de challenge aan, geef aan het eind een up-date en laat wat inzendingen zien. Het is lego, onze hobby en iedereen beleeft dat op zijn eigen manier. Laat dan ook iedereen in zijn waarde.....
Nogmaals, jullie mogen mij een zeikerd vinden, dat mag. Wil je kritiek geven, geen probleem, maar probeer me te overtuigen ipv af te kraken.
[ Voor 11% gewijzigd door Versaevel op 30-11-2022 12:26 ]
Versaevel schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:22:
Is dat theater van de Muppets een originele lego set?gizmokat schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:55:
De afgelopen weken lekker bezig geweest met het winter kerst thema, ik heb nu ook een beetje het zelf bouwen uit gevonden, mijn vrouw heeft heel veel losse lego, daar gebruik van gemaakt.
Voor nu ga ik verder met de home alone set die ik bij Bol heb gekocht.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja! Ik heb hem ook!Secsytime schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:13:
[...]
Is dat theater van de Muppets een originele lego set?
Of het nou om een MOC gaat, een foto van een aankoop, nieuwtjes, een vraag (naar de bekende weg of niet) of wat dan ook: ik geniet van dit topic! Ik ben soms ook heel benieuwd naar de mensen erachter. Wie weet is het leuk om een keer een meeting te plannen (met een real-life MOC challenge)
ik begrijp (gedeeltelijk) je irritatiepunt. Maar [..] zonder die afsplitsing was dit algemente topic 'geen doen'. Dan heb je 2 pagina's met "ik heb doosje x besteld, doosje x duurt lang voordat bezorgd wordt, doosje x heeft een krasje" tussendoor wordt er nog 'wat' over lego gelult, maar dan moet je wel door de aanbiedingen heen kijken. AL met al werd het topic er niet duidelijker of overzichtelijker van. Maar goed mensen/tweakers/himlims_ lezen ook slecht footnotes of een topic warningVersaevel schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:22:
Misschien een zeikerd (mogen jullie vinden) maar ook ik raak geïrriteerd over het niveau.
etc. etc.

Het topic (lego) is ook steeds drukker bezocht, en voor mij een daily-dosis blokjes nieuws, moc's en andere leuke lego onderwerpen. Blijft lekker 'on topic' hier.
Keertje ergens een meet 'n' greet lijkt me wel @Barthezz Brick voorraad leeg roven, @Jakkus zijn stad overnemen, @Kapoen helpen met lego schapjes of bij @almightyarjen wat leren over automatisering icm lego. Maar 'gewoon' een lego beurs/evenement bezoeken, drankje en hapje, en een 'on site' challenge kan ook leuk zijn
Misshcien moet er 'nog' een lego topic bij komen; meet n greet
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 30-11-2022 13:24 ]
Van mij mogen alle statusupdates wat betreft bestellingen en bestellingsmeldingen in z'n totaliteit eruit. Het heeft geen meerwaarde voor mij om te weten dat Pietje de Titanic heeft aangeschaft. Leuk voor pietje. Wat ik wel leuk vind om te zien is een foto van die Titanic op zijn display locatie in pietje's woonkamer e.d.
Ik merk dat ik me de laatste maanden minder betrokken voel bij dit topic en dat is voornamelijk door alle meuk/bestelupdates die geplaatst worden. Ik mis de tijd dat het hier echt inhoudelijk over Lego ging.
Ik merk dat ik me de laatste maanden minder betrokken voel bij dit topic en dat is voornamelijk door alle meuk/bestelupdates die geplaatst worden. Ik mis de tijd dat het hier echt inhoudelijk over Lego ging.
O verrassend!hemiparo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:16:
[...]
Ja! Ik heb hem ook!Alleen wellicht niet wat je verwacht, het is Friends Andrea’s Theater School 41714.
En als ie dichtgeklapt is ziet hij er qua gebouw nog best ok uit. Zou niet misstaan tussen de modulairs.
Hmm, 70,- voor een nieuwe set op MP. Tempting...
Maarja, de afgelopen dagen al (te) veel Lego en ander spul ingekocht dus ik moet van mezelf nu even op rantsoen. Wellicht over een tijdje dus ik hou 'm in de gaten. Dank voor deze tip!
Ik bedenk me net dat er wellicht nog een mooiere MOC van brickactive is: https://rebrickable.com/m.../andrews-church/#comments, Ik ben heel erg benieuwd wat jij er van vindt:Jakkus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:47:
[...]
Ik vind de Café Havana echt een aanrader! Qua uiterlijk vind ik het de leukste MOC van Brickative, en hij is redelijk betaalbaar. Ik heb eerst in mijn eigen voorraad gekeken welke stenen ik al had, en de rest besteld

Memories of yesterday, will grow, but never die
Haha, bij MOC moet ik aan een eerdere discussie denken. Van menig tweaker mocht ik een gebouwde MOC gevonden op rebrickable geen MOC noemen.Jakkus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:19:
Of het nou om een MOC gaat, een foto van een aankoop, nieuwtjes, een vraag (naar de bekende weg of niet) of wat dan ook: ik geniet van dit topic! Ik ben soms ook heel benieuwd naar de mensen erachter. Wie weet is het leuk om een keer een meeting te plannen (met een real-life MOC challenge)
De vraag of je een GWP moet retourneren, daar kan ik weinig van genieten. Een dergelijke vraag vind ik zelfs over het randje en ethisch niet verantwoord.
Ik vind hem mooi! Alleen de de grote zwarte deuren vind ik persoonlijk niet zo super. Maar verder denk ik dat hij heel mooi kan staan in een stad.Bint schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:30:
[...]
Ik bedenk me net dat er wellicht nog een mooiere MOC van brickactive is: https://rebrickable.com/m.../andrews-church/#comments, Ik ben heel erg benieuwd wat jij er van vindt:
[Afbeelding]
chrisO schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:56:
[...]
Dat men enthousiast is over de nieuwe aankoop kan ik begrijpen, maar dan hoef je nog niet een standaard foto van een Lego doos te posten, dat voegt niets toe aan dit topic. Daarnaast is er een apart topic voor de updates van bestellingen en dus ook voor fotos die aangeven dat je bestelling is gearriveerd.
offtopic:
Vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat je ongevraagd overal je mening hoeft door te drukken. <knip> Niet op de man spelen.
Blader nou eens wat pagina's terug, wat is nu deze houding in een LEGO community binnen GoT. Als ik @Dracula posts zo zie zou ik bijna vermoeden dat ie de doos al retour heeft gestuurd. Omdat jij vindt dat deze posts hier niet horen, <knip> aannames over moderatie en op de man, svp niet doen. Dien liever zelf een TR in.
Vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat je ongevraagd overal je mening hoeft door te drukken. <knip> Niet op de man spelen.
Blader nou eens wat pagina's terug, wat is nu deze houding in een LEGO community binnen GoT. Als ik @Dracula posts zo zie zou ik bijna vermoeden dat ie de doos al retour heeft gestuurd. Omdat jij vindt dat deze posts hier niet horen, <knip> aannames over moderatie en op de man, svp niet doen. Dien liever zelf een TR in.
[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 01-12-2022 18:49 ]
Ik vind die kerk ook mooi, ik had 'm al in mijn bookmarks staan. De deuren zijn waarschijnlijk zwart, omdat de kleine turntables die worden gebruikt niet in het reddish brown bestaan. Ik vind enkel het schuine muurtje voor de boom links minder. Dat muurtje heeft wat meer greebling nodig à la @Barthezz Brick styleJakkus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:03:
[...]
Ik vind hem mooi! Alleen de de grote zwarte deuren vind ik persoonlijk niet zo super. Maar verder denk ik dat hij heel mooi kan staan in een stad.
En los daar van: zaken of beleid, policy, netiquette, regels e.d. horen sowieso niet in dot topic thuis.
[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 30-11-2022 16:25 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Wat grappig, ik vond die zwarte deuren juist wat hebben, afstekend tegen het wit en het bruin. Ben erg benieuwd wat ik van de stenen al in huis heb. Medium nougat en sand green sowieso niet, maar voor de rest zou ik een heel eind moeten komen, gok ik zoJakkus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:03:
[...]
Ik vind hem mooi! Alleen de de grote zwarte deuren vind ik persoonlijk niet zo super. Maar verder denk ik dat hij heel mooi kan staan in een stad.
Memories of yesterday, will grow, but never die
Aangezien je zelf het onderwerp min of meer ter sprake brengtJakkus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:03:
[...]
Precies de reden dat ik de steentjes waar je e witte porsche mee kan maken... Die gaat er niet komen, maar wel de lamborgini MocWailing_Banshee schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:40:
[...]
ik kijk vaak of er misschien ook een leuke moc is van een set. Dat was voor mij een extra reden om de boomhut te kopen: er zijn ook erg leuke mocs voor(maar zodra ik tijd heb, ga ik die boomhut weer in elkaar zetten, ik heb nu eindelijk een plek waar ik hem kan neerzetten!)
En om die set nog meer Muppet te maken, kan dit: https://steindrucker.com/mupp-theatre-41714-custom-packageSecsytime schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:13:
[...]
Is dat theater van de Muppets een originele lego set?

Idd. Ik kocht de 10295 Porsche 911 bij de launch. Gebouwd en een dag later afgebroken om de Lambo Countach te maken.42erik schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:06:
[...]
Precies de reden dat ik de steentjes waar je e witte porsche mee kan maken... Die gaat er niet komen, maar wel de lamborgini Moc
Ben al vanaf kinds af aan fan van dat model dus die MOEST ik gewoon bouwen.
Top model! De 911 ga ik niet meer terug bouwen.
Ok, de 911 vind ik ook gaaf dus ooit maar eens een 2e 911 erbij kopen zodat ik ze naast elkaar kan zetten
:strip_exif()/f/image/m8fTh5JFJroHBm2TAHnSpxoN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0sjgfLqG6Qk8tDbTIYoCzO9R.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja helemaal goed! Ik vind zijn werk echt gaaf; https://rebrickable.com/mocs/?q=FirasQuattroNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:10:
[...]
Idd. Ik kocht de 10295 Porsche 911 bij de launch. Gebouwd en een dag later afgebroken om de Lambo Countach te maken.
Ok, de 911 vind ik ook gaaf dus ooit maar eens een 2e 911 erbij kopen zodat ik ze naast elkaar kan zetten![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Countach heb ik nog niet gebouwd, wel de Corvette en de Ford GT40 staat hier al een tijdje.
Zit er ook wel eens aan te denken om de tweede 10295 te halen. Nu trouwens aanbieding bij Intertoys 139.95
Daily driver; MB R171 SLK280
Hele fraaie Countach dezeQuattroNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:10:
[...]
Ik weet niet of het middelste steentje van de kofferbak (aan de voorkant van de auto) 180 graden te draaien is zodat het logo aan de voorkant komt te zitten ipv bij het raam?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Geen idee van die discussie toendertijd, maar een MOC bouwen van iemand anders heette een paar jaar geleden geloof ik een POC (Person's Own Creation). Geen idee of de term nog steeds gebruikt wordt. Als ik de Mustang van Sheepo benoemde, noemde ik dat vaker "Sheepo's MOC" of "Sheepo's Mustang" dan "een POC" die ik gebouwd hebmeesje schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:53:
[...]
Van menig tweaker mocht ik een gebouwde MOC gevonden op rebrickable geen MOC noemen.
En dit is nummer 6> Fontana degli Angeli
De instructies spreken voor zich. Het enige stukje duiding is dat de LBG 'base'' eigenlijk 2a3 lagen in de grond verwerkt dient te worden. Voor nu is dit meer zo opgebouwd om het geheel als tutorial te kunnen delen
Als ik mag kiezen is dit een van mijn favorieten!
:strip_exif()/f/image/cyKF7xkhBxCFTyYI6UrUly45.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5MpRmkF7V4L3wd9wRToFB8TR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DGwF9HT70KvpOOY2cxLMqhqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Spk4L9ijYH6Qrra8F770Pw4H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qxMAsFFuoTEhGNMgyJToEuM6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ntocgLrXCplGVcswR7fG77Xs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZGLAexfBTEM3FsARhCgDf1tX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vLDJt3tCFZcQ1BuydD61Q4BU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/11oiewctsQJOkci4A41QBL8r.jpg?f=fotoalbum_large)
De instructies spreken voor zich. Het enige stukje duiding is dat de LBG 'base'' eigenlijk 2a3 lagen in de grond verwerkt dient te worden. Voor nu is dit meer zo opgebouwd om het geheel als tutorial te kunnen delen
Als ik mag kiezen is dit een van mijn favorieten!
:strip_exif()/f/image/cyKF7xkhBxCFTyYI6UrUly45.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5MpRmkF7V4L3wd9wRToFB8TR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DGwF9HT70KvpOOY2cxLMqhqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Spk4L9ijYH6Qrra8F770Pw4H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qxMAsFFuoTEhGNMgyJToEuM6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ntocgLrXCplGVcswR7fG77Xs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZGLAexfBTEM3FsARhCgDf1tX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vLDJt3tCFZcQ1BuydD61Q4BU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/11oiewctsQJOkci4A41QBL8r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sMVEQBuKmnmmKMvoaz7nK1In.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Barthezz Brick op 30-11-2022 19:13 ]
Ik heb vandaag een (Technic) set opgehaald via Marktplaats, maar er zit een rokerslucht aan. Hoe kan ik dit het makkelijkste wassen?
Ik zat zelf te denken aan zo'n groenten/fruitnetje van de AH en daar de stukjes in (zitten ook zat 1x1 stukjes tussen), en dan in de (volle) gootsteen met wat afwasmiddel spoelen/schudden/wassen?
Ik zat zelf te denken aan zo'n groenten/fruitnetje van de AH en daar de stukjes in (zitten ook zat 1x1 stukjes tussen), en dan in de (volle) gootsteen met wat afwasmiddel spoelen/schudden/wassen?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat onderdeel past alleen maar zo.Superkiwi schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:46:
[...]
Hele fraaie Countach deze![]()
Ik weet niet of het middelste steentje van de kofferbak (aan de voorkant van de auto) 180 graden te draaien is zodat het logo aan de voorkant komt te zitten ipv bij het raam?
Firas had 'm oorspronkelijk boven 1 van de achterwielen bedacht maar mijn OCD vond dat de auto symmetrisch moest zijn
Ik moet nog steeds een nieuwe/blanco op Bricklink scoren.
En dan een stickervelletje van de Speedchampions Lambo Countach bestellen voor de logo's (ook achterop), dat maakt het af

99,75 bij Dreamlandmir4dor schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:28:
[...]Zit er ook wel eens aan te denken om de tweede 10295 te halen. Nu trouwens aanbieding bij Intertoys 139.95
Zit nog te twijfelen om 'm mee te nemen als ik zaterdag toch een bestelling op ga halen (bij een afhaalpunt dus hebben 'm daar niet zelf liggen).
Tempting....
...en maar gelijk besteld met een extra 5% korting (code A102, al geeft A177 15% maar die had ik al gebruikt)

[ Voor 11% gewijzigd door QuattroNL op 30-11-2022 19:46 ]
Een dagje laten weken in een emmertje met afwasmiddel geen optie?Angeloonie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:26:
Ik heb vandaag een (Technic) set opgehaald via Marktplaats, maar er zit een rokerslucht aan. Hoe kan ik dit het makkelijkste wassen?
Wellicht ook een idee om de onderdelen te controleren op licht bruine plekjes (teer) die erin zijn getrokken. Komt makkelijker voor bij de "zachte" plastic onderdelen zoals soft axles. Ik ken geen methode om dat uit de onderdelen te krijgen zonder het eruit te graven (en dus slopen).
Zijn hier mensen die de lego set 21333 Starry Night hebben voorzien van verlichting?
Zou graag eens horen hoe dat bevalt en waar het gekocht is en wat het gekost heeft.
Zou graag eens horen hoe dat bevalt en waar het gekocht is en wat het gekost heeft.
Ik weet niet of het hier al eens genoemd is, maar Brickcraft is net begonnen met het bouwen van een Lego museum. Wellicht leuk om te volgen
Mooie aanbieding. Deze staat bij mij ook nog wel op de lijst. Helaas zenden ze niet naar NL..QuattroNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:39:
[...]
99,75 bij Dreamland![]()
Zit nog te twijfelen om 'm mee te nemen als ik zaterdag toch een bestelling op ga halen (bij een afhaalpunt dus hebben 'm daar niet zelf liggen).
Tempting....
...en maar gelijk besteld met een extra 5% korting (code A102, al geeft A177 15% maar die had ik al gebruikt)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked