Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 247 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.408 views

Onderwerpen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bijna klaar met de Pimp my versie van de Chiron. De verbeteringen zijn echt wel tof. Ik ben vooral blij met de verbeterde deuren. Die blijven echt mooi in lijn en sluiten nu zoals het hoort. Wel uitdagende instructies en af en toe goed zoeken waar de onderdelen geplaatst moeten worden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hhd6k4GwIV4QvC07XgZVgwtdLe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFjqdh2ICaB2AQF7QFywSmjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Fotootje van eerder op de avond.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Door jou en @Tijll heb ik mijn eerste Brick Owl aankoop gedaan. Ik zat nog bij Bricklink.

Het idee van een "bierglas" klonk als een goede toevoeging voor de Inn (MOC) die ik voor het winterdorp ga nabouwen. Ik heb nog een paar custom bedrukte kratjes bier, dus dat in combinatie met de glazen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:42:
[...]

Door jou en @Tijll heb ik mijn eerste Brick Owl aankoop gedaan. Ik zat nog bij Bricklink.

Het idee van een "bierglas" klonk als een goede toevoeging voor de Inn (MOC) die ik voor het winterdorp ga nabouwen. Ik heb nog een paar custom bedrukte kratjes bier, dus dat in combinatie met de glazen... :+
Zonder heel erg offtopic te gaan, ik wil ook wel een paar custom kratjes maken, waar heb je dat gedaan? En kunnen alle merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
hemiparo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:22:
[...]

Zonder heel erg offtopic te gaan, ik wil ook wel een paar custom kratjes maken, waar heb je dat gedaan? En kunnen alle merken?
Dat was in een AFOL LEGO verkoop groep op Facebook, maar dat is al een flinke poos geleden. Ik kan kijken of ik nog kan achterhalen wie het destijds deed maken, maar beloof even niks. Het betrof toen meen ik alleen HJ en Heineken. De kratjes hebben al zeker twee of drie jaar bij mijn Old Fishing Store gestaan, naast de kratjes met vis :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 22-11-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@la_fusion gefeliciteerd *O* lego collectie uitgebreid :? :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:47
himlims_ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:37:
@la_fusion gefeliciteerd *O* lego collectie uitgebreid :? :P
Dankjewel en geheel toevallig komt vandaag een bestelling binnen.. de collectie exclusieve Lego autos wordt weer wat uitgebreid ;-) daarnaast komt de everyone is awesome set ook binnen en wil even gaan kijken of die wellicht in een Ikea Kasseby frame te maken valt. Zo'n frame heb ik nog altijd liggen en wil die graag ook vullen met Lego. Liefst een MOC maar als het eenvoudig kan.. Waarom niet?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BillSpaarbank schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:22:
Bijna klaar met de Pimp my versie van de Chiron. De verbeteringen zijn echt wel tof. Ik ben vooral blij met de verbeterde deuren. Die blijven echt mooi in lijn en sluiten nu zoals het hoort. Wel uitdagende instructies en af en toe goed zoeken waar de onderdelen geplaatst moeten worden. [Afbeelding]

Fotootje van eerder op de avond.
Digitale handleiding op je TV...da's eigenlijk best wel een goed idee :D
* The Eagle is inmiddels 45 en dingen zijn niet altijd even makkelijk meer te zien bij kunstlixht :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:10:
[...]

Digitale handleiding op je TV...da's eigenlijk best wel een goed idee :D
* The Eagle is inmiddels 45 en dingen zijn niet altijd even makkelijk meer te zien bij kunstlixht :X
Haha, 44 hier en hetzelfde probleem :) Op de iPad was het geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

BillSpaarbank schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:12:
[...]

Ach, broekies! Het werkt op mijn Samsung Galaxy S6 perfect! Nu is het wel zo dat ik de handleiding gedownload heb (dus de PDF) en die gebruik ipv de lego app.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
BillSpaarbank schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:12:
[...]

:*) Toevallig afgelopen zondag begonnen met de Bugatti. Met de Ipad. Met mijn 43 jaar. En ik vond het inderdaad in de avond wat lastig worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier 40 jaar oud en met kunstlicht (aan de eettafel) geef ik het ook op als de zon onder is, zo lastig te zien.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Misschien een stomme vraag maar ik ben helemaal niet thuis in het lego gebeuren. Nu zag ik het zweinstein kasteel en die vind ik wel heel vet. Echter ook heel duur.

Nu lees ik ook over het investeren in lego en dat het meer waard wordt als die niet meer wordt verkocht. Is dit ook zo met geopende dozen? Want ik ben wel van plan om hem te maken, maar na een tijdje wil ik hem wel weer verkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Redmonkey92 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:19:
Misschien een stomme vraag maar ik ben helemaal niet thuis in het lego gebeuren. Nu zag ik het zweinstein kasteel en die vind ik wel heel vet. Echter ook heel duur.

Nu lees ik ook over het investeren in lego en dat het meer waard wordt als die niet meer wordt verkocht. Is dit ook zo met geopende dozen? Want ik ben wel van plan om hem te maken, maar na een tijdje wil ik hem wel weer verkopen
Veel sets worden uiteindelijk meer waard, ligt wel aan het thema. En uiteraard is ongeopend meer waard dan geopend maar een sets die niet leverbaar is en gewild is ook geopend zeker goed te verkopen. Probleem is alleen dat er helaas ook minder aardige mensen zijn en bij een opgebouwde set kan ook namaak LEGO zitten. En ja, het gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Nu online
hemiparo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:21:
[...]

Veel sets worden uiteindelijk meer waard, ligt wel aan het thema. En uiteraard is ongeopend meer waard dan geopend maar een sets die niet leverbaar is en gewild is ook geopend zeker goed te verkopen. Probleem is alleen dat er helaas ook minder aardige mensen zijn en bij een opgebouwde set kan ook namaak LEGO zitten. En ja, het gebeurd...
Hoe bedoel je minder aardige mensen? Hoe heeft dat invloed op het verkopen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Redmonkey92 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:32:
[...]

Hoe bedoel je minder aardige mensen? Hoe heeft dat invloed op het verkopen ervan?
Dat potentiële kopers misschien afhaken

Ik koop zelf geen gebouwde Lego via MP - te vaak mixed met fake Lego, bepaalde blokjes ontbreken, gegeven informatie blijkt onjuist.

Wil je hogwards kopen puur als investering; houdt m gesloten(!!)

Geopend/gebouwd daalt waarde - zeg niet dat het je geen “winst” kan opleveren over 5-10jr.

Rendement van gesloten ligt nu eenmaal hoger. Dat gezegd hebben, denk ik wel dat het een set is die in waarde kan/zal stijgen - maar - minder hoog (% gezien) dan een idea-set.

Maar goed, ik kan er ook helemaal langs zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan hem ook bouwen, even neerzetten, afbreken en weer terug in de doos doen en dan als geopende doos verkopen. Er staan zat sets zo op marktplaats dan kan je zien of dat voor jou de moeite waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:50

QuattroNL

It is I.

Hoe meer een set bijzonder is qua thema, of een set is maar kort (<1 jaar) geproduceerd, hoe hoger de waarde zou kunnen zijn nadat deze enige tijd uit productie is.

Ik heb het gedaan met de Titanic. Deze is slechts sporadisch en alleen bij Lego zelf te koop.
Heb 'm gekocht, gebouwd en na enige tijd weer afgebroken en te koop gezet. Voor evenveel verkocht. Is dus goedkoper dan zo'n set huren (wat voor jou ook nog een optie is!).

Maarja, niemand heeft een werkende glazen bol dus het blijft bijna altijd een gok.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:45

Ik vond die zeker de moeite waard! Maar pas op: als je die koopt, stopt het daar waarschijnlijk niet bij :p

Ik zou er niet van uit gaan dat je hem met winst gaat verkopen. Wat wel zo is, is dat deze set op den duur niet meer te krijgen is (waarschijnlijk duurt dat niet heel lang meer), en dan gaat de prijs omhoog, ook van een geopende doos.
Wat je ook nog kunt doen is hem nu al tweedehands kopen. Dan heb je geen last van de dalende waarde doordat je de doos open maakt. Maar dan heb je het risico dat hij niet 100% compleet is.
En wat je nog kunt proberen is om hem in een goede aanbieding te kopen. (Let wel op dat je er eentje koopt van originele Lego, en geen 'replica'. Toen ik net 'Lego 71043' googelde kwam ik bij een nepperd uit op bol.com).

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Nog meer bouwers die nu de Taj Mahal als parts pack gekocht hebben?

Die aanbieding van de A.C.Tion is best goed, dan kom je met verzenden maar op zo'n 3.7ct/steentje uit. En met dat vele wit erin een goede pack voor het kerstdorp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Dank voor de inspiratie @Neelon
De navigator belde net aan, ik heb hem, net als de driver een sports helmet gegeven en de juiste outfit :P
Roadbook is een beetje lastig vanwege de ruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLA-W_VXIuBIASxAAtxdetknhrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGLts0DSo1vB3xMT9xlWqA3d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:21
Lego kopen als investering is niet meer interessant. Te veel mensen doen dit inmiddels. Al zou je 5 jaar wachten en je kunt het voor 10% bovenop de koopprijs verkopen, heb je misschien een paar tientjes winst. Kun je het beter in ETF’s investeren.

Gisteren met mijn vrouw voor 1200 euro aan Lego gekocht! Wat leuke HP sets en een oude Lord of the Rings set op de kop kunnen tikken bij een verzamelaar. Het is dat we het allebei heel leuk vinden en het mooie plekken in ons huis krijgt, maar het is wel een dure hobby :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 10:52
Orangelights23 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:11:
Lego kopen als investering is niet meer interessant. Te veel mensen doen dit inmiddels. Al zou je 5 jaar wachten en je kunt het voor 10% bovenop de koopprijs verkopen, heb je misschien een paar tientjes winst. Kun je het beter in ETF’s investeren.

Gisteren met mijn vrouw voor 1200 euro aan Lego gekocht! Wat leuke HP sets en een oude Lord of the Rings set op de kop kunnen tikken bij een verzamelaar. Het is dat we het allebei heel leuk vinden en het mooie plekken in ons huis krijgt, maar het is wel een dure hobby :P
Hopppaaaaa wij vonden 400 al veel.. hoe krijg je het weggezet in je huis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus

Welke LOTR-set is het, als ik vragen mag? :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:14:
ik ben van het weekend m'n allereerste technic set tegengekomen op zo'n Facebook lokele marketplace groepje. Voor 5 euro was hij voor mij :)

Ter info: dit was 1985.

[Afbeelding]
Dan vindt je deze vast ook gaaf:
YouTube: XXL 3D Printed Go-Kart - Opposite Lock! | #7 - Mantis Hacks
Afbeeldingslocatie: https://www.solidsmack.com/wp-content/uploads/2020/06/giant-lego-go-kart-title.jpg

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
@Jakkus Tower of Orthanc. Niet de mooiste set die ik ooit heb gezien, maar vind hem stiekem wel tof.

@crimby Ik woon in Zweden en huizen zijn hier al snel veel groter. We hebben 1 kamer vol met Lego, plus een handig bureau om op te bouwen naast een klein bureautje voor onze kinderen die daar met hun Lego en Knex bezig zijn. Super nerdy, maar wel leuk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Mwoah, ik ken sets/thema's die jaarlijks uitkomen waar je standaard 100% winst op kán maken (mits in een aanbieding gekocht, maar dat gebeurt ook elk jaar steevast).
Op die manier hou ik mijn dure hobby betaalbaar :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 02:04:
[...]

Heb je "Het Grote Boek Der Regels Voor AFOLS" nog niet gelezen dan?
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/21315-1.png

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
De foto's zijn erg duidelijk, dus je kunt hem vrij makkelijk nabouwen in http://stud.io/ waarna je een bestellijst met onderdelen kunt genereren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUoLqsHt1740VZ24V5UVat6E8WA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEazVMntXwl6oaG7Xvny0YJB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ykMrVUFaiORQEkUIO42EQ4RkjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uvv5GrFtxi4Y28qJmMQWRm0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door djwice op 22-11-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
[quote]djwice schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:32:
[...]

De foto's zijn erg duidelijk, dus je kunt hem vrij makkelijk nabouwen in http://stud.io/ waarna je een bestellijst met onderdelen kunt genereren.

[Afbeelding]

Dat laat ik aan de experts over hier. Geen stud.io helaas, niet eens een Windows machine -O-
Lijkt me wel über trouwens.
(Er gaat iets fout met quoten hier, excuses)

[ Voor 17% gewijzigd door mir4dor op 22-11-2022 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:42

RBH

QuattroNL schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:12:
[...]

Mwoah, ik ken sets/thema's die jaarlijks uitkomen waar je standaard 100% winst op kán maken (mits in een aanbieding gekocht, maar dat gebeurt ook elk jaar steevast).
Op die manier hou ik mijn dure hobby betaalbaar :Y
Do tell. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
mir4dor schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:37:
[...]Dat laat ik aan de experts over hier. Geen stud.io helaas, niet eens een Windows machine -O-
Lijkt me wel über trouwens.
Werkt ook op een MAC ;)
Helaas niet onder Linux inderdaad.
Een groot scherm (TV) is ook een plus voor http://stud.io
Mijn zoon bouwt er al in sinds zijn 7e, zelf dingen bouwen, erg leuk. Ik zag pas een nieuwe i3 laptop voor €199,- voorbij komen in de black Friday deals, maar mijn zoon gebruik een 8 jaar oude i7, werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Ach, de oranje technic Porsche die hier ongeopend op zolder staat is inmiddels ook al 3.5 keer in aankoop- vs verkoopwaarde gestegen. Op een gegeven moment kom je ook tot het punt van "is het mij nog waard om hem te bouwen of verkoop ik hem voor iets anders...".

Interesses verschuiven ook in de loop van de tijd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:58
Zo heb ik NOG STEEDS ergens de 10196 Grand Carousel liggen. Bouwen gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren (vorig jaar de 10181 Eiffel Toren bouwen "kostte" al aardig wat), maar verkopen durf ik ook niet aan.

Want wie koopt zoiets/vertrouw ik aan m'n deur voor dit soort ongein. Past niet in een tikkie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

JPDeckers schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:11:
Zo heb ik NOG STEEDS ergens de 10196 Grand Carousel liggen. Bouwen gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren (vorig jaar de 10181 Eiffel Toren bouwen "kostte" al aardig wat), maar verkopen durf ik ook niet aan.

Want wie koopt zoiets/vertrouw ik aan m'n deur voor dit soort ongein. Past niet in een tikkie...
Ik heb bijna alleen maar goede ervaringen met kopers hoor, mensen die retired sets kopen zijn meestal liefhebbers die het zich kunnen veroorloven.

Ik heb meer last van de koopjesjagers of no show, maar meestal voel je dat al aan bij het eerste contact.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Orangelights23 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:01:
@Jakkus Tower of Orthanc. Niet de mooiste set die ik ooit heb gezien, maar vind hem stiekem wel tof.

@crimby Ik woon in Zweden en huizen zijn hier al snel veel groter. We hebben 1 kamer vol met Lego, plus een handig bureau om op te bouwen naast een klein bureautje voor onze kinderen die daar met hun Lego en Knex bezig zijn. Super nerdy, maar wel leuk :P
Zweden is net Groningen :p
Leuk, Orthanc! Dat lijkt me zeker een leuke set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 22:11
Via Aliexpress heb ik lampjes voor het Home alone huis gekocht. Super tevreden mee. Batterij duur is wel erg kort. Nadat de batterij is opgeladen gaat hij maar 2 uur mee. Hoe zijn de ervaringen met de batterij bij 'NL/Europese webshops'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
djwice schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:42:
[...]

Werkt ook op een MAC ;-)
Helaas niet onder Linux inderdaad.
Een groot scherm (TV) is ook een plus voor http://stud.io
Mijn zoon bouwt er al in sinds zijn 7e, zelf dingen bouwen, erg leuk. Ik zag pas een nieuwe i3 laptop voor €199,- voorbij komen in de black Friday deals, maar mijn zoon gebruik een 8 jaar oude i7, werkt ook.
Ik draai het onder wine op linux. Grafische kaart is wel aanbevolen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:29:
[...]

Ik draai het onder wine op linux. Grafische kaart is wel aanbevolen.
Cool! Dus theoretisch zou het ook op een Chromebook moeten draaien onder Crostini (Debian) - de standaard Linux container die op Chromebooks zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
JPDeckers schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:11:

Gewoon via een betaalverzoek van je bank op een doordeweekse dag, dan zie je direct of de betaling binnen is.
Die verzoeken gaat ook gewoon boven de 1.000 euro, moet je wellicht even vooraf aanmaken voordat de persoon langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Redmonkey92 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:32:
[...]

Ik bedoel: heb zelf al eens een tweedehands set gekocht en deze bleek gemengd te zijn met namaak LEGO. Of enkele speciale steentjes van alleen die set zijn weg. Die kans heb je met een gesealde doos natuurlijk een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:07:
[...]

Ik bedoel: heb zelf al eens een tweedehands set gekocht en deze bleek gemengd te zijn met namaak LEGO. Of enkele speciale steentjes van alleen die set zijn weg. Die kans heb je met een gesealde doos natuurlijk een stuk minder.
Gelukkig gebeurt dat niet vaak toch? Een keer gehad met de spaceshuttle - vond de ebay verkoper het eindbedrag te laag van de veilig, zend hij mij de spaceshuttle zonder mini motor terwijl die wél op de foto stond. En daarna de communicatie rekken tot de complain periode bij ebay voorbij was.

Dat is gelukkig al lang geleden, daarna vele mooie tweedehands sets kunnen kopen zonder issues. Soms zelfs met heel veel mooie extra steentjes, een keer bij een technische set zelfs extra motoren en extra gebouwde technische slimmigheden.
Was erg leerzaam en een ontzettend mooi geschenk van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
djwice schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:15:
[...]

Gelukkig gebeurt dat niet vaak toch? Een keer gehad met de spaceshuttle - vond de ebay verkoper het eindbedrag te laag van de veilig, zend hij mij de spaceshuttle zonder mini motor terwijl die wél op de foto stond. En daarna de communicatie rekken tot de complain periode bij ebay voorbij was.

Dat is gelukkig al lang geleden, daarna vele mooie tweedehands sets kunnen kopen zonder issues. Soms zelfs met heel veel mooie extra steentjes, een keer bij een technische set zelfs extra motoren en extra gebouwde technische slimmigheden.
Was erg leerzaam en een ontzettend mooi geschenk van de verkoper.
Bij mij tot nu toe pas één maal gelukkig. Betrof wel de Green Grocer... werd ik niet heel blij van...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:22
Die MP discussie is hier al eens gevoerd. Natuurlijk kun je pech hebben, maar het is ook een kwestie van opletten. Zowel bij kopen als verkopen.

Inmiddels 15+ sets via MP gekocht en zeker 40+ verkocht. Bij die 15 sets maar 2x gehad dat er kleine onderdeeltjes ontbraken, die ik voor weinig bij Lego heb nabesteld. (In discussie gaan met verkoper doe ik nooit, zonde van mijn tijd.) Ik ga de sets altijd zelf halen, zodat ik kan zien waar ze vandaan komen én koop ze alleen opgebouwd. Ja, dat kost een keer afbreken maar compleetheid is zo vrij goed te controleren. In ieder geval kun je zo zien of er geen grote onderdelen missen. Ook koop ik alleen voor prijs die mij aanstaat. Ik kan een set ook prima laten staan.

Bij verkoop accepteer ik alleen een bod als het me aanstaat. "Vreemde" communicatie kap ik af. Ik geef altijd duidelijk aan of de set compleet is (meestal wel, alleen bij wat verkochte Lego Friends van mijn dochters ontbrak wel eens wat). Ook geef ik altijd aan of de set opgebouwd of afgebroken is. Verzenden doe ik nooit om gedoe achteraf te voorkomen.
Nog nooit gedoe gehad, wel meerdere keren heel blije reacties van kopers achteraf.

Lang verhaal kort: niet kopen/verkopen als je het niet vertrouwd. Altijd min/max prijs ij je hoofd hebben en daar niet van afwijken. En nooit verzenden. Zeker bij zeldzame sets, komt de liefhebber echt wel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dat boek kwam ik te laat achter, anders had ik die al in mijn collectie gehad!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 10:58

Als je Harry Potter liefhebber bent en het geld er voor over hebt, kan ik je maar een ding zeggen. Kopen dat ding. Het is een investering maar het is zo ontzettend gaaf gemaakt en je bent er weken mee zoet ( wij zijn er nu al een jaar ongeveer mee bezig ;) ).

Het verkopen, heb er zelf slechte ervaringen mee. De prijzen die je op internet ziet zijn echt niet de prijzen die men er daadwerkelijk voor wil geven. Dat er op marktplaats 500+ voor een bepaalde set staat wil niet zeggen dat die ook daadwerkelijk daarvoor verkocht wordt , als ie al verkocht wordt. Ik heb nu al een aantal maanden namelijk een bouwwerk van ninja go op internet staan tegen een iets lagere prijs dan in de winkel en ik raak hem aan de straatstenen niet kwijt terwijl het volgens sommigen toch echt een superset zou moeten zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 09:45
Arunia schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:26:
[...]

Zijn ze trouwens te bouwen met de stenen uit de grote sets? Dan is het super interessant om de handleiding set te kopen. Loop er echt altijd tegenaan dat ik gewoon geen plek heb en op deze manier is het nog te doen.
je bent wel wat extra stenen nodig dan de stenen die in de oorspronkelijke set zitten.

met alleen de stenen in de set is het onmogelijk om een grotere variant te maken of het wordt te zwak omdat de constructie niet goed is. Met het ontwerpen hou ik altijd in de gaten dat het wel een stevig ontwerp moet zijn.

Bij het kopen van de handleiding krijg je ook de XML erbij, aan de hand daarvan kun je dan zien wat je nodig hebt en eventueel zelf al hebt met een bestaande set of uit je eigen voorraad. De extra stenen die gebruikt zijn zijn in ieder geval stenen die makkelijk te verkrijgen zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
En de Chiron is weer klaar. Erg van genoten. Door met de Pimp my defender :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzHVD9pkqicbrqSHYa24ksRPwdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kiLQI3jsy6NuK6ZDSR7qnUu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:08

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Webgnome schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:08:
[...]

Als je Harry Potter liefhebber bent en het geld er voor over hebt, kan ik je maar een ding zeggen. Kopen dat ding. Het is een investering maar het is zo ontzettend gaaf gemaakt en je bent er weken mee zoet ( wij zijn er nu al een jaar ongeveer mee bezig ;) ).

Het verkopen, heb er zelf slechte ervaringen mee. De prijzen die je op internet ziet zijn echt niet de prijzen die men er daadwerkelijk voor wil geven. Dat er op marktplaats 500+ voor een bepaalde set staat wil niet zeggen dat die ook daadwerkelijk daarvoor verkocht wordt , als ie al verkocht wordt. Ik heb nu al een aantal maanden namelijk een bouwwerk van ninja go op internet staan tegen een iets lagere prijs dan in de winkel en ik raak hem aan de straatstenen niet kwijt terwijl het volgens sommigen toch echt een superset zou moeten zijn.
Je krijgt je geld zeker wel terug als de set 1 jaar niet meer geleverd word door Lego. Je zou zelfs nog een beetje winst kunnen maken als je hem koopt onder de advies prijs. Al zijn grote sets wel lastiger te verkopen juist omdat ze zo duur zijn en zijn lastig te versturen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
emieltenberge schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:12:
[...]

je bent wel wat extra stenen nodig dan de stenen die in de oorspronkelijke set zitten.

met alleen de stenen in de set is het onmogelijk om een grotere variant te maken of het wordt te zwak omdat de constructie niet goed is. Met het ontwerpen hou ik altijd in de gaten dat het wel een stevig ontwerp moet zijn.

Bij het kopen van de handleiding krijg je ook de XML erbij, aan de hand daarvan kun je dan zien wat je nodig hebt en eventueel zelf al hebt met een bestaande set of uit je eigen voorraad. De extra stenen die gebruikt zijn zijn in ieder geval stenen die makkelijk te verkrijgen zijn.
Begrijp ik helemaal. Ik ga er eens naar kijken en binnenkort aanschaffen. Wel tof om op die manier op te bouwen.

Ik denk dat ik aan de hand van de originele modellen en stenen ga kijken wat er extra nodig is en daar een lijst van maak.
Als ik die heb, heb je daar interesse in?

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 23-11-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

jordy89 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:05:
Via Aliexpress heb ik lampjes voor het Home alone huis gekocht. Super tevreden mee. Batterij duur is wel erg kort. Nadat de batterij is opgeladen gaat hij maar 2 uur mee. Hoe zijn de ervaringen met de batterij bij 'NL/Europese webshops'?
Zoiets moet je niet met batterijen voeden. Neem een 5V voeding met voldoende vermogen, anders blijf je met batterijen wisselen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Nu online
Jakkus schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:39:
[...]

Ik vond die zeker de moeite waard! Maar pas op: als je die koopt, stopt het daar waarschijnlijk niet bij :p

Ik zou er niet van uit gaan dat je hem met winst gaat verkopen. Wat wel zo is, is dat deze set op den duur niet meer te krijgen is (waarschijnlijk duurt dat niet heel lang meer), en dan gaat de prijs omhoog, ook van een geopende doos.
Wat je ook nog kunt doen is hem nu al tweedehands kopen. Dan heb je geen last van de dalende waarde doordat je de doos open maakt. Maar dan heb je het risico dat hij niet 100% compleet is.
En wat je nog kunt proberen is om hem in een goede aanbieding te kopen. (Let wel op dat je er eentje koopt van originele Lego, en geen 'replica'. Toen ik net 'Lego 71043' googelde kwam ik bij een nepperd uit op bol.com).
Tweedehands is ook zeker een optie. Of via een Amazon of Ebay dan?
En waaraan kan ik verder zien behalve het nummer dat het een originele is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Redmonkey92 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:50:
[...]
Tweedehands is ook zeker een optie. Of via een Amazon of Ebay dan?
En waaraan kan ik verder zien behalve het nummer dat het een originele is?
Het is vooral goed de omschrijving lezen. In dit geval stond daarin dat het geen echte Lego was, maar een replica. Vaak staat er ook iets van 'bouwstenen' of 'bricks' in plaats van Lego. Vooral een kwestie van goed lezen dus. Als ik nu op bol.com 'Lego 71043' zoek zie ik beide staan, dan zie je het verschil. Op Bol, Amazon, en Ebay vind je soms zulke sets. Maar op die sites kun je prima Lego kopen: via alle drie heb ik wel eens wat gekocht. Via Marktplaats ook, daarmee heb ik goede ervaringen en soms ook iets minder goede ervaringen (wat missende steentjes, maar die kon ik bijbestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00
Webgnome schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:08:
[...]

Dus als ik Zweinstein koop aan de huidige prijs (369 euro), ik maak hem zelf (weken maanden zoet) en daarna te koop zet (eens hij niet meer bij Lego te krijgen is) zou ik er minstens 500 voor krijgen?

Misschien wel eens proberen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 10:58
tsjarlie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:28:
[...]

Dus als ik Zweinstein koop aan de huidige prijs (369 euro), ik maak hem zelf (weken maanden zoet) en daarna te koop zet (eens hij niet meer bij Lego te krijgen is) zou ik er minstens 500 voor krijgen?

Dat zeg ik net niet..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
[...]

Als het zo makkelijk was, zou iedereen het doen ;)

Heeft hier zelf 12 dichte dozen AT-AT (75313) liggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[...]
Dus als ik Zweinstein koop aan de huidige prijs (369 euro), ik maak hem zelf (weken maanden zoet) en daarna te koop zet (eens hij niet meer bij Lego te krijgen is) zou ik er wellicht minstens mijn aankoopbedrag voor kúnnen krijgen?
FTFY :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00
Was ik eigenlijk ook al aan het denken _/-\o_

Wie weet zakt de prijs de komende dagen nog een beetje.
Ik heb een prijs in mijn hoofd waarvoor ik hem koop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Speedchampions.

Koop ze slim in (12,-/st is, met wat geduld, niet heel raar, zo duur waren ze de afgelopen weken bij het Kruidvat), wacht tot ze uit productie zijn en verkoop ze voor minimaal 25,-/st. En ja, dat is een realistische prijs want daarvoor verkoop ik ze gewoon.
Nou zet het verkopen van 1 zo'n setje niet echt zoden aan de dijk maar doe dat met een paar setjes en dan wordt het leuk. Let wel: je moet er wat tijd en moeite in steken, zeker als je ze moet versturen. Dus je moet het leuk vinden 8)

En nee, ik zie mezelf niet als handelaar. Ik betaal er op deze manier mijn dure hobby van want Lego is al duur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Nu online
https://www.brickeconomy....ry-potter-hogwarts-castle zijn dit eigenlijk een beetje goede indicaties van prijzen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

Dat is per set weer verschillend, dit soort grafiekjes zijn zeker geen zekerheid en deze prijzen zouden dan ook nog voor een New In Sealed Box set gelden.

Koop dat ding gewoon, geniet ervan en zet hem daarna op Bricklink voor wat jij ervoor wilt krijgen. Dan merk je vanzelf wel of hij verkocht wordt of niet. Indien niet na een paar jaar, dan prijs wat naar beneden aanpassen op basis van andere verkopers van used sets op Bricklink.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
almightyarjen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:16:
[...]

Dat is per set weer verschillend, dit soort grafiekjes zijn zeker geen zekerheid en deze prijzen zouden dan ook nog voor een New In Sealed Box set gelden.

Koop dat ding gewoon, geniet ervan en zet hem daarna op Bricklink voor wat jij ervoor wilt krijgen. Dan merk je vanzelf wel of hij verkocht wordt of niet. Indien niet na een paar jaar, dan prijs wat naar beneden aanpassen op basis van andere verkopers van used sets op Bricklink.
Vooral dat. Je koopt een set toch omdat je deze leuk, interessant (bouwtechnieken), mooi, etc. vindt? En dat ie later nog wat opbrengt, is mooi meegenomen. Mijn persoonlijke mening: ik word een beetje moe van opmerkingen over handel/investering/rendement. Ik geniet meer van ‘next level’ Lego foto’s van bv @Barthezz Brick of een mooi Lego treinstation. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@almightyarjen Nu ik het toch over een treinstation heb. Zelf vind ik een loopbrug over het spoor naar het tweede perron altijd wel mooi bij een station. Zoals bv destijds bij de 7822 (oudje) en 7937 (wat minder oud).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

meesje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:34:
[...]

Vooral dat. Je koopt een set toch omdat je deze leuk, interessant (bouwtechnieken), mooi, etc. vindt? En dat ie later nog wat opbrengt, is mooi meegenomen. Mijn persoonlijke mening: ik word een beetje moe van opmerkingen over handel/investering/rendement. Ik geniet meer van ‘next level’ Lego foto’s van bv @Barthezz Brick of een mooi Lego treinstation. ;)
Ik koop een set om deze leuk, interessant, mooi en plaatsbaar vind. Dat laatste is voor dat Hogwarts Kasteel het grootste probleem! Maar die eerste 3 punten zijn wel de reden dat we toch voor de Titanic zijn gegaan. Gave build, zullen we uiteindelijk lang mee bezig zijn dus veel waar (bouwplezier) voor z'n geld. Waar we hem gaan neerzetten, zien we nog wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
QuattroNL schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:26:
[...]

Speedschampions.

Koop ze slim in (12,-/st is, met wat geduld, niet heel raar, zo duur waren ze de afgelopen weken bij het Kruidvat), wacht tot ze uit productie zijn en verkoop ze voor minimaal 25,-/st. En ja, dat is een realistische prijs want daarvoor verkoop ik ze gewoon.
Nou zet het verkopen van 1 zo'n setje niet echt zoden aan de dijk maar doe dat met een paar setjes en dan wordt het leuk. Let wel: je moet er wat tijd en moeite in steken, zeker als je ze moet versturen. Dus je moet het leuk vinden 8)

En nee, ik zie mezelf niet als handelaar. Ik betaal er op deze manier mijn dure hobby van want Lego is al duur zat.
Ik zag die Lamborghini dubbelset en de Quattro voor gemiddeld 75 euro aangeboden, uiteindelijk beide voor ongeveer 30 euro weten te halen. Waarbij ik de verkopers ook nog eens bedankt heb dat ze ze niet tegen die achterlijke prijzen aanboden. Want leuke autootjes, maar ben nou ook weer niet een verzamelaar die ze tegen dergelijke bedragen wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

meesje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:34:
[...]

Ja, ik ook maar gezien ik het station in de huidige layout als enkel spoor gebruik is een brug niet geheel noodzakelijk dus heb ik hem eruit gelaten.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 22:11
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:21:
[...]

Zoiets moet je niet met batterijen voeden. Neem een 5V voeding met voldoende vermogen, anders blijf je met batterijen wisselen bezig.
Het zijn geen batterijen, maar bedoel de batterij in de hub. Deze moet ik opladen middels een micro USB laadkabel. Vervolgens valt hij uit na 1-2 uur. Ik zou wel de oplader er in kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oh yes. Ik zag dat de UCS AT-AT vandaag beschikbaar was voor de verhuur via bouwsteenwinkel.nl. Dus ik kan komende 4 weken lekker spelen met deze enorme set. Zin in.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:29
De hele serie staat ondertussen op Brickset (excuses moest dit al gepost zijn in de tussentijd): Collectable minifigures series 24 revealed!

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:51:
[...]

De hele serie staat ondertussen op Brickset (excuses moest dit al gepost zijn in de tussentijd): Collectable minifigures series 24 revealed!
Vind ze een beetje tegenvallen, wel blij dat ze nog in de plastic zakjes zitten ipv doosjes

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/11/LEGO-71037-Collectible-Minifigures-Series-24-15.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Wat te doen voor de kerst. Liep deze set tegen het lijf en was spontaan verkocht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHqjE6PuFafUDqJlZ1mSM6Ef7c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeGfJLQdlHnHEB0H4HqqpvvO.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
dr86 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:35:
[...]

Vind ze een beetje tegenvallen, wel blij dat ze nog in de plastic zakjes zitten ipv doosjes

[Afbeelding]
The space man met baby Benny zal wel verkopen :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gim schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:54:
[...]

The space man met baby Benny zal wel verkopen :)
Ja, ik heb helemaal niets met die losse poppetjes, maar die vind ik gaaf! Zou ook wel bij m'n cardboard box rocket setje passen...

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

[Afbeelding]
Oei, die dino en dat ruimtemannetje vind ik toch wel erg tof!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
[...]

[Afbeelding]
meen je waarom?
ik vind helemaal geweldige serie met 1 of 2 mindere. er zijn series geweest waar ik maar 2 leuke tussen vond zitten en rest moa.
vind hier wortel en t-rex erg leuk gedaan
robot warrior met de rolschaatsen gun.
valt me verder op vrouwelijke scheids, nieuw petje van jongen? en haar van potter.
leuke valk en hobbelpaard. en dan maar te zwijgen over de bruine astronaut.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:39
[...]

[Afbeelding]
Ik vind de Black Falcon, de Orc en de Spaceman leuk, maar zal wel weer een hoop concurrentie hebben van de army builders waardoor het erg duur wordt. Ik denk dat ik alleen de Black Falcon koop als leider van mijn eigen bescheiden legertje van ongeveer 8 Falcons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
leosand schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:34:
[...]

meen je waarom?
ik vind helemaal geweldige serie met 1 of 2 mindere. er zijn series geweest waar ik maar 2 leuke tussen vond zitten en rest moa.
vind hier wortel en t-rex erg leuk gedaan
robot warrior met de rolschaatsen gun.
valt me verder op vrouwelijke scheids, nieuw petje van jongen? en haar van potter.
leuke valk en hobbelpaard. en dan maar te zwijgen over de bruine astronaut.
Ja zal een kwestie van smaak zijn, bij serie 23 vond ik ze eigenlijk allemaal wel leuk. Vind historische figuurtjes over het algemeen wel leuker, dus die aristocrat woman en de black falcon komen er denk ik wel.

Al zal die black falcon wel snel weg zijn gok ik

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus

Mocscout heeft een review geplaatst van één van mijn gebouwen, de Crooks Crib! :)

Ik vind deze minifigs ook erg leuk! Mijn favorieten zijn de krantenjongen en de wortel.
Voor mijn gevoel komen ze wel snel na serie 23, die kwam na de zomer toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

[Afbeelding]
mooi om te zien hoe mening ander is; ik vind het een van de beste series :P _/-\o_ _/-\o_

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:45:
[YouTube: Geheimnisvoll gut! - MOC-112413 [Review] - "Crooks Crib" (2022)]
Mocscout heeft een review geplaatst van één van mijn gebouwen, de Crooks Crib! :)

Ik vind deze minifigs ook erg leuk! Mijn favorieten zijn de krantenjongen en de wortel.
Voor mijn gevoel komen ze wel snel na serie 23, die kwam na de zomer toch?
Cool! Ik ga strake even kijken :)

De krantenjongen en wortel vind ik ook t leukst, gevolgd door de spaceman. Niet dat ik alle spaceman kleuren heb.
Ik ben gestopt met thema verzamelen, dus vele voedsel- en dierenkostuum figuren zijn verkocht (tenzij ze deel uitmaken van een ingelijste complete serie). De wortel met dat bord vind ik echter wel geinig.
Al met al staat de krantenjongen bovenaan :) En dat is ook een figuur die je wel in een dorpje of stad kunt verwerken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 24-11-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Best een toffe serie hoor, ik moet sowieso die Classic Space minifigure hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Rene schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:04:
Wat te doen voor de kerst. Liep deze set tegen het lijf en was spontaan verkocht!

[Afbeelding]
Een van de leukste winterdorp sets van dit moment! Staat ook mooi tezamen met de slee van de kerstman

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32
Die falconeer zou wel leuk zijn bij mijn (ahum.. van mijn zoons..) 31120 * 2 MOC... Eens kijken of er een mogelijkheid is om die specifiek te verkrijgen

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:27:
[YouTube: Amazong new LEGO minifigures! Series 24!]

Best een toffe serie hoor, ik moet sowieso die Classic Space minifigure hebben :P
Die classic space minifigure is inderdaad erg mooi. Ik kwam vandaag nog een setje tegen uit de oude doos… met 2 figuren :). Alleen geen baby ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFy-JX-yqUQ3WKMSbgzU84fk4ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXJ6HORrLntKEQz5fCDOKLHh.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:44
Rene schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:04:
[...]

Die classic space minifigure is inderdaad erg mooi. Ik kwam vandaag nog een setje tegen uit de oude doos… met 2 figuren :). Alleen geen baby ;)

[Afbeelding]
Damn, die blauwe viziertjes waren toen echt wel vet - nog steeds trouwens. _O_

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Wie zetten nog meer vannacht om 01.00 uur de wekker om de Eiffeltoren aan te schaffen?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:44:
Wie zetten nog meer vannacht om 01.00 uur de wekker om de Eiffeltoren aan te schaffen?
Tempting, maar ik denk dat ik het niet ga doen. Heb gewoon geen plek om em neer te zetten dus ik wacht wel tot ik em een keer kan huren.

Net zoals ik nu met de Titanic doe :)

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10
Morpheus2003 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:44:
Ik ook, maar weet nog niet helemaal zeker of ik hem ga maken. Zo niet, heb ik leuke gwp's erbij en verkoop ik hem weer door. Benieuwd hoe het met de voorraad gaat, of hij net zo schaars als de Titanic wordt. Al is die laatste al bijna een week op voorraad, en is de limiet naar 2 gezet, in plaats van 1.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:06
Ik ga er niet mijn wekker voor zetten, maar ga morgenochtend wel proberen die VIP kortingen van €5 voor minder VIP punten te bemachtigen.

Gisteren trouwens de Lighthouse 21335 binnengekregen (met 2 GWP) :)
Ik zie ernaar uit om die te bouwen

• SvenVis
Dacht die VIP kortingen dan tussen 12 en 1 te doen haha. Verwacht niet dat die er in de loop van de ochtend nog zijn, maar weet ook helemaal niet goed dat bij eerdere acties ging hoor.

• crimby
  • Laatst online: 10:52
SvenVis schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:36:
Dacht die VIP kortingen dan tussen 12 en 1 te doen haha. Verwacht niet dat die er in de loop van de ochtend nog zijn, maar weet ook helemaal niet goed dat bij eerdere acties ging hoor.
Enig idee hoeveel je er kan kopen? heb nog wel wat punten over na mijn aankopen vorig weekend.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:42

RBH

Sjurm schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:28:
Ik ga er niet mijn wekker voor zetten, maar ga morgenochtend wel proberen die VIP kortingen van €5 voor minder VIP punten te bemachtigen.

Gisteren trouwens de Lighthouse 21335 binnengekregen (met 2 GWP) :)
Ik zie ernaar uit om die te bouwen
Goed dat je het zegt, ik dacht dat pas maandag kon.. :X
crimby schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:38:
[...]

Enig idee hoeveel je er kan kopen? heb nog wel wat punten over na mijn aankopen vorig weekend.
Maximaal 4 per persoon.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:06
SvenVis schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:36:
Vorig jaar waren ze redelijk snel weg geloof ik, maar ik was er zeker niet voor opgebleven destijds en heb er toen wel 4 kunnen krijgen. Afwachten hoe dat dit jaar gaat zijn. Als ze morgenochtend (iets na 6 uur) weg zijn, jammer dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjurm op 24-11-2022 11:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09 22:58
Al een tijdje heb ik alle 8 stud Speed Champions ongeopend in de kast staan, paar doosjes meegenomen tijdens mijn vakantie en zojuist de eerste auto afgerond. Erg leuk om te bouwen :)

Wel erg veel stickers en vergeten een pincet mee te nemen, maar toch nog best goed gelukt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vRPnDtDbML62zo3TxwQSwZCeWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiQZAMAZYhQ2TjQsNwFxIivA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
schumi1986 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:18:
Al een tijdje heb ik alle 8 stud Speed Champions ongeopend in de kast staan, paar doosjes meegenomen tijdens mijn vakantie en zojuist de eerste auto afgerond. Erg leuk om te bouwen :)

Wel erg veel stickers en vergeten een pincet mee te nemen, maar toch nog best goed gelukt

[Afbeelding]
Das wel een hele leuke zeg!

Veel plezier bij CenterParcs (dienblad en armbandje haha)!

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aqebBNL_700bwp.webp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Met m'n paar VIP-puntjes dit setje maar besteld.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/sets/5007428-1/111277.jpg/1000x800p.jpg

En dan toch ook maar een X-Wing, heb diverse Star Wars sets, maar nog geen X-wing, Tie-fighter of Falcon

Pagina: 1 ... 247 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .