Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 246 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.416 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09
Toch maar bestelling de deur uit gedaan. Leeuwenridders kasteel gekocht voor ons kind later, een hele mooie set uit zijn geboortejaar en nu met dubbele VIP punten en twee gifts. Zal lastig worden maar de intentie is om het kasteel in de doos te laten tot hij oud genoeg is om er mee te kunnen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07
Is de Titanic ook nog beschikbaar gekomen net :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:52
Okee ik ben eruit wat er vandaag besteld gaat worden maar weet even niet wat de beste keuze is:

Optie 1
Bestelling 1 @ Lego store online: boekenhotel a 199 euro + GWP + Dubbele VIP punten
Bestelling 2 @ Brick fever (??): middeleeuwse smid a 144 euro

Optie 2
Bestelling 1 @ Lego store online: boekenhotel a 199 euro + GWP + Dubbele VIP punten
Bestelling 2 @ Lego store online: middeleeuwse smid a 179 euro + GWP + Dubbele VIP punten (GWP evt via marktplaats verkopen)

Optie 3
Bestelling 1 @ Lego store online: boekenhotel + middeleeuwse smid totaal 378 euro + GWP + andere GWP (evt verkopen) + Dubbele VIP punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
SgtCaffran schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:53:
Toch maar bestelling de deur uit gedaan. Leeuwenridders kasteel gekocht voor ons kind later, een hele mooie set uit zijn geboortejaar en nu met dubbele VIP punten en twee gifts. Zal lastig worden maar de intentie is om het kasteel in de doos te laten tot hij oud genoeg is om er mee te kunnen spelen!
Oh held! Dit ga ik zo gebruiken voor een mooie set van dit jaar 8)7 (dit jaar geboren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Wel jammer dat ik, en zo te lezen meerdere andere, mij vergist heb in de bakset promo. Dat vond ik namelijk nog wel een leuk extratje. Na ja geen behoefte aan 65 euro uitgeven aan niet gewilde sets. Wel voor mij zelf weer een aantal sets gekocht(allemaal exclusives) die al een tijdje op de wensenlijst stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Tijll schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:01:
Zijn er toevallig personen die geregeld naar een LEGO Store gaan en kennis hebben van de Build-a-minifigure feature binnen de store? Ik zie namelijk online dat kerst minifigures in de stores zijn.

En is het dan slimmer om ze los te bricklinken of de 3-pack te kopen? Ik zou namelijk wel Mrs. Claus en 2 van die jongetjes met sweater willen. Maar geen idee of dat gaat?

[Afbeelding]
Ik heb deze gisteren in Den Haag gezien, alleen voorverpakt en niet los in BaM.

Maar ik weet eigenlijk niet of je onderling kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
What the....? Wil ik toegeven aan een spontane gril aankoop... Zie ik geen bakset verschijnen in mijn mandje terwijl ik voor €95 in t mandje had zitten. Is het alleen bij geselecteerde sets? Spontaan de webshop verlaten :P

Vandaag de Aston Martin DB5 Speed Champions set afgerond. Hele leuke build en mooi resultaat.
Boven verwachting aangezien ik veelal grijze sets mijdt :P
Ik heb alle stickers geplakt, behalve de vier grote aan de zijkanten. Ik weet nog niet wat ik daarmee doe.
Zijn er mensen die gewoon de klink en dat andere uit de grote sticker gesneden of geknipt hebben om toch het detail te hebben?
En zo ja, tevreden of valt t tegen? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 19-11-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jekke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
SgtCaffran schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:53:
Ik twijfel enorm om deze set ook te bestellen, vind het wel een enorm bedrag namelijk.
Aangezien het een exclusive is zal hij niet snel goedkoper worden en is het nu wel een goed moment met dubbele vip punten.

Twijfel twijfel...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMW28IZ9oj4EMV_H9-MXUUAjVfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3sIbCyGwQWlg3nrMu18eriA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quMEftkUhVJBamv9lltU-6agpZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGgPv6SW88vZewKI3wvMIuwz.jpg?f=fotoalbum_large

Tegenwoordig overal te vinden, maar in display van overpriced handtassen nog niet gezien

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
crimby schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:16:
[...]

Oh held! Dit ga ik zo gebruiken voor een mooie set van dit jaar 8)7 (dit jaar geboren)
Gebruiken? Hoezo gebruiken?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:54
Afgelopen periode is wel de creatieve kant in mij naar boven gekomen.
Met kerst krijgt mijn Holiday Main Street er een Klassieke Pub bij :D

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52508024867_776e4cda52_k.jpg

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:58
bassio schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:03:
[...]

Bij intertoys hebben ze nu 25% korting. Als je het vraagtekenblok (https://www.intertoys.nl/...o-64-vraagtekenblok-71395) en een ding van 3,99 (https://www.intertoys.nl/...gepakketten-serie-4-71402) in je mandje gooit, betaal je nog geen 142 euro voor beide.

Maar je kan natuurlijk ook iets anders aan je winkelwagen toevoegen. Alles van de Super Mario serie wat ze bij intertoys hebben is in de aanbieding
Is deze actie alleen online verkrijgbaar of ook in fysieke winkels en beurzen? Morgen ga ik namelijk naar comic con en daar zou ook een grote intertoys stand zijn. Dus mocht daar dan ook nog voorraad zijn, zou ik het net zo lief morgen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:41
emieltenberge schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:46:
[...]

Thanks! :)
Mijn idee voor volgend jaar is om mijn winterdorp flink op de schop te doen, ik heb een beperkte ruimte waar nu alles staat en dat zit aardig vol. Deze huisjes komen dan op een verhoging te staan tegen de muur aan, dat geeft weer ruimte voor de rest van het dorp
Zijn ze trouwens te bouwen met de stenen uit de grote sets? Dan is het super interessant om de handleiding set te kopen. Loop er echt altijd tegenaan dat ik gewoon geen plek heb en op deze manier is het nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
42erik schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:57:
[...]

Gebruiken? Hoezo gebruiken?
Richting mn vrouw om meer te kunnen bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:29
Gim schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:58:
What the....? Wil ik toegeven aan een spontane gril aankoop... Zie ik geen bakset verschijnen in mijn mandje terwijl ik voor €95 in t mandje had zitten. Is het alleen bij geselecteerde sets? Spontaan de webshop verlaten :P
Inderdaad alleen bij specifieke thema's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBnaHzcGp-2LPxNx9pbrTdumq_Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1PrjmF92tOIHPXxtZOv7WEDD.png?f=user_large

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Kapoen schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:11:
[...]

[Afbeelding]
Hier ook een teleurstelling bij de vrouw.. de combinatie van de thema’s met het bedrag is bijna niet te doen helaas…. Dan wordt het echt bestellen puur voor die set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:11:
[...]

[Afbeelding]
Wel jammer. Ik had anders toch in een gril die Holiday Main Street van Winter Village besteld haha :+ Het is dus toch niet bedoeld dat ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:32
Wie weet uit welke set(s) dit komt ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvdHGdWURtGnhKJ1IqV71Is7Tsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTe6tarnAQXpnbGpdotrPCA4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 15:00

Dommel

Professioneel Software Sloper

Die oranje komt uit LEGO Galactic Enforcer 5974 of LEGO Freeze Ray Frenzy 5970 volgens mij.
Die ander lijkt op Life On Mars aliens, weet i zo geen set van

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 13:00
Iemand enig idee welke Lego set deze brandweerwagen is/uitkomt?

Ik kan hem niet vinden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2PyiBQt09GGAmP0z61Ok1hiBKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zYx7spvuW9eH40Uw53oMTLh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 12:43
stijn1309 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:08:

Ik kan hem niet vinden [Afbeelding]
Dat is 6593 met onjuiste wielen

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 22:11
Ik zie dat er een elven gwp is bij aankopen vanaf €170. Hoe werkt dat precies? Telt pick and built hier ook voor als je dat combineert met normale aankopen?
Daarnaast ben ik van plan om gedeeltelijk vip punten in te zetten. Is dit toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Hallo!

Ik heb LEGO weer helemaal herontdekt en ben aan het kijken voor een leuke build. Ik had het plan om de nieuwe Eiffeltoren aan te schaffen alleen lijkt me die toch wat saai om te bouwen. Ook na het zien van filmpjes op YT.

Hebben jullie tips voor mij wat echte leuke sets zijn om te bouwen? Ik zit zelf te kijken naar 21318 - Boomhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

stijn1309 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:08:

Ik kan hem niet vinden [Afbeelding]
Ook lijkt er een witte plate te missen onder de ladder. 8)
Op de afbeelding lijkt deze 2 hoog, bij jou 1.
Morpheus2003 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:01:
Hallo!

Ik heb LEGO weer helemaal herontdekt en ben aan het kijken voor een leuke build. Ik had het plan om de nieuwe Eiffeltoren aan te schaffen alleen lijkt me die toch wat saai om te bouwen. Ook na het zien van filmpjes op YT.

Hebben jullie tips voor mij wat echte leuke sets zijn om te bouwen? Ik zit zelf te kijken naar 21318 - Boomhuis.
Boomhut is zeker een aanrader!

Ideas set in het algemeen zijn erg leuke builds.
Blacksmith ook erg tof.

Modulars doen het ook altijd goed qua bouwplezier. bv:
10297 - Boutique Hotel

Wat kleiner zijn de Speed Champions ook favoriet.

Als je van technic bent dan zou ik de 42139 ATV aanraden.
6 wiel quad vond ik eerst maar een beetje raar, maar de hoeveelheid functies in het relatief kleine model is echt top!
2+N Gearbox
Werkende lier
Kantelende wielen
Kantelende achterklep
Kettingzaag
2 cyl engine met differentieel

[ Voor 48% gewijzigd door JBplap op 19-11-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
crimby schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:27:
[...]

Richting mn vrouw om meer te kunnen bestellen 8)
iets in die trend lees ik echt te vaak hier.... :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/315979195_697399038411534_4859638742414900961_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=6EbOCh11iPYAX9wAboe&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfBazN05Wiq6k2MmUmbHTgUJBJG7t7QKZVbixqkIuTr4XA&oe=637F2577

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:12
Lego vendor machine ftw. Waar is dat ? Japan ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tijll
Advies gevraagd :D

Wat zouden jullie toevoegen / wat missen jullie in het geheel?
Het grijze gedeelte is in grote lijnen hoe ik het volgende gebouw wil maken.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52510970159_8222794083_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Tijll schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:29:

[Afbeelding]
Een kerstmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
Heb inderdaad al een vuurwerk kraampje verwerkt. Maar ik ben bang dat extra kraampjes niet echt gaat passen op deze 3 platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 13:00
Top thnx, dan weet ik de naam.
Ga opzoek naar de juiste wielen in de grote bak waar hij uitkwam. Grote kans dat de juiste er gewoon inzitten.
JBplap schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:02:
[...]

Ook lijkt er een witte plate te missen onder de ladder. 8)
Op de afbeelding lijkt deze 2 hoog, bij jou 1.
Scherp! Ga ik ook oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:28:
[...]

Lego vendor machine ftw. Waar is dat ? Japan ?
er lijkt er iig 1 op chicago airport te staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik zou iets meer sneeuw 'chaos' toevoegen. Een hobbeltje sneeuw op t wegdek of een plekje op t voetpad waar toch nog sneeuw is blijven liggen of stuifsneeuw die door de wind tegen de zijkant van een gebouw of zo is gaan ophopen. Gewoon net iets minder 'clean' :)

Maar het ziet er verder echt super gaaf uit hoor en het 'advies' wat ik geef is ook een advies aan mezelf en iets wat ook bij mijn eigen layout knaagt :) Te plat, te vlak, te clean. Wat vormen met sneeuw maakt iets nog interessanter. En nee het hoeft niet superveel te zijn want dat maakt r ook weer druk. Maar net zoals t dak ook slechts deels bedekt is, ik vind dat leuke details:)

Nu is t bij jou iets van een drukker dorpje of stadje neem ik aan dus sneeuw is platgereden, winkeliers hebben alles schoongemaakt voor hun deur zodat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden en mensen de winkel snel weten te vinden met Black Friday en door t vele asfalt is t al sneller platter :) Maar goed wat ik zeg.... Gewoon IETS van sneeuw rommel :) Of zet er een hondje bij en maak vervang een witte tile door een gele ;)

Ik projecteer nu vooral even het mindere aan mijn eigen layout op de jouwe haha :+ Ik merk met mijn wensen en mijn layout dat ik in lagen moet gaan werken en dat gaat echt veel knaken kosten... En toch... Zou t zo vet vinden, beekjes met diepte, wat glooiende landschappen :+

Jouw bouw werk geeft me kriebels om die kerst set van dit jaar toch te kopen hahaha. Zie t als een compliment :Y

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 20-11-2022 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:19

[Afbeelding]
Een kerkje?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Wie kan dit 'ontcijferen' vwb welke steentjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0H-yiMStIPToLbAgz_5dx4_JvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwlVTu3JmRmguxaidF2ZWvkz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

WiLLoW_TieN schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:44:
Wie kan dit 'ontcijferen' vwb welke steentjes.

[Afbeelding]
Heb je hier iets aan?
YouTube: Mini LEGO Titanic Tutorial

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09
Ik heb nog een vraagje over de Lego VIP punten. Dit weekend mijn eerst bestelling gedaan en daarmee gelijk 6000 punten gekregen. Zijn er nog adviezen wat ik het beste met deze punten kan doen?

Voor de context, ik verwacht niet maandelijks of regelmatig bij de lego store te kopen dus voorkeur gaat uit naar voordeel op korte termijn, tenzij het echt interessant is de punten te sparen tot 10.000 bijvoorbeeld, dat zit er misschien nog wel een keer in.

Wie weet dat ik volgende week met Black Friday nog iets wil bestellen als er nog leuke korting wordt geboden, dan zou ik de dragon ride voor 2400 kunnen bestellen (als deze er dan nog is!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Wij komen hier een beetje op het punt dat we te weinig ruimte hebben voor onze lego te displayen.

Mijn vrouw maakt vooral de modulaire gebouwen en nu met kerst een kerstdorp. Kerstdorp past nu nog in de boekenkast, maar hoe displayen jullie die?

En tips voor de modulaire gebouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:01:
Wij komen hier een beetje op het punt dat we te weinig ruimte hebben voor onze lego te displayen.

Mijn vrouw maakt vooral de modulaire gebouwen en nu met kerst een kerstdorp. Kerstdorp past nu nog in de boekenkast, maar hoe displayen jullie die?

Modulaire gebouwen zou je eventueel geschakeld op een rek aan de wand kunnen zetten. Wel een stevige wand bevestiging als je er veel op zet. Of toch iets van een vitrinekast. Je kunt ook rouleren. Dat je afwisselt met wat je toont. Wat je niet toont wegzetten in een afgesloten plastic doos of zo. Dan hoef je niet af te breken en kun je makkelijk sets ter display wisselen.

Kerstdorp heeft hier een uitzonderingspositie :P Niet contractueel vastgelegd maar vooralsnog heb ik de zegen van mijn hele gezin _/-\o_ Het ene jaar mag ik de ruimte bovenop een royale buffetkast gebruiken en dit jaar mag ik het min of meer midden in de woonkamer zetten :P Maar dan wel dat ik er ook iets moois van probeer te maken qua licht en dat de kinderen er nog een beetje mee kunnen spelen. Het spelen is dan vooral poppetjes verplaatsen voor een verhaal, de carousel en trein laten bewegen. Kerst is tijdelijk dus daarna is t toch weer weg en opgeborgen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39

QuattroNL

It is I.

crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:01:
Ikea Lack planken zijn precies even diep als een standaard base plate.
Ik heb er 2 boven elkaar hangen waar m'n modulairs op staan.
Hieronder een oudere foto, van de bovenste plank hebben de 2 auto's inmiddels plaats moeten maken voor de volgende modulairs :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksZVG7OkWILlg4meG5HeA9E0Cos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlhKWfsnNiZ2y8b1ChPSxU01.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Ik hoop dat er een Lego versie van de Fondor Haulcraft uit Andor komt. Wat een gaaf schip is dat zeg. Die Ferrix set doet t voor mij niet.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Gim schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:37:
[...]

Modulaire gebouwen zou je eventueel geschakeld op een rek aan de wand kunnen zetten. Wel een stevige wand bevestiging als je er veel op zet. Of toch iets van een vitrinekast. Je kunt ook rouleren. Dat je afwisselt met wat je toont. Wat je niet toont wegzetten in een afgesloten plastic doos of zo. Dan hoef je niet af te breken en kun je makkelijk sets ter display wisselen.

Kerstdorp heeft hier een uitzonderingspositie :P Niet contractueel vastgelegd maar vooralsnog heb ik de zegen van mijn hele gezin _/-\o_ Het ene jaar mag ik de ruimte bovenop een royale buffetkast gebruiken en dit jaar mag ik het min of meer midden in de woonkamer zetten :P Maar dan wel dat ik er ook iets moois van probeer te maken qua licht en dat de kinderen er nog een beetje mee kunnen spelen. Het spelen is dan vooral poppetjes verplaatsen voor een verhaal, de carousel en trein laten bewegen. Kerst is tijdelijk dus daarna is t toch weer weg en opgeborgen ;)
Hmm opbergen is moeilijk hoor! Zo zonde haha!
Eens kijken of we niet toch nog ergens een wand kunnen vullen. Alleen dan kan je geen wegen er lekker omheen maken enzo. Misschien toch maar de babykamer gebruiken. Vind de kleine man van 3 maanden vast heeel leuk!

wat betreft kerst is lastig. In de wandkast hebben we nu wel plek, maar dat is relatief ondiep. Dan komen de huisjes naast elkaar en wordt een eventuele trein onmogelijk. We hebben nog wel een stuk muur vrij waar eventueel een extra tafel. Een inklaptafel van 60-80 diep zou mooi zijn, maar dan moet ik die tafel nog mooi + catproof maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
QuattroNL schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:52:
[...]

Hieronder een oudere foto, van de bovenste plank hebben de 2 auto's inmiddels plaats moeten maken voor de volgende modulairs :+
[Afbeelding]
Maar zo kan je nooit de stad bouwen met eventuele speed champions die door straten crossen?

Is dat trouwens het spookhuis dat er tussenstaat???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:55:
[...]

Hmm opbergen is moeilijk hoor! Zo zonde haha!
Eens kijken of we niet toch nog ergens een wand kunnen vullen. Alleen dan kan je geen wegen er lekker omheen maken enzo. Misschien toch maar de babykamer gebruiken. Vind de kleine man van 3 maanden vast heeel leuk!

wat betreft kerst is lastig. In de wandkast hebben we nu wel plek, maar dat is relatief ondiep. Dan komen de huisjes naast elkaar en wordt een eventuele trein onmogelijk. We hebben nog wel een stuk muur vrij waar eventueel een extra tafel. Een inklaptafel van 60-80 diep zou mooi zijn, maar dan moet ik die tafel nog mooi + catproof maken 8)7
Ik ben geen katten persoon, dus ik kan wel adviseren maar daar zit je niet op te wachten })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:56:
[...]

Maar zo kan je nooit de stad bouwen met eventuele speed champions die door straten crossen?

Ik heb de modulaire gebouwen in een vitrinekast. Net genoeg ruimte ervoor om de Speed Champions autootjes ervoor te laten rijden. Wel spitsuur dus het is file.... of hmm, had er ook parkeervakken van kunnen maken :) De oudere SC btw. De nieuwe bredere SC modellen staan er niet tussen, omdat t wat raar zou uitzien en misschien geeneens past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
goede vondst, heel interessante bouwtechnieken _/-\o_

Het was ook leuk om te zien hoe de auteur zijn Lego onderdelen heeft gesorteerd, dus ik heb veel bijgeleerd van deze video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ll_UrgLn_0ImaFU38yOEnh0eF_c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wL1lZ78cpChFIliozyjozxZH.png?f=user_large
:Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39

QuattroNL

It is I.

crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:56:
[...]
Ah, je zei niet dat je een stadlayout wilde maken :9 In dat geval zijn er genoeg voorbeelden van anderen te vinden (ik heb er helaas de plek niet voor).
Yup! Zeker geen modulair maar ik ben, naast auto's, dol op gebouwen dus deze moest ik ook hebben :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
Gim schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:13:
[...]

Ik zou iets meer sneeuw 'chaos' toevoegen. Een hobbeltje sneeuw op t wegdek of een plekje op t voetpad waar toch nog sneeuw is blijven liggen of stuifsneeuw die door de wind tegen de zijkant van een gebouw of zo is gaan ophopen. Gewoon net iets minder 'clean' :)

Maar het ziet er verder echt super gaaf uit hoor en het 'advies' wat ik geef is ook een advies aan mezelf en iets wat ook bij mijn eigen layout knaagt :) Te plat, te vlak, te clean. Wat vormen met sneeuw maakt iets nog interessanter. En nee het hoeft niet superveel te zijn want dat maakt r ook weer druk. Maar net zoals t dak ook slechts deels bedekt is, ik vind dat leuke details:)

Nu is t bij jou iets van een drukker dorpje of stadje neem ik aan dus sneeuw is platgereden, winkeliers hebben alles schoongemaakt voor hun deur zodat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden en mensen de winkel snel weten te vinden met Black Friday en door t vele asfalt is t al sneller platter :) Maar goed wat ik zeg.... Gewoon IETS van sneeuw rommel :) Of zet er een hondje bij en maak vervang een witte tile door een gele ;)

Ik projecteer nu vooral even het mindere aan mijn eigen layout op de jouwe haha :+ Ik merk met mijn wensen en mijn layout dat ik in lagen moet gaan werken en dat gaat echt veel knaken kosten... En toch... Zou t zo vet vinden, beekjes met diepte, wat glooiende landschappen :+

Jouw bouw werk geeft me kriebels om die kerst set van dit jaar toch te kopen hahaha. Zie t als een compliment :Y
:D, bedankt voor het compliment!
Het sneeuw gedeelte is inderdaad een goede toevoeging.
Ik zat inderdaad te denken aan een kerktoren. Waar die precies moet komen weet ik nog niet. Misschien een 4e mils-plate toevoegen :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]
Paar minifigs met bezems en sneeuwblazers. Sneeuwschuiver wellicht, en een hond die er voor wegspringt.
Spelende kinderen in de sneeuw. Roadblock voor de tram ivm sneeuwbult.
En aan dat nieuwe gebouw, een minifig aan de dakrand hangen die versiering half opgehangen heeft, en een ladder die scheef weggevallen is :D
Dit effect zeg maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kgbwso6Uq9rQpcRRCB-zbh2mF8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G7NCHz3anhSXjjRmm67lSxPY.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 20-11-2022 12:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
The Eagle schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:57:
[...]

Paar minifigs met bezems en sneeuwblazers. Sneeuwschuiver wellicht, en een hond die er voor wegspringt.
Spelende kinderen in de sneeuw. Roadblock voor de tram ivm sneeuwbult.
En aan dat nieuwe gebouw, een minifig aan de dakrand hangen die versiering half opgehangen heeft, en een ladder die scheef weggevallen is :D
Oehhh, dit zijn inderdaad leuke details :D. Minifigs heb ik inderdaad aangeschaft afgelopen weken. Paar leuke city advent kalenders op de kop kunnen tikken via marktplaats.

Wel zoek ik nog een manier om sneller/makkelijker shirts van Minifigs te kunnen zoeken. Ben namelijk opzoek naar winterse accesoires/kledij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Tijll schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:06:
[...]

Oehhh, dit zijn inderdaad leuke details :D. Minifigs heb ik inderdaad aangeschaft afgelopen weken. Paar leuke city advent kalenders op de kop kunnen tikken via marktplaats.

Wel zoek ik nog een manier om sneller/makkelijker shirts van Minifigs te kunnen zoeken. Ben namelijk opzoek naar winterse accesoires/kledij.
Zoekterm "winter" op Brickowl geeft me dit: https://www.brickowl.com/...talog?query=Winter&page=2 (4 pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
Kijk, those are the handy tips. Super bedankt :)
Is er toevallig ook zo'n functie op bricklink?

[ Voor 7% gewijzigd door Tijll op 20-11-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Tijll schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:29:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het :)
Bricklink en Brickowl zijn zo'n beetje hetzelfde, kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Is zo’n advent kalender het een beetje waard voor kleine deco’s voor het kerstdorp of wordt het dan eerder een rommeltje?
Kan het een beetje slecht inschatten..

En andere vraag; als ik op bricklink iets wil bestellen, kan ik dan ergens de totaalprijs vinden incl verzending? Ik zit te denken om de lego snowglobe 40223 te bestellen daar :-)

[ Voor 18% gewijzigd door crimby op 20-11-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Tijll schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:29:
[...]

Een zoekfunctie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:21:
Is zo’n advent kalender het een beetje waard voor kleine deco’s voor het kerstdorp of wordt het dan eerder een rommeltje?

En andere vraag; als ik op bricklink iets wil bestellen, kan ik dan ergens de totaalprijs vinden incl verzending? Ik zit te denken om de lego snowglobe 40223 te bestellen daar :-)
Die komt verderop in het bestelproces vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
42erik schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:30:
[...]

Die komt verderop in het bestelproces vanzelf
Ik zie nu dat dat pas gedeeld wordt wanneer de order al geplaatst is.. bedoel je dat? Heb nu de verkoper eerst een berichtje gestuurd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:21:
Qua builds en rand-accessoires koop ik het zelf niet, die parts stop ik in mijn inventaris.
Voor 10 euro per stuk heb ik nu 3 advent kalenders gekocht via marktplaats. Vooral voor alle minifigures. Ik geloof dat ik 6 + 6 + 5 minifigures heb voor 30 euro. Alle parts zijn dan extra meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tijll schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:42:
[...]

Qua builds en rand-accessoires koop ik het zelf niet, die parts stop ik in mijn inventaris.
Voor 10 euro per stuk heb ik nu 3 advent kalenders gekocht via marktplaats. Vooral voor alle minifigures. Ik geloof dat ik 6 + 6 + 5 minifigures heb voor 30 euro. Alle parts zijn dan extra meegenomen :)
Hoe dan! Hier vind ik die dingen niet op marktplaats.. dat zijn leuke prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:36:
[...]

Ik zie nu dat dat pas gedeeld wordt wanneer de order al geplaatst is.. bedoel je dat? Heb nu de verkoper eerst een berichtje gestuurd :-)
Als ik me goed herinner zie je dat toch echt voordat je afrekent hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:45:
[...]

Vooral opletten heb ik gemerkt.. Vaak staan ze voor 20eu+ erop.
Maar af en toe worden '2de' hands sets compleet en goed aangeboden voor 10+/- euro
Tot nu toe geen problemen gehad ermee, alles ziet er keurig en netjes uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Tijll op 20-11-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ook weer een aantal Bricklink verkopers blij gemaakt door steentjes aan te schaffen voor het winterse dorp.

Ik had wat ideeën alleen nog geen concreet plan of ontwerp, dus ik heb maar een aantal steentjes besteld die ik mijn inziens sowieso nodig zou hebben.

Ik wil iets van een klein houten besneeuwd bruggetje maken, een bevroren beek en/of vijver, wat helder transparante bricks om minifiguren (op snowboard) een sprongetje te laten maken, extra decoratie voor op de huizen, extra sjaals voor enkele minifiguren en een bergje witte stenen om wat te gaan experimenteren met sneeuw :) En wat stenen om een stukje voetpad te maken wat net niet ondergesneeuwd is. Gewoon veel kleine dingetjes dus om het wat verder aan te kleden.

En een paar stenen om de trein rails in de bochten op een poor man's manier te bevestigen op de baseplate :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 20-11-2022 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijll
crimby schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:45:
[...]

Om nog even toe te voegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-EBFGCwWgnzvUa78A7n7W4HqsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIzsdNiwOU57Irj2pVkJhLET.jpg?f=fotoalbum_large

De bovenste rij is van de 2017 Advent Kalender, de middelste rij is van 2019 en de onderste rij zijn losse figures die ik heb gekocht. Die van 2018 is nog onderweg & ik zoek nog de C3PO sweater van de Star Wars advent kalender van dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@Tijll ik moet je trouwens nog bedanken want de foto die jij deelde herinnerde me er aan dat ik nog van die rounded 1x1 plates moest bestellen. Ik heb vervolgens een kleine hoeveelheid in meerdere kleuren besteld, daarnaast nog een aantal 2x2 rounded plates. Alleen nu zie ik dat ik onbewust eenzelfde kleurenpalet als jou besteld heb. Nou vooruit, ik heb ook nog witte :P Goed voorbeeld doet volgen, zullen we maar zeggen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34
Toch jammer dat op elke lego youtube kanaal zo vroeg de Eifeltoren te voorschijn komt in de vorm van een review preview, das toch jezelf een beetje spoileren.

Ik vermijd het als de pest en laat mij verassen als deze hopelijk over 2 weken binnenkomt.

Vrijdag zit ik klaar om middernacht met een bak koffie in ieder geval om deze te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

42erik schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:58:
[...]

Als ik me goed herinner zie je dat toch echt voordat je afrekent hoor
Hangt van de shop af: als shop kan je alles op voorhand ingeven van kosten qua shipping, wat een hele berg werk is als de tarieven weer eens veranderen of een mogelijk gat in je portemonnee als je het te laat aanpast, of je kan aangeven dat je alles manueel doet bij het opmaken van de factuur.
Ik ben niet zeker of je bij die laatste optie dan al vasthangt aan je bestelling als koper.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/305aCmu8RC3rvvWlNDedcv2vCjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaPIYys5XewuplbmAK8VAcQu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aT-TsaAFiHyUnfBXP3Ux4nQ32Cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2x5ADDyDCj3Axul5J2tojm5R.jpg?f=fotoalbum_large

AT-TE in elkaar gezet vandaag. leuke build, ik kom een hoofd tekort van een trooper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2pyObbB6XblwJujRXOjut7BaJc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ghEYUGmxU9OUZDolnLiXMlJz.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door cherrycoke op 20-11-2022 17:04 ]

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-09 16:13

ID5

Volgens mij heb ik nog een paar recente dingen niet gepost, die komen dan wel later, maar vandaag een wat groter bouwwerk afgemaakt en op de foto gezet:

De Gouden Kroon Herberg:

Het filmpje:

En de foto's:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52511429527_d6a86ce051_b.jpgThe Golden Crown Inn by Ids de Jong, on Flickr

Op het balkon zijn Lord Biron en zijn vrouw, die momenteel in de taverne verblijven, hij is echter niet echt blij met al het lawaai beneden.

De Gouden Kroon wordt gerund door de familie Ryan, die bekend staat om hun gastvrijheid.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52512451588_ef2ea25f9b_b.jpgThe Golden Crown Inn - bar by Ids de Jong, on Flickr

Vandaag komt iedereen samen voor het evenement en we hebben een speciale verrassing, de Fantastic Fauns spelen momenteel in Faldia, in onze taverne, zegt de herbergier.

Verwelkom hen met een applaus.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52511903796_29f1838d6c_b.jpgThe Golden Crown Inn - the Fantastic Fauns by Ids de Jong, on Flickr

Aht en Minke (Fantasy figbarf – Whispering Woods I en IV) spelen nog een bordspel bij het raam rechts.
Aht: "Ik snap wel waarom je terug wilde naar de stad, echt levendig hier, al ben ik zelf meer van het bos."
Minke: "Ja, toen de positie van kapitein van de Royal Falcon Guard vrijkwam, kon ik het niet afwijzen, bedankt voor de aanbeveling Aht."
Aht: "Geen probleem, blij dat ik je kon helpen."

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52512381385_2435e9d4cb_b.jpgThe Golden Crown Inn - Aht and Minke playing a board game by Ids de Jong, on Flickr

Ook rechts zijn twee leden van het handelsgilde die enkele nieuwe handelsmogelijkheden bespreken met Felisia, gelegen ten zuiden van Faldia.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52511903621_2c0c876f61_b.jpgThe Golden Crown Inn - overview by Ids de Jong, on Flickr

Vele stedelingen komen ook regelmatig samen in de taverne.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:36
Inmiddels begonnen aan de Hogwarts Express! Begin nu aan zakje 3 van de 44 (geloof ik). Lekker bakje goeie espresso erbij 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLZL6xh3sa8QIE1H878DzwF2W0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OiJR6H46jO5bR3XZXwMtIA2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:41

Mappy

Piramide van Austerlitz

ID5 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:41:
Volgens mij heb ik nog een paar recente dingen niet gepost, die komen dan wel later, maar vandaag een wat groter bouwwerk afgemaakt en op de foto gezet:

De Gouden Kroon Herberg:

Het filmpje: [YouTube: The Golden Crown Inn]
Dat omvallende glas wijn! Mooi :D

En TIL dat er cheese slopes met cheese print bestaan :9

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:18
Martijn1990 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:06:
Inmiddels begonnen aan de Hogwarts Express! Begin nu aan zakje 3 van de 44 (geloof ik). Lekker bakje goeie espresso erbij 😎

[Afbeelding]
Heb zelf te lang gedubd en nu is de kortingscode uitverkocht :P misschien dat er op de echte black friday nog iets langskomt wat me leuk lijkt. Voor nu de camaro en de vetplanten besteld met de camaro kortingscode (exclusief dus die zullen, in elk geval niet snel, bij andere zaken te koop gaan zijn dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:36
RubjeMazter schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:13:
[...]

Heb zelf te lang gedubd en nu is de kortingscode uitverkocht :P misschien dat er op de echte black friday nog iets langskomt wat me leuk lijkt. Voor nu de camaro en de vetplanten besteld met de camaro kortingscode (exclusief dus die zullen, in elk geval niet snel, bij andere zaken te koop gaan zijn dacht ik).
Oh zonde van de kortingscode! Wel gave sets verder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll

De Gouden Kroon Herberg:

En de foto's:
[Afbeelding]The Golden Crown Inn by Ids de Jong, on Flickr

Op het balkon zijn Lord Biron en zijn vrouw, die momenteel in de taverne verblijven, hij is echter niet echt blij met al het lawaai beneden.

De Gouden Kroon wordt gerund door de familie Ryan, die bekend staat om hun gastvrijheid.
[Afbeelding]The Golden Crown Inn - bar by Ids de Jong, on Flickr

Vandaag komt iedereen samen voor het evenement en we hebben een speciale verrassing, de Fantastic Fauns spelen momenteel in Faldia, in onze taverne, zegt de herbergier.

[Afbeelding]The Golden Crown Inn - the Fantastic Fauns by Ids de Jong, on Flickr

Aht en Minke (Fantasy figbarf – Whispering Woods I en IV) spelen nog een bordspel bij het raam rechts.
Aht: "Ik snap wel waarom je terug wilde naar de stad, echt levendig hier, al ben ik zelf meer van het bos."
Minke: "Ja, toen de positie van kapitein van de Royal Falcon Guard vrijkwam, kon ik het niet afwijzen, bedankt voor de aanbeveling Aht."

[Afbeelding]The Golden Crown Inn - Aht and Minke playing a board game by Ids de Jong, on Flickr

Ook rechts zijn twee leden van het handelsgilde die enkele nieuwe handelsmogelijkheden bespreken met Felisia, gelegen ten zuiden van Faldia.

[Afbeelding]The Golden Crown Inn - overview by Ids de Jong, on Flickr

Hele toffe build! Ook interessante vloer-techniek :D
Ik heb dat bierglas alleen nog niet eerder gezien, heb je daar een parts-nummer van? :)
Heb hem net gevonden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Dit weekend heeft onze dochter van de goedheiligman de Lego ijswagen(60253) gekregen en het viel mij nu pas op dat er daadwerkelijk verschil zit in de bouwhandleiding van 7+ en die van 5+. Vorig jaar heeft ze namelijk een set van 7+ gehad en natuurlijk was ze nog een jaar jonger maar ik merkte dat ze nu(4 jaar oud) die van 5+ grotendeels prima zelf in elkaar kon zetten. Ik had niet gedacht dat er zoveel verschil in zou zitten.

Wat ik merkte was het niet alleen het verschil in aantal stenen per stap maar ook hoe complex het eea in elkaar zit. Dat is bij een ijswagen wat meer rechttoe rechtaan dan een of ander strandhut ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 12:58
la_fusion schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:41:
Dit weekend heeft onze dochter van de goedheiligman de Lego ijswagen(60253) gekregen en het viel mij nu pas op dat er daadwerkelijk verschil zit in de bouwhandleiding van 7+ en die van 5+. Vorig jaar heeft ze namelijk een set van 7+ gehad en natuurlijk was ze nog een jaar jonger maar ik merkte dat ze nu(4 jaar oud) die van 5+ grotendeels prima zelf in elkaar kon zetten. Ik had niet gedacht dat er zoveel verschil in zou zitten.

Wat ik merkte was het niet alleen het verschil in aantal stenen per stap maar ook hoe complex het eea in elkaar zit. Dat is bij een ijswagen wat meer rechttoe rechtaan dan een of ander strandhut ;-)
Volgens mij is daar niet echt een bedacht verschil in. Er zit ook een wereld van verschil in de 'adult' pakketten. De ene keer moet je zoeken welke steentjes er eigenlijk geplaatst zijn en moet ik ze daadwerkelijk ook eerst klaarleggen om er niet een te vergeten. De andere keer gaat dat per 2 steentjes waarin ze ook nog gehighlight worden op het plaatje en het boekje eigenlijk onnodig dik is doordat ze telkens maar zo weinig steentjes plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 12:58
cherrycoke schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:58:

AT-TE in elkaar gezet vandaag. leuke build, ik kom een hoofd tekort van een trooper.
Heb je nou de star destroyer en de titanic op dezelfde tafel staan waar je ook nog je lego bouwt?
Hoe groot is die tafel wel niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tijll schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:30:
[...]

Ik heb dat bierglas alleen nog niet eerder gezien, heb je daar een parts-nummer van? :)
En niet even delen? O-)

Gevonden!

https://www.brickowl.com/...parent-orange-drink-68495

[ Voor 12% gewijzigd door hemiparo op 21-11-2022 10:23 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:10

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik ben van het weekend m'n allereerste technic set tegengekomen op zo'n Facebook lokele marketplace groepje. Voor 5 euro was hij voor mij :)

Ter info: dit was 1985.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/A1g4AhWD8egKk_2686w3rE7vW79vXjXPFR_UxiZp0z8zIGH5LxR5CEtIqipFcokF2erGSO2dGABQwRB6YxrfmVIGuAKL2m9-HOgfdSGkKUDA3OnoTufpfXUeHC8BFcTzDjn8I3-4b8E=w800

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:37

De Gouden Kroon Herberg:

En de foto's:
[Afbeelding]The Golden Crown Inn by Ids de Jong, on Flickr

[Afbeelding]The Golden Crown Inn - bar by Ids de Jong, on Flickr

[Afbeelding]The Golden Crown Inn - the Fantastic Fauns by Ids de Jong, on Flickr

[Afbeelding]The Golden Crown Inn - Aht and Minke playing a board game by Ids de Jong, on Flickr

[Afbeelding]The Golden Crown Inn - overview by Ids de Jong, on Flickr

Gaaf gemaakt man! Op een of andere manier kreeg ik direct een gevoel van herkenning naar Overwatch en dan de map Eichenwalde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_baeGpZOJ-2WYzKi-_xuMipZxXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RcBpYtUDyjTyNOdaJvEY74rp.png?f=fotoalbum_large

Erg sfeervol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:57

Wailing_Banshee

You're Next

Morpheus2003 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:01:
Hallo!

ook mijn stem voor de boomhut. Was echt een gave build.
42erik schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:24:
[...]

er lijkt er iig 1 op chicago airport te staan
Ja, daar zagen we hem staan, zat net af te vragen op welk vliegveld het ook alweer was....

En jammer dat die bakset alleen bij een aantal sets zat, had hem graag willen hebben.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen

De Gouden Kroon Herberg:
Buiten al de lof die je verdient voor de bouwtechnieken doe ik ook nog mijn hoed af voor de fotografie en het verhaal achter deze moc _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:58
GWP voor Black Friday bij Lego zijn bekend. Zelfde twee als tijdens vip weekend + kerstman op ski’s bij €40 in de winkel of Lego tas bij €200 online

https://www.lego.com/nl-nl/black-friday-deals

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
pukvg schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:25:
GWP voor Black Friday bij Lego zijn bekend. Zelfde twee als tijdens vip weekend + kerstman op ski’s bij €40 in de winkel of Lego tas bij €200 online

https://www.lego.com/nl-nl/black-friday-deals
Close enough :P de trekkoordtas is alleen op Cyber Monday bij 200,- online, niet tijdens het Black Friday weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
RubjeMazter schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:27:
[...]

Close enough :P de trekkoordtas is alleen op Cyber Monday bij 200,- online, niet tijdens het Black Friday weekend
Ik weet niet of mijn opmerking hout snijdt, maar ik vind het raar dat de Lego House tribute set promotie afloopt op zondag 27/11. De extra Cyber Monday promo zal je dus niet kunnen stapelen met die andere grote GWP.
Nuja, de drempel voor de Lego House set ligt op €250, dat is €50 meer dan die voor de tas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eRc6obndGSlRIxWq0Sr2ceQMJ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dfOqJa64p0EqlCDdtnOXeMxc.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 21-11-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Kapoen schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:34:
[...]

Ik weet niet of mijn opmerking hout snijdt, maar ik vind het raar dat de Lego House tribute set promotie afloopt op zondag 27/11. De extra Cyber Monday promo zal je dus niet kunnen stapelen met die andere grote GWP.
Nuja, de drempel voro de Lego House set ligt op €250, dat is €50 meer dan die voor de tas.
[Afbeelding]
Ik vond het sowieso vreemd dat je op BF meer krijgt dan op het VIP weekend... niet dat ik wil klagen over wat je gratis krijgt, maar hoe Very Important ben je dan voor ze 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
SunnieNL schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:59:
[...]

Heb je nou de star destroyer en de titanic op dezelfde tafel staan waar je ook nog je lego bouwt?
Hoe groot is die tafel wel niet?
Haha ja die is groot past er allemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

QuattroNL schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:52:
[Afbeelding]
Mooi :)

Ik zoek eigenlijk mooie boorden waar mijn Ferrari Daytona SP3 op kan, maar de meeste boorden zijn te smal. De Daytona zou 29 cm breed zijn :S

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-09 16:13

ID5

Mappy schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:46:
[...]
Dat omvallende glas wijn! Mooi :D

En TIL dat er cheese slopes met cheese print bestaan :9
Bedankt, ja die kaas 'cheese slope' is erg leuk.
Tijll schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:30:
[...]

Ja die vloer leggen was wel even een karweitje. :P
daantjuh68 schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:14:
[...]

Gaaf gemaakt man! Op een of andere manier kreeg ik direct een gevoel van herkenning naar Overwatch en dan de map Eichenwalde
[Afbeelding]

Erg sfeervol!
Bedankt, zelf heb ik m'n inspiratie opgedaan uit een taverne uit de Witcher 3, volgens mij ergens in Novigrad.
Kapoen schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:23:
[...]

Buiten al de lof die je verdient voor de bouwtechnieken doe ik ook nog mijn hoed af voor de fotografie en het verhaal achter deze moc _/-\o_
Bedankt.

[ Voor 27% gewijzigd door ID5 op 21-11-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave99
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-09 17:43
Kan je die light sets makkelijk achteraf aanbrengen of moet je daar alles weer voor uit elkaar halen aangezien je de kabels moet wegwerken?

Ik denk dan de Ghostbuster firehouse of de modulars, een auto ofzo is makkelijk te demonteren

[ Voor 8% gewijzigd door Dave99 op 21-11-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dave99 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:14:
Kan je die light sets makkelijk achteraf aanbrengen of moet je daar alles weer voor uit elkaar halen aangezien je de kabels moet wegwerken?

Ik denk dan de Ghostbuster firehouse of de modulars, een auto ofzo is makkelijk te demonteren
ik doe de lampjes -altijd- achteraf, (en ja, dan moet soms halve build uit elkaar)
die draadjes zitten alleen maar in de weg tijdens bouwen

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 21-11-2022 10:16 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:14:
ik ben van het weekend m'n allereerste technic set tegengekomen ..
Oh wat leuk ik herkende hem meteen, dat moet ook een van mijn eerste technic setjes geweest zijn (als het al niet de eerste was). Ik bookmark hem ff zodat ik bij de volgende keer uitzoeken kan kijken of ik die ook compleet kan maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Even een vraagje, ik zie op google best wat MOC builds van een ski resort. Lijkt me super gaaf om deze ook te bouwen, maar deze staan dan niet standaard op rebrickable ofzo toch? Is het dan gewoon een kwestie om de maker te benaderen voor benodigdheden en eventueel handleiding?

Bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnBNNs1rYQ7ZqPBug4a6yAfaows=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1XEJf4FHq0oKgLe5bv8bCCz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:36
Jekke schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:12:
[...]

Ik twijfel enorm om deze set ook te bestellen, vind het wel een enorm bedrag namelijk.
Aangezien het een exclusive is zal hij niet snel goedkoper worden en is het nu wel een goed moment met dubbele vip punten.

Twijfel twijfel...
dan zou ik wachten. Dubbele vip punten komt wel vaker per jaar. En net als nu bij sommige sets is er voor punten een kortingscode te verkrijgen voor tientallen euro's op sets. Dit zie ik ook nog wel met deze set gebeuren. Of dat hij volgend jaar toch ineens bij de intertoys ligt (en dan 25% korting krijgt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:41

Mappy

Piramide van Austerlitz

crimby schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:42:
Even een vraagje, ik zie op google best wat MOC builds van een ski resort. Lijkt me super gaaf om deze ook te bouwen, maar deze staan dan niet standaard op rebrickable ofzo toch? Is het dan gewoon een kwestie om de maker te benaderen voor benodigdheden en eventueel handleiding?

Bijvoorbeeld deze:
[Afbeelding]
Rebrickable is geen verplichting natuurlijk :D Anders moet ik ook nog even wat bouwwerken erop gaan zetten :D

Vragen kan altijd, of zelf nabouwen van de foto's :) Het hoeft niet precies hetzelfde te zijn.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mappy schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:13:
[...]

Rebrickable is geen verplichting natuurlijk :D Anders moet ik ook nog even wat bouwwerken erop gaan zetten :D

Vragen kan altijd, of zelf nabouwen van de foto's :) Het hoeft niet precies hetzelfde te zijn.
Oh nee zeker niet, dacht misschien een standaard way to go ofzo :-) ben nog steeds nieuw in de wereld van lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
Ik ben met het laatste hoofdstuk bezig van de BMW M1000RR en heb de gehele linkerzijde nu af qua kappen en stickers en ik moet zeggen, dat valt een beetje tegen als je ziet hoe mooi en vloeiend de lijnen op de echte motor zijn. De koplampen in het vorige hoofdstuk vond ik al niet super geslaagd, maar de winglets (voor downforce) hadden echt veel subtieler gemoeten imo.

Maar, het blijft een mega gave build en een onwijs toffe set :) Ik hoop op meer van dit soort sets, een Ninja H2(R) bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:01
crimby schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:36:
[...]

Ik vond het sowieso vreemd dat je op BF meer krijgt dan op het VIP weekend... niet dat ik wil klagen over wat je gratis krijgt, maar hoe Very Important ben je dan voor ze 8)7
Tijdens het VIP weekend was er 2X vip punten en dat is er tijdens het BF weekend niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
crimby schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:36:
[...]
Tja, VIP betekent ook alleen dat jouw emailadres in de LEGO database staat, verder niks :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
crimby schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:49:
[...]

Oh nee zeker niet, dacht misschien een standaard way to go ofzo :-) ben nog steeds nieuw in de wereld van lego.
Heb je "Het Grote Boek Der Regels Voor AFOLS" nog niet gelezen dan?
Pagina: 1 ... 246 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .