Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 242 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.587 views

Onderwerpen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Voor mijn 2022 layout gebruik ik een geautomatiseerde rail crossing en level crossing. Ik heb ze wat aangepast/gemoderniseerd en ingesteld op deze specifieke layout. De positie van de level crossing sensor moet nog wat getweaked worden maar voor de rest loopt het aardig goed!

Ik had eigenlijk ook een timelapse moeten maken van de inbedrijfsstelling, dat verliep wat minder soepel :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:15
Het politiethema is niet mijn specialiteit, en ik heb geen kinderen, maar ik wil toch even inpikken op deze vraag:
NeutraleTeun schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:01:
Iemand hier wat meer ervaring met Lego Politiebureau's?

Ik zie best veel varianten, maar wat is een beetje een leuke set die je ook nog wat kunt uitbreiden. Of meeste waar voor je geld geeft.

Gaat mee gespeeld worden door een kind.
djwice schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:20:
[...]

Kies er een met een gevangenis waarbij de tralies er uit kan 'exploderen' en waar je 'luiken' in de grond en dak hebt waar ze ook uit kunnen ontsnappen.
Voor mijn zoon heb ik de features van alle gevangenissen in een build gemaakt, daar heeft hij veel mee gespeeld. Zorg dat hij ook weer snel te maken is.

Extra een kluis met 'goud' 'edelstenen' en 'geld' is een pre. En dynamiet en tnt helpt het spel ook.
Gewoon ter info, maar 60246 Police Station lijkt uit het gamma van Lego te gaan verdwijnen (staat op retiring soon en out of stock op S@H), dus als je deze set nog ergens vindt voor minder dan de Lego prijs (€99,99) zou ik deze zeker overwegen.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/60246-1.jpg?201912050921
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/60246-1/60246_alt2.jpg

De nieuwere (goedkopere) versie (€64,99) lijkt mij minder van die explosieve features te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/60316-1/60316_alt1.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:38
Voor de lego technic fanaten onder ons. Ik zie dat Lego de power functions set niet meer maakt. Is het een uitstervende productlijn, of komt / is er een nieuw systeem hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:57
SuperCrisz schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:43:
Voor de lego technic fanaten onder ons. Ik zie dat Lego de power functions set niet meer maakt. Is het een uitstervende productlijn, of komt / is er een nieuw systeem hiervoor?
Dat heet tegenwoordig powered up, dat zijn weer net wat andere motoren en je bestuurt het ook anders. Ze zijn niet compatible met de power functions

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:35
djwice schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:20:
[...]

Kies er een met een gevangenis waarbij de tralies er uit kan 'exploderen' en waar je 'luiken' in de grond en dak hebt waar ze ook uit kunnen ontsnappen.
Voor mijn zoon heb ik de features van alle gevangenissen in een build gemaakt, daar heeft hij veel mee gespeeld. Zorg dat hij ook weer snel te maken is.

Extra een kluis met 'goud' 'edelstenen' en 'geld' is een pre. En dynamiet en tnt helpt het spel ook.
Check.
Veel van dat kleine zooi heeft hij al, alleen nog geen echt gebouw.

@Kapoen die staat nu voor €50 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:59

QuattroNL

It is I.

NeutraleTeun schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:04:
[...]
Check.
Veel van dat kleine zooi heeft hij al, alleen nog echt gebouw.
Ik heb nog een wat ouder politieburo staan, met tralies e.d., welke weg mag.
Zal het nr even opzoeken.

edit: gevonden: 7498

[ Voor 15% gewijzigd door QuattroNL op 06-11-2022 12:35 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:49
Kapoen schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:40:
Het politiethema is niet mijn specialiteit, en ik heb geen kinderen, maar ik wil toch even inpikken op deze vraag:

[...]

[...]

Gewoon ter info, maar 60246 Police Station lijkt uit het gamma van Lego te gaan verdwijnen (staat op retiring soon en out of stock op S@H), dus als je deze set nog ergens vindt voor minder dan de Lego prijs (€99,99) zou ik deze zeker overwegen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu in de aanbieding bij amazon voor 49.99

https://www.amazon.nl/gp/...ef_=pe_26924151_746786731

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:09
Bint schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:31:
[...]

Dat heet tegenwoordig powered up, dat zijn weer net wat andere motoren en je bestuurt het ook anders. Ze zijn niet compatible met de power functions
PoweredUp is zeer omslachtig wel compatibel met Power Functions. PoweredUp hub+kleurensensor en remote/telefoon en dan een Power Functions Battery box, een willekeurige PF motor aangesloten op een PF IR reciever (die een zichtlijn kan maken met de PU kleurensensor) en tada, je bestuurt je PF via PU. Nuttig? Ik zou niet weten hoe, maar het kan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 06:16

Maximus

There is no substitute

Gisteren voor mij de 'long awaited' NASA Space Shuttle in elkaar gezet. Wat een gave build is dit en wat een mooie versie van de Space Shuttle. Heb de Hubble niet gebouwd, dat interesseerde mij niet zo. Maar wat een gave build met leuke technieken en prachtige details:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G4t4oQs.jpg

Smaakt voor space-related 'echte' lego wel naar meer (Lunar Lander en toch balen dat ik die S5 raket niet heb gekocht).

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:07
AppieNL schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:32:
[...]

PoweredUp is zeer omslachtig wel compatibel met Power Functions. PoweredUp hub+kleurensensor en remote/telefoon en dan een Power Functions Battery box, een willekeurige PF motor aangesloten op een PF IR reciever (die een zichtlijn kan maken met de PU kleurensensor) en tada, je bestuurt je PF via PU. Nuttig? Ik zou niet weten hoe, maar het kan.
Haha, hilarisch. Een nieuwe definitie van ‘compatible’. :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 06:48

JoeZuCK

_Fonz > all.

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Vandaag eindelijk de vitrine opgehangen. 't Wordt wel wat. Veelal figuurtjes gerelateerd aan cultuur/geschiedenis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNeszJI_FkJZi74cGV7V208vvas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBvz7fPzX14PWqxa9bTqT4dw.jpg?f=fotoalbum_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:04:
[...]

Check.
Veel van dat kleine zooi heeft hij al, alleen nog geen echt gebouw.

@Kapoen die staat nu voor €50 te koop.
Gewoon via marktplaats een of meerdere kopen met het xplosie functie, je hebt er ook een waar je aan de zijkant dynamiet in stopt :-)

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
En Santa’s Visit vandaag gemaakt. Vond ik eigenlijk de leukste van de drie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eafp3L1pUVeIUT3ZsVVRTCRaF5U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwCKiZlhlLZm60M8roxuvGbj.jpg?f=user_large

Deze verlichtingsset is iets anders dan de andere. Helaas iets wittiger, maar deze werkt met stekkertjes en koppelstukjes en daardoor veel beter weg te werken. Al met al leuk geheel :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtiLD2MjIw_ffJuBkQtCEaD3beQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FAcTidNxyBKRnEkCo5SnhCBX.jpg?f=user_large

Gisteren voor klein prijsje ook verlichtingsset gescoord voor de Piramide. Die gaan we opzetten als de kersthuisjes weer weggaan. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7PduLZeRKCyfA54tA9LAkyB-7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tMsGyqf0HzwgzNxoIZCgO2FU.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-06 16:22
JoeZuCK schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:52:
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Vandaag eindelijk de vitrine opgehangen. 't Wordt wel wat. Veelal figuurtjes gerelateerd aan cultuur/geschiedenis.

[Afbeelding]
Heel Nice dit!

Zelf gemaakt? Of ergens gekocht? Linkje? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 15:03
Weet niet of we dit echt als LEGO moeten beschouwen, maar heb me er uitstekend mee vermaakt en ook het eindresultaat doet deugd

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Qdgvxsqt/IMG20221106153143.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:53
Wat raden jullie aan? Het kasteel van Harry Potter zelf of de losse onderdelen om vervolgens met losse sets Zweinstein te maken? Ik mag iets uitzoeken van mijn vrouw voor kerst, maar twijfel wat het leukste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:37
Orangelights23 schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:32:
Wat raden jullie aan? Het kasteel van Harry Potter zelf of de losse onderdelen om vervolgens met losse sets Zweinstein te maken? Ik mag iets uitzoeken van mijn vrouw voor kerst, maar twijfel wat het leukste is.
Ik zou sowieso voor de Titanic gaan als ze heeft gezegd “zoek maar iets uit” 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Maximus schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:39:
Gisteren voor mij de 'long awaited' NASA Space Shuttle in elkaar gezet. Wat een gave build is dit en wat een mooie versie van de Space Shuttle. Heb de Hubble niet gebouwd, dat interesseerde mij niet zo. Maar wat een gave build met leuke technieken en prachtige details:

[Afbeelding]

Smaakt voor space-related 'echte' lego wel naar meer (Lunar Lander en toch balen dat ik die S5 raket niet heb gekocht).
Heel gaaf! Vet dat ie ook zo schuin kan staan. Vind het wel jammer dat ie apollo 11 niet ook schuin kan… maargoed deze staat ook absoluut op mijn lijstje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Bint schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:31:
Met een adapter kan je wel de powered up motoren en verlichting op een power functions hub aansluiten. Met de 6xAA 8881 battery pack heb je dan wel wat meer energie tot je beschikking maar natuurlijk geen 'smart' opties.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
crimby schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:54:
[...]

Ik zou sowieso voor de Titanic gaan als ze heeft gezegd “zoek maar iets uit” 8)7
Ik bouw alleen sets van films en series die ik leuk vind, de titanic vond ik een butt film dus die komt hier niet binnen te staan :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Goh mijn vrouw wilde wel het modular politiebureau, laat nou net dat ding in de aanbieding zijn bij de Intertoys. En goh laat de Galaxy Explorer er nu ook zijn. :X Inmiddels twee zakjes afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sann
  • Registratie: November 2022
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sann op 07-11-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 15:23
Ophidian schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:01:
En Santa’s Visit vandaag gemaakt. Vond ik eigenlijk de leukste van de drie.

[Afbeelding]

Deze verlichtingsset is iets anders dan de andere. Helaas iets wittiger, maar deze werkt met stekkertjes en koppelstukjes en daardoor veel beter weg te werken. Al met al leuk geheel :)
[Afbeelding]

Gisteren voor klein prijsje ook verlichtingsset gescoord voor de Piramide. Die gaan we opzetten als de kersthuisjes weer weggaan. :)
[Afbeelding]
Vanwaar heb je die piramide verlichtingsset? Heb je een referentie?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
not2secure4u schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:01:
[...]

Vanwaar heb je die piramide verlichtingsset? Heb je een referentie?
Deze heb ik besteld.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:20
Ik had laatst van mijn schoonfamilie de oude lego van mijn schoonbroer gekregen (nav mijn aanschaf van het nieuwe kasteel). Had er niet veel van verwacht, en kreeg dan ook een grote doos met 12-13 kilo aan losse stukjes die de afgelopen 25 jaar in een hoek had gestaan.

Maar zag dit weekend toen ik er wat in ging neuzen dat er ook nog een serie boekjes bij zaten en tot mijn verrassing blijkt dat het veel piraten, ridders en oude space items zijn.
Hoogtepunten zijn de Caribbean Clipper (6274), Black Seas Barracuda (6285), en Knights castle (6073 - black falcons).
Dus ik ben een paar uur bezig geweest om die kilo's te sorteren zodat ik kan gaan bouwen en zien hoe compleet de sets zijn.

ik kan in elk geval weer vooruit.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:24
Maximus schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:39:

[Afbeelding]

De Saturn 5 is opnieuw uitgebracht als 92176, is nog te koop op de Lego website.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 06:16

Maximus

There is no substitute

Dannisi schreef op maandag 7 november 2022 @ 02:47:
[...]

De Saturn 5 is opnieuw uitgebracht als 92176, is nog te koop op de Lego website.
Zeg dit nou niet 😂

PhD i.o.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Sorry dat ik ff inpik, het is niet mijn bedoeling om je tot een aankoop te verleiden, maarrr...

Deze set staat wel op 'retiring soon', dus als je er nog eentje wil zou ik niet te lang meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind lego nog steeds geweldig; maar de als maar stijgende prijs, duurder worden van (voor mij) interresante sets haalt het plezier er wel beetje uit.

voorheen kocht ik praktisch iedere modular 130,- (gemiddelde prijs - uitzondering assembly square). Dat lijkt nu inmiddels +200,- geworden te zijn [..]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 15:47
Als je (bijna) alle modulars hebt , behalve de oude. En deze staan in een rechte lijn naast elkaar. Waar zet je dan Boutique hotel neer? Ik kom er niet uit om die er leuk passend tussen te zetten.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

Wailing_Banshee

You're Next

Orangelights23 schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:18:
[...]

Ik bouw alleen sets van films en series die ik leuk vind, de titanic vond ik een butt film dus die komt hier niet binnen te staan :P
De Titanic is iets meer dan iets uit een film!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

himlims_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:48:
vind lego nog steeds geweldig; maar de als maar stijgende prijs, duurder worden van (voor mij) interresante sets haalt het plezier er wel beetje uit.

voorheen kocht ik praktisch iedere modular 130,- (gemiddelde prijs - uitzondering assembly square). Dat lijkt nu inmiddels +200,- geworden te zijn [..]
Ze worden niet goedkoper nee maar wachten op een goede aanbieding loont wel, al moet je (veel) geduld en geen last van FOMO hebben.
Het Politieburo kunnen kopen voor 140,-, Bookstore voor 130,-
Boetiekhotel moet ik idd nog maar zien of die een keer voor een mooie prijs gaat verschijnen. Maar die is er nog maar 'net' (een jaartje).
Laagste prijs van het Politieburo was ook pas 2 jaar na de release.

Ik vind het ergens wel een sport om een set voor een zo laag mogelijke prijs op de kop te tikken.

Anderzijds: sets die ik toch direct ga bouwen koop ik nu steeds vaker 2e hands. Wel van iemand die een set alleen maar koopt om het bouwen en 'm daarna gelijk weer verkoopt. Dat zijn sets die als nieuw zijn, incl nette doos, de bouwinstructies vaak nog geseald en stickers niet geplakt en de steentjes per genummerd zakje gesorteerd. Dan is er feitelijk geen verschil met nieuw, behalve dat het je meerdere tientjes in prijs scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 20:10
Dannisi schreef op maandag 7 november 2022 @ 02:47:
[...]

Gaat wel eruit hé, toffe build ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:59:

Ik vind het ergens wel een sport om een set voor een zo laag mogelijke prijs op de kop te tikken.
ditto, bricklink lijstjes, pricewatch, markplaats alerts etc. denk dat de meeste de wegen wel kennen. En zeker; het is beetje sport om zo goedkoop mogelijk te scoren. Maar wanneer die basis/advies prijs aardig gestegen is, zijn die 130,- modulars nog lastig te verkrijgen.

2e hands [..] ik blijf dit lastig vinden; prktisch iedere 'gebruikte' set bleken blokjes of stickers te missen. misschien paar keer pech gehad, maar ik ben er zelf geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

himlims_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:05:
[...]
2e hands [..] ik blijf dit lastig vinden; prktisch iedere 'gebruikte' set bleken blokjes of stickers te missen. misschien paar keer pech gehad, maar ik ben er zelf geen fan van.
Eensch. Maar je hebt 2e hands en 2e hands.
Vaak lees je wel in de advertentie en zie je aan de foto's hoe iemand er mee omgesprongen is.
Een stoffig model met een gekreukeld boekje en gescheurde doos is anders dan een nette set met alles nieuw, zeker als je dat ook uit te tekst opmaakt.
Maar idd, ook dan moet je mazzel hebben, het blijft altijd een gokje.
En zelf ophalen scheelt ook, maar dat moet maar net kunnen (afstand, tijd). Voor een grote set doe ik dat altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
QuattroNL schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:59:
[...]
Wat dat betreft ben ik soms verbaasd hoeveel marge er blijkbaar op sommige sets zit.

Zo kocht ik onlangs 60337 Express Passenger Train (met een RRP van €159,99) aan €72.

60304 Road Plates (RRP €19,99) zie ik ook regelmatig met mooie kortingen. Deze heb onlangs gekocht voor €11,63 per doos.

Dit zijn natuurlijk voorbeelden van niet-gelicentieerde producten, ik weet niet wat er mogelijk is bij de franchises.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 07-11-2022 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Wailing_Banshee schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:55:
[...]

De Titanic is iets meer dan iets uit een film!
Misschien voor jou, ik zie slechts een bootje die helemaal niet in mijn mancave past :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Kapoen schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:37:
[...]

Sorry dat ik ff inpik, het is niet mijn bedoeling om je tot een aankoop te verleiden, maarrr...

Deze set staat wel op 'retiring soon', dus als je er nog eentje wil zou ik niet te lang meer wachten.
@Maximus en is heel erg vet om te bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:35
crimby schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:01:
[...]

@Maximus en is heel erg vet om te bouwen!
Hmmm… dit was juist mijn meest saaie Lego set om te bouwen tot nu toe! Het is allemaal vrij veel van hetzelfde.

Het eindresultaat is wel erg gaaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
schumi1986 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:16:
[...]

Hmmm… dit was juist mijn meest saaie Lego set om te bouwen tot nu toe! Het is allemaal vrij veel van hetzelfde.

Klopt wel, maar toch had ik elke keer aan het einde van mijn bouwmoment een wow gevoel. Juist omdat ie zo massive is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

het is nog niet zo eentonig als die mozaiques(?) (disney, harry potter, beatles etc.)

maar ligt meer in straatje van Taj Mahal, manchaster voetbalstation (boring as hell)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:35

L23

[...]

Ik begrijp wat je bedoeld, maar met meest saaie Lego set om te bouwen doe je de set wel heel erg tekort. De gebruikte technieken maakte het bouwen van de set ook weer interessant. En een stuk leuker om te bouwen dan het Internationaal ruimtestation 21321.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
L23 schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:05:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld, maar met meest saaie Lego set om te bouwen doe je de set wel heel erg tekort. De gebruikte technieken maakte het bouwen van de set ook weer interessant. En een stuk leuker om te bouwen dan het Internationaal ruimtestation 21321.
Ik zei niet dat het de meest saaie set van Lego om te bouwen is. Ik zei dat het de meest saaie set van Lego is die IK tot nu toe gebouwd heb ;)

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 07-11-2022 12:51 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:18
water_escape schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:54:
Als je (bijna) alle modulars hebt , behalve de oude. En deze staan in een rechte lijn naast elkaar. Waar zet je dan Boutique hotel neer? Ik kom er niet uit om die er leuk passend tussen te zetten.
Ik denk dat hij het mooist staat als je hem met de linkerkant tegen een ander gebouw aan zet, dan kijk je mooi tegen de schuine kant aan. Zelf vond ik hem verrassend goed staan rechts van de Brick Bank, ik weet niet of je die hebt? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_4qxheZReHkcmVz9nPk9YMxkfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49VTmslBy6AVCFFc3KuZJRQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb even gezocht: op deze (oudere) foto staat hij naast de Brick Bank :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OgnWqtQJ-4WAfyRnIRpID_01iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5Pae4kAzNJ9dtMDaAofdAJu.jpg?f=fotoalbum_large

En links van de Pet Shop kan ook goed! :) Het Boutique Hotel staat best ver naar voren, en de Pet Shop ook redelijk ver. Qua kleuren kan het ook goed, vind ik.

[ Voor 49% gewijzigd door Jakkus op 07-11-2022 12:59 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

schumi1986 schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:48:
[...]

Ik zei niet dat het de meest saaie set van Lego om te bouwen is. Ik zei dat het de meest saaie set van Lego is die IK tot nu toe gebouwd heb ;)
Daarom raad ik ook het Internationale Ruimtestation aan :p

Maar is inderdaad afhankelijk van wat je al gebouwd hebt. Ik vind huizen bouwen met leuke details tot nu toe de beste ervaring. Dat basseer ik op de Middeleeuwse Smit.
En ik heb laatst Kunstproject - Samen creëren 21226 gekocht. Die lijkt me ontzettend saai om te bouwen, maar wou ik graag vanwege de Classic Space minifigure afbeelding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:04:
[...]

Daarom raad ik ook het Internationale Ruimtestation aan :p
die is wel leuk; kan je 3x bouwen :X dan flikkert er een 'side pod' af, vervolgens de UV-panelen. Daarna weer antenne etc. Heeft me uuuuuren gekost die build :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:48:

Het plezier is er nog steeds, maar ik merk vooral dat ik minder en minder spontaan als een gril iets aanschaf. Meer afwegen of ik een set echt wil en keuzes maken uit bepaalde sets. En vervolgens ook nog meer een goede aanbieding afwachten.

M'n backlog is er in ieder geval blij mee en de vitrinekast wordt minder snel gevuld.

Het boetiekhotel heb ik voor een nette €159 gekocht. Die wilde ik ook echt. Het politiebureau trok me wat minder, dus heb ik zelfs voor de €130 aan me voorbij laten gaan. Dat dus, keuzes maken en een goede aanbieding afwachten.

Met het kerstdorp ben ik nu gebrand op het HP dorpsbezoek setje, wachtend op een top aanbieding. Die van fun.be helaas gemist. De Winter village set van dit jaar is dan weer een voorbeeld van iets wat ik waarschijnlijk aan me voorbij laat gaan. Tenzij er een fantastische MOC van komt die wel in m'n dorp past. Keuzes.

Positief bekeken: LEGO helpt met kritisch te zijn :)

Maar als je inderdaad 100% van de modulars bent dan zit er niks anders op dan heel goed op aanbiedingen te letten en waar nodig er meerdere tegelijk te kopen of eventueel betrouwbaar tweedehands. Als modulars het enige is wat je echt koopt gedurende een jaar dan beperkt het zich in ieder geval tot slechts een enkele set.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 07-11-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
himlims_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:25:
[...]

die is wel leuk; kan je 3x bouwen :X dan flikkert er een 'side pod' af, vervolgens de UV-panelen. Daarna weer antenne etc. Heeft me uuuuuren gekost die build :X
Jongens, fijn dit! Heb die net sinds vorige week in bezit om te bouwen!
Ik zat overigens ook stiekem te denken aan de wereldkaart.... any thoughts? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

crimby schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet waar ik hem op zou moeten hangen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik zou het outsourcen aan een Indiër ofzo (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

Lijkt me zo'n monnikenwerk... Maar dat heb ik persoonlijk met al die lijsten voor aan de wand. Alleen met van Gogh niet omdat die 3D is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

himlims_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:25:
[...]

Tijdens de bouw? Of als je er naar kijkt? :P Bij mij heeft die een tijdje met visdraad aan het plafond gehangen en dat ging best goed. Nu alweer een tijdje de Saturn V aan het plafond hangen en die is nog niet naar beneden gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
[...]
Heb deze in bezit, an sich wel leuk, zou wel aanraden hier meerdere dagen over te doen ;)
Het is alleen niet echt te doen om aan te geven waar je bent geweest qua vakantiebestemmingen in Europa, hier is het toch te klein voor...

Je krijgt trouwens maar 1 boekje, mocht je het met iemand anders samen willen doen dan zit je te klooien met foto's of om en om een tegel maken (wij gingen zelf voor de foto-methode).

Er zijn via de LEGO website alternatieve bouwinstructies te vinden voor bijv. alleen Europa, deze moeten we nog maken.

Je houdt ook aardig wat stukjes over als de kaart compleet is, mocht je creatief zijn dan zou je ook een ander patroon op de kaart kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:43:
[...]

Tijdens de bouw? Of als je er naar kijkt? :P Bij mij heeft die een tijdje met visdraad aan het plafond gehangen en dat ging best goed. Nu alweer een tijdje de Saturn V aan het plafond hangen en die is nog niet naar beneden gevallen.
tijdens bouwen (whiskey sure didn't help) maar is wel erg fragiele build. schoonmaken doe ik ook niet; dat is 'space debree' wat erop zit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

[...]

Die bevalt heel goed aan de muur hier. Zijn ook wat alternatieve builds beschikbaar, leuk om wat tijd aan te besteden. Zoals deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gicI9xIUyA5mhvEIYrpjICX1C9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JoLiE33sP8HoAVUhbu9Xw4pq.png?f=fotoalbum_large

Veel mensen hebben ook niet door dat het Lego is, je krijgt er vaak opmerkingen over.

Het zijn allemaal losse platen die je bedekt met bricks, dus je kunt het vrij makkelijk wegleggen. Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IFn8PKyJba_pesCPgtRhgiZ5JY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rKvb7z0471leUTIyBeNXEucR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mcp_2LzOR41ZRfyWbF0NE8FI1uA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxGceEG87wvK0r8ONgF9xWdd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door souljah1h op 07-11-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

RubjeMazter schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:43:
[...]

Je krijgt trouwens maar 1 boekje, mocht je het met iemand anders samen willen doen dan zit je te klooien met foto's of om en om een tegel maken (wij gingen zelf voor de foto-methode).
Je kunt via de website toch gewoon de instructies downloaden? Zo bouwen wij nu de Titanic, hij heeft het boek, ik gebruik m'n tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wailing_Banshee schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:51:
[...]

Je kunt via de website toch gewoon de instructies downloaden? Zo bouwen wij nu de Titanic, hij heeft het boek, ik gebruik m'n tablet.
Ik gebruik bijna altijd de digitale versie. Zo blijft het papier netjes en heb je de laatste updates. Soms zitten er weleens wat foutjes in de papieren versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Ik zag zo eens te zoeken op internet naar alternatieve builds (nav dat er blijkbaar ook een Europese versie gedownload kan worden) en kwam toen dit tegen:

https://www.reddit.com/r/legoworldmap/

Als ik die doorblader krijg ik neigingen om hem toch te kopen....

[ Voor 0% gewijzigd door Wailing_Banshee op 07-11-2022 14:01 . Reden: Niet op twee gedachten hinkelen! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
souljah1h schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:53:
[...]

Ik gebruik bijna altijd de digitale versie. Zo blijft het papier netjes en heb je de laatste updates. Soms zitten er weleens wat foutjes in de papieren versie.
Dat doe ik ook, op mijn bureau achter mijn 34" breedbeeld scherm.
Dan kun je ook gemakkelijk vergroten als je iets niet goed ziet.
De ogen van een 54 jarige zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Zie je ergens de versie staan van de handleiding? Zowel papier als digitaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

tsjarlie schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:57:
[...]

Dat doe ik ook, op mijn bureau achter mijn 34" breedbeeld scherm.
Ik lego aan de keukentafel, dus ik doe het maar met een 10" tablet :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wailing_Banshee schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:56:
[...]

Ik zag zo eens te zoeken op internet naar alternatieve builds (nav dat er blijkbaar ook een Europese versie gedownload kan worden) en kwam toen dit tegen:

https://www.reddit.com/r/legoworldmap/

Als ik die doorblader krijg ik neigingen om hem toch te kopen....
........Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/colba3au76w81.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=460ffde2e11a3b9eff6bd3569c946fdbe3cedbae _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:38

RBH

Die Porsche zou toch wel mijn voorkeur hebben om van die World Map te bouwen. :)

Wat gaaf zeg!

[ Voor 37% gewijzigd door RBH op 07-11-2022 14:27 . Reden: Twee keer hetzelfde plaatje is nutteloos ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 14:20
Jakkus schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat hij het mooist staat als je hem met de linkerkant tegen een ander gebouw aan zet, dan kijk je mooi tegen de schuine kant aan. Zelf vond ik hem verrassend goed staan rechts van de Brick Bank, ik weet niet of je die hebt? :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En links van de Pet Shop kan ook goed! :) Het Boutique Hotel staat best ver naar voren, en de Pet Shop ook redelijk ver. Qua kleuren kan het ook goed, vind ik.
Jakkus, toch vind ik het in jou Legostad een gemis dat er niet mooi in het midden een kerk staat met een plein er omheen. Zoiets als je vind in Nederlandse steden.

mocht ik je overgehaald hebben post dan vooral een uitgebreide (foto)rapportage hier zodat wij kunnen meegenieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

daantjuh68 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:13:
[...]

Jakkus, toch vind ik het in jou Legostad een gemis dat er niet mooi in het midden een kerk staat met een plein er omheen. Zoiets als je vind in Nederlandse steden.

mocht ik je overgehaald hebben post dan vooral een uitgebreide (foto)rapportage hier zodat wij kunnen meegenieten!
is de kruitvat niet; eerst sinterklaas, daarna kerst :+ zou graag keertje bij @Jakkus komen kijken, maar is zo ver weg

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 07-11-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Sann schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:17:
[...]

Die is echt heel leuk! Deze gaat sowieso mee. Waren er verder nog unieke sets te vinden die je hier niet (meer) kan kopen?
Geen idee, ik weet niet wat waar te koop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

himlims_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:15:
[...]

is de kruitvat niet; eerst sinterklaas, daarna kerst :+ zou graag keertje bij @Jakkus komen kijken, maar is zo ver weg
Ach, om de hoek.... Volgend jaar toch maar eens langrijden (de kerk is nu weer uit de steigers, dus het is weer de moeite waard om een rondje om de kerk te maken :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
himlims_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:15:
[...]

wie niet. maar waar is het? :)

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:18
daantjuh68 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:13:
[...]

Op dit moment ben ik helaas druk met wat andere dingen, maar wie weet komt het in de toekomst nog eens! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
JoeZuCK schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:52:

[Afbeelding]
Rotinomm schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:02:
[...]

Heel Nice dit!

Zelf gemaakt? Of ergens gekocht? Linkje? ;)
Ik ben ook wel benieuwd! Ziet er strak uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 07:39
Jakkus schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:52:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kun je die wolken achtergrond niet vervangen met mods van de lego world map :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 17:05
Weet iemand waarom bepaalde sets uit de City serie (heb het nu over LEGO 60335 Train Station) alleen bij lego of amazon te bestellen is??

Zolang die alleen daar te koop is, zal de prijs niet snel dalen (of een goede aanbieding zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Bartsmash schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:59:
Weet iemand waarom bepaalde sets uit de City serie (heb het nu over LEGO 60335 Train Station) alleen bij lego of amazon te bestellen is??

Zolang die alleen daar te koop is, zal de prijs niet snel dalen (of een goede aanbieding zijn)
Tja, dat zal een afspraak zijn tussen Lego en, in dit geval, Amazon.
Zo zijn er meerdere sets die exclusief bij een bepaalde winkel te krijgen zijn.

De 10497 Galaxy Explorer bijvoorbeeld is behalve bij Lego officieel alleen bij Intertoys te krijgen (en bij Brickshop zo te zien). Hij staat ook op Amazon en Bol maar zonder prijs of aangeboden door een 3e leverancier (en staat dan weer niet in de Brickwatchlijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:36
Bartsmash schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:59:

Als ik op het setnummer google, zie ik dat hij bij meerdere winkels in het assortiment zit, alleen niet op voorraad. Mogelijk wachten er gewoon nog een hoop winkels op nieuwe voorraad en is deze binnenkort weer wat breder beschikbaar.

Over het algemeen zijn City sets geen LEGO exclusives.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 08-11-2022 16:02 ]

scintillating

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• schumi1986
schumi1986 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:50:
[...]

Bestelling is uiteindelijk niet aangekomen, externe verkoper lijkt er met het geld van door te zijn. gelukkig snel geld terug van bol.com :)

Daarna toch maar opgepikt bij Toychamp

[Afbeelding]

Ben inmiddels bij box 2, wat een gave build is dit zeg :9
Bijna 1 jaar geleden heb ik bovenstaande reactie geplaatst omdat ik mijn eerste set Lego sinds jaren had gekocht, eigenlijk omdat ik mij wat verveelde en ik in afwachting van een Xbox series X was.

Nou kan ik met een gerust hart zeggen dat het virus is overgeslagen. Een hele vracht geld uitgegeven maar wel een mooie verzameling rijker!

Omdat ik het overgrote deel bij Lego zelf gekocht heb (wat ik nu wat minder doe) hier een foto van de ontvangen GWP’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkXG-08i3md_GhnKNzp2bTzN5VA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWHnsGQuucAWUSrT0udXj2ly.jpg?f=fotoalbum_large

En hier het totaal aantal gespaarde VIP punten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RPyXHCwadiunvpWGBXq0s5TvcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BAxHSdK3Yu6akZfFjgIQr24.jpg?f=fotoalbum_large

Op naar nog vele jaren bouwen en verzamelen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 00:24

Mappy

Piramide van Austerlitz

schumi1986 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:04:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qT-kHew9WKWsYctIRIVr6C-XCnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6SnrhLtbdjosU882Xm84buwB.jpg?f=user_large
Bijna 1 jaar geleden heb ik bovenstaande reactie geplaatst omdat ik mijn eerste set Lego sinds jaren had gekocht
Maar hoe groot is de kat inmiddels? En heeft ie nog ruimte in huis? :D

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Waarom zijn er zoveel mensen die Lego via de Lego store kopen, is dat alleen voor de punten? Als je een beetje rondsurft heb je veel betere prijzen bij andere aanbieders, daar kunnen die punten niet tegenop, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:29
Orangelights23 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:18:
Waarom zijn er zoveel mensen die Lego via de Lego store kopen, is dat alleen voor de punten? Als je een beetje rondsurft heb je veel betere prijzen bij andere aanbieders, daar kunnen die punten niet tegenop, toch?
Punten en GWP, beetje afhankelijk van de sets kan dat soms uit. En FOMO bij nieuwe sets :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ik probeer de GWPs die mij interesseren te combineren met de exclusieve S@H sets of pick-a-brick. Ik sluit mij ook aan bij wat Sjurm zegt, het is soms afwegen.
Zo koos ik er dit jaar voor om de police station modular te kopen bij Lego, omdat er 3 GWPs (waaronder de vintage taxi) bijkwamen.

Je hebt gelijk, de VIP punten alleen wegen zeker niet op tegen de kortingen bij andere winkels.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 08-11-2022 20:41 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Het staat te gebeuren. Venetië is onderweg. Ben foto's aan het bewerken as we speak.

Eerst maar eens een teaser 🤤

Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare (teaser)

"Osservare" in the English tongue better known as Observing. By far the most boring thing about finding your mark, but absolutely necessary.

Meet 'Darion Aiulf da Fortebraccio' and his eyes and ears in the sky 'Gaita' an Italian barn owl. Darion is a Venetian nobleman, and to others unknown also a Master Assassin and former member of the Italian Brotherhood of Assassins.

Abandoned by his brothers and mentor for disobedience. He now is a solitary assassin that seeks his targets through the signs of god. For his next mark, faith steered Darion in the direction of the Templar order. Who now have a foothold on Venice city grounds and even managed to get the newly elected doge 'Marco Barbarigo' on their side. Marco openly expressed his support for the Templar Order...

And so this is where our story begins!

Where other men blindly follow the truth, Remember, nothing is true.
Where other men are limited by morality or law, Remember, everything is permitted.

We work in the dark to serve the light.

We are assassins!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np0EWCQTNPUoFWIM_48Xs-ZnYvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSD6YQOgqe6nGpd3MQnihrAC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:55
Iemand ervaringen met een aankoop doen via Bricklink? Ik wil iets kopen, maar er staat dat achteraf pas de handeling en shipping kosten worden berekend. Ik moet dus eerst op place order drukken en dan gaat hij het pas berekenen. Waar moet ik ongeveer op rekenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Barthezz Brick schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:59:
Het staat te gebeuren. Venetië is onderweg. Ben foto's aan het bewerken as we speak.

Eerst maar eens een teaser 🤤

Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare (teaser)

"Osservare" in the English tongue better known as Observing. By far the most boring thing about finding your mark, but absolutely necessary.

Meet 'Darion Aiulf da Fortebraccio' and his eyes and ears in the sky 'Gaita' an Italian barn owl. Darion is a Venetian nobleman, and to others unknown also a Master Assassin and former member of the Italian Brotherhood of Assassins.

Abandoned by his brothers and mentor for disobedience. He now is a solitary assassin that seeks his targets through the signs of god. For his next mark, faith steered Darion in the direction of the Templar order. Who now have a foothold on Venice city grounds and even managed to get the newly elected doge 'Marco Barbarigo' on their side. Marco openly expressed his support for the Templar Order...

And so this is where our story begins!

Where other men blindly follow the truth, Remember, nothing is true.
Where other men are limited by morality or law, Remember, everything is permitted.

We work in the dark to serve the light.

We are assassins!

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCP_QeqAS4w1jrrXOGRb8z7Tb-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4Absd0ATVzHXLEVXaLf5jkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:35
jordy89 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:22:
Iemand ervaringen met een aankoop doen via Bricklink? Ik wil iets kopen, maar er staat dat achteraf pas de handeling en shipping kosten worden berekend. Ik moet dus eerst op place order drukken en dan gaat hij het pas berekenen. Waar moet ik ongeveer op rekenen?
Dat is heel gebruikelijk. In de store terms staan de handeling kosten genoemd. Deze kunnen nogal verschillen per winkel. De meeste rekenen niks, anderen een toeslag als je minder dan x bedrag bestelt, anderen altijd een euro verpakkingskosten tot aan een x bedrag per onderdeel. Verzendkosten zijn doorgaans gewoon de tarieven van PostNL per gewicht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvjCqJ0T0bd6Eoh1O-6ZuS1m1I0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zie7D60vnSn7IFFa0BbyYWgN.jpg?f=user_large.

Mini haul... De laatste Speed Champions set van 2022 die ik nog moest om de serie compleet te hebben. En de N-1 Starfighter ondanks dat ie eigenlijk te duur is voor het aantal onderdelen. En bloemetjes voor bij het boeket. Toch fijn die kortingsbonnen van de Intertoys.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Het feit dat het makkelijker is? Ik kijk bijv. wel eens bij Intertoys en dan zie je heel veel sets, je kunt er nauwelijks op groeperen en dan is meer dan de helft zelfs niet eens met bezorging. Bol.com is helemaal erg. En andere locaties ken ik niet. En natuurlijk de GWP's. Ik koop eigenlijk alleen als er een leuke GWP is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:22:
[...]

Het feit dat het makkelijker is? Ik kijk bijv. wel eens bij Intertoys en dan zie je heel veel sets, je kunt er nauwelijks op groeperen en dan is meer dan de helft zelfs niet eens met bezorging. Bol.com is helemaal erg. En andere locaties ken ik niet. En natuurlijk de GWP's. Ik koop eigenlijk alleen als er een leuke GWP is...
Hoezo makkelijker? Als ik een set wil, is het een kwestie van 1 minuut Googlen en ik zie al waar deze het goedkoopst is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Laatst online: 01-03 09:45
jordy89 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:22:
ik heb redelijk wat ervaring via bricklink, zowel met kopen als verkopen. De meesten zijn vrij tansparant over de handling/shipping kosten, sommigen zijn daar een beetje vaag over. als ik zelf wat koop en het is mij niet duidelijk wat er nog bij komt dan bestel ik niet bij diegene en zoek ik verder.

sommigen hanteren ook een hogere verzendprijs dan de prijs die postnl/dpd/dhl hanteert, zij drukken dan daar weer de kosten van verzendmateriaal bij op en zetten dit niet apart weg als extra kosten.

eigenlijk is het goed lezen naar de voorwaarden van de shop en dan zou het wel duidelijk moeten zijn wat er nog bij gaat komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Orangelights23 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:27:
[...]

Hoezo makkelijker? Als ik een set wil, is het een kwestie van 1 minuut Googlen en ik zie al waar deze het goedkoopst is.
Ja, en dan vind ik een vage site die ik absoluut niet vertrouw, of weer die intertoys, maar dan mag ik hem wel zelf ophalen. Of zelfs aliexpress...

Als ik zoek op "lego vuurtoren 21335", krijg ik een aantal hits, waarvan 2 t/m 5 aliexpress... En dan nog een set die niet aan de eis voldoet (een creator versie) en zelfs de piraten van barracuda baai staat in de resultaten...

En dan het meest frappante? Die eerste hit, een officiele versie van de vuurtoren is ook nog eens bijna 30 euro duurder dan lego.com... (en sorteren bij google werkt niet, omdat hij dan met individuele stukjes komt...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:27:
[...]

Kwestie van 'zoveel mensen, zoveel wensen', deze user vind lego.com fijn, jij vind Google.com fijn.

En voor mij werkt Brickwatch weer het fijnst (omdat ik graag niet teveel betaal ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Maarten schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:44:
[...]

Kwestie van 'zoveel mensen, zoveel wensen', deze user vind lego.com fijn, jij vind Google.com fijn.

En voor mij werkt Brickwatch weer het fijnst (omdat ik graag niet teveel betaal ;))
Ik vroeg alleen waarom mensen graag meer betalen en VIP punten willen krijgen, maar deze vriendelijke man kwam een beetje iets te scherp uit de bocht. Ik ben bijvoorbeeld nu op zoek naar Hogwarts, wat me buiten lego.com al gauw 80 euro bespaart. Mijn vraag ging over de waarde van de VIP punten, voor de echte verzamelaar leuk blijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03
Ik koop zelf alleen bij lego zelf als er sets zijn die echt alleen bij lego te krijgen zijn en ik echt wil hebben.

Voor de rest koop ik toch mijn lego ergens anders, soms scheelt het wel bijna tot 50%, met alles wat ik gekocht heb is dat toch echt wel een hoop geld, dus zelf snap ik ook niet zo goed waarom er mensen zijn die gewoon maar alles bij lego zelf kopen, teveel gedoe vind ik ook wel meevallen, voor mij is het juist een uitdaging om lego sets zo goedkoop mogelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Als ik op zoek ben naar een bepalde set kijk ik voor de laagste prijs eigenlijk altijd (alleen maar) op Brickwatch, Marktplaats en ons eigen Lego aanbiedingentopic

Ik koop zeer zelden iets op Lego.com. En dan alleen als er een echt mooie GWP bij zit. Die punten zijn een leuk extraatje maar is het mij niet om te doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-06 19:34
Orangelights23 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:15:
[...]

Ik vroeg alleen waarom mensen graag meer betalen en VIP punten willen krijgen, maar deze vriendelijke man kwam een beetje iets te scherp uit de bocht. Ik ben bijvoorbeeld nu op zoek naar Hogwarts, wat me buiten lego.com al gauw 80 euro bespaart. Mijn vraag ging over de waarde van de VIP punten, voor de echte verzamelaar leuk blijkbaar.
Tja het is bij mij afweging, soms wil ik als eerste een set weet ook niet precies waarom, misschien leukigheid van het nog redelijk onbekende. (baal soms van de uitgebreide reviews die voorbij komen op youtube ver voor uitkomen, mag graag zelf ontdekken, en ja ik weet dan kijk je niet maar toch..)

maar goed terug naar onderwerp. als ik dan iets eerder wilt hebben dan krijg je de vip points ook en met die vippoints kun je dan weer leuke gwp's bestellen en ja klopt soms is dat ook een uitdaging zoals de soap rond de ulysses. Die wou ik dus graag hebben bij de spaceshuttle en vertikte ik dus om daar weer extra voor te gaan betalen via mp of andere site.
soms is het ook goedkoper (in mijn hoofd) door gwp met set via lego te bestellen. :)

en jou voorbeeld, die 80 euro zou ik ook besparen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben je opzoek zijn naar een LEGO Technic set die in eenkeer heel veel onderdelen toevoegd in een kleur die je nog niet hebt, kijk dan eens naar deze 18 jaar oude set:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/sets/8435-1/76678.jpg/1000x800p.jpg

https://rebrickable.com/sets/8435-1/4wd/#parts

[ Voor 10% gewijzigd door djwice op 09-11-2022 09:37 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:54

Reinier

\o/

djwice schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:33:
Ben je opzoek zijn naar een LEGO Technic set die in eenkeer heel veel onderdelen toevoegd in een kleur die je nog niet hebt, kijk dan eens naar deze 18 jaar oude set:
[Afbeelding]

https://rebrickable.com/sets/8435-1/4wd/#parts
Bizar, ik had een half uur geleden de handleiding van die set in m'n handen. Gekocht tijdens m'n studententijd. Prima bestemming voor je stufi, toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Het hangt er toch van af wat voor sets het zijn, De Titanic is alleen bij Lego te koop. En dat lijkt niet te veranderen.

De Eiffeltoren straks is dan weer de vraag, alleen bij Lego? Of tijdelijk? En wil je hem dan meteen of wacht je tot hij goedkoper in andere winkels te krijgen is.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 18:26
In principe koop ik alleen bij Lego zelf wanneer er leuke promo acties zijn. Een gewilde promo set gratis bij je aankoop, plus de VIP punten die je er dan ook nog bij krijgt, kan net de reden zijn om de set bij Lego zelf te kopen. En wanneer ik voldoende VIP punten heb opgespaard voor een korting van €20 (of €50) dan is een aankoop bij Lego zelf, wel inclusief promo erbij, ook interessant. :)

Om de gemotoriseerde lighthouse als voorbeeld aan te halen (door @Wailing_Banshee genoemd): die is op dit moment nog in z'n LEGO Exclusive periode (release eind augustus 2022) dus als je die per se nu wilt hebben is de Lego winkel de enige plek. Dan is een mooie promo en eventueel dubbele VIP actie de beste manier om de set te krijgen. Heb je meer geduld dan kun je wachten tot volgend jaar en hopen dat die set ergens in een mooie aanbieding moet goede korting te krijgen is. Maar dat is dus onzeker, en je moet nog maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Reinier schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:46:
[...]

Bizar, ik had een half uur geleden de handleiding van die set in m'n handen. Gekocht tijdens m'n studententijd. Prima bestemming voor je stufi, toch? 8)
Ik geloof niet in toeval maar ook ik had deze gisteravond nog in handen (welliswaar in onderdelen in een emmer). Ik moet zeggen dat hij niet zo heel goed verjaard is qua looks.

@djwice Waarom haal jij deze set aan, iets specifieks of zomaar?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Laatst online: 01-03 09:45
De main street is weer uitgebreid met een aangepaste versie van de Noodle Shop (31131)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUsbQgQ9CCVcPtf2wG2mRPGJ8KQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YEIkSvyN1osG5sL7OoBnaY7O.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYup3w4UJPChpDJyrqrLjkY9QI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DOmUUmyY9k9ALjU3JpjylQDy.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
emieltenberge schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:35:
De main street is weer uitgebreid met een aangepaste versie van de Noodle Shop (31131)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw die is zo goed gelukt dat ik nu interesse heb in de noodle shop waar ik dat in eerste instantie niet echt heb. Goed gemaakt man!
Pagina: 1 ... 242 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .