Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik zit in een soortgelijke situatie. Een grote historische collectie uit mijn eigen jeugd, een collectie tweedehands sets en een zoontje van 5 jaar oud met zijn eigen Lego (vooral City).StealthyPeanut schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:22:
Even een praktische vraag aan jullie lego fanaten.
Ik heb 3 kindereren (1, 3, 5jr) en sinds de oudste een jaar geleden enthousiast begonnen is met Lego, hebben we best wat verzameld.
- 5 grote Lego Friends sets, aangevuld met een stuk of 10 kleinere Friends sets. Dit bij elkaar gedaan, maar apart gehouden van onderstaande lego. Nu bezig dit per setje uit te zoeken in bakjes van de Action, zodat mijn dochter een set kan uitkiezen en die kan bouwen als ze zin heeft.
- Mijn oude lego uit mijn kindertijd (ik ben 37 jaar), wat uiteraard een stuk meer is beschadigd, verkleurd en gebruikt. 10 sets ongeveer, variërend van ridderkasteel tot ziekenhuis, politieburea dn vakantiehuis.
- Van vrienden hebben we een grote verzameling gehad (6 kilo lego, op kleur uitgezocht, lego city 10 sets, waarschijnlijk hier en daar incompleet).
Ik merk dat ik het liefst mijn oude lego niet combineer met de nieuwere Friends sets. En dat ik die grote verandering City weer niet combineer met de rest.
Maar ik zou zo graag gewoon onbezonnen gaan bouwen, alles in 1 ton en dan hele dagen zoeken, bouwen en weer afbreken. Mijn oudste bouwt het liefst volgens de tekening en de lol is er wel vanaf als je zo lang aan het zoeken bent.
Hierdoor heb ik er minder plezier aan dan ik dacht, tijdens het bouwen. Teveel de sets compleet willen houden en soms te spastisch (in m'n hoofd) als er wat niet compleet is of op de grond valt.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben best zoekende naar praktische oplossingen of tips, waardoor het nu soms gewoon niet op tafel komt, wat ik jammer vind. We bouwen aan de eettafel en ruimen alles weer op. Onze jongste is 1 jaar, dus de bouwwerken laten staan in de kinderhoek is nog niet echt een optie. Dit komt nog wel
De lego van mijn zoontje bewaar ik in genummerde zakken (Ikea). Dus bijvoorbeeld Lego City 60324 (kraan). Dat is allemaal nieuw en gegandeerd compleet. Soms valt er iets op de grond en er zal ongetwijfeld ook iets in de stofzuiger zitten, maar ik troost me hier met de gedrachte dat veel van die City steentjes prima opnieuw te bestellen zijn. Dat schept rust. Ontbrekende steentjes op een lijstje zetten en periodiek (na)bestellen.
Een hele rits aan tweedehands sets ligt meer door elkaar. Dat is ook rijp en groen door elkaar heen. Die bouw ik vooral. Daar komt echt het zoeken bij terug. Mist er iets? Op de boodschappenlijst. Nadat ik de sets heb uitgezocht en gebouwd gaan ze, voordat ze uit elkaar worden gehaald en weer in mijn verzamelbak eindigen, soms naar mijn zoontje zodat hij (na controle volledigheid + alle steentjes in een bakje) volgens de instructies de sets kan bouwen.
Mijn eigen verzameling houd ik apart. Dat zit op kleur gesorteerd omdat het gewoon erg veel is. Daarom spendeer ik zelfs dan nog erg veel tijd aan het zoeken. Mijn zoontje speelt daar niet mee, omdat het ook vaak waardevolle sets zijn. En niet alle steentjes daar zo eenvoudig bijbesteld kunnen worden.
Dus eigenlijk een soort multi-tier Lego verzameling. De sets van voor 2000 zijn voor papa, dan hebben we een gedeelde bak waarin ik zoek + bouw en mijn zoontje alleen bouwt (na mijn QA), en zijn eigen verzameling die op set gesorteerd zijn. Bouwen aan de eettafel doen we op een plank/puzzelplaat, zodat het eenvoudig weggezet kan worden.
Mijn zoontje bouwt ook louter en alleen volgens de instructies. Daarom huren we soms ook sets (kan in Bussum o.a.). Dat is eigenlijk nog een 'vierde tier'.
Dus weet iemand hoe we de waarde van een set kunnen bekijken op Brinklink?
en
Weet iemand hoe je een set op Bricklink in losse stukjes kunt kopen?
Je hebt een account nodig. Login en vul in de zoekbalk het setnummer in. Onder "My Wanted List" zie je "Part Out" staan. Als je hier op klikt kan je een wanted list maken van alle losse onderdelen. Als je dat gedaan hebt druk je op "Buy all" om een lijst met winkels te krijgen. Als je dan op "Auto-select" drukt zoekt ie automatisch de meest voordelige combinatie van winkels (dit kan even duren).daantjuh68 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:15:
Wij willen graag het Winter Village station 10259 kopen maar de prijs 200+ vind ik echt te veel. Ik dacht dat we de stukjes los wel konden kopen op Bricklink en wat misschien goedkoper is.
en
Weet iemand hoe je een set op Bricklink in losse stukjes kunt kopen?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Wat voor mij de gemakkelijkste manier is om een set op Bricklink te zoeken is:daantjuh68 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:15:
Wij willen graag het Winter Village station 10259 kopen maar de prijs 200+ vind ik echt te veel. Ik dacht dat we de stukjes los wel konden kopen op Bricklink en wat misschien goedkoper is.
1. ga naar Brickset.com en zoek de set daar op: https://brickset.com/sets/10259-1/Winter-Village-Station
2. scroll naar beneden tot je het Bricklink stukje ziet. Daar zie je prijzen van New en Used, voor NL en voor EU.
3. Klik bv. op de prijs bij New en EU en je krijgt de pagina op Bricklink te zien.
Dan zie je dus dat de laagste prijs voor nieuw in verzegelde doos op Bricklink momenteel €159,90 is, bij een aanbieder uit Oostenrijk. De goedkoopste aanbieder uit Nederland vraagt er €169,00 voor. Dan komt er nog wel verzending bij.
Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:21:
[...]
Je hebt een account nodig. Login en vul in de zoekbalk het setnummer in. Onder "My Wanted List" zie je "Part Out" staan. Als je hier op klikt kan je een wanted list maken van alle losse onderdelen. Als je dat gedaan hebt druk je op "Buy all" om een lijst met winkels te krijgen. Als je dan op "Auto-select" drukt zoekt ie automatisch de meest voordelige combinatie van winkels (dit kan even duren).
Super reacties, heel gaaf om dit te doen. De kosten voor losse parts is ~160 euro. De set gaat dus online ook voor 160 euro maar dan met doos en instructies dus op die manier is de set geheel kopen toch interessant.Haay schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:29:
[...]
Wat voor mij de gemakkelijkste manier is om een set op Bricklink te zoeken is:
1. ga naar Brickset.com en zoek de set daar op: https://brickset.com/sets/10259-1/Winter-Village-Station
2. scroll naar beneden tot je het Bricklink stukje ziet. Daar zie je prijzen van New en Used, voor NL en voor EU.
3. Klik bv. op de prijs bij New en EU en je krijgt de pagina op Bricklink te zien.
Dan zie je dus dat de laagste prijs voor nieuw in verzegelde doos op Bricklink momenteel €159,90 is, bij een aanbieder uit Oostenrijk. De goedkoopste aanbieder uit Nederland vraagt er €169,00 voor. Dan komt er nog wel verzending bij.
Thanks!
PS. Wat mij betreft kan dit zo in de topic start als instructie!
Hier kun je zien welke zakjes er in de set horen:Arunia schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:39:
[...]
Dat hebben we gecheckt.
Ik heb van 5 t/m 10 1 zakje per nummer.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
opzich in theory prima; ik heb alleen nog nooit voor die 'parts prijs' mijn set kunnen bestellen, want dit wordt verdeeld over meerdere shops. + meerdere keren verzendkosten (en als tegen zit import heffing).daantjuh68 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:09:
[...]
[...]
Super reacties, heel gaaf om dit te doen. De kosten voor losse parts is ~160 euro. De set gaat dus online ook voor 160 euro maar dan met doos en instructies dus op die manier is de set geheel kopen toch interessant.
Thanks!
PS. Wat mij betreft kan dit zo in de topic start als instructie!
ik zou het nog even 3x nakijken
Inderdaad goed op letten. Je kan ervoor kiezen om alleen te laten verzenden vanuit de EU. Maar hoe meer shops, hoe meer verzendkosten natuurlijk.himlims_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:25:
[...]
opzich in theory prima; ik heb alleen nog nooit voor die 'parts prijs' mijn set kunnen bestellen, want dit wordt verdeeld over meerdere shops. + meerdere keren verzendkosten (en als tegen zit import heffing).
ik zou het nog even 3x nakijken
Aanvullend kun je nog "strategisch" door de lijst gaan. Bijvoorbeeld dure steentjes/stickers/figuren weglaten en/of vervangen en/of kijken naar onderdelen die niet direct zichtbaar zijn (en waar dus o.a. de kleur niet uitmaakt).
Daarvoor is er rebrickable:Woodsy schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:33:
Ik denk dat het pas echt interessant wordt wanneer je je eigen sets kunt toevoegen (of in ieder geval de sets die je niet actief gebruikt). Je kunt dan een bestelling doen die uitgaat van de delta: de ontbrekende stukjes.
maak een account
geef de sets in die je hebt
kies de set of moc die je wil bouwen
in de 'buy parts' tab is er een link naar een pagina die aangeeft welke stukjes je nog mist, waarbij je meteen ook een bricklink/brickowl wishlist kan generen
Ah, sorry. Dat was inderdaad ook mijn punt en advies, maar niet duidelijk de link gelegd naar rebrickable. Mijn oorsponkelijke bericht las als een 'idee', maar had meer moeten lezen als iets dat al bestaat (en wat de vragensteller dus kan gebruiken). Ik heb inderdaad mijn eigen sets toegevoegd, selecteer een build en focus op de ontbrekende stukjes (en zoek waar nodig aanvullend naar vervanging voor echt dure stukjes).roeleboel schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:08:
[...]
Daarvoor is er rebrickable:
maak een account
geef de sets in die je hebt
kies de set of moc die je wil bouwen
in de 'buy parts' tab is er een link naar een pagina die aangeeft welke stukjes je nog mist, waarbij je meteen ook een bricklink/brickowl wishlist kan generen
[ Voor 9% gewijzigd door Woodsy op 24-10-2022 15:30 ]
Niet echt 'maken', ik heb van die straat lantaarntjes bij de kruitvat gekocht (3 op 2xAA batterij). Deze heb ik allemaal opnieuw bedraad (langer), met hotglue op een 4x4 plate geplakt en alles op een (oude nokia) adapter aangesloten. Op de plates en adapter na was ik bij elkaar €7,50 kwijt voor 9 lantaarntjes, het is natuurlijk geen lego maar je moet goed kijken om dat te zien.daantjuh68 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:27:
Maakt iemand hier zijn eigen verlichting, dat lijkt mij voordeliger?
In de huisjes gebruik ik (voor enkele) gewoon de technic power lights in een gekleurd blokje maar het probleem is dat de kabeltjes te dik zijn om mooi weg te werken.
Ik heb ook nog wat van dat oude lego lights spul maar niet zoveel om alles mee te verlichten, het zou mooi zijn als ze daar iets mee zouden doen als kit.
(voorbeeld van internet)
:strip_exif()/f/image/KtZ4wBbrd1DVzfdiJKybdcQV.jpg?f=fotoalbum_large)
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik krijg net bericht dat ze willen weten welke stenen ongeveer zodat ze de juiste op kunnen sturen. En voor quality control wat codes. Straks maar even regelen.zonoskar schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:24:
[...]
Hier kun je zien welke zakjes er in de set horen:
[YouTube: LEGO 10302: Optimus Prime - HANDS-ON REVIEW]
Ik ga mijn verlichting van AliExpress halen, absoluut niet duur en je kan losse items bestellen dus volledig naar je eigen inrichting.daantjuh68 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:27:
Hier ook rustig begonnen met kerst sets maken, voor nu 1 zakje voor verspreide fun.
Ik zie een aantal op maat gemaakte verlichting sets ik vind ze super mooi maar ook prijzig, ze zitten bij mij in het Lego budget...
Maakt iemand hier zijn eigen verlichting, dat lijkt mij voordeliger?
Ik denk zelf aan een lampje in de huizen en eventueel een lamp van de voorkant om het te verlichten zoals bij gebouwen gebeurt. Heeft iemand tips voor de verlichting?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/E0fOZbvEYzD2snJJk1e3aevg.jpg?f=fotoalbum_large)
Is het al bekend wanneer de eerste sets verschijnen die papieren, in plaats van plastic, zakjes zullen hebben? Ik lees in dit artikel dat de uitrol van papieren zakjes uitgesteld is naar mid 2022 en dat de 75325 The Mandalorian's N-1 Starfighter de eerste zet met papieren zakjes zou zijn, maar die set heeft gewoon plastic zakjes.
wow, die is best heel coolAndries155 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 06:58:
[...]
Ik ben deze aan het maken, ziet er een stuk beter uit qua verhoudingen, wel iets kleiner.
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...6105-combination/#details
Het is dat ik al deze heb staan, maar anders zou ik hier serieus naar kijken (er is een iron man maximum

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 24-10-2022 15:54 ]
Geen idee. Ik had laatst een set (Camaro) waar er wel een briefje in zat met de melding dat er papierenzakjes in konden zitten, maar geen papierenzakjes.Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:50:
[Afbeelding]
Is het al bekend wanneer de eerste sets verschijnen die papieren, in plaats van plastic, zakjes zullen hebben? Ik lees in dit artikel dat de uitrol van papieren zakjes uitgesteld is naar mid 2022 en dat de 75325 The Mandalorian's N-1 Starfighter de eerste zet met papieren zakjes zou zijn, maar die set heeft gewoon plastic zakjes.
Ja, dat blaadje ben ik ook tegengekomen. Ben even vergeten welke set dat was.Mad-Matt schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:55:
[...]
Geen idee. Ik had laatst een set (Camaro) waar er wel een briefje in zat met de melding dat er papierenzakjes in konden zitten, maar geen papierenzakjes.
Bij LEGO Mario De machtige Bowser (71411) zat het boek al in een papieren envelop i.p.v. de gebruikelijke cellofaan.Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:50:
Is het al bekend wanneer de eerste sets verschijnen die papieren, in plaats van plastic, zakjes zullen hebben?
En het papiertje wat @Mad-Matt omschreef had ik bij LEGO Mario Reuzen-Spikes wolkentop uitdaging (71409).
Hetzelfde voor 43205 Het ultieme avonturenkasteel en 41703 Vriendschapsboomhut.DukeBox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:04:
[...]
Bij LEGO Mario De machtige Bowser (71411) zat het boek al in een papieren envelop i.p.v. de gebruikelijke cellofaan.
En het papiertje wat @Mad-Matt omschreef had ik bij LEGO Mario Reuzen-Spikes wolkentop uitdaging (71409).
Ik stoor me best wel aan de enorme hoeveelheid plastic die ik weg moet gooien na het openmaken van een set. Terwijl dat plastic me toch redelijk eenvoudig te vervangen lijkt.
Grappige is dat Ghostbusters Ecto-1 (10274) instructies had in een papieren envelop, terwijl het veel nieuwere Santa's Visit (10293) het boekje in cellofaan had. Ik mis de logica bij LEGO. Doen ze het pas eerst bij de duurdere sets doorvoeren en daarna pas bij de goedkopere?DukeBox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:04:
[...]
Bij LEGO Mario De machtige Bowser (71411) zat het boek al in een papieren envelop i.p.v. de gebruikelijke cellofaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 24-10-2022 16:15 ]
Het lijkt wel of ze het aan het A/B testen zijn en feedback willen verzamelen. De helft van de sets krijgt een papieren envelop, de andere helft het oude cellofaantje.Gim schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:14:
[...]
Grappige is dat Ghostbusters Ecto-1 (10274) instructies had in een papieren envelop, terwijl het veel nieuwere Santa's Visit (10293) het boekje in cellofaan had.
Ik mis de logica bij LEGO.
Vooral zakjes in zakje.. en dat keer 15/20+ bij grote sets. Ik snap voor het productie process dat het niet zo 123 te doen is maar maak er anders kleine doosjes van als papieren zakken lastig is.Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:12:
Ik stoor me best wel aan de enorme hoeveelheid plastic die ik weg moet gooien na het openmaken van een set. Terwijl dat plastic me toch redelijk eenvoudig te vervangen lijkt.
Bij de minifigures (mario set 5) dacht ik hé mooi, alles zit nu in een kartonnen doosje. Maak je dat doosje open zit er alsnog een plastic zakje in. Netto is het verpakkingsmateriaal dus alleen maar toegenomen

Haha, inderdaad. Waarom doet Lego eigenlijk die zakjes in een zakje? Komen die zakjes voor in meerdere setjes? Worden kleinere onderdelen in een andere fabriek gemaakt?DukeBox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:17:
[...]
Vooral zakjes in zakje.. en dat keer 15/20+ bij grote sets. Ik snap voor het productie process dat het niet zo 123 te doen is maar maak er anders kleine doosjes van als papieren zakken lastig is.
-Edit-
Als ik deze twee video's bekijkt (tof om te zien trouwens) lijkt alles super lokaal te gebeuren:
[YouTube: LEGO Production 5: Packaging @2TTOYS]
[ Voor 25% gewijzigd door Mog op 24-10-2022 16:22 ]
Geen idee of dat de reden is voor zakjes in zakjes; soort halffabrikaten of zoMog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:18:
[...]
Haha, inderdaad. Waarom doet Lego eigenlijk die zakjes in een zakje? Komen die zakjes voor in meerdere setjes? Worden kleinere onderdelen in een andere fabriek gemaakt?
Ik weet niet of het altijd al zo is geweest, maar mij viel onlangs wel onderstaande op met gelijk genummerde zakjes in één set. Waarom zijn de zakjes niet op gelijke wijze bedrukt? Jaja, dit zijn de essentiële levensvragen
/f/image/jr0osaPmVpMx9gOed3de196X.png?f=fotoalbum_large)
Bij grotere dozen is dat vrij normaal. Dan heb je soms 2~4 zakjes met hetzelfde nummer. Waarom ze een ander lettertype/rand hebben snap ik ook niet.Gim schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:26:
[...]
Geen idee of dat de reden is voor zakjes in zakjes; soort halffabrikaten of zo![]()
Ik weet niet of het altijd al zo is geweest, maar mij viel onlangs wel onderstaande op met gelijk genummerde zakjes in één set. Waarom zijn de zakjes niet op gelijke wijze bedrukt? Jaja, dit zijn de essentiële levensvragen![]()
[Afbeelding]
Dat er meer zakjes zijn per nummer is me bekend (al genoeg sets gebouwd), maar het ging me puur om het lettertype en die witte strook. Dat viel me gewoon plots op. Oh en over de punt bij de 6 zodat men weet dat het een 6 is. Bij de ene zak is dat wel van belang, bij de ander mag je er een 9 van makenMog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:27:
[...]
Bij grotere dozen is dat vrij normaal. Dan heb je soms 2~4 zakjes met hetzelfde nummer. Waarom ze een ander lettertype/rand hebben snap ik ook niet.
Of hmm, misschien is het een overgang situatie geweest met voorraad. Het ene zakje heeft 2017 erop staan en de ander 2018. Wellicht is het hem dat. Klinkt nog ergens logisch
[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 24-10-2022 16:32 ]
https://nlc.hu/eletmod/20...est-the-art-of-the-brick/
(vliegen; wizzair, di-do retour vlucht ~30-35euro)
je kunt het halen in 1 dag, ochtend vlucht en avond terug (wel taxi pakken anders red je het niet met OV)
[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 24-10-2022 16:37 ]
Als ze alle onderdelen van 1 stap in 1 (of 2) zakje(s) willen stoppen, krijg je krassen op de grote bricks als je de kleine onderdelen los doet. En dat vinden wij niet fijn. Dus daarom de kleinere bricks in een zakje in het grotere zakje. Je zou ook het zakje vacuum kunnen trekken, maar schijnbaar is dat te duur of te moeilijk?Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:18:
[...]
Haha, inderdaad. Waarom doet Lego eigenlijk die zakjes in een zakje? Komen die zakjes voor in meerdere setjes? Worden kleinere onderdelen in een andere fabriek gemaakt?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Volgens mij is dat niet de reden. Lego controleert de volledigheid van de zakjes op basis van gewicht. Je weet wat elk onderdeel weegt en wat het totaal dus moet wegen. Als het hier buiten valt is er iets verkeerd gegaan. Je kan begrijpen dat dat op een gegeven moment te onzeker wordt door het aantal kleine onderdelen of de combinatie van onderdelen. Als je dan sub-zakjes maakt kan je dat issue ondervangen. Volgens mij is het dus een kwaliteitscontrole verhaal.zonoskar schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:07:
[...]
Als ze alle onderdelen van 1 stap in 1 (of 2) zakje(s) willen stoppen, krijg je krassen op de grote bricks als je de kleine onderdelen los doet. En dat vinden wij niet fijn. Dus daarom de kleinere bricks in een zakje in het grotere zakje. Je zou ook het zakje vacuum kunnen trekken, maar schijnbaar is dat te duur of te moeilijk?
Wel vraag ik min af wat de “doos in doos” doet. Dus niet de power functions maar de witte doos die ook gevuld is met zakjes. Waarschijnlijk dezelfde functie als de Sub-zakjes maar dat zou niet nodig moeten zijn. Dus misschien is dat toch net wat anders.
[ Voor 19% gewijzigd door Physx op 24-10-2022 19:11 ]
Klopt. Dit is de reden. Afgelopen week in Lego house krijg je aan het eind 6 rode blokjes. Deze worden ter plekke voor je gemaakt en verpakt. Op de lopende bank wordt elke zakje gewogen en bij te licht of te zwaar er uit geduwd.Physx schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:28:
[...]
Volgens mij is dat niet de enkele reden. Lego controleert de volledigheid van de zakjes op basis van gewicht. Je weet wat elk onderdeel weegt en wat het totaal dus moet wegen. Als het hier buiten valt is er iets verkeerd gegaan. Je kan begrijpen dat dat op een gegeven moment te onzeker wordt door het aantal kleine onderdelen of de combinatie van onderdelen. Als je dan sub-zakjes maakt kan je dat issue ondervangen. Volgens mij is het dus een kwaliteitscontrole verhaal.
En zelf bij de hoeveelheid die daar gemaakt wordt er af en toe een zakje uit gedrukt.
Afgelopen week heb ik hem gebouwd buiten de software om. Toch altijd goed om een set te test-bouwen, want ik liep uiteindelijk tegen een paar imperfecties aan. Zo paste bijvoorbeeld de kersjes niet op de groene bloemetjes zoals ik dat gewild had. Al met al, ben ik zeer tevreden met het resultaat.Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:28:
Na een week gebouwd te hebben in Stud.io, is dit het resultaat. Met voldoende inspiratie van de LEGO City Skiresort (60203) en uiteraard de nieuwe Holiday Main Street (10308).
De LEGO Sports Shop & Coffee Lodge:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/CTtr7kiF7kgR2SBGafnAbDFO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h5kJrGq3zedu544Cxjdg2PPp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8i4rFqW1VHY5gvsNx0PWclWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JBYi7STbXi5rHh3eipPb5EQ8.jpg?f=fotoalbum_large)
Met betrekking tot de instructies heb ik mij een beetje georiënteerd binnen Stud.io. Deze week ga ik aan de slag met het ontwikkelen en perfectioneren van de instructies. Als ze af zijn, meld ik me weer
Thanks @Sato voor de hulp m.b.t. de instructies tot noch toe

[ Voor 4% gewijzigd door Tijll op 24-10-2022 22:26 ]
Alle zakjes worden gewogen als controle dat alle onderdelen erin zitten. Niet het juiste gewicht? Dan gaat die niet in het grotere zakje.Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:18:
[...]
Edit: woops, zaten inmiddels al wat replies tussen met dit antwoord
Misschien de fabriek in Denemarken. Die is tegenwoordig meer voor de sier heb ik het idee in vergelijking met de fabriek in China, Mexico en Tsjechië (dacht dat die daar zit in de EU).-Edit-
Als ik deze twee video's bekijkt (tof om te zien trouwens) lijkt alles super lokaal te gebeuren:
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 24-10-2022 20:52 ]
Dit is deels risico spreiden met de doos met al zijn eigen gewicht criteria en dan in de grotere doos. Maar ook om te voorkomen dat bij dat soort grote sets onderdelen door de doos kunnen steken (grote sloped plates bijvoorbeeld). Dit was een dingetje bij de eerste Tumbler UCS (ook mijn Tumbler doos heeft een gaatje daardoor), sindsdien kwam Lego met zo'n binnendoos.Physx schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:28:
[...]
Wel vraag ik min af wat de “doos in doos” doet. Dus niet de power functions maar de witte doos die ook gevuld is met zakjes. Waarschijnlijk dezelfde functie als de Sub-zakjes maar dat zou niet nodig moeten zijn. Dus misschien is dat toch net wat anders.
De instructies van achteren naar voren volgen, dan is het goed te doen.sig69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:02:
D11 update:
[Afbeelding]
Hij is klaar! Dacht dat laatste stapje wel even te doen maar dat was nog best wat werk.. Al met al een leuke build, hij is gebouwd als een tank! Uit elkaar halen gaat een pokkeklus worden
pro tipsig69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:21:
Ik hanteer de "trekken en maar zien wat er los komt" techniek. Afbreken moet wel in één avondje ipv vijf om op te bouwen.
en de blokjes zijn dan niet kapot?himlims_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:26:
[...]
pro tipgeef m aan je buurjongens/neefjes om mee te spelen; binnen 5min. volledig uit elkaar
Tip werkt hier ook prima voor mijn 10jarige zoon, btw. gisteren hem de rollercoaster gegeven om te spelen, 5 min later de ketting eraf. heb er dit weekend zelf een uur mee zitten spelen, niks aan de hand.
Ik durf nog even geen technic aan hem te geven..
Mee eens. Maar nadat ik mijn vorige grote Technic set uit elkaar had gehaald, heb ik me voorgenomen bij Creator/Expert/Icons sets te blijven, die pinnetjes zijn echt een helsig69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:21:
Ik hanteer de "trekken en maar zien wat er los komt" techniek. Afbreken moet wel in één avondje ipv vijf om op te bouwen.
Fantastisch gedaan ID5!ID5 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:33:
Gisteren m'n nieuwste bouwwerk op de foto gezet, een steampunk vuurtoren op een zwevende rots:
[Afbeelding]
Iron Point Beacon
Ik zag overigens ook je post op Eurobricks, waar je ook wat aanvullende informatie/verhaal bij je bouwwerk gaf. Waarom heb je dat hier niet gedaan? Zo wist ik bijvoorbeeld niet van het bestaan van de wereld van Wondering Skies en je verhaaltje voegt wel wat toe aan Iron Point Beacon.
Hoe heb je Iron Point Beacon eigenlijk op de foto gezet, de rots ziet er niet echt vlak/stabiel uit aan de onderkant...hoe blijft die dan staan?
Over hoe het blijft staan, met magie, nou ja, wegpoetsen van de steunpilaren met gimp:
:strip_exif()/f/image/2I0QsRxz7xCf2767j5NnPx1z.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens is dit het resultaat na de foto shoot:
Pakketje is ook al lekker snel binnen, ben vooral heel blij met de Lunar Lander voor slecht €68,-

Daarnaast nog twee andere 3-1 sets gekocht die op de wishlist stonden. Deze heb ik met wat geluk voor een leuke prijs via marktplaats kunnen oppikken.

Zo ik heb weer wat extra sets om te bouwen de komende tijd
hoi
https://www.facebook.com/...QhQ8emufrMLC14l/?sfnsn=moMog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:50:
[Afbeelding]
Is het al bekend wanneer de eerste sets verschijnen die papieren, in plaats van plastic, zakjes zullen hebben? Ik lees in dit artikel
dat de uitrol van papieren zakjes uitgesteld is naar mid 2022 en dat de 75325 The Mandalorian's N-1 Starfighter de eerste zet met papieren zakjes zou zijn, maar die set heeft gewoon plastic zakjes.
Vind dit zelf nog steeds een van de tofste sets die ik tot nu toe heb gebouwd. Geld echt wel waard en een leuke opzet waarbij je deze net als een adventkalender in 24 dagen tot Kerst kunt opbouwen (set bevat 24 zakjes). Veel easter eggs en referenties naar de film.crimby schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:13:
Hoe is het het Home Alone huis? Mijn vrouw wil die graag maar vind hm te duur (ze is niet zo goed met geld uitgeven aan dr zelf). Nu wil ik hm bestellen zodat ze wat te doen heeft, maar is ie het waard? Ze heeft ook alles rondom kerst dus past daar wel mooi bij denk ik!
Bovendien een prachtige build om naar te kijken (zowel geopend als dicht).
Ik zou zeggen: mooi kado voor je vrouw voor 5 december
pong, nes, gameboy, megadrive, playstation 2, psp, pc, wii, xbox one s, switch, xbox series x, ipad, android phone
Hoeveel per stuk?mir4dor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:58:
Niet bij de Intertoys naar binnen, Niet bij de Intertoys naar binnen, Niet bij de Intertoys naar binnen. Ohw, best rustig, toch even naar binnen![]()
Niet voor niets, SC flink afgeprijsd momenteel![]()
[Afbeelding]
himlims_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:37:
wellicht goedkoper dan retourtje met de trein naar lego-store aan andere kant van het land:
je kunt het halen in 1 dag, ochtend vlucht en avond terug (wel taxi pakken anders red je het niet met OV)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Hoeven jullie ook niet meer te gaan
//edit: foto 3 had er niet bij gemoeten
Ze is al bij zakje 7DeKrijt schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:39:
[...]
Vind dit zelf nog steeds een van de tofste sets die ik tot nu toe heb gebouwd. Geld echt wel waard en een leuke opzet waarbij je deze net als een adventkalender in 24 dagen tot Kerst kunt opbouwen (set bevat 24 zakjes). Veel easter eggs en referenties naar de film.

Nog steeds de actie van €15,99 toch? Netjesmir4dor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:58:
Niet bij de Intertoys naar binnen, Niet bij de Intertoys naar binnen, Niet bij de Intertoys naar binnen. Ohw, best rustig, toch even naar binnen![]()
[Afbeelding]
Ik heb bij fun.be nog maar wat erbij besteld aan SC
Ja, ik ben eventjes genezen van de dure grotere sets. Want ruimte gebrek en ook een beetje op de centjes lettenGim schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:31:
[...]
Nog steeds de actie van €15,99 toch? NetjesJe moet jezelf ook genoeg blijven gunnen.
Ik heb bij fun.be nog maar wat erbij besteld aan SC€17,99 of €19,99 en dan nog 20% eraf.
De SC's vind ik erg leuk om te bouwen trouwens. Verder wil ik er iets mee gaan "doen" zodat ze niet als nu alleen maar stof staan te happen.
Iemand hier had een diorama gemaakt in een Ikea kastje maar kan niet meer terug vinden. Hoeft niet perse dat te worden maar wel een goede inspiratiebron
Daily driver; MB R171 SLK280
Deze blijf ik geweldig vindenmir4dor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:36:
[...]
Ja, ik ben eventjes genezen van de dure grotere sets. Want ruimte gebrek en ook een beetje op de centjes letten
De SC's vind ik erg leuk om te bouwen trouwens. Verder wil ik er iets mee gaan "doen" zodat ze niet als nu alleen maar stof staan te happen.
Iemand hier had een diorama gemaakt in een Ikea kastje maar kan niet meer terug vinden. Hoeft niet perse dat te worden maar wel een goede inspiratiebron
https://ideas.lego.com/pr...04-4fdc-9c09-5de4263b3fe6
Bedoelde je deze?mir4dor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:36:
[...]
Niet echt een diorama maar het staat wel leuk uitgestald, al zeg ik het zelf
:strip_exif()/f/image/LSKVIp3D1PoeA4yxpagf9X0j.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Mooi gesorteerd ! En stofvrij. Maar inderdaad, waar ik naar hinte was een view van bovenaf, dus nog minder ruimte nodig.QuattroNL schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:48:
[...]
Bedoelde je deze?
Niet echt een diorama maar het staat wel leuk uitgestald, al zeg ik het zelf![]()
[Afbeelding]
@himlims_ lijkt Wikipedia: Sega Rally Championship.
resistance is futilemir4dor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:58:
[Afbeelding]
Hé,himlims_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:22:
[...]
Hoeven jullie ook niet meer te gaan
//edit: foto 3 had er niet bij gemoeten
Die heb ik ook (vrijwel allemaal) afgelopen woensdag in Chicago gezien, ik denk dat ik ze zondag hier heb gedeeld. “Unieke” bouwwerken, uhu
Memories of yesterday, will grow, but never die
De onderste is, denk ik, CADA.johnb52 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:50:
[Afbeelding]
Boven is LEGO onder is nep?
Vond ik bij een partijtje Lego wat ik heb gescoord🙂
[Afbeelding]
En mocht je Boedapest net iets te ver vinden, ik zie dat The Art Of The Brick ook in Brussel te zien is:himlims_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:37:
wellicht goedkoper dan retourtje met de trein naar lego-store aan andere kant van het land:
https://theartofthebrickexpo.com/nl/
Inmiddels de 2e heks. Mijn vrouw vond hm super leuk om te bouwen dus ik ben erg benieuwd. Denk dat ik voor een van de andere varianten ga, dan hebben we een setje!
:strip_exif()/f/image/Ti6ddKHOKQmBKlcg19gDacdQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door crimby op 25-10-2022 22:41 ]
Ik ben er afgelopen week niet aan toegekomen, maar ik had er best graag heen gewild. Ik was in Chicago waar hij ook is.himlims_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:37:
En als hij nou tot in ieder geval de zomer in Hongarije zou zijn, zou ik heen gegaan zijn....
Ik heb hem vorige week gezien (Chicago heeft ook een lego store, blijkbaar, waar we toch even heen gegaan zijn) Hij is wel heel erg mooi, maar ik blijf het voorlopig alleen even doen met de foto's van het echte huis. (de prijs was hetzelfde als in Nederland en ruimte in de koffer was ook een premium...)DeKrijt schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:39:
[...]
Vind dit zelf nog steeds een van de tofste sets die ik tot nu toe heb gebouwd. Geld echt wel waard en een leuke opzet waarbij je deze net als een adventkalender in 24 dagen tot Kerst kunt opbouwen (set bevat 24 zakjes). Veel easter eggs en referenties naar de film.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Daarom zou ik er alleen heen gaan als hij er in de zomer nog zou zijn. Want dan gaan we sowieso naar Hongarije.CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:44:
Art of the Brick gaat al jaren rond, is ook al zeker 2x in Amsterdam geweest. Is een leuke tentoonstelling maar zou er niet speciaal voor afreizen naar Hongarije..
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
* himlims_ heeft hongaarse vriendin, kom daar vaker dan in amsterdamCyBeRSPiN schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:44:
Art of the Brick gaat al jaren rond, is ook al zeker 2x in Amsterdam geweest. Is een leuke tentoonstelling maar zou er niet speciaal voor afreizen naar Hongarije..
had wel indruk dat de tentoonstelling uitgebreid is met enkele (schilderijen) of ik heb ide sectie vorige keer gemist
Bonuspunten omdat je dan niet naar Amsterdam hoeft om 'm te zien.Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:13:
[...]
Daarom zou ik er alleen heen gaan als hij er in de zomer nog zou zijn. Want dan gaan we sowieso naar Hongarije.
https://www.bricktastic.n...ecten-worden-uitgebracht/
/f/image/xiiv3GuZ2j5VVPTZq41wmOyX.webp?f=fotoalbum_large)
Gaaf. Ben alleen bang dat deze weer in de 400/500 euro geprijsd gaat worden en dan laat ik hem toch weer voorbij gaan.meesje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:44:
Yes! The Orient Express gaat uitgebracht worden. Hopelijk kan deze ook gemotoriseerd worden.
https://www.bricktastic.n...ecten-worden-uitgebracht/
[Afbeelding]
tenzij het vliegtuig nemen naar hongarije goedkoper is dan trein naar amsterdam of parkeren in amsterdam. dat is wat hiervoor al geroepen werd..CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:44:
Niet op de intertoys site kijken, niet op de intertoys site kijken. Niet op de intertoys site kijken. Niet op de intertoys site kijkenmir4dor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:58:
Niet bij de Intertoys naar binnen, Niet bij de Intertoys naar binnen, Niet bij de Intertoys naar binnen. Ohw, best rustig, toch even naar binnen
oh.oh.....
Net laten ophalen

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dZX8s7pf7yaCeSQWeOcPYd3G.jpg?f=user_large)
Was vroeger 199,99 nu 239,99 , met koriting daar nu 169.
Bedankt
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wellicht deze van mij: la_fusion in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"mir4dor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:36:
[...]
Ja, ik ben eventjes genezen van de dure grotere sets. Want ruimte gebrek en ook een beetje op de centjes letten
Eventuele instructies/bouw kan ik wel delen maar uiteindelijk ook nog best wat handmatig geknutseld toen ik de stenen thuis had. Heb ook nog een klein doosje groene steentjes gebruikt. Het uiteindelijke werk was niet zo makkelijk als digitaal
Geen teken van zwakte, maar van kracht. Altijd vervelend als er van die stemmetjes zijn die je doen twijfelen of die je nee proberen te verkopen. Lof en respect, je hebt dat stemmetje laten zien wie de baas is over jouw portemonnee. Veel plezier met de bouwGunner schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Niet op de intertoys site kijken, niet op de intertoys site kijken. Niet op de intertoys site kijken. Niet op de intertoys site kijken
oh.oh.....
Net laten ophalen
[Afbeelding]
Was vroeger 199,99 nu 239,99 , met koriting daar nu 169.
Bedankt
Ja die bedoelde ik, dank je. Erg leuk gedaanla_fusion schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:00:
[...]
Wellicht deze van mij: la_fusion in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"
Eventuele instructies/bouw kan ik wel delen maar uiteindelijk ook nog best wat handmatig geknutseld toen ik de stenen thuis had. Heb ook nog een klein doosje groene steentjes gebruikt. Het uiteindelijke werk was niet zo makkelijk als digitaal
Ik weet dat dat best een ding was toen/destijds, maar vraag mij af of er iemand is die een (passende) oplossing heeft gekregen van LEGO. Heb zelf wel vanochtend contact opgenomen met hun betreffende dit issue, vind het niet echt kunnen op een set van EUR. 449.

Anders zoek je gewoon op het woord "kleurverschil" in dit topic....RBH schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:10:
Heeft iemand van jullie wel eens contact met de LEGO klantenservice opgenomen betreffende het kleurverschil van de Lamborghini Sian?
Joh. Dat heb ik natuurlijk wel gedaan, maar kon niet echt iets vinden van iemand die ook daadwerkelijk een oplossing heeft aangeboden gekregen van LEGO. Ik weet namelijk ook wel dat dit een bekend probleem is en hier al vaker is besproken, vandaar de vraag. Maar bedankt voor je bijdrage.Flabergasted schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:16:
[...]
Anders zoek je gewoon op het woord "kleurverschil" in dit topic....
LEGO® KlantenserviceRBH schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
Joh. Dat heb ik natuurlijk wel gedaan, maar kon niet echt iets vinden van iemand die ook daadwerkelijk een oplossing heeft aangeboden gekregen van LEGO. Ik weet namelijk ook wel dat dit een bekend probleem is en hier al vaker is besproken, vandaar de vraag. Maar bedankt voor je bijdrage.
0800 022 2219
Maandag tot vrijdag 09:00-17:00
MINDSTORMS / LEGO Education Technische ondersteuning
0800 022 2219
Ik heb toen een aantal onderdelen bij besteld, via 'kapotte steentjes' die het meeste kleurverschil hadden. Ik heb bij de aanvraag erbij gezet dat de reden kleurverschil was en zonder morren nieuwe gekregen. Die waren op 1 na wel de goede kleur. Die laatste heb ik dan nog op bricklink eentje bij gekocht.RBH schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
Joh. Dat heb ik natuurlijk wel gedaan, maar kon niet echt iets vinden van iemand die ook daadwerkelijk een oplossing heeft aangeboden gekregen van LEGO. Ik weet namelijk ook wel dat dit een bekend probleem is en hier al vaker is besproken, vandaar de vraag. Maar bedankt voor je bijdrage.
Beter lezen.himlims_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:38:
[...]
LEGO® Klantenservice
0800 022 2219
MINDSTORMS / LEGO Education Technische ondersteuning
0800 022 2219
Ah, thanks.zonoskar schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:46:
[...]
Ik heb toen een aantal onderdelen bij besteld, via 'kapotte steentjes' die het meeste kleurverschil hadden. Ik heb bij de aanvraag erbij gezet dat de reden kleurverschil was en zonder morren nieuwe gekregen. Die waren op 1 na wel de goede kleur. Die laatste heb ik dan nog op bricklink eentje bij gekocht.
Het ging dan om dingen als deze:RBH schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:51:
[...]
Beter lezen.
[...]
Ah, thanks.Ben benieuwd of zij dat ook gaan aandragen als oplossing.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I4xtWVdXBJTGh5m8nUKk8GmJ.jpg?f=user_large)
Dus van dezelfde onderdelen zaten er een paar bij die een andere kleur hadden (ook een paar van die kleine vleugel panelen die er veel in de achtervleugel zitten). Ik had me erbij neer gelegd dat sommige ondredelen gewoon een andere kleur hadden dan de rest, maar onderling wel dezelfde kleur hebben. Zoals de pin with axle hole die wat geler zijn dan de rest en de flex axles die wat groener zijn.
Dat is realistisch! Die Fiat 500's staan veel in de zon en dan verkleuren ze wel eens (hoewel, rood is nog ergerMad-Matt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:01:
Moet je de Fiat 500 eens kopen, is een regenboog aan geel.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:03:
[...]
Dat is realistisch! Die Fiat 500's staan veel in de zon en dan verkleuren ze wel eens (hoewel, rood is nog erger)
:strip_exif()/f/image/f0KgmARyasGOKyQiWn2zbmEU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 26-10-2022 15:18 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iqg9zEV7YzqyFoQVtFXyPAqc.jpg?f=user_large)
Eerst in de Lego Webshop de twee winter village sets met 2 promo's en dubbele VIP punten, daarna Optimus Prime met 2 promo's en dubbele VIP punten, en toen bij FUN nog het Politiestation met 32% korting t.o.v. de originele Lego prijs.
Ik ga me komende donkere wintermaanden goed vermaken!
Waar zie jij kleurverschil? Zie geen verschil namelijk...zonoskar schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:00:
[...]
Het ging dan om dingen als deze:
[Afbeelding]
Dus van dezelfde onderdelen zaten er een paar bij die een andere kleur hadden (ook een paar van die kleine vleugel panelen die er veel in de achtervleugel zitten). Ik had me erbij neer gelegd dat sommige ondredelen gewoon een andere kleur hadden dan de rest, maar onderling wel dezelfde kleur hebben. Zoals de pin with axle hole die wat geler zijn dan de rest en de flex axles die wat groener zijn.

Chip. schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:39:
[...]
Waar zie jij kleurverschil? Zie geen verschil namelijk...

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 26-10-2022 17:44 ]
Toch niet nodig? Volgens mij de ideale set voor jou als alle kleuren groen hetzelfde ogen.Chip. schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:31:
[...]
Is serieuskun je de steentjes eens aanwijzen? Ben wel een klein beetje kleurenblind 😅
:fill(white):strip_exif()/f/image/kSVVGwvfspQJPOo0Dwuxzfwi.png?f=user_large)
Voor de mensen die 7715 kennen: De trein base van mijn ontwerp is nog iets ouder, maar die heb ik nog ongebruikt liggen en daarmee zou het enigszins goedkoper worden om alles aan te schaffen. Mijn grootste probleem is om een leuke deur te vinden, dus heb ik deur 3644 gekozen.
Toch zit ik nog te overwegen om de originele trein base na te bouwen (en dus alles los aan te schaffen en dan zijn de magneten ineens heel duur). En als jullie mee willen denken over de deuren, zou ik dat wel leuk vinden. Ik zat namelijk zelf ook nog te denken aan scharnieren 2429c01 en dan zelf met blokjes een draaibare deur te maken. Voordeel daarvan zou zijn dat ik de blauw/rode combinatie van kleuren kan aanhouden en daarmee meer te matchen met de passagiers wagons.
Ik wil graag ramen (en deuren met ramen) vermijden. Als er nog tips zijn, dan hoor ik 't graag.
[ Voor 29% gewijzigd door meesje op 26-10-2022 23:32 ]
Ik had al eens gemeld dat ik het echt een leuke set vond toen de final werd aangekondigd. Nu ben ik aan het bouwen en het wordt alleen maar leuker!
Ik zal later met mijn bevindingen komen maar aan de andere bouwers van deze set, wat maakt voor jullie deze set zo leuk?
Chip. schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:31:
[...]
Is serieuskun je de steentjes eens aanwijzen? Ben wel een klein beetje kleurenblind 😅
:fill(white):strip_exif()/f/image/wegrN4BET3a8tNC2WBDZ3fOq.png?f=user_large)
Zwart = lichtere groen
Oranje = (volgens mij de) groen (die het moet zijn)
Blauw = donkere groen
Roze = gelig groen (of komt door het licht)
(sorry als ik kleur boxen gebruik die voor kleurenblinden niet te onderscheiden zijn, snap niet wat goeie contrasterende kleuren zijn daarvoor

[ Voor 12% gewijzigd door RubjeMazter op 27-10-2022 00:24 ]
Op bovenstaande foto zie ik ook geen verschil
[ Voor 22% gewijzigd door TepelStreeltje op 27-10-2022 09:05 ]
Battle.net Spud#2543
Goed idee van die tender (wist niet dat het zo heet). Ik zal vanavond of later eens kijken naar de bouwinstructies, want zo'n klein karretje is ook wel mooi in die kleurstelling van de locomotief.meesje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:30:
@FReaKaNDeLL Je kunt ook overwegen om een tender te bouwen zoals bv deze voor de 40370. Dat wil ik ooit nog eens doen. Ik heb zelf een tweede 60197 passagierstrein gekocht en de PU onderdelen wil ik via die weg gaan gebruiken voor de 40370 locomotief.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked