Een beetje wit op de daken kan wel toch? Niet volledig witte daken maar gewoon alsof het half gesmolten sneeuw is?Mad-Matt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:40:
Ik ga m'n kerstdorp helemaal anders doen. Gister nog eens zitten denken en het wordt een complete moc. Ik ga via Bricklink een hoop steentjes bestellen en dan zelf huisjes bouwen.
Ik heb enorm goede herinneringen aan Bernkastel-Kues en dat pleintje heeft schitterende gebouwtjes en die wil ik na gaan maken (in de beste vorm die met Lego te bereiken is).
[Afbeelding]
Ik heb nog wel advies nodig van jullie. Zoals je veel ziet zijn de huisjes wit met bruine accenten, maar als ik ook nog eens sneeuw ga toevoegen dan wordt het allemaal wel heel erg wit en kil. Hebben jullie een advies voor een alternatieve kleur voor het wit op de huisjes? (ik zat zelf aan tan te denken)
Dat is ook nog wel een idee ja.dr86 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:52:
[...]
Een beetje wit op de daken kan wel toch? Niet volledig witte daken maar gewoon alsof het half gesmolten sneeuw is?
Toch fijn dat ik advies vraag aan jullie
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Misschien kan je de huisjes tan maken en de daken wit van sneeuw. Tan als sneeuw gebruiken is vies (don't eat yellow snow).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
@Mad-Matt heel tof besluit om zelf iets te maken. Ook heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Het plaatje wat je deelde ziet er goed uit... prachtig met dat hout in die huizen.
Voor wat betreft sneeuw op de daken.... zolang dat maar een beetje evenredig gebeurt. Het ene dak veel sneeuw en het andere dak geen sneeuw dat doet me anders toch vermoeden dat het ene huis niet goed geïsoleerd is of dat ze bezig zijn met bepaalde plantjes
Ik zou trouwens gewoon eens proberen om het met wit te bouwen. Niet persé voor elk gebouw. Dat hout breekt het wit natuurlijk al enorm. Daarnaast doen verdere kerstversieringen ook veel voor een woning. En als je in het echt in het buitenland komt en er zijn daar witte gebouwen met hout, dan is het toch ook niet gelijk kil? ;-)
En natuurlijk... hoe ga je het belichten. Als je er een TL-lamp boven hangt, dan is sowieso elke sfeer gelijk kapot. Als je de huizen een beetje warm doet verlichten vanuit binnen en wat speelt met de buiten verlichting dan krijg je automatisch schaduwpartijen e.d. waardoor niet alles even wit is.
Dat gezegd hebbende, ik heb de open haard van Santa's Visit van een lekker warm (rode gloed) licht voorzien. Alleen nog kijken hoe het straks uit gaat zien i.c.m. met verdere verlichting.
Voor wat betreft sneeuw op de daken.... zolang dat maar een beetje evenredig gebeurt. Het ene dak veel sneeuw en het andere dak geen sneeuw dat doet me anders toch vermoeden dat het ene huis niet goed geïsoleerd is of dat ze bezig zijn met bepaalde plantjes
Ik zou trouwens gewoon eens proberen om het met wit te bouwen. Niet persé voor elk gebouw. Dat hout breekt het wit natuurlijk al enorm. Daarnaast doen verdere kerstversieringen ook veel voor een woning. En als je in het echt in het buitenland komt en er zijn daar witte gebouwen met hout, dan is het toch ook niet gelijk kil? ;-)
En natuurlijk... hoe ga je het belichten. Als je er een TL-lamp boven hangt, dan is sowieso elke sfeer gelijk kapot. Als je de huizen een beetje warm doet verlichten vanuit binnen en wat speelt met de buiten verlichting dan krijg je automatisch schaduwpartijen e.d. waardoor niet alles even wit is.
Dat gezegd hebbende, ik heb de open haard van Santa's Visit van een lekker warm (rode gloed) licht voorzien. Alleen nog kijken hoe het straks uit gaat zien i.c.m. met verdere verlichting.
[ Voor 24% gewijzigd door Gim op 20-10-2022 11:31 ]
Ja, het wordt een heel project. En inderdaad wit op het gebouw met wat sneeuw op de daken (niet 100% vol) en dan wat versieringen moet het goed komen.Gim schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:27:
@Mad-Matt heel tof besluit om zelf iets te maken. Ook heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Het plaatje wat je deelde ziet er goed uit... prachtig met dat hout in die huizen.
Qua verlichting heb ik op AliExpress al een paar mooie setjes voor niet te veel gevonden die ik makkelijk kan integreren.
Ik kom met jullie hulp een heel eind. Wel nog een andere tip nodig. Hoe kom ik betaalbaar aan een partij minifigs voor in het kerstdorpje?
Zou ik ook wel willen weten. Ik heb ondertussen wel een redelijk aantal minifiguren, door alle Winter Village sets. Daarnaast heb ik af en toe wat CMF minifiguren aangeschaft 2e hands. Mensen met een snowboard of ski's o.i.d. Maar stiekem lopen die kosten ook op als je alles bij elkaar op telt.Mad-Matt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:35:
Ik kom met jullie hulp een heel eind. Wel nog een andere tip nodig. Hoe kom ik betaalbaar aan een partij minifigs voor in het kerstdorpje?
Misschien is het een idee om gewoon te kijken of je 2e hands een berg (saaie) minifiguren kunt kopen en dan je dan via bricklink of zo een aantal sjaals en mutsen in diverse kleuren erbij koopt. Met de minifiguren alleen erop letten dat ze enigszins passend zijn. Ze hoeven natuurlijk niet allemaal een wollen kerstprint te hebben; als je er maar voor zorgt dat je geen bermuda shorts, t-shirts en piraten outfits er tussen hebt zitten
Echt een beetje de vraag of je gewoon even wat kwantiteit nodig hebt of dat elk figuurtje 200% winter uitstraalt en in alle opzichten uniek is.
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 20-10-2022 12:44 ]
Daar zat ik ook al over na te denken. Gewoon een partij via MP ofzo op de kop tikken en waar nodig nog wat sjaaltjes etc. toevoegenGim schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:43:
[...]
Zou ik ook wel willen weten. Ik heb ondertussen wel een redelijk aantal minifiguren, door alle Winter Village sets. Daarnaast heb ik af en toe wat CMF minifiguren aangeschaft 2e hands. Mensen met een snowboard of ski's o.i.d. Maar stiekem lopen die kosten ook op als je alles bij elkaar op telt.
Misschien is het een idee om gewoon te kijken of je 2e hands een berg (saaie) minifiguren kunt kopen en dan je dan via bricklink of zo een aantal sjaals en mutsen in diverse kleuren erbij koopt. Met de minifiguren alleen erop letten dat ze enigszins passend zijn. Ze hoeven natuurlijk niet allemaal een wollen kerstprint te hebben; als je er maar voor zorgt dat je geen bermuda shorts, t-shirts en piraten outfits er tussen hebt zitten
Echt een beetje de vraag of je gewoon even wat kwantiteit nodig hebt of dat elk figuurtje 200% winter uitstraalt en in alle opzichten uniek is.
Nou zo zwak ben je niet hoor! je hebt het allemaal maar mooi kunnen tillen!kaanmijo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:15:
Gisteren in de Lego winkel in Utrecht beland. Aangezien ik vrij zwak ben () kan ik daar toch nooit zonder spullen vandaan komen, dus het nieuwe kerststraatje en de arrenslee besteld. Kreeg er een 3-in-1 heks en het Lego Masters logo bij!
[Afbeelding]
In navolging van deze post.
Het tweede deel van de bouw (in totaal zijn het vier delen) ziet allereerst op constructie van de spoorbaan. Daarna wordt de kolentender gebouwd.
De spoorbaan is lang... indrukwekkend, maar onvermijdelijk hangt hier een wat saaie bouw vanaf. Vooral als je alle 'taartpuntjes' zo recht mogelijk wilt hebben.

Het resultaat is overtuigend. Ik had begrepen dat de spoorbreedte maar één stud groter is dan van normale Lego-treinen, om iedereen te ontmoedigen te proberen deze trein op normaal spoor te (proberen te) laten rijden, wat door de grootte niet mogelijk is.

Ook in de tender zitten mooie bouwtechnieken verwerkt.

De ronde stickers zijn relatief lastig uit te lijnen, omdat je te maken hebt met afstand tot uiteinde steentje, naast dat de afbeelding geen fractie gekanteld mag staan. Ik raad aan om de sticker op een mesje te plakken, een paar millimeter boven het steentje te zweven, net zo lang te checken totdat alles kaarsrecht en goed uitgelijnd staat, dan één helft vast te drukken. Nogmaals checken en even van je af houden; als alles definitief ok is, dan volledig vastdrukken.

De ontwerper heeft slim gebruik gemaakt van de Lego-nopjes in combinatie met de curves van ronde 2x2-plaatjes om kolen(hopen) na te bootsen.
Het tweede deel van de bouw (in totaal zijn het vier delen) ziet allereerst op constructie van de spoorbaan. Daarna wordt de kolentender gebouwd.
De spoorbaan is lang... indrukwekkend, maar onvermijdelijk hangt hier een wat saaie bouw vanaf. Vooral als je alle 'taartpuntjes' zo recht mogelijk wilt hebben.

Het resultaat is overtuigend. Ik had begrepen dat de spoorbreedte maar één stud groter is dan van normale Lego-treinen, om iedereen te ontmoedigen te proberen deze trein op normaal spoor te (proberen te) laten rijden, wat door de grootte niet mogelijk is.

Ook in de tender zitten mooie bouwtechnieken verwerkt.

De ronde stickers zijn relatief lastig uit te lijnen, omdat je te maken hebt met afstand tot uiteinde steentje, naast dat de afbeelding geen fractie gekanteld mag staan. Ik raad aan om de sticker op een mesje te plakken, een paar millimeter boven het steentje te zweven, net zo lang te checken totdat alles kaarsrecht en goed uitgelijnd staat, dan één helft vast te drukken. Nogmaals checken en even van je af houden; als alles definitief ok is, dan volledig vastdrukken.

De ontwerper heeft slim gebruik gemaakt van de Lego-nopjes in combinatie met de curves van ronde 2x2-plaatjes om kolen(hopen) na te bootsen.

Mooie uitgebreide review weerRoy vd M. schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:24:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Een set van 500 Euro en dan zo'n belangrijk logo als sticker toevoegen ipv een geprint steentje: Lego schaam je!

@Roy vd M. Kijk dat zijn nou fijne foto's! Ik krijg een goed beeld van de "look and feel" vd set (formaat, rails, kleuren, boekje, bouwtechniekje, de hele mikmak)... meer! meer! 
Ipv een FAQ zou ik haast willen dat het topic gesplitst kan worden in een neutraal-positief topic waarin we ons kunnen onderdompelen in aanstekelijk enthousiasme over Lego, vol met leuke ideeën, prachtige foto's en de leukste nieuwtjes.... en een negatief topic waar iedereen lekker kan zeuren en zeiken over alles "wat ze kut vinden aan Lego, wat stom is, wat beter kan, wat vroeger beter was, en weet ik veel waar men nog van alles van vind". Dan kan iedereen z'n ei kwijt zonder te moeten denken "ow boy, gaan we weer / heb je hem weer"
De "ja maar ik betaal heel veel dus dan verwacht ik ook meer" (en waarom dat mijn inziens onzin is)-discussie is nog erg recent en uitgebreid gevoerd, meesten zijn het wel met je eens hoor daarnietvan... maar kaart het nou niet opnieuw aanchrisO schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:00:
[...]
Mooie uitgebreide review weer![]()
Een set van 500 Euro en dan zo'n belangrijk logo als sticker toevoegen ipv een geprint steentje: Lego schaam je!
Ipv een FAQ zou ik haast willen dat het topic gesplitst kan worden in een neutraal-positief topic waarin we ons kunnen onderdompelen in aanstekelijk enthousiasme over Lego, vol met leuke ideeën, prachtige foto's en de leukste nieuwtjes.... en een negatief topic waar iedereen lekker kan zeuren en zeiken over alles "wat ze kut vinden aan Lego, wat stom is, wat beter kan, wat vroeger beter was, en weet ik veel waar men nog van alles van vind". Dan kan iedereen z'n ei kwijt zonder te moeten denken "ow boy, gaan we weer / heb je hem weer"
Leuk om eventjes te delen: ik was gisteren vanwege mijn Legohobby in de krant, het Nederlands Dagblad!
https://www.nd.nl/geloof/...2-uTRWG_Ot3DPxmVVSExeAWDo
In een wekelijkse fotoreportage van predikanten en hun hobby's
Helaas zitten de laatste regels van de tekst achter een betaalmuur, maar de foto's kun je wel zien.
https://www.nd.nl/geloof/...2-uTRWG_Ot3DPxmVVSExeAWDo
In een wekelijkse fotoreportage van predikanten en hun hobby's
Helaas zitten de laatste regels van de tekst achter een betaalmuur, maar de foto's kun je wel zien.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Zojuist de 10305 afgemaakt. Schitterende set met eigenlijk alleen maar pluspunten. De bouw is super afwisselend ondanks de grote hoeveelheid grijze onderdelen, hij ziet er super uit nu die af is en heeft erg veel leuke dingen om mee te spelen met mijn zoontjes.
Waar ik ook van stond te kijken is de layout van het kasteel. Vrijwel alle ruimtes zijn door de minifigs te bereiken met een trap/ladder en er zitten toffe geheime ruimtes in. De enorme hoeveelheid minifigs maken het helemaal af.
Wat mij betreft de beste set die ik ook gebouwd heb. Pirates of Barracuda Bay was tof, maar deze overtreft het wat mij betreft ruim. En dat terwijl ik vroeger niet eens enorm castle fan was.
Waar ik ook van stond te kijken is de layout van het kasteel. Vrijwel alle ruimtes zijn door de minifigs te bereiken met een trap/ladder en er zitten toffe geheime ruimtes in. De enorme hoeveelheid minifigs maken het helemaal af.
Wat mij betreft de beste set die ik ook gebouwd heb. Pirates of Barracuda Bay was tof, maar deze overtreft het wat mij betreft ruim. En dat terwijl ik vroeger niet eens enorm castle fan was.
:strip_exif()/f/image/U3sFW87w5lXalcIEZzBBjQkW.jpg?f=fotoalbum_large)
Philips (signify) Play BarsBrammel schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:43:
Zojuist de 10305 afgemaakt. Schitterende set met eigenlijk alleen maar pluspunten. De bouw is super afwisselend ondanks de grote hoeveelheid grijze onderdelen, hij ziet er super uit nu die af is en heeft erg veel leuke dingen om mee te spelen met mijn zoontjes.
[Afbeelding]
Gisteravond had ik zin om eens wat klein en simpels in elkaar te zetten, gelukkig heb ik een aardige hoeveelheid 3-1 sets die nog niet gebouwd zijn, nu viel de keuze op de 31075.

Het jeepje is erg leuk om in elkaar te zetten, en heeft toch flink wat detail voor zo'n kleine wagen.

Maar ik werd vooral blij van het hondje, zeg nou zelf deze is toch gewoon briljant in zijn simpelheid!

Vanavond ga ik nog maar eens 3-1 set uit de kast trekken en in elkaar zetten, dat bevalt prima

Het jeepje is erg leuk om in elkaar te zetten, en heeft toch flink wat detail voor zo'n kleine wagen.

Maar ik werd vooral blij van het hondje, zeg nou zelf deze is toch gewoon briljant in zijn simpelheid!

Vanavond ga ik nog maar eens 3-1 set uit de kast trekken en in elkaar zetten, dat bevalt prima
hoi
Van alle thema's buiten Technic, vind ik dit toch de leukste. Niet alleen omdat het vaak gewoon leuk in elkaar zit, maar ook omdat dit voor mij nog het dichtst in de buurt komt van hoe ik Lego ken uit mijn jeugd met grotendeels nog steeds dezelfde steentjes als toen en instructies voor 3 modelletjes om de creativiteit aan te wakkeren. En als AFOL komt komt er nog een reden bij: vaak een leuk parts pack, wat zelfs die nagenoeg zelfde autootjes van €10 die elke 1-2 jaar lijken uit te komen in Creator 3-1 maar dan in een nieuw kleurtje dat het iig nuttig maakt.ReVision. schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:04:
En nog een groot voordeel: geen stickers!AppieNL schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:29:
[...]
Van alle thema's buiten Technic, vind ik dit toch de leukste. Niet alleen omdat het vaak gewoon leuk in elkaar zit, maar ook omdat dit voor mij nog het dichtst in de buurt komt van hoe ik Lego ken uit mijn jeugd met grotendeels nog steeds dezelfde steentjes als toen en instructies voor 3 modelletjes om de creativiteit aan te wakkeren. En als AFOL komt komt er nog een reden bij: vaak een leuk parts pack, wat zelfs die nagenoeg zelfde autootjes van €10 die elke 1-2 jaar lijken uit te komen in Creator 3-1 maar dan in een nieuw kleurtje dat het iig nuttig maakt.
Wat doen jullie eigenlijk met alle lego die jullie bouwen? Staat dat allemaal in een display of hoe ziet dat er uit? Of hebben we daar een apart topic voor "show your lego setup"? :-)
Ik heb het gedisplayed in een vitrine kastcrimby schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:33:
Wat doen jullie eigenlijk met alle lego die jullie bouwen? Staat dat allemaal in een display of hoe ziet dat er uit? Of hebben we daar een apart topic voor "show your lego setup"? :-)
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Ik heb weinig ruimte om bouwsels als display te plaatsen. Meestal niet meer dan 3 sets/moc's tegelijkertijd opgebouwd.
Na afbreken worden ze netjes (per set of in de grote voorraad technic) opgeborgen om later eventueel weer een moc mee te bouwen. Maar interesse is ook voornamelijk gericht op het bouwen.
Na afbreken worden ze netjes (per set of in de grote voorraad technic) opgeborgen om later eventueel weer een moc mee te bouwen. Maar interesse is ook voornamelijk gericht op het bouwen.
Wat vinden we van de ray the castaway gwp? Ik heb hem eergisteren eindelijk gekocht (even de hoge initiële prijzen laten zakken op mp). Maar ik vind het eigenlijk niks. Fragiel, oogt niet echt interessant. Ray ziet er veel minder castaway uit dan de vergelijkbare minifigure uit de recente cmf serie.
Ik ben wel fan van de gwp’s, maar voor het eerst denk ik aan weer weg doen.
Ik ben wel fan van de gwp’s, maar voor het eerst denk ik aan weer weg doen.
Cool! Ik kom elk jaar in Bernkastel en sta dan regelmatig om 17:30 uur bij het apothekershuis te kijken naar de opening van een raam van de "adventskalender". Heerlijk hoe die kinderen dat doen met soms érg vals gezongen liedjes. Maar super om naast de grote kerstboom te staan met een glas glühwein erbij.Mad-Matt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:40:
Ik ga m'n kerstdorp helemaal anders doen. Gister nog eens zitten denken en het wordt een complete moc. Ik ga via Bricklink een hoop steentjes bestellen en dan zelf huisjes bouwen.
Ik heb enorm goede herinneringen aan Bernkastel-Kues en dat pleintje heeft schitterende gebouwtjes en die wil ik na gaan maken (in de beste vorm die met Lego te bereiken is).
[Afbeelding]
Ik heb nog wel advies nodig van jullie. Zoals je veel ziet zijn de huisjes wit met bruine accenten, maar als ik ook nog eens sneeuw ga toevoegen dan wordt het allemaal wel heel erg wit en kil. Hebben jullie een advies voor een alternatieve kleur voor het wit op de huisjes? (ik zat zelf aan tan te denken)
Anyway: ik ben vorig jaar eens gestart om het apothekershuis te ontwerpen in zo'n online tool. Maar ben daar niet zo'n held in, dus liep al snel vast. Misschien maar weer eens verder gaan. Of wachten tot jij iets hebt... ;-) Mijn plan was om er echt een adventskalender van te maken en achter elk raampje een chocolaatje of zo te plaatsen.
De huisjes (in elk geval het apothekershuis) is trouwens zacht geel aan de onderkant. Ik ben er vanaf 2 december weer. Als je wilt, kan ik nog extra detailfoto's voor je maken.
P.S. Voor degenen die het niet kennen: het huis in het midden van de foto is het apothekershuis. Op de luiken zie je cijfers staan. Elke avond wordt zo'n luik omgedraaid en zie je een afbeelding uit een sprookje. Tijdens deze "ceremonie" wordt vanaf het uitstekende raam/balkonnetje een tekst uitgesproken en/of een liedje gezongen door kinderen. Een groot deel van de bezoekers van de kleinschalige, maar gezellige kerstmarkt staat dan op het plein ervoor te genieten.
[ Voor 12% gewijzigd door Cass Casey op 21-10-2022 14:59 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
https://winworldpc.com/do...a5-18c3-9a11-c3a4e284a2efGim schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:54:
[...]
De DB5 is echt overal uitverkocht lijkt het wel. Of dat of je betaalt meer....Komt nog wel een keer goed met de DB5
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Inderdaad een leuk hondje!ReVision. schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:04:
[Afbeelding]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Het staat of ter display, of het zit even opgeborgen in een plastic doos (al dan niet afgebroken), of het is in de grote Lego bak terechtgekomen voor iets willekeurigs anders mee te bouwen... Of t is verkocht.crimby schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:33:
Ik ben verder niet zo van het showen van m'n Lego online. Hooguit af en toe een setje of bouwsel.
Net de Home Alone set binnen gekregen. Was een grote verrassing voor mijn vrouw en is meteen begonnen. Ze was zo enthousiast dat ik meteen de NASA Apollo Saturn V mocht bestellen, dus maar meteen gedaan :-) kunnen we weer wachten.. maar dan komt mijn eerste set!
Edit: meteen de fantasie boswezens erbij besteld en krijg nogmaals de mystieke heks
Edit: meteen de fantasie boswezens erbij besteld en krijg nogmaals de mystieke heks

[ Voor 14% gewijzigd door crimby op 21-10-2022 15:57 ]
Vanwege de unieke minifigures deze set besteld, helaas tijdens de dubbele VIP actie bij S@H snel uitverkocht en dus mis gepakt. Maar gelukkig nog voor een redelijke prijs elders gekocht
:strip_exif()/f/image/05JPaRsmuyHvWZARXtrD8GEw.jpg?f=fotoalbum_large)
Collectie begint aardig te groeien, toch maar eens een plekje op zolder gaan zoeken om de kast vrij te maken voor de al gebouwde sets op display te zetten..
:strip_exif()/f/image/oN8mx27Gq7SxBwqk5x7xgmoC.jpg?f=fotoalbum_large)
Onlangs deze set afgerond en een plek op de kapstok gegeven.. trekt best veel aandacht
:strip_exif()/f/image/05JPaRsmuyHvWZARXtrD8GEw.jpg?f=fotoalbum_large)
Collectie begint aardig te groeien, toch maar eens een plekje op zolder gaan zoeken om de kast vrij te maken voor de al gebouwde sets op display te zetten..
:strip_exif()/f/image/oN8mx27Gq7SxBwqk5x7xgmoC.jpg?f=fotoalbum_large)
Onlangs deze set afgerond en een plek op de kapstok gegeven.. trekt best veel aandacht
:strip_exif()/f/image/rXseKlovdhXJOt2dEjO4qnYk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door schumi1986 op 21-10-2022 16:10 ]
Ik heb weleens gelezen in dit topic dat als de dozen weg gooit je meer ruimte over houdtschumi1986 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:59:
Vanwege de unieke minifigures deze set besteld, helaas tijdens de dubbele VIP actie bij S@H snel uitverkocht en dus mis gepakt. Maar gelukkig nog voor een redelijke prijs elders gekocht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
de 75252 SD neemt ook maar een klein beetje ruimte in.
Er staat maar 1 lege doos op de foto en dat is die van de MFXqlus1ve schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:16:
[...]
Ik heb weleens gelezen in dit topic dat als de dozen weg gooit je meer ruimte over houdt![]()
de 75252 SD neemt ook maar een klein beetje ruimte in.
Lege dozen gooi ik trouwens niet weg, deze liggen plat in een kast
Ben nu bijna 1 jaar Lego aan het verzamelen/bouwen, bevalt nog steeds erg goed
[ Voor 14% gewijzigd door schumi1986 op 21-10-2022 17:29 ]
Blijft verslavend die Lego, ik heb nu weer last van een kerst tik en ben nu weer kerstlego aan het verzamelen, het elfenclubhuis gescoord voor 68€ en net santa's visit net besteld op fun voor 72€, denk dat ik bij lego zelf ook nog de arrenslee ga bestellen en het chinees nieuwjaar staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Binnenkort de vitrine kasten maar leeg maken, we hebben nog meer kerstsets en nog heel veel losse lego waar we zelf kerst dingen mee gaan maken.
Binnenkort de vitrine kasten maar leeg maken, we hebben nog meer kerstsets en nog heel veel losse lego waar we zelf kerst dingen mee gaan maken.
Okeee kon niet wachten aangezien mijn vrouw bezig was met Home Alone. Snel naar de Kruidvat gerend en gekeken wat ze daar hadden. Een Ferrari Speed Champions 76906 gehaald en begonnen. Net klaar. Officieel mijn eerste Lego gebouwd :-)
Snel doorrennen naar Intertoys, daar liggen de Speed Champions nog goedkopercrimby schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:39:
Okeee kon niet wachten aangezien mijn vrouw bezig was met Home Alone. Snel naar de Kruidvat gerend en gekeken wat ze daar hadden. Een Ferrari Speed Champions 76906 gehaald en begonnen. Net klaar. Officieel mijn eerste Lego gebouwd :-)
Zat er wel aan te denken voor morgen hahahaGim schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:41:
[...]
Snel doorrennen naar Intertoys, daar liggen de Speed Champions nog goedkoper
Wij gaan hier ook beginnen met het kerst straatje 10308 en de city advent kalender. Daarbij hebben we nog een kerst doosje van de lokale Kruitvat. Daar ligt nog wel eens wat random lego.Mad-Matt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:38:
Ik ga toch beginnen met een kerstdorpje.
Nu heb ik de volgende sets op m'n lijstje staan om te bestellen:
10308 Kerst mainstreet
76388 Zweinsveld bezoek
60352 City Advent (voor wat minifigs + vulling)
het wordt een langwerpig ontwerp op ons dressoir.
Iemand nog tips voor setjes die niet te duur zijn om toe te voegen?
Stadia was beter....
Ik had al een tijd de 10214 Tower Bridge als display in de woonkamer staan. Erg mooi maar ik vond het wel weer tijd voor wat anders.
Op Rebrickable een mooie en goedgeprijsde (5,-) MOC gevonden: een schoolgebouw op de schaal van de modulair buildings en in een Victoriaanse bouwstijl (welke ik wel kan waarderen).
Het resultaat mag er wezen!
:strip_exif()/f/image/DdoW4ne253AUOY6ioZnrEJEb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gx78KmuSgCDvLCAgt8LyMIGj.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit een interieur in (schoolbanken en een schoolbord) maar dat is nauwelijks de moeite waard.
Ook merk je dat niet alles even stevig is, maarja, we moesten het doen met de parts van de TB dus daar heb ik zeker vrede mee.
Deze gaat voorlopig mooi tussen m'n andere gebouwen in staan
Op Rebrickable een mooie en goedgeprijsde (5,-) MOC gevonden: een schoolgebouw op de schaal van de modulair buildings en in een Victoriaanse bouwstijl (welke ik wel kan waarderen).
Het resultaat mag er wezen!
:strip_exif()/f/image/DdoW4ne253AUOY6ioZnrEJEb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gx78KmuSgCDvLCAgt8LyMIGj.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit een interieur in (schoolbanken en een schoolbord) maar dat is nauwelijks de moeite waard.
Ook merk je dat niet alles even stevig is, maarja, we moesten het doen met de parts van de TB dus daar heb ik zeker vrede mee.
Deze gaat voorlopig mooi tussen m'n andere gebouwen in staan
[ Voor 13% gewijzigd door QuattroNL op 22-10-2022 13:40 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
crimby schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:49:
[...]
Zat er wel aan te denken voor morgen hahaha
:strip_exif()/f/image/xQsDCfs1ybFWfaHICJuZOoBM.jpg?f=fotoalbum_large)
Kon de verleiding niet weerstaan

Hoe heet dat ookal weer dat je het bouwwerk opleukt met diverse blokjes. dat heeft een naam, maar ik kom er maar niet op.
Ik zou het doen!
Ik zou even van het gas af gaancrimby schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:20:
[...]
[Afbeelding]
Kon de verleiding niet weerstaanzo heb ik geen lego, zo heb ik 3 speed champions en nog een apollo saturn v onderweg
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik ben in Corona tijd weer met Lego gestart en ben inmiddels een paar duizend euro aan Lego verdercrimby schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:20:
[...]
[Afbeelding]
Kon de verleiding niet weerstaanzo heb ik geen lego, zo heb ik 3 speed champions en nog een apollo saturn v onderweg
Mijn vrouw baalt ook… want nu kunnen we wel samen lego-en… maar zij heeft een rem en ik ben heel goed in uitgeven haha!Afas schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:31:
[...]
Ik ben in Corona tijd weer met Lego gestart en ben inmiddels een paar duizend euro aan Lego verder
Greebling.rammes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:21:
Hoe heet dat ookal weer dat je het bouwwerk opleukt met diverse blokjes. dat heeft een naam, maar ik kom er maar niet op.
Je bedoelt een MOC?rammes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:21:
Compleet niet herkenbaarAfas schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:31:
[...]
Ik ben in Corona tijd weer met Lego gestart en ben inmiddels een paar duizend euro aan Lego verder
Ondertussen wel een dik ruimte gebrek & grote backlog hier 😂
Zo moet ik o.a. de USC AT-AT nog afmaken, en staat ook de titanic & saturn V nog in doos
Creebling... Greebling... Zoiets geloof ikrammes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:21:
Vanmiddag weer een paar uurtjes aan het bouwen geweest, wederom een 3-1 creator set gepakt
Deze is echter een stukje groter en uitgebreider dan de vorige

Ik moet zeggen dit is echt een hele gave set, en zeer zeker mijn favoriete 3 in 1 creator set.
De camper is heel leuk om te bouwen en heeft een berg gave functies en ontzettend veel coole details zowel van binnen als buiten.
Er is gewoon te veel om op te noemen en op foto te zetten, kijk daarvoor even naar de onderstaande video van Jang.
Serieus mocht iemand deze set een keer tegen komen voor een fatsoenlijke prijs dan kan ik hem echt aanraden!
Deze is echter een stukje groter en uitgebreider dan de vorige

Ik moet zeggen dit is echt een hele gave set, en zeer zeker mijn favoriete 3 in 1 creator set.
De camper is heel leuk om te bouwen en heeft een berg gave functies en ontzettend veel coole details zowel van binnen als buiten.
Er is gewoon te veel om op te noemen en op foto te zetten, kijk daarvoor even naar de onderstaande video van Jang.
Serieus mocht iemand deze set een keer tegen komen voor een fatsoenlijke prijs dan kan ik hem echt aanraden!
hoi
Ik heb geen probleem. 
Liet hem zien en mijn vrouw verplicht me hem te kopen.
Liet hem zien en mijn vrouw verplicht me hem te kopen.
Set 31052 is inderdaad super leuk, heeft hier lang bij de kids op de kamer gestaan om mee te spelen.ReVision. schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:20:
Vanmiddag weer een paar uurtjes aan het bouwen geweest, wederom een 3-1 creator set gepakt
Deze is echter een stukje groter en uitgebreider dan de vorige![]()
maar die set is al een jaar of 3 uit productie. je backlog is groot
Afgelopen week was ik in Chicago, met een beetje geluk kwam ik terecht in het Museum of Science and Industry, waar de grootste Lego art collection is, "The Art of the Brick". Een aantal foto's wil ik jullie niet onthouden, van deze unieke tentoonstelling:
Daarnaast uiteraard (heel vlug, in een vrij moment) één van de lego stores in chicago bezocht, omdat ik toch een cadeautje voor mijn dochters moest halen. De Pick a brick had helaas geen interessante stenen, want die was wel een stuk goedkoper als in Nederland. De grote minifig met de sjaal is een referentie naar Chicago als "the windy city"
:strip_exif()/f/image/wZkkURr3P8dwjzsKT5woRwl5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9pLF67Ol8gQpwn2F8Kcawozf.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Daarnaast uiteraard (heel vlug, in een vrij moment) één van de lego stores in chicago bezocht, omdat ik toch een cadeautje voor mijn dochters moest halen. De Pick a brick had helaas geen interessante stenen, want die was wel een stuk goedkoper als in Nederland. De grote minifig met de sjaal is een referentie naar Chicago als "the windy city"
:strip_exif()/f/image/wZkkURr3P8dwjzsKT5woRwl5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9pLF67Ol8gQpwn2F8Kcawozf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZvaEcatQJ9mR8s4f4KjbehBI.jpg?f=fotoalbum_large)
Memories of yesterday, will grow, but never die
De 76393 lijkt me nog steeds erg leuk. Voor de door jou genoemde winkel heb ik een 10 euro kortingscode. Misschien toch maar bestellen. Hopelijk komt Lego ooit met soortgelijke sets (b.v. Space mini fig).WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:37:
De 10298 is nu nog voordelig te verkrijgen via Fun.
De 76393 ook nog steeds via personeel voordeelwinkel. Tezamen krijg je dan dit ✅
[Afbeelding]
Voor de release had ik op Rebrickable een MOC met een minifigure (gele handen, etc.) op basis van de promotie foto's, met alleen onderdelen die voor de release al bestonden. Hij is op suspended gezet nadat deze in de winkel lagen. Dus je zult zelf de set moeten kopen en dan de steentjes van het gezicht in geel. Je kunt de nek trouwens beter maken dan het origineel.meesje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:53:
[...]
De 76393 lijkt me nog steeds erg leuk. Voor de door jou genoemde winkel heb ik een 10 euro kortingscode. Misschien toch maar bestellen. Hopelijk komt Lego ooit met soortgelijke sets (b.v. Space mini fig).
[ Voor 6% gewijzigd door djwice op 22-10-2022 22:00 ]
Die Speed Champions zijn echt hele leuke quick-builds. Gewoon ff een uurtje op zondag met zo'n autootje aan de gang. Zien er ook nog eens erg leuk uit. Heb via MP zelfs nog dat Lamborghini Duo en die Rally-auto opgepikt voor een schappelijke prijs. Vind de Countach zelf het mooiste.crimby schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:20:
[...]
[Afbeelding]
Verslavend he, dat lego.
Mijn backlog is inderdaad wel redelijk groot geworden, echter die 31052 heb ik pas een paar maanden.avdieren schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:08:
Set 31052 is inderdaad super leuk, heeft hier lang bij de kids op de kamer gestaan om mee te spelen.
maar die set is al een jaar of 3 uit productie. je backlog is groot(die van mij trouwens ook hoor, heb hier nog elven sets en lego movie 1 set)
Ik ben nu bijna twee jaar terug uit de Dark Ages en heb best aardig wat sets (waaronder een hoop 3-1 creator sets) die ik gemist heb als nog voor redelijke prijzen via Marktplaats en Bricklink kunnen bemachtigen.
Als je goed zoekt en geduld hebt zijn er genoeg retired sets te vinden voor een goede prijs, zowel gebruikte sets als sealed. Deze camper heb ik bijvoorbeeld tweedehands gekocht compleet inclusief doos, boekje en reserveren onderdelen voor 50 euro inclusief verzendkosten.
hoi
De oudste ‘echte’ set in mijn backlog dateert uit 2013avdieren schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:08:
[...]
Set 31052 is inderdaad super leuk, heeft hier lang bij de kids op de kamer gestaan om mee te spelen.
maar die set is al een jaar of 3 uit productie. je backlog is groot(die van mij trouwens ook hoor, heb hier nog elven sets en lego movie 1 set)

En deze GWP is zelfs nog een jaar ouder.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 22-10-2022 22:32 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb hem gebouwd, het is zeker een leuke build! Ben vergeten foto's te maken van de bouw maar zal later er nog eens een foto van maken. Hij is ongestickerd maar heb niet het idee dat ik wat mis. Ik zit dus nog te twijfelen of ik de 85 euro dure print setje neemt of enkel de 12 euro plakaat van steindrucker.Roy vd M. schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:51:
Ik heb er zelf ook ooit een uitgebreide review over geschreven, met tips; misschien heb je er iets aan.
https://www.brickpicker.c...r-wars-slave-i-ucs-75060/
Maar... ondanks dat het een leuke build is voelt hij wat hol (wat hij ook is, je kijkt zo door het model heen als de missile deuren open staan
Stuk leuker dan verwacht. Had ook wel echt iets nodigs waar ik mijn hoofd mee leeg kan maken, wat ontspannend is maar toch actief bezig zijn.Prosac schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Die Speed Champions zijn echt hele leuke quick-builds. Gewoon ff een uurtje op zondag met zo'n autootje aan de gang. Zien er ook nog eens erg leuk uit. Heb via MP zelfs nog dat Lamborghini Duo en die Rally-auto opgepikt voor een schappelijke prijs. Vind de Countach zelf het mooiste.
Verslavend he, dat lego.
Kijk idd af en toe op MP maar kijk nu vooral uit naar de Saturn V
Zeker een aanrader! Mooie set om te bouwen ook.
Dit weelend begonnen aan de kerstsets. Heb onlangs het Elf Club House, Santa’s Visit en Gingerbread House voor leuke prijzen bemachtigd. Nu bezig met de laatste, maar erg leuke set. Wat lampjes van Aliexpres gehaald. Bij Clubhouse zijn dan ook alle lampjes aan de voorkant werkzaam, dat verschilt per type setje. Dochters zijn fan van die kersthuisjes en vinden het prachtig 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UJoCEC8cgu9MgVWV59iqB5od.jpg?f=user_large)
Misschien nog wat straatlantaarntjes scoren voor een echt kerstdorp idee. Verslavend is het wel
Gisteren voor 150 euro voor 5-12 nog wat Friends sets (41428 Strandhuis, 41379 Heartlake City Restaurant, 41121 Avonturenkamp Wildwatervaren), Disney set 41148 Elsa’s IJspaleis en 21045 Trafalgar Square gehaald
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UJoCEC8cgu9MgVWV59iqB5od.jpg?f=user_large)
Misschien nog wat straatlantaarntjes scoren voor een echt kerstdorp idee. Verslavend is het wel
Gisteren voor 150 euro voor 5-12 nog wat Friends sets (41428 Strandhuis, 41379 Heartlake City Restaurant, 41121 Avonturenkamp Wildwatervaren), Disney set 41148 Elsa’s IJspaleis en 21045 Trafalgar Square gehaald
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Even een noob-vraagje mbt Bricklink:
Ik zoek een aantal specifieke steentjes, waar ik niet zeker van weet hoe ze heten (of zelfs of ze bestaan). Hoe kan ik die zoeken?
Het gaat om 1x4 met in het midden 2 studs, of eventueel 2x4 met in het midden 4 studs in zwart en wit. Gaat erom dat ze aan de buitenkant glad zijn.
Ter illustratie, ik wil de schaakset van Harry Potter aan de muur hangen, moet dus de schaakstukken vastzetten op het bord.
Ik zoek een aantal specifieke steentjes, waar ik niet zeker van weet hoe ze heten (of zelfs of ze bestaan). Hoe kan ik die zoeken?
Het gaat om 1x4 met in het midden 2 studs, of eventueel 2x4 met in het midden 4 studs in zwart en wit. Gaat erom dat ze aan de buitenkant glad zijn.
Ter illustratie, ik wil de schaakset van Harry Potter aan de muur hangen, moet dus de schaakstukken vastzetten op het bord.
Nomen nescio
Iemand hier had al eens een pdf gedeeld waar je labels kan downloaden en printen, daar zoek ik de verschillende steentjes.Bra-Jo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:02:
https://brickarchitect.com/labels/
Misschien kan je er iets mee.
2x tile 2x2 met twee studs 33909Bra-Jo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:02:
+
2x tile 1x4 2431
Is zo uit het hoofd de beste optie als je de gladde look wil behouden en de stevigste connectie wil.
Ervan uitgaande dat de laag onder de tiles volledig met studs bedekt is, als dat niet zo is dan zal er meer modificatie nodig zijn.
2x plate 2x2 met daaromheen 2x tile 1x2 en 2x tile 1x4 kan ook maar dan krijg je meer lijntjes.
En plate 4x4 is mogelijk goedkoper maar dan zit je wel met studs overal.
Tnx allen! Ik ga dat sheet eens nakijken, het gaat er denk ik vooral om dt ik de juiste termen niet ken.
Bedenk net dat ik evt ook 2x2 met 2 studs aan één kant kan gebruiken, die bestaan sowieso (oa in de Batmobile dacht ik).
Edit: wat @Sato zegt dus
De lijntjes vind ik nog niet zo'n probleem, de studs rondom des te meer. Denk dat ik er hiermee wel ga komen. Dank!
Bedenk net dat ik evt ook 2x2 met 2 studs aan één kant kan gebruiken, die bestaan sowieso (oa in de Batmobile dacht ik).
Edit: wat @Sato zegt dus
De lijntjes vind ik nog niet zo'n probleem, de studs rondom des te meer. Denk dat ik er hiermee wel ga komen. Dank!
[ Voor 26% gewijzigd door Bra-Jo op 23-10-2022 12:43 ]
Nomen nescio
Zojuist in de Intertoys geweest in de omgeving Den Haag. Daar zijn alle dozen boven de 100 euro leeg omdat er bendes actief zijn die de inhoud stelen..
Welke lichtjes heb je gekocht op aliexpress? Ik zat gisteren te kijken en zag dat de lampjes per kerstset 30-40 euro kosten. Dat is ongeveer dezelfde prijs als bij nl/Europese webshops.
Ophidian schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:19:
Dit weelend begonnen aan de kerstsets. Heb onlangs het Elf Club House, Santa’s Visit en Gingerbread House voor leuke prijzen bemachtigd. Nu bezig met de laatste, maar erg leuke set. Wat lampjes van Aliexpres gehaald. Bij Clubhouse zijn dan ook alle lampjes aan de voorkant werkzaam, dat verschilt per type setje. Dochters zijn fan van die kersthuisjes en vinden het prachtig
[Afbeelding]
Prijzen wisselen wat, was zo’n 25-30 euro per led set. Voordeel van deze set is dat er op het dak gekleurde LEDs zitten, bij sommige is het heel weinig of alleen contouren verlicht. Deze heb ik gebruikt.jordy89 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:44:
Welke lichtjes heb je gekocht op aliexpress? Ik zat gisteren te kijken en zag dat de lampjes per kerstset 30-40 euro kosten. Dat is ongeveer dezelfde prijs als bij nl/Europese webshops.
[...]
De eerste is af in ieder geval, volgende week naar de volgende.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/00oz7WxNie37pgHyfLU1NIrZ.jpg?f=user_large)
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Binnenkort voor werk naar Berlijn. M’n hotel zit ongeveer in de straat van de lego store…. Nou ben ik benieuwd of de store ook lokale setups biedt. Iets wat typisch Duits of van de stad zelf is… moet wel goed voorbereid komen gezien ik weinig tijd heb en inkopen een must is hehe
Even een praktische vraag aan jullie lego fanaten
.
Ik heb 3 kindereren (1, 3, 5jr) en sinds de oudste een jaar geleden enthousiast begonnen is met Lego, hebben we best wat verzameld.
- 5 grote Lego Friends sets, aangevuld met een stuk of 10 kleinere Friends sets. Dit bij elkaar gedaan, maar apart gehouden van onderstaande lego. Nu bezig dit per setje uit te zoeken in bakjes van de Action, zodat mijn dochter een set kan uitkiezen en die kan bouwen als ze zin heeft.
- Mijn oude lego uit mijn kindertijd (ik ben 37 jaar), wat uiteraard een stuk meer is beschadigd, verkleurd en gebruikt. 10 sets ongeveer, variërend van ridderkasteel tot ziekenhuis, politieburea dn vakantiehuis.
- Van vrienden hebben we een grote verzameling gehad (6 kilo lego, op kleur uitgezocht, lego city 10 sets, waarschijnlijk hier en daar incompleet).
Ik merk dat ik het liefst mijn oude lego niet combineer met de nieuwere Friends sets. En dat ik die grote verandering City weer niet combineer met de rest.
Maar ik zou zo graag gewoon onbezonnen gaan bouwen, alles in 1 ton en dan hele dagen zoeken, bouwen en weer afbreken. Mijn oudste bouwt het liefst volgens de tekening en de lol is er wel vanaf als je zo lang aan het zoeken bent.
Hierdoor heb ik er minder plezier aan dan ik dacht, tijdens het bouwen. Teveel de sets compleet willen houden en soms te spastisch (in m'n hoofd) als er wat niet compleet is of op de grond valt.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben best zoekende naar praktische oplossingen of tips, waardoor het nu soms gewoon niet op tafel komt, wat ik jammer vind. We bouwen aan de eettafel en ruimen alles weer op. Onze jongste is 1 jaar, dus de bouwwerken laten staan in de kinderhoek is nog niet echt een optie. Dit komt nog wel
Ik heb 3 kindereren (1, 3, 5jr) en sinds de oudste een jaar geleden enthousiast begonnen is met Lego, hebben we best wat verzameld.
- 5 grote Lego Friends sets, aangevuld met een stuk of 10 kleinere Friends sets. Dit bij elkaar gedaan, maar apart gehouden van onderstaande lego. Nu bezig dit per setje uit te zoeken in bakjes van de Action, zodat mijn dochter een set kan uitkiezen en die kan bouwen als ze zin heeft.
- Mijn oude lego uit mijn kindertijd (ik ben 37 jaar), wat uiteraard een stuk meer is beschadigd, verkleurd en gebruikt. 10 sets ongeveer, variërend van ridderkasteel tot ziekenhuis, politieburea dn vakantiehuis.
- Van vrienden hebben we een grote verzameling gehad (6 kilo lego, op kleur uitgezocht, lego city 10 sets, waarschijnlijk hier en daar incompleet).
Ik merk dat ik het liefst mijn oude lego niet combineer met de nieuwere Friends sets. En dat ik die grote verandering City weer niet combineer met de rest.
Maar ik zou zo graag gewoon onbezonnen gaan bouwen, alles in 1 ton en dan hele dagen zoeken, bouwen en weer afbreken. Mijn oudste bouwt het liefst volgens de tekening en de lol is er wel vanaf als je zo lang aan het zoeken bent.
Hierdoor heb ik er minder plezier aan dan ik dacht, tijdens het bouwen. Teveel de sets compleet willen houden en soms te spastisch (in m'n hoofd) als er wat niet compleet is of op de grond valt.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben best zoekende naar praktische oplossingen of tips, waardoor het nu soms gewoon niet op tafel komt, wat ik jammer vind. We bouwen aan de eettafel en ruimen alles weer op. Onze jongste is 1 jaar, dus de bouwwerken laten staan in de kinderhoek is nog niet echt een optie. Dit komt nog wel
Ziet er goed uit. Ben je er tevreden mee?
Ik heb al jaren niks meer besteld bij Aliexpress. Werkt het nog steeds op dezelfde manier als vroeger? Of moet je nu import kosten etc betalen? Vroeger moest dat enkel wanneer je er uit werd gepikt, maar die kans was vrij klein.
Ik heb al jaren niks meer besteld bij Aliexpress. Werkt het nog steeds op dezelfde manier als vroeger? Of moet je nu import kosten etc betalen? Vroeger moest dat enkel wanneer je er uit werd gepikt, maar die kans was vrij klein.
Ophidian schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:01:
[...]
Prijzen wisselen wat, was zo’n 25-30 euro per led set. Voordeel van deze set is dat er op het dak gekleurde LEDs zitten, bij sommige is het heel weinig of alleen contouren verlicht. Deze heb ik gebruikt.
De eerste is af in ieder geval, volgende week naar de volgende.
[Afbeelding]
Usb snoer zou iets langer mogen, maar daar haal ik wel verlengkabeltje voor. Het is wel priegelen met al die dunne kabeltjes, maar ziet er verder prima uit. Je betaalt tegenwoordig idd BTW, maar zit al bij de prijs in die daar staat. Dus geen verrassingen meer. Was ook vrij snel binnen, al met al een weekje volgens mij.jordy89 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:27:
Ziet er goed uit. Ben je er tevreden mee?
[...]
Er zijn ook varianten waar per lampje klein stekkertje aanzit, die heb ik voor Santa’s Visit. Zal wel kijken welke beter bevalt.
[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 23-10-2022 14:31 ]
Setjes van de kids houden we hier thuis ook apart in van die ziplock vriezer zakken van 1 en 3 liter. Zo kan je snel 1 setje bouwen en weten we nog wat van wie is.StealthyPeanut schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:22:
Even een praktische vraag aan jullie lego fanaten.
De rest kan je dan per "batch" apart in een doos houden of gezamenlijk sorteren (op type steen, niet op kleur uiteraard.😋)
Voor sorteerdozen / sorteermethodes, gebruik vooral de zoekfunctie van dit forum. Al heel veel over geschreven 😉
Bedoel je hoe je Lego gesorteerd op te bergen ?StealthyPeanut schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:22:
Even een praktische vraag aan jullie lego fanaten.
Zelf gebruik ik euronorm bakken van Manutan https://www.manutan.nl/nl...rm-bak-gerecycled-manutan en inzetbakjes van Schäfer shop https://www.schaefer-shop...ansportbakken/inzetbakjes en dan de 2/2 4/4 en 8/8 varianten.
Ik heb hier nog geen enkele blije post over de usc razor crest gezien... Niemand mee bezig?
Ik twijfel zelf nog wat... Die prijs vooral
Ik twijfel zelf nog wat... Die prijs vooral
Hier ook rustig begonnen met kerst sets maken, voor nu 1 zakje voor verspreide fun.
Ik zie een aantal op maat gemaakte verlichting sets ik vind ze super mooi maar ook prijzig, ze zitten bij mij in het Lego budget...
Maakt iemand hier zijn eigen verlichting, dat lijkt mij voordeliger?
Ik denk zelf aan een lampje in de huizen en eventueel een lamp van de voorkant om het te verlichten zoals bij gebouwen gebeurt. Heeft iemand tips voor de verlichting?
Ik zie een aantal op maat gemaakte verlichting sets ik vind ze super mooi maar ook prijzig, ze zitten bij mij in het Lego budget...
Maakt iemand hier zijn eigen verlichting, dat lijkt mij voordeliger?
Ik denk zelf aan een lampje in de huizen en eventueel een lamp van de voorkant om het te verlichten zoals bij gebouwen gebeurt. Heeft iemand tips voor de verlichting?
:strip_exif()/f/image/KtTKYA4Q7zokGZDPamNSKiD3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind toch wel dat deze in mijn collectie hoort 
https://www.intertoys.nl/...-badkuip-stuntmotor-60333
Ik zou het doen!
https://brickset.com/parts/6288614/plate-2x4-w-2-knobsBra-Jo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:02:

Helpt deze?
Dat is ongetwijfeld de set van 2022rammes schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:37:
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Tnx, maar helaas... Studs zitten zo te zien op 1 en 3, niet vlak naast elkaar.
Ik heb zojuist de 2x2 met 2 studs aan één kant, en de 4x1 studless besteld.
Nomen nescio
Poeh...mijn linkernier vanmiddag maar VERKOCHT in Blaricum...
Dit ; WiLLoW_TieN in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Dit ; WiLLoW_TieN in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"
Niemand geloof ik. En begrijpelijk, ik zit niet zo in de marvel, maar zie de afwijkingen zelfs…..ReVision. schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:00:
Niet geheel verrassend maar Tiago is niet onder de indruk.
[YouTube: LEGO Hulkbuster Review]

@daantjuh68 ik heb meerdere van die verlichtingssetjes, ook voor Elf Clubhouse die jij nu bouwt. Maar ik vind het toch afbreuk doen aan het Lego gevoel. Kabeltjes overal, blokjes die niet goed meer klemmen doordat er draad onderdoor loopt.. sommige lampjes behoorlijk kermisgehalte, veel te fel of te druk knipperend.
Het ziet er fraai uit hoor, maar toch.. ik wou dat Lego er zelf mee kwam. Dat losse lamp-steentje dat je zelf moet indrukken is niks..
En als je het dan eenmaal mooi hebt staan, dan kun je er niet meer mee “spelen” (jaja, ben bijna 40
). Even die gimmicks van dat stapelbed met wekker of het wafelbakken laten zien aan bezoek, dan gaan alle kabeltjes los.. niet te doen.
Een paar subtiele lampjes inbouwen is een mooie middenweg denk ik, daar kun je ook voldoende shops voor vinden. Veel copy cats uit China.
Zelf SMD ledjes aan enameldraad solderen om in te bouwen: been there, done that, geen aanrader. Enorm priegelwerk en heel teer. Beter koop je zo’n kant en klaar ledje met draad en een stekkertje eraan.

CyBeRSPiN in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"
Het ziet er fraai uit hoor, maar toch.. ik wou dat Lego er zelf mee kwam. Dat losse lamp-steentje dat je zelf moet indrukken is niks..
En als je het dan eenmaal mooi hebt staan, dan kun je er niet meer mee “spelen” (jaja, ben bijna 40
Een paar subtiele lampjes inbouwen is een mooie middenweg denk ik, daar kun je ook voldoende shops voor vinden. Veel copy cats uit China.
Zelf SMD ledjes aan enameldraad solderen om in te bouwen: been there, done that, geen aanrader. Enorm priegelwerk en heel teer. Beter koop je zo’n kant en klaar ledje met draad en een stekkertje eraan.

[ Voor 48% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-10-2022 23:42 ]
Vandaag eindelijk na een lange tijd weer mijn vrouw gaan helpen met Optimus Prime.
Echter lijkt het erop dat gewoon heel zakje 5 mist. Een groot deel van de onderdelen zitten er niet in.
Meteen maar even gemaild.
Nu hopen dat de andere zakjes er wel maar 1 per nummer zijn...
Echter lijkt het erop dat gewoon heel zakje 5 mist. Een groot deel van de onderdelen zitten er niet in.
Hier de Galaxy Explorer gebouwd deze zondagmiddag...wat een gave set is dat zeg. Helemaal terug naar jaren 80. Het formaat is echt super en de build divers en mooi om samen met een van de kids te doen. Tot nu toe toch wel een van mijn favo sets <100 euro.
Enige minpunt...(net als door anderen ook al gemeld) krassen op de gele "cockpit covers"...
Ben benieuwd of en wanneer er hiervoor een oplossing beschikbaar gaat komen na het melden.
(en lastig te snappen dat ze deze delen niet even apart verpakt meesturen...)
Enige minpunt...(net als door anderen ook al gemeld) krassen op de gele "cockpit covers"...
Ben benieuwd of en wanneer er hiervoor een oplossing beschikbaar gaat komen na het melden.
(en lastig te snappen dat ze deze delen niet even apart verpakt meesturen...)
Ik ben deze aan het maken, ziet er een stuk beter uit qua verhoudingen, wel iets kleiner.ReVision. schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:00:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/boYJ9vci7l2TpsZgCG5rwcyQ.jpg?f=user_large)
https://rebrickable.com/m...6105-combination/#details
Grappig setjerammes schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:37:
Het is zo'n lelijke set. Die chest proporties en alles werken voor geen meter. Het is na de Star Destroyer UCS voor mij de meest teleurstellende grote set van LegoReVision. schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:00:
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik heb eerder deze maand de Optimus Prime set gebouwd. Van zakje #5 zijn er TWEE zakjes met dat nummer. Heb je na openen van de doos wel eerst alle zakjes op nummer gesorteerd om te checken dat alle zakjes compleet zijn? Mogelijk dat het tweede zakje met #5 nog tussen de andere zakjes in de doos zit bij jou?Arunia schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:48:
Vandaag eindelijk na een lange tijd weer mijn vrouw gaan helpen met Optimus Prime.
Gisteren m'n nieuwste bouwwerk op de foto gezet, een steampunk vuurtoren op een zwevende rots:

Iron Point Beacon

Iron Point Beacon
Dat hebben we gecheckt.Haay schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:27:
[...]
Ik heb eerder deze maand de Optimus Prime set gebouwd. Van zakje #5 zijn er TWEE zakjes met dat nummer. Heb je na openen van de doos wel eerst alle zakjes op nummer gesorteerd om te checken dat alle zakjes compleet zijn? Mogelijk dat het tweede zakje met #5 nog tussen de andere zakjes in de doos zit bij jou?
Ik heb van 5 t/m 10 1 zakje per nummer.
Mijn zoon was ook helemaal blij met het met blokjes gebouwde hondje uit set 31104ReVision. schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:04:

De rest is al gesloopt en gebruikt in andere creaties, maar dat hondje zit nog steeds in elkaar
Thanks voor de informatie! Je beschrijft voor mij precies wat ik als aanname had, kermis, draadjes overal, niet kunnen laten zien. Voor mij werkt waarschijnlijk een 'spot' aan de voor en achterkant prima voor sfeer.CyBeRSPiN schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:29:
@daantjuh68 ik heb meerdere van die verlichtingssetjes, ook voor Elf Clubhouse die jij nu bouwt. Maar ik vind het toch afbreuk doen aan het Lego gevoel. Kabeltjes overal, blokjes die niet goed meer klemmen doordat er draad onderdoor loopt.. sommige lampjes behoorlijk kermisgehalte, veel te fel of te druk knipperend.
En als je het dan eenmaal mooi hebt staan, dan kun je er niet meer mee “spelen” (jaja, ben bijna 40). Even die gimmicks van dat stapelbed met wekker of het wafelbakken laten zien aan bezoek, dan gaan alle kabeltjes los.. niet te doen.
[Afbeelding]
Dan mis ik wel de mooie lampjes zoals jij die hebt gemaakt, prachtig project man erg mooi!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked