Dat is geen shuttlecrimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:53:
[...]
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Bedoel je die 1m lange shuttle? 92176?
For all mankind. Leuke serie overigens.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is geen shuttlecrimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:53:
[...]
Thanks!crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:53:
[...]
Als ik jouw was zou ik die Saturn nu kopen, want die gaat aan het eind van jaar uit het assortiment.crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:08:
Ooh my bad! Ik wilde nu als eerste die Saturn V proberen. Die is niet zo duur en bijna 2000 stukjes. Ook wel een flink ding en gaaf dat ook het derde deel als maanlander kan fungeren.
De shuttle is toch net wat duurder maar dat is dan een mooie 2e aankoop of kerstcadeau
Was al benieuwd wanneer ie eruit ging. Maar voor het eind van het jaar is ie er wel :-)Loader schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:14:
[...]
Als ik jouw was zou ik die Saturn nu kopen, want die gaat aan het eind van jaar uit het assortiment.
1969 pieces om precies te zijn, het jaar van de maanlandingcrimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:08:
Ooh my bad! Ik wilde nu als eerste die Saturn V proberen. Die is niet zo duur en bijna 2000 stukjes. Ook wel een flink ding en gaaf dat ook het derde deel als maanlander kan fungeren.
De shuttle is toch net wat duurder maar dat is dan een mooie 2e aankoop of kerstcadeau
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Op de shuttle kan je soms wel mooie kortingen bekomen.crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:08:
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Thanks! Kende de website inderdaad (schoonvader en vrouw zijn dus lego fan).Kapoen schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:40:
[...]
Op de shuttle kan je soms wel mooie kortingen bekomen.
Ben je al bekend met de brickwatch website? Dat is een pricewatch voor Lego sets,
erg handig om een lijstje met gewenste sets op te volgen qua prijs.
Brickwatch (NL) - 10283 Space Shuttle
Je kan rechtsboven het land wijzigen moest je per toeval in andere webshops willen zoeken.
Ik zag de game gisteren voorbijkomen in m'n Switch nieuwsoverzicht.Bint schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:26:
Ik sta op het punt om deze lego game aan te gaan schaffen, bricktales. Ik twijfel alleen nog om de PS5 of switch versie te pakken. Ik dénk dat mijn dochter er te jong voor is, maar dan kan ik hem van de week wel mee op reis nemenIemand die deze al heeft gespeeld?
Relax. nothing is under control.
Net als jou en @Bint nog in dubio, maar dan non-pro PS4 vs Switch. Ik vermoed dat het de Switch versie wordt omdat de kinderen liever daarop spelen.Deevay schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:49:
[...]
Ik zag de game gisteren voorbijkomen in m'n Switch nieuwsoverzicht.
Ik heb dezelfde twijfel, maar dan of ik voor de Switch versie ga of voor de pc/Mac versie via Steam.
[ Voor 6% gewijzigd door Tijll op 17-10-2022 12:48 ]
je kunt praktisch alle sets 'importeren' zit ergens onder file-menuTijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:47:
Ik ben bezig geweest met een derde gebouw voor bij de Holiday Main Street (10308) via Stud.io, betreft een Winter Sports Shop met als tweede etage een Coffee Lodge. Zodat ik rond kerstperiode 3 gebouwtjes kan bouwen.
Voor de kenners even een vraag:
Ik wil een render maken samen met de gebouwen van set 10308. Zijn die Stud.io files ergens te vinden of betekend het dat ik ze zelf moet 'opbouwen' in Stud.io?
zeeer geslaagde set - helaas nooit kunnen bemachtigen voor 'acceptabele' prijsYonix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:01:
Moest daarstraks even op zolder zijn en toen kwam ik een aangename verrassing tegen:
[Afbeelding]
Wall-E (21303)!Lag ergens in een doos en helemaal in stukken, gelukkig wel compleet.
Krijgt nu een mooi plekje in de slaapkamer van mijn zoontje.
Eén van m'n eerste non-Technic sets nadat ik uit de dark ages kwamhimlims_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
zeeer geslaagde set - helaas nooit kunnen bemachtigen voor 'acceptabele' prijs
[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 17-10-2022 15:33 ]
De import optie voor set nummers importeert de onderdelen (als partslist of als losse onderdelen in het bouwveld), niet de opgebouwde sethimlims_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:21:
[...]
je kunt praktisch alle sets 'importeren' zit ergens onder file-menu
zou kunnen, heb de app al tijdje niet meer gebruikt. maar inladen van bestaande sets moet wel (ergens) te vinden zijn. is het niet via de stud.io pagina? de models?Sato schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:18:
[...]
De import optie voor set nummers importeert de onderdelen (als partslist of als losse onderdelen in het bouwveld), niet de opgebouwde set
Had deze inderdaad gevonden, maar nieuwere sets staan er niet op. Heb uiteindelijk 3 uurtjes gespendeerd om de sub-set te bouwen in Stud.io,Sato schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:14:
@Tijll Het eurobricks forum heeft daar wat topics voor (LDD, Ldraw en geloof ook Studio, bestanden van andere programmas kun je meestal zonder problemen importeren in Studio maar soms raken dingen gedraaid), daarnaast is er ook nog een Studio Discord server waar je het eventueel op kan vragen.
Zo ver ik heb uitgezocht is er nergens een optie om bestaande sets in Stud.io 'opgebouwd' in te laden..himlims_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:33:
[...]
zou kunnen, heb de app al tijdje niet meer gebruikt. maar inladen van bestaande sets moet wel (ergens) te vinden zijn. is het niet via de stud.io pagina? de models?
Zeer geslaagd(!!)Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:28:
Na een week gebouwd te hebben in Stud.io, is dit het resultaat. Met voldoende inspiratie van de LEGO City Skiresort (60203) en uiteraard de nieuwe Holiday Main Street (10308).
De LEGO Sports Shop & Coffee Lodge:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice! Hoe werkt dit dan verder? Zou super zijn als je dit dan met gegenereerde handleiding zou kunnen bestellen…Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:28:
Na een week gebouwd te hebben in Stud.io, is dit het resultaat. Met voldoende inspiratie van de LEGO City Skiresort (60203) en uiteraard de nieuwe Holiday Main Street (10308).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat gaaf zeg! Zo krijg je een mooi straatje.Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Roy vd M. op 17-10-2022 18:45 ]
Dankjewel
Ben zelf een beetje bekend met Stud.io (het programma waarin je de 'set' opbouwd), alleen nog niet met instructies maken. Het schijnt niet bepaald lastig te zijn en staat dus ook op de planning om te makencrimby schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:56:
[...]
Nice! Hoe werkt dit dan verder? Zou super zijn als je dit dan met gegenereerde handleiding zou kunnen bestellen…
Ik vond het super leuk om te maken, was een leuke ervaring. Zeker gemotiveerd om er meer te maken, alleen nog even inspiratie zoeken voor zulke gebouwtjes. Wat zou er nog bijpassen in het straatje?meesje schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:35:
[...]
Wat gaaf zeg! Zo krijg je een mooi straatje.
Oehhh, dit is inderdaad een leuke!CMilena schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:36:
Erg leuk gedaan! @Tijll Misschien is een bakkerij nog een leuke toevoeging?
Zo slecht gaat het dus nog niet met de Nederlandse economie.M14 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:20:
[Afbeelding]
Van de week hebben mijn vriendin en ik een kleine investering gedaan
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Gewoon een gevalletje 'het komt vanzelf' denk ik. Als ze meer info hebben delen ze dat lijkt mij, heb nog geen vertragingen meegemaakt met bestellingen via de LEGO winkel online. Maar misschien is dit meer iets voor https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2064948FireSonus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:12:
Vorige week dinsdag, 12 oktober dus, een bestelling gedaan op de Lego website, van t weekend een mailtje dat "vanwege het hoge aantal bestellingen" deze wat vertraging heeft opgelopen.
Met hoeveel vertraging kan ik rekening houden, hebben meer mensen hier last van? Gebeurt dit vaker? Zo vaak bestel ik namelijk niet via de website...
2 hotels??M14 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:20:
[Afbeelding]
Van de week hebben mijn vriendin en ik een kleine investering gedaan
Vorige week maandag een bestelling gedaan (10305, Lion Knight's Castle) die vandaag is binnen gekomen. Duurt dus ongeveer een week, wat ik eigenlijk niet meer van deze tijd vind. Bestelling was vrijdag door Lego verzonden maar DPD levert alleen op zaterdag als de verzender dit aangeeft (en extra betaalt?). Dat doet lego dus niet.FireSonus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:12:
Vorige week dinsdag, 12 oktober dus, een bestelling gedaan op de Lego website, van t weekend een mailtje dat "vanwege het hoge aantal bestellingen" deze wat vertraging heeft opgelopen.
Met hoeveel vertraging kan ik rekening houden, hebben meer mensen hier last van? Gebeurt dit vaker? Zo vaak bestel ik namelijk niet via de website...
Ik heb hier precies hetzelfde. Zie op de website dat mijn bestelling nog in het warehouse is.FireSonus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:12:
Kijken voor de Legoland of Lego house exclusives, voor de rest betaal je meer als in nl/deTito129 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:07:
Ben deze week in billund. Ben vandaag in legoland geweest. Wat ben ik geschrokken van de prijzen hier. Ontzettend duur.
Woensdag gaan we kijken in het Lego huis. Ben benieuwd.
Wel ontzettend mooie bouwsels hier. Je merkt wel dat weer en wind het verkleurd.
Wil nog wel een mooi aandenken mee.
Nog even kijken wat. Maar wordt geen grote set.
Technisch Lego helemaal niet gezien in legoland. Ook niet in de shop.
Ook de eerste keer dat er zoveel geld in 1 keer tegen aan is gegooidProsac schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:40:
[...]
Zo slecht gaat het dus nog niet met de Nederlandse economie.
Vriendinlief dacht dat het de moeite was om er 1 op zolder te zetten.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
De automatische bouw instructie generator varieerd van zeer goed bruikbaar tot super frustrerend, het geheel zelf doen loont zeker de moeite zeker als je een aantal settings tweaked (grote van de parts used in step naar 75% zetten voor elke stap, maar dat is allemaal afhankelijk van persoonlijke voorkeur.Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:26:
Ben zelf een beetje bekend met Stud.io (het programma waarin je de 'set' opbouwd), alleen nog niet met instructies maken. Het schijnt niet bepaald lastig te zijn en staat dus ook op de planning om te maken
De Lego House set vind ik de enige set die de moeite was omdat je die daar kan oppikken. De rest is duurder dan in NL.Tito129 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:07:
Nog even kijken wat. Maar wordt geen grote set.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Heb dit jaar ongeveer ~15 bestellingen bij Lego geplaatst en zeker de helft heeft vertraging, zonder vertraging duurt het 2-3 dagen.FireSonus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:12:
[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 17-10-2022 23:08 ]
Ja dat is meestal het uitroepteken, de software geeft je meer uitleg.u_nix_we_all schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:55:toon volledige bericht
Ik ben ook begonnen met stud.io maar heb wel een paar vraagjes aan de experts.
1) Interface, fonts:
Ik gebruik een laptop, met linux, en draai stud.io 2.0 in wine. De laptop, 15", heeft een 1440p scherm. De menu's en text is erg klein, nauwelijks leesbaar zelfs. Is er een optie om de fontsize aan te passen ergens? Ik heb alle menu's doorgenomen maar niets kunnen vinden, maar misschien is er een configfile waar het in te stellen is?
Ik heb ook nog wat pogingen gedaan om dmv virtualisatie (KVM, virtual box) windows te gebruiken, maar daarmee krijg ik het niet voor elkaar om fatsoenlijke 3d performance te halen, en ook daar blijven de fonts wel erg klein.
2) Eerste bouwsel:
Ik ben eerst maar eens begonnen met een bestaand model, in dit geval een oudje: set 390, de 1913 cadillac
Daar zit de volgende constructie in, een brick 4x2 special met wheel holders, die schuin achterin komt, zonder ergens op vast te klikken. Hij komt min of meer klem te zitten door de 4x4 plate er bovenop.
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe doe ik dat in stud.io ? In de user manual kan ik het niet vinden.
3) Error!!!!
Uitroepteken in mijn parts list rechts. Heb ik een misschien een onderdeel geselecteerd wat niet bestaat in die kleur?
Ja uitroepteken had ik gevonden idd, dat is inmiddels gefixt. Dat handmatig kantelen, daar zal ik dan eens naar googelen maar goed om te horen dat dat wel mogelijk is, ik was al bang dat dat helemaal niet kan...Roy vd M. schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:19:
[...]
Ja dat is meestal het uitroepteken, de software geeft je meer uitleg.
Wat betreft dat onderdeel met reservewiel kantelen, dat moet je handmatig doen. Weet helaas de toetsencombinaries niet uit m’n hoofd. Maar handmatig bewegen en handmatig kantelen.
Hoe kom je erop deze Cadillac te nemen! Erg leuke keuze, ik heb deze set ook. Als je vragen hebt over de Lego-set, laat maar weten.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Lego's Lego House hanteert de Lego adviesprijzen, Legoland hanteert zijn eigen prijzen en die zijn inderdaad hoger dan die van Lego. Ik vond bij Lego House wel nog een paar andere kleine sets die ik hier niet zo snel zag, meer souvenirs dingetjes. Qua prijs zaten ze gewoon op adviesprijs en dat is gelijk aan hier zover ik weet.Cardinal schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:22:
[...]
De Lego House set vind ik de enige set die de moeite was omdat je die daar kan oppikken. De rest is duurder dan in NL.
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 17-10-2022 23:33 ]
[ Voor 53% gewijzigd door u_nix_we_all op 18-10-2022 01:19 ]
Even het programma erbij gepakt.u_nix_we_all schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:40:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, vwb dat kantelen: shift + arrows, daarmee roteer je met halve stappen, dus 45 graden!
[ Voor 43% gewijzigd door mir4dor op 18-10-2022 20:08 ]
Daily driver; MB R171 SLK280
ziet er mooi uit!Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog niet, maar aangezien het setje heel leuk en positief is ontvangen sta ik eigenlijk te popelen om instructies te maken en deze op rebrickable te zettenemieltenberge schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:11:
[...]
ziet er mooi uit!
heb je deze ook op rebrickable staan?
Ik heb onlangs een mini versie van de bookshop gemaakt, deze past ook leuk in het straatje
[ Voor 22% gewijzigd door JeroendeGroot op 18-10-2022 21:28 ]
Leuk! Ik heb deze alternative build ook in mijn stad staan. De minifigs van de Muppets passen er ook erg goed bij!JeroendeGroot schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:26:
Afgelopen weekend de volgende moc gebouwd. Hele toffe build en past echt goed tussen de modulars. Blijven van de 2 sets wel flink wat onderdelen over maar die komen vast nog wel ergens anders van pas
[Afbeelding]
[Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Duur als in eten/drinken of souvenirs/lego setjes?Tito129 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:07:
Ben deze week in billund. Ben vandaag in legoland geweest. Wat ben ik geschrokken van de prijzen hier. Ontzettend duur.
Woensdag gaan we kijken in het Lego huis. Ben benieuwd.
Wat was je kwijt? Zie ze op marktplaats voor 25,- staan. Nadeel van bricklink is dat je zelden alles bij 1 shop kan kopen en het dan qua verzendkosten aardig aan tiktmir4dor schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:07:
Waarom ? Geen idee. Maar toen deze aangekondigd werd was ik direct enthousiast.
Niet als GWP voor mij, maar heb deze los gekocht op Bricklink.
Lekker alles op een hoop en bouwen maar.
Als de bouw net zo leuk is als mijn voorpret dan zit ik goed
[Afbeelding]
Ben vorig jaar weer verknocht geraakt aan het LEGO virus en nu wil ik wat dingen via rebrickable gaan bouwen (wat Halloween, Sinterklaas en misschien Kerst versieringen voor in huis).dr86 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:12:
[...]
Wat was je kwijt? Zie ze op marktplaats voor 25,- staan. Nadeel van bricklink is dat je zelden alles bij 1 shop kan kopen en het dan qua verzendkosten aardig aan tikt
[ Voor 6% gewijzigd door Burning_Tyre op 19-10-2022 08:25 ]
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Ik kijk zelf of ik de totaalprijs het waard vind, anders wacht ik of zoek een andere manier. Of deels met andere bestellingen mee.Burning_Tyre schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:12:
[...]
Ben vorig jaar weer verknocht geraakt aan het LEGO virus en nu wil ik wat dingen via rebrickable gaan bouwen (wat Halloween, Sinterklaas en misschien Kerst versieringen voor in huis).
Dan kom ik dus ook uit bij Bricklink en lijk er ook tegenaan te lopen dat je bij 3/4/5 shops uit komt met diverse verzendkosten.
Hoe doen jullie dit als je een build op rebrickable ziet staan die je wilt bouwen?
Om precies te zijn € 24,96 incl. verzending.dr86 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:12:
[...]
Wat was je kwijt? Zie ze op marktplaats voor 25,- staan. Nadeel van bricklink is dat je zelden alles bij 1 shop kan kopen en het dan qua verzendkosten aardig aan tikt
Daily driver; MB R171 SLK280
Denk volgende maand ofzo een kleine upgrade doen aan bovenstaande met dit:Illegal_Alien schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:54:
Heb mezelf dit dingetje kado gegeven:
[Afbeelding]
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeMijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
zeker!Tijll schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:35:
[...]
Nog niet, maar aangezien het setje heel leuk en positief is ontvangen sta ik eigenlijk te popelen om instructies te maken en deze op rebrickable te zetten. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jou boekenwinkel
, mind sharing here?
Aan iedereen: weet iemand een leuk stickervelletje (van een officiele Lego set) die te gebruiken is voor een oude bar/kroeg?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Denemarken is ongeveer 20% duurder dan NL. Een dan heb ik t over eten/drinken, en uit eten gaan. Legoland en house zijn hetzelfde geprijsd qua eten en drinken als in normale restaurants in DKdr86 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:09:
[...]
Duur als in eten/drinken of souvenirs/lego setjes?
Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar misschien is 80109 Lunar New Year Ice Festival een idee?Mad-Matt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:38:
Ik ga toch beginnen met een kerstdorpje.
het wordt een langwerpig ontwerp op ons dressoir.
Iemand nog tips voor setjes die niet te duur zijn om toe te voegen?
Nuja, een badkuip en kip zijn natuurlijk niet in thema voor een Winter Village layoutKapoen schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:03:
[...]
Jij ook bedankt, door jou advies te geven heb ik mezelf 80109 Lunar New Year Ice Festival aangepraat![]()
Moraal van het verhaal, de volgende keer dat ik nog eens advies geef aan iemand zal het zijn voor een rijdende badkuip en een kip op een brommer. Veeeel goedkoper
oh die is goed ja!Kapoen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar misschien is 80109 Lunar New Year Ice Festival een idee?
Dankzij @Afas heb ik die mezelf ook cadeau gedaan, dus ik zet er deze disclaimer bij:
[...]
Nuja, een badkuip en kip zijn natuurlijk niet in thema voor een Winter Village layout
Wat dacht je van:Mad-Matt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:38:
Ik ga toch beginnen met een kerstdorpje.
Nu heb ik de volgende sets op m'n lijstje staan om te bestellen:
10308 Kerst mainstreet
76388 Zweinsveld bezoek
60352 City Advent (voor wat minifigs + vulling)
het wordt een langwerpig ontwerp op ons dressoir.
Iemand nog tips voor setjes die niet te duur zijn om toe te voegen?
Weegt de huur op tegen het verschil in afschrijving bij zelfkoop?HikariMisako schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En hij is af! Enorm leuke set om te bouwen, er zit wat herhaling in maar dat valt allemaal reuze mee
Voor/nadelen van huren voor ons:
+ Scheelt enorm in geld, deze set nu voor 45eu gehuurd (15eu daarvan voor het "jaarabbonement")
+ Stok achter de deur omdat de set weer terug moet, al is het makkelijk verlengen
+ Niet de vraag waar je de set gaat laten als hij staat
- Steentjes zijn op kleur gesorteerd, niet per stap dus even tijd nemen om zelf te sorteren
- Paar steentjes die mistte, maar niks cruciaals. Verhuurder zal ook afhankelijk zijn van hoe goed mensen dit rapporteren aan ze.
- Afbreken en op kleur sorteren moet je ook zelf doen
Dat denk ik wel jaSecsytime schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:04:
[...]
Weegt de huur op tegen het verschil in afschrijving bij zelfkoop?![]()
Huren lijkt me bij dat soort dure sets ook wel interessant. Waar ik echter tegen op kijk is dat je in een vrij korte tijd de set hebt opgebouwd ook weer moet afbrekenProsac schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:07:
Die megadure en grote sets zoals de AT-AT, Titanic of Tower Bridge zou ik liever ook een keer huren denk ik.
Inderdaad een mooie set! Ik had meer moeite met het jetpack, volgens mij maar 1x gebruikt in de tekenfilm ofzo... en die roze kubus is een energon cube!Gaius schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:43:
Zojuist Optimus Prime afgerond. Wat een leuke set om te bouwen zeg! En zeker gezien dat het toch echt gewone Lego-blokjes zijn, vind ik het resultaat erg goed op Optimus Prime lijken. Dat ie daarnaast ook nog kan transformeren is ook erg cool. Het is wel duidelijk dat ie bedoeld is om als robot neer te zetten, en niet als truck, maar daar kan ik mee leven.
Paar restpuntjes:
- de ellebogen zijn wat zwakjes. Die houden het gewicht van de hakbijl niet.
- ik snap de toegevoegde waarde van de roze kubus niet. Er wordt uitgelegd in de instructies wat het moet voorstellen, maar het blijft gewoon een roze kubus die je naast het model moet bewaren oid?
- in truck vorm zakken de spatborden een beetje naar beneden, wat niet zo mooi is (wederom elleboogprobleem?).
- veel bewegende onderdelen; benen kunnen schuin, hoofd kan draaien, armen kunnen draaien, etc. Alleen zijn er geen knieën.
- hij past niet op de plek waar ik 'm had bedacht.blijkbaar niet goed nagemeten, mijn faal dus.
Overall ben ik erg onder de indruk van deze set. Aanrader, zeker als je een fan van Transformers bent.
[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 19-10-2022 12:46 ]
Taru tossing moet een olympische sport worden
Dat roze is toch overduidelijk een energon cube?Gaius schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:43:
Zojuist Optimus Prime afgerond. Wat een leuke set om te bouwen zeg! En zeker gezien dat het toch echt gewone Lego-blokjes zijn, vind ik het resultaat erg goed op Optimus Prime lijken. Dat ie daarnaast ook nog kan transformeren is ook erg cool. Het is wel duidelijk dat ie bedoeld is om als robot neer te zetten, en niet als truck, maar daar kan ik mee leven.
Paar restpuntjes:
- de ellebogen zijn wat zwakjes. Die houden het gewicht van de hakbijl niet.
- ik snap de toegevoegde waarde van de roze kubus niet. Er wordt uitgelegd in de instructies wat het moet voorstellen, maar het blijft gewoon een roze kubus die je naast het model moet bewaren oid?
- in truck vorm zakken de spatborden een beetje naar beneden, wat niet zo mooi is (wederom elleboogprobleem?).
- veel bewegende onderdelen; benen kunnen schuin, hoofd kan draaien, armen kunnen draaien, etc. Alleen zijn er geen knieën.
- hij past niet op de plek waar ik 'm had bedacht.blijkbaar niet goed nagemeten, mijn faal dus.
Overall ben ik erg onder de indruk van deze set. Aanrader, zeker als je een fan van Transformers bent.
[ Voor 16% gewijzigd door Prosac op 19-10-2022 12:49 ]
Het probleem is niet wat het is, dat vind ik prima. Waar ik moeite mee heb is dat het iets is wat los bij het model zit. Ik ga dat kwijtraken in m'n andere losse Lego-onderdelen/overblijfsels.42erik schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:47:
[...]
Dat roze is toch overduidelijk een energon cube?
Ligt er heel erg aan voor welk bedrag je 'm kan bemachtigen.Secsytime schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:04:
[...]Weegt de huur op tegen het verschil in afschrijving bij zelfkoop?![]()
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dat. En het feit dat je een jaar abo hebt, maar de meest begeerde sets vrijwel altijd uitgeleend zijn. Ik zit al bijna 9 maanden te azen op de Titanic, maar ik heb hem nog niet 1 keer beschikbaar gezien. Of de AT-AT, die was maandag beschikbaar, maar ik was net te laat met bestellen. Zo verstrijken de maanden van je abo zonder dat je er iets aan hebt gehad. Tenzij je ondertussen wat andere sets besteld, maar IMHO is huren alleen rendabel als je dure sets huurt. Een set van 100 euro kun je makkelijk later verkopen voor 20 euro minder (3 weken huur), zeker als je de set in een aanbieding gekocht hebt. Maar een dure set van 600 euro verkopen voor 40 euro minder (4 weken huur) is veel minder makkelijk, ook al heb je de set in een aanbieding gekocht. Vandaar snap ik ook niet dat er mensen zijn die een Speed Champion set huren voor 1.75 euro per week.L23 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:37:
[...]
Huren lijkt me bij dat soort dure sets ook wel interessant. Waar ik echter tegen op kijk is dat je in een vrij korte tijd de set hebt opgebouwd ook weer moet afbreken
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Gewoon er naast zetten toch? Daar ligt ook de marshmallows zak van ecto-1 hierGaius schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:54:
[...]
Het probleem is niet wat het is, dat vind ik prima. Waar ik moeite mee heb is dat het iets is wat los bij het model zit. Ik ga dat kwijtraken in m'n andere losse Lego-onderdelen/overblijfsels.Als je 'm ergens in of op Optimus Prime kwijt kan had ik het juist leuk gevonden.
Het "abonnement" vind ik ook het grootste nadeel, al zijn er toko's die dat zonder doen. Ik beschouw het gewoon als een premie op de eerste bestelling die je plaatst. Dat mensen de goedkopere sets huren snap ik ook niet, maar misschien voor je kids zodat die ook iets te doen hebben?zonoskar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:04:
[...]
Dat. En het feit dat je een jaar abo hebt, maar de meest begeerde sets vrijwel altijd uitgeleend zijn. Ik zit al bijna 9 maanden te azen op de Titanic, maar ik heb hem nog niet 1 keer beschikbaar gezien. Of de AT-AT, die was maandag beschikbaar, maar ik was net te laat met bestellen. Zo verstrijken de maanden van je abo zonder dat je er iets aan hebt gehad. Tenzij je ondertussen wat andere sets besteld, maar IMHO is huren alleen rendabel als je dure sets huurt. Een set van 100 euro kun je makkelijk later verkopen voor 20 euro minder (3 weken huur), zeker als je de set in een aanbieding gekocht hebt. Maar een dure set van 600 euro verkopen voor 40 euro minder (4 weken huur) is veel minder makkelijk, ook al heb je de set in een aanbieding gekocht. Vandaar snap ik ook niet dat er mensen zijn die een Speed Champion set huren voor 1.75 euro per week.
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 19-10-2022 13:28 ]
Je doet het nog netjes, ik was waarschijnlijk met beide terug gekomenGim schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:28:
Naar de winkel gaan voor Speed Champions Aston Martin DB5 en terugkomen met de Koenigsegg Jesko. Ging er nu iets fout of ging er nu iets goed?![]()
Al met al een leuk setje, maar toch wat hoekiger dan het echte model, als je t gaat vergelijken. Maar even net doen alsof er geen echte Koenigsegg bestaat
De DB5 is echt overal uitverkocht lijkt het wel. Of dat of je betaalt meer. In mijn geval bleek ie uitverkocht en niet na te bestellen (krijg dat standaard te horen bij Intertoys: "ook niet na te bestellen voor die prijs want t hoofdmagazijn heeft ook niks".Mad-Matt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:42:
[...]
Je doet het nog netjes, ik was waarschijnlijk met beide terug gekomen
Bestellen bij kruidvat.nl ? Is online verkrijgbaar en gratis verzenden...heb je 'm voor 17.99 Euro in huisGim schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:54:
[...]
De DB5 is echt overal uitverkocht lijkt het wel. Of dat of je betaalt meer. In mijn geval bleek ie uitverkocht en niet na te bestellen (krijg dat standaard te horen bij Intertoys: "ook niet na te bestellen voor die prijs want t hoofdmagazijn heeft ook niks".
Ik zie t maar zo, Koenigsegg is ouder dan DB5 dus Koenigsegg zie ik eerder EOL gaan. Komt nog wel een keer goed met de DB5Is ook de laatste die ik van de huidige wave (toch) nog wil. Die van F&F heb ik te weinig mee.
Oh, ze hebben daar nieuwe voorraad gekregen dus. Top bedanktchrisO schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:01:
[...]
Bestellen bij kruidvat.nl ? Is online verkrijgbaar en gratis verzenden...heb je 'm voor 17.99 Euro in huis
hoe heb jij trouwens die render gemaakt naast de officiele modellen van lego?Tijll schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:35:
[...]
Nog niet, maar aangezien het setje heel leuk en positief is ontvangen sta ik eigenlijk te popelen om instructies te maken en deze op rebrickable te zetten. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jou boekenwinkel
, mind sharing here?
Ik voel me wat schuldig aangezien ik zelf voor de galaxy explorer ben gegaan. Hoewel deze set zeker blijft knagen.Kapoen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar misschien is 80109 Lunar New Year Ice Festival een idee?
Dankzij @Afas heb ik die mezelf ook cadeau gedaan, dus ik zet er deze disclaimer bij:
[...]
Nuja, een badkuip en kip zijn natuurlijk niet in thema voor een Winter Village layout
Geen probleem hoor, het was het perfecte excuus om GWPs te stapelenAfas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:13:
[...]
Ik voel me wat schuldig aangezien ik zelf voor de galaxy explorer ben gegaan. Hoewel deze set zeker blijft knagen.
Zelf een middagje opgebouwd binnen Stud.io. Helaas zijn sommige items niet beschikbaar, bijvoorbeeld een viool. Daar heb ik een bruine gitaar voor gebruikt. Hetzelfde geldt voor het teddy konijn, daar heb ik een teddy beer voor gebruikt.emieltenberge schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
hoe heb jij trouwens die render gemaakt naast de officiele modellen van lego?
Leuke set. Ik denk wel dat dit duurder is dan gunstig kopen en weer verkopen.HikariMisako schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En hij is af! Enorm leuke set om te bouwen, er zit wat herhaling in maar dat valt allemaal reuze mee
Voor/nadelen van huren voor ons:
+ Scheelt enorm in geld, deze set nu voor 45eu gehuurd (15eu daarvan voor het "jaarabbonement")
+ Stok achter de deur omdat de set weer terug moet, al is het makkelijk verlengen
+ Niet de vraag waar je de set gaat laten als hij staat
- Steentjes zijn op kleur gesorteerd, niet per stap dus even tijd nemen om zelf te sorteren
- Paar steentjes die mistte, maar niks cruciaals. Verhuurder zal ook afhankelijk zijn van hoe goed mensen dit rapporteren aan ze.
- Afbreken en op kleur sorteren moet je ook zelf doen
Ik heb deze set ook vandaag binnen gekregen. Ben erg beneiuwd!schumi1986 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:12:
Lang getwijfeld om deze set te kopen, gezien deze binnenkort uit de handel gaat en het 2x VIP punten bij S@H was toch maar besteld.
[Afbeelding]
Oh het kan goed dat dit duurder is, maar voor het gemak van niets te hoeven regelen is me het dat waard.Ond schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:22:
[...]
Leuke set. Ik denk wel dat dit duurder is dan gunstig kopen en weer verkopen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik heb een tijdje sets op marktplaats gekocht die maar 1 maal opgebouwd waren om ze daarna zelf ook 1x op te bouwen en weer door te verkopen.L23 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:37:
[...]
Huren lijkt me bij dat soort dure sets ook wel interessant. Waar ik echter tegen op kijk is dat je in een vrij korte tijd de set hebt opgebouwd ook weer moet afbreken
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq