Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 237 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.370.275 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:47
crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:53:
[...]

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Bedoel je die 1m lange shuttle? 92176?
Dat is geen shuttle ;) dat ding vloog vroeger naar de maan en alleen de orbiter landde terug in zee. De space shuttle kwam als een echte shuttle (op de brandstoftanks na) volledig terug op de aarde.:)

For all mankind. Leuke serie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 11:47
crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:53:
[...]

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Bedoel je die 1m lange shuttle? 92176?
Thanks!

Nee, ik bedoelde de space shuttle Discovery (10283).
Die lange is de Saturn V raket van de Apollo 11 missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Ooh my bad! Ik wilde nu als eerste die Saturn V proberen. Die is niet zo duur en bijna 2000 stukjes. Ook wel een flink ding en gaaf dat ook het derde deel als maanlander kan fungeren.

De shuttle is toch net wat duurder maar dat is dan een mooie 2e aankoop of kerstcadeau

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-05 17:39
crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:08:
Ooh my bad! Ik wilde nu als eerste die Saturn V proberen. Die is niet zo duur en bijna 2000 stukjes. Ook wel een flink ding en gaaf dat ook het derde deel als maanlander kan fungeren.

De shuttle is toch net wat duurder maar dat is dan een mooie 2e aankoop of kerstcadeau
Als ik jouw was zou ik die Saturn nu kopen, want die gaat aan het eind van jaar uit het assortiment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Loader schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Als ik jouw was zou ik die Saturn nu kopen, want die gaat aan het eind van jaar uit het assortiment.
Was al benieuwd wanneer ie eruit ging. Maar voor het eind van het jaar is ie er wel :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

1969 pieces om precies te zijn, het jaar van de maanlanding :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37

Op de shuttle kan je soms wel mooie kortingen bekomen.
Ben je al bekend met de brickwatch website? Dat is een pricewatch voor Lego sets,
erg handig om een lijstje met gewenste sets op te volgen qua prijs.

Brickwatch (NL) - 10283 Space Shuttle
Je kan rechtsboven het land wijzigen moest je per toeval in andere webshops willen zoeken.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Kapoen schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:40:
[...]

Op de shuttle kan je soms wel mooie kortingen bekomen.
Ben je al bekend met de brickwatch website? Dat is een pricewatch voor Lego sets,
erg handig om een lijstje met gewenste sets op te volgen qua prijs.

Brickwatch (NL) - 10283 Space Shuttle
Je kan rechtsboven het land wijzigen moest je per toeval in andere webshops willen zoeken.
Thanks! Kende de website inderdaad (schoonvader en vrouw zijn dus lego fan).
Zag toevallig de shuttle met nu al een flinke korting inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 20:16
Bint schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:26:
Ik sta op het punt om deze lego game aan te gaan schaffen, bricktales. Ik twijfel alleen nog om de PS5 of switch versie te pakken. Ik dénk dat mijn dochter er te jong voor is, maar dan kan ik hem van de week wel mee op reis nemen ;) Iemand die deze al heeft gespeeld?
Ik zag de game gisteren voorbijkomen in m'n Switch nieuwsoverzicht.

Ik heb dezelfde twijfel, maar dan of ik voor de Switch versie ga of voor de pc/Mac versie via Steam.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Deevay schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:49:
[...]

Ik zag de game gisteren voorbijkomen in m'n Switch nieuwsoverzicht.

Ik heb dezelfde twijfel, maar dan of ik voor de Switch versie ga of voor de pc/Mac versie via Steam.
Net als jou en @Bint nog in dubio, maar dan non-pro PS4 vs Switch. Ik vermoed dat het de Switch versie wordt omdat de kinderen liever daarop spelen.

Iets voor december. Hopelijk dat er al een scherp prijsje komt in de tussentijd:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:25
Ik ben bezig geweest met een derde gebouw voor bij de Holiday Main Street (10308) via Stud.io, betreft een Winter Sports Shop met als tweede etage een Coffee Lodge. Zodat ik rond kerstperiode 3 gebouwtjes kan bouwen :).

Voor de kenners even een vraag:
Ik wil een render maken samen met de gebouwen van set 10308. Zijn die Stud.io files ergens te vinden of betekend het dat ik ze zelf moet 'opbouwen' in Stud.io?

[ Voor 6% gewijzigd door Tijll op 17-10-2022 12:48 ]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:37
@Tijll Het eurobricks forum heeft daar wat topics voor (LDD, Ldraw en geloof ook Studio, bestanden van andere programmas kun je meestal zonder problemen importeren in Studio maar soms raken dingen gedraaid), daarnaast is er ook nog een Studio Discord server waar je het eventueel op kan vragen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:47:
Ik ben bezig geweest met een derde gebouw voor bij de Holiday Main Street (10308) via Stud.io, betreft een Winter Sports Shop met als tweede etage een Coffee Lodge. Zodat ik rond kerstperiode 3 gebouwtjes kan bouwen :).

Voor de kenners even een vraag:
Ik wil een render maken samen met de gebouwen van set 10308. Zijn die Stud.io files ergens te vinden of betekend het dat ik ze zelf moet 'opbouwen' in Stud.io?
je kunt praktisch alle sets 'importeren' zit ergens onder file-menu

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Yonix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:01:
Moest daarstraks even op zolder zijn en toen kwam ik een aangename verrassing tegen:

[Afbeelding]

Wall-E (21303)! _/-\o_ Lag ergens in een doos en helemaal in stukken, gelukkig wel compleet.

Krijgt nu een mooi plekje in de slaapkamer van mijn zoontje. :)
zeeer geslaagde set - helaas nooit kunnen bemachtigen voor 'acceptabele' prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:28:
[...]

zeeer geslaagde set - helaas nooit kunnen bemachtigen voor 'acceptabele' prijs
Eén van m'n eerste non-Technic sets nadat ik uit de dark ages kwam 8) Gelukkig is m'n timing soms wél ok :) Ben het met je eens dat het een zeer geslaagd setje is. Toevallig vorige week nog een nieuw plekje in de vitrine gegeven; blijft een leuke set om te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 17-10-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
himlims_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

je kunt praktisch alle sets 'importeren' zit ergens onder file-menu
De import optie voor set nummers importeert de onderdelen (als partslist of als losse onderdelen in het bouwveld), niet de opgebouwde set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sato schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

De import optie voor set nummers importeert de onderdelen (als partslist of als losse onderdelen in het bouwveld), niet de opgebouwde set ;)
zou kunnen, heb de app al tijdje niet meer gebruikt. maar inladen van bestaande sets moet wel (ergens) te vinden zijn. is het niet via de stud.io pagina? de models?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
Sato schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:14:
@Tijll Het eurobricks forum heeft daar wat topics voor (LDD, Ldraw en geloof ook Studio, bestanden van andere programmas kun je meestal zonder problemen importeren in Studio maar soms raken dingen gedraaid), daarnaast is er ook nog een Studio Discord server waar je het eventueel op kan vragen.
Had deze inderdaad gevonden, maar nieuwere sets staan er niet op. Heb uiteindelijk 3 uurtjes gespendeerd om de sub-set te bouwen in Stud.io, :). Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
himlims_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:33:
[...]

zou kunnen, heb de app al tijdje niet meer gebruikt. maar inladen van bestaande sets moet wel (ergens) te vinden zijn. is het niet via de stud.io pagina? de models?
Zo ver ik heb uitgezocht is er nergens een optie om bestaande sets in Stud.io 'opgebouwd' in te laden..

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Tijll
Na een week gebouwd te hebben in Stud.io, is dit het resultaat. Met voldoende inspiratie van de LEGO City Skiresort (60203) en uiteraard de nieuwe Holiday Main Street (10308).

De LEGO Sports Shop & Coffee Lodge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQSqdXE3HhJLJMMNBgN5ePXxn1Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g9K8dUSpHJh33B04mmKSyfAw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lvo0SdQmQhL8Cr_Vl5m6jn8VVpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ghtcuorIMi3CLfdgbiyVERuJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5A-trWOhyQwtLGiJ_MJyDf_a-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s0TUgJfUyIhqQOHU683mxfi7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:28:
Na een week gebouwd te hebben in Stud.io, is dit het resultaat. Met voldoende inspiratie van de LEGO City Skiresort (60203) en uiteraard de nieuwe Holiday Main Street (10308).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeer geslaagd(!!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Hoe werkt dit dan verder? Zou super zijn als je dit dan met gegenereerde handleiding zou kunnen bestellen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:27

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6XQB1poN5ff-PZVMfL9hno_oHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxOB2lnB8xA4qWHTtJKDqJU9.jpg?f=fotoalbum_large
En daarnaast is er ook nog 75342 en 75280 onderweg :F , al heb ik die enkel voor de minifiguren gekocht en gaat het meeste van de lego onderdelen op verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:03

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat gaaf zeg! Zo krijg je een mooi straatje.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik had zin om eens wat moderns te bouwen en het werd deze:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52434375302_3565dbe208_c.jpg

Een bedrukt 'ticket' is een leuk hebbedingetje voor de fans en valt meteen op.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52434375307_8239277cca_c.jpg

In het begin lijkt het net een normale 6-studs brede locomotief te worden.. hooguit wat lang:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52434375297_9047e868c7_c.jpg

Er zitten flink wat stickertjes in, maar dat is mij persoonlijk om het even. Als je goed je best doet, krijg je de stickers minstens zo recht als de afbeeldingen op de bedrukte steentjes uit de fabriek komen. De kwaliteit van de stickers lijkt er ook op vooruit te zijn gegaan, hoewel het natuurlijk afwachten is of er craquelé komt.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52435401733_b8d16be565_c.jpg

De ketel loopt geleidelijk en heel licht taps af. Dit is mooi ontworpen. Binnenin de bekende kleurenregen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52434375292_32c2dc678c_c.jpg

Uiteindelijk is dan de 10 studs-brede joekel van een locomotief gereed. Leuk om te bouwen, hier en daar een interessante bouwtechniek. Het is duidelijk dat de ontwerper trots put uit natuurgetrouwheid. Ik ben het gerede model eens gaan vergelijken met foto's van het origineel en veel details komen overeen. Al met al ben ik tot nu toe tevreden over deze bouw.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52435334635_11c9e6eefd_c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Roy vd M. op 17-10-2022 18:45 ]

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
Dankjewel :)
crimby schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:56:
[...]

Nice! Hoe werkt dit dan verder? Zou super zijn als je dit dan met gegenereerde handleiding zou kunnen bestellen…
Ben zelf een beetje bekend met Stud.io (het programma waarin je de 'set' opbouwd), alleen nog niet met instructies maken. Het schijnt niet bepaald lastig te zijn en staat dus ook op de planning om te maken :)
meesje schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:35:
[...]

Wat gaaf zeg! Zo krijg je een mooi straatje.
Ik vond het super leuk om te maken, was een leuke ervaring. Zeker gemotiveerd om er meer te maken, alleen nog even inspiratie zoeken voor zulke gebouwtjes. Wat zou er nog bijpassen in het straatje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Erg leuk gedaan! @Tijll Misschien is een bakkerij nog een leuke toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
CMilena schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:36:
Erg leuk gedaan! @Tijll Misschien is een bakkerij nog een leuke toevoeging?
Oehhh, dit is inderdaad een leuke!
Ik ga een lijstje maken met ideeen, deze staat er in ieder geval nu als eerste op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Ben deze week in billund. Ben vandaag in legoland geweest. Wat ben ik geschrokken van de prijzen hier. Ontzettend duur.
Woensdag gaan we kijken in het Lego huis. Ben benieuwd.

Wel ontzettend mooie bouwsels hier. Je merkt wel dat weer en wind het verkleurd.
Wil nog wel een mooi aandenken mee.
Nog even kijken wat. Maar wordt geen grote set.

Technisch Lego helemaal niet gezien in legoland. Ook niet in de shop.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 20:53

M14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0RyJKcpyahzNM6UIAs8TQUoXbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoEyfR5eHHWrgoyXzt1m7fEi.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week hebben mijn vriendin en ik een kleine investering gedaan :7

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-05 13:59
M14 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:20:
[Afbeelding]

Zo slecht gaat het dus nog niet met de Nederlandse economie. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb mezelf dit dingetje kado gegeven:

Afbeeldingslocatie: https://th.bing.com/th/id/OIP.Zaatco39OVjQ6jIV4AwI5gHaEx?pid=ImgDet&rs=1 :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 15:35
Vorige week dinsdag, 12 oktober dus, een bestelling gedaan op de Lego website, van t weekend een mailtje dat "vanwege het hoge aantal bestellingen" deze wat vertraging heeft opgelopen.

Met hoeveel vertraging kan ik rekening houden, hebben meer mensen hier last van? Gebeurt dit vaker? Zo vaak bestel ik namelijk niet via de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:04
FireSonus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:12:
Vorige week dinsdag, 12 oktober dus, een bestelling gedaan op de Lego website, van t weekend een mailtje dat "vanwege het hoge aantal bestellingen" deze wat vertraging heeft opgelopen.

Met hoeveel vertraging kan ik rekening houden, hebben meer mensen hier last van? Gebeurt dit vaker? Zo vaak bestel ik namelijk niet via de website...
Gewoon een gevalletje 'het komt vanzelf' denk ik. Als ze meer info hebben delen ze dat lijkt mij, heb nog geen vertragingen meegemaakt met bestellingen via de LEGO winkel online. Maar misschien is dit meer iets voor https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2064948 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
M14 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:20:
[Afbeelding]

2 hotels??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 22:59

Vorige week maandag een bestelling gedaan (10305, Lion Knight's Castle) die vandaag is binnen gekomen. Duurt dus ongeveer een week, wat ik eigenlijk niet meer van deze tijd vind. Bestelling was vrijdag door Lego verzonden maar DPD levert alleen op zaterdag als de verzender dit aangeeft (en extra betaalt?). Dat doet lego dus niet.

Zojuist begonnen met de bouw, erg mooie build. Veel details en sta er telkens van te kijken hoe goed alles aansluit met alle verschillende hoeken die er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:30

Ik heb hier precies hetzelfde. Zie op de website dat mijn bestelling nog in het warehouse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:15
Tito129 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:07:
Ben deze week in billund. Ben vandaag in legoland geweest. Wat ben ik geschrokken van de prijzen hier. Ontzettend duur.

Wel ontzettend mooie bouwsels hier. Je merkt wel dat weer en wind het verkleurd.
Wil nog wel een mooi aandenken mee.

Technisch Lego helemaal niet gezien in legoland. Ook niet in de shop.
Kijken voor de Legoland of Lego house exclusives, voor de rest betaal je meer als in nl/de

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 20:53

M14

Prosac schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Zo slecht gaat het dus nog niet met de Nederlandse economie. :+
Ook de eerste keer dat er zoveel geld in 1 keer tegen aan is gegooid 8)7.
Vriendinlief dacht dat het de moeite was om er 1 op zolder te zetten.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Tijll schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:26:
Ben zelf een beetje bekend met Stud.io (het programma waarin je de 'set' opbouwd), alleen nog niet met instructies maken. Het schijnt niet bepaald lastig te zijn en staat dus ook op de planning om te maken :)
De automatische bouw instructie generator varieerd van zeer goed bruikbaar tot super frustrerend, het geheel zelf doen loont zeker de moeite zeker als je een aantal settings tweaked (grote van de parts used in step naar 75% zetten voor elke stap, maar dat is allemaal afhankelijk van persoonlijke voorkeur.

Mocht je er vragen over hebben, stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
De Lego House set vind ik de enige set die de moeite was omdat je die daar kan oppikken. De rest is duurder dan in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben ook begonnen met stud.io maar heb wel een paar vraagjes aan de experts.

1) Interface, fonts:
Ik gebruik een laptop, met linux, en draai stud.io 2.0 in wine. De laptop, 15", heeft een 1440p scherm. De menu's en text is erg klein, nauwelijks leesbaar zelfs. Is er een optie om de fontsize aan te passen ergens? Ik heb alle menu's doorgenomen maar niets kunnen vinden, maar misschien is er een configfile waar het in te stellen is?
Ik heb ook nog wat pogingen gedaan om dmv virtualisatie (KVM, virtual box) windows te gebruiken, maar daarmee krijg ik het niet voor elkaar om fatsoenlijke 3d performance te halen, en ook daar blijven de fonts wel erg klein.

2) Eerste bouwsel:
Ik ben eerst maar eens begonnen met een bestaand model, in dit geval een oudje: set 390, de 1913 cadillac
Daar zit de volgende constructie in, een brick 4x2 special met wheel holders, die schuin achterin komt, zonder ergens op vast te klikken. Hij komt min of meer klem te zitten door de 4x4 plate er bovenop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-apB-YkHb18GnW651BasH7cBJis=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wjVT0giVg1fWt7gsaAANndyw.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HT6P53Tv4XCsX2l-QNIY-oYApno=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZnYfxbBMKdRU9y7RsDaSCD0T.png?f=user_large
Hoe doe ik dat in stud.io ? In de user manual kan ik het niet vinden.

3) Error!!!!
Uitroepteken in mijn parts list rechts. Heb ik een misschien een onderdeel geselecteerd wat niet bestaat in die kleur?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online

Heb dit jaar ongeveer ~15 bestellingen bij Lego geplaatst en zeker de helft heeft vertraging, zonder vertraging duurt het 2-3 dagen.

Het is dat S@H regelmatig 2x VIP actie heeft en sommige sets Exclusief zijn en vaak leuke GWP hebben maar anders kun je die shop beter mijden en bijv beter een bestelling bij Intertoys plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 17-10-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
u_nix_we_all schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:55:
Ik ben ook begonnen met stud.io maar heb wel een paar vraagjes aan de experts.

1) Interface, fonts:
Ik gebruik een laptop, met linux, en draai stud.io 2.0 in wine. De laptop, 15", heeft een 1440p scherm. De menu's en text is erg klein, nauwelijks leesbaar zelfs. Is er een optie om de fontsize aan te passen ergens? Ik heb alle menu's doorgenomen maar niets kunnen vinden, maar misschien is er een configfile waar het in te stellen is?
Ik heb ook nog wat pogingen gedaan om dmv virtualisatie (KVM, virtual box) windows te gebruiken, maar daarmee krijg ik het niet voor elkaar om fatsoenlijke 3d performance te halen, en ook daar blijven de fonts wel erg klein.

2) Eerste bouwsel:
Ik ben eerst maar eens begonnen met een bestaand model, in dit geval een oudje: set 390, de 1913 cadillac
Daar zit de volgende constructie in, een brick 4x2 special met wheel holders, die schuin achterin komt, zonder ergens op vast te klikken. Hij komt min of meer klem te zitten door de 4x4 plate er bovenop.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe doe ik dat in stud.io ? In de user manual kan ik het niet vinden.

3) Error!!!!
Uitroepteken in mijn parts list rechts. Heb ik een misschien een onderdeel geselecteerd wat niet bestaat in die kleur?
toon volledige bericht
Ja dat is meestal het uitroepteken, de software geeft je meer uitleg.

Wat betreft dat onderdeel met reservewiel kantelen, dat moet je handmatig doen. Weet helaas de toetsencombinaries niet uit m’n hoofd. Maar handmatig bewegen en handmatig kantelen.

Hoe kom je erop deze Cadillac te nemen! Erg leuke keuze, ik heb deze set ook. Als je vragen hebt over de Lego-set, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Roy vd M. schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:19:
[...]

Ja dat is meestal het uitroepteken, de software geeft je meer uitleg.

Wat betreft dat onderdeel met reservewiel kantelen, dat moet je handmatig doen. Weet helaas de toetsencombinaries niet uit m’n hoofd. Maar handmatig bewegen en handmatig kantelen.

Hoe kom je erop deze Cadillac te nemen! Erg leuke keuze, ik heb deze set ook. Als je vragen hebt over de Lego-set, laat maar weten.
Ja uitroepteken had ik gevonden idd, dat is inmiddels gefixt. Dat handmatig kantelen, daar zal ik dan eens naar googelen maar goed om te horen dat dat wel mogelijk is, ik was al bang dat dat helemaal niet kan...

Ja, de Cadillac, was een van mijn eerste setjes ooit (ja ik ben echt al zo oud) en een van de weinige die ik nog compleet heb uit die periode. En altijd al een leuk model gevonden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cardinal schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:22:
[...]

De Lego House set vind ik de enige set die de moeite was omdat je die daar kan oppikken. De rest is duurder dan in NL.
Lego's Lego House hanteert de Lego adviesprijzen, Legoland hanteert zijn eigen prijzen en die zijn inderdaad hoger dan die van Lego. Ik vond bij Lego House wel nog een paar andere kleine sets die ik hier niet zo snel zag, meer souvenirs dingetjes. Qua prijs zaten ze gewoon op adviesprijs en dat is gelijk aan hier zover ik weet.

@Tito129 Naast de wat oudere exclusieve Lego House set heeft Lego House nog een paar nieuwe exclusive sets. Een soort replica van een steentjes maker, de houten eend nagemaakt met Lego steentjes en nog een hommage set aan de eerste master builder. Als je die wil dan ben je ook daarvoor t goedkoopste uit bij Lego House.

Bij Lego House kun je ook je VIP punten inzetten voor korting en nieuwe VIP punten sparen. Dat is gewoon een echte Lego store i.t.t. die van Legoland.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 17-10-2022 23:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, vwb dat kantelen: shift + arrows, daarmee roteer je met halve stappen, dus 45 graden!

Edit: En dan even renderen natuurlijk, dan hebben die 16 cores ook eens wat te doen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuANPfllSFz0kR-umzRKVNr87Kw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AhMaEoHMNVL2dxgnOoFm3Nnl.png?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door u_nix_we_all op 18-10-2022 01:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
u_nix_we_all schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:40:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, vwb dat kantelen: shift + arrows, daarmee roteer je met halve stappen, dus 45 graden!
Even het programma erbij gepakt.

Als je op een onderdeeltje klikt dan zie je daar een symbooltje dat lijkt op een stemvork. Ga je daar met je cursor overheen, dan verandert dat in een roteer-symbool en een beweeg-symbool. Klik op het roteer-symbool. Dan zie je drie pijlen, één voor elke dimensionele rotatierichting. Klik op de pijl naar keuze. Nu kun je het precieze aantal graden invoeren.

Soortgelijks met het bewegen van het onderdeel: je kunt ook daar een pijl kiezen en/of de gewenste positie handmatig invullen.

Beide werken ook wanneer je meerdere voorwerpen selecteert (of met een subassembly). De geselecteerde voorwerpen c.q. de subassembly roteert / beweegt dan in z'n geheel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:57
Waarom ? Geen idee. Maar toen deze aangekondigd werd was ik direct enthousiast.
Niet als GWP voor mij, maar heb deze los gekocht op Bricklink.
Lekker alles op een hoop en bouwen maar.
Als de bouw net zo leuk is als mijn voorpret dan zit ik goed :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_NSkrEPnWKaE4yQsPxEi1ogaF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLLdZQOhUpPgZfLzwK0yqtNq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door mir4dor op 18-10-2022 20:08 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 09:45

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ziet er mooi uit!
heb je deze ook op rebrickable staan?
Ik heb onlangs een mini versie van de bookshop gemaakt, deze past ook leuk in het straatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
emieltenberge schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:11:
[...]

ziet er mooi uit!
heb je deze ook op rebrickable staan?
Ik heb onlangs een mini versie van de bookshop gemaakt, deze past ook leuk in het straatje
Nog niet, maar aangezien het setje heel leuk en positief is ontvangen sta ik eigenlijk te popelen om instructies te maken en deze op rebrickable te zetten :). Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jou boekenwinkel :D, mind sharing here?

Aan iedereen: weet iemand een leuk stickervelletje (van een officiele Lego set) die te gebruiken is voor een oude bar/kroeg?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 09:17
Afgelopen weekend de volgende moc gebouwd. Hele toffe build en past echt goed tussen de modulars. Blijven van de 2 sets wel flink wat onderdelen over maar die komen vast nog wel ergens anders van pas ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrnivmqEjEdLIsataTYQBCrOa_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VT1kDdbYOUNQw95ADMyYWKdp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yepKpjyBi-WL3xMcvamVrz4MY8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eslLUfgg3flJ6IH4T3Evr8FW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door JeroendeGroot op 18-10-2022 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27
JeroendeGroot schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:26:
Afgelopen weekend de volgende moc gebouwd. Hele toffe build en past echt goed tussen de modulars. Blijven van de 2 sets wel flink wat onderdelen over maar die komen vast nog wel ergens anders van pas ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Ik heb deze alternative build ook in mijn stad staan. De minifigs van de Muppets passen er ook erg goed bij! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Duur als in eten/drinken of souvenirs/lego setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
mir4dor schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:07:
Waarom ? Geen idee. Maar toen deze aangekondigd werd was ik direct enthousiast.
Niet als GWP voor mij, maar heb deze los gekocht op Bricklink.
Lekker alles op een hoop en bouwen maar.
Als de bouw net zo leuk is als mijn voorpret dan zit ik goed :Y
[Afbeelding]
Wat was je kwijt? Zie ze op marktplaats voor 25,- staan. Nadeel van bricklink is dat je zelden alles bij 1 shop kan kopen en het dan qua verzendkosten aardig aan tikt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sig69
Update van de D11:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7duPoBqocitheKoTdRiMXGDWgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nd6yeybwcoN4UpYJlbs78OEh.jpg?f=fotoalbum_large
Geen foto van stap 5, want stap 5 en 6 zijn een beetje "saai". Weinig techniek, cabine en een hoop hekjes en trapjes (cosmetische zooi noem ik dat altijd), maar die zijn ook nodig anders ziet het er niet uit natuurlijk. M'n handen jeuken om stap 7 (de tracks) ook nog te doen maar m'n pols geeft duidelijk aan dat het mooi is voor vandaag.. :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
dr86 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Wat was je kwijt? Zie ze op marktplaats voor 25,- staan. Nadeel van bricklink is dat je zelden alles bij 1 shop kan kopen en het dan qua verzendkosten aardig aan tikt
Ben vorig jaar weer verknocht geraakt aan het LEGO virus en nu wil ik wat dingen via rebrickable gaan bouwen (wat Halloween, Sinterklaas en misschien Kerst versieringen voor in huis).

Dan kom ik dus ook uit bij Bricklink en lijk er ook tegenaan te lopen dat je bij 3/4/5 shops uit komt met diverse verzendkosten. En dan uiteindelijk soms zelfs 1 of 2 onderdelen bij 1 shop moet afnemen (+verzendkosten).

Hoe doen jullie dit als je een build op rebrickable ziet staan die je wilt bouwen?

[ Voor 6% gewijzigd door Burning_Tyre op 19-10-2022 08:25 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Burning_Tyre schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:12:
[...]

Ben vorig jaar weer verknocht geraakt aan het LEGO virus en nu wil ik wat dingen via rebrickable gaan bouwen (wat Halloween, Sinterklaas en misschien Kerst versieringen voor in huis).

Dan kom ik dus ook uit bij Bricklink en lijk er ook tegenaan te lopen dat je bij 3/4/5 shops uit komt met diverse verzendkosten.

Hoe doen jullie dit als je een build op rebrickable ziet staan die je wilt bouwen?
Ik kijk zelf of ik de totaalprijs het waard vind, anders wacht ik of zoek een andere manier. Of deels met andere bestellingen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:57
dr86 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Om precies te zijn € 24,96 incl. verzending.
Is gewoon een doosje geseald.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Denk volgende maand ofzo een kleine upgrade doen aan bovenstaande met dit:

https://www.lightmybricks...10274-light-and-sound-kit

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
LEGO Ghostbusters Ecto-1 #10274 - Light Kit - Light My Bricks

8)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:27

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ik krijg trouwens vandaag de 40513 Spookachtig VIP-uitbreidingsset. Mocht iemand interresse hebben om het over te nemen voor een vrienden prijsje kan je mij een DM sturen. Ik doe er zelf niks mee en hoe er eigenlijk ook niet op te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
Tijll schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:35:
[...]

Nog niet, maar aangezien het setje heel leuk en positief is ontvangen sta ik eigenlijk te popelen om instructies te maken en deze op rebrickable te zetten :). Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jou boekenwinkel :D, mind sharing here?

Aan iedereen: weet iemand een leuk stickervelletje (van een officiele Lego set) die te gebruiken is voor een oude bar/kroeg?
zeker! :)
hier kun je m vinden: https://rebrickable.com/m...70-small-modular/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 13:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ga toch beginnen met een kerstdorpje.

Nu heb ik de volgende sets op m'n lijstje staan om te bestellen:
10308 Kerst mainstreet
76388 Zweinsveld bezoek
60352 City Advent (voor wat minifigs + vulling)

het wordt een langwerpig ontwerp op ons dressoir.

Iemand nog tips voor setjes die niet te duur zijn om toe te voegen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:15
dr86 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:09:
[...]

Duur als in eten/drinken of souvenirs/lego setjes?
Denemarken is ongeveer 20% duurder dan NL. Een dan heb ik t over eten/drinken, en uit eten gaan. Legoland en house zijn hetzelfde geprijsd qua eten en drinken als in normale restaurants in DK

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Mrzffg1WJAGOBstHKr5luTBcVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbFYSCX7gw23PeYqqWMtxlhK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfTbdLurVLgC48UatbAWAnUI05g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIKkx1v7k2cN9F0gvtHFMe7b.jpg?f=fotoalbum_large

En hij is af! Enorm leuke set om te bouwen, er zit wat herhaling in maar dat valt allemaal reuze mee :)

Voor/nadelen van huren voor ons:
+ Scheelt enorm in geld, deze set nu voor 45eu gehuurd (15eu daarvan voor het "jaarabbonement")
+ Stok achter de deur omdat de set weer terug moet, al is het makkelijk verlengen
+ Niet de vraag waar je de set gaat laten als hij staat
- Steentjes zijn op kleur gesorteerd, niet per stap dus even tijd nemen om zelf te sorteren
- Paar steentjes die mistte, maar niks cruciaals. Verhuurder zal ook afhankelijk zijn van hoe goed mensen dit rapporteren aan ze.
- Afbreken en op kleur sorteren moet je ook zelf doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Mad-Matt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:38:

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar misschien is 80109 Lunar New Year Ice Festival een idee?

Dankzij @Afas heb ik die mezelf ook cadeau gedaan, dus ik zet er deze disclaimer bij:
Kapoen schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

Jij ook bedankt, door jou advies te geven heb ik mezelf 80109 Lunar New Year Ice Festival aangepraat :+

Moraal van het verhaal, de volgende keer dat ik nog eens advies geef aan iemand zal het zijn voor een rijdende badkuip en een kip op een brommer. Veeeel goedkoper :P
Nuja, een badkuip en kip zijn natuurlijk niet in thema voor een Winter Village layout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar misschien is 80109 Lunar New Year Ice Festival een idee?

Dankzij @Afas heb ik die mezelf ook cadeau gedaan, dus ik zet er deze disclaimer bij:

[...]

Nuja, een badkuip en kip zijn natuurlijk niet in thema voor een Winter Village layout :P
oh die is goed ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mad-Matt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:38:

Nu heb ik de volgende sets op m'n lijstje staan om te bestellen:
10308 Kerst mainstreet
76388 Zweinsveld bezoek
60352 City Advent (voor wat minifigs + vulling)

Wat dacht je van:
- 40573 Kerstboom
- 40499 Arrenslee
- 10275 Elf clubhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:22

Secsytime

Automagisch

HikariMisako schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En hij is af! Enorm leuke set om te bouwen, er zit wat herhaling in maar dat valt allemaal reuze mee :)

+ Scheelt enorm in geld, deze set nu voor 45eu gehuurd (15eu daarvan voor het "jaarabbonement")
+ Stok achter de deur omdat de set weer terug moet, al is het makkelijk verlengen
- Steentjes zijn op kleur gesorteerd, niet per stap dus even tijd nemen om zelf te sorteren
- Paar steentjes die mistte, maar niks cruciaals. Verhuurder zal ook afhankelijk zijn van hoe goed mensen dit rapporteren aan ze.
Weegt de huur op tegen het verschil in afschrijving bij zelfkoop? :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Secsytime schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

Weegt de huur op tegen het verschil in afschrijving bij zelfkoop? :) :+
Dat denk ik wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Die megadure en grote sets zoals de AT-AT, Titanic of Tower Bridge zou ik liever ook een keer huren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:48

L23

Prosac schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:07:
Die megadure en grote sets zoals de AT-AT, Titanic of Tower Bridge zou ik liever ook een keer huren denk ik.
Huren lijkt me bij dat soort dure sets ook wel interessant. Waar ik echter tegen op kijk is dat je in een vrij korte tijd de set hebt opgebouwd ook weer moet afbreken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zojuist Optimus Prime afgerond. Wat een leuke set om te bouwen zeg! En zeker gezien dat het toch echt gewone Lego-blokjes zijn, vind ik het resultaat erg goed op Optimus Prime lijken. Dat ie daarnaast ook nog kan transformeren is ook erg cool. Het is wel duidelijk dat ie bedoeld is om als robot neer te zetten, en niet als truck, maar daar kan ik mee leven. :)

Paar restpuntjes:
- de ellebogen zijn wat zwakjes. Die houden het gewicht van de hakbijl niet.
- ik snap de toegevoegde waarde van de roze kubus niet. Er wordt uitgelegd in de instructies wat het moet voorstellen, maar het blijft gewoon een roze kubus die je naast het model moet bewaren oid?
- in truck vorm zakken de spatborden een beetje naar beneden, wat niet zo mooi is (wederom elleboogprobleem?).
- veel bewegende onderdelen; benen kunnen schuin, hoofd kan draaien, armen kunnen draaien, etc. Alleen zijn er geen knieën. :P
- hij past niet op de plek waar ik 'm had bedacht. :'( blijkbaar niet goed nagemeten, mijn faal dus. :+

Overall ben ik erg onder de indruk van deze set. Aanrader, zeker als je een fan van Transformers bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gaius schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:43:
Zojuist Optimus Prime afgerond. Wat een leuke set om te bouwen zeg! En zeker gezien dat het toch echt gewone Lego-blokjes zijn, vind ik het resultaat erg goed op Optimus Prime lijken. Dat ie daarnaast ook nog kan transformeren is ook erg cool. Het is wel duidelijk dat ie bedoeld is om als robot neer te zetten, en niet als truck, maar daar kan ik mee leven. :)

Paar restpuntjes:
- ik snap de toegevoegde waarde van de roze kubus niet. Er wordt uitgelegd in de instructies wat het moet voorstellen, maar het blijft gewoon een roze kubus die je naast het model moet bewaren oid?
- in truck vorm zakken de spatborden een beetje naar beneden, wat niet zo mooi is (wederom elleboogprobleem?).
- veel bewegende onderdelen; benen kunnen schuin, hoofd kan draaien, armen kunnen draaien, etc. Alleen zijn er geen knieën. :P
- hij past niet op de plek waar ik 'm had bedacht. :'( blijkbaar niet goed nagemeten, mijn faal dus. :+

Overall ben ik erg onder de indruk van deze set. Aanrader, zeker als je een fan van Transformers bent. :)
Inderdaad een mooie set! Ik had meer moeite met het jetpack, volgens mij maar 1x gebruikt in de tekenfilm ofzo... en die roze kubus is een energon cube!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwOsvHXsFuqqwpGH4Q0BBY58Ckc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VsUIeOh6p7VEb4BU9WqcTkIt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 19-10-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 12:24

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Jetpack is inderdaad maar 1 aflevering. Maar ik vind het wel zijn rug een stuk beter maken. Dus ik heb hem er altijd opzitten.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gaius schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:43:

Paar restpuntjes:

Dat roze is toch overduidelijk een energon cube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Die kubus is zonde van de legoblokjes, maar goed, het hoort bij transformer. Zijn bijl heb ik ook weinig mee.
En inderdaad, de ellebogen hadden wel wat stroever gemogen, want het wapen in een "stoere houding" omhoog houden lukt helaas niet.

Wat overigens verder weinig af doet aan de ervaring van het bouwen en hoe cool de set is.

[ Voor 16% gewijzigd door Prosac op 19-10-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Dat roze is toch overduidelijk een energon cube?
Het probleem is niet wat het is, dat vind ik prima. Waar ik moeite mee heb is dat het iets is wat los bij het model zit. Ik ga dat kwijtraken in m'n andere losse Lego-onderdelen/overblijfsels. :P Als je 'm ergens in of op Optimus Prime kwijt kan had ik het juist leuk gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:37

QuattroNL

It is I.

Secsytime schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:04:
[...]Weegt de huur op tegen het verschil in afschrijving bij zelfkoop? :) :+
Ligt er heel erg aan voor welk bedrag je 'm kan bemachtigen.
Ik heb een gebruikte set voor een (erg) mooie prijs via MP gekocht, compleet met doos e.d. Geduld is hierbij wel key :Y

Als ik die nu weer wil verkopen dan kan ik er idd geld aan overhouden.
Het aanvankelijke idee is/was idd om 'm weer te verkopen maar hij's zo mooi! :9

Om deze set zelf te verhuren heb ik overwogen maar vind ik toch wat te risicovol (en gedoe).
Wellicht een apart topic voor onderlinge leen/verhuur/ruil van sets, Tweakers members only? Dan wil ik het nog wel overwegen (en heb nog wel meer grotere sets die ik dan wil 'verhuren').

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

Huren lijkt me bij dat soort dure sets ook wel interessant. Waar ik echter tegen op kijk is dat je in een vrij korte tijd de set hebt opgebouwd ook weer moet afbreken :P
Dat. En het feit dat je een jaar abo hebt, maar de meest begeerde sets vrijwel altijd uitgeleend zijn. Ik zit al bijna 9 maanden te azen op de Titanic, maar ik heb hem nog niet 1 keer beschikbaar gezien. Of de AT-AT, die was maandag beschikbaar, maar ik was net te laat met bestellen. Zo verstrijken de maanden van je abo zonder dat je er iets aan hebt gehad. Tenzij je ondertussen wat andere sets besteld, maar IMHO is huren alleen rendabel als je dure sets huurt. Een set van 100 euro kun je makkelijk later verkopen voor 20 euro minder (3 weken huur), zeker als je de set in een aanbieding gekocht hebt. Maar een dure set van 600 euro verkopen voor 40 euro minder (4 weken huur) is veel minder makkelijk, ook al heb je de set in een aanbieding gekocht. Vandaar snap ik ook niet dat er mensen zijn die een Speed Champion set huren voor 1.75 euro per week.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gaius schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Het probleem is niet wat het is, dat vind ik prima. Waar ik moeite mee heb is dat het iets is wat los bij het model zit. Ik ga dat kwijtraken in m'n andere losse Lego-onderdelen/overblijfsels. :P Als je 'm ergens in of op Optimus Prime kwijt kan had ik het juist leuk gevonden.
Gewoon er naast zetten toch? Daar ligt ook de marshmallows zak van ecto-1 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
zonoskar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Dat. En het feit dat je een jaar abo hebt, maar de meest begeerde sets vrijwel altijd uitgeleend zijn. Ik zit al bijna 9 maanden te azen op de Titanic, maar ik heb hem nog niet 1 keer beschikbaar gezien. Of de AT-AT, die was maandag beschikbaar, maar ik was net te laat met bestellen. Zo verstrijken de maanden van je abo zonder dat je er iets aan hebt gehad. Tenzij je ondertussen wat andere sets besteld, maar IMHO is huren alleen rendabel als je dure sets huurt. Een set van 100 euro kun je makkelijk later verkopen voor 20 euro minder (3 weken huur), zeker als je de set in een aanbieding gekocht hebt. Maar een dure set van 600 euro verkopen voor 40 euro minder (4 weken huur) is veel minder makkelijk, ook al heb je de set in een aanbieding gekocht. Vandaar snap ik ook niet dat er mensen zijn die een Speed Champion set huren voor 1.75 euro per week.
Het "abonnement" vind ik ook het grootste nadeel, al zijn er toko's die dat zonder doen. Ik beschouw het gewoon als een premie op de eerste bestelling die je plaatst. Dat mensen de goedkopere sets huren snap ik ook niet, maar misschien voor je kids zodat die ook iets te doen hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Naar de winkel gaan voor Speed Champions Aston Martin DB5 en terugkomen met de Koenigsegg Jesko. Ging er nu iets fout of ging er nu iets goed? :P

Al met al een leuk setje, maar toch wat hoekiger dan het echte model, als je t gaat vergelijken. Maar even net doen alsof er geen echte Koenigsegg bestaat :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 19-10-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gim schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:28:
Naar de winkel gaan voor Speed Champions Aston Martin DB5 en terugkomen met de Koenigsegg Jesko. Ging er nu iets fout of ging er nu iets goed? :P

Al met al een leuk setje, maar toch wat hoekiger dan het echte model, als je t gaat vergelijken. Maar even net doen alsof er geen echte Koenigsegg bestaat :+
Je doet het nog netjes, ik was waarschijnlijk met beide terug gekomen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Je doet het nog netjes, ik was waarschijnlijk met beide terug gekomen O-)
De DB5 is echt overal uitverkocht lijkt het wel. Of dat of je betaalt meer. In mijn geval bleek ie uitverkocht en niet na te bestellen (krijg dat standaard te horen bij Intertoys: "ook niet na te bestellen voor die prijs want t hoofdmagazijn heeft ook niks".

Ik zie t maar zo, Koenigsegg is ouder dan DB5 dus Koenigsegg zie ik eerder EOL gaan. Komt nog wel een keer goed met de DB5 :) Is ook de laatste die ik van de huidige wave (toch) nog wil. Die van F&F heb ik te weinig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:44
Gim schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

De DB5 is echt overal uitverkocht lijkt het wel. Of dat of je betaalt meer. In mijn geval bleek ie uitverkocht en niet na te bestellen (krijg dat standaard te horen bij Intertoys: "ook niet na te bestellen voor die prijs want t hoofdmagazijn heeft ook niks".

Ik zie t maar zo, Koenigsegg is ouder dan DB5 dus Koenigsegg zie ik eerder EOL gaan. Komt nog wel een keer goed met de DB5 :) Is ook de laatste die ik van de huidige wave (toch) nog wil. Die van F&F heb ik te weinig mee.
Bestellen bij kruidvat.nl ? Is online verkrijgbaar en gratis verzenden...heb je 'm voor 17.99 Euro in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Bestellen bij kruidvat.nl ? Is online verkrijgbaar en gratis verzenden...heb je 'm voor 17.99 Euro in huis
Oh, ze hebben daar nieuwe voorraad gekregen dus. Top bedankt _/-\o_ Ik had er al eerder gekeken maar toen stond ie op uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
Tijll schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:35:
[...]

hoe heb jij trouwens die render gemaakt naast de officiele modellen van lego?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Lang getwijfeld om deze set te kopen, gezien deze binnenkort uit de handel gaat en het 2x VIP punten bij S@H was toch maar besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0E0NgcpBtc-mvqrPgK2BJVxozU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZkV2yoDQ5xPDlNtNn0LB4h2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

[...]

Ik voel me wat schuldig aangezien ik zelf voor de galaxy explorer ben gegaan. Hoewel deze set zeker blijft knagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Afas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:13:
[...]
Ik voel me wat schuldig aangezien ik zelf voor de galaxy explorer ben gegaan. Hoewel deze set zeker blijft knagen.
Geen probleem hoor, het was het perfecte excuus om GWPs te stapelen :P
Niet te lang laten knagen overigens, deze set zal sowieso nog dit jaar uit het assortiment verdwijnen.
Dus ik vermoed dat er geen nieuwe stock meer zal bijkomen eens deze uitverkocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
emieltenberge schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

hoe heb jij trouwens die render gemaakt naast de officiele modellen van lego?
Zelf een middagje opgebouwd binnen Stud.io. Helaas zijn sommige items niet beschikbaar, bijvoorbeeld een viool. Daar heb ik een bruine gitaar voor gebruikt. Hetzelfde geldt voor het teddy konijn, daar heb ik een teddy beer voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

HikariMisako schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuke set. Ik denk wel dat dit duurder is dan gunstig kopen en weer verkopen.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:30
schumi1986 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:12:
Lang getwijfeld om deze set te kopen, gezien deze binnenkort uit de handel gaat en het 2x VIP punten bij S@H was toch maar besteld.

[Afbeelding]
Ik heb deze set ook vandaag binnen gekregen. Ben erg beneiuwd!

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-05 23:46

ID5

Van middag een klein bouwwerkje afgemaakt en op de foto gezet, de stadswacht op patrouille, een kleine steampunk MOC op 8x8:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52439912024_0d0ecfd4ec_b.jpg
On patrol in the Imperial City

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Ond schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:22:
[...]

Leuke set. Ik denk wel dat dit duurder is dan gunstig kopen en weer verkopen.
Oh het kan goed dat dit duurder is, maar voor het gemak van niets te hoeven regelen is me het dat waard.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:54
Even een trotse papa post. Mijn dochter van 5 heeft op vakantie in 3 sessies helemaal alleen (ok met af en toe een aanwijzing) de 3in1 T-rex gebouwd.

Eerder ging het niet zo soepel met bouwen omdat ze het geduld niet had, of de bouwtekeningen werden halfslachtig gevolgd. Maar dit ging echt heel goed.

Los van de concurrentie die er is van het Playmobil setje dat ik aan de jongste had gegeven is dit misschien de start van een mooie toekomst. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• meesje
Leuke combi. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdmc9119ER9B0BMCXvV7qL7FwSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHhS2aXP3zM5p4fKJHfgVxc4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

Ik heb een tijdje sets op marktplaats gekocht die maar 1 maal opgebouwd waren om ze daarna zelf ook 1x op te bouwen en weer door te verkopen.

Heb bijna iedere keer het zelfde bedrag als ik zelf betaald heb terug gekregen bij verkoop.

Leuk met grote sets die net niet leuk genoeg zijn om te bewaren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ga m'n kerstdorp helemaal anders doen. Gister nog eens zitten denken en het wordt een complete moc. Ik ga via Bricklink een hoop steentjes bestellen en dan zelf huisjes bouwen.

Ik heb enorm goede herinneringen aan Bernkastel-Kues en dat pleintje heeft schitterende gebouwtjes en die wil ik na gaan maken (in de beste vorm die met Lego te bereiken is).

Afbeeldingslocatie: https://resc.deskline.net/images/RPT/1/b3878f59-4fce-4666-b4e1-89261946a195/99/image.jpg

Ik heb nog wel advies nodig van jullie. Zoals je veel ziet zijn de huisjes wit met bruine accenten, maar als ik ook nog eens sneeuw ga toevoegen dan wordt het allemaal wel heel erg wit en kil. Hebben jullie een advies voor een alternatieve kleur voor het wit op de huisjes? (ik zat zelf aan tan te denken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-05 23:46

ID5

@Mad-Matt Leuk, voor het hout van het vakwerk zou je i.p.v. alleen bruin ook donker rood en donker bruin kunnen gebruiken, naast gewoon bruin.

Voor de invulling kun je idd wel kiezen voor tan, maar bv geel en/of medium nougat zou ook kunnen in combinatie met wit.

Je kan er altijd voor kiezen om niet alles met sneeuw te bedekken, maar dat je bv ook nog wat stukken straat/dak ziet (voor wat extra kleur). Minifigs en kerst versiering voegen natuurlijk ook al wat kleur toe.
Pagina: 1 ... 237 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .