/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Helemaal mee eens, genoeg lege plekken in DelfzijlL23 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:07:
@Gim Dat is toch veel te ver weg? In het hoge noorden lijkt mij persoonlijk veel logischer.
Maar even serieus, een store in minimaal zo hoog als Zwolle zou wel een betere spreiding geven... Amsterdam en Utrecht zijn nu de dichtsbijzijnde (beiden iets meer dan 200km).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verdorie... Lego Nintendo Entertainment System (71374) heb ik altijd over getwijfeld. Mario is wel leuk maar verder doet die set me niets. Als je dit dan zo ziet is het wel weer een leuke combinatie. Eens bedenken of ik 200 euro over heb voor een grappige display...JBplap schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:39:
* JBplap is niet verantwoordelijk voor ongeplande Lego aankopen nav deze post
![]()
[Afbeelding]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Op YouTube zijn video's te vinden waarin wordt uitgelegd hoe je zo efficiënt mogelijk een bakje kunt vullen. Soms scheelt het meer dan je denkt. Ik had dezelfde vraag omdat ik binnenkort ook voor de eerste keer wat losse stenen wil kopen, en daar valt dus best het e.e.a. van te leren.jordy89 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:02:
Ik ga volgende week naar een lego store en ik dacht om een keer een bucket van de pick and building muur te vullen. Uiteraard moeten er wel interessante dingen tussen zitten.
Hoe kiezen jullie uit de muur? Kijken jullie naar kleine items om zoveel mogelijk stukjes in een bucket te krijgen of zoeken jullie naar specifieke items? Hoe krijg je de jacket zoveel mogelijk gevuld? Is dat door de lego al op te stapelen om zo min mogelijk ruimte over te laten. Verder nog tips om mee te nemen?
En ze zijn vergeven.
[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 14-10-2022 10:57 ]
Hier wel interesse.sig69 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:24:
Weet niet of het hier helemaal de juiste plek is, maar ik heb 3 intertoys krasloten voor een 90 jaar lego sleutelhanger over voor wie wil.
Relax. nothing is under control.
Helaas, ze zijn vergeven. Er zaten er een stuk of 20 bij de D11. Ook eentje van 15 euro kortingCMilena schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:02:
Ja hier ook wel. Tot wanneer kun je ze inleveren? En had je veel krasloten of mazzel?
Geen probleem! Sowieso tof dat je ze weggeeft.sig69 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:03:
[...]
Helaas, ze zijn vergeven. Er zaten er een stuk of 20 bij de D11. Ook eentje van 15 euro korting
Ik had er ook wel een aantal. Allen 'Helaas' m.u.v. de laatste; kortingscode.
Ik heb ook zo'n 15 euro korting kraslot van de Intertoys en nu zijn er 1 of 2 Lego sets waar ik hem wel voor wil gebruiken. Echter geen enkele Intertoys filiaal in de buurt heeft deze op voorraad (online wel) echter als je online besteld kan je het kraslot niet gebruiken en als ik hem wil ophalen in een filiaal moet ik vooraf het hele bedrag al betalen.
Zou ik gewoon met dat lot naar de Intertoys kunnen als ik mijn bestelling ophaal en dan korting als nog verrekend krijgen? Normaal zou ik wel klantenservice contact opnemen, maar die mensen daar zijn zo onvriendelijke en ik krijg regelmatig verschillende antwoorden daar.
Misschien dat er Iemand hier ervaring heeft en dit een keer gedaan heeft?
hoi
Oa. hier afgelopen zomer zo boutique hotel kunnen regelen die in de aanbieding was, maar niet op voorraad. Bestellen in de winkel in de actieperiode en terplekke kunnen betalen. Netjes een telefoontje 2-3 weken later oid toen ie binnen was.
Het zijn ook gewoon mensen daar in de winkel he, en de meeste hebben klantentevredenheid wel hoog in het vaandel staan omdat ze je graag nog een terugzien
:strip_exif()/f/image/jdhGwBS5nOmzmHPDljo0mLQI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ten eerste
Er zitten wel een paar fragiele elementen aan het spaceship, de voorkant is er al een keer af gekomen en ook de randen zijn niet heel stevig. Had het model opgepakt en verzet voor een foto en je ziet meteen dat aan de randen een paar tiles niet helemaal goed vast zitten. Allemaal klein leed, ik heb me enorm vermaakt met de bouw van dit model

https://www.hbm-machines....ast&sortOrderBy=&perPage=Kapoen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:46:
[...]
Ik denk dat ik daar inderdaad ook een keertje mee ga geconfronteerd worden.
Tot nu toe heb ik in de Aldi altijd dezelfde bakjes kunnen vinden, maar dat zal ook een keertje ophouden
Heeft regelmatig goede aanbiedingen of bij de dhz-winkels
[ Voor 47% gewijzigd door johnb52 op 14-10-2022 12:46 ]
Een verassing op je eigen zolder? En waarom helemaal in stukken? Klinkt net alsof het van de vorige bewoner wasYonix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:01:
Moest daarstraks even op zolder zijn en toen kwam ik een aangename verrassing tegen:
[Afbeelding]
Wall-E (21303)!Lag ergens in een doos en helemaal in stukken, gelukkig wel compleet.
Krijgt nu een mooi plekje in de slaapkamer van mijn zoontje.
Wall-E blijft leuk!Yonix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:01:
Moest daarstraks even op zolder zijn en toen kwam ik een aangename verrassing tegen:
[Afbeelding]
Wall-E (21303)!Lag ergens in een doos en helemaal in stukken, gelukkig wel compleet.
Heb ook een Minime versie van m
:strip_exif()/f/image/B86fgQENETngCxvAJNkQwAHT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zlrYPMNR4B5CH8AzOCYqGSv2.jpg?f=fotoalbum_large)
Een verrassing omdat ik vergeten was dat ik deze set in bezit heb.L23 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:43:
[...]
Een verassing op je eigen zolder? En waarom helemaal in stukken? Klinkt net alsof het van de vorige bewoner wasMooie set!
:strip_exif()/f/image/obMaItymjlWAJLyvPVML1C7N.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.promobricks.d...ster-erste-bilder/150393/
Fors prijskaartje € 549,99
Jammer van dat prijskaartje, ik heb nu ook de kleinere versie
https://www.lego.com/nl-n...ster-ultron-edition-76105
Holy moly wat een monster. Ik dacht eerst wat een klein schatje... tot ik de piepkleine studs op de borstkast zag. 52 cm hoog?wlchris schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:02:
LEGO 76210 Hulkbuster
[Afbeelding]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Of hebben ze de skills niet meer om coole AFOL sets van minder dan 1000 steentjes te ontwerpen.
Kan je hem niet online bestellen, in de winkel retourneren en dan direct kopen met de kortingscode? :’)
De doos is wat gedeukt/gekreukt linksboven. Niet acceptabel. Gelijk €100 eraf!wlchris schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:02:
LEGO 76210 Hulkbuster
[Afbeelding]
Ook echt speelbaar, maar wel duur. € 249 voor 2339 stenen.
Even een stukje terug lezen, de prijs viel niet bij iederen in de smaakShadLink schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:18:
Hebben jullie al de nieuwe Ideas tafelvoetbal set gezien? https://www.lego.com/nl-nl/product/table-football-21337
Ook echt speelbaar, maar wel duur. € 249 voor 2339 stenen.
Het valt me wel op dat Lego de laatste tijd vooral hele grote sets heeft, en die allemaal ook een stuk duurder zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door ShadLink op 14-10-2022 19:34 ]
Ik heb m ook bij elkaar gebricklinkt, moet nog 1 stukje, en ook op rebrickable de sets die erbij horen ook bijeen geraapt. Waaronder de schoen, rubix cube, mini versie, een soort van grote wall-e als achtergrond en Eve:-)Yonix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:01:
[Afbeelding]
Volgens mij waren ze vorig jaar steeds uitverkocht. Ik ken iemand die er weg van is, maar dat komt ook door de film.crimby schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:13:
Hoe is het het Home Alone huis? Mijn vrouw wil die graag maar vind hm te duur (ze is niet zo goed met geld uitgeven aan dr zelf). Nu wil ik hm bestellen zodat ze wat te doen heeft, maar is ie het waard? Ze heeft ook alles rondom kerst dus past daar wel mooi bij denk ik!
Ik heb hem liggen, maar geen verleiding hem zelf te bouwen eigenlijk gehad nog. Maar ik kan die film ook niet meer zien ondertussen

Home Alone huis is niet op dezelfde schaal gebouwd als WV sets (wel minifig schaal) maar er is in die set veel meer ruimtes waar ze kunnen bouwen , en is denk ik ook meer diepte?Met andere woorden: huis zelf is veel groter dan de WV sets die er zijn.Ze heeft ook alles rondom kerst dus past daar wel mooi bij denk ik!
Hoe?? Hoe kun je in hemelsnaam vergeten dat je dozen lego in je bezit hebt....Yonix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:49:
[...]
Een verrassing omdat ik vergeten was dat ik deze set in bezit heb.
Signature van nature
Dit was geen ongeopende doos, maar gewoon een set die - nadat hij gebouwd was - ooit in een doos is beland en vergeten is.Sircuri schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:15:
[...]
Hoe?? Hoe kun je in hemelsnaam vergeten dat je dozen lego in je bezit hebt....
/f/image/wkeWL2dugjwHCGikNsPYjZan.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt nog nergens op, begint al wat gewicht te krijgen. Ik heb een berg tandwielen in elkaar gezet waarvan ik echt het spoor bijster was hoe het zou moeten werken

Geen fuckups deze stap, wel een keer dat ik het dacht maar bleek toch goed te zijn. Ik krijg dan echt een soort lego stress aanval, zweet op m'n voorhoofd bij de gedachte dat ik 'm weer 15 stappen moet afbouwen

Erg leuke set. Groot, veel detail wat je ook goed kan bekijken want alles kan open. Leuk om te bouwen.crimby schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:13:
Hoe is het het Home Alone huis? Mijn vrouw wil die graag maar vind hm te duur (ze is niet zo goed met geld uitgeven aan dr zelf). Nu wil ik hm bestellen zodat ze wat te doen heeft, maar is ie het waard? Ze heeft ook alles rondom kerst dus past daar wel mooi bij denk ik!
Is wel een alleenstaand gebouw, maar toch wel indrukwekkend.
Aanrader
Mijn vrouw heeft nu de 3 kersthuisjes van vorige jaren en is bezig met de stad (boekenwinkel etc).
Ik heb er geen verstand van verder, maar het Home alone huis past daar dus niet echt bij?
Helemaal mee eens!Bardu schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:37:
[...]
Erg leuke set. Groot, veel detail wat je ook goed kan bekijken want alles kan open. Leuk om te bouwen.
Is wel een alleenstaand gebouw, maar toch wel indrukwekkend.
Aanrader
Vind het een erg leuke set met veel herkenbare elementen van de film.
Bedoeling van mij is om deze set elk jaar op te bouwen. Vorig jaar licht en geluid setje daarvoor gekocht die er dit jaar bij in gaat. Ik vond het de 250 (of is de prijs verhoogd) wel waard.
Het Home Alone huis is echt een kerstsfeer-gebouw, maar wel anders dan de rest van het kerstdorp. Waar de kerstsets allemaal iets kneuterigs hebben, is het Home Alone huis wel flink aanwezig. Maar het ook wel waard. Echt passen in 1 dorp is wat lastiger en doe ik zelf niet. Maar ik kom toch al ruimte tekort om het hele dorp (ik heb alle originele kerstsets) leuk neer te zetten.crimby schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 01:58:
@Bardu @johnb52 dus niet echt een onderdeel van een kerstdorp? Het nieuwe kerstdorp is ook niet echt passend toch?
Mijn vrouw heeft nu de 3 kersthuisjes van vorige jaren en is bezig met de stad (boekenwinkel etc).
Ik heb er geen verstand van verder, maar het Home alone huis past daar dus niet echt bij?
Zijn er sets die beter passen bij het peperkoekhuisje, elfenhuisje en die derde? Volgens mij niet toch?Bardu schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:56:
[...]
Het Home Alone huis is echt een kerstsfeer-gebouw, maar wel anders dan de rest van het kerstdorp. Waar de kerstsets allemaal iets kneuterigs hebben, is het Home Alone huis wel flink aanwezig. Maar het ook wel waard. Echt passen in 1 dorp is wat lastiger en doe ik zelf niet. Maar ik kom toch al ruimte tekort om het hele dorp (ik heb alle originele kerstsets) leuk neer te zetten.
76388 van HP past er goed bijcrimby schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:32:
[...]
Zijn er sets die beter passen bij het peperkoekhuisje, elfenhuisje en die derde? Volgens mij niet toch?
De 8860 met doos en boekje €75
De 8815 €10
De 8215 €8
De 8251 €7
De 8808 €10
De 9391 €12
Wat een feest 🥳
https://www.promobricks.d...er-erscheint-2023/150390/
PhD i.o.
Strak plan!42erik schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:28:
Wordt het niet eens tijd dat Tweakers de boel zo upgraded dat een setnummer automatisch naar een foto linked? Of dat iedereen hier een foto plaatst ipv alleen een setnummer?
Of naar het Brickwatch item (niet voor oudere sets), of een search in images.google.com naar 'lego [setnr]' en daar de 1e image vanaf halen.
Is een plugin/browser extensie voor geloof ik...42erik schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:28:
Wordt het niet eens tijd dat Tweakers de boel zo upgraded dat een setnummer automatisch naar een foto linked? Of dat iedereen hier een foto plaatst ipv alleen een setnummer?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vast een stomme vraag, maar waren de Lego winkels dit jaar open op 1 januari? Lijkt me leuk om hem meteen in huis te hebben en niet op bezorging te hoeven wachten.
Ben zeker benieuwd wat we gaan krijgen!machetes schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:08:
De nieuwe modular krijgt setnummer 10312, wordt €229,99 en heeft 2899 steentjes volgens Promobricks. Ben benieuwd wat voor gebouw het dit jaar wordt!
Ben ook benieuwd welke modulair(s) er dan uit gaan. De Assembly Square mag wel een keer gaan (6 jaar in productie!) en ik vermoed ook de Bookstore. Houden we er 3 over.
01-01 is een feestdag én toevallig komend jaar ook een zondag. Ik vermoed dat er dan weinig winkels open zijn (al weet je het in grote steden nooit).Vast een stomme vraag, maar waren de Lego winkels dit jaar open op 1 januari? Lijkt me leuk om hem meteen in huis te hebben en niet op bezorging te hoeven wachten.
Memories of yesterday, will grow, but never die
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen!Bint schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:26:
Ik sta op het punt om deze lego game aan te gaan schaffen, bricktales. Ik twijfel alleen nog om de PS5 of switch versie te pakken. Ik dénk dat mijn dochter er te jong voor is, maar dan kan ik hem van de week wel mee op reis nemenIemand die deze al heeft gespeeld?
Nice. Maar eh, de 9396 is de Technic Airbus heli van 199 euro. Weet je zeker dat je die voor 12 euro had? Of was het een ander model?WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:06:
Loop ik net op een rommelmarkt scoor ik daar gewoon wat ‘oude’ Technic 😱
De 8860 met doos en boekje €75
De 8815 €10
De 8215 €8
De 8251 €7
De 8808 €10
De 9396 €12
Wat een feest 🥳
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Yep typo...moet 9391 zijn 🫣The Eagle schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:52:
[...]
Nice. Maar eh, de 9396 is de Technic Airbus heli van 199 euro. Weet je zeker dat je die voor 12 euro had? Of was het een ander model?
Zijn al wel reviews van te vinden op YouTube, voor de Switch versie is er een review van SwitchUp. Van wat ik zag een leuke game. Grafisch draait de game op de Switch qua fps niet altijd soepel, maar ze vonden het niet te storend. Lijkt me een prima game voor op reis.Bint schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:26:
Ik sta op het punt om deze lego game aan te gaan schaffen, bricktales. Ik twijfel alleen nog om de PS5 of switch versie te pakken. Ik dénk dat mijn dochter er te jong voor is, maar dan kan ik hem van de week wel mee op reis nemenIemand die deze al heeft gespeeld?
https://www.promobricks.d...er-erscheint-2023/150390/
[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 15-10-2022 20:25 ]
/edit: oh, het is geen Technic set, maar eentje in de Icons serie.
[ Voor 55% gewijzigd door zonoskar op 15-10-2022 21:50 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verdorie, je hebt gelijk. In mijn enthousiasme dacht ik dat het een Technic set zou zijn.zonoskar schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:45:
Target prijs 150 euro dus
/edit: oh, het is geen Technic set, maar eentje in de Icons serie.
/f/image/1IPwHWpIY6ipltZV8qhLiEqU.png?f=fotoalbum_large)
Stap 3 was echt veel! Soms ook wat moeilijk te zien hoe het zat, maar is gelukt. Deze set is wel echt super efficiënt verpakt, heb echt nog nooit zo weinig overgehouden.
Stap 4 lijkt mee te vallen dus die ga ik nog even doen.
[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 15-10-2022 23:23 ]
Als het er eentje is in de kleur van de Camel Trophy dan past ie wel in de lijn van de BTTF en de Ecto-1 en dan komt hij er wel. Anders moet ik er nog eens over nadenken.meesje schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Verdorie, je hebt gelijk. In mijn enthousiasme dacht ik dat het een Technic set zou zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Welke is dat dan?Fiber schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:01:
[...]
Is een plugin/browser extensie voor geloof ik...
Ik meen me te herinneren dat die extensie niet goed werkte op andere websites en ik hem daardoor steeds aan en uit moest zetten. Hij werd toen ook al niet meer onderhouden. Na een paar dagen werd me dat teveel werk en heb ik hem verwijderd. Ik kan hem ook niet meer vinden in de Chrome store, dus ik denk dat hij gestopt is.
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Stuk vel van mijn knie geponst middels een duploblokje

Zal de foto's maar achterwege laten
Marktplaats kun je doen. Maar je mag mij ook wel een PM sturen met wat je eventueel kwijt wilt.3clectic schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:06:
Via welke weg verkopen jullie normaal de lego? Ik heb een aantal nieuwe en gebouwde sets die ik van de hand wil doen. Via marktplaats?
Je kan ook via Bricklink.com proberen, dan is het wereldwijd.
[ Voor 8% gewijzigd door Prosac op 16-10-2022 11:31 ]
Ik ben hem toevallig aan het bouwen. Erg leuke set, met veel leuke details. Het gebouw is groter dan de overige kerst huisjes, maar dat mag ook wel voor de prijs. Hij past moeilijk in een kerstdorp, maar staat op zichzelf staand wel heel erg leuk.crimby schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:13:
Ik ga maar eens kijken voor een aanbieding en dan ga ik m’n vrouw er maar eens een plezier mee doen! Thanks!jordy89 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:36:
[...]
Ik ben hem toevallig aan het bouwen. Erg leuke set, met veel leuke details. Het gebouw is groter dan de overige kerst huisjes, maar dat mag ook wel voor de prijs. Hij past moeilijk in een kerstdorp, maar staat op zichzelf staand wel heel erg leuk.
Via marktplaats.3clectic schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:06:
Via welke weg verkopen jullie normaal de lego? Ik heb een aantal nieuwe en gebouwde sets die ik van de hand wil doen. Via marktplaats?
Memories of yesterday, will grow, but never die
Vraag & Aanbod overig3clectic schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:06:
Daily driver; MB R171 SLK280
LEGO verkoop groepen op Facebook en Marktplaats.3clectic schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:06:
[ Voor 3% gewijzigd door CMilena op 16-10-2022 14:33 ]
Gewoon even bellen. Je kan altijd proberen. Wellicht krijg je niet wat je wil, maar geven ze wat VIP punten.CMilena schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:32:
Hoe meegaand is de klantenservice met betrekking tot GWP's? M'n bestelling staat al dagenlang op 'in magazijn' waardoor niets gewijzigd kan worden... maar ondertussen is de Halloween VIP polybag weer op voorraad. Staan ze bekend om nazendingen of is het gewoon pech hebben?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iWgGfvuncbmBstNEaSF2ZC2v.jpg?f=user_large)
Eindelijk een Slave-1 kunnen bemachtigen voor een goede prijs. En met alle minifigs er bij.
Lastig dus!
Nu kijk ik op de website en ben ik een beetje aan het rondkijken qua thema’s etc en zie wel wat dingen dat ik vet vind. Bv colloseum of de titanic, maar dan ben je meteen 500-700 euro kwijt.
Star wars, harry potter of voertuigen heb ik ook weinig mee.. dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Hebben jullie nog tips met een set wat niet te duur is, waar ik wel lekker mee aan de slag kan en er ook nog leuk uit ziet?
550 voor 4000 pieces, vind het erg veelwlchris schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:02:
LEGO 76210 Hulkbuster
[Afbeelding]
Geen idee wat je budget is en wat je wel leuk vind natuurlijk, maar ik zou sowieso niet gelijk te groot en te duur beginnen als je nog wil kijken of het wat voor je is. Als ik iets moet aanraden dat geen Harry Potter, Star Wars of voertuig is maar wel een betaalbare toffe set om te bouwen. Dan zou ik kijken naar de 76989 Horizon Forbidden West Tallneck.crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:24:
Oke ik zit dus af en toe zelf ook te denken om met lego te beginnen. Het idee lijkt me fijn; even koppie leeg, muziekje aan en beetje freubelen. Ik weet alleen niet of ik de rust kan vinden en ik heb ook met veel vaak de drang om iets af te maken op high speed.
Lastig dus!
Nu kijk ik op de website en ben ik een beetje aan het rondkijken qua thema’s etc en zie wel wat dingen dat ik vet vind. Bv colloseum of de titanic, maar dan ben je meteen 500-700 euro kwijt.
Star wars, harry potter of voertuigen heb ik ook weinig mee.. dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Hebben jullie nog tips met een set wat niet te duur is, waar ik wel lekker mee aan de slag kan en er ook nog leuk uit ziet?
Hale gave set om te zien en te bouwen en ook mooi als display neer te zetten. Iets meer dan 1200 stenen en kost op dit moment 'slechts' 75 euro bij bol.com
hoi
Heb je al gekeken in de Architecture serie? Die setjes variëren van €40 tot en met €140, en kan je als display model zetten in je woonkamer/bureau/... Dit thema draait rond skylines van steden en monumenten.crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:24:
Oke ik zit dus af en toe zelf ook te denken om met lego te beginnen. Het idee lijkt me fijn; even koppie leeg, muziekje aan en beetje freubelen. Ik weet alleen niet of ik de rust kan vinden en ik heb ook met veel vaak de drang om iets af te maken op high speed.
Lastig dus!
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Misschien is het modular gebouwen thema wat voor je? Ze zijn groot genoeg voor de uitdaging en bevatten leuke technieken en verhaaltjes. Je kan ze daarna aan elkaar vastmaken als een soort straat die je mooi op een (lange) plank als display kan zetten. Mocht je van auto's houden, dan misschien speed champions of creator expert /icons auto's.crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:24:
Lastig dus!
Qua budget zit je aardig goed, mag nog wel wat hoger maar vind 300+ voor een probeersel veel.ReVision. schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:31:
[...]
Geen idee wat je budget is en wat je wel leuk vind natuurlijk, maar ik zou sowieso niet gelijk te groot en te duur beginnen als je nog wil kijken of het wat voor je is. Als ik iets moet aanraden dat geen Harry Potter, Star Wars of voertuig is maar wel een betaalbare toffe set om te bouwen. Dan zou ik kijken naar de 76989 Horizon Forbidden West Tallneck.
Hale gave set om te zien en te bouwen en ook mooi als display neer te zetten. Iets meer dan 1200 stenen en kost op dit moment 'slechts' 75 euro bij bol.com
Goede tip ook! Heb HZD wel ff gespeeld, maar afgehaakt. Desalniettemin wel een mooie richting op te zoeken/kijken.
De wereldbol leek me ook gaaf, maar hoorde wat saai om te bouwen en te duur voor nu ook
Mijn vrouw is druk bezig om de stad te bouwen dus dan krijg ik ruzie denk ik haha! Mijn vrouw is van de kerst en de steden. Niks anders dus heb nog wel wat ruimte. Overigens ook wel weer een goede denkrichting.Schildje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:34:
[...]
Misschien is het modular gebouwen thema wat voor je? Ze zijn groot genoeg voor de uitdaging en bevatten leuke technieken en verhaaltjes. Je kan ze daarna aan elkaar vastmaken als een soort straat die je mooi op een (lange) plank als display kan zetten. Mocht je van auto's houden, dan misschien speed champions of creator expert /icons auto's.
Edit: hoe zijn de NASA sets? En komt daar ook regelmatig wat nieuws van uit? Heb het dan over die shuttle en apollo. Is dat qua detail vergelijkbaar?
[ Voor 10% gewijzigd door crimby op 16-10-2022 17:41 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q0E7OEH06ccrNfch4DxPwgpd.jpg?f=user_large)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik heb overigens Queer Eye – De Fab 5 loft 10291 gekocht als parts pack, en zie nu deze leuke MOC:
https://rebrickable.com/m...dular-music-cafe/#details
Ik moet vaker op Rebrickable neuzen, staan echt mooie dingen op.
Ik heb de NASA Discovery Space Shuttle en die is ook heel erg gaaf ook echt een aanrader.crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:36:
Edit: hoe zijn de NASA sets? En komt daar ook regelmatig wat nieuws van uit? Heb het dan over die shuttle en apollo. Is dat qua detail vergelijkbaar?
Heeft ook een stuk meer stenen dus je bent er langer mee bezig dan de Horizon set
In die serie heb je ook nog de Apollo Lunar Lander, Saturn V, en ISS ruimtestation. Verder zijn er volgens mij geen grote sets uitgekomen in deze serie de laatste paar jaar.
hoi
@CMilena thanks! Zal daar ook eens kijken!
@ReVision. zie idd wel wat gave sets. Prijzen zijn ook wel prima in vergelijking met de aantal stukjes: 119 euro voor bijna 2000 stukjes
Ik ben iets eerder uit mijn dark agescrimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:54:
@aReaRe die zijn allemaal niet meer te krijgen toch? M’n vrouw hoeft alleen nog het boetiekhotel van de huidig verkrijgbare sets.
Alles vanaf de Petshop heb ik gekocht. (Detective office, Parijs restaurant o.a.).
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ja die zou mn vrouw ook allemaal wel willen hebben… maar dan kan je zo 500 euro neerleggen. Wel gaaf, zie af en toe wat die compleet gebouwde steden, hele kamer vol heheaReaRe schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:56:
[...]
Ik ben iets eerder uit mijn dark ages
Alles vanaf de Petshop heb ik gekocht. (Detective office, Parijs restaurant o.a.).
ik heb exact dezelfde set gekocht, inderdaad voor de parts. Kan er veel goed gebruiken voor verschillende gebouwen in mijn eigen stad. Daarnaast zitten er ook leuke printed pieces/stickersheets bij die je goed kunt gebruiken. voor 60 euro een prima deal.CMilena schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:47:
Mijn eerste 2 sets waren van Creator 3 in 1 en Architecture. Wellicht kun je iets leuks vinden binnen die thema's?
Ik heb overigens Queer Eye – De Fab 5 loft 10291 gekocht als parts pack, en zie nu deze leuke MOC:
https://rebrickable.com/m...dular-music-cafe/#details
Ik moet vaker op Rebrickable neuzen, staan echt mooie dingen op.
Ik ben begonnen met de boomhut (21318), nog steeds verkrijgbaar en mooi om te zien. Had het nooit moeten doen, want inmiddels is een het dure maar wel een leuke hobby gewordencrimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:24:
Lastig dus!
Naast de al genoemde suggesties zijn misschien de grotere auto’s (mustang, Porsche, delorean ) leuk?crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:24:
Lastig dus!
Of iets van een film, zoals de jurassic park of star wars diorama sets?
Meeste voertuigen vind ik niet zo. De grotere wel vet, zoals de lambo maar die zal ik niet zo snel neerzetten. Star wars heb ik ook niks mee… maar heb mn zinnen gezet op de NASA. Misschien mag ik die deze week wel bestellen als mn vrouw dr home alone cadeau ontvangt hahaOnd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:22:
[...]
Naast de al genoemde suggesties zijn misschien de grotere auto’s (mustang, Porsche, delorean ) leuk?
Of iets van een film, zoals de jurassic park of star wars diorama sets?
Van die NASA sets vond ik de space shuttle verreweg het leukste om te bouwen (en het mooiste als display set). Heb toevallig recent de lunar lander en de Saturn V gebouwd en die zien er ook erg cool uit, maar waren wel wat repetitief in mijn beleving. ISS heb ik niet, maat trekt me ook wat minder.crimby schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:02:
[...]
Meeste voertuigen vind ik niet zo. De grotere wel vet, zoals de lambo maar die zal ik niet zo snel neerzetten. Star wars heb ik ook niks mee… maar heb mn zinnen gezet op de NASA. Misschien mag ik die deze week wel bestellen als mn vrouw dr home alone cadeau ontvangt haha
Vandaag overigens voor mijn verjaardag set 71411 gekregen.
:strip_exif()/f/image/v6RUQO0i32iY5AenbJNa1GSb.jpg?f=fotoalbum_large)
Gefeliciteerd met je verjaardag!ruurd v. schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:47:
[...]
Van die NASA sets vond ik de space shuttle verreweg het leukste om te bouwen (en het mooiste als display set). Heb toevallig recent de lunar lander en de Saturn V gebouwd en die zien er ook erg cool uit, maar waren wel wat repetitief in mijn beleving. ISS heb ik niet, maat trekt me ook wat minder.
Vandaag overigens voor mijn verjaardag set 71411 gekregen.![]()
[Afbeelding]
Bedoel je die 1m lange shuttle? 92176?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked