Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 233 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.507 views

Onderwerpen

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 13:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpcIiZFwcWL_SWqLBzE3wIKmHfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAGos370woGOXlHnBWjdQhb5.jpg?f=fotoalbum_large

Bezig met deze jongen. trail en error.
op het laatst zie je het niet meer en moet je er echt even af.
Dan weer tijdje van afstand er na kijken.
Ben er nog niet....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
TepelStreeltje schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:06:
Balen dat die Ikea Kasseby er niet meer zijn. ik zoek nog leuke manier om de speed champions op te hangen...

Hoe doen de andere speed champion verzamelende tweakers het met hun collectie??
Zo heb ik die van mij uitgestald. Fotoplankjes bij de Action gehaald voor iets van 7 euro p/s meen ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPrHW7uPBsMAw2rRcaxYRmI3UnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuGT9W2h0Q0VeHQKDnli9avF.jpg?f=fotoalbum_large

Op 1 set na heb ik alle 21/22 8 stud auto’s. Ben nog aan het nadenken of ik de oudere 8 studs ook ga kopen, want die zijn best prijzig, of afwacht op nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 22:50

neanderthaler

Are friends electric?

zonoskar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Ik zou hem aanraden dan geen grote UCS Star Wars set te huren (5000 grijze blokjes) Het sorteren is toch zo gebeurd? Grote onderdelen scheiden van de kleine dan heb je al 4 hoopjes bricks. Als je dan nog niet kan bouwen, moet je nog een schifting doen. Is max 2 uur werk.

/edit: Ik kwam nog een mooie MOC tegen als je 2x de 10497 set hebt

[Afbeelding]
Zo, da’s een flinke jongen 👍🏻

Ik vond deze nog. Inclusief gehavende doos. Had ik die van mijn 6970 maar bewaard

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:09
Ond schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:51:
[...]

Nee, die is te groot.

Het beste kan je de passagierstrein kopen, dan heb je alles en de overgebleven wagons zijn doorgaans gewild om die trein een achterkant te geven.

Ik heb zo de hogwarts gemotoriseerd voor netto 5 euro.
Goeie tip, thx! Vraag me wel af wat je dan doet met de wagons die je “over” hebt. Zijn daar voorbeelden van te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Altijd leuk om even binnen te kijken bij andere Lego verzamelaars. Welke is die dikke bak midden-boven ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:52
avdieren schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:02:
[...]

ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk. hoe het met huursets werkt. Met de absurde prijzen de laatste maanden, toch wel interessant aan het worden.
MAar valt of staat zoiets niet met hoe de vorige huurder de set terugstuurd? Kan met niet voorstellen dat zo'n bedrijf dan zelf de sets nog gaat na sorteren.
Het werkt op vertrouwen dat diegene voor je alles weer netjes sorteert. Maar mocht iemand er wel een bende van hebben gemaakt dan herstellen ze het wel. Heb ongeveer 5x gehuurd en dat is altijd goed gegaan. Soms mist er wel een steentje maar die sturen ze snel na als het een essentiële is. 1x had ik een set met gore plakkerige steentjes. Aan hun teruggekoppeld en ze hebben het gelijk door een sopje gehaald voor de volgende huurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

chippie777 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

Goeie tip, thx! Vraag me wel af wat je dan doet met de wagons die je “over” hebt. Zijn daar voorbeelden van te vinden?
Haha, www.marktplaats.nl bedoelde ik. Van de vorige trein, die geel blauwe (vast ook nog te krijgen) heb ik toen een kopwagen/locomotief zonder motor gemaakt met alleen blokjes uit de set. Daardoor had ik maar één wagon over ipv twee, maar die waren zo verkocht op marktplaats. Van die passagierstreinen is er in het echt altijd aan twee kanten een kop en bij lego aan één kant. Win win, want die mensen hebben uitbreiding zonder hele set te kopen.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

magic_nl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Met mijn Rabopas werkt Apple pay ook niet.
Maar met de N26 wel. Ik vermoed dat dat komt omdat die laatste ook als creditcard werkt.
Ik vermoed inderdaad dat er geen creditcard achter zit als probleem, maar dat is wel echt suf dan. Ofwel van lego ofwel van Apple.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mir4dor schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:12:
[...]

Altijd leuk om even binnen te kijken bij andere Lego verzamelaars. Welke is die dikke bak midden-boven ?
Dat is een Mould King (mag dat hier?), zie zonoskar in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic" (in het kort, een MOC van de SIan door JamesJT en de verbeteringen door Lorenzo92 minus de versnellingsbak, die ik alsnog heb toegevoegd aangezien ik dit model ook al eens opgebouwd had met de Sian als basis en dus de handleiding al had).

@avdieren Je krijgt de set meestal zoals de vorige het heeft ingepakt. Bij de rode technic kraan die ik gehuurd had zaten alle onderdelen op kleur gesorteerd. Bij de UCS star destroyer zat alles per bouwstap in zakjes gesorteerd. Ze vragen om de set ook weer zo terug te leveren. De rode kraan heb ik dan zelf nog even gesorteerd in 6 categorieen, liftarms, bodypanels, asjes en technic lego (tandwielen en zo), pins, connectors en de rest. Daar was ik een uur mee bezig, het hoeft natuurlijk ook niet nauwkeurig, hoe verder je komt in de build, hoe overzichtelijker de hoop stenen wordt. Het vinden van bricks blijft verrassender wijze bijna even makkelijk/moeilijk. In het begin heb je veel onderdelen van een soort, maar die liggen in een grote hoop. Aan het eind heb je minder dezelfde, maar de hoop is ook kleiner. De star destroyer was redelijk makkelijk per bouwstap af te breken, dat zou een stuk lastiger zijn geweest met de rode kraan, dus daar was het sorteren per kleur weer handiger.

[ Voor 38% gewijzigd door zonoskar op 03-10-2022 19:58 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
zonoskar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:52:
[...]

Dat is een Mould King (mag dat hier?), zie zonoskar in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic" (in het kort, een MOC van de SIan door JamesJT en de verbeteringen door Lorenzo92 minus de versnellingsbak, die ik alsnog heb toegevoegd aangezien ik dit model ook al eens opgebouwd had met de Sian als basis en dus de handleiding al had).
Ah dank je, de mooie grijze kleur viel mij direct op :Y
Dat linkje plaatsen zal toch geen probleem zijn. Je geeft slechts eerlijk antwoord op een vraag (y)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 14:21
Ond schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:13:
[...]

Haha, www.marktplaats.nl bedoelde ik. Van de vorige trein, die geel blauwe (vast ook nog te krijgen) heb ik toen een kopwagen/locomotief zonder motor gemaakt met alleen blokjes uit de set. Daardoor had ik maar één wagon over ipv twee, maar die waren zo verkocht op marktplaats. Van die passagierstreinen is er in het echt altijd aan twee kanten een kop en bij lego aan één kant. Win win, want die mensen hebben uitbreiding zonder hele set te kopen.
Sowieso vind ik een tweede 60197 set bijna een must have. Dat maakt het geheel wel een beetje af. Qua lengte maar ook een fatsoenlijke eindwagon. Desnoods verbouw je die niet en vervang je alleen het treinmotortje door wat andere steentjes. Zie bijvoorbeeld:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:23
Opening shop den haag:

Bij de lego shop in Amsterdam ken ik een gast die naar den haag komt. Hij had het over 27 oktober :)

[ Voor 11% gewijzigd door Versaevel op 03-10-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:35
Voor wie wilde weten hoe ik de Hogwarts huurset heb ontvangen:

Grote kartonnen doos met daarin 2 maten stevige plastic bakken, met daarin weer de steentjes in zakken per kleur gesorteerd. Apart zakje voor de kleine losse bouwsels (bootjes, bomen, etc).

Lichtgrijs en lichtbruin zijn wel een enorme crime om doorheen te zoeken maar het helpt enorm om een schifting in grote en kleine stukken te maken.

Tip van mij: zet vooraf veel bakjes klaar en neem een uurtje of twee om te sorteren, scheelt later soms wel een half uur zoeken naar een enkel heel klein lichtbruin steentje waar er maar 2 van in de hele set zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

meesje schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:00:
[...]

Sowieso vind ik een tweede 60197 set bijna een must have. Dat maakt het geheel wel een beetje af. Qua lengte maar ook een fatsoenlijke eindwagon. Desnoods verbouw je die niet en vervang je alleen het treinmotortje door wat andere steentjes. Zie bijvoorbeeld:
[YouTube: 60197 Long Passenger Train]
Kijk, die rijdt tenminste fatsoenlijk.
Ik heb een dubbele horizon express, maar daar moeten echt twee motoren in, eentje is te zwak, dat slipt door :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
The Eagle schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:13:
[...]

Kijk, die rijdt tenminste fatsoenlijk.
Ik heb een dubbele horizon express, maar daar moeten echt twee motoren in, eentje is te zwak, dat slipt door :/
De HE is ook een stuk zwaarder dan de 60197. Bij de nieuwe passagierstrein (60337) vraag ik me af of het zelfde trucje uitgehaald kan worden. Deze trein is denk ik ook een stuk zwaarder dan de 60197 aangezien de wagons langer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:25
Mijn zoon heeft op marktplaats een krat bionicle gekocht. Totaal met 9 boekjes, maar er zitten zeker 25 hoofden bij, dus minstens zo veel sets. Nu is het zoeken begonnen. Bepaalde unieke stenen zijn tot sets te herleiden. Behalve onderstaande steen. We kunnen hem nergens vinden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9X-w21najPjRElW33NuBFkiAFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4Od8cwzNN9gcF9nn5vK0BfA.jpg?f=fotoalbum_large

De twee identieke helften kun je samenvoegen, en dan past er een wormwiel in. Ik heb alle bionicle parts op bricklink doorzocht, maar kan niets vinden. Wie helpt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

J2S

107mb schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:24:
Mijn zoon heeft op marktplaats een krat bionicle gekocht. Totaal met 9 boekjes, maar er zitten zeker 25 hoofden bij, dus minstens zo veel sets. Nu is het zoeken begonnen. Bepaalde unieke stenen zijn tot sets te herleiden. Behalve onderstaande steen. We kunnen hem nergens vinden. [Afbeelding]

De twee identieke helften kun je samenvoegen, en dan past er een wormwiel in. Ik heb alle bionicle parts op bricklink doorzocht, maar kan niets vinden. Wie helpt?
Onderdeel nr 32166. Werd voornamelijk in Slizer sets gebruikt.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:43

tim427

Turbulence!

Versaevel schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:40:
Opening shop den haag:

Bij de lego shop in Amsterdam ken ik een gast die naar den haag komt. Hij had het over 27 oktober :)
Ah check!

Ik sprak namelijk een tijdje terug iemand van Leidsenhage; die had het over mid-October, en keek in z'n agenda -> 13 oktober.

Maar misschien loopt het wat uit ;) ziet er in iedergeval naar uit dat het op een donderdag opengaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Midden-eind oktober klinkt goed. Thanks @Versaevel en @tim427 . Wellicht tegen de tijd dat de datum wordt gecommuniceerd een ochtendje vrij nemen... of niet. Zal wel intens druk worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
neanderthaler schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Die ga je toch niet weg doen? Of heb je hem dubbel?

Die moet bij mij ook nog gedeeltelijk aanwezig zijn. De vlag en het scherm met de astronaut (in nieuwstaat :) ) ben ik tegengekomen, ook de instructies, maar bijvoorbeeld het grote gele raam met blauwe kozijn helaas niet.
Ik gebruik de onderdelen eigenlijk bijna nooit en heb niet genoeg ruimte om alle sets die ik heb op te stellen. Dus overweeg inderdaad om afstand te doen van een aantal sets.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:44
107mb schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:24:
Ik heb alle bionicle parts op bricklink doorzocht, maar kan niets vinden. Wie helpt?
Ik dacht ook meteen aan de slizers/throwbots! De jungle slizer had deze groene kleur:
https://www.toysperiod.co.../lego-8505-jungle-slizer/

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:35
J2S schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:32:
[...]

Onderdeel nr 32166. Werd voornamelijk in Slizer sets gebruikt.
Grappig, die wordt ook in de Crane Truck gebruikt, daar zitten wel meer Slizer parts in (oa de hoofden voor de grijpers)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:34

L23

Tijdje geleden nog die Slizers weer in elkaar gezet en moest er bij dat onderdeel ook gelijk aan denken :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJmy47b5ns2PlDzSv41pklWZ1Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qytuVrTY9ryLJKv0TMz1xVzR.jpg?f=fotoalbum_large

Je zag de Slizer onderdelen destijds ook terug in de Lego set 8000 Star Wars Pit Droid uit 2000, mogelijk ook bij andere Star Wars sets uit deze reeks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWOJRjSXRe_HTx0LvqoIiHAMDEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qh9ep8ht1v6FS89Eq5abZoh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door L23 op 04-10-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CMilena schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:44:
[...]

Ondertussen ben ik nog altijd ongeduldig aan het wachten op de store in Den Haag. :'(
Er zit al een LEGO store in Den Haag in 'The Mall of The Netherlands'. Of bedoel je wat anders?
https://www.lego.com/nl-n...e/mall-of-the-netherlands

[ Voor 9% gewijzigd door djwice op 04-10-2022 09:05 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
djwice schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Er zit al een LEGO store in Den Haag in 'The Mall of The Netherlands'. Of bedoel je wat anders?
Nee, gaat over de store opening in Den Haag centrum!

https://www.lego.com/nl-nl/stores/store/hague

Wat blijkbaar midden of eind oktober wordt (zie aantal posts hierboven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26
djwice schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Die ligt niet in Den Haag maar Leidschendam

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ond schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:14:
[...]

Ik vermoed inderdaad dat er geen creditcard achter zit als probleem, maar dat is wel echt suf dan. Ofwel van lego ofwel van Apple.
Eerder van de Nederlandse banken.
Gaat misschien goedkomen als volgend jaar Maestro vervangen wordt door Debit Mastercard.

https://radar.avrotros.nl...an-lijken-op-creditcards/

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Robicide schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:02:
Ik heb bij bouwsteenwinkel de Harry Potter Hogwarts set (71043) gehuurd, gisteren begonnen met bouwen samen met de vrouw oOo

Het is haar eerste Lego build ooit! Dus gelijk goed begonnen met een set van >6k pieces :+
Ik kende dit hele concept niet. Wat geniaal. Gelijk aangemeld en de 10261 Roller Coaster (Creator Expert) gehuurd. Deze set heb ik altijd al willen bouwen, maar ik heb er gewoon geen ruimte voor.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Lekker die Lego shop... Online een bestelling gedaan, 2x treinstation. VIP punten kortingscode gebruikt voor €50. Deze stond in "mijn winkelwagen" vernoemd, echter niet bij de betaling via PayPal, niet opgelet, te snel doorgeklikt en de volle mep betaald, maar VIP punten wel afgeschreven. Gelijk maar een mail naar de klantenservice er achteraan gestuurd.

Vanochtend krijg ik een mail dat mijn bestelling is geannuleerd omdat het maximale aankoop aantal overschreden zou zijn (het maximum was 2, stond op de site) 8)7 Ik heb het geld nog niet terug gestort gekregen en de VIP punten ook niet 8)7

Ik zal er wel weer een mail naar toe sturen maar sjeez, wat heb ik een hekel aan dit soort geneuzel, alsof ik niets beters te doen heb :|

/rant

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23

L23

@almightyarjen dat de korting niet bij Paypal staat klopt, maar is ook een reservering. Uiteindelijk wordt wel het juiste bedrag afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:16
De namen voor de winter GWPs worden (volgens geruchten) Winter Elves (40564) en Santa's Workshop (40565). Er komt ook een GWP gerelateerd aan de nieuwe Eiffeltoren aan.

Word nog niet zo heel enthousiast van de GWPs (maar ik wacht geduldig op de beelden). De gecancelde GWP van vorig jaar lijkt dus niet alsnog te worden uitgebracht.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Even een ander vraagje: is iemand recent bij de LEGO store in Utrecht geweest? Zaten daar in de Build-a-Minifig bakken ook onderdelen met Halloween-thema?
Ik kom dit weekend langs Utrecht Centraal, misschien dat ik even uitstap en langs ga.

[ Voor 21% gewijzigd door Tc99m op 04-10-2022 13:59 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:57:
De namen voor de winter GWPs worden (volgens geruchten) Winter Elves (40564) en Santa's Workshop (40565). Er komt ook een GWP gerelateerd aan de nieuwe Eiffeltoren aan.

Word nog niet zo heel enthousiast van de GWPs (maar ik wacht geduldig op de beelden). De gecancelde GWP van vorig jaar lijkt dus niet alsnog te worden uitgebracht.
Winter Elves... als we het hebben over minifiguren, dan past het natuurlijk wel bij WV Elf Club House. Al hebben we ondertussen al redelijk wat elven met die set, WV Santa's Workshop en de CMF elf/elven. Zal afhangen van de rest van de GWP; een gebouwtje, stal of wat dan ook wat bij het huis past hopelijk.

Santa's Workshop... geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Nadat LEGO dé WV Santa's Workshop op de markt heeft gebracht kwam LEGO vervolgens nog met dat limited edition Building Toy/Toy Workshop (40106) "add-on" setje.

Wellicht een "mini" variant van Santa's Workshop net zoals we ook zien met Gingerbread House.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

L23 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:41:
@almightyarjen dat de korting niet bij Paypal staat klopt, maar is ook een reservering. Uiteindelijk wordt wel het juiste bedrag afgeschreven.
Huh? But why??

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Geen idee. Maar heb het hier vaker voorbij zien komen en zag het ook bij een eigen bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Na al die posts hier van de Galaxy Explorer kon ik het ook niet laten om hem te bestellen.
Echter ben ik weer niet blij met DHL, zag ook zelf te laat dat de om doos aan de onderkant een flink gat had.

Afbeeldingslocatie: https://i.ib.co/r6NLt/16648494.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jWm95s/1664882.jpg

:'(

hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• L23

L23

ReVision. schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:42:
Na al die posts hier van de Galaxy Explorer kon ik het ook niet laten om hem te bestellen.
Echter ben ik weer niet blij met DHL, zag ook zelf te laat dat de om doos aan de onderkant een flink gat had.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Een maankrater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaati
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-07 23:19
Tc99m schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:58:
Even een ander vraagje: is iemand recent bij de LEGO store in Utrecht geweest? Zaten daar in de Build-a-Minifig bakken ook onderdelen met Halloween-thema?
Ik kom dit weekend langs Utrecht Centraal, misschien dat ik even uitstap en langs ga.
Ze hebben ze wel voorverpakt gehad, heb ze vorige week zien liggen. Of ze in de bakken liggen weet ik niet.

Gisteren ben ik er nog geweest om de nieuwe WV te halen, maar ik zat wat krap in de tijd en heb daar niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00
Ik kreeg zaterdag in Leidschendam de halloween-parts als GWP bij Star Wars trench run set. Lijkt dus niet persé prijs-gerelateerd te zijn in tegenstelling tot andere GWP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Vaati schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

Ze hebben ze wel voorverpakt gehad, heb ze vorige week zien liggen. Of ze in de bakken liggen weet ik niet.

Gisteren ben ik er nog geweest om de nieuwe WV te halen, maar ik zat wat krap in de tijd en heb daar niet naar gekeken.
Ah ja, voorverpakt kan natuurlijk ook. Thanks, goed genoeg excuus om even langs te gaan. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
PRoeske schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:02:
Ik kreeg zaterdag in Leidschendam de halloween-parts als GWP bij Star Wars trench run set. Lijkt dus niet persé prijs-gerelateerd te zijn in tegenstelling tot andere GWP.
Die is €69,99, dus boven de drempel van € 50.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 21:44
Waarom al de hype voor de store in Den Haag? Hebben die openingsacties of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

djwice schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:25:
[...]

Ik gebruik de onderdelen eigenlijk bijna nooit en heb niet genoeg ruimte om alle sets die ik heb op te stellen. Dus overweeg inderdaad om afstand te doen van een aantal sets.
Op een gegeven moment moet je keuzes gaan maken en als deze set of classic space in zijn geheel jouw ding niet is, snap ik dat je hem voor een mooie prijs kwijt kunt aan iemand die de set meer waardeert en dat vervolgens weer budget en ruimte oplevert voor dingen die jijzelf liever in bezit hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

ReVision. schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:42:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En nu? Heb je hem direct bij Lego vandaan of bij Intertoys ofzo? Hoe is het beleid bij verkopers mbt schade aan dozen? Ze zouden kunnen zeggen ‘het is maar een doos en we garanderen alleen wat er in de doos zit’ ofzo. De schade was neem ik aan ook aan de buitendoos zichtbaar? Bij Lego snappen ze waarschijnlijk wel de waarde van de doos voor AFOLs. Je kan zo’n doos bovendien ook lastig met schade als verjaardags- of sinterklaascadeau geven.

Het had Lego trouwens gesierd om deze set in een luxere doos te verpakken, met klep en transparante kunststof inlay zoals de oorspronkelijke 928.

[ Voor 7% gewijzigd door neanderthaler op 04-10-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00
almightyarjen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:07:
Lekker die Lego shop... Online een bestelling gedaan, 2x treinstation. VIP punten kortingscode gebruikt voor €50. Deze stond in "mijn winkelwagen" vernoemd, echter niet bij de betaling via PayPal, niet opgelet, te snel doorgeklikt en de volle mep betaald, maar VIP punten wel afgeschreven. Gelijk maar een mail naar de klantenservice er achteraan gestuurd.

Vanochtend krijg ik een mail dat mijn bestelling is geannuleerd omdat het maximale aankoop aantal overschreden zou zijn (het maximum was 2, stond op de site) 8)7 Ik heb het geld nog niet terug gestort gekregen en de VIP punten ook niet 8)7

Ik zal er wel weer een mail naar toe sturen maar sjeez, wat heb ik een hekel aan dit soort geneuzel, alsof ik niets beters te doen heb :|

/rant
Ik had gisteren hetzelfde probleem met het inwisselen en Paypal. Lijkt erop dat ze ergens vergeten het bedrag na korting door te sturen. Gelukkig zag ik het wel op tijd, uiteindelijk met credit card betaald.

tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
neanderthaler schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

En nu? Heb je hem direct bij Lego vandaan of bij Intertoys ofzo? Hoe is het beleid bij verkopers mbt schade aan dozen? Ze zouden kunnen zeggen ‘het is maar een doos en we garanderen alleen wat er in de doos zit’ ofzo. De schade was neem ik aan ook aan de buitendoos zichtbaar? Bij Lego snappen ze waarschijnlijk wel de waarde van de doos voor AFOLs. Je kan zo’n doos bovendien ook lastig met schade als verjaardags- of sinterklaascadeau geven.

Het had Lego trouwens gesierd om deze set in een luxere doos te verpakken, met klep en transparante kunststof inlay zoals de oorspronkelijke 928.
Lego=DPD
Intertoys=DHL

Zelf zou ik de set overigens terug sturen. Zeker bij een dergelijk jubileum (retro) set wil ik dat de doos in nette staat verkeert. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. :) Ook prima overigens.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Laatst online: 10-03-2023
Er is een makkelijk ezelsbruggetje voor die bezorgers, of ze nu DHL of PostNL of DPD heten... ze zijn allemaal even foutgevoelig, omdat ze allemaal ongeveer hetzelfde soort personeel in dienst hebben. Sommige medewerkers interesseert het niets, andere zijn even zorgvuldig met jouw doos als ze dat zouden zijn met hun eigen exemplaar.

Ik heb het jarenlang bijgehouden en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik geen 'favoriete' verzender heb. Overal is de kans het grootst dat het goed gaat, maar bestaat ook de kans dat het fout gaat.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 11:15
[...]
Je kan zo’n doos bovendien ook lastig met schade als verjaardags- of sinterklaascadeau geven.
Want? 'De doos is een beetje beschadigd geraakt bij het verzenden maar dat mag de pret niet drukken', beetje plakband over de scheur en gaan met die banaan.

Enige wat ik me kan voorstellen is als je dit geeft aan iemand die dozen belangrijk acht ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RubjeMazter op 04-10-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
[...]

Hij komt bij de Intertoys vandaan, zij zeggen er zit geen garantie op dozen maar je mag hem terugsturen (eigen kosten) dan krijg je je geld terug, omruilen of retouren in een winkel mag weer niet zeggen ze.

Zelf bewaar ik van alle wat grotere sets sowieso alle dozen, dus ik vind het wel fijn dat ik gewoon een doos heb die volledig intact is. Ik heb in ieder geval de set opnieuw besteld bij de Intertoys nu deze nog 90 euro is. Dan kijk ik wel even of ik die andere terug stuur op eigen kosten of dat ik hem op marktplaats zet.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ReVision. schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Hij komt bij de Intertoys vandaan, zij zeggen er zit geen garantie op dozen maar je mag hem terugsturen (eigen kosten) dan krijg je je geld terug, omruilen of retouren in een winkel mag weer niet zeggen ze.

Zelf bewaar ik van alle wat grotere sets sowieso alle dozen, dus ik vind het wel fijn dat ik gewoon een doos heb die volledig intact is. Ik heb in ieder geval de set opnieuw besteld bij de Intertoys nu deze nog 90 euro is. Dan kijk ik wel even of ik die andere terug stuur op eigen kosten of dat ik hem op marktplaats zet.
Intertoys heeft gratis retourneren. Hoezo dan eigen kosten? Vreemd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:51
Mijn vrouw is ook weer blij (haar favoriete TV serie;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0tXAu4Xxj5d2MLzCWWP4PUkMH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrFUrayhp3P9hygZt3tPV9ZM.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 20:20
Thalaron schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 06:26:

[Afbeelding]
Ziet er leuk uit. Ik moet hem nog bouwen. Was het een leuke build?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27
"*kugh* Sorry, kan echt niet werken vandaag. Voel mij niet zo lekker"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qGyOXJlgBmUADyjQp6MZSdnxWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlrfhwoE5rOUXAF3ocKUODES.jpg?f=fotoalbum_large

Uitstekend verpakt door Lego trouwens. Lighthouse in een eigen doos en daar omheen nog een doos met de gwp's.

[ Voor 11% gewijzigd door cheiron op 05-10-2022 10:27 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:12
cheiron schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:18:
Vroeger hadden we baaldagen nu dus brickdagen, I like the way you're thinking ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 05-10-2022 09:52 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ReVision. schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Van de site van Intertoys:

Het is mogelijk om je aankoop in de winkel te ruilen, dit kan dan ook in alle Intertoys winkels, binnen 30 dagen. Bij een aankoop in de winkel gaat dat zoals je gewend bent: je gaat terug naar de winkel met je aankoop en de kassabon, zoekt een nieuw artikel uit en ruilt deze om bij de kassa. Ditzelfde geldt ook voor een bestelling die je op hebt gehaald in de winkel. Afhankelijk van je aankoopbedrag en de prijs van het nieuwe artikel ontvang je geld terug of betaal je bij. Kies je hetzelfde artikel uit? Dan hoef je uiteraard niets te bij te betalen.

Aankoop terugsturen

Lukt het niet om je aankoop terug te brengen naar een van onze winkels? Dan kun je via een DHL ServicePoint jouw aankoop kosteloos retourneren.

Zelf had ik ook een zwaar beschadigde doos uit de webshop en na contact met de klantenservice kon deze retour naar de winkel (voorkeur) of ik mocht inderdaad (gratis) retour sturen via DHL. Echter, de winkels in de buurt gaven direct al aan het product niet terug te nemen! Zij waren franchisers en zaten dan met een beschadigde doos die zij niet vergoed kregen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[Afbeelding]

Uitstekend verpakt door Lego trouwens. Lighthouse in een eigen doos en daar omheen nog een doos met de gwp's.
De Lighthouse is echt een fantastische build. Staat hier naast de televisie 8)
Het licht is een leuke feature, maar maakt veel te veel lawaai om aan te hebben.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:12:
[...]
Zelf had ik ook een zwaar beschadigde doos uit de webshop en na contact met de klantenservice kon deze retour naar de winkel (voorkeur) of ik mocht inderdaad (gratis) retour sturen via DHL. Echter, de winkels in de buurt gaven direct al aan het product niet terug te nemen! Zij waren franchisers en zaten dan met een beschadigde doos die zij niet vergoed kregen...
Ik had de klantenservice ook gewezen op wat er op hun website stond maar ze gaven aan dat ik hem niet mocht retouren of ruilen in de winkel mocht omdat de doos beschadigd was.
Ik ben nu zo ver dat ik de set gratis mag retourneren, alleen wat lastig aangezien er geen formulier of label in de doos zit en ik geen printer heb.

Dan wat anders, gisteren de Mighty Bowser in het echt gezien en dat ding is echt groot en gaaf.
Hij is nu hier bij de lokale lego/speelgoed winkel €219.99. Nog steeds veel geld maar begin wel een beetje te twijfelen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:52
Het is de eerste keer dat ik onlangs via de lego webshop parts besteld heb.
Dit zijn er wel wat (om de verzendingskosten wat uit te sparen).
Vandaag krijg ik een mail met een factuur. Van al die onderdelen gaat er 1tje verstuurd worden.
Dit is een stukje van 0,27€, maar omdat dit apart verzonden wordt, worden er 3€ verzendingskosten bijgerekend. Ze gaan de stukjes toch niet stuk per stuk opsturen, met telkens nieuwe verzendingskosten? Want dan wordt dit wel een hele dure factuur. Heeft iemand dit ook al megemaakt?

Ik hang al heel de morgen aan delijn met de klantenservice, maar ik krijg niemand te pakken (behalve de irritante virtuele persoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
buurman3 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:06:
Waarom al de hype voor de store in Den Haag? Hebben die openingsacties of...?
Het pand waar ze in komen te zitten is vrij groot, dus ik ben zelf erg benieuwd naar de indeling en eventuele bouwwerken. Met een beetje geluk wordt het een store vergelijkbaar met Amsterdam waar meer te doen en zien is dan enkel Lego dozen (i.t.t. Leidschendam en Utrecht).

Een openingsactie zou ook leuk zijn. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik dacht heel even dat ik in het Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops topic zat :P

@hemiparo : dat gedoe met franchisers heb ik ook weleens gehad, maar geeneens met een beschadigde doos. Via de webshop van Intertoys een set besteld en ontvangen, maar met het retourneren zei de franchiser dat ze hem niet wilden, omdat ze in hun winkel niet van die grote sets deden verkopen. Hierbij ging het gewoon om een wat grotere Technic set. Dan moest ik maar een ander filiaal proberen, bijvoorbeeld een grote franchiser zaak of een filiaal van Intertoys zelf. Lekker makkelijk ;)

@felder : LEGO S@H webshop? Losse onderdelen heb ik daar eigenlijk nooit besteld, behalve wanneer onderdelen vervangen moesten worden omdat ze kapot dan wel ontbrekend waren (daar had je geen verzendkosten bij). Qua verdere bestellingen, waarbij het ene al eerder werd verstuurd heb ik nooit extra verzendkosten gehad.

Als voorbeeld: een grote dure set besteld en een sleutelhangertje. De sleutelhanger was wél voorradig en werd alvast verstuurd. Hiervoor werden geen verzendkosten in rekening gebracht; immers maakte het deel uit van de grotere bestelling die boven het minimum uitkwam van €55 om geen verzendkosten te hebben.

Als LEGO besluit om alvast wat te versturen i.p.v. alles samen te versturen, dan lijkt het me niet de bedoeling dat ze dan extra kosten in rekening gaan brengen; die niet van te voren zijn afgestemd met de klant.

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 05-10-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
ReVision. schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:03:
[...]

Ik had de klantenservice ook gewezen op wat er op hun website stond maar ze gaven aan dat ik hem niet mocht retouren of ruilen in de winkel mocht omdat de doos beschadigd was.
Ik ben nu zo ver dat ik de set gratis mag retourneren, alleen wat lastig aangezien er geen formulier of label in de doos zit en ik geen printer heb.
Volgens mij kun je de informatie ook handmatig opschrijven op een vel papier en dan op de doos plakken. Maar is inderdaad wel onhandig.
Kan op mijn werk wel vaak gewoon dingen afdrukken zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
ReVision. schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:03:
Dan wat anders, gisteren de Mighty Bowser in het echt gezien en dat ding is echt groot en gaaf.
Hij is nu hier bij de lokale lego/speelgoed winkel €219.99. Nog steeds veel geld maar begin wel een beetje te twijfelen.
Tiago Catarino is er ook erg enthousiast over in zijn review:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
[Afbeelding]

Nice! Ik ontvang de set morgen, wat mij betreft de set van het jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

davidov schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:47:
[...]

Betreffende de T2 camper; heb er alleen maar matige tot negatieve reacties over gelezen, fragiele build etc.
Misschien dat Lego dit terugziet in de lage verkoopcijfers en icm met de matige ontvangst dat ze er de stekker versneld uittrekken?
Ik denk het ook..
Omdat hij EOL was heb ik de T2 toch maar even aangeschaft laatst en moet zeggen dat de build zeker heel fragiel is.. elke keer als ik hem oppakte brak de voorbumper eraf bijvoorbeeld.. de voordeuren zitten maar aan 1 schanier en dus gammel.. achterklep mechanisme is mooi bedacht maar wederom heel fragiel..
Van het dak breken er elke keer blokje af als ik erop klik (wat trouwens ook een raar process is want de achterklep moet open)
De T1 voelt 100x steviger..

Dat gezegd hebbende zitter er ook een aantal leuke dingen in: sturende wielen, een werkende schuifdeur (aka swish-bang in VW kringen ;) ) en feit dat we weer een stapje dichter bij de ultimate brick shape camper (de T3/T25/vanagon) zijn :D

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Erapaz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Missertje dit, de T1 en T2 zijn bijna even groot in het echt, nu kun je ze niet naast elkaar zetten.

[Afbeelding]

Zelf heb ik weleens een T3 gemaakt van Lego, mij lijkt het wel gaaf om de van de Porsche B32 T3 een lego model te hebben.

[Afbeelding]
De T3 is een stuk groter ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqZHOeVzG68bEkcXhgyZZvb2CBI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ggcEn5rswYuC3htWV0xhKN7s.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26

C11

felder schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:12:
Het is de eerste keer dat ik onlangs via de lego webshop parts besteld heb.
Dit zijn er wel wat (om de verzendingskosten wat uit te sparen).
Vandaag krijg ik een mail met een factuur. Van al die onderdelen gaat er 1tje verstuurd worden.
Dit is een stukje van 0,27€, maar omdat dit apart verzonden wordt, worden er 3€ verzendingskosten bijgerekend. Ze gaan de stukjes toch niet stuk per stuk opsturen, met telkens nieuwe verzendingskosten? Want dan wordt dit wel een hele dure factuur. Heeft iemand dit ook al megemaakt?

Ik hang al heel de morgen aan delijn met de klantenservice, maar ik krijg niemand te pakken (behalve de irritante virtuele persoon).
Er is een onderscheid tussen 'standaard' blokjes en 'bestseller' blokjes.
De standaard worden vanuit Denemarken verzonden en de bestseller vanuit Polen.
Als je een gemengde bestelling van beide blokjes hebt worden deze dus apart verzonden met aparte verzendkosten.
Deze hele uitleg staat normaal duidelijk bovenaan het pick a brick deel van de website.

De bestsellers uit Polen worden inderdaad sneller verzonden dan die van Denemarken en hebben een verzendkost van 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Weet iemand of er een online tooltje of app is waarmee je een minifig avatar kunt maken?
Mijn online zoektocht levert vooralsnog niks op (je kunt wel minifigs customizen op LEGO S@H, maar je kunt het figuurtje niet roteren zodat je het recht van voren kunt vastleggen).

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik vind de Ray the Castaway GWP zo leuk.. Maar de enige sets die ik wil, wilde ik eigenlijk niet nu aanschaffen (kasteel/vuurtoren.. 300,-+ per stuk..). Dus maar besloten om eens op Marktplaats te kijken. Nou, voor 2 tientjes op de kop kunnen tikken, op 5 minuten afstand. Is 'ie wellicht niet waard, maar ach.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43
Tc99m schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:23:
Weet iemand of er een online tooltje of app is waarmee je een minifig avatar kunt maken?
Mijn online zoektocht levert vooralsnog niks op (je kunt wel minifigs customizen op LEGO S@H, maar je kunt het figuurtje niet roteren zodat je het recht van voren kunt vastleggen).
Via Google & "lego avatar creator" kon ik iig deze vinden:
Lego zelf heeft een app voor kids (Lego Life meen ik) waarin je minifgs kan maken schijnt.... (niet zelf geprobeerd, kan nu ff niet op werk) https://www.lego.com/en-m...5011a45bc92fb3b235eefb702
En dan kwam ik deze namaak ook nog tegen: https://minifigs.me/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Kuusj schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:44:
Ik vind de Ray the Castaway GWP zo leuk.. Maar de enige sets die ik wil, wilde ik eigenlijk niet nu aanschaffen (kasteel/vuurtoren.. 300,-+ per stuk..). Dus maar besloten om eens op Marktplaats te kijken. Nou, voor 2 tientjes op de kop kunnen tikken, op 5 minuten afstand. Is 'ie wellicht niet waard, maar ach.
Lego geeft op hun eigen website aan dat het een waarde heeft van €19,99. Dan is twee tientjes toch oké? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

D. Ninjai schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Lego geeft op hun eigen website aan dat het een waarde heeft van €19,99. Dan is twee tientjes toch oké? :p
Dat is zeker waar haha.

Verwachten jullie dat sets als Lion Knights' Castle (10305) en Motorized Lighthouse (21335) elders te koop gaan komen? Ik weet wel dat ze 'exclusive' zijn, maar heb het idee (kan het ook mis hebben) dat een aantal van die exclusieve sets ook bij normale retailers te krijgen zijn na een bepaalde tijd.

Ook Lego met hun 'hard to find' labeltje op van allerlei sets.. Wat een onzin :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kuusj schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:19:
[...]

Dat is zeker waar haha.

Verwachten jullie dat sets als Lion Knights' Castle (10305) en Motorized Lighthouse (21335) elders te koop gaan komen? Ik weet wel dat ze 'exclusive' zijn, maar heb het idee (kan het ook mis hebben) dat een aantal van die exclusieve sets ook bij normale retailers te krijgen zijn na een bepaalde tijd.

Ook Lego met hun 'hard to find' labeltje op van allerlei sets.. Wat een onzin :7
De meeste sets komen altijd bij een andere aanbieder voor een lagere prijs… even geduld nog. Moet ik ook! 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 18:01
[...]

Dat is zeker waar haha.

Ja, dat vroeg ik mij ook af. De Galaxy Eplorer is al bij derden te vinden zoals intertoys, dus ik denk dat het kasteel dan een Exclusive blijft bij Lego? Daarnaast zit ik ook wel echt te wachten op een goedkopere Lighthouse. Ik vind deze set zo ontzettend tof, echter 300 euro, meh....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
jordy89 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:44:
[...]

Ziet er leuk uit. Ik moet hem nog bouwen. Was het een leuke build?
We hebben weinig Lego, dus weinig om mee te vergelijken. Relatief veel herhaling. Wel leuk om diverse grapjes in elkaar te zetten/tegen te komen.

En… veel… stickers…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

[Afbeelding]
The Office! _O_

Ik zie Creed en Toby niet trouwens. De rest herken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001

Ik zou niet zeggen dat dat 'Hard to Find' label helemaal onzin is. Er zijn wel degelijk sets binnen die reeks die niet of nauwelijks buiten de Lego website te vinden zijn. En sets die gewoon echt niet buiten Lego zelf verkocht worden. Bijvoorbeeld de Titanic, die eigenlijk voortdurend uitverkocht is bij Lego zelf, en dus gewoon niet eens bij andere winkels te krijgen is. Maar ook sommige 'Hard to Find' sets die maar bij één of twee niet-LEGO winkels verkocht worden, soms vanwege een exclusiviteitsdeal die ze blijkbaar met Lego hebben.

En dan zijn er ook nog kleinere seizoenssetjes als bv. 40499 Arrenslee welke typisch setjes die je alleen bij Lego zelf kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

RubjeMazter schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

Want? 'De doos is een beetje beschadigd geraakt bij het verzenden maar dat mag de pret niet drukken', beetje plakband over de scheur en gaan met die banaan.

Enige wat ik me kan voorstellen is als je dit geeft aan iemand die dozen belangrijk acht ;)
Ik denk dat er heel wat AFOLs en kinderen zijn waar dat voor op gaat. En als je je sintcadeau uitpakt is een kapotte doos wel meteen iets wat opvalt in negatieve zin.

Trouwens, het is een set van 100 euro. Geen doosje van €7,50….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
In onze The Office doos zat overigens 1 stukje met de verkeerde kleur. Helaas zit dat stukje in het zicht op een bank.

Iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat je bij nieuwe sets een onderdeel als ontbrekend kan opgeven? De set is wel te vinden, maar geen onderdelen beschikbaar.

Ps: Het betreft een donkergrijs plate geval van 2 stuks (gladde bovenkant);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fzPyzVne2CwKrXsZUqcqtQo43k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sbt9hiOJo3SeZb3oIrlaQxAC.jpg?f=fotoalbum_large
neanderthaler schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:08:
[...]

The Office! _O_

Ik zie Creed en Toby niet trouwens. De rest herken ik wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAiAK7F88ZT_xCD8c4tT1Mu-fzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZPFgg9fUWCeLdUoXQMJnuwv.jpg?f=fotoalbum_large

;)

[ Voor 62% gewijzigd door Thalaron op 05-10-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
neanderthaler schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:12:
[...]
Ik denk dat er heel wat AFOLs en kinderen zijn waar dat voor op gaat. En als je je sintcadeau uitpakt is een kapotte doos wel meteen iets wat opvalt in negatieve zin.

Het gaat toch om de inhoud niet om het omhulsel? Ik snap dat er sommige mensen zijn die dit een belangrijk onderdeel vinden maar ik heb nog nooit een kind meegemaakt die zich daar druk om maakte. 9 v.d. 10 keer worden die dozen helemaal open gereten en worden ze nagenoeg onherkenbaar bij het oud papier gedaan.

Niet lullig bedoeld maar het zijn maar plastic blokjes en wat rubber... als het nou een product was waar het gelijk impact op het product zelf kan hebben kan ik nog in komen, niet bij LEGO blokjes. Ik heb in totaal 3 dozen bewaard: alle 3 van de grote technic auto's (Porsche, Bugatti & Lamborghini, de ferrari volgt hopelijk :> ), de rest v.d. dozen liggen bij het oud papier ergens. Misschien dat ik daarom een beetje biased ben maar goed, zoals ik al zei; het gaat om de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
RubjeMazter schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

Het gaat toch om de inhoud niet om het omhulsel? Ik snap dat er sommige mensen zijn die dit een belangrijk onderdeel vinden maar ik heb nog nooit een kind meegemaakt die zich daar druk om maakte.
Wellicht gaat het om de inhoud en niet om het omhulsel (al bewaar ik wel alle dozen, geen idee waarom!) maar ook om het idee. Als je een nieuw product koopt wil je ook dat het nieuw en onbeschadigd is, toch? Anders zou je wel kiezen voor een beschadigd model, al dan niet met korting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:19

QuattroNL

It is I.

[...]

Het gaat toch om de inhoud niet om het omhulsel? Ik snap dat er sommige mensen zijn die dit een belangrijk onderdeel vinden maar ik heb nog nooit een kind meegemaakt die zich daar druk om maakte. 9 v.d. 10 keer worden die dozen helemaal open gereten en worden ze nagenoeg onherkenbaar bij het oud papier gedaan.

Niet lullig bedoeld maar het zijn maar plastic blokjes en wat rubber... als het nou een product was waar het gelijk impact op het product zelf kan hebben kan ik nog in komen, niet bij LEGO blokjes. Ik heb in totaal 3 dozen bewaard: alle 3 van de grote technic auto's (Porsche, Bugatti & Lamborghini, de ferrari volgt hopelijk :> ), de rest v.d. dozen liggen bij het oud papier ergens. Misschien dat ik daarom een beetje biased ben maar goed, zoals ik al zei; het gaat om de inhoud.
Bekende discussie, dit wordt dus deel 538 :)
Voor jou geldt alleen de inhoud. Er zijn ook mensen die (veel) waarde hechten aan een mooie doos.
Ieder z'n ding dus.
maar het zijn maar plastic blokjes en wat rubber
Gevaarlijke uitspraak in een topic als deze :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Laatst online: 10-03-2023
Bekende discussie, dit wordt dus deel 538 :)
*zucht* ja.

Misschien kan het FAQ-idee doorgezet worden.

(Ter herinnering: zie hier).

Een van de te beschrijven FAQ-onderwerpen kan dan zijn 'Beschadigde Lego-doos, wat te doen'. Daarin kan dan evenveel nuance worden opgenomen (grote / kleine beschadiging, kleine / grote doos, verzamelaar / niet, etc.)

[ Voor 31% gewijzigd door Roy vd M. op 05-10-2022 19:35 ]

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Zet je statement wat kracht bij en zet die 3 dozen van die Technic auto's dan ook nog even bij het oud papier vanavond >:) Immers, wat heb je eraan :P
neanderthaler schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:12:

Eens. Hangt natuurlijk wel af van de ontvanger. Wat voor de een geldt als beschadigd wordt door een ander totaal niet gezien. Er zijn ook genoeg mensen die het niet zo breed hebben en een 2e hands set op marktplaats scoren of een setje bij Ali kopen in een plastic zak. Sint moet dan alleen wat aan verwachtingsmanagement doen :) Maar eerlijk is eerlijk... een mooie nieuw ogende doos dat doet wel wat.

[ Voor 51% gewijzigd door Gim op 05-10-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
[...]

Dat is zeker waar haha.

Ik heb het kasteel via play today in gouda. Dus of het exclusief blijft.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:16
*knip* Geen V&A op het forum.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Gim schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:04:
[...]
Zet je statement wat kracht bij en zet die 3 dozen van die Technic auto's dan ook nog even bij het oud papier vanavond >:) Immers, wat heb je eraan :P
Heb dat dan weer slim geregeld, deze liggen bij m'n ouders thuis ;) maar deze dozen hebben achtergrond info aan de binnenkant, hebben imo meer aandacht gehad dan menig andere doos en zijn goede omhulsels voor de boekjes :>

Acties:
  • +52 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tijd voor lego topic bingo ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EC3MeoDTHclafBcwBcn4TgNNczA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ezd8kWV1Wciato9OwMwUc8sC.png?f=user_large

:+ :P >:)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/140imGj5ufQo8S8DzR9dO36uo0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yz8g6teeeuxEJNalRbuqW86K.jpg?f=user_large

Ik kwam deze ergens tegen op internet. Zijn er nog meer van jullie die hem uit je jeugd herkennen? :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

Je mist de belangrijkste, oud-gedienden in het topic die klagen over nieuwkomers die het over kleurenkots/prijs/etc... hebben terwijl dat op de vorige pagina al aan bod is gekomen >:)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:00

[Afbeelding]
Wel een frustratie dat je de doos niet meer netjes kan openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Versaevel schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:17:
[...]

Ik heb het kasteel via play today in gouda. Dus of het exclusief blijft.........
En betaal je dan gewoon retail of zit daar dan wel al korting op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Kuusj schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

En betaal je dan gewoon retail of zit daar dan wel al korting op?
Volgens mij gewoon retail en zonder VIP punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
vectormatic schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:23:
[...]

Je mist de belangrijkste, oud-gedienden in het topic die klagen over nieuwkomers die het over kleurenkots/prijs/etc... hebben terwijl dat op de vorige pagina al aan bod is gekomen >:)
Om nog maar niet te spreken over:
Kleurverschillen, IDEAS inzendingen die helaas geen kans maken, IDEAS inzendingen die helaas wel gekozen worden, afgebroken steentjes (vroeger was alles beter)...

Zo lijkt het haast alsof we alleen maar doen klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
Gim schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

Om nog maar niet te spreken over:
Kleurverschillen, IDEAS inzendingen die helaas geen kans maken, IDEAS inzendingen die helaas wel gekozen worden, afgebroken steentjes (vroeger was alles beter)...

Zo lijkt het haast alsof we alleen maar doen klagen :P
Dat is toch ook zo? >:) :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McGNYU3YXJ9RBuLWVzp0ZYG5dIY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MuTgCVN8WHaY9NDyBrJ3QwSb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCpo6YiJeAUR3pID3URTOFwTRlk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ByHtLHazIOZoexhdXjyDRijS.jpg?f=user_large

Beide B-modellen van de 10497 naast elkaar. Er was wel een bricklink order van ca 50 euro voor nodig om de extra onderdelen te bestellen, maar dat is nog steeds goedkoper dan een extra 10497 kopen. Het was extra duur omdat ik extra onderdelen in de kleine variant gebruikt heb voor het onderstel wat er normaal niet in zit. Helaas heb je toch nog vrij veel (grote) onderdelen over. Een van de winkels heeft me wel een verkeerd onderdeel gestuurd, schijnbaar zijn er meerdere versies van dit onderdeel:

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/EXTN/45446.png

Eentje met stud notches en eentje zonder. Ik had de versie met besteld, maar de zonder gekregen, en die past dus niet. Bovendien heb ik geen extra staartvin bricks gekocht, want ik kwam 2 grijze te kort en ik had 2 blauwe over. Dus ik heb 2 blauwe gebruikt, het valt vrijwel niet op hoop ik.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 06-10-2022 10:55 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@zonoskar

50 euro voor beide B-modellen vind ik geen slechte prijs eerlijk gezegd, of gebruik je dan de onderdelen van 1 set + 50 euro aan extra onderdelen om een extra B model te maken?

Wat heb je bijvoorbeeld nodig als je alle 3 de modellen tegelijk wil bouwen?

[ Voor 17% gewijzigd door ReVision. op 06-10-2022 12:45 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

ReVision. schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:43:
@zonoskar

50 euro voor beide B-modellen vind ik geen slechte prijs eerlijk gezegd, of gebruik je dan de onderdelen van 1 set + 50 euro aan extra onderdelen om een extra B model te maken?

Wat heb je bijvoorbeeld nodig als je alle 3 de modellen tegelijk wil bouwen?
Dat is neem ik aan een set plus 50 euro, op bricklink ben je voor de parts list voor het kleinste schip al snel 70-75 kwijt.

Alledrie is dus twee sets a 90 plus 50, een goeie 230 euro

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Jakkus schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:58:
[Afbeelding]

Ik kwam deze ergens tegen op internet. Zijn er nog meer van jullie die hem uit je jeugd herkennen? :p
Wow ik krijg een flashback. Ik had wel een ander model, maar het geluid van de schroevendraaier met het doordraaien hoor ik zo weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Inderdaad. Om beide B modellen te maken heb je 1 set + 50 euro aan bricklink onderdelen nodig. UIteraard heb je om alle drie te maken dan nog 1 hele set extra nodig. Al wil ik nog eens kijken hoeveel het kost om de ontbrekende onderdelen los te kopen aangezien je dit nog ongeveer over hebt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5gDpkaMqT_ulO7MZB3mYMZrDRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiO2JzRD3Eg4a4IrtVCgIL8k.jpg?f=fotoalbum_large

Best wel veel plates en kleine onderdelen, maar ik gok dat een extra set (veel) goedkoper is. Ik heb nog 50 euro aan VIP punten, dus ik denk er over om gewoon nog een 10497 te kopen, dan kan ik ze alle drie tegelijk hebben staan.

Hoe heb ik die bricklink lijst samengesteld? Ik heb eerst het C-model gebouwd met de aanpassingen die ik wou. Daarna heb ik de part-list van het B-model op rebrickable naar bricklink geëxporteerd en bij elk ondredeel aangegeven hoeveel ik er nog van had. Wat overblijft is wat ik nog moest kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Jakkus schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:58:
[Afbeelding]

Denk dat ik te oud ben om deze uit mijn jeugd te herkennen, maar het systeem heb ik toen ik wat ouder was wel vaker in de catalogus gezien. Geinig idee, maar had net zo goed geen DUPLO set kunnen zijn imo.

scintillating

Pagina: 1 ... 233 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .