Zijn er hier ook Classic Space verzamelaars? 😃
Ik heb er eentje in de familie, maar niet actief hier op tweakers (voor zover ik weetbuurman3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:02:
Want?
hele zolder staat vol:buurman3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:02:
:strip_exif()/f/image/JTvYMwy8uBI4diXGd0Zo9ADu.jpg?f=fotoalbum_large)
Water-Escape
Ik heb alleen de setjes die ik vroeger gekregen heb. En veel is incompleet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tEUF4SH5KBPZgCNMpQPWJhgk.jpg?f=user_large)
Ik kijk met een half oog om het compleet te krijgen, zowel de sets die ik al heb, maar ook de rest van de sets uit dit jaar. Ik hoef niet perse alles van classic space, de monorail is onbetaalbaar inmiddels.
Hier een filmpje over alle classic space sets die gemaakt zijn:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tEUF4SH5KBPZgCNMpQPWJhgk.jpg?f=user_large)
Ik kijk met een half oog om het compleet te krijgen, zowel de sets die ik al heb, maar ook de rest van de sets uit dit jaar. Ik hoef niet perse alles van classic space, de monorail is onbetaalbaar inmiddels.
Hier een filmpje over alle classic space sets die gemaakt zijn:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat is nogal een open vraag denk ikAfas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:56:
[...]
Ben er alleen nog niet uit welke set ik aan wil gaan schaffen. Iemand hier een tip voor een leuke set?
Voor welk budget wil je iets kopen, en heb je zelf al voorkeuren qua thema, grootte, details, techniciteit,... (of bepaalde veto's)?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
En het blijft leuk voor je vriendin. Je had ook kunnen staan kwijlen bij een set van €600+Brutuss schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:08:
Ik stond van het weekend te kwijlen bij de Bonsai boom van Lego in een speelgoedzaak in Aachen.
Schijnbaar had ik genoeg gekwijld aangezien ik gisteren zomaar een cadeautje van de vriendin kreeg. Je raad het al de... Orchidee. Nee geintje de Bonsai.
Vanavond maar eens een begin maken. Blijft leuk dat LEGO![]()
Dat was bewust in de hoop wat minder standaard reacties te krijgen.Kapoen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:21:
[...]
Dat is nogal een open vraag denk ik![]()
Voor welk budget wil je iets kopen, en heb je zelf al voorkeuren qua thema, grootte, details, techniciteit,... (of bepaalde veto's)?
Mag best wat kosten maar een kleine set kan ook leuk zijn
Officieel is dit geen classic space meer, maar ik vind het er nog wel bij horen. De tijd van Futuron, Blacktron en M-Tron is m.i. het hoogtepunt van Lego space, man man wat een gave sets zaten daar tussen! Zelf verhalen maken over de bad guys, Space Police e.d., geweldig!water_escape schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:46:
[...]
hele zolder staat vol:
[Afbeelding]
/nostalgie
Ik heb veel plezier gehad aan Central Perk 21319 maar het thema moet je liggen natuurlijkAfas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:56:
Ben er alleen nog niet uit welke set ik aan wil gaan schaffen. Iemand hier een tip voor een leuke set?
Die heb ik alAdmiral Freebee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:46:
[...]
Ik heb veel plezier gehad aan Central Perk 21319 maar het thema moet je liggen natuurlijk
76832 - Lego Lightyear XL-15 spaceship - fantastische kleine build!Afas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:56:
[...]
Memories of yesterday, will grow, but never die
De tallneck?Afas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:56:
[...]
Dat begrijp ik allemaal en het is ook geen enkel probleem dat Lego de winst op peil wil houden maar zeg dat dan gewoon.
Anyway: hogere prijzen of niet, ik vind dat ik een cadeautje verdiend heb.
***members only***
Dat doe ik ook wel maar je kunt dat beter langzaam opbouwen heGim schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:22:
[...]
En het blijft leuk voor je vriendin. Je had ook kunnen staan kwijlen bij een set van €600+

[ Voor 5% gewijzigd door Brutuss op 30-09-2022 16:23 ]
Inderdaad gave build voor een schappelijke prijs.Bint schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:08:
[...]
76832 - Lego Lightyear XL-15 spaceship - fantastische kleine build!
Wow!!water_escape schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:46:
[...]
hele zolder staat vol:
[Afbeelding]
Hier mijn collectie, nu iets van 55 sets. Op naar de 74
https://www.reddit.com/r/...llection_so_far_so_happy/
De Chinese Nieuwjaar sets? Veel minifigs en scène(s) als dat iets voor jou is?Afas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:30:
[...]
Dat was bewust in de hoop wat minder standaard reacties te krijgen.
Mag best wat kosten maar een kleine set kan ook leuk zijnIk heb vooral modulars gekocht het afgelopen jaar en daarnaast een paar technic sets, de middeleeuwse smit en de boomhut.
- 80108 Lunar New Year Traditions
- 80109 Lunar New Year Ice Festival
Deze sets verdwijnen wel nog uit het assortiment dit jaar, en vanaf morgen zou je ze kunnen gebruiken om twee GWPs op te pikken:
- 40566 Ray the Castaway
- 40513 Spooky add on pack
Al een tijdje niks meer op de foto gezet, maar ik heb weer wat af, dit keer een SEGA Arcade, die komt naast mijn eerder Ramen corner (https://flic.kr/p/2ncfigG) voor de Cyberpunk stad:
District-7 - SEGA Arcade

Als je star wars fan bent, een millenium falcon? Ik heb zelf de "kleine" staan, en ook dat is gewoon een tof dingAfas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:30:
[...]
Mag best wat kosten maar een kleine set kan ook leuk zijnIk heb vooral modulars gekocht het afgelopen jaar en daarnaast een paar technic sets, de middeleeuwse smit en de boomhut.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
was deze review al voorbij gekomen?
Ik zou het doen!
Dank jullie voor de tips tot nu toe
[ Voor 16% gewijzigd door Afas op 30-09-2022 23:29 ]
welke sets mis je nog?buurman3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:57:
[...]
Wow!!
Hier mijn collectie, nu iets van 55 sets. Op naar de 74
https://www.reddit.com/r/...llection_so_far_so_happy/
Paar dure jongens nog. 6985, 6783 etc
Dat probleem heb ik nu wel met de bricklink designer sets. Heb de Venetian houses en lego store. Maar die kan ik nu eigenlijk ook niet openen om deze redenen.Haay schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:38:
[...]
Dat is het nadeel van een set kopen wanneer die normaal leverbaar is, zelfs nog met leuke korting, en dan niet meteen bouwen maar ergens op een plank zetten om in de toekomst eens te gaan bouwen. Tegen de tijd dat je eraan toekomt om de doos te openen en de set te bouwen is die set dan uit productie en mogelijk flink in prijs gestegen. Dan kom je in dubio: toch openmaken (omdat je er destijds bv. €150 voor hebt betaald) of toch maar met winst verkopen omdat het nu inmiddels bv. €300 oplevert.
Die situatie kun je beter voorkomen door een mooie set die je met leuke korting gekocht hebt niet te lang te laten liggen maar lekker open te maken en te bouwen!
Jazeker! Ik heb zelf een vrij uitgebreide verzameling van classic space:buurman3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:02:
- alle classic space sets ( dus tot aan, maar niet inclusief futuron)
- alle blacktron 1 sets
- alle space police 1 & 2 sets
- alle m-tron sets
Gave collectie! Sommige sets zijn echt lastig aan te komen..flapdrol85 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:33:
[...]
Jazeker! Ik heb zelf een vrij uitgebreide verzameling van classic space:
- alle classic space sets ( dus tot aan, maar niet inclusief futuron)
- alle blacktron 1 sets
- alle space police 1 & 2 sets
- alle m-tron sets
De set 10497 keeps on giving. Ik heb vandaag het C model gebouwd, het kleinste model. En in navolging van @pi! heb ik ook een landingsgestel gemaakt. Ik kon niet goed zien hoe hij het gemaakt had, dus ik heb zelf wat verzonnen. Ik heb wel geprobeerd een zo vlak mogelijke vloer te krijgen en het onderstel gemaakt volgens de andere modellen, dus met 2 pootjes
Ik vind het aardig gelukt, alleen kwam ik verderop in de bouw natuurlijk blokjes te kort. Ik heb eigenlijk nog een 1x2 en een 1x4 technic brick nodig om de opbouw te bouwen zoals Lego het voorzien had. Maar met wat wijzigingen aan de antenne, de bevestiging van de raketmotor en de staart is het toch gelukt. Misschien moet ik maar eens een handleiding maken voor op rebrickable 
Hier het chassis zonder de top plates. De zijkanten aan de voorkant zijn gelijk aan de Lego instructies, die aan de achterkant zijn een beetje ingekort.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WJ5cdgPIn5vouhWa8nKE69hy.jpg?f=user_large)
Van de onderkant.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8dxgWRaRVl3Sz7pFvKS85yOo.jpg?f=user_large)
En met het landingsgestel ingeklapt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HvwzyxvQyU1XcjalqXCCznqo.jpg?f=user_large)
Met de top plates er op. Vanaf hier is de bouw vrijwel gelijk aan de Lego instructies.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yhdk6pScWbf9BTxLiL7Cvfhh.jpg?f=user_large)
Afgezien van de antenne en de staart zie je niet veel verschil met het origineel. Behalve dan dat hij hoger op zijn poten staat (en überhaupt poten heeft).
Hier het chassis zonder de top plates. De zijkanten aan de voorkant zijn gelijk aan de Lego instructies, die aan de achterkant zijn een beetje ingekort.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WJ5cdgPIn5vouhWa8nKE69hy.jpg?f=user_large)
Van de onderkant.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8dxgWRaRVl3Sz7pFvKS85yOo.jpg?f=user_large)
En met het landingsgestel ingeklapt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HvwzyxvQyU1XcjalqXCCznqo.jpg?f=user_large)
Met de top plates er op. Vanaf hier is de bouw vrijwel gelijk aan de Lego instructies.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yhdk6pScWbf9BTxLiL7Cvfhh.jpg?f=user_large)
Afgezien van de antenne en de staart zie je niet veel verschil met het origineel. Behalve dan dat hij hoger op zijn poten staat (en überhaupt poten heeft).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J20ly8Azg6wp9rHWd3pGNcd6.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dank je. Ja, dat was wel een werkje inderdaad om de sets bij elkaar te zoeken uit losse steentjes.buurman3 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:10:
[...]
Gave collectie! Sommige sets zijn echt lastig aan te komen..
Het meest extreme was een onderdeel van 6954 Renegade. Kostte een half jaar om het laatste steentje te vinden a €75
Jij ook bedankt, door jou advies te geven heb ik mezelf 80109 Lunar New Year Ice Festival aangepraat
Moraal van het verhaal, de volgende keer dat ik nog eens advies geef aan iemand zal het zijn voor een rijdende badkuip en een kip op een brommer. Veeeel goedkoper
Vandaag de 10497 Galaxy Explorer gehaald bij Lego winkel.
En gratis de Ray Castaway GWP erbij en ook de Sandwich Shop, die hadden ze nog over. En de Spooky Add On Pack.
Dit is het laatste wat ik koop.
Het is beetje uit de hand gelopen en heb besloten om alleen per jaar 1 x modulair te kopen.
Ga straks deel van mijn lego verzameling te koop zetten , ( denk ergens in december ) en dan zie ik het wel.
En gratis de Ray Castaway GWP erbij en ook de Sandwich Shop, die hadden ze nog over. En de Spooky Add On Pack.
Het is beetje uit de hand gelopen en heb besloten om alleen per jaar 1 x modulair te kopen.
Ga straks deel van mijn lego verzameling te koop zetten , ( denk ergens in december ) en dan zie ik het wel.
Ja die heb ik wel eens vaker gehoordLoader schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:51:
Dat is netjes! Zeker gezien de drempel van 120 euro voor Ray.Loader schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:51:
Vandaag de 10497 Galaxy Explorer gehaald bij Lego winkel.
Uitslag Lego MOC Challenge 12 - september / oktober 2022
We hebben een gedeelde eerste plaats met de creaties van @Luther en @phYzar, beide even veel duimpjes gekregen. En de runner up, met maar 1 duimpje minder is @mir4dor geworden. Gefeliciteerd!
🥇 @Luther | 🥇@phYzar | 🥈@mir4dor |
![]() | ![]() | ![]() |
Ook mee doen met de MOC challenge?
Inmiddels staat Lego MOC Challenge 13 - oktober 2022 online, en gaan we aan de slag met een terreinbuggy (set 31123).
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Deze keer meen ik het wel, ben gewoon klaar mee. Mijn backlog is gigantisch. Heb er al maanden over nagedacht.
Zit er ook een ballenmachine in?almightyarjen schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:25:
De verlichting voor de bowling alley is afOrigineel is de set vanaf de buitenkant erg saai zonder veel ramen. Ik heb dit opgelost door 4x6 ramen erin te zetten zodat het gebouw er ook aan de buitenkant leuk uit ziet.
Echt ontzettend veel mooier zo zeg!almightyarjen schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:25:
De verlichting voor de bowling alley is afOrigineel is de set vanaf de buitenkant erg saai zonder veel ramen. Ik heb dit opgelost door 4x6 ramen erin te zetten zodat het gebouw er ook aan de buitenkant leuk uit ziet.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Leuk om te zien dat je de verlichting zelf geknutseld hebt.almightyarjen schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:25:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Backlog? Als in sets die je al hebt gekocht maar nog moet bouwen?Loader schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:34:
[...]
Deze keer meen ik het wel, ben gewoon klaar mee. Mijn backlog is gigantisch. Heb er al maanden over nagedacht.
Heb je ook classic space te koop? Ik zoek nog eea
[ Voor 8% gewijzigd door buurman3 op 02-10-2022 00:43 ]
Als je backlog Classic Space bevat, dan heb je al héél lang niets gebouwd
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Goedemorgenbuurman3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:02:
Nintendo speler sinds '94.
Net de mail voor de Winter Village set van dit jaar.
3 oktober gaat hij in de verkoop. Ga er niet in de nacht voor op blijven tot 1 uur. Dan maar in de ochtend kijken of hij er nog is.
Hij is wel tof, maar moet ook nog werken.
3 oktober gaat hij in de verkoop. Ga er niet in de nacht voor op blijven tot 1 uur. Dan maar in de ochtend kijken of hij er nog is.
Gister middag tijdens het sorteren/opruimen een klein Aquanauts bouwwerkjes gemaakt:
Aquanauts - Listening Post

Dat zal toch niet zo hard lopen?Arunia schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:04:
Dit was me trouwens niet helemaal duidelijk, al lijken wat posts boven aan te geven van wel, maar:
Krijg je die GWP's en add-on packs bij aankopen in de fysieke Lego stores?
Make lovecraft not warcraft.
Ja.Sméagol schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:23:
Dit was me trouwens niet helemaal duidelijk, al lijken wat posts boven aan te geven van wel, maar:
Same, heb 2 setjes klaar staan zodat ik ook Ray Castaway erbij krijg. Mocht de wintervillage om 7:00 uitverkocht zijn, dan kan The Office volgens mij ook wel.Arunia schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:04:
En gisteren was 'ie af!CodeCaster schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:16:
Vandaag de McLaren F1 (42141) gehaald bij de Intertoys voor € 125,99! Stond al even op m'n verlanglijstje, hij was steeds rond de € 175.

42141 McLaren F1 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Door de aanbieding (€ 125,99) heb ik 'm gekocht, en was hij het geld waard. Voor de € 199 waarvoor 'ie nu te koop is, zou ik er wel twee keer over nadenken (en dat heb ik ook gedaan, vandaar dat ik wachtte op een aanbieding
Er zitten drie storende dingen in: de wielen zelf (de maat, het profiel en de covers zijn echt lelijk), het stuur dat niet recht staat wanneer de wielen dat wel doen (dacht dat ik iets fout had gedaan, maar vind dat op meerdere plekken online), en ik heb getriplecheckt dat ik de halo goed heb gemonteerd, maar toch blijft er spanning staan op het bevestigingspunt aan de voorkant. Ook lijken er wat bugs in de instructies te zitten qua omdraaien van model of te monteren onderdelen.
Zonder stickers heeft 'ie wel wat grote, kale, egale vlakken. En door de symmetrie (een beetje inherent aan het soort model) tijdens het bouwen meermaals gehad van "here we go again, been there, done that" en zo. Herhaling. Het model is technisch weinig uitdagend, de motor en diff zijn al twintig jaar standaard, de vering met de wishbones is wel interessant, maar gammel en blokkeert de stuurinrichting tijdens het bouwen, door de spanning die erop staat. Dat wordt uiteindelijk met één asje aan weerszijden "verholpen".
Weet iemand waar ik mods/verbeteringen kan vinden? Ik heb wat gekeken op Rebrickable en Eurobricks, maar ik wil hem niet motoriseren, ik wil wat "laaghagend fruit"-verbeteringen doorvoeren met geen of een minimale hoeveelheid extra blokjes.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben er nog niet over uit of ik hem direct wil aanschaffen of niet.Arunia schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:04:
Ik wacht sowieso nog even op een leuke Winter GWP. Jammer dat daar nog niks over bekend is.
[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 02-10-2022 13:04 ]
scintillating
Als Lego hetzelfde patroon aanhoudt als afgelopen jaren, dan zullen we de eerste Winter/Kerst GWP krijgen tijdens het Black Friday weekend (25 november).Tc99m schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Ik ben er nog niet over uit of ik hem direct wil aanschaffen of niet.
Ik wacht sowieso nog even op een leuke Winter GWP. Jammer dat daar nog niks over bekend is.
Ja, inderdaad. Set nummers zijn blijkbaar wel al bekend (tenminste, volgens iemand op Eurobricks): 40563 en 40564. Al waren die vorig jaar ook al bekend en is een van de GWPs op het laatste moment teruggetrokken.Kapoen schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:07:
[...]
Als Lego hetzelfde patroon aanhoudt als afgelopen jaren, dan zullen we de eerste Winter/Kerst GWP krijgen tijdens het Black Friday weekend (25 november).
scintillating
Hallo Legofanaten,
Na lang niets met Lego gedaan te hebben, heb ik een maand geleden in lange tijd weer mijn eerste Legoset gekocht. Ik ben enorm fan van de Porsche 991.2 RSR, dus ik heb het Lego Technic model hiervan gekocht. Nu zou ik er graag een showcase overheen hebben om hem te beschermen tegen dingen als stof, maar ik kan ze lastig bij betrouwbare websites vinden. Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik denk dat ik mijn hobby van vroeger weer terug heb en weer lekker wil gaan bouwen. Ik ben weer een stel leuke sets tegengekomen, zoals de Creator Expert Mustang, het Home Alone huis en de Lego Showcase sets.
Na lang niets met Lego gedaan te hebben, heb ik een maand geleden in lange tijd weer mijn eerste Legoset gekocht. Ik ben enorm fan van de Porsche 991.2 RSR, dus ik heb het Lego Technic model hiervan gekocht. Nu zou ik er graag een showcase overheen hebben om hem te beschermen tegen dingen als stof, maar ik kan ze lastig bij betrouwbare websites vinden. Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik denk dat ik mijn hobby van vroeger weer terug heb en weer lekker wil gaan bouwen. Ik ben weer een stel leuke sets tegengekomen, zoals de Creator Expert Mustang, het Home Alone huis en de Lego Showcase sets.
idisplayit.co.ukdaanb14 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:32:
Hallo Legofanaten,
wickedbrick
Zijn 2 shops uit het UK, dus je betaalt import/btw etc. Bij idisplayit komen die kosten achterna via de vervoerder, bij wickedbrick zitten die mee in het bestelproces, hou daar rekening mee als je prijzen vergelijkt.
Ook zijn de montagesystemen verschillend, let daar op, het kan goed zijn dat je het systeem van idisplayit visueel maar niets vindt (voor mij was dat systeem wel even wennen maar nu kijk ik er overheen, vooral in het begin viel dat even op)
Helaas zijn er wereldwijd niet veel fabrikanten van plexiglas-omkistingen speciaal op maat van lego, dus import/btw etc zit je eigenlijk altijd aan vast.
idisplayit leverde hier laatst op ongeveer 2 weken, wickedbrick zit momenteel rond de 10 weken levertijd als ik me niet vergis.
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
In Duitsland heb je Figusafe.
100 euro voor een plexiglas behuizing voor een model van 110 euro...
Dan zou je haast naar de Leen Bakker of Ikea gaan en voor € 200 een hele vitrinekast halen. Of lukt dat ook niet meer voor dat geld?
Dan zou je haast naar de Leen Bakker of Ikea gaan en voor € 200 een hele vitrinekast halen. Of lukt dat ook niet meer voor dat geld?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Sommige mensen zijn te lam om elke maand even met een kwast over het model te gaan om de stof af te vegen, daar betaal je dan ook voorCodeCaster schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:21:
100 euro voor een plexiglas behuizing voor een model van 110 euro...
Mijn methode sinds jaren: een Billy van de Ikea en een plaat plexiglas 2x1m en ik denk 3mm dik (of 2) wat in 2020 zo'n €50 bij de praxis was. Laten zagen op iets van 76cm zodat die tussen de wandjes van de Billy past, paar spijkertjes aan de zijkant om het plexiglas op z'n plek te houden.zonoskar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:32:
[...]
Sommige mensen zijn te lam om elke maand even met een kwast over het model te gaan om de stof af te vegen, daar betaal je dan ook voorPlexiglas is trouwens best duur, kost ca 40 euro per m2 bij een dikte van 3mm.
Stofvrije Lego kast met verstelbare planken zonder een naad door het midden van (vitrine) deurtjes voor (toendertijd) €110
Als je bijvoorbeeld 6970 mist, laat ff weten.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Ik heb ook gekeken wat ik aan classic space sets heb, dat zijn de kleinere set:djwice schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:08:
[...]
6806, 6823, 6824, 6825, 6830 en 6845. Wat een nostalgie
Zou kunnen dat ik er nog meer heb maar daar missen de boekjes dan van.
Had even geen Round The Twist moeten kijken op YouTube. Nu heb ik de vuurtoren besteld
Heb een zwak voor het thema en wil hem graag bouwen en naast the old fishing store plaatsen. Daarbij is Ray the Castaway zo’n leuke GWP. Kan denk ik leuk staan bij Barracuda Bay. Kwam overigens een aardig interview tegen met de fan en de designers van de vuurtoren: https://jaysbrickblog.com...se-design-team-interview/
Heb een zwak voor het thema en wil hem graag bouwen en naast the old fishing store plaatsen. Daarbij is Ray the Castaway zo’n leuke GWP. Kan denk ik leuk staan bij Barracuda Bay. Kwam overigens een aardig interview tegen met de fan en de designers van de vuurtoren: https://jaysbrickblog.com...se-design-team-interview/
Ik heb een aantal SW droids al gekocht en ondertussen bijna BB-8 gekocht voor een nog redelijke prijs.
Daarna maar eens kijken naar R2D2. Maakt me niet uit of het de heruitgave is.
Volgens mij heb ik ze dan allemaal.
imperial Probe Droid
D-O
BD-1
Heb ik in ieder geval nu.
Daarna maar eens kijken naar R2D2. Maakt me niet uit of het de heruitgave is.
Volgens mij heb ik ze dan allemaal.
imperial Probe Droid
D-O
BD-1
Heb ik in ieder geval nu.
Ik heb ook de Sonic Robots, was ik super blij mee toen; 6750Afas schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:28:
[...]
Ik heb ook gekeken wat ik aan classic space sets heb, dat zijn de kleinere set:
6806, 6823, 6824, 6825, 6830 en 6845. Wat een nostalgie![]()
Zou kunnen dat ik er nog meer heb maar daar missen de boekjes dan van.
En twee blacktron sets, die waren het gaafste. De 1x1 ronde lampjes zaten toen nog met twee aan elkaar in de doos met een tussenstukje, die tussenstukje gebruikte ik bij 6894 als edelstenen.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
De verleiding was te groot dus ik heb de sets waar ik de boekjes van kon vinden opgebouwddjwice schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:10:
[...]
Ik heb ook de Sonic Robots, was ik super blij mee toen; 6750
En twee blacktron sets, die waren het gaafste. De 1x1 ronde lampjes zaten toen nog met twee aan elkaar in de doos met een tussenstukje, die tussenstukje gebruikte ik bij 6894 als edelstenen.
Het viel me mee wat ik mis, vooral kleine dingen en een blauwe helm. Ik moet nog wel verder gaan zoeken want ik heb een paar space age minifigs over. Ook klopt er nog wat meer niet, o.a. aan het setje waar nu de blauwe helmloze minifig op zit
:strip_exif()/f/image/9fZ6Yrdo4jKc9LNnI69Z0k0M.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat hiermee het pleit beslecht is welke set ik aan ga schaffen als cadeau aan mezelf: de Galaxy Explorer roept me vol nostalgie. Hoewel ik de 80109 die @Kapoen aanraadde ook erg leuk vind en het kasteel nostalgisch ook aan spreekt.
Ik wil m gebruiken als mooie plek op mijn bureau om m te presenteren. Ik heb niet extreem veel ruimte, dus dan lijkt mij dat wel een mooie oplossing om m prominent neer te zetten.zonoskar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:32:
[...]
Sommige mensen zijn te lam om elke maand even met een kwast over het model te gaan om de stof af te vegen, daar betaal je dan ook voorPlexiglas is trouwens best duur, kost ca 40 euro per m2 bij een dikte van 3mm.
Ik heb op Rebrickable gewoon de alle sets uit die tijd gelopen om te kijken of ik ze had. Want van sommige had ik de boekjes niet meer. Het have is dat LEGO van de meeste sets nu de pdf online heeft gezet. Dus kon ik ze alsnog opbouwen.Afas schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:27:
[...]
De verleiding was te groot dus ik heb de sets waar ik de boekjes van kon vinden opgebouwd
Het viel me mee wat ik mis, vooral kleine dingen en een blauwe helm. Ik moet nog wel verder gaan zoeken want ik heb een paar space age minifigs over.
Was ook grappig bedoeld, maar ik heb bijv een aantal auto's op het buro staan, die stof ik gewoon af en toe af. Maar het is dat die plexigas display boxen zo duur zijn, anders had ik er ook wel een paar willen hebben. De fotolijst waar de Speed Champions in staan wordt niet meer gemaakt, helaas (Ikea).daanb14 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:32:
[...]
Ik wil m gebruiken als mooie plek op mijn bureau om m te presenteren. Ik heb niet extreem veel ruimte, dus dan lijkt mij dat wel een mooie oplossing om m prominent neer te zetten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nEUQXYtgX0csXIR1YXDrUZ8Y.jpg?f=user_large)
/edit: Vandaag eenbricklink order de deur uit gedaan voor extra onderdelen om van 1 set 10497 beide B-modellen te kunnen bouwen. Wat zitten er een hoop dure onderdelen in die set zeg. De 2x4 tile met space logo print kost 5 euro. Die 4x4 tiles in het landingsgestel kosten 2.25 per stuk, zo'n 1x2 half ronde plate (uniek voor deze set) kost ook bijna 2 euro. En nog een hoop wedge plates van 20 cent en je zit zo aan de 45 euro aan onderdelen. Eigenlijk maf. Maar het komt ook omdat ik in het C model een hoop meer onderdelen gebruikt heb dan standaard en dus die extra 4x4 tiles voor het landingsgestel nodig heb. En ik heb de 1x6 brick met LL 928 print niet besteld aangezien de B modellen niet van de 928 afgeleid zijn, maar eerder de 918 en 914 (of 924 en 918?) zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door zonoskar op 02-10-2022 22:08 ]
heb je die blauw nu op je scherm staan? En zo ja, hoe?zonoskar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:00:
[...]
Was ook grappig bedoeld, maar ik heb bijv een aantal auto's op het buro staan, die stof ik gewoon af en toe af. Maar het is dat die plexigas display boxen zo duur zijn, anders had ik er ook wel een paar willen hebben. De fotolijst waar de Speed Champions in staan wordt niet meer gemaakt, helaas (Ikea).
[Afbeelding]
/edit: Vandaag eenbricklink order de deur uit gedaan voor extra onderdelen om van 1 set 10497 beide B-modellen te kunnen bouwen. Wat zitten er een hoop dure onderdelen in die set zeg. De 2x4 tile met space logo print kost 5 euro. Die 4x4 tiles in het landingsgestel kosten 2.25 per stuk, zo'n 1x2 half ronde plate (uniek voor deze set) kost ook bijna 2 euro. En nog een hoop wedge plates van 20 cent en je zit zo aan de 45 euro aan onderdelen. Eigenlijk maf. Maar het komt ook omdat ik in het C model een hoop meer onderdelen gebruikt heb dan standaard en dus die extra 4x4 tiles voor het landingsgestel nodig heb. En ik heb de 1x6 brick met LL 928 print niet besteld aangezien de B modellen niet van de 928 afgeleid zijn, maar eerder de 918 en 914 (of 924 en 918?) zijn.
De 42077 staat op de monitor ja. Het is een oudje (een Dell 2405), dus die is lekker dik, dus gewoon gebalanceerd.42erik schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
heb je die blauw nu op je scherm staan? En zo ja, hoe?
met wat fotos kijken, ja, die is daar dik zat voorzonoskar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:22:
[...]
De 42077 staat op de monitor ja. Het is een oudje (een Dell 2405), dus die is lekker dik, dus gewoon gebalanceerd.
Iemand geinteresseerd in de Spookachtig VIP-uitbreidingspakket (40513)?
Krijg het bij de bestelling van de Winter Village. Heb het zelf niet nodig, dus geef het gratis weg
Mag worden opgehaald of verzonden. Geloof dat zo'n zakje 2 of 3 euro verzenden is via briefpost.
Hij is voor de eerste persoon in mijn DM. Het is 1x beschikbaar.
Dat duurde nog geen 5 minuten. Hij is vergeven!
Krijg het bij de bestelling van de Winter Village. Heb het zelf niet nodig, dus geef het gratis weg
Mag worden opgehaald of verzonden. Geloof dat zo'n zakje 2 of 3 euro verzenden is via briefpost.
Hij is voor de eerste persoon in mijn DM. Het is 1x beschikbaar.
Dat duurde nog geen 5 minuten. Hij is vergeven!
:fill(white):strip_exif()/f/image/oRS4ifa0wbB9qhAYJ8XcRnnY.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Tijll op 03-10-2022 01:16 ]
Dat is super lief Tijl, maar onderdeeltjes zijn onderdeeltjes toch? Zakje open maken en bij de verzameling overige steentjes doen? Denk er nog eens over na.. hoe dan ook een hartverwarmend aanbod in deze grimmige tijd.
Edit: te laat zie ik
Edit: te laat zie ik
[ Voor 21% gewijzigd door Roy vd M. op 03-10-2022 01:25 ]
Heb je toevallig de naam van die kastjes/lijstjes? Misschien dat ik ze nog ergens 2e hands op de kop kan tikken.zonoskar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:00:
[...]
De fotolijst waar de Speed Champions in staan wordt niet meer gemaakt, helaas (Ikea).
Battle.net Spud#2543
Winter village set om de ochtend besteld en inderdaad nog op voorraad.
Die Halloween onderdeeltjes kunnen prima bij mijn dochter in de verzameling.
Die Halloween onderdeeltjes kunnen prima bij mijn dochter in de verzameling.
Een niet heel dure Technic set maar met veel verschillende mechanics: https://rebrickable.com/sets/42023-1/construction-crew/Afas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:30:
[...]
De Technic set die ik beschouw de meest perfecte, zo veel slimme details: https://rebrickable.com/sets/42061-1/telehandler/
Technic set met de meeste alternatieve builds als gevolg van de onderdeel keuze : https://rebrickable.com/s...-claas-xerion/#alt_builds
Zijn allemaal niet zo heel duur, maar brilliant in hun eigen opzicht.
Uiteraard mocht je een wc missen in je modulair dan kun je altijd ff kijken of er hier wat tussen zit: https://rebrickable.com/m...lets-restroom-collection/ (zie ook de gelinkte sets).
[ Voor 12% gewijzigd door djwice op 03-10-2022 08:44 ]
Waarom kan ik niet gewoon zelf direct kiezen dat ik via overschrijving wil betalen bij S@H?
Nu kies ik voor achteraf betalen, vervolgens moet ik een 5 dagen wachten om een mail te krijgen dat het bedrag te hoog is en dat ik het zelf moet overschrijven. Ik wil niet met Creditcard of PayPal betalen, maar ik wil wel graag direct afrekenen. Ik vind dit zo irritant.
Nu kies ik voor achteraf betalen, vervolgens moet ik een 5 dagen wachten om een mail te krijgen dat het bedrag te hoog is en dat ik het zelf moet overschrijven. Ik wil niet met Creditcard of PayPal betalen, maar ik wil wel graag direct afrekenen. Ik vind dit zo irritant.
hoi
Herkenbaar. Ik heb het laatst proberen op te lossen dmv meteen overmaken met klantnr en bestelnr, dat ging ook niet feilloos. Voordat ze dan je betaling achterhaald hebben….ReVision. schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:50:
Waarom kan ik niet gewoon zelf direct kiezen dat ik via overschrijving wil betalen bij S@H?
Apple pay werkt ook niet daar bij mij, elders wel.
Inderdaad, ik blijf het vreemd vinden dat ze geen iDeal of overboeking (wat iDeal in feite is) accepteren. Ik doe het nu via een mijn bankrekening gekoppeld aan PayPal, maar dat vind ik al helemaal niet fijn.
Om de set Kerst dorpsstraat 10308 te motoriseren, heb je een hub, treinmotor, licht en spoor nodig ( 88009, 88011 88005 en 60205).
88009 is de hub. Maar niet op voorraad op de lego website. Werkt 88006 verplaatsingshub ook?
Geen ervaring met de Powered UP versies van lego.
88009 is de hub. Maar niet op voorraad op de lego website. Werkt 88006 verplaatsingshub ook?
Nee, die is te groot.Andreas92 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:47:
Om de set Kerst dorpsstraat 10308 te motoriseren, heb je een hub, treinmotor, licht en spoor nodig ( 88009, 88011 88005 en 60205).
Het beste kan je de passagierstrein kopen, dan heb je alles en de overgebleven wagons zijn doorgaans gewild om die trein een achterkant te geven.
Ik heb zo de hogwarts gemotoriseerd voor netto 5 euro.
Ikea Kasseby waren het. Ook super handig om minifigs in te tonen. Misschien moeten we een petitie starten om ze terug in productie te krijgenTepelStreeltje schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:19:
[...]
Heb je toevallig de naam van die kastjes/lijstjes? Misschien dat ik ze nog ergens 2e hands op de kop kan tikken.
Voorbeelden: https://www.flickr.com/ph...albums/72157680081298573/
Dat is een super prijs! Heb wel retail betaald omdat we graag (zoontje en ik) het wilde hebben voordat het seizoen begon. We hebben de stickers er nog niet op gezet, zit nog in dubio of we het niet moeten updaten met andere kleur blokjes naar de 2022 liveries.CodeCaster schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:42:
[...]
Door de aanbieding (€ 125,99) heb ik 'm gekocht, en was hij het geld waard. Voor de € 199 waarvoor 'ie nu te koop is, zou ik er wel twee keer over nadenken (en dat heb ik ook gedaan, vandaar dat ik wachtte op een aanbieding).
Nog een idee met Speed Champions: la_fusion in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"zonoskar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:52:
[...]
Ikea Kasseby waren het. Ook super handig om minifigs in te tonen. Misschien moeten we een petitie starten om ze terug in productie te krijgen
Voorbeelden: https://www.flickr.com/ph...albums/72157680081298573/
Heb hier nog een tweede Kasseby in de verpakking liggen maar nog geen idee hoe ik de binnenkant ga vormgeven. Al moet ik zeggen dat het mij wel leuk lijkt om met de DB5 SC een scene te maken. Nadeel is dat door de manier van ophangen, de scene al snel niet zo goed meer te zien is. De hoogte is namelijk is echt beperkt.
Present!buurman3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:02:
Staat helaas allemaal op zolder en ik heb heel weinig tijd om er mee aan de slag te gaan
Die ga je toch niet weg doen? Of heb je hem dubbel?djwice schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:08:
[...]
Die moet bij mij ook nog gedeeltelijk aanwezig zijn. De vlag en het scherm met de astronaut (in nieuwstaat
Balen dat die Ikea Kasseby er niet meer zijn. ik zoek nog leuke manier om de speed champions op te hangen...
Hoe doen de andere speed champion verzamelende tweakers het met hun collectie??
Battle.net Spud#2543
https://playtoday.nl/product/winter-bakkerij/
Ik kwam vandaag deze tegen. Ik vind het wel een grappig concept en ben pas dit jaar begonnen met een kerstdorp, dus kan nog wel wat aanvulling gebruiken. Dus ik heb hem besteld.
Ik kwam vandaag deze tegen. Ik vind het wel een grappig concept en ben pas dit jaar begonnen met een kerstdorp, dus kan nog wel wat aanvulling gebruiken. Dus ik heb hem besteld.
[ Voor 5% gewijzigd door jordy89 op 03-10-2022 13:34 ]
Zo:TepelStreeltje schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:06:
Balen dat die Ikea Kasseby er niet meer zijn. ik zoek nog leuke manier om de speed champions op te hangen...
:strip_exif()/f/image/LSKVIp3D1PoeA4yxpagf9X0j.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn 2 Ikea Besta kastjes in de maat 60x22x64, met glazen plankjes en vitrinedeurtjes.
Op https://www.ikea.com/nl/n...r-glas-s09046942/#content zie je de verschillende mogelijkheden.
[ Voor 9% gewijzigd door QuattroNL op 03-10-2022 13:41 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik heb bij bouwsteenwinkel de Harry Potter Hogwarts set (71043) gehuurd, gisteren begonnen met bouwen samen met de vrouw 
Het is haar eerste Lego build ooit! Dus gelijk goed begonnen met een set van >6k pieces

Het is haar eerste Lego build ooit! Dus gelijk goed begonnen met een set van >6k pieces
Een mooie oplossing, wij hebben in dergelijke kastjes (iets minder plankjes) dit soort ledspotjes gehangen, dat doet denk ik wat meer recht aan de auto's. (wellicht heb je al verlichting erin zitten)QuattroNL schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:38:
[...]
Zo:
[Afbeelding]
Dit zijn 2 Ikea Besta kastjes in de maat 60x22x64, met glazen plankjes en vitrinedeurtjes.
Op https://www.ikea.com/nl/n...r-glas-s09046942/#content zie je de verschillende mogelijkheden.
Heb je een foto van hoe je de set hebt ontvangen? Uit nieuwsgierigheidRobicide schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:02:
Ik heb bij bouwsteenwinkel de Harry Potter Hogwarts set (71043) gehuurd, gisteren begonnen met bouwen samen met de vrouw
Ik heb er (nog) geen verlichting in zitten.jbdeiman schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:17:
[...]
Een mooie oplossing, wij hebben in dergelijke kastjes (iets minder plankjes) dit soort ledspotjes gehangen, dat doet denk ik wat meer recht aan de auto's. (wellicht heb je al verlichting erin zitten)
Ik denk aan verticale ledstrips links en rechts, binnenin aan de voor/zijkant. Op die manier kan alles egaal verlicht worden (1 spot bovenin zal het vaak niet helemaal tot het onderste plankje redden).
Maar het heeft geen prio, en wellicht komt het er nooit
Die glazen plankjes zijn trouwens erg lastig te krijgen, dus let daarop als je voor deze kastoplossing gaat.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik heb daar 1x de Diner gehuurd en dat was gelijk de laatste keer. Ik heb het laten opsturen en dat kwam in een gammele kartonnen doos en totaal niet goed gesorteerd op kleur of type. Kon zelf voor een nieuwe doos zorgen. Was wel een tijd geleden dus misschien is het al verbeterd.Andreas92 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:00:
[...]
Heb je een foto van hoe je de set hebt ontvangen? Uit nieuwsgierigheid. Als je al die stukjes nog redelijk moet sorteren... dan gaat dit een flinke klus worden! Wel een leuke build!
Een betere ervaring was bij Bricksverhuur. Komt in stevige plastic kratten. Grotere sets zoals de Falcon zijn op zaknummer gesorteerd dus kun je gelijk de instructies volgen. Kleinere sets zijn gesorteerd op kleur of per type en kleur. Alleen veel minder aanbod aan sets.
[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 03-10-2022 16:12 ]
Een kennis heeft ooit die grote Jurassic Park set (met brick built T.rex) gehuurd (omdat hij al jaren niets met LEGO had gedaan, wilde hij eerst huren ipv kopen), maar alles was per kleur in één zak gesorteerd. Dat is bij deze set dus 1 grote zak bruine steentjes en 1 grote zak grijze steentjes.Andreas92 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:00:
[...]
Heb je een foto van hoe je de set hebt ontvangen? Uit nieuwsgierigheid. Als je al die stukjes nog redelijk moet sorteren... dan gaat dit een flinke klus worden! Wel een leuke build!

Daar is hij direct op afgehaakt omdat je dan langer met sorteren bezig bent dan met daadwerkelijk bouwen, volgens mij heeft hij de set na de huurtermijn ongebouwd teruggestuurd.
Gelukkig heeft hij een tijdje later het plezier in bouwen wel ontdekt door een van die Friends sets (deze keer gewoon gekocht
scintillating
Met mijn Rabopas werkt Apple pay ook niet.Ond schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:09:
[...]
Apple pay werkt ook niet daar bij mij, elders wel.
Maar met de N26 wel. Ik vermoed dat dat komt omdat die laatste ook als creditcard werkt.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik zou hem aanraden dan geen grote UCS Star Wars set te huren (5000 grijze blokjes) Het sorteren is toch zo gebeurd? Grote onderdelen scheiden van de kleine dan heb je al 4 hoopjes bricks. Als je dan nog niet kan bouwen, moet je nog een schifting doen. Is max 2 uur werk.Tc99m schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:13:
[...]
Een kennis heeft ooit die grote Jurassic Park set (met brick built T.rex) gehuurd (omdat hij al jaren niets met LEGO had gedaan, wilde hij eerst huren ipv kopen), maar alles was per kleur in één zak gesorteerd. Dat is bij deze set dus 1 grote zak bruine steentjes en 1 grote zak grijze steentjes.![]()
Daar is hij direct op afgehaakt omdat je dan langer met sorteren bezig bent dan met daadwerkelijk bouwen, volgens mij heeft hij de set na de huurtermijn ongebouwd teruggestuurd.
/edit: Ik kwam nog een mooie MOC tegen als je 2x de 10497 set hebt

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 03-10-2022 16:54 ]
ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk. hoe het met huursets werkt. Met de absurde prijzen de laatste maanden, toch wel interessant aan het worden.Tc99m schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:13:
[...]
Een kennis heeft ooit die grote Jurassic Park set (met brick built T.rex) gehuurd (omdat hij al jaren niets met LEGO had gedaan, wilde hij eerst huren ipv kopen), maar alles was per kleur in één zak gesorteerd. Dat is bij deze set dus 1 grote zak bruine steentjes en 1 grote zak grijze steentjes.![]()
Gelukkig heeft hij een tijdje later het plezier in bouwen wel ontdekt door een van die Friends sets (deze keer gewoon gekocht).
MAar valt of staat zoiets niet met hoe de vorige huurder de set terugstuurd? Kan met niet voorstellen dat zo'n bedrijf dan zelf de sets nog gaat na sorteren.
Heel veel plezier! Deze set heeft mij uit mijn dark ages gehaald, ik vond (en vind) het een fantastische set!Robicide schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:02:
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik hoorde ook iets als "13 oktober".Versaevel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:43:
[...]
Volgens mijn welingelichte bron, laatste week oktober
Iemand met recentere intel
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked