Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.537 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
JBplap schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:46:
Wel jammer van die broek, bij bv lego masters gaan de brickmasters altijd helemaal vol lof over npu (nice part usage) dat was die broek natuurlijk ook.

ff wat anders:
wie heeft er ervaringen met die lightkitjes voor oa Modulars?

Gisteren eens lopen zoeken en kwam een aantal merken tegen zoals:
Briksmax
Lightailing
Light My Bricks
Game of Bricks

Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of wat Tweakers zelf iets hebben gemaakt, want de setjes zijn aardig aan de prijs. En volgens mij zijn het niet meer dan wat kleine ledjes in steentjes gepropt met een 5v power supply op usb.

Afbeelding als referentie:
[Afbeelding]
Zoek maar eens op mijn oude post. Ik heb overal sets in. Volgens mij benoem ik ook de merken, anders zoek ik het graag even terug voor je.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-09 21:16
[ ]
Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of wat Tweakers zelf iets hebben gemaakt, want de setjes zijn aardig aan de prijs. En volgens mij zijn het niet meer dan wat kleine ledjes in steentjes gepropt met een 5v power supply op usb.

[Afbeelding]
onderstaande is een post van de lampjes die ik in mijn straat heb gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
@JBplap Ik kan alleen maar spreken over Light My Bricks, ben daar erg tevreden over. Niet de goedkoopste optie, maar goede service en bij mij deed alles het. Instructies om het te plaatsen zijn duidelijk (onderschat dit niet).

Nu ik alleen Light My Bricks heb gebruikt, kan ik je helaas niet helpen met een vergelijking.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:24:
[...]

Koopje 11695 steentjes voor slechts 249.99 Euro , dat is 2,13 ct/steen ;)

Dit ter verduidelijking dat ct/steen GEEN goede vergelijking is om te bepalen of iets goedkoop is.
Nee, als je alleen daarnaar kijkt niet nee, maar het lijkt me nogal voor de hand liggend dat de mozaïeken niet echt te vergelijken zijn. Dat zijn extreme uitersten, het losse processorblok van spike is de andere kant.

Hier gaat het wel om vergelijkbare sets en kun je prima iets met die getallen.

[ Voor 7% gewijzigd door 42erik op 26-09-2022 22:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
Lego 42143 Ferrari Daytona SP3 ontkleuring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZwZ4waekSByhP0FGBnxGnoT4eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxreEo8JLqGMjbS8lQaMSf5U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Svgmjw_uisTuapT0-AX4NjJTWlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjaJCpB6ZhA8UhGiGOk6golE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/re4Ave1MPbqGKNz6QOXXthMzgwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jp8IAKqxtpWAObxJkYA5meU0.jpg?f=fotoalbum_large

Om er vervolgens niks meer van te zien :9
Shoutout to @zonoskar voor de roof en headlights MOC's d:)b

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:37
Zo poort is ook af :)

Gerucht gaat dat de T-Rex gevlucht is…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkJcJLo4t2xJfVBMz_6UqfPglqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeuTTFrVLMBowtNM68KwoWCy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 09:45
Wel jammer van die broek, bij bv lego masters gaan de brickmasters altijd helemaal vol lof over npu (nice part usage) dat was die broek natuurlijk ook.

ff wat anders:

Briksmax
Lightailing
Light My Bricks
Game of Bricks

Ik heb mijn hele winterdorp vol zitten met setjes die van aliexpress komen (deze verkoper: https://www.aliexpress.co...937474.0.0.3e7d2e0eQmef88) die setjes doen het goed, zijn qua prijs ok en de kwaliteit is over het algemeen goed, er is wel eens wat mis geweest met een setje maar dan krijg je zonder moeite een nieuwe opgestuurd

Ik heb pas geleden een stapel van deze ledjes binnen gekregen, die moet ik nog inbouwen en wil ik gaan gebruiken in de modulars en ook her en der in mijn winterdorp. dit geeft voor mijn gevoel wat meer vrijheid over waar ik de leds wil plaatsen en zal daardoor wat voordeliger moeten zijn, de nadelen ervan weet ik nog niet omdat het nog niet gebruikt is.

ik heb mij wel eens verdiept om zelf ledjes in blokjes te plaatsen maar ik kwam er er snel op uit dat het zo'n gepruts wordt met al dat kleine spul dat ik daar zelf helemaal geen zin in heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:32

rammes

koekebakker 1e klas

Ik krijg een mail van LEGO met sets die eruit gaan, daar staat de Millennium Falcon ook tussen. ;w

ik kijk verkeerd. het zijn andere sets

[ Voor 20% gewijzigd door rammes op 27-09-2022 10:08 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:57
Jammer inderdaad, ik vroeg me af of dat misschien te maken heeft met dat de broek niet heel stabiel is bevestigd omdat hij aan plates zit. Wellicht is die verbinding niet toegestaan volgens de richtlijnen ofzo. Maar het grapje gaat zo wel verloren.

scintillating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Cheezus

Luiaard

ff wat anders:

Briksmax
Lightailing
Light My Bricks
Game of Bricks

[Afbeelding]
Voordat die verlichtingssetjes een ding waren heb ik wel zelf lopen prutsen met LEDjes:
Cheezus in "Het Lego Topic - deel 2"

Met zelf maken kun je natuurlijk lekker zelf weten waar je de lampjes in stopt en heb je meer opties (verlichting van de auto bijvoorbeeld). Maar het is wel een frustrerend klusje met een fragiel eindresultaat.
Voor de boomhut heb ik een kant en klaar setje gekocht, dat geeft een prima resultaat en is het geld wel waard. Alleen het wegwerken van de kabels is wat minder soms.
M'n winterdorp heb ik nog wel lekker zelf lopen knutselen, dit is de laatste versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMIsBMHhnLqcRzwuKrR21LZ-F2o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qH6zvmC9AHk132W6Chp9FPHO.jpg?f=user_large

Santa's visit en de main street gaan er dit jaar nog bijkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ff wat anders:

Briksmax
Lightailing
Light My Bricks
Game of Bricks

Ik heb voor m'n winterdorp hiervoor gekozen (voorbeeld winkel):
https://nl.aliexpress.com/store/3042014

Gewoon wat losse onderdelen om het wat kleinschaliger aan te pakken, waarbij deze onderdelen dan wel het voordeel hebben dat ze niet elk afzonderlijk een USB stekker hebben. Met flinterdunne kabeltjes en een mini connectortje komen ze bij elkaar op een klein bordje waar 10 connectortjes op aangesloten kunnen worden; dat bordje heeft dan wel een USB aansluiting.

De voorbeelden die jij noemt met die lichtsetjes voor één specifieke set, die belichten een set tot in het kleinste detail. Niet alleen duurder, maar als je dan meerdere sets hebt en je hebt één set die geweldig belicht is... dan moet je op dat niveau ook de andere sets doen. Het steekt teveel af anders. En dan wordt het wel een heel duur grapje.

Vandaar dat ik voor de losse onderdelen ben gegaan. Een straatlantaarn hier, een straatlantaarn daar. Zorg voor wat sfeer en zorg ervoor dat de "verhaaltjes" wat belicht worden. In de huisjes heb ik een LED plate van 1x4 gemonteerd aan plafonds, waarbij ze de kamer in schijnen richting de voorkant. Op deze manier is het interieur voldoende belicht als je de achterkant bekijkt en als je de voorkant bekijkt dan krijg je wat sfeervol indirect licht wat door de ramen schijnt.

Niet perfect, maar wel prima voor wat sfeer :) En je kunt het altijd nog uitbreiden en helemaal los gaan :+

Als je echter ELK lampje van Winter Village Elf Club House of ELK lampje van het uithangbord van Palace Cinema een kleurige lichtbron wil laten zijn, ja... dan kom je wel uit bij de setjes die jij noemt tenzij je zelf handig genoeg bent om zelf iets te fabriceren. Ik hou wel van licht, maar het is gewoon buiten m'n budget.

P.S. iemand hier in het forum bracht me destijds op het idee om het zo aan te pakken met die losse onderdelen. Ik weet even niet meer wie, maar toch even deze naamloze credits :+ [EDIT] Het lijkt erop dat die iemand @D75 is _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 27-09-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Wat is jullie ervaring met de felheid van de led kits? Als ik zoiets zie, zeker op foto’s, vind ik het veel te fel. Is het te dimmen zonder zelf elektronica te bouwen?

Ik heb voor de inter village sets toen ik die nog had ook wel gewoon van die elektrische waxinelichtjes gebruikt, dat is als low budget oplossing ook prima. Bij de tuincentra hebben ze ook van die snoertjes met een paar leds, dat lukt ook redelijk goed.

Ik heb op ali ook wel eens losse lantaarnpalen en een paar 4x1 plates met leds gekocht (snoer van 4 geloof ik), dat is ook een budget vriendelijke oplossing. Je mist dan wel dingen als de lantaarntjes aan de gevels etc.

Ik zou voor de fishing store wel een kitje overwegen, lijkt me leuk.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ond schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:18:
Wat is jullie ervaring met de felheid van de led kits? Als ik zoiets zie, zeker op foto’s, vind ik het veel te fel. Is het te dimmen zonder zelf elektronica te bouwen?
heb een setje female-usb connectors gekocht, die via breadboardje verbonden met een arduino; kun je het voltage regelen (en dus verlichting dimmen)

//edit; PCA9685 PWM (~2euro) aliexpress (heb je nodig om voltage te regelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJztxPrbg39BNwnDgOR6eiIahiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TusaaMEqCslP55FwCXps3K7j.jpg?f=fotoalbum_large

vervolgens de intensiteit per connector te regelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHdPWbGdCX1s1E0zPZ0QCDE2c8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXhTANdZk37oa97CRqNuGVGx.jpg?f=fotoalbum_large

//edi2; tip; voor verlichting koop ik "altijd" het detective-modular kitje (die heeft er ook een rgb verloop in zitten) net wat leuker dan het standaard wit/oranje licht

[ Voor 58% gewijzigd door himlims_ op 27-09-2022 11:58 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:38

D75

Gim schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:53:
[...]

Ik heb voor m'n winterdorp hiervoor gekozen (voorbeeld winkel):
https://nl.aliexpress.com/store/3042014

Gewoon wat losse onderdelen om het wat kleinschaliger aan te pakken, waarbij deze onderdelen dan wel het voordeel hebben dat ze niet elk afzonderlijk een USB stekker hebben. Met flinterdunne kabeltjes en een mini connectortje komen ze bij elkaar op een klein bordje waar 10 connectortjes op aangesloten kunnen worden; dat bordje heeft dan wel een USB aansluiting.

De voorbeelden die jij noemt met die lichtsetjes voor één specifieke set, die belichten een set tot in het kleinste detail. Niet alleen duurder, maar als je dan meerdere sets hebt en je hebt één set die geweldig belicht is... dan moet je op dat niveau ook de andere sets doen. Het steekt teveel af anders. En dan wordt het wel een heel duur grapje.

Vandaar dat ik voor de losse onderdelen ben gegaan. Een straatlantaarn hier, een straatlantaarn daar. Zorg voor wat sfeer en zorg ervoor dat de "verhaaltjes" wat belicht worden. In de huisjes heb ik een LED plate van 1x4 gemonteerd aan plafonds, waarbij ze de kamer in schijnen richting de voorkant. Op deze manier is het interieur voldoende belicht als je de achterkant bekijkt en als je de voorkant bekijkt dan krijg je wat sfeervol indirect licht wat door de ramen schijnt.

Niet perfect, maar wel prima voor wat sfeer :) En je kunt het altijd nog uitbreiden en helemaal los gaan :+

Als je echter ELK lampje van Winter Village Elf Club House of ELK lampje van het uithangbord van Palace Cinema een kleurige lichtbron wil laten zijn, ja... dan kom je wel uit bij de setjes die jij noemt tenzij je zelf handig genoeg bent om zelf iets te fabriceren. Ik hou wel van licht, maar het is gewoon buiten m'n budget.

P.S. iemand hier in het forum bracht me destijds op het idee om het zo aan te pakken met die losse onderdelen. Ik weet even niet meer wie, maar toch even deze naamloze credits :+
Denk dat ik dat was :*)

Zie: D75 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Dat zou inderdaad weleens kunnen :)

Ik probeer er dit jaar alsnog achter te komen of ik vorig jaar de verkeerde kleur lantaarns toegezonden heb gekregen; wit i.p.v. geel (warm wit) of dat de verkoper en ik een ander idee hebben bij geel (warm wit).

Zag zonet alle kerstsets weer eens voorbij komen op Bricktastic:
Alle Lego winter village sets op een rij
Toch mooie sets die uitgebracht zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Gim op 27-09-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 12:30

gex

De gekste

Waarschijnlijk een vraag die al eerder gesteld is, maar ik kan er niets over terug vinden:

Bestaat er een app waarin ik alle sets die ik bezit kan opslaan (mocht de optie er zijn om ook bij te houden wat het gekost heeft zou dat helemaal mooi zijn).

Wat ik tot nu toe gevonden heb:

Brick Manager: Hier kan ik wel alles toevoegen en onderdelen zien, maar kan ik geen verdere info toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gex schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:58:
Waarschijnlijk een vraag die al eerder gesteld is, maar ik kan er niets over terug vinden:

Bestaat er een app waarin ik alle sets die ik bezit kan opslaan (mocht de optie er zijn om ook bij te houden wat het gekost heeft zou dat helemaal mooi zijn).

Brick Manager: Hier kan ik wel alles toevoegen en onderdelen zien, maar kan ik geen verdere info toevoegen.
https://rebrickable.com/ (?)
excel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:41

brickset.com

account aanmaken en je kan alles opslaan. er zitten ook leuke (confronterende) statistieken.
voor zover ik weet geen makkelijke optie om je daadwerkelijk betaalde prijs op te slaan wel adviesprijs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
avdieren schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:07:
[...]

brickset.com

account aanmaken en je kan alles opslaan. er zitten ook leuke (confronterende) statistieken.
voor zover ik weet geen makkelijke optie om je daadwerkelijk betaalde prijs op te slaan wel adviesprijs
Tegenwoordig is alles confronterend duur (energie, brandstof, supermarkt, horeca). Tel dat maar eens bij elkaar op :+ LEGO steekt niet meer zoveel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 12:30

gex

De gekste

avdieren schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:07:
[...]

brickset.com

Bedankt voor alle snelle antwoorden, Brickset lijkt een goed alternatief al is het helaas geen app.

Tot nu toe gebruikte ik zoals voorgesteld al een Excel lijst, maar het is ook handig om even snel te kunnen kijken of je iets al hebt als je een leuke aanbieding tegenkomt. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

gex schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:33:
[...]

Bedankt voor alle snelle antwoorden, Brickset lijkt een goed alternatief al is het helaas geen app.

Tot nu toe gebruikte ik zoals voorgesteld al een Excel lijst, maar het is ook handig om even snel te kunnen kijken of je iets al hebt als je een leuke aanbieding tegenkomt. :D
Als het om nog te kopen sets gaat die in de aanbieding zijn dan zou je ook een verlanglijstje kunnen maken op www.brickwatch.net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier-nl
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 15:56
@gex Brickfact.com heeft wel een app waarmee je de collectie kunt bijhouden. Het geeft ook de huidige waarde aan, maar die vindt ik soms wel wat optimistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Even tussendoor:
Er kan vanaf nu gestemd worden voor een nieuwe MOC Challenge, die van oktober.

>Stemmen op de MOC Challenge Oktober 2022<
(Gelieve alleen stemmen al je ook de intentie hebt om mee te gaan doen)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
Het moment is daar... Het kasteel is klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qcuu4SfMZ3tWiYaDzqM3QJoxBsM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClpmBAnRqBkjZJpv6gG4WagV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEjg0S5Ojf_8b5WOZZaXyOjHIFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9L3idcSWvF5dF65UZXjZxH5W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfRpJeU5Ab5PEfiW_dJSP-uKzFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nUaY8Tz0uJqlwJ5Tc5o2yvI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwTI5xHMUitn1qcjm64qwBcJQn8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZjnCdSQEwBRwhWjkfRUK1MN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P_xcc96E0BhoxVYM0ZXyXFRuc0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7BcV5SCrZ01fmsdJyHpigLB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeFQMxKvnwjxf96jyhfF-01ggbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6SDrHhti6kAkt3BtLG4L4jQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE3UNk5iaIMledN36dm2BOKiWn0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QYohy6b5S3B9dyycRh9royH.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik begon deze set te bouwen met hoge verwachtingen, maar die zijn dubbel en dwars waargemaakt. Wat een toffe set! Na de eerste helft dacht ik: hoe gaan ze dit in de tweede helft overtreffen? Maar dat is nog gelukt ook.

Of het de prijs waard is zal voor iedereen verschillen. Voor mij als Legokastelenliefhebber was het dat zeker wel, ook al moest ik wel een paar andere sets verkopen om deze aankoop voor mezelf te rechtvaardigen ;)

Wat ik leuk vind is hoe afwisselend het is om deze te bouwen. In elk stukje van het kasteel zit weer een verrassing. En hij barst van de leuke bouwtechnieken. Hier is echt goed over nagedacht, dat kan je merken. Ik heb er ook lekker de tijd voor genomen om rustig van deze set te genieten. Wat mij betreft een aanrader :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

Brickeconomy

Heeft de mogelijkheid om aan te geven welke sets je hebt, in welke staat, wat je ervoor betaald hebt en wanneer.

Ook wordt er een waarde berekend.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33

almightyarjen

When does the hurting stop?

Jakkus schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:30:
Het moment is daar... Het kasteel is klaar!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik begon deze set te bouwen met hoge verwachtingen, maar die zijn dubbel en dwars waargemaakt. Wat een toffe set! Na de eerste helft dacht ik: hoe gaan ze dit in de tweede helft overtreffen? Maar dat is nog gelukt ook.

Of het de prijs waard is zal voor iedereen verschillen. Voor mij als Legokastelenliefhebber was het dat zeker wel, ook al moest ik wel een paar andere sets verkopen om deze aankoop voor mezelf te rechtvaardigen ;)

Wat ik leuk vind is hoe afwisselend het is om deze te bouwen. In elk stukje van het kasteel zit weer een verrassing. En hij barst van de leuke bouwtechnieken. Hier is echt goed over nagedacht, dat kan je merken. Ik heb er ook lekker de tijd voor genomen om rustig van deze set te genieten. Wat mij betreft een aanrader :)
Deze staat ook nog zeer hoog op mijn wensenlijst. Ik wacht even black friday achtige omstandigheden af voordat ik hem aanschaf. En waar ik hem daarna laat wordt ook nog wel een uitdaging :D Hoe groot is de footprint ongeveer?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
almightyarjen schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:09:
[...]

Deze staat ook nog zeer hoog op mijn wensenlijst. Ik wacht even black friday achtige omstandigheden af voordat ik hem aanschaf. En waar ik hem daarna laat wordt ook nog wel een uitdaging :D Hoe groot is de footprint ongeveer?
Ik zou zeggen zo'n anderhalve bij twee baseplates (32x32) :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 09:03

Reintji

(2 x dad)²

Kapoen schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:05:
[...]

Ik wil die castaway GWP ook graag hebben, ik ben nog aan het twijfelen wanneer ik een aankoop zou plaatsen. Ik hoop dat er een overlapping is met 40513 Spooky Add-On Pack

[Afbeelding]
Deze is toch niet meer verkrijgbaar?

Heb Halloween altijd een beetje links laten liggen, maar vorig jaar in Legoland Billund was het best leuk. Die Mariachi band meegenomen met wat extra pompoenen etc, en de minifigs van dit jaar gehaald. Heb alleen hay Ride nog kunnen vinden ergens, nu nog opzoek naar 40260 (Halloween Haunt) voor een redelijk prijsje. O-)

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09 11:46
Reintji schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:32:
[...]

Deze is toch niet meer verkrijgbaar?

Heb Halloween altijd een beetje links laten liggen, maar vorig jaar in Legoland Billund was het best leuk. Die Mariachi band meegenomen met wat extra pompoenen etc, en de minifigs van dit jaar gehaald. Heb alleen hay Ride nog kunnen vinden ergens, nu nog opzoek naar 40260 (Halloween Haunt) voor een redelijk prijsje. O-)
De Ray Castaway en de Spooky Add On Pack zijn vanaf 1 oktober verkrijgbaar.
Voor de Ray moet je 120 euro besteden en de Spooky Add , waarschijnlijk 50 euro

Want de vorige Add On PAck, was die van Pirates en die krijg je bij 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 09:03

Reintji

(2 x dad)²

Loader schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:50:
[...]

De Ray Castaway en de Spooky Add On Pack zijn vanaf 1 oktober verkrijgbaar.
Voor de Ray moet je 120 euro besteden en de Spooky Add , waarschijnlijk 50 euro

Want de vorige Add On PAck, was die van Pirates en die krijg je bij 50 euro.
Check, dan heb ik echt een goede smoes om de Galaxy Explorer te halen. Hopelijk gaat het met Ray niet zoals met die Ulysses probe

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Jakkus schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:13:
[...]

Ik zou zeggen zo'n anderhalve bij twee baseplates (32x32) :)
Waar zet je hem neer? Midden in je Lego stad?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snH4sUDGRJkkdNzVmYWMkyE0bLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J3LyYFY5RiBXjzMG5ROFyzVy.jpg?f=user_large

Ik weet niet of het te zien is, maar het landingsgestel van mijn Galaxy Explorer is nogal bekrast. En dat na 2 weken. Ik kan me ook niet herinneren dat ik er veel mee geschoven heb. Dus als die van jou nog netjes zijn, plak er wat tape onder zodat ze niet bekrassen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Zou je bijvoorbeeld schilderstape voor kunnen gebruiken, die kun je er makkelijk weer vanaf halen indien gewenst.

Goede tip @zonoskar

[ Voor 3% gewijzigd door Roy vd M. op 27-09-2022 22:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
L23 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:13:
[...]
Waar zet je hem neer? Midden in je Lego stad?
Dat is de grote vraag! Ik denk dat hij eerst op een plank komt te staan :) In de stad is niet onmogelijk, maar wel een uitdaging door de vorm (en de grootte) :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Eindelijk verder gegaan na bijgekomen te zijn van een film festival..

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/lego_optimus_zak%204.png
Zak 4.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/lego_optimus_zak%205.png
Zak 5.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/lego_optimus_zak%206.png
En Zak 6.

Ik denk dat ik 'm dit weekend af maak. Misschien in "verkeerde volgorde", aangezien Optimus zelf al af is met zak 7 & 8 geloof ik, 9 en 10 zijn accesoiressen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01:04
Jakkus schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:15:
[...]

Dat is de grote vraag! Ik denk dat hij eerst op een plank komt te staan :) In de stad is niet onmogelijk, maar wel een uitdaging door de vorm (en de grootte) :p
ik heb zeer genoten van de bouw. heerlijke details en mooie combinatie van technieken. Duur maar als eerste aankoop (voor mijzelf) in 15 jaar meer dan waard.

Maar dat ding is inderdaad flink groot, en in een legostad zetten is ook zonde aangezien je hem dan niet/nauwelijks meer kan uitklappen en alle verschillende details kan zien.

Ik heb hem na 2 weken weer uit elkaar gehaald en te leen gegeven aan mijn pete-kind zodat hij van de build kan genieten. Met dat argument heb ik de prijs voor mezelf kunnen goed praten ;)

Rond de kerst verwacht ik het opnieuw te bouwen, dit keer met mijn eigen dochter.
Dan maar eens een plekje zoeken op de kast in de werkkamer. :)

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
De Eiffeltoren gaat met 10001 steentjes en 1,5m hoogte wel echt een pareltje worden gok ik :)

Edit 10.001 dus en niet teveel 100.001 ;)

[ Voor 19% gewijzigd door schumi1986 op 28-09-2022 10:06 ]

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
schumi1986 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:50:
De Eiffeltoren gaat met 100001 steentjes en 1,5m hoogte wel echt een pareltje worden gok ik :)
Link naar plaatje of site zou mooi zijn. 8) Ben erg benieuwd namelijk.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

schumi1986 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:50:
De Eiffeltoren gaat met 100001 steentjes en 1,5m hoogte wel echt een pareltje worden gok ik :)
Eerste reactie: hóeveel steentjes? :o Dat kan toch geen hond betalen?
Tweede reactie: oh hij heeft een nulletje teveel getypt... :F

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 25-09 10:16
Jakkus schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:15:
[...]

Dat is zeker een aanbeveling! mooi plein er omheen maken en eventueel een parkeerplaats. Het doet mij aan twee dingen denken.
1. Onze vakantie afgelopen zomer in Gradara een prachtig ommuurd stadje met op het hoogste punt zo'n mooi kasteel: https://www.italia.it/en/marche/pesaro-urbino/gradara
2. Leiden, altijd leuk om je geboortestad the pluggen, in Leiden hebben we de burcht een prachtige plek in het centrum: https://zoom.nl/foto/arch...84554/goedenmorgen-leiden

Mijn stad is helaas nog te klein maar ook ik hoop met wat aanbiedingen het kasteel in huis te halen.

• schumi1986
Hurtebise schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:52:
[...]

Link naar plaatje of site zou mooi zijn. 8) Ben erg benieuwd namelijk.
Nog geen plaatjes, alleen geruchten

YouTube: NEW LEGO LEAKS! (Eiffel Tower, Star Wars, Disney & MORE!)
Bra-Jo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:56:
[...]

Eerste reactie: hóeveel steentjes? :o Dat kan toch geen hond betalen?
Tweede reactie: oh hij heeft een nulletje teveel getypt... :F
Haha idd, 10001 voor 680 euro :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik hoop wel dat ze de roest op de Eiffeltoren doen aan de hand van bedrukte steentjes. Anders worden het wel heel veel stickers.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Een 10001 stenen en 1,5 meter hoge set zal wel echt een typische lego zet zijn op dit moment.
Serieus wie heeft daar de ruimte voor? Wie koopt er zoiets?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ReVision. schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:24:
Een 10001 stenen en 1,5 meter hoge set zal wel echt een typische lego zet zijn op dit moment.
Mensen die ook het Colosseum gekocht hebben? Mensen die nog iets hogers willen dan Saturn V? Mensen die een huwelijksaanzoek willen doen zonder naar Parijs te hoeven gaan?

P.s. alsof die grote Star Wars UCS sets geen ruimte innemen... Of Titanic.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 28-09-2022 10:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Gim schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:27:
[...]

Mensen die ook het Colosseum gekocht hebben? Mensen die nog iets hogers willen dan Saturn V? Mensen die een huwelijksaanzoek willen doen zonder naar Parijs te hoeven gaan?

P.s. alsof die grote Star Wars UCS sets geen ruimte innemen... Of Titanic.
Ik vermoed dat je goedkoper uit bent (uit kunt zijn) als je gewoon met zijn tweetjes naar de Eifeltoren toegaat, dan dat je in plaats daarvan deze set koopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Frank_79 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:29:
[...]

Ik vermoed dat je goedkoper uit bent (uit kunt zijn) als je gewoon met zijn tweetjes naar de Eifeltoren toegaat, dan dat je in plaats daarvan deze set koopt...
Haha, ok eens :p Nu was dat stukje maar als grapje bedoeld maar om dan toch maar serieus te reageren... Na t bouwen van de Eiffeltoren kun je hem altijd weer verkopen ;) Daarbij... Men kan kijken of ie goedkoper te krijgen is ipv de Lego adviesprijs neer te tellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
ReVision. schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:24:
Sets die de hoogte ingaan, lijken mij juist weinig ruimte in beslag te nemen. Ik denk dat je eerder een Eiffeltoren dan een Titanic kwijt kunt. Ik moet de Saturn nog bouwen, maar die zal wanneer op de grond gezet hooguit 20x20cm in beslag nemen. Ideaal zulke sets! :)

• ReVision.
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:36:
[...]

Sets die de hoogte ingaan, lijken mij juist weinig ruimte in beslag te nemen. Ik denk dat je eerder een Eiffeltoren dan een Titanic kwijt kunt. Ik moet de Saturn nog bouwen, maar die zal wanneer op de grond gezet hooguit 20x20cm in beslag nemen. Ideaal zulke sets! :)
True, maar de Saturn is niet breed van onderen, de Eiffeltoren natuurlijk wel. Zo'n titanic in de vensterbank of USC Millenium Falcon in een kast kan ik nog wel begrijpen, Maar waar laat je een 1,5 meter hoge en dus ook redelijk brede Eiffeltoren in een huis?

Niet dat ik niet snap dat mensen die Eiffeltoren gaaf vinden en willen kopen maar ik begrijp serieus niet waar je zoiets dan moet neerzetten :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:24
Ik heb hier zowel de Saturn V als de Titanic in mijn huiskamer staan. De Titanic Saturn V staat op mijn subwoofer in de hoek naast de TV wat een prima plaats is. En de Titanic staat te pronken bovenop de boekenkast waar die perfect past.

Maar die Effeltoren, met z'n brede basis en z'n hoogte ... daar heb ik geen plek voor in mijn huiskamer!
Oepsie ... :D aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door Haay op 28-09-2022 14:29 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Haay schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:16:
[...]

Ik heb hier zowel de Saturn V als de Titanic in mijn huiskamer staan. De Titanic staat op mijn subwoofer in de hoek naast de TV wat een prima plaats is. En de Titanic staat te pronken bovenop de boekenkast waar die perfect past.

Maar die Effeltoren, met z'n brede basis en z'n hoogte ... daar heb ik geen plek voor in mijn huiskamer!
Heb je 2 keer de Titanic O-)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• meesje
  • Nu online
ReVision. schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:48:
[...]

True, maar de Saturn is niet breed van onderen, de Eiffeltoren natuurlijk wel. Zo'n titanic in de vensterbank of USC Millenium Falcon in een kast kan ik nog wel begrijpen, Maar waar laat je een 1,5 meter hoge en dus ook redelijk brede Eiffeltoren in een huis?

Niet dat ik niet snap dat mensen die Eiffeltoren gaaf vinden en willen kopen maar ik begrijp serieus niet waar je zoiets dan moet neerzetten :)
Dat is zo. De Eiffeltoren zal inderdaad een stuk breder zijn.
Gebrek aan ruimte is denk ik in dit topic een terugkerend onderwerp. :) Wij hebben in ieder geval er totaal niet de ruimte voor. Ik hou het vnl. bij wat kleinere sets, afwisselend ter display neergezet. Dit neemt niet weg dat ik menig grote set wel gaaf vind. Maar waar laat ik het? Ruimtegebrek zorgt er in ieder geval voor dat je wat minder aan Lego uitgeeft. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jullie hebben zeker geen katten? Bij ons moet alles in een kast, achter een deurtje staan, anders ligt het geheid een keer op de grond. Zelfs mijn Speed Champions, die in de kast staan maar niet achter een deurtje, liggen soms op de grond omdat zo'n mormel vond dat ie er wel achter kon liggen. Als ik een Saturn zou neerzetten kan ik die elke week een keer opnieuw opbouwen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:49:
Jullie hebben zeker geen katten? Bij ons moet alles in een kast, achter een deurtje staan, anders ligt het geheid een keer op de grond. Zelfs mijn Speed Champions, die in de kast staan, maar niet achter een deurtje, liggen soms op de grond omdat zo'n mormel vond dat ie er wel achter kon liggen. Als ik een Saturn zou neerzetten kan ik die elke week een keer opnieuw opbouwen.
Wellicht beter om de boel om te draaien en de kat in een kast te doen. Nee, ik heb inderdaad geen kat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:25

J2S

Jullie hebben zeker geen katten? Bij ons moet alles in een kast, achter een deurtje staan, anders ligt het geheid een keer op de grond. Zelfs mijn Speed Champions, die in de kast staan, maar niet achter een deurtje, liggen soms op de grond omdat zo'n mormel vond dat ie er wel achter kon liggen. Als ik een Saturn zou neerzetten kan ik die elke week een keer opnieuw opbouwen.
Het ligt heel erg aan de kat. Die van mij hebben er totaal geen interesse in, ook niet als er nog een set in onderdelen op tafel ligt. Ik kan naar bed en de volgende dag is er geen steentje aangeraakt.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:34

QuattroNL

It is I.

... kan ik die elke week een keer opnieuw opbouwen.
Ideaal juist, elke week een set bouwen. Scheelt je weer nieuwe sets kopen :+

(ok toegegeven, elke week dezelfde set bouwen kán wat eentonig zijn)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Nee, ga geen gaten in mijn deuren zagen. :+

Maar zonder dolen. Weer een 600+ euro set na de release van Titanic, Razor Crest UCS en nog wat andere sets.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Señor Sjon schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:08:
[...]

Ik heb ook geen gaten in mijn deuren. Maar wel in de muur :)

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-vKdaTPCJkNo/XllihhY6Z9I/AAAAAAAANkA/yqJsl_yXnBw_U3JDslY76-bQR_dQdkL7gCPcBGAYYCw/s700/PSX_20200228_192235.jpg

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:13
Señor Sjon schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:08:
[...]

Maar zonder dolen. Weer een 600+ euro set na de release van Titanic, Razor Crest UCS en nog wat andere sets.
Geef ze geen ongelijk. Ze hebben na bijna een jaar nog moeite om aan de vraag voor de Titanic te voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Blijkbaar begint de 2x VIP points week op 10okt. De Cast Away GWP loopt tot 13 okt.

Twijfel om te wachten met bestellen van de vuurtoren tot 10okt. Maar zou zonde zijn als de GWP dan uitverkocht is…

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jullie hebben zeker geen katten? Bij ons moet alles in een kast, achter een deurtje staan, anders ligt het geheid een keer op de grond. Zelfs mijn Speed Champions, die in de kast staan maar niet achter een deurtje, liggen soms op de grond omdat zo'n mormel vond dat ie er wel achter kon liggen. Als ik een Saturn zou neerzetten kan ik die elke week een keer opnieuw opbouwen.
waterpistooltje doet wonderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMilena
  • Laatst online: 18-03 09:39
schumi1986 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:19:
Blijkbaar begint de 2x VIP points week op 10okt. De Cast Away GWP loopt tot 13 okt.

Twijfel om te wachten met bestellen van de vuurtoren tot 10okt. Maar zou zonde zijn als de GWP dan uitverkocht is…
Ligt eraan wat je liever hebt. Eventueel kun je de GWP achteraf nog kopen (al zal hij mogelijk duurder zijn dan de extra 15 EUR korting die je ontvangt voor de vuurtoren met 2250 VIP punten).

Ondertussen ben ik nog altijd ongeduldig aan het wachten op de store in Den Haag. :'(

• mir4dor
  • Laatst online: 15:11
GWP. Staan de bouwbeschrijvingen daarvan eigenlijk ook online ?
Edit: de inventory wel trouwens (bricklink)

[ Voor 26% gewijzigd door mir4dor op 28-09-2022 14:09 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Hond (nu even twee) is hier het probleem niet, de haren zijn echter dramatisch. Dat is voor mij vooral de reden van gesloten kasten.

ontopic, dit weekeind buiten ook een kastje gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_XLl8gKWvG5nMM18S0VDoHEXOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/90sTbPS1ISx7AFEikQu9rvKK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Tiago Catarino heeft al een review van de UCS Razor Crest:

• avdieren
  • Laatst online: 10:41
QuattroNL schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:08:
[...]

Ideaal juist, elke week een set bouwen. Scheelt je weer nieuwe sets kopen :+

(ok toegegeven, elke week dezelfde set bouwen kán wat eentonig zijn)
sets uitzoeken waar voldoende alt builds of mocs voor beschikbaar zijn? kat helpt je dus met afbreken. win-win

(nee, wij hebben ook geen kat, zijn er beide allergisch voor)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Nog twee interessante MOCs die ik tegen ben gekomen op Rebrickable:

-Een uitbreiding van het 10305-kasteel, hiervoor heb je twee keer die set nodig (ik betwijfel of dat veel mensen zullen zijn, ik laat het aan me voorbij gaan :p ):
https://rebrickable.com/m...le-moc-2-x-10305/#details

-Een nieuwe MOC van Brickative (geen alternative build), de Andrew's Church in Cracow:
https://rebrickable.com/m...e/andrews-church/#details
Deze vind ik erg tof!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 08:31
Velen hier hebben het gevoel dat Lego alleen maar probeert meer winst te maken, echter blijkt uit de laatste half jaarcijfers toch iets anders. 17% meer omzet (totaal 3.6miljard Euro) en 3% lagere winst (totaal 827 miljoen euro). Nou hoeven ze gezien de winst niet op een houtje te bijten, maar geeft toch wel aan dat het niet alleen maar om winstmaximalisatie draait in Denemarken.

bron

[ Voor 1% gewijzigd door kezzza op 28-09-2022 17:17 . Reden: Half jaar cijfers, geen jaarcijfers.. ]

• Cardinal
  • Laatst online: 13:21
Ik geloof dat grondstoffen en transport de voornaamste reden waren en daarom ook de recente prijsstijgingen.
edit: ...en dat staat ook in het artikel :F

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 28-09-2022 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
kezzza schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:51:
Velen hier hebben het gevoel dat Lego alleen maar probeert meer winst te maken, echter blijkt uit de laatste jaarcijfers toch iets anders. 17% meer omzet (totaal 3.6miljard Euro) en 3% lagere winst (totaal 827 miljoen euro). Nou hoeven ze gezien de winst niet op een houtje te bijten, maar geeft toch wel aan dat het niet alleen maar om winstmaximalisatie draait in Denemarken.

bron
25% winstmarge op de omzet, niet veel bedrijven komen daar maar in de buurt.

• Señor Sjon
  • Laatst online: 08:49
Jakkus schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:16:
Nog twee interessante MOCs die ik tegen ben gekomen op Rebrickable:

-Een uitbreiding van het 10305-kasteel, hiervoor heb je twee keer die set nodig (ik betwijfel of dat veel mensen zullen zijn, ik laat het aan me voorbij gaan :p ):
https://rebrickable.com/m...le-moc-2-x-10305/#details

-Een nieuwe MOC van Brickative (geen alternative build), de Andrew's Church in Cracow:
https://rebrickable.com/m...e/andrews-church/#details
Deze vind ik erg tof!
Wat ik wel suf vind, is dat het origineel 4514 parts heeft en de moc van 2 van die sets 4037. Hij gebruikt 64 parts van de 2e set a 400 euro... Dat is eigenlijk gewoon een tegenvaller.
https://rebrickable.com/s...2-inv=140980&2-user_list=

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

[...]

De Titanic kan je ook verticaal als showmodel neerzetten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:34

QuattroNL

It is I.

almightyarjen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:24:
[...]

Idd, haal het achterste compartiment eraf en zet 'm rechtop op een blauwe baseplate. Bijna realistisch :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Jakkus
Señor Sjon schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:22:
[...]

Wat ik wel suf vind, is dat het origineel 4514 parts heeft en de moc van 2 van die sets 4037. Hij gebruikt 64 parts van de 2e set a 400 euro... Dat is eigenlijk gewoon een tegenvaller.
https://rebrickable.com/s...2-inv=140980&2-user_list=
Volgens mij klopt dat niet helemaal.. er is een heel stuk aan het origineel aangebouwd. Ik denk dat die 4037 de onderdelen van het 'extra' deel zijn.

• L23
  • Nu online

L23

almightyarjen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:24:
[...]

Of net als de Saturn V aan het plafond hangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Klop klop, even tussendoor:
Jullie kunnen vanaf nu stemmen op de mooiste / leukste / creatiefste inzending van de MOC Challenge 12 - augustus / september. Deze editie zijn er wat minder inzendingen; het bleek toch een set te zijn met een hogere drempel (zowel qua aanschaf als wat er van te maken valt). Desalniettemin: Happy voting :)

Ow ja, en mocht je mee willen doen aan de oktober challenge: momenteel draait er een poll om te bepalen welke set het gaat worden. Stemmen kan nog!

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:03
Ok, even spoiled-alert }:O en een vraag aan het einde van deze wall of text:

Afgelopen weken heb ik hier en daar wat partijtjes lego gekocht. Het is een soort uit de hand gelopen hobby, geworden, want ik heb inmiddels bijna 30 kilo thuis staan (dus los van mijn "eigen" lego), waar ik in totaal 130,- voor heb betaald, dat is zeker niet teveel, kan ik je vertellen! Ik koop niet zomaar elke partij, maar ik bekijk nauwkeurig wat er in zit en bepaal of ik het kan gebruiken. Mijn doel is niet om te handelen (ik verkoop liever aan hobbyisten/verzamelaars) en er flink geld aan te verdienen. Mijn einddoel: een aantal eigen ontwerpen bouwen, MOC's van rebrickable bouwen en een kerstdorp neerzetten (eigen ontwerpen, landschap en natuurlijk een aantal winter village sets). Prima om de sets direct te halen en de rest te bricklinken, maar a) dat is god-mode en b) het kost enorm veel geld. Met onderstaande aanpak houd ik het betaalbaar.

Mijn aanpak:
  • Sorteer alles (rustgevend, als het niet teveel is)
  • Identificeer sets. Dit kan aan de hand van de boekjes die erbij zitten, de minifigs die je vindt (google lens ftw!) en stenen die nog in een bepaalde volgorde op elkaar zitten. De combinatie van stenen zoek ik op op bricklink en mochten er meerdere sets overblijven, dan probeer ik, in het uiterste geval, adhv de online bouwiinstructies, de set te bepalen.
  • Haal de grote sets eruit, en maak deze compleet. Dit zorg ervoor dat je sets bouwt die je anders nooit zou kopen (en dus zou bouwen). Ik heb zo al heel wat star wars, oude technic sets, minecraft, ninjago sets gebouwd en vervolgens doorverkocht
  • Soms is het niet mogelijk om sets compleet te maken (te duur) of te identificeren, dan verzamel ik de minifgs en kijk of deze iets waard zijn. In bulk verkopen ze altijd wel. Soms zit er een "goudmijntje" tussen, laatst nog een minifig voor bijna 30,- verkocht
  • En dan nu het lastige gedeelte: het restant verwerken - een deel toevoegen aan de eigen verzameling en de rest verkopen. en daar heb ik jullie hulp bij nodig ;)
In de praktijk blijven er echt kilo's aan steentjes over. tiles, snot pieces, maar vooral bricks. Heel veel bricks. Als een echt hoarder zou ik het liefste alles houden, maar dat past niet op mijn zolder én het is niet nodig. Sommige kleuren gebruik je niet, sommige type stenen zul je nooit gebruiken, maar er is een grijs gebied tussen: Altijd houden en "doe maar weg". Ik heb zojuist 15 liter (+/5,5 kg) aan lompe stenen gesorteerd (dit was de tweede ronde, de plates, tiles veel snot pieces en andere kleine zooi was er al tussenuit gehaald).

resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLck0ivjlhSTlS47S_iiMGbGyfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJM7gDAHR7A44IwuKgFTsKhL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xICMrkMoLQ1nQuDLCr2va3O-rLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YD8S4sNZUJkaQLuCfhAglOK.jpg?f=fotoalbum_large

Er zitten (in dit geval) erg mooie stenen tussen (aardig wat masonry bricks, modified, etc), maar ook 4.5kg aan bricks. 1* x bricks (2kg) en 2*x bricks (2.5kg), met erg mooie kleuren: light blue, sand blue, sand green, olive, verschillende lavender tinten, tan, etc. maar de ervaring leert dat veel bricks nooit worden gebruikt (soms als opvulling voor een berg, mils plates, etc). Nu mijn vraag:

welke steentypes en/of kleuren zouden jullie altijd bewaren en welke zouden jullie direct weg doen (lees verkopen ;))?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^Wegdoen? Lego is als geld, je kan er niet te veel van hebben :D

ik zou brackets, plates, smalle bricks en bricks met studs aan de zijkanten altijd houden, komen altijd van pas. Tevens tiles voor de afwerking.

Bricks zoals 2x2, 2x3 en 2x4 hoef je niet veel van te houden tenzij je echt grote dingen wilt gaan maken waar je ze als onzichtbare steunpilaren oid kan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11
130€ voor 30 kilo? Dat is echt absurd weinig!
Ik hou standaard 10€ per kilo aan

Maar ik hou alles, behalve de standaard blokken en platen in de kleuren wit zwart licht/donker (,bluish) grijs blauw rood en geel. En de beschadigde stenen (die ik zelf ook niet gebruik in mijn eigen bouwsels)

Van die zwarte pinnetjes (2780) heb ik nu een grote pab beker vol, dus die heb ik voorlopig wel genoeg😎

[ Voor 15% gewijzigd door johnb52 op 29-09-2022 03:26 ]

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:03
johnb52 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 03:14:
130€ voor 30 kilo? Dat is echt absurd weinig!
Ik hou standaard 10€ per kilo aan

Maar ik hou alles, behalve de standaard blokken en platen in de kleuren wit zwart licht/donker (,bluish) grijs blauw rood en geel. En de beschadigde stenen (die ik zelf ook niet gebruik in mijn eigen bouwsels)

Van die zwarte pinnetjes (2780) heb ik nu een grote pab beker vol, dus die heb ik voorlopig wel genoeg😎
Ik weet het, ik ben ook echt heel selectief in wat ik koop. In die 30 kilo nauwelijks nep lego, bijna geen kapotte steentjes. Eén partij heb ik me op verkeken, dat was wat viezer en verkleurd, maarja, dat gebeurt wel eens. Maar zo blijft de hobby betaalbaar.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwiTcPMpguuABvIhBizGXiXINMk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e2eTKNfaMZkwVXJ297nuZMAG.jpg?f=user_large

Ook het B model van set 10497 gebouwd. Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een leuke set vind. Hij is swooshable-er dan het grote model en ziet er toch goed uit en heeft een landingsgestel en cargobay die open kan. Eigenlijk alles wat de grote broer kan, maar dan kleiner.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Afas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:08:
[...]

25% winstmarge op de omzet, niet veel bedrijven komen daar maar in de buurt.
Over wat voor “winstmarge” hebben we het dan? Is dit EBITDA?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
Deze week 3 sets speed champions gekocht, nu heb ik alle 8 stud auto’s :) Mijn verzameling had niet veel later moeten beginnen want die kleine autootjes worden snel onbetaalbaar :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S06FA_tHL193laaqDPZrMyfZDIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFd24rp4DHDt3HF7VVpO6E8z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01
schumi1986 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:01:
Deze week 3 sets speed champions gekocht, nu heb ik alle 8 stud auto’s :) Mijn verzameling had niet veel later moeten beginnen want die kleine autootjes worden snel onbetaalbaar :p

[Afbeelding]
Herkenbaar.. :)
Ik had de Ferrari al een poosje liggen en afgelopen zomervakantie de Aston Martin DB5 erbij gekocht. En toen dacht ik: "Eigenlijk wil ik ze wel allemaal". :X
De laatste, de Nissan, afgelopen week voor een leuke prijs kunnen scoren dus ik ben voor nu ook compleet. :)

Nu nog bouwen.. O-)

Mijn advertenties op V&A

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:36
Wat is het verschil tussen deze twee verpakkingen?

Betekend dit dat er geen omdoos omheen zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFSHOVovXEJkrR2XxCsZNjppr2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0thYq0jSEzmXAHfNFTFLdCQU.png?f=fotoalbum_large

• Afas
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:24:
[...]

Over wat voor “winstmarge” hebben we het dan? Is dit EBITDA?
Dan zou je er in moeten duiken, ik reageerde op een post in dit topic. Als ik moest gokken dan zou ik zeggen dat het om de netto winst gaat die ze rapporteren.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
Rotinomm schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:05:
Wat is het verschil tussen deze twee verpakkingen?

Betekend dit dat er geen omdoos omheen zit?

[Afbeelding]
Geoptimaliseerde is idd met een omdoos / stevigere verpakking en standaard is altijd maar afwachten

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Afas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:08:
[...]

Dan zou je er in moeten duiken, ik reageerde op een post in dit topic. Als ik moest gokken dan zou ik zeggen dat het om de netto winst gaat die ze rapporteren.
Net income? Dat lijkt me erg sterk.. dan zouden ze het bizar goed doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:53:
[...]

Net income? Dat lijkt me erg sterk.. dan zouden ze het bizar goed doen.
Het lijkt toch wel te kloppen, in 2021 ruim 1,7 miljard netto winst op 7,4 miljard omzet. Ja jongens, die prijsstijging was echt noodzakelijk _O-

https://www.statista.com/...05/lego-group-net-profit/

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Afas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:47:
[...]

Het lijkt toch wel te kloppen, in 2021 ruim 1,7 miljard netto winst op 7,4 miljard omzet. Ja jongens, die prijsstijging was echt noodzakelijk _O-

Ik zie het ja, echt ziek.

Jaarrapport van Lego

• Roy vd M.
10294 Titanic was vorige week beschikbaar, toen vrij snel weer uitverkocht, maar nu alweer beschikbaar. Zou er dan eindelijk wat continuïteit komen wat de verkrijgbaarheid van deze set?

• schumi1986
Roy vd M. schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:39:
10294 Titanic was vorige week beschikbaar, toen vrij snel weer uitverkocht, maar nu alweer beschikbaar. Zou er dan eindelijk wat continuïteit komen wat de verkrijgbaarheid van deze set?
Deze set gaat echt als warme broodjes, je vraagt je bijna af waarom lego deze set zo minimaal beschikbaar stelt. Oke een half jaartje niet goed beschikbaar snap ik nog maar daarna moeten ze bij lego toch ook denken : set van 670 euro zo gewild…. Maken we even een productie lijntje voor vrij :p

Ook vandaag weer snel uitverkocht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tc99m
Afas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:47:
[...]

Die winst hebben ze gemaakt in 2021. De inflatie en de prijs van grondstoffen is vooral in 2022 fors gestegen, en pas in 2022 zijn van sommige bestaande sets de prijzen verhoogd (zie o.a. dit artikel dat hier heel grondig op ingaat: https://bricknerd.com/hom...o-price-increases-7-26-22, is laatst in dit topic gedeeld). Dus pas zodra de winstcijfers van 2022 bekend worden, kun je iets zeggen of die prijsverhogingen terecht waren of niet. ;)

En dan nog, LEGO is een commercieel bedrijf, en hun doel is nu eenmaal om winst te maken en financieel gezond te blijven, ook als de inflatie en prijs van grondstoffen hoog is. Anders zouden ze ook ophouden te bestaan.

scintillating

• Afas
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:49:
[...]

Die winst hebben ze gemaakt in 2021. De inflatie en de prijs van grondstoffen is vooral in 2022 fors gestegen, en pas in 2022 zijn van sommige bestaande sets de prijzen verhoogd (zie o.a. dit artikel dat hier heel grondig op ingaat: https://bricknerd.com/hom...o-price-increases-7-26-22, is laatst in dit topic gedeeld). Dus pas zodra de winstcijfers van 2022 bekend worden, kun je iets zeggen of die prijsverhogingen terecht waren of niet. ;)

En dan nog, LEGO is een commercieel bedrijf, en hun doel is nu eenmaal om winst te maken en financieel gezond te blijven, ook als de inflatie en prijs van grondstoffen hoog is. Anders zouden ze ook ophouden te bestaan.
De winst was het afgelopen half jaar een whopping 3% lager dan in 2021 dus het lijkt allemaal erg mee te vallen met de effecten tot nu toe.

Natuurlijk maken ze zakelijke afwegingen maar het verhaal dat het noodzaak is vanwege hogere grondstoffenprijzen is tamelijk overdreven met 25% winst over de omzet.
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen even wat minder winst te maken om de toegankelijkheid van het speelgoed voor gezinnen die het zwaar hebben niet onder druk te zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tc99m
Afas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:25:
[...]
De winst was het afgelopen half jaar een whopping 3% lager dan in 2021 dus het lijkt allemaal erg mee te vallen met de effecten tot nu toe.

Natuurlijk maken ze zakelijke afwegingen maar het verhaal dat het noodzaak is vanwege hogere grondstoffenprijzen is tamelijk overdreven met 25% winst over de omzet.
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen even wat minder winst te maken om de toegankelijkheid van het speelgoed voor gezinnen die het zwaar hebben niet onder druk te zetten.
Dat de winst in het eerste halfjaar ongeveer gelijk is, wil niet zeggen dat die lijn zich zomaar doorzet in het tweede halfjaar. De economische vooruitzichten zijn er nu niet bepaald beter op geworden.

LEGO heeft niet bij alle sets de adviesprijs verhoogd, maar bij een deel (volgens Stonewars zijn het er 105). Bij zo'n 40% gaat het om €5 en bij nog zo'n 40% om € 10.
In totaal zijn er bijv. bij City (vooral op kinderen gericht) maar 6 sets in prijs verhoogd: 4x €5 en 2 x €10. En er zijn nog heel veel sets - de meerderheid van de sets (waaronder ook die gericht zijn op kinderen) waarvan de prijs helemaal niet is veranderd. Dus in feite nemen ze al een deel van de inflatie voor eigen rekening.

De grootste absolute prijsstijgingen (€20 of meer) zitten bij sets die al duur waren (tussen €100 en €449) in o.a. de thema's Technic en Creator Expert. Dat zullen niet de sets zijn waar een gemiddeld gezin zich op oriënteert.
In de prijsrange €100-€200 zijn er ook sets die 'maar' €10 duurder worden (o.a. bij Disney Princess, Ninjago en Harry Potter). Dat zijn dan juist wel weer sets gericht op kinderen.

Dus mijn analyse zou eerder zijn dat LEGO gezinnen probeert te ontzien, en AFOLs minder.

Ik kan je zeker aanraden om het artikel in mijn vorige post eens door te lezen, ik vond het heel verhelderend. Er staat goed in toegelicht waarom bedrijven prijzen van bestaande artikelen moeten verhogen (en ook waarom andere manieren om te compenseren niet mogelijk zijn voor LEGO).

Edit: en for the record: Ja, ik vind het ook vervelend dat veel dingen duurder worden, waaronder LEGO. Zou natuurlijk ook veel liever zien dat LEGO haar winstmarge opeet in ons voordeel, maar ik werk zelf ook voor een bedrijf dat graag uiteindelijk graag winst wil maken en kan dus ook begrijpen waarom LEGO dit nu doet. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 30-09-2022 00:54 ]

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]
Als je vandaag een set verkoopt koop je daar niet vandaag pas de grondstoffen voor in. Dat ijlt flink na. Verder kun je aan die 3% sec niet ziet hoe groot het effect is, als ze 50% meer hebben verkocht maar 3% minder winst hebben dan is het effect enorm bijvoorbeeld.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:01
CMilena schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:44:
[...]

Ondertussen ben ik nog altijd ongeduldig aan het wachten op de store in Den Haag. :'(
Volgens mijn welingelichte bron, laatste week oktober :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:57:
[...]

Als je vandaag een set verkoopt koop je daar niet vandaag pas de grondstoffen voor in. Dat ijlt flink na. Verder kun je aan die 3% sec niet ziet hoe groot het effect is, als ze 50% meer hebben verkocht maar 3% minder winst hebben dan is het effect enorm bijvoorbeeld.
Dat begrijp ik allemaal en het is ook geen enkel probleem dat Lego de winst op peil wil houden maar zeg dat dan gewoon.

Anyway: hogere prijzen of niet, ik vind dat ik een cadeautje verdiend heb.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben er alleen nog niet uit welke set ik aan wil gaan schaffen. Iemand hier een tip voor een leuke set?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 14:44
Ik stond van het weekend te kwijlen bij de Bonsai boom van Lego in een speelgoedzaak in Aachen.

Schijnbaar had ik genoeg gekwijld aangezien ik gisteren zomaar een cadeautje van de vriendin kreeg. Je raad het al de... Orchidee. Nee geintje de Bonsai.

Vanavond maar eens een begin maken. Blijft leuk dat LEGO :) :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Brutuss op 30-09-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:38

Bob Popcorn

Plop!

[...]

Bruto en nettowinst niet door elkaar halen ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1 ... 231 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .