Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 234 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.486 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 19:31

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:55:
Beide B-modellen van de 10497 naast elkaar. Er was wel een bricklink order van ca 50 euro voor nodig om de extra onderdelen te bestellen, maar dat is nog steeds goedkoper dan een extra 10497 kopen.
Oeh, ik heb gisteren 10497 gebouwd en was zo zwaar onder de indruk dat ik ook aan het overwegen was er nog een te halen, en de rest voor het kleinste schip te bricklinken, maar 50 euro er nog bovenop is best fors. Ik was er van uitgegaan dat met een hele motor, een canopy en een berg computerpaneeltjes dat je het belangrijkste spul wel zou hebben.

En 10497 is gewoon echt helemaal te gek, een hele mooie mix van nieuwe technologie, met op sommige punten nog steeds old-skool bouwen, en een hele berg aan toffe features in een schip wat zich met de minifig-falcon kan meten :) Enige aanmerking die ik zelf heb is dat ik de robot eigenlijk ergens buiten de cabine wil laten, want heb liever meer ruimte voor extra astronautjes :)
Oef, breek me de bek niet open. Ik wou er destijds eigenlijk niks over zeggen, maar heb dus een paar weken terug de Fiat 500 gebouwd samen met mn vrouw. Niet alleen is dat ding dus drie verschillende kleuren, de rond aflopende 2x2 slopes hebben een punt wat zo dun is, dat je de kleur van de onderliggende steentjes er doorheen ziet, en op sommige plekken lijkt lego er haast express donker grijs of zwart onder te plaatsen :(

Verder is de 500 een hele toffe build, zeker als je em voor een iets zachter prijsje kan vinden, veel leuke details etc.. maar de kleur....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:40
me_mrtn schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:08:
[...]
Wow ik krijg een flashback. Ik had wel een ander model, maar het geluid van de schroevendraaier met het doordraaien hoor ik zo weer.
Precies dat had ik ook!! :)

@Tc99m Ik heb er volgens mij echt bizar veel mee gespeeld, ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik hiermee zat te sleutelen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jakkus op 06-10-2022 14:13 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:51:
Oeh, ik heb gisteren 10497 gebouwd en was zo zwaar onder de indruk dat ik ook aan het overwegen was er nog een te halen, en de rest voor het kleinste schip te bricklinken, maar 50 euro er nog bovenop is best fors. Ik was er van uitgegaan dat met een hele motor, een canopy en een berg computerpaneeltjes dat je het belangrijkste spul wel zou hebben.
Als je het kleinste model zonder landingsgestel bouwt, kan er nog wel wat vanaf, die 4x4 tiles zijn best duur (2.20 per stuk). Dus dan zit ja al rond de 43 euro. Maar er zitten ook wat exclusieve onderdelen in, bijv de 2x4 tile met space logo kost 5 euro. Als je daar een tile zonder print voor koopt zit je al onder de 40 euro. Waar ik niet op zou besparen is de 2x4 grijze tiles, ik heb daar een aantal used van en dat zie je. Heel goed.

/edit: Bricklinken wat je nog nodig hebt nadat je de 2 B-modellen gemaakt hebt kost 135 euro. Dus een extra set is een stuk goedkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 06-10-2022 14:52 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOmPB9mdRpbCvLr0RyUx6WqedN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RDzM76UTjHFpOpShrePCglty.png?f=fotoalbum_large

Vanavond mijn nieuwe nachtlamp bouwen *O*
En handig zo’n BD-1, hoef ik niks meer over te typen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:01
Jakkus schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:11:
[...]
@Tc99m Ik heb er volgens mij echt bizar veel mee gespeeld, ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik hiermee zat te sleutelen :)
Haha, het was niet mijn bedoeling om je positieve jeugdherinnering te invalideren hoor. ;) Tof juist dat je er leuke herinneringen aan hebt, en het is ook een leuk concept, ik vind het alleen - voor mijn gevoel - wat ver af staan van de " LEGO basis" (whatever that may be). Het had ook van een ander merk kunnen zijn, behalve dan dat er een duplo-poppetje in past.

scintillating

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:38
Leuk. Per 1 nov verkrijgbaar. 250 euro. Ik sla over (voor dit bedrag).
https://www.lego.com/nl-n...N/yX1zOg-3425491-124738-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWB8yU3njUy73k_tFEYIjii0YO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQHmapw3zlmoRLVeTYTeNFVZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 06-10-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25

Ottooo

Vuurvlieg

Deze set leek mij echt heel leuk, maar nu deze zo teruggeschaald is van 11v11 naar 5v5 vind ik het een grote teleurstelling, zeker als die prijs ook klopt... Jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
Ik vind dit toch wel een van de lelijkste LEGO-sets die ik in de afgelopen jaren heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Dat oogt wel wat klein ja, zeker als je ermee wil spelen... Voor dat geld heb je bijna een (low budget) full size tafelvoetbaltafel.

In ander nieuws: Twee geleverd in een omdoos, één in een zak. Ra ra welke... Was nog van dezelfde order ook. :o Straks maar eens kijken of de boel compleet is. Het gat is gelukkig niet extreem groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq1Gx8J10jipQ2sU1yikt-DFI7I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8g7EugOo1dpDOF0iGJ0Zi0Wq.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Tc99m schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:57:
[...]

Haha, het was niet mijn bedoeling om je positieve jeugdherinnering te invalideren hoor. ;) Tof juist dat je er leuke herinneringen aan hebt, en het is ook een leuk concept, ik vind het alleen - voor mijn gevoel - wat ver af staan van de " LEGO basis" (whatever that may be). Het had ook van een ander merk kunnen zijn, behalve dan dat er een duplo-poppetje in past.
Zo kwam het ook niet over hoor :) Zelf zie ik de tegenstelling minder. Het nodigde nog steeds erg uit om mee te bouwen, je kunt de onderdelen natuurlijk ook nog voor iets anders gebruiken dan een kraan.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Jakkus schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:58:
[Afbeelding]

Ik kwam deze ergens tegen op internet. Zijn er nog meer van jullie die hem uit je jeugd herkennen? :p
Nee, zo jong ben ik dan ook weer niet. Mijn kinderen hebben er wel mee gespeeld 8)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:19
Kuusj schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

En betaal je dan gewoon retail of zit daar dan wel al korting op?
Retail, geen officiële shop, dus geen punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26

C11

Het valt me op dat hier niet zo heel veel over minifigures wordt gepraat. Geen grote verzamelaars hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:31

L23

C11 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:22:
Het valt me op dat hier niet zo heel veel over minifigures wordt gepraat. Geen grote verzamelaars hier?
De Minifgures Series worden hier altijd wel besproken rond release. Jij spaart ze allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

Sméagol

Master of Mayhem

Dat zijn van die dingen die koop ik af en toe..Ik vind ze hartstikke grappig, maar hoef niet persé complete sets te hebben. En al hoop ik dat ik bepaalde krijg, heb ik ze tot nu toe altijd blind gekocht zoals de bedoeling is.
Van de huidige serie wil ik vooral de sneeuwpop hebben, dus ik koop binnenkort wel weer wat zakjes. Ik heb nu het elfje en het feetje. Die snowglobe is leuk. Ik wil eigenlijk ook nog wat muppets..

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Valt momenteel mee. Blijft leuk om naar te kijken, maar daarnaast is het zeker ook zo leuk als je ze kunt verwerken in je stad lay-out o.i.d.; dan doe je er tenminste nog wat extra's mee.

Van de thema series heb ik nog de serie(s) van HP, Disney en Looney Tunes. Daarnaast nog 2-3 non-IP series en wat losse figuren. Muppets serie op enkele figuren na overgeslagen. Met de meest recente serie alleen wat figuren in huis gehaald die ik voor het winterdorp kan gebruiken. Ik koop verder alleen nog maar minifiguren als ze echt súper leuk zijn of wanneer ik ze goed kan gebruiken bij een set of lay-out.

DC, Marvel, Star Wars heb ik niks van, maar daar heb ik ook weinig mee qua sets.

[ Voor 62% gewijzigd door Gim op 07-10-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:55
Ottooo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:38:
[...]

Deze set leek mij echt heel leuk, maar nu deze zo teruggeschaald is van 11v11 naar 5v5 vind ik het een grote teleurstelling, zeker als die prijs ook klopt... Jammer.
Ik kende hem nog niet, maar mijn eerste gedachte was net.. Leuk dat zo'n idee gewonnen heeft, ik ben benieuwd wat Lego er uiteindelijk van maakt.. Dat dit een eindversie is, is wel heel erg teleurstellend.

Alsof je op de 'Daily Bugle' set een ronddraaiend lichtje zou zetten en zegt, kijk! Een vuurtoren! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Ter uitbreiding van de "3 auto's", wil ik voor kerst de Ferrari Daytona SP3 aanschaffen. Nu ben ik niet echt thuis in de prijzen etc, maar zie toevallig dat ie nu op Amazon.de 329 euro doet. Kijkende naar de black fridays enz zinvol om te wachten of gaan deze sets vrijwel nooit veel lager op dergelijke momenten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:56

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

JB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:52:
Ter uitbreiding van de "3 auto's", wil ik voor kerst de Ferrari Daytona SP3 aanschaffen. Nu ben ik niet echt thuis in de prijzen etc, maar zie toevallig dat ie nu op Amazon.de 329 euro doet. Kijkende naar de black fridays enz zinvol om te wachten of gaan deze sets vrijwel nooit veel lager op dergelijke momenten?
Brickwatch.net misschien een goede indicatie voor je? Hier kan je goed vergelijken wat de prijzen doen over de jaren tegenover vergelijkbare modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 07-10-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Ik koop de cmf figuren eigenlijk alleen als cadeautje soms of als ze heel leuk zijn.

De imker uit een van de vorige bijvoorbeeld is zo komisch met de snor en tong. :9

Ik haal ze ook wel als ze bij een set passen. Uit de huidige heb ik die kapitein bijvoorbeeld, boot er af en hij past bij de fishing store. Die castaway gast uit de vorige ook. Het riddertje en de minstreel heb ik bij de forest hide out gezet.

Ik vind de dierenpakken altijd verschrikkelijk lelijk. :'( Ik koop ze ook liefst bij lego in de store zodat je weet welke je krijgt of bijvoorbeeld bij 1001 farm toys, daar heb je ze uit de verpakking voor een kwartje er op.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 15:58
Zeker wel! Alleen pas vrij laat begonnen met de MiniFigure Series.

Compleet:
The Simpsons Series 2
Looney Tunes
Marvel Studio
Disney
Muppets (meerdere keren zelfs... misschien maar eens op de V&A gooien :+ :+ )
Series 15
Series 17
Series 18
Series 19
Series 20

21, 22 en 23 zijn onderweg ;)

Deels:
Lego Batman Movie (deels)
Lego Movie 2 (deels)
DC Super Heroes (deels)

Een deel zit in frames van https://www.minifiguresdisplay.com/

tja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26

C11

L23 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:32:
[...]
De Minifgures Series worden hier altijd wel besproken rond release. Jij spaart ze allemaal?
Ik ben momenteel de laatste dingen aan het eerste niveau van mijn stad aan het bouwen (staat in een rek). Ik moet nog 2 verdiepingen op de Daily Bugle bouwen en enkele voetpaden, maar daarna ben ik voorlopig tevreden van dat niveau :)

Ik ben ook een grote Star Wars fan, dus het leek me leuk om me toch ook eens wat bezig te houden met het uitgebreide Lego Star Wars aanbod. De huidige sets vind ik niet echt boeiend door het eerder saai kleurgebruik, maar de minifigures vind ik wel heel tof.

Vandaar dus het idee om me eens wat bezig te houden met het verzamelen van minifigures. Het lijkt me ook wel leuk om op het tweede niveau van mijn stad enkele modular buildings te combineren met een Star Wars leger dat binnenvalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Xqlus1ve schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:53:
[...]

Brickwatch.net misschien een goede indicatie voor je? Hier kan je goed vergelijken wat de prijzen doen over de jaren tegenover vergelijkbare modellen.
Kijkende naar de Lambo, lijkt die ook nog niet vaak echt onder de 300 euro te zijn gedoken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:55
@JB vorig jaar de Sian bij bol opgepikt voor 220 tijdens black friday. Dat betekend niet dat hij perse dat gaat zijn dit jaar, maar het kan de moeite zijn om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik zag m ook langs komen "ow gaaf!!" toen de prijs .... *zucht* had dat echt niet goedkoper gekunt?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37
Cardinal schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:07:
@JB vorig jaar de Sian bij bol opgepikt voor 220 tijdens black friday. Dat betekend niet dat hij perse dat gaat zijn dit jaar, maar het kan de moeite zijn om te wachten.
190 hier, via amazon en extra kortingen. Stel voor jezelf een (haalbaar) maximum voor wat het je waard is en sla dan toe. ALs je je kunt inhouden laat je hem dicht, mocht je hem in de tussentijd goedkoper zien, koop je die en stuur je de andere terug :D.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bint schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:10:
[...]

190 hier, via amazon en extra kortingen. Stel voor jezelf een (haalbaar) maximum voor wat het je waard is en sla dan toe. ALs je je kunt inhouden laat je hem dicht, mocht je hem in de tussentijd goedkoper zien, koop je die en stuur je de andere terug :D.
Dat is ook nog een mogelijkheid. Dicht blijft ie sowieso tot kerst.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ond schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:55:
Ik koop de cmf figuren eigenlijk alleen als cadeautje soms of als ze heel leuk zijn.

De imker uit een van de vorige bijvoorbeeld is zo komisch met de snor en tong. :9

Ik haal ze ook wel als ze bij een set passen. Uit de huidige heb ik die kapitein bijvoorbeeld, boot er af en hij past bij de fishing store. Die castaway gast uit de vorige ook. Het riddertje en de minstreel heb ik bij de forest hide out gezet.

Ik vind de dierenpakken altijd verschrikkelijk lelijk. :'( Ik koop ze ook liefst bij lego in de store zodat je weet welke je krijgt of bijvoorbeeld bij 1001 farm toys, daar heb je ze uit de verpakking voor een kwartje er op.
De imker is leuk inderdaad :)

Die dierenpakken vond ik aanvankelijk wel geinig, maar je raakt er op uitgekeken; althans dat had ik. Ofschoon andere dieren, toch veel van hetzelfde. Dat er dan toevallig eentje in zo'n complete set zit die ik nog heb, daar heb ik vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
Laatst heb ik met de 2+1 gratis actie bij Intertoys wat zakjes van series 22 en 23 gekocht en het e.e.a. bijgekocht via Bricklink.
Ik spaar geen complete sets, alleen welke ik leuk vind. Ik moet overigens nog steeds een keer m'n dubbelen gaan verkopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Spaar de cmf vanaf serie 12. Wil serie 10/11 ook wel compleet maken maar de prijzen zijn mij te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09
Ikzelf heb de volgende minifig series compleet:
71012 (Disney serie 1)
71021 (Party thema vanwege 40 jarig jubileum van de minifig)
71024 (Disney serie 2)
71030 (Looney Tunes serie)

En verder heb ik diverse bijzondere minifigs van de Lego Dimensions packs:
- Marty McFly (BttF level pack)
- Homer Simpson (Simpsons level pack)
- Chell (Portal 2 level pack)
- The Doctor (Doctor Who level pack)
- Wonder Woman (Fun pack)
- Emmett, Bad Cop en Benny (Lego Movie fun packs)
- Dr Peter Venkman (Ghostbusters level pack)
- Gamer (Midway Arcade level pack)
- Cyberman (Doctor Who fun pack)
- Finn (Adventure Time level pack)
- Harry Potter en Lord Voldemort (Harry Potter team pack)
- Ethan Hunt (Mission Impossible level pack)
- Gizmo en Stripe (Gremlins team pack)
- E.T. (fun pack)
- Hermione Granger (fun pack)

Mis nog een aantal bijzondere minifigs van de Dimensions uitbreidingspacks, maar die zijn nu wel erg duur aan het worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 20:45

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:42:
[...]
-
-
Is die minifig anders dan de versie die bij Series 1 van The Simpsons?

Lego The Simpons Series 1 en Series 2 zijn de enige die ik hier heb. Ergens had ik ook wel The Muppets en Looney Tunes willen hebben maar mezelf kennende zouden het dan genoeg sets zijn om alles compleet te willen hebben :P

Lego - De machtige Bowser (71411) daalt ook al lekker in prijs. Nog geen week uit en al 45 euro onder de Lego adviesprijs. Hopelijk is de set rond de feestdagen nog goedkoper. En dan vooral bij Bol.com, kan ik de 50 euro cadeaubon die ik heb liggen stuk slaan. Set stond als Nice to have op mijn Brickwatch maar na het bouwen van de Mario ?-Blok en het zien van de Bowser reviews is het nu de nummer 1 wanted set geworden :9~

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 07-10-2022 10:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb de minifigs van dit jaar gekocht bij een handelaar van Bricklink. Het idee is nu om elk weekend dat mijn vriendin hier is er eentje open te maken en te bouwen. Kijken of we dat volhouden of dat ze allemaal na dit weekend of een paar weekenden gebouwd zijn :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjT_Ntf60Yedxb1JQtdtuNxpNCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgFH28ojS3Taxr1NoWqaWU7B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Jakkus op 07-10-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Haay schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:42:
[...]

Ikzelf heb de volgende minifig series compleet:
71012 (Disney serie 1)
71021 (Party thema vanwege 40 jarig jubileum van de minifig)
71024 (Disney serie 2)
71030 (Looney Tunes serie)

- Marty McFly (BttF level pack)
- Chell (Portal 2 level pack)
- The Doctor (Doctor Who level pack)
- Wonder Woman (Fun pack)
- Emmett, Bad Cop en Benny (Lego Movie fun packs)
- Dr Peter Venkman (Ghostbusters level pack)
- Gamer (Midway Arcade level pack)
- Cyberman (Doctor Who fun pack)
- Finn (Adventure Time level pack)
- Harry Potter en Lord Voldemort (Harry Potter team pack)
- Ethan Hunt (Mission Impossible level pack)
- Gizmo en Stripe (Gremlins team pack)
- E.T. (fun pack)
- Hermione Granger (fun pack)

Mis nog een aantal bijzondere minifigs van de Dimensions uitbreidingspacks, maar die zijn nu wel erg duur aan het worden. :P
Oh ja dimensions! Ik heb alleen BA daar uit, dat was een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

Ik bedenk me trouwens dat ik weliswaar geen cmf spaar, maar wel altijd de sw adventkalender koop. Dat is onderhand ook wel een verzameling bijzondere figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 18:10
Jakkus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:53:
Ik heb de minifigs van dit jaar gekocht bij een handelaar van Bricklink. Het idee is nu om elk weekend dat mijn vriendin hier is er eentje open te maken en te bouwen. Kijken of we dat volhouden of dat ze allemaal na dit weekend of een paar weekenden gebouwd zijn :p
Wat heb je betaald per / gemiddeld? Ik had laatst 'geluk' met een doosje van 6, geen duplicaten. Maar ik wil ze nu natuurlijk ook graag compleet maken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 22:07

QuattroNL

It is I.

JB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Kijkende naar de Lambo, lijkt die ook nog niet vaak echt onder de 300 euro te zijn gedoken.
Hij is 2x 225,- geweest bij Dreamland in België. Ze versturen niet naar NL ;)
Dus met wat geduld komt ie daar nog wel een keer in de buurt.
Al is die set ook al 2,5 jaar in productie. Over het algemeen zijn er altijd 2 supercars in het assortiment, al is de Bugatti nu al ruim 4 jaar in productie, die moet er toch echt eind van dit jaar wel uit gaan (zegt men).

De Ferrari was net heel even 299,99 bij Cdiscount.
Ik zie die zeker nog wel vaker onder de 300,- komen. Geduld....
(ik wacht ook op een mooie prijs, hopelijk gaat dat met BF gebeuren).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09
FeaR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:52:
Is die minifig anders dan de versie die bij Series 1 van The Simpsons?
Zo te zien op Brickset is die Homer Simpson minifig dezelfde, gezien de "Komt voor in..."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGftTxC6fmV2l5JFGu185B5X_zI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aVSGPtGFbv20CSL7HIFfoLuP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 20:45

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:10:
[...]
Zo te zien op Brickset is die Homer Simpson minifig dezelfde, gezien de "Komt voor in..."
[Afbeelding]
Gelukkig, anders had ik die nog moeten regelen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:27
Jakkus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:53:

[Afbeelding]
Misschien een domme vraag 8)7 , maar wat valt er te bouwen aan een minifig? Het is toch een lijfje, benen en hoofd (en eventueel hoofddeksel)

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Burning_Tyre schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

Misschien een domme vraag 8)7 , maar wat valt er te bouwen aan een minifig? Het is toch een lijfje, benen en hoofd (en eventueel hoofddeksel)
Juist de door jou genoemde onderdelen kun je aan elkaar bouwen.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[...]

Ik denk dat je, net als ik, helemaal niets begrijpt van de Minifig heisa 8)

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 21:17
Roy vd M. schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

Juist de door jou genoemde onderdelen kun je aan elkaar bouwen.
Een minifig zet je in elkaar net zoals dat je een Playmobil set of een Ikea meubel in elkaar zet, dat noem je ook geen "bouwen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ok dat wist ik niet.

In dat geval, valt er niks aan minifigs te bouwen, of slechts op oneigenlijke wijze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
[...]

Het hangt van je perspectief af. Mijn vriendin heeft weinig/geen ervaring met Lego, dus voor haar is het al bouwen ;)

@chrisO Over Ikea zei ik altijd (voor ik uit mijn dark ages kwam): dat is Lego voor volwassenen :p

@Cyclonist Volgens mij tegen de 50 euro voor alle 12. Niet heel goedkoop, maar wel garantie dat je ze alle 12 hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 07-10-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 23-09 21:17
Jakkus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:46:
[...]

@chrisO Over Ikea zei ik altijd (voor ik uit mijn dark ages kwam): dat is Lego voor volwassenen :p

[...]
Perfect voor een AFOL: de handleiding is een echte uitdaging i.t.t een handleiding van Lego.
Je 'bouwt' de 'set' 1 keer en dan zet je de 'set' ter 'display' neer en i.t.t. Lego, heeft je wederhelft geen bezwaar dat het in de woonkamer/slaapkamer komt te staan ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:15

MEJ

Hoi allemaal, hier een nieuwe liefhebber van Lego na ongeveer 20 jaar weer.

Een aantal maanden geleden via een nieuws topic terecht gekomen bij de 1:1 Bugatti en Sian versies van de Lego variant. Daarna weer Lego gaan volgen en oa een aantal delen van dit forum volledig terug gelezen😅 vervolgens besloten om wat sets te gaan kopen met focus op de grotere technisch sets. Brickwatch aangemaakt en gewacht op mooie prijzen.

Uiteindelijk onderstaande gekocht:
42143 Ferrari Daytona
42115 Lamborghini Sian
42110 Land Rover Defender
10265 Ford Mustang (na al die lovende recensies hier kon die niet ontbreken)
76989 Horizon Tallneck (impuls aankoop, kwam bekend voor door de PS game. Weet nog niet wat ik hiermee doe)

Ook direct een bouwtafel en vitrine gehaald bij de Ikea en sorteerbakjes bij de Action. Voorbereiding is halve werk😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndAbin-Li-K_mnfQhdEt5qb71uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ceRRlSegJ5g7g0SLnQcyvwe.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels staan de Daytona en Mustang al te shinen achter het glas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tLD5X2nu1xRt0Hp01x0n4AL0e0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbcsNeYvsWwf6Jz138WRnl1f.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
MEJ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:59:
Hoi allemaal, hier een nieuwe liefhebber van Lego na ongeveer 20 jaar.

Een aantal maanden geleden via een nieuws topic terecht gekomen bij de 1:1 Bugatti en Sian versies van de Lego variant. Daarna weer Lego gaan volgen en oa een aantal delen van dit forum volledig terug gelezen😅 vervolgens besloten om wat sets te gaan kopen met focus op de grotere technisch sets. Brickwatch aangemaakt en gewacht op mooie prijzen.

42143 Ferrari Daytona
42115 Lamborghini Sian
76989 Horizon Tallneck (impuls aankoop, kwam bekend voor door de PS game. Weet nog niet wat ik hiermee doe.

Ook direct een bouwtafel en vitrine gehaald bij de Ikea en sorteerbakjes bij de Action. Voorbereiding is halve werk😃

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De '10295 - Porsche 911' staat heel goed bij de Mustang ;) En mocht je een hekel hebben aan Porsches, je hebt dit forum al wat zitten teruglezen, dus dan heb je vast ook gezien dat er diverse leuke alternatieve auto's mee te bouwen zijn 8)

Maar, mooi begin! En welkom bij de club met de leukste verslaving :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

De '10295 - Porsche 911' staat heel goed bij de Mustang ;) En mocht je een hekel hebben aan Porsches, je hebt dit forum al wat zitten teruglezen, dus dan heb je vast ook gezien dat er diverse leuke alternatieve auto's mee te bouwen zijn 8)

@MEJ Het mooie van de 10295 is dat deze geen stickers heeft!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• LocoShady
  • Laatst online: 21-09 21:33

LocoShady

blaap..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_yFf1lEsXNl9UAC0Jct3_BnqOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AE72l25aL0JvX0kOk612u07T.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wacht nog op een paar blokjes en dan kan ik m’n project gaan vullen met de juiste minifigs :)
Alles Lego behalve de plexiglas plaat, die wil m’n vrouw er op vanwege het stof :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:15

MEJ

Gim schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

De 10295 Porsche en 10304 Camaro staan bij nice to have op mijn Brickwatch lijst. Wacht alleen even op een prijs ongeveer gelijk aan wat ik voor de Mustang (€109) heb gegeven. Kan met die prijsstijgingen even duren maar heb de tijd en geduld😉

@meesje geen stickers is inderdaad een verademing. Heerlijk dat ik er geen hoefde te plakken voor de Ferrari. Sian heeft ze ook niet en bij Defender zal ik kieskeurig zijn welke ik ga plakken.

[ Voor 12% gewijzigd door MEJ op 07-10-2022 17:49 ]

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

MEJ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:59:
Hoi allemaal, hier een nieuwe liefhebber van Lego na ongeveer 20 jaar.

42143 Ferrari Daytona
42115 Lamborghini Sian
76989 Horizon Tallneck (impuls aankoop, kwam bekend voor door de PS game. Weet nog niet wat ik hiermee doe.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welkom back uit je dark ages :) En veel plezier met je nieuwe hobby die veel tijd en geld gaat kosten :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Tc99m schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:57:
De namen voor de winter GWPs worden (volgens geruchten) Winter Elves (40564) en Santa's Workshop (40565). Er komt ook een GWP gerelateerd aan de nieuwe Eiffeltoren aan.

Word nog niet zo heel enthousiast van de GWPs (maar ik wacht geduldig op de beelden). De gecancelde GWP van vorig jaar lijkt dus niet alsnog te worden uitgebracht.
Enig idee wanneer er plaatjes komen?
Of wanneer deze beschikbaar zijn?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:01
magic_nl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:30:
[...]

Enig idee wanneer er plaatjes komen?
Of wanneer deze beschikbaar zijn?
Helaas! Ik deel ook alleen maar wat ik op andere fora etc. lees. :-P

scintillating

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:51
Had weer eens zin om wat te bouwen, dus even naar zolder gelopen en daar de Porsche 911 (10295) uitgekozen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgGwzH3mAdNhulPnrcatpsSnsd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47syGLwjt9bkNuozMT0kc6bl.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas was er iets op de doos gevallen, des te meer reden om hem open te maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Yonix schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:24:
Had weer eens zin om wat te bouwen, dus even naar zolder gelopen en daar de Porsche 911 (10295) uitgekozen. 8)

[Afbeelding]

Helaas was er iets op de doos gevallen, des te meer reden om hem open te maken. :)
Die moet ik nog steeds afronden :')

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Persoonlijk doen de minifigs mij niet zo veel, ze zitten bij ook allemaal in hun origineel doos.
Mijn sets staan dam ook allemaal op display zonder minifigs.

Overigens iemand nog op zoek naar een paar kilo lego :D (niet mijn advertentie trouwens)

https://www.marktplaats.n...151-lego-partij-2000-sets

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
ReVision. schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:23:
Persoonlijk doen de minifigs mij niet zo veel, ze zitten bij ook allemaal in hun origineel doos.

Overigens iemand nog op zoek naar een paar kilo lego :D (niet mijn advertentie trouwens)

Zitten ook een flink aantal dure sets tussen, kan zo maar een bedrag met 6 cijfers waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Afas schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:39:
[...]

Zitten ook een flink aantal dure sets tussen, kan zo maar een bedrag met 6 cijfers waard zijn.
Denk het niet, 25.000 kan wel eens dichter bij de werkelijkheid zitten. Uitgaande van 500 blokjes per kilo zit je op 1800 kilo. Dat red je dus waarschijnlijk ook niet in 1 keer rijden ;)

De kilo prijs voor ongesorteerd is ongeveer een tientje. En dat is wat dit is, een hele hoop werk om alles op orde te krijgen. Daarnaast zijn er ook weer niet zoveel verzamelaars in de markt die dat in 1 keer op tafel kunnen leggen, en daarvan zitten de meeste in de handel van lego.

Deze partij kun je ook niet in delen verkopen, want dan heb je geheid incomplete sets. Dus het is een alles of niets deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
zalkc schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:45:
[...]

Denk het niet, 25.000 kan wel eens dichter bij de werkelijkheid zitten. Uitgaande van 500 blokjes per kilo zit je op 1800 kilo. Dat red je dus waarschijnlijk ook niet in 1 keer rijden ;)

De kilo prijs voor ongesorteerd is ongeveer een tientje. En dat is wat dit is, een hele hoop werk om alles op orde te krijgen. Daarnaast zijn er ook weer niet zoveel verzamelaars in de markt die dat in 1 keer op tafel kunnen leggen, en daarvan zitten de meeste in de handel van lego.

Deze partij kun je ook niet in delen verkopen, want dan heb je geheid incomplete sets. Dus het is een alles of niets deal.
Er is in dit geval inderdaad een enorm verschil tussen de uiteindelijke waarde en wat je in deze staat kunt krijgen. Als je er de tijd en ruimte voor hebt zit er geld in maar dit laat ook mooi zien dat je met zo veel Lego tegen praktische problemen aan loopt als je er vanaf wilt of moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Afas schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:48:
[...]
Er is in dit geval inderdaad een enorm verschil tussen de uiteindelijke waarde en wat je in deze staat kunt krijgen. Als je er de tijd en ruimte voor hebt zit er geld in maar dit laat ook mooi zien dat je met zo veel Lego tegen praktische problemen aan loopt als je er vanaf wilt of moet.
Nog een rode vlag, de verkoper heeft al 3 zeldzame modulars en de emerald express los in de verkoop staan. Dus de diamanten zijn er waarschijnlijk al uit, en blijkbaar is deze rest niet de moeite waard om uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
ReVision. schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:23:

Wat een chaos…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Zoals iemand ooit schreef: het ziet er uit als een chaos maar ondanks dat is alles zo goed als nieuw

[ Voor 5% gewijzigd door Roy vd M. op 07-10-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Roy vd M. schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Zoals iemand ooit schreef: het ziet er uit als een chaos maar ondanks dat is alles zo goed als nieuw
Haha, ik had de tekst niet eens gelezen. Alleen even snel de foto’s gecheckt. Maar ja, ieder volgt z’n eigen verkoop strategie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik vraag me trouwens af of alles op de foto's onderwerp is van koop. Denk het eerlijk gezegd niet, want ik zie op een van de foto's delen van twee 10182 Cafe Corners (!); dus tweemaal een extreem waardevolle set die je normaal gesproken wel even bij elkaar sprokkelt en apart in de verkoop zet... wat dan ook blijkt uit een andere advertentie van diezelfde verkoper. Maar goed, het kán natuurlijk zijn dat hij drie Cafe Corners heeft/had.

Als hij, zoals meer mensen, de steentjes later erbij heeft gebricklinkt, klopt de bewering 'inclusief alle dozen' zeer waarschijnlijk niet.

Als dit foto's zijn die sets tonen die niet bij de koop horen, wordt het nóg lastiger om een waarde te bepalen. Er zit zeker interessant spul tussen, maar je moet er maar plek voor hebben het te huisvesten en tijd om het uit te zoeken. Maar toch leuk om zo'n advertentie eens te bestuderen, dank voor het delen!

[ Voor 9% gewijzigd door Roy vd M. op 07-10-2022 21:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ7Y2JOMVqc8K8rlI92Wv6pTDag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtQiyPALFXj9ObUs7V0DyYzy.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat er enthousiast gesproken werd over de 76832 deze ook aangeschaft. Weer eens iets anders dan wielen :+
Zakje 2 net afgerond en ik moet zeggen, leuke build sofar.
Zonder stickers lijkt me dit helemaal niets dus ik ga ze wel *$#@€¥ plakken. Maar echt goed krijg je het nooit.
Heeft er iemand een glazen bol en kan me vertellen dat bv Steindrukker dit ooit zal gaan printen ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:58:
[Afbeelding]

Ik kwam deze ergens tegen op internet. Zijn er nog meer van jullie die hem uit je jeugd herkennen? :p
Als ik met mijn kinderen bij opa en oma komen dan komt deze standaard tevoorschijn :). Doet het nog steeds goed

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 24-09 17:39
Hothbricks.com geeft aan dat een oude GWP vanaf vandaag weer beschikbaar is: Sur le Shop LEGO : le set 40484 Santa’s Front Yard de nouveau offert dès 170 € d'achat

Dat lijkt dus te kloppen, wanneer ik voor €170 in mijn mandje gooi (S@H België) zie ik 3 GWPs:
- Ray the castaway
- VIP spooky pack
- en deze oudere 40484 Santa's Front Yard

Dit is een beetje onverwacht, en ik heb dan ook geen idee of deze bijkomende GWP reeds telt als één van de twee die traditioneel elk jaar verschijnen.

*edit* in de commentaar op dat artikel geeft iemand aan dat er vanaf maandag blijkbaar ook een dubbele VIP promotie start. Dus met wat geluk kun je dan 3 GWPs + dubbele VIP punten scoren.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 08-10-2022 10:48 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:44:
*edit* in de commentaar op dat artikel geeft iemand aan dat er vanaf maandag blijkbaar ook een dubbele VIP promotie start. Dus met wat geluk kun je dan 3 GWPs + dubbele VIP punten scoren.
Klopt 10-10 t/m 16-10 is het dubbele VIP punten, zag het gisteren ook staan op de lego website.

hoi

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:24:

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgrkuVvxv2xvL7Fep1cEbMcRJY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVbzVfHqBucNEe8c2LJsV5OB.jpg?f=fotoalbum_large

Hij was leuk! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hier een muur vol ermee. Denk dat het richting de 200 aan het gaan is.

Een combinatie van random lego-zakjes, veel marvel cinematic universe, inclusief x-men en de venom films, ghost busters, star wars en de mandolorian, en de bizarre serie "the boys"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 17:47
Zitten de velgen bij de grote expres verkeerd om?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
AppieNL schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:56:
[...]

Zitten de velgen bij de grote expres verkeerd om?
Die mocht mijn zoontje van 3,5 jaar monteren en ik vond het niet eens zo gek staan. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

42erik schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:36:
[...]

Hier een muur vol ermee. Denk dat het richting de 200 aan het gaan is.

Een combinatie van random lego-zakjes, veel marvel cinematic universe, inclusief x-men en de venom films, ghost busters, star wars en de mandolorian, en de bizarre serie "the boys"
Doe's een foto? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55
Roy vd M. schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:19:

Tja dat betwijfel ik dan toch, alle foto's geven mij de indruk dat er actief gebouwd en/of gespeeld werd met de Lego in die ruimte.
En een deel van de sets wijst op de aanwezigheid van zeer jonge volwassenen die vermoedelijk lang niet zo zuinig met de spulletjes waren als de verkoper insinueert.
:+ Maar goed het blijft marktplaats :+
Afas schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:48:
Die praktische problemen daar loop ik met 800+ sets al tegenaan, en hoewel daar niets van te koop staat is dat al best een logistieke uitdaging om het netjes en georganiseerd opgeruimd te hebben. (Is overigens allemaal als set opgeslagen, bijna alles wat ik zelf nieuw gekocht heb is dan ook nog volledig orgineel zoals de set uit de doos kwam en vaak ook maar eenmalig gebouwd en nooit afgebroken)

De enige zinnige oplossing is de verkoop van een deel van de collectie, maar dat is lastig zonder auto of fiets om pakketten weg te brengen en mensen over de vloer die komen afhalen zie ik al helemaal niet zitten.

En dat is dan nog naast het moeten maken van de moeilijke keuze, wat gaat weg en wat blijft?

Financieel gezien hoeft er namelijk niks weg, maar wat weggaat kan ook niet meer terugkomen.
En praktisch gezien zou wat meer ruimte wel prettig zijn.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik kon het helaas niet weerstaan, 75211 en 75060 zijn onderweg mijn kant op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Xqlus1ve schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:35:
Ik kon het helaas niet weerstaan, 75211 en 75060 zijn onderweg mijn kant op |:(
75060 is een echte aanrader, fantastische bouwervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Roy vd M. schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

75060 is een echte aanrader, fantastische bouwervaring.
Ja na diverse reviews gezien te hebben dacht ik, naast mijn MF daar moet ook een Slave 1 bij. Echter moet ik nog kijken of ik er echt zo gecharmeerd van ben na het bouwen ervan.

Ik begrijp dat ik voorzichtig met de rode onderdelen moet zijn omdat die wat bros kunnen zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik heb er zelf ook ooit een uitgebreide review over geschreven, met tips; misschien heb je er iets aan.

https://www.brickpicker.c...r-wars-slave-i-ucs-75060/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Roy vd M. schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:51:
Ik heb er zelf ook ooit een uitgebreide review over geschreven, met tips; misschien heb je er iets aan.

https://www.brickpicker.c...r-wars-slave-i-ucs-75060/
Ik zat eerst voor de 75144 Snowspeeder te kijken maar omdat die niet minifigure scale is stond me dat nu nog tegen (al is de Star Destroyer ook geen mini figure scale).

Misschien komt die er ooit, misschien ook niet. Er komt ook nog een ARC-170 in de toekomst en wat ik echt hoop is dat Lego ooit nog eens met een remake van de 10195 uitkomt (Republic Dropship with AT-OT) :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Voor de mensen die het nog niets wisten en een reminder voor de rest.
12 oktober komt Lego Bricktales uit voor alle platformen (enkel digitaal op het moment)

hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb sinds het beëindigen van mijn dark ages eigenlijk nog niet gekeken naar de moderne treinsets,
en dit vanwege een plaatsgebrek in mijn voormalige appartement.

Nu ik wat meer ruimte heb en eindelijk begonnen ben aan mijn layout dacht ik een gemotoriseerde tram te bouwen. Dit hoeft niet noodzakelijk de Kersttram set te zijn die onlangs verscheen, maar toch heb ik een vraag over deze set. Op de achterkant van de doos zie je de benodigde onderdelen om deze te motoriseren:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/10308-1/10308_alt8.jpg

Als ik de prijs van deze onderdelen optel (S@H België), zit ik zonder de sporen en lichten al aan €64.
Mag ik ervan uitgaan dat deze onderdelen ook allemaal te vinden zijn in de nieuwe 60337 Express Passenger Train?

Die treinset kan ik op dit moment bekomen bij Dreamland aan €73 (minder dan de helft dan bij Lego zelf 8)7 ), en lijkt me dus de betere optie om aan die onderdelen te geraken. Je zou zelfs kunnen zeggen dat je de Powered UP elementen koopt en er een trein bijkrijgt :P

*edit* vergeten te melden dat ik in eerste instantie denk aan een rechtlijnig traject waarbij de tram van richting veranderd aan een halte, dus de hoeveelheid sporen die in de treinsset zitten zijn waarschijnlijk voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 09-10-2022 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
@Kapoen Klopt, alle benodigdheden (treinmotortje, hub, remote, verlichting en rails) zitten in de 60337 set. Koop er twee en je hebt gelijk een volwaardige trein + een powered up setje over voor de Kerst set.

Wanneer gaat dreamland eens uitbreiden naar NL? :)

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 09-10-2022 16:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:55:
Ja dat zou fijn zijn. Of op z'n minst verzenden naar NL.
Ze hebben regelmatig mooie aanbiedingen maar om daarvoor naar een ophaalpunt aan de grens te rijden is voor de meesten nogal kostbaar (en tijdrovend).

@dreamland: leest u mee?
(heb niet de illusie dat deze tag bij Dreamland uitkomt :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Even een zoekplaatje tussendoor;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nGiUfgoBC5uYHWVCVz_OpyG6V8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1pg7Pmhws0ZNQBfL0FFZcdM.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand weet vast wat dit is ? Lijkt mij dat het echt Lego is, werd op straat gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

@mir4dor ziet er wel origineel Lego uit.
Er bestaan ook onderzetters in dit soort materiaal en formaat.
Die hebben echter niet die gaatjes rondom.
Lijkt alsof dit ergens ingeklemd heeft gezeten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:00
mir4dor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:19:
Even een zoekplaatje tussendoor;
[Afbeelding]
Iemand weet vast wat dit is ? Lijkt mij dat het echt Lego is, werd op straat gevonden.
Lijkt van een soort Dots set:
https://rebrickable.com/s...-patch/?inventory=1#parts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4K1Z88ryj9a_TTmAC15kz26zYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iblbnV1Oq6ZTOOWHfbqJ1FW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:24:
@mir4dor ziet er wel origineel Lego uit.
Er bestaan ook onderzetters in dit soort materiaal en formaat.
Die hebben echter niet die gaatjes rondom.
Lijkt alsof dit ergens ingeklemd heeft gezeten.
Toch iets kunnen vinden; niet dezelfde kleur maar het lijkt "Ontwerperstoolkit" te zijn: https://www.lego.com/nl-n...er-toolkit-patterns-41961

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

meesje schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:55:
Niet nodig, mijn ouders wonen in België ;)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
Vanaf hoe laat gaan de dubbele VIP punten in? Vanaf 0:00 uur of een later moment?
Geloof niet dat ik zin heb om lang op de blijven als ik er toch om 6:00 uur uit moet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 20:09
Bij deze nog een straf aanbod op MP:
(Heb er zelf geen connectie mee)
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Vraagprijs en startprijs liggen wel ver uit elkaar…

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• meesje
ridddick schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:46:

Van mij hoeven deze berichten niet in dit topic.

Dan willen we je vriendelijk verzoeken om een Topic Report in te dienen, maar elkaar aanspreken op het forum is niet de bedoeling. Als het niet via een TR kan omdat het meer om beleid gaat, kun je ook in het feedback-topic terecht.

[ Voor 49% gewijzigd door Ardana op 18-10-2022 12:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 00:36
ridddick schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:46:

Ik begrijp zoon armoedebod wel als je armoede advertentie maakt. Neemt niet eens de moeite om scherpe en goed belichte fotos te maken. De omschrijving ontbreekt ook totaal.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:05
Sinds vorige week begonnen met de boomhut (21318). Dit slaapkamertje zit absoluut fantastisch in elkaar, we zijn ons goed aan het vermaken. We zijn aan het proberen of lego huren voor ons werkt, en tot nu toe is er nog weinig te klagen :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPP_80SzAxIxNoT7KJNaGsbhl_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etgoRnvIgcdBfm3uPj4nsC1m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog wat klein spul gemaakt van de left-overs van 10497. Echt veel kon ik niet verzinnen, behalve een rover (iets anders dan in de set zelf zit), de raketmotor waar een minifig op kan zitten (ook net iets anders omdat de trans-red 4x4 dish niet beschikbaar was) en een misbaksel van een space patrol look-a-like.

.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6TNDmV80oVSJhuSLP7FiEUn2MM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gSOtkLBJwxOYYqwDXKzUWkbJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccPXkYaugtnXDmGINHZFklFaEoc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mDSt2QHNbZryBfiTjSbeK0aA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Over Classic Space gesproken, recent verscheen er dit gerucht: LEGO Classic Space 40581 Blacktron Spaceship rumoured for 2023

Dit artikel op brickfanatics.com geeft aan dat we in 2023 mogelijk een Blacktron GWP set zullen zien.
Het artikel verwijst naar deze set als inspiratie, maar neem het voorlopig nog allemaal met een korrel zout. Het is allemaal 'hear say'.

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/2022/10/LEGO-Classic-Space-Blacktron-6894-Invader.jpeg

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 10-10-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
HBSVDK schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 05:58:
[...]

Ik begrijp zoon armoedebod wel als je armoede advertentie maakt. Neemt niet eens de moeite om scherpe en goed belichte fotos te maken. De omschrijving ontbreekt ook totaal.
Precies dat... Ik zie alleen maar bakken... We nemen maar aan dat er lego in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:45
Ook Duplo in die verzameling. En ik zie nergens boekjes
Pagina: 1 ... 234 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .