Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 220 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.575 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:34
Gaius schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:
Wacht, ik kan het uitleggen!

Maar ik heb geen probleem, ik kan zo stoppen met Lego kopen, echt waar. :+
Weinig uitleg/verantwoording nodig wat mij betreft, je hebt een leuke hobby en veel steun/begrip/humor... van je dierbaren (om het even melig te zeggen). Je hebt het dus prima voor elkaar, en ik kan alleen blij voor je zijn _/-\o_

Zolang je niet begint met kamers in te richten met speciale beveiliging en ongeopende dozen vacuum verpakt zou ik me nog geen zorgen maken qua verslavingen (onderstaand filmpje vanaf 5:25).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Kapoen schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Weinig uitleg/verantwoording nodig wat mij betreft, je hebt een leuke hobby en veel steun/begrip/humor... van je dierbaren (om het even melig te zeggen). Je hebt het dus prima voor elkaar, en ik kan alleen blij voor je zijn _/-\o_

Zolang je niet begint met kamers in te richten met speciale beveiliging en ongeopende dozen vacuum verpakt zou ik me nog geen zorgen maken qua verslavingen (onderstaand filmpje vanaf 5:25).
[YouTube: The ULTIMATE LEGO Star Wars Collection TOUR! (MandR Vlog)]
Ik ga deze eens kijken nu je dit tipt :) (ondanks die vervelende MandR gast er in).

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32
Zit te twijfelen om Lego Camp Nou te kopen. Iemand ervaring met deze set? Lees af e toe dat het veel van hetzelfde is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:50

rammes

koekebakker 1e klas

We zijn weer een paar stappen verder, tot nu toe een erg leuke build!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muPxiPB8kC_FrTGqNPrkCfKVf-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEpODgFARybPYi6ViU3X8HTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Man man man, dat is echt ziek! En wat een GELD moet hij in al die jaren hierin gestopt hebben! Maar miljonairs hebben wel vaker dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen. Dan is dit nog een meer onschuldige hobby. :P (ik zeg niet dat die gast miljonair is, maar arm zal hij zeker niet zijn, als hij in een huis woont waar hij dit op deze manier kan opstellen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

nickdew schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:46:
Zit te twijfelen om Lego Camp Nou te kopen. Iemand ervaring met deze set? Lees af e toe dat het veel van hetzelfde is.
Wow, 40% korting op de Lego website. Dat ding moet echt slecht verkopen willen ze dat doen. Het lijkt mij ook een enorm saaie build. Maar als je fan van de club bent, waarom niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:37

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Fraggert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:45:
and i will raise you.......met een boslooprondje 10KM gister......bij 31 graden :P ;)

[Afbeelding]
heeej we zijn tweakers hé, die komen niet buiten !! 8)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Haay schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:47:
Man man man, dat is echt ziek! En wat een GELD moet hij in al die jaren hierin gestopt hebben! Maar miljonairs hebben wel vaker dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen. Dan is dit nog een meer onschuldige hobby. :P (ik zeg niet dat die gast miljonair is, maar arm zal hij zeker niet zijn, als hij in een huis woont waar hij dit op deze manier kan opstellen...)
nouja dit, hij heeft geld en spaart dozen .. maar heeft ie ze ook allemaal gebouwd?! Want wtf moet je anders met Lego?

Ik spaar (G1) Transformers maar ik geef persoonlijk niks om gesloten dozen als ik ze niet in de handen heb kunnen houden en veranderen. En Lego draait juist ook het proces van bouwen en het zien van het model en de functies kunnen bedienen. Als je dan daarnaast een MISB erbij hebt, cool. Maar ik wil ze eerst door handen gehad hebben. Qua waarde moet je ze uiteraard nooit openen.. maar dan ben je m.i. meer een patser van kijk mij eens geld hebben dan een ware liefhebber.

disclaimer, ik kan het filmpje op het werk nu niet bekijken/luisteren.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ond schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

Ik ga deze eens kijken nu je dit tipt :) (ondanks die vervelende MandR gast er in).
Vandaar dat ik er een specifieke timestamp had bijgezet ;)
Veel van dat soort vlogs begint ook met ‘laten we ff 200 kilometer rondrijden en ondertussen leuteren in de wagen’, daar heb ik het niet zo op begrepen.
Haay schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Ik meen begrepen te hebben hebben dat hij ook sets flipped/investeert. Geen idee op welke schaal en/of het genoeg is om het zo allemaal te bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:01
Andries155 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:52:
Nou het eindresultaat van de XL15 in classic uitvoering
Heb wel wat creativiteit gebruikt, omdat in me bestaande Lego niet alle steentjes voorhanden waren. :9
Maat dat was juist het leuke ervan.
Maar ik ben tevreden. *O*
Resultaat naast de oude 918 en de nieuwe 924
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter vergelijk de "echte"
[Afbeelding]
Nice! Daar heb je zeker geen instructies voor. O-)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Kapoen schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Vandaar dat ik er een specifieke timestamp had bijgezet ;)
Veel van dat soort vlogs begint ook met ‘laten we ff 200 kilometer rondrijden en ondertussen leuteren in de wagen’, daar heb ik het niet zo op begrepen.

[...]
Haha thanks. ;) Inderdaad is dat oninteressante vulling. Deze gast specifiek irriteert ook. Deels omdat hij niet heel pienter bij me over komt of nat achter z’n oren ofzo.
Maar dat gekoppeld met arrogantie…pfff…hij denkt serieus dat hij verantwoordelijk is voor de gunship en 501 clone sets. Ik zag laatst een tweede kanaal van hem dat ik nog niet uitgezet had (denk zelfde als dit filmpje) waarin hij mensen op zo’n beurs in Chicago actief aan het vragen was of hij hun 501 clone sets voor ze moest tekenen en daar zat geen ironie bij van hem uit…… ;w beetje als zo’n kermisartiest die zichzelf BN-er vindt, zo ongeveer _O-

Toch ga ik dit kijken ;)

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:32
Fraggert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

die CAT D11 staat echt nog wel op mijn lijstje hoor ondanks dat ik de Liebherr heb met die PR776 MOC instructies blijft dat gele gevaarte gewoon een onwijs gave musthave IMHO :)
Hoe leuk is die MOC? Heb de Liebherr ook staan en overweeg deze te bouwen. Aanrader?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 17:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

darth.75 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Hoe leuk is die MOC? Heb de Liebherr ook staan en overweeg deze te bouwen. Aanrader?
Ik vond hem zeer zeker leuker bouwen dan de 9800 d:)b

Dat komt deels doordat ik meer heb met dozers dan zo’n graver maar de ook werd de 9800 behoorlijk eentonig door flink wat herhaling.

Nou is de 9800 nog steeds een dijk van een set, don’t get me wrong :)

Ik heb ook deze MOC nog in de planning; de Case Quadtrac d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uEkehfeQaCeOmNKwZUv6Wlfl5w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/64jN9ULJ3E4GblrmmPgFfAer.jpg?f=user_large

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb van die 9800 destijds hele serie MODS gekocht, maar moet ze nog bouwen.
Wil eigenlijk eerst de 9800 nog eens herbouwen met een reversed kraan (https://rebrickable.com/m...oe-modification/#comments) maar die was altijd vrij duur, en ik kan hem nu niet meer kopen via de site, moet via ander kanaal :(
Gaius schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:
[Afbeelding]

Wacht, ik kan het uitleggen! Het begon in juni met de Forest Hideout GWP. Die moest ik hebben, dus toen heb ik Optimus Prime erbij besteld. Toen stelde m'n vrouw voor dat ik die voor m'n verjaardag kreeg. Oke, leuk. Dus die ging tot afgelopen weekend de kast in.

Toen kwam het kasteel. Daar zat weer zo'n Forest Hideout bij. Toen stelde m'n vrouw voor dat ik die voor m'n verjaardag zou krijgen, ipv de Optimus Prime. Ook leuk!

Vervolgens afgelopen weekend wezen winkelen, en terwijl zij voor kleding ging kijken ben ik even de Intertoys in gelopen. Daar hadden ze die Fast and Furious Speed Champion, dus die maar gelijk meegenomen.

En toen zei ik later tegen mijn vrouw dat volgens mij die CAT D11 best een leuke aanbieding was. En toen zei zij dat ze het eigenlijk niet leuk vond om geld over te maken als verjaardagscadeau en dat ze het leuker vond om zelf iets in de winkel te kopen, dus of ik die dan voor m'n verjaardag wilde. Tuurlijk, leuk! :+
Vervolgens bleek de intertoys nog een spaaractie te hebben en die CAT D11 gaf gelijk 2 volle spaarkaarten en mocht ik 2 extra doosjes uitzoeken (niet de meest boeiende, maar hey, gratis Lego ga ik niet afslaan).

Vervolgens kwam m'n broer nog met die andere 2 Speed Champions voor m'n verjaardag.
Die 42105 was gewoon een impuls, ik ben zwak. Maar ik heb geen probleem, ik kan zo stoppen met Lego kopen, echt waar. :+
Je hebt het kasteel! Daar twijfel ik heel erg over. Denk er nu aan hem te kopen en dan op zolder te gooien tot de kleine jongen een jaar of 5 is (is nu 2). Echt zo'n trip down memory lane dat ding, maar hij is zo duuuuuur

[ Voor 73% gewijzigd door Okasha op 15-08-2022 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55

Oxigeon

En zo is dat!

Ik stond op hetzelfde punt 3 dagen geleden. Wilde weer eens iets gaan bouwen. Aangezien ik nooit een grote build gemaakt had leek me dat een goed idee. Na wat lezen van reviews compleet afgehaakt. Werkelijk elke review heeft het over repetitief bouwen.

Ben nu op zoek naar een goedkope 42110 (range rover). Deze lijkt me ook geweldig om te bouwen. Tevens staan er bij rebrickeble voldoende alternatieven

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:32
Grappig, zijn ook de twee die mij het meest aanspraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 12:19

Eurionair

Senior Destructor

Fraggert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:07:
[...]
Ik heb ook deze MOC nog in de planning; de Case Quadtrac d:)b

[Afbeelding]
Die Liebherr heb ik al wel gemaakt , de Quadtrac (nog) niet. De build van de Liebherr vond ik erg leuk. Maar de robuustheid bij uitgebreid ermee spelen net ietsje minder. Maar persoonlijk vind ik dat wel vaker het geval als je MOC's vergelijkt met de originele Lego builds.

De R9800 is een uitstekende leverancier gebleken van MOC's naast bijvoorbeeld ook de All Terrain Crane die daarin ook uitblinkt. De D11 heeft wat mij betreft nog niet zoveel echt leuke MOC's opgeleverd.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

De Mocs zijn ook precies de redenen dat ik de bucket wheel excevator heb gehaald en de R9800 nog wil!
Alleen de prijzen zijn nogal hoog op de verschillende 2e hands sites :/

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:03
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-eWOT4-e0Y2uDl8UUsiYIw7dNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDOm2J4c3G9fJfsFobsS9QsG.jpg?f=fotoalbum_large

Ah kijk ik ben goed op weg :p, nu nog even vacuüm verpakken…

De bedoeling is om het allemaal zelf te maken maar voor het kopen gaat harder als het bouwen…

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 15-08-2022 17:19 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Voor de mensen geïnteresseerd in de footprint van 10305.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tOSdjiYsiCfOpITJEKzJp8yD4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCWbfCESyJwmn1zWgOI76EHA.jpg?f=fotoalbum_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Je moet wel echt een Barcelona fan zijn, maar veel herhaling.

Dat had ik ook met het Collosseum (veel herhaling), maar ja die heb ik als kerstcadeau gekregen van mijn werkgever. Maar dit heeft wel een historische waarde en dat is Camp[ Nou niet echt. ( Fans daar gelaten), reden dat ik ook niet Manchester Unitted zou aanschaffen of die aangekondigde Rollercoaster.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07
Pff, net nog maar weer wat gekocht in Legoland.
De zonnebloemen en BD-1 en wilde eigenlijk de orchideeën en I AM groot hebben, maar die 2 niet te vinden. Wellicht later in de week nog. We zien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:28
JoeZuCK schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:37:
Voor de mensen geïnteresseerd in de footprint van 10305.

[Afbeelding]
Heb ik nou echt je progressie van je linker kasteel gemist?.. Ben niet meer scherp. Ziet er goed uit met de draak er bij _/-\o_

Lekker compact komt de 10305 zo over _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 15-08-2022 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 17:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Eurionair schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Die Liebherr heb ik al wel gemaakt , de Quadtrac (nog) niet. De build van de Liebherr vond ik erg leuk. Maar de robuustheid bij uitgebreid ermee spelen net ietsje minder. Maar persoonlijk vind ik dat wel vaker het geval als je MOC's vergelijkt met de originele Lego builds.

De R9800 is een uitstekende leverancier gebleken van MOC's naast bijvoorbeeld ook de All Terrain Crane die daarin ook uitblinkt. De D11 heeft wat mij betreft nog niet zoveel echt leuke MOC's opgeleverd.
Ja, klopt zeker, alleen de steentjes op de hoeken van het dozerblad kwamen al los als je er naar keek :P
Heb bij de PR776 niet eens penlites erin gestoken om te bedienen.

Die AllTerrainCrane is inderdaad een mooie bron voor MOC’s, naast de 9800, ook wel leuk omdat daar wielen ipv rupsen opzitten, krijg je toch weer andere voertuigen. :)

De D11 zou me in eerste instantie gaan om de dozerbuild, lijkt me leuk die eens naast de PR776 te zetten. d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dagg schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:46:
[...]

Heb ik nou echt je progressie van je linker kasteel gemist?.. Ben niet meer scherp. Ziet er goed uit met de draak er bij _/-\o_

Lekker compact komt de 10305 zo over _O-
Bedankt! Uhuh de 10305 steekt er klein bij af. Maar ben er heel blij mee! Echt een fantastisch kasteel.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:48
Tc99m schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Nice! Daar heb je zeker geen instructies voor. O-)
Ik heb de officiële xl15 instructies gebruikt en zelf kleurtjes aangepast en waar nodig alternatieve steentjes.
Dus nee sorry geen eigen instructie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-09 19:08
lutj schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

Heb je misschien genoeg vip punten met je Lego account?
Nee helaas niet.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Legoland Billund Castle Hotel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCCTAN39X7NYHnEiCWm3uicfZp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fmqyfX8ZB4DeUL8tBhQfQjA.jpg?f=fotoalbum_large

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 17:03
Ben na een pauze van 2 maanden ook maar weer eens verder gegaan :)

Wat een gave set is dit zeg..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-dpRLrfsFa-l5yjCS132BPTvak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2xcjS41kPr1WEr8YmOM0BfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 21:33

LocoShady

blaap..

Kleine update over mijn vlaggen project, ik heb inmiddels besloten om 4 Lego art sets te gebruiken voor de achterkant en de lijst. Inmiddels heb ik er 2 besteld 90 euro bij bol) maar eigenlijk zoek ik nog even een goede deal voor de andere 2…

Daarnaast een acrylic cover besteld tegen het stof: https://www.idisplayit.co...lic-cover-for-lego-31201/

En bij brick-print de vlaggen besteld :)

Daarnaast besloten gelijk overal te gaan zoeken naar passende minifigures, dus binnenkort beginnen met een lijst van minifigures per land. Alle tropische eilandjes gaat nog een uitdaging worden voor originele maar passende minifigures :) daarentegen voor sommige landen al een paar leuke bedacht.

Wordt vervolgd.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:24
LocoShady schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:47:
Kleine update over mijn vlaggen project, ik heb inmiddels besloten om 4 Lego art sets te gebruiken voor de achterkant en de lijst. Inmiddels heb ik er 2 besteld 90 euro bij bol) maar eigenlijk zoek ik nog even een goede deal voor de andere 2…

Daarnaast een acrylic cover besteld tegen het stof: https://www.idisplayit.co...lic-cover-for-lego-31201/

En bij brick-print de vlaggen besteld :)

Daarnaast besloten gelijk overal te gaan zoeken naar passende minifigures, dus binnenkort beginnen met een lijst van minifigures per land. Alle tropische eilandjes gaat nog een uitdaging worden voor originele maar passende minifigures :) daarentegen voor sommige landen al een paar leuke bedacht.

Wordt vervolgd.. :)
heb je hier nog iets aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgvNy2EnzOfe0B9iuKkHhTkBWH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQi0zd3CaOIOwdNGzJFMhXQr.jpg?f=fotoalbum_large

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

Ah dank voor het aanbod! Maar ik laat alle vlaggen nu op tiles drukken, dus ik ben compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

schumi1986 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:55:
Ben na een pauze van 2 maanden ook maar weer eens verder gegaan :)

Wat een gave set is dit zeg..

[Afbeelding]
Welke set is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:24
als ik moet gokken, die jurassic park set met de t-rex. Dat grijze stuk doet me denken aan die poort

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Laatst online: 24-09 20:55
Dat stadion gaat (als ze blijven bestaan :D) de komende jaren flink verbouwd worden. Dan is deze set dus niet meer accuraat, hou daar ook rekening mee als dat je interesseert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51
Ik zat toch echt aan return of the jedi te denken. Die bunker van waaruit het schild word bestuurd.
De set met de walkers etc past er dan weer precies bij :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

Bossie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Ik zat toch echt aan return of the jedi te denken. Die bunker van waaruit het schild word bestuurd.
De set met de walkers etc past er dan weer precies bij :+
Ik dacht ook even aan Star Wars :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
DennisZ88 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:25:
[...]

Dat stadion gaat (als ze blijven bestaan :D) de komende jaren flink verbouwd worden. Dan is deze set dus niet meer accuraat, hou daar ook rekening mee als dat je interesseert :)
Ik heb hem overwogen (ben er zelf ooit geweest), maar de bouw ervan staat me ontzettend tegen en stickers... een AFOL set van oorspronkelijk 300+ euro en je moet nog steeds stickers plakken. Idem voor Colosseum en de andere stadions (las dat de ontwerper dezelfde persoon is). Het is een vrij eentonig verhaal, hoewel het wel werkt als display piece.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Señor Sjon schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Ik heb hem overwogen (ben er zelf ooit geweest), maar de bouw ervan staat me ontzettend tegen en stickers... een AFOL set van oorspronkelijk 300+ euro en je moet nog steeds stickers plakken. Idem voor Colosseum en de andere stadions (las dat de ontwerper dezelfde persoon is). Het is een vrij eentonig verhaal, hoewel het wel werkt als display piece.
Het colosseum vind ik echt wel gaaf, ondanks dat er nogal wat eentonig is. En als onze vakantie in 2020 niet in een zwart gat was gevallen, had ik hem gekocht (onderdeel van die vakantie was om naar Rome te gaan).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Net D-O zien staan en meegenomen. Zucht, heb weer teveel gekocht. Nu maar sparen voor R2d2 en de Imperial Droid. #tochwelleuk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS360-gamer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07-2024
Net als bij veel van jullie is bij mij de verzamelwoede ook redelijk uit de hand gelopen.
Inmiddels veel meer sets dan er displayruimte beschikbaar is.
(de meest voor de hand liggende optie, een extra kast kopen is helaas niet mogelijk :) )

Nu ben ik al af en toe aan het uitdunnen om de minder interessante sets te verkopen.
Maar van de meeste kan ik eigenlijk nog geen afstand doen. Ik moet ze dus gaan afbreken en opbergen.
Alleen nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken? Hoe bergen jullie de sets op na afbreken?

Wat ik ook nog merkte aan de sets die op display staan, is dat de blokjes niet echt meer goed in elkaar lijken te klikken. Ze zitten een beetje 'half' vast. Hebben meer mensen deze problemen? (In mijn geval betreft het o.a. de UCS MF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Andries155 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

Ik heb de officiële xl15 instructies gebruikt en zelf kleurtjes aangepast en waar nodig alternatieve steentjes.
Dus nee sorry geen eigen instructie ;)
Haha geen probleem, hier kom ik ook vast een eind mee. ;) Dankjewel!

scintillating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
PS360-gamer schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:27:
Net als bij veel van jullie is bij mij de verzamelwoede ook redelijk uit de hand gelopen.
Inmiddels veel meer sets dan er displayruimte beschikbaar is.
(de meest voor de hand liggende optie, een extra kast kopen is helaas niet mogelijk :) )

Nu ben ik al af en toe aan het uitdunnen om de minder interessante sets te verkopen.
Maar van de meeste kan ik eigenlijk nog geen afstand doen. Ik moet ze dus gaan afbreken en opbergen.
Alleen nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken? Hoe bergen jullie de sets op na afbreken?

Wat ik ook nog merkte aan de sets die op display staan, is dat de blokjes niet echt meer goed in elkaar lijken te klikken. Ze zitten een beetje 'half' vast. Hebben meer mensen deze problemen? (In mijn geval betreft het o.a. de UCS MF.
Afbreken in de omgekeerde volgorde dat je ze hebt opgebouwd. Dus als een set 4 zakjes had, pak een paar ziplock zakjes (XL diepvrieszakken van de Albert Heijn bijvoorbeeld), en dan begin je met stap 4 af te breken en in zakjes te doen, dan stap 3 weer een apart zakje etc. Eventueel doe je kwetsbare onderdelen (zoals transparante onderdelen) in een apart zakje of een doosje.
Op deze manier kun je ze weer zonder al te veel uitzoekwerk opbouwen, of makkelijk verkopen als je dat zou willen. Met een stift het setnummer + stap er op schrijven en dan in een opbergbox in de berging. Als je de lucht uit de zakjes laat, past er een hoop in zo'n box.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 22:29
Dit was voor mij de enige set die ik gehad heb waar ik op een gegeven moment geen zin meer had om verder te bouwen.

Er zijn sets die eentonig zijn, maar deze was daarvan wel het toppunt. Leuk als display piece, maar als het je om het bouwen gaat, zoek wat anders. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Alfa Novanta schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

nouja dit, hij heeft geld en spaart dozen .. maar heeft ie ze ook allemaal gebouwd?! Want wtf moet je anders met Lego?
ik ken er zo ook eentje; puur verzameling / investering technisch. Incidenteel bouwt hij een setje, maar is voornamelijk gericht op rendement. Het is een stuk 'zekerheid' tozv bank (beleggen, bitcoins, goud etc.). -mits- je de juiste setjes koopt. (in zijn geval, alles wat groot en exclusief is - zoals starwars / harrypotter, en vooral de idea-sets) in veel gevallen is het rendement >200% na 5jr

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10

GeeBee

Oddball

Dat ligt er aan wat je er (later) mee wilt. Wil je alles door elkaar om zelf te bouwen, dan vind sorteren of vorm/functie de beste optie. Hoewel op kleur ook een optie is omdat je dan bv sneller een dak in een bepaalde kleur kunt bouwen.
Wil je later alleen exact dezelfde modellen weer bouwen, dan zou ik het op kleur in zipzakjes doen.
“Omgekeerd bouwen” om zo alle zakjes weer op nummer te vullen lijkt mij persoonlijk veel te veel werk.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een aantal sets op zolder liggen, die heb ik gewoon per set in 1 zakje gedaan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 12:19

Eurionair

Senior Destructor

Hoe bergen jullie de sets op na afbreken?

Ik demonteer de set en doe zelf een sortering van de onderdelen om die dan apart in ziplock-zakjes te verpakken en die dan weer een een of enkele groot-formaat ziplock-zakjes. Ik heb ze bij de Ikea aangeschaft.

Zelf gebruik is dus niet de omgekeerde volgorde van de originele build. Dat is natuurlijk heel mooi als je de oorspronkelijke build-ervaring zo dicht mogelijk wil benaderen. Wil je van de set echter een MOC bouwen dat heb je er niks aan.

PV Output

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Vandaag de McLaren Senna GTR gebouwd, ik heb me goed vermaakt. Zit echt mooi in elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4NV_lzNpxwrN63MV5iW20Hfwh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwmy4U9uCGSlOj3vyibGxeAb.jpg?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

himlims_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:43:
ik ken er zo ook eentje; puur verzameling / investering technisch. Incidenteel bouwt hij een setje, maar is voornamelijk gericht op rendement. Het is een stuk 'zekerheid' tozv bank (beleggen, bitcoins, goud etc.). -mits- je de juiste setjes koopt. (in zijn geval, alles wat groot en exclusief is - zoals starwars / harrypotter, en vooral de idea-sets) in veel gevallen is het rendement >200% na 5jr
dat snap ik ook prima hoor en geef ze geen ongelijk, maar verkoop je dan iig niet als ultieme <insert naam/categorie> liefhebber. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:32:
Vandaag de McLaren Senna GTR gebouwd, ik heb me goed vermaakt. Zit echt mooi in elkaar.

[Afbeelding]
Die 8studs speedchampions vind ik veruit de beste serie van Lego. Qua bouw en innovatieve oplossing om vormen en stevigheid te creëren kan de hele modular expert (:X) serie een voorbeeld aan nemen (diner excluded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

himlims_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Die 8studs speedchampions vind ik veruit de beste serie van Lego. Qua bouw en innovatieve oplossing om vormen en stevigheid te creëren kan de hele modular expert (:X) serie een voorbeeld aan nemen (diner excluded)
Ik heb niet veel om mee te vergelijken (hele oude jaren 90 technic lego), maar ik vind deze technic set toch wel goed qua bouw (als ik het goed Google is dit niet de 8stud waar je aan refereert). Natuurlijk vind je altijd wel dingen die steviger mogen, maar deze is wat mij betreft helemaal prima.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11
Arunia schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:48:
Pff, net nog maar weer wat gekocht in Legoland.
De zonnebloemen en BD-1 en wilde eigenlijk de orchideeën en I AM groot hebben, maar die 2 niet te vinden. Wellicht later in de week nog. We zien wel.
Ik zou daar alleen Legoland exclusives kopen (wat ik ook gedaan heb) en voor legohouse idem (wat ik ook gedaan heb 8) $$$$$$)

Al dat andere is hier of op internet goedkoper te krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door johnb52 op 16-08-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Hoe bergen jullie de sets op na afbreken?
opbergen in samla bakken van de ikea, dan in mijn opberg kamer (is wat anders dan mijn slaapkamers en de woonkamer O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziplock plastic zakken gekocht (35cm x 45cm) en daarop het setnummer + omschrijving geschreven. Vervolgens kunnen die per weet ik het hoeveel in een grotere kartonnen doos en in de berging.

Ik moet hier ook nog een UCS R2D2 en UCS Tie Advanced gaan afbreken. Naja, heeft geen haast. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
johnb52 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Ik zou daar alleen Legoland exclusives kopen (wat ik ook gedaan heb) en voor legohouse idem (wat ik ook gedaan heb 8) $$$$$$)

Al dat andere is hier of op internet goedkoper te krijgen
Uiteraard, maar nu is het ook gewoon even geld uit geven, want vakantie.
Daarbij had ik bij de eerste 25% korting want het was goedkoper om een jaarabonnement te nemen op legoland :+ en daarnaast nog 10% op iedere aankoop. Dus op zich valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
En t moet ook allemaal weer mee met de auto terug naar NL, dus meer plek dan 1 zak lego kon er echt niet meer bij, en ja: ik heb n grote auto, maar 2 vrouwelijke passagiers

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 17:34
johnb52 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:42:
En t moet ook allemaal weer mee met de auto terug naar NL, dus meer plek dan 1 zak lego kon er echt niet meer bij, en ja: ik heb n grote auto, maar 2 vrouwelijke passagiers
_O-
Echt één vrouw is al genoeg om een grote auto vol te stoppen, ja, daar heb ik ervaring mee.
(Kon het niet laten sorry)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
johnb52 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:42:
Haha, hier hetzelfde, maar ik zorg ervoor dat ik altijd extra ruimte over heb. Ze mogen gewoon niet meer meenemen. (grote auto en 2 vrouwen.)

Het is gelukkig mijn vrouw die roept dat ik het moet kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

johnb52 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:46:
[...]

opbergen in samla bakken van de ikea, dan in mijn opberg kamer (is wat anders dan mijn slaapkamers en de woonkamer O-) )
Ik doe hetzelfde met diepvries zakken maar doe ze dan wel in een donkere doos IPV de samla bakken om te voorkomen dat er zonlicht bijkomt en de stukjes langzaam verkleuren.

Verder zie ik t ook wel als speelgoed en hoop ik dat m'n kinderen er later veel plezier van gaan hebben. Ik hou sets ook een aantal keer op en breek ze weer af.

Ik vind juist het bouwen en zoeken naar stukjes leuk. Bouw een aantal sets achter elkaar met t zelfde thema en zet die dan kort ergens neer. Bijv alle speed champions of twee expert auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paper
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-01 18:15
Na de starry night nu 1 speed champions auto gemaakt, en bezig met de technic hovercraft. Wat me gelijk opvalt (vooral met de hovercraft) is dat de 18+ aanduiding bij de starry night echt de doelgroep aanduidt, en niet de uitdaging. Al was het wel heerlijk om te bouwen natuurlijk.

Ik vond de starry night en ook deze heerlijk om te bouwen. Maar als ik meer uitdaging zoek, vind ik deze dan vooral in de grotere technic sets? Of moet ik dat vooral vinden in het bouwen van eigen creaties?

Ik had al gekeken of ik ergens tweedehands gewoon een bak Lego kon vinden waar ik zelf dingen mee kon verzinnen, maar het is lastig iets te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 17:43
Ik ben blij met de Intertoys. :) Gelijk ook maar die van Playmobil meegenomen. Weinig bouwen, maar hebben ook leuke 18+ sets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDr3vMwYhrgraGX6Z4y93WA2opg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GGjVnr2vXUWc29KQaluVVX1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 17:34
meesje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:23:
Ik ben blij met de Intertoys. :) Gelijk ook maar die van Playmobil meegenomen. Weinig bouwen, maar hebben ook leuke 18+ sets.
[Afbeelding]
Haha grappig. Toevallig kreeg ik het boekje gisteren ook van de Intertoys meneer. Ze kennen me daar al :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

meesje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:23:
[Afbeelding]
Ik zie daar een 007 auto. Zit playmobil nu ook al ideeën/onderwerpen van Lego sets te kopieëren?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:57
almightyarjen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Ik zie daar een 007 auto. Zit playmobil nu ook al ideeën/onderwerpen van Lego sets te kopieëren?
Volgens mij had Playmobil hem eerder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[...]

Volgens mij is het idee/ontwerp toch echt van Aston Martin (en een klein deel van James Bond)
en niet van Lego. Beide kunnen natuurlijk een licentie erop hebben

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Playmobil heeft bijv ook de DeLorean van BTTF, dus ja, Lego en Playmobil hebben vrijwel dezelfde licenties lijkt het. Nou heeft Playmobil een A-Team van en Lego niet.... Kom op Lego, waar blijft jullie A-Team van?

@Paper De leeftijd indicatie op Lego dozen slaat alleen op de moeilijkheid als het <18 jaar is. 18+ zegt alleen iets over de doelgroep, niet de moeilijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
zonoskar schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

Playstation heeft bijv ook de DeLorean van BTTF, dus ja, Lego en Playmobil hebben vrijwel dezelfde licenties lijkt het. Nou heeft Playmobil een A-Team van en Lego niet.... Kom op Lego, waar blijft jullie A-Team van?

@Paper De leeftijd indicatie op Lego dozen slaat alleen op de moeilijkheid als het <18 jaar is. 18+ zegt alleen iets over de doelgroep, niet de moeilijkheid.
Vergeet Knight Rider niet hè. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:35

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHzMdfqCXF8pJ9prWz0D-lIxtZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ME3ipK8QyNrPPJzwrEiUkwd6.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig wat Lego gevonden in een Robinson Thailand superstore. Zoals je hier kan zien is Lego set 75328, Mandalorian helm 2820 thaise Bath. 2820/36 = 78,30 euro :') Dit soort prijzen gold voor bijna alle sets en thema's.

Was het niet van plan maar je kan beter hier geen Lego kopen als souvenir :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
[...]

De T1 en Kever hebben zelfs exact dezelfde kleuren en accessoires als de Lego sets die ervoor kwamen... :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:14

TheDudez

Usenet stofzuiger!

[...]

Playstation heeft bijv ook de DeLorean van BTTF, dus ja, Lego en Playmobil hebben vrijwel dezelfde licenties lijkt het. Nou heeft Playmobil een A-Team van en Lego niet.... Kom op Lego, waar blijft jullie A-Team van?

Denk niet dat die komt Lego idea A-team (https://ideas.lego.com/pr...8f-415b-978d-49d4d40f9d52) heeft het ook niet gehaald. En geweld en Lego gaan niet samen. Ze willen ook geen tanks.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheDudez schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Denk niet dat die komt Lego idea A-team (https://ideas.lego.com/pr...8f-415b-978d-49d4d40f9d52) heeft het ook niet gehaald. En geweld en Lego gaan niet samen. Ze willen ook geen tanks.
die is wel heel erg gaaf, zou die meteen kopen :P jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

A-Team was toch nep geweld? En ze maken ook een James Bond set, dat is ook een en al geweld. Misschien is die Ideas inzending wel afgekeurd omdat Lego zelf er mee bezig is. Maar even grote kans dat ze het idd niet willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:48
[...]

Geweld mag niet....
Maar als je dan Star Wars ziet, Ninjago... :P 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 26-09 09:26
[...]

En toch heeft Lego wel al eens een A-team setje in de Dimensions serie uitgebracht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brG_Pkd_dyAT2FOhMx1tPpsREoI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QP6I3vfsL2IvoOwJ4jMLnapf.jpg?f=user_large
En qua geweld is de A-team een stuk beter dan bijvoorbeeld Marvel. Zo heeft de A-team nog nooit een tegenstander gedood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Andries155 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Geweld mag niet....
Maar als je dan Star Wars ziet, Ninjago... :P 8)7
Eens maar lego ziet dat wel anders. Er zijn geen officiële oorlogs sets. En dit komt er wel erg dicht bij. Marvel is fantasy. Dat is denk ik anders in hun ogen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Xqlus1ve schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:49:
Toevallig wat Lego gevonden in een Robinson Thailand superstore. Zoals je hier kan zien is Lego set 75328, Mandalorian helm 2820 thaise Bath. 2820/36 = 78,30 euro :') Dit soort prijzen gold voor bijna alle sets en thema's.

Was het niet van plan maar je kan beter hier geen Lego kopen als souvenir :P
Ben wel eens op de Filippijnen geweest en wat Lego betreft is het daar idem. Als je op de Lego website kijkt zie je dan ook dat er geen Lego webwinkel voor die landen in Azië (Thailand, Filippijnen, Vietnam, e.d.) bestaat. Dus de Lego in de winkels daar is import uit andere landen, en dus duur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 26-09 09:26
TheDudez schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Eens maar lego ziet dat wel anders. Er zijn geen officiële oorlogs sets. En dit komt er wel erg dicht bij. Marvel is fantasy. Dat is denk ik anders in hun ogen.
Maar als het WW I is, dan mag het weer wel :? Lego houdt er wel vage regels/beleid op na dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hD-iHTiyHaQ6moMBXTxaywP-z0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aAtHpvYfeR27QlqHig1aw4ef.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Maar als het WW I is, dan mag het weer wel :? Lego houdt er wel vage regels/beleid op na dan
[Afbeelding]
Hoe oud is deze set?
Regels/beleid worden toch continu aangepast naar de huidige tijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

meesje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Hoe oud is deze set?
Regels/beleid worden toch continu aangepast naar de huidige tijd?
Zie dit artikel.
https://edition.cnn.com/s...s-intl-hnk-dst/index.html

Ik ben het met je eens Lego is wat vaag.

[ Voor 6% gewijzigd door TheDudez op 17-08-2022 15:40 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Maar "geen geweld" kan echt het beleid niet zijn... Starwars, ninjago, marvel, batman, 007, die miniset van a-team, jurassic park.

Gezien die heli die een jaar of 2 geleden toch niet kwam, is het beleid eerder "geen leger".

En dan is ideas a-team er dus met een andere reden niet gekomen. Misschien waren ze zelf al bezig, net als met jurassic park rampage destijds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

42erik schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:43:
Maar "geen geweld" kan echt het beleid niet zijn... Starwars, ninjago, marvel, batman, 007, die miniset van a-team, jurassic park.

Gezien die heli die een jaar of 2 geleden toch niet kwam, is het beleid eerder "geen leger".

En dan is ideas a-team er dus met een andere reden niet gekomen. Misschien waren ze zelf al bezig, net als met jurassic park rampage destijds
Het A team zijn ex leger soldaten. Dam komt het wel heel erg dichtbij Leger sets. En sommige sets zijn foutjes van Lego. Zo als dat artikel ook all aangeeft.

[ Voor 8% gewijzigd door TheDudez op 17-08-2022 15:53 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 10:16
Was dit al gedeelt? Lego Idea's in samenwerking met Target hebben een aankondiging voor een Ideas set:
https://ideas.lego.com/bl...e4-43ff-9716-c0d0d8404b89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

daantjuh68 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:46:
Was dit al gedeelt? Lego Idea's in samenwerking met Target hebben een aankondiging voor een Ideas set:
https://ideas.lego.com/bl...e4-43ff-9716-c0d0d8404b89
Komen deze sets dan wel uit in Nederland? en vervangt dit dan het BrickLink programma? Er is geen ronde 4 zover ik weet.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 10:16
TheDudez schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Komen deze sets dan wel uit in Nederland? en vervangt dit dan het BrickLink programma? Er is geen ronde 4 zover ik weet.
In de comments zie ik staan dat ze globaal bij Lego uitkomen en niet alleen bij Target.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:37
https://www.bricktastic.n...lage-lego-ideas-x-target/

De bekendmaking van viking Village

Van bricktastic overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Laatst online: 24-09 20:55
[...]

Kastelen, Vikingen, Star Wars en zelfs Harry Potter hebben vergelijkbare raakvlakken qua "geweld", dus dat lijkt mij niet de reden. Hopelijk komt er ooit nog een A-Team set (zoals dat idea) :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheDudez schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

als ik het goed begrepen heb wordt het geen target exclusive, maar een soort 'sponsoring'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Op Brickfanatics staat een mooi overzicht van nog aankomende ideas sets:
Every LEGO Ideas set in production – August 2022 update

Van de meeste zaken was ik al op de hoogte, maar deze GWP (Ray the castaway) stond nog niet op mijn radar ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/LEGO-Ideas-Ray-the-Castaway.jpeg
LEGO Ideas’ smallest sets these days are mostly relegated to the status of gifts-with-purchase, but they do make for some of the best LEGO GWPs around. Following this year’s 40533 Cosmic Cardboard Adventures will be Ray the Castaway, which won a LEGO Ideas coastal contest in 2021. There’s no word yet on when it will come to fruition, though.
Helaas is dit nog niet het definitieve ontwerp, maar ik vind de inzending wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 17:29
@Kapoen Dat is echt een leuk ding inderdaad! Soms vind ik de GWP's zo goed dat ik denk: waarom brengen ze die niet als gewone set uit? :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

42erik schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:43:

A-team is al ooit een set van geweest, dus dat militaire karakter mag het niet wezen :)
Zie https://www.lego.com/nl-nl/product/a-team-fun-pack-71251

Die set is trouwens lekker aan het renderen, destijds 8 euro, nu ruim 50 :X

* The Eagle heeft BA hier nog mooi in de doos zitten, net als Knight Rider :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

[...]
Kom op Lego, waar blijft jullie A-Team van?
Die kun je hier al wel vinden. Die van Chade heb ik gebouwd en zit vol leuke techniek.

https://rebrickable.com/s...+team+van&search_type=all

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Kapoen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:26:
Op Brickfanatics staat een mooi overzicht van nog aankomende ideas sets:
Every LEGO Ideas set in production – August 2022 update

Van de meeste zaken was ik al op de hoogte, maar deze GWP (Ray the castaway) stond nog niet op mijn radar ;)

[Afbeelding]

[...]

Helaas is dit nog niet het definitieve ontwerp, maar ik vind de inzending wel leuk.
Geniaal hoe hij zelf in z’n gele blote benen staat en de witte broek als vlag gebruikt is _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
TheDudez schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Het A team zijn ex leger soldaten. Dam komt het wel heel erg dichtbij Leger sets. En sommige sets zijn foutjes van Lego. Zo als dat artikel ook all aangeeft.
Maar ze hebben a team al gedaan...? Dus blijkbaar is dat prima.

Overigens zegt je eigen artikel ook dat het "geen oorlog" is, geen "geen geweld"

We have a long-standing policy of not creating sets which feature real military vehicles that are currently in use," Ryan Greenwood, a spokesman for the company, said in an email to CNN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
GeeBee schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:58:
[...]

Geniaal hoe hij zelf in z’n gele blote benen staat en de witte broek als vlag gebruikt is _/-\o_
Mooi gespot, dat had ik zelf nog niet opgemerkt _/-\o_ ik hoop dat dit detail het dan ook haalt in de uiteindelijke versie.

Ik zie niet meteen exclusieve onderdelen, dus een grote conversie zoals de kartonnen raket GWP zie ik niet meteen gebeuren. Of ze maken er zoiets van >:) :
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/5003082-1.jpg?201509061004

[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 17-08-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:35:
[...]

A-team is al ooit een set van geweest, dus dat militaire karakter mag het niet wezen :)
Zie https://www.lego.com/nl-nl/product/a-team-fun-pack-71251

Die set is trouwens lekker aan het renderen, destijds 8 euro, nu ruim 50 :X

* The Eagle heeft BA hier nog mooi in de doos zitten, net als Knight Rider :)
Ja, die noem ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:51
Zou dit weer net zo'n hype worden als die kerstkrans?
https://www.lego.com/nl-nl/product/christmas-tree-40573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 11:50
Dan was die kerstboom als GWP erbij best wel tot een paar jaar terug. Going to buy it anyway. Ik ben benieuwd naar de grote kerstset dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 12:02

MvL

Ik wil mijn Winter Village sets verkopen (alleen nog Technics bouwen), en om te beginnen set 10263 de Fire Station. Set 10275 de Elf Club House. Het zijn nog gesloten dozen. Ik heb ook een paar sets op display staan. Mijn vraag wat kan ik voor de eerste 2 sets vragen? Ik hoop dat het toegestaan is hier deze vraag te stelen?

[ Voor 9% gewijzigd door MvL op 17-08-2022 20:40 ]

Pagina: 1 ... 220 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .