Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 219 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.584 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:48
QuattroNL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

Leuk! Je hebt de 924 gebouwd gok ik zo?
Ik vermoed dat je niet meer genoeg parts hebt om nu ook nog de 918 te maken? :9
Nee dat gaat niet lukken inderdaad.
Vleugels zijn allemaal op bv :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:46

QuattroNL

It is I.

Andries155 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:37:
[...]
Ah jammer. Had al zo'n vermoeden maar had nog wat hoop.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

neanderthaler

Are friends electric?

Loader schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:05:
[...]

Actir liep vanaf 4 augustus. Maar heel veel mensen hebben of de galaxy of de kasteel besteld en die gingen bellen met de klantenservice. Als je geluk heb sturen ze je 1 na.
Dat is het proberen waard. Stomme actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:41

L23

Andries155 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:15:
Hier ook de Galaxy explorer alleen dan het alternatief gemaakt, dan kan je ook nog een radarwagen extra maken :P :)
[Afbeelding]
Leuk, de radarwagen heb je zelf ontworpen? Ik begin zelf ook de neiging te krijgen om de 928 af te breken en de 924 te bouwen. De radarwagen past zeker niet achter in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
L23 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:03:
[...]

Leuk, de radarwagen heb je zelf ontworpen? Ik begin zelf ook de neiging te krijgen om de 928 af te breken en de 924 te bouwen. De radarwagen past zeker niet achter in?
Inderdaad, zelf bedacht. En nee gaat zeker niet passen, achterin heb je ca. 5x6 ruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:15
Kapoen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:54:
[...]

Waarschijnlijk weet je het al, maar 31109 Pirate Ship is nog steeds verkrijgbaar. Het is een fijne set voor piratenfans, en nog te vinden met mooie kortingen (€80 ipv €120 in de Benelux volgens brickwatch). Moest je deze set nog niet aangeschaft hebben zou ik wel niet te lang meer wachten, deze dateert van 2020 en zal waarschijnlijk dus EOL gaan in het najaar.
Ik vind het wel bijzonder dat je deze aanraadt. Van de sets die ik sinds mijn dark ages heb gebouwd vond ik dat verreweg de minst leuke. Maar weer duidelijk dat smaken verschillen. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik vond het achterklepmechanisme van de 928 echt briljant bedacht! d:)b

De sluisdeur tussen het achtercompartiment en de leefruimte zit ook leuk in elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:34
Malfunctions schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:47:
[...]

Ik vind het wel bijzonder dat je deze aanraadt. Van de sets die ik sinds mijn dark ages heb gebouwd vond ik dat verreweg de minst leuke. Maar weer duidelijk dat smaken verschillen. :)
In de context van een papa met een zoon die fan is van piraten raad ik deze zeker aan.
Ook als AFOL vind ik deze set interessante bouwtechnieken bevatten.

Is het qua display gehalte evenwaardig aan de Barracuda set? Absoluut niet, maar als speelset en om van te leren is het zeker een topper en dat tegen een goede prijs (mits korting natuurlijk ;) ).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Om even terug te komen op de nieuwe speed champion sets incl de prijzen daarvan.. zojuist bij van Cranenbroek geweest voor dierenvoer en ook even gekeken bij de speelgoed afdeling. Daar staan ze allemaal ruim op voorraad, met uitzondering van de DB5 helaas. Wel zijn ze allemaal(de sets met 1 auto) 16,50/16,90. Nog een stuk voordeliger dan elders dus.

De DB5 komt wel weer op voorraad maar onduidelijk was wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:21:
[...]

In de context van een papa met een zoon die fan is van piraten raad ik deze zeker aan.
Ook als AFOL vind ik deze set interessante bouwtechnieken bevatten.

Is het qua display gehalte evenwaardig aan de Barracuda set? Absoluut niet, maar als speelset en om van te leren is het zeker een topper en dat tegen een goede prijs (mits korting natuurlijk ;) ).
Hier staat ie ook zeker bovenop de stapel om binnenkort gebouwd te gaan worden. Geen Barracuda, maar het piratenschip is voor het geld in de aanbieding (bijv. €51) zéker een topper; helemaal met je eens, ookal moet ik hem nog bouwen met m'n kinderen :)
la_fusion schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:28:
Om even terug te komen op de nieuwe speed champion sets incl de prijzen daarvan.. zojuist bij van Cranenbroek geweest voor dierenvoer en ook even gekeken bij de speelgoed afdeling. Daar staan ze allemaal ruim op voorraad, met uitzondering van de DB5 helaas. Wel zijn ze allemaal(de sets met 1 auto) 16,50/16,90. Nog een stuk voordeliger dan elders dus.

De DB5 komt wel weer op voorraad maar onduidelijk was wanneer.
Welke van Cranenbroek ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Gim schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Welke van Cranenbroek ben je geweest?
Dongen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:39
Yonix schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:50:
[...]

En nu eindelijk bouwen, want vakantie. 8)

[Afbeelding]
En klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KR_r4RwvqwlNS8WkeDg7Vm9poIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTcG94RIQcxsFAlDcknPm746.jpg?f=fotoalbum_large

Ben wel een beetje verdeeld over deze set. Het bouwen was leuk, vooral omdat ik sommige stukken samen met mijn zoontje van 3,5 heb kunnen bouwen. Echter, eenmaal klaar merk je dat de set enorm fragiel is, dat de accessoires (zwaard / wapen) te zwaar zijn voor de scharnieren van de armen en dit alles zorgt ervoor dat de set als een grote 'net niet' voelt; dat is jammer.

Dat hij kan transformeren is dan wel erg gaaf en mijn favoriete modus is dan ook de vrachtwagen - dit is ook zijn meest stabiele modus. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:54:
[...]

En klaar:
[Afbeelding]

Ben wel een beetje verdeeld over deze set. Het bouwen was leuk, vooral omdat ik sommige stukken samen met mijn zoontje van 3,5 heb kunnen bouwen. Echter, eenmaal klaar merk je dat de set enorm fragiel is, dat de accessoires (zwaard / wapen) te zwaar zijn voor de scharnieren van de armen en dit alles zorgt ervoor dat de set als een grote 'net niet' voelt; dat is jammer.

Dat hij kan transformeren is dan wel erg gaaf en mijn favoriete modus is dan ook de vrachtwagen - dit is ook zijn meest stabiele modus. :P
Voltron VS Optimus... That would be interesting :)

Zwakke scharnieren herken ik wel, dat heeft mijn Optimus ook helaas. Wel vredelievende, zijn gun naar beneden gericht :p

Heeft Voltron daar geen last van dan? Staat dat zwaard stabiel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Andries155 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Zou wel grappig zijn om te weten welke bricks je moet bijkopen om met 2x de 10497 alle 3 de modellen te kunnen maken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Zou wel grappig zijn om te weten welke bricks je moet bijkopen om met 2x de 10497 alle 3 de modellen te kunnen maken.
Als ik terug ben vakantie ga ik dat eens uitvogelen. Maar mogelijk heeft iemand anders dat al gedaan want wij zijn echt niet de enigen met die vraag. Ik ga eens neuzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

QuattroNL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Als ik terug ben vakantie ga ik dat eens uitvogelen. Maar mogelijk heeft iemand anders dat al gedaan want wij zijn echt niet de enigen met die vraag. Ik ga eens neuzen....
Ik zag het eerder wel op Rebrickable staan, maar lijkt inmiddels weer verwijderd te zijn.
Je kan op die website ook het aantal steentjes zien van de andere twee builds. En je kan ze vergelijken. Maar zelf geen idee hoe je daar de resterende steentjes uit kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:39
42erik schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:16:
[...]

Voltron VS Optimus... That would be interesting :)

Zwakke scharnieren herken ik wel, dat heeft mijn Optimus ook helaas. Wel vredelievende, zijn gun naar beneden gericht :p

Heeft Voltron daar geen last van dan? Staat dat zwaard stabiel zo?
Voltron is onwijs stabiel, maar goed die heeft dan ook minder bewegende onderdelen - hoeft ook niet te transformeren enzo. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:41:
[...]

Ik zag het eerder wel op Rebrickable staan, maar lijkt inmiddels weer verwijderd te zijn.
Je kan op die website ook het aantal steentjes zien van de andere twee builds. En je kan ze vergelijken. Maar zelf geen idee hoe je daar de resterende steentjes uit kan krijgen.
Ik heb het met de hand gedaan, maar er zijn een paar dingen die volgens mij niet kloppen (ik heb de set niet). Er zitten een paar zwarte onderdelen in de B2 build (de 918) die niet in de set zitten (zoals het headlight brick in zwart en zo'n gekke robot arm in zwart, maar ook een paar 1x2 zwarte plates).

Ik kom uit op 39 euro ex verzenden bij 3 winkels in NL voor 335 bricks, end dan heb ik de 1x6 brick met LL 928 erop maar weggelaten en vervangen door 2 1x3 bricks (die waren nog over), want die was ongeveer 5 euro per stuk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

zonoskar schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Ik heb het met de hand gedaan, maar er zijn een paar dingen die volgens mij niet kloppen (ik heb de set niet). Er zitten een paar zwarte onderdelen in de B2 build (de 918) die niet in de set zitten (zoals het headlight brick in zwart en zo'n gekke robot arm in zwart, maar ook een paar 1x2 zwarte plates).

Ik kom uit op 39 euro ex verzenden bij 3 winkels in NL voor 335 bricks, end dan heb ik de 1x6 brick met LL 928 erop maar weggelaten en vervangen door 2 1x3 bricks (die waren nog over), want die was ongeveer 5 euro per stuk.
Dat klinkt als de robot die de koffie klaar heeft staan, die bouw je aan het begin van de set (LL 928). Maar kan best zijn dat er fouten zitten in de lijst op Rebrickable.

Dat is wel goedkoper dan 3 sets kopen. Maar lijkt me juist ook wel leuk om met de overgebleven onderdelen een maanbasis te bouwen. Zelf alleen geen ruimte om ze alle 3 neer te zetten, al denk ik er wel over na om nog een tweede set aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:02:
Dat klinkt als de robot die de koffie klaar heeft staan, die bouw je aan het begin van de set (LL 928). Maar kan best zijn dat er fouten zitten in de lijst op Rebrickable.
Dat is het inderdaad. Ik zie nu ook wat ik fout gedaan heb. Ik heb de set ge-part-out zonder minifigs en die robot rekenen ze als minifig. Dus al die onderdelen mistte ik.

/edit: Wanted lijst waar alle rode en gele blokjes vervangen zijn door licht grijze kost 9 euro. Is niet te duur :)

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 12-08-2022 19:33 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Wat een goed gezelschap hier! Ook ik ben de afgelopen tijd heerlijk bezig geweest met de Galaxy Epxlorer, de nieuwe 928 is een indrukwekkend ding! Set van het jaar voor mij: mooie bouwtechnieken, goede speel- en displaymogelijkheden en natuurlijk de nodige nostalgie :)

Vroeger hadden mijn broer en ik alleen de 924, die staat al lange tijd ter display, dus de 928 al snel omgevormd naar de 924, mooi om ze nu samen te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNtejvdF-zkzdTD4C78D14TOSfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c10ru9VuLCafS8znpnZu9mDR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een kleine aanpassing gedaan aan de antenne's aan de voorkant (stap 32 t/m 40 in de instructie), 6 studs tussenruimte vond ik teveel t.o.v. de originele van vroeger, ik heb er 4 van gemaakt. 1 extra onderdeel nodig, een Bracket 1 x 2 - 1 x 2 - 99781

Je kunt dan de kaasjes van 1 aan de voorste uiteinden van de schuine rand onder de vleugel vervangen door exemplaren van 2 zodat de schuine rand weer mooi aansluit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7BatY_-geeA0hk_aNXYhHzZEMw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gq8PKIgxD0PZWWhzCspgGQ4f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZiPIpYsonKEgAqh5EwkHlFaSH4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDtuWWPXMFNtxpdi0ogSKjIV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDRLcbYbuUTra42xTJi7Xf3uDC4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCzjphz1cfz8LubjkXOR3Shc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3x4gSXtzsN5NDlmI5LjiHxdT28=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZrtcRt6SaTq3rTRuqPfcF3O.jpg?f=fotoalbum_tile

Kleine MOC groot plezier :)

De 924 gaan ongetwijfeld nog een keer een 918 worden, maar die heeft een serieuzere Moc uitdaging: het viel me op in de instructies dat die niet zo'n mooi uitklapbaar landingsgestel heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Die nieuwe 924 is ook wel weer een slag groter dan de oude 924.
Denk dat ik eens ga proberen 'm op ongeveer dezelfde schaal te maken. Ook met tot doel om genoeg parts over te houden voor de nieuwe 918.

Eerst de bedrukte blokjes bij Steindrucker maar eens bestellen :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHoCyP3GY-RiwbJE-fzcxQqxxBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmfytUlezUgV3fifQWf71jRN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

QuattroNL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:17:
Die nieuwe 924 is ook wel weer een slag groter dan de oude 924.
Denk dat ik eens ga proberen 'm op ongeveer dezelfde schaal te maken. Ook met tot doel om genoeg parts over te houden voor de nieuwe 918.

Eerst de bedrukte blokjes bij Steindrucker maar eens bestellen :Y
[Afbeelding]
Wat is het idee van die geel zwarte plates? Was dat bij de oude sets ook een geprint onderdeel?

Ik zou die genummerde bricks liever los bestellen en dan nog een paar met zelfbedachte getallen. Dat kan bij de 1x4 brick wel op hun website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn zus meld net dat ze in dit museum is geweest: http://www.railway-brickmuseum.eu/
Zit in Maasmechelen, net over de grens bij Stein (Limburg).
Nu toch vakantie en binnenkort daar in de buurt, dus ga sowieso wel ff een kijkje nemen verwacht ik. Kent iemand het verder?
@almightyarjen is onze treinen man, jij wellicht? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

L23 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:24:
[...]
Wat is het idee van die geel zwarte plates? Was dat bij de oude sets ook een geprint onderdeel?
Dat vraag ik me ook af. Origineel zijn het 1x3 plates. Ik hoef ze er ook niet bij. Zal het hem eens vragen.
Ik zou die genummerde bricks liever los bestellen en dan nog een paar met zelfbedachte getallen. Dat kan bij de 1x4 brick wel op hun website.
Ik hou het het liefst bij de originele nummers, want authentiek. Evt. een 'A' of 'MK-II' ofzo erachter.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Ik kom net deze nieuwe set tegen op YouTube. Een gemotoriseerde vuurtoren. Over paar weken beschikbaar.

YouTube: NEW LEGO IDEAS 21335 LIGHTHOUSE SET LEAKED! ($300!?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eo28icRDdFA8Qzk0NulYBWSwrzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sP8OyERvdazlX5Is7sBDbzCK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Frank_79 op 12-08-2022 22:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhXYqrooTUwzo4cdugGQVrq9e8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CADGp6VD9W3iePRXjAkEoePX.jpg?f=fotoalbum_large

Tot en met nummer 9.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 25-09 16:02
L23 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Post gerust meer foto's van je oude (space) sets. Ik vond het zelf ook erg leuk om mijn oude Lego uit te zoeken. Oude sets blijven ook leuk om te bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkA6MN_iuscMhQy7rgKC1RBsaRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjMkMp4oVD0WrVAIhJAqtYdZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFdWN4sbL2-M5KRFPzM_t4zVAqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HunXpbXR8r7CIAptXoGMCYFo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:51

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:04:
Mijn zus meld net dat ze in dit museum is geweest: http://www.railway-brickmuseum.eu/
Nu toch vakantie en binnenkort daar in de buurt, dus ga sowieso wel ff een kijkje nemen verwacht ik. Kent iemand het verder?
Nope, nooit van gehoord! Leuke tip, voor als ik -ooit- daar in de buurt ben :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10

GeeBee

Oddball

Een LEGO-museum in Stein? _/-\o_

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:04:
Eerste keer dat ik er van hoor en het ligt hier letterlijk net over de grens. Apart :) Binnenkort maar eens met de kinderen gaan kijken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Helaas, dat zou te mooi zijn gezien de naam.
Aan de andere kant, dat zeggen we dan tegen de Duitsers, en dat het dan in werkelijkheid 200 km verderop in Steenwijk ligt ofzo :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• L23

L23

@sarlo Die Super Nova II heb ik ook dubbel.

Al eerder gepost, maar dit soort kleine setjes heb ik van het Space thema.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Wps90XNHN4F79oXadPaHgxhYJM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/1YqA582BCYPnUF7KtjF9j1LR.gif?f=fotoalbum_large

Ik ben nu bezig de Galaxy Explorer af te breken. Proberen een kleiner model te maken die tussen de B-models van de Galaxy Explorer zit. Zelfde schuine cockpit als de Space Cruiser 924, maar de rest zo compact mogelijk zoals de Space Transport 918.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 12-08-2022 23:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loader
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBZlkxFQgU2rW7uUSsGoyvLTog4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3dXJJpTsZ0e3FXI4C7AEg6s.jpg?f=fotoalbum_large

Lego Ideas Motorised Lighthouse

299.99 euro

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een nieuwe MOC gemaakt de LEGO Technic Bicycle, gebaseerd op een fiets van Miguel uit 2013.
De onderdelenlijst en PDF bouwinstructies vind je gratis op Rebrickable.Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/BrickDesigner/technic-bicycle/fiets_chained.png/640x640.png

[ Voor 7% gewijzigd door djwice op 13-08-2022 11:14 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:00
Loader schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:22:
[Afbeelding]

299.99 euro
Ik lees net 2065 onderdelen. Maar ook 350$ mogelijk. Hoe dan ook, 300 of 350 euro is 100-150 euro te veel, ondanks dat er een motortje inzit...
Deze komt er dus niet, gelukkig maar dat hij te duur is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Die vuurtoren vind ik er wel op vooruit gegaan t.o.v. de ideas inzending. Alleen al door de minifigure schaal m.i.

Prijs zal wel met de functies te maken kunnen hebben?

Ik wil wel, maar 300…..ff niet nog.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Frank_79 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:30:
Ik kom net deze nieuwe set tegen op YouTube. Een gemotoriseerde vuurtoren. Over paar weken beschikbaar.

YouTube: NEW LEGO IDEAS 21335 LIGHTHOUSE SET LEAKED! ($300!?)

[Afbeelding]
Het lijkt er op dat sets met Power-Up relatief duur in start prijs zijn, en dat ze daarna 37% goedkoper worden aangeboden.
Zie o.a. deze set met €299,- als adviesprijs https://www.brickwatch.ne...z-Zetros-Trial-Truck.html

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:04
En weer wat oude sets. Enkele dagen geleden de 851 - Tractor gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I30yuHzl8zfnVGs6XTb_KfXmR7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nNGjXYhRwO8itRIB5PAobPB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUe1M3-st4pB3EcmLw0qKJ4Mu3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUBAKeUWBS52PHL1NWLoiOTi.jpg?f=fotoalbum_large

Hij past prima bij de 853 en de 855,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-aTl-RU93af829cljFdKZqknK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oo7iMfZlF5zztFGwtWbudueA.jpg?f=fotoalbum_large

één ding is zeker: het is geen minifig scale ;)

Daarna ben ik aan de treinen begonnen, en ik moet zeggen: ik vond het best leuke minibuilds, vooral de locomotief en de shell wagon vind ik leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlHCDIOJsvRWtg6PIfNgiJCBWAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyhRPS8L99sG3YpGJBLAIFwT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIJ34ua6IoC9VNY1I3Ctk-mWFLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUN63kpL4SYr8ozxLAd5RZtd.jpg?f=fotoalbum_large

Het valt me mee dat alle steentjes er nog waren. Vooral die magneten aan de trein willen nog wel eens verdwijnen, of grote hinges die stuk gaan. Zelfs de kabels zijn nog intact!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Loader schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:22:
[Afbeelding]

299.99 euro
Hmm, zou deze te combineren zijn met 21310 Old Fishing Store in één of andere haven/baai/... moc? Ik heb er zelf niet de verbeelding of moc skills voor, maar de gedachte kwam voorbij. Het prijskaartje zegt dat ik die dromen maar moet opbergen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Kapoen schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

Hmm, zou deze te combineren zijn met 21310 Old Fishing Store in één of andere haven/baai/... moc? Ik heb er zelf niet de verbeelding of moc skills voor, maar de gedachte kwam voorbij. Het prijskaartje zegt dat ik die dromen maar moet opbergen :o
Daar had ik ook aan gedacht. maar ja, die prijs. dan hoeft het voor mij niet echt meer. dan kan ik een gewone vuurtoren bouwen met verlichting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:10

Fiber

Beaches are for storming.

Bint schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:56:
En weer wat oude sets. Enkele dagen geleden de 851 - Tractor gebouwd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij past prima bij de 853 en de 855,
[Afbeelding]

één ding is zeker: het is geen minifig scale ;)

Daarna ben ik aan de treinen begonnen, en ik moet zeggen: ik vond het best leuke minibuilds, vooral de locomotief en de shell wagon vind ik leuk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het valt me mee dat alle steentjes er nog waren. Vooral die magneten aan de trein willen nog wel eens verdwijnen, of grote hinges die stuk gaan. Zelfs de kabels zijn nog intact!
Gaaf! Die rode trekker heb ik ook nog ergens als het goed is. In die serie zat ook een blauwe kart/skelter en een gele heftruck. Heb je die ook? _/-\o_

En erg leuke trein! Heb je ook rails? Ik had ooit een 12 volt transformator versie met blauwe rails en een derde rail voor de stroom doorgifte... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Kapoen schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

Offtopic: die designer is volgens mij voor Blue Brixx gaan werken en die hebben veel sets van hem.
Niet boos worden als iemand voor 2 bedrijven werkt.
Beetje lastig dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibRclowoDqtlNJbys1k-4TV-woU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9zYLdoMQJBAbSGVnL5ToJjZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CORVETTE op 13-08-2022 11:07 ]

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Loader schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Daar had ik ook aan gedacht. maar ja, die prijs. dan hoeft het voor mij niet echt meer. dan kan ik een gewone vuurtoren bouwen met verlichting in.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
CORVETTE schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Offtopic: die designer is volgens mij voor Blue Brixx gaan werken en die hebben veel sets van hem.
Niet boos worden als iemand voor 2 bedrijven werkt.
Beetje lastig dan.

[Afbeelding]
Werkt hij daar of is het een licentie?
De maker is https://nl.ramt-brick-design.com/my-story

[ Voor 10% gewijzigd door djwice op 13-08-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Volgens mij werkt hij daar niet. Maar hij heeft na de Oude Viswinkel nog een Lego Ideas ingezonden die niet is gekozen. Later zou deze beschikbaar komen via het BrickLink Designer Program, maar is op een gegeven moment geannuleerd omdat hij een overeenkomst had met Blue Brixx om zijn sets op de markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
L23 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Volgens mij werkt hij daar niet. Maar hij heeft na de Oude Viswinkel nog een Lego Ideas ingezonden die niet is gekozen. Later zou deze beschikbaar komen via het BrickLink Designer Program, maar is op een gegeven moment geannuleerd omdat hij een overeenkomst had met Blue Brixx om zijn sets op de markt te brengen.
En als hij even gewacht had dan waren er wel 2 - 3 ontwerpen van hem via Bricklink uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Loader schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

En als hij even gewacht had dan waren er wel 2 - 3 ontwerpen van hem via Bricklink uitgekomen.
Ja jammer. De Oude Viswinkel vond ik een hele mooie set, maar te laat weer Lego opgepakt en had het er niet voor over om er de huidige marktplaats prijzen voor te betalen. Een nieuwe set van hem van Lego had mij wel aangesproken. Mijn broer heeft de Oude Viswinkel wel voor de hoofdprijs op marktplaats gekocht, dus kan de set wel bezichtigen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:04
Fiber schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:40:
[...]

Gaaf! Die rode trekker heb ik ook nog ergens als het goed is. In die serie zat ook een blauwe kart/skelter en een gele heftruck. Heb je die ook? _/-\o_

En erg leuke trein! Heb je ook rails? Ik had ooit een 12 volt transformator versie met blauwe rails en een derde rail voor de stroom doorgifte... :z
Beide, de heftruck is de 850, en de blauwe skelter de 854 als ik het goed heb, met de grote nummer 9 voorop.

En ik heb 1,5 kilo aan blauwe rails liggen 😂🙈

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Quote uit die ontwerpen zijn site:
Especially the use of the right colors has been important in my designs.
Ja, dat doet ie zeker goed vind ik. De sfeer wordt wel echt beter bij zijn sets door dat leuke groenisj (blauwisj?)

Ik wist niet dat er een hele theme van was, leuke sets. Niet duur ook, maar ruimte hier wordt wel een ding zo :p

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Onze oudste is gisteren vijf geworden. Prachtig moment om - met positief stimuleren ;) - meer Lego in huis te krijgen. Na alle visite hebben we vanochtend de volgende sets gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2022/05/LEGO-City-60347-Supermarket-1024x559.png

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltac259154458edd60/60277.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.lobbes.nl/images/items/2022871m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltc109fc0009441a84/60283_alt1.jpg

Moet zeggen dat de favoriet van ons beide toch wel de supermarkt was. Geweldige build met leuke technieken en vooral veel dingen om mee te spelen. De boot viel mij wat tegen.

PhD i.o.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb wat "ruimte" gevonden, ik kon het niet laten om de Orchid en de Galaxy Explorer in de doos te laten...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SKx3In6.jpg

IK moet nu toch echt dringend m'n kasten gaan aanpassen. 😎

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
cheiron schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:29:
[...]
Toevallig heb ik er 2 aangeschaft toen de set recentelijk in de aanbieding was. Dit ziet er wel fantastisch uit. Wel jammer dat het windmolentje niet meer terugkomt in het design. Dat vind ik een leuk aspect van de originele build.

Momenteel bezig met de medieval blacksmith. Wat een leuke build is dat. Allerlei leuke details en verrassende manieren om iets uit te beelden. De leuningen van een stoel door middel van o.a. 2 bijlen; geweldig.
Ok, te warm om buiten te zijn, quarantine vanwege Corona en de jongens zitten aan de 76832 en 76830 van Buzz Lightyear.

Dan begint papa aan z'n eerste MOC: https://rebrickable.com/m...-1-castles-31120/#details

Ben benieuwd, al kom ik er direct achter dat het sorteren bij een Moc wel handig was geweest :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XK9xsdorMZHBJPzGsebp4axgrcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noqwZBqFVQUVz16G4QpIEtBV.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:52
Net in de Lego store in Leidschendam geweest, eerste keer sinds ik weer met Lego bezig ben.

Man wat wordt je daar hebberig. Diagon Alley, dat nieuwe kasteel :9

Voor nu alleen wat voor m’n zoontje meegenomen van Minecraft, drie minifigs en de pick a brick wall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:10

Fiber

Beaches are for storming.

cheiron schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

Ok, te warm om buiten te zijn, quarantine vanwege Corona en de jongens zitten aan de 76832 en 76830 van Buzz Lightyear.

Dan begint papa aan z'n eerste MOC: https://rebrickable.com/m...-1-castles-31120/#details

Ben benieuwd, al kom ik er direct achter dat het sorteren bij een Moc wel handig was geweest :')

[Afbeelding]
Wat voor witte kratjes zijn dat met die zes studs aan de zijkant? Is dat Lego? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
TinusXIII schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:38:
Net in de Lego store in Leidschendam geweest, eerste keer sinds ik weer met Lego bezig ben.

Voor nu alleen wat voor m’n zoontje meegenomen van Minecraft, drie minifigs en de pick a brick wall.
De hitte stijgt naar mijn hoofd, ik las het laatste stuk alsof je effectief de hele PaB muur had meegenomen 8)7 :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Firas_legocars komt weer met een nieuwe MOC voor de witte Porsche (10295)
https://rebrickable.com/m...0295-dodge-viper/#details
Ga nog even goed kijken of ik 'm leuk vind.
Ook weer een kortingscode gekregen over de mail, al kan ik niet ontdekken wat de korting precies is.
[EDIT] even netjes gevraagd, met toestemming; FAJ25OFF
Oh, dat lijkt op 25% :+

[ Voor 12% gewijzigd door mir4dor op 13-08-2022 18:59 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
Fiber schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Wat voor witte kratjes zijn dat met die zes studs aan de zijkant? Is dat Lego? O-)
Yep, de Lego opbergboxen van IKEA. Ben deze winter van plan om een kastje te maken waar 6 van de grote dozen en een lading kleinere in kunnen zodat we wat beter kunnen organiseren.
Het begint namelijk een beetje een rommeltje te worden met alle Lego random verdeeld over een paar pakken

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
ik zou dat niet doen als je doel is om er gesorteerde lego in op te slaan, om mocs te bouwen: dan kan je beter andere bakken van de ikea kopen:

https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=samla

en kleinere bakjes bij de groothandel kopen:

https://www.disposabledis...0cc-175-serie-transparant

https://www.disposabledis...thoekig-108mm-200cc-zwaar

Vast wel ergens anders ook te koop ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:35:
Firas_legocars komt weer met een nieuwe MOC voor de witte Porsche (10295)
https://rebrickable.com/m...0295-dodge-viper/#details
Ga nog even goed kijken of ik 'm leuk vind.
Ook weer een kortingscode gekregen over de mail, al kan ik niet ontdekken wat de korting precies is.
[EDIT] even netjes gevraagd, met toestemming; FAJ25OFF
Oh, dat lijkt op 25% :+
Hmm... Wordt wel druk met MOC's bouwen deze vakantie :) Als ik ze allemaal ga bouwen in t zonnetje weet ik zeker dat de stenen geel zijn aan t eind 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
42erik schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:11:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb deze constructie, en dan de figs op. Bij sommigen even een 2x3 plaatje ertussen, als ze een staart/backpack, cape hebben
Met echte neplego gemaakt??? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
johnb52 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:41:
[...]

Met echte neplego gemaakt??? O-)
Dit was vooral het 1e plaatje wat ik vond :)

Maar ja, ik heb ze in andere blokjes, de enorme platen van 50x50 die ik aan de muur geplakt heb zijn bij lego niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jekke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
Maximus schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:07:
Onze oudste is gisteren vijf geworden. Prachtig moment om - met positief stimuleren ;) - meer Lego in huis te krijgen. Na alle visite hebben we vanochtend de volgende sets gebouwd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moet zeggen dat de favoriet van ons beide toch wel de supermarkt was. Geweldige build met leuke technieken en vooral veel dingen om mee te spelen. De boot viel mij wat tegen.
Wat grappig, hier hebben we 3 vd 4 sets in huis voor onze kleine. De ijswagen en camper heeft hij al en de supermarkt krijgt hij binnenkort.
Mooi om te horen dat dat de favoriet is :)

De mobiele kraan en het 3in1 reuzenrad liggen ook nog verstopt voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die bakken met groente doen me sterk denken aan de Green Grocer. Misschien een hint van Lego naar het verleden :)

Wat de boot betreft, ja dat is meestal niet zo’n bouwspektakel.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
42erik schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 00:18:
[...]

Dit was vooral het 1e plaatje wat ik vond :)

Maar ja, ik heb ze in andere blokjes, de enorme platen van 50x50 die ik aan de muur geplakt heb zijn bij lego niet beschikbaar.
https://www.lego.com/nl-n...16604681131004_3a05e4e73f

48x48 is de grootste idd. Daar heb ik het LEGO logo op gemaakt 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:15
zijn er nog diehards die bouwen met dit weer

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

cherrycoke schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:22:
Het is wel verdomd goed weer om binnen de kerstsets op te bouwen ja :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Andries155
Benny heeft Lightyear gekeken en me Lego gevonden.... :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXGmoaGixvwsczEYynivEx9smfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61pAGJABzCU3ZJaX1VkRfdAk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
johnb52 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

https://www.lego.com/nl-n...16604681131004_3a05e4e73f

48x48 is de grootste idd. Daar heb ik het LEGO logo op gemaakt 😇
Oh, destijds was dat 40x40 max geloof ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32
Júist met dit weer. Buiten is het niet te harden. Ben momenteel bezig met de eerste laag van de Downtown Diner. Een verrekte hoeveelheid tegeltjes op die vloer…

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online

[Afbeelding]
Deze is natuurlijk ook top voor in bad. Weet alleen niet of de schat genoeg zal afzinken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Ja, in samenwerking met IKEA. Let wel de deksels klikken niet vast en de inhammen met Studs klikken minder goed vast als normale Lego, dus laten steentjes sneller los.

Het heet Bygglek en meer informatie vind je hier:
https://www.ikea.com/nl/n...ikea-x-lego-r-pubc6912e50

De set met steentjes is een hele leuke gevarieerde set, veel beter dan de standaard LEGO basis sets, op Rebrickable worden er veel MOCs mee gemaakt. Dus er meerdere van aanschaffen (een voor elk familielid) geeft veel plezier en creatieve ideeën.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

42erik schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:07:
[...]
Oh, destijds was dat 40x40 max geloof ik
Ik heb nog 2 oude grijze platen van 50x50 (uit m'n hoofd, iig 2 studs groter dan de huidige).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYutv0cmmT-7TcJsF8gmkKfbECg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2uGna3UpTuVcOMGBgYML2R1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door QuattroNL op 14-08-2022 12:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
QuattroNL schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Ik heb nog 2 oude grijze platen van 50x50 (uit m'n hoofd, iig 2 studs groter dan de huidige).[Afbeelding]
LEGO heeft twee verschillende baseplates die 50 studs lang zijn:
In grijs en groen uit de jaren 1960:
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=4186a#T=C
In grijs uit de jaren 1970:
https://www.bricklink.com...tem.page?P=bb0060#T=C&C=9

Alle drie dus ruim 50 jaar oud. Het is dus geen wonder dat niet iedereen van het bestaan af weet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Andries155 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Benny heeft Lightyear gekeken en me Lego gevonden.... :o
[Afbeelding]
Heel fijn om te zien dat er toch een classic space versie van dat model mogelijk is.
Ik heb er nog geen andere gevonden op het internet, dus proficiat met je primeur _/-\o_

Ik kijk al uit naar het eindresultaat (hint hint ;) )
Bij mij staat bouwen op een laag pitje, alleen de backlog wordt nog wat aangedikt voor het najaar 8)
En bewonderen van ieders werk hier en elders kan natuurlijk ook bij elk weer.

*edit* van bewonderen gesproken, deze layout werd een derde keer verslagen op Beyond the Brick.
Telkens groeit deze aan, en je kan gewoon blijven kijken naar alle details...

[ Voor 34% gewijzigd door Kapoen op 14-08-2022 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:31
Omdat een aantal begonnen over de Old Fishing Store ben ik die maar weer gaan bouwen. Tweedehands gekocht voor veel te veel geld maar blijft een zeer leuk model om te bouwen en te zien :*)

Misschien dat ik ook een keer zijn Boathouse Diner wil maken. Kan je alleen als handleidingen aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:38

Ottooo

Vuurvlieg

TinusXIII schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:38:

Gisteren toevallig ook voor het eerst bij deze Lego store geweest (woon zelf in Utrecht, dus daar al wel een paar keer geweest). Ik kreeg het voor elkaar om mijn voor 99% met 1x2 plates en tiles gevulde pick a brick beker te laten vallen... :X

Gelukkig hielp één van de verkopers even mee met opruimen... :)

Op goed geluk gevraagd of ze de Horizon Tallneck hadden, maar die hadden ze uiteraard niet. Uiteindelijk met een PAB-beker, de 3-in-1 tijger en de piraten polybag (waar het mij stiekem een klein beetje om te doen was ;-) ) naar huis gegaan. :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Andries155
Nou het eindresultaat van de XL15 in classic uitvoering
Heb wel wat creativiteit gebruikt, omdat in me bestaande Lego niet alle steentjes voorhanden waren. :9
Maat dat was juist het leuke ervan.
Maar ik ben tevreden. *O*
Resultaat naast de oude 918 en de nieuwe 924
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1rZUswvO_Mut0RnOGSZzxLCZ3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzZpWWPGlyFF0ESPwhk7XbW8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bEuV9EkOUfn6T4rFjCqI6unQR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Nvh6f2wCNegVKWdHgHQ7kiR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yh4HoYvpryXDTv4i6D8rX10a5XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vY5kiKJm4uzuCckjoOItFcA0.jpg?f=fotoalbum_large

Ter vergelijk de "echte"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hVVyNMnFE0dCN8GvQMfk264ZOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOlVrBrPi7mGwlHKMSkh0qDY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

@Andries155 Erg tof gedaan, leuk idee en mooi om ze zo bij elkaar te zien!

Hier ook lekker binnen zitten knutselen vandaag, de nieuwe 924 vervolmaakt:
- grijze randjes op de loadingbay blauw gemaakt (niet steviger maar wel mooier),
- binnenruimte aangepast zodat het karretje van de 928 erin past,
- geprinte steentjes van de oude versie erin gezet (voordat we naar de stenendrukker gaan...)
- antenne's op de voorkant naar 2 studs tussenruimte aangepast (geen extra blokje meer nodig)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6fCPlC5Y9J-IrhwxADV9LU_Hv0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPZLgoGSl82E6FJWmRQHqV6I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVmvhdjifHWWw7Ca-9NRtnIk-xg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJR8bKdT0mZTUr6njHFH55d7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXlz1FT96GeYA926vyc9GnpuPDs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwMZ98jI3HTh3v7ykjMbSWrL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Kapoen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:25:
[...]
*edit* van bewonderen gesproken, deze layout werd een derde keer verslagen op Beyond the Brick.
Telkens groeit deze aan, en je kan gewoon blijven kijken naar alle details...
[YouTube: Massive LEGO Cyberpunk City Built by 11 People! Motorized Monorail + Lights]
Ik had deze al enkele keren zien voorbij komen op instagram, maar fijn om nu eens een uitgebreide video ervan te zien. Zo indrukwekkend!
Jammer genoeg geen 'nacht'video, want de verlichting is al even indrukwekkend.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRWJScvm-WG93r6j_mrerR0vdzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kw7UkzU7BSWxmmdzKxCrHE3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxE5Pa3-sRBQIRfoIkXtX33OEWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAXjcnfdiLfE0W7hINplTOA3.jpg?f=fotoalbum_large

eerste Technic set in tijden, moest vaak terug, veel foutjes en dat is echt niks voor mij.

leuke build, veel priegel werk

ben ook batterijen vergeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:27
Pin0 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:16:
[...]

In de lego catalogus zit altijd 1 kaartje gratis (icm. het kopen van een ander kaartje oid.)
Ik heb een lego catalogus kunnen bemachtigen, maar hier zit enkel een voucher in voor een gratis voor een kind. Iemand toevallig een voucher voor een tweede gratis kaart voor een volwassene?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

cherrycoke schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

eerste Technic set in tijden, moest vaak terug, veel foutjes en dat is echt niks voor mij.

leuke build, veel priegel werk

ben ook batterijen vergeten |:(
Dat ding blijft Airwolf schreeuwen... misschien ook maar eens aanschaffen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:38
Ik twijfel nog erg hoor wat betreft de helicopter. Technisch lijkt het een mooie set.

170 euro vind ik best nog veel geld.
Heb hem nog nergens goedkoper gezien

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 21:41
cheiron schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

Benieuwd naar het eindresultaat! Heb zelf het standaardkasteel gebouwd en nog een dichte. Met het nieuwe 90 jaar kasteel twijfel ik om de 2x versie te bouwen of te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Andries155 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:52:
Nou het eindresultaat van de XL15 in classic uitvoering
Heb wel wat creativiteit gebruikt, omdat in me bestaande Lego niet alle steentjes voorhanden waren. :9
Maat dat was juist het leuke ervan.
Maar ik ben tevreden. *O*
Resultaat naast de oude 918 en de nieuwe 924
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter vergelijk de "echte"
[Afbeelding]
Mooi gemaakt hoor! Ik zag het hier ook al eerder voorbij komen (steindrucker) maar waar komt dat geel/zwart/geel vandaan? Ziet er overigens mooi uit hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8Yi-yAx_ZcKnEceX8zx7QvcMEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fi3WxFL87iCxHEr0dtvVn0Z2.jpg?f=fotoalbum_large

na 3 zakjes ben ik er wel klaar mee,

geen idee of iik dat voorwiel goed heb gemaakt want het voorwiel klapt niet goed, of ik zit aan de verkeerde hendel te trekken dat kan natuurlijk ook, ik heb 3 keer de instructies er op nagekeken en kon geen fouten vinden.

voor de rest nog een super coole build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:13
jordy89 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:10:
[...]

Ik heb een lego catalogus kunnen bemachtigen, maar hier zit enkel een voucher in voor een gratis voor een kind. Iemand toevallig een voucher voor een tweede gratis kaart voor een volwassene?
Heb je misschien genoeg vip punten met je Lego account?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Kapoen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:25:
[...]

Heel fijn om te zien dat er toch een classic space versie van dat model mogelijk is.
Ik heb er nog geen andere gevonden op het internet, dus proficiat met je primeur _/-\o_

Ik kijk al uit naar het eindresultaat (hint hint ;) )

[...]
Deze hier vind ik erg gaaf door de oude onderdelen :)

Maar uiteraard had iemand het al geprobeerd met de nieuwe delen, vooral de canopy uit de xl 15 set :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/48762trlk8491.jpg?width=4032&format=pjpg&auto=webp&s=e685712c3032ff8afcc3eaa23a36298ca7b4c97d

https://www.reddit.com/r/...ond_classic_space_reskin/

[ Voor 10% gewijzigd door Ond op 14-08-2022 21:20 . Reden: Plaatje ]

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
meesje schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Mooi gemaakt hoor! Ik zag het hier ook al eerder voorbij komen (steindrucker) maar waar komt dat geel/zwart/geel vandaan? Ziet er overigens mooi uit hoor.
Komt van de classic af, met name de 924 en de 928 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
Ond schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:17:
[...]

Deze hier vind ik erg gaaf door de oude onderdelen :)

Maar uiteraard had iemand het al geprobeerd met de nieuwe delen, vooral de canopy uit de xl 15 set :)

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/...ond_classic_space_reskin/
Nice idd. Ik heb 'm gemaakt metvwat ik had, dus kon niet een 1 op 1 maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:38:
[...]
maar waar komt dat geel/zwart/geel vandaan?
Ik vermoed dat Steindrucker die er bij doet omdat je een zwarte en gele plate nodig hebt voor de 924. En dan is je 928 niet meer compleet 8)7
Ik heb dus eigenlijk ook geen idee :+

Maar nogmaals: ik zou ze er niet bij hoeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
QuattroNL schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 23:27:
[...]

Ik vermoed dat Steindrucker die er bij doet omdat je een zwarte en gele plate nodig hebt voor de 924. En dan is je 928 niet meer compleet 8)7
Ik heb dus eigenlijk ook geen idee :+

Maar nogmaals: ik zou ze er niet bij hoeven hebben.
Ik heb dus geen steentjes van de nieuwe Galaxy Explorer of steindrucker gebruikt. ;)
Alleen gebouwd van mijn oude lego :P

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUSsIZ3o60VhvPIcJpM59ZbO2zg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19Q8WXh2ZcIi0RQXQwJJx0Xo.jpg?f=fotoalbum_medium

Wacht, ik kan het uitleggen! Het begon in juni met de Forest Hideout GWP. Die moest ik hebben, dus toen heb ik Optimus Prime erbij besteld. Toen stelde m'n vrouw voor dat ik die voor m'n verjaardag kreeg. Oke, leuk. Dus die ging tot afgelopen weekend de kast in.

Toen kwam het kasteel. Daar zat weer zo'n Forest Hideout bij. Toen stelde m'n vrouw voor dat ik die voor m'n verjaardag zou krijgen, ipv de Optimus Prime. Ook leuk!

Vervolgens afgelopen weekend wezen winkelen, en terwijl zij voor kleding ging kijken ben ik even de Intertoys in gelopen. Daar hadden ze die Fast and Furious Speed Champion, dus die maar gelijk meegenomen.

En toen zei ik later tegen mijn vrouw dat volgens mij die CAT D11 best een leuke aanbieding was. En toen zei zij dat ze het eigenlijk niet leuk vond om geld over te maken als verjaardagscadeau en dat ze het leuker vond om zelf iets in de winkel te kopen, dus of ik die dan voor m'n verjaardag wilde. Tuurlijk, leuk! :+
Vervolgens bleek de intertoys nog een spaaractie te hebben en die CAT D11 gaf gelijk 2 volle spaarkaarten en mocht ik 2 extra doosjes uitzoeken (niet de meest boeiende, maar hey, gratis Lego ga ik niet afslaan).

Vervolgens kwam m'n broer nog met die andere 2 Speed Champions voor m'n verjaardag.
Die 42105 was gewoon een impuls, ik ben zwak. Maar ik heb geen probleem, ik kan zo stoppen met Lego kopen, echt waar. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:13

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaius schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:

Vervolgens kwam m'n broer nog met die andere 2 Speed Champions voor m'n verjaardag.
Die 42105 was gewoon een impuls, ik ben zwak. Maar ik heb geen probleem, ik kan zo stoppen met Lego kopen, echt waar. :+
"hallo allemaal, mijn naam is @Gaius en ik ben verslaafd" :P

Mooie verzameling zo zeg _/-\o_ .......

die CAT D11 staat echt nog wel op mijn lijstje hoor ondanks dat ik de Liebherr heb met die PR776 MOC instructies blijft dat gele gevaarte gewoon een onwijs gave musthave IMHO :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leKGohLIrKsEhlqTfP-qvtodbVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4cJ7nlxey4PuQeXbnBOwV4A.jpg?f=fotoalbum_large

Ben nu veel buiten aan het hardlopen en klussen dus mijn Lego avonturen staan op een laag pitje, maar ik merk al dat het 's avonds sneller donker is en ik kijk al uit naar de herfst en de winter :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:37

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hoezo diehards? bouwen is toch lekker kalm en relaxed? :z
probeer maar eens bij 30C te SIM-racen met een VR bril op je hoofd, force feedback en load-cell pedalen ... :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Alfa Novanta schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

hoezo diehards? bouwen is toch lekker kalm en relaxed? :z
probeer maar eens bij 30C te SIM-racen met een VR bril op je hoofd, force feedback en load-cell pedalen ... :')
and i will raise you.......met een boslooprondje 10KM gister......bij 31 graden :P ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhDfR1M4yddMwRYHeFdteufeFHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kssGtfP1jJS2T6yr0077bEVh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cherrycoke schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:40:
[Afbeelding]

na 3 zakjes ben ik er wel klaar mee,

geen idee of iik dat voorwiel goed heb gemaakt want het voorwiel klapt niet goed, of ik zit aan de verkeerde hendel te trekken dat kan natuurlijk ook, ik heb 3 keer de instructies er op nagekeken en kon geen fouten vinden.

voor de rest nog een super coole build.
Dat is een leuke set die heli :) ik had een tijdje terug een buildreview gezien en de heeft leuke functies zeg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:58
jordy89 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:10:
[...]

Volgens mij zijn die vouchers uitsluitend voor een gratis kind. Althans, de vouchers die ik steeds had in dozen of een catalogus waren altijd voor een kinderkaart.
Pagina: 1 ... 219 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .