Ach, UCS sets van SW zijn duurder dan de Hogwarts Express. Er komt ook wel een leuke korting voor deze set maar de prijs vind ik nog wel meevallen qua MRSP.
Zie net dat ik om 11:46 een mail heb gekregen van Lego dat de Horizon Tallneck weer op voorraad is.
Kijk ik dus nu om 12:01 op de website en is er alweer geen voorraad
Dit schiet toch niet op zo.
Kijk ik dus nu om 12:01 op de website en is er alweer geen voorraad
hoi
Is hetzelfde met de BTTF set en de Titanic. Maar de Optimus Prime en Daytona SP3 set zijn al sinds de launch goed verkrijgbaar. Vreemd dat Lego de vraag zodanig fout kan inschatten van sommige sets.ReVision. schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:05:
Zie net dat ik om 11:46 een mail heb gekregen van Lego dat de Horizon Tallneck weer op voorraad is.
Kijk ik dus nu om 12:01 op de website en is er alweer geen voorraad![]()
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Je zou toch denken dat ze dat met de Titanic inmiddels hebben kunnen herstellen, maar die is nog steeds nagenoeg altijd uitverkocht.zonoskar schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:16:
[...]
Is hetzelfde met de BTTF set en de Titanic. Maar de Optimus Prime en Daytona SP3 set zijn al sinds de launch goed verkrijgbaar. Vreemd dat Lego de vraag zodanig fout kan inschatten van sommige sets.
Als je je kleine gaat gebruiken als excuus... ik zou toch op z'n minst een paar Star Wars UCS, Creator Expert modulaire gebouwen, de Titanic of één van de grotere collector's Harry Potter sets verwachtensarlo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:19:
Net weer twee setjes city gekocht voor de kleine alvast (goed excuus)
Het is ook voor de kleine, maar zolang hij er de komende jaren nog niet mee kan spelen, speelt oapa er meeGim schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Als je je kleine gaat gebruiken als excuus... ik zou toch op z'n minst een paar Star Wars UCS, Creator Expert modulaire gebouwen, de Titanic of één van de grotere collector's Harry Potter sets verwachtenMet City heb ik het idee dat je het ook daadwerkelijk voor de kleine gekocht hebt
De Time Machine (Back to the Future) is al drie dagen te bestellen hoor. Ik had dat in een ander topic (bestellingen en ervaringen met webshops) genoemd, omdat ik hier niet offtopic wilde zijn. Staat nu op nalevering 18 augustus; zie hier. Ik had verwacht dat 'ie alweer niet meer op voorraad zou zijn maar dat valt dus alleszins mee.zonoskar schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:16:
[...]
Is hetzelfde met de BTTF set en de Titanic. Maar de Optimus Prime en Daytona SP3 set zijn al sinds de launch goed verkrijgbaar. Vreemd dat Lego de vraag zodanig fout kan inschatten van sommige sets.
Misschien had je ze wit moeten maken...GeeBee schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:26:
[...]
Ja die kans zit er in, want mijn eendjes zijn al eens afgekeurd, wegens... inderdaad... te weinig onderdelen.
[Afbeelding]
Harry Potter is niet echt mijn thema. Maar deze trein vind ik wel mooi en indrukwekkend groot. Plus flink wat minifigs. Ook altijd leuk.Roy vd M. schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:25:
Dit filmpje geeft een wat betere indruk van de grootte:
[YouTube: NEW LEGO 76405 Hogwarts Express Collectors Edition 2022 OFFICIAL REVEAL!]
Wel jammer dat de verlichting gaat via die simpele lightbricks. Ik had liever iets anders gezien maar dat hebben ze niet in het assortiment. Ongetwijfeld kunnen we daarvoor straks terecht bij third party.
Ik ben erg benieuwd naar de kleur rood. Is dit hetzelfde als de 75955? Dit lijkt er wel op. Voor de volwassenen set hadden ze van mij wel een donkerder kleur rood mogen gebruiken welke meer overeenkomt met het echt model.
Zelf heb ik het niet goed gezien. Ik vraag me af of de spoorbreedte hetzelfde is als de standaard rails. Zo ja, dan kunnen we nog wel wat Powered Up moc’s verwachten. Zo nee, dan jammer.
Deze Harry Pottertrein zal snel uitverkocht raken ben ik bang, net zoals de Back to the Future set, daar zitten ook wat lampjes/lichtjes etc. in. Het lijkt wel alsof LEGO moeite heeft met het op voorraad houden van dat soort items.
[ Voor 4% gewijzigd door rammes op 10-08-2022 14:26 ]
Ik zou het doen!
Inmiddels weer opgebouwd en op één antenne en een koppelstukje van de klauw na compleet. Nogmaals bedankt voor de set identificatie!L23 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:31:
[...]
6939 Saucer Centurion.
Heb gezocht op bijzondere Lego blokjes die ik in de afbeelding zie op Rebrickable, dan blijven er een paar sets over en is het zo gevonden. Zo heb ik vorig jaar ook sets kunnen achterhalen waar ik geen instructies meer van had.
:strip_exif()/f/image/r69Q6qymbC7K98GlvTI882kw.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je in de buurt van een Lego Store woont, raad ik aan om daar te vragen om een bericht te krijgen als die hem weer hebben.ReVision. schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:05:
Kijk ik dus nu om 12:01 op de website en is er alweer geen voorraad![]()
Dat stelde een medewerker van Leidschendam voor en daardoor heb ik inmiddels de set.
Voorraad daar gaat wat langer mee dan 15 minuten en apart zetten en in de avond ophalen was geen probleem. Al hangt dat er wel vanaf hoeveel ze er hebben ontvangen, begreep ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Shin_Alu op 10-08-2022 14:51 ]
Taru tossing moet een olympische sport worden
Helaas zijn die stores alleen in het westen van het land te vinden. Ik heb niet eens een mailtje gehad dat hij weer op voorraad is...Shin_Alu schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:50:
[...]
Als je in de buurt van een Lego Store woont, raad ik aan om daar te vragen om een bericht te krijgen als die hem weer hebben.
Dat stelde een medewerker van Leidschendam voor en daardoor heb ik inmiddels de set.
Voorraad daar gaat wat langer mee dan 15 minuten en apart zetten en in de avond ophalen was geen probleem. Al hangt dat er wel vanaf hoeveel ze er hebben ontvangen, begreep ik.
(Geen winkels gevonden op minder dan 100 km van jouw postcode)
[ Voor 4% gewijzigd door Wailing_Banshee op 10-08-2022 15:06 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Die Hogwarts Express is wel echt gaaf, maar wel veel geld ja.. zou het een set zijn die snel uitverkocht is en daarna (na 1 keer bouwen) makkelijk tweedehands te verkopen is voor nagenoeg hetzelfde geld? Moeilijk inschatten natuurlijk..
Zonet mijn eerste pick a brick en bricklink orders geplaatst om wat sidewalks met bloemenperken in mijn ministad te plaatsen
Ik zag dat er op de lego website ook al enkele Avatar sets met releasedatum van 1/10 werden geplaatst.
Ik zag dat er op de lego website ook al enkele Avatar sets met releasedatum van 1/10 werden geplaatst.
Leuk! Ik ben benieuwd hoe het wordt, deel vooral foto's als het klaar is!C11 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:47:
Zonet mijn eerste pick a brick en bricklink orders geplaatst om wat sidewalks met bloemenperken in mijn ministad te plaatsen
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Nu ik zo’n beetje alle leuke sets dit jaar heb gekocht had ik eindelijk de rust om niet elke maand een aantal sets Lego van mezelf te moeten kopen. Kom ik vandaag bij een vriend die wat Lego speed Champions heeft staan 
Nou je raad het al, heb net mijn eerste bestelling geplaatst
- 75890 Ferrari F40
- 75891 Camaro ZL1
- 75892 McLaren Senna
- 75895 Porsche 911
- 76897 Audi Quattro
Ben maar begonnen met de sets die ritired zijn, kan ik daarna de sets kopen die recent zijn uitgebracht.
- 75890 Ferrari F40
- 75891 Camaro ZL1
- 75892 McLaren Senna
- 75895 Porsche 911
- 76897 Audi Quattro
Ben maar begonnen met de sets die ritired zijn, kan ik daarna de sets kopen die recent zijn uitgebracht.
Ook een toffe trein overslag oplossing.
YouTube: Working Lego Rotary Dumper unloading 4 railcars in a row
Al gezien @almightyarjen ?
Waar haal je deze voor een beetje redelijke prijs? Ik zoek deze ook nogschumi1986 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:29:
- 76897 Audi Quattro
Alvast bedankt!
Ik heb hem hier besteld voor 29,99, omdat mijn order boven de 100 euro was geen verzendkosten.RubjeMazter schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:10:
[...]
Waar haal je deze voor een beetje redelijke prijs? Ik zoek deze ook nog![]()
Alvast bedankt!
https://bricksdirect.nl/n...985-audi-sport-quattro-s1
Hier kost de set 31,95 inc verzending
https://www.marjasshop.nl/1985-audi-sport-quattro-s1.html
Ja, ik had hem al ergens gezien. Erg mooi gedaanfishman schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:55:
Ook een toffe trein overslag oplossing.
Goede tip, helaas voor mij niet echt een optie. Hopelijk komt hij toch snel weer op voorraad desnoods ergens anders.Shin_Alu schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:50:
Als je in de buurt van een Lego Store woont, raad ik aan om daar te vragen om een bericht te krijgen als die hem weer hebben.
De BTTF is in ieder geval nog op genoeg andere plekken voor een normale prijs te krijgen.zonoskar schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:16:
[...]
De tallneck is echt al een flinke tijd nergens te koop voor een normale prijs.
hoi
Hij is toch goedgekeurd https://rebrickable.com/m...=approvemoc&elid=11114430GeeBee schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:26:
[...]
Ja die kans zit er in, want mijn eendjes zijn al eens afgekeurd, wegens... inderdaad... te weinig onderdelen.
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Gister bij de Intertoys Buzz z'n spaceship opgepikt.
Erg leuke build rondom de motoren en vleugels.
Pro:
- tof model
- leuke minifigs
- leuke build rondom motoren en vleugels
Con:
- veel stickers
- cockpit simpele build
- standaardje erg wiebelig en schip wijst naar beneden.
Pro:
- tof model
- leuke minifigs
Con:
- veel stickers
- cockpit simpele build

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Vanwege de stickers wacht ik nog even om mijn exemplaar zelf in elkaar te zetten, misschien komen er wel bedrukte onderdelen via één van de winkels die hier afgelopen dagen werden gepost.Mad-Matt schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:44:
Pro:
- tof model
- leuke minifigs
Con:
- veel stickers
- cockpit simpele build
*edit* btw, misschien moeten we nog eens afspreken in Londen: Expanded Leicester Square store opens today
Niet te geloven dat we daar... 6 jaar geleden(?) nog stonden bij de eerste opening en dat men die winkel nu al uitgebreid heeft.
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 11-08-2022 08:52 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik had die XL-15 nog helemaal niet gezien joh, best wel een mooi model zo. ik denk dat ik die ook ga aanschaffen
hoi
Voor mensen die de Tallneck zoeken... ik zie hem 'gewoon' bij zowel LEGO als Intertoys voor €79 voorradig staan. €79 is de 'gewone' prijs toch?ReVision. schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 00:11:
De BTTF is in ieder geval nog op genoeg andere plekken voor een normale prijs te krijgen.
De tallneck is echt al een flinke tijd nergens te koop voor een normale prijs.
Ik vind het echt een geinige set, weer eens wat anders (ofschoon dat ik dan wel weer hoop dat dit niet een serie wordt, maar gewoon even een 'unieke' set), maar ik heb Horizon Zero Dawn nooit uitgespeeld, dus ook wel weer beschamend om dan zo'n set op je kast te hebben staan

[ Voor 24% gewijzigd door Gim op 11-08-2022 09:06 ]
@Gim
Awesome! Bedankt voor de tip, gisteren was hij bij zowel lego als Intertoys niet op voorraad.
Ik heb hem gelijk besteld, ook die XL-15 er maar direct bij gedaan
Awesome! Bedankt voor de tip, gisteren was hij bij zowel lego als Intertoys niet op voorraad.
Ik heb hem gelijk besteld, ook die XL-15 er maar direct bij gedaan
hoi
Nee! Lego heeft een speelset gemaakt van/de Hogwarts Express, dat je er Lego minifigs in kan plaatsen betekend nog niet dat de trein dezelfde schaal heeft! In een 8-wide Speed Champions set passen ook minifigs, maar de autos zijn duidelijk veel te groot om minifig schaal te zijn.
De verhoudingen van deze speel Hogwarts Express kloppen overigens totaal niet, waardoor de vraag is of je dit überhaupt een schaalmodel kan noemen.
Volledige build van de nieuwe Hogwarts Express; YouTube: Building LEGO Hogwarts Express Set 76405 (Timelapse)
Van mij hadden ze dat platform overigens mogen weglaten en dan gewoon een extra wagon moeten doen.
Van mij hadden ze dat platform overigens mogen weglaten en dan gewoon een extra wagon moeten doen.
[ Voor 23% gewijzigd door Chip. op 11-08-2022 09:34 ]
Deze wil ik ook voor op mijn bureau! Wacht nog op een leuke deal de komende maand. Ben begin september jarig. Dan moet hij er sowieso zijncherrycoke schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:54:
[Afbeelding]
BD-1 klaar, wat is hij schattig!
vooral erg gaaf dat de oogkleppen perfect aansluiten op de ogen, ook leuk gedaan met de zwepen als draaden in de benen,
doet me ergens aan denkenMad-Matt schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:44:
Pro:
- tof model
- leuke minifigs
Con:
- veel stickers
- cockpit simpele build
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B4wBJZBjx1B9em38gOElFCTr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RTKchHZAFhrV7oGxuw7pOPJW.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-08-2022 13:59 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hartstikke bedankt voor de tip!Gim schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:05:
[...]
Voor mensen die de Tallneck zoeken... ik zie hem 'gewoon' bij zowel LEGO als Intertoys voor €79 voorradig staan. €79 is de 'gewone' prijs toch?
Ik vind het echt een geinige set, weer eens wat anders (ofschoon dat ik dan wel weer hoop dat dit niet een serie wordt, maar gewoon even een 'unieke' set), maar ik heb Horizon Zero Dawn nooit uitgespeeld, dus ook wel weer beschamend om dan zo'n set op je kast te hebben staan
Het lijkt me eigenlijk dat als er minifigures inpassen het minifig scale is. Al is het maar omdat dat de minifigures niet eens met zichzelf op schaal zijn (of ze zijn allemaal flink overgewicht aan het hebben), en het hele begrip daarom dus niet eens echt bestaat.chrisO schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:30:
[...]
Nee! Lego heeft een speelset gemaakt van/de Hogwarts Express, dat je er Lego minifigs in kan plaatsen betekend nog niet dat de trein dezelfde schaal heeft! In een 8-wide Speed Champions set passen ook minifigs, maar de autos zijn duidelijk veel te groot om minifig schaal te zijn.
De verhoudingen van deze speel Hogwarts Express kloppen overigens totaal niet, waardoor de vraag is of je dit überhaupt een schaalmodel kan noemen.
Overigens mag je wat minder schreeuwen hoor...
Post gerust meer foto's van je oude (space) sets. Ik vond het zelf ook erg leuk om mijn oude Lego uit te zoeken. Oude sets blijven ook leuk om te bouwen.sarlo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:43:
Had al aangegeven bezig te zijn met het uitzoeken van mijn oude lego. Maar ik heb er echt gewoon heel veel plezier in
Gisteren nog een oud space model in elkaar gezet
[Afbeelding]
Volgens die redenering zijn alle Creator Expert auto's dan ook minifig scale, want er past een minifig in42erik schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:26:
[...]
Het lijkt me eigenlijk dat als er minifigures inpassen het minifig scale is. Al is het maar omdat dat de minifigures niet eens met zichzelf op schaal zijn (of ze zijn allemaal flink overgewicht aan het hebben), en het hele begrip daarom dus niet eens echt bestaat.
Overigens mag je wat minder schreeuwen hoor...

Minifig schaal is ongeveer 1:45 en een model is een schaalmodel als deze ongeveer dezelfde verhoudingen heeft als het echte model en je kan toch duidelijk zien dat de verhoudingen van de kleine Hogwarts Express 75955 totaal niet kloppen, dus is het geen schaalmodel, maar bedoeld als speelset.
offtopic:
Schreeuwen
Wat is dat voor een trieste opmerking 
Schreeuwen
Ik wilde serieus op je reageren, omdat het best een interessant gesprek is, maar laat maar. Zoals je communiceert heb ik er al geen zin meer in. Doei 👋chrisO schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:40:
[...]
Volgens die redenering zijn alle Creator Expert auto's dan ook minifig scale, want er past een minifig in![]()
Minifig schaal is ongeveer 1:45 en een model is een schaalmodel als deze ongeveer dezelfde verhoudingen heeft als het echte model en je kan toch duidelijk zien dat de verhoudingen van de kleine Hogwarts Express 75955 totaal niet kloppen, dus is het geen schaalmodel, maar bedoeld als speelset.
offtopic:
SchreeuwenWat is dat voor een trieste opmerking
De collectie weer eens uitgebreid.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uLyeGdRJe5OicjgErLvvZmBo.jpg?f=user_large)
Als nou het Boutique Hotel weer eens voor een leuke prijs te koop is… En in afwachting van de nieuwe kerstset.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uLyeGdRJe5OicjgErLvvZmBo.jpg?f=user_large)
Als nou het Boutique Hotel weer eens voor een leuke prijs te koop is… En in afwachting van de nieuwe kerstset.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
10220 Volkswagen T1... mijn gateway drug naar een nieuwe versla... hobbyCass Casey schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:49:
De collectie weer eens uitgebreid.
[Afbeelding]
Maar welke LEGO set is dan daadwerkelijk minifig schaal? Daar heeft CapnRex101 van Brickset trouwens ooit eens een interessant artikel over geschreven. Hij nam de UCS Millennium Falcon als referentie en kwam daarmee op een verhouding van 1:41,369. Daarna vergeleek hij Lego Star Wars sets om te kijken welke sets ongeveer minifig schaal hebben. Leuk artikel op Brickset: https://brickset.com/arti...-scale-star-wars-vehicleschrisO schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:40:
Volgens die redenering zijn alle Creator Expert auto's dan ook minifig scale, want er past een minifig in![]()
Er zijn eigenlijk maar 4 Star Wars sets die algemeen gezien worden als minifig schaal: de twee UCS MFs, de UCS Imperial Shuttle (Tydirium) en de UCS Slave-1. Ik denk dat de UCS AT-AT overigens ook in dat rijtje thuishoort.
Op die manier bekeken is de 75955 Hogwarts Express zeker geen minifig schaalmodel maar duidelijk gewoon een speelset.
Ze zijn wel leuk!GeeBee schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:26:
[...]
[Afbeelding]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Vandaag deze set net afgerond.rammes schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:07:
En we zijn begonnen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/dxDuRG7JJrpLivMo2uwQSJKW.jpg?f=fotoalbum_large)
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Dit zou eigenlijk in het origineel moeten zitten. Gek dat dit bij de interne review van LEGO en de film makers niet naar boven is gekomen.zonoskar schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:30:
Ik heb nog een MOD gemaakt, dit keer voor de BTTF DeLorean. Hij staat nog in de queue van Rebrickable en wellicht wordt hij niet goed gekeurd wegens te weinig onderdelen. We zien wel.
[YouTube: Cablemod for Lego set 10300]
Op Rebrickable hebben veel mensen het minimaal aantal steentjes op 20 staan voor de mailing van nieuwe MOCs, omdat dat de default is.
Soms splits ik een 2x4 plate in 2x 1x4 etc. om te zorgen dat de build op minimaal 20 steentjes komt, dan bereikt de MOC meer mensen.
Maar soms kan het niet. Zelfs als je bij LEGO IDEAS hoog komt in een contest wordt je MOC niet altijd goedgekeurd op Rebrickable, een voorbeeld: Robot stofzuiger:
Steentjes:
https://www.bricklink.com...lor%22:11,%22iconly%22:0}
https://www.bricklink.com...olor%22:1,%22iconly%22:0}
[ Voor 39% gewijzigd door djwice op 11-08-2022 18:15 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Oh, de noodleshop! Die staat ook op het lijstje!Kapoen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:14:
In tijden van Millenium Falcons, Titanics, massieve kastelen,… maakt Lego ook nog kleinere sets lijkt het wel. Of toch tenminste excuses om de nieuwe catalogus te verkrijgen![]()
[Afbeelding]
Kasteel toegekomen

:strip_exif()/f/image/KCg9YdK7xgMeRRZeKdIdUEhL.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmiddag was het weer even kwijlen in de Smyths superstore in Paderborn Duitsland.
Ze hebben daar echt véél Lego! En vaak ook mooie aanbiedingen.
Dus steeds als we in de buurt zijn gaan we er even langs
Heb even snel wat foto's geschoten van 1 kant van de Lego gang om een indruk te geven. Aan de andere kant van het gangpad stond de afdeling Duplo, Friends en City.
Echt goede aanbiedingen waren er dit keer niet helaas.
:strip_exif()/f/image/xVcweG7yEocYK5uQmiUCPxes.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EIRvgXOI93eNJ2YHnldXOlxd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7ArJngKBsAT8aERGqqFH3Yi1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kwam naar buiten met de 76239 mini Tumbler en de 76910 Aston Martin Speedchampions, m'n zoontje met de 75330 Dagobah Jedi training diorama.
Ze hebben daar echt véél Lego! En vaak ook mooie aanbiedingen.
Dus steeds als we in de buurt zijn gaan we er even langs
Heb even snel wat foto's geschoten van 1 kant van de Lego gang om een indruk te geven. Aan de andere kant van het gangpad stond de afdeling Duplo, Friends en City.
Echt goede aanbiedingen waren er dit keer niet helaas.
:strip_exif()/f/image/xVcweG7yEocYK5uQmiUCPxes.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EIRvgXOI93eNJ2YHnldXOlxd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7ArJngKBsAT8aERGqqFH3Yi1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kwam naar buiten met de 76239 mini Tumbler en de 76910 Aston Martin Speedchampions, m'n zoontje met de 75330 Dagobah Jedi training diorama.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Je hebt jezelf weer kranig gedragen dusBint schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:21:
Gisteren de 855 gebouwd, ik moet zeggen, een hele leuke build, veel leuker dan car chassis 853!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast nog een ander partijtje lego op de kop getikt, maar er zit wat nep spul tussen. Jullie mogen raden welke minifig nep is:
[Afbeelding]
spoiler: and the neppert is....the rode ironman/tony stark. Alhoewel C3PO ernep uitziet, is het een echte minifig (er staat lego onder aan zijn voet). een google lens search voor tony, leidde mij naar verschillende chinese sites.
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Duurt wel lang allemaal die overgang van papier naar plastic.Loader schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:45:
[Afbeelding]
En we zijn begonnen!!
Hier geen papieren zakjes. Alles in plastic.
EDIT: Andersom natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door TheDeeGee op 11-08-2022 21:08 ]
Alles is inmiddels plastic.TheDeeGee schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:50:
[...]
Duurt wel lang allemaal die overgang van papier naar plastic.
Zakjes genummerd van 1 tot en met 26. En dan nog kleine zakjes in grote zakjes. Dus ja , wel veel plastic.TheDeeGee schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:50:
[...]
Duurt wel lang allemaal die overgang van papier naar plastic.
Haha hilarisch. Die kartonnen steentjes waren niet zo’n succes.
Ben ik net lekker aan het bouwen aan de Ecto-1, mist er een steentje. In plaats daarvan zit er een steentje in het zakje wat niet eens in de set hoort
. Jammer genoeg heb ik het steentje ook niet op voorraad en zit het nét op een plek waar je er niet makkelijk bij kan, dus nu maar wachten op Lego..
Ik krijg niet alsnog de pirate onderdelen bij m’n bestelling van het kasteel.. niet echt 1 lijn daar bij de klantenservice. Ik krijg wel 750 extra punten.. dus dat is denk ik wel netjes
Ja dat is balen. Onlangs voor de eerste en tot nu toe enige keer meegemaakt met de BTTF set (10300) gelukkig had ik het juiste steentje wel op voorraad dus verder geen actie ondernomen.kaanmijo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:55:
Ben ik net lekker aan het bouwen aan de Ecto-1, mist er een steentje. In plaats daarvan zit er een steentje in het zakje wat niet eens in de set hoort. Jammer genoeg heb ik het steentje ook niet op voorraad en zit het nét op een plek waar je er niet makkelijk bij kan, dus nu maar wachten op Lego..
Welk steentje mis je ?
Daily driver; MB R171 SLK280
Volgens mij wel steeds meer neppe minifigs… maakt het spannender om eens wat online te kopenBint schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:21:
Gisteren de 855 gebouwd, ik moet zeggen, een hele leuke build, veel leuker dan car chassis 853!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast nog een ander partijtje lego op de kop getikt, maar er zit wat nep spul tussen. Jullie mogen raden welke minifig nep is:
[Afbeelding]
spoiler: and the neppert is....the rode ironman/tony stark. Alhoewel C3PO ernep uitziet, is het een echte minifig (er staat lego onder aan zijn voet). een google lens search voor tony, leidde mij naar verschillende chinese sites.
[Afbeelding]

En/of iets minder melig doen Roy
Lange dag reizen achter de rug, dat zal het zijn.
Maar ik denk dat Lego eerst nog een honderden kilo’s tellende voorraad gerede plastic zakjes aan het opmaken is en dat tot dat moment de papieren zakjes hun entree geduldig zullen moeten afwachten. Het zit niet in de aard van het bedrijf om dingen weg te gooien.
Deze moest ik hebben (nr. 4070):mir4dor schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:03:
[...]
Ja dat is balen. Onlangs voor de eerste en tot nu toe enige keer meegemaakt met de BTTF set (10300) gelukkig had ik het juiste steentje wel op voorraad dus verder geen actie ondernomen.
Welk steentje mis je ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/vjQ5tMY3DMprn2wrBhhsCW2I.png?f=user_large)
En deze zat erbij (nr. 36840):
:fill(white):strip_exif()/f/image/86J0XsQDp50LGRYaTdRlgG6E.png?f=user_large)
Ik heb om te testen maar spullen besteld voor 2 baseplates breed te bouwen, maar ik ben er tevreden meeJakkus schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:24:
[...]
Leuk! Ik ben benieuwd hoe het wordt, deel vooral foto's als het klaar is!
Ik heb nu in ieder geval veel meer ruimte om minifigs te plaatsen en wat verhalen te bedenken
:strip_exif()/f/image/PAo8moYMOrAFaamXNDefhbhq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah bummer. Die heb ik ook niet in die kleur. Sorry.kaanmijo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:15:
[...]
Deze moest ik hebben (nr. 4070):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moet het per se in die kleur? Of zie ik hem straks niet meer als het gebouwd is?kaanmijo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:15:
[...]
Deze moest ik hebben (nr. 4070):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ondertussen begonnen aan zakjes 6 van de Starry Night. Erg leuke build, maar damn wat veel soorten blauw in zakjes 5.
en moet hem gaan checken omdat ik een ronde 2x2 plate heb in een andere kleur. Niet dat ik het terug zie, maar wellicht heb ik ergens ver terug een fout gemaakt wat ik nu niet zie.
Maar deze build is wel iets anders dan andere welke ik gewend ben.
Nu is mijn vrouw nog niet begonnen met Optimus Prime en mijn dochter niet verder gegaan met Sonic. Hmm, wellicht mag ik die uiteindelijk alsnog bouwen.
Nu is mijn vrouw nog niet begonnen met Optimus Prime en mijn dochter niet verder gegaan met Sonic. Hmm, wellicht mag ik die uiteindelijk alsnog bouwen.
Wat een rampArunia schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:27:
Ik was ook heel secuur met die kleurtjes blauw. Vooral de eerste instructies als ik met een nieuw zakje begon was het even opletten.Arunia schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:27:
Ondertussen begonnen aan zakjes 6 van de Starry Night. Erg leuke build, maar damn wat veel soorten blauw in zakjes 5.en moet hem gaan checken omdat ik een ronde 2x2 plate heb in een andere kleur. Niet dat ik het terug zie, maar wellicht heb ik ergens ver terug een fout gemaakt wat ik nu niet zie.
Als ik 's avonds bouwde gebruikte ik een daglichtlamp die mijn vrouw heeft voor het schilderen. Dat hielp wel enorm.
Bij mij hangt de starry night (mijn eerste set) trots aan de muur. Als ik thuis kom van vakantie ligt er al iets klaar :-) Misschien maar een middag extra gaan werken, want ik zie veel leuks.
Dat zakje is 9,99 waard. 750 punten is 5 euro? Ik heb het zakje wel gekregen. Nou ja je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.LocoShady schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:59:
Ik krijg niet alsnog de pirate onderdelen bij m’n bestelling van het kasteel.. niet echt 1 lijn daar bij de klantenservice. Ik krijg wel 750 extra punten.. dus dat is denk ik wel netjes
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ja, plus m’n zoontje is groot fan van piraten op dit moment, dus wel jammer. Maar om daar nou de hele boel opnieuw voor te bestellen.JoeZuCK schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:10:
[...]
Dat zakje is 9,99 waard. 750 punten is 5 euro? Ik heb het zakje wel gekregen. Nou ja je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
Voor welk bedrag moest je minimaal bestellen voor die piratenonderdelen?JoeZuCK schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:10:
[...]
Dat zakje is 9,99 waard. 750 punten is 5 euro? Ik heb het zakje wel gekregen. Nou ja je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
50 euroneanderthaler schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:54:
[...]
Voor welk bedrag moest je minimaal bestellen voor die piratenonderdelen?
Ondanks dat lego zegt dat dat zakje 9.99 waard is, als je die onderdelen zou kopen op bricks and pieces dan ben je daar 32.10 euro voor kwijt. Dat had iemand uitgerekend op andere website.
Onderdelen los kopen is altijd een stuk duurderLoader schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:04:
[...]
50 euro
Ondanks dat lego zegt dat dat zakje 9.99 waard is, als je die onderdelen zou kopen op bricks and pieces dan ben je daar 32.10 euro voor kwijt. Dat had iemand uitgerekend op andere website.
Dat ziet er leuk uit! En inderdaad, ruimte om je minifigs te plaatsen is altijd goedC11 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:17:
[...]
Ik heb om te testen maar spullen besteld voor 2 baseplates breed te bouwen, maar ik ben er tevreden meeOp termijn wil ik er wel ergens bomen tussen plaatsen.
Ik heb nu in ieder geval veel meer ruimte om minifigs te plaatsen en wat verhalen te bedenken![]()
[Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik heb de 10497 gekocht bij lego online (bij mijn moeder afgeleverd vanwege vakantie) en als ik de doos open maak, kan ik deze er dus bij verwachten?Loader schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:04:
[...]
50 euro
Dat denk ik ook zeker ja.Roy vd M. schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:11:
[...]
En/of iets minder melig doen Roy
Lange dag reizen achter de rug, dat zal het zijn.
Maar ik denk dat Lego eerst nog een honderden kilo’s tellende voorraad gerede plastic zakjes aan het opmaken is en dat tot dat moment de papieren zakjes hun entree geduldig zullen moeten afwachten. Het zit niet in de aard van het bedrijf om dingen weg te gooien.
Aanvullinkje: het zou milieudoel ook wel flink voorbij streven natuurlijk. Plastic ongebruikt weggooien zodat je papier kan gebruiken vs de klant het gebruikte plastic laten weggooien.
Als die bij je bestelling staat wel, anders niet. Mogelijk heb je de Galaxy Explorer besteld voordat de actie in ging (4 augustus).neanderthaler schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:53:
[...]
Ik heb de 10497 gekocht bij lego online (bij mijn moeder afgeleverd vanwege vakantie) en als ik de doos open maak, kan ik deze er dus bij verwachten?
Actir liep vanaf 4 augustus. Maar heel veel mensen hebben of de galaxy of de kasteel besteld en die gingen bellen met de klantenservice. Als je geluk heb sturen ze je 1 na.neanderthaler schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:53:
[...]
Ik heb de 10497 gekocht bij lego online (bij mijn moeder afgeleverd vanwege vakantie) en als ik de doos open maak, kan ik deze er dus bij verwachten?
LocoShady schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:18:
Heeft iemand van jullie ook mini figures in een display staan? Wat voor display gebruiken jullie?
Ik denk erover om er 1 te maken met een plekje voor elke land op de wereld en er vervolgens een minifigure die het land representeert te plaatsen als ik er geweest ben (hobbies combineren)
Ik neig naar het gebruiken van de bricks van Lego art voor de lijst..
Hoe ik het met de landen ga doen weet ik nog niet helemaal.. Lego heeft niet blokjes met alle vlaggen van de wereld.. stickers kan ik nog niet vinden.. het bedrukken van steentjes krijg ik vooralsnog geen reactie.. iemand andere ideeën?
Daarnaast ook het kasteel besteldnet nog even een mail gedaan voor de piratenset want ik was een dag te vroeg.

Ik heb deze constructie, en dan de figs op. Bij sommigen even een 2x3 plaatje ertussen, als ze een staart/backpack, cape hebben
Deze flyer de afgelopen tijd meermaals aangetroffen bij nieuwe sets.
:strip_exif()/f/image/Sg0ge0pnPBvJYmPqUuEjGxvL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sg0ge0pnPBvJYmPqUuEjGxvL.jpg?f=fotoalbum_large)
42erik schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:57:
[...]
Dat denk ik ook zeker ja.
Aanvullinkje: het zou milieudoel ook wel flink voorbij streven natuurlijk. Plastic ongebruikt weggooien zodat je papier kan gebruiken vs de klant het gebruikte plastic laten weggooien.
Ik denk ook aan die oplossing, met dan eronder een omgekeerde dakpan42erik schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:11:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb deze constructie, en dan de figs op. Bij sommigen even een 2x3 plaatje ertussen, als ze een staart/backpack, cape hebben
Waarschijnlijk weet je het al, maar 31109 Pirate Ship is nog steeds verkrijgbaar. Het is een fijne set voor piratenfans, en nog te vinden met mooie kortingen (€80 ipv €120 in de Benelux volgens brickwatch). Moest je deze set nog niet aangeschaft hebben zou ik wel niet te lang meer wachten, deze dateert van 2020 en zal waarschijnlijk dus EOL gaan in het najaar.LocoShady schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:12:
[...]
Ja, plus m’n zoontje is groot fan van piraten op dit moment, dus wel jammer. Maar om daar nou de hele boel opnieuw voor te bestellen.
Nu met fotoschumi1986 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:29:
Nu ik zo’n beetje alle leuke sets dit jaar heb gekocht had ik eindelijk de rust om niet elke maand een aantal sets Lego van mezelf te moeten kopen. Kom ik vandaag bij een vriend die wat Lego speed Champions heeft staan
- 75890 Ferrari F40
- 75891 Camaro ZL1
- 75892 McLaren Senna
- 75895 Porsche 911
- 76897 Audi Quattro
:strip_exif()/f/image/qr0fJKaAmkjqtVfwnswADmLk.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom komt je zebrapad recht tegen een bloembak/strook aan? Is niet handig voor al je inwoners.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Waarschijnlijk een oefenterrein om aan fierljeppen te doen?Soggney schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:54:
[...]
Waarom komt je zebrapad recht tegen een bloembak/strook aan? Is niet handig voor al je inwoners.
FYI.. zojuist mijn eerste order (2 baskets) geplaats op Bricklink voor een MOC.
Als ik alles binnen heb (vanuit Hongarije en NL) en na mijn vakantie gebouwd heb, show ik het wel ff hier
Bestelling ging prima, vond het ook meevallen qua pricing (320 pieces in 52 items) voor nog geen € 20,- (exclusief shipping) dat is € 0,06 per steentje.. ik had meer verwacht. Maar ik wacht het even af als het binnen is en uiteraard laat ik jullie nu ook nog even in spanning m.b.t. de build en het resultaat
Als ik alles binnen heb (vanuit Hongarije en NL) en na mijn vakantie gebouwd heb, show ik het wel ff hier
Bestelling ging prima, vond het ook meevallen qua pricing (320 pieces in 52 items) voor nog geen € 20,- (exclusief shipping) dat is € 0,06 per steentje.. ik had meer verwacht. Maar ik wacht het even af als het binnen is en uiteraard laat ik jullie nu ook nog even in spanning m.b.t. de build en het resultaat
- The Neo and Only -
Het oorspronkelijk idee was eigenlijk om autoweg - voetpad - bloembak te doen ipv autoweg - bloembak - voetpad, vandaar dat ik er geen rekening mee heb gehoudenSoggney schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:54:
[...]
Ben er nu ook nog niet helemaal uit wat de leukste volgorde is.
ik heb genoten van beide modellen! in de tallneck zitten een aantal hele leuke technieken, en de XL-15(?) gaf mij gewoon het classic space gevoelReVision. schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:57:
Zo ik heb weer wat te bouwen voor dit weekend, eindelijk de Tallneck kunnen bemachtigen![]()
[Afbeelding]
Was wel weer erg teleurgesteld in bol.com, dit is toch geen manier van versturen?
DHL is er natuurlijk ook nooit voorzichtig mee. Gelukkig dat de doos van de XL-15 niet is beschadigd.
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
@ReVision. Ik denk dat dit in de toekomst steeds meer zal gebeuren. Hout = karton = papier is gewoon erg duur tegenwoordig. En alles wordt schaarser.
@rammes Erg leuk om de voortgang zo op deze manier uit te beelden.
@rammes Erg leuk om de voortgang zo op deze manier uit te beelden.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Waren de shipping kosten (vanuit Hongarije) een beetje ok?NeoFoX schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:03:
FYI.. zojuist mijn eerste order (2 baskets) geplaats op Bricklink voor een MOC.
Vaak zet ik de verkopende winkel op NL ipv EU of wereldwijd, omdat er behoorlijke verzendkosten worden gerekend.
Leuk! Je hebt de 924 gebouwd gok ik zo?Andries155 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:15:
Hier ook de Galaxy explorer alleen dan het alternatief gemaakt, dan kan je ook nog een radarwagen extra maken![]()
Ik vermoed dat je niet meer genoeg parts hebt om nu ook nog de 918 te maken?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked