Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 217 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.375.856 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:04

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alfa Novanta schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:11:
Nee echt, dan is de Cada Italian Supercar echt een eye opener van hoe het ook kan, wat was ie? €180? en 4 motoren, remote, working gearbox en verlichting _/-\o_

Ik wordt hier echt moedeloos van.. :'(
Bouw de pimped versie van de Sian maar eens :) Dat is pas een echte uitdaging.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
zonoskar schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:54:
[...]

Bouw de pimped versie van de Sian maar eens :) Dat is pas een echte uitdaging.
Mee eens. Maar erg leuk!

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:32:
Ik zit zo eens door de instructies van de Daytona heen te scrollen (waarom men er anno 2022 nog ruim 800 vel papier bijvoegt beats me) en dan weet je soms niet wat je tegen komt....

Waarom moest dit geel?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

''t is ook geen knipperlicht ofzo :?

Volgens mij zie je er (gelukkig) niets van terug. Brengt me weer terug bij de vraag: waarom? 8)7

Bijna net zo idioot als het gifgroen achter de remschijven 8)7

[Afbeelding]

Echt... hier heeft Ferrari ook weer fijn zitten slapen toen ze het model ontwierpen :')
Referentie punt, makkelijker zoeken, de bouwervaring dus soepeler laten verlopen. En kosten (waarom dat steentje in het grijs maken als er nog tig in het geel liggen.

Edit: oh, zie nu de rest van je posts... Fokking, moedeloos, ontzettend droevig... Het is maar Lego he...

[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 08-08-2022 02:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ruben Nicolai stopt met LEGO Masters presenteren? Kan positief uitpakken voor de show! :)

Is t enige Lego Masters gerelateerde wat ik hier wilde posten. Geen spoiler dus maar wellicht wel een nieuwtje waardoor meer mensen Lego Masters (en het got topic) gaan kijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 08-08-2022 07:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gim schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 07:47:
Ruben Nicolai stopt met LEGO Masters presenteren? Kan positief uitpakken voor de show! :)

Is t enige Lego Masters gerelateerde wat ik hier wilde posten. Geen spoiler dus maar wellicht wel een nieuwtje waardoor meer mensen Lego Masters (en het got topic) gaan kijken :)
En Jamai neemt het over... Jammer, Ruben gaf juist sfeer en humor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20
Alfa Novanta schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:11:
[...]

Nee echt, dan is de Cada Italian Supercar echt een eye opener van hoe het ook kan, wat was ie? €180? en 4 motoren, remote, working gearbox en verlichting _/-\o_

Ik wordt hier echt moedeloos van.. :'(
Het is triest dat een merk als Cada mee doet aan piraterij :|. De Italian supercar is gewoon een Ferrari 488 Pista, maar Cada heeft geen licentie met Ferrari, dus doen ze het maar zonder :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Dagg schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:45:
Dat is wat Lego voor mij is, speelgoed. Geen displaymateriaal.
Hier een mix. Ik bouw graag en doe sets naderhand ook displayen. Sommige sets doe ik opnieuw bouwen, verbeter ik wat of gebruik ik voor een MOC. Technic sets 'speel' ik even mee vanwege technische functionaliteit en non-Technic sets wordt (afhankelijk van de set) door de kinderen wat mee gespeeld.

Ik kan me zelf over bijvoorbeeld de Technic pins of 'interne kleurenkots' niet zo druk maken. Ik display LEGO, dus speelgoed en het is wat het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog een kleine MOC voor de Ferrari Daytona SP3 op Rebrickable gezet, koplampen. Geen idee waarom Lego dit niet had kunnen doen, maar zonder lampen is een auto niet echt af vind ik. Er zijn al andere koplamp MODs, maar ik vond de mijne mooier :) En al de body panelen zitten nog op de originele plek vast.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-119459.jpg/1000x800.jpg?1659906392.468901

/edit: Over de kleurenkots, er zijn voor en nadelen. Ik pak dat gewoon op als een challenge om het model te verbeteren. Ik ben er niet blij mee, maar ik kan ook wel de reden er achter begrijpen. Het is gewoon handiger als alle 5L axles geel zijn, want dan pak je bijna blind de goede as en Lego hoeft de as niet in 3 kleuren t emaken en op magazijn te hebben. Of bijv in de UCS Millennium Falcon zijn alle 2x16 plates donker grijs en alle 2x14 plates groen (ik weet de precieze kleuren niet meer uit mijn hoofd). Dat is handiger voor de inventaris, zeker bij 7000 onderdelen. Meestal probeert Lego het wel zo te bouwen dat van de kleuren weinig tot niets meer te zien is. Alleen HdS vind dan nog een kiertje waar hij de kleuren nog kan zien :) Maar bijv bij de BTTF en de Ecto-1 vond ik het wel jammer dat de kleuren van onderen goed zichtbaar waren. Ik geloof overigens niet dat Lego dit doet om van 'ovetollige' goedkope onderdelen af te komen, een rode brick is net zo duur als een grijze. Het is puur ter vereenvoudiging van de inventaris (wat wel een kostenbesparing is) en om het bouwen van de set te vergemakkelijken.

[ Voor 51% gewijzigd door zonoskar op 08-08-2022 10:47 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:11
42erik schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

En Jamai neemt het over... Jammer, Ruben gaf juist sfeer en humor.
Jammer inderdaad. Ik zag vaak kritiek op Ruben maar ik vond 'm prettig mild / gezellig, beetje flauw en melig doen maar zonder te jennen of vervelend te worden (wat bij de andere versies nog wel eens fout gaat).

Lees dat Kürt Rogiers er ook mee stopt, óók jammer, vond ze goed bij elkaar passen. Zal vervangen worden door Andy Peelman (als NL'er denk ik: wie!?!?). Hmmm, gelukkig keek ik voor de Lego en de kandidaten en niet zozeer voor de presentatie, en misschien moet ik Jamai en die Andy een kans geven.. maar ik had het leuker gevonden als dezelfde crew bijeen bleef. Ach you can't have it all...

--------------------------------------

Verder gisteren de DB5 Speed Champions in elkaar gezet, ging een stuk vlotter dan zijn grote broer :+
M'n eerste speed champion, moet zeggen dat het leuk is om te zien wat de verschillen zijn tussen zo'n grote en kleine build. Veel compacter natuurlijk, elke stud telt voor het maken van de juiste vorm, en voor het eerst de bouwtechniek gebruikt waar je in feite een los steentje tussen andere steentjes klemt...
Erg de moeite waard en ben te spreken over het eindresultaat, knap in elkaar gepuzzeld, toffe nieuwe steentjes om het model extra goed te laten lijken... leuk! Nu oppassen dat ik niet meer speed champions wil gaan verzamelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

KW25 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:31:
Koop je het toch niet? Waarom jezelf zo druk maken?
omdat het gewoon een ontzettend vet ontwerp is van Ferrari O+ .. mogelijk de laatste V12 ever!
.. en Lego er dan onderhuids zo'n gedrocht van maakt. :N

Als hij dan € 150 kost ach .. maar ze vragen er gewoon € 399 voor en nu nog € 40 erachteraan voor neutralere parts .. gelukkig had ik 'm relatief goedkoop gescoord :+

Nu wachten tot het spul binnenkomt en dan lekker bouwen O+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:11

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Jakkus https://rebrickable.com/m...astle-ramp-10305/#details

Zei ik toch? Komen denk ik nog wel meer variaties op.

Edit: ziet er al stukken beter uit.

[ Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 08-08-2022 12:40 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:14
Klopt. Ik doelde zelf alleen meer op alternative builds, dus geen toevoegingen of wijzigingen aan het origineel, maar iets nieuws bouwen met dezelfde steentjes. Maar ik twijfel er niet aan dat die ook gaan komen!

Als het goed is krijg ik het kasteel ook deze week binnen. Ik ben erg benieuwd! Al zou het kunnen dat ik besluit om nog even te wachten met bouwen. Kijken of ik genoeg wilskracht heb daarvoor :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Weer eens wat lego gekocht, ben normaal niet echt van de Star Wars sets (al ben ik wel fan van de films)
Maar ik vond deze gewoon erg leuk (ook al komt hij uit een game en niet uit de films)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y7c9YVN/1659955276119.jpg

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Klopt. Ik doelde zelf alleen meer op alternative builds, dus geen toevoegingen of wijzigingen aan het origineel, maar iets nieuws bouwen met dezelfde steentjes. Maar ik twijfel er niet aan dat die ook gaan komen!

Als het goed is krijg ik het kasteel ook deze week binnen. Ik ben erg benieuwd! Al zou het kunnen dat ik besluit om nog even te wachten met bouwen. Kijken of ik genoeg wilskracht heb daarvoor :p
Spaceship, SpaceShip, SPACESHIP!! :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 07:54

C11

davidov schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Jammer inderdaad. Ik zag vaak kritiek op Ruben maar ik vond 'm prettig mild / gezellig, beetje flauw en melig doen maar zonder te jennen of vervelend te worden (wat bij de andere versies nog wel eens fout gaat).

Lees dat Kürt Rogiers er ook mee stopt, óók jammer, vond ze goed bij elkaar passen. Zal vervangen worden door Andy Peelman (als NL'er denk ik: wie!?!?). Hmmm, gelukkig keek ik voor de Lego en de kandidaten en niet zozeer voor de presentatie, en misschien moet ik Jamai en die Andy een kans geven.. maar ik had het leuker gevonden als dezelfde crew bijeen bleef. Ach you can't have it all...
Ik kan je als Vlaming alvast waarschuwen dat je waarschijnlijk niet echt gelukkig zal worden van Andy Peelman zijn presentatie... Veruit de meest kinderachtige en irritante presentator die we hier momenteel hebben rondlopen :/

Na het politiebureau te hebben gebouwd, begin ik op sneltempo verslaafd te raken. Inmiddels ook begonnen aan Sanctum Sanctorum en de wegplaten liggen al klaar om een ministad te bouwen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20
ReVision. schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:47:
Weer eens wat lego gekocht, ben normaal niet echt van de Star Wars sets (al ben ik wel fan van de films)
Maar ik vond deze gewoon erg leuk (ook al komt hij uit een game en niet uit de films)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5CL3mAB7EL99S09LDdDcEUACMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPuCcZ5BbWsoMEqoOgt4HVsi.jpg?f=fotoalbum_large

ik kon hem ook niet laten liggen, vond hem zo schattig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Mooie doos inderdaad, ga je het ook nog bouwen? Dan ben ik benieuwd naar de Lego die er in zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:41
Ja die staan beide nog op mijn (lange) verlanglijst :). Al is de Tallneck een vreemde eend in mijn pure star wars lego verzameling, maar wel heel gaaf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
C11 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

Na het politiebureau te hebben gebouwd, begin ik op sneltempo verslaafd te raken. Inmiddels ook begonnen aan Sanctum Sanctorum en de wegplaten liggen al klaar om een ministad te bouwen. :)
Haha, sterkte! Het is een serieuze verslaving, zeker als je aan een stad begint. Nu noem je het nog een ministad... ;p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cherrycoke
C11 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

Ik kan je als Vlaming alvast waarschuwen dat je waarschijnlijk niet echt gelukkig zal worden van Andy Peelman zijn presentatie... Veruit de meest kinderachtige en irritante presentator die we hier momenteel hebben rondlopen :/

Daar moet natuurlijk ook een trein doorheen rijden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Haha, sterkte! Het is een serieuze verslaving, zeker als je aan een stad begint. Nu noem je het nog een ministad... ;p
Heb jij al gaten in muren gemaakt om uit te breiden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Afas schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:18:
[...]

Heb jij al gaten in muren gemaakt om uit te breiden >:)
Nóg niet :p

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik ben de afgelopen 2 weken hier mee bezig geweest. Incl keuken, kantoor en een kantine. Missen nog een paar steentjes. Ben van plan de ramenpartij van de eerste etage door te laten lopen. Dus die brede light bluish gray gaat ertussenuit (waar eerst het hekje stond).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n302uk8EWvDpi24XFnh7OwdTNGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRS2I7PsgRbqCbY4RFu9BwXO.jpg?f=fotoalbum_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
JoeZuCK schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:33:
Ik ben de afgelopen 2 weken hier mee bezig geweest. Incl keuken, kantoor en een kantine. Missen nog een paar steentjes. Ben van plan de ramenpartij van de eerste etage door te laten lopen. Dus die brede light bluish gray gaat ertussenuit (waar eerst het hekje stond).

[Afbeelding]
Het werd tijd dat de bank eens de hoogte in ging. Voor de rest een mooie set, maar niet hoog genoeg.

[ Voor 27% gewijzigd door Roy vd M. op 08-08-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Nvt

[ Voor 98% gewijzigd door Roy vd M. op 08-08-2022 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ben nu in Denemarken sommige speelgoed winkels hebben sets die ik in Nederland normaal niet zie zoals de 76391 hofwarts icons collectors edition 1949 deense kronen en de graat pyramid of giza 1199 deense kronen

Klein gelukje bij de Deense Lidl is een aktie 2e.kaartje gratis voor legoland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1XjlYi-77w6JyjxRpGJEWBgBBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjCHyQrFVQU9uv7jfVTdCkwf.jpg?f=fotoalbum_large

Komt goed uit

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
Wii4all schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:55:
Ben nu in Denemarken sommige speelgoed winkels hebben sets die ik in Nederland normaal niet zie zoals de 76391 hofwarts icons collectors edition 1949 deense kronen en de graat pyramid of giza 1199 deense kronen

Klein gelukje bij de Deense Lidl is een aktie 2e.kaartje gratis voor legoland

[Afbeelding]

Komt goed uit
1199 deense kronen naar euro is 160 euro, giza kan je in nederland kopen voor 130.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09
Mijn vriendin heeft haar oude Lego eens bij elkaar gesprokkeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2b21FmrP/IMG-20220808-173041.jpg

Het is wel echt heel girly, krijg bijna een Barbie gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Roy vd M. schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:43:
[...]

Het werd tijd dat de bank eens de hoogte in ging. Voor de rest een mooie set, maar niet hoog genoeg.
Ik wilde idd wat hoogteverschil creëren in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
cherrycoke schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

1199 deense kronen naar euro is 160 euro, giza kan je in nederland kopen voor 130.
Ja klopt voor de prijzen hoef je het niet te doen maar wel leuk dat je die sets gewoon in de winkel ziet

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 21:49

FeaR

In GoT we trust

NeutraleTeun schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:05:
Het is wel echt heel girly, krijg bijna een Barbie gevoel.
Lego Paradisa :) Toentertijd best girly maar ook wat onderdelen/base plates die de moeite waard waren. Mijns inziens een stuk minder girly dan wat Lego recent nog heeft gedaan met Frozen of Friends.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerritvdG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-01 08:27
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/GerritvdG/42136---john-deere-3200-telehandler-by-gerritvdg/2%20-%2042136%20John%20Deere%20Telehandler.JPG/1280x960.JPG

Deze John Deere 3200 Telehandler heb ik in elkaar gezet als B-model voor de 42136-1. Hierbij de gratis instructies op Rebrickable.

De Telehandler heeft de volgende functies:
  • Sturende achterwielen (met Ackermann Geometrie).
  • De boom kan omhoog en omlaag met een mechanisme.
  • De vorken kunnen kantelen met een mechanisme.
  • Cabine met een deur die open en dicht kan, stuurwiel, stoel en rempedaal ;)
De aanhangwagen heeft:
  • Een achterklep die dicht kan (in tegenstelling tot het donor-set).
  • Een mechanisme om de bak te kiepen
  • Eenzelfde tandemwiel-ophanging als het origineel
Al met al een leuk project en ik ben blij om heel wat meer functies in deze MOC te verwerken dan het origineel.

Groet, Gerrit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:40
Paradisa heb ik hier ook nog tussen het oude Lego liggen, ik vond dat wel leuk vooral omdat het andere kleuren waren ondanks de in mijn ogen wel erg simpele bouwwerkjes.

Nu ik zo met het oude Lego bezig ben merk ik dat ik nu wel het nut zie van zo’n parts list achter in het boekje.

Dit komt natuurlijk omdat ik wat kwijt ben geraakt en gesneuveld is en ik nu eigenlijk niet kan zien wat ik mis aan spare parts. Voor het gewone Lego is dat nog te doen maar voor Technics niet helemaal.

Nu ben ik natuurlijk te lui om de sets waar het om gaat af te breken en alle andere B dan wel C enz modellen te bouwen om te kijken of ik iets mis. Dit geld bijvoorbeeld voor de 8042 of de 8020.

Nu is het zo dat voor de 8458 een stuurtje als spare part (?) bij de set zit die alleen voor het B model gebruikt wordt.

Als ik dan op rebrickable.com kijk dan staat dat stuurtje wel op de lijst maar noet vernoemd als spare part. Wat het misschien ook wel niet is.

Voor de oude sets staat er op rebrickable.com bijvoorbeeld ook geen spare parts vermeld. Wat ik mij kan voorstellen omdat die er wel geweest waren maar toen bestond de site en misschien het idee ook wel niet om alle te documenteren op die manier.

Mochten jullie iets weten waar het wel ‘goed’ is genotuleerd dan hoor ik dat graag. Het ging mij vooral om de constatering dat dingen opeens opvallen voor mij die ik daarvoor nooit in zag omdat ik nu met oude en nieuwe Lego bezig ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Dagg op 08-08-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocoShady
  • Laatst online: 04-05 19:31

LocoShady

blaap..

Heeft iemand van jullie ook mini figures in een display staan? Wat voor display gebruiken jullie?

Ik denk erover om er 1 te maken met een plekje voor elke land op de wereld en er vervolgens een minifigure die het land representeert te plaatsen als ik er geweest ben (hobbies combineren ;))

Ik neig naar het gebruiken van de bricks van Lego art voor de lijst..
Hoe ik het met de landen ga doen weet ik nog niet helemaal.. Lego heeft niet blokjes met alle vlaggen van de wereld.. stickers kan ik nog niet vinden.. het bedrukken van steentjes krijg ik vooralsnog geen reactie.. iemand andere ideeën?

Daarnaast ook het kasteel besteld :) net nog even een mail gedaan voor de piratenset want ik was een dag te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 18:13
LocoShady schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:18:
Heeft iemand van jullie ook mini figures in een display staan? Wat voor display gebruiken jullie?

Ik denk erover om er 1 te maken met een plekje voor elke land op de wereld en er vervolgens een minifigure die het land representeert te plaatsen als ik er geweest ben (hobbies combineren ;))

Ik neig naar het gebruiken van de bricks van Lego art voor de lijst..
Hoe ik het met de landen ga doen weet ik nog niet helemaal.. Lego heeft niet blokjes met alle vlaggen van de wereld.. stickers kan ik nog niet vinden.. het bedrukken van steentjes krijg ik vooralsnog geen reactie.. iemand andere ideeën?

Daarnaast ook het kasteel besteld :) net nog even een mail gedaan voor de piratenset want ik was een dag te vroeg.
En nu willen we allemaal weten hoeveel landen je al hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

Loader schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

En nu willen we allemaal weten hoeveel landen je al hebt...
Volgende week zit ik op 47, dus dat is 25% gevuld straks ;) maar ik heb nog een paar jaar te gaan, om de rest te vullen hoop ik.

Maar het leek me met minifigs wat origineler dan landkaarten e.d. Hoewel ik straks nog wel wat hulp kan gebruiken om te juiste minifigs voor sommige landen te verzinnen :)

Ik las net een paar pagina’s terug iets over steindrucker.de. Dat lijkt wel een mooie oplossing voor vlaggen, alleen 192*2.80 is een aardige duit..

[ Voor 26% gewijzigd door LocoShady op 08-08-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
LocoShady schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

Volgende week zit ik op 47, dus dat is 25% gevuld straks ;) maar ik heb nog een paar jaar te gaan, om de rest te vullen hoop ik.

Maar het leek me met minifigs wat origineler dan landkaarten e.d. Hoewel ik straks nog wel wat hulp kan gebruiken om te juiste minifigs voor sommige landen te verzinnen :)

Ik las net een paar pagina’s terug iets over steindrucker.de. Dat lijkt wel een mooie oplossing voor vlaggen, alleen 192*2.80 is een aardige duit..
Je kan misschien proberen of je korting krijgt als je er zoveel bestelt? En er zijn ook nog andere sites voor bedrukte blokjes, zoals brick-print.nl. Met die heb ik goede ervaringen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

LocoShady schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:18:
Er zijn er velen die fotolijstjes van de Ikea gebruiken. Lijm er een paar bricks in en zet daar je minifig op. Bijv een Sannahed of Ribba: https://frugalfun4boys.co...nifigure-display-storage/

Afbeeldingslocatie: https://frugalfun4boys.com/wp-content/uploads/2016/05/minifigure-display-15-Edited-560x560.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:56

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

cherrycoke schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

giza kan je in nederland kopen voor 130.
Heb hem laatst zelfs voor minder dan 100€ opgepikt via amazon.de
Super leuke build vond ik met bijzondere technieken (vooral het kleine trapje vanuit de rivier vond ik slim gevonden), hij is alleen wat aan de grote kant ;) (en dan is het nog maar een halve piramide 8) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9vQQmkEn1lfg70a70W7wzes6d4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzPNTGupqhfqJXrVFL1upppD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Tomba op 08-08-2022 22:46 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 22:11
davidov schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

--------------------------------------

Verder gisteren de DB5 Speed Champions in elkaar gezet, ging een stuk vlotter dan zijn grote broer :+
M'n eerste speed champion, moet zeggen dat het leuk is om te zien wat de verschillen zijn tussen zo'n grote en kleine build. Veel compacter natuurlijk, elke stud telt voor het maken van de juiste vorm, en voor het eerst de bouwtechniek gebruikt waar je in feite een los steentje tussen andere steentjes klemt...
Erg de moeite waard en ben te spreken over het eindresultaat, knap in elkaar gepuzzeld, toffe nieuwe steentjes om het model extra goed te laten lijken... leuk! Nu oppassen dat ik niet meer speed champions wil gaan verzamelen ;)
Ik koop incidenteel een betaalbaar lego setje en in dat kader passen die speed champions iets te goed in :') Heb eerst de mercedes f1 / project one combi gekocht. En sinds vorige week de DB5 en de countach er bij :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:21
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/06/LEGO-Harry-Potter-76405-Hogwarts-Express.jpg

LEGO Harry Potter 76405 Hogwarts Express is ook gelekt. Wel flink aan de prijs met bijna 500 euro.

https://www.bricktastic.n...s-express-eerste-beelden/

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 09-08-2022 00:43 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

De garage -eindelijk- in elkaar gezet, gezien nog wat AliExpress-lampjes had liggen, meteen aangesloten.

Opzich best ok build, maar geen gekke dingen. Enige “expert” was de dakraam bij de pomp (volgens mij 1:1 copy van pet-detective(?) toch) en stukje voorgevel was snot-techniek. Dus 80-90% was standaard Lego-city.

De lift was wel verrassend, maar laat functioneel te wensen over.

Interieur van 1e en 2e verdieping vond ik mweh. De dierenartspraktijk komt goed tot recht, maar voelt incompleet. De 2e verdieping vond ik afgeraffeld en matig voor deze set.

Geloof dat Lego prijs 170€ is ik had een deal voor 119€. De originele prijs vond ik deze weet niet waard. Kun je m met flinke korting bemachtigen dan is t overwegen waard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKpH2cgjvtV7yKurSgVPkaqOwUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rk1oupUjWjkyU9pDRP9C21XQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubClK53dTtYyOfwgRqeuTnk1jZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLbsVHLk4RLCnEScYgI44ynj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMf32BpuD8JJJGzG9mq-9iOpjwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPdobU5dMhJPDKpzVZ49o2Vj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiBXfBJgRdUdEWmSwMZsCTLNjxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTqFX80F6LL1y56g1zVzmfln.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ma-Sh6U61aKxAoCbvjrTNZJL-BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtdYvhTWZSZOhuWaGSnzSh8w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maAQOZFFYz2MAWxAlZps_eJTZMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tDYggDhJuMsSkap1VlpKRXF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 09-08-2022 01:51 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 18:13
LocoShady schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

Ik heb alleen maar meer vragen haha... nu al 47. En je wilt 192? Waar betaal je dat van?

Er zijn maar weinig mensen die ook echt 192 bezocht hebben . Of ben jij zo iemand die landen op een vliegveld in een bepaald land al meetelt als 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

zonoskar schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:24:
[...]

Er zijn er velen die fotolijstjes van de Ikea gebruiken. Lijm er een paar bricks in en zet daar je minifig op. Bijv een Sannahed of Ribba: https://frugalfun4boys.co...nifigure-display-storage/

[Afbeelding]
Die kwam ik ook tegen, maar lijmen voelt als cheaten :D. Wel een betaalbare oplossing iig.
Loader schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 01:29:
[...]

Ik heb alleen maar meer vragen haha... nu al 47. En je wilt 192? Waar betaal je dat van?

Er zijn maar weinig mensen die ook echt 192 bezocht hebben . Of ben jij zo iemand die landen op een vliegveld in een bepaald land al meetelt als 1?
Ik heb niet direct de illusie dat ik de 192 ga halen :D maar een beetje dromen mag ;) en hobbies mogen geld kosten.. daar zijn we het in dit topic denk ik wel over eens met z’n allen :D
En nee, een vliegveld bezoeken tel ik niet mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

Jakkus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Je kan misschien proberen of je korting krijgt als je er zoveel bestelt? En er zijn ook nog andere sites voor bedrukte blokjes, zoals brick-print.nl. Met die heb ik goede ervaringen :)
Misschien dat ik dat probeer inderdaad.. ik kwam er net achter dat ze al iets van 40 vlaggen standaard aanbieden! :) brick-print reageert vooralsnog niet op m’n vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:13
NotSoSteady schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:34:
[Afbeelding]

LEGO Harry Potter 76405 Hogwarts Express is ook gelekt. Wel flink aan de prijs met bijna 500 euro.

Hij is wel vet. Grappig dat er ook minifigures uit de epiloog bij zitten. De prijs is wel weer (te) fors

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 20:58
[Afbeelding]

Als het de moeite is vind ik het niet erg om er 500 euro tegen te gooien, maar hier heb ik toch het gevoel dat het minstens 200 euro te duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
LocoShady schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:23:
[...]

Misschien dat ik dat probeer inderdaad.. ik kwam er net achter dat ze al iets van 40 vlaggen standaard aanbieden! :) brick-print reageert vooralsnog niet op m’n vragen..
Kijk, dat is al mooi!

Ik heb even gekeken, op hun FB-pagina staat:
Wist je dat.....
Wij vanaf 25 juli 3 weken op vakantie zijn?
Heb je in die periode nog een print nodig, bestel dit dan op tijd!

@JoeZuCK Die bank ziet er goed uit! Wel begrijpelijk dat je die grijze rand er nog uit wil halen. Maar dan wordt het wel erg mooi denk ik! Heb je ook nog iets aan de binnenkant veranderd, of zijn het twee dezelfde verdiepingen?

@himlims_ De meningen zijn verdeeld over de Corner Garage, zelf vind ik hem erg leuk, maar dat is vooral om hoe hij in mijn stad staat. Er zijn gelukkig ook nog een aantal mooie alternative builds van de Corner Garage :)

Op Rebrickable staat nog een nieuwe alternative build van de Boutique Hotel, van LegoArtisan. Ik vind hem erg goed gelukt! Een van zijn beste alternative builds :) Ik vind het zeker knap omdat ik nu weet dat de Boutique Hotel door al die bijzondere en kleine onderdelen best heel moeilijk is om een alternatief van te maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Jakkus op 09-08-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:31
[Afbeelding]

Met 499 voor 5129 onderdelen. Dat is ongeveer 10,3 cent per steentje. Iets wat wel gebruikelijk is voor licensed Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:35

rammes

koekebakker 1e klas

De Titanic is weer op voorraad

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 11:10
and its gone....

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
ShadLink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Met 499 voor 5129 onderdelen. Dat is ongeveer 10,3 cent per steentje. Iets wat wel gebruikelijk is voor licensed Lego.
De Wegisweg met 5544 stenen kost 399 euro, dat is 7.2 cent/steen. Zweinstein Iconen - verzamelobjecten met 3010 stenen voor 249 Euro, dat is 8.3 cent/steen. Dus vergeleken met andere Harry Potter collector sets is deze wel een stuk duurder. Waarschijnlijk is het prijs verschil te verklaren door de recente prijsstijging van voornamelijk AFOL Lego sets.

Die nieuwe treinwielen vind ik als trein liefhebber dan wel weer leuk, maar daar ga ik natuurlijk geen 500 Euro voor uitgeven. En waarom hebben ze die trein niet op minifig schaal gemaakt |:( Zou dat alleen maar zijn gedaan, omdat ze anders die Harry Potter scenes niet in de wagon konden proppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Jakkus Bedankt. Ik moet nog wat stoelen bestellen en kastjes voor in de keuken. Dan ook nog de trap. In de kantine hangt een plasmascherm (is uit). Misschien hier en daar nog een plant en ik wil ook computerschermen plaatsen. En dan nog personeel werven natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sKzJkxsElwV5sQyLeSKk7O9rkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OAiRAqkpgFCbQlQL6kfgIL9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door JoeZuCK op 09-08-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[Afbeelding]

Bizarre prijs als je kijkt naar de hoeveelheid steentjes.

Ook wel jammer dat deze trein nooit over een echt LEGO spoor zal kunnen rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Chip. op 09-08-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 13:09
chrisO schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:08:
En waarom hebben ze die trein niet op minifig schaal gemaakt |:( Zou dat alleen maar zijn gedaan, omdat ze anders die Harry Potter scenes niet in de wagon konden proppen?
Hogwarts Express op minifig schaal bestaat al. Dat is de huidige Lego 75955 set.

Die heb ik als kerst trein gemotoriseerd rond m'n kerstboom rijden (in december dus, niet nu in de zomer :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
chrisO schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:08:
[...]

De Wegisweg met 5544 stenen kost 399 euro, dat is 7.2 cent/steen. Zweinstein Iconen - verzamelobjecten met 3010 stenen voor 249 Euro, dat is 8.3 cent/steen. Dus vergeleken met andere Harry Potter collector sets is deze wel een stuk duurder. Waarschijnlijk is het prijs verschil te verklaren door de recente prijsstijging van voornamelijk AFOL Lego sets.
Als je het vergelijkt met de andere Hogwarts Express (https://www.lego.com/nl-nl/product/hogwarts-express-75955) komt de prijs beter overeen. Die is 801 stenen voor €89,99, dus gemiddeld 11,2 cent per steen

Wel gaaf dat de nieuwe trein zoveel meer detail heeft. Maar ja, dat zie je dan ook weer terug in de prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ewoud75
  • Laatst online: 12-06 16:53
Alweer gezonken?
-sorry, aparte humor-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 20:27

GeeBee

Oddball

Classic Titanic...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Chip. schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Bizarre prijs als je kijkt naar de hoeveelheid steentjes.

Ook wel jammer dat deze trein nooit over een echt LEGO spoor zal kunnen rijden.
Rechtuit moet lukken.
Bochten misschien met de R104's van FXBricks of flex? Of is de spoorbreedte sowieso te groot daarvoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

himlims_ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 01:19:
De garage -eindelijk- in elkaar gezet, gezien nog wat AliExpress-lampjes had liggen, meteen aangesloten.

Opzich best ok build, maar geen gekke dingen. Enige “expert” was de dakraam bij de pomp (volgens mij 1:1 copy van pet-detective(?) toch) en stukje voorgevel was snot-techniek. Dus 80-90% was standaard Lego-city.

De lift was wel verrassend, maar laat functioneel te wensen over.

Interieur van 1e en 2e verdieping vond ik mweh. De dierenartspraktijk komt goed tot recht, maar voelt incompleet. De 2e verdieping vond ik afgeraffeld en matig voor deze set.

Geloof dat Lego prijs 170€ is ik had een deal voor 119€. De originele prijs vond ik deze weet niet waard. Kun je m met flinke korting bemachtigen dan is t overwegen waard

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Dit is mijn favoriete modular, eigenlijk de enige uit de reguliere reeks die ik nog heb (de rest heb ik de deur uit gedaan omdat het meer als verzamelen met compleet zijn als doel werd, het politiebureau was voor mij echt het dieptepunt). Ik haal ze alleen nog in huis als ik ze echt leuk vind en dat is naast deze bijvoorbeeld de bugle en die in aanbouw met de kraan uit het bricklink programma etc.

Ik denk dat het komt omdat dit ook als een speelset oogt ofzo, of dat er veel van de autootjes bijpassen. Het is ook best een volume aan gebouw voor het aantal steentjes door de hoek. Anyway, mooie set die denk ik aan waarde(ring) gaat toenemen nu hij uit productie is.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Haay schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

Hogwarts Express op minifig schaal bestaat al. Dat is de huidige Lego 75955 set.

Die heb ik als kerst trein gemotoriseerd rond m'n kerstboom rijden (in december dus, niet nu in de zomer :P ).
Dat is geen minifig schaal! Dat is een Lego city speeltrein voor kinderen en heeft niets met een schaalmodel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 09:19

CORVETTE

---- American V8 ---

Dit hoort in het alternatieve bouwsteentjes topic, dat zou je onderhand moeten weten

[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 09-08-2022 12:32 ]

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

@CORVETTE Je weet dat we daar het alternatieve steentjes topic voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 18:55
CORVETTE schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:55:
Ik wil niet raar doen maar deze:

[Afbeelding]

Lijkt verdacht veel op deze paar jaar oude Mould King set:
Dit is de Mould King 12010 en is 8 Wide ( zoals altijd bij MK ) en heeft een accu box, light, geluid , stoom en een motor natuurlijk.
Ik zeg er niets van want concurrentie is goed maar had het met een ander model / serie gedaan. Dit is alsof er gewoon een Mould King trein is gepakt en daar een paar aanpassingen op gedaan.

Ja....... maar er zit een deel van een station bij de Lego set en bij MK niet. MK heeft ook het station, maar dan compleet ( Mould King 12011 Magic World Magic Station ).
MK heeft niet de licentie en mogen niet dezelfde naam gebruiken daarom: Magic ( World )

Dus deze set lijkt op een een ripoff / namaak van bestaande MK sets.
Ik oordeel niet maar had hem even een beetje anders gemaakt ( kleiner / groter / ander type trein ) imho.

En ja de MK set is relatief duur met 2000 onderdelen voor 105,- maar alle electronica zit daar gewoon bij in.
De stoom is maar heel weinig omdat het reservoir vrij klein is. Voor wie het wil weten ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beide sets zijn gebaseerd op hetzelfde voertuig. Het zou juist vreemd zijn als ze totaal verschillend waren.

Overigens zie ik op het eerste oog toch best wat details die er anders uitzien, en we weten ook nog niks over de constructie van de nieuwe LEGO set. Dat kun je pas vergelijken als de set uitkomt of de bouwinstructie wordt gepubliceerd, en dan kun je ook pas echt beoordelen of de ontwerpers zich iets te veel hebben laten inspireren door de Mould King set.

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:54
Ik vind het ook wel apart om Lego bijna te bashen voor het uitbrengen van een licensed set omdat deze teveel zou lijken op de ongelicenseerde set die een ander bedrijf heeft uitgebracht van het thema waar Lego de licentie voor heeft.. :?

Beetje de omgekeerde wereld.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
[...]

499,99 / 5129 = 0,097 dus de price per part ratio is 9,7 cent ;)

Nog steeds aan de hoge kant, maar mogelijk deels te verklaren door grotere onderdelen (zoals de rails en de wielen) en inflatie.

Overigens vraag ik me steeds vaker af of LEGO niet wat stenen kan besparen her en der in sets en zo de prijs ook wat lager zou kunnen maken.
Valt me bijvoorbeeld steeds meer op dat de brick built bases uitgebreider worden, allemaal plates die meetellen in de part count... De base mag van mij ook wel wat minder hoog/gedetailleerd als dat een paar tientjes in de prijs scheelt.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 08:39

Wailing_Banshee

You're Next

Tc99m schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Valt me bijvoorbeeld steeds meer op dat de brick built bases uitgebreider worden, allemaal plates die meetellen in de part count... De base mag van mij ook wel wat minder hoog/gedetailleerd als dat een paar tientjes in de prijs scheelt.
Het voordeel van juist die kleinere plates ipv 1 grote, is dat je meer mogelijkheden hebt om er andere dingen van te maken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

[...]

Nog steeds aan de hoge kant, maar mogelijk deels te verklaren door grotere onderdelen (zoals de rails en de wielen) en inflatie.

Overigens vraag ik me steeds vaker af of LEGO niet wat stenen kan besparen her en der in sets en zo de prijs ook wat lager zou kunnen maken.
Ga je dan niet terug naar waar een aantal jaar geleden veel kritiek op was? Grote blokken?

Overigens is het misschien eerlijker om naar het gewicht te kijken (=gebruikte hoeveelheid plastic) zeker met de arts set tegenwoordig waar je veel parts hebt, maar weinig gewicht.

Hier had iemand een leuke vergelijking gemaakt op parts vs gewicht https://brickarchitect.co...lego-lion-knights-castle/

[ Voor 17% gewijzigd door LocoShady op 09-08-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
JoeZuCK schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:25:
@Jakkus Bedankt. Ik moet nog wat stoelen bestellen en kastjes voor in de keuken. Dan ook nog de trap. In de kantine hangt een plasmascherm (is uit). Misschien hier en daar nog een plant en ik wil ook computerschermen plaatsen. En dan nog personeel werven natuurlijk.

[Afbeelding]
Mooi gedaan! Heel gedetailleerd die vloer, leuk! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
[...]

Ja, mn berekening was verkeerd.

Ik vind het persoonlijk fijner dat Lego meer details in hun ontwerpen verwerkt. Dat zie je echt met veel meer sets. Dat de prijs daardoor stijgt, ja, dat is te verwachten. Maar eerlijk gezegd heb ik liever iets duurdere lego van een hogere kwaliteit dan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Het voordeel van juist die kleinere plates ipv 1 grote, is dat je meer mogelijkheden hebt om er andere dingen van te maken.
Klopt, ik spreek ook alleen voor mezelf: van mij hoeft de base niet zo gedetailleerd/hoog te zijn zoals hij nu soms wordt gemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat voor anderen minder geldt.
LocoShady schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:43:
[...]

Ga je dan niet terug naar waar een aantal jaar geleden veel kritiek op was? Grote blokken?

Overigens is het misschien eerlijker om naar het gewicht te kijken (=gebruikte hoeveelheid plastic) zeker met de arts set tegenwoordig waar je veel parts hebt, maar weinig gewicht.

Hier had iemand een leuke vergelijking gemaakt op parts vs gewicht https://brickarchitect.co...lego-lion-knights-castle/
Ja helemaal eens, price per part zegt soms heel weinig, dat was ook een beetje mijn punt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
ShadLink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Ja, mn berekening was verkeerd.

Ik vind het persoonlijk fijner dat Lego meer details in hun ontwerpen verwerkt. Dat zie je echt met veel meer sets. Dat de prijs daardoor stijgt, ja, dat is te verwachten. Maar eerlijk gezegd heb ik liever iets duurdere lego van een hogere kwaliteit dan goedkoper.
Ik vind details ook prima, maar wel waar ze iets toevoegen. Bij bijv. de Police Station modular had ik bij de onderste laag (dus nog voor je de begane grond ging bouwen) echt wel het gevoel dat dat ook wel met een hoop minder stenen had gekund, zonder dat dat afdeed aan de stevigheid en met minimaal verlies aan detail. Het maakt het natuurlijk wel lastiger dan als je van zo'n set een MOC wil maken.

En soms vind ik in zijn algemeenheid dat LEGO wel wat meer sets mag uitbrengen in een iets lager prijssegment.
Sommige sets voor AFOLs zijn behoorlijk prijzig, juist omdat ze propvol zitten met kleine details. Ik zou zelf (spreek nadrukkelijk op persoonlijke titel ;) ) bij veel van die sets ook tevreden zijn met (bij wijze van spreken) 75-80% van het detailniveau (en ook een navenante prijs).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
[Afbeelding]

Super gaaf, ook super duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
@Tc99m Daarvoor hebben ze dan weer de sets met een jongere doelgroep. AFOL sets zijn gemiddeld het duurste, vanwege het oog op detail (ik vermoed om het bouwplezier te verhogen, gezien volwassen minder snel met de lego zullen gaan "spelen" en juist vaker gaan tentoonstellen.)

Het is natuurlijk een trade-off. Ook hebben volwassen vaak meer geld te besteden, dus kunnen ze daar beter aan verdienen. (Het is nog steeds een bedrijf wat winst wil maken)

[ Voor 6% gewijzigd door ShadLink op 09-08-2022 13:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wbt die aanbieding van Intertoys. Ik heb hem!

En kwam nog een ander zwaar pakketje net binnen.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVIGewQTwpa-qkr-8XtR7sfGc9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lY8IuV2eUQl0AKJym7TXwHnD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:03
L23 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:58:
@CORVETTE Je weet dat we daar het alternatieve steentjes topic voor hebben.
Ja, maar hier wordt de HP trein besproken, dan kun je dit moeilijk in een ander topic deze gaan vermelden...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
chrisO schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Dat is geen minifig schaal! Dat is een Lego city speeltrein voor kinderen en heeft niets met een schaalmodel te maken.
Afbeeldingslocatie: https://www.blokjestehuur.nl/wp-content/uploads/2022/02/75955-02.jpg

Lego disagrees zo te zien :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdRq4ZNUhtiGDVXXsCVcFMYujmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdQnx0qvWrr9A4eW497lMdJq.jpg?f=fotoalbum_large

Die oude hp trein was ook wel wat van te maken, ik heb die uitgebreid met motor en wagon eentje extra met ombouw á la emerald night.

Ik laat die nieuwe lekker voor wat het is, 10 breed geloof ik?

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 12:47
Kan mezelf ook niet ophypen voor de Hogwarts Express. Vooral voor de prijs die ze ervoor vragen, geen diversiteit in minifigs, en niet te integreren in je Lego stad. Had dan liever een langere trein gezien of iets van een Kings cross station. Dit is echt een easy pass voor mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ShadLink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:06:
Het is natuurlijk een trade-off. Ook hebben volwassen vaak meer geld te besteden, dus kunnen ze daar beter aan verdienen. (Het is nog steeds een bedrijf wat winst wil maken)
Volwassenen hebben wellicht meer te besteden, maar van een gemiddelde volwassene verwacht ik ook dat ze al wat meer levenservaring hebben opgedaan en met met meer verantwoording hun geld besteden; vergeleken met een gemiddelde jongere.

Als LEGO wat meer goedkopere sets uitbrengt (kleiner dan wel iets minder detail) dan denk ik dat meer volwassenen sneller en misschien ook wel meer sets kopen; letterlijk omdat ze meer sets kunnen kopen en omdat het per set niet zo'n drempel geeft. Tenzij het bij volwassenen alleen maar om status en aanzien draait en ze vooral willen pochen met hoeveel geld ze wel niet hebben dat ze absurde dure sets kopen waar verder niemand echt het geld voor heeft. Dat zijn wel sneue AFOLs :P

Een AFOL maak je ook gewoon blij met een Wall-E en Ship in a Bottle :) Het hoeft allemaal niet duur te zijn om goed uit te zien en leuk te zijn om te displayen.

[edit] Natuurlijk hoeft niet elke set weggelegd te zijn voor iedere volwassene. Zijn wel meer zaken in het echte leven waar je alleen maar van kunt dromen :P Zolang er nog maar genoeg overblijft.

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 09-08-2022 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Die Hogwarts Express gaat er wel komen hier, wat een pracht van een set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vind het een prachtige set, maar niet het geld waard. Ik bewaar m'n centjes voor de UCS Razor Crest (en als die tegen valt, weer wat anders)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:13
Hier nog wat extra foto's: https://imgur.com/a/a0ASBQR

4 boekjes, 45 zakjes. Helaas toch ook nog een aantal stickers.

Ik vind hem te duur, mocht hij ooit nog €100 o.i.d. zakken dan zal ik hem misschien overwegen. Maar Diagon Alley staat ook nog op mijn lijstje en die heeft wel voorrang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verrek, plastic zakjes? Ik dacht dat ze over gingen naar papier voor nieuwe(re) sets?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Bra-Jo schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:07:
Verrek, plastic zakjes? Ik dacht dat ze over gingen naar papier voor nieuwe(re) sets?
Bij mijn Galaxy Explorer zat een briefje waarop stond dat er zowel plastic als papieren zakjes in de set kunnen voor komen. Maar ik had alleen plastic zakjes. Maar de overgang naar papieren zakjes is nog gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Nvt, verkeerd gelezen.

[ Voor 175% gewijzigd door Roy vd M. op 09-08-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:21:
[...]

Bij mijn Galaxy Explorer zat een briefje waarop stond dat er zowel plastic als papieren zakjes in de set kunnen voor komen. Maar ik had alleen plastic zakjes. Maar de overgang naar papieren zakjes is nog gaande.
Bij kasteel 10305 hetzelfde. Ook trouwens alleen maar plastic zakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ze zullen nog een lading plastic zakjes over hebben denk ik.

Zoals bekend (en voor degenen die m'n klassieke Lego-posts hebben gelezen... je komt pat. pend-steentjes tegen in setjes gemaakt jaren nadat het patent verleend is): Lego gooit niets weg. Ook en vooral geen plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

JoeZuCK schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

Bij kasteel 10305 hetzelfde. Ook trouwens alleen maar plastic zakjes.
Ik heb het nog niet open gemaakt. De set al aan het bouwen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:11:
[...]

Ik heb het nog niet open gemaakt. De set al aan het bouwen? :)
Mijn vrouw is aan het bouwen. Vindt ze leuk 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog een MOD gemaakt, dit keer voor de BTTF DeLorean. Hij staat nog in de queue van Rebrickable en wellicht wordt hij niet goed gekeurd wegens te weinig onderdelen. We zien wel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

zonoskar schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:30:
... wellicht wordt hij niet goed gekeurd wegens te weinig onderdelen.
Ja die kans zit er in, want mijn eendjes zijn al eens afgekeurd, wegens... inderdaad... te weinig onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQ1fWn912xJUeVyguEgmDq91A0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b8XOmzJxtHwLqGzYmMXTKHLa.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:24

SomerenV

It's something!

[...]

Maar het niet ziet er niet echt uit als een set van 5000+ onderdelen vind ik :/ Sowieso merk ik bij de nieuwere sets regelmatig dat er naar mijn mening onnodig veel steentjes in zitten. Veel gevallen waar je vrij eenvoudig kunt besparen door wat weg te laten, of door meerdere steentjes te combineren tot één. Toegegeven, deze Hogwarts Express ziet er echt prachtig uit (al ben ik geen HP-fan) maar 500 euro is écht een flinke smak geld. Zo kost de 76391 (de Icons set) de helft, en dat is echt een aardige unit ook al heeft die 'maar' 3000 steentjes.

Het is vaker gezegd, maar ik zeg het gewoon nog een keer: het is jammer dat LEGO zo hard inzet op (enorm) dure sets voor volwassenen. Ook die zwemmen niet allemaal in het geld :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
SomerenV schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 02:13:
[...]

Maar het niet ziet er niet echt uit als een set van 5000+ onderdelen vind ik
En kijk, hier ga je de fout in. Deze trein is een stuk groter dan de andere lego treinen. Ook zit er een stuk perron bij en custom build rails. Ja, dan kom je snel aan dit aantal stenen.
:/ Sowieso merk ik bij de nieuwere sets regelmatig dat er naar mijn mening onnodig veel steentjes in zitten. Veel gevallen waar je vrij eenvoudig kunt besparen door wat weg te laten, of door meerdere steentjes te combineren tot één.
je kan het ook in één stuk plastic gieten. Maar het hele idee van Lego is dat je een speelset of modelset (dit is één van de 2e categorie) bouwt. En dat je daar dan een flinke hoeveelheid details in stopt. En met een groot stuk plastic kan je geen detail toevoegen. Ik vind het juist fijn dat Lego meer kleine onderdelen is gaan gebruiken. Bv in de nieuwe Lego City treinen, ik vond ze een stuk leuker te bouwen dan de oude.
Toegegeven, deze Hogwarts Express ziet er echt prachtig uit (al ben ik geen HP-fan) maar 500 euro is écht een flinke smak geld. Zo kost de 76391 (de Icons set) de helft, en dat is echt een aardige unit ook al heeft die 'maar' 3000 steentjes.
Heeft minder steentjes, dus kost minder. En ik heb nooit gezegd dat 500 euro niet een smak geld is, dat is het ook. Maar als je kijkt wat je er voor krijgt, vind ik de prijs redelijk.
Het is vaker gezegd, maar ik zeg het gewoon nog een keer: het is jammer dat LEGO zo hard inzet op (enorm) dure sets voor volwassenen. Ook die zwemmen niet allemaal in het geld :+
Als je naar de +200 euro categorie op lego kijkt zijn dat 46 sets. (inclusief deze trein) Terwijl de categorie < 20 euro 282 sets heeft. Of bouw je alleen de 18+ sets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Dit filmpje geeft een wat betere indruk van de grootte:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Je ziet aan het einde van het filmpje inderdaad goed de grootte.
Het is een flinke set ja, en met ingebouwde verlichting als ik het goed zie?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:15
SomerenV schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 02:13:
[...]

Maar het niet ziet er niet echt uit als een set van 5000+ onderdelen vind ik :/ Sowieso merk ik bij de nieuwere sets regelmatig dat er naar mijn mening onnodig veel steentjes in zitten. Veel gevallen waar je vrij eenvoudig kunt besparen door wat weg te laten, of door meerdere steentjes te combineren tot één. Toegegeven, deze Hogwarts Express ziet er echt prachtig uit (al ben ik geen HP-fan) maar 500 euro is écht een flinke smak geld. Zo kost de 76391 (de Icons set) de helft, en dat is echt een aardige unit ook al heeft die 'maar' 3000 steentjes.

Helemaal mee eens. Ik merk zelf dat ik ook afhaak, zelfs op de sets die me wel aanspreken zoals het kasteel. Barracuda Bay was voor mij de perfecte balans qua grootte-prijs-aantal steentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Dat is echt flink groot. Wat een gaaf ding zeg! Ik vind hem erg mooi, terwijl normaal (ik durf het bijna niet te zeggen :p ) treinen van Lego niet helemaal mijn ding zijn.
500 euro is een hoop geld inderdaad. Maar je krijgt er wel wat voor!

@ErikT738 Ik begrijp je punt, het kasteel vond ik zelf ook erg duur. Ik mocht het alleen kopen van mezelf als ik wat andere sets verkocht, dus dat heb ik ook gedaan/ben ik aan het doen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Jakkus op 10-08-2022 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Mijn vrouw vind die hogwarts expres ook erg tof. Maar ja, 500 euro. Misschien om de kerstboom. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 20:16
Ik vind de set absoluut mooi, maar aangezien ik net een huis gekocht heb en binnenkort op zoek moet (mag?) naar een andere baan, maak ik even pas op de plaats. Het is veel geld en ik heb nog genoeg te bouwen, inclusief de Hogwart's Express speelset voor rond de kerstboom.

Relax. nothing is under control.

Pagina: 1 ... 217 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .