Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 216 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.373.742 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03:35
Orangelights23 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:00:
Sinds kort ben ik ook druk bezig met lego. De AT-AT van aardig wat centjes gekocht en komt volgende week binnen. Vandaag heb ik de Pivet Drive 4 van Harry Potter gemaakt, echter ontbreken enkele stukjes. Nieuw gekocht, volledig verpakt dus zeker niet open geweest.

Weet iemand de procedure in dit geval? Ik kon het nu oplossen met vergelijkbare stenen van een andere kleur welke ik nog over had uit een eerdere set, maar dit is voor het eerst dat het incompleet is.
https://www.lego.com/nl-n.../missing/enter-set-number

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
johnb52 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Ik heb maar 1 hand die t volledig doet, (linkerzijde deels verlamd) dus mag blij zijn als ik alle steentjes goed op elkaar krijg. Vooral technisch Lego gaat bij mij lastig...
Dan lijkt me het afbreken nog een grotere uitdaging dan het bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 11:54
Ik ben vorig jaar tijdens Corona begonnen met bouwsteentjes, eerst via ali om eens te proberen, vervolgens met de echte Lego.
Vorig jaar de defender gekocht, dit jaar de Horizon Zero Dawn Tallneck en onlangs het politiebureau.

Is het normaal dat ik bij de 3 lego sets telkens 1 stuk(je) tekort heb? Of is dit toeval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:47
tsjarlie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:04:
Ik ben vorig jaar tijdens Corona begonnen met bouwsteentjes, eerst via ali om eens te proberen, vervolgens met de echte Lego.
Vorig jaar de defender gekocht, dit jaar de Horizon Zero Dawn Tallneck en onlangs het politiebureau.

Is het normaal dat ik bij de 3 lego sets telkens 1 stuk(je) tekort heb? Of is dit toeval?
Nee dit is niet "normaal". Van alle sets die ik heb aangeschaft is het me één keer overkomen dat er een verkeerd steentje tussen zat. 10300 BTTF.
Ik lees hier trouwens niet heel veel over missende steentjes?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
tsjarlie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:04:

Klinkt niet normaal. Natuurlijk kan het weleens voorkomen en je kunt stomme pech hebben (toeval), maar ik denk dat er ook genoeg mensen zullen zijn die al dan niet subtiel en voorzichtig opperen dat je de zakjes waarschijnlijk niet helemaal goed hebt leegggemaakt. In zo'n zakje kan héél makkelijk een steentje blijven hangen, ook wanneer je denkt dat je hem toch echt wel leeggemaakt hebt. Zakje leegmaken, dubbel checken, plat maken en voelen met je hand of er toch nog niet nog een blokje in een hoekje zit. Bij mij verdwijnen die zakjes pas in de kliko wanneer de hele set gebouwd is :P

Gelukkig doet LEGO er doorgaans niet moeilijk over om iets missends toe te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 05-08-2022 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:16

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:26:
[...]
Gelukkig doet LEGO er doorgaans niet moeilijk over om iets missends toe te sturen.
Klopt, al houden ze wel bij hoevaak je missende steentjes claimt.
Op een gegeven moment zullen ze wat meer vragen gaan stellen maar voor nu: lekker doorgeven en daarna lekker bouwen d:)b

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 11:54
Gim schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:26:
[...]

Klinkt niet normaal. Natuurlijk kan het weleens voorkomen en je kunt stomme pech hebben (toeval), maar ik denk dat er ook genoeg mensen zullen zijn die al dan niet subtiel en voorzichtig opperen dat je de zakjes waarschijnlijk niet helemaal goed hebt leegggemaakt. In zo'n zakje kan héél makkelijk een steentje blijven hangen, ook wanneer je denkt dat je hem toch echt wel leeggemaakt hebt. Zakje leegmaken, dubbel checken, plat maken en voelen met je hand of er toch nog niet nog een blokje in een hoekje zit. Bij mij verdwijnen die zakjes pas in de kliko wanneer de hele set gebouwd is :P

Ik hou al mijn lege zakjes bij, die gaan in de lege doos. Bij de defender en de tallneck heb ik die nog eens gechecked en niets gevonden.
Om geen stukjes kwijt te geraken open ik de zakjes en schud die direct leeg in zo'n doorzichtige opbergbox van de action.
Maar ik zal straks thuis nog eens deze van het politiebureau checken, ik heb gisteren deel 7 gemaakt en daar was een stukje van de platendraaier tekort.

Bij de 1e dacht ik, kan gebeuren. Bij de 2e dacht ik van het zal wel toeval zijn, nu bij de 3e ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 16:14
Jup en even checken wat voor steentjes je overhoud. Over het algemeen houd je steentjes niet dubbel over en als het enigszins op een ontbrekend steentje lijkt even een dubbel check doen of je niet in een stap een verkeerde hebt gebruikt. Hier al een paar keer gehad dat ik dacht een steentje te kort te komen maar dat ik toch een tint ernaast zat of een vergelijkbaar steentje had gebruikt (vooral bij 2x1 plate achtige bijv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-05 14:01
Wat mij wel eens wil overkomen is dat het steentje toch nog in het plastic zakje zit na het leegschudden. Die een keer extra controleren wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 00:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

vraagje, ik probeer voor de Ferrari Daytona SP3 wat betere kleuren te vinden .. welke grijs is dit? Light gray?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6L1xnyIRhcxJMnbGdGi_kt4FQI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h6HYq81ZgdNNiHLriop7FOmM.png?f=user_large

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 18:47

BrZ

Alfa Novanta schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:43:
vraagje, ik probeer voor de Ferrari Daytona SP3 wat betere kleuren te vinden .. welke grijs is dit? Light gray?

[Afbeelding]
"Medium Stone Grey" bij LEGO zelf, andere sites noemen het meestal "Light Bluish Gray".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
la_fusion schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

Reeds gezien maar die zit niet (meer) hier in de buurt.
Wehkamp heeft m ook. 19.99 incl gratis verzending.

Wie weet nog met cashback sites nog minder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 23-05 21:45

GeeBee

Oddball

Jakkus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:50:
Een vraag: weet een van jullie hoe je een andere achtergrond achter de afbeelding kunt zetten als je een render maakt in Stud.io? Ik zie alleen de mogelijkheid om een andere kleur dan wit te kiezen, en op internet lukt het me ook niet goed om daar meer over te vinden. Of moet je dat zelf in Photoshop doen, bijvoorbeeld?
Wat je in de part-designer kúnt doen is een eigen brick maken en daar je eigen achtergrond op "plakken".
Vervolgens importeren in Stud.io als custom brick.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:04

L23

Op de Lego webshop zijn ze inmiddels door de voorraad GWP Forest Hideout heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

L23 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:55:
Benieuwd wat dat met de prijzen op Marktplaats gaat doen...
(geen idee of het überhaupt een populair setje is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
L23 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:55:
Ik vind het een leuk setje dat heel goed bij het kasteel past. Zou mooi zijn als er t.z.t. meer sets in dit thema verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

meesje schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:12:
[...]

Ik vind het een leuk setje dat heel goed bij het kasteel past. Zou mooi zijn als er t.z.t. meer sets in dit thema verschijnen.
Dat hoop ik ook. Ook zonde als die minifiguur schildjes zoals de rendier maar in twee sets uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 19:30
QuattroNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:02:
[...]

Benieuwd wat dat met de prijzen op Marktplaats gaat doen...
(geen idee of het überhaupt een populair setje is).
Niet veel denk ik want er waren veel van en er zijn veel te vinden op marktplaats , ik denk dat iedereen die 1 wil al 1 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:13
Voor het topic (vraag aan @Zeehond) zelf heb ik de vraag of er bij het onderdeel van ‘hoe sorteer ik het spul’ niet een paar voorbeelden en links toegevoegd kunnen worden die telkens gedeeld worden als deze vraag wordt gesteld door leden?

En ook voor het topic zelf maar vooral voor mijzelf, wie heeft er leuke/goede sites/personen die je volgt op alle sociale media omtrent Lego?

[ Voor 3% gewijzigd door Dagg op 05-08-2022 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dagg schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:01:
En ook voor het topic zelf maar vooral voor mijzelf, wie heeft er leuke/goede sites/personen die je volgt op alle sociale media omtrent Lego?
Mijn sociale media qua Lego is Tweakers :+
(geen facebook en al die ellende hier).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

M'n zwager en ik ruilen wel eens sets met elkaar zodat we lekker kunnen bouwen zonder gelijk zelf alle sets te moeten kopen.
Deze week had ik de Tumbler op bezoek.
Wat een gaaf gevaarte is dat toch; heerlijk ruig, stoer en duister.
't Is dat ik er geen plek meer voor heb...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8VDx6YMG1blD_oM5BE13XCSzus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/198GFU9kCK5vcAOqyysF2cOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXrncWv96LbNksUvZxjj6VX_IN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDZluNtsxabargdION6o8gja.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 02:22
QuattroNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:24:
M'n zwager en ik ruilen wel eens sets met elkaar zodat we lekker kunnen bouwen zonder gelijk zelf alle sets te moeten kopen.
Deze week had ik de Tumbler op bezoek.
Wat een gaaf gevaarte is dat toch; heerlijk ruig, stoer en duister.
't Is dat ik er geen plek meer voor heb...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die wil ik ook nog hebben....echt wel gruwelijk ding...

Net de Marvel Gauntlet gemaakt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVJstmDaxbtT_msnwZK7yu_NfeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVZ9SxKNgpO7B74Sk45ud9KM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiK_Cs9QkgXADKBTInBqw_N5yjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4H9gIE9Izb4mPxEXc7PqSWnc.jpg?f=fotoalbum_large

En dat is 4!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
QuattroNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

Mijn sociale media qua Lego is Tweakers :+
(geen facebook en al die ellende hier).
Ik denk je te snappen maar je kijkt ook niets op Youtube bijvoorbeeld? Niet echt socials maar ik vind het grappige Lego video’s.
YouTube: Escaping from the Underwater Prison: Shark Attack - Lego City Police...
Of de site van The Brother Brick, zitten een paar leuke moc’s tussen.
https://www.brothers-brick.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dagg schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:41:
[...]

Ik denk je te snappen maar je kijkt ook niets op Youtube bijvoorbeeld? Niet echt socials maar ik vind het grappige Lego video’s.
YouTube: Escaping from the Underwater Prison: Shark Attack - Lego City Police...
Of de site van The Brother Brick, zitten een paar leuke moc’s tussen.
https://www.brothers-brick.com/
Op YT zie ik idd wel eens wat voorbij komen en ik check Rebrickable af en toe voor leuke moc's van sets die ik heb maar ik doe niks met Facebook, Tiktok of Instagram.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• L23

L23

Galaxy Explorer 10497 is af. Toffe set om te bouwen. Zelfs als je opgegroeid bent met jaren 90 Space is het erg herkenbaar. Vroeger ook al fan van die geprinte computer tegeltjes en daar heeft deze set veel van. Die brievenbus/opbergbox zag ik niet op foto's van de originele 928, maar wel typisch Space en zie je ook terug bij Blacktron en UFO. Groot schip, naast de 2 witte en 2 rode Classic Space minifiguren nog genoeg plek. Voorlopig blijft de set nog in elkaar en nog even kijken waar ik het neer zet of ophang. Maar ben ook wel benieuwd naar de alternatieve build die gebaseerd is op 924, leuk formaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciVGLFrja-99FkfQJYLd7F9zBeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOcw9VOhfXa81LqMkq8ogJtM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKEe3vfqP5vQuXwKEPnkzpRZwT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaJxHFyeXrtkSnbl5d6SDCCu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpkOdqJ-HagyOKed5plX3XxXS3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chsF1I6bHBKOtqf1i2UC1fFc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDLNbuxjh4CF5xUorBs8V9iSXEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyOItrzfikA9A3CUcXpObnLn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• johnb52

Op YouTube:
Bricktsar (mijn favoriet)
Atlanta brick co tv
BrickTrains (vooral afool podcast)
BrickVault
Emma Saurus
Bricksie
Brick Bucks
Brick builder
Duckbricks
Jangbricks
Just a brick in the bucket

Heb er nog n paar bijgevoegd

Playtoday (nl)
Stonewall Bricks
Hollyonfilm

En op tiktok:

https://www.tiktok.com/@masterbuilder_alec

LAN members die alleen posten met builds die ze van lego hebben gekregen vind ik niks aan, en verwijder ik uit mijn lijst :)

[ Voor 23% gewijzigd door johnb52 op 06-08-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JBplap schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:06:
Hier ook al weer een tijdje aan het bouwen.

En vroeg me af:
Hoe nauwkeurig bouwen jullie?

Ben je al tevreden als het juiste steentje op de juiste plek zit,
of lijn je de 'lego' tekst op elk stud uit met de rest van de studs in de build.
(Zo ver als mogelijk, helaas krijg je dit nooit 100% goed)

En klik je meerdere technic pins klakkeloos erin of lijn je die netjes uit op elkaar.
En gaat dat dan schaal 1 op het oog of gebruik je waterpas/kruislaser tijdens het bouwen?

Wat ik soms lastig vind is dat je de uiteindelijke orientatie nog niet gelijk in het boekje ziet. Ook al heb je de stukjes voor dat onderdeel netjes zitten, als het geheel dan 90 graden gedraaid op de main build komt zit het nog niet mooi.
Ik ben daar wel alert op, haal dingen ook los en doe het opnieuw als het niet in het patroon past.
En alles zo goed mogelijk, bij tandwielen test ik altijd of ze ruimte genoeg hebben om vrij te lopen (niet te strak tegen andere elementen. En bij bush-jes (en vergelijkbare connectoren) zorg ik dat ze gelijk staan aan alle kanten van het model. Heeft een element op dezelfde as ook een opening,dan zorg ik dat de opening van de Bush gelijk is. Ook zorg ik dat de ronde en gekartelde kant van bushes passen bij de aangrenzende elementen.
En als meerdere assen in gelijke versnelling lopen zorg ik dat de Bush gaten gelijk staan.
Bij niet draaiende connecties plaats in de openingen zo dat ze zo veel mogelijk uit het zicht zijn.
Idem met tandwielen etc.
En plaats het LEGO logo altijd zo veel mogelijk leesbaar vanuit het kijkers perspectief.

Ik vind dat dat de build een hoogwaardige uitstraling geeft.

Ook bij mijn mocs probeer ik dit in de digitale versie zo te doen, zodat de renders en instructies dit ook zo laten zien. Geeft de instructies naar mijn idee ook meer duidelijkheid tijdens het bouwen.

Bij mocs probeer ik ook verschillende kleuren te kiezen bij verschillende lengtes axles en de 'standaard' kleuren bij gears, zodat het ook op basis van kleur duidelijk is welk element waar zit. Dit heb ik afgekeken van LEGO zelf.
Idem voor steentjes die 'verborgen' zitten in de moc , daar kies ik passende kleuren voor die horen bij de gevisualiseerd functie of uniform per functie óf als die er niet is de goedkoopste kleur van dat moment voor dat steentje.
Dat maakt het bouwen van de moc interessanter en houd de diversiteit aan gebruikte steentjes - en dus herbruikbaarheid in andere modellen - hoger en dat laatste houd te prijs zo laag mogelijk.

Om papier te besparen print ik mijn moc instructie na render opnieuw naar pdf, maar dan met twee pagina's op 1 A4-tje. En ik kijk altijd of ik een door 4 deelbaar aantal pagina's kan maken voor de instructie.

:) detail,details :)

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door djwice op 06-08-2022 06:27 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Loader schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

In plaats van dat je op de uitnodiging voor de bruiloft een klein evenlop onderin zet, zet je gewoon een klein lego kasteeltje neer. Moet toch goed komen .... :P
Wordt het verkeerd begrepen, krijg je ineens een kasteel in Frankrijk voor je huwelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:33:
[...]

Niemand die raar opkijkt van de vrouw met pijl en boog; dit kan wel eens gevaarlijke situaties opleveren :D
Maak vooral geen oogcontact,ze heeft haar boog al geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Laatst de Star Wars AT AT besteld, kostte me omgerekend iets van 800 euro, maar dan heb je ook wat, haha. Gisteren begonnen en al aardig ver gekomen. Ding is alleen dat ik niet wist dat het zo’n groot ding was… je hebt bijna twee handen nodig om het op te tillen. Waar laat ik dit? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:26

JoeZuCK

_Fonz > all.

Orangelights23 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:13:
Laatst de Star Wars AT AT besteld, kostte me omgerekend iets van 800 euro, maar dan heb je ook wat, haha. Gisteren begonnen en al aardig ver gekomen. Ding is alleen dat ik niet wist dat het zo’n groot ding was… je hebt bijna twee handen nodig om het op te tillen. Waar laat ik dit? :(
Bij mij op de stoep? 😇

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:26

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik kwam dit nog tegen gisteren. Wilde het even met jullie delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_kf-qeDr9NpHHumKbN_iUQc0fY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ssx4fIDx6pYlfS2E3B918fRm.png?f=fotoalbum_large

Wat een plaatje niet?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 15:22

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Tip sommige sets zijn nu all retired in aantal landen. Ze zouden tot het einde van het jaar beschikbaar moeten zijn. Zie als voorbeeld https://www.lego.com/en-a...-meditation-chamber-75296 Wacht dus niet te lang

Usenet handleidingen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03
Om het lijstje van @johnb52 aan te vullen:
Beyond the brick : nog steeds één van de weinige (enige?) channels die Lego tentoonstellingen verslaan

Alex Nunes : de eerste 'grote layout eigenaar' tezamen met Jang die ik vond op youtube, jaren geleden

Solid Brix Studios : ik heb niet veel met Star Wars, maar hij filmt het bouwproces van al zijn tijdelijke zeer gedetailleerde displays

Brickcrafts : nog niet zo lang geleden ontdekt, een AFOL die gaten in zijn huis sloeg om een trein door te laten rijden en zo zijn layouts te verbinden

DownUnder Bricks: content is niet zo top, maar enthousiasme + Australisch accent maken veel goed :P

En uiteraard het kanaal van de machtige Arjen: AlmightyArjen treincrashes!

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 06-08-2022 09:09 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:26
Vanuit de partij lego die ik had gekocht, heb ik wat sets geselecteerd die ik wilde bouwen. Eentje was de 853:

Nou, wát een draak om te bouwen! Ik hoor wel eens "vroeger was het leuker, moeilijker, beter", tegenwoordig is het te simpel, is er teveel kleurenkots. En ik kan bevestigen: het klopt. Althans: het was vroeger moeilijker.

van mijn 8e heb ik heel wat oude technic gebouwd, en ik kan me herinneren dat ik het leuk vond, en lastig. Die herinneringen kwamen terug, ik weet nog dat ik de 8860 bouwde en enorm veel moeite had met bepaalde tandwielen. Al die herinneringen kwamen terug!

Als eerste het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOiIs_tBL4xJLQ--nmjowh4QuKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scrBqrKoe5UAnLq5K9Ds3K7J.jpg?f=fotoalbum_large

Het bowen gebeurde in 3 stappen:
  1. de Motor
  2. stuurkolom
  3. chassis
Nou, de motor: zeer fragiel tijdens het bouwen, met name het begin. Dit zie je in de huidige sets echt niet meer.De stappen zijn "groter", dat wil zeggen: veel stenen plaatsen per keer, maar dat is op zich niet erg, het is over het algemeen overzichtelijk, doordat er een mix van blauw en grijs wordt gebruikt, al moet je wel goed kijken waar de 1x2 plates worden geplaatst. De tandwielen, zuigers, man man, wat een ellenden. De tandwielen en staafjes gaan niet zo soepel als tegenwoordig, en je moet ze soms onmogelijk vasthouden om het volgens bouwtekeningen voor elkaar te krijgen. Veel kracht zetten, en ervoor zorgen dat je de eerder gebouwde stukjes niet per ongeluk "ongedaan" maakt ;). Ik vroeg me echt af: hoe heb ik dat ooit voor elkaar gekregen als 8-jarige.

de stuurkolom. Met één woord: rood. Rood. ROOD. Al zat het, voor die tijd leuk in elkaar: ik had gewild dat er meer kleuren aanwezig waren. Voor sommige elementen moest je het bouwstuk in dezelfde hoek als op de bouwtekening houden, om te kunnen zien waar het steentje precies geplaatst moest worden.

Chassis. rood. Roder. ROODST. Zeer onduidelijk, monotoon. Heel veel gebruik van plates, waarbij je ontzettend goed moest kijken waar ze terecht moesten komen. Goed studs tellen, goed gokken.waar een steen terecht zou moeten komen. Deels fragiel, maar dat werd later beter.

Al met al een paar uurtjes zoet geweest met hier en daar wat krachttermen, mijn vrouw zat hartelijk (of hatelijk?) te lachen.In eerste instantie vond ik hem saai, maar als ik terugkijken was het best leuk om te bouwen. Als ik dat echter vergelijk met de huidige sets, dan heb ik ont-zet-tend veel waardering gekregen voor de bouwisntructies, de progressie op het gebied van de technieken en het eindresultaat. De huidige sets bouw je van het begin af aan "stabiel", vaak foutloos (al zijn er uitzonderingen) en heel erg compact. De complexiteit (en natuurlijk het aantal stenen) tis enorm toegenomen.

Voor een avondje bier drinken, goed nadenken, kijken, nostalgie en dingen opnieuw doen, is dit de perfecte set. Voor een avondje relaxed bouwen, zou ik toch een andere, nieuwe doos, aanraden ;).

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Op Youtube

Algemeen
Jang’s LeGO Reviews
JangBricks
JK Brickworks
Held der Steine
AlmightyArjen (en WIP channel)
RacingBricks

Technic
Charbel’s LEGO Technic Channel
Jeroen Ottens Design
LEGO Technic Trains
Nico71’s Lego Technic Creations
SBrick
Sariel’s Bricks and Pets
UnbrickMe

Treinen
FX Bricks

Op Facebook hoofdzakelijk LEGO Technic Nederland.
En verder veel Technic groepen speciaal voor specifieke modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 15:22

TheDudez

Usenet stofzuiger!

GeeBee schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Op Youtube

Algemeen
Jang’s LeGO Reviews
JangBricks
JK Brickworks
Held der Steine
AlmightyArjen (en WIP channel)
RacingBricks

Technic
Charbel’s LEGO Technic Channel
Jeroen Ottens Design
LEGO Technic Trains
Nico71’s Lego Technic Creations
SBrick
Sariel’s Bricks and Pets
UnbrickMe

Treinen
FX Bricks

Op Facebook hoofdzakelijk LEGO Technic Nederland.
En verder veel Technic groepen speciaal voor specifieke modellen.
En vergeet Tiago Catarino niet. Deze persoon heeft bij lego gewerkt.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

TheDudez schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

En vergeet Tiago Catarino niet. Deze persoon heeft bij lego gewerkt.
Die komt idd wel eens voorbij in mijn suggested list.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:17

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

En uiteraard het kanaal van de machtige Arjen: AlmightyArjen treincrashes!
Sta ik nou echt alleen bekend vanwege de crashes? :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Nee hoor, alleen komt er de laatste tijd weinig voorbij in mijn YT suggesties over je container terminal :o

Ga meteen even je kanaal bekijken of ik nog iets gemist heb O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Afas op 06-08-2022 11:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Ik doe niet aan social media, via YT heb ik de volgende:

Jang's Bricks
Ghrol666 (Milan Reindl, Lego Technic Designer, oa de Defender (als ik het goed heb)
Beyond The Brick
hachiroku24
RacingBrick

En mijn pakket vanuit is EINDELIJK binnen (heeft 2 weken bij DHL Bochum gelogeerd), dus de 2ehand Ferrari F8 Tributo uit elkaar gehaald, stickers recht gezet en weer in elkaar gezet. Ziet er goed uit, alleen nu ben ik echt door de display ruimte heen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eorpxTe.jpg

En ook het pakket van Lego is binnen, de Galaxy Explorer en de Orchid. Heb nu 2 GWP setjes (een speeltuimtje en de schuilplaats in het bos). Nog niet uitgemaakt of ik die 2 houd of probeer te slijten via MP.

En als laatste, voor wie de kleine 1989 Batmobile heeft (die als preorder bij de grote zat), ik heb de sidepods aangepast, ik heb er 2 panels met verhoogde rand opgezet, staat een stuk beter dan die 2 grijze emmers die in het orginele design zaten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FpK5BVM.jpg

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Heeft iemand deze vip reward los te koop gezien?

40515

Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2022/08/LEGO-40515-Pirates-and-Treasure-VIP-Add-On-Pack.png

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 06-08-2022 13:24 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

himlims_ schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:23:

40515

[Afbeelding]
Nee, maar volgens mij al eerder beschikbaar geweest en toen kon je het kopen met VIP punten, dus geen nieuw setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 16:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik volg ook nog Brickstory op YT. Veel Star Wars sets en hij is bezig met een enorm Lego Star Wars museum. En Brick Clicker voor leaked sets, maar je moet wel goed concentreren, want die gast praat een partij snel in het Engels.

[ Voor 36% gewijzigd door zonoskar op 06-08-2022 14:34 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Tja... Albert Einstein kreeg een Nobelprijs voor het foto-elektrisch effect en niet voor de relativiteitstheorie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:23:

40515

[Afbeelding]
L23 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:35:
[...]

Nee, maar volgens mij al eerder beschikbaar geweest en toen kon je het kopen met VIP punten, dus geen nieuw setje.
Ik meen te herinneren dat het kopen met VIP punten alleen even in de US S@H kon.

Deze artikels van vorig jaren wezen ook naar een mogelijke verkoop met VIP punten:
LEGO VIP Exclusive Rewards: New Parts Packs Coming to Rewards Section
LEGO VIP members might be getting four more exclusive sets

Ik heb deze sets/add-ons allezinds nog niet gezien tussen de VIP rewards.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 06-08-2022 16:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Zo, gisteren de Defender uit elkaar getrokken en vandaag opnieuw opgebouwd, maar dan als Stadium Truck, vanuit dit ontwerp, en voor zover ik weet is die beste man ook de ontwerper van de Lego Defender zelf.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/41eBt5K.jpg

Enige twee issues die ik met het ontwerp heb zijn dat de tank aan de passagierskant niet lekker vast blijft zitten. Die schiet los als je hem verkeerd aankijkt. En als tweede de versnellingspook, die schiet de hele tijd over de tandwielen heen omdat de hendel niet stijf genoeg bevestigd is. De bak werkt, en ik kan er nu hij gebouwd is met mn dikke klauwen toch niet meer bij. 😎

Verder dacht ik dat zowat alles van de Defender werd gebruikt, maar dat is niet helemaal het geval. Heb een paar stukjes over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C6dVxRT.jpg

De stickers van de Defender zitten eigenlijk nergens in de weg. Ja, de naam staat pontificaal op de motorkap, maar ergens past het ook wel bij een Stadium Truck. En andere is de kleine 2x3 tile met de Land Rover sticker aan de achterzijde, maar die staat een beetje schuin richting de muur.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46
het balon beertje is nog steeds actief voor 500 vip punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

[...]

Ik meen te herinneren dat het kopen met VIP punten alleen even in de US S@H kon.

Deze artikels van vorig jaren wezen ook naar een mogelijke verkoop met VIP punten:
LEGO VIP Exclusive Rewards: New Parts Packs Coming to Rewards Section
LEGO VIP members might be getting four more exclusive sets

Ik heb deze sets/add-ons allezinds nog niet gezien tussen de VIP rewards.
Is een gwp bij s@h vanaf €50 - vip exclusive, koopt je niet via punten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik had hem eerst te koop staan vanwege ruimte gebrek, maar ik kreeg een ander idee.

Doka van gemaakt met verschillende mods van mijzelf en Rebrickable.

Nu blijft ie lekker in de collectie :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTfRDTrgtwlMGewCtFkqhSuR3zg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giUiYzNZwFYPhqb0owilOueD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkLoc0Vd_fQcHsziyRs-GIgyel8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xypU0NBsevAWcWXieNMRDlJA.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJgtd9VJOHzCGkzTf9Yg4lkTPus=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rx2Dgdn7rdGpEIrl8afeyr9x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaNaGNrlp2ekf0oNSgmYcfodsek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPVjbaFUaXCerZTOdv9RKKsY.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIx3RFakI0ZZ_GP65gHyDMJvirk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skOnyVqU513McCHz34qbAbEB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxzPeLVwmJPWYfWzHO5zwVjlV9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1QDrcJ9xagJ3CafDzVktLEI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:17

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik ben op vakantie in Oostenrijk en kwam toevallig bij Smyths Toys terecht vandaag, een gigantische speelgoedwinkel. Ho-ly shit wat een Lego afdeling had die zaak, ongelofelijk. Er stond daar nog meer dan in de officiële Lego stores.

Heb er voor mezelf de Ecto-1 meegenomen met 20% korting, en voor een vriend de nieuwe Sanctum Sanctorum met 20% korting. Heb nog staan twijfelen over honderd en een andere sets, ze hadden namelijk alles. Van de nieuwe Ferrari Technic set tot de UCS AT-AT en van Duplo tot de complete Minecraft serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

himlims_ schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

Is een gwp bij s@h vanaf €50 - vip exclusive, koopt je niet via punten
Dat zei Kapoen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

kaanmijo schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:27:
Ik ben op vakantie in Oostenrijk en kwam toevallig bij Smyths Toys terecht vandaag, een gigantische speelgoedwinkel. Ho-ly shit wat een Lego afdeling had die zaak, ongelofelijk. Er stond daar nog meer dan in de officiële Lego stores.

Heb er voor mezelf de Ecto-1 meegenomen met 20% korting, en voor een vriend de nieuwe Sanctum Sanctorum met 20% korting. Heb nog staan twijfelen over honderd en een andere sets, ze hadden namelijk alles. Van de nieuwe Ferrari Technic set tot de UCS AT-AT en van Duplo tot de complete Minecraft serie.
Ik kom af en toe in het filiaal in Paderborn Duitsland. Daar hebben ze ook echt veel!
Hopen dat ze er komende week leuke aanbiedingen hebben, dan komen we er weer. Ik hoop op het Boetiek hotel en ergens ook de Technic Ferrari :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

O heerlijk! Ik voel me weer dat 10-jarig ventje die van z'n vader set 497 (de oorspronkelijke LL928) kreeg *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eugV99kgCv5qZcBm9LdFrLU3Di0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08pcAPG6ocrCwGqJLiraDyrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zowaar wat nieuwe parts. Deze vind ik tot nu toe het meest bijzonder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGSQnsma6L3a485wICS7ykSxj9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCgJSKfYsOeNwyhCqKkZcBvY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

QuattroNL schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:47:
Als Lego Mario liefhebber heb ik deze al diverse malen gezien in zeker 6 verschillende kleuren :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

DukeBox schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:10:
[...]
Als Lego Mario liefhebber heb ik deze al diverse malen gezien in zeker 6 verschillende kleuren :)
Ik heb niks met/van Mario dus ik kende 'm nog niet :')

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bint
Ik heb even een overzicht gemaakt van de catalogussen die ik heb. Speciaal nog een folder uitgelicht met een bijzondere inlay, hadden ze die nu nog maar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln7Z9z6eKNaV127vbd9R0vSRkRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TnMa022Qz9HAxK5KaRREfFL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYLdHUbpQRKrO2qRyDRObVfXTpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFJ6evFvHqeSS6F1Jt4cOnzD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BicIoI5lyegNVk6ShnSx20ORk2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVjM1RBV6LJhHtAiCFNykooy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50
Zag deze vandaag voorbij komen :

https://bouwsteentjes.inf...zij-lego-bouwinstructies/

Een van de vele kerst sets dit jaar. Geen idee of en wat voor set er voor de Winter Village komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 23:12
DukeBox schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:10:
[...]

Dan hebben ze toch studs bovenop?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

cheiron schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:00:
Dan hebben ze toch studs bovenop?
Die zijn er ook maar veel zijn plat, met name dit formaat. Vaak zit er ook een kleur code sticker op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 27-05 16:37
Hopelijk kan iemand mij helpen: ben mijn oude lego aan het uitzoeken en van één model heb ik nog maar één pagina van de handleiding :'(, zie onderstaand.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Reverse image search en doorspitten van verschillende handleidingen op bricklink heeft niet tot een resultaat geleid.

Enige houvast dat ik heb is dat het een set is ergens tussen 95-98 uitgekomen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWYyDTdYm7RZYND7IQ72j4LE8X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWHQ1gKOiWRmcKtefgHiHvKC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door sarlo op 07-08-2022 11:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• L23

L23

sarlo schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:12:
Hopelijk kan iemand mij helpen: ben mijn oude lego aan het uitzoeken en van één model heb ik nog maar één pagina van de handleiding :'(, zie onderstaand.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Reverse image search en doorspitten van verschillende handleidingen op bricklink heeft niet tot een resultaat geleid.

Enige houvast dat ik heb is dat het een set is ergens tussen 95-98 uitgekomen is.
[Afbeelding]
6939 Saucer Centurion.

Heb gezocht op bijzondere Lego blokjes die ik in de afbeelding zie op Rebrickable, dan blijven er een paar sets over en is het zo gevonden. Zo heb ik vorig jaar ook sets kunnen achterhalen waar ik geen instructies meer van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 27-05 16:37
L23 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

6939 Saucer Centurion.

Heb gezocht op bijzondere Lego blokjes die ik in de afbeelding zie op Rebrickable, dan blijven er een paar sets over en is het zo gevonden. Zo heb ik vorig jaar ook sets kunnen achterhalen waar ik geen instructies meer van had.
Thanks en dat is een goede tip. Neem aan dat je het stukje linksonder bedoeld dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:33

SomerenV

It's something!

sarlo schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Thanks en dat is een goede tip. Neem aan dat je het stukje linksonder bedoeld dan?
Ik gok op die rode hoekplaten of hoe je het ook noemt. Al wilde ik diezelfde set ook noemen, maar dat komt omdat ik hem zelf heb :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

sarlo schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Plate Angled 10 x 10 without Corner - Red. Daarop gezocht, leek me een vrij uniek onderdeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
L23 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

6939 Saucer Centurion.

Oh, kan dat daar ook? Ik gebruik bricklink, maar dat is zeer beperkt imho

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Gaaf experimentje met Lego als basis:

Prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Bint schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Oh, kan dat daar ook? Ik gebruik bricklink, maar dat is zeer beperkt imho
Geen idee hoe ze vergelijken. Ik heb gekozen om al mijn sets in Rebrickable in te voeren, vindt het een fijne site en daardoor meer bekend met Rebrickable.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 11:03
Voor wie de LL918 en LL924 willen bouwen: https://www.steindrucker.com/1x6-bricks-2x-ll914-2x-ll924

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:52
Vandaag de BD-1 in elkaar gezet. Leuke build, max 3-4 uurtjes werk maar wel weer leuk. Resultaat is wel geinig en staat leuk naast R2D2.
Past mooi bij de collectie. Ik hoop dat er meer van dit soort build komen, misschien C3PO of nog mooier: een R2Q5 (dark side).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVUX6ULlUv-RJTNscVw0Ay3rd9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlWTwMNrv3cBI5G4PRYFrCMP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Voor het topic (vraag aan @Zeehond) zelf heb ik de vraag of er bij het onderdeel van ‘hoe sorteer ik het spul’ niet een paar voorbeelden en links toegevoegd kunnen worden die telkens gedeeld worden als deze vraag wordt gesteld door leden?
Opzicht staan er wel wat voorbeelden maar zijn er specifieke links naar sites wel handig zijn om toe te voegen?

Moet eigenlijk die TS ook eens updaten met 90 jarig jubileum info :).

Select * from fish

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

2 woorden: focking awesome! *O* oOo d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw2t6vLom3zwK1YKFadFqjhmop8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZEjMyELxSmKEQOHC2xWZR6q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
De verborgen boodschap die ik hier meen te begrijpen is dat je nog twee extra exemplaren van 10497 Galaxy Explorer gaat aankopen om de alternatieve modellen ook te bouwen? >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Kapoen schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:15:
[...]
De verborgen boodschap die ik hier meen te begrijpen is dat je nog twee extra exemplaren van 10497 Galaxy Explorer gaat aankopen om de alternatieve modellen ook te bouwen? >:)
_O-
1 extra exemplaar gaat er wel komen als deze een keer ergens leuk in de aanbieding is. Ik ga dan kijken hoever ik kom om daarvan zowel de 918 als de 924 te bouwen. Zal vast niet 100% lukken maar dan is er nog altijd Bricklink :9

Ja dit is pure jeugdsentiment!
Mijn wijlen pa die me dit toendertijd allemaal gaf zal nu net zo enthousiast zijn als ik nu ben :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50
Vandaag aangekomen in Billund. Meteen abo op legoland gehaald en met 25% korting de starry night gehaald.
Mijn vrouw had graag Optimus gehad, maar die was uitverkocht en wisten ook niet wanneer die weer kwam. Dus vandaag of morgen nog langs de store in Billund zelf.

Optimus in het lego house gehaald. Daar hadden ze hem blijkbaar wel. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 07-08-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

QuattroNL schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:47:
O heerlijk! Ik voel me weer dat 10-jarig ventje die van z'n vader set 497 (de oorspronkelijke LL928) kreeg *O*
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice. Ik had verwacht dat ze misschien wel allemaal steentjes zouden hebben gebruikt uit de classic space tijd, maar dat is dus niet zo.

Ik heb de mijne nog niet binnen want op vakantie, maar het was wel een afknapper dat de 10497 voor dezelfde prijs bij de intertoys te halen is. Als ik dat eerder wist, had ik hem misschien niet bij Lego zelf gekocht, maar over een paar maanden gebruikt op MP ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
TimFelten schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:36:
Resultaat is wel geinig en staat leuk naast R2D2.
Past mooi bij de collectie.
Combinatie met de Imperial Probe Droid en de Horizon Forbidden West: Tallneck lijkt me ook een erg mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

neanderthaler schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:29:
[...]
Ik heb de mijne nog niet binnen want op vakantie, maar het was wel een afknapper dat de 10497 voor dezelfde prijs bij de intertoys te halen is. Als ik dat eerder wist, had ik hem misschien niet bij Lego zelf gekocht, maar over een paar maanden gebruikt op MP ofzo
Dat laatste kan natuurlijk altijd, alleen moet je iets meer geduld hebben.

Dat ie op de releasedatum ook al gelijk bij de Intertoys lag verbaasde mij ook!
Ach, ik wilde ook nog wat andere sets hebben dus ik ging dan maar gelijk voor de GWP én natuurlijk de VIP punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Zeehond schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Opzicht staan er wel wat voorbeelden maar zijn er specifieke links naar sites wel handig zijn om toe te voegen?

Moet eigenlijk die TS ook eens updaten met 90 jarig jubileum info :).
Door jouw opmerking bedacht ik mij, en wat als die links na een jaar of wat dood zijn?..
Misschien is het een idee om een paar plaatjes van voorbeelden er bij te voegen.
Gezien de best vaak terug komende vraag bedacht ik mij dat het misschien wel handig is ter verduidelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Of dat je nog een set (of twee) aan moet schaffen om de andere varianten ook te kunnen bouwen als displaysets naast hun oervaders🧐
Heb je aandelen Lego? 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik zit zo eens door de instructies van de Daytona heen te scrollen (waarom men er anno 2022 nog ruim 800 vel papier bijvoegt beats me) en dan weet je soms niet wat je tegen komt....

Waarom moest dit geel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0FQ9OLLP5Uk1Jeys-mGE6yAMtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0w0391BgyU7OuhHCzwnGpzDt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WolPEzNNOnrz8LxT5PpFARzRlOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJZ266gLgCBfCrX1SMvuxijt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXByKbGkbt0CWUW_1XNWVqN-U40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOAvGntYvJWLTqYgztFziiri.jpg?f=fotoalbum_large

''t is ook geen knipperlicht ofzo :?

Volgens mij zie je er (gelukkig) niets van terug. Brengt me weer terug bij de vraag: waarom? 8)7

Bijna net zo idioot als het gifgroen achter de remschijven 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcnbDqP8NWjiYxus-tDw98p1CDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5K9zIx67cFVOUM4jJrWmjE7.jpg?f=fotoalbum_large

Echt... hier heeft Ferrari ook weer fijn zitten slapen toen ze het model ontwierpen :')

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-05 14:01
Lego gebruikt wel vaker kleuren om een bepaald accent op een bouwinstructie te leggen. Maar wel altijd onzichtbaar zodra je klaar bent met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Behalve dan de fokking blue pins, daar lijken ze zelfs wel trots op te zijn als ze speciaal zo'n foto opnemen :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMvRxsoehYadJtwvy6psOmgoCDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krzHAqUj1Ui42sZ4L1M8zyrQ.jpg?f=fotoalbum_large

Echt, WHY?? :'(

Doe dan tenminste minstens grijs..

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-08-2022 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:43
Alfa Novanta schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:54:
Behalve dan de fokking blue pins, daar lijken ze zelfs wel trots op te zijn als ze speciaal zo'n foto opnemen :')

[Afbeelding]

Echt, WHY?? :'(

Doe dan tenminste minstens grijs..
Grijs is al bezet door de frictieloze 2L variant van de pin. De kleur zwart al bezet door de 2L frictie pin en hoewel Lego in de 90's wel de 3L frictie pin in zwart maakte zijn ze daar vanaf gestapt voor het gemak van bouwen.

Wat betreft het geel uit je eerdere post: soms gebruiken ze het om iets te doen wat ook daar zit in de echte variant, ook al is het onzichtbaar. De maker van de auto en de maker van de Lego set weten dat het er zit. Dat gezegd hebbende, geen idee of dat hier aan de hand is. Het standaard kleurenkots excuus is ook goed mogelijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:24
Alfa Novanta schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:32:
Ik zit zo eens door de instructies van de Daytona heen te scrollen (waarom men er anno 2022 nog ruim 800 vel papier bijvoegt beats me) en dan weet je soms niet wat je tegen komt....
een paar dingen die in mijn hoofd opkomen:
1. Papier werkt waar geen internet is.
2. Papier werkt over x jaar ook nog stel lego stopt met het hosten van de instructies online
3. Niet iedereen vind naar een scherm kijken fijn, ik vind het juist zo lekker 'offline'
4. misschien weegt de energie productiekosten van een papieren boek wel op tegen 2x je tablet gebruiken voor het maken. wellicht is het daarmee ecologisch beter (speculatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja sorry hoor, ik wordt hier gewoon ontzettend droevig van..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEwWoqjzOC_QsFgk83kDJWxgYvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RY843qbocHSog89V0D1rwvqc.jpg?f=fotoalbum_large

En daar vragen ze dan met droge ogen €399 voor

Nee echt, dan is de Cada Italian Supercar echt een eye opener van hoe het ook kan, wat was ie? €180? en 4 motoren, remote, working gearbox en verlichting _/-\o_

Ik wordt hier echt moedeloos van.. :'(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:26
Koop je het toch niet? Waarom jezelf zo druk maken?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik zeg, hoe meer ‘kleurenkots’ zoals het genoemd wordt, hoe beter. Het zorgt er voor dat je nog creatiever moet zijn maar gelang je wensen om een mooie moc op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Daarbij vind ik zelf de handleidingen van vroeger veel leuker want uitdagender. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Dat is wat Lego voor mij is, speelgoed. Geen displaymateriaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagg
Poll: Wat heeft Lego bij jou als hoofddoel?
Om te bouwen en tentoon te stellen
Om te bouwen en te spelen
Om te bouwen (om daarna te verkopen)
Om te investeren
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404414&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Even mijn oude poll weer ophalen hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Dagg op 07-08-2022 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:02
Never mind

[ Voor 97% gewijzigd door Cass Casey op 07-08-2022 23:01 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatz
Om te bouwen of te investeren en tentoonstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Beatz schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

Om te bouwen of te investeren en tentoonstellen
Er zijn natuurlijk meer keuzes. Als ik jouw laatste punt aanhaal dan zou het de waarde verlagen omdat je de doos hebt opengemaakt. Of zie ik dat verkeerd en heb ik een ander idee daarbij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dit weekend ben ik begonnen met het opnieuw bouwen van wat oude sets van mezelf, te beginnen met het Technic spul aangezien ik daar niet veel van heb. Het doel is kijken in hoeverre de sets compleet zijn, noteren welke onderdelen ik mis, en dan alles afbreken en per set in een zakje stoppen met het setnummer erop zodat het het archief in kan in plaats van ongesorteerd in de bakken. Wel weer tot de conclusie gekomen dat ik LEGO Technic niet zoveel aan vind. Ik had er als kind al niet veel mee, maar nu doet het me ook niks. De sets die ik nu heb gebouwd heb ik eigenlijk ook nauwelijks herinneringen aan :+ Komende week zal ik ze een keertje op de gevoelige plaat vastleggen.

@Alfa Novanta Volgens mij is de reden voor de kleurtjes heel simpel. Enerzijds om de instructies eenvoudig genoeg te houden, want als alles grijs of zwart is dan zal het een stuk lastiger worden te zien wat je nou precies waar moet doen. Anderzijds kan ik me voorstellen dat ze bepaalde stukjes nou eenmaal meer op voorraad hebben in bepaalde kleuren, of dat bepaalde kleuren qua productie nou eenmaal goedkoper zijn. Dan zou het toch al dure setje nóg duurder worden als ze van die kleurtjes afstappen én zou het bouwen mogelijk lastiger kunnen worden omdat veel gedeeltes dezelfde kleuren hebben.

Ik ben er persoonlijk ook geen fan van, don't get me wrong, maar ik kan ergens wel begrijpen dat LEGO het op deze manier doet. Maar hey, als je het niks vindt, gewoon een ander merk kopen. Scheelt je ook nog in de portemonnee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Dagg schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:18:
[...]

Er zijn natuurlijk meer keuzes. Als ik jouw laatste punt aanhaal dan zou het de waarde verlagen omdat je de doos hebt opengemaakt. Of zie ik dat verkeerd en heb ik een ander idee daarbij?
Ik probeer er meestal 2 stuks te halen van dezelfde set....dus bouwen, tentoonstellen en de nieuw in doos verkopen en eventueel later nog de opgebouwde set verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
SomerenV schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:27:
Dit weekend ben ik begonnen met het opnieuw bouwen van wat oude sets van mezelf, te beginnen met het Technic spul aangezien ik daar niet veel van heb. Het doel is kijken in hoeverre de sets compleet zijn, noteren welke onderdelen ik mis, en dan alles afbreken en per set in een zakje stoppen met het setnummer erop zodat het het archief in kan in plaats van ongesorteerd in de bakken. Wel weer tot de conclusie gekomen dat ik LEGO Technic niet zoveel aan vind. Ik had er als kind al niet veel mee, maar nu doet het me ook niks. De sets die ik nu heb gebouwd heb ik eigenlijk ook nauwelijks herinneringen aan :+ Komende week zal ik ze een keertje op de gevoelige plaat vastleggen.

Ik ben deze week niet verder gekomen met mijn oude Lego maar wat evident is met de nieuwere sets, het was vroeger veel simpeler of kleiner. Hoe je het ook wilt noemen, ik snap het wel en voor alles is wel wat te zeggen.
Ik waardeer de veranderingen en het oude wel enorm, noem het nostalgie en voortschrijdend inzicht.
Lego blijft erg leuk voor mij en dat is wat voor mij persoonlijk telt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Beatz schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:34:
[...]

Ik probeer er meestal 2 stuks te halen van dezelfde set....dus bouwen, tentoonstellen en de nieuw in doos verkopen en eventueel later nog de opgebouwde set verkopen....
Dat kan ook inderdaad, wilde de poll simpel houden en dan weet je dat niet alles benoemd zal worden.
Leuk om jouw visie er op te lezen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dagg schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:41:
[...]

Ik ben deze week niet verder gekomen met mijn oude Lego maar wat evident is met de nieuwere sets, het was vroeger veel simpeler of kleiner. Hoe je het ook wilt noemen, ik snap het wel en voor alles is wel wat te zeggen.
Ik waardeer de veranderingen en het oude wel enorm, noem het nostalgie en voortschrijdend inzicht.
Lego blijft erg leuk voor mij en dat is wat voor mij persoonlijk telt.
De non-Technic-sets van vroeger vind ik overigens wel heel gaaf. Het is puur Technic wat me nauwelijks boeit. Nou kan ik het wel proberen te verkopen, maar als ik zie dat bijvoorbeeld de 8808 maar een paar euro kost dan hou ik het liever zelf :+

Het niet technic spul komt ook nog aan bod, en daar heb ik echt veel meer herinneringen aan, dus dat wordt leuk :) Al heb ik in de afgelopen jaren al wel eens wat oude sets opgebouwd, dus helemaal 'nieuw' is het niet meer voor me.

Pagina: 1 ... 216 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .