Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 205 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.723 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Nu ik al die minifigs zie krijg ik de neiging ergens een minifig wandje in huis te gaan maken. must resist.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0uic3JPIw53ank9XyCw_kxWBGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6OUA0qH6LUysuX0KWsCi07g0.jpg?f=user_large

Hij is binnen. Zaterdag besteld, nu al binnen, dat is nog eens snel van lego.nl. Vreemd genoeg staat de bestelling nog 'in magazijn'. Weird, zal wel komen doordat ik ook een microfighter besteld had, die zat er nu nog niet bij. Door de dubbele VIP punten toch maar bij Lego besteld in plaats van wachten op een aanbieding na 1 augustus. Ik had mijn MISB Bugatti verkocht aan een Fransman, en daarbij een leuke winst (80 euro) geboekt, daar had ik die set ook voor gekocht (ik heb ook een opgebouwde Bugatti staan). Ik heb de meeste ontkleuringsonderdelen al binnen, maar er komen nog een paar bestellingen om ook de kleuren onder de motorkap te verbeteren. Ik wil niet alleen van die gele axles af, maar ook onzinnig gebruik van grijs en zwart pak ik aan :) Ben benieuwd op het eindresultaat.

Ik heb ook meteen onderdelen gekocht voor de 10300 (anders kwam ik bij 1 winkel niet aan het minimum bedrag), maar die set wil maar niet op voorraad komen, anders had ik hem al lang gehad. Is het zo moeilijk om de voorraad aan te vullen, of is Lego aan het produceren voor de normale winkels die volgende week deze set (als het goed is) binnen krijgen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

zonoskar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:05:
Ik heb ook meteen onderdelen gekocht voor de 10300 (anders kwam ik bij 1 winkel niet aan het minimum bedrag), maar die set wil maar niet op voorraad komen, anders had ik hem al lang gehad. Is het zo moeilijk om de voorraad aan te vullen, of is Lego aan het produceren voor de normale winkels die volgende week deze set (als het goed is) binnen krijgen?
Om wat voor onderdelen gaat het? Er valt het een en ander aan de set te verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:08:
[...]

Om wat voor onderdelen gaat het? Er valt het een en ander aan de set te verbeteren?
zwarte en grijze onderdelen om alle kleuren te vervangen. Aan het model zelf valt niet veel te verbeteren geloof ik, behalve dan een fix zodat de deuren open kunnen blijven.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

Flabergasted

Prepare to die !

Afas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:06:
Nu ik al die minifigs zie krijg ik de neiging ergens een minifig wandje in huis te gaan maken. must resist.
Resistance is futile ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P5R8LHFYC10Vn0EgwGVy1zIFv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nSYoJR4Ygfbmz8Iey1flxPT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Mooi _/-\o_ Mis alleen een borg minifig ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Afas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1800/43139485784_8a7db4db61_b.jpgStar Trek: The Borg by Dill Wil, on Flickr

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:32
Afas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Lego heeft een heel thema met pseudo-borg.

Daar gebruikte ik ze vroeger voor in ieder geval :P

Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2020/10/lego-insectoids-minifigures.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 22:21

Eurionair

Senior Destructor

Ik had een 2e hands Sian gekocht. Hij stond nog opgebouwd dus gister en vandaag dat hele ding uit elkaar gehaald.

Daarbij viel mij op hoe stroef onderdelen soms loskwamen. Alsof het op de een of andere manier verkleefd was geraakt. Het viel me deze keer echt op hoe erg het soms was , nog niet eerder zo meegemaakt.

Kan dit komen omdat zo'n set heel lang in elkaar heeft gezeten ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:29

QuattroNL

It is I.

Eurionair schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:42:
Ik had een 2e hands Sian gekocht. Hij stond nog opgebouwd dus gister en vandaag dat hele ding uit elkaar gehaald.

Daarbij viel mij op hoe stroef onderdelen soms loskwamen. Alsof het op de een of andere manier verkleefd was geraakt. Het viel me deze keer echt op hoe erg het soms was , nog niet eerder zo meegemaakt.

Misschien door de warmte?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:48

ID5

Even tussen het bouwen door wat figuurtjes "gebouwd":
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52179939380_6d508d1cf2_b.jpgThe free people of Faldia

Met een omschrijving:
From left to right:
- Rohar, the centaur of the north, great marksmanship even when running (galloping?).

- Siward, the swashbuckler, friend and comrade of Rauantet.

- Thiadulf, the wizard of the land of the wyvern, studied with famous wizards of the land before entering the middle kingdom and helping Rauantet rescue the suppressed people of Faldia. Since then he has chosen to stay by his side to help.

- Rauantet, the fearless and brave leader of the free people of Faldia. Helping people in need with his comrades.

- Lys, fearless with the bow and spear, loves the animals of the woods, sister of Bentet.

- Bentet, great cook, loves to party but don't underestimate his way with the sword.

- Dan, one of the three fauns who have joined Rauantet and his party. The strongest of the bunch, although he likes to use a bow before anyone can get close.

- Gus, you can always count on him to be a distraction, but don't joke about him, he can do it himself.

- Fan, friend of Lys, always there to help, has a keen eye and senses trouble a mile away. Her medical skills are great, and she always tries to learn from Thiadulf, her mentor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11

GeeBee

Oddball

zonoskar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:13:
[...]

zwarte en grijze onderdelen om alle kleuren te vervangen. Aan het model zelf valt niet veel te verbeteren geloof ik, behalve dan een fix zodat de deuren open kunnen blijven.
Deze?
https://rebrickable.com/m...ods-improvements/#details

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:20:
@dr86 @himlims_ @Haay Volgens mij is Lego een tijdje geleden wel van het concept afgestapt dat de ene CMF zeldzamer is dan de ander. Voor series 21 was de distributie als volgt:

Dus als je met z'n drieën een box koopt ben je in één keer klaar.

[Afbeelding]

Edit - Geen idee waar je zo'n box haalt overigens.
Zeldzamer in de zin van, kermit de kikker wil iedereen hebben, dus deze is automatisch duurder als je m los koopt bij een willekeurige andere website of via bricklink. Ook al is de distributie gelijk met de rest

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb gisteren mijn Tallneck binnengekregen & in elkaar gezet, leuk set! Één ding viel mij echter op, het linker-beentje van de Aloy-minifig is trans-rood ipv beige :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibgEHPQovUI4K56LW1-EyCUE-Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyknNdKX4FQgA8HumLtpXNfj.jpg?f=fotoalbum_large

Op alle afbeeldingen die ik kan vinden zijn beide benen gewoon beige, dat zou wel een heel interessante misprint zijn dan :) Compleet andere kleur, transparant ipv solid maar wel netjes de prints er op... Of hebben meer mensen met deze set zo'n rood beentje?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Chakotay schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:34:
Ik heb gisteren mijn Tallneck binnengekregen & in elkaar gezet, leuk set! Één ding viel mij echter op, het linker-beentje van de Aloy-minifig is trans-rood ipv beige :?

[Afbeelding]

Op alle afbeeldingen die ik kan vinden zijn beide benen gewoon beige, dat zou wel een heel interessante misprint zijn dan :) Compleet andere kleur, transparant ipv solid maar wel netjes de prints er op... Of hebben meer mensen met deze set zo'n rood beentje?
Op bricklink staat ze zo:
Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/ML/hfw001.jpg?0
Dus het lijkt inderdaad een speciaal model.
@GeeBee Die ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:42:
Lego winkel in Leidschendam (Mall of The Netherlands) verkoopt ze ook per nummer, dus dan kan je gewoon vragen om de specifieke minifig.
utrecht ook. Stond pas de muppets te voelen (dat is zon der context geen goede zin...), komt medewerker naar me toe "welke zoek je" en pakt ze zo uit magazijn. Gaf aan dat ze in corona ermee zijn begonnen en merkten dat het publiek het erg waardeerde.

Maar of zij nog kunnen voelen met de nieuwe verpakking...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Afas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:06:
of niet? Ik ben heel blij met de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Chakotay schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:34:

[Afbeelding]

Hier nog een paar…

https://www.reddit.com/r/...9_aloy_with_transred_leg/

https://9gag.com/gag/angZ5PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

RubjeMazter schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:04:
[...]

Paar keer hetzelfde plaatje bedoel je :+
No shit, Sherlock…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

He, iemand heeft het op 9gag gezet :P De reddit-post is inderdaad van mijzelf.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gefeliciteerd met de jackpot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Eurionair schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:42:

Het enige dat ik ervan kan zeggen is dat ik zowel de Bugatti als de Lamborghini had en dezelfde gedachte had bij de Lambo als jij benoemt.

de Bugatti had voor mij bijna het tegenoverstelde dat sommige stukken wel heel makkelijk uit elkaar gingen. (ook al was de build gewoon stabiel, viel niet uit zichzelf in elkaar ofzo).

Misschien iets met leeftijd of een productiewijziging tussen de Bugatti (2018) en de Lambo? (2020).

Heeft iemand alle 4 de sets staan (Porsche, Bugatti, Lambo en Ferrari) en kan bevestigen of er verschil zit in de 4 sets? Als de Porsche nog losser zit dan de Bugatti en de Ferrari nog strakker dan de Lambo dan zou het een leeftijdsdingetje kunnen zijn.

Of wellicht zijn de sets gewoon vaker in elkaar gezet en gaat de kracht er een beetje uit hoe vaker je ze uit elkaar haalt? is die Sian gewoon nog nooit uit elkaar gehaald en daarom zit die strakker.

[ Voor 18% gewijzigd door SideShow118 op 30-06-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

Dat zijn serieuze bedragen voor een setje..

Zag de nieuwe 23 set en dacht dat is leuk voor mijn zoontje. Maar voor een complete set ga ik niet zoveel geld uitgeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

De Sian was inderdaad eenmalig in elkaar gezet en niet meer uit elkaar gehaald. Ik heb niet aan de verkoper gevraagd of de bouw ook stroef was. Zelf ga ik 'm zeker ook nog een keer opbouwen en weer uit elkaar halen dus ben benieuwd of dat voelbaar soepeler gaat.

Andere supercar-sets heb ik niet dus die vergelijking kan ik niet maken. Ik vergelijk het met mijn andere sets en het verschil viel me behoorlijk op.

We gaan het wel merken ;)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:02
Secsytime schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
[...]

Zag de nieuwe 23 set en dacht dat is leuk voor mijn zoontje. Maar voor een complete set ga ik niet zoveel geld uitgeven 8)7
Het is wel een goede prijs . Normaal kost het 4 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Loader schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:22:
[...]

Het is wel een goede prijs . Normaal kost het 4 euro per stuk.
Was het niet 4 euro per setje van 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Eurionair schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:50:
Andere supercar-sets heb ik niet dus die vergelijking kan ik niet maken. Ik vergelijk het met mijn andere sets en het verschil viel me behoorlijk op.
De supercars gebruiken gewone Technic onderdelen, daar is niets anders. Sets die langer in elkaar gestaan hebben gaan inderdaad wat lastiger uit elkaar, vooral de 3L pins willen nog wel eens strak zitten. Ik denk dat dit door stof komt die tussen de pins en de liftarmen kruipt. Ik heb bijv de 41999 eens uit elkaar gehaald die al 10 jaar opgebouwd stond, het was de hel. Alles schoon gemaakt en het ging weer als vanouds makkelijk in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 16:23
Secsytime schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Nee, één zakje met één minifigure (en eventuele accessoire) is €4. Die sets waar die links naar leiden bevatten 36 zakjes, vandaar de prijs van €140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

zonoskar schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Alles schoon gemaakt en het ging weer als vanouds makkelijk in elkaar.
Wat hield dat schoonmaken concreet in ? Een kookwasje of een zacht borsteltje of iets daar tussenin ? :+

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Eurionair Ik haal de set uit elkaar en gooi alles in de wasbak met warm water en wat dreft. Laat dat een uurtje staan, af en toe wat roeren en spoel het af. Droog maken op een handdoek. Anderen doen het ook wel in de wasmachine, maar ik denk dat je dan best wel wat krassen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
zonoskar schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:28:
@Eurionair Ik haal de set uit elkaar en gooi alles in de wasbak met warm water en wat dreft. Laat dat een uurtje staan, af en toe wat roeren en spoel het af. Droog maken op een handdoek. Anderen doen het ook wel in de wasmachine, maar ik denk dat je dan best wel wat krassen krijgt.
Ik heb ooit eens gelezen dat men daarom de Lego onderdelen in een kussensloop steekt? Zelf heb ik deze methode nog nooit gebruikt, ik ben ook eerder voorstander van de Dreft methode zullen we zeggen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

himlims_ schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:46:
[...]

[..] dat is erg afhankelijk van medewerker; en of covid nog een ding is

laatste keer leidschendam ... was het zelf zoeken, covid tijd had men ze uitgezocht

imho is het vaker een nee dan wel - maar goed, misschien 'verkeerde' medewerker gesproken of op slecht moment geweest

losse/uitgezochte figuurtjes bij een kleine lego-gerelateerde speciaalzaak heb ik 9/10 succes; die maken alle zakjes open en verkopen ze met een kleine meerprijs
Was afgelopen zondag in de store en vroeg medewerker of ze mijn laatste 2 Muppets hadden aangezien ik niet door de hele doos wilde voelen en hij liep naar achteren en kwam terug met mijn missende 2.

Helemaal top

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11
Secsytime schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Nee is per stuk hoor.

Ik koop ze op een van de vele facebookgroepen per serie, kostte mij denk ik 48,50 per serie (12 stuks)

Heb je wel heel de serie compleet. En mocht je ze weer weg willen doen, dan kan je er makkelijk 50E ervoor krijgen (dat is mijn eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

johnb52 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Nee is per stuk hoor.

Ik koop ze op een van de vele facebookgroepen per serie, kostte mij denk ik 48,50 per serie (12 stuks)

Heb je wel heel de serie compleet. En mocht je ze weer weg willen doen, dan kan je er makkelijk 50E ervoor krijgen (dat is mijn eigen ervaring)
Dan is het inderdaad geen slechte prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De eerste MODs voor de Daytona SP3 zijn er: https://rebrickable.com/m...t-and-doors-mods/#details De koplampen zien er wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Secsytime schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
[...]

3,50 per figure, normaal is 3,00 ofwel 6euro meer dan zelf lopen voelen enzo. Ik vind prima deal :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Laatst online: 15:50
Weet iemand van jullie of de Looping set voor VIP vanacht direct te bestellen zal zijn of later pas?

Iemand nog advies om deze direct te bestellen wel of niet. (veel geld) maar wil hem eigenlijk wel op de kast zetten even;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:53
Helaas toen ik de Jazzkwartett ging halen was de Muppets uitverkocht en de vraag of die nog werden geleverd konden ze niet beantwoorden, zal mij benieuwen.

Weet iemand hoe dat normaal verloopt? De nieuwe set minifigures is al aangekondigd voor 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:26:
[...]

3,50 per figure, normaal is 3,00 ofwel 6euro meer dan zelf lopen voelen enzo. Ik vind prima deal :)
Dat is inderdaad ook hoe ik een berekening maak als ik een bepaalde minifig wil kopen.
Wat is de opportuniteitskost om zelf een CMF te gaan jagen? Als ik dan wat meer moet betalen via bricklink om ze in mijn brievenbus te krijgen ben ik meestal nog goedkoper uit denk ik :P

*edit* ik ga trouwens die kost moeten herberekenen vermoed ik. Ik ben er achter gekomen dat ik technisch gezien maar enkele honderden meters verder dan de Lego shop in Brussel werk O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 01-07-2022 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

BekSide schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:29:
Weet iemand van jullie of de Looping set voor VIP vanacht direct te bestellen zal zijn of later pas?

Iemand nog advies om deze direct te bestellen wel of niet. (veel geld) maar wil hem eigenlijk wel op de kast zetten even;)
Is nu te bestellen. Heb teveel backlog om nu al te “moeten” kopen. Maar deze set heeft wel grote kans om ooit in mijn bezit te komen :)
Hoe hoog is je kast en je plafond trouwens? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:28

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kapoen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:13:

*edit* ik ga trouwens die kost moeten herberekenen vermoed ik. Ik ben er achter gekomen dat ik technisch gezien maar enkele honderden meters verder dan de Lego shop in Brussel werk O-)
Jaloers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:53
Kapoen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:13:
[...]

Das ook mijn mazzeltje, werken in The Mall met de shop als bijna buurman :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Versaevel schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:11:
[...]
Je portemonnee zal dat wellicht anders zien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Versaevel schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:11:
[...]

Dat doet er mij aan denken dat er langs de route/spoorlijn richting mijn werk een shoppingcentrum ligt met een Lego Discovery Centre (Schaarbeek). Eigenlijk ook maar op een boogscheut van waar ik werk dus.

Dus Lego shop links en Discovery Centre rechts van waar ik werk... hmm, misschien beter niet teveel pauzeren dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:04
Ik overweeg om de bouwinstructies voor de Domtoren aan te schaffen, echter ben ik benieuwd wat het me aan blokjes gaat kosten als ik deze via Bricklink moet kopen.
Is er ergens een lijst beschikbaar in Bricklink van alle blokjes die nodig zijn voor de Domtoren?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

QuattroNL schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Hey, je moet toch een doel hebben voor je werk!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Burning_Tyre schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:12:
Ik overweeg om de bouwinstructies voor de Domtoren aan te schaffen, echter ben ik benieuwd wat het me aan blokjes gaat kosten als ik deze via Bricklink moet kopen.
Is er ergens een lijst beschikbaar in Bricklink van alle blokjes die nodig zijn voor de Domtoren?
Een 11.697-onderdelenversie: https://rebrickable.com/m...k/domtoren-utrecht/#parts

Een 4.206-onderdelenversie: https://rebrickable.com/m...m-tower-of-utrecht/#parts

Een 669-onderdelenversie: https://rebrickable.com/m...o-domtoren-utrecht/#parts

Hou rekening met 1.500 euro voor de grote, 500 euro voor de middelgrote en 75 euro voor de kleine versie. Dit zijn (afrondingen van) inschattingen door Rebrickable. Maar als je er even voor gaat zitten en goed zoekt, kun je ook met lagere kosten klaar zijn. Hou echter rekening met verzendkosten. De Rebrickable-lijsten zijn in te voeren in Bricklink. Succes!

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:53
QuattroNL schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Met al die achterlijke prijzen op dit moment zal de portomonnee het niet merken. Koop nu hoofdzakelijk klein spul voor de kleine man.

Voor mezelf haal ik de grotere dozen momenteel ergens anders vandaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zojuist de DeLorean besteld bij 1001farmtoys. Niet een echt goede aanbieding, maar wel lager dan bij Lego, op voorraad en morgen in huis als het goed is. Ik heb nu een echte backlog(je), iets wat me nog nooit gelukt is :) Moet de 42143 (Daytona SP3) nog opbouwen, de pimp-my-lambo build nog van de 42115 (Sian) en nu dus de 10300 (BTTF DeLorean). En eigenlijk heb ik daarna niet veel meer te willen uit het Lego assortiment. Alleen de Aton Martin Speed Champions set, de nieuwe DB5 en Charger en de N-1 star fighter wil ik nog. En heel misschien de Inquisitor transport en/of de Bad Batch shuttle, maar dat moeten dan wel goede aanbiedingen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:31
zonoskar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:06:
Zojuist de DeLorean besteld bij 1001farmtoys. Niet een echt goede aanbieding, maar wel lager dan bij Lego, op voorraad en morgen in huis als het goed is.
Dank voor de tip! Ik deze ook maar meteen besteld _/-\o_

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Roy vd M.

DE RESTAURATIE VAN EEN LEGO-SET (deel 3)

Voor deel 1, zie hier.
Voor deel 2, zie hier.

Recap: deze serie posts gaat over de restauratie van Lego-set 357, de brandweerkazerne uit 1973. Alle tijdscorrecte onderdeeltjes worden bij elkaar gezocht, de te oude en te jonge onderdeeltjes worden terzijde geschoven, de vergeelde onderdeeltjes vervangen.

Tot nu toe zijn drie 'complete' setjes 357 'gefilterd'. Van de 219 onderdelen die de set bevat, ontbraken er na het verwerken van die drie sets nog 42 (bijna 20%).

Gisteren ontving ik de vierde set. Eerst maar weer eens sorteren op leeftijd: te oud is één steentje, dat is zelfs nog van cellulose acetaat-plastic, dus geproduceerd vóór 1963 ofwel minstens 10 jaar te oud. Hieronder te zien onder '1'.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52184843682_296ce98c83_c.jpg

Onder '2' de patent pend.-steentjes (en een aantal 'hybride' stenen), die zijn correct. Zoals te zien, is dit verreweg het grootste percentage. Daar ben ik blij mee natuurlijk. Onder 3, 4 en 5 zijn verschillende leeftijden jongere steentjes te zien, dus die gaan bij de reserveonderdelen.

Dit is wat batch #4 opleverde:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52185857931_2093c8e6df_c.jpg

Dat is inclusief een aantal witte steentjes die nog witter waren dan die welke ik al had verzameld. Ik ben erg blij met -eindelijk- het kleine boogje en het witte steentje 1x4 met opdruk 'Legoland', beide in pat. pend en niet verkleurd.

De volgende onderdeeltjes zijn dan nog bij elkaar te sprokkelen (op de vlag na, die wordt nagezonden vanuit Engeland... waren ze vergeten):

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52186355060_d6f7db8b43_c.jpg

In mijn eigen verzameling vind ik deze pat. pend-onderdeeltjes (deze vlag is eigenlijk al prachtig, het nog te verzenden exemplaar kan bij de reserveonderdelen):

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52185867548_dee45b1ab4_c.jpg

Alleen nog de 1x2-steentjes met opdruk 'LEGO' en gebroken 'O'. Drie van de vier exemplaren die ik heb zijn bekrast, het vierde lijkt een afwijkend type (met wit binnenin de 'O').

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52185870048_87a320d32a_c.jpg

Probleem is, dat ik alle mooie exemplaren van deze oude versie-steentjes al heb gebruikt voor mijn verzameling vrachtwagentjes uit eind jaren '60, begin jaren '70. Ik heb nu zoveel moeite gedaan voor deze brandweerkazerne, nu wil ik ook mooie exemplaren van deze logo's. Die steentjes zal ik dus moeten bestellen.

Er volgen nog twee posts in deze serie; de ene over het bestellen en toevoegen van de LEGO-logosteentjes en het handmatig schoonmaken van de set; de andere over het proefbouwen (met korte review).

Voorlopige conclusie: hoewel geen heel zeldzaam setje, blijkt het bijzonder moeilijk om een goed en mooi exemplaar volledig compleet te krijgen. 4 batches moesten eraan geloven en dan nog ontbraken 7 onderdelen. Nog 2 stuks te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Vraagje: ik ken niets van deze community, maar ben op zoek naar de nieuwe Galaxy Explorer. Echter: deze is enkel in de VS te preorderen, in Europa is er geen preorderknop en staat er enkel "beschikbaar vanaf 1 augustus" (en volgens Google is hij uitverkocht). Ben ik te laat? Kan iemand me een andere manier aanraden om deze te bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:10
Enai schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:05:
Vraagje: ik ken niets van deze community, maar ben op zoek naar de nieuwe Galaxy Explorer. Echter: deze is enkel in de VS te preorderen, in Europa is er geen preorderknop en staat er enkel "beschikbaar vanaf 1 augustus" (en volgens Google is hij uitverkocht). Ben ik te laat? Kan iemand me een andere manier aanraden om deze te bemachtigen?
"Wij" kunnen niet pre-orderen, je moet dus wachten tot 1 augustus. Je bent dus te vroeg ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
zonoskar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:06:
Zojuist de DeLorean besteld bij 1001farmtoys. Niet een echt goede aanbieding, maar wel lager dan bij Lego, op voorraad en morgen in huis als het goed is. Ik heb nu een echte backlog(je), iets wat me nog nooit gelukt is :) Moet de 42143 (Daytona SP3) nog opbouwen, de pimp-my-lambo build nog van de 42115 (Sian) en nu dus de 10300 (BTTF DeLorean). En eigenlijk heb ik daarna niet veel meer te willen uit het Lego assortiment. Alleen de Aton Martin Speed Champions set, de nieuwe DB5 en Charger en de N-1 star fighter wil ik nog. En heel misschien de Inquisitor transport en/of de Bad Batch shuttle, maar dat moeten dan wel goede aanbiedingen zijn.
Hier was ik naar opzoek!! Thanks voor de tip en ook gehaald! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Beatz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Hier was ik naar opzoek!! Thanks voor de tip en ook gehaald! _/-\o_
Ik had even moeten weten dat jullie hem allemaal zo graag wilden hebben! Op Copenhagen airport lagen er een stuk of 5 gewoon direct in het schap van de Lego winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Bint schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:09:
[...]

"Wij" kunnen niet pre-orderen, je moet dus wachten tot 1 augustus. Je bent dus te vroeg ;)
Merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Ik had even moeten weten dat jullie hem allemaal zo graag wilden hebben! Op Copenhagen airport lagen er een stuk of 5 gewoon direct in het schap van de Lego winkel..
Dang....hoeveel koste ze daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Beatz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Dang....hoeveel koste ze daar?
169,99 euro of 175 euro dat weet ik even niet meer precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:30:
[...]

169,99 euro of 175 euro dat weet ik even niet meer precies
Oh ok ik dacht die zijn misschien goedkoper maar niet dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:07

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDVUCMVlS0REFn8M_AiPm5gNLBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nTyr4fa7aitI5RpomMjjKtI.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Tumbler ontvangen via Amazon.de dubbele omdoos en dan zit er een dikke pit op de doos 😕

Ik zou het doen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die is door de pakketdienst getumbled. Komt door steentje van binnenuit zo te zien.
Lekker bouwen en van genieten en de verpakking bij het oud papier :) zo spannend zijn de verpakkingen niet meer. Vroeger zat er nog een klep op met een doorkijkje naar de inhoud van de doos in plastic vakjes.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-07-2022 14:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ziet er uit als een "Dikke pit" van 2mm ofzo? Niet wat ik dik zou noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:15:
Die is door de pakketdienst getumbled. Komt door steentje van binnenuit zo te zien.
Lekker bouwen en van genieten en de verpakking bij het oud papier :) zo spannend zijn de verpakkingen niet meer. Vroeger zat er nog een klep op met een doorkijkje naar de inhoud van de doos in plastic vakjes.
Verpakking bij oud papier? de waarde bij door verkopen is meer dan zonder doos!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:40
Afgelopen week ook weer met lego in de weer geweest, ik heb de rode pickup truck afgemaakt en het eerste gebouw van de bookshop, snap al die kritiek op die bookshop niet zo, het is geen assembly square of andere modular, maar ik vond hem toch wel leuk om te maken en best wel leuke details, misschien ben ik gauw tevreden, ik zoek ook geen enorme uitdaging in lego bouwen het is voor mij gewoon ontspannen blokjes in elkaar zetten.

Daarnaast een aantal sets verkocht, en daarvan weer wat nieuws gekocht, de hiddenside trein was een vaderdag kado, mijn vrouw had die goedkoop op de kop weten te tikken bij de prijsmepper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snPf0vl05kJhSzBSJP0NKYGjgg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9OhDq0aivrvM4Ce9vmxEX7S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd3W0rqErxI8k4Y0ahmrcDNi2-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSkF5xOPlPNadzQyI9n9NZFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmLFmg0dK9hozquj3v6gUMP3wG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHxgm2ExtqAfDW8ZBeoAQyE4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYI1xIiBBASE2q0iSpZsDL8VaHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULoyuG8eeeeUZaeuhE9gbFRn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyRYJAYUb1XtPqBFdrJI8Nb0uKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geNw5ey3qFyuFqD2wj0k73sx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
Xqlus1ve schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:21:
[...]

Die discussie komt hier regelmatig voorbij, er zijn er die een doos in nieuwstaat willen hebben en die er geen waarde aan hechten, zelf gooi ik de dozen ook altijd weg omdat ik geen zin heb om alle dozen op te slaan kost veel ruimte als je heel veel grote lego sets hebt, en ik vind het dan ook niet erg om iets minder te krijgen als ik het weer verkoop.

Maar ieder zijn eigen ding, wie ze wil bewaren moet dat vooral doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

gizmokat schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:31:
[...]

Die discussie komt hier regelmatig voorbij, er zijn er die een doos in nieuwstaat willen hebben en die er geen waarde aan hechten, zelf gooi ik de dozen ook altijd weg omdat ik geen zin heb om alle dozen op te slaan kost veel ruimte als je heel veel grote lego sets hebt, en ik vind het dan ook niet erg om iets minder te krijgen als ik het weer verkoop.

Maar ieder zijn eigen ding, wie ze wil bewaren moet dat vooral doen.
Als je ze netjes open maakt dan kan je ze platvouwen, maar ieder zijn ding. Feit blijft wel dat een set met een doos meer oplevert dan zonder, die koper die dat niet boeit is dan niet de geschikte koper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
Xqlus1ve schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Als je ze netjes open maakt dan kan je ze platvouwen, maar ieder zijn ding. Feit blijft wel dat een set met een doos meer oplevert dan zonder, die koper die dat niet boeit is dan niet de geschikte koper.
En die 'geschikte' koper is dan meestal een zeikerd die direct 30% minder bied als er geen doos bij zit ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Ik heb van 4 kartonnen omdoos 1 grote doos gemaakt, met aan bovenkant een klep.
Daarin bewaar ik alle platgevouwen lego doos.

Daarvoor de Assembly Square als formaat genomen qua afmetingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Als ik kan kiezen tussen een 2e hands set met of zonder doos dan kies ik altijd die met doos.
Opslag van die lege dozen kost idd best veel ruimte.

Maar idd, ieder z'n ding!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
De discussie over dozen bewaren of niet komt elke drie weken op lijkt het. Een specifiek voordeel van het bewaren van dozen heb ik nog niet voorbij zien komen: je kunt er je model, eenmaal afgebroken, vrij handig (want: goed op maat) in opslaan.

Wij zijn momenteel bezig om grote gebouwde sets af te breken, schoon te maken en in dozen te doen. Zo bezien, is de ruimtekoste relatief. Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden van opslag, maar ik noem de originele doos als mogelijkheid ook maar even.

Enkele redenen om een model af te breken: steentjes zullen niet of nauwelijks (verder) verkleuren; weinig plek om je modellen tentoon te stellen, je hebt weer wat nieuws gebouwd en wilt dat in de plaats van iets anders plaatsen, gebouwde modellen happen toch vooral veel stof, je breekt de set af om over een paar weken een alternatief (rebrickable, of 3-in-1 Legoset) van te maken, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Roy vd M. schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:17:
De discussie over dozen bewaren of niet komt elke drie weken op lijkt het. Een specifiek voordeel van het bewaren van dozen heb ik nog niet voorbij zien komen: je kunt er je model, eenmaal afgebroken, vrij handig (want: goed op maat) in opslaan.

Wij zijn momenteel bezig om grote gebouwde sets af te breken, schoon te maken en in dozen te doen. Zo bezien, is de ruimtekoste relatief. Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden van opslag, maar ik noem de originele doos als mogelijkheid ook maar even.

Enkele redenen om een model af te breken: steentjes zullen niet of nauwelijks (verder) verkleuren; weinig plek om je modellen tentoon te stellen, je hebt weer wat nieuws gebouwd en wilt dat in de plaats van iets anders plaatsen, gebouwde modellen happen toch vooral veel stof, je breekt de set af om over een paar weken een alternatief (rebrickable, of 3-in-1 Legoset) van te maken, et cetera.
Voor opslaan van afgebroken sets gebruik ik ook een kartonnen omdoos. Ik doe alle onderdelen samen , gesorteerd in plastic zip zakjes en dan in 1 zak. Zo heb ik 4 modulairs in 1 omdoos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Loader schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:13:
[...]
Zo heb ik 4 modulairs in 1 omdoos.
Dat doet je naam in elk geval eer aan ;)

Maar ik merkte het slechts op om eventueel iemand die twijfelt om de doos weg te gooien, over de drempel te halen dat niet te doen. Het bewaren van de doos kan, zoals regelmatig opgemerkt in dit topic, positief zijn voor de waarde van je set. En voor wie het daar om wat voor reden dan ook mee oneens is (wat prima is), het is duidelijk dat aanwezigheid van de doos nimmer negatief uitpakt voor de waarde van je set. Dus noemde ik het opslaan van je afgebroken Lego-set als alternatieve gebruiksmogelijkheid.

Zo kun je ook andere Lego (of andere voorwerpen, zoals delen van oude administratie, bankafschriften, oude magazines, je kaarsencollectie, reeksen wasknijpers, inlegvellen met gedroogde bladeren, borduurstukken, cassettebandjes, cartridges met NES-spellen, etc.) in de dozen bewaren, totdat je de Lego-set eens wilt verkopen; dan doe je dat inclusief doos. Ikzelf ben zo'n gek aan wie je de set wél mét doos en níet zónder doos kunt verkopen (althans, waar het na-2000 Lego betreft).

Tot slot, inderdaad zijn er diverse mogelijkheden om afgebroken Lego op te slaan, maar dat was niet zozeer mijn punt. Het punt is wel: is het echt zo dat de leeggeworpen Lego-dozen veel loze ruimte in beslag nemen? Het antwoord is, dat dat niet zo hoeft te zijn. En dan kun je misschien toch maar beter de dozen bewaren, zeker als je vermoedt dat ze zeldzaam en/of geliefd zullen worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gizmokat
Ik dacht dat dit het lego topic was, het lijkt nu wel meer op het ouwe dozen topic😂😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
gizmokat schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:52:
Ik dacht dat dit het lego topic was, het lijkt nu wel meer op het ouwe dozen topic😂😁
… en soms het Ikea-topic :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TldZQ2Gxn5A7kcnxUmLo1EpIc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJykXyLMA0dfAXyDNUmIcI6h.jpg?f=fotoalbum_large

jaaaa, coin collectie is nu ook compleet. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door cherrycoke op 01-07-2022 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

gizmokat schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:52:
Over 20 jaar misschien, dan zijn we bijna allemaal 50+ of 60+.
Al moet je om een oude doos te zijn volgens mij ook vrouw zijn, dat wordt wat lastiger voor de meesten :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

The Eagle schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:03:
[...]
Zijn jullie allemaal nog zo jong dan? -O-

Ach, Lego houdt je idd jong dus zo voel ik me ook oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
The Eagle schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Al moet je om een oude doos te zijn volgens mij ook vrouw zijn, dat wordt wat lastiger voor de meesten :+
Ho ho, ik ben al 50+ en, alles moet tegenwoordig gender neutraal dus ach, over 20 jaar is nu al :+
[Sorry voor #offtopic]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gizmokat
mmm nog 3 jaar te gaan en dan ben ik 50, gelukkig nog jong van geest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Excuses voor het slechte licht, als ik het niet nu doe zit de helft morgen alweer in de set _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drLF0kw-67RqEc3LSBljizo08GA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOjMab4wtBYByOWAJGaCwXqN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DfC9DBU8EvLu-st4Rgv2RwnZeo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3xuPLpkMIm6MyE5kUoWj63x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22vW1NlSbJkCAI5BJj2TlJVTeJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHDVl8lqEEc3hXSI5rDTkkFN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pY5v5xkSTJIGyJpP-cgz6lVFC88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJ36rGGGshIbMFqKyfek3dmu.jpg?f=fotoalbum_tile

Het plakket valt een beetje tegen, eigenlijk van alle sets. De Sticker heeft gewoon een hogere leesbaarheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:29
@gizmokat Ik vind de Bookshop ook niet slecht! Inderdaad geen enorme uitdaging, maar ik heb hetzelfde als jij: ik hou gewoon van het bouwen :)
Daarnaast zit hij best creatief in elkaar! Wat ik er ook grappig aan vind is dat het als gebouw wel een beetje aan een boekensteun doet denken, naar mijn mening, met die opstaande randen. Hij staat vooral leuk naast een ander gebouw als die ook niet al te hoog is, vind ik.

Als je verder wilt bouwen zijn er trouwens leuke alternatieven van op Rebrickable (zoals die van mij :p)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:21:
[...]

dat gesprek is denk ik wel uitgebreid genoeg gevoerd hier... lang niet iedereen wil doorverkopen, dus voor velen is de papierbak een prima plek

[ Voor 13% gewijzigd door 42erik op 02-07-2022 03:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

42erik schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 03:15:
[...]

dat gesprek is denk ik wel uitgebreid genoeg gevoerd hier... lang niet iedereen wil doorverkopen, dus voor velen is de papierbak een prima plek
Ach soms als iemand A zegt, moet je gewoon B zeggen, zie het probleem niet zo :)

Als iedereen zich er zo aan stoor, de discussie, zet het dan in de topic warning onderop ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Gisteren een huisje in elkaar gezet dat ik een tijdje geleden via Marktplaats gekocht heb, het is meer basic en dat geeft mij ook een echte oude Lego feel, Hoewel deze set niet eens zo oud is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQkPzSOmPc21_xsqPH5eFPCvH4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaEugKa50VWRFlMYfLMpcwQP.jpg?f=fotoalbum_large

@Roy vd M. Het viel me op dat de rode dakstenen veel verschil hebben in de oppervlaktestructuur. Dat heb ik met mijn oude Lego ook. Weet jij waar dat aan ligt? Andere productierun of toch stenen uit verschillende periodes? Dat zou in dit geval best vreemd zijn want het was verder een vrij complete set met de boekjes er bij. En het ging om een flink deel van de stenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
Afas schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:38:
Gisteren een huisje in elkaar gezet dat ik een tijdje geleden via Marktplaats gekocht heb, het is meer basic en dat geeft mij ook een echte oude Lego feel, Hoewel deze set niet eens zo oud is. [Afbeelding]

@Roy vd M. Het viel me op dat de rode dakstenen veel verschil hebben in de oppervlaktestructuur. Dat heb ik met mijn oude Lego ook. Weet jij waar dat aan ligt? Andere productierun of toch stenen uit verschillende periodes? Dat zou in dit geval best vreemd zijn want het was verder een vrij complete set met de boekjes er bij. En het ging om een flink deel van de stenen.
Dag Afas ik ben aan het werk en ben pas laat in de middag weer thuis; je maakt me benieuwd. Kun je een foto sturen wat je bedoelt? Ik zal straks wat steentjes uit alle perioden naast elkaar leggen, wie weet wat voor verschillen we gaan tegenkomen :)

Ps in het algemeen: per gieting zul je mogelijk met bijvoorbeeld 8 of 12 op detail van elkaar afwijkende steentjes te maken krijgen. Ze hebben allemaal een ander nummer bijvoorbeeld. Kan zijn dat twee of drie typen een andere structuur hebben gekregen, mogelijk om te testen voor toekomstige veranderingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Roy vd M. op 02-07-2022 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Roy vd M. schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Dag Afas ik ben aan het werk en ben pas laat in de middag weer thuis; je maakt me benieuwd. Kun je een foto sturen wat je bedoelt? Ik zal straks wat steentjes uit alle perioden naast elkaar leggen, wie weet wat voor verschillen we gaan tegenkomen :)

Ps in het algemeen: per gieting zul je mogelijk met bijvoorbeeld 8 of 12 op detail van elkaar afwijkende steentjes te maken krijgen. Ze hebben allemaal een ander nummer bijvoorbeeld. Kan zijn dat twee of drie typen een andere structuur hebben gekregen, mogelijk om te testen voor toekomstige veranderingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfUruG8-e-gmgRYbKhseA5bdjzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhnWrmuiHyXtHAoAq63cWmOK.jpg?f=fotoalbum_largeDe oppervlaktestructuur van het rechter steentje is een stuk grover dan het linker steentje. Voor zover ik kan zien zijn het allebei 'echte' Lego stenen. Het gaat ook niet om een verdwaalde steen en beide types zitten in aanzienlijke aantallen in het dak verwerkt.

Omdat de set via marktplaats gebruikt gekocht is, kan het ook zijn dat de vorige eigenaar stenen uit zijn eigen voorraad later weer uitgesorteerd heeft om de set te verkopen en dat het alsnog om stenen uit verschillende perioden en sets gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Dit heb ik ook af en toe gehad, dat verschil in oppervlaktestructuur.

Altijd paar steentjes die net iets anders zijn.

Wel goede vraag van Afas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:53
Valt ook op dat de oriëntatie van LEGO op de nopjes bij beide stenen anders is. Zal eens kijken of dat vaker is, valt me nu pas op

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb ook wat van dat soort huisjes waarbij het zeker bij de dakstenen erg opvalt.
Dit is 5771 uit 2012:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TS8430l5QofP1E5hhQpR5nAAlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2Dfjn9JqNMryuHhBDwepEQd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Afas schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:38:
Gisteren een huisje in elkaar gezet dat ik een tijdje geleden via Marktplaats gekocht heb, het is meer basic en dat geeft mij ook een echte oude Lego feel, Hoewel deze set niet eens zo oud is. [Afbeelding]

Dat is een mooi huisje zeg, welke set is dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Dat is een mooi huisje zeg, welke set is dit?
https://www.lego.com/nl-nl/service/buildinginstructions/4956

Leuke is dat het een 3-in-1 set is dus meerdere huisjes te bouwen.

De versie met 2 losse huisjes vind ik ook erg geslaagd.

[ Voor 8% gewijzigd door Afas op 02-07-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:42:
[...]

Ach soms als iemand A zegt, moet je gewoon B zeggen, zie het probleem niet zo :)

Als iedereen zich er zo aan stoor, de discussie, zet het dan in de topic warning onderop ;)
Probleem is ook wel een groot woord, het is meer dat iedereen dat inmiddels wel weet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Heb eerder deze week een partij Lego via MP gekocht als uitprobeersel. Voorlopige conclusie, niks is compleet maar vaak mist er maar enkele onderdelen, en het meeste met betrekking tot de minifigs. De sets zijn gok ik voor 1 tot een paar euro per stuk compleet te maken. Ik heb voorlopig gesorteerd:

Technic 42031
Technic 42033
Technic 42048

Nexo Knight 70363

City 4201
City 60000
City 60041
City 60042
City 60066
City 60072
City 60088
City 60115

Creator 31028

Een aantal setjes staan opgebouwd op de plank...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s3fJHbt.jpg

en ik heb nog een paar steentjes over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PIjxWol.jpg

Er zitten stukken tussen voor de City 60002 Fire Truck en 60223 Harvester Transport, maar daar is erg veel missend dus die ga ik zonder veel te kopen niet compleet krijgen, dus die gaan het niet worden. Ik denk dat alles wat ik over heb gewoon wisselstukken en stukken voor mocs / uitbreidingen gaat worden.

Niet gek voor een 65 euro excl. verzendkosten.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EK6znOz3jscmsdlIqmXo1clShs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jGkiojVrVNmW7FZBPNuzQX8F.jpg?f=user_large
De BTTF DeLorean is ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

42erik schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Probleem is ook wel een groot woord, het is meer dat iedereen dat inmiddels wel weet
Blijkbaar niet, want voor mij was de discussie nieuw, en ik zie ik ook af en toe nieuwe mensen zich melden in dit topic.

Nogmaals vermeld het anders in de topic start of in de topic warning als je niet telkens wil dat de discussie opkomt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Hier ook ontvangen tijdens Q3 F1.
Mijn DHL bezorgert stond zeker in de file >:)
Nogmaals bedankt voor de tip *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beatz
Mijn komt maandag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFDYBxAA1XYBx09i33Fq8blPWTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4GLUyTVeWAxWVT2i2sqFZbM.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is wat ik vandaag heb gekregen!

Batwing was goedkoper (131) maar doos is opengeweest... Ghostbusters nieuw en light en sound moet nog binnenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 12:50
Gister de Lusachtbaan besteld en las op de lego site dat er een powered up upgrade bij te bestellen is. Maar kan zo 1 2 3 niet vinden welke dat moet zijn. Hier iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
dennismaus schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:24:
Gister de Lusachtbaan besteld en las op de lego site dat er een powered up upgrade bij te bestellen is. Maar kan zo 1 2 3 niet vinden welke dat moet zijn. Hier iemand een idee?
Als ik mij niet vergis is dat deze:
https://www.lego.com/nl-n...NIC-SHOP-BP-EX-RN-PRODUCT
Pagina: 1 ... 205 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .