Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 204 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.374.309 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:42
cherrycoke schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:09:
[...]

ik durf dat ding niet op te pakken, die voetjes zitten vast met technic stukken, dat is denk ik nog wel een opgave om hem daarvan af te krijgen, ik verplaatste vorig week die AT-ÁT om ruimte te maken voor het schip te bouwen en de hele onderkant liet los. |:(

Speaking off, ik wou graag voor de AT-AT en de star destroyed pre printed blokjes kopen om de sticker dingen te vervangen alleen ben ik de site even kwijt.
Het verplaatsen van die USC sets is altijd spannend inderdaad :X Staan bij mij op 2 hoge kasten ivm de katten, maar dat iele onderstel van de star destroyer viel in mijn handen uit elkaar tijdens het tillen :P
Uiteindelijk gerepareerd & op een houten plank gezet, en voorzichtig overgeschoven op de kast.
Aardig lopen vloeken die dag _O- Dat wordt leuk als ze er weer vanaf moeten...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27

Matis

Rubber Rocket

Zoonlief vandaag bij de garagesale ook Lego (gerelateerd) gescoord <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXBn-uISe0TWXF__oZhGvC09lbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OUGiB2Md3U4cBmF9TDfyqL8.jpg?f=fotoalbum_large

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Ziet er goed uit! Ik vind het een mooi model om te zien. Ik ben net van alle auto’s weer afgestapt en denk dat ik deze serie is ga verzamelen. Deze staat met stip op 1 om te kopen. Was het een leuke build? En ben je lang bezig geweest?
Ja, ik vond hem wel leuk om te doen. Het is er 1 waar je goed op de details moet letten, maar niet technisch ingewikkeld. Hij is wel veel groter dan gedacht (8 etappe zakjes) en is bijzonder solide gebouwd. Ook is hij groter dan de plaatjes doen vermoeden.
Al met al denk ik zo'n 2,5-3u. Tot nog toe is het wel een van de mooiere architectuur Lego bouwwerken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Het is bijna een complete auto. Zakjes 3 zitten er op, alleen 4 nog te gaan. Ergens blij om van dat gestaar naar dat juiste onderdeeltje af te zijn, maar tegelijkertijd ook weer jammer dat het bijna gedaan is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kh1VvLa.jpg

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
Neelon schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:19:
Het is bijna een complete auto. Zakjes 3 zitten er op, alleen 4 nog te gaan. Ergens blij om van dat gestaar naar dat juiste onderdeeltje af te zijn, maar tegelijkertijd ook weer jammer dat het bijna gedaan is.

[Afbeelding]
Je hebt hem nog niet getest,.dus ga er maar vanuit dat hij nog een paar keer uit elkaar moet :P

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-06 10:07
WVL_KsZeN schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Je hebt hem nog niet getest,.dus ga er maar vanuit dat hij nog een paar keer uit elkaar moet :P
LOL ja die van mij ging 2x uit elkaar voordat hij goed inelkaar zat.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:27
Het resultaat van deze Lego Groot mag er wezen! Beetje fragiel en een zwaar hoofd, maar hij is stabiel in leuke posities te brengen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1Z8yp_CIpl3QDtn4RxXUgFi2Ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZYthbwm9jbwZ80p1QGq3LRv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

WVL_KsZeN schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:31:
[...]

mark777 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:35:
[...]

LOL ja die van mij ging 2x uit elkaar voordat hij goed inelkaar zat.
Nou, jullie weten de medemens wel te motiveren hoor. 🤣

En hij gaat ook wel uit elkaar uiteindelijk, heb al een paar mooie MOC's gezien voor deze set steentjes.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
  • Laatst online: 16:49
Timx2 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:54:
Het resultaat van deze Lego Groot mag er wezen! Beetje fragiel en een zwaar hoofd, maar hij is stabiel in leuke posities te brengen!
[Afbeelding]
Ik zou hem alleen om dat cassettebandje al bijna kopen :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

ik durf dat ding niet op te pakken, die voetjes zitten vast met technic stukken, dat is denk ik nog wel een opgave om hem daarvan af te krijgen, ik verplaatste vorig week die AT-ÁT om ruimte te maken voor het schip te bouwen en de hele onderkant liet los. |:(

Speaking off, ik wou graag voor de AT-AT en de star destroyed pre printed blokjes kopen om de sticker dingen te vervangen alleen ben ik de site even kwijt.
Steindrukker inderdaad, ik heb voor de AT-AT al foto's in dit forum van een geprint setje. De plakket voor de SD moet ik nog aanschaffen maar verzendkosten zijn 8 euro dus ik wacht nog wel ff tot ik die kan combineren met een andere set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45
Jakkus schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Ik zou hem alleen om dat cassettebandje al bijna kopen :p
Mr. Blue Sky, please tell us why…

Met een stop motion animatie van Lego Groot die z’n dansje doet :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

En, af? Nou ja, het optimisme had gelijk, ondanks alle controle stappen die ik heb gedaan. Iets met de motor is blijkbaar niet aangesloten of losgekomen. Maar, voorlopig blijft ie in deze staat staan. Hij is wel erg mooi, en een partij massief... past amper om mn arme plank van 30cm diep...

Toch een uurtje of 15-20 mee zoet geweest.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bk4OYY4.jpg

Ben zeker niet ontevreden, behalve op de motorproblemen, maar dat schijnt bij de authentieke Defender ervaring te horen. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Neelon schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:20:
En, af? Nou ja, het optimisme had gelijk, ondanks alle controle stappen die ik heb gedaan. Iets met de motor is blijkbaar niet aangesloten of losgekomen. Maar, voorlopig blijft ie in deze staat staan. Hij is wel erg mooi, en een partij massief... past amper om mn arme plank van 30cm diep...

Toch een uurtje of 15-20 mee zoet geweest.

[Afbeelding]

Ben zeker niet ontevreden, behalve op de motorproblemen, maar dat schijnt bij de authentieke Defender ervaring te horen. 😁
Hij blijft gaaf. Bij mij ging de motor in 1 keer goed en ik was niet op hoogte dat dit een probleem was. Ik heb wel de oude beschrijving waarbij de montage van de stuurstang niet duidelijk was omschreven. Die van mij stuurde dus heel slecht. Hij is nu opgeborgen in de doos en na onze verhuizing bouw ik hem nog een keer op.

Ik heb ook de onderdelen binnen voor de pimp my Sian. Die gaat ook nog uit elkaar om hem opnieuw op te bouwen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
BillSpaarbank schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:21:
Ik heb ook de onderdelen binnen voor de pimp my Sian. Die gaat ook nog uit elkaar om hem opnieuw op te bouwen.
Zeer de moeite waard! Ook een erg toffe en lekker uitdagende bouwervaring. Ik heb de Sian-pimp gedaan recht vanuit de doos, dus met nieuwe zakjes. In dat geval kom je erachter dat je bepaalde onderdeeltjes uit latere zakjes eerder nodig hebt. Maar als je je model gewoon helemaal afbreekt en alles op kleur sorteert bijvoorbeeld, merk je er niets van.

[ Voor 4% gewijzigd door Roy vd M. op 26-06-2022 20:28 ]

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ik ga de Defender zeker nog een keer opnieuw bouwen, maar dan haal ik waarschijnlijk wel de fix kit (pimp my defender dacht ik). Ook ga ik denk ik wisselstukken halen voor alle plekken waar een sticker zit, voor gebruik bij diverse moc's die ik ook wil doen.

Uiterst korte "review" van de kit. Goede handleiding, al blijft het zaak verdomd goed te kijken welk stukje je moet hebben, en waar je het in moet prikken. Bouwen is verder zonder al te veel problemen gegaan, al is de motor er ergens halverwege mee gekapt, deze deed het daarvoor nog gewoon. Nadeeltje persoonlijk zijn mijn grote handen. Het zit op een gegeven moment erg vol in deze kit. Nadeeltje vond ik de vele stickers. Bij een set van deze adviesprijs mag je toch wel bedrukte blokjes verwachten lijkt me. Al met al meer dan de moeite waard, zeker omdat ik hem voor bijna 80 euro onder advies heb kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 11:44
[...]

Herkenbaar, bij mij liggen er ook wat technic stukken te rammelen in de body. Voor iedereen die de Destroyer nog gaat bouwen. Als je de voet makkelijk wil kunnen losmaken NA de bouw, dan moet je de koppel staafjes precies andersom erin doen dan op de tekening staat. Anders krijg je ze heel lastig los als je de voet wil vervangen door wat anders (met wat buigen en wringen lukt het wel, maar heb je kans dat ze naar beneden vallen in de body en dan kom je er helemaal niet meer bij)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Even klaar met het antieke spul... nu deze vergane glorie demonteren, schoonmaken en completeren...

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52175306119_379c3ed13e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52175306124_cf72a48a75_c.jpg

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SunnieNL schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Hij is mooi hè. Ik heb er zelf (voor de brexit) een voet voor gekocht bij wickedbrick waarmee het lijkt op die zweeft en daarnaast een beetje gekanteld wordt. Neemt die iets minder plaats in en is die mooier te zien vind ik zelf.
Wel met 2 man doen. Want die voet komt op de plek van de huidige en die losmaken en hem op die voet hangen is wel Ff een ramp :p
[Afbeelding]
Weet jij of je de SD zowel links als rechtsom kan monteren op de voet? In mijn situatie wil de neus naar rechts willen laten lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
Dit weekend zag ik de Mercedes Speed Champions set bij de lokale Intertoys liggen, ik dacht dat deze alleen via Lego verkocht werd. Ik had hem iig nog nergens zien liggen. Nog even gedacht om hem toch maar via Lego te kopen met dubbele VIP punten, maar dan wacht je zo lang op verzending...

De Formule 1 auto laat ik maar niet zien (ik plak geen stickers, maar voor mij is het Bottas :)), maar de Project One is erg cool.

AMG print:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77J32K2puMoOf2WbqenYskCJyfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0qTeVn8nLbFJi2INJ0OW9Rbw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4T97-RStDsTEY8n4bJM2a0zzD9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aahdH7byikpj6GjK7wOrD7jc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kg8JS0sG32ZeWNCsERTKWH04qug=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Gvvim6wGMyj5BxoWTS0dW6gz.jpg?f=user_large

Niet zo cool: de minifig zit waarschijnlijk niet heel erg comfortabel zo met die knobbels in haar rug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jov8_RqHaNhK6bcqppNJcW2wBdY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r7oNPTu7iMkxOxmjSQwD4epk.jpg?f=user_large

Maar het coolste is eigenlijk nog wel de pet van de dame achter het stuur. Helaas past ze zo niet in de auto, de paardenstaart steekt te ver naar achter, dan kan de cockpit er niet op. Jammer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHypVkhBJVtWRJTWuWYLpsH2HwI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X5hJUFEI3DWkNZyZTTsoopM5.jpg?f=user_large

Vandaag toch Technic Ferrari Daytona SP3 set besteld via Lego omdat mijn Chiron verkocht is. Ik vond het wachten tot 1 augustus toch te lang en met dubbele VIP punten heb je toch nog een beetje korting. Met een beetje pech is de set na 1 aug uitverkocht tot de prijsverhoging start. Dan is 10% bij Lego nu best een goede deal (dat ik dat ooit zou zeggen...).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 17:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik het hier neerzetten moet aangezien Lego "geen oorlogstuig" maakt, maargoed, daarom is het nog wel vet denk ik :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:03
zonoskar schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:29:
Dit weekend zag ik de Mercedes Speed Champions set bij de lokale Intertoys liggen, ik dacht dat deze alleen via Lego verkocht werd. Ik had hem iig nog nergens zien liggen.
[...]
Set is al vanaf dag 1 verkrijgbaar bij de Intertoys. De eerste week zat er zelfs nog 8 Euro korting op.
[...]

Maar het coolste is eigenlijk nog wel de pet van de dame achter het stuur. Helaas past ze zo niet in de auto, de paardenstaart steekt te ver naar achter, dan kan de cockpit er niet op. Jammer.
Het is een raceauto en in een raceauto moet de coureur een helm op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:29
@zonoskar Sowieso altijd even Intertoys checken. Zij hebben soms als enige winkel (op S@H na) bepaalde sets in de verkoop. Gelukkig zijn ze sinds een paar weken weer aanwezig op brickwatch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30
Alfa Novanta schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:47:
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik het hier neerzetten moet aangezien Lego "geen oorlogstuig" maakt, maargoed, daarom is het nog wel vet denk ik :)

[YouTube: Massive LEGO USS Makin Island Ship by Brickmania (2022 Update)]
Lego maakt geen oorlogstuig.. >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt054743e11f8ee2d1/75329.png?fit=bounds&format=webply&quality=80&width=320&height=320&dpr=1

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Webgnome schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:51:
[...]

[Afbeelding]
Lego maakt toch geen fictieve oorlogstuig?

SW is best wel fictief namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
chrisO schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Set is al vanaf dag 1 verkrijgbaar bij de Intertoys. De eerste week zat er zelfs nog 8 Euro korting op.
Bij de toychamp ligt ie dus niet. Misschien is Intertoys een meer premium Lego partner?

Ik was nog vergeten te zeggen. Deze set heeft een nieuw onderdeel (ik had het in ieder geval nog nooit gezien, schijnbaar zijn er 15 sets met dit stukje), een 2/3-hoge 1x1 plate. Een blokje voor luie mensen dus, die geen zin hebben 2 1x1 plates op elkaar te stapelen :) Deze Project One zit er vol mee (18 stuks geloof ik).

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/11/86996.png

Kan een handig blokje zijn lijkt me (ook voor geduldige mensen :))

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>Knip<<

Niet zo cool: de minifig zit waarschijnlijk niet heel erg comfortabel zo met die knobbels in haar rug.
[Afbeelding]

>>knip<<
Dat hebben ze express zo gedaan om aan '44' duidelijk te maken dat ie niet moet zeuren in z'n W13E >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Will_M schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:41:
[...]

Dat hebben ze express zo gedaan om aan '44' duidelijk te maken dat ie niet moet zeuren in z'n W13E >:)
Bono, my studs are gone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 02:22
Beginner here....Ik heb net Ghostbusters Ecto-1 gehaald en ook de light kit met sound en dit zal mijn eerste project worden...nu zit ik ook te loeren naar de 71040 Disney castle en 71043 Zweinstein castle...wanneer is het handig deze op te pikken? Want ik zie iig de Zweinstein niet lager gaan dan 314,- al een tijd maar goed ik ben net begonnen dus hoop dat er wat tips zijn waar je op kan letten... uiteraard heb ik de sites brickwatch en brickeconomy ook een beetje doorgenomen.... alvast bedankt!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 08:06
Niet heel stevig maar als het eenmaal zit blijft de Shuttle goed staan. Dit is een aanpassing met alle bestaande blokjes van de originele stand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0slWWFPTwjIPbWOJW3Meb00PlfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyG4VGmc1kfOCYkhPPYFwep9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwqFDzxStILDB6bPq7Hv3Fb7UGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96WrrwZxGTjSDMJPaaYCsCTf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmbgZqqdQPB8VIki99FUzKEytw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrvaErcrzplOJkuKc8qyiOla.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
zonoskar schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Bij de toychamp ligt ie dus niet. Misschien is Intertoys een meer premium Lego partner?

Ik was nog vergeten te zeggen. Deze set heeft een nieuw onderdeel (ik had het in ieder geval nog nooit gezien, schijnbaar zijn er 15 sets met dit stukje), een 2/3-hoge 1x1 plate. Een blokje voor luie mensen dus, die geen zin hebben 2 1x1 plates op elkaar te stapelen :) Deze Project One zit er vol mee (18 stuks geloof ik).

[Afbeelding]

Leuk dat je dat even uitlicht!
Zelf loop ik nog niet heel erg warm voor dit onderdeel. Net als voor die 1x5 plate, al zie ik daar nog meer het nut van in dan van dit onderdeel. Uiteindelijk geeft dit minder mogelijkheden dan 2x een 1x1 plate op elkaar. Wat mij betreft een erg overbodig nieuw onderdeel. Of zijn er functies die dit onderdeel heeft, die 2x een 1x1 plate op elkaar niet heeft waar ik overheen kijk?
Het enige andere voordeel is dat deze misschien wat goedkoper te produceren is dan 2x een 1x1 plate.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Gisteren voor het eerste een MOC gekocht via Rebrickable en in werking gezet. Het was een MOC van Barracuda Bay. We zien namelijk hier thuis dat het schip mooier staat en mee gespeeld wordt dan de "shipwreck build" met de eilandjes. Alleen zodra je het schip maakt blijf je zitten met onbruikbare eilandjes.

Deze MOC maakt daar weer dankbaar gebruik van en maakt een soort van baai met gebouwen waar het volledige schip kan docken. Bijna 3 uur mee bezig geweest om in elkaar te zetten. Had wellicht wat sneller gekund met iets beter sorteren van de blokjes en minder kwijtraken gedurende de afgelopen maanden :+

https://rebrickable.com/m...2-alternate-build/#photos

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Jakkus schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:47:
[...]

Leuk dat je dat even uitlicht!
Zelf loop ik nog niet heel erg warm voor dit onderdeel. Net als voor die 1x5 plate, al zie ik daar nog meer het nut van in dan van dit onderdeel. Uiteindelijk geeft dit minder mogelijkheden dan 2x een 1x1 plate op elkaar. Wat mij betreft een erg overbodig nieuw onderdeel. Of zijn er functies die dit onderdeel heeft, die 2x een 1x1 plate op elkaar niet heeft waar ik overheen kijk?
Het enige andere voordeel is dat deze misschien wat goedkoper te produceren is dan 2x een 1x1 plate.
Brick, Modified 1 x 1 x 2/3 with Open Stud, zoals de naam al aangeeft zit er een gat in de stud en dus zijn er vele nieuwe mogelijkheden voor dit nieuwe element :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:05
zonoskar schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:23:
[...]

[Afbeelding]

Sommige architecture sets gaan helemaal los op het stapelen van 1x1x1 studded bricks en dan nog tig keer hetzelfde. Brrrr. Ben wel blij met dit soort blokjes.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
Beatz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:13:
Beginner here....Ik heb net Ghostbusters Ecto-1 gehaald en ook de light kit met sound en dit zal mijn eerste project worden...nu zit ik ook te loeren naar de 71040 Disney castle en 71043 Zweinstein castle...wanneer is het handig deze op te pikken? Want ik zie iig de Zweinstein niet lager gaan dan 314,- al een tijd maar goed ik ben net begonnen dus hoop dat er wat tips zijn waar je op kan letten... uiteraard heb ik de sites brickwatch en brickeconomy ook een beetje doorgenomen.... alvast bedankt!
Je moet niet teveel focussen op de laagste prijs in brickwatch, dat zijn vaak maar een paar sets die voor die prijs weggaan. Je moet meer kijken naar de stabiele ondergrens. Voor Zweinstein lijkt dat zo rond de 350 euro te zijn. Dus 314 is een goede prijs. Of je kijkt naar het percentage korting. 5% korting is wat je als VIP krijgt in de Lego winkel, 10% met dubbele VIP punten (zoals nu), 25% korting is aardig, 33% korting is een goede deal, 40-50% korting is meteen-toehappen-zo-goed :)

In ander nieuws, ik heb de speed-build van de 42127 Batmobile op youtube gezet. Eindelijk gebruik kunnen maken van mijn nieuwe camera, hopelijk valt dat (positief) op :)

Ik ben nog bezig met de video's van de USC star destroyer en millennium falcon, maar die heb ik nog met de oude camera opgenomen, dus daar heb ik veel meer werk aan (belichting enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 21:08

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:17:
[...]
In ander nieuws, ik heb de speed-build van de 42111 Batmobile op youtube gezet. Eindelijk gebruik kunnen maken van mijn nieuwe camera, hopelijk valt dat (positief) op :)

[YouTube: LEGO 42111 speed build and functions]
Leuk!

1 opmerkinkje: op 12:15 is de video afgelopen maar hij loopt nog door tot 13:12 (met zwart beeld).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verkoopt hier iemand (liefst als particulier) via bricklink?
Ik zou graag enkele vragen stellen, maar ik kan me inbeelden dat het hier misschien off-topic is.
DM me please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
QuattroNL schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Leuk!

1 opmerkinkje: op 12:15 is de video afgelopen maar hij loopt nog door tot 13:12 (met zwart beeld).
Thanks. Waarom de video doorloopt weet ik ook niet, eigenaardigheidje in iMovie? Ik zal eens kijken als ik hem opnieuw exporteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 11:33
Joarie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:56:
Gisteren voor het eerste een MOC gekocht via Rebrickable en in werking gezet. Het was een MOC van Barracuda Bay. We zien namelijk hier thuis dat het schip mooier staat en mee gespeeld wordt dan de "shipwreck build" met de eilandjes. Alleen zodra je het schip maakt blijf je zitten met onbruikbare eilandjes.

Deze MOC maakt daar weer dankbaar gebruik van en maakt een soort van baai met gebouwen waar het volledige schip kan docken. Bijna 3 uur mee bezig geweest om in elkaar te zetten. Had wellicht wat sneller gekund met iets beter sorteren van de blokjes en minder kwijtraken gedurende de afgelopen maanden :+

https://rebrickable.com/m...2-alternate-build/#photos
Ah verdomme had ik dit maar eerder zelf bedacht! Ziet er tof uit deze MOC maar heb hem net verkocht om eenzelfde ding. Het piratenschip leek me leuk op zichzelf maar zonde van de rest, dus wilde voor het 3in1 ding gaan. Dit was een goede optie geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:22:
[...]

Thanks. Waarom de video doorloopt weet ik ook niet, eigenaardigheidje in iMovie? Ik zal eens kijken als ik hem opnieuw exporteer.
Kijk dan ook nog even naar de titel die in het begin in beeld komt (Dom's charger?) :P
Verder geen verstand van videos maken, maar valt me op dat de verlichting nogal veel spiegelt, dat zie ik bij veel andere vidoes niet.

[ Voor 16% gewijzigd door u_nix_we_all op 27-06-2022 17:30 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 02:22
zonoskar schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Je moet niet teveel focussen op de laagste prijs in brickwatch, dat zijn vaak maar een paar sets die voor die prijs weggaan. Je moet meer kijken naar de stabiele ondergrens. Voor Zweinstein lijkt dat zo rond de 350 euro te zijn. Dus 314 is een goede prijs. Of je kijkt naar het percentage korting. 5% korting is wat je als VIP krijgt in de Lego winkel, 10% met dubbele VIP punten (zoals nu), 25% korting is aardig, 33% korting is een goede deal, 40-50% korting is meteen-toehappen-zo-goed :)
Thanks voor de tip! Dus ik moet mij redelijk inhouden en de boel goed in de gaten houden.

Verder zal ik proberen foto's te maken van mijn first build van de Ecto-1 met lights en sound. Ik ben veel van de movies dus wil graag de DeLorean Back to the future, Batmobile 1989 en Ghostbusters building(voor een goeie prijs ;p) en ook grote sets zoals Zweinstein ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:07:
[...]

Sommige architecture sets gaan helemaal los op het stapelen van 1x1x1 studded bricks en dan nog tig keer hetzelfde. Brrrr. Ben wel blij met dit soort blokjes.
grote aantallen gestapelde 1x1 studded bricks uit elkaar halen is na het handmatig loshalen van zwarte koppelpennen uit jaren 80 Lego mijn minst favoriete Lego activiteit :X

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:19

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gisteren en vandaag ook maar even de gebricklinkte Castle in the Forest gebouwd. Deze bestaat uit bijna 2000 steentjes. Hier zie je het verschil goed met het Drakenkasteel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5_pQzNVNXrnJGgOrcpkECFbhjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9nDlEmRNL5FNWW671lYejtl.jpg?f=fotoalbum_large

Lego komt ook met nieuwe verpakkingen voor CMF. Nu kun je echt niet meer voelen welk figuurtje erin zit.

https://gizmodo.com/lego-...g-eco-friendly-1849112849

[ Voor 15% gewijzigd door JoeZuCK op 27-06-2022 20:35 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

JoeZuCK schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:30:
Gisteren en vandaag ook maar even de gebricklinkte Castle in the Forest gebouwd. Deze bestaat uit bijna 2000 steentjes. Hier zie je het verschil goed met het Drakenkasteel.

[Afbeelding]

Lego komt ook met nieuwe verpakkingen voor CMF. Nu kun je echt niet meer voelen welk figuurtje erin zit.

Heb je ook de Middeleeuwse Smid? Die past er mooi bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 17:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

u_nix_we_all schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:28:
Verder geen verstand van videos maken, maar valt me op dat de verlichting nogal veel spiegelt, dat zie ik bij veel andere vidoes niet.
krijg je als je de verlichting boven het object plaatst in lijn met de camera. De verlichting moet vanaf de zijkant komen, dan heb je dit niet (minder).

Het is best wel verrotte lastig op goede verlichting op te zetten ben ik achter gekomen ;)
na veelvuldig proberen en schuiven met lichtbronnen is het aardig gelukt.

[ Voor 25% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-06-2022 21:04 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:39:
[...]

Heb je ook de Middeleeuwse Smid? Die past er mooi bij.
Jep :)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Heb je een foto van die twee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:31:
[...]

Heb je een foto van die twee?
Ik zal hem dan weer opnieuw moeten opbouwen. Wel wat stand alone foto's die ik zo snel heb kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6DaJMelT8pgrvZRKwUBX1gFYOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yw09ydEZ25uh8T6iJmDqCaEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BA0zwI5j05r3t31LpOtycFZUbKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEsPcA11suBCTXsGN1PoGzCI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbKCEGHWBPRJmbFinB2Ntn_IQOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGajIK3AsvwmqhOHMVB7j2Rw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFm1sVyvsALpvNCB2RhlLS2-qxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dHfUCewz6LA49BjNdsCHS1W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 202% gewijzigd door JoeZuCK op 27-06-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

JoeZuCK schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:39:
[...]

[Afbeelding]
Ik zal hem dan weer opnieuw moeten opbouwen. Wel wat stand alone foto's die ik zo snel heb kunnen vinden.
Dit bedoelde ik niet :p Maar als je het opnieuw moet opbouwen dan zit een foto van de twee bij elkaar er niet in.

Ik zit er toch over na te denken om in augustus naast de Galaxy Explorer ook het Leeuwenridders kasteel te halen. Maar dan verwacht ik wel iets aan de schaal te moeten doen om het Leeuwenridders kasteel naast de Middeleeuwse Smid te kunnen plaatsen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:54:
[...]

Dit bedoelde ik niet :p Maar als je het opnieuw moet opbouwen dan zit een foto van de twee bij elkaar er niet in.

Ik zit er toch over na te denken om in augustus naast de Galaxy Explorer ook het Leeuwenridders kasteel te halen. Maar dan verwacht ik wel iets aan de schaal te moeten doen om het Leeuwenridders kasteel naast de Middeleeuwse Smid te kunnen plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYeS68OQhAK4ra5JKijKDluW1ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VggTIsF43cAGkb6Z3DFUVMo.jpg?f=fotoalbum_large

Dit beter voor reference? Achterkant van mijn kasteel :> Schaal is zoals je ze naast elkaar zou zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 27-06-2022 22:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
JoeZuCK schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:30:

Op Brickset hebben ze er al een poll over opgezet: Will the new CMF packaging affect your buying habits?

Los van welke verpakking dan ook vraag ik mij af voor wie het concept van blinde zakjes/doosjes nog bestemd is?

- ik vermoed dat veel AFOLs linksom of rechtsom op zoek gaan naar specifieke minifigs/series/army builders
- voor een blind concept is het nogal prijzig
=> vermoedelijk komen er nog price hikes tussen nu en wanneer deze doosjes in productie gaan (najaar 2023?)
=> kopen ouders dit echt voor hun kinderen? Ik zie kinderen niet zo'n duur speelgoed ruilen alsof het stickers/kaarten/... zijn. (maar goed, ik heb geen kinderen, dus verbeter mij gerust als dit fout is)
- doen ze zichzelf geen concurrentie aan met de klassieke polybags/mini sets (zoals die stuntz)?
=> daarvan weten kopers perfect op voorhand wat ze krijgen, en de prijsklasse is gelijkaardig.

En ik heb het al vaker gezegd hier, ik ben geen marketing specialist, dus volgende vraag kan ik niet zelf beantwoorden: in hoeverre hebben die blinde doosjes bijgedragen aan het falen van de Vidiyo lijn?
De bandmates serie zat in doosjes waarvan je op voorhand niet kon weten wat er in zat, en ze waren ook vrij prijzig. Ik heb dan ook geen flauw idee waarom Lego doorduwt op dit concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk omdat het mes aan twee kanten snijdt: papier recyclet beter, en ze hebben echt het blinde karakter. Voor kinderen vergelijkbaar met het sparen van voetbalplaatjes en de ruilhandel die er bij zit. Lijkt me marketing technisch alleen maar positief.
Het gaat de afols niet tegenhouden, die gaan gewoon naar een specialist die ze voor hen uitgepakt en complete series heeft gemaakt.

Aanvullend vermoed ik dat die doosjes makkelijker zijn te maken voor Lego, want vrijwel alles dat ze maken is karton en niet plastic verpakking. Scheelt weer een aparte inpaklijn in de fabrieken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:29
Kapoen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:40:
[...]

Op Brickset hebben ze er al een poll over opgezet: Will the new CMF packaging affect your buying habits?

Los van welke verpakking dan ook vraag ik mij af voor wie het concept van blinde zakjes/doosjes nog bestemd is?

- ik vermoed dat veel AFOLs linksom of rechtsom op zoek gaan naar specifieke minifigs/series/army builders
=> vermoedelijk komen er nog price hikes tussen nu en wanneer deze doosjes in productie gaan (najaar 2023?)
=> kopen ouders dit echt voor hun kinderen? Ik zie kinderen niet zo'n duur speelgoed ruilen alsof het stickers/kaarten/... zijn. (maar goed, ik heb geen kinderen, dus verbeter mij gerust als dit fout is)
- doen ze zichzelf geen concurrentie aan met de klassieke polybags/mini sets (zoals die stuntz)?
=> daarvan weten kopers perfect op voorhand wat ze krijgen, en de prijsklasse is gelijkaardig.

En ik heb het al vaker gezegd hier, ik ben geen marketing specialist, dus volgende vraag kan ik niet zelf beantwoorden: in hoeverre hebben die blinde doosjes bijgedragen aan het falen van de Vidiyo lijn?
De bandmates serie zat in doosjes waarvan je op voorhand niet kon weten wat er in zat, en ze waren ook vrij prijzig. Ik heb dan ook geen flauw idee waarom Lego doorduwt op dit concept.
Ik kan je wel bevestigen dat ouders soms CMF zakjes voor hun kinderen kopen of kochten, aangezien ik de minifigures soms op rommelmarkten tegen kom.

Wat prijs betreft heeft Lego de CMFs voor mij al een tijdje geleden te duur gemaakt. Enkel als er een figuur in zit wat ik ECHT heel graag wil hebben (zoals laatst de Troubadour) zal ik het figuur via Bricklink of Markplaats o.i.d. alsnog kopen. Vijf euro betalen voor een willekeurig minifigure gaat me te ver.

Edit - Betekent dit ook het einde van de polybag? Die koop ik nog regelmatig als ik ze bij de Kruidvat zie omdat het makkelijke cadeautjes zijn voor kinderen.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikT738 op 28-06-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 12:25
Heel mooi voor V&A, maar promoten is hier niet de bedoeling :)

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 28-06-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Ik kan je wel bevestigen dat ouders soms CMF zakjes voor hun kinderen kopen of kochten, aangezien ik de minifigures soms op rommelmarkten tegen kom.

Wat prijs betreft heeft Lego de CMFs voor mij al een tijdje geleden te duur gemaakt. Enkel als er een figuur in zit wat ik ECHT heel graag wil hebben (zoals laatst de Troubadour) zal ik het figuur via Bricklink of Markplaats o.i.d. alsnog kopen. Vijf euro betalen voor een willekeurig minifigure gaat me te ver.
Inderdaad vijf euro is vrij prijzig voor een blind artikel, vroeger kocht ik nog wel eens een CMF om een bestelling bij S@H af te ronden en een GWP binnen te halen. Maar dat is ondertussen een veel te prijzige optie. Net als jou ben ik nu vrij selectief bij het kiezen van minifigs op andere marktplaatsen.

Ik heb via Brickset geleerd dat er blijkbaar al een tijdje een optie is in de Lego shop om een serie van 6 CMFs te kopen, waarbij Lego garandeerd dat er geen dubbels tussen zitten. Dus misschien krijgen we vanaf volgend jaar een optie voor 12? :)
Edit - Betekent dit ook het einde van de polybag? Die koop ik nog regelmatig als ik ze bij de Kruidvat zie omdat het makkelijke cadeautjes zijn voor kinderen.
Als ik mag gokken denk ik dat de polybags gewoon zullen overgaan in de kleinste serie van doosjes zoals we bv. in de City lijn zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:26:
[...]

Als ik mag gokken denk ik dat de polybags gewoon zullen overgaan in de kleinste serie van doosjes zoals we bv. in de City lijn zien.
Goed gegokt van je ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J935576DRVKB6X6PYeV93haEVTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4H9jbgXykBZsFbfxBHaEhiE1.jpg?f=user_large
Vanaf 2023 zitten de minifigs in dit soort verpakkingen en Lego lijkt toch af te zien van de prijsverhoging van 3.99 naar 4.99 voor de minifigs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Goed gegokt van je ;)
[Afbeelding]
Vanaf 2023 zitten de minifigs in dit soort verpakkingen en Lego lijkt toch af te zien van de prijsverhoging van 3.99 naar 4.99 voor de minifigs.
Ik denk dat ErikT738 eerder doelde op de klassieke polybags/GWPs met kleinere sets in:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/40140-1.jpg?201503130212

Logischerwijs zullen die ook verhuizen naar een andere verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:38

D75

gizmokat schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:56:
Voor de gene die geinteresseerd is, ik heb wat sets op de V&A gezet, 1989 batmobile, ecto 1, en het guardians of the galaxy ship, voor leuke prijzen.
Ik vind ze niet... waar staan ze?
Zoektermen als LEGO en Ecto levert niks op.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

Superkiwi

Hoi doei

D75 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:44:
[...]

Ik vind ze niet... waar staan ze?
Zoektermen als LEGO en Ecto levert niks op.
Vraag & Aanbod overig
;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:31
Webgnome schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:51:
[...]

[Afbeelding]
dan maar te zwijgen van de 4+ sets van sw. leren bouwen met minifigs met wapens.
maar een technic vliegtuig (zonder wapens) uitbrengen gaat te ver.. (osprey)

haha ja het zit me nog dwars, ben een lego vliegtuig verzamelaar vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:38

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gisteravond de Forest Hideout in elkaar gezet. Beter gaat Lego met meer sets komen in deze lijn.
Wat super gaaf en nostalgisch.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
Mad-Matt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:02:
Gisteravond de Forest Hideout in elkaar gezet. Beter gaat Lego met meer sets komen in deze lijn.
Wat super gaaf en nostalgisch.
Ja ik begrijp ook niet echt waarom ze van het enige goedkope nostalgische setje een GWP hebben gemaakt. Ik gok dat iedere Castle fan er één of meer zou kopen als deze gewoon voor 25 euro in de winkel lag. Eigenlijk wil ik gewoon een Benny's Space Team setje maar dan Castle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPwj4iTXVJptr5jLDFNhKXprIWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WL604QvGGIVDDtKEeOxU8FGJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

snap ik ook niet. Ik weet niet waarom Lego niet met sets komt in deze series.
Ruimte, Piraten, Ridders, volgens mij is dat nog steeds super populair onder kinderen, dus maak die sets.

Deze kwam ik tegen, zo vet, zou direct een pre-order zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/c1/9f/e6/c19fe64af8e362f34dcdfe0a39fabefc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:46
Ik heb zo'n vermoeden dat het middeleeuwse thema wel terug gaat komen, even het water aan het voelen met die 90 years set en hoe de reacties zijn. Maar die forest hideout is al mateloos populair, dus ik zie het wel gebeuren dat ze er een compleet thema van gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Ja ik begrijp ook niet echt waarom ze van het enige goedkope nostalgische setje een GWP hebben gemaakt. Ik gok dat iedere Castle fan er één of meer zou kopen als deze gewoon voor 25 euro in de winkel lag. Eigenlijk wil ik gewoon een Benny's Space Team setje maar dan Castle.
Dat idee heb ik ook, Lego kan veel AFOLs gelukkig maken met (semi) battlepacks van oudere thema's denk ik. Minifigs + de nodige printed onderdelen en gaan met die banaan :P

Alleen denk ik niet dat het een realistisch scenario is. AFOLs hebben ondertussen hun plaats gekregen in de Lego catalogus met heel grote sets, maar ik betwijfel of dat genoeg is om ook een echte lijn van nostalgische sets op te zetten. Lego kan niet afgaan op commentaren van Brickset/Tweakers/... die aangeven dat ze zeker x aantal exemplaren zouden kopen van thema xyz voor een bepaalde prijs. Dat bedoel ik niet als negatief punt naar jou om duidelijk te zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
@Mad-Matt Space en Castle behoeften worden natuurlijk deels voorzien door Star Wars, City, Ninjago en Harry Potter. Ook kunnen we niet met zekerheid zeggen of een nieuw Castle of Pirates thema daadwerkelijk succesvol zou zijn bij kinderen. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze nu met deze nostalgische sets gericht op een volwassen publiek enkel dure sets uitbrengen. Als zo'n set minder dan 50 euro kost koopt men het eerder als impulsaankoop. De Forest Hideout had hier echt perfect voor geweest.

Die MOC die je post zou overigens nooit werken als Lego set. Er worden echt veel te veel steentjes gebruikt om twee bomen en een klein torentje te maken. Zoiets lijkt dan al meer op een "echte" Lego set, al zitten er alsnog te veel steentjes in "nutteloze" rotsen en planten.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/0d8be318-7491-403b-918e-56affc97922f/resize:950:633/webp

@Kapoen Battle-packs puur gericht op de AFOL markt zullen wel niet succesvol zijn nee, of in ieder geval niet op lange termijn. Een klein setje wat ook op zichzelf kan staan (zoals Benny's Space Team) zou het echter best goed kunnen doen. Momenteel kosten alle setjes die ridders, piraten of Vikingen bevatten meer dan 100 euro, en dat moet ook anders kunnen.

Edit 2 - Deze is ook al realistischer als "echte" Lego set. Vooral het openklappen is leuk bedacht.
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/e32a5779-1ec8-404f-a625-224837b88d30/resize:950:633/webp
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/30b77503-f0f8-4929-8e35-52ba18e88d59/resize:950:633/webp
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/97bae490-be20-4646-a30a-675ac19e16ac/resize:950:633/webp

[ Voor 31% gewijzigd door ErikT738 op 28-06-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat ErikT738 eerder doelde op de klassieke polybags/GWPs met kleinere sets in:
[Afbeelding]

Logischerwijs zullen die ook verhuizen naar een andere verpakking.
We krijgen dus weer ouderwets doosjes Lego van 5 gulden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
leosand schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:54:
[...]

dan maar te zwijgen van de 4+ sets van sw. leren bouwen met minifigs met wapens.
maar een technic vliegtuig (zonder wapens) uitbrengen gaat te ver.. (osprey)

haha ja het zit me nog dwars, ben een lego vliegtuig verzamelaar vandaar.
Sowieso denk ik bij Star Wars niet snel aan een kind van vier jaar oud. Ik snap die combi niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
Hihi... Over kinderen en Lego gesproken...
Had gisteren als verassing een Minecraft setje gekocht voor m'n zoontje.. 5 jaar, sinds kort helemaal gek van Minecraft.... En de Lego die ik heb vind hij ook cool, vooral de trein...
Dus pappa dacht een goed idee te hebben...

Zijn reactie..
" Pappa, ik vind het wel cool, maar ook niet cool...
Pappa:.. ???
Zoonlief: "Cool omdat het minecraft is, maar niet cool omdat het Lego is"
Pappa: "huh?"
Zoonlief: "Lego is niet cool, want daar kan je alleen mee bouwen"...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
u_nix_we_all schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Kijk dan ook nog even naar de titel die in het begin in beeld komt (Dom's charger?) :P
Het spiegelen van de lampen in de doos is redelijk onvermijdelijk, je ziet dat op andere kanalen ook wel eens, maar misschien zijn ze daar beter bedreven in het vermijden :) De rest van de video was toch wel redelijk belicht? Ik was iig wel blij dat ik nu eens autofocus kon gebruiken om delen uit te kunnen lichten. Met mijn oude camera was AF een ramp tijdens het filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:15
GeeEs schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:41:
Had gisteren als verassing een Minecraft setje gekocht voor m'n zoontje.. 5 jaar, sinds kort helemaal gek van Minecraft.... En de Lego die ik heb vind hij ook cool, vooral de trein...

Zijn reactie..

Is wel waar, in Minecraft kan je ook farms bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die aangekondigde serie; https://www.lego.com/nl-nl/product/series-23-71034. Affiliate links zijn niet toegestaan :)

vind dat toch wel een van de meest interresante van afgelopen jaren; dat wordt een 'volledige collectie' kopen :P

//edit
@Mappy https://bouwsteentjes.inf...le-minifigures-series-23/

[ Voor 36% gewijzigd door Outerspace op 28-06-2022 14:40 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

himlims_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:20:
die aangekondigde serie; https://www.lego.com/nl-nl/product/series-23-71034

vind dat toch wel een van de meest interresante van afgelopen jaren; dat wordt een 'volledige collectie' kopen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYuG-krIg7kHQMC8JpVG2QcoI_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1PFz0ohlmHEaHPutNAvMlxFl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 28-06-2022 14:41 . Reden: Referral eruit gehaald ]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@himlims_ Voor mij is die set juist helemaal niet m'n ding. Ik twijfel alleen nog over het ridder-meisje, maar eigenlijk is het schild wat daar bij zit al zo oud dat ik er niet eens nostalgische gevoelens bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
ErikT738 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:53:
@himlims_ Voor mij is die set juist helemaal niet m'n ding. Ik twijfel alleen nog over het ridder-meisje, maar eigenlijk is het schild wat daar bij zit al zo oud dat ik er niet eens nostalgische gevoelens bij heb.
Dat schild zit ook al bij het nieuwe kasteel, net zoals op 1 na alle andere schilden uit het classic castle era.

[ Voor 8% gewijzigd door chrisO op 28-06-2022 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

@ErikT738 Je hebt gelijk. Ik ben geen kind meer, maar ik vind de Star Wars lijn helemaal niet geschikt als space-theme. Het zijn allemaal vaste gegevens, X-wings, A-wings, Tie-fighters etc.

In de originele Lego ruimte lijn had je toffe rare ruimteschepen/auto's etc. en je kon zelf nog van alles verzinnen om zelf te bouwen, Star Wars vind ik gewoon niet geschikt daarvoor en qua kleur is het gewoon saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
GeeEs schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:41:

Zijn reactie..

Haha, zoooo herkenbaar! Ik roep dan meestal: "Zo! Wordt ik even gedist door mijn dochter!".

En dan niet door hebben dat je met Lego ook kunt spelen, ook dingen op kunt bouwen zoals Minecraft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25
Arunia schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Haha, zoooo herkenbaar! Ik roep dan meestal: "Zo! Wordt ik even gedist door mijn dochter!".

En dan niet door hebben dat je met Lego ook kunt spelen, ook dingen op kunt bouwen zoals Minecraft.
Dat vind ik het leuke aan mijn zoontje (net 7 geworden): die vindt het bouwen uit de boekjes niet zo leuk, *aandachtsspanne is redelijk kort* maar des te leuker om zelf iets te bouwen uit het hoofd. Komen best leuke creaties uit tevoorschijn al zeg ik het zelf (als trotse papa) :P.

Moet ook zeggen dat er (t.a.v. toen ik jong was) best wat leuke onderdelen bij zijn gekomen: Hij had voor zijn verjaardag een monstertruck (LEGO Technic Monster Jam Megalodon - 42134) gekregen, die heeft zo'n veersysteem dat je hem achteruit kan trekken en dan los kan laten zodat die gaat rijden.
Daar zijn natuurlijk ook veel andere leuke dingen mee te bedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 23:41

Milo.

klik

jbdeiman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:57:
[...]

Dat vind ik het leuke aan mijn zoontje (net 7 geworden): die vindt het bouwen uit de boekjes niet zo leuk, *aandachtsspanne is redelijk kort* maar des te leuker om zelf iets te bouwen uit het hoofd. Komen best leuke creaties uit tevoorschijn al zeg ik het zelf (als trotse papa) :P.
Mijn neefje is precies het tegenovergestelde, vind het enkel leuk om dingen uit boekjes te bouwen en er dan mee te spelen.
Ach best, kan die mooi helpen mijn oude Lego op te bouwen, kijken of alles nog compleet is.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
Arunia schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Ja precies dit dus...
In mijn hoofd is Minecraft dus echt soort van letterlijk lego bouwen maar dan op de pc... Dus ik snapte hem echt niet eerst...
Zijn geduld en aandacht om iets uit een boekje te bouwen is er inderdaad nog niet.
Fantasie wordt door filmpjes en andere hedendaagse snelheid veel minder gettiggerd dan bij ons vroeger ook heb ik het idee. Boekjes lezen/voorlezen vind hij ook stom, want dan moet hij zelf nadenken...
Hopelijk komt dat nog bij hem later... :9

[ Voor 3% gewijzigd door GeeEs op 28-06-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:35:
[...]

We krijgen dus weer ouderwets doosjes Lego van 5 gulden. :)
In mijn geval dus euhm... 100 Belgische Frank(skes) als ik mij goed herinner :P

5 Florijnen dat zou leuk zijn, maar ik vrees dat die prijsklasse al lang 'the way of the dodo' is gegaan bij Lego.

Voor €2,5 heb je op dit moment alleen nog een brick separator op S@H >:)
Daarna volgen de Mario Character Packs voor €3,99.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Yes please doe mij die maar :D

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:27:
[...]

In mijn geval dus euhm... 100 Belgische Frank(skes) als ik mij goed herinner :P

5 Florijnen dat zou leuk zijn, maar ik vrees dat die prijsklasse al lang 'the way of the dodo' is gegaan bij Lego.

Voor €2,5 heb je op dit moment alleen nog een brick separator op S@H >:)
Daarna volgen de Mario Character Packs voor €3,99.
Als ik op inflatiecalculator.nl 5 gulden en 1982 invoer, is 5 euro overigens niet eens zo gek. Daarnaast heeft menig polybag van 4 euro meer steentjes dan 5 gulden doosjes die ik destijds voor mijn verjaardag kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20
https://www.lego.com/cdn/...th=1500&height=1500&dpr=1

zonde dat deze eruit is, zou hem graag willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb voor vaderdag de orchidee gekregen. Die staat met drie varianten in de bouwbeschrijving, maar twee varianten staan als klein fotootje. Een van die twee probeer ik nu na te maken omdat ik hem wat hoger wil, maar het lukt niet om hem zo te schikken als op het plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjoZ2-aVzyZpweqnEzLUQ6h5Nsg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qdeWfUdzjHouffK2iT9gZdhr.png?f=fotoalbum_large
Het oogt wat rommeliger bij mij. Iemand die dit wel gelukt is?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22
Ah, de Tantive IV (75244). Voor een kleine meerprijs bovenop de Lego winkel prijs is die nog wel te vinden, op Marktplaats en op Bricklink, zowel gebruikt als nog nieuw in de doos. Maar hoe langer je wacht hoe meer de prijs ervan zal stijgen. Tot Lego ooit wel weer eens een nieuwe versie ervan zal uitbrengen. Maar dat kan nog wel enkele jaren duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:50

bloody

0.000 KB!!

Neelon schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:45:
Zo, zak 1 van de Land Rover Defender zit er op. Alles draait soepel, nog geen knarsende tanden of hangende assen, we hebben goede hoop.
Ik ben ook zover nu, doe steeds een stukje, want langer plezier ervan :9

De leeftijdsindicatie van 11+ jaar vind ik eigenlijk best optimistisch, zitten vrij lastige stukjes tussen.
Maar echt, heerlijk zo complex! 8)

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:09
breinonline schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:27:
Ik heb voor vaderdag de orchidee gekregen. Die staat met drie varianten in de bouwbeschrijving, maar twee varianten staan als klein fotootje. Een van die twee probeer ik nu na te maken omdat ik hem wat hoger wil, maar het lukt niet om hem zo te schikken als op het plaatje:
[Afbeelding]
Het oogt wat rommeliger bij mij. Iemand die dit wel gelukt is?
Mocht je een oplossing vinden ik houd me aanbevolen!

Ter referentie heb ik hem vandaag naast onze orchidee gezet, hij is net wat klein.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zDN2M4J144wCf2aNqlslr_Mupo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgymU1CFKceO8qlSMd4quJhm.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast is het echt een model dat vanaf 1 kant het mooiste is. De bonsai doet het op dat gebied beter, die staat nu al bijna een jaar op ons kookeiland in het midden van ons huis. Er komen veel leuke reacties op van bezoek, o.a. de kikkertjes als bloesem vind men grappig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3LSZPOT8YX10qCfikyafmpAp8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPTRNaOpC7awIoGm3JquXDQi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

beetje geschiedenis

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 29-06-2022 08:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:34
Wat een werk is dat geweest zeg.

De 'making off' is ook leuk om te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:40:
[...]

Die minifigs zijn leuk, maar als je zoals ik laatst 12 stuks bij lego bestel en je krijgt er 3stuks x 4 dezelfde dan is de lol er wel af.

Nadeel is dat je dan de 2e hands markt op moet gaan en daar zijn sommige figs (bv kermit de kikker of wille e coyote) meteen een stuk duurder omdat die waarschijnlijk gewilder zijn.

Als lego ze in een setje van 12 compleet gaat verkopen voor iedereen die ze compleet wil hebben dan zou ik ze nog kopen anders houdt het voor mij ook op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

dr86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:13:
[...]

Die minifigs zijn leuk, maar als je zoals ik laatst 12 stuks bij lego bestel en je krijgt er 3stuks x 4 dezelfde dan is de lol er wel af.

Nadeel is dat je dan de 2e hands markt op moet gaan en daar zijn sommige figs (bv kermit de kikker of wille e coyote) meteen een stuk duurder omdat die waarschijnlijk gewilder zijn.

Als lego ze in een setje van 12 compleet gaat verkopen voor iedereen die ze compleet wil hebben dan zou ik ze nog kopen anders houdt het voor mij ook op denk ik.
Hou er wel rekening mee dat dit het verdienmodel van het concept is, het blijven blindbags.

In het verleden kocht ik gewoon een hele doos, maakte een set compleet en verkocht de rest weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dr86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:13:
[...]

- of koop complete serie (diverse websites voor)
- of koop via lego "partner" (vaak de kleinere zaakjes; die verkopen ze los/gesorteerd)
- bricklink ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Mad-Matt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:02:
Hou er wel rekening mee dat dit het verdienmodel van het concept is, het blijven blindbags.

In het verleden kocht ik gewoon een hele doos, maakte een set compleet en verkocht de rest weer.
In het verleden ook wel eens gedaan, maar het is een hoop werk. Helemaal het leuren met de minifigs die er in extra aantallen inzitten en dus ook met minst gewild zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@dr86 @himlims_ @Haay Volgens mij is Lego een tijdje geleden wel van het concept afgestapt dat de ene CMF zeldzamer is dan de ander. Voor series 21 was de distributie als volgt:

Dus als je met z'n drieën een box koopt ben je in één keer klaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfinder.net/wp-content/uploads/2020/12/CMF21-box-distribution-banner-2.jpg

Edit - Geen idee waar je zo'n box haalt overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikT738 op 29-06-2022 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ErikT738 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:20:
@dr86 @himlims_ @Haay Volgens mij is Lego een tijdje geleden wel van het concept afgestapt dat de ene CMF zeldzamer is dan de ander. Voor series 21 was de distributie als volgt:

[Afbeelding]

https://www.brickshop.nl/...figuren-serie-22-box.html
of een serie;
https://www.jans-steen.co...ie-22-complete-serie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lego winkel in Leidschendam (Mall of The Netherlands) verkoopt ze ook per nummer, dus dan kan je gewoon vragen om de specifieke minifig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:42:
Lego winkel in Leidschendam (Mall of The Netherlands) verkoopt ze ook per nummer, dus dan kan je gewoon vragen om de specifieke minifig.
[..] dat is erg afhankelijk van medewerker; en of covid nog een ding is

laatste keer leidschendam ... was het zelf zoeken, covid tijd had men ze uitgezocht

imho is het vaker een nee dan wel - maar goed, misschien 'verkeerde' medewerker gesproken of op slecht moment geweest

losse/uitgezochte figuurtjes bij een kleine lego-gerelateerde speciaalzaak heb ik 9/10 succes; die maken alle zakjes open en verkopen ze met een kleine meerprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
ErikT738 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:20:

[Afbeelding]

Nou, ik zie dat dat niet het geval was bij serie 20:
Afbeeldingslocatie: https://brickfinder.net/wp-content/uploads/2020/03/lego-cmf-20-distribution-banner.jpg

En bij de twee Disney series die ik beiden in een complete doos had gekocht waren er ook CMFs met kleinere aantallen. Bv. Disney serie 2 had Kwik, Kwek en Kwak maar 2x in de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Haay schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:47:
[...]

Nou, ik zie dat dat niet het geval was bij serie 20:
[Afbeelding]

En bij de twee Disney series die ik beiden in een complete doos had gekocht waren er ook CMFs met kleinere aantallen. Bv. Disney serie 2 had Kwik, Kwek en Kwak maar 2x in de doos.
Nee dat kan wel kloppen, volgens mij werkt het ook pas zo sinds ze naar 12 figuren per set zijn gegaan.
Pagina: 1 ... 204 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .