Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 201 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.373.660 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:27

vhal

ಠ_ಠ

cherrycoke schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:26:
the star wars reveal was teleurstellend
De walker was min of meer al bekend en The Justifier is weer een "random SW schip" wat men kon verwachten met de nieuwe releases aan series.

https://www.thebrickfan.c...-te-walker-75337-revealed

Ieder zijn ding, ik word niet heel warm van het kasteel of zo...

[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 18-06-2022 20:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

Reinier

\o/

Dagg schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:47:
[...]

Ik ben fan, jammer dat deze nog niet uit is..
Ik vind de officiële set echt een stuk minder tof dan de Ideas-inzending. De vrouwelijke pianist, de minder natuurlijke houding van de trompettist, lelijk drumstel, vreemde robotgezichten, saaiere kleur vloer, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:39
cherrycoke schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:26:
the star wars reveal was teleurstellend
Ik vind die aangekondigde sets ook drie keer niks, maar goed, ik ben dan ook van de lijn die de dingen uit deel 3 t/m 5 tof vind en vanuit de rest van de films het meeste weinig interessant. Het zal dus aan mij liggen.

Dat kasteel en het ruimteschip doen mijn hart wel heel snel kloppen. :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Prosac op 18-06-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Chip. schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Beetje jammer dat de huidige GWP dan niet meer geldig is. Balen.
Bron? Catarino zei dat 40567 vanaf 2 augustus weer als GWP wordt weggegeven.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
JoeZuCK schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Klopt, mits nog beschikbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb de gemodde Ferrari F40 maar eens naast de DeLorean gezet :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2x82O-CWocgPICuIoC8H5Ecm0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bAt0XPMdLUx7yaPFGaBwNf7.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog wat andere uit de collectie (London Bus, Mini Cooper en Ecto-1 zijn buiten beeld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kL1pBn8s60D4JMgnI-IoClhsi_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYj6yuwMmPcgOHDSn7voArvK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yb78GGNWCYVflg0eAOrqKmQsuw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcPEVWlOUSPalGCaONLcO5ya.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYCeOIde0ptIbvJ_ZhF3ZRGBd9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAeeCGxeU0ayzGeBAkkNHEnF.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Lego.nl kent geen optie tot pre-orderen denk ik? Ik kan dit wel zien op bijvoorbeeld de US site, maar nergens te zien op de lokale versie, alleen de optie om iets op de wens-lijst te plaatsen. Tenzij ik iets over het hoofd zie...

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 13:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Neelon schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:32:
Lego.nl kent geen optie tot pre-orderen denk ik? Ik kan dit wel zien op bijvoorbeeld de US site, maar nergens te zien op de lokale versie, alleen de optie om iets op de wens-lijst te plaatsen. Tenzij ik iets over het hoofd zie...
Die optie is er wel degelijk, zo heb ik op dit moment BD-1 in mijn mandje zitten met de tekst “vooraf bestellen”, levering zal vanaf 1-8 plaatsvinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 13:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat ik mij weer afvraag is, hoe verhoud dit nieuwe kasteel zich met the Blacksmith. Past dat kwa formaat bij elkaar?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

_Dune_ schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Die optie is er wel degelijk, zo heb ik op dit moment BD-1 in mijn mandje zitten met de tekst “vooraf bestellen”, levering zal vanaf 1-8 plaatsvinden.
Hmm, bij de BD-1 zie ik die optie inderdaad, alleen niet bij de Galaxy Explorer. Is dus alleen mogelijk voor enkele items, jammer. Dan maar iedere dag F5-en (bij wijze van, uitgiftedatum staat in mn agenda). 😁

[ Voor 5% gewijzigd door Neelon op 18-06-2022 21:46 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:12
_Dune_ schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:40:
Wat ik mij weer afvraag is, hoe verhoud dit nieuwe kasteel zich met the Blacksmith. Past dat kwa formaat bij elkaar?
Nee. De blacksmith heeft een hele vreemde schaal in vergelijking met andere Lego sets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:09
Binnenkort ga ik met mijn beste vriend naar een Lego Store. Wellicht de Lego Store in Dusseldorf (is meest dichtbij Zuid-Limburg qua stores).

Is het mogelijk om sets te reserveren als we naar dat filiaal bellen of is dit bij Lego Stores totaal onmogelijk?
Een van de sets die we namelijk willen halen is niet bepaald breed beschikbaar (LEGO 76989 Horizon Forbidden West: Tallneck).

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Kapoen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:07:
[...]

[Afbeelding]
Voor Classic Space heb ik wel iets meer nostalgie dan Castle O-)
Idem, alleen willen ze mn geld nog niet hebben. Ik zie alleen pre-order opties bij StarWars sets...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
Tsja, dan weten jullie wel wat me te doen staat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEwXtT9cvB6HY-oXicgQwb10urk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJYbtmjWtfZybRj5TjM5kbF6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTJfY5ZuZUk2TgrENGyFOKUFoJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ayu5H45DfUrLeb4f8MJKjGb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KO1DuqMBXk6BLGF4YPZTmXbv_EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpgJC0tLNc4AepJlDnNsOnev.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-NcKmf2yjcrupCqTv0PmCihLYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rzCF9yFvwKcRotGqhjrI5RJT.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JoeZuCK schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Ah oke die informatie wist ik dan weer niet. Op de website van LEGO staat de GWP tot 22 juni is. Als ie dan weer opnieuw wordt uitgegeven helemaal top en ben ik blij *O*

Het kasteel ziet er trouwens wel echt gaaf uit. Wat ik wel jammer vind is dat de brug geen kettingen aan de zijkant heeft. Kan gewoon omhoog en omlaag. Was leuker geweest als die aan de zijkant kettingen had. Hopelijk komt daar een mod voor.

[ Voor 24% gewijzigd door Chip. op 18-06-2022 23:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 27-05 09:33

SomerenV

It's something!

Hoewel het kasteel er wel vet uit ziet, vind ik het niet ogen als een set van 400 euro. Ik snap dat ze de nostalgie willen behouden, maar daardoor is het nu wel een groot grijs blok met bijzonder weinig variatie in de muren. Dat 3-in-1 kasteel vind ik er op dat vlak een stuk toffer uit zien.

Ik hoop echt van harte dat ie niet exclusief op LEGO.com verkocht blijft worden (wat een gerucht was), want dan verdampen ook meteen de kansen op fatsoenlijke kortingen ben ik bang. 350 vond ik al aardig aan de prijs voor een kasteel, maar dit is echt aardig over het randje voor mij persoonlijk.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:28

L23

meesje schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:53:
Ik lees dat de 10497 Galaxy Explorer enkele geprinte steentjes bevat. Als voorbeelden wordt genoemd het classic space logo en de modelnummer van het schip. Hopelijk bevat de set helemaal geen stickers.
Er zitten verder geen andere elementen aan de buitenkant. Alleen nog de bedieningspanelen in het voertuig, maar ik kan op de foto's geen aanwijzing zien dat het stickers zijn. Hopelijk inderdaad helemaal geen stickers.

LEGO 70816 - Benny’s Spaceship, Spaceship, SPACESHIP! had wel aardig wat stickers. De trans-yellow windscreen lijkt hetzelfde te zijn als bij de nieuwe set.

Mooie set, die komt voor 100 euro zeker in huis.

Lion Knight's Castle ook mooi, maar erg veel geld. Ik zou een kleinere set meer waarderen. Ik zou ook graag meer sets willen zien in de Classic stijl, maar dat verwacht ik niet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:08
Laatst (kleine maand of twee) dus (via een set van de kinderen) lego helemaal herontdekt. Nu zit ik telkens te kijken, at een leuke volwassen set zou kunnen zijn om eens aan te schaffen. Een kleine opsommingen van mijn innerlijke monologen rondom lego: Misschien moet ik toch maar eens een een mooie eigen lego set aanschaffen. Het Disney paleis, of marvel's Daily Bugle zien er erg leuk uit en de kids vinden ook vast geweldig. Of hey die nieuwe Ferrari ziet er ook gaaf uit. Oh de wachtsterrennacht van van Gogh, was dat jaren gelden niet de hoofdzakelijke reden voor een NY city trip omdat schilderij toen te kunnen zien, en zou die niet prachtig als schilderij aan de muur hangen? Hey ik zie op internet iedereen met die grote star was schepen pronken, oh die gaan qua productie binnen kort met pensioen, misschien moet ik die dan maar aanschaffen. ** kijkt op de website, wordt extreem nostalgisch ** oh die nieuwe ridder kasteelset ziet er ook echt heel vet uit 😅😅😅.
Echt moe wordt ik ervan zoveel gave en leuke dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door korenpc op 19-06-2022 00:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1O1rFKeVhyc-phx8Em4fzX8yxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/giff2vyO67ytmLGWNzgxGNeF.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij nog niet voorbijgekomen hier, de gehele serie 23 CMF.

Voor mij zitten er veel leuke bij, vooral als aanvulling op het jaarlijkse kerstdorp. Daarnaast zijn de ridder en de draak ook wel leuk als aanvulling op Castle sets. En de popcorn suite is ook wel geinig 😄

[ Voor 3% gewijzigd door Schildje op 19-06-2022 07:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:35

Secsytime

Automagisch

@Jakkus komt er ook een achtbaan in Steendam? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:08
korenpc schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:57:
Laatst (kleine maand of twee) dus (via een set van de kinderen) lego helemaal herontdekt. Nu zit ik telkens te kijken, at een leuke volwassen set zou kunnen zijn om eens aan te schaffen. Een kleine opsommingen van mijn innerlijke monologen rondom lego: Misschien moet ik toch maar eens een een mooie eigen lego set aanschaffen. Het Disney paleis, of marvel's Daily Bugle zien er erg leuk uit en de kids vinden ook vast geweldig. Of hey die nieuwe Ferrari ziet er ook gaaf uit. Oh de wachtsterrennacht van van Gogh, was dat jaren gelden niet de hoofdzakelijke reden voor een NY city trip omdat schilderij toen te kunnen zien, en zou die niet prachtig als schilderij aan de muur hangen? Hey ik zie op internet iedereen met die grote star was schepen pronken, oh die gaan qua productie binnen kort met pensioen, misschien moet ik die dan maar aanschaffen. ** kijkt op de website, wordt extreem nostalgisch ** oh die nieuwe ridder kasteelset ziet er ook echt heel vet uit 😅😅😅.
Echt moe wordt ik ervan zoveel gave en leuke dingen.
Sterkte, het is allemaal een slippery slope! Als je eenmaal gaat bestellen blijf je bezig.

Ik dacht net als jij, steeds vertelde ik mezelf als het al in het mandje van de webwinkel zat, "nee Daan je hebt het niet nodig". Ik leerde m'n vrouw kennen en kreeg bij de eerste Sinterklaas het kerst huisje omdat zei graag een kerst dorpje wilde rondom de boom. We zouden elk jaar een set doen...

Dat is nu 2 jaar geleden, we hebben 5 kerst sets en 3 modulaire gebouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 09:46
daantjuh68 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:22:
[...]

Sterkte, het is allemaal een slippery slope! Als je eenmaal gaat bestellen blijf je bezig.

Ik dacht net als jij, steeds vertelde ik mezelf als het al in het mandje van de webwinkel zat, "nee Daan je hebt het niet nodig". Ik leerde m'n vrouw kennen en kreeg bij de eerste Sinterklaas het kerst huisje omdat zei graag een kerst dorpje wilde rondom de boom. We zouden elk jaar een set doen...

En dan kom je op een gegeven moment op het punt dat je nog 8 dozen hebt staan die je nog moet bouwen en tijd en plaats te kort komt :)
En dan wil je gewoon de 8baan en eigenlijk ook het kasteel terwijl je weet dat het nergens kan staan….

Ik ga binnenkort wat zaken reverse afbouwen en terug in de doos stoppen :(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• L23

L23

Na de aankondiging van de Lego 10497 Galaxy Explorer lieten ze ook twee alternatieve builds zien die je kan maken met de onderdelen van de set. Zou leuk zijn als daar ook instructies van zijn. De alternatieve builds lijken op set 918 en 924.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45j3v2hNm8JW-OEMDZm2pZholDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v80cqEXAku133M4ky1piJfAg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsv94DKBkWBko1E7lX6InZbeLLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CUeInxD0mJN3NLdyskPtk3l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
daantjuh68 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:22:
[...]

:D

Mijn vrouw vond het maar stom dat ik lego kocht, toen kocht ze voor zichzelf een huisje en nu heeft ze allerlei sets van de disney en harry potter films _O-
En we zorgen elk jaar de Paas-sets te krijgen, das een beetje een traditie inmiddels. De GWP of wat er maar nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:25:
Hoewel het kasteel er wel vet uit ziet, vind ik het niet ogen als een set van 400 euro. Ik snap dat ze de nostalgie willen behouden, maar daardoor is het nu wel een groot grijs blok met bijzonder weinig variatie in de muren. Dat 3-in-1 kasteel vind ik er op dat vlak een stuk toffer uit zien.

Ik hoop echt van harte dat ie niet exclusief op LEGO.com verkocht blijft worden (wat een gerucht was), want dan verdampen ook meteen de kansen op fatsoenlijke kortingen ben ik bang. 350 vond ik al aardig aan de prijs voor een kasteel, maar dit is echt aardig over het randje voor mij persoonlijk.
Eens, vind 400,- ook gewoon te veel. Haal m dan liever 2e hands.

Zou mij niets verbazen s lego het enthousiasme in de gaten gehouden heeft en daarom denkt we gooien de prijs lekker omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
TheDeeGee schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:27:
Heb de gemodde Ferrari F40 maar eens naast de DeLorean gezet :D

[Afbeelding]

Hier nog wat andere uit de collectie (London Bus, Mini Cooper en Ecto-1 zijn buiten beeld).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Poeh, die Tumbler is ook wel echt groot vergeleken met de DeLorean, komt in de buurt van de Ecto-1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Prosac schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Poeh, die Tumbler is ook wel echt groot vergeleken met de DeLorean, komt in de buurt van de Ecto-1?
Hij is iets korter dan de Ecto-1, maar scheelt niet veel.

Overigens rust hij aan de voorkant niet volledig op zijn wielen. Ik heb daar net als bij de 1989 Batmobile transparante blokjes onder zitten, aangezien die speciale Tumbler wielen heel snel inzakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-05 00:02
L23 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:09:
Na de aankondiging van de Lego 10497 Galaxy Explorer lieten ze ook twee alternatieve builds zien die je kan maken met de onderdelen van de set. Zou leuk zijn als daar ook instructies van zijn. De alternatieve builds lijken op set 918 en 924.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoop van wel, en anders zal er vast wel iemand zijn die ze reverse engineerd... En zo niet dan doe ik het zelf ;)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
dr86 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:11:
[...]
Zou mij niets verbazen s lego het enthousiasme in de gaten gehouden heeft en daarom denkt we gooien de prijs lekker omhoog
Deze sets (kasteel + ruimteschip) zijn dan ook letterlijk het resultaat van twee stemrondes, Lego heeft heel veel data op een schoteltje gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Laatst online: 17:12
dr86 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Eens, vind 400,- ook gewoon te veel. Haal m dan liever 2e hands.

400 euro is veel idd. En wat mij ook een beetje tegenhoud: het kasteel zelf lijken allemaal standaard blokjes. Ik verzamel lego sinds 2014 en heb dus een behoorlijke voorraad staan. 90 % van die standaard blokjes liggen hier ws wel. Alleen de aankleding/minifigs/dieren/vlaggetjes etc zijn dus interessant. en dan is 400 euro extra veel, maar het verschil met de minifigs/dieren etc los kopen via bricklink of lego zelf ws net weer te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:53
Het heet geen Creator Expert maar Icons? Zal wel iets nieuws zijn...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vSQf_YQOCMYdnprjy4yExM9eTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIljO4q4HZH0eY4gbGZI0MZK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPLyj4ZXUhyxMeEBNIT0lSuBQuo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBJFrPLAz1T9Io7hpWDB3JXq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBg4yQxpy8Iu2CaOdOs4e07fyJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtiwEmnBOTS00ImmUKSMUtN4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbF9ZdK9UYUVWXA6szPhftVwtfA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkZITTpvxNLOszI30E3YwLpb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9hKDP8lsMugSeh3h2lA_lZkGV8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnhesT84dCD3WRhTGLNq7eFn.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb nog wat kleuren veranderd van lijntjes in de gevel van het gebouw. Leuk om te zien wat een verschil dat maakt, ook al zijn het maar kleine veranderingen! Het voelt meteen wat meer afgewerkt.
Van links naar rechts: voor, na, de verschillen.
Secsytime schreef op zondag 19 juni 2022 @ 07:28:
@Jakkus komt er ook een achtbaan in Steendam? :p
Haha, toch maar niet: daar is geen ruimte meer voor :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Loader schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:24:
Het heet geen Creator Expert maar Icons? Zal wel iets nieuws zijn...
Klopt is de nieuwe naam voor sets die eigenlijk niet te verantwoorden zijn om als volwassen persoon aan te kopen, maar stiekem toch wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
avdieren schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:34:
[...]

400 euro is veel idd. En wat mij ook een beetje tegenhoud: het kasteel zelf lijken allemaal standaard blokjes. Ik verzamel lego sinds 2014 en heb dus een behoorlijke voorraad staan. 90 % van die standaard blokjes liggen hier ws wel. Alleen de aankleding/minifigs/dieren/vlaggetjes etc zijn dus interessant. en dan is 400 euro extra veel, maar het verschil met de minifigs/dieren etc los kopen via bricklink of lego zelf ws net weer te klein.
Ja het is vooral het totale plaatje wat het aantrekkelijk maakt, de doos, handleiding en vooral de minifigs. Las ook ergens dat de schildjes stickers zijn. Dat zou ik ook een tegenvaller vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
dr86 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Ja het is vooral het totale plaatje wat het aantrekkelijk maakt, de doos, handleiding en vooral de minifigs. Las ook ergens dat de schildjes stickers zijn. Dat zou ik ook een tegenvaller vinden.
In sommige afbeeldingen lijkt het er wel op. Dat zou echt heel zwak zijn en er voor zorgen dat ik deze zelfs afgeprijsd niet zou halen.

Als ik het kasteel vergelijk met Barracuda Bay dan is het gewoon een beetje teleurstellend, en dan ook nog eens 400 euro in plaats van 200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zojuist heb ik een aanhangwagen voor de Volkswagen T2 (10279) van BOC (met echte Lego-steentjes) in elkaar gezet. Echter vind ik het erg frappant dat er 11 onderdelen missen! Zelfs een aantal gelijke... :X
Ik ga maar eens aan de mail straks, maar wat zijn de ervaringen van anderen hiermee? Het viel mij wel op dat één van de zakjes geen sticker met 'checked'' hadden.

Verder ben ik benieuwd of iemand een idee heeft om de meegeleverde koppeling op deze T2 te plaatsen.Bij de T1 was het eenvoudig te doen, omdat er er tussen de motorklep en de bumper nog ruimte was voor een platte stud, maar bij de T2 is deze ruimte er helemaal niet. Wel op de klep zelf, maar die constructie is niet linear op elkaar gebouwd.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Zat op MP te kijken voor Hidden Fortress.... gemiddeld 40 euro.
Zag er iemand die 5 te koop had en volgens advertentie nog 3 onderweg.

Dat is minimaal 8 x 150 euro... hoe hij nou aan 8 komt...

Die kasteel, ben blij dat het gesloten is, dacht eerst dat het open en uitgerekt is maar je kan hem zo draaien dat het dicht is. Alleen jammer dat er geen binnen plaats is. En de ophaalbrug, ik had touwtjes verwacht, ook uit nostalgisch oogpunt.
Prijs is voor mij wel hoog nu. Ik wacht even af wat Lego gaat doen met deze set, gaan ze hem exclusief behandelen, zoals de lego met theam China ( setnummers startende met 80xxx ) ?
Of wordt het later ook ergens anders aangeboden.
En blijft het langer dan 3 jaar te koop zoals MF en de Assembly Square. We zullen het zien.

De ruimteschip. Ik heb hier de Benny Spaceship 70816 liggen en die vind ik naar mijn mening meer gedetailleerder. Wel vind ik de prijs van 100 beter passen hier.

Ik heb hier al vaker geklaagd dat er in de voertuigen tot nu toe geen deuren zitten, dan denk ik , hoe komen de minifiguren dan in hun voertuig.
Dan zie ik dat Lego ervan geleerd heeft, kijk maar naar Boerenmarkt wagen 60345. Jaaa. deuren!! Het kan dus wel! Volgens mij de eerste met deuren die ook nog 6 studs breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Loader schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:34:
De ruimteschip. Ik heb hier de Benny Spaceship 70816 liggen en die vind ik naar mijn mening meer gedetailleerder. Wel vind ik de prijs van 100 beter passen hier.
Ik moet die nog steeds bouwen. De sets komen qua afmetingen aardig overeen. Zelf vind ik de nieuwe Galaxy Explorer leuker ogen. Wellicht minder gedetailleerd, maar daar door heeft de set ook meer weg van de Classic Space sets. Zal net als bij het kasteel een bewuste design keuze geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
L23 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:42:
[...]

Ik moet die nog steeds bouwen. De sets komen qua afmetingen aardig overeen. Zelf vind ik de nieuwe Galaxy Explorer leuker ogen. Wellicht minder gedetailleerd, maar daar door heeft de set ook meer weg van de Classic Space sets. Zal net als bij het kasteel een bewuste design keuze geweest zijn.
Voor mij zit hem aan het feit dat de nieuwe ruimteschip geen slangen heeft. Ik weet niet waarom daar dat zit in mijn hoofd, dat er slangen waren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23

L23

Loader schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Voor mij zit hem aan het feit dat de nieuwe ruimteschip geen slangen heeft. Ik weet niet waarom daar dat zit in mijn hoofd, dat er slangen waren.
Die had Lego set 928 ook niet. Maar slangen passen wel bij Classic Space.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OkYxpaN8USllppPBiwy14Ug67I=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/yFUiapZvQ79hBbk1ATcRRGtI.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tz72kj05GmZWgCfSYNiHD0xVuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYWAQJM9JpXbQ4HOsNvVzEmz.jpg?f=fotoalbum_large

Net terug vanuit m'n werk in The Mall, gelijk maar even een fotootje gemaakt van de Wall.
Was niet te druk in de shop en ik heb me in weten te houden, alleen een paar polybag gekocht voor de kleine man.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:13
Ik heb mijn 3-in-1 castle afgebroken en probeer zelf wat in elkaar te zetten, maar man, man, man, dat is moeilijk. Mijn eerste MOC dus eigenlijk, als ik mijn jeugd niet meetel.. Ik probeer iets "in de geest" van 6081 te bouwen: "Vroeger" maakte het niet superveel uit hoe het eruit ziet, dat is nu wel anders merk ik. Dat weerhoud me er eigenlijk van om zelf iets te verzinnen en, vooral, om iets met anderen te delen. Maargoed, misschien heeft iemand nog leuke ideeen/tips voor me:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ten6gQ48uu7AVsMAWG2aRGceNtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwnjoOudZmwHXQedQhUxMvrI.jpg?f=fotoalbum_large

De poort met "balkon":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSJ3Aa5Hvmb8kPBMG1ooHkH0vXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8VyqjuiWbDyFnM1bkSh9Xzy.jpg?f=fotoalbum_large

aan de zijkant probeer ik de rotsen en het groen te simuleren van de 3D- baseplate, met daarboven de boogjes e.d.
[URL="https://tweakers.net/i/CulKkrgjXia5QJn1GxzY-FmRinU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FUINrDuYf68VBysr4qWw6Zye.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZjOmXoaHXKccl2vKMcAENHIszE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUINrDuYf68VBysr4qWw6Zye.jpg?f=fotoalbum_large[/URL

en de toren met dubbele verdieping
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBBV6uauR4fI75ZxRFRr31kjfa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXL1y0gCoK27TXdBhZMI1Ul4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EB7kqTlsQTeXZR1yjgOliR4lOFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oT6Je4LAhwfib9w4HZcd7PlW.jpg?f=fotoalbum_large

let vooral niet op de binnenkant, daar zitten heel wat placeholders in, om een beetje de hoogte/verhouding e.d. aan te geven.

Ik ben bang dat ik mijn tweede doos moet opentrekken om dat te kunnen opvullen, haha. Maar ach, heerlijk om even lekker weer creatief bezig te zijn en lekker steentjes te klikken!

Eígenlijk ben ik ook over niets tevreden tot nu toe, maar ach, aldoende leert men :D

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
@Bint Hartstikke leuk! Het ziet er echt goed uit. Als tip: ik zou proberen om er gewoon lekker van te genieten, en niet teveel te vergelijken met anderen. Dat je er plezier in hebt is het belangrijkste. En als het niet wil, even wegleggen en later weer oppakken, dan kijk je er weer anders tegenaan :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag een begin gemaakt met het uitzoeken en schoonmaken van de grote bak random Lego die we op koningsdag op de kop hebben getikt. Een paar dingen die opvallen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRDvoa2iDQ_FLILrkfIsvOHH0W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8crpG0v7RTu7e6gUg91Fxtc.jpg?f=fotoalbum_large
109 minifigures, volgens mij van eind jaren '70 tot >2010

Een paar karakteristieke onderdelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj6Yjs4eAAPzuFeY2qqPs4rdTDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gI39uYScV2yPyEF6AIoZA31h.jpg?f=fotoalbum_large

En nog wat misschien herkenbare dingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmPg1BQi_zBY537VAlTzwEaemaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvKUIWXdBVkTmVbxHGfQuP2I.jpg?f=fotoalbum_large

En e.e.a. anders neergezet op een kastje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dShUg7Oy_6XjpAU1mnRfmtUbCnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0xw97n4MsMruMK9Q4y1gaLh.jpg?f=fotoalbum_large

Waardoor ik in ieder geval al (onderdelen van) de volgende sets heb ontdekt:
0675 Snackbar (1979)
3179 Repair truck (2010)
3180 Tankwagen (2010)
4643 Motorboot transport (2011, volledige speedboot ligt ook ergens)
6371 Shell Service station (1983)
6373 Motorcycle repair shop (1984)
6634 Shell Stock car (1986)
8200 Radiator Springs Lightning McQueen (2011)
60011 Surfer redding (2013)

Door de onderdelen op de onderste twee foto's verwacht ik nog een grote Technic graafmachine, maar ik kan niet goed achterhalen welke. Er zijn ook wat slangetjes en pompjes, dus ik denk dat die daarbij horen.
Ook zijn er wat container achtige dingen, en rode zijpanelen met een soort doos met een pijl erdoor. Hoort dat ook bij elkaar?
Ook zijn er een paar hoge transparante panelen 2571 (3 x 4 x 6) en 2572 (6 x 6 x 9) waarvan ik dacht dat ze bij een ziekenhuis zouden horen (ook vanwege een aardig aantal rode frames met glas met een rood kruis erop) --> Die komen volgens mij uit 10037 Paradisa, ik herken nog wat minifigures en andere onderdelen.

Herkent iemand toevallig al wat sets uit bovenstaande brei?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYkyW_TdwnPcSBNyVcEW5_JUNmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoN1lV0ma8YpUD4TIVcnQqfS.jpg?f=fotoalbum_large

so begon het,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqoTxM0Wl2XJhfUqdCrHu2Kegbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QDg2OKpbd2dH8D8SbCCUbyN.jpg?f=fotoalbum_large

frame ziet er goed uit, en hij is megaaaaa _/-\o_

zo met platen aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
gwystyl schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:49:
Vandaag een begin gemaakt met het uitzoeken en schoonmaken van de grote bak random Lego die we op koningsdag op de kop hebben getikt. Een paar dingen die opvallen:

Door de onderdelen op de onderste twee foto's verwacht ik nog een grote Technic graafmachine, maar ik kan niet goed achterhalen welke. Er zijn ook wat slangetjes en pompjes, dus ik denk dat die daarbij horen.
Ook zijn er wat container achtige dingen, en rode zijpanelen met een soort doos met een pijl erdoor. Hoort dat ook bij elkaar?
Ook zijn er een paar hoge transparante panelen 2571 (3 x 4 x 6) en 2572 (6 x 6 x 9) waarvan ik dacht dat ze bij een ziekenhuis zouden horen (ook vanwege een aardig aantal rode frames met glas met een rood kruis erop)
Je weet in ieder geval de nummers van de ramen, bij bricklink kun je op Item Appears in Set klikken. Dan verschijnt een lijst met alle sets waar die onderdeel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 09:10

...

Die gele techniek graafbak is maar in twee sets gebruikt:
Dus het is of: Lego Technic set 8862 of Lego Technic set 8853
En aan de grijze onderdelen te zien lijkt het op de laatste.
Als je inderdaad ook 4 van die middelgrote gele velgen met zwarte banden 20x30 hebt dan is het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Loader schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Je weet in ieder geval de nummers van de ramen, bij bricklink kun je op Item Appears in Set klikken. Dan verschijnt een lijst met alle sets waar die onderdeel in zit.
Klopt, volgens mij heb ik de goede set daarmee inmiddels gevonden _/-\o_
kh65 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Die gele techniek graafbak is maar in twee sets gebruikt:
Dus het is of: Lego Technic set 8862 of Lego Technic set 8853
En aan de grijze onderdelen te zien lijkt het op de laatste.
Als je inderdaad ook 4 van die middelgrote gele velgen met zwarte banden 20x30 hebt dan is het wel duidelijk.
Er zitten inderdaad ook een stuk of wat van die 20 x 30 wielen bij, dus dat zal hem dan wel zijn _/-\o_ . Nou hopen dat hij compleet is :)

Ik ga eerst maar zoeken op grotere of afwijkende vormen, en kijken of ik daar nummertjes in kan vinden/lezen. Ze zitten soms goed verstopt of zijn niet goed leesbaar met het blote oog, maar een fotootje met de telefoon uitvergroten doet af en toe wonderen O-)

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 19-06-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Ook zijn er een paar hoge transparante panelen 2571 (3 x 4 x 6)
Mijn gevoel zegt dat deze panelen van Breezeway Café zijn. Je hebt ook een paar mini figures die daar bij passen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Bint schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:18:
"Vroeger" maakte het niet superveel uit hoe het eruit ziet, dat is nu wel anders merk ik. Dat weerhoud me er eigenlijk van om zelf iets te verzinnen en, vooral, om iets met anderen te delen.

Eígenlijk ben ik ook over niets tevreden tot nu toe, maar ach, aldoende leert men :D
Herkenbaar, helaas een vervelend neveneffect van volwassenheid vrees ik.
Je wil de onbevangenheid van een kind nabootsen, maar analyse en ratio zitten in de weg.

Ik herken je verhaal volledig, en ik kom het naast Lego ook tegen in mijn andere hobby, nl. pogingen tot improvisatie op mijn gitaar. Een kind is blij als het bij wijze van spreken 3 noten aan elkaar plakt en daarmee een stukje muziek maakt over een garagepoort die opengaat (letterlijk zo gezegd door mijn gitaarleraar), maar voor mij als 'volwassene' gaat die vlieger niet op. Ik denk te hard na, en dat is ook zo met Lego MOC's.

Bijkomend merk ik ook dat het sorteren van mijn Lego onderdelen soms in de weg gaat zitten van gewoon eens lekker aan te modderen met een handvol elementen. Ik spendeer al veel tijd aan het zoeken en openen van bakjes/lades/dozen/... dat het eigenlijk bouwplezier al een stuk minder is. Daar wil ik toch nog iets op vinden, en van @ID5 heb ik al een paar tips in die richting gekregen (nogmaals bedankt trouwens _/-\o_ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
gwystyl schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Ik ga eerst maar zoeken op grotere of afwijkende vormen, en kijken of ik daar nummertjes in kan vinden/lezen. Ze zitten soms goed verstopt of zijn niet goed leesbaar met het blote oog, maar een fotootje met de telefoon uitvergroten doet af en toe wonderen O-)
Gewoon foto maken en hier posten want, geloof het of niet, hoop mensen hier die zo kunnen vertellen wat het is. Ze hoeven het niet eens op te zoeken en ze vinden het nog leuk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
cherrycoke schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:57:
[Afbeelding]

so begon het,

[Afbeelding]

frame ziet er goed uit, en hij is megaaaaa _/-\o_

zo met platen aan de gang.
Haha, die drie bakjes ook. Precies zo werk ik ook O-)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:44
Kapoen schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:02:
[...]

Bijkomend merk ik ook dat het sorteren van mijn Lego onderdelen soms in de weg gaat zitten van gewoon eens lekker aan te modderen met een handvol elementen. Ik spendeer al veel tijd aan het zoeken en openen van bakjes/lades/dozen/... dat het eigenlijk bouwplezier al een stuk minder is. Daar wil ik toch nog iets op vinden, en van @ID5 heb ik al een paar tips in die richting gekregen (nogmaals bedankt trouwens _/-\o_ ).
Als je (gewenste) manier van bouwen niet strookt met je manier van sorteren, moet je de manier van sorteren aanpassen ;) Een goede bouwer die ik ken, vertelde me eens: ik sorteer niet echt iets op soort, maar op kleur. Op die manier kan hij met een bak met tan een leuk landschap maken. Rots nodig? Bak lbg.

Ik moet er niet aan denken om iets op kleur te sorteren voor het grootste gedeelte van mijn collectie (zoals hij dus wel doet), maar doe het wel bij bepaalde dingen, omdat het gewoon vlotter werkt dan zoals je zelf al zegt: allerlei lades openen.

@Bint Ziet er prima uit! Voor de rest sluit ik me aan wat Jakkus al zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09
Dat gele uitschuifstuk van foto 2 is van set 6361, als je de inventory daarvan zoekt heb je het partnummer en kun je ook zien in welke sets nog meer.

Laatste foto zie ik een stuk van 6643 (brandweerauto).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

0675 Snackbar (1979)
3179 Repair truck (2010)
3180 Tankwagen (2010)

Ook zijn er een paar hoge transparante panelen 2571 (3 x 4 x 6) en 2572 (6 x 6 x 9) waarvan ik dacht dat ze bij een ziekenhuis zouden horen (ook vanwege een aardig aantal rode frames met glas met een rood kruis erop) --> Die komen volgens mij uit 10037 Paradisa, ik herken nog wat minifigures en andere onderdelen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Zojuist een begin gemaakt met de Orchidee (10311) En weer eens via het boekje ipv digitaal.
Lego is toch een goede tijddoder als je moet wachten op de F1 :Y

Niet kijken @zonoskar O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lDHhU6KgzDEMRg-UdBhUFTzc0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxkpDk8Kt59dZLxMwZxPeHZI.jpg?f=fotoalbum_large

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Loader schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:34:
Zat op MP te kijken voor Hidden Fortress.... gemiddeld 40 euro.
Zag er iemand die 5 te koop had en volgens advertentie nog 3 onderweg.

Dat is minimaal 8 x 150 euro... hoe hij nou aan 8 komt...
Had er eentje die verkocht m voor 25,- moest ik m alleen direct ophalen. Dat lukte mij helaas niet.

Denk dat straks als deze in augustus weer als gwp te krijgen is, de prijs wel wat gaat zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

Dommel

Professioneel Software Sloper

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

0675 Snackbar (1979)
3179 Repair truck (2010)
3180 Tankwagen (2010)

Laatste foto rechtsonder, de fabuland figuren:
Konijn: 4 mogelijke sets https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?M=fab3c&in=S
Varken:2 mogelijke sets https://www.bricklink.com...gItemIn.asp?M=fab11a&in=S

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

WVL_KsZeN schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:47:
Dat gele uitschuifstuk van foto 2 is van set 6361, als je de inventory daarvan zoekt heb je het partnummer en kun je ook zien in welke sets nog meer.
Ah daar horen die blauwe containers ook bij zie ik (y)
Laatste foto zie ik een stuk van 6643 (brandweerauto).

[...]
Die had ik ook nog niet herkend, voeg ik ook toe aan de lijst.

Ik heb gemerkt dat op stickers of nummerborden ook vaak het setnummer staat. Zo heb ik bijvoorbeeld de Jetski (City surfer 60011) en het motorboot transport gevonden.
Dommel schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:23:
[...]

Laatste foto rechtsonder, de fabuland figuren:
Konijn: 4 mogelijke sets https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?M=fab3c&in=S
Varken:2 mogelijke sets https://www.bricklink.com...gItemIn.asp?M=fab11a&in=S
Van die konijnensets herken ik niks, maar ik heb wel verschillende kleurige dingen gezien.
De varkensets zijn stiekem hetzelfde lijkt het, en ik heb wel een kruiwagen en schep gezien, dus die is ook bekend nu d:)b

Blijf vooral komen met suggesties, erg leuk hoe iedereen hier meedenkt en verschillende dingen herkent.

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 19-06-2022 20:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9BoxrCujLO9wV0qwP1747PIRS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLN6Z5d7XaiIhktxNKr4J8yz.jpg?f=fotoalbum_large

de onderkant vleugels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ReA2Fh0frigI2Td_iwFKMlJivg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4KRYrgyldSzrpaLv0BowYGo.jpg?f=fotoalbum_large

paar middenstukken en dock

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9dUr8OEJ6fHjAX71RuQe376Rm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On9eBvZdRbuMVFFARGR1AC2s.jpg?f=fotoalbum_large

achterkant waar ik denk ik volgende keer de motoren in elkaar ga flansen 2,

super leuke technieken _/-\o_

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
cbr600f4i schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:01:
Deze post (en de nieuwe aangekondigde set 10497 (https://www.lego.com/en-us/product/galaxy-explorer-10497) was voor mij reden om een setje uit de oude serie uit de doos te halen; en er weer iets dieper op in te gaan voor de liefhebbers.

Hier het gebouwde model naast de doos en de bouwinstructies. Ik had dit modelletje nog nooit in elkaar gezet, maar heb deze doos al een paar jaar dus dit was een mooi moment.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52157970137_bf61118495_c.jpg

In 1979 had Lego misschien genoeg klachten gehad over de kleine plaatjes in de instructies; en de soms onduidelijke instructies. Als voorbeeld kunnen we terug naar 1967, toen set 333 (een vrachtwagen) werd uitgegeven. Knappe jongen / meisje die uit deze bouwtekening wijs komt (als al je Legosteentjes van alle sets in één grote bak zitten). Hoe zit de grille in elkaar?

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52159506340_866538611a_c.jpg

Antwoord: het zijn transparante plaatjes 1x2 om en om gestapeld met zwarte plaatjes 1x2. Lekker duidelijk he?

Enfin, in 1979 waren de tekeningen een stuk groter (zie eerste foto) en duidelijker. Maar nog steeds niet zoals ze nu zijn; tegenwoordig is er natuurlijk ook een mini-inventaris per bouwstap, zodat je eerst de benodigde deeltjes bij elkaar kunt sprokkelen.

En tegenwoordig maakt Lego ook duidelijk wanneer er gelijke onderdeeltjes op gespiegelde plekken terecht komen. Dat was in 1979 nog niet het geval. Zie hier twee te plaatsen steentjes 1x4 met opdruk 'LL918':

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52159229914_78375b430a_c.jpg

De bouwinstructie gaf inspiratie voor de bouw van een heel maan-dorp. Althans, ik dacht altijd dat het de maan was. Maar ik had als kind dan ook maar twee, kleine, setjes van dit thema. Het sprak me niet zo aan, dus de erg nostalgische gevoelens van sommigen heb ik hier jammer genoeg niet bij.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52157970132_1159535a0c_c.jpg

Het kapje gaat netjes open en dicht. Zie ook de achterzijde van de doos.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52159483760_f19f9726df_c.jpg

Het is een bouw van misschien 5 minuten hooguit, maar ondanks het kleine aantal onderdelen (82 + minifiguur) kon je er toch vrij uiteenlopende modellen mee bouwen. Dat heeft denk ik vooral te maken met verschillend gebruik van de grijze vleugeldelen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52159483770_2e30c394ff_c.jpg

Nu wilde ik de post afronden, maar er stond mij nog een verrassing te wachten! Ik had de binnendoos nog niet gefotografeerd. Dus even dit fotootje nog:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52159039123_8bf35e17d0_c.jpg

Leuk sterretjespatroon dat het kind in de sfeer van de ruimtevaart brengt, net als trouwens de instructies. Dat had Lego mooi gedaan (en het was een veelbelovende opmaat voor misschien wel het mooiste Lego-jaar ooit, 1980).

Toen keek ik nog even terloops naar de onderkant van de binnendoos en zag tot mijn verbazing dit:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52159036706_ec83482478_c.jpg[

En dát doet dan weer denken aan andere setjes uit de jaren '70, waarbij de onderzijde van de binnendoos als voetstuk wordt gebruikt. Bijvoorbeeld de Cadillac (390) of de Renault / Rolls-Royce / F1-wagen uit die jaren. Nooit geweten dat de onderkant van het binnendoosje van set 918 ook als presentatie-kartonnetje kon worden gebruikt. En ik vraag me af hoeveel kinderen dit in de gaten hadden... wist iemand van jullie dit? De doos was meestal al weggegooid nog voordat het eerste steentje op het tweede was gedrukt. Zo werkte het althans bij ons thuis. Ben benieuwd naar jullie herinneringen hierover. Heeft iemand ooit die presentatiemogelijkheid opgemerkt / gebruikt?

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52159036721_972863d150_c.jpg

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:11

QuattroNL

It is I.

Roy vd M. schreef op maandag 20 juni 2022 @ 02:45:
[...]

Deze post (en de nieuwe aangekondigde set 10497 (https://www.lego.com/en-us/product/galaxy-explorer-10497) was voor mij reden om een setje uit de oude serie uit de doos te halen; en er weer iets dieper op in te gaan voor de liefhebbers.

Hier het gebouwde model naast de doos en de bouwinstructies. Ik had dit modelletje nog nooit in elkaar gezet, maar heb deze doos al een paar jaar dus dit was een mooi moment.

[Afbeelding]

In 1979 had Lego misschien genoeg klachten gehad over de kleine plaatjes in de instructies; en de soms onduidelijke instructies. Als voorbeeld kunnen we terug naar 1967, toen set 333 (een vrachtwagen) werd uitgegeven. Knappe jongen / meisje die uit deze bouwtekening wijs komt (als al je Legosteentjes van alle sets in één grote bak zitten). Hoe zit de grille in elkaar?

[Afbeelding]

Antwoord: het zijn transparante plaatjes 1x2 om en om gestapeld met zwarte plaatjes 1x2. Lekker duidelijk he?

Enfin, in 1979 waren de tekeningen een stuk groter (zie eerste foto) en duidelijker. Maar nog steeds niet zoals ze nu zijn; tegenwoordig is er natuurlijk ook een mini-inventaris per bouwstap, zodat je eerst de benodigde deeltjes bij elkaar kunt sprokkelen.

En tegenwoordig maakt Lego ook duidelijk wanneer er gelijke onderdeeltjes op gespiegelde plekken terecht komen. Dat was in 1979 nog niet het geval. Zie hier twee te plaatsen steentjes 1x4 met opdruk 'LL918':

[Afbeelding]

De bouwinstructie gaf inspiratie voor de bouw van een heel maan-dorp. Althans, ik dacht altijd dat het de maan was. Maar ik had als kind dan ook maar twee, kleine, setjes van dit thema. Het sprak me niet zo aan, dus de erg nostalgische gevoelens van sommigen heb ik hier jammer genoeg niet bij.

[Afbeelding]

Het kapje gaat netjes open en dicht. Zie ook de achterzijde van de doos.

[Afbeelding]

Het is een bouw van misschien 5 minuten hooguit, maar ondanks het kleine aantal onderdelen (82 + minifiguur) kon je er toch vrij uiteenlopende modellen mee bouwen. Dat heeft denk ik vooral te maken met verschillend gebruik van de grijze vleugeldelen.

[Afbeelding]

Nu wilde ik de post afronden, maar er stond mij nog een verrassing te wachten! Ik had de binnendoos nog niet gefotografeerd. Dus even dit fotootje nog:

[Afbeelding]

Leuk sterretjespatroon dat het kind in de sfeer van de ruimtevaart brengt, net als trouwens de instructies. Dat had Lego mooi gedaan (en het was een veelbelovende opmaat voor misschien wel het mooiste Lego-jaar ooit, 1980).

Toen keek ik nog even terloops naar de onderkant van de binnendoos en zag tot mijn verbazing dit:

[Afbeelding][

En dát doet dan weer denken aan andere setjes uit de jaren '70, waarbij de onderzijde van de binnendoos als voetstuk wordt gebruikt. Bijvoorbeeld de Cadillac (390) of de Renault / Rolls-Royce / F1-wagen uit die jaren. Nooit geweten dat de onderkant van het binnendoosje van set 918 ook als presentatie-kartonnetje kon worden gebruikt. En ik vraag me af hoeveel kinderen dit in de gaten hadden... wist iemand van jullie dit? De doos was meestal al weggegooid nog voordat het eerste steentje op het tweede was gedrukt. Zo werkte het althans bij ons thuis. Ben benieuwd naar jullie herinneringen hierover. Heeft iemand ooit die presentatiemogelijkheid opgemerkt / gebruikt?

[Afbeelding]
Gaaf verslag!

Om met dat laatste te beginnen: ja dat wist ik zeker. Ik heb alleen die binnendoos nog. Erg balen, ben erg jaloers op de rest wat je hebt _/-\o_

Met de bouwinstructies was het soms wel even puzzelen. Heerlijk, veel beter dan nu waarbij alles voorgekauwd is. Voor de grotere, zeker de 18+ sets, zou Lego gewoon 2 soorten instructies moeten hebben; 1 simpele in boekvorm zoals nu en een digitale voor de AFOL die veel meer uitdaging geeft. Maarja, zal wel weer een geldkwestie zijn...

Mijn vader was helemaal into SF dus ik had zo'n beetje elk space setje. Heb alles nog maar helaas geen bouwinstructies, laat staan dozen.

De nieuwe Galaxy Explorer komt er 100%! Kan mooi naast zijn 'vader' en z'n kleinere ooms:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkVBpAqyra-lzcUhgos9ruB75iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53oIqzym54b2ufq5hc1hSff0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntXwDz398nbytmo-U437KLpZcPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgxxA1DEJynFg4z5hDYMJVFP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
QuattroNL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:33:
Met de bouwinstructies was het soms wel even puzzelen. Heerlijk, veel beter dan nu waarbij alles voorgekauwd is.
Naast het feit dat je gerust de helft van de afbeeldingen over kunt slaan in de meeste gevallen wordt ik ook een beetje gestoord van de grote stapel boekwerken. De instructies nemen bijna net zo veel ruimte in als de Lego zelf!

...

Oké, dat is niet waar, maar met alle 3-in1 sets die ik heb is het inmiddels een aardige stapel geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had alleen de maanbasis en wat kleinere sets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrtgCslAW6uf62Qcpm3L-PZl1Ck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tEUF4SH5KBPZgCNMpQPWJhgk.jpg?f=user_large
Ik heb niet echt FOMO bij die nieuwe set, hij ziet er wel erg gaaf uit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:45

bloody

0.000 KB!!

[Afbeelding]
Wat @kh65 zegt.

Dit is mijn 8862, bestaat bijna alleen maar uit gele en zwarte elementen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziOxdaSxrgQuDLVXrABSIms_dt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HthPbhZTQiFp3xnki4ACcOiR.jpg?f=fotoalbum_large

nope

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:40
Gisteren was natuurlijk Vaderdag en mijn 1-jarig zoontje kent mij net zo goed als mijn vrouw inmiddels. ;) De 10266 Maanlander gekregen en dat was een erg leuke build wel. Natuurlijk een aantal repetitieve delen, maar niet zoals de Saturnus, vergelijkbaar met de Hubble van de Space Shuttle.

Daarnaast een geinige fotoprint op Bluebrixx-stenen, maar de gedachte erachter is belangrijker. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1LYi5wdeFvLJEcNXfvafXgVQXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyW2JoHSmHXdOPRWGS8zcbLK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door me_mrtn op 20-06-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik ben bezig met de Lego Technics McLaren, maar loop tegen het volgende aan (betreft stap 245 t/m 247 in de handleiding).
Wanneer in het volgende onderdeel wil vastmaken, dan zit daar ontzettend veel spanning op.
Ik moet echt met veel kracht het lange oranje gedeelte vastmaken op het zwarte pinnetje.
Andersom lukt al helemaal niet, dus eerst de zwarte pinnetjes boven op de auto en vervolgens het rode kruis pinnetje aan de onder/voorkant van de auto.

Zijn er meer mensen hier tegenaan gelopen of is dit zoals het hoort?
Ik heb het e.e.a. verschillende keren doorlopen en zie geen foutjes in de constructie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IilzHuTTBavLCatZxuNhkA0k52I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/toWljmbSNWP9BaAWwObyR45X.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u834lptk3XQT-rCJmdF_tYtLpKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxoGp9XqM9Bqisu9uzTuZdvl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb het model niet maar als ik de plaatsjes zo bekijk zou ik de 2 oranje 13L beams los maken, dan de neus onderaan vastmaken en daarna de 2 oranje 13L beams pas bevestigen.
Gene idee of dat zo kan en of alles dan makkelijk gaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JJFS schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:36:
Ik ben bezig met de Lego Technics McLaren, maar loop tegen het volgende aan (betreft stap 245 t/m 247 in de handleiding).
Wanneer in het volgende onderdeel wil vastmaken, dan zit daar ontzettend veel spanning op.
Ik moet echt met veel kracht het lange oranje gedeelte vastmaken op het zwarte pinnetje.
Andersom lukt al helemaal niet, dus eerst de zwarte pinnetjes boven op de auto en vervolgens het rode kruis pinnetje aan de onder/voorkant van de auto.

Zijn er meer mensen hier tegenaan gelopen of is dit zoals het hoort?
Ik heb het e.e.a. verschillende keren doorlopen en zie geen foutjes in de constructie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had daar geen problemen mee, het paste allemaal precies. Dus ik gok dat je toch ergens een foutje gemaakt hebt, al kan ik niet meteen zien waar.

/edit: mij lijkt dat de onderste 2 zwarte liftarms 1 stud naar achteren moeten. In jouw foto kan ik de rode connector zien waar hij in die liftarm gestoken zit, op de Lego instructies kan ik die niet zien (ook al is de hoek van de foto anders).

/edit2: In dit geval zijn de kleurtjes wel erg handig :) Op mijn model heb ik die rode connector vervangen door een zwarte en dan zou ik dat niet zo makkelijk hebben gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 20-06-2022 11:00 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 14:08
zonoskar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Ik had daar geen problemen mee, het paste allemaal precies. Dus ik gok dat je toch ergens een foutje gemaakt hebt, al kan ik niet meteen zien waar.

/edit: mij lijkt dat de onderste 2 zwarte liftarms 1 stud naar achteren moeten. In jouw foto kan ik de rode connector zien waar hij in die liftarm gestoken zit, op de Lego instructies kan ik die niet zien (ook al is de hoek van de foto anders).

/edit2: In dit geval zijn de kleurtjes wel erg handig :) Op mijn model heb ik die rode connector vervangen door een zwarte en dan zou ik dat niet zo makkelijk hebben gezien.
Ik heb de fout denk ik gevonden, ik heb vooraan 2 zwarte studs van 15 i.p.v. 13 zitten.
Waar ik die 13 dan ergens heb geplaatst moet ik nog uitvinden, dus dat kan nog een beste operatie worden hehe.
Dank voor jullie tips (y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
cbr600f4i schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:01:
oooh oooh, ik weet het ik weet het...

Post maar wat foto's wanneer je klaar bent >:)

Ivm de video, ik geloof dat ik al eerder eens een video gepost heb van deze mafk... liefhebber.
Als ik mij niet vergis heeft ie gaten in zijn muren geslagen om twee kamers te kunnen verbinden met een Lego trein 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Kapoen Jeetje, zo veel geld en moeite om het maanlandschap te creëren terwijl een grijze baseplate met wat plates voor relief en kraters er waarschijnlijk beter uit zouden zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 15:07
ErikT738 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:03:
@Kapoen Jeetje, zo veel geld en moeite om het maanlandschap te creëren terwijl een grijze baseplate met wat plates voor relief en kraters er waarschijnlijk beter uit zouden zien.
Deze video geeft een duidelijk antwoord op de vraag: "Hoe herken je een AFOL die te veel geld heeft" ;)

Wat is Pick a Brick ruk geworden zeg. Dubbele verzend/service kosten als je zowel "best verkocht" en "standaard" bricks besteld. En het duurt een eeuwigheid voordat nieuwe bricks beschikbaar komen, als ze überhaupt nog komen :X

[ Voor 22% gewijzigd door chrisO op 20-06-2022 16:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:03:
Met minder kan het ook inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
--

[ Voor 99% gewijzigd door 42erik op 20-06-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:34:
Daarnaast een geinige fotoprint op Bluebrixx-stenen, maar de gedachte erachter is belangrijker. ;)
fotoprint? van steentjes? wat is dat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:13
Heeft iemand toevallig een foto van de huidige PaB in Utrecht? Grote kans dat ik morgen even ga kijken, wellicht dat ik wat meeneem

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:49
Bint schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:47:
Heeft iemand toevallig een foto van de huidige PaB in Utrecht? Grote kans dat ik morgen even ga kijken, wellicht dat ik wat meeneem
https://www.pabfinder.com/stores/nl/utrecht

de laatste hier is van 14 juni, maar de kans is groot dat het grotendeels of zelfs helemaal hetzelfde is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:44
Vol goede moed begonnen aan Optimus Prime, echter maar tot zakje nummer 5. Zoals het nu uitziet mis ik een zakje dat normaal in nummer 5 had moeten zitten. Kan ik gewoon mailen om dat zakje alsnog te ontvangen of moet ik de resterende stappen volgen zodat ik steentje voor steentje kan kiezen die vervolgens mijn kant opgestuurd moeten worden?

Eerste keer trouwens dat ik dit mee maak. Twee keer eerder dat ik een onderdeel miste, maar nog nooit eerder een heel zakje.

Edit: Ik ben blind. Er zijn twee zakjes met nummer 5 erop :+

[ Voor 6% gewijzigd door 3clectic op 20-06-2022 19:17 ]

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Zo. De rode (met zwart interieur) mist nog 1 onderdeeltje, maar ik kon niet meer wachten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4023jji_6FOiyjXICTd78wZFABo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baI5BYXEaPzpl0rgw9baRmNO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door xAn52 op 20-06-2022 19:18 . Reden: spelling... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:40
42erik schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:29:
[...]

fotoprint? van steentjes? wat is dat precies?
Een x aantal steentjes die een muur vormen. En als die muur compleet is, zie je de fotoprint. Zie hier bijvoorbeeld; https://wanapix.nl/puzzle-block-bedrukken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

xAn52 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:18:
Zo. De rode (met zwart interieur) mist nog 1 onderdeeltje, maar ik kon niet meer wachten...

[Afbeelding]
Wow gaaf! Hebbuh! _/-\o_

Zitten er nog unieke rode parts in?
Raam is ook met rode raamstijlen te krijgen (blijkbaar)? Beetje betaalbaar?
Als je een Bricklink partslist oid hebt hou ik me aanbevolen :Y

Ik heb iets soortgelijks ooit op basis van de witte SC 911 gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC4ErcfGp0qzR9nM5rdir4A3_dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMt4nscz9tgz499bVGmMqZQn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2DrZzrDNrAoebIJeLHyVxcKgwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAz6XLOyMw0bDbLXiZ1gpSy9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

QuattroNL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Wow gaaf! Hebbuh! _/-\o_

Zitten er nog unieke rode parts in?
Raam is ook met rode raamstijlen te krijgen (blijkbaar)? Beetje betaalbaar?
Als je een Bricklink partslist oid hebt hou ik me aanbevolen :Y

Ik heb iets soortgelijks ooit op basis van de witte SC 911 gedaan:
Tof! Ik werd getriggerd door de F8 Tributo die (bijna) hetzelfde dak heeft. De onderdelen zijn bijna hetzelfde als de witte, op de luchthappers (en de velgen) na. Die zijn er niet in het rood. Dus dat zijn 4 1x1 panels. Veel onderdelen komen uit de Ferrari sets. Anderen zijn los besteld. Onderdeel 3938: Hinge Brick 1 x 2 Top Plate Thin - Red mist nog en deze is niet meer sinds 2011 in een set verschenen.
Ik had hem eerst in Studio gemaakt, dus daar zit ook de partlist wel in.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbgIoKYS4ye3LvKfKTKcG5RLWjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oMTlYNdgT4y7dF9nZHxWz0U.jpg?f=fotoalbum_large

vandaag motoren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1OdQ69nGkq9yCjCo_Zl_fJ_inM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/tVbMVRpN8gjiTzv1NT3i50jO.gif?f=user_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mijn broertje kwam net ook met iets vets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tt3khv6-iYCwKjak5mzZZhdID78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23o1084oDkSQUXuxM48xIsE0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/465mIiGSH7OfodwPdX7kb0uK7-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFHYbmORqlcGXcXS5nE4KfwH.jpg?f=fotoalbum_large

Lego glow in the dark.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik kreeg net al een beschuldigende blik van mijn vriendin toen ze dit doosje op mijn bureau zag liggen. Ze wist zéker dat ik deze set nog niet had. Ik legde haar uit dat het ding al een paar jaar lang in een doos opgeborgen lag.

Om een pauze te nemen van m'n werk, leek het me een leuk idee 's een van de voorbeelden op de doos na te bouwen. Ik heb dit wel eens gedaan met alle modelletjes van Technic set 8040. Dat waren er flink wat, erg leuk om te doen (pneumatic) maar ik kan helaas het artikel dat ik erover schreef niet terugvinden.

Het is een veel grotere uitdaging om zoiets te bouwen dan de instructies te volgen. Dat laatste kostte me gisteren nog geen 5 minuten, met dit model van de doos ben ik ongeveer drie kwartier bezig geweest. Het is eigenlijk een driedimensionale puzzel.

Het voorbeeld staat linksonder op de doos.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52161482813_1ea23a3968_c.jpg

Ik heb daar een foto van gemaakt en die uitvergroot, om details beter te kunnen zien.

Eerst bouwen wat je kunt zien. Zit het nu zo? (hmm ik moet de set nodig schoonmaken)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52160457957_77c0f30d79_c.jpg

Nee het moet zo zitten:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52161482788_1c468d5e3c_c.jpg

Verdorie, het minifiguurtje kan er niet in. Let op dat ik hier de grijze slopes verkeerd om heb staan (ik plaatste ze zoals bij het hoofdmodel). Uiteindelijk kom je er vanzelf achter dat iets niet kan kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52161481406_22998cc401_c.jpg

Dit is mijn visie op hoe de onderkant er ongeveer uit zal hebben gezien (minus grote grijze plaat en minus de steuntjes).

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52161482768_6be7e5d328_c.jpg

En dan zit dit model, stevig genoeg, in elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52161968515_67ba603555_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52161968465_acdc1e9a46_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52160457932_1ea04b6406_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52161732649_8fa4fa04b6_c.jpg

Met maar één onderdeeltje over! Lego haalde wel het uiterste uit z'n B-modelletjes kennelijk.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52161496183_9b692c9bd2_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Hier ook Classic Space liefhebber. Ik heb de komst van de modellen eind jaren 70 bewust meegemaakt. Ik had diverse sets, waaronder de 6970 basis. De 928 was de heilige graal die ik me nooit heb kunnen veroorloven op dat moment. Wel veel kleinere setjes, de goedkoopste scheepjes en maanautootjes waren in mijn herinnering iets van vijf of zes gulden en bij verjaardagen van vriendjes waren die vaak een soort standaardcadeau.

Begin van de 21e eeuw spullen weer eens opgedoken op zolder bij mijn ouders. Helaas ontbrak het grote gele raam met blauwe kozijn van de 6970. Bleek dat mijn moeder (toen ik al uit huis was) regelmatig mijn oude Lego en Playmobil van zolder had gehaald zodat jongere neefjes die op bezoek waren er mee konden spelen. Misschien heeft een van die eikeltjes het raam mee genomen. En de grijze antennes geknakt 😡

Later kocht ik nu en dan sets op marktplaats, liefst met een paar ontbrekende steentjes wat de prijs iets vriendelijker houdt. Zo kocht ik dan eindelijk de 928 met wat verkleurde steentjes ofzo in 2010 voor 25 euro. Instructies in zeer goede staat kon ik van iemand anders voor een habbekrats overnemen samen met die van de 924 en 926.

Verder kocht ik op een gegeven moment 1 complete en 1 95% complete Benny’s Spaceship en hetzelfde met de SW 8039 Venator en de SW AT-AT 75054. Ook moet ik ergens nog 1 incomplete 6211 Star Destroyer hebben liggen.

Het gemak waarmee ik ook deze sets voor een redelijke prijs kocht en de prijzen die nu voor 2e hands space sets worden gevraagd, ik krijg er spijt van dat ik begin van deze eeuw niet meer marktplaats heb afgestruind voor meer sets. Nu gaan zulke mazzeltjes niet meer lukken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:26

Superkiwi

Hoi doei

JoeZuCK schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:00:
Mijn broertje kwam net ook met iets vets.

[Afbeelding]
Wat doet Trump daar?
(al heeft ie meer de houding van Boris Johnson)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 21-06-2022 11:12 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik zag dat in de US de Galaxy explorer te pre-orderen is.
Is de verwachting dat dat hier ook nog gaat gebeuren?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:01
Ik heb besloten om mijn supercars te gaan verkopen.

De Bugatti zit nog nieuw in doos maar de Lamborghini Sian heb ik opgebouwd staan, met een aantal katten in huis zitten er vast een paar haren tussen de steentjes. :p

Ik zal het er in de advertentie bij zetten maar is dit een flinke waarde vermindering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
magic_nl schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:29:
Ik zag dat in de US de Galaxy explorer te pre-orderen is.
Is de verwachting dat dat hier ook nog gaat gebeuren?
Ik denk het niet, maar ik heb geen glazen bol natuurlijk.
De pre-order is alleen interessant (vermoed ik) als basis om de Forest Hideout GWP te bemachtigen, en die promo loopt nog maar tot en met morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04
schumi1986 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:46:

De Bugatti zit nog nieuw in doos maar de Lamborghini Sian heb ik opgebouwd staan, met een aantal katten in huis zitten er vast een paar haren tussen de steentjes. :p

Ik zal het er in de advertentie bij zetten maar is dit een flinke waarde vermindering?
Opgebouwd is meestal wel wat lastiger te verkopen, daar komen vaak de koopjesjagers op af. Dan zou ik mij om een beetje stof, vettigheid of haren van huisdieren niet te druk maken. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Kapoen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Ik denk het niet, maar ik heb geen glazen bol natuurlijk.
De pre-order is alleen interessant (vermoed ik) als basis om de Forest Hideout GWP te bemachtigen, en die promo loopt nog maar tot en met morgen.
Ik denk het ook niet. Het was daar namelijk al gelijk te pre-orderen. Ik zou zelf ook graag een pre-order plaatsen vanwege de Forest Hideout GWP. Maar ben ook benieuwd of de set 1 augustus snel uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:30
Ligt het aan mij of is eindcontrole bij Lego bagger? Dit is mijn 4de Lego pakket waarbij weer een stukje ontbreekt :')

Vorige keer had ik alleen weer teveel over . Wat ik mooi als reserve onderdelen kan gebruiken.

Of krijgt Amazon afdankertjes? Ik ga even bij mijn reserve onderdelen kijken anders formulier maar invullen 8)7

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDbJJ3TUl0go0QMBnmeUQQAi2S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSvox4DwRjOmnIVxeaX50iWO.jpg?f=fotoalbum_large

De handleiding voor 'Dungeons & Dum-Dums' is klaar! :)
https://rebrickable.com/m...ungeons-dum-dums/#details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 16:08
schumi1986 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:46:

Naar mijn idee is dat de clue van 2de hands kopen, je koopt iets wat gebruikt is. De haren zou ik zeker niet vermelden, die maken wat de koper koopt niet minder. Hebben je katten er bijvoorbeeld in gebeten of zit er kleurverschil in de steentjes omdat je oude en nieuwe Lego door elkaar gebruikt dan is dat wel netjes om te vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Amdwarrior schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:06:
Ligt het aan mij of is eindcontrole bij Lego bagger? Dit is mijn 4de Lego pakket waarbij weer een stukje ontbreekt :')

Vorige keer had ik alleen weer teveel over . Wat ik mooi als reserve onderdelen kan gebruiken.

Of krijgt Amazon afdankertjes? Ik ga even bij mijn reserve onderdelen kijken anders formulier maar invullen 8)7
Weet je heel zeker dat je de instructies goed gevolgd hebt? Niet toevallig ergens in een eerdere stap een steentje teveel of het verkeerde steentje gebruikt?
Zover ik weet zit hun proces in de fabriek degelijk in elkaar en wordt alles afgewogen om zeker te zijn dat alles volledig is.
Teveel overhebben klopt juist, bij elke stap zitten wel een paar kleine onderdeeltjes extra.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-06-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
daantjuh68 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:27:
[...]
De haren zou ik zeker niet vermelden, die maken wat de koper koopt niet minder.
Ja, want ergens onder het vuil bevindt zich een prachtig model... je hoeft het alleen maar even volledig schoon te maken.

Ik vermoed dat als je het niet vermeldt, je negatieve feedback mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

neanderthaler schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:50:
[...]

Hier ook Classic Space liefhebber. Ik heb de komst van de modellen eind jaren 70 bewust meegemaakt. Ik had diverse sets, waaronder de 6970 basis. De 928 was de heilige graal die ik me nooit heb kunnen veroorloven op dat moment. Wel veel kleinere setjes, de goedkoopste scheepjes en maanautootjes waren in mijn herinnering iets van vijf of zes gulden en bij verjaardagen van vriendjes waren die vaak een soort standaardcadeau.
Voor mij was dat ook de holy grail..
Ik heb een paar 885 en 442 setjes gekregen als kind en met onderdelen daarvan probeerde ik de 928 mee na te bouwen (met mixed succes ;) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 201 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .