Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 202 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.379.047 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 15:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb mijn limited edition Ferrari "sense of perfection" boek verkocht. Ik heb het boek gelezen en vond het toch erg tegen vallen qua inhoud. Het gaat voornamelijk over de mensen die betrokken waren bij het maken van de set. En over het ontwerp van nieuwe onderdelen. Hoe het design proces van de set zelf gaat staat vrij summier beschreven en gefotografeerd.

Wel wordt uitgelegd dat er een team is die kijkt naar de bouwbaarheid van een set en komt met 'verbeteringen' zoals allerlei kleuren. Bedankt Christian en Henk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-B429LuzZSE_q0Yd1cvniYIspeo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/75g9tAVfYocmvMlrF9TnYkd3.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:30

Wailing_Banshee

You're Next

Amdwarrior schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:06:
Ligt het aan mij of is eindcontrole bij Lego bagger? Dit is mijn 4de Lego pakket waarbij weer een stukje ontbreekt :')

Vorige keer had ik alleen weer teveel over . Wat ik mooi als reserve onderdelen kan gebruiken.

Of krijgt Amazon afdankertjes? Ik ga even bij mijn reserve onderdelen kijken anders formulier maar invullen 8)7
Ik mis zoveel onderdelen bij m'n boom, dat ik ze niet eens zomaar kan nabestellen... (7 stuks...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Roy vd M. schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Ja, want ergens onder het vuil bevindt zich een prachtig model... je hoeft het alleen maar even volledig schoon te maken.

Ik vermoed dat als je het niet vermeldt, je negatieve feedback mag verwachten.
Hangt ook van de hoeveelheid af uiteraard: 'een haar' is nog iets heel anders dan 'hier kan ik een 2ehands kat/hond van bouwen'

Maar ik zou sowieso wel vermelden dat het uit een huis komt waar huisdieren zijn. Sommige mensen zijn allergisch, en afhankelijk van de omstandigheden kan er ook wel een geur aanzitten (die je als eigenaar zelf niet altijd goed ruikt).

Heb zo al meerdere malen lego van bricklink eerst een paar dagen buiten moeten laten 'ontgeuren' omdat heel het huis begon te ruiken naar een portie natte hond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Er is een klein probleem met deze , ik heb de downtown diner niet ;(

Mooi gemaakt weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Ja, want ergens onder het vuil bevindt zich een prachtig model... je hoeft het alleen maar even volledig schoon te maken.

Een paar haren negatieve feedback...? Lijkt me wat overdreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:53
[...]

Ik zou inderdaad eerlijk zijn en alles gewoon vermelden. Het is niet aan de verkoper om te bepalen of het voor de koper belangrijk is of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_HH-n6Qsukn8c7jOScSaiEZU9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ew25osaDrij3fMu7BreNyXO0.jpg?f=fotoalbum_large

Toch samen gebouwd, ik de pot en de stammen, zij de rest. Bloemen natuurlijk ;)
Ik heb vast een wishlist aangemaakt op Brickowl, nu op het gemakje eens kijken welke steentjes nodig zijn om Orchid-man, eerder hier gepost, na te maken. Exact nabouwen gaat nooit lukken en dat geeft ook niet, we zitten al te denken aan andere kleuren en dergelijke. Verder kun je wel wat creativiteit hierin kwijt denk ik zo.

Ik zoek/selecteer steentjes via een pdf sheet die iemand hier eens heeft gedeeld via drive. Sindsdien zijn er toch wat nieuwe onderdelen gemaakt door Lego en die staan er dus niet in. Maakt ook niet uit, alles moet toch wel te vinden zijn op een of andere manier.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:44
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Weet je heel zeker dat je de instructies goed gevolgd hebt? Niet toevallig ergens in een eerdere stap een steentje teveel of het verkeerde steentje gebruikt?
Zover ik weet zit hun proces in de fabriek degelijk in elkaar en wordt alles afgewogen om zeker te zijn dat alles volledig is.
Teveel overhebben klopt juist, bij elke stap zitten wel een paar kleine onderdeeltjes extra.
Je had gelijk iets te snel gehandeld plus anderen dingen aan mijn hoofd werkt niet echt

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Ik heb weer twee van mijn moc's online gezet.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52163419306_afb0d8916c_c.jpgRecreational Vehicle

En
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52163459206_4315919690_c.jpgOrnithopter
Waarvan de foto's wat donker zijn uitgevallen... blijft lastig dat fotograferen

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-08 22:56

ID5

Ik ben weer wat verder gegaan, nu een klein huisje gemaakt, die komt aan de rechter kant van de markt kraam:
ID5 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:18:
Voor de Summer Joust wedstrijd ben ik al +/- een weekje bezig met de volgende inzending:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Es-w35aQH9RTaCMow4JvCqvONQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBAfNPbkvCZzlomoxZyPb7iX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door ID5 op 21-06-2022 22:13 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:59
Hadden jullie dit filmpje al gezien? Een interview met de designers van het nieuwe kasteel en het nieuwe ruimteschip :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
LEGO 10305 Lion Knights' Castle & 10497 Galaxy Explorer: Designer Interview!

@Pin0 Cool zeg, die Ornithopter! Ik vind hem heel gaaf! En die andere ook! Die heb ik volgens mij al eens eerder langs zien komen, toen je er nog mee bezig was. Hij is leuk geworden!

@ID5 Echt leuk gedaan! Ik geniet van al die details. De houten balken die uitsteken, de deur, het rieten dak, de verschillende kleuren.
Heb je de steentjes gewoon liggen voor zulke MOCs? Of moet je ook wel eens wat bijbestellen?

PS: nog leuk om even te delen: een foto van al mijn alternative builds bij elkaar in de stad! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoRtUQXMYnpdlNx4FH9OvLwy1Ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZdYwkRf1dIbRwT99GNbiYHD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Jakkus op 21-06-2022 22:44 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 19:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRjhtQUM6OL8yEuMt4H6aUZBsm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eo0V5UCvb8sazaj3t6Ms6rDt.jpg?f=fotoalbum_large

de onderkant afgemaakt, nu komt het leuke, de bovenkant! ben benieuwd hoe ik die lagen ga maken tot aan command center,

was lekker bouwen die onderkant, grote stukken allemaal, klikte lekker weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

offtopic:
@Pin0 Kleinigheidje in je tekst op Flickr: desert, niet dessert, da's een toetje ;)

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-08 22:56

ID5

@Jakkus Bedankt. :)

Ik heb veel maar moet ook wel eens wat bijbestellen ja, meestal van bepaalde onderdelen die ik vaak gebruik koopt ik wat meer ook al heb ik ze op het moment nog niet nodig.

Waar ik nu mee bezig ben heb ik wel aardig wat medium nougat voor bijgekocht aangezien ik nog niet heel veel van die kleur had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Jakkus schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:37:
Hadden jullie dit filmpje al gezien? Een interview met de designers van het nieuwe kasteel en het nieuwe ruimteschip :)

[YouTube: LEGO 10305 Lion Knights' Castle & 10497 Galaxy Explorer: Designer Interview!]
Nu bevestigd: Space ship heeft geen stickers en B+C modellen (instructies straks online te vinden).

Space ship ga ik zeker kopen. Het kasteel weet ik niet. Om de een of andere reden heb ik een groter nostalgie gevoel bij Space ship.
En wellicht speelt het prijsverschil ook mee. :) 100 euro valt voor mij in de categorie jaarlijkse Kerst setjes (gewoon kopen of het nu een aanbieding is of niet). Maar 400 euro vind ik echt wel van een ander kaliber.

Van het kasteel overigens wel gaaf dat je er twee losse van kunt maken.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 21-06-2022 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:17

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als ik dat filmpje bekijk dat @Jakkus net geplaatst heeft, ben ik meer en meer te spreken over het kasteel. Volgend jaar met een aanbieding zeker wel ergens te krijgen voor 300 - 320. Dus heb geduld 😉.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03:47

L23

JoeZuCK schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:09:
Als ik dat filmpje bekijk dat @Jakkus net geplaatst heeft, ben ik meer en meer te spreken over het kasteel. Volgend jaar met een aanbieding zeker wel ergens te krijgen voor 300 - 320. Dus heb geduld 😉.
Is het dan al bekend of deze sets ook bij andere winkels verkocht gaan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 15:17
Die gedachte om dat ruimteschip 1,5 keer groter te maken om je als volwassene hetzelfde te voelen als wanneer je het als kind had is wel echt een mooie gedachte.

Ben door het filmpje eigenlijk alleen maar enthousiaster geworden voor het kasteel, maar nu ook wel voor dat ruimteschip, echt geweldig zoals ze eigenlijk vrij trouw zijn gebleven aan het oude ontwerp. Maar moderner. Beetje zoals sommige automerken oudere modellen weer terug weten te brengen in nieuwe auto's.

Kasteel moet financieel gezien even wachten, maar dat ruimteschip wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:20:
[...]

Is het dan al bekend of deze sets ook bij andere winkels verkocht gaan worden?
Niet? Uiteindelijk komt hij wel bij de grote retailers toch? Zijn er sets die nooit buiten lego om zijn verkocht?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
JoeZuCK schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Niet? Uiteindelijk komt hij wel bij de grote retailers toch? Zijn er sets die nooit buiten lego om zijn verkocht?
Er zijn sets die je alleen in legoland kan kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 15:17
cherrycoke schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:30:
[...]

Er zijn sets die je alleen in legoland kan kopen ;)
en Lego House exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Daarnaast zijn er sets die je bijna nooit elders ziet, zoals 75978 Diagon Alley.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-08 14:56
JoeZuCK schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Titanic en Colosseum zijn volgens mij nergens anders te verkrijgen, normaal gesproken zet StoneWars in hun artikelen altijd wanneer de set bij retailers beschikbaar komt maar voor deze set werd er geen datum genoemd.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 22:46
Als ik dat kasteel zo bekijk word het ook tijd dat ik mijn oude Lego eens ga afstoffen. Heb weinig handleidingen maar weet denk ik toch het meeste wel te lokaliseren qua tijdspanne. Nu nog tijd maken..

Struinend op brickset heb ik de kastelen uit 86 en 88, misschien die uit 22 ook maar halen.

De simpelheid van de set uit 86 staat mij nog erg bij en dat was voor mij de eerste set die je kon uitklappen, groter maken zo voelde dat toen.

6074: Black Falcon's Fortress
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/6074-1.jpg

De grote van de set uit 88 was voor mij overweldigend incl het aantal poppetjes.

6085: Black Monarch's Castle
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/6085-1.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Dagg op 22-06-2022 00:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-08 18:34

bloody

0.000 KB!!

Was (is!) in de aanbieding voor 122 euro.. dus ik kon hem echt niet laten staan 8)
2573 stukjes in een mega doos, dus dat wordt lekker bouwen haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N26MipJOiTh6L30jjqWEtkfLFMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m19YERTgzPG3Zd7NNmCCNLj5.jpg?f=fotoalbum_large

nope

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 19:14
bloody schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:22:
Was in de aanbieding voor 122 euro.. dus ik kon hem echt niet laten staan 8)

[Afbeelding]
Leuk!

Heb hem net deze week uit elkaar gehaald.

En ga deze nu ervan maken:
https://rebrickable.com/mocs/MOC-42338/Dyens%20Creations/42110-lmp-racer/

Alle onderdelen in 1 bak, is wel een gezoek....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hVpnY-D-8ZPrWkWEFeaFQn8XbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIRyu07qeFHZ9bJgPOYnIFbl.jpg?f=fotoalbum_large

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
@Jakkus Thanks!
Bra-Jo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:53:
offtopic:
@Pin0 Kleinigheidje in je tekst op Flickr: desert, niet dessert, da's een toetje ;)
Bedankt voor het melden! Ik heb het aangepast!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-08 18:34

bloody

0.000 KB!!

Oef dat is een leuk ding! Bedankt voor de tip.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 16:39
bloody schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:22:
Was (is!) in de aanbieding voor 122 euro.. dus ik kon hem echt niet laten staan 8)

[Afbeelding]
Ik heb die in november 2021 voor 99 euro op de kop kunnen tikken bij Bol.com
Was mijn eerste ervaring met een "echte" Lego set in jaren, onlangs gebouwd en veel plezier aan beleefd.
Helaas komen zulke kortingen niet dikwijls langs...

Ben nu uiteraard op zoek naar meer dergelijke sets tegen grote kortingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:21
tsjarlie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Ik heb die in november 2021 voor 99 euro op de kop kunnen tikken bij Bol.com
Was mijn eerste ervaring met een "echte" Lego set in jaren, onlangs gebouwd en veel plezier aan beleefd.
Helaas komen zulke kortingen niet dikwijls langs...

Ben nu uiteraard op zoek naar meer dergelijke sets tegen grote kortingen.
Tip van Flip (naja @RubjeMazter in dit geval ;)): Gebruik https://www.brickwatch.net/nl-NL/ om een prijsalert in te stellen, dan krijg je gelijk een melding als een set in de aanbieding is ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 16:39
RubjeMazter schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:19:
[...]

Tip van Flip (naja @RubjeMazter in dit geval ;)): Gebruik https://www.brickwatch.net/nl-NL/ om een prijsalert in te stellen, dan krijg je gelijk een melding als een set in de aanbieding is ergens.
Brickwatch staat al aan :) , enkel moeilijk om te weten welke sets nog effectief in prijs zullen zakken en hoeveel.
Ziet er uit als een beetje gokken.
Naar wat ik hier al gelezen hebben geraken gebouwen minder snel uitverkocht blijkbaar, dus daar kun je gerust eventjes op wachten. Specifieke franchise sets koop je dan beter zo snel mogelijk vermoed ik.
(Ik heb de Tallneck van Horizon als fan direct gekocht).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-08 12:06
Omdat het er in de nieuwe Castle set (in ieder geval in de promo afbeeldingen) op lijkt dat Lego geen schilden meer gaat bedrukken, leek het me leuk om te testen of ik niet zelf een "bedrukt" schild kan maken. Na een uurtje aanklooien met Tinkercad en mijn Ender 3 heb ik de onderstaande malletjes gemaakt. Gecombineerd met wat spuitbussen van wisselende kwaliteit levert dit al best aardige resultaten op. Met betere spuitbussen en wat geduld om daadwerkelijk te wachten tot alle lagen droog zijn zou dit nog best mooi kunnen worden.

Technisch gezien niet "the real thing" natuurlijk, maar de malletjes zijn ook te gebruiken met blanco schilden van Lego zelf. Voor het testen leek dat me alleen niet handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvnmKFckOZxBQ1v8MSWQ1_2BY58=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NngxkUCQOZHul9k1WqBGaeLz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZOVfioM2XTPUx2UWKOpZELTvZo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qyMd7dFi2W9Y3qytSfUPKhUj.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 07:32
ErikT738 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:24:
Omdat het er in de nieuwe Castle set (in ieder geval in de promo afbeeldingen) op lijkt dat Lego geen schilden meer gaat bedrukken,
Dat zal wel meevallen denk ik. De Black Falcon schilden zijn al zeker bedrukt, idem voor de Lions en dat schild met roze achtergrond wordt ook gebruikt in een aankomende serie van CMFs. Het zou me sterk lijken dat een deel wel bedrukt wordt en dat we moeten aanmodderen met stickers voor een aantal andere schilden...

Maar goed, ik kan me vergissen natuurlijk :)

*edit* ik wil trouwens niets wegnemen van je experiment, knap werk _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 22-06-2022 10:56 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 15:52
ErikT738 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:24:
Omdat het er in de nieuwe Castle set (in ieder geval in de promo afbeeldingen) op lijkt dat Lego geen schilden meer gaat bedrukken
[..]
Lego gaat die schildjes echt wel bedrukken, waarom zouden ze dat nu opeens niet meer gaan doen?
De meest recente set met schilden: GWP 40567 Forest Hideout heeft bedrukte schildjes en alle andere oude sets hadden bedrukte schildjes.
De enige uitzonderingen zijn de eerste ridder sets (classic castle era) en het Bricklink Castle in the Forest, maar bij die laatste had het er mee te maken dat het geen officiele Lego set is en er daarom geen nieuwe bedrukte elementen voor zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Kapoen @chrisO In eerste instantie ging ik er ook van uit dat de schilden bedrukt zouden zijn, maar op de afbeeldingen lijken toch echt stickers te worden gebruikt. Het zou natuurlijk goed kunnen dat de "echte" schilden op het moment van de shoot nog niet klaar waren en dat ze daarom stickers hebben gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:37:

[YouTube: LEGO 10305 Lion Knights' Castle & 10497 Galaxy Explorer: Designer Interview!]
hooooly crap; dat kasteel NEEEED _/-\o_

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:20
ErikT738 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:01:
@Kapoen @chrisO In eerste instantie ging ik er ook van uit dat de schilden bedrukt zouden zijn, maar op de afbeeldingen lijken toch echt stickers te worden gebruikt. Het zou natuurlijk goed kunnen dat de "echte" schilden op het moment van de shoot nog niet klaar waren en dat ze daarom stickers hebben gebruikt.
Ja, zo iets hoop ik ook.
€400 uitgeven aan een kasteel en dan schildjes moeten kleven lijkt mij al te gek.
Vooral omdat de kastelen waar deze een hommage aan is allemaal ook bedrukte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
KrusT schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Ja, zo iets hoop ik ook.
€400 uitgeven aan een kasteel en dan schildjes moeten kleven lijkt mij al te gek.
Vooral omdat de kastelen waar deze een hommage aan is allemaal ook bedrukte hebben.
In de designer video werd specifiek benoemd dat de Space ship set geen stickers bevat. Bij het kasteel werd daar niks over gezegd. Ik ben benieuwd of we mogen gaan plakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 22:55

almightyarjen

When does the hurting stop?

Dat kasteel zou niet misstaan op een heuvel midden in een Lego city :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:31:
Heb je al nagedacht over de gemotoriseerde dubbele achtbaan challenge? :+
Afas schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:54:
[...]

De grote vraag is of de almachtige Arjen een volledig geautomatiseerde versie kan maken van beide sets samen #challenge :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-08 17:59
almightyarjen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:31:
@Jakkus, zou dat wat voor jou zijn? :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:39

QuattroNL

It is I.

Als het nieuwe kasteel wat te duur is kan je ook 2 of 3x de 31120, Medieval Castle 3in1, kopen en daar een leuk kasteeltje van maken.

Met 2 sets kan je deze maken (openklapbaar, 2570 parts, instructies $15,-):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-N5nMdvbAJEgaE8fFWpi3YXR-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9ooJN3UgKg6MO36AVxhtXD2j.jpg?f=user_large

Met 3 sets kan je deze maken (3026 parts, gratis instructies):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4uMFs7GkXH7ao158xmxg_Yc1Mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ufxTDe8xWpFUkAsKrp5JThx.jpg?f=fotoalbum_large

tempting... :+

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 22-06-2022 15:25 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Loader schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:48:
[...]

@Jakkus, zou dat wat voor jou zijn? :)
Haha, wie weet! Ik denk wel dat ik het kasteel ga bestellen, hij lijkt me erg gaaf en ik ben altijd al een groot fan van Legokastelen geweest! :)

@QuattroNL Die van Mocscout is niet open te klappen. Hij is wel erg aan te raden! Ik heb hem zelf gebouwd, met heel veel plezier.

[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 22-06-2022 15:24 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:39

QuattroNL

It is I.

Jakkus schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:23:
[...]
@QuattroNL Die van Mocscout is niet open te klappen. Hij is wel erg aan te raden! Ik heb hem zelf gebouwd, met heel veel plezier.
Ah check, ik meende wat scharnieren te zien.
Heb m'n tekst aangepast.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
QuattroNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:26:
[...]

Ah check, ik meende wat scharnieren te zien.
Heb m'n tekst aangepast.
Die zijn er wel, maar alleen voor de sier ;) Alsnog is hij érg aan te raden!

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 22-06-2022 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 05-08 22:55

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afas schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Heb je al nagedacht over de gemotoriseerde dubbele achtbaan challenge? :+

[...]
Excuses, deze was me ontgaan: ik was op vakantie, offline enzo :D
Ik had wel een idee om die twee achtbanen intact te houden, maar dat de banen soort van elkaar kruisen, dat ze "door elkaar heen" lopen ofzo. Die tweede achtbaan gaat er zeker komen, maar ik moet nog even zien wat ik met de eerste achtbaan doe nadat ik een video heb gemaakt. Ik kan ze niet allebei in elkaar houden: daarvoor is de footprint echt te groot, kost te veel ruimte.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 15:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wauw ... :o

voor de (oudere) Sci-fi fans onder ons .. ik kom net deze tegen op Facebook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocDzpgAeCOmbNuqmkeoepFBgAOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2yjL4vxFvlOlUR5K46SluHk5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIq-bkZE_i0NqSGCxzANGR4yOFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFzhGAX0wxLytTJ8B19KBU0f.jpg?f=fotoalbum_large

Babylon 5 !! _O_

https://rebrickable.com/mocs/MOC-55403/manglegrat/babylon-5-ucs-scale/#details

Model Statistics
6,700+ parts
113.2 x 24.4 x 38.7 (cm) 44.6 x 9.6 x 15.2 (in) 141.5 x 30.5 x 48.4 (studs)
~4,680 (g) ~165 (oz)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyGG9AQLzXVds64fM9dCyQZFBPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDew66MF2IpXDE2RCZNQX696.jpg?f=fotoalbum_large

en de andere is de Agamemnon warship. _O_

https://rebrickable.com/mocs/MOC-12902/manglegrat/eas-agamemnon-from-babylon-5/#details

Afbeeldingslocatie: https://us03-imgcdn.ymcart.com/44618/2020/01/18/0/f/0f467bbeee82ae8c.png

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47932517642_1370e40889_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/356/31941079883_4b1ae69b8e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/628/32631763401_7e831a298f_c.jpg

wauw O+

voor wie hem niet kent, Babylon 5 is vergelijkbaar met Star Trek Deep Space 9 en ze werden beiden kort na elkaar in 1993 gelanceerd en hebben tot 1998 resp. 1999 gedraaid.

Hoewel ik absoluut Star Wars/Star Trek fan ben, draag ik Babylon 5 echt een warm hart toe.Absoluut verplichte kost voor de Sci-fi fan !! :*) Een super verhaal en een super donkere sfeer .. itt de doorgaans lichte vrolijke kleuren van Star Trek, maakte Babylon 5 echt een duistere grimmige sfeer die heel erg bij droeg aan het duistere verhaal met de Shadows. De CGI effecten destijds waren legendarisch, helemaal gezien het geringe budget. En de cast was uniek .. stuk voor stuk echt hele warme persoonlijkheden waarvan helaas ook zeker al de helft van de hoofdrolspelers overleden zijn .. echt een heel triest verhaal. :'(

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/digitalspyuk.cdnds.net/18/29/1531836519-babylon5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://b5books.com/products/Babylon-5-Cast-Reunions/B5-Books-Cast-Reunions-Character-Actor-Photos-Then-And-Now.jpg

en meer... waaronder Gkar, Zathras en de dokter. r.i.p. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-06-2022 16:52 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, Babylon 5. Het eerste seizoen was gemaakt op een Amiga met video toaster. Those were the days...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:15
zonoskar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:02:
Ja, Babylon 5. Het eerste seizoen was gemaakt op een Amiga met video toaster. Those were the days...
Check dan ook deze: https://www.homecomputerm...odore/titanic-amiga-4000/ - het museum is zeker aan te raden!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-08 21:42
xAn52 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:44:
[...]

Tof! Ik werd getriggerd door de F8 Tributo die (bijna) hetzelfde dak heeft. De onderdelen zijn bijna hetzelfde als de witte, op de luchthappers (en de velgen) na. Die zijn er niet in het rood. Dus dat zijn 4 1x1 panels. Veel onderdelen komen uit de Ferrari sets. Anderen zijn los besteld. Onderdeel 3938: Hinge Brick 1 x 2 Top Plate Thin - Red mist nog en deze is niet meer sinds 2011 in een set verschenen.
Ik had hem eerst in Studio gemaakt, dus daar zit ook de partlist wel in.
dit is t dakje

https://www.bricklink.com...page?P=65633pb01#T=C&C=13

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Om Amiga's te zien hoef ik alleen maar naar de zolder te gaan :) Daar staan dan geen film beelden van de Titanic op, en het zijn ook geen A4000's, maar ik heb een A2000 met GVP board er in met een 68030/30MHz en een A2500 die wel redelijk zeldzaam is :) Maar goed, dat is voor een ander topic.

Over Lego: het viel me op dat de Optimus Prime set gewoon beschikbaar is, zelfs een paar weken na de launch, maar de BTTF is al sinds de launch niet verkrijgbaar. Slechte planning voor de BTTF set, of is die Transformers set gewoon niet gewild?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Om Amiga's te zien hoef ik alleen maar naar de zolder te gaan :) Daar staan dan geen film beelden van de Titanic op, en het zijn ook geen A4000's, maar ik heb een A2000 met GVP board er in met een 68030/30MHz en een A2500 die wel redelijk zeldzaam is :) Maar goed, dat is voor een ander topic.

Over Lego: het viel me op dat de Optimus Prime set gewoon beschikbaar is, zelfs een paar weken na de launch, maar de BTTF is al sinds de launch niet verkrijgbaar. Slechte planning voor de BTTF set, of is die Transformers set gewoon niet gewild?
ik heb hier in de vitrine zowel lego als transformers staan, maar deze set koop ik niet. Hij is simpelweg te laat, ik heb deze al een jaar ofzostaan. En twee gaat wat ver, net als een nieuwe aanschaffen voor het transformeren

Breng een megatron of galvatron uit, en ik koop hem direct :)
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S5ff149d894364f7288012c61aa2dba16Y.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 12:20

Neelon

FOR PONY!!!

zonoskar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Ik ben niet bekend met BTTF collectables/speelgoed, maar voor Transformers is er zo verschrikkelijk veel beschikbaar en beschikbaar geweest door de jaren heen dat het daarom misschien minder aantrekkelijk is? Of omdat er misschien een spreekwoordelijke miljoen verschillende versies zijn (G1, G2, Generations, Armada, weet ik wat allemaal nog meer, Bayverse etc)? Is maar een aanname, ik ben zelf een G1 fan, dus ik moest deze Optimus gewoon hebben.

Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik na 30 jaar ofzo weer interesse heb in Lego en andere brick building systemen. Heb naast Optimus 2 vliegtuigen van Cobi staan en de gratis Cardboard Adventures set, en er zijn tig sets onderweg, waaronder de Lego Defender en een hele rits van Cada (Initial-D fan).

Send help... :o
42erik schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:13:
[...]

ik heb hier in de vitrine zowel lego als transformers staan, maar deze set koop ik niet. Hij is simpelweg te laat, ik heb deze al een jaar ofzostaan. En twee gaat wat ver, net als een nieuwe aanschaffen voor het transformeren

Breng een megatron of galvatron uit, en ik koop hem direct :)
[Afbeelding]
Soundwave superior... >:)

Aanvullende edit: als ze een G1 Megatron en/of G1 Galvatron uitbrengen, komen ze geheid hier binnen. Transformeerbaar en beide modes accuraat net als bij Optimus gaat ze met Megatron echt niet lukken, Galvatron misschien?

[ Voor 20% gewijzigd door Neelon op 22-06-2022 19:40 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@42erik Bestaat die SixSix versie uit stenen die ook door Lego zijn uitgebracht (behalve sommige chromen onderdelen misschien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

42erik schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:13:

[Afbeelding]
welke is dat ?!? :o

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Neelon schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:15:
Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik na 30 jaar ofzo weer interesse heb in Lego en andere brick building systemen.
wat dat betreft toch geniale marketing :P
Soundwave superior... >:)
Ik hoor 't hem nu ook meteen zeggen hé met zijn typische voice :P
als ze een G1 Megatron en/of G1 Galvatron uitbrengen, komen ze geheid hier binnen. Transformeerbaar en beide modes accuraat net als bij Optimus gaat ze met Megatron echt niet lukken, Galvatron misschien?
oew .. ja dat wordt best lastig idd.
Maar als er meer TF komen denk ik wel dat ik overstag ga! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-06-2022 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S31829308599c46a8bb434fa4ac4ab017t.jpg
In dit geval.... deze staat hier niet, ik vind hem wat minder (en ik denk wat hetzelfde qua bouw) en prijzig
Aanvullende edit: als ze een G1 Megatron en/of G1 Galvatron uitbrengen, komen ze geheid hier binnen. Transformeerbaar en beide modes accuraat net als bij Optimus gaat ze met Megatron echt niet lukken, Galvatron misschien?
Galvatron zou een goed ontwerper kunnen lukken denk ik... Al vind ik het transformeerbare voor mezelf niet zo interessant, hij staat hier toch al snel als display.

[ Voor 4% gewijzigd door 42erik op 22-06-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
JoeZuCK schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:57:
@42erik Bestaat die SixSix versie uit stenen die ook door Lego zijn uitgebracht (behalve sommige chromen onderdelen misschien)?
sixsix? die term ken ik niet.

Even aannemend dat je prime bedoelt, ja, volgens mij allemaal stenen die lego heeft. Misschien de "mond" niet, en het is echt glanzend ja, die bestaat geloof ik ook niet. De banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ah, daar komt de term sixsix vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ik weet van de SixSix Soundwave en een van hun Bumblebees dat ze niet erg goed poseerbaar zijn. De Lego Optimus is dat wel tot op zekere hoogte, maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Neelon schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:42:
Ik weet van de SixSix Soundwave en een van hun Bumblebees dat ze niet erg goed poseerbaar zijn. De Lego Optimus is dat wel tot op zekere hoogte, maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.
prime staat ook heel stevig, recht op zijn benen en anders niet. Armen wel mobieler, maar gun is erg zwaar, dus gaat snel naar beneden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:23:
Ik hoor 't hem nu ook meteen zeggen hé met zijn typische voice :P
dat is een tikje anders dan ik me herinner... bijzonder....

https://www.youtube.com/watch?v=SaIUjUJwL_E ja, zo herinner ik hem me. The movie is een tikje anders qua geluid

Edit na 10 minuten kijken.... soundwave wordt ouder.... zijn stem is inmiddels zoals ik hem me herinner :) :*)

[ Voor 11% gewijzigd door 42erik op 22-06-2022 22:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 05-08 18:37

Falcon10

Hit it i would !

Als we dan toch over wana have Transformers in Lego bezig zijn : Grimlock G1 !

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Falcon10 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:49:
Afbeeldingslocatie: https://brickmagic.asia/uploads/images/products/75936-4.jpg

deze in andere kleuren? Nee, niet helemaal de vorm... grimlock was wat steviger

https://www.etsy.com/nl/s...id=901609953&page=1#items we zijn niet de eerste die hieraan denken.... en transformeerbaar.... blitzwing heeft een heel indrukwekkend filmpje :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvF607GB8F342mIs18uWiUIY32k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwHeBY3nmCgih1d56GWcFRXP.jpg?f=fotoalbum_large

Warm om te bouwen, ik had het super naar me zin dus wel de twee bovenkanten gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

dank :) jammer dat ie niet transformeert

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Het mooie aan de Lego Prime vind ik dat hij mooi staat. De vorm komt echt goed herkenbaar naar voren.
Als mijn vrouw al zegt dat hij mooi is geworden, dan betekent dat veel: ze vindt transformers namelijk niet veel.

De eerste stappen van de build vond ik wel saai/heel snel gaan. Weinig uitdaging en recht toe recht aan. Het is echt een ander soort build dan bijvoorbeeld the upside down of de Star Wars trench run. Misschien in het begin te veel verwacht?

Maar... dan kom je bij de benen. En op de een of andere manier wordt het ineens iets. En dan, dan gebeurt het: Zakje 8 was voor mij magisch om te doen. Toen had ik echt dat gevoel van, wow wat een leuke build/model heeft Lego er van gemaakt.

Kids zijn er elke dag over bezig. Papa is hier in ieder geval super tevreden met zijn aankoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

cherrycoke schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:21:
[Afbeelding]

Warm om te bouwen, ik had het super naar me zin dus wel de twee bovenkanten gemaakt.
Pfew... bijna die kleuren kots weg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Voor de lol, iemand enig idee wat dit is en wat je ermee kon 'winnen'?

(Googlen s.v.p. alleen als je niet kunt wachten op het antwoord :D )

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52166291056_c0b2fa5cfa_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

42erik schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:39:
[...]

sixsix? die term ken ik niet.

Even aannemend dat je prime bedoelt, ja, volgens mij allemaal stenen die lego heeft. Misschien de "mond" niet, en het is echt glanzend ja, die bestaat geloof ik ook niet. De banden?
Heb je voor mij de bouwbeschrijving? Is die digitaal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
Roy vd M. schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 01:10:

[Afbeelding]
Geen flauw idee, maar als we dan toch bezig zijn...

Weet iemand wat je kon doen met de punten die je van de laatste bladzijde van de instructies kon knippen? Naar mijn idee hadden vroeger alle sets punten, maar nu ik wat oude instructies heb bekeken lijkt dat helemaal niet zo te zijn, ondanks dat de "puntendriehoek" wel aanwezig is.

Ook zonder zonder Google natuurlijk, al heb ik zelf geen idee :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roa9SqeLkYE-n6Hduv8XPlEHA10=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4pp70IpXNqXsL56ZwoAdRrMz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
JoeZuCK schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:57:
Ik heb de SixSix Optimus Prime ooit eens in LDD nagebouwd en zover ik me kan herinneren is er 1 steentje dat niet bestaat in Lego en dat is een 1 x 1 plate met aan de onder en bovenkant een stud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zq3BsCABmkGlbqdoQRuddsPL5UM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hcvOltVSp8T3LIS0gJZrLfpP.jpg?f=user_large
Neelon schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:15:
[...]

G1 Megatron gaat er natuurlijk nooit komen, want die transformeert naar een Walther P-38 pistool...
En in robot vorm was Megatron echt spuuglelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmrmI_zi25yORWQ_E0RGlEJav7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K1ZSKSYLaTydlEsNKCFms3IP.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door chrisO op 23-06-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
ErikT738 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Geen flauw idee, maar als we dan toch bezig zijn...

Weet iemand wat je kon doen met de punten die je van de laatste bladzijde van de instructies kon knippen? Naar mijn idee hadden vroeger alle sets punten, maar nu ik wat oude instructies heb bekeken lijkt dat helemaal niet zo te zijn, ondanks dat de "puntendriehoek" wel aanwezig is.

Ook zonder zonder Google natuurlijk, al heb ik zelf geen idee :P

[Afbeelding]
Die punten zijn mij nooit opgevallen, wel dat het een leuke set is. Die moet ik ook nog hebben, welke setnummer is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

chrisO schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:16:
G1 Megatron gaat er natuurlijk nooit komen, want die transformeert naar een Walther P-38 pistool.
Daar heb je natuurlijk een punt, Lego wil geen oorlogstuig. Zou dit betekenen dat het geen serie wordt? Of misschien alleen Autobots en geen Decepticons? Dat zou wel jammer zijn.

Ze hebben dan wel weer shooters in Star Wars sets. Hmm.

@Dagg Het is waarschijnlijk set 6351 (staat in die driehoek).

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 23-06-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 17-07 16:39

neanderthaler

Are friends electric?

[Afbeelding]
Een bezoek aan de Lego-fabriek?

Doet mij denken aan de gouden wikkel van Willy Wonka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
zonoskar schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Daar heb je natuurlijk een punt, Lego wil geen oorlogstuig. Zou dit betekenen dat het geen serie wordt? Of misschien alleen Autobots en geen Decepticons? Dat zou wel jammer zijn.

Ze hebben dan wel weer shooters in Star Wars sets. Hmm.

@Dagg Het is waarschijnlijk set 6351 (staat in die driehoek).
Star Wars is sciencefiction en niet gebaseerd op bestaand oorlogstuig. Er zijn een aantal Decepticons die niet gebaseerd zijn op oorlogstuig waarvan Soundwave de bekendste is. Verder zijn er nog de constructicons, Stunticons en Insecticons, maar op Soundwave na zijn ze naar mijn mening niet geschikt om, om te zetten naar een Lego set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Dagg @zonoskar De driehoek bevat inderdaad jaartal en setnummer en deze wordt nog jaren gebruikt. Van de oude handleidingen die ik hier heb liggen kan ik enkel in 1992 de punten terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wlj_iweg9rXUHwtMeWi-RGJfL5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QSqNmOY4GUl0hMfVLkGzAXCs.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
@zonoskar @ErikT738 Scherp, ik kon het niet vinden op de lego site, brickset staat de set wel op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Roy vd M. schreef op maandag 20 juni 2022 @ 02:45:
[...]

Deze post (en de nieuwe aangekondigde set 10497 (https://www.lego.com/en-us/product/galaxy-explorer-10497) was voor mij reden om een setje uit de oude serie uit de doos te halen; en er weer iets dieper op in te gaan voor de liefhebbers.

Hier het gebouwde model naast de doos en de bouwinstructies. Ik had dit modelletje nog nooit in elkaar gezet, maar heb deze doos al een paar jaar dus dit was een mooi moment.

[Afbeelding]

In 1979 had Lego misschien genoeg klachten gehad over de kleine plaatjes in de instructies; en de soms onduidelijke instructies. Als voorbeeld kunnen we terug naar 1967, toen set 333 (een vrachtwagen) werd uitgegeven. Knappe jongen / meisje die uit deze bouwtekening wijs komt (als al je Legosteentjes van alle sets in één grote bak zitten). Hoe zit de grille in elkaar?

[Afbeelding]

Antwoord: het zijn transparante plaatjes 1x2 om en om gestapeld met zwarte plaatjes 1x2. Lekker duidelijk he?

Enfin, in 1979 waren de tekeningen een stuk groter (zie eerste foto) en duidelijker. Maar nog steeds niet zoals ze nu zijn; tegenwoordig is er natuurlijk ook een mini-inventaris per bouwstap, zodat je eerst de benodigde deeltjes bij elkaar kunt sprokkelen.

En tegenwoordig maakt Lego ook duidelijk wanneer er gelijke onderdeeltjes op gespiegelde plekken terecht komen. Dat was in 1979 nog niet het geval. Zie hier twee te plaatsen steentjes 1x4 met opdruk 'LL918':

[Afbeelding]

De bouwinstructie gaf inspiratie voor de bouw van een heel maan-dorp. Althans, ik dacht altijd dat het de maan was. Maar ik had als kind dan ook maar twee, kleine, setjes van dit thema. Het sprak me niet zo aan, dus de erg nostalgische gevoelens van sommigen heb ik hier jammer genoeg niet bij.

[Afbeelding]

Het kapje gaat netjes open en dicht. Zie ook de achterzijde van de doos.

[Afbeelding]

Het is een bouw van misschien 5 minuten hooguit, maar ondanks het kleine aantal onderdelen (82 + minifiguur) kon je er toch vrij uiteenlopende modellen mee bouwen. Dat heeft denk ik vooral te maken met verschillend gebruik van de grijze vleugeldelen.

[Afbeelding]

Nu wilde ik de post afronden, maar er stond mij nog een verrassing te wachten! Ik had de binnendoos nog niet gefotografeerd. Dus even dit fotootje nog:

[Afbeelding]

Leuk sterretjespatroon dat het kind in de sfeer van de ruimtevaart brengt, net als trouwens de instructies. Dat had Lego mooi gedaan (en het was een veelbelovende opmaat voor misschien wel het mooiste Lego-jaar ooit, 1980).

Toen keek ik nog even terloops naar de onderkant van de binnendoos en zag tot mijn verbazing dit:

[Afbeelding][

En dát doet dan weer denken aan andere setjes uit de jaren '70, waarbij de onderzijde van de binnendoos als voetstuk wordt gebruikt. Bijvoorbeeld de Cadillac (390) of de Renault / Rolls-Royce / F1-wagen uit die jaren. Nooit geweten dat de onderkant van het binnendoosje van set 918 ook als presentatie-kartonnetje kon worden gebruikt. En ik vraag me af hoeveel kinderen dit in de gaten hadden... wist iemand van jullie dit? De doos was meestal al weggegooid nog voordat het eerste steentje op het tweede was gedrukt. Zo werkte het althans bij ons thuis. Ben benieuwd naar jullie herinneringen hierover. Heeft iemand ooit die presentatiemogelijkheid opgemerkt / gebruikt?

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Je hebt de doos ook nog in goede staat! _/-\o_

Ik vond trouwens een artikel over de space ontwerpen van Jens Nygaard Knudsen en Niels Milan Pedersen met diverse concepten van modellen en zelfs series die nooit uitgebracht zijn

https://www.speculativeid...The-Truth-About-Space.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05
QuattroNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:22:
Als het nieuwe kasteel wat te duur is kan je ook 2 of 3x de 31120, Medieval Castle 3in1, kopen en daar een leuk kasteeltje van maken.

Met 2 sets kan je deze maken (openklapbaar, 2570 parts, instructies $15,-):
[Afbeelding]

Met 3 sets kan je deze maken (3026 parts, gratis instructies):
[Afbeelding]

tempting... :+
Toevallig heb ik er 2 aangeschaft toen de set recentelijk in de aanbieding was. Dit ziet er wel fantastisch uit. Wel jammer dat het windmolentje niet meer terugkomt in het design. Dat vind ik een leuk aspect van de originele build.

Momenteel bezig met de medieval blacksmith. Wat een leuke build is dat. Allerlei leuke details en verrassende manieren om iets uit te beelden. De leuningen van een stoel door middel van o.a. 2 bijlen; geweldig.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:35
ErikT738 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:16:
@Dagg @zonoskar De driehoek bevat inderdaad jaartal en setnummer en deze wordt nog jaren gebruikt. Van de oude handleidingen die ik hier heb liggen kan ik enkel in 1992 de punten terugvinden.

[Afbeelding]
Wow, ik kreeg even een flashback. :o Mijn broertje heeft ooit een set gehad met die vleugels, welke set is dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 10:03
me_mrtn schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Wow, ik kreeg even een flashback. :o Mijn broertje heeft ooit een set gehad met die vleugels, welke set is dit?
Set 6969 dus, zoals op de doos staat :P

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:35
WVL_KsZeN schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Set 6969 dus, zoals op de doos staat :P
Laten we het op de hitte houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

[...]

Ik heb de SixSix Optimus Prime ooit eens in LDD nagebouwd en zover ik me kan herinneren is er 1 steentje dat niet bestaat in Lego en dat is een 1 x 1 plate met aan de onder en bovenkant een stud:
[Afbeelding]

[...]

G1 Megatron gaat er natuurlijk nooit komen, want die transformeert naar een Walther P-38 pistool...
[Afbeelding]
De speelgoed versie vroeger was vaak alleen bij benadering gelijk aan de cartoon versie. De huidige Masterpiece modellen zijn gigantisch veel beter. En tja, bestaand wapen/oorlogstuig willen ze niet bij Lego, maar als ze een niet transformeerbare G1 Megatron maken, I'm all for it. De mijne is niet de officiele Masterpiece, maar een oversized MegaMaster van WeiJang.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7HGJd23.jpg

En terug naar de Lego. Ergens vanmiddag de Defender ophalen als ie binnen is bij het pakketpunt. Her er zin an. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
JoeZuCK schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 06:10:
[...]

Heb je voor mij de bouwbeschrijving? Is die digitaal?
Nope, is een dik boekwerk. Pdf heb ik niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 05-08 18:37

Falcon10

Hit it i would !

[...]

[Afbeelding]
True, in speelgoedvorm was ie spuuglelijk, maar als je'm in de comic/tv serie kijkt :

Afbeeldingslocatie: https://detoyboys.nl/162482-thickbox_default/transformers-museum-scale-statue-megatron-g1-62-cm.jpg

Dan is ie vet geil ! :9

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Laatst online: 02-08 11:07
Da's een no-brainer. Die MOET ik hebben.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:51
Grappig, dat was ook de allereerste Transformer die door mijn kop schoot toen ik de aankondiging zag van Optimus non-Prime (:+).

Insta-buy :D

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gisteren de 2e helft van de Giza piramide maar eens gemaakt. Niet 2 identieke helften aan elkaar gezet met die pinnetjes, maar er echt 1 geheel van gemaakt.
Gins best prima, alleen jammer dat er net 1 zandkleurig stukje van 6 te weinig bij zit (dus nu ook een achteringang voor de piramide) en dat er niet genoeg stukjes van 3 en 4 voor de piramide helling bij zaten om het tot bovenaan echt mooi te maken.
maar toch, best tevreden.
Denk dat ik morgen (vanavond weinig tijd) water en die boompjes enzo eraf ga slopen en em dan aan de voorkant wat inkort, zodat ie op m'n dressoir kan staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21SPARsU6JEuhf_BdZHDEwVdqB0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FQikn3Gg2d5zJ5m1Bl6piwZJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Neelon schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:41:
[...]

De speelgoed versie vroeger was vaak alleen bij benadering gelijk aan de cartoon versie. De huidige Masterpiece modellen zijn gigantisch veel beter. En tja, bestaand wapen/oorlogstuig willen ze niet bij Lego, maar als ze een niet transformeerbare G1 Megatron maken, I'm all for it. De mijne is niet de officiele Masterpiece, maar een oversized MegaMaster van WeiJang.

[Afbeelding]

En terug naar de Lego. Ergens vanmiddag de Defender ophalen als ie binnen is bij het pakketpunt. Her er zin an. 8)
In de bak met neplego heb ik nog een halve Kre-o Optimus Prime liggen _O-

Touwens, ik bedacht me net de vraag aan jullie; als jullie tijdens het bouwen van een MOC voor een probleem staan waarvoor geen Lego-steentje bestaat, maar wel een steentje van Lepin etc, gebruiken jullie die dan indien nodig? Ik weet dat sommige van die clone brands ook wel steentjes zelf hebben ontworpen die Lego niet heeft. Of op een andere manier echte Lego steentjes hebben aangepast met mesje, dremeltje of lijm? Is dit in de Lego wereld compleet onacceptabel? What about 3D-printing? Zelf steentjes ontwerpen die Lego niet in het assortiment heeft of heel lastig zijn om aan te komen?

[ Voor 28% gewijzigd door neanderthaler op 23-06-2022 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]
Geen idee, staat geen URL of qr code bij :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Zo, de Defender is opgehaald. Ik heb zakjes 1 nu in verschillende bakjes gedaan, en ik kan nu al zien dat dit een heel andere koek is dan Optimus. Wish me luck. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

neanderthaler schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:54:
[...]

In de bak met neplego heb ik nog een halve Kre-o Optimus Prime liggen _O-

Touwens, ik bedacht me net de vraag aan jullie; als jullie tijdens het bouwen van een MOC voor een probleem staan waarvoor geen Lego-steentje bestaat, maar wel een steentje van Lepin etc, gebruiken jullie die dan indien nodig? Ik weet dat sommige van die clone brands ook wel steentjes zelf hebben ontworpen die Lego niet heeft. Of op een andere manier echte Lego steentjes hebben aangepast met mesje, dremeltje of lijm? Is dit in de Lego wereld compleet onacceptabel? What about 3D-printing? Zelf steentjes ontwerpen die Lego niet in het assortiment heeft of heel lastig zijn om aan te komen?
Ik maak wel eens van
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/NuMAAOSw9rJfpOCa/s-l400.jpg
een
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/HQAAAOSwSv1fFa2S/s-l400.jpg
door er een stukje af te snijden om zo zwarte 2L axle with pins te hebben die geen 1.5 euro per stuk kosten (maar slechts 9ct).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[Afbeelding]
classic :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_PgwDneRnNAjTE3-bgSAKah-HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3B1rMVyNIPrHqvM6roS6wSD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-06-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Neelon schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:07:
Zo, de Defender is opgehaald. Ik heb zakjes 1 nu in verschillende bakjes gedaan, en ik kan nu al zien dat dit een heel andere koek is dan Optimus. Wish me luck. 😁
De defender staat er om bekend dat je last kunt krijgen van getik bij het rijden. Let daarom goed op het nauwkeurig in elkaar zetten van de bewegende delen. Als je terug zoekt in dit topic kom je ook wat links tegen waar je kunt zien wat de meest gevoelige stappen zijn waar je goed op moet letten. Dan nog valt niet uit te sluiten dat je last krijgt van het tikken. Zo heb ik de tik er nooit uit gekregen en heb ik hem helemaal afgebroken. Ligt hier klaar om een keer opnieuw op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Afas schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:17:
[...]

De defender staat er om bekend dat je last kunt krijgen van getik bij het rijden. Let daarom goed op het nauwkeurig in elkaar zetten van de bewegende delen. Als je terug zoekt in dit topic kom je ook wat links tegen waar je kunt zien wat de meest gevoelige stappen zijn waar je goed op moet letten. Dan nog valt niet uit te sluiten dat je last krijgt van het tikken. Zo heb ik de tik er nooit uit gekregen en heb ik hem helemaal afgebroken. Ligt hier klaar om een keer opnieuw op te bouwen.
Ik heb een aantal YT videos van RacingBrick gezien die hierover gingen. Alles gaat erin volgens de orientatie van de handleiding, en bij iedere stap ga ik de assen draaien om te zien of het soepel loopt. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan altijd nog de pimp my landrover build maken en dan heb je er helemaal geen probleem meer mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
ErikT738 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:55:
[Afbeelding]
Nee, dat weet ik niet. Misschien staat het ergens op de instructies uitgelegd..
[Afbeelding]
neanderthaler schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:05:
Een bezoek aan de Lego-fabriek?

Doet mij denken aan de gouden wikkel van Willy Wonka.
Daar deed het mij ook aan denken toen ik het zag! Nee het is een spaarsysteem dat volgens mij alleen in Engeland en Ierland ...ehm... gold.

Dit was de brochure (zie https://brickset.com/article/19640/throwbackthursday-1974):

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1697/24816135473_01e570721e_z.jpg

Zo'n velletje met stickers vond het kind bijgesloten in een setje. Grote setjes hadden meer stickers dan kleine. Acht stickertjes kon je inwisselen voor één grote figuur, zestien stickers voor drie figuren en 24 steentjes voor vijf figuren. Zo was het in 1974.

In 1975 waren er nieuwe spaardoelen:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52166244232_a2bccfe519_c.jpg

Steentjes, steentjes plus grote wielen, steentjes plus grote wielen plus raampjes en deurtjes.

Het was dus een soort VIP-spaarsysteem avant la lettre. Dat het bedrijf toen al even gewiekst was als nu blijkt wel uit het vervallen van rechten na bepaalde tijd (je moest binnen een jaar het nodige sparen en inleveren, anders had je pech). Ook nu vervallen je VIP-punten bij een bepaalde tijd aan inactiviteit. En als je je VIP-punten hebt ingewisseld, moet je ze binnen bepaalde tijd te gelde maken (tot een paar jaar geleden was die tussenstap er niet en kon je je VIP-punten rechtstreeks inleveren voor korting... allemaal toegenomen slimmigheid van Lego).

Op enig moment was het afgelopen met de pret:

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/GN/0/120001.png
neanderthaler schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:20:

Ik vond trouwens een artikel over de space ontwerpen van Jens Nygaard Knudsen en Niels Milan Pedersen met diverse concepten van modellen en zelfs series die nooit uitgebracht zijn

https://www.speculativeid...The-Truth-About-Space.pdf
Dank daarvoor, ik heb het met interesse gelezen! Het lijkt me geweldig om oog in oog te staan met de ontwerper die een deel van je jeugdherinneringen heeft mede-gevormd. Er staan wel een paar foutjes in het artikel, zoals dat ruimtevaart-sets de eerste waren waar transparant gekleurde steentjes in gebruikt werden. Tien jaar eerder al, in 1969, was dit onderdelensetje te koop:

Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/SL/995-1.jpg?0

En in 1976 was een transparant rood steentje ook te vinden in een regulier setje, de Harley Davidson:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/394-1.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb dit meerdere keren gedaan inmiddels, maar het sluit nooit echt perfect aan. Met voldoende fine-tuning kan je er wellicht wel wat mee. Vervolgens zit je echter met het probleem dat de kleur nooit 100% zal matchen. Voor een intern onderdeel wat je verder niet ziet heeft het misschien potentie.

Overigens is mijn hele interesse in 3D-printen ooit ontstaan nadat ik het ergens in de jaren negentig bij het Jeugdjournaal/Klokhuis/Willem Wever had gezien en had bedacht dat ik daarmee wel Lego en Knex kon printen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0MIQTdQz6mtJWxR7G6Jb68nhfs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HRXHrZIpU7bsVPwMyXfsdM4i.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77zu5VjvEDtUiBJzVx4ryfDMZNc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4PtM9itmnN6qt06DbrYZ2XDb.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uD-6Tv-pgsdm4n0A4L2okwQjTwA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9rYjYZ9pNsaDqyfEHRlLCQh8.jpg?f=user_large

@Roy vd M. Ik ben er (na het op te zoeken) wel achter! In Nederland deden de punten helemaal niets! In de VS heeft er wel een promotie aan gehangen die een tijdje heeft gelopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0P5WwJH4RSunZdBEe-SxlnJ_WGQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VNX1eqGqeVdHcm4vt3wENXpp.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwyBhPZrJLZaiaHw2ggyvvIHVnA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DGE96MPVknCuyEmKHFvNZF5J.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 202 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .